Verhuren mag alleen als je het met eigen geld financiert of met een speciale verhuur hypotheek. In dat geval kun je meestal ook maar 70% van de waarde financieren.paulheetik schreef op maandag 18 april 2022 @ 09:03:
[...]
Bedankt voor het meedenken Treepata. Om eerlijk te zijn denk ik dat de NDSM pas over 4 jaar+ een beetje leuk wordt om te wonen, en dan moet het alsnog je smaak zijn. Ben er dit weekend een beetje wezen rondfietsen, ik snap dat ik de potentie moet visualiseren maar het wordt wel erg volgebouw daar allemaal. Het heeft iig totaal niet het gevoel van de typische gezellige Amsterdamse buurt binnen de ring.
Eigenlijk ben ik er wel over uit. Het appartement gaat maar max 2-4 jaar mee voor me, afhankelijk van hoe snel er een kind komt. Het voelt nu nog raar om daar over na te denken, maar goed ik word 33 in Juni. Buurt is ook niet geheel mijn smaak.
Eigenlijk merk ik dat ik vooral enthousiast ben omdat het financieel aantrekkelijk is/ als investering. Ik krijg ook af en toe reacties "Nieuwbouw, meteen kopen! Appartement is meer waard 't moment dat je de sleutel krijgt". Er is nog geen bewoning plicht of belegging regeling van de gemeente. Dit zou in feite betekenen dat ik het appartement zou kunnen kopen en bij oplevering in 2024 direct zou kunnen verhuren/verkopen als ik zou willen.
Mja, dan hebben we het over investeren in vastgoed. Niet mijn expertise, en sowieso nul garanties. Zou fijn zijn om geen starter meer te zijn, maar liefer starter dan kopen op ATH en onderwater.
En niemand geeft garanties wat betreft waardestijging.
Zie je jezelf er niet wonen, dan zou ik het niet doen.