Dat is mooi van jouw gemeente. Ik wacht nu een kleine 2 weken. Naast de betalingsbevestiging nog geen teken van leven.Ascension schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 18:04:
[...]
Geen idee, bij gemeente Nijmegen kon ik alles van de omgevingsvergunning zo downloaden zonder DigiD of tussenkomst van een medewerker. Ook van andere projecten.
Enkele vragen over plinten.
Ik ben erg gecharmeerd van de iets smallere plinten (9mm).
In het appartement mag de vloer de muur niet raken, en er is dan zo een rand aanwezig.
Als de tegelszetten de vloer legt, "dekt" de 9mm plint deze rand wel?
Daarnaast: heeft er iemnad de plinten geverfd in de kleur van de muren. Heb je hier achteraf nog kanttekeningen bij (qua onderhoud of iets anders, dat een witte plint toch 'handiger' is?)
In het appartement mag de vloer de muur niet raken, en er is dan zo een rand aanwezig.
Daarnaast: heeft er iemnad de plinten geverfd in de kleur van de muren. Heb je hier achteraf nog kanttekeningen bij (qua onderhoud of iets anders, dat een witte plint toch 'handiger' is?)
Wat voor klinkers heb je gebruikt?
Ik zit heel erg te twijfelen tussen betonklinkers of gebakken klinkers. Die laatste schijnen wel beter te zijn, maar zijn ook dubbel, zoniet drie keer zo duur..
Ik zit heel erg te twijfelen tussen betonklinkers of gebakken klinkers. Die laatste schijnen wel beter te zijn, maar zijn ook dubbel, zoniet drie keer zo duur..
Toppe schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 16:17:
[...]
Hier lag het straatwerk er net in en zoals je ziet in eerste instantie ook schuin. Dat heb ik nu laten aanpassen. Hij loopt nu vanaf de gevel haaks naar de straat toe en daardoor hebben we echt een zee van ruimte extra op de oprit.
Het maakt ook niet uit hoever mijn auto op de oprit staat, vrouwlief kan altijd instappen en wegrijden, idem voor parkeren. Zeker als ik de aanhanger bij huis heb staan is dat ideaal.
[Afbeelding]
Ik denk dat wij de plinten in de muur kleur gaan verven. Beschadigingen ga je wel sneller zien verwacht ik. Belangrijkste is afkitten en dan de kit ook verven ivm aantrekken stof.
cacao70 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 22:16:
Qua breedte zou ik zo niet weten, maar qua kleur heb ik 9010 plinten, met een 9016 muur en daar ben ik wel blij mee. Geeft een klein onderscheid, nauwelijks op te merken behalve als je goed kijkt, maar geeft toch net even dat extra stukje onderbreking met de wand en maakt het net even wat frisser/dynamischer dan alles in dezelfde kleur.cacao70 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 22:16:
Wij doen 'alles tegen de regels in'. 6cm beton klinker op een zand bed. Verzakt 0,0.deuz14 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 23:29:
[...]
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Heb er verder weinig verstand van, maar ligt er ook aan wat daar weer onder ligt. Hier verzakken de betonklinkers in de tuin, op voormalige polder grond.Toppe schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 08:20:
[...]
Wij doen 'alles tegen de regels in'. 6cm beton klinker op een zand bed. Verzakt 0,0.
Het type klinker maakt nagenoeg niks uit tegen evenutele verzakkingen. Dit heeft alles te maken met de bestaande ondergrond en de aangebrachte fundering (soort, dikte en verdichting).deuz14 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 23:29:
[...]
Misschien een gekke vraag ;
Ik heb een plafondverlaging tbv spotjes. In de offerte zit momenteel de plafondverlaging + elektra. Echter vond ik de elektra nogal aan de prijzige kant. Heb een andere elektricien gevonden die dit voor een schappelijkere prijs kan doen.
Kan het eerste bedrijf afdwingen dat ze hun eigen elektricien willen gebruiken? Ze zijn nu op vakantie, dus het is wachten tot 25 aug.
Echter wil ik zsm de andere elektricien ingepland hebben, door zijn offerte te accepteren.
Ik heb een plafondverlaging tbv spotjes. In de offerte zit momenteel de plafondverlaging + elektra. Echter vond ik de elektra nogal aan de prijzige kant. Heb een andere elektricien gevonden die dit voor een schappelijkere prijs kan doen.
Kan het eerste bedrijf afdwingen dat ze hun eigen elektricien willen gebruiken? Ze zijn nu op vakantie, dus het is wachten tot 25 aug.
Echter wil ik zsm de andere elektricien ingepland hebben, door zijn offerte te accepteren.
Er is altijd een kans dat dan de kosten voor de plafondverlaging hoger worden. Omdat je niet meer 2 zaken van ze afneemt.cacao70 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 09:36:
Vraag me af hoeveel je bespaart t.o.v. alles bij 1 partij en 1 aanspreekpunt, met het risico dat ze dan inderdaad meer vragen voor het plafond. Als dat over een serieus bedrag gaat is het wellicht de moeite.cacao70 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 09:36:
De partij werkt zelf apart samen met een timmerman en elektricien. Op de kostenspecificatie staat het apart vermeld.tomtom901 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 10:31:
[...]
Vraag me af hoeveel je bespaart t.o.v. alles bij 1 partij en 1 aanspreekpunt, met het risico dat ze dan inderdaad meer vragen voor het plafond. Als dat over een serieus bedrag gaat is het wellicht de moeite.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 3% gewijzigd door cacao70 op 18-08-2023 10:36 ]
Dat is serieus geld, maar wat is de consequentie van 1 week wachten en overleggen met de partij die je plafond doet? Dat het mogelijk iets langer duurt?cacao70 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 10:36:
[...]
De partij werkt zelf apart samen met een timmerman en elektricien. Op de kostenspecificatie staat het apart vermeld.
***members only***
Het is meer van, ik was "bang" dat ze misschien iets zeggen van dat ze enkel het plafond doen als hun eigen elektricien aan het werk gaat (wat ik niet wil, gezien het verschil..). Verder wacht ik gewoon een weekje.tomtom901 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 10:37:
[...]
Dat is serieus geld, maar wat is de consequentie van 1 week wachten en overleggen met de partij die je plafond doet? Dat het mogelijk iets langer duurt?
Als alternatief kan je ook gewoon de offerte voorleggen en vragen of er nog wat mogelijkheden zijn om iets met de prijs te doen natuurlijk?cacao70 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 10:43:
[...]
Het is meer van, ik was "bang" dat ze misschien iets zeggen van dat ze enkel het plafond doen als hun eigen elektricien aan het werk gaat (wat ik niet wil, gezien het verschil..). Verder wacht ik gewoon een weekje.
Klopt. het antwoord was, enkel rondmaken. Geen duizenden euro's er vanaf. "het is ja of nee". Vandaar.tomtom901 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 10:45:
[...]
Als alternatief kan je ook gewoon de offerte voorleggen en vragen of er nog wat mogelijkheden zijn om iets met de prijs te doen natuurlijk?
Nu weten we natuurlijk niet of je 2 spotjes of 45 spotjes wilt, maar het is een bak geld inderdaad.cacao70 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 10:36:
[...]
De partij werkt zelf apart samen met een timmerman en elektricien. Op de kostenspecificatie staat het apart vermeld.
***members only***
(inclusief / exclusief spotjes trouwens?)
[ Voor 5% gewijzigd door vormulier op 18-08-2023 11:47 ]
Over de gehele woning, meerdere ruimtes, 38 spotjes + ledstrips voorbereiding + rails voorbereding + elektraverplaatsingen op binnenmuren + extra wandpuntvormulier schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 11:47:
[...]
Nu weten we natuurlijk niet of je 2 spotjes of 45 spotjes wilt, maar het is een bak geld inderdaad.
(inclusief / exclusief spotjes trouwens?)
Spotjes lever ik zelf aan.
[ Voor 6% gewijzigd door cacao70 op 18-08-2023 12:00 ]
Dat is best een klus, Allicht is het verstandig om een specificatie van de offerte aan te vragen om te zien hoelang die man bezig denkt te zijn (+ gereedschap/overige materialen)cacao70 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 11:59:
[...]
Over de gehele woning, meerdere ruimtes, 38 spotjes + ledstrips voorbereiding + rails voorbereding + elektraverplaatsingen op binnenmuren + extra wandpunt
Spotjes lever ik zelf aan.
Het zal best duurder zijn via zijn electricien maar ik denk dat het allemaal tegen gaat vallen als je dezelfde offerte bij een andere electricien gaat opvragen.
Als in hoeveel je gaat besparen + de extra kosten eventueel van de verlager + de extra tijd die het gaat duren voor dat het af is.
Die rand tussen vloer en muur zou ik in ieder geval afkitten. Anders wordt dat een snelweg voor beestjes (been there, done that).cacao70 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 22:16:
Plinten kun je schilderen hoe je ze wilt. Kit ze wel eerst netjes af tegen de muur en schilder dan de droge kit over. Kit niet nat schilderen, dan krijg je schilfers. Als je de plinten niet afkit blijf je dit altijd zien.
WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp
Dankje, ik zal de situatie proberen te verduidelijken to be sure.vormulier schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 12:18:
[...]
Dat is best een klus, Allicht is het verstandig om een specificatie van de offerte aan te vragen om te zien hoelang die man bezig denkt te zijn (+ gereedschap/overige materialen)
Het zal best duurder zijn via zijn electricien maar ik denk dat het allemaal tegen gaat vallen als je dezelfde offerte bij een andere electricien gaat opvragen.
Als in hoeveel je gaat besparen + de extra kosten eventueel van de verlager + de extra tijd die het gaat duren voor dat het af is.
Situatie is als volgt:
- Schildersbedrijf ( A )
- Afbouwbedrijf ( B )
- Elektricien ( C )
Vanuit het schilderbedrijf word afbouwbedrijf ingeschakeld voor de plafond verlaging en een aparte elektricien.
In de offerte staan deze apart gespecificeerd. Elektricien is dus niet onderdeel van het afbouwbedrijf.
Members only:
Inloggen
Ik hoop dat als er een verhoging zit op het plafond, dat het meevalt.
Planning-wise, is het plafond-elektra -> metal studs -> gips -> gaten boren
Dit zou in principe te overzien moeten zijn. Let's hope for the best..
Welke tegel antislipwaarde is aan te raden voor in de woonkamer, keuken en berging. R9 of R10?
BlaBlaBla
Volgensmij is R10 voor (horeca)keukens.Strider schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 13:02:
Welke tegel antislipwaarde is aan te raden voor in de woonkamer, keuken en berging. R9 of R10?
Iemand hier een tip of oplossing tegen kleine kinderen en deuren dicht doen?
Naast vertellen, schreeuwen, schelden en fysieke interactie snappen ze het hier nog niet
Dus nu opzoek naar een oplossing waarbij het gooien minder effect geeft..?
Naast vertellen, schreeuwen, schelden en fysieke interactie snappen ze het hier nog niet
Gezien het warme weer toch maar de warmtepomp omgezet naar koeling. Nu lijkt het echter dat er alleen gekoeld wordt wanneer er warm water gevraagd is. Wordt nu enkel het huis als bron gebruikt voor het tapwater? Ik had eigenlijk gehoopt dat er ook daadwerkelijk warmte via de buiten-unit naar buiten ging..
Ze terug roepen en vragen om het nog een keer te doen en complimenteren als het wel goed gaat.Toppe schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 15:28:
@Toppe de deur uit of de deur eruit, beide effectief.
Het enig wat echt helpt is een deurdranger.Toppe schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 15:28:
Ik spreek uit ervaring
I intend to live forever. So far, so good.
Sowieso is het koelingseffect van de warmtepomp met afgifte middels de vloer imho verwaarloosbaar.Deveon schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 15:28:
Gezien het warme weer toch maar de warmtepomp omgezet naar koeling. Nu lijkt het echter dat er alleen gekoeld wordt wanneer er warm water gevraagd is. Wordt nu enkel het huis als bron gebruikt voor het tapwater? Ik had eigenlijk gehoopt dat er ook daadwerkelijk warmte via de buiten-unit naar buiten ging..
Zeker met dit benauwde/>80% luchtvochtigheid weer.
Warmtepomp staat hier op 18°c, al een week of 4/5 denk ik. Koeler dan 22°c wordt het niet zonder de airco aan te zetten.
En de (directe) buurman die wel erg klagend/tegen de plaatsing van de airco was toen hij hier opgehangen werd, is nu steen- en been aan het klagen over het niet koel krijgen
[ Voor 11% gewijzigd door Source90 op 19-08-2023 15:49 ]
Dan ben ik bang dat ik net zolang door moet gaan tot ik zelf in het pieter baan zit.Deveon schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 15:29:
[...]
Ze terug roepen en vragen om het nog een keer te doen en complimenteren als het wel goed gaat.
Probleem is het slot die herrie maakt. Zit te denken of een magneet slot het probleem zou verhelpen?
Precies dit dusIkWilbert schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 15:43:
[...]
Het enig wat echt helpt is een deurdranger.
Ik spreek uit ervaringJe kunt vragen, schreeuwen, smeken... maar het helpt niet haha.
22 graden binnen vindt ik met dit weer echt top. Verschil is anders te groot.Source90 schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 15:47:
[...]
Sowieso is het koelingseffect van de warmtepomp met afgifte middels de vloer imho verwaarloosbaar.
Zeker met dit benauwde/>80% luchtvochtigheid weer.
Warmtepomp staat hier op 18°c, al een week of 4/5 denk ik. Koeler dan 22°c wordt het niet zonder de airco aan te zetten.
En de (directe) buurman die wel erg klagend/tegen de plaatsing van de airco was toen hij hier opgehangen werd, is nu steen- en been aan het klagen over het niet koel krijgen
Vloerkoeling staat hier nu weer uit, het is 23 graden zonder dat hij aanstaat en ook dat is dikke prima.
23°c binnen in de woonkamer is ook prima. Echter is dat natuurlijk de temperatuur in het gehele huis. Zeker met MV en enorme ventilatieruimtes onder de deuren zit er 0 verschil tussen de verschillende kamers. Wel weer een nadeel van een open trap i.p.v. een halletje.Toppe schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 16:08:
[...]
22 graden binnen vindt ik met dit weer echt top. Verschil is anders te groot.
Vloerkoeling staat hier nu weer uit, het is 23 graden zonder dat hij aanstaat en ook dat is dikke prima.
Daarom wel blij dat we de airco aan kunnen slingeren in de avond en de slaapkamers kunnen afkoelen onder de 20.
Vraagje, in ons contract staat het volgende:
a. Gevelbeeld woningen
De koper zal geen wijzigingen aanbrengen in de kleurstelling van het houtwerk, de
kozijnen, draaiende delen (ramen, deuren, garagedeuren) en eventuele gekleurde
accentvlakken in de gevels. Onderhoud, in de vorm van schilderwerk, dient te geschieden in dezelfde kleur als die, welke genoemd is in het kleurenoverzicht dat aan koper wordt overhandigd in de opleveringsmap van het woonhuis.
Dit gaat, neem ik aan, alleen over de voorkant?
Verwachting is dat wij volgend jaar moeten schilderen en dan ligt mij voorkeur om de achterkant wit, of in ieder geval een lichte kleur te doen ipv de donkere kleur die het nu is. Vergt namelijk minder onderhoud en de huidige kleur is niet geweldig.
Voor de rest staat er geen einddatum in het contract. Aantal woningen hebben al een andere kleurstelling gekozen bij eerste schilderbeurt, buurman denkt er ook over om alles wit te laten verven aan de voorkant. Maar met de boete van 15k en kosten van overschilderen vind ik dat te riskant. Wel is het zo dat dit huis in een eerdere fase wel met volledige witte kozijnen is opgeleverd.
a. Gevelbeeld woningen
De koper zal geen wijzigingen aanbrengen in de kleurstelling van het houtwerk, de
accentvlakken in de gevels. Onderhoud, in de vorm van schilderwerk, dient te geschieden in dezelfde kleur als die, welke genoemd is in het kleurenoverzicht dat aan koper wordt overhandigd in de opleveringsmap van het woonhuis.
Verwachting is dat wij volgend jaar moeten schilderen en dan ligt mij voorkeur om de achterkant wit, of in ieder geval een lichte kleur te doen ipv de donkere kleur die het nu is. Vergt namelijk minder onderhoud en de huidige kleur is niet geweldig.
Voor de rest staat er geen einddatum in het contract. Aantal woningen hebben al een andere kleurstelling gekozen bij eerste schilderbeurt, buurman denkt er ook over om alles wit te laten verven aan de voorkant. Maar met de boete van 15k en kosten van overschilderen vind ik dat te riskant. Wel is het zo dat dit huis in een eerdere fase wel met volledige witte kozijnen is opgeleverd.
Druk en zetfouten voorbehouden.
in contracten moet je nooit dingen aannemen zolang er gevels staat en niet voorgevel oid is het m.i. geldig voor alle gevels. misschien kan je vragen of ze de achtergevel handhavenEiT schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 18:32:
a. Gevelbeeld woningen
Als er geen tijdsduur bij wordt vermeld: hoe lang is deze verplichting dan rechtsgeldig? Kan me niet voorstellen dat dit forever geldt dan?EiT schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 18:32:
a. Gevelbeeld woningen
Als het er niet bij staat dan is dat forever.gdvm schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 19:07:
[...]
Als er geen tijdsduur bij wordt vermeld: hoe lang is deze verplichting dan rechtsgeldig? Kan me niet voorstellen dat dit forever geldt dan?
Waarom zou je je kozijnen een andere kleur geven. Een architect heeft daar al zelf over nagedacht en je veranderd de eenheid in de wijk.
Bij onze vorige nieuwbouwwijk waren de kozijnen van wit gekeimde huizen lichtgrijs. Na 5 jaar hebben een paar mensen dit (zeer) donkergrijs geschilderd.
Verschil in smaak, maar ik vond het lelijk. Of het verstandig was ivm die donkere kleur vol in de zon is ook nog te betwijfelen.
Ik begrijp dat je misschien een persoonlijke touch aan je woning wilt geven. Maar je zou het dat ook kunnen laten bij de kleur van de voordeur of een mooie pergola oid bij je voorgevel.
Dit was dus eerst lichtgrijs:
Bij onze vorige nieuwbouwwijk waren de kozijnen van wit gekeimde huizen lichtgrijs. Na 5 jaar hebben een paar mensen dit (zeer) donkergrijs geschilderd.
Verschil in smaak, maar ik vond het lelijk. Of het verstandig was ivm die donkere kleur vol in de zon is ook nog te betwijfelen.
Ik begrijp dat je misschien een persoonlijke touch aan je woning wilt geven. Maar je zou het dat ook kunnen laten bij de kleur van de voordeur of een mooie pergola oid bij je voorgevel.
Dit was dus eerst lichtgrijs:
Members only:
Inloggen
Is het een direct opeisbare boete? Mocht er bezwaar komen op de kleur van je kozijnen na het schilderen dan is er vaak de mogelijkheid om ze alsnóg in de juiste kleur te laten schilderen binnen een bepaalde tijd (cure / remedy period). Enige risico wat je dan loopt is dubbele schilderskosten. Zou even goed checken of dit mogelijk een uitweg is!EiT schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 18:32:
a. Gevelbeeld woningen
Aan de hand van deze mogelijkheid kun je zelf de afweging maken of je het waard vindt.
Hier hebben ze ook geleverd, maar de reviews liegen er niet om. Zag dat pas naderhand.rubenos schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 08:11:
[...]
Dat scheelt zeker. Ik heb in mijn vorige huis alles van Gira hier besteld: rb-elektroshop.de
Ah, goede disclaimer dan. Ik heb er in 2018 besteld en dat was probleemloos (en veruit de beste prijs voor flink wat schakelmateriaal), maar dat kan nu anders zijn.bbbrumbrum schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 07:46:
[...]
Hier hebben ze ook geleverd, maar de reviews liegen er niet om. Zag dat pas naderhand.
Mitsubishi SUZ-SWM60 VA warmtepomp / PV Zuid: 3805WP / Noord: 830WP / Orcon MaxComfort-500 WTW
ik heb mijn gira bij voltus.de besteldcacao70 schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 19:57:
Ik wil graag mijn schakelaars vanuit de bouw (Jung AS500 wit) vervangen door de Bush-Jaeger Future Linear Matt zwart. Ik heb op andere fora op tweakers gelezen dat dit goedkoper is in duitsland. Heeft / kent er iemand een goede duitse shop die naar NL levert?
Onderzoek van de TU Delft, enige tijd geleden wees uit dat wanneer het straatbeeld (voorgevel) homogeen is (zelfde huizen) maar de uitvoering van o.a. kozijnen veranderd (materiaal en kleur al belangrijkste in die volgorde) de gemiddelde huizen prijzen 8-10% dalen t.o.v. straten die dat niet doen.EiT schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 18:32:
[i]a. Gevelbeeld woningen
Dit is dus van toepassing op rijtjes huizen, of 2,3,4 onder 1 kap varianten en het huis dus hetzelfde is.
Indien huizen variatie vertonen vervalt dat effect.
Ik weet niet in welke straat jij woont, en/of huizen zo gelijk zijn, dat dit geldt.
If I agreed with you, we'd both be wrong.
mijn twaalf-jarig neefje smeet ook ALTIJD de deur dicht. Zijn vader heeft alle door jouw genoemde dingen ook geprobeerd niets hielp. Totdat hij 100 keer achter elkaar de deur dicht moest smijten. De eerste 5 keer lachen gieren en brullen. bij de 20e keer was het al niet leuk meer. Bij de 50e keer, "mag ik alsjeblieft stoppen?". En na de 100e keer heeft hij het nooit meer gedaan.Toppe schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 15:28:
Mja, een 3 jarige blijft het grappig vinden waarschijnlijk.....107mb schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 12:07:
[...]
mijn twaalf-jarig neefje smeet ook ALTIJD de deur dicht. Zijn vader heeft alle door jouw genoemde dingen ook geprobeerd niets hielp. Totdat hij 100 keer achter elkaar de deur dicht moest smijten. De eerste 5 keer lachen gieren en brullen. bij de 20e keer was het al niet leuk meer. Bij de 50e keer, "mag ik alsjeblieft stoppen?". En na de 100e keer heeft hij het nooit meer gedaan.
@Draakje5 @Loft: Wij zaten in de laatste fase van de wijk, de woningen zijn redelijk verschillend (soms van binnen hetzelfde maar dan wel met andere steen, gevel en/of dak). Van onze zijn er 3 types in de laatste fase, dit zijn 33 woningen in totaal. In de hele wijk staan er 6. Van de andere 3 hebben er 2 volledig witte kozijnen en 1 is er wit gekeimd.
Voor sommige huizen was het zelfs een optie om de kleurstelling tegen meerprijzen te veranderen. Helaas niet bij de onze. Dat wit er beter uitziet is ook makkelijk vast te stellen, referentiekader zijn de 2 huizen waar dit wel wit is.
Maar goed, mij gaat het niet zo zeer om de voorkant. De achterkant heeft de meeste zon, buiten dat het er beter uitziet scheelt het ook weer x jaar schilderen.
Natuurlijk zal iemand iets vinden over het verschil van kleur, maar vergeet niet: dit was projectbouw. Voor dus mooie raamdorpel, achter van die goedkoop lelijk bruine tegeltjes (https://www.bouwmaat.nl/r...tbruin/product/0000346304). Dus de voor en achterkant zijn sowieso niet gelijkwaardig.
Voor sommige huizen was het zelfs een optie om de kleurstelling tegen meerprijzen te veranderen. Helaas niet bij de onze. Dat wit er beter uitziet is ook makkelijk vast te stellen, referentiekader zijn de 2 huizen waar dit wel wit is.
Maar goed, mij gaat het niet zo zeer om de voorkant. De achterkant heeft de meeste zon, buiten dat het er beter uitziet scheelt het ook weer x jaar schilderen.
Natuurlijk zal iemand iets vinden over het verschil van kleur, maar vergeet niet: dit was projectbouw. Voor dus mooie raamdorpel, achter van die goedkoop lelijk bruine tegeltjes (https://www.bouwmaat.nl/r...tbruin/product/0000346304). Dus de voor en achterkant zijn sowieso niet gelijkwaardig.
Druk en zetfouten voorbehouden.
Hoe goed kan iemand überhaupt bij de achtergevel?EiT schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 12:19:
@Draakje5 @Loft: Wij zaten in de laatste fase van de wijk, de woningen zijn redelijk verschillend (soms van binnen hetzelfde maar dan wel met andere steen, gevel en/of dak). Van onze zijn er 3 types in de laatste fase, dit zijn 33 woningen in totaal. In de hele wijk staan er 6. Van de andere 3 hebben er 2 volledig witte kozijnen en 1 is er wit gekeimd.
Zit er een sloot/weg/bebossing, of loop je er achterlangs zo naartoe?
Ik zou mijzelf om de achtergevel niet zo druk maken eerlijk gezegd.
Hier staat het verven van de voordeur ook op de planning. Puur en alleen omdat deze fel rood is en dit nergens anders in het huis terug komt
Andere huizen in het project hebben een blauwe of een neutrale witte deur., Die gedachtekronkels van de architecten kan ik niet altijd volgen

Ons dak heeft een oranje/bruine dakpan, dat wel. Echter zo rood als de deur is in het gehele project "opvallend".
Mocht de architect überhaupt nog komen kijken (opleveren alweer anderhalf jaar geleden), verf ik hem wel weer rood (voor de time being
[ Voor 8% gewijzigd door Source90 op 20-08-2023 12:29 ]
Maar is het voornamelijk het dagschot dat geluid maakt (als de deur dicht klapt) ?Toppe schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 12:16:
[...]
Mja, een 3 jarige blijft het grappig vinden waarschijnlijk.....
Allicht is het gewoon simpel on een beetje vilt ergens te plakken
Het zal het probleem niet oplossen, maar allicht maakt het het gelduid wat dragelijker
Rondom de hele deur zit een rubber, die vangt de klap wel op dus ja, het is vooral de dagschoot (vormulier schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 12:59:
[...]
Maar is het voornamelijk het dagschot dat geluid maakt (als de deur dicht klapt) ?
Allicht is het gewoon simpel on een beetje vilt ergens te plakken
Het zal het probleem niet oplossen, maar allicht maakt het het gelduid wat dragelijker
Dat onderzoek was straatbeeld, dus voorkant.EiT schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 12:19:
Achterkant is vaak al vergunningvrij voor veel dingen. Ik zou hier dan ook gerust de kleur veranderen zoals je zelf in gedachten had.
Daarbij maakt zwart/wit/grijs minder uit in waarde dan wanneer iemand besluit paars / rood e.d. dergelijke kleuren te gebruiken in een serie woningen die voor de rest zwart/wit/grijs is.
If I agreed with you, we'd both be wrong.
Dan lijkt een magneetslot de mooiste oplossing, en voor 2 tientjes is het best een gokje waard (kwaliteit daargelaten voor dat geld)Toppe schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 13:04:
[...]
Rondom de hele deur zit een rubber, die vangt de klap wel op dus ja, het is vooral de dagschoot () die geluid maakt. Vandaar dat ik me afvraag of een magneet slot zou helpen
Die zal na de oplevering vast al wel eens een rondje gedaan hebben voor een foto voor zijn portfolioSource90 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 12:27:
[...]
Mocht de architect überhaupt nog komen kijken (opleveren alweer anderhalf jaar geleden), verf ik hem wel weer rood (voor de time being).
En de gemeente heeft vast geen tijd / zin om dit heel actief te handhaven. Dus tenzij je het heel bont maakt en er gaat iemand klagen heb je best kans dat je er heel lang mee weg komt
Als je grijze kozijnen knal geel verft is de kans groter op een klacht van de buren dan dat je het netjes wit maakt.. maar goed garantie tot de deur
een deurvanger/dictator. maar opvoeden is goedkoperToppe schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 13:04:
[...]
Rondom de hele deur zit een rubber, die vangt de klap wel op dus ja, het is vooral de dagschoot () die geluid maakt. Vandaar dat ik me afvraag of een magneet slot zou helpen
Wil je haar een weekje hebben?twain4me schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 13:59:
[...]
een deurvanger/dictator. maar opvoeden is goedkopereen 3 jarige (uitzonderingen daargelaten) kan je dat soort dingen prima leren.
Vraag ‘t me af. Het is voor hun pas interessant als alles af is, inclusief bestrating en alles,vormulier schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 13:46:
[...]
Die zal na de oplevering vast al wel eens een rondje gedaan hebben voor een foto voor zijn portfolio![]()
En de gemeente heeft vast geen tijd / zin om dit heel actief te handhaven. Dus tenzij je het heel bont maakt en er gaat iemand klagen heb je best kans dat je er heel lang mee weg komt![]()
Als je grijze kozijnen knal geel verft is de kans groter op een klacht van de buren dan dat je het netjes wit maakt.. maar goed garantie tot de deur(geen verf / legaal advies)
Nee, magneetsloten zijn ook niet stil. Voor jezelf is het ‘s nachts ook wel lastiger om echt stil te zijn aangezien de je geen controle hebt over de terugtrekkende beweging van de schoot als de magneet in het slot hem terugtrekt.vormulier schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 13:40:
[...]
Dan lijkt een magneetslot de mooiste oplossing, en voor 2 tientjes is het best een gokje waard (kwaliteit daargelaten voor dat geld)
Dit overigens voor een Mauer slot, wellicht dat andere merken dit beter doen.
Bij onze vorige woning had ik een inLite lichtsysteem aangesloten met trafo, op de WCD in de schuur. Op zich prima en tevreden over. We hadden een lichtsensor en met de 5 lampjes in de tuin werkte dit prima.
Echter hebben we dadelijk iets meer armaturen nodig en zou een bewegingssensor ook fijn zijn. Wie heeft er hier voor 230v tuinverlichting gekozen of weloverwogen juist voor laagspanning?
De keuze aan armaturen bij inLite en Philips Hue vind ik vrij beperkt.
Echter hebben we dadelijk iets meer armaturen nodig en zou een bewegingssensor ook fijn zijn. Wie heeft er hier voor 230v tuinverlichting gekozen of weloverwogen juist voor laagspanning?
Net we het er over hebben: airco koelt niet meer. Leidingen worden wel koud en condenseren maar bevriezen niet meer. Of te wel: te weinig gasSource90 schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 16:52:
[...]
23°c binnen in de woonkamer is ook prima. Echter is dat natuurlijk de temperatuur in het gehele huis. Zeker met MV en enorme ventilatieruimtes onder de deuren zit er 0 verschil tussen de verschillende kamers. Wel weer een nadeel van een open trap i.p.v. een halletje.
Daarom wel blij dat we de airco aan kunnen slingeren in de avond en de slaapkamers kunnen afkoelen onder de 20.
Hier Hue, werkt prima.Draakje5 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 20:51:
Bij onze vorige woning had ik een inLite lichtsysteem aangesloten met trafo, op de WCD in de schuur. Op zich prima en tevreden over. We hadden een lichtsensor en met de 5 lampjes in de tuin werkte dit prima.
‘s nachts is het probleem niet, het gaat om de tussendeur van de gang naar de woonkamer.bbbrumbrum schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 15:29:
[...]
Nee, magneetsloten zijn ook niet stil. Voor jezelf is het ‘s nachts ook wel lastiger om echt stil te zijn aangezien de je geen controle hebt over de terugtrekkende beweging van de schoot als de magneet in het slot hem terugtrekt.
Dit overigens voor een Mauer slot, wellicht dat andere merken dit beter doen.
Plantenspuit al geprobeerd?Toppe schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 12:16:
[...]
Mja, een 3 jarige blijft het grappig vinden waarschijnlijk.....
Hier gekozen voor 230, voornamelijk omdat we toch al een kabel langs alle plakken lieten lopen voor de WCD's waar we lampen wilden.Draakje5 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 20:51:
Mocht je HUE/Smart dan belangrijk vinden kan je nog GU10 lampen halen en in generieke verlichting stoppen O.I.D.
Wij hebben nu voor inlite gekozen met een hub. Hue heeft wel op ons lijstje gestaan, maar uiteindelijk bedacht dat ik heel weinig met de échte functionaliteit van Hue ga doen in de tuin zoals kleuren en slimme functies die ik niet met inlite zou kunnen doen. Mede vanwege de 12v verlichting dus voor inlite gekozen.Draakje5 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 20:51:
Heb mijn zesjarige zoon 100 keer tegen de deur gesmeten....hij gooit niet meer met deuren107mb schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 12:07:
[...]
mijn twaalf-jarig neefje smeet ook ALTIJD de deur dicht. Zijn vader heeft alle door jouw genoemde dingen ook geprobeerd niets hielp. Totdat hij 100 keer achter elkaar de deur dicht moest smijten. De eerste 5 keer lachen gieren en brullen. bij de 20e keer was het al niet leuk meer. Bij de 50e keer, "mag ik alsjeblieft stoppen?". En na de 100e keer heeft hij het nooit meer gedaan.

Hier in het begin hetzelfde gehad, maar hij doet nu keurig de deur dicht èn handjes aan de trapleuning in plaats van tegen de muur.
[ Voor 10% gewijzigd door Bteq op 20-08-2023 22:33 ]
Rip?Bteq schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 22:29:
[...]
Heb mijn zesjarige zoon 100 keer tegen de deur gesmeten....hij gooit niet meer met deuren.
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
De deur of zoon? Beide hebben het overleefd, dus beide goedgekeurd... Ff ontopic: We hebben het al vaak gehad over meerwerk etc. Wat waren jullie kwijt aan rolluiken, indien jullie ze hebben laten plaatsen? Ligt natuurlijk aan de uitvoering, maar zo ongeveer? Ben nu wat offertes aan het laten opmaken voor de ramen achter (op het zuiden).
Vorige (nieuwbouw) tuin Hue 12v gehad, nieuwe tuin (>500m2) was al aangelegd met 230v dus daar hebben we 230v lampen aangesloten (evt met Hue in de toekomst). Voordeel van 230v is dat je er makkelijk een wcd op kunt zetten in een schuurtje.Draakje5 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 20:51:
Vond eerlijk gezegd de Hue 12 volt best prima, heel makkelijk zelf aan te leggen (ik had m onder de heg gelegd), maar voor grote tuinen niet geschikt want max 6 lampen (tegenwoordig iets meer geloof ik). Je hoeft niet bang te zijn dat je de kabel raakt, dan koop je weer een los stukje voor een paar tientjes.
Dus grote tuin zou ik 230v leggen, kleine tuin Hue (of inlite)
[ Voor 9% gewijzigd door Sport_Life op 20-08-2023 22:48 ]
Je ziet hier in de hele wijk van die solar dingen gemonteerd worden. Maar echt 100 ofzo, dus ik denk zal wel te betalen zijn: niet dusBteq schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 22:37:
[...]
De deur of zoon? Beide hebben het overleefd, dus beide goedgekeurd... Ff ontopic: We hebben het al vaak gehad over meerwerk etc. Wat waren jullie kwijt aan rolluiken, indien jullie ze hebben laten plaatsen? Ligt natuurlijk aan de uitvoering, maar zo ongeveer? Ben nu in wat offertes aan het laten opmaken voor de ramen achter (op het zuiden).
@Draakje5 hier een flinke tuin en ik heb een hekel aan trafo's dus alles op 230V.
Kost wel wat maar je kan er letterlijk alles mee. WCD's, hue, werkelijk alle armaturen en merken kunnen erop want eigenlijk iedereen levert 230V maar zeer weinig leveren maar 12V en dan zit je vaak ook nog in hun eco systeem vast.
Gewoon alles op een aparte aardlek automaat en knappe kabels kopen dan zit je geramd
.
Ik heb fibaro home automation erop met beweging sensoren, dimbare verlichting, spots om bomen uit te lichten etc. kan allemaal.
Even ter demonstratie, foto's zijn al wel even geleden.
Kost wel wat maar je kan er letterlijk alles mee. WCD's, hue, werkelijk alle armaturen en merken kunnen erop want eigenlijk iedereen levert 230V maar zeer weinig leveren maar 12V en dan zit je vaak ook nog in hun eco systeem vast.
Gewoon alles op een aparte aardlek automaat en knappe kabels kopen dan zit je geramd
Ik heb fibaro home automation erop met beweging sensoren, dimbare verlichting, spots om bomen uit te lichten etc. kan allemaal.
Even ter demonstratie, foto's zijn al wel even geleden.
Members only:
Inloggen
[ Voor 44% gewijzigd door GeeMoney op 20-08-2023 23:05 ]
Rolluiken zijn goedkoper dan screens, en het ligt natuurlijk ook helemaal aan de grote van je ramen. Als je de kans hebt ze er nu al mee in te laten bouwen dan zou ik dat zeker doen.
Klopt, standaard wordt bij de "base set" een 40W voeding meegeleverd, waar je ongeveer 5 lampen op kan zetten (Calla is 8Watt, Lilly is 8W, Lilly large is 15W, de LED 2m lightstrip (die kan je er ook aan koppelen) is 19Watt) en de Amarant verstraler is 20W)Sport_Life schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 22:38:
[...]
maar voor grote tuinen niet geschikt want max 6 lampen (tegenwoordig iets meer geloof ik).
Tegenwoordig heb je ook 100Watt voeding, daar zou je al een rits van 12 sokkels/spots op kunnen zetten (of zelf 12+, sinds ze waarschijnlijk nooit op 100% staan).
Ik zie dat ze (sinds kort?) ook de Impress wandlamp als laagspanning hebben, gebruikt ook slechts 8Watt. Wel een lelijke kabel weg te werken dan.
Wel een uitkomst als je geen 220 kan/wilt trekken naar afgelegen plek voor wandlamp.
Hier ook alles Hue, werkt perfect en alles gaat aan op bewegingssensor en/of tijdschema. Enige dingetje is dat de verlengkabels wat mindere kwaliteit zijn. Met name de pinnetjes/verbinding.
En bij 230v werk je bij iedere aftakking naar een lamp met een gietmof @GeeMoney ?
Klopt!Draakje5 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 06:19:
En bij 230v werk je bij iedere aftakking naar een lamp met een gietmof @GeeMoney ?
+ vergeet de schakelaar niet voordat de kabel naar buiten gaat ! Ook al gebruik je Hue.Draakje5 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 06:19:
Scherp, doordat ik met een “hoofd kabel” naar mijn overkapping ga heb ik vanaf daar in de dubbele wand een aantal dozen inclusief fibaro dimmers om het een en ander automatisch aan te sturen.Sport_Life schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 07:32:
[...]
+ vergeet de schakelaar niet voordat de kabel naar buiten gaat ! Ook al gebruik je Hue.
Vanuit de overkapping bedien ik dus als het ware alle tuin verlichting en bij de lamp(en) zelf zit dan een gietmof om de lamp met de kabel te verbinden.
Het zit nu bijna 4 jaar en nog geen enkel probleem met aardlek gehad.
[ Voor 6% gewijzigd door GeeMoney op 21-08-2023 07:46 ]
We hebben standaard een 20M kabel in de tuin laten aanleggen op schakelaar in de woning.Sport_Life schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 07:32:
[...]
+ vergeet de schakelaar niet voordat de kabel naar buiten gaat ! Ook al gebruik je Hue.
Twijfel alleen nog of dat we niet een 2e kabel moeten aanleggen tbv de elektra in de schuur. Of gewoon alles op die schakelaar zetten en dan ook met (op afstand bedienbare) dimmers werken.
Mijn tuin is overigens niet alleen inlite. Heb ook 230v voor een aantal wcd’s in de veranda, pergola en nog een paaltje met wcd in de hoek van de tuin.
De inlite heb ik nu ingesteld op 3u aan staan na zonsondergang. Dus staat ‘s avonds in principe altijd aan voor een paar uur. Enige dat iets minder makkelijk is dat als je een keer buiten wilt zitten buiten gangbare tijden dat je dat op de hub moet instellen en dat dat niet mogelijk is via een app o.i.d.
De inlite heb ik nu ingesteld op 3u aan staan na zonsondergang. Dus staat ‘s avonds in principe altijd aan voor een paar uur. Enige dat iets minder makkelijk is dat als je een keer buiten wilt zitten buiten gangbare tijden dat je dat op de hub moet instellen en dat dat niet mogelijk is via een app o.i.d.
Hiep hoi, de bouwvak is klaar in zuid. vanaf vandaag weer verder. Aannemer
Members only:
was goed gestart begin mei, hopelijk gaat dat zo verder. Verwachting is deze weken bij ons bekisten en de fundering storten zodat daarna de kanaalplaatvloer erop kan. Verwachtte oplevering is nog steeds Juni 24..
Inloggen
De tijd van stilstaan door de bouwvak is voorbijFedde schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 08:52:
***members only***
was goed gestart begin mei, hopelijk gaat dat zo verder. Verwachting is deze weken bij ons bekisten en de fundering storten zodat daarna de kanaalplaatvloer erop kan. Verwachtte oplevering is nog steeds Juni 24..

Hier zijn ze nog een weekje gesloten, al is er al wel lichtelijke activiteit te zien op de bouwplaats. Kan niet wachten tot ze weer in volle vaart gaan bouwen. Als ze de snelheid van voor de bouwvak hanteren, zal snel de 2e verdiepingvloer er op liggen en gaat de 3e, 4e en ook het dak er snel op.
Heeft iemand zn interieur laten schetsen/ intekenen door bijv. een stylist? En zo ja: tips waar ik wel of niet moet zijn?
Bij ons gaan nu de laatste loodjes beginnen
, alleen de badkamer, elektra afwerking (en warmtepomp enz), binnenduren en het schuurtje/parkeerterrein nog
Eerste week van december de sleutels!
Eerste week van december de sleutels!
Voordeel van Inlite is dan wel weer dat het zonder app ook werkt, als Signify besluit te stoppen of failliet gaat - denk aan Van Moof - dan kan ik al mn lampen vervangenBlik1984 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 08:04:
Mijn tuin is overigens niet alleen inlite. Heb ook 230v voor een aantal wcd’s in de veranda, pergola en nog een paaltje met wcd in de hoek van de tuin.
Wij hebben het voor onze huidige woning bij Eijerkamp laten doen, veel vrienden waren daar heel enthousiast over. Wij hadden -denk ik- net de verkeerde getroffen en vonden het matigSharonh schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 09:14:
Heeft iemand zn interieur laten schetsen/ intekenen door bijv. een stylist? En zo ja: tips waar ik wel of niet moet zijn?
Toen betaalde je daar €85 voor de indeling/tekening en die kreeg je vervolgens weer als tegoedbon (als je ook maar iets van die toko nodig hebt is het in essentie dus gratis)
Edit: de voorwaarden zijn iets veranderd zie ik;
https://www.eijerkamp.nl/advies/interieuradvies/
[ Voor 7% gewijzigd door Lupadi op 21-08-2023 09:58 ]
Als je het cloud gemak wilt houden dan wel... Signify lampen kunnen tegenwoordig ook prima met een eigen server met home automation softwareSport_Life schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 09:42:
[...]
Voordeel van Inlite is dan wel weer dat het zonder app ook werkt, als Signify besluit te stoppen of failliet gaat - denk aan Van Moof - dan kan ik al mn lampen vervangen.
Bouwvak voorbij bij van Wanrooij? Hier niet onze aannemer heeft namelijk altijd een extra week vakantie er aan vast zitten.
Ons project heeft dus vertragin opgelopen. Daar ze vorig jaar Eind april begonnen zijn en er een prognose was vanaf Q2 oplevering hebben we nu een prognose van Okt tot Dec gekregen. Communicatie was niet best laten we het zo zeggen. Steeds moeten trekken om iets van een prognose te krijgen. Wij moeten tenslotte ook vakmensen regelen, verkoop van het huis etc. Kijk dat ze vertraging op lopen kan gebeuren. Maar houd mensen op de hoogte ervan. Nu hebben we ons huis verkocht aan het ebgin van het jaar, hadden we toen geweten dat er vertragins was hadden wij ook een half jaar kunnen wachten. Nu zitten we dus tijdelijk bij mijn ouders en later in een vakanthuisje tot het einde van het jaar.
Members only:
Inloggen
Ons project heeft dus vertragin opgelopen. Daar ze vorig jaar Eind april begonnen zijn en er een prognose was vanaf Q2 oplevering hebben we nu een prognose van Okt tot Dec gekregen. Communicatie was niet best laten we het zo zeggen. Steeds moeten trekken om iets van een prognose te krijgen. Wij moeten tenslotte ook vakmensen regelen, verkoop van het huis etc. Kijk dat ze vertraging op lopen kan gebeuren. Maar houd mensen op de hoogte ervan. Nu hebben we ons huis verkocht aan het ebgin van het jaar, hadden we toen geweten dat er vertragins was hadden wij ook een half jaar kunnen wachten. Nu zitten we dus tijdelijk bij mijn ouders en later in een vakanthuisje tot het einde van het jaar.
Untappd: Louwke80
1. WAT KOST EEN INTERIERADVIES?Lupadi schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 09:56:
[...]
Wij hebben het voor onze huidige woning bij Eijerkamp laten doen, veel vrienden waren daar heel enthousiast over. Wij hadden -denk ik- net de verkeerde getroffen en vonden het matig
Toen betaalde je daar €85 voor de indeling/tekening en die kreeg je vervolgens weer als tegoedbon (als je ook maar iets van die toko nodig hebt is het in essentie dus gratis)
Edit: de voorwaarden zijn iets veranderd zie ik;
https://www.eijerkamp.nl/advies/interieuradvies/
Het Eijerkamp interieuradvies kost 85.- Na het advies ontvang je een Eijerkamp Wooncheque t.w.v. 85.- welke je bij besteding vanaf 850.- verzilvert op je aankoop. Zo is het interieuradvies gratis, hoe fijn is dat!
Ik garandeer je dat binnen 3x de deur dichtgooien, ze hem netjes dicht doet.
Geen garantie dat ze het thuis voortzet.
Vreemde ogen dwingen
Overigens is het met mijn 4 en 7 jarige dochters vooral dat ze deuren wagenwijd open laten staan, ook irritant.

[ Voor 6% gewijzigd door FRANQ op 21-08-2023 10:29 ]
Apart, bij puntje vier op die pagina:Luukdg schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 10:28:
[...]
1. WAT KOST EEN INTERIERADVIES?
Het Eijerkamp interieuradvies kost 85.- Na het advies ontvang je een Eijerkamp Wooncheque t.w.v. 85.- welke je bij besteding vanaf 850.- verzilvert op je aankoop. Zo is het interieuradvies gratis, hoe fijn is dat!
Eijerkamp Interieuradvies
Het Eijerkamp Interieuradvies duurt circa 2 uur en kost 85.-. Na het advies ontvang je een Eijerkamp Wooncheque t.w.v. 125.- welke je bij besteding vanaf 1250.- verzilvert op je aankoop. Nu met gratis lunch voor 2 in het WoonCafé!
Bouwvak zuid is voorbij. Ik verwacht deze of volgende week een mailtje/belletje voor de (voor)oplevering die dan binnen 1 of 2 weken is. Spannend! 
Edit: ben nog steeds verbaasd dat ons project juist versneld wordt opgeleverd. Oorspronkelijke prognose bij de de start van de bouw (oktober '22) was Q4 '23. Afgelopen juni kregen we te horen dat de oplevering al in juli zou zijn. Uiteindelijk alsnog over de bouwvak getild maar toch, lijkt vreemd als je overal om je heen over vertraging hoort. Iemand een idee hoe dat kan?
Edit: ben nog steeds verbaasd dat ons project juist versneld wordt opgeleverd. Oorspronkelijke prognose bij de de start van de bouw (oktober '22) was Q4 '23. Afgelopen juni kregen we te horen dat de oplevering al in juli zou zijn. Uiteindelijk alsnog over de bouwvak getild maar toch, lijkt vreemd als je overal om je heen over vertraging hoort. Iemand een idee hoe dat kan?
Members only:
Inloggen
[ Voor 60% gewijzigd door BertVK op 21-08-2023 10:42 ]
Wij hebben een onafhankelijke interieurstylist ingehuurd op uurtarief.Sharonh schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 09:14:
In eerste instantie wilde hij een heel lichtplan en 3D schets maken voor een vast tarief, echter had ik die zelf al in Sketchup gemaakt
Zodoende langsgekomen voor een consult van 2 uur (volgens mij €250 kwijt geweest met reiskosten). Hierin advies gekregen over kleurgebruik (muren, behang), indeling van woning en materiaalkeuzes.
Uiteindelijk zijn we uitgekomen op hele andere kleuren dan eerst gedacht (en hebben we nu welgeteld 1 witte muur beneden), plus behangkeuzes die we zelf nooit zouden hebben gemaakt (deze beneden en deze boven). Erg mooi uitgepakt en blij met de keuzes (die wij zelf nooit hadden uitgekozen).
Volgens mij heeft hij ook een aandeel gehad in de uiteindelijke kleur van de gordijnen.
Had de volgende samples/dingen liggen in de (nog kale) woning:
- Tegel van vloer beneden
- Stuk PVC dat boven ligt
- 100.000 kleurstaaltjes van gordijnen van Veneta (gratis aan te vragen)
- Diverse kleurstalen van verf (bouwmarkt), om alvast een indicatie te geven welke kleurrichting wij naar zochten.
Hij kwam met twee koffers binnen met:
- tientallen mappen met behangsamples (voornamelijk Eijffinger en Arte)
- Evenveel mappen met kleurstalen (mappen van Sikkens, Sigma, Flexa en RAL)
- Staaltjes van Woodupp
Zijn daarna heel het huis doorgegaan (met focus op woonkamer waar meeste vragen waren).
Vond het die prijs zeker waard.
Hier ook weer vandaag begonnen!Fedde schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 08:52:
***members only***
Members only:
Inloggen
Ik heb echt geen idee wanneer de prognose is van ons blok. We zouden volgens de routing zo'n beetje het laatste blok moeten zijn, maar lijken ze te bouwen in een andere volgorde (wij hebben al verdiepingswanden, terwijl het blok dat "eerder" is volgens de routing alleen nog maar BG vloerplaten heeft).
Daarnaast zijn we in de communicatie samen getrokken met een andere fase, welke als het goed is eind dit jaar wordt opgeleverd. In de prognose staat dan "we beginnen met opleveren in Q4 2023 en dit loopt op tot maart/april 2024". Nouja, ik ben dan maar van maart uitgegaan...
Members only:
Overigens bij ons de communicatie ook stroef, je moet er veel aan trekken. Routing passen ze vaak aan op basis van beschikbaarheid van bijv. ketenpark of omliggende projecten/activiteiten.
Inloggen
@Louwke bij ons ook een week langer - tot vandaag dus.
Hier zijn ze (andere aannemer) ook in Oktober '22 begonnen, de eerste woningen zijn ook (nagenoeg) klaar om opgeleverd te worden. Echter heeft de ontwikkelaar een beetje verzuimd om spoedig de wijk woonrijp te maken. Verwachting is dat de allereerste hier in Oktober '23 opgeleverd worden.BertVK schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 10:36:
Bouwvak zuid is voorbij. Ik verwacht deze of volgende week een mailtje/belletje voor de (voor)oplevering die dan binnen 1 of 2 weken is. Spannend!
***members only***
Wij hebben afgelopen Zaterdag Veneta op bezoek gehad.
Ook direct een offerte gekregen zodat we een idee hebben van de prijzen.
Dezelfde middag naar een 'speciaalzaak' gegaan en ter vergelijk de raambekleding voor eenzelfde raam laten offreren.
Veneta 63mm houten jalozie (met banden ipv touwtjes) uit 2 delen, totaal 3.6m breed en 2.4m hoog kostte ongeveer 1000 euro.
Eenzelfde soort houten jalozie, 65mm, kostte bij de speciaalzaak ('huismerk', productie in Nederland bij https://www.bece.nl/ ) ruim 1900 euro.
Ik schrok toch wel van dit prijsverschil tussen een Veneta product en een 'huismerk' product van een speciaalzaak.
Dezelfde middag naar een 'speciaalzaak' gegaan en ter vergelijk de raambekleding voor eenzelfde raam laten offreren.
Veneta 63mm houten jalozie (met banden ipv touwtjes) uit 2 delen, totaal 3.6m breed en 2.4m hoog kostte ongeveer 1000 euro.
Eenzelfde soort houten jalozie, 65mm, kostte bij de speciaalzaak ('huismerk', productie in Nederland bij https://www.bece.nl/ ) ruim 1900 euro.
Ik schrok toch wel van dit prijsverschil tussen een Veneta product en een 'huismerk' product van een speciaalzaak.
Hier eenzelfde ervaring. Wij zijn eerste naar een speciaalzaak geweest voor vouwgordijnen. Voor drie ramen zouden we ongeveer 2500 euro kwijt zijn. Het systeem per raam alleen al was 600 euro. De stoffen kwamen daar nog bij. Wij hebben nu op tuiss.nl de vouwgordijnen besteld voor iets meer dan 600 euro totaal. Er zal allicht verschil in kwaliteit zijn, maar ik vond het prijsverschil te groot. Bij Tuiss kun je gratis samples van de stoffen bestellen, maar je moet wel zelf inmeten. De gordijnen moeten nog komen dus geen idee wat de kwaliteit is.Draakje5 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 10:56:
Jaloezieën die we in de gang + 2x overloop boven hebben komen van de Gamma (op maat) , was eigenlijk bedoeld als tijdelijk omdat we nog niet wisten wat we precies wilden maar ze zien er eigenlijk best goed uit dus we laten ze hangen.
Kosten erg weinig en was ook nog eens 30% korting.
https://www.gamma.nl/asso...p/C22850134?redirect=true
De rest van de BG zware gordijnen + zwarte inbetweens en vouwgordijnen in de keuken van een speciaalzaak .
1 vouwgordijn is ongeveer net zo duur als al die jaloezieën op maat bij elkaar
.
Kosten erg weinig en was ook nog eens 30% korting.
https://www.gamma.nl/asso...p/C22850134?redirect=true
De rest van de BG zware gordijnen + zwarte inbetweens en vouwgordijnen in de keuken van een speciaalzaak .
1 vouwgordijn is ongeveer net zo duur als al die jaloezieën op maat bij elkaar
[ Voor 38% gewijzigd door Sport_Life op 21-08-2023 11:26 ]
Ik had de link ingekort, via mijn eerste hit in Google kreeg ik een andere aanbieding :Luukdg schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 10:28:
[...]
1. WAT KOST EEN INTERIERADVIES?
Het Eijerkamp Interieuradvies duurt circa 2 uur en kost 85.-. Na het advies ontvang je een Eijerkamp Wooncheque t.w.v. 125.- welke je bij besteding vanaf 1250.- verzilvert op je aankoop. Nu met gratis lunch voor 2 in het WoonCafé!
Als je tevreden bent met de kleur vanuit Veneta is 9 vd 10 keer Veneta de goedkopere en betere keuze. Dat hebben ze vrij goed voor elkaar. We hebben beneden uiteindelijk alles bij elkaar geshopt via een interieurzaak, we wilden toch net wat andere in-betweens en plisse dan wat Veneta kon bieden. Voor de slaapkamers/badkamers hebben we alles bij voordeelgordijnen en Veneta gekocht.Draakje5 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 10:56:
Ik heb deze afgelopen november gedaan tijdens onze zoektocht naar een inrichting. Wij kregen een bon van 85 euro die te verzilveren was vanaf 850 euro meen ik. Dus 10% ook.Lupadi schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 11:43:
[...]
Ik had de link ingekort, via mijn eerste hit in Google kreeg ik een andere aanbieding :
Vond het gesprek zelf matig. Bij een kop koffie/thee werd er even kennisgemaakt en kon je aangeven wat je zocht en werden de ruimte(s) digitaal ingetekend. Dus funda/plattegronden etc. meenemen is wel handig. Wij hadden ook een moodbord gemaakt op voorhand (werd gevraagd geloof ik) om een idee te geven. Vervolgens liepen we door de winkel en werd er meegedacht over de verschillende mogelijkheden die er waren.
Aan het einde kregen we een offerte en was de vraag: dus, maar bestellen?
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
jvdmeer schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 10:36:
[...]
Apart, bij puntje vier op die pagina:
[...]
als je verder naar onder scrollt bij de veel gestelde vragen staat punt 1, daar had ik het gelezen. zal in de loop van tijd wel veranderd zijn en niet aangepast.Lupadi schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 11:43:
[...]
Ik had de link ingekort, via mijn eerste hit in Google kreeg ik een andere aanbieding :
Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in Ervaringen met het bouwen van een eigen huis - Deel 3
Discussie over master - slave installatie en het bouwbesluit mag in Master - slave in nieuwbouw en het bouwbesluit
To kookgroep or not to kookgroep. Discussie staat hier: Het grote kookplaat aansluiten topic Je hebt minder kans om het aan te laten passen dan je denkt.
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in Ervaringen met het bouwen van een eigen huis - Deel 3
Discussie over master - slave installatie en het bouwbesluit mag in Master - slave in nieuwbouw en het bouwbesluit
To kookgroep or not to kookgroep. Discussie staat hier: Het grote kookplaat aansluiten topic Je hebt minder kans om het aan te laten passen dan je denkt.