We hebben een offerte gehad van Plieger voor de badkamer meerwerk: €8000,-. Hierin zitten:
- Aangepast bad
- Aangepaste kranen (douche, bad, wastafel)
- Aangepaste wastafelmeubel met waskommen (kunststof 'plank' met waskommen erop).
De kosten van andere tegels komen hier nog bovenop. De kosten van de huidige tegels zijn:
Wand (30x45cm): €12,31/m2
Vloer (45x45cm): €29,95/m2
Een goede vloertegel zal denk ik gauw €70/m2 zijn en wand €50,-. Als ik daarmee reken is het verschil:
Vloer: 6,8*(70-29,95)= €272
Wanden: 24,8*(50-12,31)= €943
Meerprijs aanschaf tegels: €1215, exclusief eventuele meerprijs arbeid.
De totale meerprijs komt daarmee op: €9215,-. Onze badkamer stelpost is €8700, waarmee we feitelijk €17915 kwijt zijn voor de badkamer boven en toilet beneden. Als ik even veilig zit en dit afrond naar boven voor eventuele meerprijs arbeid, dan zou ik zeggen €19000,-.
Het voordeel hierbij is dat alles via het project gaat. Het nadeel hierbij is dat je veel geld uitgeeft en eigenlijk niet hebt wat je wilt. We willen kopergekleurde kranen en die van Plieger zijn meer rose. En het is nog maar de vraag of we de tegels kunnen vinden zoals wij die willen bij BMN (zou moeten kunnen).
We staan in principe voor de keuze: €19000,- voor een badkamer via het project, qua smaak net niet, of;
Voor datzelfde geld vanuit casco een badkamer laten bouwen die volledig naar je wens is. We hebben van een aannemer een grove schatting van €16.000 gehad inclusief sanitair.
Moeilijke keuze... Deels casco laten opleveren is geen optie, en voor goedkoop sanitair gaan en deze na oplevering vervangen durven we ook niet aan. Bovendien hebben we ook geen tijd meer om een goedkope configuratie te selecteren.
[
Voor 6% gewijzigd door
HollovVpo1nt op 09-04-2022 13:20
]