Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:07
Pingu007 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 12:10:
[...]

Dit wel handig om te weten zeg, laat net 2x CAI aanleggen.. (in woonkamer en slaapkamer)
Lees net dat ze glasvezel gaan aanleggen waar ik ga wonen dus dan heb ik DE CAI sws niet meer nodig.
Thx
De vraag is of je (voor de standaard) moet betalen.

Hier zaten 2 CAI aansluitingen. Voor vervallen kreeg ik geen minderwerk/geld terug. Ze werden opgeleverd als loze leidingen voor CAI, heb ik nu zelf UTP doorheen getrokken. Scheelde weer twee loze leidingen meerwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Source90 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 12:12:
[...]

Hier zaten 2 CAI aansluitingen. Voor vervallen kreeg ik geen minderwerk/geld terug. Ze werden opgeleverd als loze leidingen voor CAI, heb ik nu zelf UTP doorheen getrokken. Scheelde weer twee loze leidingen meerwerk.
Kon je die twee CAI niet omruilen voor twee UTP’s zonder extra kosten dan? Daar deden ze bij ons totaal niet moeilijk om.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 11:34
Source90 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 12:12:
[...]

Die in de woonkamer idd niet, maar dan kunnen ze die loze leiding voor UTP gebruiken.
Slaapkamer was wel meerwerk.
Nwe elektra tekeningen werden nu gemaakt dus hoop dat ze er nog vanaf kunnen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Toppe schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 12:16:
[...]

Kon je die twee CAI niet omruilen voor twee UTP’s zonder extra kosten dan? Daar deden ze bij ons totaal niet moeilijk om.
Niet naar gevraagd eerlijk gezegd. Zijn opgeleverd als loos met trekdraad en heb nu mijn eigen UTP Rutenbeck en voorzetplaatje kunnen uitkiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:11

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ziggo kan je tegenwoordig ook gewoon via Android TV en Apple TV met een app kijken en Liberty Global is bezig met een TV decoder die puur UTP/IPTV is.

Zal niet lang duren voor ze voor hun eigen decoders volledig op UTP/IPTV overgaan. Nu hebben wij nog wel Coax laten doen naar de twee punten waar we TV’s hebben, ook al hebben we geen Ziggo genomen, staat er wel signaal op 🤫 en werken de ongecodeerde zenders.

Uiteindelijk hebben we maar gewoon NL Ziet genomen, wat prima werkt op de AppleTV dus de Coax gebruiken we alleen nog als er een internet storing zou zijn 😅.

Gallery V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
BiG-GuY schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 12:37:
Ziggo kan je tegenwoordig ook gewoon via Android TV en Apple TV met een app kijken en Liberty Global is bezig met een TV decoder die puur UTP/IPTV is.

Zal niet lang duren voor ze voor hun eigen decoders volledig op UTP/IPTV overgaan. Nu hebben wij nog wel Coax laten doen naar de twee punten waar we TV’s hebben, ook al hebben we geen Ziggo genomen, staat er wel signaal op 🤫 en werken de ongecodeerde zenders.

Uiteindelijk hebben we maar gewoon NL Ziet genomen, wat prima werkt op de AppleTV dus de Coax gebruiken we alleen nog als er een internet storing zou zijn 😅.
Voor DVB-C is en blijft een coax kabel vrij noodzakelijk.

Als je geen betalende klant bent wordt er een filter tussen de wijkverdeler en de CAI kabel geplaatst, die zijn van niet al te beste kwaliteit maar voldoende om internet en dergelijke te filteren. Dat verklaart ook waarom je nog wel wat zenders kan ontvangen.

[ Voor 15% gewijzigd door Toppe op 29-03-2022 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Toppe schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 12:42:
[...]

Voor DVB-C is en blijft een coax kabel vrij noodzakelijk.

Als je geen betalende klant bent wordt er een filter tussen de wijkverdeler en de CAI kabel geplaatst, die zijn van niet al te beste kwaliteit maar voldoende om internet en dergelijke te filteren. Dat verklaart ook waarom je nog wel wat zenders kan ontvangen.
Zolang ze DVB-C gebruiken wel ja, vooralsnog heeft VodafoneZiggo nog niet aangekondigd over te gaan op IPTV only, maar Libery Global is er in andere landen wel aan begonnen. Zodra VodafoneZiggo hier wel op over gaat, is er ook 10/10Gbps over Coax mogelijk, dus om te kunnen concurreren met glasvezel moeten ze uiteindelijk wel.

Alle ongecodeerde zenders werken hoor met genoeg signaalsterkte. Denk dat ze gewoon een fout hebben gemaakt, want in ons stuk waren 0 huizen met Ziggo. Het signaal staat niet aan bij de woningen in ons project die aan een andere straat zitten, dus die zullen op een andere wijkkast zitten of niet aangesloten zijn in die wijkkast. In mijn vorige appartement in dezelfde wijk had ik overigens hetzelfde, maar de vorige bewoner had wel Ziggo, dus toen die stopgezet werd hebben ze hem niet losgehaald in de wijkkast.

[ Voor 6% gewijzigd door BiG-GuY op 29-03-2022 13:12 ]

Gallery V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
BiG-GuY schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:11:
[...]

Zolang ze DVB-C gebruiken wel ja, vooralsnog heeft VodafoneZiggo nog niet aangekondigd over te gaan op IPTV only, maar Libery Global is er in andere landen wel aan begonnen. Zodra VodafoneZiggo hier wel op over gaat, is er ook 10/10Gbps over Coax mogelijk, dus om te kunnen concurreren met glasvezel moeten ze uiteindelijk wel.

Alle ongecodeerde zenders werken hoor met genoeg signaalsterkte. Denk dat ze gewoon een fout hebben gemaakt, want in ons stuk waren 0 huizen met Ziggo. Het signaal staat niet aan bij de woningen in ons project die aan een andere straat zitten, dus die zullen op een andere wijkkast zitten of niet aangesloten zijn in die wijkkast. In mijn vorige appartement in dezelfde wijk had ik overigens hetzelfde, maar de vorige bewoner had wel Ziggo, dus toen die stopgezet werd hebben ze hem niet losgehaald in de wijkkast.
Het plaatsen van een filter kan even duren aangezien die mutaties vaak eens per periode gaan en dan hangt het er nog vanaf hoe druk ze het hebben met andere zaken.

Alle kabels worden wel degelijk aangesloten in de kast, met of zonder filter. Als ze dat niet doen krijg je uiteindelijk last van een soort ‘corrosie’ op de kabels.

Dit is een retour filter maar een ‘blind’ filter ziet er wel het zelfde uit alleen is de achterkant hol en zit er een plaatje aan de binnenkant.

De kern van de kabel zit maar een millimeter of 7/9 van de aansluiting af.

En al zouden ze het willen, je kan niet zomaar DVB-C uitfaseren. Vanaf start tot eind duurt dat zeker nog wel een jaar of 5.

[ Voor 5% gewijzigd door Toppe op 29-03-2022 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjobby
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 03-09 22:05
Oh goed om te weten. Bij eerdere fases zijn de huizen ook aangesloten op glasvezel. Ik las hier dat je met glasvezel sowieso geen CAI nodig hebt. Geldt dat dan ook voor Ziggo? of biedt Ziggo überhaupt geen glasvezel aan? Ik heb geen specifieke voorkeur voor een tv-aanbieder, maar wil niet Ziggo op voorhand al uitsluiten als het niet nodig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
mrjobby schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:47:
Oh goed om te weten. Bij eerdere fases zijn de huizen ook aangesloten op glasvezel. Ik las hier dat je met glasvezel sowieso geen CAI nodig hebt. Geldt dat dan ook voor Ziggo? of biedt Ziggo überhaupt geen glasvezel aan? Ik heb geen specifieke voorkeur voor een tv-aanbieder, maar wil niet Ziggo op voorhand al uitsluiten als het niet nodig is.
CAI = Ziggo
Andere providers = Glasvezel/DSL

Welke kabel je gebruikt hangt van je provider af. De CAI wordt normaal gesproken gelijktijdig aangelegd met elektra/water.

[ Voor 11% gewijzigd door Toppe op 29-03-2022 13:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrjobby
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 03-09 22:05
ah duidelijk, bedankt voor de hulp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krus
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:20
Een lokale provider hier levert een Genexis FiberTwist waarop je ook een coax aansluiting hebt. Mijn huis wordt opgeleverd zonder coax naar het huis maar er zijn wel CAI aansluitingen in de huiskamer en slaapkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angriebirdie
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-09 23:26
Hoi allemaal!

De sluitingsdatum voor elektra is volgende maand voor onze nieuwbouw woning. Ik zit te twijfelen wat te doen qua beveiligingscamera's. Na veel gelezen te hebben neig ik ernaar om voor compleet draadloze Eufy cam's te gaan. De grootste voordelen voor mij zijn dat het makkelijk is, stuk goedkoper, dat ik er eentje in de tuin op een boom kan plaatsen en dus veel flexibiliteit geeft. Dat ik ze af en toe moet opladen is geen probleem, al heb ik ook al Eufy Solar panels gezien, waardoor je ze nooit meer hoeft op te laden.

Mijn enige twijfel punt tov PoE bekabelde camera's is het bereik. Heeft iemand ervaring met Eufy wireless cams? Afstand van de meterkast tot de verste camera zou ongeveer 9 meter zijn. Als ik er 1 halverwege de tuin plaats word het ongeveer 18 meter. Wellicht dat ik dan een extra homebase plaats bij de achtergevel, waardoor de max afstand weer op 9 meter uit komt.

Ik ben dus voornamelijk benieuwd naar iemands ervaring met het bereik bij Eufy cams.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Angriebirdie schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:15:
Hoi allemaal!

De sluitingsdatum voor elektra is volgende maand voor onze nieuwbouw woning. Ik zit te twijfelen wat te doen qua beveiligingscamera's. Na veel gelezen te hebben neig ik ernaar om voor compleet draadloze Eufy cam's te gaan. De grootste voordelen voor mij zijn dat het makkelijk is, stuk goedkoper, dat ik er eentje in de tuin op een boom kan plaatsen en dus veel flexibiliteit geeft. Dat ik ze af en toe moet opladen is geen probleem, al heb ik ook al Eufy Solar panels gezien, waardoor je ze nooit meer hoeft op te laden.

Mijn enige twijfel punt tov PoE bekabelde camera's is het bereik. Heeft iemand ervaring met Eufy wireless cams? Afstand van de meterkast tot de verste camera zou ongeveer 9 meter zijn. Als ik er 1 halverwege de tuin plaats word het ongeveer 18 meter. Wellicht dat ik dan een extra homebase plaats bij de achtergevel, waardoor de max afstand weer op 9 meter uit komt.

Ik ben dus voornamelijk benieuwd naar iemands ervaring met het bereik bij Eufy cams.
Wifi camera’s kan je ‘uitschakelen’ met een wifi jammer. Ik doe heel bewust gewoon alles op PoE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Nu online

Yup, ik ken ze van verschillende toepassingen. 9 meter ga je makkelijk halen, tenzij er dikke bewapende muren oid tussen zitten.

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Toppe schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:53:
[...]

Wifi camera’s kan je ‘uitschakelen’ met een wifi jammer. Ik doe heel bewust gewoon alles op PoE.
Ethernetkabels knip je gewoon door.
Als ze echt naar binnen willen… (houdt een camera ze sowieso niet tegen, die registreert alleen)
(Hier ook alles PoE hoor :))

[ Voor 9% gewijzigd door Deleon78 op 29-03-2022 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Deleon78 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:08:
[...]

Ethernetkabels knip je gewoon door.
Als ze echt naar binnen willen… (houdt een camera ze sowieso niet tegen, die registreert alleen)
(Hier ook alles PoE hoor :))
Als je bij mij de kabels wil doorknippen heb je toch echt een trapje nodig om de camera’s er af te halen en om dan het kabeltje door te knippen. Alles zijn domes/turrets :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deleon78
  • Nu online
Toppe schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:09:
[...]

Als je bij mij de kabels wil doorknippen heb je toch echt een trapje nodig om de camera’s er af te halen en om dan het kabeltje door te knippen. Alles zijn domes/turrets :+
Same, en een wifi jammer is gewoon iets wat je na een eenmalige investering bij je hebt en niet actief hoeft te doen, maar in beide gevallen gaat het dan wel om hele doelbewuste inbraken (gepland en gescout). Die komen relatief niet zo vaak voor. En die houd je toch niet tegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Deleon78 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:14:
[...]

Same, en een wifi jammer is gewoon iets wat je na een eenmalige investering bij je hebt en niet actief hoeft te doen, maar in beide gevallen gaat het dan wel om hele doelbewuste inbraken (gepland en gescout). Die komen relatief niet zo vaak voor. En die houd je toch niet tegen.
Ach, als je eenmaal een jammer hebt is het natuurlijk vrij eenvoudig om die bij elke poging mee te nemen. Het is niet zo dat ze een mooie parrat koffer en een trap mee zeulen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Hier gaat de PoE via de Unifi behuizingen direct de muur in. Is geen kabel zichtbaar vanuit buiten. Dan moet je heel de camera eraf slopen en sta je al lang op beeld.
Als ze zover gaan, maken ze zich ook niet druk over een kabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Nu online
Source90 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:30:
Hier gaat de PoE via de Unifi behuizingen direct de muur in. Is geen kabel zichtbaar vanuit buiten. Dan moet je heel de camera eraf slopen en sta je al lang op beeld.
Als ze zover gaan, maken ze zich ook niet druk over een kabeltje.
Dat was ook mijn punt over de jammer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:26
Ik zou gewoon helemaal geen camera's nemen, scheelt een hoop stress :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
  • Nu online
Ascension schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:38:
Stress?
Ik heb ze alleen hangen voor de verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:50
Deleon78 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:41:
[...]

Stress?
Ik heb ze alleen hangen voor de verzekering.
Verzekering? Wordt het dan goedkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Ascension schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:38:
Ik heb ze niet tegen de stress hoor. Scheelt me alleen weer onnodige bewegingen maken als er iemand voor me huis langs loopt :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:26
Want je moet kennelijk weten wie er voor je huis langs loopt? Snap oprecht de nut en noodzaak van al die camera's niet zo. En als er echt wat gebeurd heb je meestal vrij weinig aan de beelden. Maar goed, ieder z'n ding ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 896gerard
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 18-09 14:45
kepler schreef op maandag 28 maart 2022 @ 20:31:
Weet iemand of er een minimaal waterdebiet bestaat voor nieuwbouw/woningen? Wij hebben sinds de oplevering eigenlijk een laag debiet (5/6 liter minuut in bijna alle kranen, alleen buitenkraan en kraan in de garage doen het goed met 10L/min). Waterleverancier is al langsgeweest en tot en met de meter is het in orde (44L/min bij 1 bar). Onze eigen loodgieter heeft al twee hele krappe bochtjes vervangen (bv 15mm bochtje direct na de watermeter, die pijp is 22...), maar dat heeft niet geholpen.
We hadden dit aangekaart bij de aannemer, maar kon vorig jaar niks vinden. Toevallig kwam de loodgieter vorige week het laatste klusje doen, en die zei dat het echt te laag is voor een nieuwbouw woning.

Dus we willen toch de aannemer er weer naar laten kijken, ergens klopt er iets niet naar ons idee.
Wij hebben hier onlangs ook problemen mee gehad.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Het bleek dat er bij de kraan in het bad een watersnelheid was van 5,5 l/min. Dat is niet om over naar huis te schrijven. Het was maar een dun straaltje. In de hele badkamer was de druk veel te laag. Zo laag dat de douchekop uit ging wanneer je warm water ging pakken bij de wastafel met de douchekop aan (werkt op druk).

Na vervanging van een filter bij de inlaat van de boiler is in het bad 10,3 l/min gemeten. Bijna een verdubbeling. De douchekop in het bad kan nu tegelijk aan staan met twee wastafelkranen. Verder is het water ook veel heter.

Het getal waar ze naartoe werken is 9 liter per minuut. Met 10,3 l/minuut zitten we nu daarboven, helaas duurt het nog 53 seconden bij de wastafel voor het warm is. 30 seconden is de 'bouwnorm' voor een acceptabele wachttijd, misschien kunnen ze daar nog wat aan doen. Heb hem ook even in de keuken laten meten, onze Quooker haalt met koud water 7 liter per minuut. Vind ik op zich geen heel hoog getal, maar dat kan aan de Quooker liggen.

Na onze klacht over de inregeling van de vloerverwarming bleek dat die helemaal niet ingeregeld was omdat 'alle lussen even lang zijn'. Dat klopt met ons vloerverwarmingsplan, maar een lus die langs het raam loopt koelt veel verder af, dit kon ik gewoon aantonen met mijn infrarode thermometer.

Obervatie: zodra je overal getallen aan weet te geven, nemen al die onderaannemers je een stuk serieuzer..

Soms lijkt het wel of ze bij elke klus uitgezocht hebben hoeveel werk ze konden overslaan :|

[ Voor 3% gewijzigd door 896gerard op 29-03-2022 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Nu online
Inbraak zonder inbraaksporen -> verzekering betaalt niet uit.

Camera’s staan uiteraard niet op de weg gericht. Iedereen mag voorbij lopen (ik woon aan een wandelpad :p).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angriebirdie
Tsja als iemand een wifi jammer meeneemt en specifiek voor ons huis komt, dan komen ze sowieso wel binnen toch.. wij hebben toch geen hele waardevolle spullen in huis. Gaat me meer om dat het potentiële gelegenheidsinbrekers afschrikt. Neem aan dat niet elke inbreker met een wifi jammer op zak rondloopt?

Bedankt voor het delen van je ervaring @big bang

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Ascension schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:54:
Want je moet kennelijk weten wie er voor je huis langs loopt? Snap oprecht de nut en noodzaak van al die camera's niet zo. En als er echt wat gebeurd heb je meestal vrij weinig aan de beelden. Maar goed, ieder z'n ding ;)
Of je wat aan die beelden hebt hangt van je budget af.

Dit beeld is gemaakt met 0 lux omgevingslicht (zwaar bewolkt, geen lantarenpaal in de buurt) en ik vind het een goede kwaliteit maar goed, camera is ook duurder dan een gemiddeld Eufy setje :9

Straks hangt hij netjes onder de carport met 4 inbouw spots dus dat beeld blijft lekker scherp.

Met je eens dat de meeste camera’s ‘s nachts inderdaad een belabberd beeld hebben

Het betreft een Hikvision Vue-Sense 4K 8MP camera.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SGElrPEFk0AGX3eVhF-jH1z7zXM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b6FRdPQkREVmKeov1sVxjGcU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Toppe op 29-03-2022 16:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
  • Nu online
896gerard schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:57:
[...]

Wij hebben hier onlangs ook problemen mee gehad.

***members only***

Het bleek dat er bij de kraan in het bad een watersnelheid was van 5,5 l/min. Dat is niet om over naar huis te schrijven. Het was maar een dun straaltje. In de hele badkamer was de druk veel te laag. Zo laag dat de douchekop uit ging wanneer je warm water ging pakken bij de wastafel met de douchekop aan (werkt op druk).

Na vervanging van een filter bij de inlaat van de boiler is in het bad 10,3 l/min gemeten. Bijna een verdubbeling. De douchekop in het bad kan nu tegelijk aan staan met twee wastafelkranen. Verder is het water ook veel heter.

Het getal waar ze naartoe werken is 9 liter per minuut. Met 10,3 l/minuut zitten we nu daarboven, helaas duurt het nog 53 seconden bij de wastafel voor het warm is. Het duurt dus nog wel lang, misschien kunnen ze daar nog wat aan doen. Heb hem ook even in de keuken laten meten, onze Quooker haalt met koud water 7 liter per minuut. Vind ik op zich geen heel hoog getal, maar dat kan aan de Quooker liggen.

Na onze klacht over de inregeling van de vloerverwarming bleek dat die helemaal niet ingeregeld was omdat 'alle lussen even lang zijn'. Dat klopt met ons vloerverwarmingsplan, maar een lus die langs het raam loopt koelt veel verder af, dit kon ik gewoon aantonen met mijn infrarode thermometer.

Soms lijkt het wel of ze bij elke klus uitgezocht hebben hoeveel werk ze konden overslaan :|
Het duurt zo lang voordat je warm water hebt, omdat al het water wat in de leiding zit koud is en eerst doorgespoeld moet worden. Daar kan niemand echt wat aan doen (behalve bv een doorstroomboilertje ter plekke of leidingen verleggen zodat ze korter pad hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Deleon78 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:57:

Camera’s staan uiteraard niet op de weg gericht. Iedereen mag voorbij lopen (ik woon aan een wandelpad :p).
Lijkt me sterk dat ze niet uit betalen bij geen inbraak sporen. Als jij gewoon aangifte doet van inbraak bij de politie, dan is dat zover ik kan vinden voldoende voor de meeste verzekeringen (want valse aangifte is ook een zwaar vergrijp). Er zijn allerlei manieren waarbij ze kunnen inbreken zonder schade, zou wat zijn als je dan nooit uitbetaald kreeg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
kepler schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 16:24:
[...]

Lijkt me sterk dat ze niet uit betalen bij geen inbraak sporen. Als jij gewoon aangifte doet van inbraak bij de politie, dan is dat zover ik kan vinden voldoende voor de meeste verzekeringen (want valse aangifte is ook een zwaar vergrijp). Er zijn allerlei manieren waarbij ze kunnen inbreken zonder schade, zou wat zijn als je dan nooit uitbetaald kreeg :D
Bizar. Blijkbaar doet een verzekering dat vandaag de dag… en dan allemaal maar klagen dat de premies onbetaalbaar worden.

[ Voor 21% gewijzigd door Toppe op 29-03-2022 16:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
  • Nu online
Toppe schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 16:31:
[...]

Zonder braakschade ben ik benieuwd welke verzekering er uit gaat keren.

Hoe weet een verzekering zeker dat je de deur op slot hebt gedraaid?
Alle verzekeringen betalen tegenwoordig uit, ook zonder inbraakschade. Bijgebouwen wisselt (ja/beperkt/nee).

Net maar even opgezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toorts
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 15:43
Oplevering van mijn woning komt dichterbij, is er misschien een stappenplan in de trant van, eerst stuccen, vervolgens vloer leggen, vervolgens keuken plaatsen etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Deleon78 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 16:35:
[...]

Alle verzekeringen betalen tegenwoordig uit, ook zonder inbraakschade. Bijgebouwen wisselt (ja/beperkt/nee).

Net maar even opgezocht.
Post al bewerkt. Vind het echt bizar en snap de keus ook niet. Dit is toch gewoon vragen om fraude gevallen?

[ Voor 6% gewijzigd door Toppe op 29-03-2022 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Toppe schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 16:37:
[...]

Post al bewerkt. Vind het echt bizar en snap de keus ook niet. Dit is toch gewoon vragen om fraude gevallen?
Omdat je dus wel aangifte moet doen en bij twijfel zullen neem ik aan wel onderzoek doen. Als je dan ook nog eens valse aangifte heb gedaan ben je helemaal ver van huis natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
kepler schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 16:40:
[...]

Omdat je dus wel aangifte moet doen en bij twijfel zullen neem ik aan wel onderzoek doen. Als je dan ook nog eens valse aangifte heb gedaan ben je helemaal ver van huis natuurlijk.
Onder een bepaald bedrag is er niemand die een vraagt stelt hoor. Mijn tussenpersoon mag tot 10K zomaar uitkeren.

En de politie heeft het druk zat met andere zaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Toppe schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 16:43:
[...]

Onder een bepaald bedrag is er niemand die een vraagt stelt hoor. Mijn tussenpersoon mag tot 10K zomaar uitkeren.

Stel je voor dat je in een ouder pand woont waar een ruit er zomaar netjes uitgewipt kan worden en je dat je het geld niet hebt om zo'n fancy cameranetwerk aan te leggen. En er is ook nauwelijks tot geen schade. Dan heb je dus pech? Mensen die echt fraude willen plegen doen dat toch wel; een 'kennisje' langs laten komen om een ruit door te slaan is zo gepiept.

Ook voor ons zijn veiligheid en inbraakwerendheid een reden om voor nieuwbouw te gaan, maar het blijft een luxe om die keuze te hebben.

(hebben ons in het oriëntatieproces veel verlekkerd op de typische jaren 30-woningen, maar dat is toch een flinke kostenpost richting de toekomst zeg :X)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:41
ik heb niet zo zeer ervaring met Eufy cams, maar wel met wifi bereik buitenhuis. deze is bij ons nieuwbouwhuis nagenoeg 0. Ik heb goede AP's (Unifiy o.a. in de woonkamer), maar het bereik is dramatisch zodra ik één stap buiten de deur zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
finsdefis schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 16:49:
[...]

Stel je voor dat je in een ouder pand woont waar een ruit er zomaar netjes uitgewipt kan worden en je dat je het geld niet hebt om zo'n fancy cameranetwerk aan te leggen. En er is ook nauwelijks tot geen schade. Dan heb je dus pech? Mensen die echt fraude willen plegen doen dat toch wel; een 'kennisje' langs laten komen om een ruit door te slaan is zo gepiept.

Ook voor ons zijn veiligheid en inbraakwerendheid een reden om voor nieuwbouw te gaan, maar het blijft een luxe om die keuze te hebben.

(hebben ons in het oriëntatieproces veel verlekkerd op de typische jaren 30-woningen, maar dat is toch een flinke kostenpost richting de toekomst zeg :X)
Dan nog kan je als verzekering eisen dat mensen hun woning voorzien van deugdelijk hang en sluit werk die het lastiger maken om binnen te komen.

Bij bestaande woningen kan je bijvoorbeeld per 1 Juli ‘23 z’n regeling verplichten, heeft iedereen genoeg tijd om hier aan te voldoen.

Het zelfde hebben ze gedaan bij rookmelders

En wat mij betreft kunnen we hierin nog een stap verder gaan, ga je verhuizen of overstappen van verzekering dan moet je binnen 3 maanden een politie keurmerk kunnen overhandigen, doe je dat niet dan mag je meer gaan betalen.

[ Voor 9% gewijzigd door Toppe op 29-03-2022 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Toppe schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 16:43:
[...]

Nee klopt, maar een valse aangifte is voor de meeste mensen al wel een drempel kan ik me voorstellen. Moet je toch echt actief gaan liegen tegen de politie, nog net wat anders dan tegen de verzekering.

En ja, het is misschien makkelijk te frauderen. Maar dat geldt voor heleboel van dit soort zaken, een beetje vertrouwen in de mensheid is ook goed :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Toppe schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 16:54:
[...]

Dan nog kan je als verzekering eisen dat mensen hun woning voorzien van deugdelijk hang en sluit werk die het lastiger maken om binnen te komen.

Bij bestaande woningen kan je bijvoorbeeld per 1 Juli ‘23 z’n regeling verplichten, heeft iedereen genoeg tijd om hier aan te voldoen.

En wat mij betreft kunnen we hierin nog een stap verder gaan, ga je verhuizen of overstappen van verzekering dan moet je binnen 3 maanden een politie keurmerk kunnen overhandigen, doe je dat niet dan mag je meer gaan betalen.
En zo wordt het leven weer ietsjes duurder voor degenen die niet het vermogen hebben om dit soort zaken te prioriteren, waaronder ook huurders. Dat gebeurt natuurlijk nu al heel veel met stijgende energiekosten bijvoorbeeld. 'Wij' hebben de luxe om ons daar een beetje voor te isoleren (letterlijk en figuurlijk).

De keuze voor nieuwbouw was voor ons ook erg gunstig met het oog op de toekomst qua onafhankelijkheid: een goede isolatie + zonnepanelen + nieuwste technieken maken je toch weer weerbaarder voor allerlei externe omstandigheden. Maar ik besef me ook dat er genoeg mensen zijn die dit niet eens kunnen overwegen, gezien de prijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
finsdefis schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 17:04:
[...]

En zo wordt het leven weer ietsjes duurder voor degenen die niet het vermogen hebben om dit soort zaken te prioriteren, waaronder ook huurders. Dat gebeurt natuurlijk nu al heel veel met stijgende energiekosten bijvoorbeeld. 'Wij' hebben de luxe om ons daar een beetje voor te isoleren (letterlijk en figuurlijk).

De keuze voor nieuwbouw was voor ons ook erg gunstig met het oog op de toekomst qua onafhankelijkheid: een goede isolatie + zonnepanelen + nieuwste technieken maken je toch weer weerbaarder voor allerlei externe omstandigheden. Maar ik besef me ook dat er genoeg mensen zijn die dit niet eens kunnen overwegen, gezien de prijzen.
Verhuurders zijn hiervoor verantwoordelijk, net zoals de verplichte rookmelder. Alleen het onderhoud (testen, batterij) is voor de huurder.

En voor de mensen die bijvoorbeeld onder bewind zitten kunnen zich prima melden bij hun bewindvoerder om te kijken wat er nodig is. Deugdelijk hang en sluit werk kost echt geen duizenden euro’s hoor.

Members only:

[ Voor 8% gewijzigd door Toppe op 29-03-2022 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:22

EiT

Denk je echt dat ze een Wi-Fi jammer gaan gebruiken? Die komen gewoon in zwarte kleding en capuchon op met een zwart mondkapje/masker etc en roven je huis leeg als je niet thuis bent.
Desnoods hangen ze een vuilniszak over de camera.

Cameras neem je om toe te kijken hoe je huis leeg geroofd wordt terwijl het alarm afgaat :p of voor de dorpsgek die je auto komt vernielen in de nacht.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

EiT schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 17:39:
Denk je echt dat ze een Wi-Fi jammer gaan gebruiken? Die komen gewoon in zwarte kleding en capuchon op met een zwart mondkapje/masker etc en roven je huis leeg als je niet thuis bent.

Cameras neem je om toe te kijken hoe je huis leeg geroofd wordt terwijl het alarm afgaat :p of voor de dorpsgek die je auto komt vernielen in de nacht.
Haha, dat was ook mijn gedachte hoor. Het kunnen zien geeft wel een rustgevend gevoel. In ons geval hangt de G4 Pro PoE camera op 6m hoogte aan de achtergevel, dus die kunnen ze niet even bedekken :+ , was al een best enge klus om even te doen zelf… met die ene camera zien we onze hele tuin en wat eromheen, zodat we ook het looppad kunnen zien achterom.

Gallery V&A

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
BiG-GuY schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 18:36:
[...]

Haha, dat was ook mijn gedachte hoor. Het kunnen zien geeft wel een rustgevend gevoel. In ons geval hangt de G4 Pro PoE camera op 6m hoogte aan de achtergevel, dus die kunnen ze niet even bedekken :+ , was al een best enge klus om even te doen zelf… met die ene camera zien we onze hele tuin en wat eromheen, zodat we ook het looppad kunnen zien achterom.
Als je op 6m hoogte zit kan het niet anders dan dat je ook de tuin van buren rondom op beeld hebt.

Blurren van een bepaald deel kan, alleen kan je die als eigenaar ook weer heel eenvoudig op heffen.

Mochten mijn buren zoiets gaan doen dan krijgen ze toch echt het vriendelijke doch dringende verzoek die camera lager te hangen zodat ik er geen last van heb.

Volgens de ACM mag je een camera alleen gebruiken om je eigendommen te filmen op je eigen grond. Een looppad achter je huis is dus al een dun lijntje of het wel of niet mag.

Wij hebben een camera in de voortuin gehad en ik kon niet anders dan een klein stukje openbare grond mee filmen. Uiteindelijk de politie op bezoek gehad omdat iemand had lopen klagen dat het niet mocht en dat we niet kenbaar hebben gemaakt dat er een camera hangt. Dat kenbaar maken konden we doen aan de hand van een sticker op de ruit en dat kleine stukje grond hebben ze maar door de vingers gezien omdat ze zelf ook geen oplossing hadden.

Ja, ik hang straks ook weer een camera op onder de carport en zal mijn buren vragen of ze er problemen mee hebben. Zo ja, dan draai ik hem alleen op mijn grond en zo niet, dan hebben ze gratis bewaking :+

[ Voor 32% gewijzigd door Toppe op 29-03-2022 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
EiT schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 17:39:

Z’n WiFi jammer zorgt er, bij een fatsoenlijke camera, hooguit voor dat er tijdelijk geen signaal naar de buiten wereld is. Mag hopen dat de camera’s die een SD kaart aan kunnen ook voorzien worden van de nodige opslag.

Aangezien de meeste camera’s ook een IR stand hebben kan je beter een IR kanon neer zetten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rubenos
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 20:49
finsdefis schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 16:49:
[...]

Ja, en dat is het echt. Wij wonen nu nog in ons eerste huis, wat een karakteristieke woning uit 1910 is, maar de kostenposten qua onderhoud zijn echt flink. Zowel verwacht, als onverwacht. Om over de toekomst: verduurzamen en energielasten nog maar niet te beginnen. Grote rol gespeeld in onze keus voor nieuwbouw (alhoewel ik de sfeer absoluut zal missen).

Mitsubishi SUZ-SWM60 VA warmtepomp / PV Zuid: 3805WP / Noord: 830WP / Orcon MaxComfort-500 WTW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henri-Alexander
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-06 13:13
Toppe schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 18:40:
[...]

Als je op 6m hoogte zit kan het niet anders dan dat je ook de tuin van buren rondom op beeld hebt.

Blurren van een bepaald deel kan, alleen kan je die als eigenaar ook weer heel eenvoudig op heffen.

Mochten mijn buren zoiets gaan doen dan krijgen ze toch echt het vriendelijke doch dringende verzoek die camera lager te hangen zodat ik er geen last van heb..
We hebben een vierkante tuin dus dat valt reuze mee. We hebben hem iets naar beneden gekanteld om niet bij de achterburen binnen te kijken. Iedereen is er verder content mee. Het looppad is mandelig privéterrein, ik moet nog een bordje op de poortdeur hangen ter verduidelijking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:54

twain4me

Deleon78 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:57:

voor inbraak niet nee, voor insluiping doorgaans wel ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Henri-Alexander schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 19:19:
[...]

We hebben een vierkante tuin dus dat valt reuze mee. We hebben hem iets naar beneden gekanteld om niet bij de achterburen binnen te kijken. Iedereen is er verder content mee. Het looppad is mandelig privéterrein, ik moet nog een bordje op de poortdeur hangen ter verduidelijking.
Afgezien of het wel of niet netjes is, wat heb je aan een camera op die hoogte? Als ik dit artikel mag geloven moet je hem nooit boven de 3 meter hangen.

Wij hadden alles ‘netjes’ op 180cm hangen en dat was echt een top hoogte, iedereen stond er vol op :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henri-Alexander
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-06 13:13
Toppe schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 19:27:
[...]

Afgezien of het wel of niet netjes is, wat heb je aan een camera op die hoogte? Als ik dit artikel mag geloven moet je hem nooit boven de 3 meter hangen.

Wij hadden alles ‘netjes’ op 180cm hangen en dat was echt een top hoogte, iedereen stond er vol op :+
Deze is voor het overzicht. Het totale plaatje. De rest van de camera’s zijn voor de detailplaatjes. Ik vind het wel prettig om een vervelende situatie van meer kanten te kunnen bekijken. En er zijn natuurlijk nog andere maatregelen ter beveiliging en afschrikking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Henri-Alexander schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 19:36:
[...]

Deze is voor het overzicht. Het totale plaatje. De rest van de camera’s zijn voor de detailplaatjes. Ik vind het wel prettig om een vervelende situatie van meer kanten te kunnen bekijken. En er zijn natuurlijk nog andere maatregelen ter beveiliging en afschrikking.
Ik wil in de tuin óók een beetje privacy en als er een cowboy is die een camera op 6 meter hoog wil hangen ‘voor het totaalplaatje’ dan zou je bij mij aan ‘t verkeerde adres zijn en had je hem mogen weg halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Members only:

Met de 4K/8MP houd je nog best wat details over hoor.

Buren hadden er geen problemen mee en we hebben goed contact met alle buren die in het zicht zouden zijn. We hebben hem iets naar beneden gericht dan wat hij origineel was na overleg met de buren. En de 6m hoogte was achteraf minder handig, maar wilden hem hoog genoeg doen dat je er niet bij kon zonder een goede ladder.

Omgekeerd hebben meeste andere buren ook camera’s opgehangen die deels onze tuin en looppad kunnen zien, vinden wij ook geen issue. Contact met buren gaat twee kanten op natuurlijk ;).

In ieder geval wel blij dat we UTP’s hebben laten trekken tijdens de bouw naar dat punt voor een WiFi punt en een camera. De BBQ met WiFi ving geen signaal van binnen, wel handig als de BBQ/Smoker bezig is met een langdurige smoke cyclus dat we niet dichtbij hoeven te blijven om binnen BT bereik te zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door BiG-GuY op 29-03-2022 19:52 ]

Gallery V&A

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:21
Sorry, maar wat een non discussie… niemand heeft klachten, dus lekker laten hangen. Ook niet echt on-topic als je het mij vraagt.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

rubenos schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 19:13:
[...]

Ja, en dat is het echt. Wij wonen nu nog in ons eerste huis, wat een karakteristieke woning uit 1910 is, maar de kostenposten qua onderhoud zijn echt flink. Zowel verwacht, als onverwacht. Om over de toekomst: verduurzamen en energielasten nog maar niet te beginnen. Grote rol gespeeld in onze keus voor nieuwbouw (alhoewel ik de sfeer absoluut zal missen).
Wij vonden het uiterlijk van een moderne woning juist een pluspunt. Maar smaken zullen altijd verschillen. Ik persoonlijk haat schuine daken, dus ben heel blij met een plat dak.

Omdat er in de regio of nieuwbouw of jaren 1910-1920 woningen waren, niet eens gekeken naar de oudere woningen, daarbij woonden we al in een appartement in dezelfde nieuwbouwwijk, waar we erg blij mee zijn qua locatie en omgeving.

Gallery V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
  • Nu online
twain4me schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 19:27:
[...]

voor inbraak niet nee, voor insluiping doorgaans wel ;)
Ik moet helaas bekennen dat ik hem niet snap :( it’s not you, it’s me :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
@Deleon78 @Toppe @Ascension @kepler
Voor de discussie noodzaak camera's tbv verzekering: Ik kan, helaas, uit eigen ervaring zeggen dat de verzekering gewoon uitbetaald als er geen sporen van inbraak zijn. In ons geval bijna 5000 euro.

In een vorige woning van ons ontdekten we op een ochtend tussen kerst en oud & nieuw dat er ongenode gasten binnen geweest waren. We woonden net samen en hadden heel veel dingen dubbel qua elektronica. (Laptops, e-readers, 3 digitale (spiegelreflex/onderwater)camera's, etc etc)
Inbrekers waren via de tuin en achterdeur binnen gekomen was duidelijk te zien, maar geen braaksporen. Tot op de dag van vandaag onduidelijk of ze 's nachts binnen geweest zijn of in de avonduren toen de achterdeur nog open was ivm kratje bier dat buiten stond (en ook gestolen is..) Ze hadden netjes alle deuren van de kasten weer dicht gedaan waardoor we de inbraak pas ontdekten toen we al uren wakker waren.

Ow, en detail: De webcam die we op een kast hadden staan om onze kat te kunnen monitoren was ook meegenomen.

Ander leuk detail is nog dat ik 1 van de gestolen camera's later op Marktplaats terug vond en na inschakelen van de politie weer terug gekregen heb. 8)

Die inbraak was eind 2015, maar tot op de dag van vandaag controleer ik alle deuren voor ik naar bed ga of van huis ga. Ook al heb ik ze zelf (5 min eerder) nog op slot gedraaid.

[ Voor 8% gewijzigd door Farmerwood op 29-03-2022 22:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
  • Nu online
Farmerwood schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 22:16:
@Deleon78 @Toppe @Ascension @kepler
Voor de discussie noodzaak camera's tbv verzekering: Ik kan, helaas, uit eigen ervaring zeggen dat de verzekering gewoon uitbetaald als er geen sporen van inbraak zijn. In ons geval bijna 5000 euro.

In een vorige woning van ons ontdekten we op een ochtend tussen kerst en oud & nieuw dat er ongenode gasten binnen geweest waren. We woonden net samen en hadden heel veel dingen dubbel qua elektronica. (Laptops, e-readers, 3 digitale (spiegelreflex/onderwater)camera's, etc etc)
Inbrekers waren via de tuin en achterdeur binnen gekomen was duidelijk te zien, maar geen braaksporen. Tot op de dag van vandaag onduidelijk of ze 's nachts binnen geweest zijn of in de avonduren toen de achterdeur nog open was ivm kratje bier dat buiten stond (en ook gestolen is..) Ze hadden netjes alle deuren van de kasten weer dicht gedaan waardoor we de inbraak pas ontdekten toen we al uren wakker waren.

Ow, en detail: De webcam die we op een kast hadden staan om onze kat te kunnen monitoren was ook meegenomen.

Ander leuk detail is nog dat ik 1 van de gestolen camera's later op Marktplaats terug vond en na inschakelen van de politie weer terug gekregen heb. 8)

Die inbraak was eind 2015, maar tot op de dag van vandaag controleer ik alle deuren voor ik naar bed ga of van huis ga. Ook al heb ik ze zelf (5 min eerder) nog op slot gedraaid.
Bedankt voor het delen :) jammer dat je een verhaal te vertellen hebt…

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• aGraPusher
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:29
Eindelijk! Na lang wachten heb ik vandaag mijn tv-meubel kunnen plaatsen. 😅

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UrR7_s8Hcm5ziyRO7AZjO7BlHR8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XoAqrNQV1pUh3xd0tnxdurUm.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l3WUBskbKE2IxSDKyNprJW7wr1A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S4ZMeOquGqWvXGLCXueVjWjM.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xNgpRBrXFOCvxZ2jSxcMyTxOZBw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CuQJxRy2UlFPP7Ofwj5nahqE.jpg?f=fotoalbum_tile

Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 14 Pro 128 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bteq
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 11-09 18:38
kw_nl schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 19:42:
Sorry, maar wat een non discussie… niemand heeft klachten, dus lekker laten hangen. Ook niet echt on-topic als je het mij vraagt.
Ik zal binnenkort wel weer foto's met goud spammen. @Toppe dan kan je bewakingsadvies geven haha. Douchekraan met goud en de gouden spiegel zijn ook binnen...vandeweek ophangen + gouden pleeborstel etc.

[ Voor 13% gewijzigd door Bteq op 29-03-2022 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:09
Ik wil de wateraansluiting en afvoer van de vaatwasser laten wijzigen, volgens de tekening komt hij in het kookeiland maar ik wil hem nu aan de muurzijde hebben. De vaatwasser past daar uiteindelijk toch beter.

Er is nog geen leiding gelegd, maar ik weet nu al dat als ik de vraag bij de aannemer ga stellen ik te horen ga krijgen: helaas te laat, alle tekeningen zijn doorgegeven, er kan niets meer gewijzigd worden.

Iemand nog een idee hoe ik dit het beste kan aanpakken?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Strider schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 23:43:
Ik wil de wateraansluiting en afvoer van de vaatwasser laten wijzigen, volgens de tekening komt hij in het kookeiland maar ik wil hem nu aan de muurzijde hebben. De vaatwasser past daar uiteindelijk toch beter.

Er is nog geen leiding gelegd, maar ik weet nu al dat als ik de vraag bij de aannemer ga stellen ik te horen ga krijgen: helaas te laat, alle tekeningen zijn doorgegeven, er kan niets meer gewijzigd worden.

Iemand nog een idee hoe ik dit het beste kan aanpakken?
Ik neem aan dat bij de kastenwand geen vloerverwarming komt; check/vraag dit even na.

Je zou via de kruipruimte de leidingen kunnen verleggen. Heb dat hier ook gedaan voor de stoomoven met vaste wateraansluiting, die wij later pas uitgekozen hadden.

Zou de gaten zelf kunnen boren (via huur?), ik heb ze laten boren via een gespecialiseerd bedrijf. Ging er doorheen als boter (toch aardig dik, al die vloerlagen).

Je hebt dan paar meter PVC, wat PVC lijm, paar bochten en mogelijk wat bevestiging voor de afvoer nodig,

Voor de toevoer water heb je (afhankelijk van gebruikte materiaal, hier Henco Aluplex) perskoppelingen én een perstang nodig (hier vroegen ze 8€ per uur maar wel 1000€ borg) ofwel knelkoppelingen nodig. Waarschijnlijk 16mm.

-----

Bovenstaande; of ga met een doos broodjes kroket langs bij de bouwkeet en kijk ze lief aan of ze dat niet alsnog willen verleggen. :> Bij de keet is meestal wat meer mogelijk dan de chagrijn die tot kopersbegeleiding is omgedoopt.

Achteraf zeiden ze bij ons ook; was naar de keet gekomen, dat was prima mogelijk.. Op vragen waar de KB "nee, te laat" op antwoorden.

[ Voor 4% gewijzigd door Source90 op 30-03-2022 00:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
aGraPusher schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 23:08:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Gaaf meubel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:09
Source90 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 00:31:
[...]

Ik neem aan dat bij de kastenwand geen vloerverwarming komt; check/vraag dit even na.

Je zou via de kruipruimte de leidingen kunnen verleggen. Heb dat hier ook gedaan voor de stoomoven met vaste wateraansluiting, die wij later pas uitgekozen hadden.

Zou de gaten zelf kunnen boren (via huur?), ik heb ze laten boren via een gespecialiseerd bedrijf. Ging er doorheen als boter (toch aardig dik, al die vloerlagen).

Je hebt dan paar meter PVC, wat PVC lijm, paar bochten en mogelijk wat bevestiging voor de afvoer nodig,

Voor de toevoer water heb je (afhankelijk van gebruikte materiaal, hier Henco Aluplex) perskoppelingen én een perstang nodig (hier vroegen ze 8€ per uur maar wel 1000€ borg) ofwel knelkoppelingen nodig. Waarschijnlijk 16mm.

-----

Bovenstaande; of ga met een doos broodjes kroket langs bij de bouwkeet en kijk ze lief aan of ze dat niet alsnog willen verleggen. :> Bij de keet is meestal wat meer mogelijk dan de chagrijn die tot kopersbegeleiding is omgedoopt.

Achteraf zeiden ze bij ons ook; was naar de keet gekomen, dat was prima mogelijk.. Op vragen waar de KB "nee, te laat" op antwoorden.
Ik krijg helaas geen kruipruimte.
De keet is wel een goed idee, dat kan ik nog wel eens proberen.

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giku
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 09:37

Nice! Op maat laten maken? Wil ook zoiets in de nieuwe woning.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Source90

[Afbeelding]
Nice! Ik ben nu ook bezig met die gasveren en scharnieren. Wat een rotklus is dat. Houd nog net geen 2mm over in de frontjes wat de kans op doorboren nogal groot maakt 8)7

Members only:

Hier bijna klaar met het TV-meubel. Likje verf erover en dan WoodUpp panelen erachter en het is wel weer welletjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Source90 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:59:
[...]

Nice! Ik ben nu ook bezig met die gasveren en scharnieren. Wat een rotklus is dat. Houd nog net geen 2mm over in de frontjes wat de kans op doorboren nogal groot maakt 8)7

***members only***

Hier bijna klaar met het TV-meubel. Likje verf erover en dan WoodUpp panelen erachter en het is weel weer welletjes :+
Post je wanneer het klaar is? :)

Zoiets willen wij ook (laten) maken.

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Source90 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:59:
[...]

***members only***

Hier bijna klaar met het TV-meubel. Likje verf erover en dan WoodUpp panelen erachter en het is weel weer welletjes :+
Ikea METOD serie zo te zien? Die hangt hier ook en bevalt goed. Al zijn we hier voor lades en binnenlades gegaan omdat dat het fijnst leek voor het speelgoed van de kinderen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FNYWl8rPn0Zzq1N8MXnRxFyPsnI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZqzvAnecurIHryQjQMMWBpNV.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q-o3pf2U7y4TKku1SiI3xGq1nqk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZW9MKsBZrSVNFjDclSZJW1j5.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Farmerwood schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 10:29:
[...]

Ikea METOD serie zo te zien? Die hangt hier ook en bevalt goed. Al zijn we hier voor lades en binnenlades gegaan omdat dat het fijnst leek voor het speelgoed van de kinderen.

[Afbeelding][Afbeelding]
Klopt!
Ik wil er echter mijn apparatuur in kwijt (versterker, Xbox, HTPC, etc.) en dat gaat niet zo lekker in een lade met alle kabels :+
In het midden komt wel een lade waarschijnlijk.

De haard is trouwens iets verzonken in het blad/kastje, waardoor een diepe lade aan de rechter kant niet lekker paste zonder aanpassingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 10:18

Erg fraai! Ziet eruit als de Ambiance serie van tv-meubels.nl ?

Ben zelf toevallig daar afgelopen weekend in de showroom geweest voor Excellent serie. Ik wilde graag de versie met speakerdoek, maar m'n vriendin heeft gewonnen ;) Als troost wel de nieuwe Sonos Arc gekocht :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
De vraag bij Woningborg neergelegd wat hun kijk is op het zelf moeten instellen van de vloerverwarming. Een duidelijker antwoord kunnen we niet krijgen.

Nu denk ik niet dat de aannemer gaat reageren. Gelukkig gaan we nu de zomerperiode in en kunnen we hem dan straks eventueel op hun kosten laten inregelen.
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 16:10
Source90 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 10:37:
[...]
Klopt!
Ik wil er echter mijn apparatuur in kwijt (versterker, Xbox, HTPC, etc.) en dat gaat niet zo lekker in een lade met alle kabels :+

De haard is trouwens iets verzonken in het blad/kastje, waardoor een diepe lade aan de rechter kant niet lekker paste zonder aanpassingen.
Stukje speakerstof ter plaatse? Ons huidige Maja Möbel Soundconcept heeft dat over de gehele lengte maar volgens mij hebben zij ook delen met dichte kleppen, met gasveren. De zwarte speakerstof kan je zelf vervangen voor een andere kleur.

                           

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aGraPusher
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:29
Giku schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:40:
[...]

Nice! Op maat laten maken? Wil ook zoiets in de nieuwe woning.
Ja is een maatwerkmeubel van tv-meubels.nl, de ambiance serie op 2 meter lang. Ben echt zeer positief verrast hoe gaaf die staat. 😀

Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 14 Pro 128 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:21
Mathijs14 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 10:54:
[...]

Erg fraai! Ziet eruit als de Ambiance serie van tv-meubels.nl ?

Ben zelf toevallig daar afgelopen weekend in de showroom geweest voor Excellent serie. Ik wilde graag de versie met speakerdoek, maar m'n vriendin heeft gewonnen ;) Als troost wel de nieuwe Sonos Arc gekocht :P
Ik ben ook aan het kijken naar een TV-meubel en kwam uit bij tv-meubels.nl, vroeg me alleen af hoe je dat gaat doen met de Sonos Arc, die heeft toch vrije ruimte (link, rechts en boven) nodig voor het beste geluid?

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Mooie meubels, waar laten jullie de sub? Als je dan toch aan het wegwerken bent... In een kastje lijkt me niet heel praktisch ook ivm trillingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deleon78
  • Nu online
Er is ook nog dit topic:
Het grote Audiomeubel topic!
Of het show je home cinema setup topic :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Source90 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 10:37:
[...]
Klopt!

Ik heb het blad op maat laten maken bij een lokale zagerij en die hebben achterin een sleuf gefreesd voor me die aan de onderkant in de meest linker kast uit komt. Achterin die kast zitten ook stopcontacten en UTP. Op die manier is alles mooi weggewerkt in de kast.

We hebben zelf ook onze gedachten al een keer over een (nep)haard laten gaan. Had hier eigenlijk nog niet aan gedacht om het gewoon op het TV-meubel te doen. Die hou ik even in gedachten!
Hoeveel weegt dat alles bij elkaar eigenlijk? Het hangt uiteindelijk allemaal aan 1 enkele ophangrails bij ons.

[ Voor 5% gewijzigd door Farmerwood op 30-03-2022 12:14 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Source90
Farmerwood schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 11:58:
[...]

Ik heb het blad op maat laten maken bij een lokale zagerij en die hebben achterin een sleuf gefreesd voor me die aan de onderkant in de meest linker kast uit komt. Achterin die kast zitten ook stopcontacten en UTP. Op die manier is alles mooi weggewerkt in de kast.

We hebben zelf ook onze gedachten al een keer over een (nep)haard laten gaan. Had hier eigenlijk nog niet aan gedacht om het gewoon op het TV-meubel te doen. Die hou ik even in gedachten!
Hoeveel weegt dat alles bij elkaar eigenlijk? Het hangt uiteindelijk allemaal aan 1 enkele ophangrails bij ons.
Onderstaande doelde ook een beetje op het gewicht :)
" De haard is trouwens iets verzonken in het blad/kastje, waardoor een diepe lade aan de rechter kant niet lekker paste zonder aanpassingen."

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tXg_Yg20HHR11hBQyThSAOcM_hg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1sSQjWf2wjNjdCqshVtBQi8G.jpg?f=fotoalbum_large

De haard zelf (had wel een tikje kleiner gekund; achteraf) is 152cm breed en weegt circa 40KG.
Heb hem iets verzonken in het blad en op zo plat mogelijke beugels geplaatst. Hiermee dan ook een stuk uit het kastje gezaagd.

Die beugels kunnen 200KG per stuk aan, dat zit wel goed. :9

Qua bedrading heb ik een kabelgoot tegen de muur onder de kastjes gemaakt. Met van die borstelroosters een zo stof-dicht als mogelijk doorgang naar 2 kastjes voor elektra/UTP (tweede van links en middelste op vorige foto. De kabelgoot zie je niet zitten.

In de rechter kastjes zit de elektra in de koof.

Had zelf ook liever een boomstamblad of rustiek/gerookt eikenblad genomen. Wij zijn echter bang dat het zou vloeken met de houtlook tegels en de Woodupp houten panelen die erachter komen. Vrouwlief vond het iets te veel hout :X Ben zelf wel gecharmeerd van houtelementen.

---

Voor een model van 4 meter zou ik 3k kwijt zijn via bovenstaande site. Gok dat de kastjes/fronten wel wat betere kwaliteit zijn, maar het vierdubbele is iets te veel van het goede voor een meubel.

[ Voor 8% gewijzigd door Source90 op 30-03-2022 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 09:38
Onze aannemer gaat de volgende gevelisolatie toepassen:

Isover Mupan Ultra XS 131 mm, Rc 4,70 m2K/W
https://www.isover.nl/producten/mupan-ultra-xs

Nu heb ik er niet heel veel verstand van, maar als ik ga googlen vraag ik mij af of dit een beetje gangbaar is? Lijkt me aardig dun?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
praliwi schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 13:03:
Onze aannemer gaat de volgende gevelisolatie toepassen:

Isover Mupan Ultra XS 131 mm, Rc 4,70 m2K/W
https://www.isover.nl/producten/mupan-ultra-xs

Nu heb ik er niet heel veel verstand van, maar als ik ga googlen vraag ik mij af of dit een beetje gangbaar is? Lijkt me aardig dun?
Je moet niet naar de dikte kijken maar naar de RC waarde en een RC waarde van 4,7 is het minimale wat wettelijk toegepast moet worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Toppe op 30-03-2022 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 09:38
Toppe schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 13:15:
[...]

Je moet niet naar de dikte kijken maar naar de RC waarde en een RC waarde van 4,7 is het minimale wat wettelijk toegepast moet worden.
Dat zag ik het ook inderdaad. Dan is het wel gangbaar dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angriebirdie
Hoi allemaal,

Ik zit met nog een klein dilemma voor de elektra sluitingsdatum. Wij willen bij de tv een kabelgoot en alle stopcontacten achter een meubel die aan de muur komt te hangen. Het huis word pas over 1.5 jaar opgeleverd, dus hebben nog geen exact meubel in ons hoofd. Maar wel dat we deze ongeveer 300cm lang willen (met 4 kleppen). TV ook nog niet in bezit en denken aan 55” of 65”.

Heeft er iemand tips wat het meest gangbaar is qua maten voor de hoogte van stopcontacten/data/coax en de hoogte voor de kabelgoot bij de TV? En waar kan de kabelgoot het beste uitkomt horizontaal gezien tov de TV? Niet recht achter het midden maar wellicht beter iets naar links of rechts van het midden? Is er een ideale hoogte voor de tv?

Of is hier geen zinnig antwoord op te geven?

Het word allemaal sowieso een gokje, maar het liefst wel een gok met de grootste kans van slagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Angriebirdie schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 13:41:

Het word allemaal sowieso een gokje, maar het liefst wel een gok met de grootste kans van slagen.
Misschien niet direct het antwoord dat je zoekt, maar vraag jezelf ook even af hoe belangrijk je die kabelgoot vindt. Wij hebben uiteindelijk de TV tegen een compleet andere muur gezet dan we tijdens de planfase van plan waren. Achteraf dus heel erg blij dat we geen kabelgoot hebben opgenomen.

Zoals je een paar posts terug van mij kan zien hebben we nu een TV die direct op het TV-meubel staat en dat werkt ook prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jW7jHILC6lAKLXIPR4CEN9EzfgQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZqzvAnecurIHryQjQMMWBpNV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:41

ChUcKiE

Dus........

@Farmerwood is dat zo'n Ikea hack wandmeubel met een losse houten plank erbij?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:10
Modbreak:Ik snap dat dit een vergaarbak is voor nieuwbouw huizen, maar probeer het wel over de bouw ervan te hebben en niet allerhande TV-meubels, camera-systemen, etc, etc waar al velerlei topics over bestaan op GoT. Dat houdt dit topic ook wat zuiver namelijk.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Toppe schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 10:54:
De vraag bij Woningborg neergelegd wat hun kijk is op het zelf moeten instellen van de vloerverwarming. Een duidelijker antwoord kunnen we niet krijgen.

Nu denk ik niet dat de aannemer gaat reageren. Gelukkig gaan we nu de zomerperiode in en kunnen we hem dan straks eventueel op hun kosten laten inregelen.

***members only***
Goed, ik kwoot mezelf even. Aannemer gesproken en die gaat er verder niets mee doen want ze zijn van mening dat ‘wat aan de ventielen draaien naar eigen inzicht’ voldoende is……..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenos
Ik zal het topic weer even richting ruwbouw duwen >:)

Zijn er hier Tweakers die extra heipalen hebben laten heien? Hoe hebben jullie dat aangepakt? Wij willen voorlopig nog geen uitbouw, maar in de toekomst misschien wel. Omdat straks de enige toegang tot de tuin via een achterpad is, lijkt alvast heien ons geen slecht idee. We hebben echter nog geen idee wat we tegen die tijd precies gaan doen, en ik vraag mij af of het dan wel zin heeft om te doen.

Uit de optielijst:
Het plaatsen van 2 extra heipalen: De 2 extra heipalen zijn overeenkomstig: (lengte/ diameter/ draagkracht) de heipalen welke in dit project worden toegepast ter plaatse van een uitbouw. Prijsopgave is inclusief: maatvoeren, uitzetten van de palen op standaard positie bij een uitbouw van 2,4m1 diepte. De prefab betonpalen worden op dezelfde diepte geheid als de overige palen. Deze zitten dus bij oplevering onder het maaiveld. De palen worden niet gesneld of ingemeten. De maatvoering kan afwijken als gevolg van toleranties. Hier kunnen geen rechten aan worden ontleend. <aannemer> is niet verantwoordelijk voor de constructieve doorrekening van de extra bestelde heipalen.
Ik vind de prijs wel te overzien, dus ik overweeg dit te doen. Als ik het goed begrijp zou dit ons in de toekomst de optie bieden tot een (redelijk standaard?) uitbouw van 2.4m. Of kunnen we dit alleen doen als we eerst een constructeur iets laten berekenen? Waarbij we eigenlijk nog niet weten wat/wanneer er precies komt. Gezien de snel naderende sluitingsdatum is dat misschien geen haalbaar project voor ons.

Mitsubishi SUZ-SWM60 VA warmtepomp / PV Zuid: 3805WP / Noord: 830WP / Orcon MaxComfort-500 WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:14
rubenos schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 15:25:

Zijn er hier Tweakers die extra heipalen hebben laten heien? Hoe hebben jullie dat aangepakt? Wij willen voorlopig nog geen uitbouw, maar in de toekomst misschien wel. Omdat straks de enige toegang tot de tuin via een achterpad is, lijkt alvast heien ons geen slecht idee. We hebben echter nog geen idee wat we tegen die tijd precies gaan doen, en ik vraag mij af of het dan wel zin heeft om te doen.

Uit de optielijst:

[...]

Ik vind de prijs wel te overzien, dus ik overweeg dit te doen. Als ik het goed begrijp zou dit ons in de toekomst de optie bieden tot een (redelijk standaard?) uitbouw van 2.4m. Of kunnen we dit alleen doen als we eerst een constructeur iets laten berekenen? Waarbij we eigenlijk nog niet weten wat/wanneer er precies komt. Gezien de snel naderende sluitingsdatum is dat misschien geen haalbaar project voor ons.
Wat is de prijs hiervoor? En bedenk je dat het achteraf laten uitvoeren van een dergelijke uitbouw een flinke hogere additionele kostenpost is als de uitbouw nu direct afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenos
Blik1984 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 15:31:
[...]

Wat is de prijs hiervoor? En bedenk je dat het achteraf laten uitvoeren van een dergelijke uitbouw een flinke hogere additionele kostenpost is als de uitbouw nu direct afnemen.
€1950 voor twee heipalen. Het is voor mij niet duidelijk of dat voldoende is.

En klopt wat je zegt. Een uitbouw van 2,4m is €55k, en 1.2m is 29,5k. Dus het zou ook nu al een flinke kostenpost zijn. Achteraf vast nog meer, maar momenteel hebben we andere prioriteiten en we weten nog niet voor de sluitingsdatum hoe onze huidige woning zal verkopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
rubenos schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 15:25:

Uit de optielijst:

[...]

Wij hebben heipalen (2x) afgenomen en weer laten vervallen.

Er was namelijk niemand die verder wilde borduren op andermans heipalen/koppen. Heb wel 10 partijen aangeschreven en geen van allen wilde zonder afwerking daarop bouwen.

Ik denk dat het goedkoper is om de palen mee te nemen met de uitbouw (kan tegenwoordig trillingsarm), dan nu heipalen afnemen waar je straks niets aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenos
Source90 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 15:57:
[...]
Wij hebben heipalen (2x) afgenomen en weer laten vervallen.

Er was namelijk niemand die verder wilde borduren op andermans heipalen/koppen. Heb wel 10 partijen aangeschreven en geen van allen wilde zonder afwerking daarop bouwen.

Ik denk dat het goedkoper is om de palen mee te nemen met de uitbouw (kan tegenwoordig trillingsarm), dan nu heipalen afnemen waar je straks niets aan hebt.
Oh, dat is heel waardevolle informatie. Bedankt. Waarschijnlijk is deze optie dan alleen interessant als je vantevoren met een partij samenwerkt oid.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
rubenos schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 16:01:
[...]
Oh, dat is heel waardevolle informatie. Bedankt. Waarschijnlijk is deze optie dan alleen interessant als je vantevoren met een partij samenwerkt oid.
Hier in ons project heeft 1 iemand achteraf een uitbouw gerealiseerd. Die was uiteindelijk bijna 2x zoveel geld kwijt en heeft o.a geen doorlopende vloerverwarming en andere kleine 'ongemakken'.
Als je graag een uitbouw wilt, maar het budget technisch lastig is zou mijn advies zijn om eens goed te kijken of er andere zaken zijn die je wel kan uitstellen om zo budget vrij te spelen voor die uitbouw via de aannemer.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:08
Angriebirdie schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 13:41:
Hoi allemaal,

Ik zit met nog een klein dilemma voor de elektra sluitingsdatum. Wij willen bij de tv een kabelgoot en alle stopcontacten achter een meubel die aan de muur komt te hangen. Het huis word pas over 1.5 jaar opgeleverd, dus hebben nog geen exact meubel in ons hoofd. Maar wel dat we deze ongeveer 300cm lang willen (met 4 kleppen). TV ook nog niet in bezit en denken aan 55” of 65”.

Heeft er iemand tips wat het meest gangbaar is qua maten voor de hoogte van stopcontacten/data/coax en de hoogte voor de kabelgoot bij de TV? En waar kan de kabelgoot het beste uitkomt horizontaal gezien tov de TV? Niet recht achter het midden maar wellicht beter iets naar links of rechts van het midden? Is er een ideale hoogte voor de tv?

Gewoon zelf doen die goot, stelt geen fluit voor. Je koopt de goedkoopste kernenboor die er is, boort een verticaal rijtje kernen tikt die eruit plaatst een pvc pijp met 2 bochten en smeert de boel dicht met snelstuc: nog geen half uurtje werk en zelfs je schoonmoeder kan het. Er vanuit gaande dat je kalkzandsteen hebt en geen beton.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/__GI2e3ygBhshVZXlytazXXGGOc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/efJzpnzaPPRhpliPwkACnqM4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door Sammy_tukker op 30-03-2022 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Farmerwood schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 16:12:
[...]

Hier in ons project heeft 1 iemand achteraf een uitbouw gerealiseerd. Die was uiteindelijk bijna 2x zoveel geld kwijt en heeft o.a geen doorlopende vloerverwarming en andere kleine 'ongemakken'.
Als je graag een uitbouw wilt, maar het budget technisch lastig is zou mijn advies zijn om eens goed te kijken of er andere zaken zijn die je wel kan uitstellen om zo budget vrij te spelen voor die uitbouw via de aannemer.
Bij 2,4m voor 55k zou ik me überhaupt afvragen of een uitbouw ‘noodzakelijk’ is. Bizar veel geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Sammy_tukker schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 16:24:
[...]

Gewoon zelf doen die goot, stelt geen fluit voor. Je koopt de goedkoopste kernenboor die er is, boort een verticaal rijtje kernen tikt die eruit plaatst een pvc pijp met 2 bochten en smeert de boel dicht met snelstuc: nog geen half uurtje werk en zelfs je schoonmoeder kan het. Er vanuit gaande dat je kalkzandsteen hebt en geen beton.
Wij betalen €75 voor een buis inclusief bochten en plaatsen. Voor dat geld zou ik niet zelf aan de slag gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bteq
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 11-09 18:38
Farmerwood schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 10:29:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]
Heel mooi! Ik krijg zelf deze en in de 2 binnenste vakken laat ik achter een gaatje maken voor de kabels. Mooi zo om al die foto's van iedereen te zien!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MweAqbPJCtcC5QPK2VHae2_ogv0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ARqs91yP0AXjm4GcXlqaK82C.jpg?f=fotoalbum_large

Komt eind mei binnen, dus dat wordt spammen. De grote bijbehorende kast heeft een langere levertijd van bijna een half jaar. Sorry, het gaat hier over nieuwbouw. Kan ik ergens mijn geplaatste bericht verwijderen?

[ Voor 5% gewijzigd door Bteq op 30-03-2022 16:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:14
rubenos schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 15:53:
[...]

€1950 voor twee heipalen. Het is voor mij niet duidelijk of dat voldoende is.

En klopt wat je zegt. Een uitbouw van 2,4m is €55k, en 1.2m is 29,5k. Dus het zou ook nu al een flinke kostenpost zijn. Achteraf vast nog meer, maar momenteel hebben we andere prioriteiten en we weten nog niet voor de sluitingsdatum hoe onze huidige woning zal verkopen.
55k is echt bizar veel geld, is het 2.4m uitbouw over 10 meter breed ofzo…?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Blik1984 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 16:33:
[...]
55k is echt bizar veel geld, is het 2.4m uitbouw over 10 meter breed ofzo…?
55k voor 1 verdieping is bizar idd. Was bij ons 18.5k (5.7m beukmaat)
Misschien is deze prijs voor 3 verdiepingen?
Pagina: 1 ... 102 ... 359 Laatste

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in Ervaringen met het bouwen van een eigen huis - Deel 3
Discussie over master - slave installatie en het bouwbesluit mag in Master - slave in nieuwbouw en het bouwbesluit

To kookgroep or not to kookgroep. Discussie staat hier: Het grote kookplaat aansluiten topic Je hebt minder kans om het aan te laten passen dan je denkt.