• Niel-z
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:12
Blik1984 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 14:20:
[...]
Die eigenaren hebben dus 3 maanden naar een huis gekeken dat volledig af was, maar ze verder nog niks mochten doen.
Wat een ellende lijkt me dat.
Veel eraan doen kun je niet, maar toch zuur en duur dat!

Wat ik al zei, project hier in de buurt, nu al 5 maanden uitgesteld door dit euvel.
Terwijl de huur woningen daar wel al opgeleverd zijn etc 8)7

• Vendetta_X
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Deveon schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 14:16:
[...]

Gezien elke woning die verkocht wordt een energielabel moet hebben lijkt mij dat hierin aannames gemaakt worden. Als de vergunningsaanvraag plausibel is met de realiteit dan zullen ze het als waarheid overnemen. Het specifieke geval waarom dat jou niet met gebeurt begrijp ik ook niet maar ik haakte alleen in op dat je vanuit EPC geen energielabel kan ophangen.

Overigens heb ik voor ons huidige huis ook alle informatie met betrekking tot aanvraag voor de omgevingsvergunning inclusief de volledige EPC berekening. Van onze nieuwe woning heb ik echter bar weinig informatie en wanneer ik bij de aannemer navraag doe sturen ze mijn naar de gemeente omdat het niet alleen onze woning betreft. Is dit soort informatie normaal gesproken op te vragen bij projectbouw?

PS: In onze EPC berekening zag ik trouwens dat ze WTW op de ventilatie hadden en uiteindelijk een andere unit geplaatst is, echter zat de berekening ook ruim onder de 0,6 EPC en verwacht ik dat ze het gooien op "geen schade".
Opvragen bij de gemeente inderdaad. Ik kreeg alleen de originele berekening zonder aanpassingen van de woning e.d. Pas na oplevering worden de definitieve rapporten opgesteld.

Energielabel had als basis wel de EPC berekening, vanaf 2021 is dat veranderd en zijn bijv. panelen inderdaad minder interessant geworden. Tegenwoordig zijn de waarderingen natuurlijk weer tegen de BENG normen i.p.v. EPC.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21:05
Alic3 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 13:05:
[...]

[...]

Ik ga dit even nuanceren :)
  • groot appartementencomplex met dubbellaagse parkeerkelder waardoor de bouwtijd niet te vergelijken is met een standaard rijtjeshuis.
  • KO getekend juni '20 - wij waren een van de eersten in de pre sale (toen bestond dat nog) dus we wisten dat we lang moesten wachten.
  • Start bouw april '21
  • Werkelijke vertraging is een half jaartje ivm complexe aanleg parkeerkelder en de bouwgrond die niet goed was. Oplevering staat nu gepland in Q3
Voor zo ver we nu weten zijn er geen andere zaken die voor vertraging zorgen, maar er kan nog veel gebeuren in de laatste maanden voor oplevering.

Het klopt trouwens dat we onze overbruggingshypotheek na twee jaar moesten verlengen tegen de huidige rente, dat was wel een klein beetje zuur ja :'(
Verlengen is 1, maar de renteaftrek gaat er na 3 jaar af en dat is nog veel zuurder. Helemaal omdat de voorwaarde voor aftrek in jaar X is dat je binnen 3 jaar in de woning gaat wonen. Lukt dat niet, moet je dus met terugwerkende kracht je belastingaangiftes gaan wijzigen. Dat is echt geen fijne situatie en het is van belang je daarbij heel goed te laten adviseren.

[Voor 11% gewijzigd door Blihi op 14-03-2023 14:42]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:09
Is er ergens een logica te vinden op welke groep dit dubbele stopcontact aangesloten zou moeten zijn?

Ik heb even gevoeld maar ik voel boven niets achter de ‘wand’ weg komen.

Zou namelijk graag wat extra stopcontacten aanleggen en een noodverlichting in de meterkast, maar dan moet ik wel de juiste groep hebben

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PotatoChip
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18:32
Toppe schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 18:56:
Is er ergens een logica te vinden op welke groep dit dubbele stopcontact aangesloten zou moeten zijn?

Zou namelijk graag wat extra stopcontacten aanleggen en een noodverlichting in de meterkast, maar dan moet ik wel de juiste groep hebben
[Afbeelding]
Kap van de kast af en kijken of er op een automaat 2 x afgaand en nul en fase aangesloten zit? Ik zou in ieder geval gokken op groep 1, 4, 5 of 6

Tel 16 groepen + 1 beltrafo en ook 17 buizen. Zou dus best vanaf een andere wcd doorgelust kunnen zijn. Als je groepenkast bij de entree zit zou ik eerst groep 1 proberen.

[Voor 12% gewijzigd door PotatoChip op 14-03-2023 19:12]

Steam PC BattleLog

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

[Afbeelding]
Vaak zit de meterkast bij de hal en/of zolder op dezelfde groep als er geen eigen groep is.

Simpele manier om het te vinden is om even een lamp in dat stopcontact te prikken en een voor een de groepen af te schakelen tot je lamp uit gaat.

Edit:
Zie ik nou goed dat bij jou elke binnenunit van de airco een eigen groep heeft?
Bij mij (MHI) worden alle binnenunits gevoed vanaf de buitenunit en ze delen daarom ook een en dezelfde groep. (20A)

[Voor 10% gewijzigd door Farmerwood op 14-03-2023 19:16]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vormulier
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:57

[Afbeelding]
Als je het aandurft, het plastic er even afhalen en kijken welke richting de kabels lopen.
Maar het lijkt er op dat het gewoon een gat in de meterkast is naar achteren..

• Toppe
Farmerwood schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 19:14:
[...]

Vaak zit de meterkast bij de hal en/of zolder op dezelfde groep als er geen eigen groep is.

Simpele manier om het te vinden is om even een lamp in dat stopcontact te prikken en een voor een de groepen af te schakelen tot je lamp uit gaat.

Edit:
Bij mij (MHI) worden alle binnenunits gevoed vanaf de buitenunit en ze delen daarom ook een en dezelfde groep. (20A)
Heb 2x20a voor de warmtepomp en 1x16a voor de airco. Ook nog een alamat voor de patchkast

• Toppe
PotatoChip schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 19:07:
[...]

Kap van de kast af en kijken of er op een automaat 2 x afgaand en nul en fase aangesloten zit? Ik zou in ieder geval gokken op groep 1, 4, 5 of 6

Tel 16 groepen + 1 beltrafo en ook 17 buizen. Zou dus best vanaf een andere wcd doorgelust kunnen zijn. Als je groepenkast bij de entree zit zou ik eerst groep 1 proberen.
Zal eens kijken, kan me niet herinneren dat je aan de achterkant de kast uit ‘mag’

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Krijgertje1979
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:36
Farmerwood schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 19:14:
[...]

Edit:
Als je geen lamp hebt of twijfelt of de lamp wel werkt, kun je ook een schroevendraaier in het stopcontact steken, je voelt vanzelf wel wanneer je goed zit.

En wanneer je stopt met reageren in het forum weet de rest ook dat je het gevonden hebt... :+

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Toppe schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 19:34:
[...]

Heb 2x20a voor de warmtepomp en 1x16a voor de airco. Ook nog een alamat voor de patchkast
Volgens mij bedoelt Farmerwood automaat 12-14-15.

Hier ook de binnenunits vanuit de buitenunit gevoed op één Aardlwkautomaat. :|

[Voor 14% gewijzigd door Source90 op 14-03-2023 19:38]

• Toppe
Source90 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 19:37:
[...]

Volgens mij bedoelt Farmerwood automaat 12-14-15.

Hier ook de binnenunits vanuit de buitenunit gevoed op één Aardlwkautomaat. :|
Ja, 12 is de 16a airco en 14/15 is 20a voor de warmtepomp

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

[Afbeelding]
Die Sonoff hangt daar wel heel gevaarlijk te wezen, hoop dat je weet wat je doet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PotatoChip
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18:32
Toppe schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 19:35:
[...]

Zal eens kijken, kan me niet herinneren dat je aan de achterkant de kast uit ‘mag’
Vaak word een inbouw/opbouw wcd in een meterkast direct gevoed vanuit je groepenkast en op een andere algemene groep aangesloten.. maar aangezien deze aparte buis niet aanwezig is lijkt het mij dat deze wcd in je meterkast doorgelust is naar een andere wcd in dezelfde wand.

Steam PC BattleLog

• Toppe
Wolly schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 19:40:
[...]

Die Sonoff hangt daar wel heel gevaarlijk te wezen, hoop dat je weet wat je doet.
Waarom vind je het gevaarlijk? Dat plastic kapje zit er niet voor niets hè ;)

Er is een reden dat ik wat meer stopcontacten wil hè :9

[Voor 10% gewijzigd door Toppe op 14-03-2023 19:43]

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Toppe schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 19:42:
[...]

Waarom vind je het gevaarlijk? Dat plastic kapje zit er niet voor niets hè ;)

Er is een reden dat ik wat meer stopcontacten wil hè :9
Dat plastic kapje zit al onder stress te zien aan de kieren en dan laat je de sonoff ook nog aan de kabel hangen. Er zitten niet voor niets montagegaten in zo’n ding.

• Toppe
Wolly schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 19:46:
[...]

Dat plastic kapje zit al onder stress te zien aan de kieren en dan laat je de sonoff ook nog aan de kabel hangen. Er zitten niet voor niets montagegaten in zo’n ding.
Ah zie wat je bedoeld. Foto vertekent het beeld nogal. Maar dit klusje staat voor aankomend weekend op de planning ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Source90
  • Nu online
Wat gaan we nu van @Toppe beoordelen?

[Voor 4% gewijzigd door Source90 op 14-03-2023 19:52]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Toppe
M’n zonnepanelen?

[Voor 40% gewijzigd door Toppe op 14-03-2023 19:53]

• Farmerwood
  • Niet online
Ik ben vooral benieuwd of het lampje al is uit gegaan / de betreffende groep is gevonden bij @Toppe. :-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Toppe
Farmerwood schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 20:30:
Ik ben vooral benieuwd of het lampje al is uit gegaan / de betreffende groep is gevonden bij @Toppe. :-)
Nee nog niet. Doe ik liever in het weekend als alles dicht is :D

Update liep net de garage in en kwam tot de constatering dat ik ook een endoscoop heb liggen. Die even er bij gepakt maar zit teveel isolatie tussen…

Denk dat ik voor de eenvoudige weg ga; extra groep voor in de meterkast met daarop m’n noodverlichting en apparatuur in de meterkast :D

[Voor 34% gewijzigd door Toppe op 14-03-2023 20:47]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21:05

Acties:
  • +4Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:37
Lekker als daar de wind op staat, mijn god. Je zou er maar naast wonen tijdens een storm.

PS. Je electricien is linkshandig gok ik :9 .

Wel een nette meterkast, hier komt een berg pvc uit het plafond van alle loze leidingen en ze kregen het er allemaal maar net in. Moet nog een plafond maken eigenlijk zodat alle bende uit het zicht is.

[Voor 21% gewijzigd door GeeMoney op 14-03-2023 20:49]

• Toppe
GeeMoney schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 20:46:
[...]

Lekker als daar de wind op staat, mijn god. Je zou er maar naast wonen tijdens een storm.

PS. Je electricien is linkshandig gok ik :9 .

Wel een nette meterkast, hier komt een berg pvc uit het plafond van alle loze leidingen en ze kregen het er allemaal maar net in. Moet nog een plafond maken eigenlijk zodat alle bende uit het zicht is.
En zelfs er boven zit het nog best netjes allemaal. Enige wat niet netjes is zijn de UTP kabels maar vind het zonde om die te gaan afknippen.

‘T idee is dat ik een inbouw noodverlichting armatuur er in ga maken zodat ik altijd licht er in heb en ik ook wat zie als het donker is door spanningsuitval.

Deze komt er in, even een frame er omheen zodat het nog semi inbouw is ook :D
https://www.focusledlight...-noodverlichting-3w-ip65/

[Voor 25% gewijzigd door Toppe op 14-03-2023 20:56]

• oinkoink12
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-03 19:09
Bij ons loopt grappig genoeg de bouw vrij voorspoedig, en denken ze dat de huizen zelf half/eind mei klaar zijn, helaas is er gesteggel met de gemeente over het aansluiten van de riolering, en denken ze dat dat zorgt voor 6 weken vertraging.

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:22
Vraagje over bouwdepots, weet iemand of de declaraties in het bouwdepot ook (tussentijds) gecontroleerd worden door de belastingdienst op of het aan alle voorschriften voldoet. Of is dat een taak van de hypotheekverstrekker?

Reden van de vraag: Ik heb een pro-forma factuur voor zonnepanelen, waarvan ik enkel de aanbetaling daadwerkelijk heb betaald. Maar vroeg me af of ik de gehele factuur al kan declareren zonder daarbij eventueel gezeik te krijgen. De hypotheekverstrekker geeft tot nu toe op alle facturen binnen een paar seconden akkoord, maar vroeg me daarom af of een belastingdienst dit ook checkt of niet.

• Rubenus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:49
Blik1984 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 12:55:
Vraagje over bouwdepots, weet iemand of de declaraties in het bouwdepot ook (tussentijds) gecontroleerd worden door de belastingdienst op of het aan alle voorschriften voldoet. Of is dat een taak van de hypotheekverstrekker?

Reden van de vraag: Ik heb een pro-forma factuur voor zonnepanelen, waarvan ik enkel de aanbetaling daadwerkelijk heb betaald. Maar vroeg me af of ik de gehele factuur al kan declareren zonder daarbij eventueel gezeik te krijgen. De hypotheekverstrekker geeft tot nu toe op alle facturen binnen een paar seconden akkoord, maar vroeg me daarom af of een belastingdienst dit ook checkt of niet.
Heb je de zonnepanelen meegenomen in de hypotheekaanvraag? Bij ons nog nooit om een factuur gevraagd overigens. Al kan de bank dit achteraf ook nog controleren natuurlijk.

[Voor 6% gewijzigd door Rubenus op 15-03-2023 13:43]

• Blik1984
Rubenus schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 13:42:
[...]

Heb je de zonnepanelen meegenomen in de hypotheekaanvraag? Bij ons nog nooit om een factuur gevraagd overigens. Al kan de bank dit achteraf ook nog controleren natuurlijk.
100k meerwerk meegenomen in de hypotheekaanvraag, maar de specificatie is op gebakken lucht gebaseerd (en veel te laag tov huidige prijzen). Wordt daar nog naar gekeken?

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Belastingdienst controleert alleen achteraf. Hoe moet de belastingdienst weten dat jij een factuur betaald hebt uit het bouwdepot? Al koop je een auto uit het bouwdepot, kan de belastingdienst niks schelen zolang je de lening bij de aangifte niet opgeeft in box 1 is het een overeenkomst tussen jou en de bank.

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 20:56
Blik1984 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 13:54:
[...]

100k meerwerk meegenomen in de hypotheekaanvraag, maar de specificatie is op gebakken lucht gebaseerd (en veel te laag tov huidige prijzen). Wordt daar nog naar gekeken?
Ligt een beetje aan de hypotheekverstrekker maar er is geen controle vanuit de fiscus.

• Blik1984
Z___Z schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 14:00:
[...]

Belastingdienst controleert alleen achteraf. Hoe moet de belastingdienst weten dat jij een factuur betaald hebt uit het bouwdepot? Al koop je een auto uit het bouwdepot, kan de belastingdienst niks schelen zolang je de lening bij de aangifte niet opgeeft in box 1 is het een overeenkomst tussen jou en de bank.
Dan zal het wel goed komen, de factuur gaat uiteindelijk namelijk gewoon volledig betaald worden

• Midan
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 19:22
Bij ons is de geldverstrekker vrij streng. We kunnen alleen declareren wat we in de verbouwingsspecificatie hebben laten opnemen en als het bedrag teveel afwijkt moeten we het eerst aangeven.

• NACrat
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:20
Rubenus schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 13:42:
[...]

Hoe declareerde jij dan? Gewoon een bedrag en reden opgeven? Dat hoefde je dan niet te onderbouwen met een factuur? Wij declareren door bedrag + reden op te geven maar moeten ook een factuur bij voegen.

• Blik1984
Midan schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 14:14:
Bij ons is de geldverstrekker vrij streng. We kunnen alleen declareren wat we in de verbouwingsspecificatie hebben laten opnemen en als het bedrag teveel afwijkt moeten we het eerst aangeven.
Bij mij staat de declaratie al direct op goedgekeurd als ik hem instuur :D

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

Die van mij vroeg bij wat wij hadden voorgeschoten een betaalbewijs, of het moest van de "gekoppelde" rekening zijn afgeschreven. Dus ik had het zonder fraude nooit deels kunnen betalen en geheel declaren.
wat van de "gekoppelde" rekening kwam ging meestal heel snel. wat anders werdt betaald deed er langer over.
1 gehad zonder dat erop stond dat het was betaald (contant) en toen hingen ze direct aan de telefoon.
(regiobank)

[Voor 10% gewijzigd door twain4me op 15-03-2023 15:18]

• Rubenus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:49
NACrat schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 14:37:
[...]

Hoe declareerde jij dan? Gewoon een bedrag en reden opgeven? Dat hoefde je dan niet te onderbouwen met een factuur? Wij declareren door bedrag + reden op te geven maar moeten ook een factuur bij voegen.
Nee, ik betaal rekeningen van het depot vanuit mijn Rabo app net zoals mijn reguliere Rabo rekening. Gewoon bedrag + betalingskenmerk. Uiteindelijk kan de bank makkelijk zien of het geld bij een logische ontvanger terecht is gekomen. Ik gok dat ze het op die manier wel checken.

• Blik1984
Grappig hoe anders iedere bank het heeft ingeregeld. Bij Triodos stuur je een declaratie in, met de factuur erbij en type kostenpost (termijn, energiebesparing, etc.). Grappige is dus dat de declaratie al direct na toevoegen al op "goedgekeurd" staat, zonder enige vorm van additionele check.

• Jeroenon
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 11:01
Bij BLG dien je een factuur in samen met de kosten. Deze wordt dan direct voldaan. Je hoeft niet aan te geven waar het materiaal voor dient. Het gaat gelukkig heel makkelijk.

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 26-03 18:30
Blik1984 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 15:23:
Grappig hoe anders iedere bank het heeft ingeregeld. Bij Triodos stuur je een declaratie in, met de factuur erbij en type kostenpost (termijn, energiebesparing, etc.). Grappige is dus dat de declaratie al direct na toevoegen al op "goedgekeurd" staat, zonder enige vorm van additionele check.
Daar verbaasde ik me laatst ook al over bij Triodos. Ik wilde een termijnfactuur indienen, maar was helemaal vergeten om de factuur te ondertekenen met de juiste gegevens. Alleen het bedrag klopte. Werd inderdaad meteen goedgekeurd haha.

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:17
alleen de kabel eigenlijk nog meepakken aan die leiding rechts :9

• Toppe
Fedde schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 19:07:
[...]

alleen de kabel eigenlijk nog meepakken aan die leiding rechts :9
Moet nog extra groep aanleggen en 2 stopcontacten boven dat plafond maken, daar sluit ik de NV ook op aan :+

Nu geen zin in. Maar dat het donker is is dus geen excuus meer :D

[Voor 10% gewijzigd door Toppe op 15-03-2023 19:09]

• Blik1984
Toppe schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 19:09:
[...]

Moet nog extra groep aanleggen en 2 stopcontacten boven dat plafond maken, daar sluit ik de NV ook op aan :+

Nu geen zin in. Maar dat het donker is is dus geen excuus meer :D
Gewoon een knijpkat erin leggen had ook gewerkt :)

• Fedde
Blik1984 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 19:12:
[...]

dit is mooi :D

• Toppe
Blik1984 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 19:12:
[...]

Had gekund, kost me alleen net zo veel ;)
https://www.bol.com/nl/p/...elhanger/9200000106895740

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[Voor 5% gewijzigd door Toppe op 15-03-2023 19:42]

• Blik1984
Wat heb je qua lamp gebruikt?

• Fedde
13-8 is toch 5 euro, is toch een half biertje tegenwoordig..

• Virton
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17:22
Heeft iemand ervaring met het toevoegen van Deventer kaderprofielen (tochtstripvorm) in stompe deuren? Wij kunnen dit toepassen in ons nieuwe huis voor €65 per kozijn.
We hebben nu opdekdeuren in een stalen kozijn en dit wilden we qua geluid sowieso niet. Is enkel een stompe deur genoeg qua geluidsdemping?

• Toppe
Blik1984 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 19:43:
[...]

Wat heb je qua lamp gebruikt?
https://www.focusledlight...-noodverlichting-3w-ip65/

3W, 12x SMD led. Heb nog een opaal kap besteld dus die gaat er morgen op.

[Voor 10% gewijzigd door Toppe op 15-03-2023 19:52]

Acties:
  • +17Henk 'm!

• NCSmits
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:58
20-08-‘21 KAO getekend
23-02-‘22 bij de notaris geweest
16-05-‘22 eerste paal in de grond, en….

… vandaag de brief gekregen dat er 4-05-‘23 opgeleverd wordt :*)

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:09
Brains Bush schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 10:10:
Tevens vraag over BTW verrekening zonnepanelen. Wel in koopprijs maar niet meer terug te krijgen via Belastingdienst. Zullen geen grote (BTW) bedragen zijn, maar toch wel het vragen waard in deze dure tijd.
Even deze kicken mochten mensen hier niet aan gedacht hebben. Onze aannemer was zich er niet van bewust, moest even uitleggen wat ik bedoelde, maar ze gaan het nu ook verrekenen! Dus kan zeker de moeite waard zijn om daar iets mee te doen.

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:28
tomtom901 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 07:43:
[...]

Even deze kicken mochten mensen hier niet aan gedacht hebben. Onze aannemer was zich er niet van bewust, moest even uitleggen wat ik bedoelde, maar ze gaan het nu ook verrekenen! Dus kan zeker de moeite waard zijn om daar iets mee te doen.
Bij ons moeten ze nog beginnen met bouwen, KOA getekend in dec 2022. Dit lijkt mij alleen relevant voor de mensen die al verder in het proces zitten toch?

• Blik1984
NCSmits schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 23:15:
20-08-‘21 KAO getekend
23-02-‘22 bij de notaris geweest
16-05-‘22 eerste paal in de grond, en….

… vandaag de brief gekregen dat er 4-05-‘23 opgeleverd wordt :*)
Lekker snel, komt een beetje overeen met mijn tijdlijn.

12-11-21 KAO getekend
18-01-22 bij de notaris
20-04-22 eerste paal in de grond

Verwachte opleverdatum, begin juni

• Blik1984
tomtom901 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 07:43:
[...]

Mijn aannemer heeft aangegeven hier niks voor te doen. Kortom, ze steken het BTW-voordeel in eigen zak. Ik ga er een opleverpunt van maken bij de oplevering >:)

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:41
Blik1984 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 11:09:
[...]

12-11-21 KAO getekend
18-01-22 bij de notaris

05-21 KAO getekend
10-21 notaris
01-22 eerste paal in de grond
03-23 oplevering

Zit dus ongeveer 14 maanden tussen eerste paal en oplevering, komt aardig overeen met wat jullie hebben.

• Farmerwood
  • Niet online
Blik1984 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 11:11:
[...]

Mijn aannemer heeft aangegeven hier niks voor te doen. Kortom, ze steken het BTW-voordeel in eigen zak. Ik ga er een opleverpunt van maken bij de oplevering >:)
Ik zou het bij de voorschouw alvast duidelijk aangeven dat je er een opleverpunt van gaat maken.
Mijn ervaring leert dat de uitvoerder afgerekend wordt op hoeveel woningen met 0 opleverpunten opgeleverd worden. Je houdt de uitvoerder dus (meer) te vriend door dit soort zaken waar hij eigenlijk geen invloed op heeft van te voren aan te kaarten.
En je weet nooit waar je de uitvoerder later nog voor nodig hebt.

[Voor 5% gewijzigd door Farmerwood op 16-03-2023 11:41]

• rubenos
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:08
Blik1984 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 11:09:
[...]

12-11-21 KAO getekend
18-01-22 bij de notaris

Jan 22 KAO
April 22 notaris
Sep 22 eerste paal

Verwachte opleverdatum: no fucking clue :')

Alhoewel het bouwen afgelopen maanden wel prima doorloopt. 1e verdieping wordt deze week gestapeld. Bij bouwnummers voor ons zijn de kozijnen al geplaatst.

Ben wel benieuwd in welke fase jouw huis nu zit, aangezien je sowieso voorloopt.

• Blik1984
rubenos schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 11:58:
[...]

Jan 22 KAO
April 22 notaris
Sep 22 eerste paal

Verwachte opleverdatum: no fucking clue :')

Alhoewel het bouwen afgelopen maanden wel prima doorloopt. 1e verdieping wordt deze week gestapeld. Bij bouwnummers voor ons zijn de kozijnen al geplaatst.

Ben wel benieuwd in welke fase jouw huis nu zit, aangezien je sowieso voorloopt.
Toevallig zijn gisteren de laatste stenen gemetseld en het laatste kozijn geplaatst.Heb een plat dak, dus denk dat ze dat nu waterdicht gaan maken, heb ik iets minder zicht op. Daarna is het het binnenwerk wat nog gedaan moet worden. Dus de binnenmuren, dekvloer, elektra en installaties, sanitair, deuren, etc.

• rubenos
Blik1984 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 12:14:
[...]

Toevallig zijn gisteren de laatste stenen gemetseld en het laatste kozijn geplaatst.Heb een plat dak, dus denk dat ze dat nu waterdicht gaan maken, heb ik iets minder zicht op. Daarna is het het binnenwerk wat nog gedaan moet worden. Dus de binnenmuren, dekvloer, elektra en installaties, sanitair, deuren, etc.
Nice, mooi moment lijkt mij. Denk dat ik dat punt rond de bouwvak bereik. Dat biedt hoop! ;)

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:22

KoudeAardbei

Moderator

Feb 22 KAO
Maart 22 notaris
Jul 22 eerste paal

Verwachte opleverdatum: oktober.

Snap niet dat het nog tot dan moet duren :+
Metselwerk zo goed als klaar, electra controle etc al gehad

[Voor 45% gewijzigd door KoudeAardbei op 16-03-2023 12:34]

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Blik1984 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 11:11:
[...]

Waarschijnlijk hebben ze geen zin in de administratie en dragen ze het gewoon af. BTW in rekening brengen maar niet afdragen is wel echt serieuze boekhoudingsfraude, denk niet dat je dat bij een accountant erdoor krijgt.

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:13

IkWilbert

Het is mij!

Twee weken terug de vloerplaten gelegd

Gisteren de begane grond geplaatst.

Vandaag de eerste verdieping en de topgevels.

Planning oplevering is 1e of 2e week september.

I intend to live forever. So far, so good.

• Blik1984
Paar foto's van het verloop van de bouw van ons huis

Members only:

• Alic3
@Blik1984 Mooi die ronde gevel met dat schoonmetselwerk!

• Blik1984
Alic3 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 15:22:
@Blik1984 Mooi die ronde gevel met dat schoonmetselwerk!
Raam zit er pas sinds gisteren in, zijn er ook erg blij mee. :)

• rubenos
Blik1984 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 15:26:
[...]

Raam zit er pas sinds gisteren in, zijn er ook erg blij mee. :)
Mooi man! Heel gaaf dat raam zo _/-\o_ , dat wordt ook vanuit binnen een mooie plek

• Blik1984
rubenos schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 15:36:
[...]

Mooi man! Heel gaaf dat raam zo _/-\o_ , dat wordt ook vanuit binnen een mooie plek
Thanks, mijn zoon gaat er van profiteren, het wordt een van de kinderslaapkamers. Raam staat wel op het zuiden, dus we moeten nog wel iets doen om het er koel te houden in de zomer.

• Farmerwood
  • Niet online
Blik1984 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 15:38:
[...]
Thanks, mijn zoon gaat er van profiteren, het wordt een van de kinderslaapkamers. Raam staat wel op het zuiden, dus we moeten nog wel iets doen om het er koel te houden in de zomer.
Uitdaging om een rond rolluik, screen te vinden dus om de zon buiten te houden. :+

Vind dat soort ronde vormen ook altijd wel erg mooi, maar wel jammer dat het vaak onpraktisch is. Al is een dik gordijn natuurlijk wel zo opgehangen, maar minder handig met warmte buiten houden.

• Blik1984
Farmerwood schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 15:43:
[...]

Uitdaging om een rond rolluik, screen te vinden dus om de zon buiten te houden. :+

Vind dat soort ronde vormen ook altijd wel erg mooi, maar wel jammer dat het vaak onpraktisch is. Al is een dik gordijn natuurlijk wel zo opgehangen, maar minder handig met warmte buiten houden.
Zit nu te denken aan 3M-folie qua warmtewering en een airco. Airco-unit kan op het dakterrasje recht boven de kamer en dan doorlussen naar beneden en de 2 kamers boven.

• Farmerwood
  • Niet online
Blik1984 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 15:49:
[...]

Zit nu te denken aan 3M-folie qua warmtewering en een airco. Airco-unit kan op het dakterrasje recht boven de kamer en dan doorlussen naar beneden en de 2 kamers boven.
Even snel zitten zoeken of er iets voor bestaat en zowaar.

Beetje zoeken op 'Zijwaarts openende gebogen (of curved) screen' levert wel wat info op. Prijzen haal ik er niet direct uit. Ziet er niet eens heel verkeerd uit.

• Blik1984
Farmerwood schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 15:54:
[...]

Even snel zitten zoeken of er iets voor bestaat en zowaar.

Beetje zoeken op 'Zijwaarts openende gebogen (of curved) screen' levert wel wat info op. Prijzen haal ik er niet direct uit. Ziet er niet eens heel verkeerd uit.
lol, had ik nog niet eens naar gekeken, maar gewoon vanuit gegaan dat het niet zou bestaan... Thanks, ga me hier even in verdiepen

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:26
Bij ons middenin het project komt een soort van speelweide.
Dit was al zo ingetekend in de omgevingsvergunning, maar verder niets concreet.

Uiteindelijk de wethouder gesproken tijdens de opening van de bouw en nu gaan we binnen enkele weken hierover met enkele bewoners, de gemeente en de ontwikkelaar van het gebied in gesprek, om onze wensen / behoeftes over te brengen.

Heel leuk dat de gemeente hier zo open voor stond. d:)b

• Lupadi
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-03 14:20
Vandaag is ons badkamer portaal (uw huis uw wens) online gegaan, de prijzen vallen me vies tegen. Ze gaan bij alles uit van de adviesprijs. Dus een andere wc: adviesprijs €900, ergens anders te koop voor €400. Casco wordt toch ineens aantrekkelijk…

• Toppe
Lupadi schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 21:05:
Vandaag is ons badkamer portaal (uw huis uw wens) online gegaan, de prijzen vallen me vies tegen. Ze gaan bij alles uit van de adviesprijs. Dus een andere wc: adviesprijs €900, ergens anders te koop voor €400. Casco wordt toch ineens aantrekkelijk…
Haha die firma is hier al zo vaak voorbij gekomen 😂

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-03 19:50
Lupadi schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 21:05:
Je bedoelt: alles standaard op laten leveren behalve de dingen die je niet standaard op kunt laten leveren wordt aantrekkelijk. De rest achteraf zelf vervangen/toevoegen. Casco opleveren betekent waarschijnlijk zonder dekvloer, waardoor je alleen al de minderprijs kwijt bent om dezelfde casco opleveringstaat te kunnen bereiken.

[Voor 3% gewijzigd door twi op 16-03-2023 21:10]

• PrixV
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 19:28
KoudeAardbei schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 12:30:
Feb 22 KAO
Maart 22 notaris
Jul 22 eerste paal

Verwachte opleverdatum: oktober.

Snap niet dat het nog tot dan moet duren :+
Metselwerk zo goed als klaar, electra controle etc al gehad

[Afbeelding]
Wat onwijs snel! Beetje jaloers wel :P

Bij ons
Mei 2022 KAO
Augustus 2022 Notaris
December 2022 start bouw

Op ons kavel nog niets gebeurd en vermoed pas oplevering April 2024 :')

• Blik1984
PrixV schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 21:10:
[...]

Bij ons
Mei 2022 KAO
Augustus 2022 Notaris
December 2022 start bouw

Waar ik zei start bouw, bedoelde ik ook wel de start van mijn eigen huis. De 1ste paal in het project ging erin in februari, terwijl ze pas in april bij ons begonnen

• Source90
  • Nu online
twi schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 21:10:
[...]

Je bedoelt: alles standaard op laten leveren behalve de dingen die je niet standaard op kunt laten leveren wordt aantrekkelijk. De rest achteraf zelf vervangen/toevoegen. Casco opleveren betekent waarschijnlijk zonder dekvloer, waardoor je alleen al de minderprijs kwijt bent om dezelfde casco opleveringstaat te kunnen bereiken.
Ligt er maar net aan wat de bouwer onder casco verstaat. Hier was casco wel vloerverwarming en optie voor dekvloer.
Daarmee wel de vrijheid gekregen om zelf de gehele badkamer in te vullen zoals we wilde. Waren nog steeds 4k minder kwijt dan via UHUW (bedoel ik inclusief kosten afwerk bedrijf)

• Draakje5
We zijn weer een stapje verder :-) De platen zijn afgestort en verankerd aan elkaar dmv koppelstrips.
Over een week of 4 max verwacht ik de kap erop. Zo zien we toch iedere week wel weer bijna iets nieuws.

Members only:

Noot weer vanuit mij als koper, valt me op dat de koppelstrip aan de zijkant (tussen de buren) zo ver aan de rand ligt waar ook de wand met kimblokken en cellenbeton gemetseld wordt, (opnieuw) niet volgens tekening, maar wellicht maakt dat niet uit in deze.. Enfin..

• tomtom901
Gaan jullie echt elke week kijken? Ik heb zoiets van, hoor wel als het af is. :+

• Blik1984
tomtom901 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 22:35:
Gaan jullie echt elke week kijken? Ik heb zoiets van, hoor wel als het af is. :+
Voor mij is het een kleine omweg op weg naar werk, dus ik kom er zeker wel 1-2x per week

• Farmerwood
  • Niet online
Ik had de kinderen er 200 m vandaan op de opvang zitten en zat toen ook grotendeels thuis te werken ivm COVID. Dus even een ommetje langs het nieuwe huis was het hoogtepunt van de dag 😋

En vond het ook vooral interessant om het huis gebouwd te zien worden en hoe dat gaat.

• Lupadi
twi schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 21:10:
[...]

Members only:

Na je comment wel even YouTube filmpjes zitten kijken, zelf een douchekraan vervangen voor een goud exemplaar als verrassing (wens partner) moet nog wel lukken denk ik

Acties:
  • +2Henk 'm!

• tomtom901
Haha, voor 6500 zonder dekvloer begint het pas net.

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:36
Lupadi schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 23:57:
[...]

***members only***

Na je comment wel even YouTube filmpjes zitten kijken, zelf een douchekraan vervangen voor een goud exemplaar als verrassing (wens partner) moet nog wel lukken denk ik
Dat is inderdaad simpel. Water eraf! en een doekje gebruiken tussen gereedschap en de moer als je deze aandraait, zodat je de moer niet beschadigd.

• Draakje5
Ik heb prijzen gezien van buren in ons project tussen 28-35k voor een badkamer + 2 toiletruimtes, met inbouwkranen en mooi sanitair (geen aquaclean toiletten oid). Totaal een stuk of 7 offertes.

Uiteindelijk zijn wij voor de optie bij de aannemer gegaan ( Plieger kostte ons 7K voor wat extra's en de tegelzetter (hoe belachelijk ook) 10K extra voor alleen andere tegels). Nu hebben we voor 17K dus een complete badkamer en toiletten terwijl dat anders alleen de manuren waren geweest.
Zelf gaan we nog wel wat dingen aanpassen, zo ga ik er zelf een andere sifon op zetten (Grohe Supersteel sifon kostte bij Plieger 500 euro, terwijl me dit op internet slechts 200 kost). enz.

• miezziej
  • Registratie: April 2022
  • Nu online
PrixV schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 21:10:
[...]

Bij ons
Mei 2022 KAO
Augustus 2022 Notaris
December 2022 start bouw

Even overtreffen :9

Mei 2022 KAO
November 2022 Notaris
Start bouw??? In een nieuwsbrief van 2 maanden terug werd week 9 benoemd als starten met boren van de bronnen. Sindsdien niets meer gehoord (week 9 is aankomende week :+). En wij zijn het ene laatste blok dus zal wel later worden ;(. We moeten toevallig aankomende week in de buurt zijn dus gaan dan even langsrijden. Zolang het cluster voor ons op schema loopt, hoop ik dat wij ook op schema lopen O-) Ik hoop op een oplevering voor bouwvak 2024. Alles eerder is mooi meegenomen. Alles later wordt wat lastig met school van de kinderen etc.

We hebben wel alle meerwerkopties doorgegeven. Ook hebben we de keuken afgenomen bij de projectleverancier en hebben we alvast een aanbetalingsfactuur ontvangen. Voelt toch wel gek, terwijl we alleen maar gras hebben nog.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Source90
  • Nu online
Lupadi schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 23:57:
[...]

***members only***

Hier een kostenraming van onze badkamer (is wel jaar geleden, al was het toen helemaal hoogtij voor aannemers/ZZP en houtprijzen).

De spullen (al het sanitair en tegels) heb ik zelf aangeschaft/gehaald. Aannemer heeft al het overig materiaal (leidingen/afvoer/etc) en verlichting geregeld.
Members only:

• Lupadi
In dat geval denk ik dat we gaan voor de “we laten alles wat we zelf kunnen vervangen standaard” dingen die lastiger zijn laten we dan doen. En in ieder geval zorgen dat alles op de juiste plaats zit.. heb wel even gekeken we kunnen (gelukkig) wel de spiegel laten vervallen krijgen we een whooping €25 voor terug 🥲

De standaard is trouwens allemaal V&B architectura wat dikke prima is

• TRD07
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:55
Source90 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 08:54:
[...]

Hier een kostenraming van onze badkamer (is wel jaar geleden, al was het toen helemaal hoogtij voor aannemers/ZZP).

De spullen (al het sanitair en tegels) heb ik zelf aangeschaft/gehaald. Aannemer heeft al het overig materiaal (leidingen/afvoer/etc) en verlichting geregeld.

***members only***
Hoe bevalt het Novellini douchescherm? Is dat een beetje kwaliteit en betaalbaar?

Hier de badkamer en toiletten via de projectleverancier + tegelboer laten doen. Zelf een ZZPer regelen zagen we niet zitten. Wel zo kaal als mogelijk gehouden en alles wat we makkelijk zelf kunnen doen, doen we dan ook zelf. Dus o.a. de douchedeur (weet niet of Novellini dat ook verkoopt) en spiegel moeten nog zelf worden geregeld.

• Source90
  • Nu online
TRD07 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 09:02:
[...]

Hoe bevalt het Novellini douchescherm? Is dat een beetje kwaliteit en betaalbaar?

Hier de badkamer en toiletten via de projectleverancier + tegelboer laten doen. Zelf een ZZPer regelen zagen we niet zitten. Wel zo kaal als mogelijk gehouden en alles wat we makkelijk zelf kunnen doen, doen we dan ook zelf. Dus o.a. de douchedeur (weet niet of Novellini dat ook verkoopt) en spiegel moeten nog zelf worden geregeld.
De levering had wat voeten in de aarde in de zin van defecte leveringen (Novelinni verzond de aluminium delen in een doos zonder enig luchtkussentje of piepschuim). Na twee keer een beschadigde zijkant binnen te hebben gekregen mijn beklag gedaan bij Novellini zelf en aangegeven dat de ZZP-er niet voor de derde keer onnodig terug gaat komen voor een beschadigde aluminium zijkant, is Novellini zelf langs gekomen. Stonden twee Italianen in mijn badkamer :D
Kennelijk hebben ze een eigen service-crew (Italiaans) die Europa door gaat voor service verzoeken.
Wat dat betreft is de service prima, duurde alleen even voordat ze er waren.

Scherm zelf is prima, glas blijft mooi "druppel-vrij" en tja, wat kan je meer zeggen over een douchescherm.
Ze hebben in ieder geval genoeg modellen die niet "dertien in een dozijn" zijn. Vond de keuze vanuit project maar matig en allemaal vrij basic. Inloopdouche kon ook niet langer dan 1,20 via ons UHUW portaal.

Italianen waren in ieder geval te spreken over de espresso.

[Voor 6% gewijzigd door Source90 op 17-03-2023 09:26]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Source90
  • Nu online
Members only:

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Alic3
Ik krijg net de nieuwsbrief van ons project. Begin april (exact 2 jaar na de eerste werkzaamheden) hebben we een kijkmoment waar je leveranciers mee naartoe mag nemen. Heel veel zin in omdat eindelijk de binnenmuren staan, alle kozijnen met glas geplaatst zijn en misschien ook wel de lelijke UHUW badkamer (die er toch uitgaat).

En er komt een mogelijkheid om via het portal beschadigingen of fouten door te geven. Dat wordt dus al met alle meerwerktekeningen voor het huis lopen en alles goed checken. Even bedenken of ik bepaalde tools nodig heb om alles te checken.

@Source90 Kaarten aangevraagd, goede tip!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Hier ook begin april een inmeetdag, eerste paal ging eind april 2022 de grond in.

Ik vrees dat het enorm verschilt per project, maar hoeveel tijd zat er tussen de oplevering en inmeetdag? Ik gok zelf 2 maanden minimaal.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vormulier
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:57
Lijkt wel als of het lente is voor kijkdagen ze komen spontaan te voorschijn in april (hier ook een kijkdag in de eerste helft :) )

Acties:
  • +1Henk 'm!

• brthzlgr
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 15:39
kw_nl schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 10:51:
Hier ook begin april een inmeetdag, eerste paal ging eind april 2022 de grond in.

Ik vrees dat het enorm verschilt per project, maar hoeveel tijd zat er tussen de oplevering en inmeetdag? Ik gok zelf 2 maanden minimaal.
Wij hebben toevallig gister onze inmeetdag gehad. Onze oplevering staat nog steeds op Q2 en we krijgen nog niet meer duidelijkheid dan dat, ondanks dat Q2 over 2 weken al begint en we met allemaal levertijden en derde partijen zitten.

De plafonds, badkamer en het toilet moeten nog gedaan worden, de warmtepomp en schuur moeten nog worden geplaatst en misschien nog wat nutsvoorzieningen, maar ook dit weten we helaas niet.

• PrixV
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 19:28
miezziej schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 08:50:
[...]

Even overtreffen :9

Mei 2022 KAO
November 2022 Notaris
Start bouw??? In een nieuwsbrief van 2 maanden terug werd week 9 benoemd als starten met boren van de bronnen. Sindsdien niets meer gehoord (week 9 is aankomende week :+). En wij zijn het ene laatste blok dus zal wel later worden ;(. We moeten toevallig aankomende week in de buurt zijn dus gaan dan even langsrijden. Zolang het cluster voor ons op schema loopt, hoop ik dat wij ook op schema lopen O-) Ik hoop op een oplevering voor bouwvak 2024. Alles eerder is mooi meegenomen. Alles later wordt wat lastig met school van de kinderen etc.

We hebben wel alle meerwerkopties doorgegeven. Ook hebben we de keuken afgenomen bij de projectleverancier en hebben we alvast een aanbetalingsfactuur ontvangen. Voelt toch wel gek, terwijl we alleen maar gras hebben nog.
Jeetje dat is nog erger inderdaad! Maar volgende week is het toch al week 12?
Bij ons liepen fase 1 en 2 ook achter, hopelijk trekt dat recht bij fase 3 (wij).

• Draakje5
Hier oktober '22 de palen in de grond. Verwachting is eind Mei '23 het tegelwerk en sanitair erin.

Nog niks over opleverdata gehoord, dat horen we pas in Mei. Maar als in Mei '23 het tegelwerk erin gaat, dan verwacht ik toch haast wel dat de oplevering rond September '23 kan zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• miezziej
  • Registratie: April 2022
  • Nu online
PrixV schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 12:36:
[...]

Jeetje dat is nog erger inderdaad! Maar volgende week is het toch al week 12?
Bij ons liepen fase 1 en 2 ook achter, hopelijk trekt dat recht bij fase 3 (wij).
Je hebt helemaal gelijk, ik haalde onze data met de data van ander blok door de war. Week 12 it is :D Zeiden ze 2 maanden terug dan :+

• rubenos
Juist leuk toch? Ook met gezin, maar ik leer zo zelf ook iets meer over het bouwproces.

Fietste vandaag langs en kon toevallig even toekijken hoe ze onze slaapetage in elkaar aan het stapelen waren 8)
Pagina: 1 ... 205 ... 208 Laatste

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in Ervaringen met het bouwen van een huis - Deel 2
Discussie over master - slave installatie en het bouwbesluit mag in Master - slave in nieuwbouw en het bouwbesluit

To kookgroep or not to kookgroep. Discussie staat hier: Kookgroep nieuwbouwwoning niet volgens norm Je hebt minder kans om het aan te laten passen dan je denkt.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee