• Iamthefish
  • Registratie: Februari 2021
  • Nu online
Ik weet niet meer of ik hier of in een ander topic een discussie langs zag komen over of bouwmaterialen etc goedkoper of juist duurder zouden worden, maar ik denk voor de lezers hier ook interessant. 2e keer nu dat ik een soortgelijke advertentie zie.

Zou mooi zijn als de prijzen dalen zo vlak voordat wij de keuken, zonnepanelen etc moeten aanschaffen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:50
Iamthefish schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 15:00:
Ik weet niet meer of ik hier of in een ander topic een discussie langs zag komen over of bouwmaterialen etc goedkoper of juist duurder zouden worden, maar ik denk voor de lezers hier ook interessant. 2e keer nu dat ik een soortgelijke advertentie zie.

Zou mooi zijn als de prijzen dalen zo vlak voordat wij de keuken, zonnepanelen etc moeten aanschaffen.
[Afbeelding]
Klinkt voor mij als de zoveelste/standaard reclame/lokkertje :X

• Iamthefish
  • Registratie: Februari 2021
  • Nu online
Source90 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 15:06:
[...]

Haha, dat zou natuurlijk ook kunnen.

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:00
Source90 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 15:06:
[...]

Toch het feit dat er tijd is (even uitgaande dat dat echt zo is) wel positief.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:28
Er zijn veel cowboys op de zonnepanelen markt.

• Krijgertje1979
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:48
We krijgen in onze woning een Itho Daalderop 400 HRU WTW installatie. Nu hebben we een optie genomen voor een voorbereiding van een tweede badkamer op zolder te realiseren.

Bij de omschrijving van de optie is het volgende zin vermeld over het kunnen aansluiten van de badkamer op de WTW-unit: "Vanaf de WTW-unit wordt een opbouw afzuigpunt verzorgd".

Nu kan ik me vergissen, maar dat betekent toch dat er een buis vanaf de WTW naar de locatie van de toekomstige badkamer zou moeten komen? Die is er namelijk niet, maar aangezien er direct een dag na oplevering de zolder komt indelen en ook een vliering komt maken vraag ik me af hoe makkelijk het is om het achter te doen.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:10
Draakje5 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 15:54:
Er zijn veel cowboys op de zonnepanelen markt.
Ik heb de afgelopen maand me hier een beetje in kunnen verdiepen, maar dit is ook wel een beetje mijn ervaring. Ook de verscheidenheid in offerteprijzen is enorm. Offertes scheelde soms 1500-2000 euro tov de laagste offerte. Heb uiteindelijk voor Coolblue gekozen, mede ook omdat ik daar vanuit ga dat het geen cowboy is. Daarnaast hadden ze ook een zeer competitieve prijs, dus dat was mooi meegenomen

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Blik1984 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 17:02:
[...]

Ik heb de afgelopen maand me hier een beetje in kunnen verdiepen, maar dit is ook wel een beetje mijn ervaring. Ook de verscheidenheid in offerteprijzen is enorm. Offertes scheelde soms 1500-2000 euro tov de laagste offerte. Heb uiteindelijk voor Coolblue gekozen, mede ook omdat ik daar vanuit ga dat het geen cowboy is. Daarnaast hadden ze ook een zeer competitieve prijs, dus dat was mooi meegenomen
Heb je Coolblue zo ver gekregen om een offerte te maken dan? We hebben het enkele maanden geleden geprobeerd en werden bijna automatisch geweigerd omdat onze woning nog niet bestond op Google Maps satelliet foto's 8)7 .

Zonneplan vond dat ons dak te klein was om nieuwe panelen neer te leggen, omdat ze te dicht bij de rand zouden komen. En verder alleen maar reacties gehad van cowboys waar ik niet mee in zee ga. We hadden het voor nu maar opgegeven en houden voor nu de 6x 345wP panelen vanuit de bouw.

[Voor 4% gewijzigd door BiG-GuY op 17-03-2023 18:42]

Gallery

• Blik1984
BiG-GuY schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 18:39:
[...]

Heb je Coolblue zo ver gekregen om een offerte te maken dan? We hebben het enkele maanden geleden geprobeerd en werden bijna automatisch geweigerd omdat onze woning nog niet bestond op Google Maps satelliet foto's 8)7 .
Iemand uit hetzelfde project had hetzelfde verhaal, kwam er ook niet tussen. Maar daar heb ik dus geen last van gehad. Wellicht dat ze de wachttijden zagen teruglopen en daardoor hebben besloten om weer dit soort opties te accepteren

• vormulier
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:57
Het is bij ons nog even afwachten, want met het maximaal aantal panelen (10) zou het dak "vol" liggen, Al geloof ik er niet heel veel van want als je een grotere boiler neemt kwamen er 2 bij en is er spontaan wel ruimte

Zo dra de woning af is maar eens op het dak kijken wat ze er van gemaak hebben (plat dak)

Je zou 20/30 cm van de rand van het dak "moeten" wegblijven is de vuistregel.. dat word niet heel nauw nageleefd, door partijen want dan zijn ineens heel veel daken te klein om panelen neer te leggen..
en kleine panelen zijn er wel maar dan is de investering al heel snel niet leuk meer.. keuzes

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:18
Hebben jullie tijdens de oplevering iets gegeven aan de uitvoerder voor op de bouwkeet? Fles celebrations of iets anders?

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
c-nan schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 07:38:
Hebben jullie tijdens de oplevering iets gegeven aan de uitvoerder voor op de bouwkeet? Fles celebrations of iets anders?
Pizza’s en bier.

Bitterballen doen het ook goed.

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-03 18:54
Krijgertje1979 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 16:30:

Nu kan ik me vergissen, maar dat betekent toch dat er een buis vanaf de WTW naar de locatie van de toekomstige badkamer zou moeten komen? Die is er namelijk niet, maar aangezien er direct een dag na oplevering de zolder komt indelen en ook een vliering komt maken vraag ik me af hoe makkelijk het is om het achter te doen.

***members only***
Wat stond er in de specificatie van dit meerwerk?

Indien die niet benoemd stond, kun je er ook niet vanuit gaan. Zelf aanleggen zou zeker als je een vliering maakt best moeten kunnen. Hebben wij ook gedaan ;-)

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:18
Wolly schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 07:43:
[...]

Pizza’s en bier.

Bitterballen doen het ook goed.
Oplevering van ons huis is vroeg in de ochtend 😀

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 18:25
c-nan schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 07:38:
Nike. Koste al genoeg

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:07
c-nan schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 08:36:
[...]

Dus? :+

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
Met 8 opleveringen in een week zit je Cholesterol er ook niet echt op te wachten. :+

bij een niet project bouw is het veel normaler, maar daar ga je ook echt samen door een traject heen. Bij projectbouw is het een beetje als een kerstkaartje naar opel sturen omdat je een auto hebt gekocht.

• Il 2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Hier worden in 4 weken 150 woningen opgeleverd dus denk idd niet dat ze elke dag 7 pizza's willen eten :P

• Blik1984
Il 2 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 12:44:
Hier worden in 4 weken 150 woningen opgeleverd dus denk idd niet dat ze elke dag 7 pizza's willen eten :P
Wow, hopelijk hebben ze ook de mankracht om alle gebreken op te lossen van die 150 woningen

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:42
c-nan schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 08:36:
[...]

Die bouwvakkers zitten om 9:00 al aan de meegebrachte kibbeling.

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
D.deJong schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 12:56:
[...]

Die bouwvakkers zitten om 9:00 al aan de meegebrachte kibbeling.
Zo laat?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• Bteq
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 14:03
twain4me schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 10:43:
[...]

Met 8 opleveringen in een week zit je Cholesterol er ook niet echt op te wachten. :+

bij een niet project bouw is het veel normaler, maar daar ga je ook echt samen door een traject heen. Bij projectbouw is het een beetje als een kerstkaartje naar opel sturen omdat je een auto hebt gekocht.
Haha, dat klinkt wel heel sneu. We hebben een doos bonbons gegeven en een flesje wijn. Gewoon, omdat het oprecht een keurige bouw is geweest, bijzonderheden snel (en nu een jaar na oplevering nog steeds) worden afgehandeld en de beste man goed bereikbaar was en meedacht over bijzonderheden (op de kookgroep na :( ).

• D.deJong
Sommigen al voor 7:00 want dan is hij nog een beetje warm. Er zit in Katwijk een viswinkel die om 5:00 al begint te bakken en de bouwvakkers staan daar in de rij voordat ze naar het werk rijden. Een lekkerbek met ravigotta saus om 6: 45 8)7

• Toppe
  • Nu online
D.deJong schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 16:31:
[...]

Sommigen al voor 7:00 want dan is hij nog een beetje warm. Er zit in Katwijk een viswinkel die om 5:00 al begint te bakken en de bouwvakkers staan daar in de rij voordat ze naar het werk rijden. Een lekkerbek met ravigotta saus om 6: 45 8)7
Heerlijk. Nu de snackbar nog open en ik ben blij :D

• D.deJong
Toppe schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 16:42:
[...]

Heerlijk. Nu de snackbar nog open en ik ben blij :D
Ik neem wel om 9:00 een bakje kwark.

• Stringer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:12

Stringer

Casual Sim liefhebber.

Een kratje bier achtergelaten bij de keet nadat we definitief de sleutel kregen. Wel zo netjes.

i5 3570k @ 4.2 | MSI Z77A-G45 | 16GB RAM | GTX 1070 TI 8GB |

• Krijgertje1979
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:48
fmb schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 08:28:
[...]

Wat stond er in de specificatie van dit meerwerk?

Indien die niet benoemd stond, kun je er ook niet vanuit gaan. Zelf aanleggen zou zeker als je een vliering maakt best moeten kunnen. Hebben wij ook gedaan ;-)
Op zich is dat wel geruststellen dat het dus ook achteraf kan. Het enige wat er bij de optie staat voor badkamer voorbereiding is die ene zin: "Vanaf de WTW-unit wordt een opbouw afzuigpunt verzorgd". We kijken woensdag wel wat er uit komt.

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:25
Bij ons ging iemand op vrijdag een kratje bier afgeven. Maar dat mocht niet, geen alcohol op de bouwplaats…

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:17

IkWilbert

Het is mij!

kw_nl schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 16:52:
Bij ons ging iemand op vrijdag een kratje bier afgeven. Maar dat mocht niet, geen alcohol op de bouwplaats…
Hier op de bouw gisteren nog even een kratje achtergelaten. Konden ze wel waarderen.

I intend to live forever. So far, so good.

• Draakje5
kw_nl schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 16:52:
Logisch. Bouwvakkers moeten ook weer naar huis en de meeste zullen niet met de fiets zijn. Werkgever is verantwoordelijk..

Onze werkgever mag ook geen alcohol schenken op kantoor.

Misschien azijnzeiken, maar een doos saucijzenbroodjes, bonbons, een bon van de lokale ijssalon in de zomer of toch een fles wijn als je alcohol wilt geven lijkt me verstandiger om mee te nemen als bedankje dan een krat bier. :)

• D.deJong
Ik heb ook nooit bier in de keet, die mannen moeten allemaal nog een eind rijden en ik wil mij niet verantwoordelijk voelen voor een ongeval met drank op. Dit is overigens geen bedrijfspolicy.

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:11

basdej

OutSystems Consultant

brthzlgr schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 11:01:
[...]

Wij hebben toevallig gister onze inmeetdag gehad. Onze oplevering staat nog steeds op Q2 en we krijgen nog niet meer duidelijkheid dan dat, ondanks dat Q2 over 2 weken al begint en we met allemaal levertijden en derde partijen zitten.

De plafonds, badkamer en het toilet moeten nog gedaan worden, de warmtepomp en schuur moeten nog worden geplaatst en misschien nog wat nutsvoorzieningen, maar ook dit weten we helaas niet.
Eigenlijk exact hetzelfde hier, behalve dat we te horen hebben gekregen dat er geen stroom meters meer zijn dus dat het aansluiten van de nuts voorzieningen voor onbepaalde tijd stil ligt.......

Hoi.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
D.deJong schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 19:16:
Ik heb ook nooit bier in de keet, die mannen moeten allemaal nog een eind rijden en ik wil mij niet verantwoordelijk voelen voor een ongeval met drank op. Dit is overigens geen bedrijfspolicy.
Zou eigenlijk wel policy moeten zijn. Sommige van de bouwvakkers die hier bezig zijn rijden al als gekken (volgas van drempel naar drempel met sportauto's zonder uitlaat). Ik wil niet weten wat er gebeurt als ze ook nog eens gedronken hebben.

Ze zijn hier zover gegaan dat de toegangsweg naar de bouw dicht is voor vrachtwagens tijdens de ochtend- en middagspits van de basisschool waar ze langs moeten.

Beter neem je een doos stroopwafels mee voor de bouwkeet. Doen ze ook langer mee.

• vormulier
basdej schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 23:26:
[...]
Eigenlijk exact hetzelfde hier, behalve dat we te horen hebben gekregen dat er geen stroom meters meer zijn dus dat het aansluiten van de nuts voorzieningen voor onbepaalde tijd stil ligt.......
Voor welke netbeheerder is dit ? - Dat geeft allicht een beeld voor de verwachting van andere bouwprojecten in het zelfde gebied

Trouwens ben benieuwd in hoeverre een tekort aan electronica wel mag aangevoerd worden als reden met betrekking tot dit:
Artikel 23 lid 3 van de Elektriciteitswet bepaalt dat een netbeheerder een elektriciteitsaansluiting binnen een redelijke termijn dient te realiseren. Voor aansluiting tot 10 MVA geldt een termijn van maximaal 18 weken.

[Voor 29% gewijzigd door vormulier op 19-03-2023 12:49]

• PrixV
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 19:28
Blihi schreef op zondag 19 maart 2023 @ 06:15:
[...]

Zou eigenlijk wel policy moeten zijn. Sommige van de bouwvakkers die hier bezig zijn rijden al als gekken (volgas van drempel naar drempel met sportauto's zonder uitlaat). Ik wil niet weten wat er gebeurt als ze ook nog eens gedronken hebben.

Ze zijn hier zover gegaan dat de toegangsweg naar de bouw dicht is voor vrachtwagens tijdens de ochtend- en middagspits van de basisschool waar ze langs moeten.

Beter neem je een doos stroopwafels mee voor de bouwkeet. Doen ze ook langer mee.
Waar ze zich vervolgens totaal niet aan houden. Die vrachtwagens komen geregeld rond 14:00 uur door de straat. :-(

• Toppe
  • Nu online
vormulier schreef op zondag 19 maart 2023 @ 12:36:
[...]

Voor welke netbeheerder is dit ? - Dat geeft allicht een beeld voor de verwachting van andere bouwprojecten in het zelfde gebied

Trouwens ben benieuwd in hoeverre een tekort aan electronica wel mag aangevoerd worden als reden met betrekking tot dit:

[...]
Hier wordt een maximale termijn aangegeven maar er zullen altijd uitzonderingen zijn zoals het weer, leveranciers, oorlog, terrorisme, ga zo maar door.

• Toppe
  • Nu online
Blihi schreef op zondag 19 maart 2023 @ 06:15:
[...]

Dat is ook een kwestie van opvoeden vanuit de werkgever. Die bussen zullen GPS hebben en dan kan je gewoon hun snelheid controleren.

• Source90
Toppe schreef op zondag 19 maart 2023 @ 21:18:
[...]

Dat is ook een kwestie van opvoeden vanuit de werkgever. Die bussen zullen GPS hebben en dan kan je gewoon hun snelheid controleren.
Neem aan dat de aannemer/opdrachtgever niet de bussen van de tientallen Poolse inhuur controleert op snelheid via gps. Hier waren tal van onderaannemers met Pools kenteken.

• Toppe
  • Nu online
Source90 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 21:42:
[...]

Neem aan dat de aannemer/opdrachtgever niet de bussen van de tientallen Poolse inhuur controleert op snelheid via gps. Hier waren tal van onderaannemers met Pools kenteken.
Als het migranten zijn heb ik niets gezegd :D

• Miljanair
  • Laatst online: 21:47
Members only:

[Voor 16% gewijzigd door Miljanair op 19-03-2023 23:05]

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Die 20cm is natuurlijk als je geen afschot gaat maken en als je perse zonder drempel vanuit je achterdeur je tuin in wilt stappen.
Ik heb hier denk ik een opstap van mijn tuin naar binnen van een baksteen of 1,5. Dat is gok ik 7,5cm. Vervolgens zou ik het afschot mooi richting dat pad maken gezien daar een mooie put aanwezig is zodat jij in ieder geval geen direct last krijgt van overtollig water.
Per meter is een centimeter afschot gebruikelijk dacht ik dus dan kom je al aardig weg denk ik.
En anders een opstapje van 2 treden maken in je straatwerk of het pad aan laten passen.

[Voor 6% gewijzigd door GeeMoney op 19-03-2023 23:00]

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Is het pad ook niet te laag aangelegd soms?
Op het eerste gezicht misschien niet voor de hand liggend, maar als de aannemer het pad met bijvoorbeeld 5-10cm kan verhogen dan scheelt dat al flink. Het lijkt me raar dat er 20cm hoogteverschil zit tussen het grondpeil en je achterdeur, iets van 5cm lijkt me hier wat normaler. Dan verdeel je de pijn tussen jouw fase en de vorige fase. Verder ziet het eruit alsof je een grondlaag van zeker 15cm in je tuin moet aanbrengen. Wat vindt je aannemer van de kostenpost die dat oplevert?

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
We hadden iets soortgelijks met de voortuin. We hadden de oprit al laten aanleggen voor de definitieve bestrating er lag, maar wel op basis van de officiële tekening/info van de gemeente.
Na oplevering van de straat bleek de oprit opeens 15cm te hoog uit te komen...
Wat bleek nou? De aannemer had de vloer huis ongeveer 7cm hoger gebouwd dan op tekening en de gemeente had de straat ongeveer 7cm te laag aangelegd... Hoop gedoe en discussie, maar uiteindelijk heeft de hovenier de oprit aangepast en hebben we niks gekregen van de gemeente/aannemer voor hun fouten. (Het was ook wel een beetje een gok om de oprit zo snel te leggen :D )

Edit: er is toen op kosten van de aannemer een landmeter gekomen die officieel het peil van het huis en de straat bepaald heeft

[Voor 7% gewijzigd door kepler op 20-03-2023 07:04]

Renault Zoe R210 Intens (22kWh)

• Draakje5
Het huis ga je niet meer lager krijgen. De stoep van de achterom ook niet ivm de huizen die er al staan.

Aan de ene kant in ieder geval fijn dat je huis hoger en droger ligt dan de rest zou ik denken :-)

Evt kun je ook nog adv de tekeningen laten beoordelen of het huis op juiste peilhoogte is gebouwd, indien te hoog, kan de aannemer wellicht wat doen in de kosten voor het ophogen van je tuin.

Verder creatief mee omgaan, trappetje of flink afschot.

• Miljanair
  • Laatst online: 21:47
GeeMoney schreef op zondag 19 maart 2023 @ 22:57:
[...]

Die 20cm is natuurlijk als je geen afschot gaat maken en als je perse zonder drempel vanuit je achterdeur je tuin in wilt stappen.
Ik heb hier denk ik een opstap van mijn tuin naar binnen van een baksteen of 1,5. Dat is gok ik 7,5cm. Vervolgens zou ik het afschot mooi richting dat pad maken gezien daar een mooie put aanwezig is zodat jij in ieder geval geen direct last krijgt van overtollig water.
Per meter is een centimeter afschot gebruikelijk dacht ik dus dan kom je al aardig weg denk ik.
En anders een opstapje van 2 treden maken in je straatwerk of het pad aan laten passen.
Klopt, iets van een afschot is nog wel gebruikelijk, maar c.a. 20cm is wel veel om te verdelen over c.a. 3 meter van het terras naar een poort.
kepler schreef op maandag 20 maart 2023 @ 06:53:
[...]

We hadden iets soortgelijks met de voortuin. We hadden de oprit al laten aanleggen voor de definitieve bestrating er lag, maar wel op basis van de officiële tekening/info van de gemeente.
Na oplevering van de straat bleek de oprit opeens 15cm te hoog uit te komen...
Wat bleek nou? De aannemer had de vloer huis ongeveer 7cm hoger gebouwd dan op tekening en de gemeente had de straat ongeveer 7cm te laag aangelegd... Hoop gedoe en discussie, maar uiteindelijk heeft de hovenier de oprit aangepast en hebben we niks gekregen van de gemeente/aannemer voor hun fouten. (Het was ook wel een beetje een gok om de oprit zo snel te leggen :D )

Edit: er is toen op kosten van de aannemer een landmeter gekomen die officieel het peil van het huis en de straat bepaald heeft
Dat is mooi klote haha.
Goed dat je het aangeeft, hier gaan we inderdaad ook op letten nu. :*)
Draakje5 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 07:12:
Het huis ga je niet meer lager krijgen. De stoep van de achterom ook niet ivm de huizen die er al staan.

Aan de ene kant in ieder geval fijn dat je huis hoger en droger ligt dan de rest zou ik denken :-)

Evt kun je ook nog adv de tekeningen laten beoordelen of het huis op juiste peilhoogte is gebouwd, indien te hoog, kan de aannemer wellicht wat doen in de kosten voor het ophogen van je tuin.

Verder creatief mee omgaan, trappetje of flink afschot.
Nee klopt, we hebben de vraag bij de aannemer gelegd en ik zal jullie op de hoogte houden van zijn reactie en/of eventuele compensatie. De andere woningen in het blok hebben er eigenlijk geen last van want die hebben het pad aan de achterkant en kunnen gewoon de tuin laten aflopen met een paar cm per meter tot 20 meter naar achteren (want daar komt hun poort dan). Wij zijn dus eigenlijk de enige die er last van hebben.

De tekeningen om de hoogte te beoordelen hebben we helaas (nog) niet in ons bezit.
fonsoy schreef op maandag 20 maart 2023 @ 00:10:
Op het eerste gezicht misschien niet voor de hand liggend, maar als de aannemer het pad met bijvoorbeeld 5-10cm kan verhogen dan scheelt dat al flink. Het lijkt me raar dat er 20cm hoogteverschil zit tussen het grondpeil en je achterdeur, iets van 5cm lijkt me hier wat normaler. Dan verdeel je de pijn tussen jouw fase en de vorige fase. Verder ziet het eruit alsof je een grondlaag van zeker 15cm in je tuin moet aanbrengen. Wat vindt je aannemer van de kostenpost die dat oplevert?
Het pad kan volgens ons misschien nog wel 5-7 centimeter hoger inderdaad. We hopen ook dat dit nog gaat gebeuren. Kostenpost hebben we nog niet voorgelegd.

[Voor 11% gewijzigd door Miljanair op 20-03-2023 07:29]

• Thimmah
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:04
Wanner is de vergunningaanvraag geweest per 1 januari 2022 is het verplicht om drempeloos van achterpad naar je achterdeur te kunnen. (Alle toegangen) daarvoor hoefde maar één toegang hieraan te voldoen.

Artikel 4.27 derde lid bouwbesluit.

Indien vergunning na die datum is aangevraagd kan je gewoon de aannemer verantwoordelijk maken om het op te lossen.

• Draakje5
Miljanair schreef op maandag 20 maart 2023 @ 07:18:

[...]

Nee klopt, we hebben de vraag bij de aannemer gelegd en ik zal jullie op de hoogte houden van zijn reactie en/of eventuele compensatie. De andere woningen in het blok hebben er eigenlijk geen last van want die hebben het pad aan de achterkant en kunnen gewoon de tuin laten aflopen met een paar cm per meter tot 20 meter naar achteren (want daar komt hun poort dan). Wij zijn dus eigenlijk de enige die er last van hebben.

De tekeningen om de hoogte te beoordelen hebben we helaas (nog) niet in ons bezit.
Ik heb het al eerder aangegeven, tekeningen kun je eenvoudig opvragen bij de gemeente (mocht de aannemer je geen duidelijkheid verschaffen).

Zo is bij ons project het volgende bepaald, en zie je zeer minimale afwijkingen t.o.v. de omliggende woningen.
Wat je dan ook nog zou kunnen doen is het document bij de gemeente van het vorige project opvragen, als dit met elkaar overeenkomt (of juist niet) dan weet je in ieder geval al iets meer.
Members only:

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:11

basdej

OutSystems Consultant

vormulier schreef op zondag 19 maart 2023 @ 12:36:
[...]

[...]
Stedin :/

Hoi.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• NCSmits
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:58
Hier ook nog wat last minute gedoe met Stedin... Ons blok zou in week 7/8 worden aangesloten, maar 2 weken geleden was er opeens paniek omdat ze niet kwamen opdagen en er geen materiaal beschikbaar zou zijn. Eerste huizen zouden in April worden opgeleverd. Eén van de buren belt zelf naar Stedin en krijgt te horen dat er helemaal geen aanvraag ligt voor deze huizen. Hoop buren in paniek, maar een week later komt er een brief dat de eerste woningen op 20 april worden opgeleverd. 8)7 De soep wordt meestal niet zo heet gegeten als deze wordt opgediend. Het is jammer dat aannemers niet altijd even duidelijk communiceren, maar zij doen ook wel wat ze kunnen om asap op te leveren. Vaak is die laatste 5% die bij de notaris staat, net dat waar zij hun winst hebben zitten. Dus die hebben ze zelf ook wel nodig om te investeren / ontwikkelen en die ontvangen ze graag zo snel mogelijk.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• brthzlgr
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 15:39
basdej schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 23:26:
[...]

Dat is een vervelend vooruitzicht. Onbepaalde tijd al helemaal, benieuwd hoe dit zich zal vorderen. Vervelend zo net voor tijd. Ik geloof dat wij bij Enexis zitten (Deventer).

[Voor 5% gewijzigd door brthzlgr op 20-03-2023 11:14]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• vormulier
brthzlgr schreef op maandag 20 maart 2023 @ 11:08:
[...]

Dat is een vervelend vooruitzicht. Onbepaalde tijd al helemaal, benieuwd hoe dit zich zal vorderen. Vervelend zo net voor tijd. Ik geloof dat wij bij Enexis zitten (Deventer).
Ze kunnen altijd een oude ferrarismeter meter ophangen, daar zullen ze genoeg van hebben :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
brthzlgr schreef op maandag 20 maart 2023 @ 11:08:
[...]
Vrienden van mij hebben net 2 weken terug oid de sleutel van hun nieuwe huis in Deventer gekregen. (Oude Auping terrein)
Dat is voor zover ik begreep geheel volgens planning opgeleverd door Ter Steege.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• brthzlgr
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 15:39
Farmerwood schreef op maandag 20 maart 2023 @ 12:12:
[...]

Vrienden van mij hebben net 2 weken terug oid de sleutel van hun nieuwe huis in Deventer gekregen. (Oude Auping terrein)
Dat is voor zover ik begreep geheel volgens planning opgeleverd door Ter Steege.
Dat is goed om te horen, want dat is ook ons project. Wij wachten nog op een datum, die staat nog steeds op Q2, maar leuk om te lezen!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• keeperson
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:00
vormulier schreef op maandag 20 maart 2023 @ 11:35:
[...]

Ze kunnen altijd een oude ferrarismeter meter ophangen, daar zullen ze genoeg van hebben :P
Denk alleen dat dat niet mag, aangezien je een slimme meter moet hebben tegenwoordig. :9

• Blihi
vormulier schreef op maandag 20 maart 2023 @ 11:35:
[...]

Zou je denken he, maar dat is dus niet zo. Toen ze hier de gasmeter weg kwamen halen die er pas drie jaar hing werd het ding zonder pardon bij het oud ijzer gesmeten. Die worden helemaal niet hergebruikt. Terwijl het toch echt om een 'slimme' variant ging.

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:35
Bij ons worden de huizen opgeleverd met een plafond wat wit gespoten is met spack, de v-groeven zijn daarmee ook nog zichtbaar.

Nu vroeg ik mij af waarom ze de v-groeven niet dichtsmeren, zijn er Tweakers die dat met hun project voor elkaar hebben gekregen? Dan ziet het plafond er gelijk een heel stuk strakker uit.

BlaBlaBla

• Draakje5
Strider schreef op maandag 20 maart 2023 @ 15:54:
Bij ons worden de huizen opgeleverd met een plafond wat wit gespoten is met spack, de v-groeven zijn daarmee ook nog zichtbaar.

Nu vroeg ik mij af waarom ze de v-groeven niet dichtsmeren, zijn er Tweakers die dat met hun project voor elkaar hebben gekregen? Dan ziet het plafond er gelijk een heel stuk strakker uit.
Stukadoor wilde er bij ons in ieder geval niet aan vanwege scheurvorming. Beter is het om de platen eerst even te laten werken en pas na x jaar dicht te smeren.

Mogelijk dat de aannemer dezelfde reden heeft.

• Fedde
De vloeren gaan werken en dat ga je zien. Dan moet je alles stucen (en zelfs dan zie je wss wel iets).

• Strider
Maarja, die scheur ga je dan ook krijgen tussen de 2 dakplaten nu in de v-groef zelf.

BlaBlaBla

• vormulier

Daar konden we voor kiezen a 400 euro voor het hele huis. Hebben we niet voor gekozen uiteindelijk vind de groeven wel meevallen.

Garantie op scheuren kreeg je er niet bij dus dat was risico koper als je deze optie afnam.

• lmno31
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:20

Bij ons vroegen de hufters daar 1600 euro voor, voor alleen het begane grond plafond. En dan heb ik het over begin 2019. Dat vond ik iets te gortig en heb dat dus niet gedaan. Des te groter mijn verrassing dat we zagen tijdens de sleutel overdracht (augustus 2019) dat de groeven toch dicht gesmeerd waren voor het spuiten. Nu nog geen scheuren overigens.

• Strider
lmno31 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 16:13:
[...]

Bij ons vroegen de hufters daar 1600 euro voor, voor alleen het begane grond plafond. En dan heb ik het over begin 2019. Dat vond ik iets te gortig en heb dat dus niet gedaan. Des te groter mijn verrassing dat we zagen tijdens de sleutel overdracht (augustus 2019) dat de groeven toch dicht gesmeerd waren voor het spuiten. Nu nog geen scheuren overigens.
En hoe ziet dat nu er uit?

BlaBlaBla

• lmno31
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:20
Strider schreef op maandag 20 maart 2023 @ 16:14:
[...]

Volgens mij heb ik mijn eerste ninja edit gehad.

Nu nog geen scheuren te zien. Althans, het is me nog niet opgevallen, ik heb er nog niet bewust naar gekeken.

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20:12
keeperson schreef op maandag 20 maart 2023 @ 12:42:
[...]

Denk alleen dat dat niet mag, aangezien je een slimme meter moet hebben tegenwoordig. :9
Hier hangt geen slimme meter (oplevering 2022). In eerste instantie zelfs een meter die niet geschikt was voor teruglevering van zonnepanelen. Dat laatste is opgelost, de slimme meter gaat nog lang duren.

https://www.liander.nl/nieuwbouw_metertekort

• Blik1984

Ik heb het spuitwerk laten vervallen en de stucadoor gaat het dichtsmeren. Vanuit het project kon ik het ook niet laten stucen, enkel de wanden kon ik laten doen. Maar de meerprijs daarvoor was zo schandalig dat het niet eens een overweging was om af te nemen, zonder te overdrijven was dat x3 zo duur

• kepler
Strider schreef op maandag 20 maart 2023 @ 16:14:
[...]

Bij ons is het 1.5 jaar geleden gedaan en er zitten hier en daar wel scheuren. Maar belangrijker is dat het er nooit vlak uitgezien heeft, want de kanaal platen liggen bij ons iig niet even hoog (of laag) waardoor je bij de dichtgesmeerde groeven een soort schaduw effect krijgt... Beneden hebben we laten stucen en dat ziet er veel beter uit, logischerwijs. Ook veel minder scheuren.
Mocht ik het nog een keer doen, zou ik boven lekker de groeven laten zitten en beneden (goed) laten stucen.

• Draakje5
Strider schreef op maandag 20 maart 2023 @ 16:04:
Maarja, die scheur ga je dan ook krijgen tussen de 2 dakplaten nu in de v-groef zelf.
Ik begrijp je niet helemaal. Tussen de 2 prefab dakplaten? Meestal wordt daar een afwerklatje voor gebruikt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:06
Draakje5 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 15:56:
[...]

Stukadoor wilde er bij ons in ieder geval niet aan vanwege scheurvorming. Beter is het om de platen eerst even te laten werken en pas na x jaar dicht te smeren.

En dan 3 jaar naar een lelijke plafond kijken, en dan vervolgens als je het plafond wilt stuccen alles uit de woonkamer moet doen en er een x-aantal dagen niet kunnen leven.

Hier gelijk gestuct, geen spijt van.. 1 scheurtje ten hoogte van de 3 meter aanbouw, valt nauwelijks op. Die maak ik wel iets groter tzt, wat nieuwe gaasband en finish eroverheen en dan schilderen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online
Draakje5 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 15:56:
[...]

Onzin. Een stukadoor die dat als excuus gebruikt is gewoon te lui om het te doen.

Knauf heeft daar bijvoorbeeld Gitex voor in 25 of zelfs 100cm breed. Als je dat er op plakt scheurt er echt helemaal niets kan ik je verzekeren.

• hyb
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22:15
Blik1984 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 16:20:
[...]

Ik heb het spuitwerk laten vervallen en de stucadoor gaat het dichtsmeren. Vanuit het project kon ik het ook niet laten stucen, enkel de wanden kon ik laten doen. Maar de meerprijs daarvoor was zo schandalig dat het niet eens een overweging was om af te nemen, zonder te overdrijven was dat x3 zo duur
Hier ook spuitwerk plafonds laten vervallen a -5.50 €/m2 minderwerk. Dus het kan lonen om het bij het bespreken van meer/minderwerk al mee te nemen.

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:28
Members only:

[Voor 11% gewijzigd door Aubergine op 20-03-2023 18:13]

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Uitvoerder op de bouw eens aanspreken?

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:28
SquareOne schreef op maandag 20 maart 2023 @ 18:13:
[...]

Hoe bedoel je? De deadline voor het meerwerk is volgende maand en we hebben het kantoor van de bouwer al twee keer gebeld met deze vraag.

• Fedde
Gewoon vervanger eisen. Zwangerschapsverlof is ook niet iets van een maandje vaak. Desnoods samen met andere mede projectkopers mail schrijven en achteraan bellen.

• Fedde
SquareOne schreef op maandag 20 maart 2023 @ 18:13:
[...]

De bouw loopt nog niet gok ik zo.

• Source90
hyb schreef op maandag 20 maart 2023 @ 18:01:
[...]

Hier ook spuitwerk plafonds laten vervallen a -5.50 €/m2 minderwerk. Dus het kan lonen om het bij het bespreken van meer/minderwerk al mee te nemen.
Wij hadden ook deze optie maar helaas zonder minderwerk vergoeding :(

• averroes1198
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 19:20
kepler schreef op maandag 20 maart 2023 @ 16:27:
[...]

Bij ons is het 1.5 jaar geleden gedaan en er zitten hier en daar wel scheuren. Maar belangrijker is dat het er nooit vlak uitgezien heeft, want de kanaal platen liggen bij ons iig niet even hoog (of laag) waardoor je bij de dichtgesmeerde groeven een soort schaduw effect krijgt... Beneden hebben we laten stucen en dat ziet er veel beter uit, logischerwijs. Ook veel minder scheuren.
Mocht ik het nog een keer doen, zou ik boven lekker de groeven laten zitten en beneden (goed) laten stucen.
Er is ook verschil tussen kanaalplaatvloeren en breekplaatvloeren waarbij die laatste gevoeliger zijn voor scheurvorming. Daarnaast maak het jaargetij van oplevering ook nog veel uit i.v.m. vocht wat nog in de woning zit. Idealiter heb je dus breedplaatvloeren en een oplevering in de zomer, dan is de kans op scheurvorming zo klein mogelijk.

• Draakje5
Toppe schreef op maandag 20 maart 2023 @ 17:34:
[...]

Onzin. Een stukadoor die dat als excuus gebruikt is gewoon te lui om het te doen.

Knauf heeft daar bijvoorbeeld Gitex voor in 25 of zelfs 100cm breed. Als je dat er op plakt scheurt er echt helemaal niets kan ik je verzekeren.
Wel erg kort door de bocht weer om een stukadoor die adviseert het plafond niet direct te stuccen ivm scheurvorming van nieuwbouw lui te noemen.

Maar ik zal hem jouw voorstel doorsturen om Knauf Gitex te gebruiken. Dat is in ieder geval een goede tip. En ik zal laten weten wat hij terugkoppeld.

• Toppe
  • Nu online
Draakje5 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 19:08:
[...]

Wel erg kort door de bocht weer om een stukadoor die adviseert het plafond niet direct te stuccen ivm scheurvorming van nieuwbouw lui te noemen.

Maar ik zal hem jouw voorstel doorsturen om Knauf Gitex te gebruiken. Dat is in ieder geval een goede tip. En ik zal laten weten wat hij terugkoppeld.
Hoezo kort door de bocht? Ze hebben werk zat en doen liever wandjes smeren dus plafonds, dat is 5x zo zwaar.

Ben benieuwd wat zijn reactie is op Gitex.

• Niwla
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:16

Niwla

dat dus....

Ik heb een vraag over de WOZ waarde van onze nieuwbouwwoning (er is een speciaal WOZ topic maar ik vond het hier toch meer gepast):

Wij hebben 06-21 de grond geleverd gekregen.
Op pijldatum 01-01-21 hebben wij een WOZ waarde van ca. de helft van de waarde van de grond, terwijl wij formeel natuurlijk op 01-01-21 helemaal niks hadden. Klopt dit?

niets moet......behalve adem halen

Acties:
  • +2Henk 'm!

• vormulier
Niwla schreef op maandag 20 maart 2023 @ 19:26:
Ik heb een vraag over de WOZ waarde van onze nieuwbouwwoning (er is een speciaal WOZ topic maar ik vond het hier toch meer gepast):

Wij hebben 06-21 de grond geleverd gekregen.
Op pijldatum 01-01-21 hebben wij een WOZ waarde van ca. de helft van de waarde van de grond, terwijl wij formeel natuurlijk op 01-01-21 helemaal niks hadden. Klopt dit?
Begin van de maand is dit al eens langs gekomen op dit topic voor als je het wil nalezen :)

Maar als je in maand 6 eigenaar word van de grond in het jaar 2021 krijg je 0,- WOZ in je belasting aangifte van 2022

in 2023 krijg je de pijldatum van 01-22 hier was je eigenaar, als je dan een WOZ beschikking hebt van de helft van de grond waarde gewoon accepteren die is veel gunstiger dan de vele voorbeelden die je op he tinternet vind van gehele grond waarde + percentage bouw

• Takkeding
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:07
fonsoy schreef op maandag 20 maart 2023 @ 00:10:
Hier hebben ze het ook gedaan, pad achter ons huis grenst aan tuinen van mensen die er al jaren wonen. Heeft men enorm veel grond afgegraven waardoor het pad ongeveer 10CM lager ligt dan hun tuin. Hier is geen bandje ofzo neergezet om hun tuinen te "stutten" dus dat gaat binnenkort wel in elkaar zakken. Vervolgens zit onze schuur bij dat pad en de dorpel van de deur ligt 23CM lager dan de dorpel van de deur op de achtergevel op 9 meter tuin 8)7

• SlayaStone
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 22:55
Ik ben wel benieuwd of iemand anders hier ook een keer tegenaan gelopen is. Wij krijgen standaard vanuit de bouw 4 indak zonnepanelen, waar we niet heel blij mee zijn. Extra panelen waren extreem duur dus we gaan zelf 8 zwarte extra plaatsen. In een ideale situatie willen we de indak panelen weghalen, maar dit is wel veel gedoe met de panelen weghalen, een dakbedekker langs laten komen, en dan nieuwe panelen plaatsen.
als we dat niet doen gaan de indak panelen uiteindelijk over 20 jaar natuurlijk ook stuk. Het dak zelf gaat makkelijk 50 jaar mee, dus dan moet je er alsnog wat mee.

Het probleem is echter dat als we ze weg willen halen we dit op moeten vullen met dakpannen. De aannemer wil/kan geen extra dakpannen leveren, ze stuurden ons door naar de leverancier. Het blijken hele speciale dakpannen te zijn die alleen door 1 fabriek in frankrijk gemaakt wordt, alleen op bestelling. De levertijd bedroeg op dit moment maarliefst 55 weken. Ook moet je minimaal 25 vierkante meter aan dakpannen afnemen. De prijs bovendien nog niet bekend, zal vast niet goedkoop zijn.

Dat zette mij aan het denken, los van het feit dat we eigenlijk van de indak panelen af willen zal er in de toekomst vast wel een keer een dakpan sneuvelen, waar je dan vervanging voor nodig hebt en daar valt bijna niet aan te komen. Is dit een reël probleem of is dat nu niet de moeite waard om te proberen rekening mee te houden?

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
hyb schreef op maandag 20 maart 2023 @ 18:01:
[...]

Hier ook minderwerk afgenomen voor afwerken van het plafond maar de stukadoor was blij dat het er toch op zat. Hij gaf aan dat die er net zo makkelijk overheen ging en ze het nu strakker opleveren.

• Ernemmer
  • Niet online
SlayaStone schreef op maandag 20 maart 2023 @ 21:32:
Ik ben wel benieuwd of iemand anders hier ook een keer tegenaan gelopen is. Wij krijgen standaard vanuit de bouw 4 indak zonnepanelen, waar we niet heel blij mee zijn. Extra panelen waren extreem duur dus we gaan zelf 8 zwarte extra plaatsen. In een ideale situatie willen we de indak panelen weghalen, maar dit is wel veel gedoe met de panelen weghalen, een dakbedekker langs laten komen, en dan nieuwe panelen plaatsen.
als we dat niet doen gaan de indak panelen uiteindelijk over 20 jaar natuurlijk ook stuk. Het dak zelf gaat makkelijk 50 jaar mee, dus dan moet je er alsnog wat mee.

Het probleem is echter dat als we ze weg willen halen we dit op moeten vullen met dakpannen. De aannemer wil/kan geen extra dakpannen leveren, ze stuurden ons door naar de leverancier. Het blijken hele speciale dakpannen te zijn die alleen door 1 fabriek in frankrijk gemaakt wordt, alleen op bestelling. De levertijd bedroeg op dit moment maarliefst 55 weken. Ook moet je minimaal 25 vierkante meter aan dakpannen afnemen. De prijs bovendien nog niet bekend, zal vast niet goedkoop zijn.

Dat zette mij aan het denken, los van het feit dat we eigenlijk van de indak panelen af willen zal er in de toekomst vast wel een keer een dakpan sneuvelen, waar je dan vervanging voor nodig hebt en daar valt bijna niet aan te komen. Is dit een reël probleem of is dat nu niet de moeite waard om te proberen rekening mee te houden?
Elk huis krijg een paar reserve pannen, voor als er wat kapot gaat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online
Ernemmer schreef op maandag 20 maart 2023 @ 21:37:
[...]

Elk huis krijg een paar reserve pannen, voor als er wat kapot gaat.
Uh, dat is niet standaard ofzo hoor.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• kepler
Toppe schreef op maandag 20 maart 2023 @ 21:53:
[...]

Bij een plat dak sowieso niet :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
SlayaStone schreef op maandag 20 maart 2023 @ 21:32:

Ik zou even wachten tot een buurman een dakkapel neemt, kan je de dakpannen gratis overnemen.

• MemeMaster
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 25-03 19:31
PrixV schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 15:54:
[...]

Wij krijgen volgens mij ook dit vage merk en jouw bericht baart mij zorgen. Als je een onderhoudspartij gevonden hebt die normale tarieven vraagt dan hoor ik het graag hier! :D
Heb uiteindelijk een onderhoudscontract voor mijn Ecoforest waterpomp afgesloten bij het bedrijf 'wahlen en jongkind' gevestigd in de Kwakel. Voor €250 per jaar komen ze jaarlijks langs voor een onderhoudsbeurt (veel andere bedrijven maar 1x in de twee jaar). En ik kan gebruik maken van hun 24 uurs service als er wat aan de hand is.

Heb veel van de bedrijven benaderd die ecoforest op de site had als gecertificeerd onderhoudsbedrijf maar velen hebben niet gereageerd, anderen zeiden dat ze wegens personeelstekort geen nieuwe klanten aannemen en ander bedrijf (klimaatconcept uit Weesp) wilde me een onderhoudscontract van €1000 per jaar aansmeren.

• PrixV
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 19:28
MemeMaster schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 00:44:
[...]

Heb uiteindelijk een onderhoudscontract voor mijn Ecoforest waterpomp afgesloten bij het bedrijf 'wahlen en jongkind' gevestigd in de Kwakel. Voor €250 per jaar komen ze jaarlijks langs voor een onderhoudsbeurt (veel andere bedrijven maar 1x in de twee jaar). En ik kan gebruik maken van hun 24 uurs service als er wat aan de hand is.

Heb veel van de bedrijven benaderd die ecoforest op de site had als gecertificeerd onderhoudsbedrijf maar velen hebben niet gereageerd, anderen zeiden dat ze wegens personeelstekort geen nieuwe klanten aannemen en ander bedrijf (klimaatconcept uit Weesp) wilde me een onderhoudscontract van €1000 per jaar aansmeren.
Dankjewel voor de quote en de informatie! Ik heb mijn hart een beetje vastgehouden maar dit klinkt als een acceptabele oplossing. 1000 euro is echt te gek voor woorden. :F

• Blihi
Toppe schreef op maandag 20 maart 2023 @ 17:34:
[...]

En ik kan je verklappen dat ook dat kan scheuren hoor....

Zowel in de plafonds als in de muur zitten bij ons enorme scheuren. In de plafonds op de naden van de platen en in de muur op twee bijzondere plaatsen.

In de woonkamer waar een stalen constructie in de muur verwerkt zit. Dat staal staat dus in het binnenspouwblad en is afgewerkt met gipsplaat. Daar is overheen gestuct. Maar staal en steen werken heel anders, dus je ziet de naden van die gipsplaat precies.

De andere is de muren rondom de badkamer. Daar zijn letterlijk alle kalkzandsteen blokken te zien. Dus scheuren over de omtrek van al die blokken. Dat komt simpelweg door het temperatuurverschil tussen de badkamer (>21 graden) en de omliggende ruimtes ('s winters 18 graden). Dit zal dus tzt een keer opnieuw gedaan moeten worden.

Ik moet er wel bij zeggen dat het om dunpleister gaat en niet om heel dik stucwerk.

• Ernemmer
  • Niet online
Toppe schreef op maandag 20 maart 2023 @ 21:53:
[...]

Ik werk al 24 jaar in de bouw en heb eigenlijk nog nooit gezien dat er niet een paar extra pannen bij de woning werden geleverd.

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
Ernemmer schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 08:28:
[...]

Ik werk al 24 jaar in de bouw en heb eigenlijk nog nooit gezien dat er niet een paar extra pannen bij de woning werden geleverd.
Wij kregen geen extra pannen bij de oplevering begin deze maand. Alleen een paar extra badkamer tegels die we zelf betaald hebben.

This is absolutely ridiculous

• Ernemmer
  • Niet online
Ridicuul schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 09:52:
[...]

Wij kregen geen extra pannen bij de oplevering begin deze maand. Alleen een paar extra badkamer tegels die we zelf betaald hebben.
Weet je dat zeker? Ligt er niks in je kruipruimte, achter een knieschot of in je berging. Ik kan het mij bijna niet voorstellen.

• koerskii
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:36
Ridicuul schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 09:52:
[...]

Even vragen bij de aannemer? Bij ons ook niet standaard erbij, maar kregen prima een stapeltje toen we erom vroegen.

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:25
Ernemmer schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 09:53:
[...]

Weet je dat zeker? Ligt er niks in je kruipruimte, achter een knieschot of in je berging. Ik kan het mij bijna niet voorstellen.
Is wel 12 jaar geleden, maar hier ook niks gehad hoor. Uiteindelijk heeft iemand in de straat bij de leverancier een stapeltje besteld.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ernemmer schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 09:53:
[...]

Wij kregen standaard ook niks, maar heb er bij de oplevering specifiek nog om gevraagd en kreeg 15 min later een setje van 5 dakpannen geleverd.

Later werden ze door de hele wijk uitgedeeld door mensen die na oplevering nog een dakkapel lieten plaatsen.

• Draakje5
Members only:

• vormulier
Die andere steen heeft 10.1 staan, Lijkt me dus dat het ergens anders over gaat, toevallig daar geen opties zitten ?

Die steigerbuis zal +/- 5CM zijn dus allicht kan je daar iets mee rekenen

Het is een beetje knippen en plakken, maar ik kom op zo een 2.X steigerbuis, zeg 111 mm +/-

[Voor 12% gewijzigd door vormulier op 22-03-2023 09:38]

Pagina: 1 ... 206 207 208 Laatste

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in Ervaringen met het bouwen van een huis - Deel 2
Discussie over master - slave installatie en het bouwbesluit mag in Master - slave in nieuwbouw en het bouwbesluit

To kookgroep or not to kookgroep. Discussie staat hier: Kookgroep nieuwbouwwoning niet volgens norm Je hebt minder kans om het aan te laten passen dan je denkt.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee