12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Het is niet ongebruikelijk als een coureur in een nieuwe auto komt de setup van de langer zittende teamgenoot "leent" zeker als het even niet loopt of ze zoekende zijn.sanderb schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:06:
[...]
Ik sta er overigens wel van te kijken dat Perez op dit moment gewoon met de afstelling van Max rijdt. Dat je die op zaterdag als basis neemt en nog gaat finetunen aan je rijstijl kan ik ergens wel begrijpen, maar ik verwacht van een coureur met die hoeveelheid ervaring toch ook wel dat je zelf een auto kan afstellen met je engineers.
Het is wel het teken dat hij nog niet 1 is met de auto en dat moet je wel zijn om het maximale eruit te krijgen.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Dat bedoelt hij niet denk ik. Hij bedoelt opschroeven van het vermogen t.o.v. de vorige races. Ze zijn redelijk voorzichtig begonnen en nu elke race een wat hoger vermogen instellen bij begin van de Q.Kenhas schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:06:
[...]
Het vermogen opschroeven , is er al een tijdje niet meer bij. Op zaterdag moeten ze de setting kiezen en dat telt dan voor de rest van het weekend. Dat is bij ieder team zo, ook de Mercedes klantenteams.
[...]
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Als je dezelfde hoeveelheid energie er voor twee of voor drie seconden in blijft gooien, dan klopt het wel ja. Maar of de hoeveelheid energie gelijk is, dat durf ik niet zo te stellen. Ik zou zelf denken dat met de stijl van Lewis meer van het loopoppervlak vraagt en Max ook meer van het gebeuren erin. Misschien dat het loopoppervlak van Lewis er daarom ook twee keer zo slecht uitzat. Een kortere bocht gooi je in korte tijd meer energie erin, maar dat komt nog niet direct diep. Met de langere bocht gooi je wat minder energie erin (minder frictie) voor een langere tijd erin. Dus kan de temperatuur langzaam ook meer in de band komen.Kenhas schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:49:
[...]
Hoe langer je de band belast, hoe hoger de temperatuur en hoe hoger de kans op oververhitting.
Beter 2seconden meer load waardoor de temperatuur van 50 van 70 graden gaat dan 3 seconden waardoor de temperatuur van 50 naar 90 gaat terwijl oververhitting start vanaf 85 of zo (cijfers zijn fictief, gewoon om het punt te verduidelijken)
Vooral de medium snelle bochten zouden het verschil maken.
Los van deze discussie laat ik de video maar verder. Een vergelijk als deze gaat al meteen mank als je bedenkt dat Red Bull rapper door de bochten gaat (bouw, keuze, ...) en Mercedes op de rechtere stukken. En op de rechte stukken heb je nu eenmaal minder frictie. Andere kant heeft de Mercedes mogelijk teveel koppel waardoor je er in warmere omstandigheden veel meer op moet letten. Alleen in dezelfde auto kun je iets zeggen over of de één een economischere stijl heeft dan de ander.
Over die lekker band bij de pitstop van GIO... Er goed opgemerkt door die engineer. Hadden ze ook veel later achter kunnen komen en een hele ronde moeten missen
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Probleem is altijd doet ie of doet ie 't niet?!Icephase schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:22:
Ik had echt het gevoel dat Max rond rondje 55 nog een stop zou doen naar de softs. Bottas was toen net binnen geweest geloof ik (die was in elk geval net ingehaald door Lewis), hij had nog 10-11 s voorsprong op Hamilton en zou dan zo'n 15 s achter hem de baan weer op komen. Met nog 11 rondjes te gaan zou hij hem dan kunnen pakken in de eindfase (op de rode band was Verstappen echt wel weer veel sneller dan Lewis!).
Of net niet, maar dan heb je het in elk geval geprobeerd, nu was het gewoon een kwestie van naar de slachtbank laten leiden...
Rijdt je m uit en blijf je als VER nummer 1 dan is het geweldig gedaan. Lukt het niet is het een tactische fout.
Rijdt je m uit en wordt je nummer 2 zoals nu dan is het waarom niet gegokt en doorgereden...
Maar daar in Engeland zitten volgens mij best wel een hoop mensen achter een pc die alle data real time hebben en callen of het wel of geen kans is om een bepaalde tactiek toe te passen. Kortom, we zullen het nooit weten. Misschien in een parallel universum
Maar nu is VER aan de beurt om eens 2 x 1ste te worden..houden we het een beetje leuk aan de top.
Monaco zie ik nog wel gebeuren, maar Baku daarna, dat zal toch lastig worden verwacht ikNoahAmber schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:23:
[...]
Maar nu is VER aan de beurt om eens 2 x 1ste te worden..houden we het een beetje leuk aan de top.
Vincere Per Belli
Ik heb het overzicht niet mbt wat nog komen gaat, maar het steeds net niet redden gaat 'm uiteindelijk in de kont bijten. Het lijkt wel alsof MER het zich bijna kan permitteren om ze er even aan te laten ruiken bij RBR, maar ook alleen met Max want Checo kan het ook (nog steeds) niet.peeth schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:34:
[...]
Monaco zie ik nog wel gebeuren, maar Baku daarna, dat zal toch lastig worden verwacht ik
Mijn boefje is liev!
Voor alle duidelijkheid, is niet mijn uitleg é. Is maar iets dat ik enkele jaren geleden eens hoorde (dacht dat Verstappen toen zelfs nog niet in F1 zat) in een tijd dat dergelijke filmpjes echt bedoeld waren om informatief te zijn en niet moesten dienen om geld per xxx clicks binnen te halen. Die uitleg leek me toen wel logisch en plausibel.Dadona schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:22:
[...]
Als je dezelfde hoeveelheid energie er voor twee of voor drie seconden in blijft gooien, dan klopt het wel ja. Maar of de hoeveelheid energie gelijk is, dat durf ik niet zo te stellen. Ik zou zelf denken dat met de stijl van Lewis meer van het loopoppervlak vraagt en Max ook meer van het gebeuren erin. Misschien dat het loopoppervlak van Lewis er daarom ook twee keer zo slecht uitzat. Een kortere bocht gooi je in korte tijd meer energie erin, maar dat komt nog niet direct diep. Met de langere bocht gooi je wat minder energie erin (minder frictie) voor een langere tijd erin. Dus kan de temperatuur langzaam ook meer in de band komen.
Maar mocht er een technisch meer onderlegd persoon een beter uitleg hebben, graag. Is al jaren dat het me opvalt dat Hamilton bochten korter rondt (en Bottas ook maar in veel mindere mate). Misschien kan die persoon het in het algemeen topic zetten. Interessant voor iedereen
Ik weet niet of je zoveel minder energie in de band stopt door de langere bocht. Per slot van rekening ga je ook een stuk sneller als je de bocht ruim neemt.
Maar zoals gezegd, ben geen bandenexpert
Ah, zo had ik het niet gelezen. is mogelijk.hansvk schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:49:
[...]
Dat bedoelt hij niet denk ik. Hij bedoelt opschroeven van het vermogen t.o.v. de vorige races. Ze zijn redelijk voorzichtig begonnen en nu elke race een wat hoger vermogen instellen bij begin van de Q.
Maar aan de andere kant, waarom zou Mercedes voorzichtig beginnen. Het is toch geen radicaal nieuwe motor maar een verderzetting van de motor van vorig jaar?
Ik weet ook niet of het zo is. Probeerde alleen de post te verklaren.Kenhas schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:57:
[...]
Ah, zo had ik het niet gelezen. is mogelijk.
Maar aan de andere kant, waarom zou Mercedes voorzichtig beginnen. Het is toch geen radicaal nieuwe motor maar een verderzetting van de motor van vorig jaar?
Ik denk eerder dat ze de aero en afstelling steeds beter voor elkaar hebben. Mogelijk dat ze daardoor wel wat meer vermogen kunnen 'mappen' zonder dat het teveel invloed heeft op bandenslijtage.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Die continue stroom eigenpijperij. Aaargh. Als hij echt iets cruciaals zou leren houd hij dat voor zich. Dit is gewoon weer marketing. Lewis is al het hele seizoen alleen maar overal en altijd bezig om te benadrukken hoe ervaren hij bezig is en hoe onverstandig en fouten makend Max bezig is.Exocet schreef op zondag 9 mei 2021 @ 22:20:
I learnt more about Verstappen in Spanish GP than all other races put together, says Hamilton
https://www.formula1.com/...YoRS1RNe6xQ1q71fw5BL.html
Getverdegetver.
En dat narratief verkoopt als zoete broodjes bij de Engelse pers. Max komt nog wel maar nu moet eerst de oude meester de protégé verslaan. Voor de extra glans ipv de makkelijke titels.
Ik voorzie een ergere hetze dan begin 2018 zodra Max ook maar het geringste foutje maakt. Zoals crashen, je neus aan gort rijden en achteruit de baan op rijden. Of zo iets.

een treffende spreuk
[ Voor 6% gewijzigd door JB op 10-05-2021 17:06 ]
Mijn boefje is liev!
Dit, de 'oooh, maar RBR is echt de beste' terwijl Bottas derde wordt, gezeur over banden, Toto die ff de fia belt, etc etc etc - alles lijdt ertoe dat ik nu niet echt denk: "Joepie. Er komen nog 19 races!"pro_6or schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:54:
[...]
Die continue stroom eigenpijperij. Aaargh. Als hij echt iets cruciaals zou leren houd hij dat voor zich. Dit is gewoon weer marketing. Lewis is al het hele seizoen alleen maar overal en altijd bezig om te benadrukken hoe ervaren hij bezig is en hoe onverstandig en fouten makend Max bezig is.
Getverdegetver.
En dat narratief verkoopt als zoete broodjes bij de Engelse pers. Max komt nog wel maar nu moet eerst de oude meester de protégé verslaan. Voor de extra glans ipv de makkelijke titels.
Ik voorzie een ergere hetze dan begin 2018 zodra Max ook maar het geringste foutje maakt. Zoals crashen, je neus aan gort rijden en achteruit de baan op rijden. Of zo iets.
Oh, en dat ook.JB schreef op maandag 10 mei 2021 @ 17:05:
@pro_6or Precies dit! En om het compleet te maken; een superiore auto om het perfect weg te zetten allemaal. Max is de enige die ze een beetje bij kan houden. Hoeveel coureurs wil je er nog aan verslijten bij RBR. Als Perez straks mee kan, dan vreet ik een beer want ik geloof het gewoonweg niet.
[ Voor 17% gewijzigd door pjottum op 10-05-2021 17:07 . Reden: dit en dat. ]
ping 127.212.23.124
Of hoe je zaken toch maar weer kunt verdraaien om een anti-hamilton post te kunnen maken.pro_6or schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:54:
[...]
Die continue stroom eigenpijperij. Aaargh. Als hij echt iets cruciaals zou leren houd hij dat voor zich. Dit is gewoon weer marketing. Lewis is al het hele seizoen alleen maar overal en altijd bezig om te benadrukken hoe ervaren hij bezig is en hoe onverstandig en fouten makend Max bezig is.
Getverdegetver.
Hij zegt dat, door dicht achter Verstappen te rijden, hij veel heeft bijgeleerd over het gedrag van de Red Bull. Is dat zo raar?
Voor de rest heeft hij nergens benadrukt dat Verstappen fouten maakt. Hij (en ik dacht Mercedes als team zelf ook) heeft gezegd dat ze nu races hebben gewonnen door het ongeluk en fouten van Red Bull en dat dit niet zou mogen. Ze mogen niet uitgaan van fouten van anderen maar door zelf beter te zijn.
Als je dat al op zo'n manier leest...
Volgens mij is dit geen eigenpijperij maar gewoon toegeven dat hij zelf al veel geluk heeft gemaaktLewis Hamilton believes he is only leading the F1 2021 championship because Red Bull are "making a lot of mistakes
Zo'n beetje hetzelfde als de commentaar hier (niet van jou) op de radio call die we hoorden van Wolff richting FIA. Het is de eerste keer dat zoiets wordt uitgezonden. Er zijn al verschillende opmerkingen daarover geweest maar voor de gemakkelijkheid wordt even achterwege gelaten dat ieder team bijna constant berichten roept richting wedstrijdleiding, zodat er toch maar weer een "anti"-post kan gezet worden. Ik kan me niet voorstellen dat er ook maar iemand is die denkt dat die boodschap van Wolff de enigste was die richting wedstrijdleiding ging
Mijn boefje is liev!
Maar als je dan alles wint en dan zegt: oh, dat ging maar net goed - dan ben je aan het downplayen.
Wellicht speelt Ham wel mindgames met ons. Kan ook.
ping 127.212.23.124
Hij moet er voor werken, zeker. Dat is ook mooi om te zien tot nu toe dit seizoen maar het voelt zo kansloos. Wat als Max er niet was? Weer een jaar 1-2 en half gas wedstrijden voor MER? Waarom kan niemand mee?pjottum schreef op maandag 10 mei 2021 @ 17:18:
@JB We dromen toch elk jaar weer van een ander podium, de doorbraak van een ander team, de fail van de sporedrive, een coredump van de Mercedes - het gebeurd gewoon niet. Dat is jammer, maar het is niet anders.
Maar als je dan alles wint en dan zegt: oh, dat ging maar net goed - dan ben je aan het downplayen.
Wellicht speelt Ham wel mindgames met ons. Kan ook.
Mijn boefje is liev!
En als Mercedes zegt dat Red Bull één van de favorieten is, dan is het toch zo?
Er zit zeer veel politiek geblaat tussen en veel psychologische oorlogsvoering. Maar als ik de interactie zie tussen Hamilton en Verstappen als de quali of race voorbij is, dan kunnen die twee prima door één deur. Meer dan de meeste mensen hier. Gisteren was mooi te zien, tijdens het interview van Bottas na de race, dat Hamilton en Verstappen lekker stonden te keuvelen
Ik heb echt de indruk dat die twee in een klasse apart rijden en mekaar naar een nog hoger niveau tillen
[ Voor 8% gewijzigd door Kenhas op 10-05-2021 17:22 ]
Wanneer heb je Max ooit horen zeggen dat hij Lewis nu precies door heeft, weet hoe hij rijd etc. Of dat Lewis nu toch wel grote fouten maakt, nu de strijd er is etc.Kenhas schreef op maandag 10 mei 2021 @ 17:08:
[...]
Of hoe je zaken toch maar weer kunt verdraaien om een anti-hamilton post te kunnen maken.
Hij zegt dat, door dicht achter Verstappen te rijden, hij veel heeft bijgeleerd over het gedrag van de Red Bull. Is dat zo raar?
Voor de rest heeft hij nergens benadrukt dat Verstappen fouten maakt. Hij (en ik dacht Mercedes als team zelf ook) heeft gezegd dat ze nu races hebben gewonnen door het ongeluk en fouten van Red Bull en dat dit niet zou mogen. Ze mogen niet uitgaan van fouten van anderen maar door zelf beter te zijn.
Als je dat al op zo'n manier leest...
[...]
Volgens mij is dit geen eigenpijperij maar gewoon toegeven dat hij zelf al veel geluk heeft gemaakt
Zo'n beetje hetzelfde als de commentaar hier (niet van jou) op de radio call die we hoorden van Wolff richting FIA. Het is de eerste keer dat zoiets wordt uitgezonden. Er zijn al verschillende opmerkingen daarover geweest maar voor de gemakkelijkheid wordt even achterwege gelaten dat ieder team bijna constant berichten roept richting wedstrijdleiding, zodat er toch maar weer een "anti"-post kan gezet worden. Ik kan me niet voorstellen dat er ook maar iemand is die denkt dat die boodschap van Wolff de enigste was die richting wedstrijdleiding ging
Ik denk dat het weldegelijk bespelen van de pers is. Dat is al niet nodig want de pers staat al voltallig klaar om dit seizoen aan Lewis te gunnen, “ondanks de erg goede Max die toch net iets te veel fouten maakte maar de geslepen vos Lewis niet”. Dat narratief is al lopende.
Als ik poker en ik zie jou elke keer je ringvinger opkrullen wanneer je bluft dan ga ik echt niet zeggen dat ik dat gezien heb, of ueberhaupt dat er dingen te zien zijn.
Edit, ik ben niet anti Hamilton trouwens. Hij is een fantastische coureur, maar waarom hij toch altijd maar die (volgens jou niet dan) mindgames nodig denkt te hebben. Beyond me.
[ Voor 4% gewijzigd door pro_6or op 10-05-2021 17:28 ]
een treffende spreuk
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Moest gelijk aan dit fragment denkenpro_6or schreef op maandag 10 mei 2021 @ 17:25:
[...]
Als ik poker en ik zie jou elke keer je ringvinger opkrullen wanneer je bluft dan ga ik echt niet zeggen dat ik dat gezien heb, of ueberhaupt dat er dingen te zien zijn.
Hij had wel een nieuwe. 1 set. Daar heeft hij 40 ronden op gereden. Hij had alleen de 2e set niet meer. Die had hij tijdens fp2 meen ik gebruikt. Ik denk om te testen welke pace ze dachten te kunnen halen meteen 1 stopper.zonoskar schreef op maandag 10 mei 2021 @ 17:33:
Waarom had Max eigenlijk geen nieuwe Gele band meer in de race? Heeft hij daar teveel op gereden in de trainingen ofzo? Of was dat omdat Pirelli gezegd had dat Rood-Geel-Rood het snelst was en ze bij RBR geen track positie willen opgeven door te pitten naar Rood toen Bottas gepit had?
een treffende spreuk
Die ene quote is ook niet zo heel gek, en na zoveel jaar persmomenten ben je ook weer blij als je weer eens wat nieuws kan bedenken om te zeggen lijkt me....Kenhas schreef op maandag 10 mei 2021 @ 17:20:
@JB tuurlijk, er zal zeer veel downplayen tussen zitten. Maar die quote van Hamilton is, voor mij, geen downplayen maar gewoon realiteit. Ze hebben al gewoonweg veel geluk gehad. Zonder de fouten van Red Bull had Verstappen al ruim op kop gestaan in het klassement.
En als Mercedes zegt dat Red Bull één van de favorieten is, dan is het toch zo?
Er zit zeer veel politiek geblaat tussen en veel psychologische oorlogsvoering. Maar als ik de interactie zie tussen Hamilton en Verstappen als de quali of race voorbij is, dan kunnen die twee prima door één deur. Meer dan de meeste mensen hier. Gisteren was mooi te zien, tijdens het interview van Bottas na de race, dat Hamilton en Verstappen lekker stonden te keuvelen
Ik heb echt de indruk dat die twee in een klasse apart rijden en mekaar naar een nog hoger niveau tillen
Tegelijkertijd gaat het om het totaalplaatje en op een gegeven moment gaan mensen zich ergeren aan dat geneuzel van o.a. telkens die (onterechte) underdog positie, paniekerig oh mijn tyres zijn shot en dan nog tig ronden door rijden etc, gaap.
En qua psychologische oorlogingsvoering lijkt het me vrij nutteloos want heb niet het idee dat Max zich daar door laat beinvloeden.
Ik zou zeggen 'keep it real' maar goed iedere coureur heeft zijn eigen stijl en dat is ook verder prima anders werd het een saaie boel..
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Teveel gebruikt in de trainingen ja. Zowel Hamilton als Bottas hadden een set gebruikte en een set nieuwe gele, Verstappen had alleen maar een set nieuwe gele, geen gebruikte meer. Hij had wel een nieuwe set rode itt de Mercs. Dat is altijd een gok, waarschijnlijk ingegeven door hoe de auto's presteren op elke band. Waarschijnlijk was S-M-S ook de tactiek die ze in gedachten hadden in eerste instantie, dus hebben ze daarvoor de juiste setjes banden ingeleverd. Dus de tweede Medium ingeleverd, een setje hards overgelaten voor bij een vroege SC en een nieuw setje Soft voor het einde van de race.zonoskar schreef op maandag 10 mei 2021 @ 17:33:
Waarom had Max eigenlijk geen nieuwe Gele band meer in de race? Heeft hij daar teveel op gereden in de trainingen ofzo? Of was dat omdat Pirelli gezegd had dat Rood-Geel-Rood het snelst was en ze bij RBR geen track positie willen opgeven door te pitten naar Rood toen Bottas gepit had?
Alleen was er tijdens de race geen mogelijkheid voor hem om daarvan af te wijken. Niet toen Hamilton pitte voor zijn tweede set Mediums, want dan had hij hetzelfde tempo de rest van de race moeten rijden op Softs, die maar marginaal sneller waren (dus inhalen is onwaarschijnlijk) en wel eerder kapot gaan. Daardoor heeft Bottas juist ook de kans op zijn Mediums Verstappen in te halen tegen het einde. Waar Red Bull vooral enorm op zat te wachten was een safety car met Hamilton op +14s ofzo, waardoor er voor hem geen realistische kans op een pitstop was als hij niet op gebruikte (itt nieuwe) softs achter Verstappen terecht zou willen komen. Als Mercedes Bottas niet naar binnen had gehaald voor de snelste ronde was dat voor Verstappen ook geen optie meer geweest.
Met een extra set Mediums in plaats van de Softs geef je het mogelijke voordeel van de Softs op maar dat had in deze situatie wel kunnen schelen, al was het maar heel gering. Perez was nergens om druk te zetten dus Mercedes had met beide auto's de regie in handen. De overcut van Verstappen (schijnbaar onbedoeld) was hem zeker geen tweede keer gelukt. Je moet zo ontzettend gokken dat je op precies het juiste moment naar binnen gaat voor die tweede set Mediums en dat de banden van Hamilton voldoende kapot zijn dat je de leiding kan pakken, maar dan zit hij alsnog vlak achter je voor de rest van de race. Helemaal als hij gewoon achter je aan de pits in rijdt, en dan heb je daar ook nog eens het risico dat je je plek verliest door een slechte stop. Op bijna elk moment heeft Hamilton het initiatief voor de undercut en on-track had Verstappen hem waarschijnlijk op Mediums niet in kunnen halen.
Zal ook te maken hebben met welke banden ze mee nemen, RBR lijkt beter op de zachtere type banden waar MB beter is op de hardere type banden.peeth schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:34:
[...]
Monaco zie ik nog wel gebeuren, maar Baku daarna, dat zal toch lastig worden verwacht ik
Mogelijk als we de volgende 2 GPs op de zachtste compounts rijden dat RBR wel degelijk een groot voordeel hebben.
Dat zeggen ze allemaal. Nico Rosberg loopt nog steeds met een trauma rond en die heeft een kampioenschap gewonnen van Hamilton!Help!!!! schreef op maandag 10 mei 2021 @ 17:49:
En qua psychologische oorlogingsvoering lijkt het me vrij nutteloos want heb niet het idee dat Max zich daar door laat beinvloeden.
Bij "echte" oorlog zie direct dat iemand gewond is, bij psychologische oorlogsvoering niet, daar kun je hooguit achteraf redeneren dat er iets aan de hand is.
Volgens mij is Verstappen juist heel gevoelig voor wat Hamilton doet. Ook zonder Hamilton kom Verstappen regelmatig nogal gefrustreerd over.
Ik zie ieder weekend wel een prik van Hamilton richting Verstappen en als ik het al zie dan zijn er waarschijnlijk nog honderd kleine prikjes die ik niet zie. Zo heb ik Hamilton al twee keer Verstappen zien afsnijden tijdens een training zonder dat het zijn eigen positie echt verbeterde. Opeens rijdt hij vanuit het niets een paar auto's voorbij en duikt voor Verstappen vlak voordat die aan een snelle ronde wil beginnen om daar dna een beetje te treuzelen
Volgens mij deed hij dat puur en alleen om voortdurende de aandacht van Verstappen te trekken. Ook lijkt hij opvallend vaak de pit te verlaten net voor het moment dat Verstappen langs komt. Als hij als eerste bij de parkeerplek voor winnaars komt zet hij z'n auto zo dat Verstappen moeite heeft met parkeren.
Ik kan onmogelijk bewijzen dat hij het met opzet doet of met het doel om Verstappen te irriteren, maar ik heb al genoeg gefrusteerde geluiden van Verstappen gehoord om te geloven dat het werkt. Iedere keer dat RedBull zegt dat Verstappen er niet gevoelig voor is erkennen ze het probleem. Als hij er echt niet gevoelig voor was dan hoefde RB er ook niks over te zeggen.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Het is irritant, maar ik denk nog steeds niet dat het hem in negatieve zin beinvloed. Ik denk dat het Max alleen maar meer motiveert.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Wij hadden vroeger ook een spelers in ons team (volleyball) die altijd bezig was de tegenstander te etteren. Zodra ze dan ook maar iets bij hem deden was hij het spoor volledig bijster, dat dan weer wel!
Lewis is er volgens mij ook vol mee bezig. Het feit dat we het er steeds over hebben hoort daar ook bij. Dan gaat hij het weer ontkennen, anders uitleggen en hoe dúrf je het zo uit te leggen. Dat heb ik heb ik hem ook al zo vaak zien doen. Ik ken het bijbehorende gezicht inmiddels ook.
een treffende spreuk
Gezien het aantal fouten dat hij maakt en de risico's die hij neemt lijkt hij toch niet echt lekker in z'n vel te zitten. De manier waarop hij al twee keer Hamilton in de eerst bocht van de baan drukt is voor mij een teken dat Verstappen er zelf nog niet in gelooft. Als hij echt zelfvertrouwen had dan nam hij geen risico's maar liet hij Hamilton rustig voor gaan in de wetenschap dat hij er vroeg of laat toch wel voorbij komt. Precies zoals Hamilton dat wel doet.Help!!!! schreef op maandag 10 mei 2021 @ 18:29:
^
Het is irritant, maar ik denk nog steeds niet dat het hem in negatieve zin beinvloed. Ik denk dat het Max alleen maar meer motiveert.
Nu ik toch bezig ben. Bottas krijgt ook de volle laag. Het post race interview van Hamilton was bepaald niet subtiel met z'n opmerking over hoe hij uiteraard deed wat het team van hem vroeg. En de "Leave Britneyottas Alone" van vorige week was ook meer vilein dan behulpzaam.
[ Voor 16% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 10-05-2021 18:40 ]
Moet zeggen dat ik hem na de race wel veel rustiger vond overkomen, meer berustend dat is ook wel anders geweest.
Max drukt Hamilton van de baan? Hebben we wel de zelfde wedstrijden gezien?CAPSLOCK2000 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 18:35:
[...]
Gezien het aantal fouten dat hij maakt en de risico's die hij neemt lijkt hij toch niet echt lekker in z'n vel te zitten. De manier waarop hij al twee keer Hamilton in de eerst bocht van de baan drukt is voor mij een teken dat Verstappen er zelf nog niet in gelooft. Als hij echt zelfvertrouwen had dan nam hij geen risico's maar liet hij Hamilton rustig voor gaan in de wetenschap dat hij er vroeg of laat toch wel voorbij komt. Precies zoals Hamilton dat wel doet.
Vorige week was Max duidelijk sneller en lag voor Hamilton, dan moet H gewoon liften zodra er geen asfalt meer is. Dat deed H niet en dus klapperde hij over de gele broodjes. Dat is H zijn keuze.
Gisteren remde Max gewoon later en H koos eieren voor zijn geld. Die had wat geleerd de week daarvoor.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
En ook in Imola wist hij best dat hij geslagen was, maar hij wilde gewoon niet opgeven. Nu wist hij dat hij toch wel ging winnen. Max had simpelweg de betere start.AvK schreef op maandag 10 mei 2021 @ 18:44:
[...]
Max drukt Hamilton van de baan? Hebben we wel de zelfde wedstrijden gezien?
Vorige week was Max duidelijk sneller en lag voor Hamilton, dan moet H gewoon liften zodra er geen asfalt meer is. Dat deed H niet en dus klapperde hij over de gele broodjes. Dat is H zijn keuze.
Gisteren remde Max gewoon later en H koos eieren voor zijn geld. Die had wat geleerd de week daarvoor.
een treffende spreuk
Ik zie hier echt geen relatie met HAM zijn spelletjes.CAPSLOCK2000 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 18:35:
[...]
Gezien het aantal fouten dat hij maakt en de risico's die hij neemt lijkt hij toch niet echt lekker in z'n vel te zitten. De manier waarop hij al twee keer Hamilton in de eerst bocht van de baan drukt is voor mij een teken dat Verstappen er zelf nog niet in gelooft. Als hij echt zelfvertrouwen had dan nam hij geen risico's maar liet hij Hamilton rustig voor gaan in de wetenschap dat hij er vroeg of laat toch wel voorbij komt. Precies zoals Hamilton dat wel doet.
PC Specs
Er is een verschil tussen "gelijk hebben" en "verstandig zijn".AvK schreef op maandag 10 mei 2021 @ 18:44:
Max drukt Hamilton van de baan? Hebben we wel de zelfde wedstrijden gezien?
Ja, Verstappen mocht dat en Hamilton moest inderdaad plaats maken.
Maar de kans dat zo'n actie verkeerd gaat en de kans dat ze allebij van de baan afgaan is vrijg groot.
Natuurlijk hoort het ook bij het spel om een beetje 'chicken' te spelen en de ander uit angs/respect te laten schuiven, zeker bij zo'n kampioen vs uitdager gevecht, maar het is niet zonder risico.
Verstappen legt z'n lot in de handen (ok, de remvoet) van Hamilton. Hamilton houdt zelf de controle.
[ Voor 5% gewijzigd door JB op 10-05-2021 19:19 ]
Mijn boefje is liev!
Dr wordt al weer gesproken alsof het seizoen al gereden is. Er zijn al wel weer vier races gereden.JB schreef op maandag 10 mei 2021 @ 19:18:
@CAPSLOCK2000 Max wordt vanzelf verstandig als ie weet dat de auto beter is. Ik zou ook he-le-maal maf worden als je telkens verslagen wordt met materiaal. Lewis denkt toch 2 vingers in de neus want “ik heb power”. Beetje doen dat ie geniet van dit alles is natuurlijk ook zijn spelletje om Max gek te maken. Ze weten gewoon dat ze goed zitten, Max mag er weer even aan ruiken, vervolgens wederom een mentale tik uitdelen. De volgende keer crashed ie, en dan kan Lewis m nog gekker maken. Wie rijdt er echt op de limit van zijn kunnen icm het gegeven materiaal onder de reet?
Halverwege het seizoen kunnen we pas de balans opmaken. En als ik naar de baantjes kijk tot race 11-12 dan denk ik dat je gek bent als je je geld blind op mercedes zet.
Je begrijpt me verkeerd. Niemand heeft iets verkeerd gedaan, dit hoort er allemaal bij. Misschien heb ik de verkeerde woorden gekozen want ik bedoel het niet negatief.Kenny_026 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 19:15:
Sorry maar als mensen dit soort battles als van de baan drukken gaan beschouwen dan is het echt gedaan met de sport. Als je aan de binnenkant zit en naast elkaar is de bocht gewoon van jou.
Sommige rijstijlen brengen meer risico met zich mee dan andere stijlen.
Verstappen lijkt veel meer van dat soort risico's te nemen dan Hamilton.
Voor mij is dat een teken dat Hamilton meer vertrouwen heeft dat hij het uiteindelijk toch wel wint.
ik hoop het. Het gaan me niet zozeer om Max maar om die jarenlange dominantie. Wespennest, bahKenny_026 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 19:22:
[...]
Dr wordt al weer gesproken alsof het seizoen al gereden is. Er zijn al wel weer vier races gereden.
Halverwege het seizoen kunnen we pas de balans opmaken. En als ik naar de baantjes kijk tot race 11-12 dan denk ik dat je gek bent als je je geld blind op mercedes zet.
Mijn boefje is liev!
Uiteindelijk is het doel natuurlijk reclame maken voor frisdrank. Races winnen is een middel daartoe, geen doel op zich. Als RedBull veel aandacht krijgt door de strijd tussen Hamilton en Verstappen dan is het doel bereikt. Winnen is niet noodzakelijk.JB schreef op maandag 10 mei 2021 @ 19:22:
Wat dat betreft best bijzonder dat RBR er zoveel geld in blijft pompen. Ook andere teams komen nog niet een klein beetje in de buurt. Laat staan een coureur die het echt in zich heeft.
Sterker nog, ik denk dat RB liever de huidige strijd heeft dan dat ze race na race voorop rijden zoals Mercedes dat vorig jaar deed. Na de eerste ronde komt je auto tot aan de finish nauwelijks meer in beeld en niemand raakt opgewonden van de zoveelste overwinning van de steeds dezelfde kampioen. RB wil een rebels imago hebben en dat gaat beter als er iets is om voor te vechten.
Max had de betere start, op dat moment was Lewis geslagen. Dan moet je er ook voor gaan. Kapitaliseren. Het was ook een cleane move. Dat vind ik vaak bij Max, hij geeft de ander altijd de ruimte om af te breken. Maar het is altijd een risico ja. Zeker omdat Lewis bij een eventuele botsing nu al 4 races bezig is de verantwoordelijkheid daarvoor bij Max te leggen. Die is namelijk lang niet zo verstandig, beheerst en, maakt veel meer fouten. Krijgen we week op week te horen. Binnenkort dus een albonnetje op Max. Monaco is een mooi plekje, eindig je meteen in de barrière bij een klein duwtje. Had hij maar geduldig moeten zijn. Zoals ik.CAPSLOCK2000 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 19:13:
[...]
Er is een verschil tussen "gelijk hebben" en "verstandig zijn".
Ja, Verstappen mocht dat en Hamilton moest inderdaad plaats maken.
Maar de kans dat zo'n actie verkeerd gaat en de kans dat ze allebij van de baan afgaan is vrijg groot.
Natuurlijk hoort het ook bij het spel om een beetje 'chicken' te spelen en de ander uit angs/respect te laten schuiven, zeker bij zo'n kampioen vs uitdager gevecht, maar het is niet zonder risico.
Verstappen legt z'n lot in de handen (ok, de remvoet) van Hamilton. Hamilton houdt zelf de controle.
een treffende spreuk
En de mazzel erbij hebbende, krijgt ie een duw van de FIA, gaat nieuwe neus halen, krijgt weer een safety car en pakt alsnog punten cq een podium terwijl Max DNFpro_6or schreef op maandag 10 mei 2021 @ 19:30:
[...]
Max had de betere start, op dat moment was Lewis geslagen. Dan moet je er ook voor gaan. Kapitaliseren. Het was ook een cleane move. Dat vind ik vaak bij Max, hij geeft de ander altijd de ruimte om af te breken. Maar het is altijd een risico ja. Zeker omdat Lewis bij een eventuele botsing nu al 4 races bezig is de verantwoordelijkheid daarvoor bij Max te leggen. Die is namelijk lang niet zo verstandig, beheerst en, maakt veel meer fouten. Krijgen we week op week te horen. Binnenkort dus een albonnetje op Max. Monaco is een mooi plekje, eindig je meteen in de barrière bij een klein duwtje. Had hij maar geduldig moeten zijn. Zoals ik.
Mijn boefje is liev!
Dat was ook gelukt met de Renault achterin. Natuurlijk klopt hetgeen wat je zegt qua marketing maar “voor spek en bonen meedoen” zoals eigenlijk alle andere teams, blijft bizar.CAPSLOCK2000 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 19:28:
[...]
Uiteindelijk is het doel natuurlijk reclame maken voor frisdrank. Races winnen is een middel daartoe, geen doel op zich. Als RedBull veel aandacht krijgt door de strijd tussen Hamilton en Verstappen dan is het doel bereikt. Winnen is niet noodzakelijk.
Sterker nog, ik denk dat RB liever de huidige strijd heeft dan dat ze race na race voorop rijden zoals Mercedes dat vorig jaar deed. Na de eerste ronde komt je auto tot aan de finish nauwelijks meer in beeld en niemand raakt opgewonden van de zoveelste overwinning van de steeds dezelfde kampioen. RB wil een rebels imago hebben en dat gaat beter als er iets is om voor te vechten.
[ Voor 7% gewijzigd door JB op 10-05-2021 19:35 ]
Mijn boefje is liev!
Het was ook geen persoonlijke aanval dus excuses als het zo overkomt. Maar het is een tekenende trend aan het worden lijkt wel.CAPSLOCK2000 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 19:22:
[...]
Je begrijpt me verkeerd. Niemand heeft iets verkeerd gedaan, dit hoort er allemaal bij. Misschien heb ik de verkeerde woorden gekozen want ik bedoel het niet negatief.
Sommige rijstijlen brengen meer risico met zich mee dan andere stijlen.
Verstappen lijkt veel meer van dat soort risico's te nemen dan Hamilton.
Voor mij is dat een teken dat Hamilton meer vertrouwen heeft dat hij het uiteindelijk toch wel wint.
Max moet ook he. Als je structureel weet dat je het al jaren alleen moet doen, en weet dat je minder materiaal hebt, wat blijft er dan nog over anders dan een agressieve rijstijl. Helemaal los van of we het mooi vinden of niet.
Aan de andere kant staat lewis die, sorry dat ik het zo noem, zn werkertje heeft. Daarnaast heeft hij ook het materiaal... Dan is een uitspraak als “for me it’s not a sprint but a marathon” ook wel heel makkelijk hoor. Ook dit los van zijn persoonlijke kwaliteiten natuurlijk. Maar hij zit ten opzichte van max gewoon in een luxe positie.
:strip_exif()/f/image/aKuTdpQadtE5U48Kdge1FMvb.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 61% gewijzigd door Sniffels op 10-05-2021 22:15 ]
Zo staat hij volgens meestal. Viel me een andere race ook al op.Sniffels schreef op maandag 10 mei 2021 @ 22:15:
Vond dat Max tijdens de start ook wel heel ver naar voren stond trouwens. Schaduw van zijn band nieteens op de gele lijn.[Afbeelding]
Welnee. Red Bull wil echt wel WCC en WDC worden, dat levert gewoon gigantisch veel publiciteit en extra reclamemogelijkheden op. Mateschitz pompt er echt niet alleen voor de lol zoveel geld in.CAPSLOCK2000 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 19:28:
Uiteindelijk is het doel natuurlijk reclame maken voor frisdrank. Races winnen is een middel daartoe, geen doel op zich. Als RedBull veel aandacht krijgt door de strijd tussen Hamilton en Verstappen dan is het doel bereikt. Winnen is niet noodzakelijk.
[ Voor 3% gewijzigd door warp op 10-05-2021 22:53 ]
De witte lijn gaat het om, niet de gele. De gele is maar een hulp-lijn omdat ze de witte lijn niet kunnen zien uit de auto. En zoals je ziet, ze hoeven niet op de gele lijn te staan en er is best wat marge. Daarnaast weet ik niet 100% zeker of ze tot op de millimeter binnen de lijnen moeten staan, of dat ze niet te ver erbuiten mogen staan en ze wel absoluut stil moeten staan en niet nog/al de kleinste millimeter bewegen tijdens "lights out".Sniffels schreef op maandag 10 mei 2021 @ 22:15:
Vond dat Max tijdens de start ook wel heel ver naar voren stond trouwens. Schaduw van zijn band nieteens op de gele lijn.[Afbeelding]
Edit:
Ter verduidelijking. Gasly stond wel echt 20, 30 cm buiten de witte lijn, dus dat was wel een grovere fout en daarom bestraft.
[ Voor 6% gewijzigd door RobertMe op 10-05-2021 23:03 ]
Wie had kunnen voorzien dat het vorig jaar zo een knettergek seizoen werd.
We hebben nog een lange weg te gaan. En het is nu al spannend.
Oke, twee super spannende en chaotische races en daarna eigenlijk twee een beetje saaie races.
Maar dat is Formule 1.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Je mag idd niet voor de witte lijn staan.RobertMe schreef op maandag 10 mei 2021 @ 23:02:
[...]
De witte lijn gaat het om, niet de gele. De gele is maar een hulp-lijn omdat ze de witte lijn niet kunnen zien uit de auto. En zoals je ziet, ze hoeven niet op de gele lijn te staan en er is best wat marge. Daarnaast weet ik niet 100% zeker of ze tot op de millimeter binnen de lijnen moeten staan, of dat ze niet te ver erbuiten mogen staan en ze wel absoluut stil moeten staan en niet nog/al de kleinste millimeter bewegen tijdens "lights out".
Edit:
Ter verduidelijking. Gasly stond wel echt 20, 30 cm buiten de witte lijn, dus dat was wel een grovere fout en daarom bestraft.
Te ver voor de gele lijn en op de witte kan wel weer zorgen dat je makkelijker een valse start maakt.
Aangezien de afstand naar de transponder bepalend is daarvoor.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Omdat zijn auto superieur is.CAPSLOCK2000 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 19:22:
Max haalt bovennatuurlijk veel uit de RB, rijdt teamgenoten op bijkans een half rondje, de één na de ander. Teamgenoten die 4 tot 8e worden en strijdt leveren met de rest van het veld. Maar niet Max. Die blijft vlakbij een meervoudig wereldkampioen in een superieure auto.
Ik snap ook wel dat Max denkt "Bah, ik haal vele tienden per seconden per rondje meer uit deze auto dan welke andere coureur ook en het is nóg niet genoeg om die superieure mercedes bij te blijven als er een goede coureur in zit".
Met wat pech gaat Hamilton met pensioen en gaat zijn stoeltje naar een andere coureur die beter is dan Bottas en dan wordt Max weer 2e. Tot ie zelf ooit voor Mercedes mag rijden. En dan komt zijn droom pas eindelijk uit: 30 seconde voor op de rest rijden elke race en fluitend wereldkampioen worden.
[ Voor 66% gewijzigd door FunkyTrip op 11-05-2021 00:05 ]
Dit dus.
Dit accident heb ik gemist. Msc die net iets doorschiet. Maar die kerel steekt al meteen duimpje op. Grappig om te zien wel.
Link staat in het artikel 2e alinea "knocking the member...."
[ Voor 13% gewijzigd door Snowhite0901 op 11-05-2021 07:47 ]
Voor de F1TV kijkers (in de link zie ik zo snel geen video ervan), ergens rond de 42 minuten.Snowhite0901 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 06:58:
https://drivetribe.com/p/...re-S2yIgdlQSWi-KZi3aiyM0g
Dit accident heb ik gemist. Msc die net iets doorschiet. Maar die kerel steekt al meteen duimpje op. Grappig om te zien wel.
Ik vind het wel meevallen, ja hij schiet een paar cm door en de front jack wordt daardoor wat weggeduwd. Maar vorige week met Ricciardo was volgens mij al "erger". Laat staan die keer dat Stroll de front jack man een koprol achteruit liet maken.
Eens. Daarom zei ik ook net iets. Maar ik vind die reactie ook echt gewoon grappigRobertMe schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 07:19:
[...]
Voor de F1TV kijkers (in de link zie ik zo snel geen video ervan), ergens rond de 42 minuten.
Ik vind het wel meevallen, ja hij schiet een paar cm door en de front jack wordt daardoor wat weggeduwd. Maar vorige week met Ricciardo was volgens mij al "erger". Laat staan die keer dat Stroll de front jack man een koprol achteruit liet maken.
Wat had hij dan moeten doen? Wachten tot verder in de race waar hij die kans niet meer zou krijgen. Als je Hamilton weg laat rijden weet je al dat je de race verloren hebt. Nu moet hij het hebben van een goede start en een actie in bocht 1 of 2.CAPSLOCK2000 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 18:35:
[...]
Hamilton heeft de luxe van afwachten omdat ze toch nog steeds de betere/sterkere motor hebben. Hij hoeft niet zo nodig. Het gat wordt alleen wel kleiner.
Dat Max gefrustreerd over komt op de radio is omdat hij probeert mee te denken maar eigenlijk machteloos is omdat het team de strategie bepaalt. Hij was afgelopen weekend dus letterlijk weer de sitting duck (en niet voor het eerst). En ja, dat zal frustreren.
Dat denk ik dus niet want anders hoeven ze geen miljarden in de ontwikkeling van een eigen motor te steken en kunnen ze het wel af met een Renault motor. Nee, Red Bull is echt wel in de F1 om races te winnen.CAPSLOCK2000 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 19:28:
[...]
[ Voor 22% gewijzigd door sjaool op 11-05-2021 08:28 ]
"When you grow up your heart dies"
Zo onderhand word je er inderdaad vrij moedeloos van.sjaool schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 08:20:
[...]
Wat had hij dan moeten doen? Wachten tot verder in de race waar hij die kans niet meer zou krijgen. Als je Hamilton weg laat rijden weet je al dat je de race verloren hebt. Nu moet hij het hebben van een goede start en een actie in bocht 1 of 2.
Hamilton heeft de luxe van afwachten omdat ze toch nog steeds de betere/sterkere motor hebben. Hij hoeft niet zo nodig. Het gat wordt alleen wel kleiner.
Dat Max gefrustreerd over komt op de radio is omdat hij probeert mee te denken maar eigenlijk machteloos is omdat het team de strategie bepaalt. Hij was afgelopen weekend dus letterlijk weer de sitting duck (en niet voor het eerst). En ja, dat zal frustreren.
Het is nu al het zoveelste jaar dat dit scenario zich afspeelt. Mercedes die voorafgaand aan het seizoen 'problemen' lijkt te hebben maar er bij de eerste races toch bij lijkt te zitten. Dan is er in de beginfase een team dat ze bij lijkt te kunnen benen (voorheen Ferrari, nu Red Bull), maar gaandeweg het seizoen weet Mercedes meer grip en vermogen te vinden dan hun tegenstanders.
Heb vorige week ergens gelezen dat Mercedes aan de begin van dit motorentijdperk zo sterk was dat ze zonder problemen het hele veld op een rondje hadden kunnen zetten, maar bewust het vermogen omlaag hebben geschroefd omdat ze anders ingrijpen van de FIA vreesden.
Ben bang dat ze dit spelletje nu al voor het 8e jaar op rij succesvol weten te spelen. Na al die jaren hebben de overige teams nog steeds het 'geheim' van de Mercedes krachtbron niet weten te vinden. Nog nooit heeft een team zo lang de sport zo volledig gedomineerd. Dat kan alleen als ze een voordeel hebben dat de anderen niet hebben. Let wel: ik zeg niet dat het illegaal is wat ze doen *), de rest heeft enkel het 'geheim' niet kunnen vinden.
*) het enige raadselachtige is dat de klantenteams het 'extraatje' van de motor blijkbaar niet kunnen vinden. Dat is nog wel een potentieel risico voor Mercedes mocht ooit bekend worden wat deze voorsprong veroorzaakt.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Het zal m.i. dan ook niet alleen de motor zijn, de MER Aero/concept is blijkbaar ook top of the line tov de klantenteams.
PC Specs
Wellicht is RBR daarom personeel aan het shoppen aldaaralexbl69 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 08:46:
[...]
*) het enige raadselachtige is dat de klantenteams het 'extraatje' van de motor blijkbaar niet kunnen vinden. Dat is nog wel een potentieel risico voor Mercedes mocht ooit bekend worden wat deze voorsprong veroorzaakt.
[ Voor 16% gewijzigd door JB op 11-05-2021 09:31 ]
Mijn boefje is liev!
Tsja ik denk t ook.. Als Hamilton zijn 8e WC pakt, is ie de beste ooit. 1 meer dan Schumacher. Stopt op z'n hoogtepunt, zal waarschijnnlijk nooit meer door iemand verbeterd kunnen worden, omdat er veel aan gedaan wordt om het veld 'gelijker' te trekken.JB schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:30:
[...]
Wellicht is RBR daarom personeel aan het shoppen aldaarIk durf er een krat bier op te zetten, zodra die dominantie voorbij is, HAM er ook mee stopt. Een CV die bijna onmogelijk nog te verbeteren valt door de next gen.
Volgend jaar met nieuwe regels en nieuwe auto's enzo, zijn er misschien 'nieuwe ronden-nieuwe kansen' voor iedereen. Dus best kans dat Mercedes het minder doet of niet meer die dominantie heeft.
Denk niet dat Hamilton dat risico wil nemen.. Als ie stopt heeft Verstappen hem ook nooit kunnen verslaan. Ook al wordt Verstappen daarna WC tot ie een ons weegt.. Hij heeft Hamilton nooit verslagen.
En dan gooit ie misschien nog een ethisch kantje er tegenaan dat ie stopt vanwege het klimaat of diversitiet enzo.
Voor Hamilton een win win win win win situatie op alle fronten.
MAAR: Als ie niet de 8e WC pakt, dan moeten we nog maar even zien wat ie doet
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Vroeger was ik het daar mee eens, maar tegenwoordig jaar liggen de verhoudingen anders omdat de Redbull veel dichter bij de Mercedes zit. Sommigen denken zelfs dat het ding sneller is. Ik niet, maar het is geen onredelijke gedachte. In voorgaande jaren had Verstappen eigenlijk niks te verliezen. Er was geen echte strijd met Mercedes, de 3de plek was bijna gegarandeerd. Maar vorig jaar had hij de 2de plek kunnen hebben. Het scheelde echt maar een paar punten met Bottas.sjaool schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 08:20:
Wat had hij dan moeten doen? Wachten tot verder in de race waar hij die kans niet meer zou krijgen. Als je Hamilton weg laat rijden weet je al dat je de race verloren hebt. Nu moet hij het hebben van een goede start en een actie in bocht 1 of 2.
Ik zie het zo: Verstappen moet zijn kansen managen. Als hij 1ste wil worden mag hij eigenlijk niet uitvallen. Liever 5 punten missen dan niks krijgen. 1 keer meer uitvallen van Hamilton en het is gedaan.
Natuurlijk willen ze winnen, maar om het spannend te houden moet de marge zo klein mogelijk blijven. Mercedes schijnt wel eens moeite te hebben om hun F1 successen te marketen omdat Mercedes een beetje saai overkomt.Dat denk ik dus niet want anders hoeven ze geen miljarden in de ontwikkeling van een eigen motor te steken en kunnen ze het wel af met een Renault motor. Nee, Red Bull is echt wel in de F1 om races te winnen.
Ik zeg niet dat RBR niet wil winnen maar dat een spannende strijd ook heel belangrijker. En de doelgroep van RB is heel anders en vooral decennia jonger. Mercedes richt zich op mensen die luxe-auto's kunnen kopen en die zijn toch wat ouder dan de jeugd waar Redbull aan verkoopt. Mercedes kan een prachtig verhaal vertellen over hoe snel en betrouwbaar hun auto's zijn. De klanten kunnen zich allemaal Bernd Mayländer voelen en dromen dat ze achtervolgd worden door 20 F1 auto's. AMG schijnt echter grote moeite te hebben met hun image onder jongeren. Die vinden de safety car maar suf. Maar omdat die zo'n auto toch niet kunnen betalen is dat minder een probleem.
Wat betreft de motor van RB zie ik dat vooral als bittere noodzaak, ze waren er niet aan begonnen als er een andere mogelijkheid was geweest. IMHO was die er niet, de andere leveranciers willen niet aan RB leveren. Volgens de regels zouden ze Renault kunnen dwingen om te leveren maar ze hadden al grote ruzie toen ze nog vrijwillig samenwerkte. Dat zou een groot drama worden.
Tweede wordt je door op de eerste plek te mikken en te missen. Als je op de tweede plek mikt wordt je negende, net als de rest.
VER en de tweede plek?! Dat boeit VER echt voor geen meter. 2de plekken is voor gasten zoals Caplocks..CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:13:
[...]
In voorgaande jaren had Verstappen eigenlijk niks te verliezen. Er was geen echte strijd met Mercedes, de 3de plek was bijna gegarandeerd. Maar vorig jaar had hij de 2de plek kunnen hebben. Het scheelde echt maar een paar punten met Bottas.
Ook wel mooi die enorme plak rubber voor zn neus, waar Lewis ook al over klaagde vlak voor de start. Dat zal Max ook wel geholpen hebben.Sniffels schreef op maandag 10 mei 2021 @ 22:15:
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Qua ontwikkeling van de wagen maakt Red Bull denk ik nog wel wat sprongen. Qua motor zal er niet zoveel meer gebeuren. De starts zijn wel beter en de Honda is betrouwbaar gebleken in de afgelopen races.
"When you grow up your heart dies"
Fijn, zo op de manNoahAmber schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:38:
VER en de tweede plek?! Dat boeit VER echt voor geen meter. 2de plekken is voor gasten zoals Caplocks..
Verstappen zal het misschien niet boeien in het hitte van de strijd, maar dan vergeet je dat F1 in de eerste plaats een bedrijf is, in de tweede plaats een teamsport is en dat de coureur pas op de derde plaats komt. Het verschil tussen een tweede of een derde plek is vele miljoenen euro's (10 miljoen zeg ik uit mijn hoofd).
RB investeert honderden miljoenen om reclame voor zichzelf te maken. Ze moeten er dus ook wel enorm veel voor terug krijgen.
En ik denk dat Verstappen ook een graantje meepikt. Ik heb alleen geen idee of dat opweegt tegen de bonus die hij vast krijgt als hij een race wint.
Als hem aan het begin van het seizoen zou vragen of hij 3de of 2de wil worden dan zou hij natuurlijk voor de 2de plek gaan. Als je hem ook vraagt of het waarschijnlijker is dat hij 1ste of 2de wordt dan denk ik dat hij ook zou toegeven dat Hamilton meer kans heeft op de eerste plek en dat 2de dus het meest realistische doel is.
Je kan dan heel gepassioneerd voor de eerste plek gaan in een bepaalde race, maar financieel gezien is de koele en zakelijke opstelling waarschijnlijk beter.
Kijk, hiermee ga je een beetje de mist in. Je zou toch onderhand moeten weten dat het antwoord van Verstappen zal zijn dat ie enkel voor de 1e plek wil gaan, dat is werkelijk het enige waar ie zo zijn stinkende best voor doet, en dat steekt ie niet onder stoelen of banken.CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:37:
[knip]
Als hem aan het begin van het seizoen zou vragen of hij 3de of 2de wil worden dan zou hij natuurlijk voor de 2de plek gaan. [knip]
Testing, one, two ...
En ook Hamilton heeft een bijzonder goede start. In het verleden vielen de eerste races van het seizoen vaak een beetje tegen voor Hamilton. Er werd wel geroddeld dat hij in de vakantie te veel feest en te weinig traint. Marja, als hij aan het einde van het jaar steeds vooraan staat dan worden dat soort roddels als snel jaloezie.sjaool schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:23:
We kunnen met zijn alleen door bomen over afgelopen zondag. Feit is wel dat Max en Red Bull een zeer goede seizoens start hebben. Max en Lewis tekenen zich qua punten al af van de nummer 3. Er moeten gekke dingen gebeuren willen we dit jaar iemand ander dan Max en Lewis op P1 of P2 zien eindigen.
Maar niet dit jaar, Hamilton zit direct op hoog niveau. Ondanks dat er geroddeld werd dat hij nog veel last had van covid of dat hij te veel tijd bestede aan BLM en al die andere roddels.
Ik ben nooit fan geweest van Hamilton, maar ik ben wel onder de indruk.
Ik denk dat we nu simpelweg een Hamilton zien die niet meer op "easy-mode" naar de titel kan rijden, maar een Hamilton die door zijn uitdager ook op scherp is gezet.CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:43:
[...]
En ook Hamilton heeft een bijzonder goede start. In het verleden vielen de eerste races van het seizoen vaak een beetje tegen voor Hamilton. Er werd wel geroddeld dat hij in de vakantie te veel feest en te weinig traint. Marja, als hij aan het einde van het jaar steeds vooraan staat dan worden dat soort roddels als snel jaloezie.
Maar niet dit jaar, Hamilton zit direct op hoog niveau. Ondanks dat er geroddeld werd dat hij nog veel last had van covid of dat hij te veel tijd bestede aan BLM en al die andere roddels.
Ik ben nooit fan geweest van Hamilton, maar ik ben wel onder de indruk.
Mijn verwachting is dat we gewoon een leuk seizoen gaan krijgen, maar helaas voor Max kunnen we de kampioen alvast weer invullen. De vraag blijft alleen of we dat op 60%, 80% of helemaal aan het einde pas bevestigd gaan krijgen.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Ik denk dat ie het racen alleen leuk blijft vinden zolang ie wint. Als ie genoegen moet nemen met 2/3/4/5/etc dan vind ie het niet meer leuk en gaat ie wat anders doen. Hij weet dat ie vanaf 2022 een stuk harder moet gaan werken voor zijn titels en overwinningen en ik zie hem niet doorgaan als ie zijn 8e titel binnen heeft. Alle records heeft ie toch wel en hij hoeft niks te bewijzen. Als ie blijft rijden kan het alleen maar tegenvallen en zijn nalatenschap alleen maar teniet doen.Jasphur schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:13:
Ik verwacht dat ongeacht of Hamilton wel of niet WDC pakt, hij gewoon doorgaat. Ik kan mij ook wel voorstellen dat het voor hem als racer nu steeds en steeds leuker begint te worden nu er eindelijk wat meer strijd op de baan is. Ik zie HAM na een race ook steeds vaker oprechter gelukkig kijken dan toen hij nog met 10 vingers in zijn neus van pole naar finish reed
Hij wil niet bekend staan als degene die alleen maar won doordat ie de beste auto had en als Bottas wordt gewisselt door Russell of whatever, of in 2022 blijkt dat de Mercedes dominantie voorbij is, dan is het allemaal weinig waard. Dus ik zie hem eigenlijk alleen doorgaan als ie zijn titel (net) niet haalt en nog vertrouwen heeft dat in 2022 Mercedes er nog bij zit zonder een sterke teamgenoot naast hem te zetten. Bottas heeft ie in de tas, dat is wel duidelijk.
Als Bottas afgelopen weekend gefrustreerd was dat ie zijn stoeltje kwijt is en daarom Hamilton ophield, dan is de kans groot dat Hamilton ook zijn laatste seizoen rijdt imo.
2 teams die aan elkaar gewaagd zijn voorin, en een middenveld van 3 - 5 teams die lekker close met elkaar racen.
Dit is het seizoen waar iedereen al 7 jaar op wacht
* TrekDr0p is tevreden tot nu toe
Snowhite0901 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 06:58:
https://drivetribe.com/p/...re-S2yIgdlQSWi-KZi3aiyM0g
Link staat in het artikel 2e alinea "knocking the member...."
https://streamable.com/j229oe
:fill(white):strip_exif()/f/image/DpifsW892SwuTBnupVTjcEM6.png?f=user_large)
Mooi om te zien. Kwam op Twitter ook nog een post race clip voorbij van hem die door de pitbox "fist"
Mijn boefje is liev!
Je ziet Hamilton op momenten "als een kind zo blij". Ook Verstappen maakt op momenten een nog meer gedreven indruk (als dat al kon)
Was het niet met de vorige race in Portugal dat ie in een interview al zei dat, als het zo verder gaat, hij volgende jaar ook nog zou verder doen?Jasphur schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:13:
Ik verwacht dat ongeacht of Hamilton wel of niet WDC pakt, hij gewoon doorgaat. Ik kan mij ook wel voorstellen dat het voor hem als racer nu steeds en steeds leuker begint te worden nu er eindelijk wat meer strijd op de baan is. Ik zie HAM na een race ook steeds vaker oprechter gelukkig kijken dan toen hij nog met 10 vingers in zijn neus van pole naar finish reed
Ik mag hopen dat er nooit iets bekends wordt dat er schimmige spelletjes gespeeld zijn, want 8 jaar tegen deze soort dominantie aan kijken en sinds 2016 eigenlijk al helemaal geen interne strijd meer voelt elk WK aan als een wassen neus. Als we dan ook nog eens bedrogen zijn door zulke spelletjes vanuit Mercedes, dan zit er geen enkel krediet aan hun prestaties vast.alexbl69 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 08:46:
[...]
Juist de geruchten van afgelopen weken dat Mercedes al sinds 2014 met een terug geschroefde PU rijdt, versterkt voor mij het gevoel dat voor mij Hamilton niet een beter coureur is t.o.v. een Alonso, Raikonen, Vettel etc. alleen het gigantische geluk wel die auto te hebben gehad. Hij heeft 3 WK's gepakt waar hij heel hard voor heeft moeten rijden met strijd (2008, 2014 & 2015), vanaf 2017 is het allemaal niet zo bijzonder meer.
Dan is de auto van AM op dat punt wel erg veel slechter, terwijl dat toch en afgeleide MER is? Blijft een beetje vaag.Help!!!! schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:09:
^
Het zal m.i. dan ook niet alleen de motor zijn, de MER Aero/concept is blijkbaar ook top of the line tov de klantenteams.
Dat zou wat zijn zegJPM85 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:49:
[...]
Ik mag hopen dat er nooit iets bekends wordt dat er schimmige spelletjes gespeeld zijn,

Maarja.. bij Lewis Armstrong werd het ook pas jaren en een behoorlijk aantal overwinningen later pas bekend dat ie doping had gebruikt.. met alle gevolgen vandien

Weliswaar 2 auto`s die kunnen winnen ipv 1, en je roept al dat je hier al tijden op aan het wachten was.TrekDr0p schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 12:58:
Beste seizoenstart van VER en HAM wat willen we nog meer
2 teams die aan elkaar gewaagd zijn voorin, en een middenveld van 3 - 5 teams die lekker close met elkaar racen.
Dit is het seizoen waar iedereen al 7 jaar op wacht
Is wel erg laagdrempelig.
Ik zit al jaren te wachten tot we weer eens 4 tot 5 teams hebben die kunnen winnen, maarja als iedereen al loopt te juichen als er 1 andere auto is die wel-eens kan winnen dan betekent dat dat die hoop ten einde is.
bv zoals dit jaar Wikipedia: 2012 Formula One World Championship
How do you save a random generator ?
ftfypoor Leno schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:04:
[...]
Dat zou wat zijn zeg
Maarja.. bij Lewis Lance Armstrong werd het ook pas jaren en een behoorlijk aantal overwinningen later pas bekend dat ie doping had gebruikt.. met alle gevolgen vandien
And that’s the bottom line cause Stone Cold said so
Ik krijg steeds meer het idee dat het niet zozeer aan Perez ligt, maar Verstappen echt boven zich uit stijgt van wat er momenteel kan met die RB16B, en dat als het mogelijk was dat ie het ding kan laten vliegen en regenbogen uit de uitlaten kon toveren om P1 te pakken, ie dat nog doet ook.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Zo waar..enchion schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:06:
[...]
Weliswaar 2 auto`s die kunnen winnen ipv 1, en je roept al dat je hier al tijden op aan het wachten was.
Ik zit al jaren te wachten tot we weer eens 4 tot 5 teams hebben die kunnen winnen, maarja als iedereen al loopt te juichen als er 1 andere auto is die wel-eens kan winnen dan betekent dat dat die hoop ten einde is.
Als je sterft van de honger hebt is t droogste koekje al het lekkerste wat je ooit hebt gegeten
:fill(white):strip_exif()/f/image/VHzvokqLe72zXi7L96gfFcwz.png?f=user_large)
Oh lol
Lewis Hamilton, Louis Armstrong etc.. gekke hersenen

[ Voor 9% gewijzigd door poor Leno op 11-05-2021 14:13 ]
Ja, dat klopt inderdaad.JPM85 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:49:
[...]
Hij heeft 3 WK's gepakt waar hij heel hard voor heeft moeten rijden met strijd (2008, 2014 & 2015), vanaf 2017 is het allemaal niet zo bijzonder meer.
Was altijd best wel een fan van Hamilton en z'n winnaarsmentaliteit, maar vond hem van 2017 tot en met vorig jaar niet zo leuk. Nu hij er weer een tandje bij moet doen begint mijn respect voor hem weer te groeien. Je moet de motivatie als 36-jarige 7-voudig WDC maar zien te vinden.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Sterker nog, ik denk dat 1 DNF al dodelijk is voor het WK, want Hamilton gaat die waarschijnlijk niet krijgen.. Laatste keer dat Lewis uitviel met pech was Oostenrijk 2018, de enige DNF van hem dat jaar.. Die Mercedes van hem is dus extreem betrouwbaar en Lewis blijft op een of andere manier altijd uit de grote problemen waardoor hij altijd punten scoort.. Dit jaar zal hij mogelijk iets meer risico moeten nemen als Max op z'n hielen blijft, maar ik had liever gezien dat Max nu al iets voorstond in punten om een eventuele DNF op te kunnen vangen.. Want als je ziet hoeveel Red Bull die er elk jaar heeft gescoord de afgelopen 7 jaar in dit hybride tijdperk, zou opmerkelijk zijn als Max dit jaar geen DNF krijgt.. Komt vermoedelijk omdat ze met alles op de limiet zitten om Mercedes te kunnen achterhalen, waar Mercedes zo'n voorsprong heeft (of had) dat ze meer op betrouwbaarheid konden inzetten.. We houden hoop, maar die is na de 1e 4 races wel een stuk minder geworden bij mij nu Hamilton toch gewoon weer 14 punten los staat en de manier waarop.. Ondanks dat Max in de kwalificatie veel dichterbij is gekomen, is de Mercedes in de meeste races toch duidelijk sneller geweest tot nu toe, en dan dus die (onzekere) betrouwbaarheid.. Maar we gaan het wel zien, nu eerst Monaco.. Hopen dat Max daar pole rijdt, dan heeft hij de race ook al bijna gewonnen..CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:13:
[...]
Ik zie het zo: Verstappen moet zijn kansen managen. Als hij 1ste wil worden mag hij eigenlijk niet uitvallen. Liever 5 punten missen dan niks krijgen. 1 keer meer uitvallen van Hamilton en het is gedaan.
Een 23 jarige "snotneus" die jou van de troon wil stoten is motivatie genoeg.. Dat blijkt wel, Lewis heeft nog nooit zo'n goede seizoenstart gehad als nu.. Waar hij eerst altijd ietswat gezapig begon aan een seizoen omdat hij wist dat het toch wel naar hem toe zou komen weet hij dat hij er nu meteen vanaf het begin bovenop moet zitten omdat Max en Red Bull nu toch wel erg dichtbij gekomen zijn..alexbl69 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:06:
[...]
Ja, dat klopt inderdaad.
Was altijd best wel een fan van Hamilton en z'n winnaarsmentaliteit, maar vond hem van 2017 tot en met vorig jaar niet zo leuk. Nu hij er weer een tandje bij moet doen begint mijn respect voor hem weer te groeien. Je moet de motivatie als 36-jarige 7-voudig WDC maar zien te vinden.
Hamilton blijft buiten de baan een rare snuiter af en toe, maar op de baan is hij op & top een wereldcoureur.. Ik heb meer respect voor hem als sportman dan voor b.v. een Nico Rosberg die er meteen (laf) tussenuit piepelt na z'n 1e WK titel.. Zelfde over een Vettel, Alonso en Raikonnen, allemaal kampioenen die nu vrij kansloos rondrijden maar nog wel gewoon meedoen omdat ze echte coureurs zijn die van het spelletje houden, dat vind ik mooi..
[ Voor 8% gewijzigd door Inflatable op 11-05-2021 15:49 ]
Hij doet wel wat in de muziek maar dat lijkt ook meer hobby. In de F1 is het een "oudje" maar het is natuurlijk nog gewoon een heel jonge vent.
Achja je kan heel zwart wit kijken, maar ik kijk graag in kleur.enchion schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:06:
[...]
Weliswaar 2 auto`s die kunnen winnen ipv 1, en je roept al dat je hier al tijden op aan het wachten was.
Misschien moet je dan maar stoppen met kijken als jij alleen kan kijken als er 5 teams zijn die voor de overwinning kunnen gaan.
Ga er dan vanuit dat jij echt al 10tallen jaren met een zuur gezicht naar F1 zit te kijken.
Ja, dat 4-5 teams kunnen winnen is echt extreem zeldzaam in de F1..TrekDr0p schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:19:
[...]
Achja je kan heel zwart wit kijken, maar ik kijk graag in kleur.
Misschien moet je dan maar stoppen met kijken als jij alleen kan kijken als er 5 teams zijn die voor de overwinning kunnen gaan.
Ga er dan vanuit dat jij echt al 10tallen jaren met een zuur gezicht naar F1 zit te kijken.
Er is een grote aanpassing geweest aan de reglementen wat betreft de vloer. Dat waar AM van klaagt dat het bewust gedaan is om de low rake wagens te benadelen.hansvk schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:58:
[...]
Dan is de auto van AM op dat punt wel erg veel slechter, terwijl dat toch en afgeleide MER is? Blijft een beetje vaag.
Blijkbaar heeft Mercedes dat beter opgelost terwijl Aston Martin daar geen oplossing voor heeft.
Maar wat kopen die klantenteams allemaal naast de motor?alexbl69 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 08:46:
[...]
Volgens mij allemaal de versnellingsbak. Maar hebben ze dan ook meteen dezelfde verhoudingen?, ik denk het niet. Dus daar begint het verschil.
Vervolgens de radiatoren. Die worden toch ook door het team zelf ontworpen. Dat hoeft ook maar net anders te zitten of het verschil word al groter.
Iedereen heeft een standaard ecu, maar daar zal je wel zelf alle engine mapping naar eigen voorkeur in moeten programmeren. Dus ook weer een punt waarop het verschil groter kan worden. Moe elk team zelf ook programmeren hoe de motor, batterij, mgu-h, en mgu-k samenwerken? Ook al zouden ze van merc een basis setup krijgen, als je dat per circuit zelf mag tweaken denk ik dat er ook nog veel verschil kan ontstaan.
En ik denk als laatste kennis. Als je de motor zelf heb ontworpen en gebouwd weet je er zo veel meer over dan dat je hem koop, ook al zit er een handleiding bij.
Ik vergeet nog de uitlaat. Die bouwen de teams toch ook zelf ipv te (mogen) kopen bij merc?
Misschien dat ik achterloop in wat ze inmiddels niet meer zelf mogen maken. Dat zou het verschil moeten verkleinen.
Maar als je als merc zelf de motor heb gemaakt en ontworpen weet je natuurlijk veel beter bovenstaande onderdelen er op te laten aansluiten dan dat je een doos met een motor krijg en succes er mee.
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Uhm...Edgenumber schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 17:26:
[...]
Maar wat kopen die klantenteams allemaal naast de motor?
Volgens mij allemaal de versnellingsbak. Maar hebben ze dan ook meteen dezelfde verhoudingen?, ik denk het niet. Dus daar begint het verschil.
Vervolgens de radiatoren. Die worden toch ook door het team zelf ontworpen. Dat hoeft ook maar net anders te zitten of het verschil word al groter.
Iedereen heeft een standaard ecu, maar daar zal je wel zelf alle engine mapping naar eigen voorkeur in moeten programmeren. Dus ook weer een punt waarop het verschil groter kan worden. Moe elk team zelf ook programmeren hoe de motor, batterij, mgu-h, en mgu-k samenwerken? Ook al zouden ze van merc een basis setup krijgen, als je dat per circuit zelf mag tweaken denk ik dat er ook nog veel verschil kan ontstaan.
En ik denk als laatste kennis. Als je de motor zelf heb ontworpen en gebouwd weet je er zo veel meer over dan dat je hem koop, ook al zit er een handleiding bij.
Ik vergeet nog de uitlaat. Die bouwen de teams toch ook zelf ipv te (mogen) kopen bij merc?
Misschien dat ik achterloop in wat ze inmiddels niet meer zelf mogen maken. Dat zou het verschil moeten verkleinen.
Maar als je als merc zelf de motor heb gemaakt en ontworpen weet je natuurlijk veel beter bovenstaande onderdelen er op te laten aansluiten dan dat je een doos met een motor krijg en succes er mee.
Hoe verklaar je de Renault motoren dan?!
Zowel RBR als McL zijn duidelijk veel sneller geweest dan Renault zelf.
Hij heeft ook nog een Extreme E team, dat is racen met een soort elektrische rally-auto's.werphengel schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:09:
Hij doet wel wat in de muziek maar dat lijkt ook meer hobby. In de F1 is het een "oudje" maar het is natuurlijk nog gewoon een heel jonge vent.
De ene wedstrijd die ik daar van gezien heb viel nogal tegen maar daar gaat het even niet over.
Het milieu en gelijkheid spelen een grote rol in Extreme E, het is allemaal redelijk idealistisch, voor zover miljonairs die de wereld afrijden om te racen dat kunnen zijn.
Ik zie daar wel een toekomst voor Hamilton. Hij heeft vorig jaar geprobeerd zijn positie te gebruiken om aandacht te vragen voor racisme en ongelijkheid naar mijn mening ging hem dat goed af. Het is misschien niet ieders "kopje thee", maar Extreme E en Hamilton passen volgens mij prima bij elkaar.
Voor de duidelijkheid bij Extreme E is hij de teambaas en niet de coureur.
En zo uit mijn hoofd, wie reden er met renault:
Mclaren, RBR, torro rosso.
Versus merc teams:
Williams, racing point.
Racing point doet het gezien hun middelen best aardig. Williams is al jaren prut. Dus dat williams een motor niet optimaal aan de praat krijgt verbaast me niks.
Rbr en mclaren aan de andere kant. Tuurlijk heeft ook mclaren een dip gehad, maar die heb ik hoger zitten dan williams en racing point.
Daarnaast is de renault misschien makkelijker om mee te werken. En was de renault zelf gewoon ook een mindere auto. Dus dan is het makkelijker voor rbr of mclaren om voor renault zelf te komen.
Kijk ik geloof niet dat er een team is wat goud eerlijk is. Maar ik denk eerder dat merc tot op een zekere hoogte zijn klantenteams iets niet vertelt (wat ze ook niet hoeven te vertellen) en ze het verder zelf uit laat zoeken. Ipv dat ze vals spelen. Het zou mij hoogst verbazen als ze een ferrari truckje doen.
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Inderdaad wel sympathiek, toen Stroll iemand over de grond liet stuiteren kwamen er (in ieder geval in eerste instantie) geen excuses toch?JB schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:29:
[...]
Mooi om te zien. Kwam op Twitter ook nog een post race clip voorbij van hem die door de pitbox "fist"Sfeer is goed daar, mooie kerel! Vraag me af of MAZ ook zo'n teamspirit kent...
Dat is niet wat ik bedoelde. Ik reageerde op het feit dat we de VSC minder zien dit jaar.Bensimpel schreef op maandag 10 mei 2021 @ 07:54:
[...]
Nee hoor, als de auto van Yuki niet op zo'n onhandige plaats ermee had gestopt was er geen sc nodig.
Er is gewoon meer wreckage, vandaar dat we de sc meer zien. Niks met sponsoring te maken.
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
En in dit geval was er dus een SC omdat de auto van Tsunoda langs de baan stond "voor" een grindbak. Oftewel, marshells gaan die auto niet het circuit rond duwen of door de grindbak duwen. Dus er moet een kraan bij komen, en met een kraan op de baan komt er per definitie een SC en geen VSC.Zewatanejo schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 05:32:
[...]
Dat is niet wat ik bedoelde. Ik reageerde op het feit dat we de VSC minder zien dit jaar.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 13:05
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
- We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
- Geen naamverbasteringen zoals: Crashstappen, Mazespin, Mission Spinnow, etc
- Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
-Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
-Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
-Ongefundeerd Ferrari/Alpine bashen.
-Gezeur over Hamilton.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.