Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:10
Bij ons €25.5k uitbouw 2.4 en 5.10 breed alleen woonkamer.

Met 55k hadden we ook wel getwijfeld.. denk niet eens het huis genomen eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:08
mentalozzie schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 16:39:
Bij ons €25.5k uitbouw 2.4 en 5.10 breed alleen woonkamer.

Met 55k hadden we ook wel getwijfeld.. denk niet eens het huis genomen eerlijk gezegd.
? Een uitbouw is geen must heh? Sterker nog, ik vind een uitbouw een zwaktebod van de woning. Zou het eerder andersom zien haha

(Zeg ik als iemand met zelfbouwwoning met min of meer een uitbouw haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenos
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:49
Blik1984 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 16:33:
[...]

55k is echt bizar veel geld, is het 2.4m uitbouw over 10 meter breed ofzo…?
Nee, 5.7m beukmaat. Maar de discussie over deze prijs heeft hier al plaatsgevonden haha.

Onze woning is al vrij diep (11,5m) dus uitbouw is geen must. Ik zou een uitbouw ook anders willen dan de standaard. Vandaar meer dat ik in kader van de toekomst afvroeg of heipalen wel wijs waren.

Mitsubishi SUZ-SWM60 VA warmtepomp / PV Zuid: 3805WP / Noord: 830WP / Orcon MaxComfort-500 WTW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mentalozzie
  • Laatst online: 22:10
Deleon78 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 16:45:
[...]

? Een uitbouw is geen must heh? Sterker nog, ik vind een uitbouw een zwaktebod van de woning. Zou het eerder andersom zien haha

(Zeg ik als iemand met zelfbouwwoning met min of meer een uitbouw haha)
Haha klopt, ligt er uiteraard ook aan hoe groot de woonkamer al is.. die van ons was zonder uitbouw te klein geweest (first world problems…)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL104
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 09-05 08:51
Ik lees hier vaker dat opties voor 'voorbereidende werkzaamheden' vanuit de bouw achteraf toch niet zo nuttig zijn, omdat andere partijen er niet op verder willen gaan. Zoals ook met die heipalen blijkbaar. Geldt dat ook voor voorbereidingen voor zonnepanelen? We gaan de zonnepanelen waarschijnlijk pas na oplevering laten leggen, maar vragen ons af of het alvast laten aanbrengen van een mantelbuis naar het dak zorgt dat alles uiteindelijk netter weggewerkt is.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
rubenos schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 16:55:
[...]

Nee, 5.7m beukmaat. Maar de discussie over deze prijs heeft hier al plaatsgevonden haha.

Onze woning is al vrij diep (11,5m) dus uitbouw is geen must. Ik zou een uitbouw ook anders willen dan de standaard. Vandaar meer dat ik in kader van de toekomst afvroeg of heipalen wel wijs waren.
Heipalen lijken me wel handig als je in een gebied woont waar de grond wegzakt. Kan je gebruiken om een onderheid terras op te maken, of een serre op te bouwen. Klussen die relatief eenvoudig zijn. Als je een echte uitbouw wil zou ik de palen achteraf laten doen bij de uitbouwer, aangezien niemand garantie wil geven als het werk half door een ander is gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:08
SL104 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 17:07:
Ik lees hier vaker dat opties voor 'voorbereidende werkzaamheden' vanuit de bouw achteraf toch niet zo nuttig zijn, omdat andere partijen er niet op verder willen gaan. Zoals ook met die heipalen blijkbaar. Geldt dat ook voor voorbereidingen voor zonnepanelen? We gaan de zonnepanelen waarschijnlijk pas na oplevering laten leggen, maar vragen ons af of het alvast laten aanbrengen van een mantelbuis naar het dak zorgt dat alles uiteindelijk netter weggewerkt is.

***members only***
Als je het hier hebt gelezen, heb je ook antwoord toch? :)
Mijn mening: aanbod ziet er goed en compleet uit. Vrijwel zeker netter dan achteraf laten doen. Of het het geld waard is, is aan jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

***members only***
Zou een loze leiding naar de zolder niet gewoon voldoende zijn? Afhankelijk van kabeldikte en dus grootte van de toekomstige installatie misschien. Met een kleine installatie zou een PV-verdeler ook voldoende zijn vziw.

Het geld verdien je natuurlijk nooit terug, je koopt er een beetje zekerheid op nette afwerking mee. Zelf zou ik me wel afvragen hoe het met garantie zit bijv. Want als de latere installateur gebruik maakt van dit tracé en er ontstaat bijv. schade kan die natuurlijk naar de aannemer wijzen en vice versa.

Zelf zou ik even een paar installateurs bellen met de vraag wat handig is.

[ Voor 9% gewijzigd door finsdefis op 30-03-2022 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL104
@Deleon78, @finsdefis dankjulliewel. Misschien dat een loze leiding inderdaad al voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DogPatch06
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 21:48

***members only***
Ik heb enkel een loze leiding laten plaatsen op de zolder op de plek waar ik de omvormer in gedachte had. Dat was €130. De elektricien van de zonnepanelen kon die leiding gewoon gebruiken, en de werkschakelaar, de extra automaat, en buizen zaten gewoon bij de installatiekosten inbegrepen. Dus voor €2K zou ik dat zeker niet doen.

PVOutput 3.7 kWp op ZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL104
DogPatch06 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 18:52:
[...]

Ik heb enkel een loze leiding laten plaatsen op de zolder op de plek waar ik de omvormer in gedachte had. Dat was €130. De elektricien van de zonnepanelen kon die leiding gewoon gebruiken, en de werkschakelaar, de extra automaat, en buizen zaten gewoon bij de installatiekosten inbegrepen. Dus voor €2K zou ik dat zeker niet doen.
Bedankt voor het delen van je ervaring, ik zal eens informeren naar de mogelijkheid om alleen een loze leiding te laten plaatsen. De 2k hebben we ervoor over als dat voor een nettere afwerking zorgt in het eindresultaat, maar als daarvoor een loze leiding in de bouw al voldoende is, houden we die euro's natuurlijk liever in de zak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
SL104 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 19:01:
[...]

Bedankt voor het delen van je ervaring, ik zal eens informeren naar de mogelijkheid om alleen een loze leiding te laten plaatsen. De 2k hebben we ervoor over als dat voor een nettere afwerking zorgt in het eindresultaat, maar als daarvoor een loze leiding in de bouw al voldoende is, houden we die euro's natuurlijk liever in de zak.
Bij ons is qua voorbereiding vanuit de aannemer 5x4mm2, die trek je echt niet zomaar even door een loze leiding. Let daar dus wel even op, anders heb je straks alsnog niets aan die leiding.

offtopic:
Voor de oplettende tweaker, tijdens de oplevering zat de kabel er nog niet in. Die hebben ze afgelopen vrijdag en maandag alsnog aanlegt. Via het dak, onder de pannen en dan de spouw in. Stukje gevel weg gehaald, kabel de kruipruimte in en naar de meterkast gelegd. Toen kwam het mooiste: Kabel te kort!

[ Voor 19% gewijzigd door Toppe op 30-03-2022 20:03 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Laatst online: 20:19
Toppe schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 19:59:
[...]

Bij ons is qua voorbereiding vanuit de aannemer 5x4mm2, die trek je echt niet zomaar even door een loze leiding. Let daar dus wel even op, anders heb je straks alsnog niets aan die leiding.

offtopic:
Voor de oplettende tweaker, tijdens de oplevering zat de kabel er nog niet in. Die hebben ze afgelopen vrijdag en maandag alsnog aanlegt. Via het dak, onder de pannen en dan de spouw in. Stukje gevel weg gehaald, kabel de kruipruimte in en naar de meterkast gelegd. Toen kwam het mooiste: Kabel te kort!
Wij hebben ook diezelfde kabel laten leggen, dat kon niet achteraf via een loze leiding werd ons verteld. Wel hebben we een loze leiding voor utp laten leggen voor de omvormer.

Alles was voorbereid voor iets van 600 euro, prima deal voor hele nette afwerking. Onze (lokale) zonnepaneel installateur vond het wel handig en scheelde weer 200 of 300 euro, en geen lelijke kabel door/buiten langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik heb via de aannemer meerdere 25 mm loze leidingen van de meterkast naar de zolder laten trekken. Daar heeft de installateur van de zonnepanelen alle benodigde kabels zonder probleem doorheen kunnen trekken.
UTP konden ze boven inprikken op de switch die er vlakbij lag.

Die loze leiding heeft me 185 euro gekost en de rest van het materiaal zat in de installatiekosten van de zonnepanelen. Denk dat ik zo de goedkoopste optie gehad heb plus de best mogelijke installatie.

Over 2 weken kan de installateur van de airco een van de andere leidingen gebruiken om een nieuwe groep aan te leggen voor de airco. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Farmerwood schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 20:43:
Ik heb via de aannemer meerdere 25 mm loze leidingen van de meterkast naar de zolder laten trekken. Daar heeft de installateur van de zonnepanelen alle benodigde kabels zonder probleem doorheen kunnen trekken.
UTP konden ze boven inprikken op de switch die er vlakbij lag.

Die loze leiding heeft me 185 euro gekost en de rest van het materiaal zat in de installatiekosten van de zonnepanelen. Denk dat ik zo de goedkoopste optie gehad heb plus de best mogelijke installatie.

Over 2 weken kan de installateur van de airco een van de andere leidingen gebruiken om een nieuwe groep aan te leggen voor de airco. :)
Wat hebben ze getrokken dan? Een 5x4mm2 kabel is al snel 18mm. Op een recht stuk lukt dat nog wel maar bij mij zitten er zeker 8 bochten in en dat is een onmogelijke opgave.

Edit: bij ons ligt er XMVK, als losse draad gebruiken gaat het al een stuk makkelijker ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Toppe op 30-03-2022 22:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MemeMaster
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 02-06 19:54
Angriebirdie schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 13:41:
Hoi allemaal,

Ik zit met nog een klein dilemma voor de elektra sluitingsdatum. Wij willen bij de tv een kabelgoot en alle stopcontacten achter een meubel die aan de muur komt te hangen. Het huis word pas over 1.5 jaar opgeleverd, dus hebben nog geen exact meubel in ons hoofd. Maar wel dat we deze ongeveer 300cm lang willen (met 4 kleppen). TV ook nog niet in bezit en denken aan 55” of 65”.

Heeft er iemand tips wat het meest gangbaar is qua maten voor de hoogte van stopcontacten/data/coax en de hoogte voor de kabelgoot bij de TV? En waar kan de kabelgoot het beste uitkomt horizontaal gezien tov de TV? Niet recht achter het midden maar wellicht beter iets naar links of rechts van het midden? Is er een ideale hoogte voor de tv?

Of is hier geen zinnig antwoord op te geven?

Het word allemaal sowieso een gokje, maar het liefst wel een gok met de grootste kans van slagen.
We hebben ook een tv kabelgoot in de muur laten plaatsen via de aannemer. Van tevoren wisten we ook niet wat voor tv en tvmeubel we zouden nemen. Eerlijk gezegd ook niet nagedacht over de hoogte. Maar je bent achteraf nog best flexibel in het bepalen van de hoogte waarop je de tv gaat plaatsen het is gewoon hoe hoog je de tv beugel ophangt.

We zijn uiteindelijk voor een 86inch tv gegaan. De mannen van de MediaMarkt die de tv hebben opgehangen hebben uiteindelijk voor ons bepaald wat de ideale hoogte is voor dit formaat.
En we hadden nog alle ruimte om te bepalen wat voor tv meubel eronder komt, hangend of op de vloer kan beide. Ook qua positie hebben we gewoon een kruisje gezet op de plattegrond waar de goot ongeveer moest komen. Maar we hadden de tv best een stukje meer naar links of rechts kunnen ophalen, hangt er vanaf hoe lang de kabel van je tv is.
Het hoeft dus niet zo precies allemaal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p3F1FCYTELuokKmMd1Fa_rN7yM0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Op3kxn0ryrK7q1jXqh4XrR8S.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_hLcYbFMHPIyST8i_hWFkfoOI7M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wOGfDcMfUDxQvp3CPX2n3G6R.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door MemeMaster op 30-03-2022 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Toppe schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 21:53:
[...]

Wat hebben ze getrokken dan? Een 5x4mm2 kabel is al snel 18mm. Op een recht stuk lukt dat nog wel maar bij mij zitten er zeker 8 bochten in en dat is een onmogelijke opgave.

Edit: bij ons ligt er XMVK, als losse draad gebruiken gaat het al een stuk makkelijker ;)
Erzijn losse draden getrokken idd en bij mij zitten er maar 2 bochten in de loze leiding die beiden < 90 graden zijn.
De meterkast zit naast de koof die naar zolder loopt, dus daar waren vrij makkelijk loze leidingen in te plaatsen. En die zijn dus ook nog eens 25mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:52
Zijn jullie tijdens de bouw ooit de bouw opgelopen om daar nog via een bouwvakker iets gewijzigd proberen te krijgen. Wat dus niet meer via de verkoopbegeleider lukte?

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:35
Strider schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 00:27:
Zijn jullie tijdens de bouw ooit de bouw opgelopen om daar nog via een bouwvakker iets gewijzigd proberen te krijgen. Wat dus niet meer via de verkoopbegeleider lukte?
Zie:
Source90 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 00:31:
Achteraf zeiden ze bij ons ook; was naar de keet gekomen, dat was prima mogelijk.. Op vragen waar de KB "nee, te laat" op antwoorden.
En qua praktijkvoorbeeld:
Members only:

[ Voor 15% gewijzigd door Source90 op 31-03-2022 01:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Ja, meerdere dingen zoals extra leidingen, afwijkend behang, schilderwerk, leg patroon vloeren, hoogte van beldrukker en ik vergeet ongetwijfeld nog wel wat dingen.

Maar daar tegen over stond wel bijna wekelijks iets van koeken, worstenbroodjes of broodjes kroket.

Zorgt er ook voor dat er opleverpunten opgelost worden waarvan de aannemer al heeft aangegeven het er niet mee eens te zijn *O*

[ Voor 28% gewijzigd door Toppe op 31-03-2022 06:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:14
*verwijderd*

[ Voor 98% gewijzigd door Ashy op 31-03-2022 07:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-09 10:32
Nee heb je, ja kun je krijgen. Als je de goede toon aanslaat krijg je vaak veel gedaan.
Ik heb hier tijdens de oplevering, met vijf man eromheen, nog iets gedaan gekregen wat ze in tig andere huizen geweigerd hadden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 21:08

siemenz

Koetje

Source90 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 01:01:
[...]

Zie:

[...]

En qua praktijkvoorbeeld:

***members only***
Cash betaald of niet ;)

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Source90
Zekers 😏
Uiteindelijk gaat het mij erom dat het geleverd kon worden, niet of zij belasting erover afdragen :9

[ Voor 24% gewijzigd door Source90 op 31-03-2022 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-09 13:28
Via de KB gaat het een heel proces in. Probleem is dat het maal xxx kopers gaat voor de KB, dus dat ene verzoekje heel vaak zorgt voor een administratieve timesink. Dus daarom worden dat soort dingen steevast geweigerd.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:52
Toppe schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 06:20:
[...]

Ja, meerdere dingen zoals extra leidingen, afwijkend behang, schilderwerk, leg patroon vloeren, hoogte van beldrukker en ik vergeet ongetwijfeld nog wel wat dingen.

Maar daar tegen over stond wel bijna wekelijks iets van koeken, worstenbroodjes of broodjes kroket.

Zorgt er ook voor dat er opleverpunten opgelost worden waarvan de aannemer al heeft aangegeven het er niet mee eens te zijn *O*
Hoe kun je dit het beste aanpakken? Ben je zelf naar iemand op de bouw gelopen, of ben je naar de keet gelopen?
Pannencouque schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 08:12:
[...]
Nee heb je, ja kun je krijgen. Als je de goede toon aanslaat krijg je vaak veel gedaan.
Ik heb hier tijdens de oplevering, met vijf man eromheen, nog iets gedaan gekregen wat ze in tig andere huizen geweigerd hadden.
Mag ik vragen wat? Ben wel benieuwd ;)

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Strider schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 09:50:
[...]

Hoe kun je dit het beste aanpakken? Ben je zelf naar iemand op de bouw gelopen, of ben je naar de keet gelopen?
Ik heb in het begin al wat koeken gebracht zonder dat ik er wat voor terug wou. In een later stadium ben ik begonnen over de dingen die ik graag alsnog wou.

Bij sommige dingen gaf ik aan het fijn zo zijn als ze even de andere kant op keken en dan gaven ze aan het liever zelf te doen ipv mij het te laten doen (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:57
Het is hier in dit topic al eerder over akoestische panelen zoals woodupp gegaan, heeft er iemand toevallig wel eens stalen besteld bij ze? Ben benieuwd hoe ze eruitzien en zou die stalen graag over willen nemen

andere vraag over stalen, iemand heeft wel eens stalen gehad van tegels van Marazzi Oltre en/of atlas concorde nid. Heeft iemand die ook nog ergens liggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Blik1984 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 12:54:
Het is hier in dit topic al eerder over akoestische panelen zoals woodupp gegaan, heeft er iemand toevallig wel eens stalen besteld bij ze? Ben benieuwd hoe ze eruitzien en zou die stalen graag over willen nemen

andere vraag over stalen, iemand heeft wel eens stalen gehad van tegels van Marazzi Oltre en/of atlas concorde nid. Heeft iemand die ook nog ergens liggen?
Heeft @Source90 geen samples?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:49
@Blik1984 ik zou eens langs gaan bij een tegelzaak waar ze die tegels verkopen. Daar krijg je meestal gewoon een samples mee.

Ik heb ooit een sample box van Marazzi Oltre gehad maar die is al weg. Die zou je kunnen kopen via Casa39 (even mailen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
SquareOne schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 13:51:
@Blik1984 ik zou eens langs gaan bij een tegelzaak waar ze die tegels verkopen. Daar krijg je meestal gewoon een samples mee.

Ik heb ooit een sample box van Marazzi Oltre gehad maar die is al weg. Die zou je kunnen kopen via Casa39 (even mailen).
Rondje vloeren en tegelzaken staat gepland voor over anderhalve week, dan zal ik eens gaan navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:03
Wij zijn ook afspraken aan het inplannen bij vloeren/tegelzaken. Wij willen keramisch parket kopen.

We hebben nu een afspraak staan bij:
- Regge Tegels in Enter
- Tegelfloor in Breda

Hebben jullie nog (goede) adressen?

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacao70
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-09 11:14
c-nan schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 14:34:
Wij zijn ook afspraken aan het inplannen bij vloeren/tegelzaken. Wij willen keramisch parket kopen.

- Regge Tegels in Enter
- Tegelfloor in Breda

Kun je toelichten waarom je voor keramisch parket gaat en geen ander vloersoort? Moet daar binnenkort ook over nadenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09 01:01
Ik heb stalen bij WoodUpp en andere partijen opgevraagd. De staal van de kleur die we gekozen hebben, houd ik graag zelf om bijvoorbeeld mee te nemen bij het uitzoeken van gordijnen. De rest mag je best overnemen, ligt in de regio Eindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
c-nan schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 14:34:

- Regge Tegels in Enter
- Tegelfloor in Breda

We twijfelen nog tussen keramisch parket of PVC. Wellicht beneden keramisch parket en bovenverdiepingen PVC. Twijfels zijn met name of het keramisch parket niet koud gaat aanvoelen voor een groot gedeelte van de tijd. Pro zou dan weer de duurzaamheid zijn, we hebben 3 opgroeiende kinderen en 2 poezen.

We gaan naar Tegelhuis Montfoort, de Vloerenman in IJsselstein en Lab21 in Utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:03
cacao70 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 14:37:
[...]

Kun je toelichten waarom je voor keramisch parket gaat en geen ander vloersoort? Moet daar binnenkort ook over nadenken
We willen een bepaalde look, noem het een VTwonen look :) Namelijk hout(look) in visgraat. Heel veel keuze heb je dan niet:
- PVC
- Parket
- Keramisch parket

Dat eerste willen we niet, we willen geen rubber/plastic gevoel.

Parket moet je onderhouden, keramisch parket lijkt mij minder onderhoudsgevoelig (behalve je voegen misschien om 't jaar).

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchylex
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

Deze heb ik:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ruRz_AXzVmJTXmPbb3ypm43y0RE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NJ58ES6VrmSveWqiTdHckRBK.jpg?f=fotoalbum_large

Wij zijn er nog even mee bezig maar waarschijnlijk nemen we ze niet omdat ze maar tot 2,4 meter hoog lijken te gaan bij woodupp. Ik heb ze van mijn zwager gekregen en kan vragen of ik ze eventueel weg kan geven. Moet je wel naar Barneveld rijden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
@Dutchylex @millerman_sf : Dank voor het aanbod, allebei een beetje ver weg en dan kan ik volgens mij beter 15-20 euro uitgeven aan samples via de website :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Source90
Ik heb één staal van Rustiek natuurlijk eiken van Woodupp.

Van Akupanel heb ik het sample pakket met 10€ korting code nog liggen.
@Blik1984

Heb zelf deze twee:
Rustiek gerookt eiken
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YQzdBQGvmY3WgY7COTqrrzE5FwI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/waqZyXJrjhzmMvoA3B6JULMy.jpg?f=fotoalbum_large

En rustiek natuurlijk eiken
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ptlsz0Bd4M-V_Ned_lsa5QN588Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MbPRB02S551pDDDlfVd96Rm1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 59% gewijzigd door Source90 op 31-03-2022 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
c-nan schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 14:41:
[...]

We willen een bepaalde look, noem het een VTwonen look :) Namelijk hout(look) in visgraat. Heel veel keuze heb je dan niet:
- PVC
- Parket
- Keramisch parket

Dat eerste willen we niet, we willen geen rubber/plastic gevoel.

Parket moet je onderhouden, keramisch parket lijkt mij minder onderhoudsgevoelig (behalve je voegen misschien om 't jaar).
Wij hebben beneden tegels en op de eerste etage PVC. Dat voelt verre van goedkoop want het geeft juist best een warm gevoel.

De voegen in keramisch parket gaan bij normaal gebruik net zolang mee als de tegel zelf. Wij kregen het advies niet te vaak te dweilen en als er wat valt vooral deppen ipv vrijven want dan poets je alles de voeg in.

Qua ‘groot’ onderhoud eens per kwartaal even met de stoomreiniger er overheen.

Net even beneden goed stof gezogen en op sommige plekken echt natte bagger van een week op de tegel/voeg. Even de stofzuiger er overheen en is weer als nieuw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Dutchylex schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 14:52:
[...]
Wij zijn er nog even mee bezig maar waarschijnlijk nemen we ze niet omdat ze maar tot 2,4 meter hoog lijken te gaan bij woodupp.
Deze zijn eerder voorbij gekomen. Leveren ook tot 2.6m
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takkeding
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 22:23
Net een mailtje gekregen van de projectontwikkelaar met de mededeling dat de onrust in het oosten van Europa de prijzen enorm omhoogdrukt en dat ze marktsituatie nauwlettend in de gaten houden en er op te vertrouwen dat wij als opdrachtgevers in het project begrip hebben. Later in de mail geven ze aan ons in te lichten over eventuele prijsstijgingen en proberen ze (denk ik) extra sentiment te creëren door een artikel van het FD (met paywall helaas) door te sturen als screenshot.

Nu snap ik het ergens wel maar ik heb nog "geluk" dat het volgende is opgenomen in de aanneemovereenkomst en ze inmiddels al de eerste factuur gestuurd hebben:
Alle kosten en rechten aan deze akte verbonden, zijn begrepen in de aanneemsom.

Toch geeft het voor mij wat onrust over of ze het wel kunnen gaan opleveren en of ze toch niet een traject gaan starten om meer financiën los te krijgen en het zo vast in de week leggen. Zijn er hier meer mensen met zulke berichten "geconfronteerd"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fethoz69
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 17-09 21:42
Toppe schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:09:
[...]

Als je bij mij de kabels wil doorknippen heb je toch echt een trapje nodig om de camera’s er af te halen en om dan het kabeltje door te knippen. Alles zijn domes/turrets :+
Hoe hoog hang je een camera eigenlijk? Ik heb hier nu 2.5m opgegeven als hoogte.. is dat een beetje OK ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Farmerwood schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 16:26:
[...]

***members only***
Je hebt ze ook van 3,05 van een andere leverancier (voorbeeld: https://shop.dehoutfabrie...od-paneel-eiken-naturel-2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Takkeding schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 16:48:
Net een mailtje gekregen van de projectontwikkelaar met de mededeling dat de onrust in het oosten van Europa de prijzen enorm omhoogdrukt en dat ze marktsituatie nauwlettend in de gaten houden en er op te vertrouwen dat wij als opdrachtgevers in het project begrip hebben. Later in de mail geven ze aan ons in te lichten over eventuele prijsstijgingen en proberen ze (denk ik) extra sentiment te creëren door een artikel van het FD (met paywall helaas) door te sturen als screenshot.

Nu snap ik het ergens wel maar ik heb nog "geluk" dat het volgende is opgenomen in de aanneemovereenkomst en ze inmiddels al de eerste factuur gestuurd hebben:

Toch geeft het voor mij wat onrust over of ze het wel kunnen gaan opleveren en of ze toch niet een traject gaan starten om meer financiën los te krijgen en het zo vast in de week leggen. Zijn er hier meer mensen met zulke berichten "geconfronteerd"?
Nee, geen berichten over gehad gelukkig. Zou ook weinig uithalen wegens het door jou genoemde zinnetje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 16:10

twi

Wat een gezeik met die aannemers joh. Twee weken terug kregen we onverwacht te horen wat de meerwerkoptie voor plaatsing van het bad zou worden, een prijs die eerst bij de offerte van de badkamerleverancier vandaan leek te moeten komen. Nog geen idee welk sanitair en welke kranen daar bij zouden horen, maar de kosten van 2400 (grote badkamer) / 3400 (kleine badkamer) vond ik flink, zeker voor basismateriaal.

Vandaag hebben we er last minute nog een alternatieve indelingsoptie bij gekregen (4400 euro!), met de melding dat bij afname van 1 van deze 3 opties voor het bad wel een verplichte vergroting van de warmwatercapaciteit a 1.850 euro. Een vergroting die tot 2 weken terug nog als onmogelijk werd gezien, en wij dus ook niet zouden nemen. We gaan echt niet 3 keer in de week in bad, dus 200 liter i.p.v. 240 liter lijkt ons wel voldoende.

Het lijkt erop alsof we via deze weg nog even een voorschot krijgen op de verhoging van de bouwkosten. Nog even 6000 euro extra innen, want heel veel keuze heb je als koper niet, behalve klagen via een portaal (en dit forum :+).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BADgoofy2000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:12
Net een mailtje gekregen van de projectontwikkelaar met de mededeling dat de onrust in het oosten van Europa de prijzen enorm omhoogdrukt en dat ze marktsituatie nauwlettend in de gaten houden en er op te vertrouwen dat wij als opdrachtgevers in het project begrip hebben.
Tja, als het goedkoper was geworden had je ook geen geld terug gekregen denk ik.

Quote uit het artikel wat ze zelf aanhalen:
Consumenten die een nieuwbouwwoning hebben gekocht, zijn volgens Peek in de regel goed beschermd zodat hun prijs vastligt. 'Het probleem is voor de uitvoerende partij en de ontwikkelaar. Als de betaalbaarheid onder druk staat, gaat men een andere kwaliteit materialen gebruiken, het project afslanken of naar alternatieven zoeken.' De huidige kostenstijgingen plaatst ze wel voor een stevige uitdaging, stelt de bouwkostenexpert. 'Als vuistregel geldt dat je bij kostenstijgingen van 20% tot 25% eigenlijk terug naar de tekentafel moet. Dan kan je het niet meer oplossen met alternatieven.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takkeding
Blik1984 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 17:09:
[...]

Nee, geen berichten over gehad gelukkig. Zou ook weinig uithalen wegens het door jou genoemde zinnetje
Je hebt gelijk, maar dat werpt juist de vraag op waarom ze dit dan toch naar iedereen sturen. Alle 21 kopers hebben deze mail gekregen en dezelfde betalingsvoorwaarden in de AO staan.

En wat je zegt @BADgoofy2000, als de prijzen als een steen in water omlaag zouden zijn gegaan had de directeur geen korting gegeven maar een nieuwe Porsche voor zichzelf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kepler
twi schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 17:23:
Wat een gezeik met die aannemers joh. Twee weken terug kregen we onverwacht te horen wat de meerwerkoptie voor plaatsing van het bad zou worden, een prijs die eerst bij de offerte van de badkamerleverancier vandaan leek te moeten komen. Nog geen idee welk sanitair en welke kranen daar bij zouden horen, maar de kosten van 2400 (grote badkamer) / 3400 (kleine badkamer) vond ik flink, zeker voor basismateriaal.

Vandaag hebben we er last minute nog een alternatieve indelingsoptie bij gekregen (4400 euro!), met de melding dat bij afname van 1 van deze 3 opties voor het bad wel een verplichte vergroting van de warmwatercapaciteit a 1.850 euro. Een vergroting die tot 2 weken terug nog als onmogelijk werd gezien, en wij dus ook niet zouden nemen. We gaan echt niet 3 keer in de week in bad, dus 200 liter i.p.v. 240 liter lijkt ons wel voldoende.

Het lijkt erop alsof we via deze weg nog even een voorschot krijgen op de verhoging van de bouwkosten. Nog even 6000 euro extra innen, want heel veel keuze heb je als koper niet, behalve klagen via een portaal (en dit forum :+).
Staat er niet iets in het bouwbesluit over minimale hoeveelheid warm water icm een bad? Misschien dat ze/jij verplicht bent om te vergroten?

En hoeveel keer per week je in bad gaat maakt voor de capaciteit niet uit, gaat erom dat je bv nog kan douchen nadat je net het bad hebt laten vollopen en de afwas hebt gedaan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Fethoz69 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 17:04:
[...]

Hoe hoog hang je een camera eigenlijk? Ik heb hier nu 2.5m opgegeven als hoogte.. is dat een beetje OK ?
170/180cm vind ik de ideale hoogte. Als je dan ongewenst bezoek krijgt staan ze er recht op.

Hoger kan, maar dan krijg je vooral een beeld van boven af. Lengtes en dergelijke zijn dan ook lastiger te bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
kepler schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 18:40:
[...]

Staat er niet iets in het bouwbesluit over minimale hoeveelheid warm water icm een bad? Misschien dat ze/jij verplicht bent om te vergroten?

En hoeveel keer per week je in bad gaat maakt voor de capaciteit niet uit, gaat erom dat je bv nog kan douchen nadat je net het bad hebt laten vollopen en de afwas hebt gedaan ;)
@twi

Wij hadden 180l en aannemer gaf aan dat met twee extra, officiële, slaapkamers 240 echt wel aan te raden is á €1800. Uiteindelijk niet gedaan en toch 240l gekregen omdat dit vereist was vanuit Woningborg.

Hoezo, je wordt opgelicht waar je bij staat? :')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pannencouque
Strider schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 09:50:
Mag ik vragen wat? Ben wel benieuwd ;)
Niks spannends. Ik vond de trapleuningen te lang. Die staken op een bepaalde plek zo uit dat het lelijk was. Timmerman die er moest zijn voor een ander klusje gevraagd dat even te doen. Dame van de aannemer zei dat ze daar niet aan konden beginnen, wat als iedereen dat vraagt etc. Beetje pushen, lief doen, beloven het niet verder te vertellen en hopsakee stuk eraf en mooi op maat. En toen zelfs nog de schilder van twee huizen verderop weten te strikken om wel even de roller er goed overheen te trekken. Alles opgelost :D.

Klusje van niks natuurlijk, maar ook hier was er aanvankelijk weerstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

twi schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 17:23:

Ik denk dat het voor de aannemer niet “even “ 6000 euro innen is. Er is echt wel wat aan de hand met de prijzen en vergeet niet dat ze ook de prijsstijging van de komende 1.5 jaar moeten incalculeren. Dat is best een risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
siemenz schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 19:35:
[...]

Ik denk dat het voor de aannemer niet “even “ 6000 euro innen is. Er is echt wel wat aan de hand met de prijzen en vergeet niet dat ze ook de prijsstijging van de komende 1.5 jaar moeten incalculeren. Dat is best een risico.
Ben vooral benieuwd hoeveel aannemers kunnen blijven bestaan…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sawtomyer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-09 11:27
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZAbqR5zCB0ifLLpwD8aACHNnLzA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IjTXvK0j57iXb4Bbw6JfKey1.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag kijkdag gehad.. Volgens de first post is deze schakelgroep in lijn met de NEN. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Toppe schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 18:59:
[...]

@twi

Wij hadden 180l en aannemer gaf aan dat met twee extra, officiële, slaapkamers 240 echt wel aan te raden is á €1800. Uiteindelijk niet gedaan en toch 240l gekregen omdat dit vereist was vanuit Woningborg.

Hoezo, je wordt opgelicht waar je bij staat? :')
Maar als het volgens woningborg verplicht is, dan is de aannemer dit toch niet verplicht gratis aan te bieden? Uiteindelijk is het de keus van jou als koper om een bad te nemen of bv die twee extra slaapkamers, dan is het gevolg toch ook voor de koper?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rubenos
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:49

Op Woningborg staat het volgende over de oorlog / crisis:

“ Adviezen voor reeds afgesloten overeenkomsten:

Bij overeenkomsten die zijn gesloten vóór de invasie van Rusland in Oekraïne kunnen ondernemers, in relatie tot het overschrijden van de bouwtijd door de invasie in Oekraïne, een beroep doen op overmacht (artikel 6:75 BW). Daarbij is het wel noodzakelijk dat ondernemers dit beroep op overmacht direct melden bij de opdrachtgever en/of kopers en niet wachten tot het moment van oplevering van de woning. Het beroep op overmacht dient te worden onderbouwd met stukken waaruit blijkt dat de vertraging ook écht komt door de situatie in Oekraïne.”

Om later een beroep op overmacht te kunnen doen, voor bouwtijd, moeten ze dat nu al aangeven. Ik gok dat het hiermee te maken kan hebben dat ze direct iets over de situatie met jullie delen.

Ook staat er:
Bij al gesloten overeenkomsten geldt ook dat regelmatig overleg tussen de twee partijen nodig is. Mocht dat onverhoopt niet tot een oplossing leiden dan is een gang naar de rechter een mogelijke oplossing. Ondernemers kunnen - al dan niet in combinatie met een beroep op overmacht (artikel 6:75 BW) - een beroep doen op artikel 7:753 BW over kostenverhogende omstandigheden die zijn ontstaan na het sluiten van de overeenkomst maar die niet zijn toe te rekenen aan de ondernemer.”

Artikel 7:753 is hier te lezen. Ik heb verder niet genoeg juridische kennis om te beoordelen wanneer dit geldt. Maar ik neem aan dat ze het daarom delen.

Spannende tijden zijn het, dat staat vast.

Mitsubishi SUZ-SWM60 VA warmtepomp / PV Zuid: 3805WP / Noord: 830WP / Orcon MaxComfort-500 WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
kepler schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 19:48:
[...]
Maar als het volgens woningborg verplicht is, dan is de aannemer dit toch niet verplicht gratis aan te bieden? Uiteindelijk is het de keus van jou als koper om een bad te nemen of bv die twee extra slaapkamers, dan is het gevolg toch ook voor de koper?
Klopt, maar dan had de aannemer gewoon de kosten voor de grotere boiler in het meerwerk voor twee extra kamers kunnen opnemen.

Vraag me af of de aannemer bekend was met het plaatsen van een grotere boiler. Er zijn een aantal andere woningen die één extra kamer hebben en die zitten allemaal op 180l.

@lonehitman jullie mensen in het project met 2 extra zolder kamers en een grotere boiler waar niet voor betaald is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Toppe schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 20:06:
[...]

Klopt, maar dan had de aannemer gewoon de kosten voor de grotere boiler in het meerwerk voor twee extra kamers kunnen opnemen.

Vraag me af of de aannemer bekend was met het plaatsen van een grotere boiler. Er zijn een aantal andere woningen die één extra kamer hebben en die zitten allemaal op 180l.

@lonehitman jullie mensen in het project met 2 extra zolder kamers en een grotere boiler waar niet voor betaald is?
Of het nu in het meerwerk van de kamers zit of gewoon als losse post maakt natuurlijk niet uit. Als ze het maar goed uitleggen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
kepler schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 19:48:
[...]
Als het goed is voldoet de standaard woning aan alle eisen van Bouwbesluit/Woningborg/SWK/... Daar moet de aannemer voor zorgen.
Als de aannemer extra opties aan biedt, dan mag jij als consument verwachten dat eventuele aanpassingen die nodig zijn om aan de eisen te blijven voldoen hierbij inbegrepen zijn, tenzij dit uitdrukkelijk vermeld is bij de voorwaarden van die optie.
Dit is mij inmiddels door zowel VEH als Woning bevestigd.

Voorbeeld: Jij neemt een uitbouw af bij de aannemer. De aannemer is dan verantwoordelijk voor aanpassingen in bv je ventilatiesysteem en verwarming zodat dat aan de minimale eisen van het Bouwbesluit blijft voldoen.

Als, in het geval van @Toppe , de aannemer als optie aanbiedt om 2 extra slaapkamers te realiseren voor bedrag X waar dat anders waarschijnlijk Onbenoemde ruimtes zouden zijn, dan horen daar alle bijkomende aanpassingen bij zoals bv groter boilervat en de benodigde aanpassingen voor ventilatie, verwarming en licht in die betreffende kamers.
Een extra slaapkamer aanbieden is volgens het Bouwbesluit gewoon meer dan simpelweg een extra muurtje plaatsen met een lichtpunt en wat wcd's...

[ Voor 7% gewijzigd door Farmerwood op 31-03-2022 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi

twi

Nee, maar wel hoeveel keer in de week het een probleem is dat je na een bad niet kunt douchen ;) Ik schat eerder in dat we eens in de maand eens in bad zullen gaan. En voor de toekomst (kinderen) vul je een bad zelden helemaal.
siemenz schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 19:35:
[...]

Nee, het is ook een gemakkelijk verwijt vanuit mij, en alles wat in de optie zit kost geld (badkuip, wijziging leidingwerk, kranen, groter reservoir) maar ik trek het gebrek aan gespecificeerde informatie over wat ik krijg voor het geld, en de volgorde van het proces slecht:
  • December - Optielijsten komen beschikbaar. Optie bad nader te bepalen met showroom (Plieger)
  • Januari / Februari - Hypotheek rond krijgen o.b.v. meerwerk en optielijst
  • Begin maart - Optie bad toch via aannemer. 2400 / 3400 meerprijs (zonder specificatie wat je er voor krijgt behoudens "bad, kraan en leidingwerk")
  • Half maart - Toevoeging optioneel meerwerk t.b.v. upgrade capaciteit 200 naar 240 liter a 1850
  • Eind maart (vandaag) - Alternatieve optie bad (4400) op verzoek van bewoners, verplichtstelling tot upgrade capaciteit voor alle meeropties t.b.v. plaatsing bad.
Het meest idiote is nog dat een deel van de bewoners morgen (!) hun keuzes moeten maken, terwijl de afspraken met Plieger nog niet eens gemaakt kunnen/mogen worden. Gelukkig is mijn ruwbouw deadline 29/4.

En van Plieger verwacht ik nog wel flinke prijzen voor "kleine" klusjes zoals een extra wandje laten zetten, afwijkend tegelwerk en kleine bijsturing in sanitair. Helaas heb je met de prijzen van aannemers en de minderprijs voor badkamer + toilet (1800 euro :')) niet echt realistische alternatieven.

[ Voor 12% gewijzigd door twi op 31-03-2022 20:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
kepler schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 20:08:
[...]

Of het nu in het meerwerk van de kamers zit of gewoon als losse post maakt natuurlijk niet uit. Als ze het maar goed uitleggen :P
Zoals @Farmerwood al aangeeft moet de aannemer zorgen dat het conform bouwbesluit/woningborg is.

Als je een grotere boiler moet plaatsen dan had de aannemer er voor kunnen kiezen door met meerwerk te verhogen met het zelfde bedrag als een grotere boiler of hij moet zeggen ‘Twee extra kamers kan maar je moet verplicht dan een grotere boiler afnemen van x bedrag’

Nu geef je ons als koper de keus om vervolgens toch een grotere boiler te moeten plaatsen. Die kosten kan je niet op mij verhalen want de aannemer had z’n werk beter moeten doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
twi schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 20:19:
[...]

Nee, het is ook een gemakkelijk verwijt vanuit mij, en alles wat in de optie zit kost geld (badkuip, wijziging leidingwerk, kranen, groter reservoir) maar ik trek het gebrek aan gespecificeerde informatie over wat ik krijg voor het geld, en de volgorde van het proces slecht:
  • December - Optielijsten komen beschikbaar. Optie bad nader te bepalen met showroom (Plieger)
  • Januari / Februari - Hypotheek rond krijgen o.b.v. meerwerk en optielijst
  • Begin maart - Optie bad toch via aannemer. 2400 / 3400 meerprijs (zonder specificatie wat je er voor krijgt behoudens "bad, kraan en leidingwerk")
  • Half maart - Toevoeging optioneel meerwerk t.b.v. upgrade capaciteit 200 naar 240 liter a 1850
  • Eind maart (vandaag) - Alternatieve optie bad (4400) op verzoek van bewoners, verplichtstelling tot upgrade capaciteit voor alle meeropties t.b.v. plaatsing bad.
Het meest idiote is nog dat een deel van de bewoners morgen (!) hun keuzes moeten maken, terwijl de afspraken met Plieger nog niet eens gemaakt kunnen/mogen worden. Gelukkig is mijn ruwbouw deadline 29/4.

En van Plieger verwacht ik nog wel flinke prijzen voor "kleine" klusjes zoals een extra wandje laten zetten, afwijkend tegelwerk en kleine bijsturing in sanitair. Helaas heb je met de prijzen van aannemers en de minderprijs voor badkamer + toilet (1800 euro :')) niet echt realistische alternatieven.
Mijn buren doen het via Plieger en betalen nette prijzen voor het sanitair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Farmerwood schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 20:09:
[...]

Als het goed is voldoet de standaard woning aan alle eisen van Bouwbesluit/Woningborg/SWK/... Daar moet de aannemer voor zorgen.
Als de aannemer extra opties aan biedt, dan mag jij als consument verwachten dat eventuele aanpassingen die nodig zijn om aan de eisen te blijven voldoen hierbij inbegrepen zijn, tenzij dit uitdrukkelijk vermeld is bij de voorwaarden van die optie.
Dit is mij inmiddels door zowel VEH als Woning bevestigd.

Voorbeeld: Jij neemt een uitbouw af bij de aannemer. De aannemer is dan verantwoordelijk voor aanpassingen in bv je ventilatiesysteem zodat dat aan de eisen van het Bouwbesluit blijft voldoen.

Als, in het geval van @Toppe , de aannemer als optie aanbiedt om 2 extra slaapkamers te realiseren voor bedrag X waar dat anders waarschijnlijk Onbenoemde ruimtes zouden zijn, dan horen daar alle bijkomende aanpassingen bij zoals bv groter boilervat en de benodigde aanpassingen voor ventilatie, verwarming en licht in die betreffende kamers.
Een extra slaapkamer aanbieden is volgens het Bouwbesluit gewoon meer dan simpelweg een extra muurtje plaatsen met een lichtpunt en wat wcd's...
Maar dat doen ze toch netjes? Als je een bad neemt of extra slaapkamers, dan moet je ook een uitbreiding van het boilervat nemen. Dan zit het toch in de prijs erbij? Het is los vermeld, maar hoort dus wel bij de opties.

Ze moeten er niet achteraf mee komen, maar als het vanaf het begin erbij staat klopt het toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lonehitman
  • Laatst online: 01-09 06:57
Toppe schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 20:06:
[...]

Volgens mij heeft iedereen hier uit zichzelf al een grotere boiler genomen. Maar dat weet ik niet zeker. Wij hebben iigv 240 gedaan. Met een 180 zou ik hem op 60 graden zetten dan kan je even lang douchen als een 240 op 50 volgens mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
kepler schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 20:21:
[...]

Maar dat doen ze toch netjes? Als je een bad neemt of extra slaapkamers, dan moet je ook een uitbreiding van het boilervat nemen. Dan zit het toch in de prijs erbij? Het is los vermeld, maar hoort dus wel bij de opties.

Ze moeten er niet achteraf mee komen, maar als het vanaf het begin erbij staat klopt het toch?
Ze moeten het niet als optie aanbieden maar als verplichting. Zonder grotere boiler geen slaapkamers.

Volgende keer gewoon totaalprijs verhogen van het meerwerk om er twee extra slaapkamers van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Toppe schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 20:25:
[...]

Ze moeten het niet als optie aanbieden maar als verplichting. Zonder grotere boiler geen slaapkamers.

Volgende keer gewoon totaalprijs verhogen van het meerwerk om er twee extra slaapkamers van te maken.
Ja ik had het verkeerd gelezen, als het inderdaad als optie was aangeboden dan klopt dat niet. Ik dacht dat het een verplichte post bij was bepaalde opties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Toppe schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 20:19:
[...]

Zoals @Farmerwood al aangeeft moet de aannemer zorgen dat het conform bouwbesluit/woningborg is.

Als je een grotere boiler moet plaatsen dan had de aannemer er voor kunnen kiezen door met meerwerk te verhogen met het zelfde bedrag als een grotere boiler of hij moet zeggen ‘Twee extra kamers kan maar je moet verplicht dan een grotere boiler afnemen van x bedrag’

Nu geef je ons als koper de keus om vervolgens toch een grotere boiler te moeten plaatsen. Die kosten kan je niet op mij verhalen want de aannemer had z’n werk beter moeten doen
Dat is alleen als de aannemer het opsplitsen van de ruimte verkoopt als maken van woonruimte. Als het wordt verkocht als 1 onbenoemde ruimte opsplitsen naar 2 onverdiende ruimtes is het niet meer dan een muurtje plaatsen, zonder verdere ventilatie, daglicht en warm water eisen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
kepler schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 20:21:
[...]

Als de aannemer die vergroting van de boiler ook als losse optie aanbiedt, dan zouden ze idd bij de optie van 2 extra slaapkamers kunnen zetten dat je dan ook de optie van de grotere boiler af moet nemen.

Maar als ik @Toppe goed begrijp dan heeft hij eerst getekend voor 2 extra slaapkamers en bood de aannemer achteraf nog buiten de optielijst aan om de boiler te vergroten voor een extra bedrag.

Klinkt een beetje alsof ze toen net zelf ontdekt hadden dat ze dat vergeten waren bij die optie voor de slaapkamers op te nemen en geprobeerd hebben de kosten alsnog via de klant te dekken. Het is dan op zich aan de klant en afhankelijk van de onderlinge relatie of je die extra kosten wil ophoesten, de aannemer zijn eigen fout laat betalen, of wellicht tot een 50/50 regeling komt. Waar de aannemer dan alleen maar blij mee kan zijn dat jij als klant schappelijk bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
kepler schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 20:28:
[...]

Ja ik had het verkeerd gelezen, als het inderdaad als optie was aangeboden dan klopt dat niet. Ik dacht dat het een verplichte post bij was bepaalde opties
Dat had het moeten zijn :9 maar goed. Nu lekker €1800 uitgespaard!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twi

twi

Toppe schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 20:29:
[...]

Dat had het moeten zijn :9 maar goed. Nu lekker €1800 uitgespaard!
Lekkere meevaller. Ik vermoed dat ze er bij ons een dag voor de eerste deadline net achter zijn gekomen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takkeding
[...]

De woningborg stelt hier wel eisen aan afhankelijk van bad of douche of wtw douche en hoeveelheid personen het huishouden zal zijn. Dat vinden hun aantal slaapkamers + 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Z___Z schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 20:29:
[...]

Dat is alleen als de aannemer het opsplitsen van de ruimte verkoopt als maken van woonruimte. Als het wordt verkocht als 1 onbenoemde ruimte opsplitsen naar 2 onverdiende ruimtes is het niet meer dan een muurtje plaatsen, zonder verdere ventilatie, daglicht en warm water eisen.
Klopt, maar in dit geval zijn het echt slaapkamers, ventilatie, verwarming, daglicht, verlicht, elektra en een grotere boiler zijn allemaal aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
twi schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 20:19:
[...]

Nee, maar wel hoeveel keer in de week het een probleem is dat je na een bad niet kunt douchen ;) Ik schat eerder in dat we eens in de maand eens in bad zullen gaan. En voor de toekomst (kinderen) vul je een bad zelden helemaal.
Dat is waar, wij konden relatief goedkoop verhogen naar 300ltr. Met drie kinderen en een tweede badkamer vonden we het wel de moeite. Later komen er ook nog vriendinnetjes bij, gaan ze sporten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Farmerwood schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 20:29:
[...]

Als de aannemer die vergroting van de boiler ook als losse optie aanbiedt, dan zouden ze idd bij de optie van 2 extra slaapkamers kunnen zetten dat je dan ook de optie van de grotere boiler af moet nemen.

Maar als ik @Toppe goed begrijp dan heeft hij eerst getekend voor 2 extra slaapkamers en bood de aannemer achteraf nog buiten de optielijst aan om de boiler te vergroten voor een extra bedrag.

Klinkt een beetje alsof ze toen net zelf ontdekt hadden dat ze dat vergeten waren bij die optie voor de slaapkamers op te nemen en geprobeerd hebben de kosten alsnog via de klant te dekken. Het is dan op zich aan de klant en afhankelijk van de onderlinge relatie of je die extra kosten wil ophoesten, de aannemer zijn eigen fout laat betalen, of wellicht tot een 50/50 regeling komt. Waar de aannemer dan alleen maar blij mee kan zijn dat jij als klant schappelijk bent.
Ik had -op dat moment- wel 50/50 willen doen maar denk dat de aannemer te trots is om z’n fout toe te geven en dan de meerprijs maar voor lief te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Z___Z schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 20:29:
[...]

Daarom verkopen heel veel aannemers, inclusief de mijne, de gehele 2de verdieping als onbenoemde ruimte. Scheelt ze gigantisch in kosten voor ventilatie, verwarming etc.

Algemene tip is dus ook om goed vast te leggen welke ruimte wel en welke geen verblijfsgebied zijn. Heb hier ook al eerder voorbij zien komen dat mensen een berging lieten ombouwen naar 'kantoor' wat geen naam voor een ruimte is in het bouwbesluit. Als de aannemer dan niet voldaan heeft aan verwarming, ventilatie en licht heb je wellicht geen poot om op te staan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
twi schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 20:30:
[...]

Lekkere meevaller. Ik vermoed dat ze er bij ons een dag voor de eerste deadline net achter zijn gekomen :'(
Maar je betaald nu bijna 2K meer omdat het een alternatief bad is, exclusief vergroten boiler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Farmerwood schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 20:34:
[...]

Daarom verkopen heel veel aannemers, inclusief de mijne, de gehele 2de verdieping als onbenoemde ruimte. Scheelt ze gigantisch in kosten voor ventilatie, verwarming etc.

Algemene tip is dus ook om goed vast te leggen welke ruimte wel en welke geen verblijfsgebied zijn. Heb hier ook al eerder voorbij zien komen dat mensen een berging lieten ombouwen naar 'kantoor' wat geen naam voor een ruimte is in het bouwbesluit. Als de aannemer dan niet voldaan heeft aan verwarming, ventilatie en licht heb je wellicht geen poot om op te staan....
Als ik even de materiaal kosten terug reken:
Kachel á €500
Ventilatie á €200
Dakraam á €800
Hout: €400
Gips: €600
Klein materiaal: €500

€3000 aan materiaal. We hebben €7000 betaald voor twee ruimtes, exclusief behangen en schilderen.

Voor €7000 hadden we het zelf niet kunnen doen, blij met onze keuze :9

[ Voor 3% gewijzigd door Toppe op 31-03-2022 20:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Toppe schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 20:41:
[...]
Als ik even de materiaal kosten terug reken:
Kachel á €500
Ventilatie á €200
Dakraam á €800

Hout: €400
Gips: €600
Klein materiaal: €500

€3000 aan materiaal. We hebben €7000 betaald voor twee ruimtes, exclusief behangen en schilderen.

Voor €7000 hadden we het zelf niet kunnen doen, blij met onze keuze :9
Je 'vergeet' nu even de nieuwe berekeningen voor licht, spuicapaciteit en vooral ventilatie die ook gemaakt moeten worden. Qua dakraam heb je gewoon een minimale hoeveelheid licht die binnen moet kunnen vallen op basis van vloeroppervlakte (van 2.6m hoogte of meer) en spuicapaciteit die bepaald of het raam open moet kunnen.

Maar vooral de ventilatie zal nog impact hebben op extra benodigde toevoer en afvoer. Mijn aannemer kan daar over meepraten. :+

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi

twi

Toppe schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 20:35:
[...]

Maar je betaald nu bijna 2K meer omdat het een alternatief bad is, exclusief vergroten boiler?
Nee, er zijn de volgende combi's mogelijk:

Standaard badkamer + badoptie (3400) + verplichte afname vergroting watercapaciteit (1850)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rl1MWxNO1gGOi4jbLP9GEwWUCh0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/U90lF91LsRoCZuUdAn247tgX.png?f=user_large

Alternatieve indeling voor bad (4400) + verplichte afname vergroting watercapaciteit (1850)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Wtmi6zpRSQ79Ki9febn-JtChNA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CERgSX66N0YkZy4vkWjMTGib.png?f=user_large

Vergroting badkamer (2400) + badoptie (2400) + verplichte afname vergroting watercapaciteit (1850)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZV8hCTg5CCWzy7Ux5Mh2_DPhLKE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/72TTPeI5LucXGVmsRrqqOZDO.png?f=fotoalbum_large

Wij gaan nu uiteindelijk maar voor optie 3. Wel de duurste, maar we vinden de indelingen van de kleine variant niet heel fijn. Alleen betaal ik nu in mijn hoofd (1850) teveel voor de extra watercapaciteit en zijn de badoptie-kosten troebel, omdat we pas bij de showroom (vanaf 01/04 afspraken maken) te horen krijgen wat we daar nu precies voor krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
twi schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 21:42:
[...]

Nee, er zijn de volgende combi's mogelijk:

Standaard badkamer + badoptie (3400) + verplichte afname vergroting watercapaciteit (1850)
[Afbeelding]

Alternatieve indeling voor bad (4400) + verplichte afname vergroting watercapaciteit (1850)
[Afbeelding]

Vergroting badkamer (2400) + badoptie (2400) + verplichte afname vergroting watercapaciteit (1850)
[Afbeelding]

Wij gaan nu uiteindelijk maar voor optie 3. Wel de duurste, maar we vinden de indelingen van de kleine variant niet heel fijn. Alleen betaal ik nu in mijn hoofd (1850) teveel voor de extra watercapaciteit en zijn de badoptie-kosten troebel, omdat we pas bij de showroom (vanaf 01/04 afspraken maken) te horen krijgen wat we daar nu precies voor krijgen.
Zie het zo, je vergroot voor €400 je badkamer ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twi

twi

Toppe schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 21:58:
[...]

Zie het zo, je vergroot voor €400 je badkamer ;)
Zo had ik het ook gezien, maar daar is mijn baas hier naast me op de bank het niet geheel mee eens :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Farmerwood schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 20:34:
[...]

Oei, wij hebben de zolder extra laten voorzien van vloerverwarming (tot max 22 graden). Standaard niet voorzien van VV. Zou dat nog problemen geven in de winter? (Vat van 200L niet vergroot naar 240)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:57
Vendetta_X schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 23:06:
[...]

Oei, wij hebben de zolder extra laten voorzien van vloerverwarming (tot max 22 graden). Standaard niet voorzien van VV. Zou dat nog problemen geven in de winter? (Vat van 200L niet vergroot naar 240)
Voor je vloerverwarming maakt dat vat niets uit. Het gaat om douchewater wat daar profijt van heeft. Of beter gezegd hoelang en hoeveel warm water je kan tappen op 38 graden.
Ik zou altijd kiezen voor 240liter plus. Al is het maar omdat dit later bijna nooit simpel uit te breiden is met dezelfde efficiëntie. (Moet de prijs natuurlijk niet exorbitant zijn)

Komende van een CW5 gasgestookte woning voelt het een beetje als “armoede” om op te moeten letten wanneer wie hoelang gaat douchen of in bad gaat.

[ Voor 10% gewijzigd door GeeMoney op 31-03-2022 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Niet online
GeeMoney schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 23:17:
[...]

Voor je vloerverwarming maakt dat vat niets uit. Het gaat om douchewater wat daar profijt van heeft. Of beter gezegd hoelang en hoeveel warm water je kan tappen op 38 graden.
Ik zou altijd kiezen voor 240liter plus. Al is het maar omdat dit later bijna nooit simpel uit te breiden is met dezelfde efficiëntie. (Moet de prijs natuurlijk niet exorbitant zijn)

Komende van een CW5 gasgestookte woning voelt het een beetje als “armoede” om op te moeten letten wanneer wie hoelang gaat douchen of in bad gaat.
Bedankt. E1280 kan ik ook een zonneboiler projectie voor aan laten leggen :) (geen idee of het te combineren is met warmtepomp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwla
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:04

Niwla

dat dus....

Farmerwood schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 16:26:
[...]

***members only***
Wij moeten eigenlijk tot 3.10m :/ Zal wel een uitdaging worden ;(

niets moet......behalve adem halen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niwla
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:04

Niwla

dat dus....

Blik1984 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 17:08:
[...]

Je hebt ze ook van 3,05 van een andere leverancier (voorbeeld: https://shop.dehoutfabrie...od-paneel-eiken-naturel-2)
Ow, thanks! _/-\o_

niets moet......behalve adem halen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:16

EiT

Is dat weer een nieuwe vtwonen trend dat je met thuis werken tegen een kantoor interieur wilt aankijken?

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• millerman_sf
Nee, dat is de enige fatsoenlijke oplossing om wat aan geluidsdemping te doen, zonder dat het er uitziet alsof je naar een kantoorinterieur kijkt. Al zit er wel verschil tussen het uiterlijk van de verschillende aanbieders.

Hier komen die panelen over de hele achterwand in het trappenhuis, dus een meter of 9 hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
  • Laatst online: 17-09 11:34
We hebben besloten voor een gietvloer te gaan voor de woonkamer!
Iemand toevallig recent nog een offerte opgevraagd bij een leverancier?
Heb nu paar offertes waarvan de goedkoopste 80,- per m2 excl. BTW is obv 40m2.
Denk dat het nog wel scherper kan ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
Ik heb een offerte voor een lavasteen gietvloer á €86/m2 incl. BTW. Is alleen wel voor 138m2. En ook dat zal vast goedkoper kunnen, maar dat is nooit echt ons doel geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peacefield78
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-04 15:50
Volgens mij heeft @nel!s Marazzi Oltre tegels, of samples. Wel al tijdje geleden…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:49
Peacefield78 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 20:38:
[...]

Volgens mij heeft @nel!s Marazzi Oltre tegels, of samples. Wel al tijdje geleden…
Ik heb de samples van @nel!s gekregen. Maar zijn inmiddels doorgegeven buiten Tweakers om.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Pingu007 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 14:33:
Ik heb een offerte van 110 per m incl btw liggen.

Kijk goed naar de kwaliteit bij gietvloeren en staar je niet blind op prijs.

Goedkoop is duurkoop. Ik kan je het merk epifloor van harte aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Ik neig ernaar om inmiddels de cilinders van de sloten te gaan vervangen voor skg*** en wat camera's op te hangen. Nu hebben we de deuren van het huis en de garage gelijksluitend, maar inmiddels ook nog een poort en een schuurtje.
Iemand nog tips om die juist wel of niet gelijksluitend te maken? En dan met het hele huis mee, of een setje poort+schuur en een setje huis+garage? Ik merk dat ik twijfel maar ik weet niet precies waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Pannencouque schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 07:33:
Ik neig ernaar om inmiddels de cilinders van de sloten te gaan vervangen voor skg*** en wat camera's op te hangen. Nu hebben we de deuren van het huis en de garage gelijksluitend, maar inmiddels ook nog een poort en een schuurtje.
Iemand nog tips om die juist wel of niet gelijksluitend te maken? En dan met het hele huis mee, of een setje poort+schuur en een setje huis+garage? Ik merk dat ik twijfel maar ik weet niet precies waarom.
SKG2 is ruim voldoende. Als het goed is heb je kerntrek beslag.

Ik haat sleutels en heb alles gelijk sluitend besteld. In de toekomst kan ik ook nog extra cylinders bij bestellen mocht dat nodig zijn.

Tip, koop dit soort dingen bij de lokale sloten maker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Wat is de meerwaarde van de lokale slotenmaker? Ik vind het al duur zat allemaal. Dus tenzij hij het voor een fractionele meerprijs kan leveren, neig ik naar een online bestelling.

Kerntrekbeveiliging zit erop maar daar hebben ze inmiddels ook al een weg omheen, heb ik begrepen.

Ik wil de sloten sowieso vervangen omdat weet ik veel wie allemaal een sleutel hebben gehad gedurende de bouw, dat vertrouw ik voor geen meter. Dan maar beter meteen voor goed spul gaan. Icm goede camera's zijn wij dan een stuk minder aantrekkelijk dan diverse buren, ga daar maar de boel leegroven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythling
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:27
Pingu007 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 14:33:
Door onze aannemer werd een gietvloer ivm het soort ondervloer sterk afgeraden. De kans op bubbeltjes vorming de eerste jaren is vrij groot, dus check even of je dit echt wil icm je ondervloer. (Zandcement of anhydriet oid?)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wanne-B88
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-09 14:20
Voor de liefhebbers: bylum heeft nu ook een lamp van 210cm lang! https://bylum.nl/product/eiken-210/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Pannencouque schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 07:33:
Ik heb de hele handel op Doorax gekocht . Super tevreden. Je moet wel even secuur je cylinders opmeten.

Ik heb alles gelijk sluitend omdat ik licht autistisch ben als het om dit soort dingen gaat. Kost ietsje meer, maar dan klopt het wel allemaal.

de voordeur heeft een tedee (smart lock ) en op de deuren van het balkon en terras een draaiknop gezet zodat je geen sleutel nodig hebt.

Ik ben voor M&C minos cylinders gegaan omdat deze skg3 zijn en de tedee ondersteunen.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Pagina: 1 ... 103 ... 359 Laatste

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in Ervaringen met het bouwen van een eigen huis - Deel 3
Discussie over master - slave installatie en het bouwbesluit mag in Master - slave in nieuwbouw en het bouwbesluit

To kookgroep or not to kookgroep. Discussie staat hier: Het grote kookplaat aansluiten topic Je hebt minder kans om het aan te laten passen dan je denkt.