Wij krijgen "minimaal 405WP" panelen, ook als we uitbreiden. In de berekening stond 350WP. Merk/type onbekend.LordBusiness schreef op maandag 20 februari 2023 @ 12:25:
Bij ons in de BENG berekeningen is nog gerekend met PV-panelen van 300wp. Dat zouden er dus 17 worden (5100wp totaal). Ik heb er liever minder met een hoger wp zodat ik later makkelijker een dakraam/dakkapel kan plaatsen. Voor oplevering niet mogelijk en ligt het dak achter redelijk vol. Nu geeft de projectbegeleider en de installateur aan dat het type nog niet bekend is / niet ingekocht is maar ze wel verwachten er iets rekening mee te kunnen houden.
Als ik een beetje om me heen kijk is inmiddels de standaard rond de 400 wp (zelfs meer al mogelijk) en dat zou zomaar zo'n 4 a 5 panelen kunnen schelen. Klopt die aanname een beetje? Uiteraard is het afwachten en kan niemand wat beloven maar goed, het zou me verbazen als die 300wp er nog op komt. Wat voor PV panelen zijn er neergelegd bij jullie de laatste tijd of komen er bij jullie?
Mitsubishi SUZ-SWM60 VA warmtepomp / PV Zuid: 3805WP / Noord: 830WP / Orcon MaxComfort-500 WTW