Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:36
paulheetik schreef op maandag 18 april 2022 @ 09:03:
[...]

Bedankt voor het meedenken Treepata. Om eerlijk te zijn denk ik dat de NDSM pas over 4 jaar+ een beetje leuk wordt om te wonen, en dan moet het alsnog je smaak zijn. Ben er dit weekend een beetje wezen rondfietsen, ik snap dat ik de potentie moet visualiseren maar het wordt wel erg volgebouw daar allemaal. Het heeft iig totaal niet het gevoel van de typische gezellige Amsterdamse buurt binnen de ring.

Eigenlijk ben ik er wel over uit. Het appartement gaat maar max 2-4 jaar mee voor me, afhankelijk van hoe snel er een kind komt. Het voelt nu nog raar om daar over na te denken, maar goed ik word 33 in Juni. Buurt is ook niet geheel mijn smaak.

Eigenlijk merk ik dat ik vooral enthousiast ben omdat het financieel aantrekkelijk is/ als investering. Ik krijg ook af en toe reacties "Nieuwbouw, meteen kopen! Appartement is meer waard 't moment dat je de sleutel krijgt". Er is nog geen bewoning plicht of belegging regeling van de gemeente. Dit zou in feite betekenen dat ik het appartement zou kunnen kopen en bij oplevering in 2024 direct zou kunnen verhuren/verkopen als ik zou willen.

Mja, dan hebben we het over investeren in vastgoed. Niet mijn expertise, en sowieso nul garanties. Zou fijn zijn om geen starter meer te zijn, maar liefer starter dan kopen op ATH en onderwater.
Verhuren mag alleen als je het met eigen geld financiert of met een speciale verhuur hypotheek. In dat geval kun je meestal ook maar 70% van de waarde financieren.
En niemand geeft garanties wat betreft waardestijging.
Zie je jezelf er niet wonen, dan zou ik het niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 17-09 12:29
Als je jezelf er niet ziet wonen zou ik het zeker niet doen. Zorg eerst dat je gesettled ben en ga dan pas eens kijken naar vastgoed als belegging.

Wij hebben ook de keuze voor stompe deuren (houten kozijn met stompe deur is 456 euro stuk) en komen ook op 4-5K uit in totaal. Ik twijfel nog maar een alu kozijn, opdekdeuren en bovenlicht zie ik echt niet zitten. Er is ook de keuze voor alu kozijn zonder bovenlicht maar met opdekdeur, dit zou 63 euro per stuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 10:20

koekjah

Luctor et emergo

Weet iemand wanneer er sprake is van het gereed hebben van de 'ruwe begane grondvloer' ?

Wat ons opvalt is dat we nog steeds geen factuur hebben ontvangen voor deze termijn, terwijl ze inmiddels al bezig zijn met de binnenwanden op de 1e verdieping. Ook het beton op de vloeren is een aantal weken geleden al gestort, nadat de leidingen verwerkt zijn.

Niet dat we het erg vinden (ons bespaart dit geld), maar vind het wel vreemd. In mijn beleving is de begane grondvloer al enige tijd gereed.

Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Facerafter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 15:58
ColeJ schreef op maandag 18 april 2022 @ 13:57:

Wij hebben ook de keuze voor stompe deuren (houten kozijn met stompe deur is 456 euro stuk) en komen ook op 4-5K uit in totaal. Ik twijfel nog maar een alu kozijn, opdekdeuren en bovenlicht zie ik echt niet zitten. Er is ook de keuze voor alu kozijn zonder bovenlicht maar met opdekdeur, dit zou 63 euro per stuk zijn.
Dat gaan wij wel doen. 680 p/s voor een houten kozijn en stompe deur, met 8 deuren (excl technische ruimte) word dat toch wel een duur grapje. Bovenlichten dicht maken is 125 p/s dus waarschijnlijk gaat dat het hem worden.. eventueel alleen BG stompe deuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takkeding
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:23
koekjah schreef op maandag 18 april 2022 @ 14:01:
Weet iemand wanneer er sprake is van het gereed hebben van de 'ruwe begane grondvloer' ?
Hier stuurde ze de eerste factuur pas toen ze de kanaalplaten van de 1ste verdieping gelegd hadden, maar je kunt natuurlijk ook even bellen, dan weet je het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treepata
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-09 10:04
paulheetik schreef op maandag 18 april 2022 @ 09:03:
[...]

Bedankt voor het meedenken Treepata. Om eerlijk te zijn denk ik dat de NDSM pas over 4 jaar+ een beetje leuk wordt om te wonen, en dan moet het alsnog je smaak zijn. Ben er dit weekend een beetje wezen rondfietsen, ik snap dat ik de potentie moet visualiseren maar het wordt wel erg volgebouw daar allemaal. Het heeft iig totaal niet het gevoel van de typische gezellige Amsterdamse buurt binnen de ring.

Eigenlijk ben ik er wel over uit. Het appartement gaat maar max 2-4 jaar mee voor me, afhankelijk van hoe snel er een kind komt. Het voelt nu nog raar om daar over na te denken, maar goed ik word 33 in Juni. Buurt is ook niet geheel mijn smaak.

Eigenlijk merk ik dat ik vooral enthousiast ben omdat het financieel aantrekkelijk is/ als investering. Ik krijg ook af en toe reacties "Nieuwbouw, meteen kopen! Appartement is meer waard 't moment dat je de sleutel krijgt". Er is nog geen bewoning plicht of belegging regeling van de gemeente. Dit zou in feite betekenen dat ik het appartement zou kunnen kopen en bij oplevering in 2024 direct zou kunnen verhuren/verkopen als ik zou willen.

Mja, dan hebben we het over investeren in vastgoed. Niet mijn expertise, en sowieso nul garanties. Zou fijn zijn om geen starter meer te zijn, maar liefer starter dan kopen op ATH en onderwater.
Snap ik heel goed hoor! Niemand wil de boot missen. Zijn er misschien vrienden in je buurt die daar of elders in Amsterdam ook een appartement hebben gekocht? Het helpt om te sparren met locals.

Als je zoiets wilt kopen voor de investering, moet je heel goed alle kosten gaan doorrekenen en risico's kunnen inschatten. Wat is de te verwachten prijsstijging van het appartement? Hoeveel moet je uitgeven om het bewoonbaar te maken (keuken, sanitair, vloer e.d.) - meerwerk dus. Wat zijn de uitgaven voor notaris? Overdrachtsbelasting? Makelaar? Hoeveel gaat een dubbele verhuizing kosten? Hoeveel van jouw tijd gaat dit kosten, en hoeveel is jouw tijd waard? Maar ook - wat is vermoedelijk de hypotheek als je over 2-3 jaar iets anders koopt (relevant of je dit appartement nu koopt of niet)? En wat zou je met jouw spaargeld doen als je het appartement niet koopt? Hoeveel betaal je nu aan energie? En hoeveel daar over 2 jaar?

Als je het wilt doorverhuren, moet je eerst kijken of de hypotheekverstrekker dit wel toelaat (zie ook reactie van andere Tweaker). En ook dit brengt kosten met zich mee - jij bent als huisbaas eindverantwoordelijk.

Modern technology owes nature an apology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Laatst online: 17-09 12:29
Facerafter schreef op maandag 18 april 2022 @ 14:11:
[...]

Dat gaan wij wel doen. 680 p/s voor een houten kozijn en stompe deur, met 8 deuren (excl technische ruimte) word dat toch wel een duur grapje. Bovenlichten dicht maken is 125 p/s dus waarschijnlijk gaat dat het hem worden.. eventueel alleen BG stompe deuren.
Welke ga je doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
ColeJ schreef op maandag 18 april 2022 @ 13:57:
Als je jezelf er niet ziet wonen zou ik het zeker niet doen. Zorg eerst dat je gesettled ben en ga dan pas eens kijken naar vastgoed als belegging.

Wij hebben 12 deuren, waarvan BG in stomp wordt uitgevoerd vanuit het project. We hebben voor alle deuren het type deur veranderd zodat er een lijntje in kwam, daarmee kwam de additionele factuur al op 2.400 euro. Als we daar nog stomp wilde aan zouden toevoegen zouden er 9 deuren a 550 euro bijkomen en kwam de totaalfactuur uit op 7.300… als we dan ook nog voor verdekte scharnieren wilden gaan werd de factuur nog 3k duurder…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 15:58
We gaan sowieso overal de bovenlichten laten vervallen met uitzondering van 2 bij de technische ruimtes op zolder. Dus 7/8 keer á 125 euro.

We twijfelen nog over stompe deuren op de BG. Mogelijk laten we die deuren en kozijnen helemaal vervallen en regelen we dat achteraf direct bij een leverancier waar we wat contacten hebben.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03:29

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Goed. Blad ligt, en hoe. Blad is inderdaad aanzienlijk zwaarder dan ze allemaal dachten, met 5 man er op moeten tillen, niet normaal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fRCTVRzMwvUrHKTo4JkfEgusTH4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qjRH8FP8u1O2WT9TITq4DQAy.jpg?f=fotoalbum_large

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 10:20

koekjah

Luctor et emergo

Takkeding schreef op maandag 18 april 2022 @ 14:40:
[...]

Hier stuurde ze de eerste factuur pas toen ze de kanaalplaten van de 1ste verdieping gelegd hadden, maar je kunt natuurlijk ook even bellen, dan weet je het zeker.
Liggen er al op...
Bellen is een beetje in mn eigen vingers snijden. Ben vooral benieuwd waarom ze geen factuur sturen. Bij de 1e termijn werden ze op de dag zelf al verstuurd.

Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:04
Toppe schreef op maandag 18 april 2022 @ 18:58:
Goed. Blad ligt, en hoe. Blad is inderdaad aanzienlijk zwaarder dan ze allemaal dachten, met 5 man er op moeten tillen, niet normaal.

[Afbeelding]
Zie ik goed dat je handvaten/grepen uitsteken tov je blad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Deleon78 schreef op maandag 18 april 2022 @ 21:01:
[...]

Zie ik goed dat je handvaten/grepen uitsteken tov je blad?
Dat heb jij goed gezien!

En ja, dat is een bewuste keuze geweest :o

[ Voor 10% gewijzigd door Toppe op 18-04-2022 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
koekjah schreef op maandag 18 april 2022 @ 20:33:
[...]

Liggen er al op...
Bellen is een beetje in mn eigen vingers snijden. Ben vooral benieuwd waarom ze geen factuur sturen. Bij de 1e termijn werden ze op de dag zelf al verstuurd.
Bij ons hadden ze de factuur voor ruwbouw van de gevels te vroeg gestuurd. Na contact heb ik die niet betaald en pas betaald een dag voor oplevering :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploon
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 16:39
JohnStaakke schreef op zondag 17 april 2022 @ 15:25:
[...]

Laat het even weten, wij gaan namelijk zoals het er nu naar uitziet die ook eraf halen en een dakkapel laten plaatsen + nieuwe terugleggen.

Er is wat gepraat in de app groep om dit gecentraliseerd te laten doen trouwens - wist je daar al vanaf?
Zal ik doen. En nee daar wist ik eigenlijk niet van! Dat is een appgroep met verschillende blokken ook? Misschien wel interessant, Dakkapel niet perse nodig nog, maar als gelijk gedaan is scheelt het wel weer verbouwing in de toekomst :)

"If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:04

[Afbeelding]
Ziet er goed uit! Hoeveel ruimte heb jij tussen eiland en muur? Aan de (op de foto) rechterzijde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Onze bouwer weigert bouw/constructietekeningen te overhandigen, in het geval ze later in het project moeten "optimaliseren".

Zijn die al niet niet gewoon beschikbaar bij de gemeente i.v.m. de vergunningsaanvraag? Ze zijn pas net begonnen met bouwen, overigens.

Van ons vorige huis het nodige bij de gemeente (nog op papier) kunnen opzoeken, van elektra tot leidingwerk en plattegronden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sawtomyer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:42
diabyte schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 08:41:
Onze bouwer weigert bouw/constructietekeningen te overhandigen, in het geval ze later in het project moeten "optimaliseren".

Zijn die al niet niet gewoon beschikbaar bij de gemeente i.v.m. de vergunningsaanvraag? Ze zijn pas net begonnen met bouwen, overigens.

Van ons vorige huis het nodige bij de gemeente (nog op papier) kunnen opzoeken, van elektra tot leidingwerk en plattegronden.
Ja, die kun je opvragen bij de gemeente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-09 06:57

[Afbeelding]
Benieuwd naa het eindresultaat. Steekt het blad aan de andere kant uit of is dat gezichtsbedrog?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
lonehitman schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 14:07:
[...]

Benieuwd naa het eindresultaat. Steekt het blad aan de andere kant uit of is dat gezichtsbedrog?
We hebben het blad iets verplaatst, overstek was aan beide kanten niet gelijk. Scheelde 2mm, we hebben hem dus een millimeter verplaatst :+

Verder lekker productief dagje verder, airco wordt aangesloten, leidingwerk in de meterkast afgemaakt en ze zijn nu bezig met de drainage in de tuin! Morgen beginnen ze met ‘t straatwerk!

Blad wel meteen aangepakt met de polijstmachine.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zFKnQPCD1qICgGc6cToJiJ37j2Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N5fdtEVhCAenBKazxisCnhJC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q9J8gLPam4zqMpdm1KlcjC3oXSE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jB3pBUOWrgI56UCstu5nuZI5.jpg?f=fotoalbum_large
Vaatwasser is geen auto open maar maakt gebruik van Zeolith droog techniek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qjacF-Eeuw_2onNKSaUhwtQxBeQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mBbnaSEBuuRkEOKawqm2CZDF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Toppe op 19-04-2022 14:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
De Bora steekt wel heel erg uit, zou wel heel erg opletten met tegen de rand aanschuiven, je zou niet de eerste zijn met een barst in de plaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Blik1984 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 14:49:
De Bora steekt wel heel erg uit, zou wel heel erg opletten met tegen de rand aanschuiven, je zou niet de eerste zijn met een barst in de plaat
Klopt. Valt mij ook wel iets tegen. Ondanks dat bewust voor opleg hebben gekozen ipv vlak is dit meer dan wat we dachten.

Maar goed, de rubbers moeten ook nog wat zetten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LupinIII
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 16:22
Toppe schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 14:46:
[...]
[Afbeelding]
ziet er goed uit! kom je niet vaak tegen 3 lades..hoe hoog is het eiland, de plint en de lades?

p.s. stickers aan de zijkant van de lades lekker erop laten :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
LupinIII schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 15:13:
[...]

ziet er goed uit! kom je niet vaak tegen 3 lades..hoe hoog is het eiland, de plint en de lades?

p.s. stickers aan de zijkant van de lades lekker erop laten :P
97cm :) bovenste la in een lage met een besteklade er in. Onderste twee zijn wel "normaal" formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri-Alexander
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-06 13:13
[...]

We hebben het blad iets verplaatst, overstek was aan beide kanten niet gelijk. Scheelde 2mm, we hebben hem dus een millimeter verplaatst :+

Verder lekker productief dagje verder, airco wordt aangesloten, leidingwerk in de meterkast afgemaakt en ze zijn nu bezig met de drainage in de tuin! Morgen beginnen ze met ‘t straatwerk!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zijn dat toevallig Made-borden?

En wij hebben het lampje in de Home Connect app aangepast naar wit, misschien dat die van jou dat ook kan (wij hebben ook met Zeolith en bevalt uitstekend). Dat vonden wij relaxter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Henri-Alexander schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 17:38:
[...]

Zijn dat toevallig Made-borden?

En wij hebben het lampje in de Home Connect app aangepast naar wit, misschien dat die van jou dat ook kan (wij hebben ook met Zeolith en bevalt uitstekend). Dat vonden wij relaxter.
Hema borden :+

Kleur aanpassen kan geloof ik niet. Heb je een vaatwasser van €1700 en geen RGB led 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimNH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 14:59
Is het normaal dat je huis standaard wordt opgeleverd met de wcd's en schakelaars verticaal? Het horizontaal laten uitvoeren kost €400! Heeft iemand anders dit ook aan de hand gehad, het voelt echt als een naaistreek om nog wat centjes uit je zak te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:53

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
pimNH schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 18:46:
Is het normaal dat je huis standaard wordt opgeleverd met de wcd's en schakelaars verticaal? Het horizontaal laten uitvoeren kost €400! Heeft iemand anders dit ook aan de hand gehad, het voelt echt als een naaistreek om nog wat centjes uit je zak te kloppen.
Waarschijnlijk krijg je standaard de half opbouw dubbele stopcontacten ipv 2 inbouw stopcontacten naast elkaar. Vorige woning uit 2012 had ook die stopcontacten standaard. Scheelt ze werk en materiaalkosten. Wordt er iets van een merk/type genoemd bij de standaard en bij de opties?

Bij onze nieuwe woning was alles netjes inbouw en de dubbele naast elkaar.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Toppe schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 17:58:
[...]

Kleur aanpassen kan geloof ik niet. Heb je een vaatwasser van €1700 en geen RGB led 8)7
Bij Siemens stond die optie enkel in de Home Connect app, niet beschikbaar in de menu’s van de vaatwasser zelf.

Gallery V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 16:06
pimNH schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 18:46:
Was hier ook €350 voor hele woning.
Toen de muren prefab opgeleverd werden bleken alle inbouwdozen al in de beton te zijn gestort. Eerst dacht ik dat ze dat overal standaard zo hadden uitgevoerd. Tot ik afgelopen week even bij een buurman keek, die had die optie niet aangevinkt. Resultaat: overal (half)opbouw stopcontacten, verticaal.

Ik zou ‘m maar aanvinken. Krijg je anders spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zal scharnier technisch wel niet kunnen, maar die plint boven je vaatwasser zou je toch liever onder je vaatwasser hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Laatst online: 07:07
Blik1984 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 14:49:
Wij hebben een aluminium randje laten plaatsen, misschien niet de allermooiste oplossing maar met 3 kleine kinderen wel de veiligste :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimNH
BiG-GuY schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 18:55:
[...]

Waarschijnlijk krijg je standaard de half opbouw dubbele stopcontacten ipv 2 inbouw stopcontacten naast elkaar. Vorige woning uit 2012 had ook die stopcontacten standaard. Scheelt ze werk en materiaalkosten. Wordt er iets van een merk/type genoemd bij de standaard en bij de opties?

Bij onze nieuwe woning was alles netjes inbouw en de dubbele naast elkaar.
Het is wel standaard inbouw, ik heb ook voor afwijkend schakelmateriaal gekozen, vind het een beetje een zielige actie dat je apart moet betalen voor horizontaal, wie wilt er nou verticaal?! De muren zijn kalkzandsteen dus ik denk dat ik de optie verlagen laat vervallen, de wcd's verticaal laat plaatsten en dan na oplevering (na het zeiken op kleine puntjes) zelf de wcd's verlaag en horizontaal uitvoer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
pimNH schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 19:19:
[...]

Het is wel standaard inbouw, ik heb ook voor afwijkend schakelmateriaal gekozen, vind het een beetje een zielige actie dat je apart moet betalen voor horizontaal, wie wilt er nou verticaal?! De muren zijn kalkzandsteen dus ik denk dat ik de optie verlagen laat vervallen, de wcd's verticaal laat plaatsten en dan na oplevering (na het zeiken op kleine puntjes) zelf de wcd's verlaag en horizontaal uitvoer.
Genoeg mensen die verticaal willen (afhankelijk van de plek). Doe niet zo dramatisch :)
(Hori vs verti is al eerder langsgekomen als je interesse hebt in het onderwerp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 20:16
[...]

Let wel op dat ze dan een ovale doos plaatsen, waar een dubbel inbouw in past. Dus doos eruit andere doos erin, nog een extra gat ernaast. Ik heb het ook maar geslikt. Een loze leiding krijg je dan ook los naast de dubbele doos. Als je horizontaal afneemt kun je vragen/krijg je loos onder een net afdekraam naast de twee wcd's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

[...]

Dit is het type wat in m’n vorige appartement zat standaard: https://www.elektramat.nl...-si-alpinwit-302eujt-214/

Het is inbouw, maar steekt wel meer uit dan twee enkele naast elkaar, dus wordt vaak half opbouw genoemd.

En degene met twee punten naast elkaar:
https://www.elektramat.nl...in-wit-20-2-eucj-214-503/

Scheelt dus in materialen al €5 (webshop niet adviesprijs) per dubbel stopcontact en de gaten zullen minder diep gemaakt worden, dus minder werk. Dan vind ik wat ze vragen om alles aan te passen niet eens zo hoog.

Nu vind ik beide standaard opties lelijk en hebben we het grootste deel achteraf vervangen voor Niko schakelmateriaal in antraciet.

Hier hadden we standaard Jung AS500 Alpine Wit, wel netjes per element een eigen ding in raampje en loze zijn er netjes naast geplaatst in zelfde raamwerk, dus konden we makkelijk achteraf toevoegen/aanpassen zonder breken.

[ Voor 6% gewijzigd door BiG-GuY op 19-04-2022 19:36 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimNH
Ah goeie tip, ik heb voor Berker S1 polarwit mat gekozen, maar ik zie nu dat daar dus ook die lelijkere uitvoering van is. Ik zal vragen hoe ze het precies opleveren als ik voor verticaal kies. Als dit gewoon normaal een afdekraam en insert module is kies ik voor verticaal en bouw ik t zelf wel om.

Ik moet overigens al meerwerk betalen omdat ik voor een ander type schakelmateriaal heb gekozen, mat i.p.v. glans dus die €5 per punt is wel al gecoverd.

[ Voor 15% gewijzigd door pimNH op 19-04-2022 19:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lonehitman
Toppe schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 17:58:
[...]

Adviesprijs mag ik hopen haha. Wij hebben de zelfde en die kwam netto bijna op de helft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
praliwi schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 08:29:
[...]

Ziet er goed uit! Hoeveel ruimte heb jij tussen eiland en muur? Aan de (op de foto) rechterzijde?
Naar de muur rechts van de tafel: 280.
Eiland achtergebleven: 140
Eiland muur garage: 130
Eiland ‘voorkant’: 120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
lonehitman schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 19:44:
[...]

Adviesprijs mag ik hopen haha. Wij hebben de zelfde en die kwam netto bijna op de helft.
Je hebt 500 soorten die er allemaal ‘t zelfde uit zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Z___Z schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 19:03:
[...]

Zal scharnier technisch wel niet kunnen, maar die plint boven je vaatwasser zou je toch liever onder je vaatwasser hebben?
Ja. Maar dat kan inderdaad niet. Overigens is dat ‘bakje’ ook te zwak om een vaatwasser op kwijt te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06:05
Toppe schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 20:59:
[...]

Je hebt 500 soorten die er allemaal ‘t zelfde uit zien ;)
De allerduurste Siemens vaatwasser is 2k, dan heb je met 1700 niet echt goed onderhandeld :+

Welk model heb je? De hogere Siemens modellen kunnen namelijk alle kleuren.

"EmotionLight Pro
Experimenteer met 256 kleuren voor de binnenverlichting van uw vaatwasser."

De goedkopere modellen hebben enkel blauw:
"emotionLight: verlicht uw vaatwasser met rustgevend blauw."

[ Voor 38% gewijzigd door Source90 op 19-04-2022 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iasix
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 13:01
Hi guys,

Nou, wij zijn dus heel last minute nog ingeloot voor een woning aan de andere kant van het land en hebben relatief weinig tijd om alles uit te zoeken. Eind mei moeten we alle opbouw-opties al kiezen waaronder ook de locatie van de leidingen en aansluitingen etc.

Ben zelf bezig met een drukke opleiding en heb in juni een groot examen waar ik de weekeinden echt voor moet studeren (werk doordeweeks), dus helaas amper tijd om keuken en badkamer etc te kiezen.

Ik hoop dat jullie kunnen helpen met kaf/koren en een paar aanbevelingen kunnen doen in de regio Nijmegen voor waar we goed terecht zouden kunnen voor een keuken met goede prijs/kwaliteitverhouding. Zouden graag Bora plaat willen en Siemens apparatuur en kookeiland en hebben budget van zo'n 15-25k voor de keuken.

Iemand een plek die die aan kan raden en andere tips? Gaan zaterdag de hele dag langs keukenzaken maar hoop via jullie advies klaar te zijn met max 2-3 keukenzaken.

Echt ongelofelijk blij met de woning, timing had echter echt niet slechter gekund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Source90 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 21:04:
[...]

De allerduurste Siemens vaatwasser is 2k, dan heb je met 1700 niet echt goed onderhandeld :+

Welk model heb je? De hogere Siemens modellen kunnen namelijk alle kleuren.

"EmotionLight Pro
Experimenteer met 256 kleuren voor de binnenverlichting van uw vaatwasser."

De goedkopere modellen hebben enkel blauw:
"emotionLight: verlicht uw vaatwasser met rustgevend blauw."
Volgens de Siemens website moet ik de Pro hebben en heeft mijn model ook een besteklade. Zit er niet in, wel de voorbereiding.

Alsof het een buitenlands model is, raar toch?

Overigens moeten we nog drie apparaten, beide ovens en een koelkast.

De leenkoelkast is alleen kapot, wordt niet koud. Grrr!

En nee, we hebben zeker niet de scherpste prijs en daar hebben we bewust voor gekozen aangezien we de service wat belangrijker vinden.

@iasix wij hebben bij Nolte gekocht en we zijn echt dik tevreden! d:)b

[ Voor 11% gewijzigd door Toppe op 19-04-2022 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonehitman
Toppe schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 21:18:
[...]

Volgens de Siemens website moet ik de Pro hebben en heeft mijn model ook een besteklade. Zit er niet in, wel de voorbereiding.

Welk type is het? Staat wel in de deur. Dan kom je er wel achter. De kleuren zijn idd alleen via de app bereikbaar.

En ook bij een dozenschuiver kan de service prima zijn!

[ Voor 5% gewijzigd door lonehitman op 19-04-2022 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
lonehitman schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 21:20:
[...]

Welk type is het? Staat wel in de deur. Dan kom je er wel achter. De kleuren zijn idd alleen via de app bereikbaar.

En ook bij een dozenschuiver kan de service prima zijn!
Deze is het:
https://www.siemens-home....glebox=accessoriesOthers/

Dit zie ik in de app:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dKN9AIHQsIzb7-e3TQQETqXhpZU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YMa8fwVmGMT5TyZG63ySAoEt.png?f=fotoalbum_large

En wat betreft de service, we zijn een jaar bezig geweest met de keuken, in totaal denk ik 12/14 uur aan afspraken gehad en dan nog eens alle mailtjes/belletjes niet meegerekend. Dat krijg je bij een gemiddelde keukenzaak niet voor elkaar hoor :9

[ Voor 20% gewijzigd door Toppe op 19-04-2022 21:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lonehitman
Toppe schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 21:25:
[...]

Deze is het:
https://www.siemens-home....glebox=accessoriesOthers/

Dit zie ik in de app:
[Afbeelding]

En wat betreft de service, we zijn een jaar bezig geweest met de keuken, in totaal denk ik 12/14 uur aan afspraken gehad en dan nog eens alle mailtjes/belletjes niet meegerekend. Dat krijg je bij een gemiddelde keukenzaak niet voor elkaar hoor :9
Ff op emotion Light klikken. Dan krijg je de kleuren. Heb de offerte nog van onze vaatwasser.is toch echt de zelfde haha.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zwln60nCFaYM0fDqy-zdLI-w7y8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N1x02wD1HKv7qkNpxj5fYDYZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hHx1-qK6__v8v80H0954deDopZs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uzFsSuZM9RWIBwoc4LkkJRXi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Toppe schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 21:25:
[...]
Aan die aantal uren zit ik al ruim overheen met Möbel Faber, excl. belletjes. Drie keer heen en weer geweest en alles omgegooid van Siemens IQ500 -> IQ700 -> Miele hoogste segment. Ging allemaal zonder enig geklaag. Wel flink korting gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
lonehitman schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 21:32:
[...]

Ff op emotion Light klikken. Dan krijg je de kleuren. Heb de offerte nog van onze vaatwasser.is toch echt de zelfde haha.[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik kan dus nergens op klikken…?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Toppe schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 21:35:
[...]

Ik kan dus nergens op klikken…?
Ook niet op "Door Open"?

> Wellicht beter in Keukentopic :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Source90 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 21:36:
[...]

Ook niet op "Door Open"?

> Wellicht beter in Keukentopic :o
Jawel, maar dan heb ik alleen de keus tussen ‘Door open’ en ‘Appliance on and door open’

Morgen eens bellen met ze

[ Voor 22% gewijzigd door Toppe op 19-04-2022 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Toppe schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 21:37:
[...]

Deze heeft geen auto-open :+

Morgen eens bellen met ze
In jouw afbeelding is "Door open" blauw. Over het algemeen is blauw een keuzeoptie/aan te klikken.

"Setting of the active interior lightning"

[ Voor 18% gewijzigd door Source90 op 19-04-2022 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonehitman
Source90 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 21:38:
[...]

In jouw afbeelding is "Door open" blauw. Over het algemeen is blauw een keuzeoptie/aan te klikken.

"Setting of the active interior lightning"
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L-dUHGS_elngobzUncjrICzc1SY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IqdQmHM4WWLCuSz9sRLStaxF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri-Alexander
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EnSVBEyZFG1sYKAuCYSAmD4DHg0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/f9NxTwRchG6X07XqSyWTkeXm.png?f=fotoalbum_large

Bij ons was de lade een extra optie van een paar tientjes. De voorbereiding is er inderdaad wel. Heel bijzonder dat jij de kleur optie niet hebt.

Edit: wij hebben de SN67Z800BE/08 i.p.v. de SX.

[ Voor 4% gewijzigd door Henri-Alexander op 19-04-2022 21:53 ]

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• kepler
  • Laatst online: 07:07
Haha jongens bijna een hele pagina over een kleurtje in de vaatwasser :') Ik ben wel wat gewend in dit topic, maar dit is toch wel een hoogtepunt :D (of dieptepunt, hoe je het ziet ;) )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21:39
Toppe schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 21:18:
[...]

En nee, we hebben zeker niet de scherpste prijs en daar hebben we bewust voor gekozen aangezien we de service wat belangrijker vinden.

@iasix wij hebben bij Nolte gekocht en we zijn echt dik tevreden! d:)b
Alsof de service die je krijgt afhangt van de marge die hebt betaald.

Voor apparatuur krijg je toch iemand van die bsh en voor de rest krijg jij echt geen betere monteur omdat je minder onderhandeld hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Len020 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 22:04:
[...]

Alsof de service die je krijgt afhangt van de marge die hebt betaald.

Voor apparatuur krijg je toch iemand van die bsh en voor de rest krijg jij echt geen betere monteur omdat je minder onderhandeld hebt.
Of het nou een keuken, badkamer, airco of tuin is: als de prijs consequent lager moet worden dan wordt de bereidwilligheid van de verkopende partij ook lager.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dronium
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:05
iasix schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 21:08:
Hi guys,

Nou, wij zijn dus heel last minute nog ingeloot voor een woning aan de andere kant van het land en hebben relatief weinig tijd om alles uit te zoeken. Eind mei moeten we alle opbouw-opties al kiezen waaronder ook de locatie van de leidingen en aansluitingen etc.

Iemand een plek die die aan kan raden en andere tips? Gaan zaterdag de hele dag langs keukenzaken maar hoop via jullie advies klaar te zijn met max 2-3 keukenzaken.
Ik heb goede ervaring met Reddy (in Helmond weliswaar). Goed geholpen, duidelijke prijzen, geen gepush voor een handtekening of geneuzel met prijzen ala M-groep. Vestigingen bij Nijmegen in de buurt zijn dan in Heteren en/of Uden.

[ Voor 0% gewijzigd door Dronium op 19-04-2022 22:46 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:50

Ik hoop dat jullie kunnen helpen met kaf/koren en een paar aanbevelingen kunnen doen in de regio Nijmegen voor waar we goed terecht zouden kunnen voor een keuken met goede prijs/kwaliteitverhouding. Zouden graag Bora plaat willen en Siemens apparatuur en kookeiland en hebben budget van zo'n 15-25k voor de keuken.
Veel projecten in Nijmegen lopen via Liv/Keuken Design Nijmegen. Zou ik in ieder geval niet perse aanraden, merk aan alles dat ze het te druk hebben. Montage wordt uitbesteed en serviceverlening duurt lang.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wij zaten in relatief dezelfde situatie. Tussen tekenen voor het huis en deadline voor de laatste opties zat nog geen 4 weken.
Onze keuken hebben we gekocht bij Klomp Keukens in Mill. Minder dan een half uurtje rijden vanuit Nijmegen.

Ze hebben met ons een indeling gemaakt voor de keuken en daarvoor de technische tekening gemaakt. Daarvoor hebben we +/- 200 euro betaald. Was vrijblijvend en we konden snel terecht. Als we niet terug kwamen voor de definitieve keuken was dat prima en als we de keuken wel bij hen kochten, dan werd dat bedrag verrekend met het totaalbedrag.
Uiteindelijk hebben we pas bijna een jaar later de definitieve keuken uitgezocht bij ze.

Klomp maakt keukens geheel op maat, maar ze waren voor ons niet duurder dan de projectleverancier en 2 andere keukenzaken. Ze kunnen in principe alle keukenapparatuur leveren, maar omdat ze een minimaal kwaliteitsniveau nastreven moesten het wel A- of B-merken zijn.

Onze keuken met alle apparatuur van Serie 6 en 8 van Bosch + Novy afzuigkap was 25k. (Maart 2021)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TPa59CW6Qg7zUQgOP11o0upzZh8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zpW53cRRWuUvHjLsx2rhTR6M.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zu4C-XFl_4mySl7qK8VbSifd4iY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G1Wx6BaQ8A8fcOxejvX3fPGa.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LsU2AuK-5HrfCrM625hdXorsA3M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cxgCmYJBCE9YahVqhPsTScCa.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5lwI7zsXzUnb_WZr5A1UJVJRqLE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LWKNAqzv9AEtSXDJTexmpwoh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ficuwrhfSl9LNdVHsSDS_q_EhpA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q9jfMpsYV3VUi1XzCs5Y0ORe.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nfzvo66tuhKQNyYdmWUKO-j6xeQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ePF4BmzM0MsB1x1C4xKqQAty.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MemeMaster
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 02-06 19:54
https://www.ad.nl/binnenl...uari-af-van-btw~a6285d3c/

Nog meer reden om extra zonnepanelen achteraf te installeren en niet via het project?

Ik heb maar 3 schaampanalen vanuit de bouw dus sowieso niet veel om terug te krijgen maar ik vind het raar dat ik eerst de aannemer €50 euro had moeten betalen voor een simpele factuur om btw teruggave te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fethoz69
  • Laatst online: 21:42
MemeMaster schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:19:

Nog meer reden om extra zonnepanelen achteraf te installeren en niet via het project?

Ik heb maar 3 schaampanalen vanuit de bouw dus sowieso niet veel om terug te krijgen maar ik vind het raar dat ik eerst de aannemer €50 euro had moeten betalen voor een simpele factuur om btw teruggave te kunnen doen.
Moest je nu echt 50 euro betalen voor een simpele factuur? Sommige aannemers ook .. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4c2Q
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-09 08:28
Ik hoop wel dat ze de omvormer ook meenemen. Anders kan je alsnog bij de belastingdienst aankloppen.
Zullen wel heel veel bureautjes die met de aangifte makkelijk geld hebben verdiend minder blij mee zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door F4c2Q op 20-04-2022 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MemeMaster
F4c2Q schreef op woensdag 20 april 2022 @ 12:31:
Ik hoop wel dat ze de omvormer ook meenemen. Anders kan je alsnog bij de belastingdienst aankloppen.
Zullen wel heel veel bureautjes die met de aangifte makkelijk geld hebben verdiend minder blij mee zijn.
Is het doen van de aangifte voor zonnepanelen dan zo lastig? Oprechte vraag geen ervaring mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MemeMaster
Fethoz69 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:55:
[...]

Moest je nu echt 50 euro betalen voor een simpele factuur? Sommige aannemers ook .. 8)7
Ja ik moest ze ook bellen om te vragen of ze serieus waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4c2Q
Nee, staat genoeg online wat je op weg helpt en qua tijd duurt het ook niet lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4c2Q
De installatie en materiaal mag je nu ook aftrekken trouwens. Dus alleen met 0% btw op zonnepanelen ben je er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
F4c2Q schreef op woensdag 20 april 2022 @ 12:44:
De installatie en materiaal mag je nu ook aftrekken trouwens. Dus alleen met 0% btw op zonnepanelen ben je er niet.
Gaat nu een staffel af op basis van WP. Wellicht dat per jan/23 er geen staffel meer is. Streept tegen elkaar weg (wat betreft klein materiaal).
Als arbeid/plaatsingskosten volgend jaar ook niet mee gaan, is het een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

De aannemer kan ook gewoon BTW vrij de zonnepanelen op de factuur zetten hoor. Wel interessant om op te letten wanneer je via de aannemer afneemt. Het meerwerk is namelijk incl BTW voorgesteld maar dat betekent natuurlijk niet extra marge voor de aannemer.

Een collega had een paar jaar geleden de panelen apart benoemd zodat hij BTW kon terugvragen. Als eenmanszaak ben je namelijk verplicht om BTW af te dragen over opgewekt stroom, ongeacht of je het bij aanschaf afgetrokken hebt (even heel zwart-wit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
MemeMaster schreef op woensdag 20 april 2022 @ 12:41:
[...]

Is het doen van de aangifte voor zonnepanelen dan zo lastig? Oprechte vraag geen ervaring mee.
Wij kregen gratis BTW service toen we ze kochten. Lekker laten doen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
MemeMaster schreef op woensdag 20 april 2022 @ 12:41:
[...]

Niet heel moeilijk, maar je moet een aantal dingen aanleveren en ook in een bepaalde tijd. Dus ik heb het voor een paar tientjes uitbesteed aan het bedrijf dat de zonnepanelen gelegd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01:18
. Verkeerde topic, mag weg

[ Voor 110% gewijzigd door big bang op 20-04-2022 13:35 ]

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:54
Toppe schreef op woensdag 20 april 2022 @ 13:17:
Wij kregen gratis BTW service toen we ze kochten.
Wij ook. Maar ik kreeg wel 50 euro korting als ik geen gebruik maakte van die "gratis" service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Dat is geen toeval, dat is het gevolg van een jarenlange lobby van met name Nederland, waardoor de Europese btw-richtlijn binnenkort de mogelijkheid biedt voor een 0 tarief voor Zonnepanelen.

Tot de deze wijziging was het niet mogelijk om het 0 tarief toe te passen op Zonnepanelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TouchOfInsanity
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Requiem19 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 14:06:
[...]

Dat is geen toeval, dat is het gevolg van een jarenlange lobby van met name Nederland, waardoor de Europese btw-richtlijn binnenkort de mogelijkheid biedt voor een 0 tarief voor Zonnepanelen.

Tot de deze wijziging was het niet mogelijk om het 0 tarief toe te passen op Zonnepanelen.
Het toeval berust zich natuurlijk op het feit dat hier net de discussie over ging.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Deleon78

@TouchOfInsanity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Farmerwood schreef op woensdag 20 april 2022 @ 13:21:
[...]

Niet heel moeilijk, maar je moet een aantal dingen aanleveren en ook in een bepaalde tijd. Dus ik heb het voor een paar tientjes uitbesteed aan het bedrijf dat de zonnepanelen gelegd heeft.
Is dat zo? Je doet gewoon aangifte omzetbelasting en dat wordt toch alleen steekproefsgewijs gecontroleerd v.z.i.w. Daarna vraag je de KOR aan om geen btw-aangiftes meer te hoeven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Laatst online: 05:08
finsdefis schreef op woensdag 20 april 2022 @ 15:12:
[...]

Is dat zo? Je doet gewoon aangifte omzetbelasting en dat wordt toch alleen steekproefsgewijs gecontroleerd v.z.i.w. Daarna vraag je de KOR aan om geen btw-aangiftes meer te hoeven doen.
Inderdaad zoiets, het heeft me vorige keer echt amper 10 minuten gekost...

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
finsdefis schreef op woensdag 20 april 2022 @ 15:12:
[...]
Zou natuurlijk kunnen dat ik in een of ander verkooppraatje gestonken ben... :X
Maar het bedrijf dat het geregeld heeft stuurde me over een periode van zo'n 2 maanden een paar keer een update met een actie die ze afgerond hadden en ik moest dan even bevestigen als ik een brief van de belastingdienst gekregen had dat het rond was.

In hoeverre moet ik die panelen nu meenemen met de belastingaangifte van afgelopen jaar eigenlijk? In het vorige huis nooit iets mee gedaan eigenlijk. Maar daar waren de panelen eigendom van de verhuurder.

Heb ze er nu sinds Juli op liggen, dus afgelopen jaar een deel van mijn eigen verbruik van het gehele jaar zelf opgewekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
kw_nl schreef op woensdag 20 april 2022 @ 15:38:
[...]

Inderdaad zoiets, het heeft me vorige keer echt amper 10 minuten gekost...
Hoewel het theoretisch eenvoudig is, is de uitleg verre van accuraat en zijn de gevolgen van KOR wel iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kw_nl
  • Laatst online: 05:08
Deleon78 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 17:04:
[...]

Hoewel het theoretisch eenvoudig is, is de uitleg verre van accuraat en zijn de gevolgen van KOR wel iets om rekening mee te houden.
Ik heb deze gebruikt: https://www.eigenhuis.nl/...en.pdf?sfvrsn=74d9d696_80

Ik heb vrij weinig van financiën begrepen, maar dit ging redelijk eenvoudig. Wellicht dat andere situaties lastiger kunnen zijn.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
* Toppe kan even vooruit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/obvzSv9BkboMLpRq1FTa90X95lU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QVzVsRrB5aVXuobNJQe4gEoz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:09
@Toppe verwacht je ook een strenge winter? :+ .

Ik heb mijn ontharder nu al ruim 2 jaar en ik heb totaal 5 zakken gebruikt tot nu toe met een gezin van inmiddels 5.
Je kan dus voorlopig vooruit :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri-Alexander
Bederft niet. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
GeeMoney schreef op donderdag 21 april 2022 @ 09:18:
@Toppe verwacht je ook een strenge winter? :+ .

Ik heb mijn ontharder nu al ruim 2 jaar en ik heb totaal 5 zakken gebruikt tot nu toe met een gezin van inmiddels 5.
Je kan dus voorlopig vooruit :p.
Kost lokaal tientje per zak, nu €6 per zak dus biedt ze te koop voor €8 per zak :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rubenos
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 11:57
Toppe schreef op donderdag 21 april 2022 @ 09:27:
[...]

Kost lokaal tientje per zak, nu €6 per zak dus biedt ze te koop voor €8 per zak :+
En wat kostte je nieuwbouwing per m2? ;)

Mitsubishi SUZ-SWM60 VA warmtepomp / PV Zuid: 3805WP / Noord: 830WP / Orcon MaxComfort-500 WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
Dus je hebt nu voor 15 jaar zout op voorraad, maar heb je dan ook voor 20 jaar drinkwater en eten op voorraad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Blik1984 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 09:45:
Dus je hebt nu voor 15 jaar zout op voorraad, maar heb je dan ook voor 20 jaar drinkwater en eten op voorraad?
Ik verkoop die zakken aan bekende en de buurt ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Toppe op 21-04-2022 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Toppe schreef op donderdag 21 april 2022 @ 09:52:
[...]

Ik verkoop die zakken aan bekende en de buurt ;)
En dan later klagen dat het zo jammer is dat de lokale middenstand vertrekt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Wolly schreef op donderdag 21 april 2022 @ 10:10:
[...]

En dan later klagen dat het zo jammer is dat de lokale middenstand vertrekt >:)
Nee hoor. Er zijn hier niet zoveel verkopende partijen en die er zijn geven zelf ook al aan een stuk duurder te zijn dan online.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• averroes1198
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 23-08 12:23
SquareOne schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 13:51:
@Blik1984 ik zou eens langs gaan bij een tegelzaak waar ze die tegels verkopen. Daar krijg je meestal gewoon een samples mee.

Ik heb ooit een sample box van Marazzi Oltre gehad maar die is al weg. Die zou je kunnen kopen via Casa39 (even mailen).
Waarom zijn alle Nederlandse tegel bedrijven zo ontzettend duur per m2 en ben je als je rechtstreeks in Italië bestelt inclusief verzending zoveel goedkoper uit. (Denk aan bijv. Casa39, Trendfliesen en Fliesendordini)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
averroes1198 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 12:06:
[...]

Waarom zijn alle Nederlandse tegel bedrijven zo ontzettend duur per m2 en ben je als je rechtstreeks in Italië bestelt inclusief verzending zoveel goedkoper uit. (Denk aan bijv. Casa39, Trendfliesen en Fliesendordini)?
Omdat ze ook willen verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Toppe schreef op donderdag 21 april 2022 @ 12:09:
[...]

Omdat ze ook willen verdienen
@averroes1198 inderdaad wat @Toppe zegt?

Veel mensen willen leggen en leveren bij één partij houden. Dan zit je vast aan een NL / lokale leverancier. Een hogere prijs voor de tegels moet je dan maar voor lief nemen.

Goed zoeken loont overigens wel... het verschilt per zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averroes1198
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 23-08 12:23
SquareOne schreef op donderdag 21 april 2022 @ 12:30:
[...]

@averroes1198 inderdaad wat @Toppe zegt?

Veel mensen willen leggen en leveren bij één partij houden. Dan zit je vast aan een NL / lokale leverancier. Een hogere prijs voor de tegels moet je dan maar voor lief nemen.

Goed zoeken loont overigens wel... het verschilt per zaak.
De Italiaanse tegel leveranciers willen ook verdienen lijkt mij. En de verzending richting NL wordt ook doorberekend, alleen een mark-up van 40% is wel erg extreem….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalozzie
  • Laatst online: 21:24
Ik ga morgen naar de tegelboer. Uiteraard willen wij niet de standaard lelijke witte tegels… lijkt wel een goedkope badkamer in een huurhuis anders…
Ben er nu al bang voor 💵
(I know, first world problems)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
averroes1198 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 12:33:
[...]

De Italiaanse tegel leveranciers willen ook verdienen lijkt mij. En de verzending richting NL wordt ook doorberekend, alleen een mark-up van 40% is wel erg extreem….
Ik zie nog wel grotere mark-ups. Marazzi Oltre kun je bij Casa39 voor 38 euro per m2 krijgen. Offerte bij Regge geeft 60 euro per m2.

Ik wil best alles bij 1 partij afnemen, maar dan hoef je toch niet de hoofdprijs te betalen voor ieder onderdeel? Voorbeeld van een lokale partij waar ik vorige week was (niet Regge):
Tegel: 60 per m2
Leggen: 45 per m2
egaliseren: 25 per m2 (moest altijd van hun, geen levelingssysteem blijkbaar)
Plinten: 27,50 per strekkende meter

Als ik dan even kritisch kijk kan ik het los afnemen voor:
tegel: 45 per m2
leggen allin: 50 per m2 (dus geen egaliseren nodig)
Plinten: 15 per strekkende meter

Op ieder onderdeel in de offerte wordt gewoon grof winst gemaakt, tot de grootte van dat het gewoon buitensporig wordt. Offerte voor de BG kwam dus neer op 13k terwijl ik het ook voor 9k kan doen voor hetzelfde product alleen dan door verschillende partijen uitgevoerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
averroes1198 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 12:33:
[...]

Maar wat wil je dat wij er aan doen of van vinden? Je kan toch 'gewoon' in italie bestellen en dan zelf een tegelzetter zoeken? Heb dit zelf ook overwogen maar vriendin wilde graag bij lokale partij afnemen ondanks de hogere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfvanputten
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-09 09:40
SquareOne schreef op donderdag 21 april 2022 @ 12:51:
[...]

Maar wat wil je dat wij er aan doen of van vinden? Je kan toch 'gewoon' in italie bestellen en dan zelf een tegelzetter zoeken? Heb dit zelf ook overwogen maar vriendin wilde graag bij lokale partij afnemen ondanks de hogere prijs.
Precies dit.
Jij moet uiteindelijk zelf bepalen waar jouw bootje van gaat drijven. Vraag en aanbod.
Het zal ook te maken hebben met garantie en service en dergelijke.

Ter info: wij betalen voor 3 verdiepingen (huis is ca. 6m bij 11m) ongeveer 15k voor keramische tegels op de bg en PVC op de verdiepingen. Inclusief egaliseren, leggen en afwerking met mooie 9cm plinten.

Tegelprijzen waren ca. 40 euro/m2 PVC en 65 eur/m2 voor de keramische tegels
Pagina: 1 ... 112 ... 359 Laatste

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in Ervaringen met het bouwen van een eigen huis - Deel 3
Discussie over master - slave installatie en het bouwbesluit mag in Master - slave in nieuwbouw en het bouwbesluit

To kookgroep or not to kookgroep. Discussie staat hier: Het grote kookplaat aansluiten topic Je hebt minder kans om het aan te laten passen dan je denkt.