Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NCSmits
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-05 16:01
In ons project hebben we een weekplanning voor de rest van de bouw gekregen van de aannemer.

Kunnen we ze zeker niet aan houden, maar het is vooral zodat we zelf al een inschatting kunnen maken of de beoogde opleverdatum gehaald wordt (voor nu: week 13 2023). Als we bijv in week 44 dit jaar zien dat het dak er 2 weken te laat op ging, kunnen we ook de opleverdatum voor onszelf 2 weken uitstellen. :)

Tot nu toe halen ze de planning overigens echt precies op de week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacao70
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:43
Heeft er iemand ervaring met trackverlichting die (deels) in het verlaagd plafond zit zoals hier. Zijn er nadelen aan waar er rekening mee gehouden moet worden? En kan je dit plaatsen na het stucen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
MadDonkey schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 22:21:
[...]
Resterende werkzaamheden;

- afmonteren lichtpunten
- afmonteren WCD's en schakelaars
- plaatsen groepenkast

Dit kan blijkbaar lang duren ;w
Helaas zijn zulke vakmannen soms lastig te vinden in de huidige markt, Plus ze hebben ook nog even bouwvak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:16

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
cacao70 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 23:48:
Heeft er iemand ervaring met trackverlichting die (deels) in het verlaagd plafond zit zoals hier. Zijn er nadelen aan waar er rekening mee gehouden moet worden? En kan je dit plaatsen na het stucen?
https://www.trimlessspots...imless-hoog-2000mm-zwart/

Soort gelijk idee. Inbouw hoogte is al 5cm, dat wordt dus sowieso een verlaagd plafond.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
vormulier schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 10:29:
[...]

Helaas zijn zulke vakmannen soms lastig te vinden in de huidige markt, Plus ze hebben ook nog even bouwvak.
Laten we niet alles wegmoffelen onder ‘personeel is lastig te vinden’. Vaak is het ook lekker makkelijk omdat ze anders moeten afwijken van de ‘planning’.

Zo hebben ze hier bij een woning nog 5 dagen nodig om een binnendeur er in te hangen. Kan je vertellen, dat gebeurt de ochtend van de oplevering pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
Toppe schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 10:56:
[...]
Laten we niet alles wegmoffelen onder ‘personeel is lastig te vinden’. Vaak is het ook lekker makkelijk omdat ze anders moeten afwijken van de ‘planning’.

Zo hebben ze hier bij een woning nog 5 dagen nodig om een binnendeur er in te hangen. Kan je vertellen, dat gebeurt de ochtend van de oplevering pas.
Klopt, het is niet het antwoord op alle vertragingen, Hopelijk hebben ze de oplevering dan niet in de ochtend want dan lopen ze de vakman in de weg :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
vormulier schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 11:17:
[...]

Klopt, het is niet het antwoord op alle vertragingen, Hopelijk hebben ze de oplevering dan niet in de ochtend want dan lopen ze de vakman in de weg :9
3 paumelles heb je er in 2 minuten in zitten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDonkey
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-05 18:30
vormulier schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 10:29:
[...]

Ik heb een soortgelijke vakman nodig voor wat elektra aanpassingen achteraf aan de keuken. Deze heb ik vorige week binnen 2 dagen gevonden en in laten plannen.

De mannen (en vrouwen) zijn er echt wel hoor. Maar dan moet je wel kunnen plannen. En dat kan mijn bouwer absoluut niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
MadDonkey schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 11:37:
[...]

Ik heb een soortgelijke vakman nodig voor wat elektra aanpassingen achteraf aan de keuken. Deze heb ik vorige week binnen 2 dagen gevonden en in laten plannen.

De mannen (en vrouwen) zijn er echt wel hoor. Maar dan moet je wel kunnen plannen. En dat kan mijn bouwer absoluut niet.
En zelf geen extreem strakke planning hebben. Als het uitloopt bij een klus dan is iedereen die daarna komt ‘t haasje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perseus
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-05 18:26
iasix schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 07:50:
Jongens als ik die prijzen zo zie dan begin ik steeds meer te neigen naar goed waterbestendig laminaat.
Ieder zijn goed recht, maar ik verbaas mij ook de laatste jaren dat PVC de norm lijkt te worden. Wij hebben enkele jaren terug in onze bestaande woning een goede kwaliteit laminaat en ondervloer gekozen en is, tenzij je met je neus er direct boven gaat hangen, niet van echt hout te onderscheiden. En ook de naden zijn zo strak en doorgelamineerd dat je voor een beetje water niet bang hoeft te zijn. Kan daarnaast ook in combinatie met vloerverwarming en -koeling (R<<0.09). En omdat het een factor 3 goedkoper is dan egaliseren + plak PVC, zeker als je zelf legt, is het voor mij een no-brainer om voor laminaat te kiezen. Maak ik me ook niet zo druk om beschadigingen. Dus laminaat komt ook weer gewoon in onze nieuwbouwwoning volgend jaar :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:41
Perseus schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 12:25:
[...]

Ieder zijn goed recht, maar ik verbaas mij ook de laatste jaren dat PVC de norm lijkt te worden. Wij hebben enkele jaren terug in onze bestaande woning een goede kwaliteit laminaat en ondervloer gekozen en is, tenzij je met je neus er direct boven gaat hangen, niet van echt hout te onderscheiden. En ook de naden zijn zo strak en doorgelamineerd dat je voor een beetje water niet bang hoeft te zijn. Kan daarnaast ook in combinatie met vloerverwarming en -koeling (R<<0.09). En omdat het een factor 3 goedkoper is dan egaliseren + plak PVC, zeker als je zelf legt, is het voor mij een no-brainer om voor laminaat te kiezen. Maak ik me ook niet zo druk om beschadigingen. Dus laminaat komt ook weer gewoon in onze nieuwbouwwoning volgend jaar :) .
Ik heb in mijn huidige woning laminaat laten leggen, en bepaald geen goedkope meuk. Maar inmiddels ziet het er op veel plekken echt niet meer uit, met name in de keuken en op een andere plek waar een van de kinderen ooit een glas limonade heeft omgegooid waar we pas later achterkwamen.

Het liefst wil ik nu dus gewoon een vloer waar je bij wijze van spreken een emmer water overheen kunt gooien. Ik neigde daardoor naar PVC, maar nu komen al die verhalen over weekmakers weer. Het is ook nooit goed :D

omniscale.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• roltor
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:28
posttoast schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 13:12:
[...]

Ik heb in mijn huidige woning laminaat laten leggen, en bepaald geen goedkope meuk. Maar inmiddels ziet het er op veel plekken echt niet meer uit, met name in de keuken en op een andere plek waar een van de kinderen ooit een glas limonade heeft omgegooid waar we pas later achterkwamen.

Het liefst wil ik nu dus gewoon een vloer waar je bij wijze van spreken een emmer water overheen kunt gooien. Ik neigde daardoor naar PVC, maar nu komen al die verhalen over weekmakers weer. Het is ook nooit goed :D
Tegels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:41
Ja, die vind ik dan weer zo hard. En duur. Maar goed, ik klaag graag ;)

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
BiG-GuY schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 08:25:
Lijkt me dat de toplaag van “waterdicht” laminaat een zelfde soort stof is als PVC. Sowieso is het beide niet volledig waterdicht, als je eronder direct beton hebt.

Houdt ook rekening met de houdbaarheid. Laminaat zal nooit lang mee gaan, als het 5 jaar mooi blijft is het een uitzondering. Dus hoe goedkoop is je laminaat als je het elke 5 jaar moet vervangen.

Heb in de afgelopen 10 jaar al meerdere keren een lekkage in een keuken gehad, waardoor de vloer afgeschreven is, voor mij geen hout/pvc in de natte gebieden meer.

We hebben bewust overal tegels gedaan en zijn er erg blij mee. Zodat we voor de komende 30-50jr klaar zijn. Net geen 8k voor 113m2 verspreid over drie verdiepingen.
Laminaat is harder dan PVC. Wij hebben in onze oude woning al 10 jaar laminaat liggen in de woonkamer. Het ziet er nog uit als nieuw. Overal waar ik PVC zie liggen zie ik krassen op plekken waar stoelen staan en waar veel kinderen spelen. Dus voor de duurzaamheid hoef je denk ik niet voor PVC te kiezen.

Voor ons nieuwe huis hebben we op de BG voor tegels gekozen, want die verdieping wordt intensief gebruikt. Voor de slaapkamers hebben we voor PVC gekozen, want dat ziet er wel mooi uit. Achteraf blijkt de vloer ook niet helmaal vlak uit de bouw, dus hadden we eigenlijk moeten egaliseren voordat de vloer gelegd werd :(. Geen idee hoe slecht PVC vloeren voor de gezondheid zijn, het zal met goed ventileren wel mee vallen denk ik. Beton is ook slecht voor de gezondheid, want daar komt radon straling uit. Dus misschien kan je beter kiezen voor een huis gebouwd met hout of kalkzandstenen. Helaas heb je die keus meestal niet. Ons nieuwe huis is gebouwd met beton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
posttoast schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 13:16:
[...]

Tegels kan je zo duur maken als je zelf wil. Tegels zelf zijn niet duur, het is vooral het leggen wat een tegelvloer duur maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iasix
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-05 13:48
posttoast schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 13:12:
[...]

Er is nu ook waterbestendig laminaat van bijvoorbeeld quickstep zag ik.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bteq
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 31-05 01:05
[quote]posttoast schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 13:16:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cmmqRAb6WolQI7DZLJt92pya0n0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h0SKDCKB0tnjyuGgya2OSPHP.jpg?f=fotoalbum_large

Zoiets? Heerlijk met vloerkoeling. Sorry, moet de tegel op het forum ook een beetje terug laten komen vs de pvc visgraat haha! Ik was afgerond €10000,- kwijt voor 80x80 tegels boven (behalve badkamer alles laten leggen) en beneden 120x120 inclusief leggen (510cm x 1100 cm). Ingekocht bij Loetino (Schijndel).

Sommigen zullen de uitstraling koud vinden, maar afhankelijk van het lichtinval (en dit is een taupe tegel) geeft het een warme look. In ieder geval makkelijk bij te houden en ook voor boven is het ideaal. Werkt in ieder geval fijn met de vloerkoeling. Benieuwd of het in de winter ook zo fijn is.

#Achterwand keuken staat op de planning. Spijt dat ik niet gelijk over de hele breedte tegeltjes en een plank heb gedaan. Kraan spettert best veel in combinatie met de wasbak.

[ Voor 65% gewijzigd door Bteq op 23-08-2022 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimploo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:00
Perseus schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 12:25:
[...]

Zien misschien niet, maar je hoort het na 2 stappen al.
Maar dat is misschien een beetje relavant aan alles dat je zwevend left. Op zolder heb ik click pvc, je hoort daarvan ook gelijk dat het niet vast ligt. Het klinkt "goedkoper" dan iets dat vast ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-06 17:58
Bteq schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 13:58:
[...]

[Afbeelding]

Zoiets? Heerlijk met vloerkoeling. Sorry, moet de tegel op het forum ook een beetje terug laten komen vs de pvc visgraat haha! Ik was afgerond €10000,- kwijt voor 80x80 tegels boven (behalve badkamer alles laten leggen) en beneden 120x120 inclusief leggen (510cm x 1100 cm). Ingekocht bij Loetino (Schijndel).

Sommigen zullen de uitstraling koud vinden, maar afhankelijk van het lichtinval (en dit een taupe tegel) geeft het een warme look. In ieder geval makkelijk bij te houden en ook voor boven is het ideaal. Werkt in ieder geval fijn met de vloerkoeling. Benieuwd of het in de winter ook zo fijn is.

#Achterwand keuken staat op de planning. Spijt dat ik niet gelijk over de hele breedte tegeltjes en een plank heb gedaan. Kraan spettert best veel in combinatie met de wasbak.
Koud valt wel mee. Je mist alleen nog een mooi vloerkleed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iasix
[...]

[Afbeelding]

Sommigen zullen de uitstraling koud vinden, maar afhankelijk van het lichtinval (en dit een taupe tegel) geeft het een warme look. In ieder geval makkelijk bij te houden en ook voor boven is het ideaal. Werkt in ieder geval fijn met de vloerkoeling. Benieuwd of het in de winter ook zo fijn is.

Het is een kwestie van smaak, zou zelf liever hout of een houtlook willen. Pragmatisch is het in ieder geval zeker!

Jammer van die achterwand inderdaad, dat had de keukenverkoper je echt wel even mogen vertellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bteq
MarcoC schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 14:29:
[...]
Koud valt wel mee. Je mist alleen nog een mooi vloerkleed.
Haha klopt, die komt nog. Liefst een hele grote ronde!

[ Voor 23% gewijzigd door Bteq op 23-08-2022 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bteq
iasix schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 14:29:
[...]

Het is een kwestie van smaak, zou zelf liever hout of een houtlook willen. Pragmatisch is het in ieder geval zeker!

Jammer van die achterwand inderdaad, dat had de keukenverkoper je echt wel even mogen vertellen!
Ja er zat eigenlijk niks. Achter de Bora die zwarte wand geplaatst, maar we merken dat we toch wel over de hele breedte een achterwand willen. Als ik het over kon doen, had ik gelijk het blad door laten lopen als achterwand. Maja...aldoende leert men zullen we maar zeggen ;( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bteq
Tevens nog een zonnepanelenvraag (verwijs me maar door aub als het te offtopic is) voor ons nieuwbouwhuis. Wij hebben een blok van 7 huizen x 16/17 zonnepanelen a 325wp per stuk. De buurman zei dat er laatst opeens een stop was, omdat we als blok teveel teruggaven (hele wijk is gasloos) en hij dat via het energiebedrijf hoorde. Kan je dat zelf ergens in de Solaredge app zien of ergens anders? Krijg er geen melding van?

[ Voor 12% gewijzigd door Bteq op 23-08-2022 14:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Bteq schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 14:33:
[...]

Ja er zat eigenlijk niks. Achter de Bora die zwarte wand geplaatst, maar we merken dat we toch wel over de hele breedte een achterwand willen. Als ik het over kon doen, had ik gelijk het blad door laten lopen als achterwand. Maja...aldoende leert men zullen we maar zeggen ;( .
Spatwand weg halen, pakje PVC vloer halen en die gewoon met high-tack vast zetten. Prima zelf te doen, kost. geen drol en weghalen is ook zo weer gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-06 20:13
Bteq schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 14:41:
Tevens nog een zonnepanelenvraag (verwijs me maar door aub als het te offtopic is) voor ons nieuwbouwhuis. Wij hebben een blok van 7 huizen x 16/17 zonnepanelen a 325wp per stuk. De buurman zei dat er laatst opeens een stop was, omdat we als blok teveel teruggaven (hele wijk is gasloos) en hij dat via het energiebedrijf hoorde. Kan je dat zelf ergens in de Solaredge app zien of ergens anders? Krijg er geen melding van?
In de Solaredge app kun je zien wat de spanning is als je op de omvormer klikt in het overzicht, je ziet dan de V AC. Komt die boven de 253 V dan zal de omvormer afschakelen. Zit je daar ruim onder dan hoef je je geen zorgen te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:24
@deejeebv wat is ruim onder? Ik zie in mijn omvormer (geen Solaredge maar SAJ) bij "Grid Power Information" 247V en 4.48A staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deejeebv
Ascension schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 15:03:
@deejeebv wat is ruim onder? Ik zie in mijn omvormer (geen Solaredge maar SAJ) bij "Grid Power Information" 247V en 4.48A staan.
Durf ik geen antwoord op te geven, je omvormer moet afschakelen bij 253 V, eerder hoeft niet, maar ik kan me voorstellen dat omvormerfabrikant een marge aanhoudt, en bij hoge productie en weinig afname zal spanning wellicht nog verder op kunnen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
deejeebv schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 14:53:
[...]
In de Solaredge app kun je zien wat de spanning is als je op de omvormer klikt in het overzicht, je ziet dan de V AC. Komt die boven de 253 V dan zal de omvormer afschakelen. Zit je daar ruim onder dan hoef je je geen zorgen te maken.
In het grafische overzicht waar je panelen staan en de omvormer? Als ik de status van de omvormer wil zien in de app dan moet ik de QR code scannen en het access point van de omvormer aanzetten voor hij wat laat zien…?

Ook via de home automation zie ik niet het huidige voltage. Alleen de (huidige) opbrengst.

Net de aannemer voor de zoveelste keer over de vloer gehad voor een reparatie. Ken die man intussen al heel erg goed en hij neemt al afscheid met ‘tot de volgende keer’ :+

Dit keer deur van de berging die niet goed meer sloot en de lijm van de omlijsting van de voordeur had losgelaten. Ze hebben er maar een hoop nawerk van…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Farmerwood schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:31:
[...]

In het grafische overzicht waar je panelen staan en de omvormer? Als ik de status van de omvormer wil zien in de app dan moet ik de QR code scannen en het access point van de omvormer aanzetten voor hij wat laat zien…?

Ook via de home automation zie ik niet het huidige voltage. Alleen de (huidige) opbrengst.

Net de aannemer voor de zoveelste keer over de vloer gehad voor een reparatie. Ken die man intussen al heel erg goed en hij neemt al afscheid met ‘tot de volgende keer’ :+

Dit keer deur van de berging die niet goed meer sloot en de lijm van de omlijsting van de voordeur had losgelaten. Ze hebben er maar een hoop nawerk van…
Er zit verschil in het account. Soms ben je namelijk geen beheerder en kan je alleen maar bepaalde gegevens inzien. Best kan je dat even navragen bij je installateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hallom
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-05 22:03
[...]

[Afbeelding]

Sommigen zullen de uitstraling koud vinden, maar afhankelijk van het lichtinval (en dit is een taupe tegel) geeft het een warme look. In ieder geval makkelijk bij te houden en ook voor boven is het ideaal. Werkt in ieder geval fijn met de vloerkoeling. Benieuwd of het in de winter ook zo fijn is.

Hoe zit het eigenlijk met de akoestiek in je woning? Ik zie nogal veel "harde" oppervlakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hallom
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-05 22:03
hallom schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 16:25:
Oké ik kom terug op het idee om het pleisteren achterwege te laten, onze metalstudwanden zien er bij nader inzien echt niet uit. Op wat plekken echt flinke beschadigingen en ook enorme kieren aan de onderzijde waardoor je het metalen frame zelfs ziet? Kan dat kwaad? We wilden gaan egaliseren en daarbij de randen afkitten, maar vraag me af of dat kitten hier afdoende is?

***members only***

Hier verloopt de wand zelfs een paar cm

***members only***
Niemand ervaring met die flut metalstud wanden? Die zijn zeker menig tweaker te min

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
hallom schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 17:22:
[...]

Niemand ervaring met die flut metalstud wanden? Die zijn zeker menig tweaker te min
Niets aan de hand. Even een zakje roodband (of een emmertje Fill & Finish) en gewoon dichtsmeren. Gips is echt een mooi product waarbij je beschadigingen heel eenvoudig en goedkoop kan herstellen :D.

Voor de naden zou je ook een gipsplaatvuller in kit spuit kunnen nemen, dat kan je mooi in de hoeken gebruiken.

[ Voor 12% gewijzigd door Toppe op 23-08-2022 17:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• c-nan
  • Laatst online: 08:38
Ik zeg maar beter niets..

[ Voor 92% gewijzigd door c-nan op 23-08-2022 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bteq
hallom schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 17:19:
[...]

Hoe zit het eigenlijk met de akoestiek in je woning? Ik zie nogal veel "harde" oppervlakken
Sinds de grote kast staat, is het een stuk minder hol. Er komt nog een megakleed op de grond, gordijnen (hebben al tussengordijnen) en wat dingen aan de muur. Voor nu eigenlijk al prima, maar denk wel dat je dan pas beseft hoe het akoestisch nog zeker niet perfect is.

[ Voor 6% gewijzigd door Bteq op 23-08-2022 18:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deejeebv
Farmerwood schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:31:
[...]

Als ik op de omvormer klik in dat overzicht krijg ik het volgende overzicht als ik op fasemeting klik:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6yXtweJ5lQsiq8ihTKtxJvoXFQ8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5ooJJljes001avU3DAG6YKxF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oinkoink12
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-05 17:41
oinkoink12 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 10:13:
[...]

Thanks, keuken zat inderdaad niet bij het project, dat had wel wat kunnen schelen, maar moest mijn afbouw opties 1,5 jaar voor oplevering al doorgeven, en tja dan kan er wel eens wat wijzigen.

Ik hoop dat dit zelfs met de " C Bodemafsluiter kruipruimte Niet van toepassing, de kruipruimte van de woning is niet bereikbaar" toch geen onbegonnen werk is, anders ga ik toch eens weer die aannemer bellen.
Uiteindelijk zojuist gebeld dat de kruipruimte "dichtgeschroefd zit, maar dat deze wel gewoon bereikbaar zou zijn. De reden dat dit dichtgeschroefd zou zijn, is omdat als hij wel bereikbaar zou zijn, hij aan bepaalde voorwaarden zou moeten voldoen. Wmb probleem verholpen, en ik kan er gewoon een paar groepen bij laten plaatsen achteraf door een elektricien via de kruipruimte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:14
oinkoink12 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 20:18:
[...]

Uiteindelijk zojuist gebeld dat de kruipruimte "dichtgeschroefd zit, maar dat deze wel gewoon bereikbaar zou zijn. De reden dat dit dichtgeschroefd zou zijn, is omdat als hij wel bereikbaar zou zijn, hij aan bepaalde voorwaarden zou moeten voldoen. Wmb probleem verholpen, en ik kan er gewoon een paar groepen bij laten plaatsen achteraf door een elektricien via de kruipruimte.
Naast electricien denk ik ook een bedrijf dat gaten boort. Hier ook een mannetje laten komen met enorme watergekoelde diamantboor. Kwam er zelf niet doorheen.

Gok dat de doorsnee electro installateur dat niet in zijn bus heeft liggen.
Bij de meterkast zitten er al gaten.

Wil je nog wat besparen, kan je (na het gaten boren) ook zelf je duikpak aan doen en de buizen (voorbedraad of loos) kunnen leggen. Gok dat de electricien de hoofdprijs zal vragen om zijn kruipruimte kloffie uit het stof te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MemeMaster
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 25-05 15:22
posttoast schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 13:16:
[...]

Ik weet niet of de prijs een argument is om voor pvc te kiezen ipv tegels Ik vond de prijs van tegels + leggen vergelijkbaar met pvc. Ik weet niet wat voor tegels mensen kopen maar voor 20- 30 euro p/m2. heb je mooie vloer tegels die decennia meegaan. Je hebt tegenwoordig ook waterbestendige laminaat wat ook niet zo duur is. Ik zie daarom zelf het voordeel niet zo van pvc vs laminaat. En is pvc niet gewoon het oude zeil/vinyl vloer maar met een andere naam en duurder prijskaartje. Bij vinyl waren er ook issues met weekmakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
MemeMaster schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 22:09:
[...]

Ik weet niet of de prijs een argument is om voor pvc te kiezen ipv tegels Ik vond de prijs van tegels + leggen vergelijkbaar met pvc. Ik weet niet wat voor tegels mensen kopen maar voor 20- 30 euro p/m2. heb je mooie vloer tegels die decennia meegaan. Je hebt tegenwoordig ook waterbestendige laminaat wat ook niet zo duur is. Ik zie daarom zelf het voordeel niet zo van pvc vs laminaat. En is pvc niet gewoon het oude zeil/vinyl vloer maar met een andere naam en duurder prijskaartje. Bij vinyl waren er ook issues met weekmakers.
Onze tegels waren ook "in de aanbieding" van 70€/m2 naar 32,50€/m2.

Het is de tegelzetter die zo duur is. Ik heb met 37,50€ nog geluk gehad volgens mij.
Bij elkaar opgeteld al weer 70€/m2..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bteq
Zie trouwens net een nieuwsbericht over Eneco: Eneco schroeft de terugleververgoeding voor zonnestroom vanaf 5 september drastisch terug naar 9 cent per kWh (wat overblijft ná saldering). Ik zit zelf bij Engie (€0.64 per kwh teruglevertarief, gelijk aan normaaltarief en teruglevertarief dal €0.47 gelijk aan daltarief ). Dit zal toch niet zo blijven?! Denk dat er nog veel wijzigingen gaan komen :| .

Het ene huishouden mag de komende maanden honderden euro's meer betalen als ze hun levensstijl niet veranderen of niet verduurzamen (of dat geld niet hebben of nog niet bewust zijn van de aankomende energierekening etc.), de ander krijgt (voorlopig) een leuke teruglevering terug.

Hoe kijken jullie hierna (met inachtneming van onze gekochte zonnepanelen of nog te bouwen huizen)?

[ Voor 68% gewijzigd door Bteq op 23-08-2022 23:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rufio64
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:43
Wij zijn voor onze nieuwbouwwoning op zoek naar vloeren, en vinden dat een ingewikkeld proces. Waar we moeite mee hebben is:
  1. Een fijne partij vinden die een vloer kan leveren en kan leggen (sowieso werkt iedereen met ZZP-ers voor dat laatste, maar enfin, daar zijn ook betere en mindere van).
  2. Een gevoel voor wat redelijk is qua prijsstelling (en wat er evt af kan).
Feiten:
  1. De woning word c/a een jaar vanaf nu opgeleverd en heeft een GBO van ongeveer 155 m2.
  2. We zijn op zoek naar Plak PVC voor de drie verdiepingen van ons huis, inclusief egaliseren, leggen en plinten. Boven kan eventueel wat goedkopers (klik PVC of laminaat).
  3. We hebben overal vloerverwarming (begane grond, 1e etage en zolderetage).
Tot nu toe zijn we geweest bij de Bebo (in het oosten), Lab21, Vloer Utrecht, Homefurn en Vloervoordeel.
Die laatste was eigenlijk het vriendelijkst, maar bieden dan weer geen legservice. Bebo viel me tegen qua service, en prijs (we konden natuurlijk een jaar van te voren ook geen restpartij kopen zonder die ergens zelf in opslag te leggen).

Aantal vragen:
  1. Voor alles samen hebben we een indicatieve offerte van 16500 EUR en eentje van 12500 EUR. Dat is obv van PVC dat zo 33 - 45 / m2 kost in de basis, met 0.55mm slijtlaag
    a. Is dat een redelijk prijsbereik?
    b. Hoeveel onderhandelingsruimte is er in dat soort prijzen? (bij een partij hebben we er 6% af kunnen krijgen, maar ik weet niet of dat veel is?).
  2. Op zolder, wat werkruimtes worden, worden ons plakplinten geadviseerd, vooral ivm doorloop knieschotten. Hebben anderen ervaringen met die keuze? (plak vs staand op zolder?)
  3. Is het handig het eea vast te leggen met het oog op prijsstijgingen OF is dat een beetje bangmakerij ook?
  4. Zijn er nog andere beetje goede toko's in het midden van het land waar mensen hier ervaringen mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perseus
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-05 18:26
Wimploo schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 14:25:
[...]

Zien misschien niet, maar je hoort het na 2 stappen al.
Maar dat is misschien een beetje relavant aan alles dat je zwevend left. Op zolder heb ik click pvc, je hoort daarvan ook gelijk dat het niet vast ligt. Het klinkt "goedkoper" dan iets dat vast ligt.
Ha! Wij hebben dat juist met gelijmd PVC :9 . Omdat het wat zachter en vrij plat is, voelt het aan als zo'n goedkoop linoleum vloertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
rufio64 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 00:38:
Is het handig het eea vast te leggen met het oog op prijsstijgingen OF is dat een beetje bangmakerij ook?
Alles wordt duurder, als je dus nu voor een schappelijke prijs kan vast leggen: Doen.

Daarnaast zou je ook kunnen kijken naar een opslag box, wij betaalden €600 per jaar voor 15m3, als je dus €1000 korting krijgt om het nu mee te nemen steek je alsnog €400 in je zak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Laatst online: 07:38
Wij zijn voor onze nieuwbouwwoning op zoek naar vloeren, en vinden dat een ingewikkeld proces. Waar we moeite mee hebben is:
  1. Een fijne partij vinden die een vloer kan leveren en kan leggen (sowieso werkt iedereen met ZZP-ers voor dat laatste, maar enfin, daar zijn ook betere en mindere van).
  2. Een gevoel voor wat redelijk is qua prijsstelling (en wat er evt af kan).
Feiten:
  1. De woning word c/a een jaar vanaf nu opgeleverd en heeft een GBO van ongeveer 155 m2.
  2. We zijn op zoek naar Plak PVC voor de drie verdiepingen van ons huis, inclusief egaliseren, leggen en plinten. Boven kan eventueel wat goedkopers (klik PVC of laminaat).
  3. We hebben overal vloerverwarming (begane grond, 1e etage en zolderetage).
Tot nu toe zijn we geweest bij de Bebo (in het oosten), Lab21, Vloer Utrecht, Homefurn en Vloervoordeel.
Die laatste was eigenlijk het vriendelijkst, maar bieden dan weer geen legservice. Bebo viel me tegen qua service, en prijs (we konden natuurlijk een jaar van te voren ook geen restpartij kopen zonder die ergens zelf in opslag te leggen)
Weet niet je gaat wonen, maar tot nu toe heb ik een goed gevoel bij Nano-inrichters.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Laatst online: 07:38
  • Zijn er nog andere beetje goede toko's in het midden van het land waar mensen hier ervaringen mee hebben?
Ik kan Vakmannen met Vloeren uit Apeldoorn aanraden. Sympathieke jongens met scherpe prijzen voor het leggen en goede communicatie.

Blijf vooral weg bij Lab21 en dergelijke, die je binnenhengelen met zogenaamde stuntprijzen voor de vloer zelf, waar je vervolgens de hoofdprijs betaalt voor een slechte legservice en een klantenservice om van te huilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:54

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Bteq schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 23:18:
Zie trouwens net een nieuwsbericht over Eneco: Eneco schroeft de terugleververgoeding voor zonnestroom vanaf 5 september drastisch terug naar 9 cent per kWh (wat overblijft ná saldering). Ik zit zelf bij Engie (€0.64 per kwh teruglevertarief, gelijk aan normaaltarief en teruglevertarief dal €0.47 gelijk aan daltarief ). Dit zal toch niet zo blijven?! Denk dat er nog veel wijzigingen gaan komen :| .

Het ene huishouden mag de komende maanden honderden euro's meer betalen als ze hun levensstijl niet veranderen of niet verduurzamen (of dat geld niet hebben of nog niet bewust zijn van de aankomende energierekening etc.), de ander krijgt (voorlopig) een leuke teruglevering terug.

Hoe kijken jullie hierna (met inachtneming van onze gekochte zonnepanelen of nog te bouwen huizen)?
Ben bang dat je er niet omheen kan. We zullen uiteindelijk de komende jaren naar flex energie contracten gaan die per uur andere tarieven hebben. reviews: Dynamische energieprijzen op komst - Een eerlijker systeem of achter...

Geen van de energieleveranciers doen nog vaste periodes voor nieuwe contracten, zolang de gasprijs niet flink gaat dalen, zie ik dat ook niet veranderen. Hierdoor gaat het zeker interessant zijn om thuis accu’s te plaatsen, als je een flink hogere opbrengst hebt dan je gebruik.

Waar heb je overigens gezien dat Eneco gaat verlagen? Zag laatst dit artikel: https://nl.hardware.info/...nergie-nog-steeds-te-laag

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bteq
BiG-GuY schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 08:34:
[...]

Ben bang dat je er niet omheen kan. We zullen uiteindelijk de komende jaren naar flex energie contracten gaan die per uur andere tarieven hebben. reviews: Dynamische energieprijzen op komst - Een eerlijker systeem of achter...

Geen van de energieleveranciers doen nog vaste periodes voor nieuwe contracten, zolang de gasprijs niet flink gaat dalen, zie ik dat ook niet veranderen. Hierdoor gaat het zeker interessant zijn om thuis accu’s te plaatsen, als je een flink hogere opbrengst hebt dan je gebruik.

Waar heb je overigens gezien dat Eneco gaat verlagen? Zag laatst dit artikel: https://nl.hardware.info/...nergie-nog-steeds-te-laag
Onder andere:

https://www.nu.nl/economi...-fors-minder-betalen.html

Die thuisaccu lijkt nu nog ver van mijn bed met mijn N.O.M. , maar aan de andere kant des te interessanter wanneer die rendabel/betaalbaar is. Denk inderdaad dat die dynamische prijzen wel gaan komen als het zo doorgaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Bteq op 24-08-2022 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfvanputten
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online

• Zijn er nog andere beetje goede toko's in het midden van het land waar mensen hier ervaringen mee hebben?
[/list]
Zelf hebben wij recent hele goede ervaringen met Tegelstudio Johan van de Veen in Nijkerk.

We hebben op de benedenvloer keramisch parket (houtlook, recht) en op beide verdiepingen plak-pvc (houtlook, recht). Heel erg strak gelegd allemaal. Inclusief leggen, egaliseren (pvc) en plinten waren wij voor ons huis (totaal 164m2 woonoppervlak, wc, badkamer niet meegelegd, verder alles, incl. trapkast en technische ruimte) zo'n 15-16k kwijt.

Niet goedkoop, wel tevreden.

Zij hebben eigen mensen om te leggen. Ze zijn wel heel erg druk. Vroeg plannen is dan een must. Wij laten er later dit jaar nog de trappen doen (pvc ook).

Een fijn bedrijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Bteq schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 08:38:
[...]

Onder andere:

https://www.nu.nl/economi...-fors-minder-betalen.html

Die thuisaccu lijkt nu nog ver van mijn bed met mijn N.O.M. , maar aan de andere kant des te interessanter wanneer die rendabel/betaalbaar is. Denk inderdaad dat die dynamische prijzen wel gaan komen als het zo doorgaat.
Ha, dat is echt net nieuwer dan dat bericht van Hardware Info… maar ja ze kunnen ermee doen wat ze willen, want daar zijn geen regels vanuit de overheid over. Ga er maar vanuit dat wanneer salderen afgebouwd wordt/is. Dat het terug lever tarief überhaupt lager zal zijn dan je nu gewend bent.

Wij zijn daarom ook aan het kijken naar thuisaccu's om straks te plaatsen. We zijn nu aan het kijken naar Enphase Micro omvormers, ze bieden ook thuisaccu's, die je simpelweg op 230V kan aansluiten ergens in je woning. Je zult vast een klein deel verlies hebben omdat je een extra AC/DC conversie hebt. Maar het maakt het installeren een stuk makkelijker.

Anders moet je een specifieke inverter hebben die ook accu's ondersteund, en die zijn qua kosten hoger dan de micro omvormers die we van plan zijn te gebruiken. We zullen in totaal niet meer dan 12 panelen kwijt kunnen (6 op woning, 6 op schuur/garage). Waarvan we er nu 6 op de woning hebben, deze gaan we waarschijnlijk verplaatsen, zodat we betere op de woning kunnen doen, daar hebben we wat meer ruimte over, dus passen er grotere panelen.

En doordat het simpelweg aansluiten op 230V is, kan je het later ook simpel uitbreiden. Hopelijk gaan ze met subsidies komen voor de thuisaccu's in NL.

[ Voor 38% gewijzigd door BiG-GuY op 24-08-2022 09:39 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
Anakha schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 08:24:
[...]
Blijf vooral weg bij Lab21 en dergelijke, die je binnenhengelen met zogenaamde stuntprijzen voor de vloer zelf, waar je vervolgens de hoofdprijs betaalt voor een slechte legservice en een klantenservice om van te huilen.
nog maar eens een boel recenties gelezen, de winkels zelf / het verkopend personeel lijkt het niet aan te liggen. Maar voornamelijk hun ZZPers die ze inhuren om de boel voor je te leggen, en de man in the middle die ze er in spelen met hun klantenservice :/

De vloer is er al gekocht door het vrouwke dus daar is weinig meer aan te doen, dat is opzich niet erg maar ik ga denk ik wel opzoek naar een eigen persoon die de boel komt leggen om zo een boel gezeik te voorkomen, allicht zelf wel leggen gelukkig heb ik nog een jaar om er over na te denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-05 10:15

koekjah

Luctor et emergo

Iemand hier ervaring met huren van rijplaten oid op de oprit? Oplevering staat voor begin december gepland, maar de hovenier start pas medio januari.

Wordt een grote blubberbende natuurlijk. Iemand tips?

Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
koekjah schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:36:
Iemand hier ervaring met huren van rijplaten oid op de oprit? Oplevering staat voor begin december gepland, maar de hovenier start pas medio januari.

Wel naar gekeken, niet gedaan. Die dingen wegen nog wat en bezorgen en ophalen was (bij degene die ik kon vinden) vijfmaal de prijs van de rijplaten zelf huren.

Heb zelf stoeptegels neergelegd, staan overal gratis op te halen op Marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
BiG-GuY schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 09:01:
[...]

Ha, dat is echt net nieuwer dan dat bericht van Hardware Info… maar ja ze kunnen ermee doen wat ze willen, want daar zijn geen regels vanuit de overheid over. Ga er maar vanuit dat wanneer salderen afgebouwd wordt/is. Dat het terug lever tarief überhaupt lager zal zijn dan je nu gewend bent.

Wij zijn daarom ook aan het kijken naar thuisaccu's om straks te plaatsen. We zijn nu aan het kijken naar Enphase Micro omvormers, ze bieden ook thuisaccu's, die je simpelweg op 230V kan aansluiten ergens in je woning. Je zult vast een klein deel verlies hebben omdat je een extra AC/DC conversie hebt. Maar het maakt het installeren een stuk makkelijker.

Anders moet je een specifieke inverter hebben die ook accu's ondersteund, en die zijn qua kosten hoger dan de micro omvormers die we van plan zijn te gebruiken. We zullen in totaal niet meer dan 12 panelen kwijt kunnen (6 op woning, 6 op schuur/garage). Waarvan we er nu 6 op de woning hebben, deze gaan we waarschijnlijk verplaatsen, zodat we betere op de woning kunnen doen, daar hebben we wat meer ruimte over, dus passen er grotere panelen.

En doordat het simpelweg aansluiten op 230V is, kan je het later ook simpel uitbreiden. Hopelijk gaan ze met subsidies komen voor de thuisaccu's in NL.
Eerst maar eens zorgen dat er een fatsoenlijke wetgeving komt omtrent thuis accu’s. Als ze in de hens vliegen zijn ze amper tot niet te blussen met gigantische schades tot gevolg.

En ja, de kans dat ze in de brand vliegen is van zichzelf misschien niet zo gek groot maar niets is onmogelijk én brand kan ook buiten je accu om ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:29

Wij hebben vooruit de oprit kunnen uitgraven en puin laten storten ter voorbereiden van de stratenmaker. Is dat nog een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:48

Ik heb er destijds naar gekeken om dezelfde reden maar het was best prijzig.
Uiteindelijk extra stapstenen gevraagd bij de oplevering en ik heb wat grote platen hout gekocht die een beetje waterbestendig waren om het grootste gedeelte van de oprit wat af te dekken maar het was wel wat behelpen.
Platen hout kostte destijds iets van €120,- totaal en hebben het 4 weken uitgehouden.
Het huren van één rijplaat per week kwam daar al op dacht ik. (En daar had ik er zeker 6 van nodig, die krengen zijn smal namelijk.)

[ Voor 4% gewijzigd door GeeMoney op 24-08-2022 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Source90 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:41:
[...]

Wel naar gekeken, niet gedaan. Die dingen wegen nog wat en bezorgen en ophalen was (bij degene die ik kon vinden) vijfmaal de prijs van de rijplaten zelf huren.

Heb zelf stoeptegels neergelegd, staan overal gratis op te halen op Marktplaats.
Tegenwoordig heb je ook rubberen rij platen. Stuk voordeliger en vaak met een aanhanger zelf op te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:48
Toppe schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:42:
[...]

Tegenwoordig heb je ook rubberen rij platen. Stuk voordeliger en vaak met een aanhanger zelf op te halen.
Ook die waren hier in Noord-Holland absurd duur in verhouding tot het gebruik.
Ik dacht ook wat kan zo’n plaat nu helemaal echt kosten en na aanschaf vergaat hij niet dus je terug verdien termijn is toch best lang zou je zeggen maar de prijs was naar mijn idee om dat ding er in 3 maanden al uit te hebben.

[ Voor 27% gewijzigd door GeeMoney op 24-08-2022 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanatten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-06 18:56

Als je alvast de puinondergrond kunt laten storten werkt dat prima als tijdelijke oplossing. Omdat het lager ligt dan de uiteindelijke oprit heb je nog wel een opstapje nodig bij de voordeur en evt. garagedeur. WIj hebben daarvoor pallets gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
GeeMoney schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:43:
[...]

Ook die waren hier in Noord-Holland absurd duur in verhouding tot het gebruik.
Ik dacht ook wat kan zo’n plaat nu helemaal echt kosten en na aanschaf vergaat hij niet dus je terug verdien termijn is toch best lang zou je zeggen maar de prijs was naar mijn idee om dat ding er in 3 maanden al uit te hebben.
Ah ja geen idee. Hier rij je even naar de lokale boer met een krat bier en je hebt je oprit 6 maanden voorzien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Thx. Ik ga naar alternatieven zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizli
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18-04 09:57
Beste mensen,
Wij hoorden deze week van onze aannemer dat we in oktober definitief de keuken opstelling incl leidingen en elektra moeten doorgeven. we wilden nog wachten met een keuken maar de aannemer wil binnen 2 maanden de tekening van de keukenboer. Is er iemand die weet of ik zo'n tekening tegen betaling van advies bij de IKEA kan krijgen? Want in 2 maanden een keuken beslissen is wel snel terwijl we wel weten dat we een eiland willen en daar elektra willen.

[ Voor 4% gewijzigd door Denizli op 25-08-2022 23:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Denizli schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 11:44:
Beste mensen,
Wij hoorden deze week van onze aannemer dat we in oktober definitief de keuken opstelling incl leidingen en elektra moeten doorgeven. Onze woning wordt in 2025 opgeleverd, dus we wilden nog wachten met een keuken maar de aannemer wil binnen 2 maanden de tekening van de keukenboer. Is er iemand die weet of ik zo'n tekening tegen betaling van advies bij de IKEA kan krijgen? Want in 2 maanden een keuken beslissen is wel snel terwijl we wel weten dat we een eiland willen en daar elektra willen.
https://technischekeukentekening.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j4y
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online

j4y

Ik heb een vraag of en hoe om te gaan met vloerverwarming in een casco badkamer.

Ivm koppelverkoop bij de projectleverancier wat enorm duur is willen we casco laten opleveren. Maar de bouwer wilt dan ook geen vloerverwarming leggen in de badkamer (hoe maken we het de koper nog meer onmogelijk voor casco te kiezen :( ). Liever willen we geen elektrische vloerverwarming maar hoe dan wel de zuinige variant van de warmtepomp daar krijgen?

De aannemer wil niet meewerken om een loze kring neer te leggen. Achteraf in de overloop frezen wordt ook lastig want daar ligt al vloerverwarming. Kan ik zo'n leiding een stukje horizontaal door de muur leggen? Of kan ik dan beter beneden aansluiten op de verdeler in de trapkast en de leiding door de koof naar de badkamer brengen? Iemand hier met dat bijltje gehakt en inzicht kan geven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
j4y schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 12:14:
Ik heb een vraag of en hoe om te gaan met vloerverwarming in een casco badkamer.

Ivm koppelverkoop bij de projectleverancier wat enorm duur is willen we casco laten opleveren. Maar de bouwer wilt dan ook geen vloerverwarming leggen in de badkamer (hoe maken we het de koper nog meer onmogelijk voor casco te kiezen :( ). Liever willen we geen elektrische vloerverwarming maar hoe dan wel de zuinige variant van de warmtepomp daar krijgen?

De aannemer wil niet meewerken om een loze kring neer te leggen. Achteraf in de overloop frezen wordt ook lastig want daar ligt al vloerverwarming. Kan ik zo'n leiding een stukje horizontaal door de muur leggen? Of kan ik dan beter beneden aansluiten op de verdeler in de trapkast en de leiding door de koof naar de badkamer brengen? Iemand hier met dat bijltje gehakt en inzicht kan geven?
Krijg je geld terug als je de badkamer casco last opleveren? Als dat niet zo is, kun je overwegen de standaard badkamer te laten plaatsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iasix

Hier heb je niets aan, maar ik deel je frustratie. Wij hadden dit gedoe ook en hebben uiteindelijk maar via de aannemer de badkamer laten plaatsen. Het scheelde weinig met de badkamerboeren (2k op badkamer van 22) maar wel meteen al geplaatst, dan toch maar toegegeven aan deze wanpraktijken. WPW ook met geen enkele mogelijkheid erin kunnen krijgen, "doen we niet".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c-nan

Wij zitten met hetzelfde probleem.

In ons huidige woning hebben we geen vloerverwarming. De radiator in de badkamer staat hier bijna nooit aan. In ons nieuwe woning hebben we wel vloerverwarming, we laten de badkamer casco opleveren en de aannemer wilt dus geen vloerverwarming leggen.

Voor die paar keer dat we wel willen verwarmen willen gaan we straks in ons nieuwe woning een elektrische radiator plaatsen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Source90
Bizar dat "ze" je op zoveel manier proberen te naaien. Je koopt een woning van circa een half miljoen met vloerverwarming in de badkamer (neem aan dat dit ergens in de brochure staat) en omdat je elders de badkamer wilt afnemen, is het een simpele "bekijk het maar met je vloerverwarming". Ruikt als koppelverkoop.

Wij hebben ook Casco afgenomen en ze zouden bij ons de lus afgedopt klaarleggen. Uiteindelijk hebben ze de vloerverwarming op rol ook geleverd, incl. de matten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jMOBBmhlOf0Gs7JejvRizzPAOpI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L3lbartSovR9euIfrwOybSr2.jpg?f=fotoalbum_large

Ben benieuwd wat de VEH hier van zegt.

[ Voor 30% gewijzigd door Source90 op 24-08-2022 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j4y
  • Nu online

j4y

SquareOne schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 12:18:
Krijg je geld terug als je de badkamer casco last opleveren? Als dat niet zo is, kun je overwegen de standaard badkamer te laten plaatsen.
Ja, als het goed is krijgen we 6,5k van de 9k stelpost terug als we voor casco gaan. Prijs van de badkamer bij de projectleverancier is ongeveer 8k duurder (al hebben we nog niet onderhandeld).
Source90 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 12:30:
Bizar dat "ze" je op zoveel manier proberen te naaien. Je koopt een woning van circa een half miljoen met vloerverwarming in de badkamer (neem aan dat dit ergens in de brochure staat) en omdat je elders de badkamer wilt afnemen, is het een simpele "bekijk het maar met je vloerverwarming". Ruikt als koppelverkoop.

Wij hebben ook Casco afgenomen en ze zouden bij ons de lus afgedopt klaarleggen. Uiteindelijk hebben ze de vloerverwarming op rol ook geleverd, incl. de matten.

Ben benieuwd wat de VEH hier van zegt.
Ja zal er eens een belletje aan wagen. Er wordt inderdaad een badkamer verkocht met vloerverwarming. Maar als je dan extern wil aju. Snap het uit garantie etc overwegingen op zich wel.... maar maak het dan in ieder geval mogelijk om zelf aan te sluiten.

Ben benieuwd of er gewoon nog creatieve manieren zijn om er toch water gedragen vloerverwarming te krijgen. De warmtepomp draait toch voor beneden...

[ Voor 6% gewijzigd door j4y op 24-08-2022 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Beste mensen,
Wij hoorden deze week van onze aannemer dat we in oktober definitief de keuken opstelling incl leidingen en elektra moeten doorgeven. Onze woning wordt in 2025 opgeleverd, dus we wilden nog wachten met een keuken maar de aannemer wil binnen 2 maanden de tekening van de keukenboer. Is er iemand die weet of ik zo'n tekening tegen betaling van advies bij de IKEA kan krijgen? Want in 2 maanden een keuken beslissen is wel snel terwijl we wel weten dat we een eiland willen en daar elektra willen.
Ik zat in precies dezelfde situatie doordat we laat instapten in het project. Hadden zelfs maar 4 weken.
Wij hebben onze keuken gekocht bij een bedrijf dat keukens op maat maakt. Geen onderdeel van een grote keten dus.
Samen met hen in die paar weken een keuken opstelling bedacht en daarvoor de technische tekening gemaakt. Daar hebben we 175 euro voor betaald met de belofte dat dat bedrag verrekend zou worden als we de keuken ook echt bij hen afnamen. Ruim een jaar later hebben we pas definitieve keuzes gemaakt voor apparatuur, type materialen en kleuren.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
Is er iemand die weet of ik zo'n tekening tegen betaling van advies bij de IKEA kan krijgen?
Kan vrij vlot bij IKEA. Toevallig bijna een nieuwe keuken via IKEA nog in het huidige huis. Als je dan besluit de keuken bij IKEA te kopen, wordt het bedrag daarvan af gehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blottle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-05 11:23
j4y schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 12:59:
[...]

Ja, als het goed is krijgen we 6,5k van de 9k stelpost terug als we voor casco gaan. Prijs van de badkamer bij de projectleverancier is ongeveer 8k duurder (al hebben we nog niet onderhandeld).
Wij zaten in hetzelfde schuitje. Gekozen om de tegels via de leverancier van de aannemer te laten doen. De rest doen we zelf wel. Onderhandlingsruimte was er totaal niet. Kreeg er welgeteld 23 euro af op een bedrag van 11K.

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c-nan
blottle schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 13:20:
[...]

Wij zaten in hetzelfde schuitje. Gekozen om de tegels via de leverancier van de aannemer te laten doen. De rest doen we zelf wel. Onderhandlingsruimte was er totaal niet. Kreeg er welgeteld 23 euro af op een bedrag van 11K.

***members only***
Goh, wij ook via hen. Is de aannemer
Members only:
?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Over ervaringen met winkels gesproken. Iemand bij ons in de wijk heeft de reviews van @Blihi gemist. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xdLjdsBIB-7oYuynhEeacxRv-K0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uWhaIaYZVAevlPC6ZQqDQI9G.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Wij hebben er bewust voor gekozen om de badkamer via het project te doen. Zodat we ook vloerverwarming in de badkamer kregen. Standaard was er bij ons geen vloerverwarming op de eerste. En bij uitbreiding voor de hele verdieping wordt de badkamer ook voorzien.

We hebben alsnog vanuit de bouw een elektrische kachel, die we als handdoeken hanger gebruiken. Nog nooit aan geweest in een jaar 😅. Dit omdat vanuit de normen je de badkamer op 22C moet kunnen krijgen terwijl het buiten -10C is. Nu is het nog niet zo koud geweest, maar afgelopen winter is de badkamer niet onder de 21C geweest en dan werd er niet constant gepompt.

Overigens waren we niet goedkoper uit geweest via andere badkamer leveranciers en we hebben wel hoge kwaliteit inbouw Hotbath kranen/douche.

In ons project was geen standaard badkamer meegenomen wel een stelpost van €4000, waar je dus nooit een badkamer en toilet voor kan afnemen. Garantieperikelen met casco was zelfde als ik bij anderen heb gezien hier. Dus wij hebben dat risico niet genomen.

[ Voor 12% gewijzigd door BiG-GuY op 24-08-2022 13:31 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blottle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-05 11:23
c-nan schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 13:23:
[...]

***members only***
?
Klopt helemaal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 28-05 14:09
BiG-GuY schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 13:29:
Wij hebben er bewust voor gekozen om de badkamer via het project te doen. Zodat we ook vloerverwarming in de badkamer kregen. Standaard was er bij ons geen vloerverwarming op de eerste. En bij uitbreiding voor de hele verdieping wordt de badkamer ook voorzien.

We hebben alsnog vanuit de bouw een elektrische kachel, die we als handdoeken hanger gebruiken. Nog nooit aan geweest in een jaar 😅. Dit omdat vanuit de normen je de badkamer op 22C moet kunnen krijgen terwijl het buiten -10C is. Nu is het nog niet zo koud geweest, maar afgelopen winter is de badkamer niet onder de 21C geweest en dan werd er niet constant gepompt.
Hier ook. Ik weet niet eens zeker of die radiator wel werkt. Maar hij hangt er. De badkamer is gewoon 22 graden, ook bij -10 buiten.
Overigens waren we niet goedkoper uit geweest via andere badkamer leveranciers en we hebben wel hoge kwaliteit inbouw Hotbath kranen/douche.

In ons project was geen standaard badkamer meegenomen wel een stelpost van €4000, waar je dus nooit een badkamer en toilet voor kan afnemen. Garantieperikelen met casco was zelfde als ik bij anderen heb gezien hier. Dus wij hebben dat risico niet genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Hebben jullie na regeling voor de badkamer?
Bij onze nieuwe woning alleen vv op de begane grond. Meerprijs voor 1e en 2e verdieping (ex naregeling) was gigantisch, inclusief naregeling al helemaal. Aangezien we nooit verwarming aan hebben id slaapkamer, dit niet gedaan.

Kregen toen de optie om voor een leuke prijs alleen de badkamer mee te nemen met vv. Is alleen exclusief naregeling en de elektrische radiator blijft ook hangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rubenos
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-05 09:02
Diablow schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 13:09:
[...]

Kan vrij vlot bij IKEA. Toevallig bijna een nieuwe keuken via IKEA nog in het huidige huis. Als je dan besluit de keuken bij IKEA te kopen, wordt het bedrag daarvan af gehaald.
Dit is niet voldoende. Je hebt dan alleen een opstelling en plattegrond. Je hebt een technische installatietekening nodig. Die kan een bedrijf zoals die @Toppe hierboven tipt wel voor je maken binnen een paar werkdagen op basis van de Ikea uitdraai.

Keuken ontwerpen gaat wel vlot idd bij Ikea. En ben - op afstand - aardig geholpen. Kostte iets van €35-40.

Mitsubishi SUZ-SWM60 VA warmtepomp / PV Zuid: 3805WP / Noord: 830WP / Orcon MaxComfort-500 WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j4y
  • Nu online

j4y

c-nan schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 13:23:
[...]

***members only***
?
Members only:

Opzich leuk idee om idd te kijken alleen de tegels daar te doen en de aanslutingen aan te brengen en dan zelf iemand Werkspotten om de kastjes/kranen ed op te hangen. Zo weinig mogelijk sponsoren die lui

Maar niemand hier die een vloerverwarmingsleiding door de trapkoof naar de badkamer heeft gebracht oid als oplossing?

[ Voor 12% gewijzigd door j4y op 24-08-2022 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

koekjah schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 13:38:
Hebben jullie na regeling voor de badkamer?
Bij onze nieuwe woning alleen vv op de begane grond. Meerprijs voor 1e en 2e verdieping (ex naregeling) was gigantisch, inclusief naregeling al helemaal. Aangezien we nooit verwarming aan hebben id slaapkamer, dit niet gedaan.

Kregen toen de optie om voor een leuke prijs alleen de badkamer mee te nemen met vv. Is alleen exclusief naregeling en de elektrische radiator blijft ook hangen.
Wat noem je gigantisch? En zit er ook koeling bij of is het enkel verwarmen?
En wordt de badkamer dan verwarmd als er beneden vraag is bij die laatste optie? Weet niet of dat handig is.

Wij hebben de verwarming in de badkamer in de winter enkel aan in de ochtend, zodat we een warme vloer hebben bij opstaan en rest van de dag boeit het ons niet zoveel. Kamer blijft toch wel op temp.

Omdat het iets is dat je achteraf nooit kan doen, en we sowieso geen radiatoren wilden in de woning, hebben wij gekozen om het op de eerste en tweede uit te breiden.

Wij waren voor de eerste verdieping (5 ruimten met eigen thermostaat), €4975 kwijt en voor de tweede verdieping (1 ruimte met thermostaat) €2750 kwijt. In ons geval voor enkel verwarming, omdat we Stadswarmte hebben.

Wij vonden het dit dubbel en dwars waard, qua temperatuur is het veel geleidelijker op temperatuur te houden en de ruimtes zijn veel beter in te delen dan met radiatoren. Meeste buren hebben het niet gedaan en hebben er achteraf spijt van en dan vooral door de radiatoren die eigenlijk overal in de weg zitten...

[ Voor 12% gewijzigd door BiG-GuY op 24-08-2022 14:15 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Ik kan de prijs helaas niet meer vinden, nu de ruwbouw keuzes definitief zijn is dit onderdeel 'gesloten'. Was uit mn hoofd zo'n 10k voor 1e en 2e verdieping inclusief naregeling. Is wel met vloerkoeling inderdaad, maar wij gebruiken echt nooit verwarming op de slaapkamers. Vonden het dus wat zonde van het geld.

De badkamer wordt warm als er beneden vraag is inderdaad. Wil je nog bij verwarmen, dan kunnen we dat elektrisch doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

koekjah schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 14:23:
Ik kan de prijs helaas niet meer vinden, nu de ruwbouw keuzes definitief zijn is dit onderdeel 'gesloten'. Was uit mn hoofd zo'n 10k voor 1e en 2e verdieping inclusief naregeling. Is wel met vloerkoeling inderdaad, maar wij gebruiken echt nooit verwarming op de slaapkamers. Vonden het dus wat zonde van het geld.

De badkamer wordt warm als er beneden vraag is inderdaad. Wil je nog bij verwarmen, dan kunnen we dat elektrisch doen.
Voor vloerkoeling had het wel nut gehad. Omdat koelte daalt, helpt je eerste verdieping vloer voor de koelte op de begane grond. Maar het is nu al te laat om dat nog aan te passen dan.

Als je de badkamer niet los kan regelen, weet ik niet hoeveel zin het heeft om vloerverwarming daar te hebben. Die kleine kamer wordt natuurlijk veel sneller warm dan de begane grond. Dus je badkamer zal dan sowieso warmer worden dan beneden. Dus als je dat fijn vind, is het een optie die je kan overwegen.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-05 10:51
Iemand nog een tip als je zsm na de oplevering in het huis wil slapen?
Na 5 weken vakantiewoning hoppen is elke nacht geen huur betalen meegenomen :-)

Muren en vloeren worden wel door 2 externe partijen gedaan, dus weet niet of dat gaat matchen.
en al onze spullen staan in een mobiele opslag waar we nog niet bij kunnen dan.

En nee, geen tent in de tuin ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skate master
  • Laatst online: 01-06 20:52

skate master

Autodesk Educator Expert

1. Zijn er nog andere beetje goede toko's in het midden van het land waar mensen hier ervaringen mee hebben?
Onze vloer moet nog gelegd worden, maar tot nu toe enkel positieve ervaringen met Pol vloeren uit Apeldoorn.
Klein bedrijf met hoofdzakelijk eigen personeel, korte lijntjes, snel antwoord er erg flexibel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• skate master

skate master

Autodesk Educator Expert

Pingu007 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 14:49:

Muren en vloeren worden wel door 2 externe partijen gedaan, dus weet niet of dat gaat matchen.

Zorgen dat je de slaapkamer als eerste klaar hebt. :+
Qua planning zorgen dat de partijen voor de wanden en vloeren direct achter elkaar ingepland staan en zorgen dat ze dan beginnen op de verdieping waar de slaapkamer zit.
Dan kun je de slaapkamer gebruiken zodra daar de laatste partij weg is.

Vraag me alleen af of dat heel praktisch is en of je er niet ontzettend veel stress van krijgt.
Zelf zou ik een paar weekjes langer "kamperen" voor lief nemen zodat je in een klaar / bijna klaar huis kunt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online

Ik weet niet hoe druk het in jouw omgeving is, maar 5 weken na dato zou je toch wel verwachten dat er een vloer/behangetje op de muur zit toch?
Zodra die 2 dingen in 1 slaapkamer klaar zijn ( afhankelijk of je nog kinderen etc heb) kan je direct bed/kleding naar je slaapkamer toe halen.
Weet niet of het bouwproject is of relatief nieuwbouw waarbij badkamer/keuken al gedaan zijn?
Vrienden van mij hadden een kleine tv op marktplaats gekocht ( 40 inch) en bank bij kringloop gehaald voor 2 tientjes die ze in woonkamer hebben gezet. En zo hebben ze daar al gewoond terwijl bijna alles nog gedaan moest worden. Keuken was direct na oplevering klaar en ook badkamer was ready. Slaapkamer snel vloer erin en 4 muren behangen en verven en ze konden '''verhuizen''

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Laatst online: 22:49
dfbt schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 15:09:
[...]

Ik weet niet hoe druk het in jouw omgeving is, maar 5 weken na dato zou je toch wel verwachten dat er een vloer/behangetje op de muur zit toch?
Zodra die 2 dingen in 1 slaapkamer klaar zijn ( afhankelijk of je nog kinderen etc heb) kan je direct bed/kleding naar je slaapkamer toe halen.
Weet niet of het bouwproject is of relatief nieuwbouw waarbij badkamer/keuken al gedaan zijn?
Vrienden van mij hadden een kleine tv op marktplaats gekocht ( 40 inch) en bank bij kringloop gehaald voor 2 tientjes die ze in woonkamer hebben gezet. En zo hebben ze daar al gewoond terwijl bijna alles nog gedaan moest worden. Keuken was direct na oplevering klaar en ook badkamer was ready. Slaapkamer snel vloer erin en 4 muren behangen en verven en ze konden '''verhuizen''
Ik weet niet of er kinderen in het spel zijn, dat maakt een en ander al wel wat ingewikkelder.

Verder is het vaak zo dat een stukadoor, renovliezer, schilder, vloerenlegger allemaal het alleenrecht in de woning zullen eisen en je in principe pas kamers af gaat hebben als die partijen klaar zijn. Veel sneller dan 4-5 weken zal dat niet zijn.

Beste kans om echt snel in huis te kunnen is door eventueel een garage snel de vloer af te maken en de wanden te schilderen. Maar dat moet er dan wel zijn. En dan mis je alsnog een keuken/badkamer.

Ben zelf ook al een beetje bezig met planning, maar heel veel eerder dan 5-6 weken zie ik mezelf niet kunnen verhuizen:
- 2 weken stukadoor
- 2 weken renovliezer
- week vloer leggen
- halve week keuken plaatsen

Op zich kun je al wat gaan verhuizen en doen als de keuken geplaatst wordt, maar veel eerder lukt denk ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
dfbt schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 15:09:
[...]

We zitten al 5 weken in vakantiewoningen omdat onze dochter van 7 daar start met haar school. Dus een extra 5 weken vakantiehuis(jes) van 600,- per week (zeer toeristische regio) is niet echt prettig...
En aansluitend is onmogelijk, dus het is steeds na 1 of 2 weken weer naar ander huisje..

De planning is inderdaad het belangrijkst, alleen steeds een verschuiving in opleverweek help niet mee..

Vloer wordt door heel huis gedaan en muren ook dus hopelijk lukt dat in 1 week!

Garage hebben we niet, klein schuurtje wel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skate master

skate master

Autodesk Educator Expert

Pingu007 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 15:45:
[...]

Vloer en muren in 1 week.....lijkt mij heel sterk dat dat lukt.
Bij ons hebben ze 2 weken aan tijd gereserveerd voor muren schuren, kleine oneffenheden wegwerken, renovlies en saus voor zowel beneden als 1e verdieping.
Dan is er nog 1 week nodig voor egaliseren en PVC plakken beneden en op 1e verdieping.

Afhankelijk van wat je laat doen moet je denk ik op zijn minst rekening houden met 2 weken voor de vloeren en muren, maar ik zou eerder op 3 rekenen.

[ Voor 0% gewijzigd door skate master op 24-08-2022 15:55 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Laatst online: 22:49
skate master schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 15:54:
[...]

Vloer en muren in 1 week.....lijkt mij heel sterk dat dat lukt.
Bij ons hebben ze 2 weken aan tijd gereserveerd voor muren schuren, kleine oneffenheden wegwerken, renovlies en saus voor zowel beneden als 1e verdieping.
Dan is er nog 1 week nodig voor egaliseren en PVC plakken beneden en op 1e verdieping.

Afhankelijk van wat je laat doen moet je denk ik op zijn minst rekening houden met 2 weken voor de vloeren en muren, maar ik zou eerder op 3 rekenen.
En dan moet je niks aan het plafond hoeven te doen, anders komt er zo 1-2 weken bovenop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wanne-B88
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 26-05 20:47
Het lijkt mij het beste om dat na te gaan bij de partij die je inhuurt. In onze woning waren ze met drie dagen klaar met renovliezen (inclusief sauzen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
Wanne-B88 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 16:16:
Het lijkt mij het beste om dat na te gaan bij de partij die je inhuurt. In onze woning waren ze met drie dagen klaar met renovliezen (inclusief sauzen).
Even gevraagd idd, vloer is iig 2 dagen voor hele huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Snelste manier is natuurlijk door alle grote dingen tijdens de bouw te doen. Wij woonden 2 dagen na oplevering al in de nieuwe woning.

Wij hebben tijdens de bouw de badkamer, toilet, keuken, vloeren, muurafwerking (voor nu standaard wit), plafondafwerking allemaal al gedaan. Dus buiten meubels konden we direct intrekken. Eerste dag uiteraard netwerk/wifi al geplaatst en dag na oplevering werd het glas aangesloten. Eerste paar dagen hebben we elke avond lampen opgehangen zo ongeveer tot het te donker werd :+ .

Enige wat we nog achteraf doen zijn dingen als de tuin/schuur, trap vernieuwen. Voor het verven wachten we een paar jaar mee, zodat we eventuele scheuren/vliesbehang problemen eerst kunnen fixen.

We hebben de meeste meubels nieuw gedaan voor deze woning, dus voor een groot deel was het wachten op leveringen en waar mogelijk tijdelijk de oude meubels gebruiken.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
BiG-GuY schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 17:12:
[...]

Snelste manier is natuurlijk door alle grote dingen tijdens de bouw te doen. Wij woonden 2 dagen na oplevering al in de nieuwe woning.

Wij hebben tijdens de bouw de badkamer, toilet, keuken, vloeren, muurafwerking (voor nu standaard wit), plafondafwerking allemaal al gedaan. Dus buiten meubels konden we direct intrekken. Eerste dag uiteraard netwerk/wifi al geplaatst en dag na oplevering werd het glas aangesloten. Eerste paar dagen hebben we elke avond lampen opgehangen zo ongeveer tot het te donker werd :+ .

Enige wat we nog achteraf doen zijn dingen als de tuin/schuur, trap vernieuwen. Voor het verven wachten we een paar jaar mee, zodat we eventuele scheuren/vliesbehang problemen eerst kunnen fixen.

We hebben de meeste meubels nieuw gedaan voor deze woning, dus voor een groot deel was het wachten op leveringen en waar mogelijk tijdelijk de oude meubels gebruiken.
Was het bij jullie mogelijk om de vloer tijdens bouw te doen? Bij ons kan dat niet. Keuken kan wel tijdens bouw, maar kan je keuken laten plaatsen voordat er een vloer ligt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
Misschien een gekke vraag, maar 'standaard' ontbindende voorwaarden voor het voorlopige koopcontract zijn op basis van hypotheek bedrag en maandelijkse lasten. We hebben daarnaast overwaarde, maar dat is geen deel van de ontbindende voorwaarden. Dus het risico van een eventueel tegenvallende verkoop ligt bij ons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

ObiTewodros schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 17:17:
[...]

Was het bij jullie mogelijk om de vloer tijdens bouw te doen? Bij ons kan dat niet. Keuken kan wel tijdens bouw, maar kan je keuken laten plaatsen voordat er een vloer ligt?
We hebben de tegelvloer die we in de badkamer/toilet hebben laten leggen, door de hele woning laten leggen. Het was geen standaard optie, maar toen we het vroegen bij de badkamer leverancier van het project, was dat geen probleem. Is ook een van de redenen dat we een best scherpe prijs ervoor hadden.

De keuken is in de laatste 2 weken voor oplevering geplaatst, de tegelvloer lag er een week eerder in.

[ Voor 8% gewijzigd door BiG-GuY op 24-08-2022 17:24 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 896gerard
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 19-03 14:22
BiG-GuY schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 17:12:
[...]

Hoe zat het bij jullie dan met het bouwvocht.. Bij ons was het in de eerste weken gewoon klam. Moest je nog extra ventileren of had de bouwer al bouwdrogers ingezet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

896gerard schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 17:20:
[...]

Hoe zat het bij jullie dan met het bouwvocht.. Bij ons was het in de eerste weken gewoon klam. Moest je nog extra ventileren of had de bouwer al bouwdrogers ingezet?
Onze oplevering was midden juli 2021, dus het huis was al redelijk goed droog. Er is in een jaar tijd wel op een paar punten vliesbehang losgekomen, dat gaan ze nog fixen. Dit heeft 100% met de vocht in de muren te maken gehad. Maar het was binnen na oplevering dus niet te vochtig voor ons gevoel.

Vorig jaar was een minder heftige zomer dan dit jaar, en in de herfst had ik pas de Tado's geplaatst, dus pas vanaf toen kon ik de luchtvochtigheid in huis zien. Die is in de winter tussen de 35-45% geweest, waarschijnlijk mede dankzij de WtW. In de vorige woning werd het in de winter 25% luchtvochtigheid in huis, dat was veel te droog.

Gallery V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tompouce
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-06 20:39
Diablow schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 17:18:
Misschien een gekke vraag, maar 'standaard' ontbindende voorwaarden voor het voorlopige koopcontract zijn op basis van hypotheek bedrag en maandelijkse lasten. We hebben daarnaast overwaarde, maar dat is geen deel van de ontbindende voorwaarden. Dus het risico van een eventueel tegenvallende verkoop ligt bij ons?
In ons contract ligt dat risico inderdaad bij ons. Dat komt met name omdat je niet onder voorbehoud van verkoop eigen woning koopt. Bij nieuwbouw blijft men vaak nog enige tijd in de huidige woning wonen voordat men het verkoopt, zodat er geen tijdelijke huurwoning nodig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fritta
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-06 07:49
Pingu007 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 15:45:
[...]

We zitten al 5 weken in vakantiewoningen omdat onze dochter van 7 daar start met haar school. Dus een extra 5 weken vakantiehuis(jes) van 600,- per week (zeer toeristische regio) is niet echt prettig...
En aansluitend is onmogelijk, dus het is steeds na 1 of 2 weken weer naar ander huisje..

De planning is inderdaad het belangrijkst, alleen steeds een verschuiving in opleverweek help niet mee..

Garage hebben we niet, klein schuurtje wel ;)
Begrijp je situatie volkomen. Enige waar ik ook echt rekening mee zou houden is als er iets niet goed gaat. Iets van marge kan zeker geen kwaad. Er gaat altijd iets fout, helemaal als je met verschillende aannemers werkt... Zou zonde zijn als je straks vertraging hebt en alles loopt in de soep. Dan zou ik toch een extra weekje of twee in een vakantiewoning zitten, je kan altijd als het plafond al af is wat dingen ophangen etc.
Pagina: 1 ... 147 ... 349 Laatste

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in Ervaringen met het bouwen van een eigen huis - Deel 3
Discussie over master - slave installatie en het bouwbesluit mag in Master - slave in nieuwbouw en het bouwbesluit

To kookgroep or not to kookgroep. Discussie staat hier: Het grote kookplaat aansluiten topic Je hebt minder kans om het aan te laten passen dan je denkt.