Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:19

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
koekjah schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 13:52:
Iemand hier ervaring met wandlampen ipv plafond lampen?

Onze nieuwe woning heeft een schuin dak en de afstand tussen vloer en nok van het dak is bijna 5 meter op zolder. We krijgen daar standaard een wandlichtpunt ipv plafondlichtpunt.

Als ik zo om me heen kijk naar wandlampen, zijn het vooral bedlampen, bij- of sierverlichting. In ieder geval niet voldoende om de hele (grote) kamers te verlichten lijkt me.
Een plafondlamp aan de wand plaatsen kan natuurlijk ook, maar is vaak niet zo mooi. Weet ook nog niet op welke hoogte ze komen.

Tips?
Ik heb 12 van deze in huis hangen. Met standaard Hue White Ambiance 800l lampen en dat geeft voor ons ruim voldoende licht.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Onze nieuwe woning heeft een schuin dak en de afstand tussen vloer en nok van het dak is bijna 5 meter op zolder. We krijgen daar standaard een wandlichtpunt ipv plafondlichtpunt.

Als ik zo om me heen kijk naar wandlampen, zijn het vooral bedlampen, bij- of sierverlichting. In ieder geval niet voldoende om de hele (grote) kamers te verlichten lijkt me.
Een plafondlamp aan de wand plaatsen kan natuurlijk ook, maar is vaak niet zo mooi. Weet ook nog niet op welke hoogte ze komen.

Tips?
Bij ons wilden ze ook alleen op de wand lichtpunten plaatsen. Heb zelf 1 van die punten door gefreesd naar het plafond, een klein verlaagd plafond erin gezet en daar lampen aan gehangen.
Het peertje aan de muur is dus naar boven toe door getrokken en die lampen werken nu dus ook gewoon op de schakelaar naast de deur.

Note: Zolder is werkkamer bij ons, dus die dimbare Ikea ledpanelen waren ideaal. Kan er een ziekenhuissfeertje van maken of iets sfeervollers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W1nQyfpK8RrrcUUPxrvoOssemd4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BpvtZXmqWpgTsBkWDTrANtT6.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hKR4pZgCKyDYzuVxqaO8w_ByoY8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uOZAOotM16Plet8xzEFQPvlU.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 3% gewijzigd door Farmerwood op 31-08-2022 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:30
Hier zelfde soort oplossing als @Farmerwood. Hadden enkel punt aan de wand. Nu een plafond unit met spotjes gemaakt en deze aan de schakelaar gekoppeld. Van het wand lichtpunt een WCD gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IBEuiqGJOl5s4UztR27PR65wng0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/efwIpD7R66d5BqqPza1nzu53.jpg?f=fotoalbum_large

Ligt denk ik ook aan de bestemming van de ruimte. Bij ons is de gehele zolder washok en hobby ruimte. Indien het een slaapkamer wordt wil je wellicht wat fraaiers aan het plafond.

[ Voor 49% gewijzigd door Source90 op 31-08-2022 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 896gerard
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22:17
Wat wandlampen betreft moet je wel goed opletten dat ze niet teveel op de muur schijnen. Bij ons is de (nieuwbouw)zolder een 'onbenoemde ruimte' en volgens de bouwer mocht dat minder strak en glad afgewerkt opgeleverd worden. Dan zie je wel álles zitten, of je moet de muren van een ruimte willen stucen waar je niet zovaak komt en die dus ook niet zo mooi hóeven te zijn.

Edit: als je later nog een indeling gaat maken op zolder met bijv. twee kamers, dan is een lichtpunt in de nok al gauw overbodig omdat je dan gescheiden lichtpunten wilt en die in de kamers wilt bedienen.

[ Voor 21% gewijzigd door 896gerard op 31-08-2022 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Toppe schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 13:55:
[...]

Ik heb 12 van deze in huis hangen. Met standaard Hue White Ambiance 800l lampen en dat geeft voor ons ruim voldoende licht.
En heb je dan kabels gefreesd in de muur, of kabels over de muur heen getrokken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Blik1984 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 14:16:
[...]

En heb je dan kabels gefreesd in de muur, of kabels over de muur heen getrokken?
Afgenomen als meerwerk. Specifiek aangegeven dat ze de kabels niet in een doos late uitkomen maar los uit te muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 10:20

koekjah

Luctor et emergo

Mooi gedaan, maar is nogal wat werk. Moet dan ook een reformladder gaan huren om er bij te komen. Bovendien zijn de wandlichtpunten zo onhandig geplaatst dat ik ze niet netjes kan afwerken zonder een verlaagd plafond aan te brengen. Of ik moet voor opbouw kiezen, maar dat ziet er niet uit.

De zolder is al ingedeeld in kamers overigens.

[ Voor 7% gewijzigd door koekjah op 31-08-2022 14:33 ]

Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
koekjah schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 14:33:
Mooi gedaan, maar is nogal wat werk.
Viel netto wel mee.
- Met een frees het lichtpunt doorgetrokken naar boven.
- Boel weer dicht gesmeerd.
- Op het reeds aanwezige kleine horizontale plankje in de nok een paar latten geschroefd
- Ertussen een paar 19mm elektra buizen. Een voor de lampen en 2 loze leidingen. (Moet nog steeds een keer een accesspoint aan gehangen worden)
- Nieuwe plaat er tegenaan geschroefd waar van te voren vast de gaten voor electra in geboord waren. Meeste werk daaraan was nog het afmeten en schuin afzagen zodat het netjes past in het schuine dak
- Electra doorgetrokken door de buizen
- Nadat alles geverfd was de lampen opgehangen.

Als een extra leiding tegen het plafond je niet boeit is het dus eigenlijk niet meer werk dan het lichtpunt doortrekken naar het plafond.

Indien de ruimte alleen zolder geweest was had ik waarschijnlijk een stopcontact gemaakt van dat lichtpunt, dan verlengsnoer erin en met een kabelgootje tegen de muur aan geplakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

@Farmerwood Wat voor wanden zijn dat? Bij ons metalstud icm gipsplaten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keeperson
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:58
koekjah schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 14:48:
Zo aan zijn verhaal te horen is het kalkzandsteen of ytong (gasbeton). In jouw geval moet je of de plaat losschroeven en loshalen en dan alles proberen te regelen, of alle gipsplaten eraf halen als je overal bij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
koekjah schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 14:48:
Dit was tegen de buitenmuur. Die is van kalkzandsteen. De scheidingswanden binnen zijn metal-stud, maar daar had ik alles al meteen goed kunnen laten plaatsen, dus niks aan hoeven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Tsja dan worden het toch wandlampen ben ik bang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:03
Farmerwood schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 13:50:
[...]

Klopt dat deze er wel bovenuit springt qua prijs. Op de Italiestraat staat een van de net opgeleverde huizen alweer te koop. Zit een keuken, badkamer, vloer en basic tuin in en daar vragen ze krap 4k de m2.

Maar laatst is aan de Lavina Fontanahof een huis verkocht die in 2020 opgeleverd is met een vraagprijs van 749k (200m2 op perceel van 368m2). Ik begreep dat die er ook ruim 800k voor gekregen hebben...

En met alle respect voor de Donatellostraat, maar in de Leonardo daVinci straat zit je toch wel ff een stuk fijner/beter qua locatie en dus ook een hogere prijs.
Hier in de straat is ook een woning na oplevering verkocht voor 850k. Prijzen in Nijmegen-Noord liggen nog steeds erg hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Farmerwood schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 13:50:
[...]

Maar laatst is aan de Lavina Fontanahof een huis verkocht die in 2020 opgeleverd is met een vraagprijs van 749k (200m2 op perceel van 368m2). Ik begreep dat die er ook ruim 800k voor gekregen hebben...
Weet je ook de oorspronkelijk VON prijs?

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 15% gewijzigd door Toppe op 31-08-2022 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:23

Tips?
Ik heb een ledstrip geplaatst in de nok, en gewoon een snoertje netjes weggewerkt met een kabelgoot in de hoek van het dak.

Geen hele duidelijke foto, maar dan krijg je zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fstjGLSD0VhkGeFn0xZ09s9gzB0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FaJMCQPOMBgRSr895SzQXuBD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:59

Tips?
Onze bouwbegeleiding gaf als tip een wand lichtpunt zo ver mogelijk in de nok te plaatsen. Van daaruit kabelgootje naar een nieuw plafond lichtpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Toppe schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 15:39:
[...]
***members only***
Helaas is de projectwebsite niet meer beschikbaar.
Wellicht kun je via een van deze sites wat vinden:
https://www.klokgroep.nl/...jecten/de-stadstuin-lent/
https://www.waalsprong.nl...oenderskamp-de-stadstuin/
https://issuu.com/beterwo...de_stadstuin_-_binnenring

En dit is het specifieke huis dat nu verkocht is op Funda

Projectnaam was/is De Stadstuin in Lent.

[ Voor 12% gewijzigd door Farmerwood op 31-08-2022 15:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
@Toppe: Misschien beter vergelijken.

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:26

tomtom901

Moderator General Chat
Toppe schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 15:39:
[...]

***members only***
Jezus christus, dat moest toch ook verboden worden, zoals het nu gelukkig ook veel meer wordt. 8)7 :?

[ Voor 8% gewijzigd door tomtom901 op 31-08-2022 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
tomtom901 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 16:57:
[...]

Jezus christus, dat moest toch ook verboden worden, zoals het nu gelukkig ook veel meer wordt. 8)7 :?
Je moet wat het als huisjesmel euh vastgoed handelaar, al die regeltjes dat je de woningen zelf moet bewonen en niet mag verhuren... dan maar zo, paar huisjes in schrijven. hopen op inloten.. basis keuken vloer en badkamer en door!
:P

Gekheid op een stokje tough, wij zijn eens bij een zelfde soort situatie naar een huis wezen kijken, vrijdag de sleutel maandag op funda.. de eigenaren waren gaan scheiden en moesten er na de oplevering van af. Mocht wss niet tijdens de bouw (daar hebben wij in het contract ook een paar clausules voor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
Mag bij ons ook niet tijdens de bouw. Inmiddels VON wel een stuk hoger dan vergelijkbaar hierboven. Je loopt ook een risico, bij ons was de inschrijving per adres, waarschijnlijk om dit soort dingen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
tomtom901 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 16:57:
[...]

Kan niet anders dan dat er afspraken gemaakt zijn over het leeg trekken van een bouwdepot en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
vormulier schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 17:11:
[...]

Je moet wat het als huisjesmel euh vastgoed handelaar, al die regeltjes dat je de woningen zelf moet bewonen en niet mag verhuren... dan maar zo, paar huisjes in schrijven. hopen op inloten.. basis keuken vloer en badkamer en door!

Gekheid op een stokje tough, wij zijn eens bij een zelfde soort situatie naar een huis wezen kijken, vrijdag de sleutel maandag op funda.. de eigenaren waren gaan scheiden en moesten er na de oplevering van af. Mocht wss niet tijdens de bouw (daar hebben wij in het contract ook een paar clausules voor)
Basis keuken en basis badkamer? Die woning hier was volledig casco verkocht.

Members only:

[ Voor 7% gewijzigd door Toppe op 31-08-2022 17:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iasix
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-08 17:53
vormulier schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 17:11:
[...]

Bij ons mag je het huis wel verkopen na oplevering (niet tijdens), maar de winst gaat in jaar 0 voor 100% naar aannemer, in jaar 1 voor 80%, jaar 2 60%, etc.

Was een harde voorwaarde in het KAO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
iasix schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 18:29:
[...]

Bij ons mag je het huis wel verkopen na oplevering (niet tijdens), maar de winst gaat in jaar 0 voor 100% naar aannemer, in jaar 1 voor 80%, jaar 2 60%, etc.

Oef.. Die hebben we gelukkig niet (niet dat we willen verkopen na oplevering) maar dit is wel een extra ontmoediging voor huizen handel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
[...]

Whut, echt? Zonder clausules? Wat als je gaat scheiden, ontslagen wordt, arbeidsongeschikt raakt of wat dan ook? Dan steekt die aannemer ook nog eens die winst in zn zak, terwijl het gewoon jouw huis is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rubenos
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 22:22
kepler schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 19:58:
[...]

Whut, echt? Zonder clausules? Wat als je gaat scheiden, ontslagen wordt, arbeidsongeschikt raakt of wat dan ook? Dan steekt die aannemer ook nog eens die winst in zn zak, terwijl het gewoon jouw huis is?
In zekere zin leg je dus contractueel vast dat het niet hélemaal jouw huis is 😉 Wellicht stond er een betere VON prijs tegenover, of is dit afgedwongen door de gemeente? Zo niet, dan is het wel heel slim bedacht door de projectontwikkelaar. Al het risico voor de koper, behalve bij winst. Haha.

Mitsubishi SUZ-SWM60 VA warmtepomp / PV Zuid: 3805WP / Noord: 830WP / Orcon MaxComfort-500 WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
In mijn nieuwe wijk zie je standaard na oplevering van een nieuwe fase dat er wel 1 of 2 woningen te koop komen.
Meestal inderdaad door scheiding of iets anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenteraar
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 27-06-2024
Ik ga er zomaar vanuit dat de VON prijs dan inderdaad flink gesubsidieerd was. Dit klinkt nl als een Premie A woning constructie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21:42
Het zal wel een standaard anti-speculatiebeding zijn. Daar zijn altijd uitzonderingen op bij zaken als echtscheiding, overlijden, etc. Die clausules zijn bedoeld om tegen te gaan dat mensen het huis kopen om direct door te verkopen.

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRD07
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:47

Tips?
In de toekomst een plafond plaatsen op 2,5 ( ? ) meter hoogte en dan een (rommel)zolder maken van de 3e verdieping. Je hebt dan wel de mogelijk om plafondlichtpunten te plaatsen op de 2e verdieping.

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:53
[...]

Leuk, maar compenseert ie ook het verlies als het minder waard word? Of is dit een gevalletje, wel de lusten, niet de lasten?

It's time to play the music, it's time to light the lights

• iasix
big bang schreef op donderdag 1 september 2022 @ 11:21:
[...]

Leuk, maar compenseert ie ook het verlies als het minder waard word? Of is dit een gevalletje, wel de lusten, niet de lasten?
Wel de lusten, niet de lasten idd. Doel is ontmoedigen verkoop met winstoogmerk, niet garant staan 😉

• maartenbreesnee
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-04-2024

Tips?
Een mooie vliering plaatsen? het verkleind misschien de ruimte maar mijn ervaring leert: Je hebt nooit genoeg bergruimte... Kan mooi die kerstspullen, koffers en andere zaken die je niet heel vaak nodig hebt op kwijt. Voordeel is dan kan je met plafond verlichting of zelfs spotjes werken. Wij kregen dit vanuit de bouw als meerwerk optie... ik heb het meteen aangevinkt en daarna pas met mijn vrouw overlegd.

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:30
Schuttingate vervolg / afsluiting.

We hebben de afmetingen van het perceel gekregen en alles nagemeten. Het hedera hekwerk staat goed aan onze kant, wat betekent dat de 'verkeerd geplaatste schutting' op ons perceel staat en dat ongeveer 20cm van de tuin van de buren eigenlijk ons perceel is.

Gevolg hiervan is volgens onze jurist vooral nadelig voor de buren. Als de buren ooit iets bouwen op dat stukje perceel, zal een deel daarvan middels natrekking behoren tot 'onze grond'. Wij zouden dan kunnen eisen dat het afgebroken wordt, wat we natuurlijk niet zouden doen. Maar je weet nooit wie na ons het huis koopt.

De oplossing is nu dat we bij het definitief maken van de erfgrenzen met het kadaster afspreken dat de 'verkeerd geplaatste' schutting de juiste erfgrens is. We verliezen hierdoor 20cm x 14 meter aan erf (ongeveer 3m2), maar dit is wel de meest praktische oplossing zodat de hele schutting er niet uit moet.

• iasix
Requiem19 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 13:55:
[...]

We hebben de afmetingen van het perceel gekregen en alles nagemeten. Het hedera hekwerk staat goed aan onze kant, wat betekent dat de 'verkeerd geplaatste schutting' op ons perceel staat en dat ongeveer 20cm van de tuin van de buren eigenlijk ons perceel is.

Gevolg hiervan is volgens onze jurist vooral nadelig voor de buren. Als de buren ooit iets bouwen op dat stukje perceel, zal een deel daarvan middels natrekking behoren tot 'onze grond'. Wij zouden dan kunnen eisen dat het afgebroken wordt, wat we natuurlijk niet zouden doen. Maar je weet nooit wie na ons het huis koopt.

De oplossing is nu dat we bij het definitief maken van de erfgrenzen met het kadaster afspreken dat de 'verkeerd geplaatste' schutting de juiste erfgrens is. We verliezen hierdoor 20cm x 14 meter aan erf (ongeveer 3m2), maar dit is wel de meest praktische oplossing zodat de hele schutting er niet uit moet.
En wat kost 1 m2 grond en ga je dit met je buren verrekenen?

• rubenos
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 22:22
Requiem19 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 13:55:
[...]

Begrijp goed dat je in deze situatie het gewoon wil afsluiten, maar is die m2 aan perceel niet veel meer waard dan de kosten van het verplaatsen van de schutting?

Mitsubishi SUZ-SWM60 VA warmtepomp / PV Zuid: 3805WP / Noord: 830WP / Orcon MaxComfort-500 WTW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
iasix schreef op donderdag 1 september 2022 @ 14:08:
[...]

En wat kost 1 m2 grond en ga je dit met je buren verrekenen?
Nee, de buren kunnen er ook weinig aan doen dat de schutting verkeerd staat. Je moet ook nog samen even met elkaar door een paar jaar he, dus het moet wel gezellig blijven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
rubenos schreef op donderdag 1 september 2022 @ 14:11:
[...]

Begrijp goed dat je in deze situatie het gewoon wil afsluiten, maar is die m2 aan perceel niet veel meer waard dan de kosten van het verplaatsen van de schutting?
Zal ongeveer op hetzelfde uitkomen. Daarnaast hebben we een perceel van bijna 500m2, die 20cm is op het geheel redelijk verwaarloosbaar.

Wel een les voor mezelf (en toekomstige huizenkopers :P). Zelf alles goed nameten en op het moment van plaatsen er gewoon bijblijven.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:32
Afspraak gemaakt voor het passeren! Nu begint het pas echt :+

Members only:

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

• kepler
Sowieso zit er altijd een paar procent onzekerheid in de kavelgrootte is mij wel eens verteld. Alles onder 5procent verschil wordt niet verrekend, daarboven maak je kans.

Er stond wel zoiets in onze koopakte volgens mij, dat een kleiner kavel niet gecompenseerd zal worden.

• Requiem19
kepler schreef op donderdag 1 september 2022 @ 14:45:
Sowieso zit er altijd een paar procent onzekerheid in de kavelgrootte is mij wel eens verteld. Alles onder 5procent verschil wordt niet verrekend, daarboven maak je kans.

Er stond wel zoiets in onze koopakte volgens mij, dat een kleiner kavel niet gecompenseerd zal worden.
Dat klopt, maar dat is het verschil tussen het genoemde aantal m2 in je koopakte en de voorlopige erfgrenzen zoals uitgezet door de bouwer.

Dat ligt iets anders in onze situatie, waarin een schutting niet goed op de voorlopige erfgrens staat. De definitieve erfgrens wordt pas bepaald als het kadaster langs gekomen is. Bij die definitieve bepaling van je erfgrenzen moet je zelf aanwezig zijn en moet je laten zien aan de landmeter waar de erfgrenzen precies lopen dmv schutting / paaltjes etc.

• Krijgertje1979
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:27
kepler schreef op donderdag 1 september 2022 @ 14:45:

Dat klopt wel, alleen in dit geval komt hier bovenop dat er 3m2 weggedaan wordt.
Dat kepler daar vanaf ziet om een goede relatie met de buren te hebben is te prijzen, maar het is wel degelijk een opoffering vanuit zijn kant.

Ik mag aannemen dat die buren dus ook nooit gaan klagen over te harde muziek bij volgend feestje 8)7

• iasix
Krijgertje1979 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 14:48:
[...]

Dat klopt wel, alleen in dit geval komt hier bovenop dat er 3m2 weggedaan wordt.
Dat kepler daar vanaf ziet om een goede relatie met de buren te hebben is te prijzen, maar het is wel degelijk een opoffering vanuit zijn kant.

Ik mag aannemen dat die buren dus ook nooit gaan klagen over te harde muziek bij volgend feestje 8)7
Dat dus. Ik had zelf die 3m2 verrekend of 'terug' genomen. Even goede vrienden/buren, maar is puur zakelijk. Als dat de relatie verslechtert dan is die sowieso al fragiel. Het is gewoon je recht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SL104
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 09-05 08:51
Ik snap @Requiem19 wel hoor, bij zo'n groot perceel merk je er in de praktijk weinig van dat die 3 m2 er niet is, en je bespaart jezelf een hoop moeite en energie door het maar te laten gaan. Is ook wat waard, bij een verhuizing heb je al zoveel aan je hoofd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Requiem19
Wat mij betreft moet iedereen lekker zelf weten hoe hij of zij ermee omgaat, no hard feelings als je het zelf anders gedaan had :).

Voor mij is het belangrijkste dat het juridisch goed geregeld is en er niet over een paar jaar onduidelijkheid / gedoe komt, zeker in het geval wij zelf gaan verhuizen of een van de buren gaat verhuizen en de nieuwe bewoner opeens denkt 'dit klopt niet, dus....'.

Daarnaast is de fout ontstaan door een combinatie van fouten. De projectaannemer heeft een meetfout gemaakt met het hedera hekwerk van de buren en de schuttingbouwer heeft keurig een schutting loodrecht neergezet op de woning, ervan uitgaande dat de tekening klopt en de erfgrens recht was. Veel plezier met het bepalen wie nu uiteindelijk aansprakelijk is en wie uiteindelijk voor de kosten van het verplaatsen van de schutting gaat betalen. En punt 2, de hedera van de buurman zou ook verplaatst moeten worden eerst door de bouwer, waardoor het echt maanden zou kunnen gaan duren voordat er uberhaupt een schutting weer (goed) staat.

Ondertussen heeft iedereen z'n tuinen al gedaan, is alles bestraat etc etc etc....

De praktijk is soms net even iets anders dan hoe je erover nadenkt als je het leest imo :).

• Requiem19
Dubbel

[ Voor 99% gewijzigd door Requiem19 op 01-09-2022 15:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 896gerard
Toppe schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 17:51:
[...]

Basis keuken en basis badkamer? Die woning hier was volledig casco verkocht.

***members only***
Juist ja, 'wat opknappen'. 100% winst op de investering. Dan vraagt men zich af waar al dat extra geprinte ECB-geld blijft. :/

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
896gerard schreef op donderdag 1 september 2022 @ 15:28:
[...]

Juist ja, 'wat opknappen'. 100% winst op de investering. Dan vraagt men zich af waar al dat extra geprinte ECB-geld blijft. :/
Zou je niet het zelfde gedaan hebben als je de mogelijkheid hebt? Na opknappen zou je zo nog maar eens 200K in je zak kunnen steken ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
Vandaag akkoord gegeven voor de eerste klus dat na oplevering gedaan moet worden. Betreft het stucen van plafond en wc's. Heb wel het idee dat dat ook flivnk duurder is geworden dan de prijzen die ik eerder ben tegen gekomen. Plafond stucen plus schilderen kom ik nu uit 24 euro per m2 excl BTW. Dus 29 euro per m2 incl. BTW. Overigens inclusief dichtsmeren van v-naden. Vind bijna 30 per m2 best fors aan de prijs, maar heb ook offertes gehad die richting de 40 per m2 gingen.

De eerste offerte is dus gedaan, nu nog:
- renovlies (diverse offertes binnen, gaat ook snel richting de 20 m2 incl aanbrengen accentkleur)
- vloer (nog onduidelijk welke pvc-vloer we exact nemen)
- tuin (offerte binnen, laatste fase met aanscherpingen nog nodig)

Zijn wel een beetje de grootste klussen die in huis gedaan gaan worden. Wellicht dat ik nog een interieurbouwer ga benaderen voor kasten maar dat is ook een beetje afhankelijk van de verkoopprijs van ons huis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Blik1984 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 15:37:
Vandaag akkoord gegeven voor de eerste klus dat na oplevering gedaan moet worden. Betreft het stucen van plafond en wc's. Heb wel het idee dat dat ook flivnk duurder is geworden dan de prijzen die ik eerder ben tegen gekomen. Plafond stucen plus schilderen kom ik nu uit 24 euro per m2 excl BTW. Dus 29 euro per m2 incl. BTW. Overigens inclusief dichtsmeren van v-naden. Vind bijna 30 per m2 best fors aan de prijs, maar heb ook offertes gehad die richting de 40 per m2 gingen.

De eerste offerte is dus gedaan, nu nog:
- renovlies (diverse offertes binnen, gaat ook snel richting de 20 m2 incl aanbrengen accentkleur)
- vloer (nog onduidelijk welke pvc-vloer we exact nemen)
- tuin (offerte binnen, laatste fase met aanscherpingen nog nodig)

Zijn wel een beetje de grootste klussen die in huis gedaan gaan worden. Wellicht dat ik nog een interieurbouwer ga benaderen voor kasten maar dat is ook een beetje afhankelijk van de verkoopprijs van ons huis
Waar een zakje MP 3 jaar geleden nog onder de €6,50 zat is dat nu ondertussen al dik boven de €9 per zak... is al dik 33%. In een gemiddelde woning smeer je snel een palletje MP weg, reken uit je verlies ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kepler
Requiem19 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 15:19:
Wat mij betreft moet iedereen lekker zelf weten hoe hij of zij ermee omgaat, no hard feelings als je het zelf anders gedaan had :).

Voor mij is het belangrijkste dat het juridisch goed geregeld is en er niet over een paar jaar onduidelijkheid / gedoe komt, zeker in het geval wij zelf gaan verhuizen of een van de buren gaat verhuizen en de nieuwe bewoner opeens denkt 'dit klopt niet, dus....'.

Daarnaast is de fout ontstaan door een combinatie van fouten. De projectaannemer heeft een meetfout gemaakt met het hedera hekwerk van de buren en de schuttingbouwer heeft keurig een schutting loodrecht neergezet op de woning, ervan uitgaande dat de tekening klopt en de erfgrens recht was. Veel plezier met het bepalen wie nu uiteindelijk aansprakelijk is en wie uiteindelijk voor de kosten van het verplaatsen van de schutting gaat betalen. En punt 2, de hedera van de buurman zou ook verplaatst moeten worden eerst door de bouwer, waardoor het echt maanden zou kunnen gaan duren voordat er uberhaupt een schutting weer (goed) staat.

Ondertussen heeft iedereen z'n tuinen al gedaan, is alles bestraat etc etc etc....

De praktijk is soms net even iets anders dan hoe je erover nadenkt als je het leest imo :).
Wij hebben ook zoiets gehad met een hoogteverschil. We wilden graag al onze (voor)tuin aanleggen voordat de de weg er lag. Netjes alle gegevens opgevraagd bij de gemeente voor hoogtes en ook gekregen. Na het aanleggen van de straat blijkt dat de aannemer het huis 8cm te hoog heeft opgeleverd en de gemeente de straat 8cm te laag...

Uiteindelijk kon de stratenmaker het fixen voor een paar honderd euro. Uiteindelijk gewoon geaccepteerd als 'onvoorzien'. Wel even geprobeerd te verhalen bij aannemer en/of gemeente, maar dat zou een lang verhaal worden. Hadden we geen zin in :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwla
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:23

Niwla

dat dus....

Fethoz69 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 08:59:
[...]

Vreemd, gisteren de aannemer bij ons gesproken, die zegt dat het zeker wel moet en kost circa 10 dagen om dit goed uit te voeren.
Ik wil hier toch nog even op doorgaan.
Ik heb mijn aannemer ook nog maar eens extra gevraagd om uitsluitsel te krijgen (vloerenboer zegt dat het wél moet maar dat zou ik ook zeggen als ik hem was geweest).

Maar: Als je verdelers geen thermostaatknop hebben en je warmtepomp hier geen "speciaal programma" voor heeft, hoe kan je dan opstoken? Watertemperatuur regelen op de warmtepomp en thermostaat volle bak open?

Ik hoor van andere kopers (reeds opgeleverd) dat de warmtepomp automatisch in koelstand staat omdat de buitenvoeler een hogere buitentemperatuur dan binnen meet 8)7

niets moet......behalve adem halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MemeMaster
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 02-06 19:54
https://www.ad.nl/wonen/p...is-niet-gekocht~a4ca8656/

"Plots grote boom in tuin van nieuwbouwhuis, kappen mag niet: 'Als ik dit had geweten, had ik dit huis niet gekocht"

Foutje van de bouwer maar ik vind dit wel een beetje een overdreven reactie van de koper. De boom staat in een hoek neemt niet veel ruimte in als ik de foto bekijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2HsUrBD55DYgYElWA_GorZDK-1I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bdzsBmH2YLQZDvI3B10OtqLW.webp?f=user_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:30
Ik vind het wel een mooi boompje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diablow
MemeMaster schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:19:

Foutje van de bouwer maar ik vind dit wel een beetje een overdreven reactie van de koper. De boom staat in een hoek neemt niet veel ruimte in als ik de foto bekijk.
Het kan ook voor veel schaduw zorgen. Verder natuurlijk overlast door bladeren enzo. Zou het zelf niet zo erg vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Zoals hierboven aangegeven, ligt het aan de ligging van het huis.
Stel het is een woning geheel op het zuiden en deze boom staat voor een groot deel van de middag is de zon.. Baal je wel lijkt mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Source90 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:42:
Zoals hierboven aangegeven, ligt het aan de ligging van het huis.
Stel het is een woning geheel op het zuiden en deze boom staat voor een groot deel van de middag is de zon.. Baal je wel lijkt mij.
De meeste mensen willen in de zomer schaduw in de tuin, daarom worden er zoveel overkappingen gebouwd en in de winter zon, want dat geeft veel daglicht in je huis. Een boom zorgt van nature dat er in de zomer schaduw komt en in de winter licht. Het duurt jaren voordat je een fatsoenlijke boom in je tuin kan krijgen. Dus mij lijkt het wel wat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Z___Z schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:47:
[...]

De meeste mensen willen in de zomer schaduw in de tuin, daarom worden er zoveel overkappingen gebouwd en in de winter zon, want dat geeft veel daglicht in je huis. Een boom zorgt van nature dat er in de zomer schaduw komt en in de winter licht. Het duurt jaren voordat je een fatsoenlijke boom in je tuin kan krijgen. Dus mij lijkt het wel wat :)
Wij gaan ook een boom aanschaffen, wel behoorlijke discussie met buurman gehad waar hij komt. Ookal is het onze tuin, geen zin in Rijdende Rechter taferelen :') .

Buurvrouw moest en zou namelijk moeten kunnen zonnen zonder schaduw.

Dus tja, ze zijn er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Laatst online: 14-09 23:58
Source90 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:51:
[...]

Wij gaan ook een boom aanschaffen, wel behoorlijke discussie met buurman gehad waar hij komt. Ookal is het onze tuin, geen zin in Rijdende Rechter taferelen :') .

Dus tja, ze zijn er wel.
2 meter van de erfgrens mag toch?

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
kw_nl schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 17:13:
[...]

Dat lijkt te kloppen:
https://www.das.nl/ondern...-het-aangrenzende-perceel

Maar goed ja zal waarschijnlijk al snel 230cm+ moeten nemen, de boom groeit natuurlijk in de breedte en als ze het van af de schors aan de buiten kant gaan meten kan je als nog je boom zagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maartenteraar
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 27-06-2024
Source90 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:51:
[...]
Maar dan even voor mijn beeldvorming van hele verhaal en de situatie:

Buurvrouw beetje om aan te turen of tijd voor extra hoge schutting?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
kw_nl schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 17:13:
[...]

Dat het mag wil niet zeggen dat je het ook maar moet doen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bteq
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 11-09 18:38
Maartenteraar schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 18:00:
[...]

Maar dan even voor mijn beeldvorming van hele verhaal en de situatie:

Buurvrouw beetje om aan te turen of tijd voor extra hoge schutting?
Precies dat. Mijn vorige buurvrouw (leuke Poolse dame) wilde zelf een schutting waarvan het bovenste deel kan omklappen, zodat je een soort bar hebt. Mijn huidige buurvrouw (ze zit niet op Tweakers) die ook nog eens op mijn schoonmoeder lijkt, snapt niet waarom er prikkeldraad en spijkers op mijn schutting zitten.....tjah. :F

Ontopic: Brief gehad van het kadaster om de definitieve erfgrens te bepalen. Je kan er ook je buren voor machtigen (wij kunnen die datum niet) zag ik....

Zou wat zijn als de erfgrens dan opeens een meter veranderd is...

[ Voor 17% gewijzigd door Bteq op 02-09-2022 22:05 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:55
Ons huis is afgelopen weer opgeleverd. Hoera!
De vloer uiteindelijk duurder uitgevallen dan gehoopt.
8700 voor beneden visgraat en twee verdiepingen recht (totaal 130m2)
Renovlies inclusief verven uiteindelijk 5700 euro inclusief 6 kleuren en afwasbare verf.
Kost allemaal een pak maar dan heb je wat.. ik ben alvast bang voor de offerte voor de tuin. Zal ook allemaal wel duurder wezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
BiG-GuY schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 13:08:
[...]

Het ligt natuurlijk ook heel erg waar je zelf waarde aan hecht en wat je überhaupt te besteden hebt wat realistisch is. In ons project zat bijvoorbeeld geen standaard badkamer/toilet of keuken. Dus je moest wel meer uitgeven dan VON om een woonbare woning te hebben.

€1000 aan raambekleding is niet heel veel overigens. Wij zaten op een veelvoud daarvan, maar wij wilden ook geen standaard gordijnen en wilden alles elektrisch hebben binnen. Dan loopt het al snel op.

Toen ik in mijn vorige woning introk in 2017 was ik single en had ik bijna geen spaargeld over na het kopen van die woning. Toen heb ik ook de goedkoopste dingen gehaald die ik kon vinden, zolang het functioneel was. Bij die woning had ik ook niet het plan om langer dan 5 jaar in te wonen. Met de nieuwe woning willen we hier toch wel minimaal 10-20 jaar wonen, dus ook investeringen gedaan in spullen die zulke tijden mee moeten kunnen.
Voor duizend euro heb je nog niet eens een gordijn op maat beneden bij de Gamma... Duizend euro voor raambekleding zou bespottelijk goedkoop zijn. Wij bezuinigen op gordijnen door ze daar te doen, maar al in zit je daar toch zeker ook op 3k. Bij Thuisin kregen we een offerte van bijna 6k. En dat was niet echt heel luxe spul..

[ Voor 6% gewijzigd door WouterL op 03-09-2022 10:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MemeMaster
WouterL schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 22:26:
[...]

Voor duizend euro heb je nog niet eens een gordijn op maat beneden bij de Gamma... Duizend euro voor raambekleding zou bespottelijk goedkoop zijn. Wij bezuinigen op gordijnen door ze daar te doen, maar al in zit je daar toch zeker ook op 3k. Bij Thuisin kregen we een offerte van bijna 6k. En dat was echt heel luxe spul..
Emh je moet creatief zijn. Je kunt goede kwaliteit kant en klare gordijnen kopen en dit op maat laten maken bij de turkse kleermaker (die zijn vaak goedkoper). Ik was €10 euro kwijt per gordijn voor het op maat maken. Of je kunt in Amsterdam op de stoffenmarkt hele goede gordijnstof halen en dat op maat laten maken bij de turk.
Maar ik begrijp dat dit niet voor iedereen een optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 896gerard
WouterL schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 22:26:
[...]

Voor duizend euro heb je nog niet eens een gordijn op maat beneden bij de Gamma... Duizend euro voor raambekleding zou bespottelijk goedkoop zijn. Wij bezuinigen op gordijnen door ze daar te doen, maar al in zit je daar toch zeker ook op 3k. Bij Thuisin kregen we een offerte van bijna 6k. En dat was echt heel luxe spul..
Het voordeel van partijen als Thuisin is dat ze wel service achter de hand hebben. Wij hebben geaccepteerd dat het wat ging kosten en daar elektrische vouwgordijnen besteld voor een hoekraam (dus effectief twee motoren en twee gordijnen). Daar is nadien nog wel twee keer een monteur van Toppoint uit België voor komen rijden omdat ze niet goed synchroon liepen en niet goed afgesteld waren qua stops. Ik kan zelf wel wat, maar dit vouwgordijnen afstellen was een bijzonder gepriegel, niet in het minst omdat één van de gordijnen 2,5 meter lang is.

Overigens mag ik misschien meteen wel ventileren dat níemand verstand lijkt te hebben van elektrische (vouw)gordijnen. Ik weiger afstandbedieningen vanwege mijn premium bedrade systeem en verkopers snappen dit niet. Het is best een niche in de markt dus aan YouTube heb je ook niet veel, daar is alles 'accu op wifi' wat de klok slaat. Thuisin moest bij elke vraag eerst mailen met de leverancier. Ik wist pas toen de vouwgordijnen kwamen welke aansturing het zou gaan worden :O

[ Voor 4% gewijzigd door 896gerard op 03-09-2022 01:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:53
896gerard schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 01:40:
[...] Ik wist pas toen de vouwgordijnen kwamen welke aansturing het zou gaan worden :O
En, welk systeem heb je nu gekregen uiteindelijk?

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 896gerard
big bang schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 08:56:
[...]

En, welk systeem heb je nu gekregen uiteindelijk?
Het bleken Somfy Sonesse 40 WT motoren te zijn. Deze worden tegelijk geschakeld dmv een relaisbox omdat hard parallel geschakelde AC motoren elkaar kapotmaken (EMF). Er zitten 4 Finder 230V AC relais in en de behuizing is 3D geprint. De relaisbox wordt voor nu aangestuurd met een wandschakelaar. Vanuit de bouw liep er een loze leiding naar de buurt van de vouwgordijnen, deze heb ik zelf doorgetrokken naar de hoek van het raam. Strak achter de cassette van het eerste gordijn loopt een kabelgoot naar het tweede gordijn.

De loze leiding gaat naar een schakelkast die nog wat meer dingen aanstuurt en 1 afstandbediening heeft.

Voor mij is het voordeel hiervan
  • dat de vouwgordijnen hardwarematig gesynchroniseerd zijn
  • er is altijd een wandschakelaar
  • geen accu's die leegmaken
  • geen extra afstandbediening
  • slechts zorgen maken om de beveiliging van 1 draadloos kanaal
  • timers, reacties op aanwezigheid etc zijn afhankelijk van een stuk code dat ik zelf geschreven heb. Geen interfacing met individuele softwarepakketten van grote partijen.
Overigens kun je om heel wat redenen een ander systeem hebben, prima. Ik wil het zelf zó ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
Blik1984 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 15:34:
[...]

Ik weet niet of er kinderen in het spel zijn, dat maakt een en ander al wel wat ingewikkelder.

Verder is het vaak zo dat een stukadoor, renovliezer, schilder, vloerenlegger allemaal het alleenrecht in de woning zullen eisen en je in principe pas kamers af gaat hebben als die partijen klaar zijn. Veel sneller dan 4-5 weken zal dat niet zijn.

Beste kans om echt snel in huis te kunnen is door eventueel een garage snel de vloer af te maken en de wanden te schilderen. Maar dat moet er dan wel zijn. En dan mis je alsnog een keuken/badkamer.

Ben zelf ook al een beetje bezig met planning, maar heel veel eerder dan 5-6 weken zie ik mezelf niet kunnen verhuizen:
- 2 weken stukadoor
- 2 weken renovliezer
- week vloer leggen
- halve week keuken plaatsen

Op zich kun je al wat gaan verhuizen en doen als de keuken geplaatst wordt, maar veel eerder lukt denk ik niet
Mijn feitelijke doorloop tijden:
- 2 dagen vloer leggen
- 4 dagen renovlies én verven
- 1 dag keuken plaatsen.
(Grote keuken met eiland)
Totale doorlooptijd: 1 week..
Nu is dit op een huis van 130m2 wonen, maar jouw gereken is wel heel ruim.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
WouterL schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 14:27:
[...]

- 2 dagen vloer leggen
- 1 dag keuken plaatsen.
Ik reken liever ruim in het begin, bij de daadwerkelijke planning komt alles wel bij elkaar. En 7 werkdagen is meestal geen week, of kwamen de werklui bij jou ook op zaterdag/zondag?

Maar het scheelt sowieso al een hoop als je geen stucadoor nodig hebt voor het plafond. De renovliezer geeft aan 6-8 werkdagen nodig te hebben en ik heb 2 verschillende vloeren die gelegd moeten worden door 2 partijen (pvc en tegels), dus dat scheelt ook weer. En 2 dagen keuken is ook niet abnormaal, meestal wordt de keuken 1 dag vantevoren geleverd en 1 dag montage. En dan is het ook nog vaak zo dat niet alles 100% op elkaar aansluit, dus je hebt ook nog verloren dagen ertussen zitten.

Ik denk niet dat ik heel ver van de werkelijkheid af ga zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Blik1984 schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 17:06:
[...]

Ik reken liever ruim in het begin, bij de daadwerkelijke planning komt alles wel bij elkaar. En 7 werkdagen is meestal geen week, of kwamen de werklui bij jou ook op zaterdag/zondag?

Maar het scheelt sowieso al een hoop als je geen stucadoor nodig hebt voor het plafond. De renovliezer geeft aan 6-8 werkdagen nodig te hebben en ik heb 2 verschillende vloeren die gelegd moeten worden door 2 partijen (pvc en tegels), dus dat scheelt ook weer. En 2 dagen keuken is ook niet abnormaal, meestal wordt de keuken 1 dag vantevoren geleverd en 1 dag montage. En dan is het ook nog vaak zo dat niet alles 100% op elkaar aansluit, dus je hebt ook nog verloren dagen ertussen zitten.

Ik denk niet dat ik heel ver van de werkelijkheid af ga zitten
Ja de vloer werd op zaterdag en zondag gedaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MemeMaster
WouterL schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 17:08:
[...]

Ja de vloer werd op zaterdag en zondag gedaan
.

Wij hadden ook minder dan twee weken nodig voor:

-Renovlies + verf hele woning van 130m2 (minder dan 1 dag)
-Tegelvloer benedenverdieping (2 dagen, in het weekend)
-Laminaat bovenverdiepingen(1 dag)
-Keuken plaatsen (2dagen)
En tussendoor een dagje om dingen te laten drogen enz.

Bij ons kwamen de werklieden vaak wel met meerdere mensen. Renovliesman kwam bijv. met vier mensen ze waren daarom binnen een ochtend en een deel van de middag klaar. Ondanks de snelheid hebben ze goed werk geleverd, alles eerst geschuurd en renovlies strak zonder zichtbare naden.

Gezien mijn ervaring vind ik 6-8 dagen voor renovlies wel veel. Maar misschien is je woning heel groot.

Tegelzetter kwam bij ons ook met een ploegje. Leken meer matties (jonge jongens) want ze hadden heel veel lol onderling, maar ook goed werk geleverd.

Ik was heel blij dat alles zo vlot ging, wilde na oplevering zo snel mogelijk intrekken.

[ Voor 20% gewijzigd door MemeMaster op 03-09-2022 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
[...]

- 2 dagen vloer leggen
- 1 dag keuken plaatsen.
+ al die kleine klusjes die nog gedaan moeten worden :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MemeMaster
Toppe schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 22:50:
[...]

Maar dit gaat meer om de doorlooptijd van de grote dingen die je minimaal gedaan wil hebben voordat je kan verhuizen zoals vloer en wanden. Dus "al die kleine klussen" is niet zo relevant. Of moeten alle schilderijen ook eerst hangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
Toppe schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 22:50:
[...]

Ja dat komt nog ;w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14-09 12:44
[...]

- 2 dagen vloer leggen
- 1 dag keuken plaatsen.
Dat is leuk als het naadloos aansluit, maar lukt dat ook?
Als ik hier kijk hebben diverse partijen moeite gehad met de planning.

De stukadoor was op tijd klaar maar het schilderen van het plafond (3 lagen) kostte nog drie dagen extra ivm droogtijd.
We kregen lekkage waardoor het leggen van de vloer anderhalve week vertraging opliep.
De renovliezers waren een dag langer bezig dan verwacht door ziekte bij medewerkers.
De keuken stond wel in een dag, maar dat ging nog bijna mis met de planning omdat de vloer niet klaar was.
De aannemer voor de zolder kon door vertraging op eerdere projecten pas acht dagen later beginnen en was daardoor voor de verhuizing nog niet klaar.

Ik noem maar even wat voorbeelden waardoor je planning niet zo goed kan lopen.
Al met al ben ik heel blij dat wij ruim gerekend hebben voor het klussen en pas na enkele maanden zijn verhuisd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Pannencouque schreef op zondag 4 september 2022 @ 07:45:
[...]
Dat is leuk als het naadloos aansluit, maar lukt dat ook?
Als ik hier kijk hebben diverse partijen moeite gehad met de planning.

De stukadoor was op tijd klaar maar het schilderen van het plafond (3 lagen) kostte nog drie dagen extra ivm droogtijd.
We kregen lekkage waardoor het leggen van de vloer anderhalve week vertraging opliep.
De renovliezers waren een dag langer bezig dan verwacht door ziekte bij medewerkers.
De keuken stond wel in een dag, maar dat ging nog bijna mis met de planning omdat de vloer niet klaar was.
De aannemer voor de zolder kon door vertraging op eerdere projecten pas acht dagen later beginnen en was daardoor voor de verhuizing nog niet klaar.

Ik noem maar even wat voorbeelden waardoor je planning niet zo goed kan lopen.
Al met al ben ik heel blij dat wij ruim gerekend hebben voor het klussen en pas na enkele maanden zijn verhuisd.
Ja, dit is ook daadwerkelijk zo gelopen. Ik denk dat drie weken uittrekken over het klussen wel realistisch is, maar je kunt altijd een tegenslag hebben natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Ghe, wij hebben niet 3 weken, maar 4 maanden uitgetrokken voor alles 😁

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:08
Hier ook 4 maanden. Overal een week tussen aan marge, alles goed laten drogen voor de volgende komt. Liever een maand later verhuizen, dan stress ivm uitloop van de planning. We hadden zo ook al genoeg stress.

Maar het einde komt in zicht, komende week de keuken en over 3 weken verhuizen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
millerman_sf schreef op zondag 4 september 2022 @ 08:23:
Hier ook 4 maanden. Overal een week tussen aan marge, alles goed laten drogen voor de volgende komt. Liever een maand later verhuizen, dan stress ivm uitloop van de planning. We hadden zo ook al genoeg stress.

Maar het einde komt in zicht, komende week de keuken en over 3 weken verhuizen!
Precies - en dat komt hier al goed uit als ik zie wat er allemaal is mis gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
We wonen bijna een uur rijden van de nieuwbouw af. Lijkt me dan niet erg praktisch als het lang duurt. Maar zolang ik internet en een bureautje oid heb zou ik er iig al kunnen werken. Duurt voor ons nog zeker anderhalf jaar, dus nog genoeg tijd om het te plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
MemeMaster schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 23:01:
[...]

Maar dit gaat meer om de doorlooptijd van de grote dingen die je minimaal gedaan wil hebben voordat je kan verhuizen zoals vloer en wanden. Dus "al die kleine klussen" is niet zo relevant. Of moeten alle schilderijen ook eerst hangen?
Al die kleine klusjes is uiteindelijk het meeste werk. En wat ik nu kan doen scheelt straks weer als het huis vol staat.

Wij hebben 6 weken gehad tussen oplevering en verhuizing. Vloer begaande grond lag er in en de muren waren allemaal al voorzien van renovlies en schilderwerk. Keuken kwam 2 dagen ná verhuizing en werd 3 dagen daarna geplaatst. Dat hebben we bewust gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Wij hebben geen opstookprotocol gekregen van de bouwer, maar de cementdekvloeren van de buurman waren nog te nat om de vloeren te plaatsen…

Heeft iemand een idee waar ik een standaard opstookprotocol vindt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kepler
Wij hadden ook 4 maanden gepland na oplevering van het huis, maar daar moesten ook nog de badkamers en wc's erin gezet worden. Uiteindelijk precies goed uitgekomen, ondanks door lastminute maand vertraging bij oplevering.

Wel is er na verhuizing nog wat doorgeklust aan de grote badkamer, ook omdat die 3 maanden precies in de zomervakantie viel...

Met drie kinderen wilden we geen 'risico' nemen met de verhuizing. Zonder kinderen was het een ander verhaal geweest, hadden we ws wat strakker gepland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MemeMaster
Toppe schreef op zondag 4 september 2022 @ 08:38:
[...]

Al die kleine klusjes is uiteindelijk het meeste werk. En wat ik nu kan doen scheelt straks weer als het huis vol staat.

Wij hebben 6 weken gehad tussen oplevering en verhuizing. Vloer begaande grond lag er in en de muren waren allemaal al voorzien van renovlies en schilderwerk. Keuken kwam 2 dagen ná verhuizing en werd 3 dagen daarna geplaatst. Dat hebben we bewust gedaan.
Ik geloof best dat 6-9 maanden uitrekken voor alle grote en kleine klusjes in je nieuwbouw voordat je gaat verhuizen heel fijn is, dat ontken ik niet. Ik zeg alleen dat je ook binnen twee weken je huis gereed kunt hebben om te verhuizen waarbij alle wanden, vloer en keuken gedaan zijn. En dan heb je inderdaad nog niet overal de planken hangen die je wilde, maar dat gaat prima na de verhuizing in tegenstelling tot een tegelvloer laten plaatsen in de woonkamer als je er al woont.
De een heeft de luxe om veel tijd te nemen de ander niet. Het leek me ook goed om dit te delen voor de mensen die niet de luxe hebben en snel moeten verhuizen zodat ze weten dat het kan binnen twee weken met een strakke planning. Aan deze informatie had ik zelf veel gehad, want ik viel ook in die categorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
MemeMaster schreef op zondag 4 september 2022 @ 10:09:
[...]

Ik geloof best dat 6-9 maanden uitrekken voor alle grote en kleine klusjes in je nieuwbouw voordat je gaat verhuizen heel fijn is, dat ontken ik niet. Ik zeg alleen dat je ook binnen twee weken je huis gereed kunt hebben om te verhuizen waarbij alle wanden, vloer en keuken gedaan zijn. En dan heb je inderdaad nog niet overal de planken hangen die je wilde, maar dat gaat prima na de verhuizing in tegenstelling tot een tegelvloer laten plaatsen in de woonkamer als je er al woont.
De een heeft de luxe om veel tijd te nemen de ander niet. Het leek me ook goed om dit te delen voor de mensen die niet de luxe hebben en snel moeten verhuizen zodat ze weten dat het kan binnen twee weken met een strakke planning. Aan deze informatie had ik zelf veel gehad, want ik viel ook in die categorie.
Je doet of het na de wanden, keuken en vloeren alleen nog wat planken zijn die je op moet hangen... Tuurlijk kan je binnen 2 weken verhuizen maar dan hoop ik niet voor iemand dat er wat tegen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:08
Zeker scheelt het wat je moet en wilt doen. Bij onze huidige woning was een maand voldoende. De badkamer was af, dus direct stucen, schilderen, parketvloer erin en keuken erop. Daarna de rest na de verhuizing. Drogen van stucwerk en olie van de parketvloer duurde het langste.

Nu hebben we de gietvloer 3 weken laten drogen in de bouwvakvakantie, moest de badkamer geplaatst worden, de trap eruit en erin. Allemaal zaken die langer duren en kritisch zijn qua volgorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MemeMaster
Toppe schreef op zondag 4 september 2022 @ 10:20:
[...]

Je doet of het na de wanden, keuken en vloeren alleen nog wat planken zijn die je op moet hangen... Tuurlijk kan je binnen 2 weken verhuizen maar dan hoop ik niet voor iemand dat er wat tegen zit.
Klopt dingen als verlichting en raambekleding etc. kosten ook tijd en toen we zijn verhuisd waren dat soort dingen niet af maar daarvoor hebben we juist lekker de tijd genomen na de verhuizing.
millerman_sf schreef op zondag 4 september 2022 @ 10:55:
Zeker scheelt het wat je moet en wilt doen. Bij onze huidige woning was een maand voldoende. De badkamer was af, dus direct stucen, schilderen, parketvloer erin en keuken erop. Daarna de rest na de verhuizing. Drogen van stucwerk en olie van de parketvloer duurde het langste.

Nu hebben we de gietvloer 3 weken laten drogen in de bouwvakvakantie, moest de badkamer geplaatst worden, de trap eruit en erin. Allemaal zaken die langer duren en kritisch zijn qua volgorde.
Ik ga er vanuit dat de meeste mensen zo realistisch zijn om te snappen dat ze met dit soort klussen niet binnen 2 weken kunnen verhuizen. Als je vloer al alleen al drie weken moet drogen...

Als je alleen de basics wil doen, geen gekke dingen als je trap eruit halen :P en je al een badkamer hebt is het haalbaar. Het plaatsen van een badkamer stond ook niet in m'n lijstje van dingen die je kunt doen om binnen twee weken te verhuizen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
MemeMaster schreef op zondag 4 september 2022 @ 11:02:
[...]

Klopt dingen als verlichting en raambekleding etc. kosten ook tijd en toen we zijn verhuisd waren dat soort dingen niet af maar daarvoor hebben we juist lekker de tijd genomen na de verhuizing.
[...]

Ik ga er vanuit dat de meeste mensen zo realistisch zijn om te snappen dat ze met dit soort klussen niet binnen 2 weken kunnen verhuizen. Als je vloer al alleen al drie weken moet drogen...

Als je alleen de basics wil doen, geen gekke dingen als je trap eruit halen :P en je al een badkamer hebt is het haalbaar. Het plaatsen van een badkamer stond ook niet in m'n lijstje van dingen die je kunt doen om binnen twee weken te verhuizen.
Bij ons waren de vloeren + plinten + muren + korpus van keuken ook binnen 2 weken klaar. Maar niets wat echt hoefde te drogen en op de bovenverdiepingen zelf geverfd / vloeren gelegd + geen kinderen. Tweekapper 150m2.

Als het had gemoeten hadden we toen al wel over gekund. Bijvoorbeeld als de oplevering onverhoopt toch uitgesteld was en we ons oude huis al uit hadden gemoeten vanwege de overdrachtsdatum. Daar maakte ik me vooraf wel een beetje druk om, maar afhankelijk van je wensen is het best mogelijk om het huis leefbaar in te richten in een week of 2.

Onze buren moesten wel over en hebben een tijdje op de eerste verdieping gewoond omdat er beneden wel wat misliep met de planning :P tja, zoiets doe je ook als je bij bestaande bouw gaat renoveren dus op zich niet gek. Die hebben het verder wel goed aangepakt door te zorgen dat die eerste verdieping gewoon 'af' was. Alleen jammer dat je dan wel op moet letten met vuil / rotzooi.

Andere kennissen van ons met een krap budget hadden echter wel érg optimistisch gerekend voor hun rijtjeswoning. Die hadden de illusie dat ze binnen een ruime week (weekend + werkweek + weekend) bovenstaande wel even konden klaren. Maar ze moesten ook nog materialen inkopen in die tijd... Die kwamen wel van een koude kermis thuis toen bleek dat ze met die 'in-één-laag-dekkende-verf' toch echt niet klaar waren op een prefab betonmuur :+

(uiteindelijk zijn ze na een maand nog steeds bezig met op bepaalde kamers gaatjes vullen + voorstrijken + schuren + verven + laag 2 verven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siddler
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-08 12:17
millerman_sf schreef op zondag 4 september 2022 @ 10:55:

Ik lees/hoor op veel plekken dat een m gietvloer in een nieuwbouwhuis een slecht idee is omdat het huis nog teveel zou gaan werken en daarmee de vloer zou gaan scheuren. Hoe hebben jullie daar rekening mee gehouden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Wij hebben op 4 weken gerekend om over te gaan. Badkamer is al af bij oplevering, gaat nog om keuken, vloer (beneden pvc en boven laminaat) en wanden (dunpleister + latex spuiten).

Daarnaast nog een aantal kleine klusjes die ik zelf doe. Betreft 2 onder 1 kap van 172m2, lijkt me redelijk te doen als er geen vertraging is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solexje
  • Laatst online: 02-09 21:35
Wat is de beste volgorde voor keuken, renovlies en pvc vloeren.
Vloerloods gaf aan…1 keuken..2 …wanden renovlies…3… vloeren waarbij een stukje doorgelegd wordt achter de keukenplint.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Solexje schreef op zondag 4 september 2022 @ 20:59:
Wat is de beste volgorde voor keusken, renovles en pvc vloeren.
Vloerloods gaf aan…1 keuken..2 …wanden renovlies…3… vloeren waarbij een stukje doorgelegd wordt achter de keukenplint.
Kom je uit spakenburg? :+

Keuken als laatst. Eerst wanden, dan vloer, dan keuken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solexje
  • Laatst online: 02-09 21:35
Nee…..uit Zwollywood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mryc
  • Registratie: April 2018
Solexje schreef op zondag 4 september 2022 @ 20:59:
Wat is de beste volgorde voor keuken, renovlies en pvc vloeren.
Onze vloerenboer komt na de wanden (1) en het plaatsen van de keuken (2). Wij krijgen click pvc en leggen niet door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fethoz69
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 13-09 11:33
Niwla schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 15:37:
[...]

Ik wil hier toch nog even op doorgaan.
Ik heb mijn aannemer ook nog maar eens extra gevraagd om uitsluitsel te krijgen (vloerenboer zegt dat het wél moet maar dat zou ik ook zeggen als ik hem was geweest).

Maar: Als je verdelers geen thermostaatknop hebben en je warmtepomp hier geen "speciaal programma" voor heeft, hoe kan je dan opstoken? Watertemperatuur regelen op de warmtepomp en thermostaat volle bak open?

Ik hoor van andere kopers (reeds opgeleverd) dat de warmtepomp automatisch in koelstand staat omdat de buitenvoeler een hogere buitentemperatuur dan binnen meet 8)7
Inderdaad super vaag. Aannemer hier zegt er een speciaal programma gedraaid wordt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Mryc schreef op maandag 5 september 2022 @ 08:23:
[...]

Onze vloerenboer komt na de wanden (1) en het plaatsen van de keuken (2). Wij krijgen click pvc en leggen niet door.
Bewuste keus om niet door te leggen? De hoogte van de vloer word gerekend vanaf de afgewerkte vloer en niet vanaf de beton vloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mryc
  • Registratie: April 2018
Toppe schreef op maandag 5 september 2022 @ 08:30:
[...]

Bewuste keus om niet door te leggen? De hoogte van de vloer word gerekend vanaf de afgewerkte vloer en niet vanaf de beton vloer.
Bewuste keus.
Pagina: 1 ... 150 ... 359 Laatste

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in Ervaringen met het bouwen van een eigen huis - Deel 3
Discussie over master - slave installatie en het bouwbesluit mag in Master - slave in nieuwbouw en het bouwbesluit

To kookgroep or not to kookgroep. Discussie staat hier: Het grote kookplaat aansluiten topic Je hebt minder kans om het aan te laten passen dan je denkt.