sjaool schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 08:20:
Wat had hij dan moeten doen? Wachten tot verder in de race waar hij die kans niet meer zou krijgen. Als je Hamilton weg laat rijden weet je al dat je de race verloren hebt. Nu moet hij het hebben van een goede start en een actie in bocht 1 of 2.
Dat Max gefrustreerd over komt op de radio is omdat hij probeert mee te denken maar eigenlijk machteloos is omdat het team de strategie bepaalt. Hij was afgelopen weekend dus letterlijk weer de sitting duck (en niet voor het eerst). En ja, dat zal frustreren.
Vroeger was ik het daar mee eens, maar tegenwoordig jaar liggen de verhoudingen anders omdat de Redbull veel dichter bij de Mercedes zit. Sommigen denken zelfs dat het ding sneller is. Ik niet, maar het is geen onredelijke gedachte. In voorgaande jaren had Verstappen eigenlijk niks te verliezen. Er was geen echte strijd met Mercedes, de 3de plek was bijna gegarandeerd. Maar vorig jaar had hij de 2de plek kunnen hebben. Het scheelde echt maar een paar punten met Bottas.
Ik zie het zo: Verstappen moet zijn kansen managen. Als hij 1ste wil worden mag hij eigenlijk niet uitvallen. Liever 5 punten missen dan niks krijgen. 1 keer meer uitvallen van Hamilton en het is gedaan.
Dat denk ik dus niet want anders hoeven ze geen miljarden in de ontwikkeling van een eigen motor te steken en kunnen ze het wel af met een Renault motor. Nee, Red Bull is echt wel in de F1 om races te winnen.
Natuurlijk willen ze winnen, maar om het spannend te houden moet de marge zo klein mogelijk blijven. Mercedes schijnt wel eens moeite te hebben om hun F1 successen te marketen omdat Mercedes een beetje saai overkomt.
Ik zeg niet dat RBR niet wil winnen maar dat een spannende strijd ook heel belangrijker. En de doelgroep van RB is heel anders en vooral decennia jonger. Mercedes richt zich op mensen die luxe-auto's kunnen kopen en die zijn toch wat ouder dan de jeugd waar Redbull aan verkoopt. Mercedes kan een prachtig verhaal vertellen over hoe snel en betrouwbaar hun auto's zijn. De klanten kunnen zich allemaal Bernd Mayländer voelen en dromen dat ze achtervolgd worden door 20 F1 auto's. AMG schijnt echter grote moeite te hebben met hun image onder jongeren. Die vinden de safety car maar suf. Maar omdat die zo'n auto toch niet kunnen betalen is dat minder een probleem.
Wat betreft de motor van RB zie ik dat vooral als bittere noodzaak, ze waren er niet aan begonnen als er een andere mogelijkheid was geweest. IMHO was die er niet, de andere leveranciers willen niet aan RB leveren. Volgens de regels zouden ze Renault kunnen dwingen om te leveren maar ze hadden al grote ruzie toen ze nog vrijwillig samenwerkte. Dat zou een groot drama worden.
Tweede wordt je door op de eerste plek te mikken en te missen. Als je op de tweede plek mikt wordt je negende, net als de rest.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.