ObiTewodros schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 15:47:
[...]
Gewoon het standaard sanitair nemen en achteraf vervangen. Dan ben je misschien een derde van het bedrag kwijt in totaal en je kunt zelfs een mooiere en grotere badmeubel nemen voor minder. Enige voordeel via de aannemer is dat alles meteen klaar is. Maar ik vond het niet zo'n gedoe want ik heb het vervangen van het sanitair niet zelf gedaan maar iemand ingehuurd. Alsnog was ik stukken goedkoper uit.
[Afbeelding]
Het is verder niets geks.
Wastafel is Detremerrie NO Limit 23 100.5 * 45 kunstmarmer. €459,-
Oderkast staat verder niets bij behalve de afmetingen van 100*45*59. €635,-
Spiegel is 80cm rond verwarmd + ledverlichting voor €762,-
Rest van het bedrag is alle toebehoren zoals sifon, kraant, etc. en arbeid.
Is nog niet zeker maar dachten aan Bold 395834, een geometrisch behang en dan paars/blauw met goud. Idee is om dit achter het headboard van het bed te doen. Een muur dus maar.Source90 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 10:00:
[...]
Hier ook Eijffinger. Nice, welk type?
Wij hebben Eijffinger skin 300551 in de woonkamer, Eijffinger Resource 369056 in de hal en Eijffinger skin 300535 in de slaapkamer geplakt.
Untappd: Louwke80
Hier bericht gehad dat het project vertraging gaat oplopen omdat er onvoorziene bodemverontreiniging is aangetroffen. Je doet er niks aan, maar het is toch erg vervelend. Voel me een beetje B100 zo.
Hm ja dat is stuk mooier dan wat ik dacht wat ze bedoelde. Ik dacht aan van die diffusers uit studio/audiofielen gebeuren.Source90 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 10:01:
[...]
Dat latjes plank ding zal ze Woodupp of soortgelijke akupanelen mee bedoelen. Tegenwoordig ook in een dozijn kleuren te krijgen.
Hoe hebben jullie behang uitgekozen? Ik was in die winkel en daar lagen bizar vee boeken met voorbeelden. Zijn jullie die allemaal gaan doorlopen, neetoch?
Oh dat is wel even balen want dat zal niet zo 123 geregeld zijn. Zeker als daarvoor vergunningen oid nodig zijn.keeperson schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 12:51:
Hier bericht gehad dat het project vertraging gaat oplopen omdat er onvoorziene bodemverontreiniging is aangetroffen. Je doet er niks aan, maar het is toch erg vervelend. Voel me een beetje B100 zo.
Hopelijk regelen ze t allemaal snel....
En B100
Ik heb ook altijd pech, ze moeten altijd mij hebben
Geweldig jeugdsentiment.
Wij hebben daar volledig aan de adviseur overgelaten. Aangegeven welke kleuren wij wilde en daarbij behang gekozen.Maartenteraar schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 13:38:
[...]
Hm ja dat is stuk mooier dan wat ik dacht wat ze bedoelde. Ik dacht aan van die diffusers uit studio/audiofielen gebeuren.
Hoe hebben jullie behang uitgekozen? Ik was in die winkel en daar lagen bizar vee boeken met voorbeelden. Zijn jullie die allemaal gaan doorlopen, neetoch?
:strip_exif()/f/image/Y46TqIefDQR0A1iIXYBNk0tc.jpg?f=fotoalbum_large)
Andere zijde bij deur:
:strip_exif()/f/image/31kWJRD5ZMqKikVTRxpXII1a.jpg?f=fotoalbum_large)
Was best even slikken toen hij hier mee kwam, maar we hebben gezegd. F it, we doen het gewoon. Uiteindelijk heel tevreden met het resultaat.
[ Voor 23% gewijzigd door Source90 op 30-07-2022 16:24 ]
Het eerst wat ik dacht was inderdaad ‘wow’. Maar je wint advies in om buiten je comfort zone te komen en de adviseur zal er wel verstand van hebben denk ik dan. Ik zou er ook voor gaan inderdaad. Het kan altijd tegenvallen maar dat kan het ook als je het zelf uitkiest.Source90 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 16:22:
[...]
Wij hebben daar volledig aan de adviseur overgelaten. Aangegeven welke kleuren wij wilde en daarbij behang gekozen.
[Afbeelding]
Andere zijde bij deur:
[Afbeelding]
Was best even slikken toen hij hier mee kwam, maar we hebben gezegd. F it, we doen het gewoon. Uiteindelijk heel tevreden met het resultaat.
Hi guys, noob vraag hier;
Hoe werkt het met het plaatsen van een schutting? Want die zijn er vaak natuurlijk niet, maar is het zo dat jij en je directe buren allebei schuttingen plaatsen? Of kies je samen met de buren iets en deel je de kosten?
Ben benieuwd hoe dit bij jullie is gegaan
Hoe werkt het met het plaatsen van een schutting? Want die zijn er vaak natuurlijk niet, maar is het zo dat jij en je directe buren allebei schuttingen plaatsen? Of kies je samen met de buren iets en deel je de kosten?
Even overleggen is het meest normale.Olivertwist278 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 18:45:
Juist. Dat begrijp ik. Ja, je kunt natuurlijk ook eerst aankijken hoe het gaat. Een verlaagd plafond voor de versleping is wel een pittige ingreep en je verliest behoorlijk wat hoogte. Maar goed, het kan zeker op die manier.Requiem19 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 17:06:
[...]
MV. De keuken is al 2 jaar geleden besteld etc en daar hebben we toen (natuurlijk) geen rekening gehouden met een afzuigkap. Dat past gewoon niet in het hele ontwerp, dus dan maar de ventielen zelf verplaatsen.
Bedenk wel dat je je inregeling om zeep helpt, omdat je een extra stuk kanaal (=weerstand) toevoegt.
.Olivertwist278 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 18:45:
Wij hebben een hoekwoning. Schutting die we delen met de buren hebben we samen met de buren betaald. De andere kant hebben we zelf betaald. Als je een tussenwoning hebt is het nog goedkoper want dan kun je beide kanten delen. Dan moeten je buren het trouwens wel eens zijn met de keuze voor een schutting.
We hadden nog geprobeerd met alle 11 woning in ons project door 1 partij een schutting te laten plaatsen maar dat is uiteindelijk niet van de grond gekomen.
Bedankt voor je reactie! Dit is ook niet zo positief zo te lezen. Zes weken wachten op een offerte vind ik ook niet normaal. Nog een vraagje, je zegt:Tompouce schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 12:07:
[...]
Zij zijn ook aan ons project gekoppeld. Onze ervaringen waren in het salestraject al ronduit negatief, waarna we besloten hebben om niet met hen in zee te gaan:Hopelijk heb je er iets aan
- Zowel bij de muren als vloeren liepen we tegen de zeer beperkte mogelijkheden aan. Wij zijn absoluut niet veeleisend, maar dingen die bij 4 andere leveranciers normaal waren, waren bij hen niet mogelijk.
- Ik vond ze niet klantvriendelijk. Zo moesten wij 6 weken wachten op een offerte, omdat ze het te druk hadden.
- De prijzen waren ronduit belachelijk. Ik had bij 4 anderen een offerte opgevraagd, en zij staken er met kop en schouders w.b. prijs bovenuit.
''Wij zijn absoluut niet veeleisend, maar dingen die bij 4 andere leveranciers normaal waren, waren bij hen niet mogelijk''
Mag ik vragen om welke zaken dit ging? Ben wel benieuwd!
Onze woonadviseur van Homestudios adviseerde al om het extern te laten doen.Da Queen schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 14:24:
Beste iedereen,
Hebben mensen hier ervaring met Homestudios dat aan BAM is gekoppeld en dan vooral met het ''Woonklaar'' (vloeren en wanden afwerking) maken van je huis? Wat ging er goed, wat ging er fout?
Als ik dit lees, schrik ik toch wel en kun je het beter extern laten doen:
https://www.klantenvertellen.nl/reviews/1019037/bam-wonen-bv
Voor de rest ben ik tot nu toe wel tevreden over Homestudios. Maar ze zijn nog aan het bouwen. Wellicht dat het nog anders wordt
XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907
Overleggen en hopen dat je er samen uitkomt. Zo niet, allebei zelf iets plaatsen waar de ander geen last van heeft (liefst even hoog).Olivertwist278 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 18:45:
Ik heb het door mijn hovenier laten plaatsen zodat ik zeker wist dat het goed zou komen (de buurman is nogal eens van de half-werk-oplossingen), en heb de factuur doorgestuurd naar de buurman, die vervolgens de helft betaald heeft.
Ik dacht dat Eijffinger de verplichting was, die adverteert toch altijd vrij opzichtig bij VTwonenLouwke schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 09:54:
Pff wij krijgen ook houtlook tegels en houtlook pvc laminaat. Geen visgraat en geen taats deur. Dus al met al zie je dat wel veel
Oh en het verplichte Arte behang is er niet wij gaan voor Eijffinger
Maar hier ook Arte in de werkkamer:
:strip_exif()/f/image/azxfewQ6QtkDXPv9AA33EY1f.jpg?f=fotoalbum_large)
En voor de puntjes op de i ook mooiere luchtventielen gekocht dan de standaard. In 9016 passend bij het plafond of in zwart als het plafond een andere kleur heeft:
:strip_exif()/f/image/yoC9dBTG7y8De3wk0WbVQpd1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PyjzarRQb9r2msmkU1nZayoV.jpg?f=fotoalbum_large)
Da Queen schreef op zondag 31 juli 2022 @ 00:37:
[...]
''Wij zijn absoluut niet veeleisend, maar dingen die bij 4 andere leveranciers normaal waren, waren bij hen niet mogelijk''
Mag ik vragen om welke zaken dit ging? Ben wel benieuwd!
- PVC doorleggen in de toiletten (gewoon op de vloer)
- Plafonds stucen
- Toiletmuren stucen
- Badkamermuren stucen
- Wij wisten welke PVC vloer we willen (Gezien in een andere showroom: Tarkett Supernature iD Inspiration 70 visgraat Chatillon Oak Natural). Bij andere vloerbedrijven die ik benaderde konden ze hier gewoon een offerte voor maken. Niet bij Homestudios, dan moest ik een keer langskomen om in hun showroom een ‘vergelijkbare vloer van hun eigen merk’ uit te zoeken. Daar heb ik voor bedankt.
Ter indicatie w.b. de prijs: een offerte voor alle muren renovliezen (excl. badkamer en 2 toiletten) was ongeveer net zo duur als een offerte die ik van een andere leverancier had voor het hele huis stucwerk (incl. badkamer en 2 toiletten en inclusief plafonds op 2 etages!).
Wij hadden op een gegeven moment tijdens de bouw een Appgroep met praktisch alle nieuwe buren in het project (20 woonhuizen, waarvan 8x 2-onder-1 kap, 4x hoek en 8x rijtjeswoninngen).Olivertwist278 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 18:45:
Op die manier opperde een van onze buren met een schutting van Gardenlux Red Class geïmpregneerde houten panelen en Betolux Palen betonnen palen en bodemplaten.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Bij ons mist nog een deel rechts en de oude schuur staat nog op deze foto. Omdat we de hele schuur weghalen en er een nieuwe komt over de volle breedte. Hebben we de schutting doorgetrokken over de hele breedte, zodat onze buren aan die kant niet tegen onze nieuwe schuur aankijken straks.
In ons project deden uiteindelijk 18 van de 20 woningen mee hierin. Dus het oogt redelijk uniform als we naar buiten kijken achteren en het stond er al binnen 1-2 maanden na onze oplevering.
We zijn ook erg blij met de partij die ze toen aangedragen hebben, want we laten nu ook onze tuin door hun doen en ze hebben al bij 10+ van de buren de tuin gedaan en zijn er allemaal tevreden over.
[ Voor 15% gewijzigd door BiG-GuY op 31-07-2022 09:11 ]
In de basis kreeg je een doorzichte erfafscheiding aan de achterkant. Je had zelf de ruimte om de afscheidingen met de buren te regelen of om het zelf te regelen. Wij hebben het met ons hele blok (van "maar" 7 huizen) gedaan en zijn allen voor deze gegaan:Olivertwist278 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 18:45:
:strip_exif()/f/image/al9eJZT7iCtdIqD6xkGIbtMN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qvAUgOP9ZaW9E2pNayla9dOB.jpg?f=fotoalbum_large)
Voordeel was het delen van de kosten en dat iedereen hetzelfde heeft, alhoewel sommigen dat juist als nadeel zien. Kosten waren rond de €1500 (kan eventueel nog even de precieze specificaties zoeken).
Gelijk nog een vraagje: Wij moeten de voortuin nog doen van ons nieuwbouwhuis. We wachten nog even totdat de gemeente de permanente straat en groenvoorzieningen heeft aangelegd. Iemand nog mooie voorbeelden of ideeën (niet volledig betegeld)? Zo is de voorkant, niks bijzonders, maar wel nog ruimte voor iets moois:
:strip_exif()/f/image/TUE2vJ6mmCzGzKll6f89F3Uw.jpg?f=fotoalbum_large)
Baalde trouwens wel van de lantaarnpaal, maar binnen merk je er niks van. Je kijkt van binnen niet direct op de lichtbron en aan de voorkant zit ook de keuken. Die "telescoop" is voor overtollig water/infiltratiekrat.
[ Voor 33% gewijzigd door Bteq op 31-07-2022 11:40 ]
Oh wow. dat klinkt alles behalve flexibel, maar dat ze hun afspraken niet nakomen en dat je na al die weken wachten iets anders gepresenteerd krijgt, slaat wel alles. Dan zou ik het ook extern laten doen, als het daar al misgaat. Dank voor je informatie.Tompouce schreef op zondag 31 juli 2022 @ 08:38:
[...]En als kers op de taart: na al die weken op een offerte wachten kreeg ik een offerte voor renovliesbehang in plaats van stucwerk, terwijl ik in het gesprek heel duidelijk was geweest dat we geen renovlies willen.
- PVC doorleggen in de toiletten (gewoon op de vloer)
- Plafonds stucen
- Toiletmuren stucen
- Badkamermuren stucen
- Wij wisten welke PVC vloer we willen (Gezien in een andere showroom: Tarkett Supernature iD Inspiration 70 visgraat Chatillon Oak Natural). Bij andere vloerbedrijven die ik benaderde konden ze hier gewoon een offerte voor maken. Niet bij Homestudios, dan moest ik een keer langskomen om in hun showroom een ‘vergelijkbare vloer van hun eigen merk’ uit te zoeken. Daar heb ik voor bedankt.
Ter indicatie w.b. de prijs: een offerte voor alle muren renovliezen (excl. badkamer en 2 toiletten) was ongeveer net zo duur als een offerte die ik van een andere leverancier had voor het hele huis stucwerk (incl. badkamer en 2 toiletten en inclusief plafonds op 2 etages!).
@kw_nl Waarom adviseerde de woonadviseur van Homestudios zelf om het extern te laten doen dan? Ook niet echt klantenbinding hahakw_nl schreef op zondag 31 juli 2022 @ 08:03:
[...]
Onze woonadviseur van Homestudios adviseerde al om het extern te laten doen.
Voor de rest ben ik tot nu toe wel tevreden over Homestudios. Maar ze zijn nog aan het bouwen. Wellicht dat het nog anders wordt
Doet me toch altijd denken aan de Teletubbies.Bteq schreef op zondag 31 juli 2022 @ 09:21:
[...]
Die "telescoop" is voor overtollig water/infiltratiekrat.
Maar hoe werkt het als je zoiets niet hebt en wel infiltratiekratten? Dienen de openingen met zo'n zeefje erin aan de onderkant van de regenpijpen (een zogenaamde bladscheider) dan voor overstort?
[ Voor 7% gewijzigd door witterholt op 31-07-2022 11:52 ]
Heeft iemand in dit topic ervaring met het meenemen van een bouwinspecteur tijdens de eerdere kijkdagen als aanvulling op de opleveringskeuring? Bij ons in het project is dit voorgesteld door een medebewoner en het lijkt ons ook wel een goed idee, maar we zijn wel benieuwd hoe groot in praktijk de toegevoegde waarde is (gezien de extra inspecties natuurlijk ook kosten met zich meebrengen)
Haha die teletubbies herken ik ook inderdaad. Je ziet deze buizen in ieder geval in de hele gasloze nieuwbouwwijk en bij heftige regenbuien stroomt er flink wat water uit. Ik heb begrepen dat het aangesloten is op het infiltratiekrat die achter in de tuin ligt, maar of dat altijd moet ofzo, geen idee.witterholt schreef op zondag 31 juli 2022 @ 11:48:
[...]
Doet me toch altijd denken aan de Teletubbies.![]()
Maar hoe werkt het als je zoiets niet hebt en wel infiltratiekratten? Dienen de openingen met zo'n zeefje erin aan de onderkant van de regenpijpen dan voor overstort?
Bij ons is het nergens zo namelijk terwijl wel overal infiltratiekratten liggen. Dus bij het vollopen daarvan zouden de bladscheiders dan deze functie overnemen?Bteq schreef op zondag 31 juli 2022 @ 11:54:
[...]
Haha die teletubbies herken ik ook inderdaad. Je ziet deze buizen in ieder geval in de hele gasloze nieuwbouwwijk en bij heftige regenbuien stroomt er flink wat water uit. Ik heb begrepen dat het aangesloten is op het infiltratiekrat die achter in de tuin ligt, maar of dat altijd moet ofzo, geen idee.
Heeft weinig zin imho, omdat het geen 'officieel' moment is waar je iets mee kan. Vaak zit er te weinig tijd tussen een kijkmoment en de oplevering om er iets mee te doen. Vaak laten bouwers ook geen anderen toe bij de kijkmomenten, behalve eventueel iemand van een keukenzaak/badkamerzaak om in te meten.YPM schreef op zondag 31 juli 2022 @ 11:53:
Heeft iemand in dit topic ervaring met het meenemen van een bouwinspecteur tijdens de eerdere kijkdagen als aanvulling op de opleveringskeuring? Bij ons in het project is dit voorgesteld door een medebewoner en het lijkt ons ook wel een goed idee, maar we zijn wel benieuwd hoe groot in praktijk de toegevoegde waarde is (gezien de extra inspecties natuurlijk ook kosten met zich meebrengen)
Source90 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 17:44:
[...]
Hier ook beneden keramisch parket (120x30) in houtlook. Op overige verdiepingen klik PVC stroken (ook houtlook).
Ook hier een grijze voeg. En nee, ik woon niet in bij Toppe, ondanks dat er kennelijk best veel overeenkomt
Ik ben benieuwd waarom jullie gekozen hebben voor een grijze voeg? Je zou toch denken dat als men een PVC of tegelvloer in houtlook (keramisch parket) neemt, zij dit nemen omdat ze eigenlijk echt hout/parket willen, maar toch voor PVC/tegels gaan omdat deze flink wat voordelen heeft ten opzichte van echt hout/parket.Toppe schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 17:30:
[...]
Wij hebben beneden keramisch parket, eerste etage pvc en zolder laminaat.
En een voeg maakt of breekt je vloer, zou daarom bij je verkoper informeren welke kleur ze adviseren. Zo hebben wij een licht grijze voeg waardoor de vloer er beter uit springt.
Vervolgens knallen jullie er een grijze voeg in, waardoor het geheel niet meer op hout lijkt. Waarom geen voeg in de kleur die dicht bij de kleur ligt van de tegel? Of hebben jullie soms grijze houtlook tegels?
Ben overigens ook benieuwd welke vloer (PVC of keramisch parket) het dichts echt hout/parket benaderd.
Ik heb een taupe voeg grijs bruin bij een lichte houtkleur, boven pvc laten leggen. PVC lijkt echter vooral, omdat er geen voegen zijn, maar veel bezoek heeft het niet eens door dat het tegels zijn.Da Queen schreef op zondag 31 juli 2022 @ 13:15:
[...]
[...]
Ik ben benieuwd waarom jullie gekozen hebben voor een grijze voeg? Je zou toch denken dat als men een PVC of tegelvloer in houtlook (keramisch parket) neemt, zij dit nemen omdat ze eigenlijk echt hout/parket willen, maar toch voor PVC/tegels gaan omdat deze flink wat voordelen heeft ten opzichte van echt hout/parket.
Vervolgens knallen jullie er een grijze voeg in, waardoor het geheel niet meer op hout lijkt. Waarom geen voeg in de kleur die dicht bij de kleur ligt van de tegel? Of hebben jullie soms grijze houtlook tegels?
Ben overigens ook benieuwd welke vloer (PVC of keramisch parket) het dichts echt hout/parket benaderd.
Ik heb niets gekozen. Ben kleurenblindDa Queen schreef op zondag 31 juli 2022 @ 13:15:
[...]
[...]
Ik ben benieuwd waarom jullie gekozen hebben voor een grijze voeg? Je zou toch denken dat als men een PVC of tegelvloer in houtlook (keramisch parket) neemt, zij dit nemen omdat ze eigenlijk echt hout/parket willen, maar toch voor PVC/tegels gaan omdat deze flink wat voordelen heeft ten opzichte van echt hout/parket.
Maar vrouwlief in overleg met de tegelzetter, was het mooiste wat uit kwam.
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Eikenlook tegels bij mijn schoonouders ook met een lichtgrijze voeg, een beetje getwijfeld maar het is echt een prima combinatie.
Ze gaf al aan dat de mogelijkheden vrij beperkt zijn en de prijzen niet kinderachtig.Da Queen schreef op zondag 31 juli 2022 @ 10:56:
[...]
Oh wow. dat klinkt alles behalve flexibel, maar dat ze hun afspraken niet nakomen en dat je na al die weken wachten iets anders gepresenteerd krijgt, slaat wel alles. Dan zou ik het ook extern laten doen, als het daar al misgaat. Dank voor je informatie.
[...]
@kw_nl Waarom adviseerde de woonadviseur van Homestudios zelf om het extern te laten doen dan? Ook niet echt klantenbinding haha
We hadden in eerste instantie wel interesse. Wil best wel wat meer betalen als je hele huis bij oplevering dan al nagenoeg klaar is. Maar helaas prijzen ze zichzelf uit de markt.
XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907
Vandaag de stucloper opgeruimd en man wat een absolute t* zooi heeft die schilder er van gemaakt. Het resultaat is netjes, behang zit er strak op etc maar:jessy100 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 16:51:
Is de schilder eindelijk klaar, zit er bruin op de muur ipv groen.
Antwoord: Ja het moet nog drogen.
Toververf zeker
verder is de rest gelukkig 10/10 perfect
- Stopcontacten niet afgeplakt, resultaat: Aardepins en schakelaars helemaal onder de verf
- 4-5 cm randen van de vloer volledig wit gespoten
- Verf op deuren
- Verf op deurposten
Gaat nog een staartje krijgen dit

Wat is redelijk? Compensatie vragen? Ik voel er ook weinig voor om ze zelf de vloer schoon te laten maken, wil geen bijtende zooi op m'n nieuwe vloer.
Ja dat is wel even dingetje zeg. Bij mijn vorige/huidige huis zei stucadoor en sauser (?) als jij afplakt/stucloper doet prima scheelt je in kosten maar dan is doorlekken voor jou risico. Vond ik redelijk, heb toen al het schakelmateriaal verwijdert.
Had bij jou de schilder dit allemaal afgeplakt?
Had bij jou de schilder dit allemaal afgeplakt?
Welke afspraken heb je gemaakt? Als je betaald hebt voor het afplakken en dergelijke zou ik hem voorstellen om het op zijn kosten te laten schoonmaken.jessy100 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 17:50:
[...]
Vandaag de stucloper opgeruimd en man wat een absolute t* zooi heeft die schilder er van gemaakt. Het resultaat is netjes, behang zit er strak op etc maar:
- Stopcontacten niet afgeplakt, resultaat: Aardepins en schakelaars helemaal onder de verf
- 4-5 cm randen van de vloer volledig wit gespoten
- Verf op deuren
- Verf op deurposten
Gaat nog een staartje krijgen dit.
Wat is redelijk? Compensatie vragen? Ik voel er ook weinig voor om ze zelf de vloer schoon te laten maken, wil geen bijtende zooi op m'n nieuwe vloer.
Hij zal wel wat beters te doen hebben dan over die €300 moeilijk te moeten gaan doen
Dank allen aan het beantwoorden van de vraag. We hebben de optie lijst inmiddels ontvangen (en gevonden).
Nog een vraag: stel de financiering incl. meerwerk blijkt net te hoog gegrepen. Mag je dan alsnog zeggen dat je het voor de dan max te halen financiering wilt doen (en dus wat meerwerk laten vallen) of houden ze je aan de opgave bij koop- en aanneem overeenkomst en vervalt de koop door de ontbindende voorwaarden?
Nog een vraag: stel de financiering incl. meerwerk blijkt net te hoog gegrepen. Mag je dan alsnog zeggen dat je het voor de dan max te halen financiering wilt doen (en dus wat meerwerk laten vallen) of houden ze je aan de opgave bij koop- en aanneem overeenkomst en vervalt de koop door de ontbindende voorwaarden?
[ Voor 9% gewijzigd door Mysterie op 31-07-2022 18:04 ]
Zal geheel afhankelijk zijn van de hypotheekverstrekker. Wij hadden advies in gewonnen via Hypotheekshop waar we uiterst tevreden over waren met hoe ver ze gingen. Voordat het bij de bank ingediend wordt, kunnen ze al een goede prognose maken of het haalbaar is of niet.Mysterie schreef op zondag 31 juli 2022 @ 18:04:
Dank allen aan het beantwoorden van de vraag. We hebben de optie lijst inmiddels ontvangen (en gevonden).
@Toppe, net even bijgehouden; na douchen met ventilator op stand 3 (met aangepaste dipswitch standen), was de damp/het vocht in de lucht (wat je bij de lamp ziet) binnen 30sec weg. Douche glas en spiegel waren binnen iets van 7 min condens vrij.
Badkamer is 8m² / 20m³, ramen en deur uiteraard dicht voor deze test
Bij jou al beter na aanpassing standen?
Ja, aanzienlijk beter. Zuigt nu af zoals ik zou verwachten. Zal (als ik het niet vergeet) even een grafiekje uit Grafana trekken.Source90 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 19:15:
@Toppe, net even bijgehouden; na douchen met ventilator op stand 3 (met aangepaste dipswitch standen), was de damp/het vocht in de lucht (wat je bij de lamp ziet) binnen 30sec weg. Douche glas en spiegel waren binnen iets van 7 min condens vrij.
2,5 week geleden een actie begonnen en kreeg vrijdag bericht dat de laatste donatie binnen is en dat we dus een AED gaan krijgenToppe schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:48:
Ben wel eens benieuwd, in de bestaande wijken zie je steeds meer AED’s hangen. Ofwel gewoon gekocht ofwel via Buurtaed.nl
Ik lees er hier vrij weinig over. Zit me er nu even in de verdiepen en ik zou best de gevel en een stopcontact ter beschikking stellen als je daarmee een leven zou kunnen redden.
Wat is jullie kijk hierop?
:strip_exif()/f/image/XwgmKFCZJguABrOZdfqrwIW0.jpg?f=fotoalbum_large)
Bij toeval meegemaakt: Hypotheekverstrekker vergat iets uit ons inkomen mee te nemen waardoor we de voorgestelde begroting van onze adviseur (net) niet rond kregen. Hypotheekverstrekker stuurde het gewoon terug met het verzoek om een lager meerwerk op te geven. Het leverde dus niet direct een weigering op. Maar laat je goed informeren door je adviseur, want misschien verschilt dat per verstrekker.Mysterie schreef op zondag 31 juli 2022 @ 18:04:
Mitsubishi SUZ-SWM60 VA warmtepomp / PV Zuid: 3805WP / Noord: 830WP / Orcon MaxComfort-500 WTW
Top Toppe!Toppe schreef op zondag 31 juli 2022 @ 19:46:
[...]
2,5 week geleden een actie begonnen en kreeg vrijdag bericht dat de laatste donatie binnen is en dat we dus een AED gaan krijgen
[Afbeelding]
Mitsubishi SUZ-SWM60 VA warmtepomp / PV Zuid: 3805WP / Noord: 830WP / Orcon MaxComfort-500 WTW
Goed om te weten, we moeten nog een paar weken wachten tot we meer informatie krijgen. Dan weten we ook pas wat het meerwerk gaat worden. Ondertussen wel een beetje aan het bedenken wat we willen.rubenos schreef op zondag 31 juli 2022 @ 19:48:
[...]
Het leverde dus niet direct een weigering op. Maar laat je goed informeren door je adviseur, want misschien verschilt dat per verstrekker.
Hoop dat het bij ons ook zo vlot zal gaan dan. Kan me voorstellen dat als je een blok hebt met veel woningen dat er verschillende smaken zijn. Maar bedankt! Was vooral benieuwd naar hoe het in de praktijk werkt. Heb er nu een beter beeld overBiG-GuY schreef op zondag 31 juli 2022 @ 09:04:
[...]
Wij hadden op een gegeven moment tijdens de bouw een Appgroep met praktisch alle nieuwe buren in het project (20 woonhuizen, waarvan 8x 2-onder-1 kap, 4x hoek en 8x rijtjeswoninngen).
Op die manier opperde een van onze buren met een schutting van Gardenlux Red Class geïmpregneerde houten panelen en Betolux Palen betonnen palen en bodemplaten.
***members only***
Bij ons mist nog een deel rechts en de oude schuur staat nog op deze foto. Omdat we de hele schuur weghalen en er een nieuwe komt over de volle breedte. Hebben we de schutting doorgetrokken over de hele breedte, zodat onze buren aan die kant niet tegen onze nieuwe schuur aankijken straks.
In ons project deden uiteindelijk 18 van de 20 woningen mee hierin. Dus het oogt redelijk uniform als we naar buiten kijken achteren en het stond er al binnen 1-2 maanden na onze oplevering.
We zijn ook erg blij met de partij die ze toen aangedragen hebben, want we laten nu ook onze tuin door hun doen en ze hebben al bij 10+ van de buren de tuin gedaan en zijn er allemaal tevreden over.
Advies van onze adviseur was om het zo ruim mogelijk te begroten. Ben achteraf blij dat ik dat advies heb opgevolgd. Bouwdepot niet volledig gebruiken is eenvoudiger dan later alsnog proberen te verhogen.Diablow schreef op zondag 31 juli 2022 @ 19:54:
[...]
Goed om te weten, we moeten nog een paar weken wachten tot we meer informatie krijgen. Dan weten we ook pas wat het meerwerk gaat worden. Ondertussen wel een beetje aan het bedenken wat we willen.
Zo, ik ben inmiddels 2,5 week op stoom met klussen en nog een kleine week voor de verhuizing. Wat impressie plaatjes hoe het huis en tuin er nu bij staan:
:strip_exif()/f/image/dg5ymtmedrOwrvHZXhbHOYgd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1DDcL9qdlj8VG2rt2ayPG5bj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oPStQKfc8LzUCkwsceScfQSi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tzspxNZFDOq9fK2khTq55HKm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oVLHrCTEJmcwSaWLhak8qVuu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/884puIZiFLiIhnDa4FhxHPp2.jpg?f=fotoalbum_large)
Ow ja, en wel wat gezeur gehad met de badkamer (gaatje door de waterleiding geboord
) Kent iemand in regio Amersfoort/Barneveld een goede tegelzetter toevallig die wat kapotte tegels kan vervangen?
:strip_exif()/f/image/dg5ymtmedrOwrvHZXhbHOYgd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1DDcL9qdlj8VG2rt2ayPG5bj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oPStQKfc8LzUCkwsceScfQSi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tzspxNZFDOq9fK2khTq55HKm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oVLHrCTEJmcwSaWLhak8qVuu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/884puIZiFLiIhnDa4FhxHPp2.jpg?f=fotoalbum_large)
Ow ja, en wel wat gezeur gehad met de badkamer (gaatje door de waterleiding geboord
[ Voor 3% gewijzigd door Dutchylex op 01-08-2022 06:25 ]
Erg mooi hoor!
In de keuken the two weapons of choice naast elkaar zie ik
Koffie en laptop.
Is dat buitenverblijf zelfbouw of een bouwkit? Die is ook erg mooi zo met die deuren en luxe kozijnen.
Koffie en laptop.
Is dat buitenverblijf zelfbouw of een bouwkit? Die is ook erg mooi zo met die deuren en luxe kozijnen.
We hebben een zelfbouw kit gekocht. Daar zijn we drie dagen mee aan de slag geweest en vandaag/morgen gaan we de dakbedekking nog effe vast timmeren. Best tevreden maar volgende keer (komt hopelijk niet) zou ik het lekker laten doen. Was echt een **#^%** werk!Maartenteraar schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 09:55:
Erg mooi hoor!
Koffie en laptop.
En koffie is altijd primair en een laptop altijd handig tijdens het klussen om even op YouTube te checken 😬
Thanks voor je input!BiG-GuY schreef op zondag 31 juli 2022 @ 12:07:
[...]
Heeft weinig zin imho, omdat het geen 'officieel' moment is waar je iets mee kan. Vaak zit er te weinig tijd tussen een kijkmoment en de oplevering om er iets mee te doen. Vaak laten bouwers ook geen anderen toe bij de kijkmomenten, behalve eventueel iemand van een keukenzaak/badkamerzaak om in te meten.
Hoe meer ik er ook over nadenk hoe meer ik me afvraag in hoeverre er echt dingen zijn die de bouwinspecteur alleen tijdens de bouw kan spotten, dat gaat dan denk ik bijna alleen om de zaken in de spouw en tussen het dak qua isolatie e.d.
Daarnaast sowieso goed inderdaad om eerst na te vragen wat er qua kijkdagen georganiseerd gaat worden en of er überhaupt derde partijen mee mogen.
Lijst met meerwerk stond nu erbij. Het duurt echter nog even voor we het eerste gesprek hebben.
Een van de opties is 3 slaapkamers maken, waar nu onbestemde ruimte is. Dat zou 20k zijn, zoiets hadden we wel verwacht. Echter hadden we zelf bedacht dat we liever 2 slaapkamers, en een grote overloop wilden, voor o.a. een vrieskist.
Ik vermoed dat ik gewoon het gesprek moet afwachten, maar ik vroeg me af of mensen eerder ervaring hadden met een net andere indeling. Moet ik erop rekenen dat het veel duurder gaat worden, omdat het custom is, of pakt het mogelijk iets goedkoper uit, omdat er minder muren, verwarming, etc bij komt kijken?
Een van de opties is 3 slaapkamers maken, waar nu onbestemde ruimte is. Dat zou 20k zijn, zoiets hadden we wel verwacht. Echter hadden we zelf bedacht dat we liever 2 slaapkamers, en een grote overloop wilden, voor o.a. een vrieskist.
Ik vermoed dat ik gewoon het gesprek moet afwachten, maar ik vroeg me af of mensen eerder ervaring hadden met een net andere indeling. Moet ik erop rekenen dat het veel duurder gaat worden, omdat het custom is, of pakt het mogelijk iets goedkoper uit, omdat er minder muren, verwarming, etc bij komt kijken?
In deze post kan je teruglezen wat het mij kostte om een 2e badkamer te realiseren. Uiteraard zitten daar ook kosten bij die jij niet zal maken zoals realiseren leidingwerk/afvoer/radiator/etc. Maar het geeft een beeld van het aanpassen van wanden, vloerverwarming en aanpassing van ventilatie. Hou ook rekening met de kosten van aanpassen van elektra, wat dat meestal kost is goed terug te vinden in dit topic.Diablow schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 12:06:
Lijst met meerwerk stond nu erbij. Het duurt echter nog even voor we het eerste gesprek hebben.
Via een eerdere post kan je ook terugzien wat er bij ons is aangepast aan de wanden.rubenos schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 18:36:
[...]
Vandaag kreeg ik de prijs van de casco badkamer. Ik ben er wel blij mee, en ga het er zeker niet achteraf voor kunnen doen. We krijgen er ook een ruimere slaapkamer voor terug.
Totaal €3k
Leidingwerk + afvoer toilet + ventilatie + radiator €2400
Verplaatsen wand: €120
Extra Gibo wand: €219
Aanpassen vloerverwarming vanwege gewijzigde wanden €220
Draairichting deur €75
[ Voor 3% gewijzigd door rubenos op 01-08-2022 12:27 ]
Bedankt @rubenos, het ging me echter vooral om het verschil met 'standaard' meerwerk, wat als optie staat, en aangepast meerwerk, waarbij we in dit geval de indeling net anders willen.
Ik kan me voorstellen dat dezelfde indeling als voor de 2e vooral voor gemak is, dat je de maten precies weet etc. Maar ik kan me ook voorstellen dat dat voor de verwarming etc. een stuk makkelijker is dan een andere indeling. En ze dan een ander plan moeten maken voor onze gewenste indeling, en het daardoor mogelijk een stuk duurder wordt.
Ik kan me voorstellen dat dezelfde indeling als voor de 2e vooral voor gemak is, dat je de maten precies weet etc. Maar ik kan me ook voorstellen dat dat voor de verwarming etc. een stuk makkelijker is dan een andere indeling. En ze dan een ander plan moeten maken voor onze gewenste indeling, en het daardoor mogelijk een stuk duurder wordt.
Wij hebben een stukje afwijkend meerwerk aangevraagd: bij ons was er een optie om de badkamer te verlengen naar de gevel, hierbij werd ook de deur verplaatst zodat er meer ruimte ontstond links van deze deur voor een douche / wastafelmeubel:Diablow schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 12:44:
Bedankt @rubenos, het ging me echter vooral om het verschil met 'standaard' meerwerk, wat als optie staat, en aangepast meerwerk, waarbij we in dit geval de indeling net anders willen.
Ik kane voorstellen dat dezelfde indeling als voor de 2e vooral voor gemak is, dat je de maten precies weet etc. Maar ik kan me ook voorstellen dat dat voor de verwarming etc. een stuk makkelijker is dan een andere indeling. En ze dan een ander plan moeten maken voor onze gewenste indeling, en het daardoor mogelijk een stuk duurder wordt.
:strip_exif()/f/image/X9gioGv707Qp1npJ0RoAJHwK.jpg?f=fotoalbum_large)
Wij hebben er voor gekozen de badkamer niet tot aan de gevel te verlengen, maar wel de deur te verplaatsen:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3ZgnJqWUGCe6ubSY9sJuFSSK.jpg?f=user_large)
Andere situatie dan bij jullie natuurlijk, maar qua kosten voor het "custom" meerwerk niet onredelijk:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Zit dus niet mijlenver af van de prijs van de originele optie als we het ligbad verrekenen, al zit er bij de originele ook meer m2 tegelwerk inbegrepen etc., dus betalen we uiteindelijk een kleine premium. Hoe meer je afwijkt van het standaard indeling of opties, hoe hoger de kosten logischerwijs zullen zijn.
Geduld is een schone zaak, maar zolang geen duizenden euro's extra gaat kosten, is het wel iets waar we een stuk blijer van worden.
Om het concreet te maken, dit is de 1e verdieping.
/f/image/W2o1VcI6BL8wDAwIWHTxKiXo.png?f=fotoalbum_large)
Voor de 2e verdieping hebben we veel liever een grote overloop, en 2 grote kamers.
/f/image/nA84kwRUATpjpHVAvV6s6MKY.png?f=fotoalbum_large)
Voorlopig even afwachten, zou wel mooi zijn als het kan voor bijna dezelfde prijs as de indeling volgens de 1e verdieping.
/f/image/W2o1VcI6BL8wDAwIWHTxKiXo.png?f=fotoalbum_large)
Voor de 2e verdieping hebben we veel liever een grote overloop, en 2 grote kamers.
/f/image/nA84kwRUATpjpHVAvV6s6MKY.png?f=fotoalbum_large)
Voorlopig even afwachten, zou wel mooi zijn als het kan voor bijna dezelfde prijs as de indeling volgens de 1e verdieping.
Wel jammer dat je het raam "verliest" bij niet afnemen van de vergrote badkamer. Flinke balzaal wel, 10.5m².YPM schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 13:04:
[...]
Wij hebben een stukje afwijkend meerwerk aangevraagd: bij ons was er een optie om de badkamer te verlengen naar de gevel, hierbij werd ook de deur verplaatst zodat er meer ruimte ontstond links van deze deur voor een douche / wastafelmeubel:
[Afbeelding]
Wij hebben er voor gekozen de badkamer niet tot aan de gevel te verlengen, maar wel de deur te verplaatsen:
[Afbeelding]
Andere situatie dan bij jullie natuurlijk, maar qua kosten voor het "custom" meerwerk niet onredelijk:
***members only***
Zit dus niet mijlenver af van de prijs van de originele optie als we het ligbad verrekenen, al zit er bij de originele ook meer m2 tegelwerk inbegrepen etc., dus betalen we uiteindelijk een kleine premium. Hoe meer je afwijkt van het standaard indeling of opties, hoe hoger de kosten logischerwijs zullen zijn.
Beetje frisse lucht in de badkamer d.m.v. een raampartij (die open kan) is voor ons een dikke plus.
Wij hebben een inpandige badkamer, hiervoor een woning gehad met een badkamer met raam. Ik mis het raam totaal niet, genoeg frisse lucht en de mechanische ventilatie doet z'n werk gewoon goed. Heb liever een extra raam in mn slaapkamer dan een badkamer met raam!Source90 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 13:45:
[...]
Wel jammer dat je het raam "verliest" bij niet afnemen van de vergrote badkamer. Flinke balzaal wel, 10.5m².
Beetje frisse lucht in de badkamer d.m.v. een raampartij (die open kan) is voor ons een dikke plus.
Afhankelijk van de ligging van het huis en het raam zou ik wel rekening houden met geluiden naar buiten (en naar binnen i guess, maar dat is vaak minder spannend).Source90 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 13:45:
[...]
Wel jammer dat je het raam "verliest" bij niet afnemen van de vergrote badkamer. Flinke balzaal wel, 10.5m².
We hadden inderdaad graag een raam in de badkamer gehad, maar uiteindelijk bewust er voor gekozen om de inloopkast in stand te houden, anders werd de master bedroom wel vrij krap. Hopelijk doet de mechanische ventilatie goed z’n werk!Source90 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 13:45:
[...]
Dat is dit ook. Dit was geen standaard optie. We hebben de indeling aangepast, en dit waren de maatwerk prijzen via de bouwer daarvoor.Diablow schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 12:44:
Oud schetsje met beide situaties:
:fill(white):strip_exif()/f/image/rRROJnVoBzNksPv0fTsqAH1T.png?f=user_large)
Lekker efficiënt gebruik van de ruimte, heerlijk! Bij ons staat het trapgat haaks op de muur, dat beperkt je enorm in je indeling van de ruimtes.Diablow schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 13:38:
Geduld is een schone zaak, maar zolang geen duizenden euro's extra gaat kosten, is het wel iets waar we een stuk blijer van worden.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nogmaals dank. We gaan z.s.m. naar de makelaar om te kopen onder voorbehoud met ruime schatting.
Schrok wel van de werkbare dagen die ze aanhouden á 345 stuks. 🥲
Klopt hier ook bij onze nieuwbouw 345 werbare dagen, Al zeggen ze dat ze met een jaar klaar zouden zijnMysterie schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 14:23:
Nogmaals dank. We gaan z.s.m. naar de makelaar om te kopen onder voorbehoud met ruime schatting.
2e helft volgend jaar (jun/jul eigen schatting).
Maar houd er rekening mee dat bij mijn ouders een bouwproject van de achter buren is uitgestelt door "overmacht" omdat ze de warmte pompen niet kunnen krijgen (het aller laatste item voor die mensen de sleutels krijgen) ze zijn er al bijna een half jaar op aan het wachten en omdat ze het "overmacht" maken laten ze het buiten die 345 dagen vallen. Al zou je nu na 2 jaar corona kunnen zeggen dat ze dat toch al wel eens zouden moeten weten dat die dingen slecht verkrijgbaar zijn
[ Voor 3% gewijzigd door vormulier op 01-08-2022 14:47 ]
Het wordt een inloopkast, geen slaapgedeelteAscension schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 13:48:
[...]
Wij hebben een inpandige badkamer, hiervoor een woning gehad met een badkamer met raam. Ik mis het raam totaal niet, genoeg frisse lucht en de mechanische ventilatie doet z'n werk gewoon goed. Heb liever een extra raam in mn slaapkamer dan een badkamer met raam!
Vorige woning had ook afzuiging, nu een raam (3 meter raam, wat dat betreft. Waarvan 1 draai/kiep). Raam begint op middel hoogte tot plafond. Wij hebben zonwering hangen op middelhoogte tot hoofd hoogte.
Hierdoor komt er enorm veel natuurlicht naar binnen, persoonlijk stel ik dat wel op prijs. Daarnaast helpt een raam open ook voor veel sneller opdrogen van de ruimte.
Maar ieder wat wils
Mijn hemel zeg. Als de bouw in januari start, dan mogen ze er dus 345 dagen over doen… Dan moet het huis uiterlijk Q2 2024 klaar zijn ofzo?vormulier schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 14:36:
[...]
Klopt hier ook bij onze nieuwbouw 345 werbare dagen, Al zeggen ze dat ze met een jaar klaar zouden zijn
2e helft volgend jaar (jun/jul eigen schatting).
Maar houd er rekening mee dat bij mijn ouders een bouwproject van de achter buren is uitgestelt door "overmacht" omdat ze de warmte pompen niet kunnen krijgen (het aller laatste item voor die mensen de sleutels krijgen) ze zijn er al bijna een half jaar op aan het wachten en omdat ze het "overmacht" maken laten ze het buiten die 345 dagen vallen. Al zou je nu na 2 jaar corona kunnen zeggen dat ze dat toch al wel eens zouden moeten weten dat die dingen slecht verkrijgbaar zijn
Overmacht o.i.d. zie ik niet voorbij komen in de aanneem- koop akte trouwens.
Klopt, hier is dat ergens in mei 2024. Onze aannemer heeft 2 projecten in de regio die beide op het zelfde moment gestart en klaar (zouden) moeten zijn. Hier staat het ook niet in de koop overeenkomst maar ze nemen over al een slag om de arm zij kennen het contract beter als ik. (het kan ook aan die ene aannemer liggen, dat ze een andere constucite hebben opgenomen.)Mysterie schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 15:09:
[...]
Mijn hemel zeg. Als de bouw in januari start, dan mogen ze er dus 345 dagen over doen… Dan moet het huis uiterlijk Q2 2024 klaar zijn ofzo?
Overmacht o.i.d. zie ik niet voorbij komen in de aanneem- koop akte trouwens.
Het is afwachten verder, De binnen muren van onze BG staan al dus ze lijken tot dus ver op schema te liggen. eind september zou de 1e afzijn dacht ik en met die reken som de 2e op eind oktober. Maar als de aannemer wil kunnen ze je project een jaar stil leggen en is er nog niks aan het handje (voor hun dan).
Maar dan zal bij ons de Albert Heijn wel gaan klagen die in het zelfde project en fase zit die moeten volgendjaar verhuizen i.v.m. hun vergunning van de huidige lokatie.
Bij mij zijn het er 400 😢 veel te lang, maar goed we krijgen er iets goeds voor terugMysterie schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 14:23:
Las dat er voor het nieuwbouwproject van mij 405 werkbare werkdagen zijn berekend, met een start waarschijnlijk in januari 2023
Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve
@MonkeySleeve de verwachting op dit moment is dat de bouwprijzen over half jaar verder dalen. Verschillende fabrikanten hebben ondertussen ook alweer de productie opgepakt en men is nu begonnen met het langzaam weg werken van de achter standen.
dus op dat betreft heb je geluk en zou de 405 dagen waarschijnlijk korter gaan uitvallen.
dus op dat betreft heb je geluk en zou de 405 dagen waarschijnlijk korter gaan uitvallen.
Nou 3 dagen valt mee toch, is best groot huis. Erg mooi, zou je willen delen welk type/merk/leverancier dit is? Evt via pm?Dutchylex schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:06:
[...]
We hebben een zelfbouw kit gekocht. Daar zijn we drie dagen mee aan de slag geweest en vandaag/morgen gaan we de dakbedekking nog effe vast timmeren. Best tevreden maar volgende keer (komt hopelijk niet) zou ik het lekker laten doen. Was echt een **#^%** werk!
En koffie is altijd primair en een laptop altijd handig tijdens het klussen om even op YouTube te checken 😬
Dat zou inderdaad erg mooi zijnbadboyqxy schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 16:49:
@MonkeySleeve de verwachting op dit moment is dat de bouwprijzen over half jaar verder dalen. Verschillende fabrikanten hebben ondertussen ook alweer de productie opgepakt en men is nu begonnen met het langzaam weg werken van de achter standen.
- tekeningen
- meer- en minderwerk
- koop-/ aanneemovereenkomst
- procedure
Ben benieuwd
Blijft natuurlijk koffiedik kijken maar betreft dit ook tegels etc? We twijfelen om nu al zaken te kopen en op te slaan thuis. Ons huis wordt vermoedelijk Q1 2024 opgeleverd. Willen natuurlijk nu niet de hoofdprijs betalen als straks de prijzen drastisch gaan dalen. Maar mochten ze stijgen dan is nu inkopen wel een goed idee.badboyqxy schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 16:49:
@MonkeySleeve tip: maak voor je zelf vast een lijst van dingen die je mogelijk zou willen
Bodem wp over lucht wp?
Schuif pui over openslaande deuren?
raam tot benenden ?
Bovenverdieping spiegelen, omdat trappengat dan beter uit komt etc.
mijn ervaring met die gesprekken, is dat men je heel erg een bepaalde richting in willen duwen en dat het ze alleen maar bedoelt is om meerwerk te verkopen en dingen die voor hun niet zo intressant zijn als bijv. een schuif pui hebben ze vaak de informatie niet direct voor gereed.
Bodem wp over lucht wp?
raam tot benenden ?
mijn ervaring met die gesprekken, is dat men je heel erg een bepaalde richting in willen duwen en dat het ze alleen maar bedoelt is om meerwerk te verkopen en dingen die voor hun niet zo intressant zijn als bijv. een schuif pui hebben ze vaak de informatie niet direct voor gereed.
bewegingsmelder hier, stopcontact daar, de buren hebben deze optie, dit is mooi ik zou er over na denken.. zo ging het hele eerste gesprek met de verkoop begeleidster hier.. ben niet over haar te spreken maar goed je hebt er geen keus inbadboyqxy schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 16:54:
@MonkeySleeve tip: maak voor je zelf vast een lijst van dingen die je mogelijk zou willen
Bodem wp over lucht wp?
raam tot benenden ?

@PrixV momenteel lijken vloeren zowel tegels maar zeker houten vloeren en pvc nog iets door te stijgen.
Stalen deuren, keukens, stalen trappen
Vertonen steeds meer een terug val in de orders en met dalende grondstof prijs begin je dit al in de prijzen te zien.
WTW en wp lijken nu wel op hun top te komen, aangezien de productie weer opgestart is, deze heeft kleine 3 maanden grotendeels door chip tekorten stil gelegen.
Vertonen steeds meer een terug val in de orders en met dalende grondstof prijs begin je dit al in de prijzen te zien.
WTW en wp lijken nu wel op hun top te komen, aangezien de productie weer opgestart is, deze heeft kleine 3 maanden grotendeels door chip tekorten stil gelegen.
Weet iemand vanaf wanneer je een aanslag voor de OZB mag verwachten? Had het er vandaag over met een collega en die vond het vreemd dat ik er nog steeds geen heb ontvangen. Online kom ik wel tegen dat ik over de WOZ berekening voor de grond gewoon OZB zou moeten betalen. Project is sinds december 2021 gestart maar heb nog geen aanslag voor de grond binnengekregen. Gemeente ook maar vast een mail gestuurd.
Thanks.. het gaat ons meer om tegels voor de badkamer + alle benodigdheden voor de badkamer (kranen, bad douchewand, meubeltje, wc's). Dus tegels inkopen is wel wijsheid? Zeker natuurlijk ook met de gasprijzen die er mee te maken hebben.badboyqxy schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 16:57:
@PrixV momenteel lijken vloeren zowel tegels maar zeker houten vloeren en pvc nog iets door te stijgen.
Keuken helaas net een maand geleden afgetikt dus dat is maar wat het is.
Kon je dat uberhaupt doen? mijn huis is juni 23, naar het lijkt, en niemand van alle tegelboeren wil langer dan een half jaar van te voren prijzen vaststellen. Zelfs de keuken was al een discussie 12 maanden vooraf.PrixV schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 16:59:
[...]
Thanks.. het gaat ons meer om tegels voor de badkamer + alle benodigdheden voor de badkamer (kranen, bad douchewand, meubeltje, wc's). Dus tegels inkopen is wel wijsheid? Zeker natuurlijk ook met de gasprijzen die er mee te maken hebben.
Keuken helaas net een maand geleden afgetikt dus dat is maar wat het is.
Nee dat klopt, hebben wij ook. Maar wij nemen enkel de montage + aantal onderdelen af voor de badkamer + wc beneden. Merendeel willen we zelf online al bestellen en thuis opslaan. Alleen al met de inflatie gok ik dat dat verstandig is. Maar als ik deze berichten lees begin ik te twijfelen.oinkoink12 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 17:08:
[...]
Kon je dat uberhaupt doen? mijn huis is juni 23, naar het lijkt, en niemand van alle tegelboeren wil langer dan een half jaar van te voren prijzen vaststellen. Zelfs de keuken was al een discussie 12 maanden vooraf.
Buiten het feit of je zin hebt in dat gezeik. Al die spullen 2 jaar op slaan, 4 keer in je handen, mogelijke schade, niet leverbaar van bepaalde extra zaken in de toekomst, voor mogelijk 1000? euro.PrixV schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 17:12:
[...]
Nee dat klopt, hebben wij ook. Maar wij nemen enkel de montage + aantal onderdelen af voor de badkamer + wc beneden. Merendeel willen we zelf online al bestellen en thuis opslaan. Alleen al met de inflatie gok ik dat dat verstandig is. Maar als ik deze berichten lees begin ik te twijfelen.
Denk niet dat het spiegelen echt kan gezien de badkamer in de weg zitbadboyqxy schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 16:54:
Bodem wp over lucht wp?
raam tot benenden ?
:fill(white):strip_exif()/f/image/b8X5bTrcfAUztF75qAq51kYA.png?f=user_large)
Al hoeft die slaapkamer niet zo groot te zijn maarja hoe doe je dat dan met de deuren.
De WOZ-beschikkingen die dit jaar zijn verstuurd (meestal in mei) hebben als peildatum 1 januari 2021. Als de grond toen nog niet in jouw/jullie bezit was klopt het dat je niets hebt ontvangen.Takkeding schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 16:59:
Weet iemand vanaf wanneer je een aanslag voor de OZB mag verwachten?
PrixV schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 17:12:
[...]
Nee dat klopt, hebben wij ook. Maar wij nemen enkel de montage + aantal onderdelen af voor de badkamer + wc beneden. Merendeel willen we zelf online al bestellen en thuis opslaan. Alleen al met de inflatie gok ik dat dat verstandig is. Maar als ik deze berichten lees begin ik te twijfelen.
Dit inderdaad.oinkoink12 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 17:15:
[...]
Buiten het feit of je zin hebt in dat gezeik. Al die spullen 2 jaar op slaan, 4 keer in je handen, mogelijke schade, niet leverbaar van bepaalde extra zaken in de toekomst, voor mogelijk 1000? euro.
Als jij het nu geleverd krijgt en 2 jaar moet opslaan in -neem ik aan- de originele dozen, kan je er bij montage over 2 jaar achter komen dat er beschadigingen of defecten zijn. Succes met het gezeik bij de webshop dat je dat 2jaar naar dato gaat melden.
Nou er zijn een aantal dingen die in een doos prima op te slaan zijn voor 1,5 jaar dus schade zal wel meevallen. En het scheelt helaas wel meer dan 1000 euro. Kan ons tot 5000 euro schelen, dat is de moeite wel bij alles wat al duurder uitvalt dan gepland..oinkoink12 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 17:15:
[...]
Buiten het feit of je zin hebt in dat gezeik. Al die spullen 2 jaar op slaan, 4 keer in je handen, mogelijke schade, niet leverbaar van bepaalde extra zaken in de toekomst, voor mogelijk 1000? euro.
Gezeik is er toch want we kunnen de badkamer niet afnemen via het project dus hoofdpijn wordt het al..
Hmmm dat laatste zet me wel aan het denken..Source90 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 17:33:
[...]
[...]
Dit inderdaad.
Als jij het nu geleverd krijgt en 2 jaar moet opslaan in -neem ik aan- de originele dozen, kan je er bij montage over 2 jaar achter komen dat er beschadigingen of defecten zijn. Succes met het gezeik bij de webshop dat je dat 2jaar naar dato gaat melden.

Voor ons project max 370 werkbare dagen (is bijna twee jaar) vanaf het moment dat ze aan het gebouw beginnen, dus niet de funderingslaag. Verwachting is echter dat de opleverdatum,zonder leverproblemen, stakingen, onvoorzien oid, nov '23 is. Eerste paal gaat 1 nov 2022 de grond in.
Vorige week notaris en de grond is al gepasseerd.
Komende jaar orienteren, keuzes maken etc. Keuken wordt casco/afgedopt opgeleverd en we hebben inmiddels zelf een keuken uitgekozen en gekocht. Keuken leverancier heeft geen voorbehoud gemaakt voor iets langere te verwachten levering. +/- 15-16 maanden vanaf nu.
Sanitair mag bij ons niet casco en moet dus vanuit het project, ivm lekvrij opleveren, en daarvoor hebben we het standaard sanitair gekozen. Alleen andere tegels gaan we nog uitkiezen. (Alleen) de tegels gaan via Plieger.
Later kopen we zelf wel andere wasbakken, spiegels, douchekraan. Via project vonden wij advies+10% iets te prijzig. Bv Grohe smartcontrol 360 via project bijna €2000 en via reguliere sanitairzaken ongeveer €800-900.
Ben al volop aan het meelezen en zal dat zeker de komende periode blijven doen. Lees vaak goede/handige tips. Dank!!
Vorige week notaris en de grond is al gepasseerd.
Komende jaar orienteren, keuzes maken etc. Keuken wordt casco/afgedopt opgeleverd en we hebben inmiddels zelf een keuken uitgekozen en gekocht. Keuken leverancier heeft geen voorbehoud gemaakt voor iets langere te verwachten levering. +/- 15-16 maanden vanaf nu.
Sanitair mag bij ons niet casco en moet dus vanuit het project, ivm lekvrij opleveren, en daarvoor hebben we het standaard sanitair gekozen. Alleen andere tegels gaan we nog uitkiezen. (Alleen) de tegels gaan via Plieger.
Later kopen we zelf wel andere wasbakken, spiegels, douchekraan. Via project vonden wij advies+10% iets te prijzig. Bv Grohe smartcontrol 360 via project bijna €2000 en via reguliere sanitairzaken ongeveer €800-900.
Ben al volop aan het meelezen en zal dat zeker de komende periode blijven doen. Lees vaak goede/handige tips. Dank!!
hoezo zou dat 5000 euro schelen?PrixV schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 17:36:
[...]
Nou er zijn een aantal dingen die in een doos prima op te slaan zijn voor 1,5 jaar dus schade zal wel meevallen. En het scheelt helaas wel meer dan 1000 euro. Kan ons tot 5000 euro schelen, dat is de moeite wel bij alles wat al duurder uitvalt dan gepland..
Die 800-900 is natuurlijk wel zonder montage en dergelijke, dus dat er een marge over heen zit is normaal..Brains Bush schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 17:38:
Maar indd 1000 is allicht wel wat gortig

Simpele berekening van de spullen die we online kunnen inkopen vs de prijsopgave van de loodgieter/badkamerzaak. Scheelt richting de 5k aan materiaal ondanks korting.
Wat ik nog steeds niet begrijp (yep ben eigenwijsvormulier schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 17:49:
[...]
Die 800-900 is natuurlijk wel zonder montage en dergelijke, dus dat er een marge over heen zit is normaal..
Maar indd 1000 is allicht wel wat gortig
[ Voor 3% gewijzigd door Brains Bush op 01-08-2022 17:58 ]
Maar dat kan je over 2 jaar toch ook doen.PrixV schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 17:49:
[...]
Simpele berekening van de spullen die we online kunnen inkopen vs de prijsopgave van de loodgieter/badkamerzaak. Scheelt richting de 5k aan materiaal ondanks korting.
Bij mij staat schuif pui op de lijst, denk dat dat wel een van de opties is waar we voor gaan. Zonder de lijst had ik er niet echt aan gedacht denk ik. Maar lijkt me inderdaad zeker goed om van tevoren na te denken wat je wel en niet echt wilt.badboyqxy schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 16:54:
Mijn ervaring met die gesprekken, is dat men je heel erg een bepaalde richting in willen duwen en dat het ze alleen maar bedoelt is om meerwerk te verkopen en dingen die voor hun niet zo intressant zijn als bijv. een schuif pui hebben ze vaak de informatie niet direct voor gereed.
Tuurlijk, zouden we ook doen maar we zijn een beetje angstig met de steeds doorstijgende prijzen en de gevolgen van de problemen met het gas.oinkoink12 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 18:00:
[...]
Maar dat kan je over 2 jaar toch ook doen.
De standaard is ook met montagekosten, al zit die in je project erbij, dus welke je ook kiest zitten er montagekosten bij. Snap overigens wel wat je bedoelt hoor, ik had dat met die douche ook, 1100 euro ipv 550 online, maar ja, ik ga hem later niet aansluiten, allemaal van die boorgaten in je mooie tegels omdat die zaken natuurlijk nooit precies overeenkomen.Brains Bush schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 17:56:
[...]
Wat ik nog steeds niet begrijp (yep ben eigenwijs) . Standaard komt er een grohe kraan in en die wordt ook gemonteerd. Waarom dan bij de 'upgrade' ook weer inclusief montagekosten? Dan is dat toch dubbel? Geldt voor elk item. Ander voorbeeld: WC rol houder via project €198 en 100% dezelfde via een bouwmarkt €50. En inderdaad voor 198 wordt deze ook gemonteerd. ja maar die standaard 'goedkope' basis rolhouder dient toch ook gemonteerd te worden en dat wordt vanuit de totale koopsom al betaald. Zie ik iets over het hoofd dan?
Ahh zo, denk dat dat wel los zal lopen, maar je weet het nooit.PrixV schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 18:09:
[...]
Tuurlijk, zouden we ook doen maar we zijn een beetje angstig met de steeds doorstijgende prijzen en de gevolgen van de problemen met het gas.
[ Voor 13% gewijzigd door oinkoink12 op 01-08-2022 18:11 ]
Het waren denk ik eerder 3x een halve dag, dus valt idd wel mee. Maar fysiek voelt het (voor een IT-er) als 3 maandenMaartenteraar schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 16:49:
[...]
Nou 3 dagen valt mee toch, is best groot huis. Erg mooi, zou je willen delen welk type/merk/leverancier dit is? Evt via pm?
Het is een WoodPro met zadeldak gekocht bij Blokhutspecialist.nl in Capelle a/d IJssel. Was toen (half jaar geleden) rond de 6K maar volgens mij nu wel 7K door prijsverhogingen...Zoiets (https://www.blokhutspecia...hut-met-overkapping-25102) was het maar dan iets aangepast. We zijn super goed geholpen en wel een aanrader.
Nee dat zie je goed, alles wat je aanpast kost geld dan wel in je sanitair dan wel in de rest van de woning.Brains Bush schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 17:56:
[...]
Wat ik nog steeds niet begrijp (yep ben eigenwijs) . Standaard komt er een grohe kraan in en die wordt ook gemonteerd. Waarom dan bij de 'upgrade' ook weer inclusief montagekosten? Dan is dat toch dubbel? Geldt voor elk item. Ander voorbeeld: WC rol houder via project €198 en 100% dezelfde via een bouwmarkt €50. En inderdaad voor 198 wordt deze ook gemonteerd. ja maar die standaard 'goedkope' basis rolhouder dient toch ook gemonteerd te worden en dat wordt vanuit de totale koopsom al betaald. Zie ik iets over het hoofd dan?
Jij wil iets anders dus gaat de kassa rinkelen.
- de beste monteur speciaal voor jou item de handleiding moet lezen kost tijd dus geld
- item is merk x, en niet y dus moet er een nieuwe inkoop regel aangemaakt wordne
- allicht garantie werkzaam heden na oplevering, moet voor jou weer speciaal naar x
Maar goed welkom bij nieuwbouw!
Je bedoelt 1 Jan van dit jaar. Het gaat om de eigendomsstatus van 1-1-2022 waarbij ze kijken naar de waarde van 1 jaar terug. Waardepijldatum is dus 1-1-2021.Kiwi70 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 17:29:
[...]
De WOZ-beschikkingen die dit jaar zijn verstuurd (meestal in mei) hebben als peildatum 1 januari 2021. Als de grond toen nog niet in jouw/jullie bezit was klopt het dat je niets hebt ontvangen.
Het hangt vooral af waar ze inkopen. Als je kijkt naar de grotere leveranciers in Nederland (Technische Unie, Solar, Plieger) dan hebben ze gewoon prijs afspraken op bepaalde categorieën.vormulier schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 18:28:
[...]
Nee dat zie je goed, alles wat je aanpast kost geld dan wel in je sanitair dan wel in de rest van de woning.
Jij wil iets anders dus gaat de kassa rinkelen.Zo zal de lijst met redenen nog wel doorgaan, Zal de hele buurt het zelfde wc rol houdertje / kraan willen dan zal er vast wat te doen zijn met de prijs.
- de beste monteur speciaal voor jou item de handleiding moet lezen kost tijd dus geld
- item is merk x, en niet y dus moet er een nieuwe inkoop regel aangemaakt wordne
- allicht garantie werkzaam heden na oplevering, moet voor jou weer speciaal naar x
Maar goed welkom bij nieuwbouw!
Vooral de TU heeft dit vrij eenvoudig ingeregeld, je valt als inkoper onder een bepaalde categorie. Ben je sanitair installateur? Dan krijg je meer korting op een WC pot dan op een wand schakelaar.
Mooi reken voorbeeld:
Regen douche set van merk X. Advies verkoop is €999. Voor deze prijs wordt hij je aangeboden. De markt prijs is echter €850. De standaard inkoopprijs zal rond de €600 liggen, echter koopt jou verkopende partij in bij de TU waar de korting op sanitair 50% bedraagt. Die kraan kost jou verkopende partij dus €363 (€300 ex btw). Of te wel, jou verkopende partij scoort even €525 op een kraan. Lekker snel verdiend!
Ja dat is flink marge pakken met de upgrades in nieuwbouw als bouwer.
Ik kreeg van diverse kanten de tip om gewoon standaard kranen te nemen in de douches (douche koppen niet afnemen) en het bad.
Dit omdat je die kranen heel makkelijk kan vervangen. Met wasbak is wat moeilijker omdat daarvoor nog best flinke gaten geboord worden voor de ophangpluggen.
Ik kreeg van diverse kanten de tip om gewoon standaard kranen te nemen in de douches (douche koppen niet afnemen) en het bad.
Dit omdat je die kranen heel makkelijk kan vervangen. Met wasbak is wat moeilijker omdat daarvoor nog best flinke gaten geboord worden voor de ophangpluggen.
Dit inderdaad, wij hebben ook de OZB inmiddels ook mogen aftikken. Let hierbij wel op of het juiste percentage gerekend wordt, wat bij ons dus niet het geval was.Nuevocasa schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 19:45:
[...]
Je bedoelt 1 Jan van dit jaar. Het gaat om de eigendomsstatus van 1-1-2022 waarbij ze kijken naar de waarde van 1 jaar terug. Waardepijldatum is dus 1-1-2021.
De fundering stond er al, maar kregen toch een niet woning percentage, terwijl andere kopers in hetzelfde project, wel het woning percentage kregen .

Aah dat verklaart! Ben officieel sinds augustus vorig jaar pas eigenaar van de grond. Dankjewel!Kiwi70 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 17:29:
[...]
De WOZ-beschikkingen die dit jaar zijn verstuurd (meestal in mei) hebben als peildatum 1 januari 2021. Als de grond toen nog niet in jouw/jullie bezit was klopt het dat je niets hebt ontvangen.
Nou dan wacht ik de gemeente nog maar even afNuevocasa schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 19:45:
[...]
Je bedoelt 1 Jan van dit jaar. Het gaat om de eigendomsstatus van 1-1-2022 waarbij ze kijken naar de waarde van 1 jaar terug. Waardepijldatum is dus 1-1-2021.
[ Voor 30% gewijzigd door Takkeding op 02-08-2022 13:32 . Reden: Las een andere reactie later pas ]
Wouw, dat is wel lang. Mocht je ook zelf nog je woning moeten verkopen lijkt dat me wel veel onzekerheid geven. Bij ons nog eens nagezocht en staat op 250 dagen (vanaf start algehele bouw). Het zijn prefab woningen en ze willen tempo maken (tijd=geld) en willen binnen 9 maanden totaal klaar zijn. Is er bij jullie al een prognose van de totale bouwtijd?MonkeySleeve schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 16:46:
Las dat er voor het nieuwbouwproject van mij 405 werkbare werkdagen zijn berekend, met een start waarschijnlijk in januari 2023
Zit nu in een huurwoning dus dat valt wel mee. Zolang ik maar niet die dubbele lasten lang hoef te betalenPerseus schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 15:03:
[...]
Wouw, dat is wel lang. Mocht je ook zelf nog je woning moeten verkopen lijkt dat me wel veel onzekerheid geven. Bij ons nog eens nagezocht en staat op 250 dagen (vanaf start algehele bouw). Het zijn prefab woningen en ze willen tempo maken (tijd=geld) en willen binnen 9 maanden totaal klaar zijn. Is er bij jullie al een prognose van de totale bouwtijd?
Heb morgen het gesprek waar ik hopelijk wat meer te weten kom over de duur van de bouw.
Je verhaal klopt natuurlijk, al zijn de marge's nooit zo groot als dat, de kortingen op merkspul bij de TU is niet veel beter dan de goedekopere online partijen ex btw.Toppe schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:28:
[...]
Het hangt vooral af waar ze inkopen. Als je kijkt naar de grotere leveranciers in Nederland (Technische Unie, Solar, Plieger) dan hebben ze gewoon prijs afspraken op bepaalde categorieën.
Vooral de TU heeft dit vrij eenvoudig ingeregeld, je valt als inkoper onder een bepaalde categorie. Ben je sanitair installateur? Dan krijg je meer korting op een WC pot dan op een wand schakelaar.
Mooi reken voorbeeld:
Regen douche set van merk X. Advies verkoop is €999. Voor deze prijs wordt hij je aangeboden. De markt prijs is echter €850. De standaard inkoopprijs zal rond de €600 liggen, echter koopt jou verkopende partij in bij de TU waar de korting op sanitair 50% bedraagt. Die kraan kost jou verkopende partij dus €363 (€300 ex btw). Of te wel, jou verkopende partij scoort even €525 op een kraan. Lekker snel verdiend!
Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in Ervaringen met het bouwen van een eigen huis - Deel 3
Discussie over master - slave installatie en het bouwbesluit mag in Master - slave in nieuwbouw en het bouwbesluit
To kookgroep or not to kookgroep. Discussie staat hier: Het grote kookplaat aansluiten topic Je hebt minder kans om het aan te laten passen dan je denkt.
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in Ervaringen met het bouwen van een eigen huis - Deel 3
Discussie over master - slave installatie en het bouwbesluit mag in Master - slave in nieuwbouw en het bouwbesluit
To kookgroep or not to kookgroep. Discussie staat hier: Het grote kookplaat aansluiten topic Je hebt minder kans om het aan te laten passen dan je denkt.