Draakje5 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 08:38:
[...]
Dat is wel ideaal. Hier helaas een geisoleerde garage, maar geen mechanische ventilatie of WTW in de ruimte mogelijk. Ik heb wel een ventilatierooster in de buitendeur zitten.
We zijn er nog niet helemaal uit wat we hier nu mee aan moeten. Ik zou wellicht vloerverwarming kunnen frezen op een losse verdeler in de garage, vanuit de kruipruimte. Of gewoon een elektrische radiator ophangen voor de dagen in de winter dat je de ruimte gebruikt.
En ventilatie, ja, laten we de 'tussendeur' als 'buitendeur' of zetten we er een normale deur tussen zodat de garage mee gaat op de WTW van de woonkamer?
Vaak zie je dat de garage een losse mechanische ventilatie krijgt los van de WTW van de woning.
Ik heb dan ook alleen "afzuiging" op de MV laten zetten en geen inblaas. De ruimte is natuurlijk niet zo pot dicht als mijn woning (ik heb een geïsoleerde roldeur en geen vaste houten deuren) maar het ging mij vooral om afvoer ivm de motor die er staat en eventueel vocht en ik ruik nu eigenlijk helemaal niets.
Ik moest natuurlijk wel weer wat tekenen dat ik wat verlies op de WTW moest pakken ivm de lagere temp die afgezogen wordt dan in de woning. Die mengt dus nu en daardoor is de algehele stroom dus kouder dan zonder die afvoer in de garage maar ik wilde ook persé niet nog een los apparaat die ook daar staat te loeien.
De buis heb ik geïsoleerd en hij zuigt minimaal af en daardoor denk ik het voor mijzelf qua verlies goed beperkt/acceptabel te hebben.
Het is inmiddels buiten natuurlijk alweer goed boven 0 en dan blijft het zo rond de 11.8 graden momenteel. (buiten temp is 6 nu, vannacht 3)
Ik heb er alleen mijn NAS staan en een klein fibaro home automation appliance. Verder wordt er niet verwarmd.
[
Voor 15% gewijzigd door
GeeMoney op 31-01-2024 08:50
]