Source90 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 15:04:
[...]
Hoort ook een beetje bij de steensoort (handgevormd)
Het is dat je weet dat er een gat zat, anders was het waarschijnlijk niet opgevallen. Zie ook de grotere voeg eronder
Hebben ze bij jullie standaard bijenbekjes erin gedaan? Dat is wel netjes.
[Afbeelding]
[...]
Hier ook nog twee loze leidingen waar ik niets doorheen krijg omdat er stukjes flex zijn gebruikt waar dat niet zou moeten. Aangekaart bij de bouw.
Eindresultaat: Monteur langs geweest, kreeg er geen kabel doorheen. Geld terug enige optie. Hoe ik die kabel erdoor krijg mag ik zelf uitzoeken.
Wat wil je er doorheen doen? Als het een enkele UTP kabel is, moet dat wel lukken met de trekdraad. Zolang je de UTP (of 3x VD draad) maar goed vast maakt en er maar één keer doorheen moet.
Dus jullie zouden die baksteen gewoon laten zitten? Het is ook een nieuw huis dat strookt dan altijd bij mij, het is nieuw dus lever het dan ook als nieuw op. Daar betaal ik ook voor.
Ik heb de sleutel nog niet, dus ik kan nog niet kijken wat ik door die flexbuis kan krijgen. Ik ga denk ik hier toch nog even wat moeilijk over doen. Het is bij zo'n project soms wat frustrerend dat de standaarden waar je op hoopt gewoon niet gehaald worden.
Bij de vooroplevering liepen we nog tegen een ander punt aan. We zijn niet echt tevreden met het tegelwerk in de badkamer en de wc en ook niet met de gebruikte kit. Voor dat laatste, veels te dik (ook om oneffenheden bij visgraat weg te werken

) en naar onze mening een niet een passende kleur. Maar dat ziet de aannemer toch anders, hij vind dat de kit een mooie passende kleur heeft en er strak in zit.
Het tegelwerk strookt niet mooi symetrisch, aannemer is het daar niet mee eens en geeft aan dat het gemaakte tegelwerk aansluit bij hetgeen wat getekend is.
Daarnaast hebben we 2 nisjes laten bouwen, die zouden op 120cm hoogte moeten komen, 1 nis zit nu op 122cm en de andere nis op 127cm (de 1 onder de voeg en de ander boven de voeg..). Aannemer geeft aan dat de posities op de tekeningen circa maten zijn en het in de werkelijkheid altijd kan afwijken.
Als laatste, de tegels in de wc liggen niet vlak op de vloer.
In het contract staat: Leg- en zetpatronen-verdelingen door tegelzetter op bouwkavel te bepalen. Verder staat er overal vermeld: deze tekening is niet bindend, maten kunnen afwijken.
Ik vraag me nu af wat ik hier nu mee aan moet. Aannemer heeft nu per mail laten weten dat de badkamer en wc naar behoren zijn opgeleverd en dat ze er niets mee gaan doen.