LordBusiness schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 09:05:
Dat zijn mooie gipsblokken die dichtgesmeerd zijn. Ik zou even goed nadenken over wat je hier doet want verschillende materialen gaan sowieso scheurtjes opleveren, die je ook onder renovlies gaat zien als een bobbel. Dus behalve dichtsmeren met een middel zoals
hier beschreven, moet je misschien ook band aanbrengen, maar ben daar verder geen expert in.
Ik zie trouwens een horizontale gefreesde lijn voor het extra stopcontact... Daar is ook altijd discussie over als een DHZ dat doet.
Die discussie zie ik ook vaak voorbijkomen hier maar:
Dit is zelfs vaak het geval vanuit de bouw.
Dit betreft zo te zien geen constructieve wand. (geen draagmuur)
De minimale dikte is 7cm zo niet 10cm, als je 2cm freest ben je diep zat.
Alle wanden zijn vaak flink overbemeten.
In bestaande bouw/verbouw wordt dit ook vaak toegepast omdat er niet altijd alternatieve mogelijkheden zijn en daar hoor ik dan niemand over.
Voor draagmuren geldt dat deze vaak bewapend zijn, minimaal 10cm dik maar vaak dikker en de meeste draagkracht zich in het midden van die wand bevindt en niet op de buitenste 2 cm.
Je moet natuurlijk niet doorslaan in honderden meters horizontaal frezen en 4-5cm diep maar bovenstaande lijkt mij toch niet voor problemen te zorgen hoor.
Ik denk dat hij doelt op de groene vezelplaat die zich rechts van die blokken bevindt. Daar zit op de oudere foto ook nog een MDF plaat. Daar hebben ze dus lijkt het wel een groen vezelplaat (weet de naam niet) voor gezet of het is wellicht zo'n vochtwerende gips plaat ?
[
Voor 8% gewijzigd door
GeeMoney op 04-11-2022 11:21
]