Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:33
Bijzonder dat je moet betalen om bouwtekeningen van je eigen woning, of van een omgevingsvergunning op te vragen.
Bij ons bij zowel regio Arnhem als Nijmegen was het in ieder geval gratis.

Ik heb het ooit eens aangevraagd om bezwaar op een bouwproject te maken, maar ook toen wij geboden hadden op een jaren 70 woning of voor onze vorige nieuwbouw woning. En nu ook voor onze in aanbouw zijnde woning.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gdvm
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22:59
Ik vind het vooral gek dat je dat niet standaard van de aannemer krijgt, maar dat je het dan moet opvragen bij de gemeente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:41
Ik kreeg bij oplevering 3 A4tjes met daarop 1 A4tje om me te feliciteren, 1 A4tje met een lijst van onderaannemers en 1 A4tje met proces voor gebreken na oplevering…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Blik1984 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 22:00:
Ik kreeg bij oplevering 3 A4tjes met daarop 1 A4tje om me te feliciteren, 1 A4tje met een lijst van onderaannemers en 1 A4tje met proces voor gebreken na oplevering…
En de onderaannemers waren voor?
Voor gebreken (na oplevering) moet je toch bij de aannemer zijn :-)

Wij hadden ooit problemen met ons Duca ventilatierooster. 10 of 20 jaar garantie geven ze op de roosters maar ze konden ons niet helpen, moesten het toch echt bij de aannemer melden ( en ook wel logisch ).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bas.013
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 07:40
Draakje5 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 20:27:
Bijzonder dat je moet betalen om bouwtekeningen van je eigen woning, of van een omgevingsvergunning op te vragen.
Bij ons bij zowel regio Arnhem als Nijmegen was het in ieder geval gratis.

Ik heb het ooit eens aangevraagd om bezwaar op een bouwproject te maken, maar ook toen wij geboden hadden op een jaren 70 woning of voor onze vorige nieuwbouw woning. En nu ook voor onze in aanbouw zijnde woning.
Indien je het als Woo verzoek doet, mag de gemeente geen kosten rekenen voor het openbaar maken van alle stukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:03
Mijn houten trap kraakt behoorlijk en is langs de muren etc. ook niet afgekit. Hoe werken jullie zoiets af? Gewoon met Acrylkit, Hybridekit of een raamkit omdat dit nog elastischer is?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Strider schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 10:45:
Mijn houten trap kraakt behoorlijk en is langs de muren etc. ook niet afgekit. Hoe werken jullie zoiets af? Gewoon met Acrylkit, Hybridekit of een raamkit omdat dit nog elastischer is?
Die kit helpt denk ik niet tegen het kraken toch?

Zit hier overigens met hetzelfde. Op sommige plekken is de spleet tussen trap en muur inmiddels 1cm. Ben blij dat ik het niet gelijk heb aangepakt bij oplevering. Denk dat we hier eerst een houten latje op de rand van de trap bevestigen zodat de spleet weg is. Daarna pas kitten en lakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Wij wonen er 2,5 maand en merken ook dat de laatste weken het kraken erger wordt. Dit kregen we ook van veel buren te horen.

Verschil is dat wij in een vroeg stadium al de trappen meerdere keren hebben geverfd en afgelakt. Over een jaar (de tijd dat de trap zich zet) gaan we kijken voor traprenovatie.

Kieren ga ik oplossen met houten latjes deze zijn flink. Ik kwam ook zelfklevende sierlijksten tegen voor smalle kieren klik hier

De trap vond ik overigens kwa oplevering echt beneden niveau. Er zat kartonnen bescherming op maar dat stelde niks voor. Veel beschadigingen, vocht plekken, zand dat er was ingetrokken…

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lizard87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 06:53
SquareOne schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 10:54:
[...]

Die kit helpt denk ik niet tegen het kraken toch?

Zit hier overigens met hetzelfde. Op sommige plekken is de spleet tussen trap en muur inmiddels 1cm. Ben blij dat ik het niet gelijk heb aangepakt bij oplevering. Denk dat we hier eerst een houten latje op de rand van de trap bevestigen zodat de spleet weg is. Daarna pas kitten en lakken.
Kit kan zeker helpen. Er komt vuil in de naden, of verf, en dat gaat kraken bij beweging. Door te kitten zorg je voor iets versterking, en voorkom je later kraken. Acrylaatkit is niet flexibel genoeg en zal snel gaan scheuren door de beweging van de traptredes. Mij is beglazingskit aangeraden, en moet zeggen dat dat heel goed lijkt te werken (en ook overschilderbaar is).

Is wel zaak de naden eerst goed schoon te maken (met een mesje en een stofzuiger bv) voor het kitten.
CycloneX schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 11:05:
Wij wonen er 2,5 maand en merken ook dat de laatste weken het kraken erger wordt. Dit kregen we ook van veel buren te horen.

Verschil is dat wij in een vroeg stadium al de trappen meerdere keren hebben geverfd en afgelakt. Over een jaar (de tijd dat de trap zich zet) gaan we kijken voor traprenovatie.
Je hele huis werkt nog flink de eerste 1 of 2 jaar na oplevering, en dus ook je trap. Dat is de reden waarom het steeds meer gaat kraken. Als er verf in de naden is gekropen dan zorgt dit ook zeker voor extra gekraak. De verf komt los bij beweging, brokkelt af, en zit vast in die naad. Elke keer als je er op gaat staan schaaft en kraakt dat.

[ Voor 33% gewijzigd door lizard87 op 07-08-2023 11:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Takkeding
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:23
Buurman hier heeft op advies van een van de werklui de naden van de traptreden aan de onderkant gekit met dat high tack kit en dat werkt echt enorm goed bij hem, ga dat binnenkort ook doen. Zijn trap kraakt totaal niet meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamiblik
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06:56
Lupadi schreef op zondag 30 juli 2023 @ 06:43:
Staat je overigens niet blind op die 247 liter er zitten de nodige variabele omheen waardoor een kleinere boiler met een hoger bruikbaar volume (Neto inhoud) bijv door een platenwisselaar ipv een spiraal in de boiler alsnog voldoet aan de eis van Woningborg.

Ik zou gewoon de vraag stellen en verwijzen naar het document
Reactie gekregen van de kopersbegeleider, Woningborg gaat bij ons uit van 246 liter bij een rendement van 80%. Wij krijgen een zithoek Daalderop w/w 5G - 4.5kw met een rendement van 95%, hiermee voldoet het aan de Woningborg eisen. Alleen hopen dat het een goede warmtepomp is, want daar heb ik geen verstand van, maar zo te zien ziet het er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03:29

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Takkeding schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 12:40:
[...]

Buurman hier heeft op advies van een van de werklui de naden van de traptreden aan de onderkant gekit met dat high tack kit en dat werkt echt enorm goed bij hem, ga dat binnenkort ook doen. Zijn trap kraakt totaal niet meer :P
Een lijm kit gebruiken om af te werken :? In theorie kan alles maar high-tack haalt ‘als dikke stront door een trechter’ niet eens… ook zo traag als dikke stront door een rietje dekt de lading niet echt lekker. Dat spul is echt zo verschrikkelijk stug en niet flexibel :9

[ Voor 5% gewijzigd door Toppe op 07-08-2023 12:59 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lizard87
Toppe schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 12:58:
[...]

Een lijm kit gebruiken om af te werken :? In theorie kan alles maar high-tack haalt ‘als dikke stront door een trechter’ niet eens… ook zo traag als dikke stront door een rietje dekt de lading niet echt lekker. Dat spul is echt zo verschrikkelijk stug en niet flexibel :9
Aan de onderkant kan ik de gedachtenkronkel nog wel enigszins volgen want het is natuurlijk flink sterker, dus houdt de traptreden beter op z'n plek, dus minder beweging, dus minder gekraak. Maar dat werkt alleen als je een trapkast hebt en de onderkant niet ziet :P

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Sharonh
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14-07 15:15
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Draakje5
En dit zijn dan 945 pagina's van 'al' deel 3 ;-)
Welkom en succes met het verloop van jullie nieuwbouwwoning project.

Trouwens, je hebt tegenwoordig ook super mooie plavuizen houtlook, dat geleid zelfs (ietjes) beter met vloerverwarming dan pvc.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:47

tomtom901

Moderator General Chat
Die aannemers he, drie onder 1 kap :+ .

Zoekfunctie in het topic is ook handig, bijna elke keuze waar je voor komt te staan is hier wel (even) besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharonh
tomtom901 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 13:40:
[...]

Die aannemers he, drie onder 1 kap :+ .

Zoekfunctie in het topic is ook handig, bijna elke keuze waar je voor komt te staan is hier wel (even) besproken.
Had 'm al wel even gebruikt om te kijken of er meer kopers van het project hier actief zijn. Lijkt er niet op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuz14
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-04 15:33
Wat een geld..

Ik was voor de helft van dat geld klaar inclusief vlizotrap 😁
Strider schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 13:56:
Ik ben aan het kijken naar een vliering voor op zolder (halve zolder), gisteren een timmerman voor laten komen. Toch al snel weer €3600,- :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuz14
Mijn badkamer leverancier heeft gewoon netjes op dag 1 (terwijl de oplevering nog bezig was, was hij eigenlijk al begonnen. Werd niet zo gewaardeerd door de bouwer 😁) een noodtoilet geplaatst zodat ik de eerste dagen kon doorkomen.
Diablow schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:33:
[...]

Dat was bij ons de voornaamste reden om het toch via het project te doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• miezziej
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 27-01 17:01
Ik besef me net dat ik de vragenlijst nooit heb ingevuld :9

Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:36
Draakje5 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 13:34:
[...]

Trouwens, je hebt tegenwoordig ook super mooie plavuizen houtlook, dat geleid zelfs (ietjes) beter met vloerverwarming dan pvc.
Wij hebben gewoon echt parket op de BG liggen, werkt vast iets minder efficiënt maar wij krijgen ons huis prima warm en koud zonder een hele hoge energie rekening (in mijn ervaring heeft het meer zin om je warmtepomp te tweaken dan je vloerbedekking uit te kiezen op de beste geleiding). Echt natuurlijke uitstraling en in de winter voelt het ook nog eens extra warm aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• massapeal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05:59
Inmiddels wonen we nu al 4 maanden met veel plezier in onze nieuwbouwwoning.

We hebben het destijds laten renovliezen, maar zouden inmiddels een printje willen op een muur. Heeft iemand ervaring met vliesbehang plakken over renovlies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuz14
Ziet er strak uit! Wel een dubbel check, heb je een verlaagd plafond of niet? Dat maakt het namelijk een stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharonh
Draakje5 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 13:34:
[...]

Plavuizen doen me vooral denken aan het oude rijtjeshuis waar ik ooit geboren ben :X
Wist niet dat dat nog een ding was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oinkoink12
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-07 15:30
Sharonh schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 16:36:
[...]

Plavuizen doen me vooral denken aan het oude rijtjeshuis waar ik ooit geboren ben :X
Wist niet dat dat nog een ding was
Met vloerverwarming juist steeds meer, ben blij dat ik voor houtlook tegels ben gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharonh
oinkoink12 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 16:38:
[...]

Met vloerverwarming juist steeds meer, ben blij dat ik voor houtlook tegels ben gegaan.
Zijn er nog meer voordelen tov pvc? Kan online wel wat vinden maar die partijen zijn allemaal bevooroordeeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lupadi
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-09 16:28
Sharonh schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 16:48:
[...]

Zijn er nog meer voordelen tov pvc? Kan online wel wat vinden maar die partijen zijn allemaal bevooroordeeld :P
Je moet bij stenen een stuk beter je best doen om er een kras in te trekken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shwan
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-09 19:47
deuz14 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 16:27:
[...]

Ziet er strak uit! Wel een dubbel check, heb je een verlaagd plafond of niet? Dat maakt het namelijk een stuk makkelijker.
Dat klopt! Je hebt wel een inbouwdiepte nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twu
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 12-09 20:48

twu

Bamiblik schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 12:40:
[...]

Reactie gekregen van de kopersbegeleider, Woningborg gaat bij ons uit van 246 liter bij een rendement van 80%. Wij krijgen een zithoek Daalderop w/w 5G - 4.5kw met een rendement van 95%, hiermee voldoet het aan de Woningborg eisen. Alleen hopen dat het een goede warmtepomp is, want daar heb ik geen verstand van, maar zo te zien ziet het er goed uit!
Hoeveel liter wordt er momenteel bij jullie geleverd?

Wij hebben dezelfde vraag nu gesteld aan de kopersbegeleiding. Volgens de Technische Omschrijving krijgen wij het volgende "Uw woning is voorzien van een Alpha Innotec warmtepomp met 178 liter boiler die de woning voorziet van verwarming, (ver)koeling en warm tapwater bereidt."

Maar vervolgens zou ik ook 247 liter moeten hebben volgens de Woningborg eisen, dus ben benieuwd hoe dit dan werkt in mijn situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordBusiness
  • Registratie: Oktober 2022
  • Niet online
massapeal schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 16:13:
Inmiddels wonen we nu al 4 maanden met veel plezier in onze nieuwbouwwoning.

We hebben het destijds laten renovliezen, maar zouden inmiddels een printje willen op een muur. Heeft iemand ervaring met vliesbehang plakken over renovlies?
Bij mij brengen ze zelfs een laag renovlies aan (ongeschilderd) onder het behang. Moet gewoon kunnen dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lupadi
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-09 16:28
twu schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 17:30:
[...]

Wij hebben dezelfde vraag nu gesteld aan de kopersbegeleiding. Volgens de Technische Omschrijving krijgen wij het volgende "Uw woning is voorzien van een Alpha Innotec warmtepomp met 178 liter boiler die de woning voorziet van verwarming, (ver)koeling en warm tapwater bereidt."

Maar vervolgens zou ik ook 247 liter moeten hebben volgens de Woningborg eisen, dus ben benieuwd hoe dit dan werkt in mijn situatie.
Wij kregen een zelfde soort antwoord bij onze boiler en was bij 95% de factor 0,8

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Frietkot
  • Registratie: Juli 2023
  • Nu online
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
deuz14 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 15:41:
Wat een geld..

Ik was voor de helft van dat geld klaar inclusief vlizotrap 😁

[...]
Phoe de helft, en wanneer was dat? De prijzen zijn natuurlijk wel flink gestegen in de laatste jaren.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:23

Sport_Life

Solvitur ambulando

[...]

Is veel mooier. Misschien kwestie van smaak, bekijk het eens in de winkel zou ik zeggen.

Echt hout is natuurlijk nog veel mooier, maar heeft ook weer nadelen.

[ Voor 10% gewijzigd door Sport_Life op 07-08-2023 19:04 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartbikers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 22:19
[...]

Hoe weet je nu of je recht hebt op een grotere boiler ?

Ik snap nog niet echt waar ik moet kijken in de TO en woningbouw document.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamiblik
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06:56
[...]

Bij ons wordt er 240 liter standaard geleverd, lijkt erop dat ze bij jou niet voldoen aan het bouwbesluit met 178 liter, maar daar heb ik geen verstand van. Ik zou jou kopersbegeleider gewoon vragen hoe het zit in jouw situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bteq
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 11-09 18:38
[...]

Hier ook (wonen nu anderhalf jaar in ons nieuwe huis) supergoede ervaring met onze tegels beneden èn boven qua vloerkoeling en vloerverwarming (aardwarmtepomp Alpha Innotec).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:18

vliegnerd

Nintendo fan.

Smartbikers schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 19:15:
[...]

Hoe weet je nu of je recht hebt op een grotere boiler ?

Ik snap nog niet echt waar ik moet kijken in de TO en woningbouw document.
Dit zijn eisen van SWK en/of Woningborg. Even kijken waar je bij zit en dan via de website checken. Er zijn tabellen voor.

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frietkot
  • Nu online
Afwijkende wensen. Projectleverancier was Raab Karcher, maar die deden er alles aan om je daar geen badkamer te laten kopen: extreem hoge prijzen en 0 service.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Strider
[...]

Het nadeel van PVC vloeren vind ik nog steeds de onduidelijkheid over mogelijke weekmakers die vrijkomen. Vooral in een potdichte nieuwbouwwoning wil je dat liever niet.

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frietkot
  • Nu online
vliegnerd schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 22:05:
[...]

Dit zijn eisen van SWK en/of Woningborg. Even kijken waar je bij zit en dan via de website checken. Er zijn tabellen voor.
Klopt. Heijmans heeft dit handig geprobeerd op te lossen in ons project:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mVtVHr2jjhd6rjrO1CyuOQcGq4M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zgUABtrDn8PtbGPYNMxQVcIW.png?f=fotoalbum_large
Met andere woorden: de bewoner is de dupe van de hogere energiekosten zodat ze kunnen besparen op de inhoud (en mogelijk het vermogen) van de warmtepomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-09 20:40

KoudeAardbei

Moderator

Wij hebben issues met de muren, renovlies wordt niet mooi (130 grams) zag ik bij de buren.
Je ziet de leidingen er nog doorheen etc etc

Heeft iemand ervaring met muurglad, is dat wat? Zonee; wat is het alternatief om het zelf voor de bereiden voor de renovliezer?

[ Voor 31% gewijzigd door KoudeAardbei op 08-08-2023 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukdg
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 27-02 12:49
Strider schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 22:12:
[...]

Het nadeel van PVC vloeren vind ik nog steeds de onduidelijkheid over mogelijke weekmakers die vrijkomen. Vooral in een potdichte nieuwbouwwoning wil je dat liever niet.
Dit vind ik ook nog steeds een dingetje.

Vorige week zijn wij ook gaan kijken voor een vloer en de verkoper had naar mijn mening weinig goede argumenten waarom PVC beter was dan goede kwaliteit laminaat, het kan niet beter tegen krassen/deuken werd ons verteld. Ja het kan beter tegen water en je kan (indien verlijmt) een plank eruit snijden en een nieuwe erin leggen. maar of dat nou de dubbele prijs waard is t.o.v. laminaat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Luukdg schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 08:17:
[...]

Vorige week zijn wij ook gaan kijken voor een vloer en de verkoper had naar mijn mening weinig goede argumenten waarom PVC beter was dan goede kwaliteit laminaat, het kan niet beter tegen krassen/deuken werd ons verteld. Ja het kan beter tegen water en je kan (indien verlijmt) een plank eruit snijden en een nieuwe erin leggen. maar of dat nou de dubbele prijs waard is t.o.v. laminaat...
Lekker tegels nemen, heb je veel meer aan: krasbestedig, kleurvast, waterdicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roltor
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:55
Luukdg schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 08:17:
[...]

Het grote voordeel voor mij is dat het beter werkt met de vloerverwarming en vloerkoeling die in mijn huis aanwezig is.
Daarnaast werkt het een stuk minder, dus geen bol staan de vloer meer, omdat het is verschoven.
En geen plakplinten, omdat het strak langs de deurkozijnen wordt gelegd.

Het valt me wel tegen hoe makkelijk het krast, als de zon er schuin op staat, zie je bij de stoelen allemaal kleine krasjes. Dit kun je wel een beetje wegscheuren heb ik begrepen.

Of deze voordelen de meerprijs waard zijn, verschilt per persoon denk ik.
Wij hebben beneden pvc en boven laminaat, gulden middenweg m.i.
Als ik nu opnieuw zou moeten kiezen, zou ik beneden tegels overwegen. Ook al voelen die kouder aan in mijn beleving, ze krassen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdvm
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22:59
roltor schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 08:45:
[...]

Het grote voordeel voor mij is dat het beter werkt met de vloerverwarming en vloerkoeling die in mijn huis aanwezig is.
Daarnaast werkt het een stuk minder, dus geen bol staan de vloer meer, omdat het is verschoven.
En geen plakplinten, omdat het strak langs de deurkozijnen wordt gelegd.

Het valt me wel tegen hoe makkelijk het krast, als de zon er schuin op staat, zie je bij de stoelen allemaal kleine krasjes. Dit kun je wel een beetje wegscheuren heb ik begrepen.

Of deze voordelen de meerprijs waard zijn, verschilt per persoon denk ik.
Wij hebben beneden pvc en boven laminaat, gulden middenweg m.i.
Als ik nu opnieuw zou moeten kiezen, zou ik beneden tegels overwegen. Ook al voelen die kouder aan in mijn beleving, ze krassen niet.
Heb je wel viltjes onder de stoelpoten? Ik vind tegels zo hard, en kouder aanvoelen inderdaad, dus gewoon minder prettig voor een leefruimte. Maar plak pvc is ook vrij hard. We zijn ook nog over marmoleum aan het nadenken maar dan mis je de echte hout look.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ken Wood
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-08 09:22
Voor de vloer zijn er nog genoeg andere opties dan alleen tegels of pvc. Wij hebben beneden een gietvloer en boven tapijt. Ieder zijn smaak, maar tegels in houtlook heb ik nooit begrepen. Kies of hout of steen, maar niet steen in houtlook. Laminaat in houtlook vind ik al op het randje, maar dan heb je tenminste nog materiaal dat uit houtvezels bestaat. PVC komt er bij mij ook niet in. Maar zoals ik al zei: ieder zijn smaak. Sommige mensen vinden een gietvloer kil en lelijk. Op zolder ga ik trouwens wel laminaat leggen, omdat we dat hebben meegenomen uit ons vorige huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukdg
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 27-02 12:49
roltor schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 08:45:
[...]

het is toch zo dat zolang je onder de 0.15kw weerstand blijft met een vloer het verlies van je warmte/kou verwaarloosbaar is? hoe lager dat getal hoe sneller het wel merkbaar is als de vloerverwarming/koeling aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
KoudeAardbei schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 08:06:
Wij hebben issues met de muren, renovlies wordt niet mooi (130 grams) zag ik bij de buren.

Heeft iemand ervaring met muurglad, is dat wat? Zonee; wat is het alternatief om het zelf voor de bereiden voor de renovliezer?
Is er een reden waarom je 130gram kiest ipv bijv. 200gram?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
KoudeAardbei schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 08:06:

Dat zal ook wel er van afhangen hoe "behangklaar" de muur is geweest en in hoeverre de behanger zich daar wel of niet aan gestoord heeft.

Mijn ouders hebben 150 grams, en de behanger was echt wel een vak rot, die echt trots is op zijn werk en dat zie je ook terug in de muur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
lizard87 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 11:21:
[...]

Kit kan zeker helpen. Er komt vuil in de naden, of verf, en dat gaat kraken bij beweging. Door te kitten zorg je voor iets versterking, en voorkom je later kraken. Acrylaatkit is niet flexibel genoeg en zal snel gaan scheuren door de beweging van de traptredes. Mij is beglazingskit aangeraden, en moet zeggen dat dat heel goed lijkt te werken (en ook overschilderbaar is).

Is wel zaak de naden eerst goed schoon te maken (met een mesje en een stofzuiger bv) voor het kitten.

[...]

Je hele huis werkt nog flink de eerste 1 of 2 jaar na oplevering, en dus ook je trap. Dat is de reden waarom het steeds meer gaat kraken. Als er verf in de naden is gekropen dan zorgt dit ook zeker voor extra gekraak. De verf komt los bij beweging, brokkelt af, en zit vast in die naad. Elke keer als je er op gaat staan schaaft en kraakt dat.
Welke overschilderbare beglazingskit heb jij gebruikt? En kun je daar een beetje fatsoenlijk mee werken, is het niet enorm plakkerig?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-09 20:40

KoudeAardbei

Moderator

Draakje5 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 09:21:
[...]

Is er een reden waarom je 130gram kiest ipv bijv. 200gram?
Dit is geoffereerd, was inderdaad ook mijn vraag voor nu of het niet 200 moest zijn + muurglad bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartbikers
KoudeAardbei schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 10:09:
[...]

Dit is geoffereerd, was inderdaad ook mijn vraag voor nu of het niet 200 moest zijn + muurglad bijv.
Onze renovlies man gaf aan dat 150 gram het minimum is maar dat dat al een mooie strakke look geeft en hij de meerwaarde van 200 het niet waard vind. Alles onder de 150 scheen al meer door

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lizard87
Strider schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 09:46:
[...]

Welke overschilderbare beglazingskit heb jij gebruikt? En kun je daar een beetje fatsoenlijk mee werken, is het niet enorm plakkerig?
Ik heb deze gebruikt. Kit is uiteraard best plakkerig, maar als je even door hebt hoe het werkt (en genoeg van die doekjes in huis hebt) is het heel goed te doen. Zeker omdat je voor de naden niet veel kit nodig hebt, en het steeds maar relatief korte stukjes zijn. Maar ook de naad tussen de trapboom en de muur heb ik er mee gedaan, en dat ging best soepel. Nu heb ik wel al eerder met kit gewerkt, maar ik vond dit niet moeilijker dan andere keren.

Zeker als je kitspatels (zoiets of zoiets) gebruikt kun je het redelijk goed schoon houden. Belangrijkste is niet teveel kit gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Die kitspatels zijn een uitkomst. Hier ook gebruikt bij kitten van de trap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRD07
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:47
Nu het hier toch over renovlies gaat. Wat raden jullie aan, eerst UTP kabels trekken of eerst laten stucen/renovliezen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:04
TRD07 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 14:56:
Nu het hier toch over renovlies gaat. Wat raden jullie aan, eerst UTP kabels trekken of eerst laten stucen/renovliezen?
Eerst werken, dan mooi maken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
TRD07 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 14:56:
Als je de kabels door een loze leiding trekt maakt het niet uit. Als je moet gaan frezen door een muur, dan zou ik eerst kabels trekken en daarna stucen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deuz14
Strider schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 18:46:
[...]

Phoe de helft, en wanneer was dat? De prijzen zijn natuurlijk wel flink gestegen in de laatste jaren.
2 weken geleden 😁

Moet wel zeggen dat ik de materialen tegen inkoopprijs heb. Dat scheelt ook wel een slok op een borrel verwacht ik.

[ Voor 19% gewijzigd door deuz14 op 08-08-2023 23:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01:07

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Strider schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 09:46:
[...]

Hybriseal® 2PS

Als je het jezelf makkelijk wil maken neem ook finischer dan is dat plakkerig niet erg (zelf sopje maken kan ook, voor het schoon maken van het gereedschap heb ik ook altijd cleaner in de buurt staan, soms is het net een beetje te eigenwijs om met een doekje volledig van een plamuurmes oid te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Blik1984 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 15:00:
[...]

Als je de kabels door een loze leiding trekt maakt het niet uit.
totdat de buis wat ondiep zit en de muur half uit komt, Been there, done that.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
deuz14 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 23:53:
[...]

2 weken geleden 😁

Moet wel zeggen dat ik de materialen tegen inkoopprijs heb. Dat scheelt ook wel een slok op een borrel verwacht ik.
Zeg je er ook op tijd bij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
twain4me schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 03:08:
[...]

Hybriseal® 2PS

Als je het jezelf makkelijk wil maken neem ook finischer dan is dat plakkerig niet erg (zelf sopje maken kan ook, voor het schoon maken van het gereedschap heb ik ook altijd cleaner in de buurt staan, soms is het net een beetje te eigenwijs om met een doekje volledig van een plamuurmes oid te gaan.
Thx, wanneer ben jij begonnen met het afkitten van jouw trap. Als laatste onderdeel in jouw huis, of toch eerder om te voorkomen dat er zand en dergelijke in de kieren gaat zitten?

BlaBlaBla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Strider schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 09:41:
[...]

Thx, wanneer ben jij begonnen met het afkitten van jouw trap. Als laatste onderdeel in jouw huis, of toch eerder om te voorkomen dat er zand en dergelijke in de kieren gaat zitten?
het was niet mijn trap
de eigenaar heeft de naden afgeplakt om zoveel mogelijk vuil tegen te houden en ik heb als laatse gekit (samen met de keuken en de wc) toen is de deur dicht getrokken en 2 dagen later is er verhuisd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
twain4me schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 10:14:
[...]

het was niet mijn trap
de eigenaar heeft de naden afgeplakt om zoveel mogelijk vuil tegen te houden en ik heb als laatse gekit (samen met de keuken en de wc) toen is de deur dicht getrokken en 2 dagen later is er verhuisd.
Ah goeie tip, naden afplakken, huis verbouwen, tape verwijderen en daarna afkitten en verven.
Welke tape heeft de eigenaar gebruikt die echt lang kon blijven zitten?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Strider schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 10:58:
[...]

Ah goeie tip, naden afplakken, huis verbouwen, tape verwijderen en daarna afkitten en verven.
Wellicht werkt schilderstape hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
tomtom901 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 11:41:
[...]

Wellicht werkt schilderstape hiervoor?
Als de trapt werkt dan heb je kans dat dit kapot scheurt, Allicht 2 tapjes om een bol stukje papier, maar goed dat is vervelend werk om op te plakken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08:57
[...]

Ik zou hpx clean removal tape gebruiken.

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

[...]

ik weet niet wat je allemaal verbouwen noemt, maar ik zou niet gaan verbouwen op een net nieuwe trap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:37

IkWilbert

Het is mij!

Source90 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 17:31:
En als je aangeeft dat je de nieuwe bewoner bent; mogelijk gratis (in ons geval).

Ik had dit gestuurd via het algemene contact formulier van de gemeente;

***members only***

Binnen twee werkdagen kostenloos in de mail 👌
Bedankt, heb jouw mail gebruikt en zojuist 40MB aan pdf bestanden ontvangen met alle informatie die de gemeente heeft over ons huis. Hoefde er niets voor te betalen _/-\o_

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Wat zou een setje schaampanelen van 3x325 wattpiek met omvormer en houders voor een plat dak waard zijn?

Heb ze erafgehaald en er liggen nu 18 panelen op ons dak. Dus dit setje kan weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharonh
Ik heb met wat moeite de nieuwe straatnamen van het nieuwbouw project achterhaald. Is er ook een manier waarop ik al kan zien welk huisnummer hoort bij mijn kavel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:52
Sharonh schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 17:29:
Ik heb met wat moeite de nieuwe straatnamen van het nieuwbouw project achterhaald. Is er ook een manier waarop ik al kan zien welk huisnummer hoort bij mijn kavel?
Misschien via https://www.wozwaardeloket.nl/ ?

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijgertje1979
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 15:55
Blik1984 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 17:27:
Wat zou een setje schaampanelen van 3x325 wattpiek met omvormer en houders voor een plat dak waard zijn?

Op basis van wat ik op marktplaats zie ongeveer 200-300?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharonh
Goeie poging ;)
Kan de straat wel min of meer vinden, maar nog geen huisnummers (misschien ook wel logisch want de huizen staan er nog niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:52
Sharonh schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 17:36:
[...]

Goeie poging ;)
Kan de straat wel min of meer vinden, maar nog geen huisnummers (misschien ook wel logisch want de huizen staan er nog niet).
Wellicht zIjn de huisnummers nog niet uitgegeven door de gemeente.

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharonh
c-nan schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 17:37:
[...]

Wellicht zIjn de huisnummers nog niet uitgegeven door de gemeente.
Bij officiële bekendmakingen.nl zie ik wel dit: [betreffende straat] 11
t/m 17, [betreffende straat] 19 t/m 31, [betreffende straat] 18 t/m 24, [betreffende straat] 26 t/m 30
Zouden de 6 weken soms verstreken moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:31

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Sharonh schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 17:39:
[...]

Bij officiële bekendmakingen.nl zie ik wel dit: [betreffende straat] 11
t/m 17, [betreffende straat] 19 t/m 31, [betreffende straat] 18 t/m 24, [betreffende straat] 26 t/m 30
Zouden de 6 weken soms verstreken moeten zijn?
BAG verblijfsobject al geprobeerd via PDOK viewer?

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sharonh
Kanarie schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 17:40:
[...]

BAG verblijfsobject al geprobeerd via PDOK viewer?
Kan dit keer de exacte straat vinden, maar geen van de huisnummers :P
Toch bedankt!
(had me trouwens moeten schamen als ik het hier wel kon vinden. Werk bij het Kadaster en de PDOK collega die over de website gaat zit niet ver bij onze afdeling vandaan haha)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08:57

Heb je geen schuurtje/uitbouw waar je ze op kunt leggen? Misschien lucratiever dan verkopen.

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
big bang schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 17:45:
[...]

Heb je geen schuurtje/uitbouw waar je ze op kunt leggen? Misschien lucratiever dan verkopen.
Alleen met heel veel schaduw. En de 18 panelen die ik heb laten neerleggen zorgen al voor een flinke overcapaciteit, dus geen behoefte aan meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Draakje5
@Sharonh Kadastralekaart.com ? (Niet te verwarren met de .nl versie)
Laatste kans ;-)

[ Voor 27% gewijzigd door Draakje5 op 09-08-2023 18:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rubenos
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 11:57
Draakje5 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 18:51:
@Sharonh Kadastralekaart.com ? (Niet te verwarren met de .nl versie)
Laatste kans ;-)
@Sharonh https://perceelloep.nl/? :-)

Mitsubishi SUZ-SWM60 VA warmtepomp / PV Zuid: 3805WP / Noord: 830WP / Orcon MaxComfort-500 WTW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sharonh
Ruben & Draakje; jullie brachten me wel op een idee aangezien volgens mij beide sites tappen van de BAG; de BAG viewer. Volgens mij heb ik het nummer gevonden. Thanks :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Midan
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 23:50
Wij konden inderdaad via bagviewer vrij snel ons huisnummer zien.

https://bagviewer.kadaster.nl/lvbag/bag-viewer/?zoomlevel=1

• Draakje5
Onze buurman geeft aan dat de schuine zolder dakplaten niet afgedekt mogen worden ivm ademen / vocht.
Zij wilden hier gipsplaten op monteren, maar werd geadviseerd om eerst regels te maken. En wanneer ze direct op de spaanplaten zouden sauzen, hier goed rekening mee houden dat de verf of behang niet vocht insluit.

Klopt dit? Wie heeft hier meer kennis van?
Renovlies of een gipsplaat op de 12mm spaanplaat gaat dat voor problemen zorgen?

Onze dakopbouw (is zoals bij de meeste) van buiten naar binnen:
buiten
pannen, regels etc.
dam-open folie
isolatie
dampremmende folie
12mm spaanplaat
binnen

Plaatje bij het praatje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bphk4SZQIo8bWjMvpHyLZXm9ck4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xmCBrsyU68bTyTJf3lzra8Wq.png?f=user_large

[ Voor 16% gewijzigd door Draakje5 op 10-08-2023 12:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Draakje5 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 12:37:
Onze buurman geeft aan dat de schuine zolder dakplaten niet afgedekt mogen worden ivm ademen / vocht.
Zij wilden hier gipsplaten op monteren, maar werd geadviseerd om eerst regels te maken. En wanneer ze direct op de spaanplaten zouden sauzen, hier goed rekening mee houden dat de verf of behang niet vocht insluit.

Klopt dit? Wie heeft hier meer kennis van?
Renovlies of een gipsplaat op de 12mm spaanplaat gaat dat voor problemen zorgen?

Onze dakopbouw (is zoals bij de meeste) van buiten naar binnen:
buiten
pannen, regels etc.
dam-open folie
isolatie
dampremmende folie
12mm spaanplaat
binnen

Plaatje bij het praatje
[Afbeelding]
je dakopbouw "ademd" naar buiten toe, maakt dus niet veel uit wat je binnen gaat doen. je hebt kans dat je het spaanplaat opsluit tussen 2 dampdichte lagen maar omdat dit aan de warme kant is maakt dat niet veel uit. als het dak naar binnen moet "ademen" (denk aan bitume daken) moet je wel opletten waarmee je de boel gaat afwerken.

[ Voor 4% gewijzigd door twain4me op 10-08-2023 12:50 ]

• Gsxrrr
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 08:44

Heb een week of 2 terug mijn setje verkocht voor €375 op marktplaats. Waren ook 3 panelen van 325wp met omvormer en rails voor schuin dak erbij. Denk niet dat je er nog heel veel meer voor kan krijgen gezien de boden die ik kreeg. Meeste geïnteresseerden boden rond de €200.

• vormulier
  • Niet online

Mijn nieuwe buren willen ook straks van hun 2 schaampaneeltjes af, gezien dat we een plat dak hebben en ze zo aan te sluiten zijn op ons syteem (solar edge) ga ik ze met alle liefde overnemen voor een iets aantrekkelijker bedrag; het scheelt namelijk een hoop gesjouw :D

Allicht dat je buren hebt die er ook zo voor open staan :) (en dus iets meer willen overhandigen voor het gemak)

• Blik1984
Gsxrrr schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 13:17:
[...]

Heb een week of 2 terug mijn setje verkocht voor €375 op marktplaats. Waren ook 3 panelen van 325wp met omvormer en rails voor schuin dak erbij. Denk niet dat je er nog heel veel meer voor kan krijgen gezien de boden die ik kreeg. Meeste geïnteresseerden boden rond de €200.
Heb nu inderdaad een bod voor €400 gekregen op Marktplaats. Dat lijkt in de goede range te zitten.
vormulier schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 13:36:
[...]

Mijn nieuwe buren willen ook straks van hun 2 schaampaneeltjes af, gezien dat we een plat dak hebben en ze zo aan te sluiten zijn op ons syteem (solar edge) ga ik ze met alle liefde overnemen voor een iets aantrekkelijker bedrag; het scheelt namelijk een hoop gesjouw :D

Allicht dat je buren hebt die er ook zo voor open staan :) (en dus iets meer willen overhandigen voor het gemak)
Was ook nog wel een optie geweest, echter ben ik het enige huis met een plat dak. En de garages zitten allemaal met flinke schaduw, dus daar is het niet echt interessant voor

• Blurk62
  • Laatst online: 16-09 21:22
edit: pfff... eerst alles lezen voor ik ergens op reageer 8)7

[ Voor 91% gewijzigd door Blurk62 op 10-08-2023 16:41 ]

• Draakje5
twain4me schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 12:47:
[...]

je dakopbouw "ademd" naar buiten toe, maakt dus niet veel uit wat je binnen gaat doen. je hebt kans dat je het spaanplaat opsluit tussen 2 dampdichte lagen maar omdat dit aan de warme kant is maakt dat niet veel uit. als het dak naar binnen moet "ademen" (denk aan bitume daken) moet je wel opletten waarmee je de boel gaat afwerken.
Ik probeer hardop te denken. Waarom moet het dakbeschot ademen naar buiten toe. Is dat vanwege vocht die in de woning gecreerd wordt ( dit wordt toch door WTW de woning uit geblazen en ververst? ) of vanwege de mogelijkheid dat het onder het dak nat en vochtig wordt van buiten (regen etc) ?

Als ik dan het dak dicht ga zetten met platen aan de warme (binnen) zijde, dan kan er alsnog toch geen vocht van de woning meer naar buiten toe wat wel de bedoeling zou zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Draakje5 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 16:38:
[...]

Ik probeer hardop te denken. Waarom moet het dakbeschot ademen naar buiten toe. Is dat vanwege vocht die in de woning gecreerd wordt ( dit wordt toch door WTW de woning uit geblazen en ververst? ) of vanwege de mogelijkheid dat het onder het dak nat en vochtig wordt van buiten (regen etc) ?

Als ik dan het dak dicht ga zetten met platen aan de warme (binnen) zijde, dan kan er alsnog toch geen vocht van de woning meer naar buiten toe wat wel de bedoeling zou zijn?
dat moet niet en kan ook niet aangezien er een dampremmer boven zit. :+

• NeonovA
  • Laatst online: 08:04
Ik ben erachter gekomen dat een van onze ruiten verkeerd is geplaatst.
De sticker "Dit is de gecoate ruit!" zit aan de buitenkant op het glas.

Ik zal uiteraard de bouwer hiervoor gaan aanschrijven maar ik ben wel benieuwd nu naar het volgende.

- Hoeveel kwaad kan het als de ruit verkeerd is geplaatst? Ga je dit merken?
- Kan je als alle stickers verwijderd zijn op een ruit nog achterhalen of het ruit verkeerd is geplaatst?

Ook wel apart hoe je dat nou weer over het hoofd kan zien met zo'n sticker... Het viel mij meteen op. Maar goed. :X

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
NeonovA schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 17:08:

Ik zal uiteraard de bouwer hiervoor gaan aanschrijven maar ik ben wel benieuwd nu naar het volgende.

- Kan je als alle stickers verwijderd zijn op een ruit nog achterhalen of het ruit verkeerd is geplaatst?

Ook wel apart hoe je dat nou weer over het hoofd kan zien met zo'n sticker... Het viel mij meteen op. Maar goed. :X
Lijkt mij logisch dat de coating aan de buitenkant zit :?

• NeonovA
  • Laatst online: 08:04
Wolly schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 17:18:
[...]

Lijkt mij logisch dat de coating aan de buitenkant zit :?
Mijn eerste google kwam hier uit:
https://glasmaatje.nl/Mon...r-dit-is-de-gecoate-ruit/

Maar nu je het zegt, een andere glas website geeft weer aan dat het aan de binnenzijde moet.

I'm lost :)

Gaat trouwens over HR+++ glas.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
NeonovA schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 17:08:

Was hier ook, nu blijkt dat beide kanten gecoat zijn, bij jou wellicht ook?

• Sharonh
Is er iemand die mij wil helpen (en het leuk vindt) om snel door de technische omschrijving van "mijn" nieuwbouwproject heen te gaan? Om aan te geven waar ik op moet letten, waar ik vragen over moet stellen en wat bijv. de minpunten zijn? :$
Doe m'n best om zoveel mogelijk te leren door o.a. alle 900 pagina's door te nemen. Maar ben toch bang dat ik iets over het hoofd zie wat ik zelf vooraf aan had kunnen kaarten...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smartbikers
Sharonh schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 19:22:
Is er iemand die mij wil helpen (en het leuk vindt) om snel door de technische omschrijving van "mijn" nieuwbouwproject heen te gaan? Om aan te geven waar ik op moet letten, waar ik vragen over moet stellen en wat bijv. de minpunten zijn? :$
Doe m'n best om zoveel mogelijk te leren door o.a. alle 900 pagina's door te nemen. Maar ben toch bang dat ik iets over het hoofd zie wat ik zelf vooraf aan had kunnen kaarten...
Ik zou willen voorstellen dat je het eerst zelf leest en markeert way je niet begrijpt. Dat lijkt mij een mooie eerste stap.
Pagina: 1 ... 237 ... 359 Laatste

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in Ervaringen met het bouwen van een eigen huis - Deel 3
Discussie over master - slave installatie en het bouwbesluit mag in Master - slave in nieuwbouw en het bouwbesluit

To kookgroep or not to kookgroep. Discussie staat hier: Het grote kookplaat aansluiten topic Je hebt minder kans om het aan te laten passen dan je denkt.