![]() Formula 1 Seizoen 2021 - GP-Topic Race 4
Pirelli Banden
GP topic 2021 - 27-apr-2021 - nachtnet |
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
![]() Formula 1 Seizoen 2021 - GP-Topic Race 4
Pirelli Banden
GP topic 2021 - 27-apr-2021 - nachtnet |
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
[ Voor 72% gewijzigd door tweakduke op 03-05-2021 19:27 ]
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
[ Voor 16% gewijzigd door NoFearCreations op 04-05-2021 08:01 ]
---RAWE CEEK!!!---
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Nee hoor, ik deel je mening. Maar verwacht eigenlijk niet veel meer van dit circuitDamian schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 08:07:
Ben ik een van de weinige die afgelopen race niet heel bijzonder vond? Hopen dat deze wat beter is!
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Die kan gewoon mee kijken hoor!Woudloper schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 08:15:
Heerlijk dit back-to-back schema. Enige knelpunt is moederdag...
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Hoezo donderdagavond ?hoevenpe schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 08:04:
Denk dat we donderdagavond weten of Max dit jaar en serieuze gooi naar de titel kan doen. Is Mercedes weer sterker dan zie ik het somber in.
Aan de reacties te lezen hier ben je niet de enige. Zelf vond ik de afgelopen race ook niet zo heel bijzonder maar ik heb ook saaiere gezien. We waren ook wel een beetje verwend met de eerste 2 racesDamian schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 08:07:
Ben ik een van de weinige die afgelopen race niet heel bijzonder vond? Hopen dat deze wat beter is!
Autocorrect duivel...Plenkske schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 08:16:
Hoezo donderdagavond ?
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
In dat geval ben ik het wel met je eens, tenzij er weer "gekke" dingen gebeuren tijdens de race.hoevenpe schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 08:19:
[...]
Autocorrect duivel...![]()
Moest natuurlijk zondagavond zijn.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
PS4 PSN: Dazzler2120
Hoop vooral dat RB deze week de overhand weer heeft. Een spannende race verwacht ik niet, dan maar een spannend WK.Dazzler2120 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 08:24:
Ben toch wel benieuwd, wat denken jullie, gaat dit een representatieve test zijn? Tot nu toe 3 races gehad en alle 3 heb ik het gevoel van dat ze niet helemaal representatief zijn t.o.v. hoe de verhoudingen in het veld daadwerkelijk zijn...
Portimao was idd wat saai, normaal gesproken levert Barcelona niet veel betere races op helaas...
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Is dat zo? Ik hoop het.. Het is nog steeds erg vaag voor mijn gevoel waar Mercedes nu echt staat. RBR zit er zeker beter bij.wowly schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 08:30:
We gaan nu eindelijk enigszins de verhoudingen zien....eindelijk....
Mijn boefje is liev!
Ja, dit circuit is het bekendste van allemaal. Maargoed, Mercedes is volstrekt onbetrouwbaar gezien de berichtgeving dat ze jarenlang hun vermogen hebben aangepast om FIA ingrijpen te voorkomen...JB schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 08:33:
[...]
Is dat zo? Ik hoop het.. Het is nog steeds erg vaag voor mijn gevoel waar Mercedes nu echt staat. RBR zit er zeker beter bij.
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Sja dat soort artikelen zijn vaak zo dubieus dat de betrouwbaarheid van het artikel beter in twijfel getrokken kan worden.wowly schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 08:39:
[...]
Ja, dit circuit is het bekendste van allemaal. Maargoed, Mercedes is volstrekt onbetrouwbaar gezien de berichtgeving dat ze jarenlang hun vermogen hebben aangepast om FIA ingrijpen te voorkomen...
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
En dan hopen dat ze de documenten niet na elk event veranderenalexbl69 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 08:56:
Ga de FIA documents maar eens goed nalezen voor wat betreft de toepassing van de track-limits dit weekend.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Dan maar hopen dat dat na deze race gebeurt :-)pCOW schreef op zondag 2 mei 2021 @ 16:00:
Hopen dat Max aan t eind van de dag op 1 staat in t kampioenschap, ongeacht de uitslag
mijn signature is bewust leeg :-)
Tip: lees de documenten pas net voor de start van de racealexbl69 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 08:56:
Ga de FIA documents maar eens goed nalezen voor wat betreft de toepassing van de track-limits dit weekend.
Die worden tijdens de wedstrijd nog aangepast gezien Max in een bocht zonder track limits track limits aan zijn broek kreeg.alexbl69 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 08:56:
Misschien kan F1TV een apart kanaal maken waarbij de wijzigingen tijdens de race worden bijgehoudennoo schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:11:
[...]
Tip: lees de documenten pas net voor de start van de race
And that’s the bottom line cause Stone Cold said so
Behalve dat die bocht gewoon track limits had.d-vine schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:12:
[...]
Die worden tijdens de wedstrijd nog aangepast gezien Max in een bocht zonder track limits track limits aan zijn broek kreeg.
Ik vond hem eigenlijk wel gaafDamian schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 08:07:
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
Je hebt wel gelijk, maar toch voelde het niet zo spannend. Misschien komt dat omdat zo gauw HAM vooraan rijdt ik het gevoel krijg van "dus er is niets veranderd t.o.v. vorig jaar".caspervc schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:21:
[...]
Ik vond hem eigenlijk wel gaaf
- top 3 bij elkaar, close gevechten
- het rondenlang elkaar volgen (Bottas, Max) en het gevoel dat er elk moment iets kan gebeuren
- Perez met een goede pace
- Leuke midfield battles
⛔ Trackers of betalen ⛔
Waiting on the world to change
Omdat ie het Spaans benauwd heeft of waarom staat hij hier tussen
Mijn boefje is liev!
Testing, one, two ...
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Bahrein is van oudsher ook een Mercedes circuit, toch heeft de RB daar 2x achter elkaar heel sterk op gepresteerd.hardware-lover schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 10:08:
Was het vorige een Mercedes circuit, dan is dit er al helemaal eentje, geen enkele kans voor Verstappen de laatste keer dat ze er hebben geraced. Als ie hier werkelijk in de buurt kan zitten dan is dat het teken dat ze echt dichterbij zijn gekomen.
Ja dat geeft een uitdaging en niet iedereen heeft ziggo sport of weet dat f1tvpro bestaat. Gelukkig is mijn mobiel er nog als noodoplossing.Woudloper schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 08:15:
Heerlijk dit back-to-back schema. Enige knelpunt is moederdag...
Anoniem: 499527
Ik hoop op een mooi jubileum en een herhaling van die dag in 2016...basvn schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 08:00:
Barca it is. Waar het Redbull avontuur begon 5! jaar geleden alweer
Daarna heeft HAM elke editie gewonnen
Wie pakt hem dit jaar?
[ Voor 8% gewijzigd door PalingDrone op 04-05-2021 11:11 ]
[ Voor 5% gewijzigd door p0st op 04-05-2021 10:29 ]
🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
RAWE CEEK?p0st schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 10:29:
Daar gaan we (al)weer!
RA WE
CE EK
Gelukkig dit jaar met een minder dominante Merc, dus wordt hopelijk spannend!
Interessant, wat is er gewijzigd dan?JohanKupers schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:53:
Raceweek, kijken wat ze kunnen doen op het circuit wat ze op hun duim kennen (alhoewel er wel een bocht gewijzigd is ten opzichte van vorige jaren).
Boinkie schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 10:41:
RTL boulevard is gestart
https://www.ad.nl/formule...en-door-russell~a44607de/
Absoluut voorstander, hoe eerder hoe beter. Echter, denk ik wel dat een wissel in het seizoen de kansen voor Verstappen kunnen verkleinen met een sterke rijder als Russel. Bottas geeft hem nu nog veel kansen en mogelijkheden op zondag. Dat zal minder worden.Boinkie schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 10:41:
RTL boulevard is gestart
Ik denk alleen dat er 2 mensen zijn die het tegenhouden.. die willen beide geen Rosbergje..Ralph88 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 10:58:
[...]
Absoluut voorstander, hoe eerder hoe beter. Echter, denk ik wel dat een wissel in het seizoen de kansen voor Verstappen kunnen verkleinen met een sterke rijder als Russel. Bottas geeft hem nu nog veel kansen en mogelijkheden op zondag. Dat zal minder worden.
Hij heeft het gewoon niet meer. Hij is echter zeker geen slechte coureur.Ralph88 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 10:58:
[...]
Absoluut voorstander, hoe eerder hoe beter. Echter, denk ik wel dat een wissel in het seizoen de kansen voor Verstappen kunnen verkleinen met een sterke rijder als Russel. Bottas geeft hem nu nog veel kansen en mogelijkheden op zondag. Dat zal minder worden.
En doubt.Boinkie schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 10:41:
RTL boulevard is gestart
Angst voor Verstappen is dan ook de enige reden.Ralph88 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 10:58:
[...]
How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.
Ik snap de verschillende belangen. Ze kunnen ook scherpe afspraken maken met Russel voor zijn taak dit seizoen in de richting van Hamilton en het team Mercedes. Kan hij ook nog wennen voor zover het moet en alvast vooruit werken met de auto. Vanaf volgend seizoen gelijk starten, alles op nul.Giem schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 11:00:
[...]
Ik denk alleen dat er 2 mensen zijn die het tegenhouden.. die willen beide geen Rosbergje..
[ Voor 8% gewijzigd door Ralph88 op 04-05-2021 11:05 ]
Dat hoop ik ook!AzzKickah schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 10:47:
Ik hoop dat dit een bloedsaaie race wordt. Met Max van start tot finish op P1.
Dat eerste gaat wel lukken hoor.AzzKickah schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 10:47:
Ik hoop dat dit een bloedsaaie race wordt. Met Max van start tot finish op P1.
Volgens mij is de regel:Dazzler2120 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:14:
[...]
Behalve dat die bocht gewoon track limits had.
Dat Max zegt dat er geen track limits in die bocht waren, betekent niet dat dat ook altijd klopt.
Rondetijd van max was (helaas) terecht afgepakt
Ten eerste was het wel een geselecteerde bocht. Ten tweede wordt bij overschrijding je tijd afgenomen. In een race je tijd afnemen maakt niks uit (behalve als het de snelste tijd is in dit geval). Tijd afnemen is niet hetzelfde als een tijdstraf.alexbl69 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 11:25:
[...]
Volgens mij is de regel:
Overschrijden track limit in ongeacht welke bocht: tijd kwijt (Q en R).
Overschrijden track limit in bepaalde geselecteerde bochten: track limit waarschuwing, en bij 3 overschrijdingen 5s tijdstraf (Race).
Max ging in zijn snelle ronde in een 'niet geselecteerde' bocht over de limiet. Geen waarschuwing, maar wel de tijd kwijt.
[ Voor 5% gewijzigd door padoempats op 04-05-2021 11:28 ]
Is Alonso al ingelicht? Of is de Alpine minder gevoelig voor wind dan de McLaren (van weleer)?PalingDrone schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 10:26:
Raceweek, woohoo!![]()
Lekkere tapas en koffie met Magno om samen met moeder helemaal in Spaanse sferen te kijken naar de race
As always, tnx @basvn voor de mention.![]()
btw. volgens het onvolprezen windy.com krijgen we voorlopig precies hetzelfde weer in Barcelona als afgelopen weekend in Portimao. Rond de 20 graden, kleine kans op een paar lichte druppeltjes regen en windje 3 met flinke windstoten tot 6 Bft...
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Als dat de kansen voor Verstappen zou verkleinen dan weet Mercedes dat ook en zullen ze het zeker doen. (tenzij Hamilton dominant genoeg is om er op eigen kracht voor te blijven)Ralph88 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 10:58:
[...]
alles kan off-topic
Het zijn volgens mij geen voor-en-na afbeeldingen, maar beide na. Dit is hoe het was (met het rode stuk), het is dus een krappere/langzamere bocht geworden.Haribo112 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 12:18:
[...]
Ik zie geen verschil tussen afbeelding 1 en 2 in die tweet...
ALO doet het voorlopig prima op het Iberisch schiereiland, zijn bochtentechniek is misschien wat minder vatbaar voor een flinke windstoot.alesandro_46 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 11:39:
[...]
Is Alonso al ingelicht? Of is de Alpine minder gevoelig voor wind dan de McLaren (van weleer)?
[ Voor 19% gewijzigd door Martinspire op 04-05-2021 12:46 ]
Ik denk niet dat dit zal gebeuren, helemaal niet als het aan Toto Wolff ligt.Ralph88 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 10:58:
[...]
F1 neemt altijd de binnenbocht, maar de buitenbocht is aangepast. Volgens mij gaan we dus geen verschil zien?ThomasG schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 12:35:
[...]
Het zijn volgens mij geen voor-en-na afbeeldingen, maar beide na. Dit is hoe het was (met het rode stuk), het is dus een krappere/langzamere bocht geworden.
You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.
He's back! 🗞️👏
— Stake F1 Team KICK Sauber (@stakef1team_ks) 4 mei 2021
Robert Kubica returns to the cockpit of the team’s C41 during this week’s #SpanishGP first practice session and for the two of days of testing immediately after the race to try the new 18-inch Pirelli tyres to be used in 2022.https://t.co/O26CzYdrfq
F1 site gebruikt deze track map:RedFox schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 13:45:
[...]
F1 neemt altijd de binnenbocht, maar de buitenbocht is aangepast. Volgens mij gaan we dus geen verschil zien?
Dat je met de klepel naar beneden van bocht 13 helemaal naar bocht 1 kanDazzler2120 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:00:
Dit circuit zou toch zó enorm veel beter zijn zonder die chicane op het einde he...
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Niellie41 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 13:51:
[...]
F1 site gebruikt deze track map:
[Afbeelding]
Die 'buitenbocht' hebben ze wat naar voren gehaald. De binnenbocht wordt volgens mij niet meer gebruikt.
Hier is een voorbeeld van de ELMS een paar weken geleden.
[YouTube: 2021 4 HOURS OF BARCELONA - FULL REPLAY (EN)]
Race 1:1 - 0 - (P1 -- P2) | 25 - 18 | |
Race 2:0 - 1 - (P2+FL -- P1) | 44 - 43 | |
Race 3:1 - 0 - (P1 -- P2) | 69 - 61 |
[jinx_mode_on]Hopelijk gebeurt het niet met Verstappen en Perez dit jaar [/jinx_mode_off]nachtnet schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:55:
Op naar race 4
* nachtnet is 2016 echt nog niet vergeten.
Ik wel, nietasing schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:17:
[knip]
Ik weet alleen niet of Max hem had gewonnen in 2016 als die chicane er niet lag.
Testing, one, two ...
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Daar hebben we de volgende race in iedergeval geen last van!Snowhite0901 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 15:18:
Hopen op geen tracklimit ophef deze keer.
Mwa, wedje leggen dat in de chicane na de tunnel er tijden afgenomen worden vanwege tracklimits?basvn schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 15:35:
[...]
Daar hebben we de volgende race in iedergeval geen last van!
spoiler:Monaco
Voorspelling: Aan het eind van de GP van Monaco is Haas faillietd-vine schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 15:45:
Als ik Monaco hoor denk ik gelijk aan Mazapin hoe hij het gaat doen
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Zou dat voor Haas niet gewoon al en ingecalculeerde afschrijving zijn op de jaarrekening?Maarten_E schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 15:46:
[...]
Voorspelling: Aan het eind van de GP van Monaco is Haas failliet
Ja, de auto's zijn gewoon 'consumables' in het huidige budgetDazzler2120 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 15:48:
[...]
Zou dat voor Haas niet gewoon al en ingecalculeerde afschrijving zijn op de jaarrekening?
Vermoed dat deze aanpassing voor de F1 niet zoveel verschil zal maken. Het rechte stuk in aanloop naar deze bocht is weliswaar een drs-zone, maar was in de praktijk te kort om een inhaalactie te kunnen maken. Door de snelle bocht waarmee je het rechte stuk opkomt kunnen de wagens namelijk niet dicht genoeg achter elkaar het rechte stuk opkomen.Resurrect1 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:46:
[...]
[Afbeelding]
Beste plaatje wat ik kon vinden.
Waiting on the world to change
Koele omstandigheden = Mercedes territory. Simple as that...pinda powerrr schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 16:14:
Nu schijnt het weer frisjes te worden komend weekend. Voor wie gaat dit voordelen opleveren? Want banden warmen, of warm houden kan lastig zijn.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
De grootste ophef rond track limits in de vorige race was gewoon hier. Bij Verstappen zal het eens vloeken zijn en weer verder. Het is maar in topics als het vorige race topic dat er zo'n ophef isSnowhite0901 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 15:18:
Hopen op geen tracklimit ophef deze keer.
Ik vond vorige race prima, dan hebben we een paar seizoenen geleden echt veel ergere gehad hoor. Vorig seizoen was al een stuk beter en nu is het helemaal top.
Dat was vorig jaar, toen Mercedes nog beter hun banden kon opwarmen d.m.v. DAS.Spotmatic schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 16:16:
[...]
Koele omstandigheden = Mercedes territory. Simple as that...
[ Voor 8% gewijzigd door Dazzler2120 op 04-05-2021 16:18 ]
Het lijkt mij dat een band die niet op temperatuur is juist sneller slijt.Dazzler2120 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 16:17:
[...]
Dat was vorig jaar, toen Mercedes nog beter hun banden kon opwarmen d.m.v. DAS.
Dit jaar lijken de banden van RB sneller op temperatuur te zijn, waardoor ze ook iets minder lang meegaan.
Dus of idd Merc. hier het voordeel uithaalt is m.i. nog maar de vraag.
Bij een (re)start zijn de Mercedessen nu in het nadeel, dat zagen we in Portimao ook al. Maar eenmaal opgewarmd gaan ze als de brandweer. Ik ben benieuwd of dat voor Barcelona ook geldt of dat RBR iets uit de hoge hoed tovert.Dazzler2120 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 16:17:
[...]
Dat was vorig jaar, toen Mercedes nog beter hun banden kon opwarmen d.m.v. DAS.
Dit jaar lijken de banden van RB sneller op temperatuur te zijn, waardoor ze ook iets minder lang meegaan.
Dus of idd Merc. hier het voordeel uithaalt is m.i. nog maar de vraag.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq