Op onze uitbouw blijft behoorlijk wat water liggen, dit was ook een opleverpunt. Volgens de bouwer zou dit zijn opgelost, maar zag een paar dagen geleden dat er nog steeds een behoorlijke plas ligt. En voor zover ik mij kan heugen, heeft sinds de oplevering (nov 22) daar altijd al een plas gelegen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Laatst had ik dit aangekaart bij de bouwer dat het probleem nog niet is opgelost, maar ik liet me een beetje afwimpelen met "volgens bouwbesluit mag er 10 mm liggen", "het verdampt wel weer, dat er een beetje water ligt, maakt niet uit" en "dit maakt niet uit voor je dakgarantie".
Ben me toen wat beter gaan verdiepen in hemelwaterafvoer, en het bouwbesluit is daar eigenlijk vrij kort over: het moet worden afgevoerd. Zolang een plat dak goed is gebouwd, zal altijd het water worden afgevoerd (hier en daar een klein plasje water na een flinke regenbui is nog acceptabel, maar zal ook worden afgevoerd uiteindelijk).
Afgezien van dat het water een vervelende broedplaats kan worden voor insecten, zal het dak er waarschijnlijk ook niet op berekend zijn om continu het gewicht van dit water te dragen toch? Heb ik hier terecht een punt dat ik dit niet moet accepteren? Onze bankgarantie loopt eind deze maand af, betwijfel of ze dit nog voor het eind van de maand kunnen oplossen. Indien ik een beroep moet doen op de bankgarantie, wat is dan een redelijk bedrag om achter te houden? 10k?