Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Wanne-B88 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 08:00:
Voor de liefhebbers: bylum heeft nu ook een lamp van 210cm lang! https://bylum.nl/product/eiken-210/
Jammer dat ze die wengé niet in 210 hebben. Die was perfect geweest voor onze keuken.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-09 10:32
Ik wil geen smart lock, alles is te kraken. Gewoon een lekker 'ouderwetse' sleutel. Maar mogelijk toch maar alles op één sleutel. Maakt het wel een duur geintje als één van de blagen ooit zo'n ding verliest, maar ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Pannencouque schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 09:11:
Ik wil geen smart lock, alles is te kraken. Gewoon een lekker 'ouderwetse' sleutel. Maar mogelijk toch maar alles op één sleutel. Maakt het wel een duur geintje als één van de blagen ooit zo'n ding verliest, maar ja...
Met een smartlock kan je geen sleutel meer kwijt raken ;) en je hebt een log wie wanneer binnen is geweest.

En die smartlocks zijn met TLS beveiligd. Als je dat kan kraken zijn er veel hoogwaardigere targets dan jouw huis. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
En verstuur ze naar je ouders :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:54

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Wij wouden graag een slim slot maar we moeten eerst de klink omhoog trekken voordat hij op slot kan…

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
JackBol schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 08:59:
[...]

Ik heb de hele handel op Doorax gekocht . Super tevreden. Je moet wel even secuur je cylinders opmeten.

Ik heb alles gelijk sluitend omdat ik licht autistisch ben als het om dit soort dingen gaat. Kost ietsje meer, maar dan klopt het wel allemaal.

de voordeur heeft een tedee (smart lock ) en op de deuren van het balkon en terras een draaiknop gezet zodat je geen sleutel nodig hebt.

Ik ben voor M&C minos cylinders gegaan omdat deze skg3 zijn en de tedee ondersteunen.
Hoe lastig is zo'n draaiknop met push in de praktijk?
Een draaiknop op een cilinder biedt extra gemak voor het openen en sluiten van deuren. U heeft hiervoor aan de binnenkant van de deur geen sleutel meer nodig. Als een knopcilinder zichtbaar is vanaf de buitenkant van de deur dan adviseren wij om geen normale draaiknop te kiezen omdat dit gevoeliger is tegen inbraak. U kunt dan beter kiezen voor een pushknop omdat dit veiliger is tegen inbraak. Een nadeel van een pushknop is wel dat deze een stuk lastiger te bedienen is.
https://www.doorax.nl/product/mc-minos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:15
Heeft iemand nog suggesties voor een goede plafondventilator met verlichting? Ik heb naar de Eglo Antibes zitten kijken maar volgens mij kan ik de lamp daar niet op de normale schakeldraad aansluiten, ik wil namelijk de verlichting gewoon kunnen bedienen met de muurschakelaar ipv met een bijgeleverde afstandsbediening.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o1sr0BzjBhuQ92Asd6m3TRDSN9k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Unr2hfRpKKIFNKZHOT0x6W4o.png?f=user_large

Iemand ervaringen met bepaalde ventilatoren? Van belang is dat ie goed is, er een beetje mooi uitziet en zo stil mogelijk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Source90 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 09:23:
[...]

En verstuur ze naar je ouders :+
Dat sowieso. Naar jezelf laten verzenden is vragen om problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Nu online
Hier gaan we voor Mauer New Wave 5 in de voordeur en New wave 4 in de achterdeuren.
Gelijksluitend.
Achterom.is enkel via de garage bereikbaar.

In de voordeur gaan wij ook voor een automatisch sluitend mechanisme van Nuki
https://www.veiligheids-s...art-lock-3?cart_id=506839

Gaat direct op slot bij sluiten van de deur. Ook handig tegen tocht, dat hij direct in het slot wordt getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Wolly schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 09:58:
[...]

Hoe lastig is zo'n draaiknop met push in de praktijk?

[...]

https://www.doorax.nl/product/mc-minos
Ik heb zonder push. Ik zie de noodzaak er niet van in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Toppe schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 09:54:
[...]

Wij wouden graag een slim slot maar we moeten eerst de klink omhoog trekken voordat hij op slot kan…
Dat had ik ook. Wij hebben S2 H600 meetpunt sluitwerk, welke kruk bediend is. S2 maakt ook de C600, 100% identiek in alle kenmerken maar dan cylinderbediend. Deze waren €72 ex, dus ik heb alles gewisseld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
JackBol schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 13:00:
[...]

Dat had ik ook. Wij hebben S2 H600 meetpunt sluitwerk, welke kruk bediend is. S2 maakt ook de C600, 100% identiek in alle kenmerken maar dan cylinderbediend. Deze waren €72 ex, dus ik heb alles gewisseld.
Dat zou nog een optie zijn maar denk dat we dit houden. Het is een houten deur (garage, rest is kunststof) en als hij dan iets zou gaan werken heb ik die spanning liever op de kruk dan op de sleutel. Ken mensen zat waarbij de sleutel afbrak omdat de deur ging werken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MemeMaster
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 02-06 19:54
Sinds het advies om je thermostaat op 19 te zetten vind ik het echt heel stom dat zo veel nieuwbouw is opgeleverd met 1 thermostaat voor de hele woning. Bij radiatoren kon je ze gewoon dichtdraaien, maar met vloerverwarming is dat natuurlijk lastiger.
Gelukkig mag dat niet meer maar mijn woning is afgelopen december opgeleverd dus ik viel net buiten de boot. Ik hoef de verwarming helemaal niet aan op de eerste verdieping en op zolder. Zoneregeling was geen optie vanuit onze aannemer. Zelf achteraf zoneregeling plaatsen is ook erg duur. Hopelijk komen er meer betaalbare opties binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:00
MemeMaster schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 15:29:
Sinds het advies om je thermostaat op 19 te zetten vind ik het echt heel stom dat zo veel nieuwbouw is opgeleverd met 1 thermostaat voor de hele woning. Bij radiatoren kon je ze gewoon dichtdraaien, maar met vloerverwarming is dat natuurlijk lastiger.
Gelukkig mag dat niet meer maar mijn woning is afgelopen december opgeleverd dus ik viel net buiten de boot. Ik hoef de verwarming helemaal niet aan op de eerste verdieping en op zolder. Zoneregeling was geen optie vanuit onze aannemer. Zelf achteraf zoneregeling plaatsen is ook erg duur. Hopelijk komen er meer betaalbare opties binnenkort.
Bij ons was zoneregeling gelukkig wel een optie. 19 graden is in huis echt veel te koud. De woonkamer staat bij ons continu op 21,5 graden (nachtverlaging heeft nauwelijks effect in moderne geïsoleerde woningen).

Overigens kan je vloerverwarming ook gewoon dichtdraaien op de verdeler hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takkeding
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 22:23
Kun je bij de verdelers van de vloerverwarming de draaiknoppen vervangen voor die moddeltjes van bijv. Tado? Is misschien wel even uitzoeken welke verdeler voor welke kamer geldt maar dan heb je het ook gelijk op afstand beschikbaar om aan/uit te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
JackBol schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 09:21:
[...]

Met een smartlock kan je geen sleutel meer kwijt raken ;) en je hebt een log wie wanneer binnen is geweest.

En die smartlocks zijn met TLS beveiligd. Als je dat kan kraken zijn er veel hoogwaardigere targets dan jouw huis. ;)
Je hoeft niet de TLS te kraken om het slot te kraken hè. Exploits in software geeft je toegang tot data. Exploits in smart locks geeft je toegang tot fysieke gebouwen.

Ik zie het voordeel ook wel, maar ben nog wel wat sceptisch.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bteq
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 11-09 18:38
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nrr3oBmwZzpog6Kf_508OrVjdJI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OUepdv1j3KPEdU340kP2Npu7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Df-NqlvWQu001CXA-BmAozTxSy4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AVaMVnifCW9UEqvrTwb7AxJv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aeQw50QJdxKntUp3wAInfNmbi5Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LSjEuOlkhc6V3HHDgERjRH6r.jpg?f=fotoalbum_large

Weer 2 kleine dingetjes gedaan, naast wat gouden accessoires plaatsen. Heb enkele reststukken van Arte nog verkocht (dank voor de tips, oprecht niet aan gedacht, superstom). Nu wachten op de tegels. Spiegel is 80 cm, de 120 vonden we iets te groot.

[ Voor 5% gewijzigd door Bteq op 02-04-2022 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Takkeding schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 16:47:
[...]

Kun je bij de verdelers van de vloerverwarming de draaiknoppen vervangen voor die moddeltjes van bijv. Tado? Is misschien wel even uitzoeken welke verdeler voor welke kamer geldt maar dan heb je het ook gelijk op afstand beschikbaar om aan/uit te zetten.
Hangt er vanaf. Als je een radiator thermostaat er op hebt zitten wel. Ik heb een versie waar een glazen buisje op zit die je kan in regelen, past geen knop op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 17-09 08:39
Pannencouque schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 07:53:
Wat is de meerwaarde van de lokale slotenmaker? Ik vind het al duur zat allemaal. Dus tenzij hij het voor een fractionele meerprijs kan leveren, neig ik naar een online bestelling.

Kerntrekbeveiliging zit erop maar daar hebben ze inmiddels ook al een weg omheen, heb ik begrepen.

Ik wil de sloten sowieso vervangen omdat weet ik veel wie allemaal een sleutel hebben gehad gedurende de bouw, dat vertrouw ik voor geen meter. Dan maar beter meteen voor goed spul gaan. Icm goede camera's zijn wij dan een stuk minder aantrekkelijk dan diverse buren, ga daar maar de boel leegroven.
Kies voor beslag met een versterkte brug. SKG*** inderdaad. Ik heb zelf de cilinders vervangen voor Iseo F6 Extra S. Hier in huis zat geen kerntrekbeveiliging (was wel verplicht, aannemer vond van niet....)

Met name de DOM cilinders SKG*** die in de bouw gebruikt worden hebben geen versterkte bruggen. Ik heb naast de kerntrekbeveiliging in de cilinders ook kerntrekveilig beslag geplaatst.

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 17-09 08:39
MemeMaster schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 15:29:
Naregeling per vertrek is al een tijdje verplicht, maar helaas is dat bij veel woningen niet (of niet goed) uitgevoerd.

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 21:08

siemenz

Koetje

Bteq schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 17:14:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Weer 2 kleine dingetjes gedaan, naast wat gouden accessoires plaatsen. Heb enkele reststukken van Arte nog verkocht (dank voor de tips). Nu wachten op de tegels. Spiegel is 80 cm, de 120 vonden we iets te groot.
Heb je t facet behang van arte zelf gedaan of niet ? Hoe zijn je naden geworden. Onze behanger had het er knap lastig mee en eigenlijk is het nog steeds niet perfect gedaan…..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GuDHMT8Wm81pyGMbWYDodCyGQ_g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JOWwauAwCKJ9HsfMQYLoale6.jpg?f=fotoalbum_large

Ziet er goed uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-5qn5Rt0cViihItglSWktd0dkUE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8ef56WD7oTq2N47Ull5hpqZr.jpg?f=fotoalbum_large

Ziet er aardig uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C4gy1jln6cdBP7lp3diS2uKbs1o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fwHp33BelRXiAlmokr7ylYCx.jpg?f=fotoalbum_large

In de close up toch wel veel naden…

[ Voor 3% gewijzigd door siemenz op 02-04-2022 20:44 ]

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bteq
siemenz schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 20:28:
[...]

Heb je t facet behang van arte zelf gedaan of niet ? Hoe zijn je naden geworden. Onze behanger had het er knap lastig mee en eigenlijk is het nog steeds niet perfect gedaan…..

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb het laten doen (2 linkerhanden haha, maar heb wel wat zelf gedaan, maar dit niet). Zal je ff pm sturen met foto's!

[ Voor 3% gewijzigd door Bteq op 02-04-2022 20:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:47
Blijft mooi behang dat Arte Facet. Vorig jaar tegen gekomen in het donkerblauw en waren er ook direct verliefd op

Untappd: Louwke80

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
Als je het weet zie je die naad wel, zeker als het licht er op een bepaalde manier op valt. Ik heb vrienden met de blauwe, gouden en lichtbeige variant. Erg populair behangetje, wel erg mooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

siemenz schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 20:28:
[...]
[Afbeelding]

In de close up toch wel veel naden…
Wow, ik vind dit erg slecht voor deze categorie behang...
Binnenkort wordt er bij ons Arte Monsoon Itaya op de muur geplakt, ik hoop dat dat er beter uit ziet dan dit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bteq
JackBol schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 22:06:
[...]

Wow, ik vind dit erg slecht voor deze categorie behang...
Binnenkort wordt er bij ons Arte Monsoon Itaya op de muur geplakt, ik hoop dat dat er beter uit ziet dan dit...
Ik zal een goede laten zien en de enige foto waarop ik het zelf goed zag met daglicht en de voordeur open. Overigens nog niemand die in het echt ervoor stond en de naden gelijk zag of naja ze te opvallend of lelijk vond:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CK1xIVRwKJxQR60sIes5FXF8rSQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jR2mf2ENyWlqPYy0dXtx3nVs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XBs4LmQihXVcfeMTT4zwAVIpoz0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lgLbjU1n1bEudlcx4fAwmpZx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ctsh6_LXrZhtE4uVzjL1B6BxzEQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K1yhadWpEHRGm3KxlnIFZswE.jpg?f=fotoalbum_large

Vanaf de woonkamer en trap zowel overdag als in de avond amper te zien, of je moet er echt even voor gaan zitten en gaan observeren. Deze foto's zijn vanaf de deuropening genomen. De onderste foto is de meeste "slechte" met de voordeur open en bouwlamp en dan zie je idd wat @Alic3 zegt. Ik ben echt tevreden over dit behang en de behanger! De muur heeft trouwens renovlies erachter.

[ Voor 23% gewijzigd door Bteq op 03-04-2022 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bteq
Louwke schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 21:12:
Blijft mooi behang dat Arte Facet. Vorig jaar tegen gekomen in het donkerblauw en waren er ook direct verliefd op
Heb je er wat foto's van? Ik zit te denken om die nog ergens boven terug te laten komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Even die Mauer en die Iseo opgezocht. Daar zit nogal een prijsverschil in zeg. Mauer is wel top of the line, maar aangezien ik zeven cilinders moet kopen...dan speelt prijs wel een rol.
Nu zit er skg** van 15 euro in, het zal allicht beter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Wij hebben een beste koof in de woonkamer van 50cm uitstekend de woonkamer in en zoals ik nu kan meten van ongeveer 89cm breed. Hier zit iets achter van het WTW. Dit zullen wel leidingen zijn? Ik ben benieuwd of je zoiets makkelijk kan verplaatsen? Zit op een vrij ongunstige plek nu.

In hoeverre kan ik deze koof open maken, zodat ik er bijv. een open haard van maak? Hebben de leidingen daar nog last van?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xg-PmhrUdxbnV_Qg2hS4NyBYT20=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ulgPg0RtbBwd7K1qNTMH6FnV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Ferra op 03-04-2022 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:30
Mijn oude woning is verkocht inclusief alle verlichting, dus ik moet op zoek naar nieuwe lampen. Voor de woonkamer, keuken en werkkamer ben ik er al uit. In bijvoorbeeld de gang wil ik gewoon een plafoniere ophangen, maar de led plafonieres zijn nogal plastic tegenwoordig, ze zijn wel mooi plat en daardoor ook onopvallend, dus of je het na een tijdje nog ziet is ook maar de vraag. Met een beetje zoeken zijn er nog traditionele te vinden met een melkglas kap zowel in e27 uitvoering als met ingebouwde led. Wat doen jullie in de gangen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
  • Nu online
wortelsoft schreef op zondag 3 april 2022 @ 08:58:
Mijn oude woning is verkocht inclusief alle verlichting, dus ik moet op zoek naar nieuwe lampen. Voor de woonkamer, keuken en werkkamer ben ik er al uit. In bijvoorbeeld de gang wil ik gewoon een plafoniere ophangen, maar de led plafonieres zijn nogal plastic tegenwoordig, ze zijn wel mooi plat en daardoor ook onopvallend, dus of je het na een tijdje nog ziet is ook maar de vraag. Met een beetje zoeken zijn er nog traditionele te vinden met een melkglas kap zowel in e27 uitvoering als met ingebouwde led. Wat doen jullie in de gangen?
Vrouwlief wilde deze, en zo geschiedde:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kxJyZfo0g6akJRFpBhJpOkzb90U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xXs2e2yXlCKPEPruBpkaSFM2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Ferra schreef op zondag 3 april 2022 @ 08:22:
Wij hebben een beste koof in de woonkamer van 50cm uitstekend de woonkamer in en zoals ik nu kan meten van ongeveer 89cm breed. Hier zit iets achter van het WTW. Dit zullen wel leidingen zijn? Ik ben benieuwd of je zoiets makkelijk kan verplaatsen? Zit op een vrij ongunstige plek nu.

In hoeverre kan ik deze koof open maken, zodat ik er bijv. een open haard van maak? Hebben de leidingen daar nog last van?

[Afbeelding]
Alles kan, de vraag is of de bouwer bereid is erin mee te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:32

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
wortelsoft schreef op zondag 3 april 2022 @ 08:58:
Wij hebben overal Hue verlichting gedaan, zodat we alles centraal kunnen aansturen en met o.a. sensoren kunnen werken. Ze hebben ook best nette plafonieres en ook genoeg modellen met alleen wittinten als je geen RGB nodig hebt, die zijn ook wat voordeliger.

Ze hebben tegenwoordig zoveel keuze dat er vast wel wat tussen zit wat bij je smaak past.

We hebben ook overal Niko FriendsOfHue lampknoppen gedaan en kunnen zo met de knoppen de lampen, muziek en de raamwering besturen.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
Source90 schreef op zondag 3 april 2022 @ 09:32:
[...]
[Afbeelding]
Voor bij de voordeur is zoiets inderdaad wel een goede optie! Geeft me weer een idee om te gaan bekijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

[...]
[Afbeelding]
Je kan niet alle wedstrijden winnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
BiG-GuY schreef op zondag 3 april 2022 @ 09:33:
[...]

Wij hebben overal Hue verlichting gedaan, zodat we alles centraal kunnen aansturen en met o.a. sensoren kunnen werken. Ze hebben ook best nette plafonieres en ook genoeg modellen met alleen wittinten als je geen RGB nodig hebt, die zijn ook wat voordeliger.

Ze hebben tegenwoordig zoveel keuze dat er vast wel wat tussen zit wat bij je smaak past.

We hebben ook overal Niko FriendsOfHue lampknoppen gedaan en kunnen zo met de knoppen de lampen, muziek en de raamwering besturen.
Ik wil wel een aantal zigbee dimmers of zigbee lampen ophangen. De keuze is inderdaad reuze, van lampen winkels wordt ik persoonlijk vaak niet vrolijk, omdat het daar meestal teveel op elkaar hangt en dat er zoveel licht aanwezig is dat je basis verlichting slecht kunt beoordelen op kleur en felheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Nu online
wortelsoft schreef op zondag 3 april 2022 @ 09:54:
[...]

Ik wil wel een aantal zigbee dimmers of zigbee lampen ophangen. De keuze is inderdaad reuze, van lampen winkels wordt ik persoonlijk vaak niet vrolijk, omdat het daar meestal teveel op elkaar hangt en dat er zoveel licht aanwezig is dat je basis verlichting slecht kunt beoordelen op kleur en felheid.
In bovenstaande zit trouwens ook een HUE, de hue filament e27.

Op de overloop boven hangt dezelfde.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
[...]
[Afbeelding]
Jouw vrouw en mijn vrouw hebben dezelfde smaak zie ik. _O-
Wij hebben precies dezelfde hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

wortelsoft schreef op zondag 3 april 2022 @ 09:54:
[...]

Gebruik al zeker 10+ jaar Hue lampen en wil niks anders. Bij Hue weet je tenminste dat de lichtkwaliteit goed is, de specs kan je op vertrouwen, dus afhankelijk van het formaat van de ruimte kies je het aantal lumen van de lamp uit, maar over het algemeen komt er echt meer dan genoeg licht uit.
Wij hebben alle lampen gekocht zonder ze fysiek te zien, lampenwinkels heb ik ook geen goede ervaringen mee.

Gallery V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
  • Nu online
Farmerwood schreef op zondag 3 april 2022 @ 09:57:
[...]

Jou vrouw en mijn vrouw hebben dezelfde smaak zie ik. _O-
Iets met VT-wonen programma's op tv :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:08
BiG-GuY schreef op zondag 3 april 2022 @ 09:58:
[...]

Gebruik al zeker 10+ jaar Hue lampen en wil niks anders. Bij Hue weet je tenminste dat de lichtkwaliteit goed is, de specs kan je op vertrouwen, dus afhankelijk van het formaat van de ruimte kies je het aantal lumen van de lamp uit, maar over het algemeen komt er echt meer dan genoeg licht uit.
Wij hebben alle lampen gekocht zonder ze fysiek te zien, lampenwinkels heb ik ook geen goede ervaringen mee.
Dat is net als mensen die altijd hetzelfde merk auto kopen omdat ze een keer een goede ervaring hadden. Niks mis mee, maar de wereld is een stuk groter :)
Ik grijp zelf ook snel terug op merken die ik ken als het kan hoor :) SLV bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Source90 schreef op zondag 3 april 2022 @ 10:03:
[...]

Iets met VT-wonen programma's op tv :Y)
Dat kijken we eigenlijk nooit. Meeste inspiratie haalt ze van Pinterest volgens mij.
Taken prima verdeeld hier verder. Zij doet het uiterlijk van zaken en ik de functionele kant. ^)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Niet helemaal on topic, maar momenteel druk met de tuin hier.
Erg blij dat we vorig jaar ervoor gekozen hebben om alleen wat graszoden uit te rollen en een tijdelijk terras te leggen. Nu rustig na kunnen denken over de definitieve invulling op basis van wat o.a de zo’n en licht doen.

Ontwerp is gemaakt door een tuin ontwerpster hier uit de buurt die zich richt op kleine tuinen tot max 100 m2. Echt er mooi om te zien hoeveel groter de tuin lijkt door het nu te strak aan te leggen en ook die pergola tot achterin maakt de tuin optisch groter.

Rechts achterin komt binnenkort nog een overkapping van 5x3m.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yuXlCiq_QvodXrRwvEoUrzBima8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/prXbLIQHnSCGVhi64dwAvFgc.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LbPZKynaGlC0lVDVl_iTgAuJACA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Ecf2daPWLsNzPg2Q3C9SVnH.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cu6WIHRkc7COFTuAAAksW-Mh-AA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/av27Dbi2TebuYZ8IeWViqSB1.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ffIh4NrlFcZgwDDwF35Ower7z6U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AOs4A3O45Qo8NyPIkPxhDVqR.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Deleon78 schreef op zondag 3 april 2022 @ 10:12:
[...]

Dat is net als mensen die altijd hetzelfde merk auto kopen omdat ze een keer een goede ervaring hadden. Niks mis mee, maar de wereld is een stuk groter :)
Ik grijp zelf ook snel terug op merken die ik ken als het kan hoor :) SLV bijvoorbeeld.
Oh, heb andere smart lampen geprobeerd, maar uiteindelijk alleen met Hue goede ervaringen gehad. Genoeg andere merken met ook Zigbee lampen, waardoor de responsiveness vergelijkbaar is, maar de kwaliteit van de LEDs is in veel gevallen een stuk lager en veel lampen zoomen in gedimde stand, waar ik zelf heel gevoelig voor ben. Of dimmen veel minder ver dan de nieuwere Hue lampen.

[ Voor 9% gewijzigd door BiG-GuY op 03-04-2022 10:31 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
BiG-GuY schreef op zondag 3 april 2022 @ 09:58:
[...]

Ik stond op het punt om een stel phillips my living twirly in het online winkelwagentje te gooien (ook vanwege goede ervaring w.b.t. kleur bij philips), maar de post van @Source90 gaf me weer een richting om te gaan zoeken, het was namelijk meer een “dan ben ik er maar vanaf” keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:52

ChUcKiE

Dus........

[...]

En die van mij wil er ook wel zo een….heb je een linkje waar deze te koop is?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:47
Bteq schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 22:32:
[...]

Heb je er wat foto's van? Ik zit te denken om die nog ergens boven terug te laten komen!
Behalve de foto's op internet helaas niet. Maar oogde op de foto's toen aardig paars maar in werkelijkheid donker blauw

Untappd: Louwke80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:57
@Ferra die koof zit waarschijnlijk tsjokvol hoor.
Ik zou denk ik de koof doortrekken richting je achtergevel en dan de openhaard en tv erin laten verzinken als het ware een soort videowall of hoe heeft dat tegenwoordig. Dan valt het helemaal niet op en hoef je ook niet te rommelen aan je bestaande installatie.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:49
Volgens mij is er best een markt voor een 'nieuwbouw interieurpakket' curated by tweakers :P

Wandafwerking: Arte behangetjes + neutraal kleurtje (FN.02.77, 'wollig', 'schelpenzand') + WoodUp panelen
Keramisch parket Atlas Concorde Nid of Marazzi Oltre
PVC Ambiant Avanto of Spigato
Cinewall of Ikea Metod TV meubel 'hack'
Philips Hue verlichting everywhere
Ubuiqy netwerk set-up
Taatsdeur met FritsJurgens schanier
Forbo Coral deurmat
Kwalitatief hoogwaardige cilinders. Bijv. Iseo F6 Extra S met kerntrekbeveiliging, M&C Minos. Of nog meer tweaker style: Nuki Smart Lock 3.0
Next125, Tristar, of maatwerkkeuken van Klomp keukens
...

precies wat we hier krijgen :+

____

@Ferra eens met wat @GeeMoney zegt. Mooi maarwerkmeubel kan oplossing bieden

[ Voor 9% gewijzigd door SquareOne op 03-04-2022 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 16:10

twi

GeeMoney schreef op zondag 3 april 2022 @ 11:41:
@Ferra die koof zit waarschijnlijk tsjokvol hoor.
Ik zou denk ik de koof doortrekken richting je achtergevel en dan de openhaard en tv erin laten verzinken als het ware een soort videowall of hoe heeft dat tegenwoordig. Dan valt het helemaal niet op en hoef je ook niet te rommelen aan je bestaande installatie.
Ik zou eerder die koof iets verdiepen en hem juist als zijwand gebruiken voor de keuken. Dan kun je eventueel in de verdieping een lage kast over de breedte voor je TV maken, maar ben je niet 10% van je breedte van je woonkamer kwijt.
SquareOne schreef op zondag 3 april 2022 @ 11:45:
Volgens mij is er best een markt voor een 'nieuwbouw interieurpakket' curated by tweakers :P

Wandafwerking: Arte behangetjes + neutraal kleurte (FN.02.77, 'wollig', 'schelpenzand') + WoodUp panelen
Ubuiqy netwerk set-up
Forbo Coral deurmat
Kwalitatief hoogwaardige cilinders. Bijv. Iseo F6 Extra S met kerntrekbeveiliging, M&C Minos. Of nog meer tweaker style: Nuki Smart Lock 3.0
...

____

+Next125 keuken

[ Voor 47% gewijzigd door twi op 03-04-2022 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bteq

Wandafwerking: Arte behangetjes + neutraal kleurtje (FN.02.77, 'wollig', 'schelpenzand') + WoodUp panelen
Ubuiqy netwerk set-up
Forbo Coral deurmat
...

____

Vergeet kookgroep -> 3 fase niet haha. Kan nu vol trots mijn meterkast in kijken. Zit een advised by Tweakers sticker op.

[ Voor 4% gewijzigd door Bteq op 03-04-2022 12:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
ChUcKiE schreef op zondag 3 april 2022 @ 11:15:
[...]

En die van mij wil er ook wel zo een….heb je een linkje waar deze te koop is?
Volgens mij was dit hem.
Er is ook een kleinere versie. Die hangt boven op de overloop.

[ Voor 8% gewijzigd door Farmerwood op 03-04-2022 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:50
ik heb een vraag over de deuren in een nieuwbouwwoning. er is een kier van 25 mm tussen vloer en onderkant dorpel. dit natuurlijk vanwege het balansventilatiesysteem. Vanwege de gehorigheid in het huis wil ik de deur naar de gang met een valdorpel dicht maken. Wat voor een invloed heeft dit op het balansventilatiesysteem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
107mb schreef op zondag 3 april 2022 @ 13:45:
ik heb een vraag over de deuren in een nieuwbouwwoning. er is een kier van 25 mm tussen vloer en onderkant dorpel. dit natuurlijk vanwege het balansventilatiesysteem. Vanwege de gehorigheid in het huis wil ik de deur naar de gang met een valdorpel dicht maken. Wat voor een invloed heeft dit op het balansventilatiesysteem?
Ja dat gaat niet werken. Dan moet je een gedempt doorvoerrooster in je deur (of aanliggende wand oid) maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
107mb schreef op zondag 3 april 2022 @ 13:45:
Je kan de aannemer eens vragen om de ventilatieberekening. Hij staat als het goed is ook in de omgevingsvergunning die je via de gemeente op kan vragen.
Op basis van de overstroomcapaciteit die voor die deur gerekend is moet je op zoek naar een alternatief. B.v Duco verkoopt roosters voor in deuren of muren. Die voor binnendeuren heeft ook geluiddemping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
[...]

Hier ook zo’n vrouw :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter

Ubuiqy netwerk set-up
Forbo Coral deurmat
...

____

Mango meubeltjes (y)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Gister nog even de Squid raamfolie geplakt. Vind het best prima, inkijk is stuk minder :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wEs4_AfktSqQp38A4nLf5tGNGpc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NDh4Hg1n5wPz4q6s7S8uIS2m.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:06

HollovVpo1nt

I like gadgets

Wij hebben een badkamer van 2,6x2,6 met daarin toilet, douche en wastafel en willen deze mogelijk casco laten opleveren. Reden is dat via het project geen badkamer samen te stellen is wat we mooi vinden, dus willen we daar niet de hoofdprijs voor betalen. Als we toch meer moeten betalen, dan liever iets wat volledig naar wens is.

Vraagje aan de mensen die ook zelf aan de slag gaan met de badkamer/ deze casco laten opleveren, wat schatten jullie ongeveer in voor arbeidskosten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:29
HollovVpo1nt schreef op maandag 4 april 2022 @ 08:44:
Wij hebben een badkamer van 2,6x2,6 met daarin toilet, douche en wastafel en willen deze mogelijk casco laten opleveren. Reden is dat via het project geen badkamer samen te stellen is wat we mooi vinden, dus willen we daar niet de hoofdprijs voor betalen. Als we toch meer moeten betalen, dan liever iets wat volledig naar wens is.

Vraagje aan de mensen die ook zelf aan de slag gaan met de badkamer/ deze casco laten opleveren, wat schatten jullie ongeveer in voor arbeidskosten?
Wij zitten op 14k voor badkamer en 2 wc’s.

Je zit al snel op 10k voor je badkamer…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Requiem19 schreef op maandag 4 april 2022 @ 08:50:
[...]

Wij zitten op 14k voor badkamer en 2 wc’s.

Je zit al snel op 10k voor je badkamer…
Oei. Ja wij denken ook met de casco optie duurder uit te zijn, maar Plieger heeft niet een bad en wastafel meubel wat we mooi vinden. De tegel leverancier is BMN, als zij niet de tegelcombi hebben die we willen, dan draagt dat weer bij aan het argument om het zelf te doen. Maar goedkoop is het allemaal niet.

En moest je voor deze optie exact aangeven waar je je leidingen wilt hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Nu online
HollovVpo1nt schreef op maandag 4 april 2022 @ 09:01:
[...]

Oei. Ja wij denken ook met de casco optie duurder uit te zijn, maar Plieger heeft niet een bad en wastafel meubel wat we mooi vinden. De tegel leverancier is BMN, als zij niet de tegelcombi hebben die we willen, dan draagt dat weer bij aan het argument om het zelf te doen. Maar goedkoop is het allemaal niet.

Wij zaten op ongeveer 10k zonder sanitair. Enkel werkzaamheden en bouwmaterialen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
[...]

Yep, je zult het heel precies moeten aangeven allemaal als je een goede offerte wilt.

Op een badkamer kun je enorm makkelijk besparen als je hem vanuit het project doet en de standaardzaken uitkiest.

Je zit met arbeid en het zelf kopen van de spullen al echt snel aan 20k.

En alles gaat rap duurder worden natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

HollovVpo1nt schreef op maandag 4 april 2022 @ 08:44:

Voor mij was een argument ook de bouwgarantie.
Als je de badkamer casco doet en je hebt een lekkage heb je twee aannemers die naar elkaar wijzen.
In het project ligt alle verantwoordelijkheid bij dezelfde partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omniferious
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:22
Hoi allemaal,

Ik ben bezig om na te denken over het plaatsen van buitenzonwering voor mijn nieuwbouwproject. Nu zal het alleen gaan om loze leidingen om het te kunnen faciliteren.

Waarom? Mijn huidige woning (Rijtjes huis - Tuin richting Noord Oosten) kan het in de zomer 30+ graden worden en dat is echt niet te doen om normaal te werken - Hierbij moet ik zeggen dat ik op de 2e verdieping zit). In mijn nieuwbouw is er vloerverwarming en het niet mogelijk is om ook het huis te koelen met deze vloerverwarming. Ook is het niet mogelijk om airconditiong te plaatsen (vanwege energieneutraalheid oid).

Nu zijn er dus opties om elektra voor te bereiden voor eventuele toekomstige buitenzonwering.

Ik zal mijn situatie schetsen:
2-Onder een kap
Plaats ligging tuin: West/Zuid-Westelijk
Veel glas!

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Met deze ligging verwacht ik ochtend zon aan de voorkant en zon richting de zijgevel richting de middag en de avond richting de tuin (terras).

Dus:
Ik verwacht aan de voorgevel niet veel zon binnen te krijgen
Ik verwacht veel zon aan de zijgevel
Ik verwacht vanaf de middag - avond veel zon aan de achtergevel

Ik vind het lastig om te bepalen hoe ik warmte het beste uit het huis kan houden. Het gaat dan om de bovenste verdieping waar de slaapkamers zich bevinden en de voorgevel op de eerste verdieping waar de huiskamer is en de tweede verdieping waar de overige slaapkamers zijn.

Ik denk dat dus zonwering aan de achtergevel aangrenzend met zijgevel (master bedroom) 2e verdieping verstandig is zodat warmte niet binnen kan komen, maar ik weet niet of het ook nodig is voor de voorgevel aangrend met zijgevel op de tweede verdieping waar de overige slaapkamers zich bevinden. En als laatste in de huiskamer (voorgevel into zijgevel) op de eerste verdieping.

Wat denken jullie hierover?

Als iemand anders tips heeft hoe ik het huis kan koelen of uberhaupt anders kan aanpakken, graag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:50
[...]

als dat mag. Onze bouwer (Roosdom) heeft als leverancier Nobel. Indien je casco laat opleveren is het niet mogelijk af te wijken van de standaard aansluitpunten van electra en aan- en afvoer van water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Omniferious schreef op maandag 4 april 2022 @ 09:42:
Hoi allemaal,

Ik ben bezig om na te denken over het plaatsen van buitenzonwering voor mijn nieuwbouwproject. Nu zal het alleen gaan om loze leidingen om het te kunnen faciliteren.

Waarom? Mijn huidige woning (Rijtjes huis - Tuin richting Noord Oosten) kan het in de zomer 30+ graden worden en dat is echt niet te doen om normaal te werken - Hierbij moet ik zeggen dat ik op de 2e verdieping zit). In mijn nieuwbouw is er vloerverwarming en het niet mogelijk is om ook het huis te koelen met deze vloerverwarming. Ook is het niet mogelijk om airconditiong te plaatsen (vanwege energieneutraalheid oid).

Nu zijn er dus opties om elektra voor te bereiden voor eventuele toekomstige buitenzonwering.

2-Onder een kap
Veel glas!

***members only***

Met deze ligging verwacht ik ochtend zon aan de voorkant en zon richting de zijgevel richting de middag en de avond richting de tuin (terras).

Dus:

Ik vind het lastig om te bepalen hoe ik warmte het beste uit het huis kan houden. Het gaat dan om de bovenste verdieping waar de slaapkamers zich bevinden en de voorgevel op de eerste verdieping waar de huiskamer is en de tweede verdieping waar de overige slaapkamers zijn.

Ik denk dat dus zonwering aan de achtergevel aangrenzend met zijgevel (master bedroom) 2e verdieping verstandig is zodat warmte niet binnen kan komen, maar ik weet niet of het ook nodig is voor de voorgevel aangrend met zijgevel op de tweede verdieping waar de overige slaapkamers zich bevinden. En als laatste in de huiskamer (voorgevel into zijgevel) op de eerste verdieping.

Als iemand anders tips heeft hoe ik het huis kan koelen of uberhaupt anders kan aanpakken, graag!
Ik vraag me af waarom project ontwikkelaars bij grondgebonden woningen zonder tuin niet gewoon een appartementencomplex bouwen. Dan heeft iedere bewoner meer woonoppervlakte en eventueel meer buitenruimte en kan je gelijkvloers wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
Z___Z schreef op maandag 4 april 2022 @ 09:52:
[...]

Ik vraag me af waarom project ontwikkelaars bij grondgebonden woningen zonder tuin niet gewoon een appartementencomplex bouwen. Dan heeft iedere bewoner meer woonoppervlakte en eventueel meer buitenruimte en kan je gelijkvloers wonen.
Bestemmingsplan, mensen willen niet in appartement wonen, grootte van het pand, etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Omniferious schreef op maandag 4 april 2022 @ 09:42:
Hoi allemaal,

2-Onder een kap
Veel glas!

***members only***

Dus:

Warmte houd je het beste buiten vanaf buiten. Je ontkomt eigenlijk niet om hier screens te gaan plaatsen. Rolluiken kan ook maar vind ik er zelf té industrieel uit zien, zeker bij een rechthoekig huis. Met screen en een koelfunctie op de warmtepomp houd je de extreemste warmte wel buiten, maar zou zeker rekening houden dan je in de zomer een airco gaat willen om het onder de 25 graden te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omniferious
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:22
Z___Z schreef op maandag 4 april 2022 @ 09:52:
[...]

Het project zit letterlijk in een park en er is sprake van een collevtieve buitenruimte - Denk niet dat dat je hier appartementen wilt plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Omniferious schreef op maandag 4 april 2022 @ 10:05:
[...]

Het project zit letterlijk in een park en er is sprake van een collevtieve buitenruimte - Denk niet dat dat je hier appartementen wilt plaatsen.
Er is niet echt een verschil tussen een appartementencomplex van 3 verdiepingen hoog en een grondgebonden woning van 3 hoog. Juist appartementen zijn ideaal voor plekken met collectieve buitenruimtes. Dat is hoe grote steden in het buitenland appartementencomplexen leefbaar houden, maar wel op hele andere schaal natuurlijk. Maar goed verder niet relevant voor dit topic, was maar een hersenspinsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
Z___Z schreef op maandag 4 april 2022 @ 10:15:
[...]

Er is niet echt een verschil tussen een appartementencomplex van 3 verdiepingen hoog en een grondgebonden woning van 3 hoog. Juist appartementen zijn ideaal voor plekken met collectieve buitenruimtes. Dat is hoe grote steden in het buitenland appartementencomplexen leefbaar houden, maar wel op hele andere schaal natuurlijk. Maar goed verder niet relevant voor dit topic, was maar een hersenspinsel.
Hoe kan je met droge ogen beweren dat er geen verschil is? Afgezien van zaken als entrees, drukte (geluid, parkeer, hoeveelheid mensen) en parkeervoorzieningen, is het voor de omgeving ook totaal anders of iemand een slaapkamer of zolder heeft die op jouw woning en tuin georiënteerd is, of iemands primaire leefruimte…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Deleon78 schreef op maandag 4 april 2022 @ 10:24:
[...]

Hoe kan je met droge ogen beweren dat er geen verschil is? Afgezien van zaken als entrees, drukte (geluid, parkeer, hoeveelheid mensen) en parkeervoorzieningen, is het voor de omgeving ook totaal anders of iemand een slaapkamer of zolder heeft die op jouw woning en tuin georiënteerd is, of iemands primaire leefruimte…
3 woningen zonder tuin op elkaar of 3 woningen zonder tuin naast elkaar levert net zoveel auto's op. Allemaal met balkon, dus niemand kijkt vanuit z'n slaapkamer in je balkon of in je leefruimte. Iedereen kan dan een op zuid georiënteerde woning hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

JackBol schreef op maandag 4 april 2022 @ 09:05:
[...]

Voor mij was een argument ook de bouwgarantie.
Als je de badkamer casco doet en je hebt een lekkage heb je twee aannemers die naar elkaar wijzen.
In het project ligt alle verantwoordelijkheid bij dezelfde partij.
We gaan straks langs bij de tegelleverancier. Als die geen tegels heeft zoals wij onze badkamer willen inrichten, dan kunnen we niet anders. Sowieso is het jammer dat tot nu toe alles 'net niet' is in de opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MemeMaster
[...]

Wij hadden ook Plieger helaas. Het aanbod in hun online badkamer module is zeer beperkt, maar als je naar hun webshop gaat heb je veel meer keuzes. Ze deden bij ons niet moeilijk om de andere opties die we hadden geselecteerd op hun webshop toe te voegen voor ons zoals een losstaand bad. Ik zou sowieso de badmeubelen niet bij Plieger halen. Dat hebben we standaard gelaten en na oplevering vervangen voor badmeubels naar onze smaak voor 1/4 van de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 21:08

siemenz

Koetje

MemeMaster schreef op maandag 4 april 2022 @ 11:35:
[...]

Wij hadden ook Plieger helaas. Het aanbod in hun online badkamer module is zeer beperkt, maar als je naar hun webshop gaat heb je veel meer keuzes. Ze deden bij ons niet moeilijk om de andere opties die we hadden geselecteerd op hun webshop toe te voegen voor ons zoals een losstaand bad. Ik zou sowieso de badmeubelen niet bij Plieger halen. Dat hebben we standaard gelaten en na oplevering vervangen voor badmeubels naar onze smaak voor 1/4 van de prijs.
Ik denk dat het probleem niet alleen bij Plieger ligt, maar bij alle project leveranciers. Overal hoor je hetzelfde verhaal namelijk. Ze maken gebruik van hun positie, maar dat weet je als koper van te voren, dus achteraf huilen heeft niet zoveel zin.

[ Voor 7% gewijzigd door siemenz op 04-04-2022 11:40 ]

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MemeMaster
siemenz schreef op maandag 4 april 2022 @ 11:38:
[...]

Ik denk dat het probleem niet alleen bij Plieger ligt, maar bij alle project leveranciers. Overal hoor je hetzelfde verhaal namelijk. Ze maken gebruik van hun positie, maar dat weet je als koper van te voren, dus achteraf huilen heeft niet zoveel zin.
Ja maar met plieger is het extra raar dat ze in de badkamer module 3 baden plaatsen terwijl ze in hun webshop 20+ opties hebben maar dat niet aanbieden terwijl het wel een optie is. Vond het heel vaag. Waarom überhaupt zo'n vage badkamer module met beperkt aanbod maken als ze gewoon kunnen zeggen: ga naar onze webshop en laat ons weten wat je wil. Vooral als mensen helemaal geen badkamer van je afnemen omdat ze denken dat je aanbod karig is terwijl dat eigenlijk niet zo is.

Als ik het had moeten doen met de baden en opties die ze in de badkamer module voor ons project hadden gezet had ik ook een casco badkamer genomen.

[ Voor 7% gewijzigd door MemeMaster op 04-04-2022 11:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Als ik de verhalen momenteel zo lees lijkt onder de streep een goede strategie:
- Neem bij je projectleverancier mooie tegels af die je graag wilt hebben en de goedkoopste wastafel/douche/bad/radiator/etc
- Laat aansluitingen op de gewenste locatie aanbrengen door de projectleverancier
- Vervang na oplevering de bovengenoemde items door iets naar eigen wens dat je zelf veel goedkoper aangeschaft hebt.
- Verkoop de door de projectleverancier geplaatste items (op marktplaats) voor een schappelijke prijs.

Onder de streep heb je dan garantie op de badkamer vanuit 1 partij en zit je qua kosten ergens tussen belachelijk duur via de projectleverancier en goedkoper via een 3de partij.

[ Voor 8% gewijzigd door Farmerwood op 04-04-2022 11:56 . Reden: E.e.a iets duidelijker omschreven ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MemeMaster
Farmerwood schreef op maandag 4 april 2022 @ 11:48:
Als ik de verhalen momenteel zo lees lijkt onder de streep een goede strategie:
- Neem bij je projectleverancier mooie tegels af
- Laat aansluitingen op de gewenste locatie aanbrengen met de goedkoopste wastafel/douche/bad/radiator/etc
- Vervang na oplevering de bovengenoemde items door iets naar eigen wens dat je zelf veel goedkoper aangeschaft hebt.
- Verkoop de door de projectleverancier geplaatste items (op marktplaats) voor een schappelijke prijs.

Onder de streep heb je dan garantie op de badkamer vanuit 1 partij en zit je qua kosten ergens tussen belachelijk duur via de projectleverancier en goedkoper via een 3de partij.
Je eerste punt werkt bij veel projecten al niet. Je kunt geen tegels afnemen als je de rest van de badkamer ook niet afneemt. Ze gaan ook geen aansluitingen voor je plaatsen op gewenste locaties. Het is casco of niks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
MemeMaster schreef op maandag 4 april 2022 @ 11:53:
[...]
Je eerste punt werkt bij veel projecten al niet. Je kunt geen tegels afnemen als je de rest van de badkamer ook niet afneemt. Ze gaan ook geen aansluitingen voor je plaatsen op gewenste locaties. Het is casco of niks.
Daarom dus ook het punt om de goedkoopste items af te nemen via de projectleverancier zodat ze het wel voor je plaatsen.
Heb de post iets bijgewerkt om dat duidelijker te maken.

[ Voor 6% gewijzigd door Farmerwood op 04-04-2022 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MemeMaster
Farmerwood schreef op maandag 4 april 2022 @ 11:54:
[...]

Daarom dus ook het punt om de goedkoopste items af te nemen via de projectleverancier zodat ze het wel voor je plaatsen.
Ja maar dan moet je alsnog de badkamer met tegels openbreken omdat je een ander soort bad wil en ze daar geen aansluiting voor hebben gerealiseerd?

Het gaat bij deze mensen niet alleen om de meubels ze willen ook andere aansluitingen.

Ik wilde bijvoorbeeld een losstaand bad mijn aannemer ging niet een aansluiting voor mij daarvoor maken als ik dat niet afneem bij hun projectleverancier. En de standaardoptie bij ons was een betegeld bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
MemeMaster schreef op maandag 4 april 2022 @ 11:53:
[...]

Dat verschilt ook per project. Wij zijn gekoppeld aan Arvero in Duiven en kunnen precies kiezen wat we afnemen. Zo is de radiator komen te vervangen en worden bij de muren buiten de natte zones alleen een plint van tegels geplaatst (al zijn deze nauwelijks goedkoper dan de standaard tegel tot het plafond), achteraf komt we op deze muren met betonciré.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
MemeMaster schreef op maandag 4 april 2022 @ 11:58:
[...]

Ja maar dan moet je alsnog de badkamer met tegels openbreken omdat je een ander soort bad wil en ze daar geen aansluiting voor hebben gerealiseerd?

Het gaat bij deze mensen niet alleen om de meubels ze willen ook andere aansluitingen.

Ik wilde bijvoorbeeld een losstaand bad mijn aannemer ging niet een aansluiting voor mij daarvoor maken als ik dat niet afneem bij hun projectleverancier. En de standaardoptie bij ons was een betegeld bad.
Dan neem je dus het allergoedkoopste losstaande bad af bij de projectleverancier met aansluitingen op dezelfde plekken als het bad dat je eigenlijk wil plaatsen.
Een losstaand bad lijkt me nogal te vervangen. Bij een betegeld bad zou ik meteen de definitieve keuze doen. Dat is gewoon te lastig om achteraf te vervangen.

Mijn 'advies'/samenvatting is ook vooral gericht op de items die makkelijk te vervangen zijn.
Je zult altijd de afweging moeten maken tussen extra betalen of de extra tijd die je erin wil steken om iets goedkoper uit te zijn onder de streep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

MemeMaster schreef op maandag 4 april 2022 @ 11:35:
[...]

Als ik het heb over aanbod bedoel ik ook de online webshop. Wij willen specifiek een halfvrijstaand hoekbad, bij Plieger hebben ze een enkeling, maar niet in de diepte die wij willen. Overkomelijk.
Wastafelmeubel heeft Plieger simpelwel niet in onze wens. Wij willen een plank waar de waskommen op komen. Zij hebben wel iets vergelijkbaars, maar net in de kleur die wij willen (en 1000 euro voor een plank, lol).

Het is bij ons inderdaad ook alles of niets. Tegels wel afnemen badkamer niet is geen optie helaas. Dus het zal bepalend zijn of wij tegels naar wens kunnen vinden. Een kennis van ons heeft over de standaard tegels heen getegeld omdat ze het niet mooi vond. Dat wil ik ook niet.
Farmerwood schreef op maandag 4 april 2022 @ 12:02:
[...]

Dan neem je dus het allergoedkoopste losstaande bad af bij de projectleverancier met aansluitingen op dezelfde plekken als het bad dat je eigenlijk wil plaatsen.
Een losstaand bad lijkt me nogal te vervangen. Bij een betegeld bad zou ik meteen de definitieve keuze doen. Dat is gewoon te lastig om achteraf te vervangen.

Mijn 'advies'/samenvatting is ook vooral gericht op de items die makkelijk te vervangen zijn.
Je zult altijd de afweging moeten maken tussen extra betalen of de extra tijd die je erin wil steken om iets goedkoper uit te zijn onder de streep.
Wij willen een halfvrijstaand bad bovenop de tegels. Dus eerst tegelen, daarna bad erop. Stel we vervangen het bad naderhand, moeten de afvoeren 1:1 op dezelfde plekken zitten? Of is dat flexibel aan te sluiten?

[ Voor 26% gewijzigd door HollovVpo1nt op 04-04-2022 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:26
Deveon schreef op maandag 4 april 2022 @ 12:01:
[...]

Dat verschilt ook per project. Wij zijn gekoppeld aan Arvero in Duiven en kunnen precies kiezen wat we afnemen. Zo is de radiator komen te vervangen en worden bij de muren buiten de natte zones alleen een plint van tegels geplaatst (al zijn deze nauwelijks goedkoper dan de standaard tegel tot het plafond), achteraf komt we op deze muren met betonciré.
wij hadden ook arvero: die tent is top, in de zin van flexibiliteit. Prijs kun je soms wat van vinden, maar afkopen van risico's is ook wat waard en ze denken echt mee. (In ons geval bijvoorbeeld: geen fontein in de wc beneden want die kun je goedkoper zelf ophangen, maar we maken de aansluitingen wel helemaal rond, inclusief een filterkraantje, zodat zelfs je schoonmoeder de boel kan aansluiten) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_Donselaar
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:03
Deveon schreef op maandag 4 april 2022 @ 12:01:
[...]

Dat is ook onze projectleverancier. Het viel ons op hoeveel er bij hun mogelijk was in positieve zin. 12 jaar geleden bij onze huidige nieuwbouwwoning hebben wij de badkamer en toilet wel casco op laten leveren omdat er niets mogelijk was via de projectleverancier (zonder dat daar de hoofdprijs voor betaald werd)

Ook nu hebben wij overwogen om casco op te laten leveren en het achteraf via een 3e partij te doen, echter was dat kostentechnisch niet goedkoper ivm de hoge kosten voor arbeid. Bijkomend is het voordeel van klaar bij oplevering en garantie via de bouwer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MemeMaster
Farmerwood schreef op maandag 4 april 2022 @ 12:02:
[...]

Goedkoop losstaand bad van plieger 8)7, dan ben je beter af met casco. Maar ik snap je punt. Een losstaand bad is alleen niet makkelijk te vervangen als je het gaat vervangen voor een bad met andere afmetingen dan sluiten de vloertegels niet meer aan. Maar wat je zegt werkt inderdaad prima als het makkelijk te vervangen badmeubels betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJkijk
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 29-12-2023
[...]

Wij moesten ook naar BMN (delft) voor de tegels. Wij waren daar wel tevreden over. Behoorlijk ruime keuze en geen al te absurde prijzen. Van anderen uit het project hebben we begrepen dat zij ook tegels mochten opnemen buiten het assortiment van BMN (die ze ergens anders hadden gezien), dus dat zouden jullie ook kunnen vragen. Hopelijk komen jullie er ook goed uit.

Buiten de tegels zijn wij inderdaad ook zoveel mogelijk voor het standaard/goedkoop sanitair gegaan (vervallen kan in ons project niet), dat vervangen we dan later wel. Prijzen voor sanitair waren echt belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

IJkijk schreef op maandag 4 april 2022 @ 12:22:
[...]

Wij moesten ook naar BMN (delft) voor de tegels. Wij waren daar wel tevreden over. Behoorlijk ruime keuze en geen al te absurde prijzen. Van anderen uit het project hebben we begrepen dat zij ook tegels mochten opnemen buiten het assortiment van BMN (die ze ergens anders hadden gezien), dus dat zouden jullie ook kunnen vragen. Hopelijk komen jullie er ook goed uit.

Buiten de tegels zijn wij inderdaad ook zoveel mogelijk voor het standaard/goedkoop sanitair gegaan (vervallen kan in ons project niet), dat vervangen we dan later wel. Prijzen voor sanitair waren echt belachelijk.
Dank voor deze tip. als de tegels naar wens geplaatst kunnen worden, dan is dat al een +.
We kunnen vanaf morgen pas kijken bij BMN.
MemeMaster schreef op maandag 4 april 2022 @ 12:19:
[...]

Goedkoop losstaand bad van plieger 8)7, dan ben je beter af met casco. Maar ik snap je punt. Een losstaand bad is alleen niet makkelijk te vervangen als je het gaat vervangen voor een bad met andere afmetingen dan sluiten de vloertegels niet meer aan. Maar wat je zegt werkt inderdaad prima als het makkelijk te vervangen badmeubels betreft.
Ik heb een relatief goedkoop halfvrijstaand bad gevonden bij plieger, wat ik indien mogelijk voor een ander zou willen vervangen. Het bad wil ik over de tegels heen hebben. De vraag wat je zult zien bij een vervanging.

[ Voor 29% gewijzigd door HollovVpo1nt op 04-04-2022 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
HollovVpo1nt schreef op maandag 4 april 2022 @ 12:31:
[...]

Dank voor deze tip. als de tegels naar wens geplaatst kunnen worden, dan is dat al een +.
We kunnen vanaf morgen pas kijken bij BMN.

[...]

Ik heb een relatief goedkoop halfvrijstaand bad gevonden bij plieger, wat ik indien mogelijk voor een ander zou willen vervangen. Het bad wil ik over de tegels heen hebben. De vraag wat je zult zien bij een vervanging.
Je wilt je badkamer laten tegelen en dan het bad ná het tegelen plaatsen en later weer weghalen?

Kan je niet beter een een tweetje maken met de uitvoerder en die voor een krat bier dat hele ding niet laten plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Toppe schreef op maandag 4 april 2022 @ 12:45:
[...]

Je wilt je badkamer laten tegelen en dan het bad ná het tegelen plaatsen en later weer weghalen?

Kan je niet beter een een tweetje maken met de uitvoerder en die voor een krat bier dat hele ding niet laten plaatsen?
Hoe wil je dat doen als je de bouwplaats niet eens op kunt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Toppe schreef op maandag 4 april 2022 @ 12:45:
[...]

Je zou kunnen vragen wie de installateur is. Plieger installeert zelf niet. Soms kan het, soms niet. Hangt van het project af. Officieel mag het niet. Ik zou juist zeggen, goh, scheelt je werk...

[ Voor 7% gewijzigd door HollovVpo1nt op 04-04-2022 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Requiem19 schreef op maandag 4 april 2022 @ 12:45:
[...]

Hoe wil je dat doen als je de bouwplaats niet eens op kunt?
Het is geen Fort Knox, dat hek staat overdag gewoon open hoor :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Andere vraag, ik heb op de begaande grond het toilet garnituur opgehangen met TigerFix. Kost zo rond een euro of 8 voor een zakje waarmee je twee/drie accessories kan ophangen. Werkt prima, zit stevig vast en boren is niet nodig.

Nu zoek ik eigelijk een alternatief waarvan de inhoud groter is omdat ik nog aardig wat dingen moet ophangen.

Meest mooie is een 2K systeem, maar wat ik zoek, echt een goed alternatief vind ik niet.

Iemand al een zoek tocht gestart en geslaagd?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Toppe schreef op maandag 4 april 2022 @ 13:04:
Andere vraag, ik heb op de begaande grond het toilet garnituur opgehangen met TigerFix. Kost zo rond een euro of 8 voor een zakje waarmee je twee/drie accessories kan ophangen. Werkt prima, zit stevig vast en boren is niet nodig.

Nu zoek ik eigelijk een alternatief waarvan de inhoud groter is omdat ik nog aardig wat dingen moet ophangen.

Meest mooie is een 2K systeem, maar wat ik zoek, echt een goed alternatief vind ik niet.

Iemand al een zoek tocht gestart en geslaagd?
Wij hebben die TigerFix voor hetzelfde doel gebruikt. Had er eigenlijk geen hele hoge verwachtingen van, maar het zit inmiddels al een jaar en zit nog steeds goed vast. Zelf het gewicht van een 4-jarige heeft de toiletrolhouder tot nu toe gehouden.

Mijn vrouw heeft nog wel gekeken naar alternatieven, ook met grotere inhoud, maar toen niets gevonden. Hou me aanbevolen als je iets vindt. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 23:15

fmb

wortelsoft schreef op zondag 3 april 2022 @ 09:47:
[...]

Voor bij de voordeur is zoiets inderdaad wel een goede optie! Geeft me weer een idee om te gaan bekijken.
Die lamp van (de vrouw van ;) ) @Source90 hebben wij ook. Naast vorm was ook functie een keuze aspect; deze lamp is niet zo hoog en past nog net boven de deuren. Typisch iets wat je gauw over het hoofd zou kunnen zien…

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rubenos
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:49
Al wat maanden actiever hier. Ook al veel gehad aan jullie tips en ervaringen. Tijd voor een introductie :w

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 0% gewijzigd door rubenos op 04-04-2022 14:27 . Reden: Prijzen toegevoegd ]

Mitsubishi SUZ-SWM60 VA warmtepomp / PV Zuid: 3805WP / Noord: 830WP / Orcon MaxComfort-500 WTW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Source90
  • Nu online
fmb schreef op maandag 4 april 2022 @ 13:53:
[...]

Die lamp van (de vrouw van ;) ) @Source90 hebben wij ook. Naast vorm was ook functie een keuze aspect; deze lamp is niet zo hoog en past nog net boven de deuren. Typisch iets wat je gauw over het hoofd zou kunnen zien…
Hahaha, deze "feature" ontdekte ik bij toeval. Niet in mij opgekomen om dat te meten, todat ik de deur open deed en het exact past:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ajl_ipsOzB72wbmFz0VKTK3aWf4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iKa2s6RTk9AkDaPmxBLjpkAJ.jpg?f=fotoalbum_large

Vinger dikte ruimte :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wortelsoft
Farmerwood schreef op maandag 4 april 2022 @ 13:08:
[...]

Wij hebben die TigerFix voor hetzelfde doel gebruikt. Had er eigenlijk geen hele hoge verwachtingen van, maar het zit inmiddels al een jaar en zit nog steeds goed vast. Zelf het gewicht van een 4-jarige heeft de toiletrolhouder tot nu toe gehouden.

Mijn vrouw heeft nog wel gekeken naar alternatieven, ook met grotere inhoud, maar toen niets gevonden. Hou me aanbevolen als je iets vindt. :)
Weer een item voor de approved by Tweakerstm lijst.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:57
wortelsoft schreef op maandag 4 april 2022 @ 14:55:
[...]

Weer een item voor de approved by Tweakerstm lijst.
Misschien moet dit een plekje in de OP krijgen onder de noemer van gebrek aan inspiratie en snel klaar willen zijn ;)
Pagina: 1 ... 104 ... 359 Laatste

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in Ervaringen met het bouwen van een eigen huis - Deel 3
Discussie over master - slave installatie en het bouwbesluit mag in Master - slave in nieuwbouw en het bouwbesluit

To kookgroep or not to kookgroep. Discussie staat hier: Het grote kookplaat aansluiten topic Je hebt minder kans om het aan te laten passen dan je denkt.