Dank voor alle reacties en tips voor het verbeteren hiervan.
@
wortelsoft Het zijn afgelakte plinten als je dat bedoelt

.
En helaas inderdaad veel geld voor betaald bij een woonwinkel. En dit was niet het eerste wat verkeerd ging. Altijd leuk om te lezen wat er bij iemand anders fout gaat

maar waar anderen misschien van kunnen leren. Dus bij deze:
-Inmeten verkeer gegaand (plinten boven vergeten, echt WTF) en hierdoor een meerwerk factuur gekregen ondanks dat tekstueel op de factuur stond dat alle ruimtes zijn ingemeten. Het zure is dat als ik dit vooraf had geweten ik niet met deze firma in zee was gegaan omdat een andere firma dan een betere offerte had. Overigens had ik de offerte niet puur op prijs geaccepteerd maar ook op een stukje kwaliteit (verkeerd ingeschat blijkt dus achteraf...). Reactie van de firma: Maar we gaan het wel goed leggen hoor! Ik: Dat mag ik toch hopen! (niet dus)
-Planning verzet zonder overleg of überhaupt communicatie. Verschillende verhalen wat er is misgegaan en iedereen geeft elkaar de schuld.
-Vloer niet laten acclimatiseren. Was niet strikt noodzakelijk door het weer en doordat het PVC plankjes zijn...
-Net geverfde muren en stucwerk zitten onder de beschadigingen. Twee megavlekken in de slaapkamer. Alsof ze gemorst hebben en het geprobeerd hebben schoon te maken. Monteur is stellig dat het vochtvlekken zijn...
En het belangrijkste: Kwaliteit eindresultaat: Zie hierboven (ondermaats).
Goed, dat was mijn stoom afblazen voor vandaag

Genoeg voer voor een gesprek met afdeling klantenservice.