Alic3 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 13:16:
@
DutchManticore Dat is de prijs voor shutters van Jasno, zij maken alleen shutters en houten jaloezieën.
Shutters zijn nou eenmaal enorm duurrl. Veneta heeft ook shutters maar minder keus, mindere kwaliteit en niet op de manier waarop wij het willen.
Prijsvechters hebben nou eenmaal een beperkter assortiment en dat is voor 99% van de mensen helemaal prima.
Gordijnen heb je wel voor minder natuurlijk. Zeker als je niet al te kieskeurig bent. Maar ook daar ga ik niet slagen helaas. Door de afmetingen valt 95% van de raambekleding ook af omdat ze het niet kunnen maken op die formaten. De stoffen voor inbetweens zijn vaak kamerhoog en de ateliers van een Kwantum/Leen Bakker/Veneta beginnen niet een aan die formaten.
Wat @
Farmerwood ook zegt, de ramen zijn echt gigantisch. Ik hoor graag wie een betaalbare oplossing heeft voor dit formaat
Maar zonder grappen, toen we het appartement kochten wisten we al dat raambekleding een hele dure post zou zijn. Door het hoekappartement hebben we nou eenmaal veel ramen. Door de hoogte zijn de ramen ook nog eens gigantisch hoog. En omdat we op de begane grond zitten aan een park én de straat kunnen we niet zonder.
@
Stormstar3 Yes, de afmetingen kloppen
Had ik liever ergens anders mijn geld aan uitgegeven? Natuurlijk!
Mijn hele punt is dat je accepteert dat je een jaarlijkse modaal salaris uitgeeft "omdat het nu eenmaal duur is", en dat je voor jouw perceptie van kwaliteit gerechtvaardigd is.
Wat ik zeg, is dat je zonder inleveren op kwaliteit, dezelfde maatoplossing kunt laten realiseren in een land als Polen.
Ik denk dat ze daar met het schaamrood op de kaken je voor dezelfde shutters een maatofferte van 12-15k voorleggen en dan het idee hebben "daar horen we nooit meer wat van" terwijl jij een gat in de lucht springt omdat je de helft betaalt van hier.
Oprecht de moeite waard om daar eens wat in rond te neuzen. Zeker als het om dit soort bedragen gaat.
Ik heb met mijn vorige (dus inmiddels ex) vriendin in Bulgarije meubels op maat laten maken, en kasten op maat laten bouwen.
In Nederland waren de offertes gezamelijk 24.000 euro. In Bulgarije, inclusief verzending en assemblage hier waren we voor 9.500 klaar en dat was inclusief daarheen vliegen voor het tekenen van de opdracht, het bekijken van de materialen, en een tussentijdse inspectie. Een tolk hadden we niet nodig omdat mijn vriendin zelf Bulgaarse was, maar met 31k in het spel kun je 3 tolken laten aanrukken en nog winst over houden.
Ik weiger echt om zoveel geld uit te geven alleen voor om maar voor het gemak in Nederland te kunnen bestellen. Een land waar de personeelskosten en dus ook de producten, achterlijk duur zijn.
Ik werk echt te hard voor mijn geld om het zo weg te gooien. Nog even los van het feit dat veel van de partijen met Nederlandse prijzen gewoon fungeren als tussenpersoon voor productie in landen als Polen, Roemenië en Bulgarije.
[
Voor 5% gewijzigd door
DutchManticore op 05-07-2023 14:27
]
Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.