Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:12
LikeABawzs schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 22:24:
[...]

De plaatsing van de standaard dingen is prima. Alleen is het maar een kort stuk en maar aan 1 kant.
Een U keuken zal niet gaan vanwege raam dat tot de grond loopt.
Dus willen wel tegen de andere muur nog een kastenwand met misschien oven oid erin. (Standaard L vormige woning)

[Afbeelding]

Klopt, VON is net boven de 400.
En de standaard badkamer is niet onze wens nee. We zullen dus zeker gaan kijken om meteen meerwerk ervan te maken of ergens anders te gaan shoppen.

En inderdaad, Stelpost komt retour als je de standaard keuken niet afneemt. Bij badkamer is dit dus niet het geval. Maar vraag me dus af of dit erg nadelig is.

We hebben gelukkig een redelijk potje in de hypotheek erbij voor meerwerk. Hiervan willen we wel ook meteen de 2,4m uitbouw laten doen.
Wij hebben ook drie meter en toch gekozen voor een eiland. Wel een iets smaller eiland maar na 3 jaar geen gemis van werkruimte.

Eiland van 250 cm bij een 100cm diep.
Beide weerszijde 100cm loopruimte.

Aan de wand nog wel een hoge kastenwand van 360 breed. Met nis van 120x60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleKabel
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21:17
LikeABawzs schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 16:08:
[...]

Voor de aanbouw en andere standaard meerwerk opties zoals stopcontact/extra groep/loze leidinge etc is er een optielijst. Hiervan heb ik al wat dingen in een lijstje gezet zoals
2400mm Aanbouw
Trapkast
Extra kamer op zolder + dakraam hierin
Buitenkraan

Voor de badkamer en keuken is er nog geen optie optie lijst.
Wel een brochure met het standaard sanitair en dat meerwerk in overleg gaat op offerte na kiezen van tegels etc in de showroom en de standaard keuken brochure en hierbij een vermelding over dat je in gesprek gaat met de aangesloten keukenboer.

Er staan dus geen prijzen of indicaties voor mooiere tegels of sanitair. Vandaar dat het dus gissen is en hopen dat ze je niet volledig uit willen kleden. (al douche ik meestal wel zonder kleren)

Dus wat Runner al aangeeft. Het zal waarschijnlijk tegels worden naar meer onze smaak en andere kraan en bijvoorbeeld regendouche en wandje oid. Bad hebben we al uitgesloten.
En dan uiteraard een badmeubel en mooiere spiegel. Al is dat misschien zo'n ding dat je het standaard wastafeltje weglaat en zelf een ander badmeubel (laat) plaatsen.

Droombadkamer vermoed ik ook niet dat het zal worden. Daarvoor is mn smaak ook wel iets te duur :+ Maar het is al gauw een stuk beter dan onze huidige sociale huur zonder vloerverwarming 8)7
Bij mijn project was alles de bruto prijzen. In mijn geval voor; goedkoopste regendouche, douchewand (zit er standaard niet in), grotere wastafel (zonder meubel), goot met ingelegde tegel ipv gaatjes, elektra voorbereiding voor toekomstige douchewc: 5300 euro ex. tegelwerk want die offerte moet ik nog krijgen. Best aan de prijs dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleKabel
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21:17
LikeABawzs schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 22:24:
[...]

De plaatsing van de standaard dingen is prima. Alleen is het maar een kort stuk en maar aan 1 kant.
Een U keuken zal niet gaan vanwege raam dat tot de grond loopt.
Dus willen wel tegen de andere muur nog een kastenwand met misschien oven oid erin. (Standaard L vormige woning)

[Afbeelding]

Klopt, VON is net boven de 400.
En de standaard badkamer is niet onze wens nee. We zullen dus zeker gaan kijken om meteen meerwerk ervan te maken of ergens anders te gaan shoppen.

En inderdaad, Stelpost komt retour als je de standaard keuken niet afneemt. Bij badkamer is dit dus niet het geval. Maar vraag me dus af of dit erg nadelig is.

We hebben gelukkig een redelijk potje in de hypotheek erbij voor meerwerk. Hiervan willen we wel ook meteen de 2,4m uitbouw laten doen.
Kun je het onderste deel van het raam niet dicht laten zetten? Bij mijn project was dat een standaard optie. Je kunt altijd vragen of het kan, al mijn custom opties zijn goedgekeurd (tegen uit de duim gezogen meerprijzen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeABawzs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23:20
Alvast iedereen bedankt voor de reacties, geeft al een stuk beter beeld O+
Source90 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 18:22:
[...]

Wij hebben ook drie meter en toch gekozen voor een eiland. Wel een iets smaller eiland maar na 3 jaar geen gemis van werkruimte.

Eiland van 250 cm bij een 100cm diep.
Beide weerszijde 100cm loopruimte.

Aan de wand nog wel een hoge kastenwand van 360 breed. Met nis van 120x60.
Heb je hier toevallig een plattegrond/schets oid van? Ben wel benieuwd hoe dat er dan uitziet en of dat iets voor ons is.
BooYooToo schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 16:36:
[...]

Bij ons konden we de badkamer wel casco laten opleveren, maar je kreeg geen geld terug. Dit was ook geen standaard optie. Wel moest je dan tekenen dat ze vrijgesteld waren van hun verplichting om waterdicht (geen idee wat de juiste term was) op te leveren en je had dus ook geen garantie daarop.

Kosten voor sanitair en tegels waren ongeveer gelijk met een andere aannemer. Grote verschil is dat je nu vastzit aan zogenaamde A-merken, met dus A-merk prijzen. Je kan het niet vergelijken met het goedkoopste van de sanidump qua prijs, wat betreft kwaliteit heb ik geen idee.

De keuken hebben wij ook gedaan via de voorkeur leverancier. Daar was apparatuur toevallig best goedkoop, maar uiteindelijk kwamen we - inclusief 6K "terug van de standaard keuken" - uit op 21K. Dit hangt natuurlijk allemaal af van hoe je alles indeelt en of je een grote keuken neemt of niet. De kosten voor verplaatsen leidingen etc werden foor de projectontwikkelaar geoffreerd. Dat kosten ons ook nog eens 2K (bovenop de 21K)

Andere mensen waren niet zo blij met het feit dat de tegel leverancier niet heel veel keus had. Ook was het heel vervelend dat prijzen van de tegels niet meteen berekend konden worden in de showroom, want dat werd door de tegelzetter gedaan.

Nu we door het proces heen zijn (onze sluitingsdatum voor tegels is begin november), ben ik toch wel blij zo. Straks is alles klaar bij de oplevering (in theorie kan de keuken ook nog voor de oplevering geplaatst worden).

Edit:
En we hoeven ons niet druk te maken over inmeten en afspraken maken op de kijk dagen.
Ja voor sommige dingen ben ik dus ook een beetje bang. Maar daar kom je toch allemaal pas achter nadat je al in de molen zit. Daar kun je je denk ik nooit volledig op voorbereiden. Helaas hebben we allen niet zomaar de luxe om het 100 projecten te kiezen en is ingeloot worden al heel wat.

21k is wel veel. Gelukkig is er met keuken wel mogelijk om rond te shoppen.
KaleKabel schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 18:41:
[...]

Bij mijn project was alles de bruto prijzen. In mijn geval voor; goedkoopste regendouche, douchewand (zit er standaard niet in), grotere wastafel (zonder meubel), goot met ingelegde tegel ipv gaatjes, elektra voorbereiding voor toekomstige douchewc: 5300 euro ex. tegelwerk want die offerte moet ik nog krijgen. Best aan de prijs dus.
ja ik reken ook wel op zeker 5-10k extra voor de badkamer.
KaleKabel schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 18:48:
[...]

Kun je het onderste deel van het raam niet dicht laten zetten? Bij mijn project was dat een standaard optie. Je kunt altijd vragen of het kan, al mijn custom opties zijn goedgekeurd (tegen uit de duim gezogen meerprijzen :P)
Oh geen idee. Dat zal ook iets doen met het aanzicht van de voorkant van de woning? Dus daar zullen ook regels aan zitten volgens mij. Zal het navragen bij de keukenboer/aannemer als we daar gesprekken krijgen.

7800X3D - TUF 4090 - SC2 Pro - Ascher F28 - Simlab GT1 - Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:12
LikeABawzs schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 23:19:
Alvast iedereen bedankt voor de reacties, geeft al een stuk beter beeld O+

[...]

Heb je hier toevallig een plattegrond/schets oid van? Ben wel benieuwd hoe dat er dan uitziet en of dat iets voor ons is.
Momenteel op vakantie, heb nog wel deze oudere (oplevering keuken, 2022) foto's voor een beetje "beeld".
Zag in de factuur dat het eiland 110 breed is,

60-60-60-60 [30 diep]
----------------- [10 diep tussenruimte]
30-90-60-60 [60 diep]

Blad is daarmee 250x110 (inclusief zijwangen).
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Inmiddels wat aanpassingen gedaan;
- Koof om hoge kastenwand gemaakt zodat deze "in de muur" zit.
-- In de koof 3 klepkasten gemaakt van elk 120x30 cm voor weinig gebruikt spul.
- Lamp boven aanrecht vervangen voor een Novy Pendant

Aanrecht proberen wij altijd leeg te houden, daarmee 60x60 (boven vaatwasser) en 250x40 aan werkruimte waar *wij* goed mee uit de voeten kunnen. In de nis staan de keukenmachine en koffieapparaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Source90 op 24-10-2025 00:11 ]

Pagina: 1 ... 361 362 Laatste

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in Ervaringen met het bouwen van een eigen huis - Deel 3
Discussie over master - slave installatie en het bouwbesluit mag in Master - slave in nieuwbouw en het bouwbesluit

To kookgroep or not to kookgroep. Discussie staat hier: Het grote kookplaat aansluiten topic Je hebt minder kans om het aan te laten passen dan je denkt.