Nee, maar wel hoeveel keer in de week het een probleem is dat je na een bad niet kunt douchen

Ik schat eerder in dat we eens in de maand eens in bad zullen gaan. En voor de toekomst (kinderen) vul je een bad zelden helemaal.
siemenz schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 19:35:
[...]
Ik denk dat het voor de aannemer niet “even “ 6000 euro innen is. Er is echt wel wat aan de hand met de prijzen en vergeet niet dat ze ook de prijsstijging van de komende 1.5 jaar moeten incalculeren. Dat is best een risico.
Nee, het is ook een gemakkelijk verwijt vanuit mij, en alles wat in de optie zit kost geld (badkuip, wijziging leidingwerk, kranen, groter reservoir) maar ik trek het gebrek aan gespecificeerde informatie over wat ik krijg voor het geld, en de volgorde van het proces slecht:
- December - Optielijsten komen beschikbaar. Optie bad nader te bepalen met showroom (Plieger)
- Januari / Februari - Hypotheek rond krijgen o.b.v. meerwerk en optielijst
- Begin maart - Optie bad toch via aannemer. 2400 / 3400 meerprijs (zonder specificatie wat je er voor krijgt behoudens "bad, kraan en leidingwerk")
- Half maart - Toevoeging optioneel meerwerk t.b.v. upgrade capaciteit 200 naar 240 liter a 1850
- Eind maart (vandaag) - Alternatieve optie bad (4400) op verzoek van bewoners, verplichtstelling tot upgrade capaciteit voor alle meeropties t.b.v. plaatsing bad.
Het meest idiote is nog dat een deel van de bewoners morgen (!) hun keuzes moeten maken, terwijl de afspraken met Plieger nog niet eens gemaakt kunnen/mogen worden. Gelukkig is mijn ruwbouw deadline 29/4.
En van Plieger verwacht ik nog wel flinke prijzen voor "kleine" klusjes zoals een extra wandje laten zetten, afwijkend tegelwerk en kleine bijsturing in sanitair. Helaas heb je met de prijzen van aannemers en de minderprijs voor badkamer + toilet (1800 euro

) niet echt realistische alternatieven.
[
Voor 12% gewijzigd door
twi op 31-03-2022 20:22
]