• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:11

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Kopers gesprek ging goed, ze liet even zien hoe die houtBouwWoningen nu precies gebouwd worden dmv modules die in 1 dag opgezet in elkaar gezet worden tot een woning.

Kon helaas niet de deur naar de woonkamer verplaatsen maar even kijken of die de gang in kan openen ipv de keuken. En verder een convector in de woonkamer die verplaatst moeten worden.

Ook direct bij HomeStudios even rondgekeken in de showroom :)

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
Hoe berekenen jullie de oppervlakte van alle muren die gestuct moet worden?

1 voor 1 oppervlakte van elke muur Bereken en daar de oppervlakte van de ramen, deuren, bovenlichten, etc van aftrekken?

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:21
ObiTewodros schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:25:
Hoe berekenen jullie de oppervlakte van alle muren die gestuct moet worden?

1 voor 1 oppervlakte van elke muur Bereken en daar de oppervlakte van de ramen, deuren, bovenlichten, etc van aftrekken?
Ramen en dergelijke meenemen in je berekening aangezien dat door de meeste stukadoors/behangers berekend wordt als tijd verlies want randen, lastig, snijwerk etc.
Vaak verrekenen ze wel de materiaal kosten in mindering (rol behang minder bijvoorbeeld) tenzij je natuurlijk een 5m brede schuifpui hebt, die kan je er zelf wel even afhalen :).
Een goede stukadoor meet ook alles zelf na en zal dan verrekenen als het verschil echt groot is.

[ Voor 6% gewijzigd door GeeMoney op 04-10-2022 09:44 ]

• GeeMoney
.

[ Voor 99% gewijzigd door GeeMoney op 04-10-2022 09:44 ]

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11:23
Source90 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 23:15:
[...]

Die bouwtekeningen had ik al bij tekenen koopovereenkomst 🤷‍♂️ lijkt me dat je dit (afmetingen en indeling uitgewerkt op de mm) wel wilt voordat je voor een paar ton je handtekening zet?
Dat wel, maar alleen voor binnen. De buitenkant (nog) niet.
Vind de binnenkant ook een stuk belangrijker dan de buitenkant :+

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-12 19:27
vuurtjih schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 21:18:
Wij zijn nu in afwachting van de prijzen voor PV via het project - ja ik weet hoe jullie er over denken :+. Ben wel benieuwd, de prijzen die in de 1e optie lijst stonden gaan ze in elk geval niet volgen.

Toch wil ik ook wel elders offertes gaan aanvragen, maar hoe kom ik achter de maten van het dak?
Is dat simpelweg aan de aannemer vragen?
Gaan ze de prijzen vd optielijst verhogen of verlagen? :-)

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:45
Wij zijn nu in afwachting van de prijzen voor PV via het project - ja ik weet hoe jullie er over denken :+. Ben wel benieuwd, de prijzen die in de 1e optie lijst stonden gaan ze in elk geval niet volgen.

Toch wil ik ook wel elders offertes gaan aanvragen, maar hoe kom ik achter de maten van het dak?
Kan je toch gewoon van de bouwtekening opmeten?

En ik zou het via het project doen zolang het niet uitzonderlijk duur is. Is gewoon fijn als het er bij de bouw allemaal al inzit. Het is al bijna een fulltime baan om alle werklui aan te sturen zonder dat ze dingen doen waarvan je denkt 8)7 .

• rubenos
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-12 14:23
In bijna elke offerte voor zowel stuc als vloeren staat het volgende:
Prijsstijgingen (na periode van 3 of 6 maanden) zijn voor rekening koper. Vaak kan je er vanaf zien als de stijging hoger is dan 10%. Ik vraag offertes op voor Q3 2023 of later.

Het risico wordt dus volledig bij de koper gelegd. Ik snap waar het vandaan komt, maar een prijsdaling krijg ik ook niet en ik doe een flinke commitment ver vantevoren. Indien dit op alle fronten gebeurd hou je een lekker gat over in je begroting qua afbouw 8)7 of je bent in de stress omdat je een nieuwe partij moet zoeken.
Afweging is nu om toch te wachten met iets toezeggen of specifiek te zoeken naar leveranciers met vaste prijs. Hoe gaan jullie hier mee om?

Mitsubishi SUZ-SWM60 VA warmtepomp / PV Zuid: 3805WP / Noord: 830WP / Orcon MaxComfort-500 WTW

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:12
Het eerste stookseizoen in onze nieuwe woning staat voor de deur en zit me nu te bedenken hoe de (vloer)verwarming zo comfortabel mogelijk in te regelen en tegelijkertijd uiteraard het verbruik zo laag mogelijk te houden. Onze woning is bijzonder in de zin dat het van de begane grond tot de 3e etage (zolder) open is, warme lucht kan dus ongehinderd naar boven stijgen. We hebben in de slaapkamers radiatoren (die hoeven ook niet verwarmd te worden) en verder vloerverwarming. De woning is voorzien van Honeywell Evohome en door de aannemer zijn 2 zones gemaakt (woonkamer (2e verdieping), keuken (deel 1e verdieping). Ik heb dit al aangepast door een thermostaat en zone te installeren in de badkamer en de hal op de begane grond. Deze ruimtes kan ik nu dus individueel regelen.

Waar ik vooral benieuwd naar ben in hoeverre het nuttig is om de de vloerverwarming op de begane grond aan te hebben. Deze ruimte hoeft van ons niet verwarmd te worden en ik denk dat het relatief veel energie kost (warme lucht stijgt immers naar boven). Iemand tips?

Ohja, ik ga nog de brievenbus vervangen; dat is echt een tochtgat.

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-12 16:22

TiMMieJ

PSN: Orixez

Afgelopen mei is ons huis opgeleverd en nog steeds heel erg vochtig. Omdat we nog niet echt konden stoken en de warmtepomp juist aan het koelen was ben ik wel benieuwd hoe dit bij anderen is? Ons huis heeft sinds mei eigenlijk volle bak met de balansventilatie gedraaid en we hebben op de zolder ook alles gelucht maar momenteel komen we nog steeds rond de 80% luchtvochtigheid uit.
Ascension schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 11:52:
Ohja, ik ga nog de brievenbus vervangen; dat is echt een tochtgat.
Dat hebben wij ook inderdaad. Had je al een idee met wat voor oplossing je dit wilt doen? Ben wel nieuwsgierig hiernaar.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
TiMMieJ schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 13:29:

Dat hebben wij ook inderdaad. Had je al een idee met wat voor oplossing je dit wilt doen? Ben wel nieuwsgierig hiernaar.
Daar is ook een heel topic over 8)

President in "Geïsoleerde brievenbus."

• Facerafter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-11 16:42
Is het normaal dat de aannemer geen tekeningen/maatvoeringen van het dak vrijgeeft?
Wil deze graag hebben om alvast offertes op te kunnen vragen voor de zonnepanelen maar ze weigeren deze te geven.

• Ascension
TiMMieJ schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 13:29:

Ik heb de Homebox gekocht, zie topic van @Wolly. Alleen nog niet aan toegekomen om te plaatsen, hij heeft net wat andere afmetingen dan de oude dus moet een stukje zagen en opvullen.

[ Voor 31% gewijzigd door Ascension op 04-10-2022 14:24 ]

• Dronium
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:26
Facerafter schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 14:18:
Is het normaal dat de aannemer geen tekeningen/maatvoeringen van het dak vrijgeeft?
Wil deze graag hebben om alvast offertes op te kunnen vragen voor de zonnepanelen maar ze weigeren deze te geven.
Als de vergunning voor de bouw rond is moeten er bouwtekeningen ingeleverd zijn bij de gemeente. En die kun je daar dus weer opvragen.

Hoewel het natuurlijk wel netter zou zijn als de aannemer die info gewoon door geeft.

• vuurtjih
Fedde schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:53:
[...]

Gaan ze de prijzen vd optielijst verhogen of verlagen? :-)
Verlagen van prijzen komt niet voor in het woordenboek van een aannemer :+
MarcoC schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:55:
[...]
Kan je toch gewoon van de bouwtekening opmeten?

En ik zou het via het project doen zolang het niet uitzonderlijk duur is. Is gewoon fijn als het er bij de bouw allemaal al inzit. Het is al bijna een fulltime baan om alle werklui aan te sturen zonder dat ze dingen doen waarvan je denkt 8)7 .
Nou, zo technisch ben ik niet.

Verder volledig eens hoor, zo denken wij er ook over. Maar vind het wel fijn om een offerte van een ander ernaast te kunnen leggen.

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

Mensen ervaring met MijnDeur.nl? Heb daar nu een setje gekozen met wat aanpassingen van de basis set maar dat springt toch gelijk naar de €1284 prijs.

Nu zag ik deze deuren en deurklinken online voor een vriendelijker prijsje dus zit me af te vragen of dat niet een goedkopere optie is, als het kan tenminste.

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:40

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
MonkeySleeve schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 17:50:
Mensen ervaring met MijnDeur.nl? Heb daar nu een setje gekozen met wat aanpassingen van de basis set maar dat springt toch gelijk naar de €1284 prijs.

Nu zag ik deze deuren en deurklinken online voor een vriendelijker prijsje dus zit me af te vragen of dat niet een goedkopere optie is, als het kan tenminste.
Wat heb je nu en waar ga je naar toe? Stomp, opdek? Aluminium vs houten kozijnen? Met of zonder kozijn rubber?

Enkel de deur vervangen kan achteraf prima. Kozijn kan wel maar is wel wat meer werk.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

Toppe schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 18:53:
[...]

Wat heb je nu en waar ga je naar toe? Stomp, opdek? Aluminium vs houten kozijnen? Met of zonder kozijn rubber?

Enkel de deur vervangen kan achteraf prima. Kozijn kan wel maar is wel wat meer werk.
Kozijnen zijn bij alle deuren:
Verdi Wood
Kantafwerking: Stomp
Kleur: Kristalwit
Materiaal: Beuken

En qua deuren zijn het beetje de standaard deuren met een andere klink. Alleen de woonkamer deur heb ik gekozen voor een zwarte deur met glas erin die gelijk €831 kost. 8)7

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
MonkeySleeve schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:08:
[...]

Kozijnen zijn bij alle deuren:
Verdi Wood
Kantafwerking: Stomp
Kleur: Kristalwit
Materiaal: Beuken

En qua deuren zijn het beetje de standaard deuren met een andere klink. Alleen de woonkamer deur heb ik gekozen voor een zwarte deur met glas erin die gelijk €831 kost. 8)7
En wat voor kozijnen zitten er standaard in?

Dat ze de hoofdprijs vragen is vanwege het extra werk wat ze er aan hebben + stukje risico toeslag. Als een bord deur beschadigd is kost ze dat eens €50 ipv €500

• wowter1976
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-12 14:00
Toppe schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 18:53:
[...]

Enkel de deur vervangen kan achteraf prima.
alles kan, maar ze proberen het je wel lastig te maken. De planfondhoge berkvens verdi deuren zijn alleen te koop voor projectontwikkelaars, en hebben een afwijkende maat. Een goedkoop alternatief is er niet, en elders aanschaffen gaat dus niet. Ander merk kant en klare deuren heb ik niet kunnen vinden in deze hoogtemaat. Een maatwerk deur is dan het enige alternatief, maar pakt dan vaak even duur/duurder uit dan de schofterige meerprijzen van berkvens/mijndeur.nl betalen.

(het is alweer een 1,5 jaar geleden dat ik me erin heb verdiept, misschien dat er inmiddels wel kant en klare alternatieven op de markt zijn. in dat geval hoor ik dat graag!)

• ObiTewodros
Hoe moeilijk is het eigenlijk om plak pvc weer af te halen?

• diabyte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:06
wowter1976 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 09:31:
[...]

alles kan, maar ze proberen het je wel lastig te maken. De planfondhoge berkvens verdi deuren zijn alleen te koop voor projectontwikkelaars, en hebben een afwijkende maat. Een goedkoop alternatief is er niet, en elders aanschaffen gaat dus niet. Ander merk kant en klare deuren heb ik niet kunnen vinden in deze hoogtemaat. Een maatwerk deur is dan het enige alternatief, maar pakt dan vaak even duur/duurder uit dan de schofterige meerprijzen van berkvens/mijndeur.nl betalen.

(het is alweer een 1,5 jaar geleden dat ik me erin heb verdiept, misschien dat er inmiddels wel kant en klare alternatieven op de markt zijn. in dat geval hoor ik dat graag!)
Edit: waarschijnlijk mis ik het gewenste glas component :+

Misschien mis ik iets hoor, maar ik ben zelf ook aan het kijken om de stalen kozijnen (niet verdiepinghoog) zelf te vervangen voor stompe, houten, kamerhoge kozijnen en deuren. En kom bijvoorbeeld uit bij: https://www.mijndeurenwin...a-alta-piatto-blanco.html

Ze hebben ook nog goedkopere "massieve" (deels kanalen) deuren plafondhoog: https://www.mijndeurenwin...hoge-deuren-maatwerk.html

Kamerhoog kozijn er bij (https://www.mijndeurenwin...kozijnen/houten-kozijnen/) en ik hoop toch wel ruim < 1000 uit te komen per deur.

• lizard87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 07:43
ObiTewodros schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:10:
Hoe moeilijk is het eigenlijk om plak pvc weer af te halen?
Met het juiste gereedschap vrij makkelijk, maar wel tijdrovend. Ze gebruiken zo'n soort hittepistool (zeg een sterke föhn) om de strook op te warmen zodat de lijm weer vloeibaar wordt, en dan kun je 'm er zo uithalen.

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
wowter1976 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 09:31:
[...]

Bij ons project waren de Berkvens Verdi deuren duur, maar niet duurder dan wat er op de markt als alternatief aangeboden wordt. Dus als het maar een paar honderd euro in totaal verschilt, zou ik gewoon voor de project deuren gaan.
Wij hebben gewoon stalen kozijnen met opdek deuren. Het enige wat me tegenvalt is dat de deuren niet geruisloos open gaan. Denk dat de scharnieren gesmeerd moeten worden ofzo.
Houten kozijnen is leuk en heeft vast een betere uitstraling, maar is ook minder hufter proof (kind proof) en hebben op termijn onderhoud nodig.

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-12 15:34
Facerafter schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 14:18:

Je kunt in de pdf ook meten he met diverse programma's of zelfs online. Zoiets komt niet op de mm lijkt me. Mocht dat wel zo zijn stuur me even een DM, dan laad ik 'm wel in AutoCAD voor je.

[ Voor 39% gewijzigd door Vitruvius op 05-10-2022 12:45 ]

• ObiTewodros
Maakt het eigenlijk uit welke renovlies je haalt? Of is de renovlies bij de bouwmarkt prima? Ik kan hier niet echt informatie over vinden.

• wfvanputten
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-11 08:37
ObiTewodros schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 16:59:
Maakt het eigenlijk uit welke renovlies je haalt? Of is de renovlies bij de bouwmarkt prima? Ik kan hier niet echt informatie over vinden.
Er zit wel verschil tussen zowel in dikte als in kwaliteit. Ik zou ook zeker eens kijken bij de behangwinkel.

Goedkoop is duurkoop...

• keeperson
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:47
wfvanputten schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 17:13:
[...]

Er zit wel verschil tussen zowel in dikte als in kwaliteit. Ik zou ook zeker eens kijken bij de behangwinkel.

Goedkoop is duurkoop...
Ook niet altijd hoor. Ik ben van de stempel 'buy it for life', maar ook alles heeft een plek. Als je wil dat het renovlies een tiental jaar op de muur blijft zitten, dan zou ik kijken voor iets duurders of van hogere kwaliteit. Wil je iets dat eigenlijk als bouwbehang fungeert, dan is goedkoper / kwalitatief minder spul ook prima. Denk dat het genuanceerde antwoord is: laat je informeren en maak een beslissing wat je wil met je interieur. :9

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:03

tomtom901

Moderator General Chat
Voor de stelpost, iemand hier die toevallig de Verdilight 702 deur heeft (via MijnDeur), en wat waren jullie hier ongeveer voor kwijt? Wij hebben nog geen toegang, maar zou graag een beetje willen weten aan wat voor bedragen ik mag denken voor deuren.

We zouden 1 zo'n Verdilight 702 willen en verder een wat luxer beslag, verder weinig geks.

• vuurtjih
tomtom901 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 19:38:
Voor de stelpost, iemand hier die toevallig de Verdilight 702 deur heeft (via MijnDeur), en wat waren jullie hier ongeveer voor kwijt? Wij hebben nog geen toegang, maar zou graag een beetje willen weten aan wat voor bedragen ik mag denken voor deuren.

We zouden 1 zo'n Verdilight 702 willen en verder een wat luxer beslag, verder weinig geks.
+351 hier voor de 702 (opdek). Puur voor de deur.
Stomp is nog even +527 daar bovenop.

• miezziej
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 27-01 17:01
vuurtjih schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 21:45:
[...]

Bij mij geeft hij +791 aan, dat is ook niet eerlijk :+

• vuurtjih
miezziej schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 13:03:
[...]

Bij mij geeft hij +791 aan, dat is ook niet eerlijk :+
Voor allebei samen of alleen de deur? :+

• CaDje
  • Registratie: December 2002

CaDje

Framedrops for life

rubenos schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:16:
In bijna elke offerte voor zowel stuc als vloeren staat het volgende:
Prijsstijgingen (na periode van 3 of 6 maanden) zijn voor rekening koper. Vaak kan je er vanaf zien als de stijging hoger is dan 10%. Ik vraag offertes op voor Q3 2023 of later.

Het risico wordt dus volledig bij de koper gelegd. Ik snap waar het vandaan komt, maar een prijsdaling krijg ik ook niet en ik doe een flinke commitment ver vantevoren. Indien dit op alle fronten gebeurd hou je een lekker gat over in je begroting qua afbouw 8)7 of je bent in de stress omdat je een nieuwe partij moet zoeken.
Afweging is nu om toch te wachten met iets toezeggen of specifiek te zoeken naar leveranciers met vaste prijs. Hoe gaan jullie hier mee om?
Ik heb "pas" 4 maanden van te voren vloer en muurafwerking geregeld (en dat vond ik eigenlijk ook al te vroeg), en de keuken (Ikea) 2 weken voor oplevering. Ik weet alleen niet of dat jou stress niveau als je alles al een jaar van te voren wil regelen verlaagd ;).

• LordBusiness
  • Registratie: Oktober 2022
  • Niet online
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• miezziej
vuurtjih schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 13:41:
[...]

Voor allebei samen of alleen de deur? :+
Alleen de deur. Het kan nog een tientje goedkoper met een andere deurklink.,

wijzigen naar een stompe deur (en houten kozijnen) is nog eens +602

[ Voor 12% gewijzigd door miezziej op 06-10-2022 14:43 ]

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

vuurtjih schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 21:45:
[...]

Bij mijn project is de enige optie stomp :P Kan hier niet van afwijken.

• vuurtjih
miezziej schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 14:10:
[...]

Alleen de deur. Het kan nog een tientje goedkoper met een andere deurklink.,

wijzigen naar een stompe deur (en houten kozijnen) is nog eens +602
Heftig. Wat een verschillen zeg 8)7
MonkeySleeve schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 14:48:
[...]

Bij mijn project is de enige optie stomp :P Kan hier niet van afwijken.
ligt misschien aan het type woning?
Wij hebben een rijwoning.

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Het opgeven van meerwerk van ons nieuwbouwhuis is vorig jaar afgesloten, maar ik wil achteraf toch nog wat extra loze leidingen.
Ik ben van plan om de elektra man op de bouw aan te spreken, ik weet nog niet wie dat is maar ik verwacht dat als ik een keer tijdens hun pauze langsfiets ik daar wel achter kan komen.

Stel ik krijg het voor elkaar dat hij voor mij een paar extra leidingen wil leggen, kan dit dan problemen veroorzaken tijdens de technische keuring? In de zin van; deze leiding staat niet op de tekening maar is er wel?

BlaBlaBla

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Strider schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 16:54:
Het opgeven van meerwerk van ons nieuwbouwhuis is vorig jaar afgesloten, maar ik wil achteraf toch nog wat extra loze leidingen.
Ik ben van plan om de elektra man op de bouw aan te spreken, ik weet nog niet wie dat is maar ik verwacht dat als ik een keer tijdens hun pauze langsfiets ik daar wel achter kan komen.

Stel ik krijg het voor elkaar dat hij voor mij een paar extra leidingen wil leggen, kan dit dan problemen veroorzaken tijdens de technische keuring? In de zin van; deze leiding staat niet op de tekening maar is er wel?
Bij mij bleek op 1 plek waar ik alleen een extra lege inbouwdoos gevraagd had ook een loze leiding in die inboosdoos geplaatst te zijn. Heb aangegeven dat ik akkoord ben met deze 'fout' en dat die niet hersteld hoeft te worden. :+

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

Strider schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 16:54:

Ik vermoed niet dat dit problemen gaat opleveren bij de technische keuring. Ik vermoed wel dat het een probleem gaat worden om dit voor elkaar te krijgen...

I intend to live forever. So far, so good.

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
IkWilbert schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 17:03:
[...]

Ik vermoed niet dat dit problemen gaat opleveren bij de technische keuring. Ik vermoed wel dat het een probleem gaat worden om dit voor elkaar te krijgen...
Dat denk ik ook, zeker als je voor de loze leidingen door de vloeren heen moet. De loze leidingen worden namelijk meegestort in de (prefab) vloer(elementen).

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Een extra loze leiding naar de zolder wordt denk ik ook lastig, ik zag dat die pijpjes inderdaad in de vloer zijn gestort. Maar ik wil ook bijv een gat vanuit de meterkast naar de garage gaan boren voor een loze leiding, wil gaan kijken of ik dat kan uitbesteden aan deze elektra man. Zo heb ik nog wel wat meer elektra dingen.

BlaBlaBla

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Gister de warmtepomp op 26 gezet en het was binnen 23 graden.

Er gebeurde helemaal niets, er werd water rondgepompt maar dat was niet warm.

Vandaag de installateur eens gebeld en die gaf aan dat een warmtepomp niet gemaakt is om naar 26 graden te stoken en begon over stooklijn aanpassingen en dergelijke.

De vloer koelt prima maar het voelt niet echt behaaglijk binnen dus vandaar dat ik graag de temperatuur even handmatig wil verhogen maar dit kan dus niet.

Iemand enig idee of, en hoe, ik de temperatuur handmatig omhoog ga krijgen?

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Handleiding lezen. Wss zitten er ook parameters in als “verwarmen tot” en kán hij niet boven de 21grC (bvb) verwarmen.
Die parameters moet je vinden en corrigeren. Daarnaast thermostaat uitschakelen en puur WAR op watertemperatuur stoken.
Wss moet je daar idd stooklijn voor aanpassen.

• siddler
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-12 20:04
tomtom901 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 19:38:

Hoewel mijn project ook via MijnDeur gaat bieden ze deze deur niet aan. Dus die pech kun je mogelijk ook nog hebben.

• MemeMaster
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 02-06 19:54
Toppe schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 17:35:

Vandaag de installateur eens gebeld en die gaf aan dat een warmtepomp niet gemaakt is om naar 26 graden te stoken en begon over stooklijn aanpassingen en dergelijke.

De vloer koelt prima maar het voelt niet echt behaaglijk binnen dus vandaar dat ik graag de temperatuur even handmatig wil verhogen maar dit kan dus niet.

Met lage temperatuur vloerverwarming wordt de vloer toch nooit echt "behaaglijk"? Ik neem aan dat je daarmee bedoelt dat je vloer te koel aanvoelt? Onze woning is in februari opgeleverd toen het koud was werd het in huis wel warm maar de tegelvloer bleef koel en toen van de zomer vloerkoeling aan ging moesten we sloffen aan. Dus tja zomer en winter eigenlijk altijd een koude vloer. Vind ik eigenlijk wel tegevallen. Als ik dat vantevoren wist had ik misschien geen tegels genomen.

En misschien moet je even wachten want bij ons duurt het ook een paar dagen voordat je de hogere temperatuur hebt bereikt. Niet echt handig als je even koukleum op bezoek hebt die het koud heeft. Ik zeg dan: "ik kan wel de verwarming hoger zetten maar het is pas morgen echt was warmer hier. 8)7 "

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Dat wordt flink opstoken want hier staat de CV ketel op 38 graden maar dat voel je beneden eigenlijk alleen wanneer je met blote voeten van buiten komt. Of bedoel je de thermostaat op 26 graden? Dat lijkt mij overigens ook niet behaaglijk ;)

Misschien iets met infrarood panelen?

Zeg dag je een vast energiecontract hebt zonder te zeggen dat je een vast energiecontract hebt.

• MrDuckeers
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-10 19:59
Afgelopen woensdag hebben wij de oplevering gehad. De meeste puntjes die we hadden genoteerd bij de voorschouw zijn netjes door de aannemer opgelost, met uitzondering de puntjes over de meterkast (die ook met jullie hulp zijn genoteerd). Volgens mij zijn er geen regels over de verdeling van groepen over aardlekschakelaars, dus dat kunnen we later nog wel (laten) aanpassen.

De elektricien heeft mij nog gebeld over de aansluiting van de kookgroep (hoort ergens anders, maar hier is het ook besproken, dus nog even een korte terugkoppeling). Die geeft aan dat zij het altijd zo doen en dat het goed moet gaan. Mocht het niet zo zijn dan mocht ik hem bellen. Ja blijft een lastig verhaal... we gaan het zien.

Verder 2 kleine grasjes in ramen die worden nog opgelost. Verder geen noemenswaardige punten op wat kleine beschadigingen in het schilderwerk na (die eigenlijk allemaal meteen zijn opgelost).

Over de groepenkast heb ik nog wel een vraag, voornamelijk over de hoofdaansluiting (zie onderstaande foto). ik vroeg mij af of jullie weten wat voor soort aansluiting dit is, 3x25A of 3x35A? Ik hebt het type aansluiting geprobeerd te zoeken, maar kwam er niet direct uit. Op basis van het typenummer zou ik 3x25A verwachten. Of zie ik dat verkeerd?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9NNANf8yE-hszVgYVWlHM1QfpC0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nQCOSWlJCLHrS8oGNAEqUz9C.jpg?f=fotoalbum_large

Maandag gaat de schilder aan de slag, dan gaat het hard denk ik.

• kepler
  • Laatst online: 10:47

Alsin de thermostaat op 26 graden gezet? Dat lijkt me überhaupt extreem hoog en zeker in de huidige tijd erg duur. Aangezien ze nu aanraden om je thermostaat op 18 of 19 te zetten :D

Of hangt je thermostaat misschien op een warme plek waardoor hij sowieso niet aanslaat?

Trouwens, hij zou in dit geval toch wel warm water door je vloer moeten sturen? Dat hij dan die 26 graden niet haalt is een ander verhaal, maar het water in je vloerverwarming zou wel warm moeten worden?

• MarcoC
MrDuckeers schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 21:57:
Afgelopen woensdag hebben wij de oplevering gehad. De meeste puntjes die we hadden genoteerd bij de voorschouw zijn netjes door de aannemer opgelost, met uitzondering de puntjes over de meterkast (die ook met jullie hulp zijn genoteerd). Volgens mij zijn er geen regels over de verdeling van groepen over aardlekschakelaars, dus dat kunnen we later nog wel (laten) aanpassen.

De elektricien heeft mij nog gebeld over de aansluiting van de kookgroep (hoort ergens anders, maar hier is het ook besproken, dus nog even een korte terugkoppeling). Die geeft aan dat zij het altijd zo doen en dat het goed moet gaan. Mocht het niet zo zijn dan mocht ik hem bellen. Ja blijft een lastig verhaal... we gaan het zien.

Verder 2 kleine grasjes in ramen die worden nog opgelost. Verder geen noemenswaardige punten op wat kleine beschadigingen in het schilderwerk na (die eigenlijk allemaal meteen zijn opgelost).

Over de groepenkast heb ik nog wel een vraag, voornamelijk over de hoofdaansluiting (zie onderstaande foto). ik vroeg mij af of jullie weten wat voor soort aansluiting dit is, 3x25A of 3x35A? Ik hebt het type aansluiting geprobeerd te zoeken, maar kwam er niet direct uit. Op basis van het typenummer zou ik 3x25A verwachten. Of zie ik dat verkeerd?

[Afbeelding]

Maandag gaat de schilder aan de slag, dan gaat het hard denk ik.
C25 = 25A.

• MarcoC

Misschien iets specifieker zijn. Hoe warm is het water dat door de vloer gaat volgens de warmtepomp? Wat is "behaaglijk"? Wat geeft de thermostaat aan? Wat bedoel je precies met "warmtepomp op 26 gezet"?

• vuurtjih
siddler schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 21:27:
[...]

Hoewel mijn project ook via MijnDeur gaat bieden ze deze deur niet aan. Dus die pech kun je mogelijk ook nog hebben.
Heb je hal -> kamer gecheckt (oid)? Enige plek waarbij ik deze deur kon vinden.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
kepler schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 22:23:
[...]

Alsin de thermostaat op 26 graden gezet? Dat lijkt me überhaupt extreem hoog en zeker in de huidige tijd erg duur. Aangezien ze nu aanraden om je thermostaat op 18 of 19 te zetten :D

Of hangt je thermostaat misschien op een warme plek waardoor hij sowieso niet aanslaat?

Trouwens, hij zou in dit geval toch wel warm water door je vloer moeten sturen? Dat hij dan die 26 graden niet haalt is een ander verhaal, maar het water in je vloerverwarming zou wel warm moeten worden?
Dit dus, heb de installateur ook duidelijk gemaakt dat al zou de 26 graden niet behaald kunnen worden ik wel zou verwachten dat hij warm water gaat rondpompen.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
MarcoC schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 22:35:
[...]

Misschien iets specifieker zijn. Hoe warm is het water dat door de vloer gaat volgens de warmtepomp? Wat is "behaaglijk"? Wat geeft de thermostaat aan? Wat bedoel je precies met "warmtepomp op 26 gezet"?
Behaaglijk is voor iedereen anders maar in dit geval is het iets wat vochtig binnen en normaal gesproken heb je dat zo weg zodra je de verwarming een keer aanzet.

Op 26 graden = thermostaat en die heeft nu 23 aan.

• GeeMoney
@Toppe ik vermoed dat hij begrensd is. Wel gek dat je thermostaat wel hoger gaat maar je warmtepomp zal niet meer verwarmen bij 23 graden of hoger denk ik.
Onze thermostaat kan niet eens hoger dan 23 maar wij hebben een bodemwarmtepomp. Jij L/L toch?

Overigens voelt het hier ook nooit als warm water, zeker niet vergeleken met onze vorige gas gestookte woning met vvw. Daar ging 36-38 graden doorheen maar nu is de max temp iets van 26-27. Dat voelt dus nooit warm voor je gevoel want het zit ver van je lichaamstemperatuur af.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
GeeMoney schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 07:54:
@Toppe ik vermoed dat hij begrensd is. Wel gek dat je thermostaat wel hoger gaat maar je warmtepomp zal niet meer verwarmen bij 23 graden of hoger denk ik.
Onze thermostaat kan niet eens hoger dan 23 maar wij hebben een bodemwarmtepomp. Jij L/L toch?

Ov rigens voelt het hier ook nooit als warm water, zeker niet vergeleken met onze vorige gas gestookte woning met vvw. Daar ging 36-38 graden doorheen maar nu is de max temp iets van 26-27. Dat voelt dus nooit warm voor je gevoel want het zit ver van je lichaamstemperatuur af.
Klopt L/L. De stooklijn kan wel aangepast worden maar ze waarschuwen voor een onnodig hoog verbruik (dat ze de VV niet inregelen laten we maar in het midden).

We gaan aankomend weekend maar eens de deur open zetten om de temperatuur omlaag te krijgen en dan kijken of hij wél wil aanslaan.

Andere kant: Nu 23 graden belooft wel wat qua verbruik voor in de winter :D

• miezziej
vuurtjih schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 22:56:
[...]

Ik kon de Verdi 702 ook alleen kiezen bij de deur van de hal naar de woonkamer.
Vraag me wel af waar de prijsverschillen vandaan komen. Nu waren wij niet van plan om de 702 te kiezen, maar toch :P

Verder is deze week de omgevingsvergunning afgegeven *O*

• siddler
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-12 20:04
vuurtjih schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 22:56:
[...]

Yes. Wat ik van andere mensen uit het project heb begrepen heeft de ontwikkelaar geen zin om teveel individuele keuzes in het project te realiseren. Zwarte deuren zijn bijvoorbeeld ook niet mogelijk omdat daar te vaak krassen op komen tijdens de bouw. Al met al is m'n voorlopige afdronk dat ze gewoon een beetje lui zijn en alleen maar makkelijke centen willen vangen. We zitten passen helemaal aan het begin van het project, dus we gaan de komende 2,5 jaar zien of de stelling bekracht of ontkracht gaat worden.

• Z___Z
  • Niet online
GeeMoney schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 07:54:

Overigens voelt het hier ook nooit als warm water, zeker niet vergeleken met onze vorige gas gestookte woning met vvw. Daar ging 36-38 graden doorheen maar nu is de max temp iets van 26-27. Dat voelt dus nooit warm voor je gevoel want het zit ver van je lichaamstemperatuur af.
Onze bodemwarmtepomp stond standaard op Ta van 40 graden. Geen idee hoeveel daarvan overblijft als het aankomt bij de vloer, Maar ik verwacht dat je daarmee wel boven de 23 graden uit kan komen. We hebben nog niet gestookt dit seizoen :)

• kepler
Toppe schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 08:03:
[...]

Klopt L/L. De stooklijn kan wel aangepast worden maar ze waarschuwen voor een onnodig hoog verbruik (dat ze de VV niet inregelen laten we maar in het midden).

We gaan aankomend weekend maar eens de deur open zetten om de temperatuur omlaag te krijgen en dan kijken of hij wél wil aanslaan.

Andere kant: Nu 23 graden belooft wel wat qua verbruik voor in de winter :D
Ik vind 23 graden in je huiskamer als heel warm klinken, lijkt me vreemd als dat echt koud is... Weet je zeker dat die 23 graden klopt, bv met een andere temperatuur sensor?

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
kepler schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:21:
[...]

Ik vind 23 graden in je huiskamer als heel warm klinken, lijkt me vreemd als dat echt koud is... Weet je zeker dat die 23 graden klopt, bv met een andere temperatuur sensor?
Het is niet direct koud maar er zit wat vocht in de woning die ik er uit wil hebben.

• Ascension
Kan je beter een luchtontvochtiger kopen. Wat is het luchtvochtigheidspercentage in je woning dan?

[ Voor 41% gewijzigd door Ascension op 07-10-2022 10:28 ]

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:07
Ventileren?

• wfvanputten
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-11 08:37
Toppe schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:23:
[...]

Het is niet direct koud maar er zit wat vocht in de woning die ik er uit wil hebben.
Dan kan je het beste een bouwdroger huren bij de lokale bouwmarkt....

• LordBusiness
  • Niet online
Wij hebben aan de bouwbegeleider gevraagd of we keuze hebben qua voordeur. Hij gaf aan dat dit standaard van de timmerfabriek komt en dat er geen keuze is. Terwijl we in de wijk al heel veel types zien en ook een stuk mooiere dan deze basic variant. Iemand toevallig een idee welke fabrikant dit kan zijn? ;) Dan doen we nog 1 voorstel bij 'm en anders vervangen we 'm zelf wel na oplevering.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W99X5_m4O1NwJhUNnBkUpV4zUdY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5dhsYhw6qtpWxBlby0I0ImZ7.png?f=user_large

Hoop dat iemand kan helpen, maar misschien te weinig info. :P

• Takkeding
  • Registratie: September 2012
LordBusiness schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:42:

Ik denk dat ik dezelfde voordeur krijg :+ Aankomende donderdag heb ik een kijkmoment en de projectontwikkelaar is er niet bij, maar alleen de onderaannemer. Zal eens vragen waar de voordeuren vandaan komen en je laten weten!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5P01sEfQDtSmRlwYjlT89GFoUjg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BYZpzQV1bdEXptJOYcuorHsV.png?f=user_large

• Niwla
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-12 12:46

Niwla

dat dus....

Vandaag worden de renovlies-werkzaamheden in mijn woning afgerond. Dan kunnen we hopelijk echt gaan beginnen _/-\o_

Members only:

niets moet......behalve adem halen

• LordBusiness
  • Niet online
Takkeding schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:53:
[...]

Ik denk dat ik dezelfde voordeur krijg :+ Aankomende donderdag heb ik een kijkmoment en de projectontwikkelaar is er niet bij, maar alleen de onderaannemer. Zal eens vragen waar de voordeuren vandaan komen en je laten weten!

[Afbeelding]
Ja ik die ze deuren in meerdere wijken dus er moet ergens een grote leverancier zijn. Bedankt in ieder geval alvast!
Niwla schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:18:
Vandaag worden de renovlies-werkzaamheden in mijn woning afgerond. Dan kunnen we hopelijk echt gaan beginnen _/-\o_

***members only***
Ik zou even een foto maken van die rol in je woonkamer met de huidige situatie, zodat je achteraf geen gedoe krijgt of dat wel echt op de wand is gegaan. ;)

• Niwla

Niwla

dat dus....

LordBusiness schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:20:

[...]
Ik zou even een foto maken van die rol in je woonkamer met de huidige situatie, zodat je achteraf geen gedoe krijgt of dat wel echt op de wand is gegaan. ;)
Die heb ik gisteravond idd gemaakt. Maar hoe maak ik hard dat het stuk wat ik nu thuis heb van die rol komt? Ik vind het maar lastig :?

• LordBusiness
  • Niet online
Ach, je hebt het aannemelijk genoeg gemaakt lijkt me. Je kan nog eens vragen naar de leverbon als bewijs. :)

[ Voor 54% gewijzigd door LordBusiness op 07-10-2022 11:35 ]

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:27
Niwla schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:18:

***members only***
Wat wil je hiermee bereiken? Geld terug? Opnieuw beginnen?

Ik denk dat het qua kosten vrijwel niet uit maakt namelijk.

Wel tevreden met het resultaat hoe het erop zit? Dat lijkt me het belangrijkst.

Edit: ik heb destijds aan onze renovliezen gevraagd wat ze gingen gebruiken: 150 gram met onderstaande argumentatie.
op 200 gram geen 2 jaar garantie op scheuroverbrugging van de leverancier uit.200 gr is dikker door de pap en heeft minder overbruggingskracht dan 150 gram.
Lees minder vezel. 200 gram is makkelijker behangen .

[ Voor 27% gewijzigd door SquareOne op 07-10-2022 12:28 ]

• Niwla

Niwla

dat dus....

SquareOne schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 12:26:
[...]

Wat wil je hiermee bereiken? Geld terug? Opnieuw beginnen?

Ik denk dat het qua kosten vrijwel niet uit maakt namelijk.

Wel tevreden met het resultaat hoe het erop zit? Dat lijkt me het belangrijkst.
Over het resultaat ben ik "gematigd positief" :P maar kan nu natuurlijk niet vergelijken wat het resultaat was geweest wanneer er 200 grams zou zijn gebruikt. Mijn verwachting was wel dat mijn wanden vlakker zouden zijn dan hetgeen ik nu zie. Ik heb (zeker na wat ik hier allemaal geleerd heb) bewust de keus gemaakt voor deze dikte. Deze dikte werd ook geadviseerd door de partij die in eerste instantie het renovlies aan zou brengen.

Members only:

Daarnaast zie ik online dat 200 grams rollen een keer zo duur zijn als 150 grams. Voor mijn woning zou dat een verschil zijn van ca. €650,-.
SquareOne schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 12:26:
[...]

Edit: ik heb destijds aan onze renovliezen gevraagd wat ze gingen gebruiken: 150 gram met onderstaande argumentatie.

[...]
Zelfs daar zou ik in mee kunnen gaan. Ook elders lees ik wel dat 150 gram voldoende zou moeten zijn voor nieuwbouwwoningen met behangklaar opgeleverde wanden.

Maar zeg dan niet dat je het ene levert (in de offerte staat 200 gram) terwijl je het andere uitvoert. 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Niwla op 07-10-2022 12:38 ]

• Rubenus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:50
Niwla schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 12:35:
[...]

Over het resultaat ben ik "gematigd positief" :P maar kan nu natuurlijk niet vergelijken wat het resultaat was geweest wanneer er 200 grams zou zijn gebruikt. Mijn verwachting was wel dat mijn wanden vlakker zouden zijn dan hetgeen ik nu zie. Ik heb (zeker na wat ik hier allemaal geleerd heb) bewust de keus gemaakt voor deze dikte. Deze dikte werd ook geadviseerd door de partij die in eerste instantie het renovlies aan zou brengen.

***members only***

Daarnaast zie ik online dat 200 grams rollen een keer zo duur zijn als 150 grams. Voor mijn woning zou dat een verschil zijn van ca. €650,-.
Heb je vooraf afgesproken dat ze 200 gram moesten gebruiken? In dien ja, dan dit verschil terugvorderen lijkt me.

EDIT: Je hebt het in de offerte afgesproken zelfs. Lijkt me dat je de opdrachtnemer hiermee moet confronteren. UIteraard gebeuren dit soort zaken vaak in het nadeel van de klant (en minder vaak in het voordeel).

[ Voor 13% gewijzigd door Rubenus op 07-10-2022 12:43 ]

• Niwla

Niwla

dat dus....

Rubenus schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 12:38:
[...]

Heb je vooraf afgesproken dat ze 200 gram moesten gebruiken? In dien ja, dan dit verschil terugvorderen lijkt me.
Jep

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
LordBusiness schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:42:
Wij hebben aan de bouwbegeleider gevraagd of we keuze hebben qua voordeur. Hij gaf aan dat dit standaard van de timmerfabriek komt en dat er geen keuze is. Terwijl we in de wijk al heel veel types zien en ook een stuk mooiere dan deze basic variant. Iemand toevallig een idee welke fabrikant dit kan zijn? ;) Dan doen we nog 1 voorstel bij 'm en anders vervangen we 'm zelf wel na oplevering.

[Afbeelding]

Kijk ook nog even je overeenkomsten na.
Wij hebben specifiek een clausule dat er de komende jaren niets gewijzigd mag worden vanuit de architect. Wij willen onze rode voordeur ook vervangen (komt nergens terug, de kleur rood.. 😵‍💫) maar geen zin in gezeik dat we het terug moeten draaien op gronde van de overeenkomst.

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 08-12 14:44

Hier een zelfde probleem. De temperatuur kan maar tot 23 graden worden ingesteld. Is het warmer dan 23 graden gaat de vloer automatisch koelen. De koelfunctie kan niet worden uitgeschakeld en de instelling hoger dan 23 graden is ook niet mogelijk (aldus de installateur).

Vervelende gevolg is dat wanneer overdag de zon op het huis staat de vloer direct begint met koelen. Ik zou het, zeker in de winter, best prettig vinden als ik de warmte van de zon 's avonds en 's nachts binnen kan houden. Je ziet de temperatuur dus medio de middag oplopen naar een graad of 25 en vervolgens einde middag hard teruglopen naar onder de 23. Vervolgens springt de verwarming niet aan: als de vloerkoeling actief is geweest slaat de verwarming 12 uur lang niet aan om 'energievernietiging te voorkomen'. Ik zit dus de hele avond met een ijskoude vloer. Ik kan de temperatuur ook niet lager instellen dan 23: dan ramt de vloerkoeling de temperatuur nóg lager en werkt deze de hele avond door.

Kan niet wachten tot het overdag koud is, dan heb ik het 's avonds warm 8)7

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Mr. Stom schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:44:
[...]

Hier een zelfde probleem. De temperatuur kan maar tot 23 graden worden ingesteld. Is het warmer dan 23 graden gaat de vloer automatisch koelen. De koelfunctie kan niet worden uitgeschakeld en de instelling hoger dan 23 graden is ook niet mogelijk (aldus de installateur).

Vervelende gevolg is dat wanneer overdag de zon op het huis staat de vloer direct begint met koelen. Ik zou het, zeker in de winter, best prettig vinden als ik de warmte van de zon 's avonds en 's nachts binnen kan houden. Je ziet de temperatuur dus medio de middag oplopen naar een graad of 25 en vervolgens einde middag hard teruglopen naar onder de 23. Vervolgens springt de verwarming niet aan: als de vloerkoeling actief is geweest slaat de verwarming 12 uur lang niet aan om 'energievernietiging te voorkomen'. Ik zit dus de hele avond met een ijskoude vloer. Ik kan de temperatuur ook niet lager instellen dan 23: dan ramt de vloerkoeling de temperatuur nóg lager en werkt deze de hele avond door.

Als hij hier op auto staat dan gaat hij pas koelen als het 12 uur lang boven de 20 graden is, juist om dit te voorkomen.

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-11 16:13

gakkethijs

niks

Takkeding schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:53:
[...]

[Afbeelding]
Kan het natuurlijk niet met zekerheid zeggen maar hij lijkt verdacht veel op een Kergo 9432.

https://productzoekerkegr...dex.asp?G=voordeur&M=9432

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vHv_BUQVZNjKb4_60xa_qoC4X6I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7tJUY3nnVh9oQeXkdjx8ewmq.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door gakkethijs op 07-10-2022 13:48 ]

• LordBusiness
  • Niet online
Source90 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:20:
[...]

Kijk ook nog even je overeenkomsten na.
Wij hebben specifiek een clausule dat er de komende jaren niets gewijzigd mag worden vanuit de architect. Wij willen onze rode voordeur ook vervangen (komt nergens terug, de kleur rood.. 😵‍💫) maar geen zin in gezeik dat we het terug moeten draaien op gronde van de overeenkomst.
Goeie, die vraag hadden we inderdaad al gesteld maar was/is niet van toepassing. De kleur wil ik niet zozeer veranderen, vooral het model. Bijvoorbeeld waarbij het raam nog open kan en er wat chiquer uitziet.

• MrDuckeers
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-10 19:59
KNIP VERKEERDE TOPIC

[ Voor 98% gewijzigd door MrDuckeers op 07-10-2022 14:04 ]

• LordBusiness
  • Niet online
gakkethijs schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:47:
[...]

Kan het natuurlijk niet met zekerheid zeggen maar hij lijkt verdacht veel op een Kergo 9432.

https://productzoekerkegr...dex.asp?G=voordeur&M=9432

[Afbeelding]
Lijkt er verdacht veel op, bedankt! De recensies online zijn trouwens niet heel best. :/

• Niwla

Niwla

dat dus....

Toppe schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:46:
[...]

Als hij hier op auto staat dan gaat hij pas koelen als het 12 uur lang boven de 20 graden is, juist om dit te voorkomen.
Ik heb zelf de ervaring nog niet en de handleiding er nog niet op nageslagen maar ik heb ook begrepen dat het omslagpunt koelen/verwarmen eens per 12 of 24 uur bepaald wordt.

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-12 18:48
LordBusiness schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 14:02:
[...]
Lijkt er verdacht veel op, bedankt! De recensies online zijn trouwens niet heel best. :/
Zou jij een positieve recensie plaatsen voor een deur, als die gewoon doet wat die zou moeten doen?

Je ziet bij dit soort dingen alleen de klachten, maar niet de gebruikers die geen klacht hebben

• LordBusiness
  • Niet online
Eens, maar als ik zo'n bedrijf had zou ik wel deze mensen benaderen om ook positieve verhalen er tussen te krijgen... Maar ben me ervan bewust dat het geen reeel beeld geeft, eens kijken in de wijk bij de woningen die als eerste zijn opgeleverd. ;)

[ Voor 39% gewijzigd door LordBusiness op 07-10-2022 14:25 ]

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:27
LordBusiness schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 14:24:
Eens, maar als ik zo'n bedrijf had zou ik wel deze mensen benaderen om ook positieve verhalen er tussen te krijgen... Maar ben me ervan bewust dat het geen reeel beeld geeft, eens kijken in de wijk bij de woningen die als eerste zijn opgeleverd. ;)
Wij hebben ook deuren van dat bedrijf. Deuren zijn op zich prima maar service...

Members only:

[ Voor 4% gewijzigd door SquareOne op 07-10-2022 14:32 ]

• kepler
Mr. Stom schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:44:
[...]

Lijkt me gek dat je warmtepomp automatisch wisselt tussen verwarmen en koelen op dezelfde dag :D Zoals bij toppe zit er meestal een flinke vertraging op om dat te voorkomen.
Wij switchen zelf handmatig tussen warmen en koelen, in principe 2x per jaar :D Hij staat nu paar weken weer op verwarmen, maar warmte van de zon is nog steeds genoeg om op temperatuur te blijven. Nog niks verbruikt om te verwarmen tot nu toe.

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 08-12 14:44
kepler schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:05:
[...]

Lijkt me gek dat je warmtepomp automatisch wisselt tussen verwarmen en koelen op dezelfde dag :D Zoals bij toppe zit er meestal een flinke vertraging op om dat te voorkomen.
Wij switchen zelf handmatig tussen warmen en koelen, in principe 2x per jaar :D Hij staat nu paar weken weer op verwarmen, maar warmte van de zon is nog steeds genoeg om op temperatuur te blijven. Nog niks verbruikt om te verwarmen tot nu toe.
Verwarmen en koelen kan niet op dezelfde dag: er zit een vertraging in van 12 uur indien één van beide actief is geweest (dus 12 uur na koelen niet verwarmen en vice versa). Juist daardoor is het 's avonds koud omdat overdag de koeling aanslaat wegens opwarming van de zon en - iets te goede - isolatie van de woning. Handmatig uitschakelen is niet mogelijk (zowel niet via soft- als hardware) aldus de installateur. Koelen kan niet uit want 'deze haalt de warmte op uit de vloer en voert deze af naar de bodemwarmtepomp zodat deze kan worden opgeslagen en 's winters kan worden gebruikt'.

We kunnen hier inderdaad prima leven op de warmte van de zon en de isolatie van de woning, maar de vloerkoeling doet dit effect teniet. In de zomer natuurlijk heel fijn, maar nu in de winter niet. We hebben nu een bio-ethanolhaard gekocht om in de woonkamer toch een behaaglijk warm gevoel te kunnen krijgen met een ijskoude vloer (waardoor de vloerkoeling natuurlijk nog langer blijft doorrammen...)

Ik zit dus, na zonnige dagen, met 24/7 vloerkoeling die de temperatuur terug probeert te drukken naar 23 graden met een ijskoude vloer en een haard die probeert te zorgen voor een behaaglijk gevoel.

In de badkamer slaat de vloerkoeling dan ook aan, werkt door de tegels extra sterk. Daar hangt een elektrische radiator die moet zorgen voor de minimale badkamertemperatuur. Die staat vol gas aan, 24/7. Nu snap ik waarom deze verplicht zijn.

Over twee weken heb ik een afspraak staan met een andere installateur (dit keer niet via de aannemer) die gaat kijken of hij softwarematig aanpassingen kan doen aan het systeem, want dit is natuurlijk belachelijk.

Heerlijk zo'n 'moderne' woning.

• jugger naut
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-12 16:00
Mr. Stom schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:25:
[...]

Verwarmen en koelen kan niet op dezelfde dag: er zit een vertraging in van 12 uur indien één van beide actief is geweest (dus 12 uur na koelen niet verwarmen en vice versa). Juist daardoor is het 's avonds koud omdat overdag de koeling aanslaat wegens opwarming van de zon en - iets te goede - isolatie van de woning. Handmatig uitschakelen is niet mogelijk (zowel niet via soft- als hardware) aldus de installateur. Koelen kan niet uit want 'deze haalt de warmte op uit de vloer en voert deze af naar de bodemwarmtepomp zodat deze kan worden opgeslagen en 's winters kan worden gebruikt'.

We kunnen hier inderdaad prima leven op de warmte van de zon en de isolatie van de woning, maar de vloerkoeling doet dit effect teniet. In de zomer natuurlijk heel fijn, maar nu in de winter niet. We hebben nu een bio-ethanolhaard gekocht om in de woonkamer toch een behaaglijk warm gevoel te kunnen krijgen met een ijskoude vloer (waardoor de vloerkoeling natuurlijk nog langer blijft doorrammen...)

Ik zit dus, na zonnige dagen, met 24/7 vloerkoeling die de temperatuur terug probeert te drukken naar 23 graden met een ijskoude vloer en een haard die probeert te zorgen voor een behaaglijk gevoel.

In de badkamer slaat de vloerkoeling dan ook aan, werkt door de tegels extra sterk. Daar hangt een elektrische radiator die moet zorgen voor de minimale badkamertemperatuur. Die staat vol gas aan, 24/7. Nu snap ik waarom deze verplicht zijn.

Over twee weken heb ik een afspraak staan met een andere installateur (dit keer niet via de aannemer) die gaat kijken of hij softwarematig aanpassingen kan doen aan het systeem, want dit is natuurlijk belachelijk.

24/7 je elektrische radiator aan? Zwem jij in het geld? Waarom draai je niet de vloerverwarming dicht in de badkamer?

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
[...]

Je kan heel veel op z’n pomp instellen, het is vaak onkunde van de installateur als ze aangeven dat dit niet kan.

• Olivertwist278
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 14-02 22:39
Voor de mensen die een nul op meter garantie gebruikt hebben, wanneer had je de bewijsmomenten hiervoor? Onze hypotheek is rond, maar de energieprestatiegarantie mist.. de aannemer kan hem niet op tijd aanleveren.. Onze adviseur zegt dat het niet later kan, tenzij wij zelf het huis bezuinigen later en extra dingen willen toevoegen.

Weet iemand hoe dat zit?

• kepler
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat je dit soort zaken niet kan instellen, bij onze warmtepomp (lucht water) heb je echt oneindig veel parameters.

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:34

ChUcKiE

Dus........

Toppe schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 16:18:
[...]

Je kan heel veel op z’n pomp instellen, het is vaak onkunde van de installateur als ze aangeven dat dit niet kan.
Had @Farmerwood hiervoor ook niet een bedrijf laten komen die daar echt verstand van had? Cv-Tuning of zoiets?

Ik zit er ook steeds meer over te denken zo’n expert langs te laten komen.

[ Voor 14% gewijzigd door ChUcKiE op 07-10-2022 17:16 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
ChUcKiE schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 17:13:
[...]

Had @Farmerwood hiervoor ook niet een bedrijf laten komen die daar echt verstand van had? Cv-Tuning of zoiets?

Ondertussen vragen die gasten zoveel geld dat het steeds langer duurt voordat je het terug verdient hebt :(

• witterholt
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-12 13:43
Toppe schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 17:25:
[...]

Ondertussen vragen die gasten zoveel geld dat het steeds langer duurt voordat je het terug verdient hebt :(
Ja, maar dan heb je wel een expert over de vloer, dus dan mag het wat kosten natuurlijk :+ . Ik blijf voorlopig nog even stoken op mijn CV-ketel. Wel met lagere kamertemperaturen overigens....
Ondertussen al wel voorbereidingen getroffen voor extra zonnepanelen op berging en kapschuur tijdens aanleg van de tuin. Tot die tijd hou ik de ontwikkelingen in de gaten voor wat betreft innovaties op energie gebied...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3PBXXenYexssfFmUyTVZB4hB3i0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fK0XH4YFPleBToySsFoiANVG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F1odQ_3n4m6KVmjPmCyCEQWmlM0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GbNblpXBUBylTksNuhWBXFJq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 54% gewijzigd door witterholt op 07-10-2022 17:46 ]

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
witterholt schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 17:38:
[...]

Ja, maar dan heb je wel een expert over de vloer, dus dan mag het wat kosten natuurlijk :+ . Ik blijf voorlopig nog even stoken op mijn CV-ketel. Wel met lagere kamertemperaturen overigens....
Ondertussen al wel voorbereidingen getroffen voor extra zonnepanelen op berging en kapschuur tijdens aanleg van de tuin. Tot die tijd hou ik de ontwikkelingen in de gaten voor wat betreft innovaties op energie gebied...
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Probleem is dat tegenwoordig iedereen zichzelf expert mag noemen :N

• witterholt
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-12 13:43
Toppe schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 17:47:
[...]

Probleem is dat tegenwoordig iedereen zichzelf expert mag noemen :N
Ik twijfelde ook even om het woord expert tussen aanhalingstekens te zetten....

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ben ik toch even blij met stadswarmte. Gewoon een warme tegelvloer wanneer ik verwarm met 35C watertemperatuur. Elektrische radiator hebben we in de badkamer nog altijd niet aangehad.

Zou ook niet weten waarom ik het op 23C binnen zou willen hebben. Beneden houden we 21C aan in de avond tot zover en dat vinden we prima te doen. Als we zouden willen is het makkelijk naar 25C te krijgen. De WtW helpt ook met warmte behoud in de woning en de luchtvochtigheid in huis schommelt tussen 50-55%. In appartement (bouwjaar 2012) was het met radiatoren en ventilatie C meestal 20-25% luchtvochtigheid omdat we in de winter toch de roosters dicht moesten doen vanwege de tocht, dat was veel te droog.

[ Voor 10% gewijzigd door BiG-GuY op 07-10-2022 19:41 ]

Gallery V&A

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
ChUcKiE schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 17:13:
[...]

Ik zit op stadswarmte, dus geen cv tuning nodig. :+

Volgens mij was het @Blihi die dat gedaan had.

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
[...]

Wat voor wp heb je?

Zo iets moet gewoon in de parameters te regelen zijn. Veel installateurs hebben geen idee wat er allemaal in te stellen valt, het kan daarom lonen om het zelf uit te zoeken. Met het type kunnen we je wellicht assisteren :)

• Krijgertje1979
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:20
Heb denk ik afgelopen dagen een stuk of 30 aanvragen voor offertes voor zonnepanelen aangevraagd en tot nu toe 2 reacties dat ik een offerte zou krijgen. Weet iemand een of meerdere bedrijven die ook in deze tijden wel offertes sturen?
Pagina: 1 ... 160 ... 365 Laatste

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in Ervaringen met het bouwen van een eigen huis - Deel 3
Discussie over master - slave installatie en het bouwbesluit mag in Master - slave in nieuwbouw en het bouwbesluit

To kookgroep or not to kookgroep. Discussie staat hier: Het grote kookplaat aansluiten topic Je hebt minder kans om het aan te laten passen dan je denkt.