Debiele tactiek van rbr. Hadden moeten pitten voor nieuwe rood na de pit van ham. Kom je er 2,5 seconden voor op nieuwe snellere banden. Echt amateuristisch.
Maar dat was wel in een tijd waarin Verstappen nog volop met zijn ontwikkeling bezig was en steeds sneller en foutlozer werd. Zet je de Verstappen van nu naast de Ricciardo van toen, dan had Max hem waarschijnlijk ook gewoon zoek gereden.SinergyX schreef op zondag 9 mei 2021 @ 16:40:
[...]
Lomp gezien, was de enige die een invloed had als tweede rijder, de rest erna allemaal niet zo.
Met de rode band kun je max 10 seconden goedrijden in ongeveer 10 ronden in vergelijking met geel. Daarna is de gele gewoon weer sneller.codex schreef op zondag 9 mei 2021 @ 16:38:
[...]
Hij had met 16 seconden verschil kunnen pitten dan had hij hem gewonnen. Ik snap dit echt niet.
Geen mondkapje?
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Ik zou zeggen: het heeft een leuke race opgeleverd.sjaool schreef op zondag 9 mei 2021 @ 16:32:
Wat nu nog het meest jammere van dit alles is, is dat Max zijn goede start die hem op P1 bracht niks opgeleverd heeft.
Ik zie toch echt Hamilton op het circuit winnen. Snelste in Q3, eerst over de lijn in de race. Tactiek is onderdeel van de sport. Anders kan men er evengoed banden op steken die heel de race meegaan en gaan met die banaan.Terranova schreef op zondag 9 mei 2021 @ 16:37:
[...]
Tja, Verstappen wint op 't circuit, Hamilton op tactiek. Maar Hamilton pakt uiteindelijke de punten, dus het is heeeeeeeel belangrijk dat Verstappen een teamgenoot krijgt die hem kan ondersteunen door de tactieken van Mercedes te blokkeren
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Was een mooie race, jammer dat RBR het niet heeft kunnen houden maar Merc vloog simpelweg op de mediums, op naar de volgende
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
De pace van HAM op die gele band was te snel. Mercedes is gewoon sneller. Klaar.Viswinkel schreef op zondag 9 mei 2021 @ 16:42:
Debiele tactiek van rbr. Hadden moeten pitten voor nieuwe rood na de pit van ham. Kom je er 2,5 seconden voor op nieuwe snellere banden. Echt amateuristisch.
PSN: xMaurice93
Prima race. Nog niks aan de hand, 14 puntjes verschil. En met een andere tactiek had het ook kunnen lukken zelfs.gewoon gegokt en verloren. Maar echt nog lang niet over.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Die beelden op de achtergrond tijdens het interview, tis potdomme geen Tiktok.

MIC op een lange stokJasphur schreef op zondag 9 mei 2021 @ 16:42:
Geen mondkapje?
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
En ik blijf er nog steeds bij dat Mercedes verstoppertje heeft gespeeld bij het begin van het seizoen en Max mazzel heeft dat Bot Versie 8.0 een mindere rijder is dan Max.
Als het WC niet binnen is dit jaar voor Max dan hoop ik echt dat ze Max naast Ham zetten om de echte titanen strijd te zien volgend jaar. 💪
Als het WC niet binnen is dit jaar voor Max dan hoop ik echt dat ze Max naast Ham zetten om de echte titanen strijd te zien volgend jaar. 💪
Had moeten pitten in ronde 56 oid voor rood. Dat had nog wel verschil kunnen maken wellicht.stekkiekiller schreef op zondag 9 mei 2021 @ 16:42:
[...]
Met de rode band kun je max 10 seconden goedrijden in ongeveer 10 ronden in vergelijking met geel. Daarna is de gele gewoon weer sneller.
Gamertag: timmie271
Tijdens interviews na quali/race niet nee.Jasphur schreef op zondag 9 mei 2021 @ 16:42:
Geen mondkapje?
Klopt maar dan hebben we in elk geval het RB marketingteam wat die twee ons laat vermaken om de pijn te verzachten.MikeyMan schreef op zondag 9 mei 2021 @ 16:40:
Hoe pakt Hamilton ineens Dotd dan?
Halve minuut geleden was het 19-17 voor max en nu ineens 22 voor ham?
@dawg zo lekker gaat ric de laatste jaren ook niet.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Het enige goede is dat we nu een hele lange tijd geen harde banden C1 en medium C2 meer krijgen. Want Mercedes lijkt wederom beter te zijn op harde en RBR beter op zachtere banden.
Verder moet Perez nu echt wakker gaan worden. Want Verstappen heeft vrijwel elke race gemaximaliseerd en had veel meer kunnen winnen als hij het niet weer alleen moest doen.
Verder moet Perez nu echt wakker gaan worden. Want Verstappen heeft vrijwel elke race gemaximaliseerd en had veel meer kunnen winnen als hij het niet weer alleen moest doen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Bedankt voor de doorverwijzing!
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Geel, of hadden ze die niet meer.Viswinkel schreef op zondag 9 mei 2021 @ 16:42:
Als ze geen geel meer hadden was dat nog een dommere actie imho.
How do you save a random generator ?
Ham was niet sneller op meds dan max op rood. Dan had hij na die pit het gat nog vergroot naar een seconde of 9 binnen een paar rondes.Maurice079 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 16:42:
[...]
De pace van HAM op die gele band was te snel. Mercedes is gewoon sneller. Klaar.
Verwijderd
Dat, maar mogelijk waar Mercedes voorzichtig met engine mappings is begonnen Honda niet en heeft de boel weer teruggeschroefd.DoubleDutch schreef op zondag 9 mei 2021 @ 16:43:
En ik blijf er nog steeds bij dat Mercedes verstoppertje heeft gespeeld bij het begin van het seizoen en Max mazzel heeft dat Bot Versie 8.0 een mindere rijder is dan Max.
Dan had Bottas niet de pit in gegaan en had hij derde geworden.timmie271 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 16:43:
[...]
Had moeten pitten in ronde 56 oid voor rood. Dat had nog wel verschil kunnen maken wellicht.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Dan had 'ie in de laatste ronden té veel in moeten leveren op BOT en dus met een P3 genoegen moeten nemen.timmie271 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 16:43:
[...]
Had moeten pitten in ronde 56 oid voor rood. Dat had nog wel verschil kunnen maken wellicht.
BOT; it was so close between the first 3 cars
Mijn boefje is liev!
Lees je hier dingen als dit was het seizoen
Maar so far is dit toch gewoon een ontzettend leuk seizoen? Misschien dat dit aan mij ligt omdat ik Max wel wil zien winnen maar dit HOEFT niet. Ik vind alle rijders wel iets hebben in de F1..
Het zit allemaal wat dichter tegen elkaar aan enzo.. Ferrari doet weer mee ook lijkt het. Geen idee wat Aston heeft gedaan die lacken nog beetje?
Maar wel echt een geweldig leuk seizoen voor een neutrale race kijker
love it
Het zit allemaal wat dichter tegen elkaar aan enzo.. Ferrari doet weer mee ook lijkt het. Geen idee wat Aston heeft gedaan die lacken nog beetje?
Maar wel echt een geweldig leuk seizoen voor een neutrale race kijker
Ik bedoelde er meer mee dat Verstappen z'n race niet heeft gewonnen op tactiek en Hamilton 2x wel.Blokker_1999 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 16:42:
[...]
Ik zou zeggen: het heeft een leuke race opgeleverd.
[...]
Ik zie toch echt Hamilton op het circuit winnen. Snelste in Q3, eerst over de lijn in de race. Tactiek is onderdeel van de sport. Anders kan men er evengoed banden op steken die heel de race meegaan en gaan met die banaan.
Niet dat Hamilton er geluk mee had, want hij rijd gewoon ook echt retegoed. Maar volgens mij heeft ie vandaag voor de 1e keer Verstappen op de baan ingehaald? De andere keren via de pits dacht ik.
Of ik vergeet wat natuurlijk
Het is gewoon dom gelul als je met nog 19!!! Races te gaan roept dat het seizoen voorbij is. Dan ben je hier alleen maar zout in de wonden aan het strooien.
Volledig met iedereen hierboven eens.. Hamilton wint net zoals altijd puur op geluk..
spoiler:
Geluk dat ie in de snelste auto mag rijden
Geluk dat zijn team de beste strategie kiest
Geluk dat zijn teammate iets minder rijd als hem
Geluk dat zijn ouders (vader) hem in het racewereldje heeft kunnen krijgen.
Geluk dat hij zich heeft kunnen ontwikkelen tot een enorm snel racemonster
[ Voor 10% gewijzigd door Temujin op 09-05-2021 16:46 ]
Het is gewoon duidelijk dat Mercedes een stuk beter is op de hardere compound en als Pirelli die blijft meenemen omdat ze op safe willen spelen dan is het snel over voor Red Bull. Als je dan ook geen team maat hebt die er vlak achter zit (zoals Ham altijd wel heeft). Dan zijn de woorden van Max inderdaad het meest passend: "sitting duck".
Dan had hij in ronde 60 bottas voor zijn neus gehad...timmie271 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 16:43:
[...]
Blergh, voor de 2e keer dit seizoen gewoon op tactiek gepakt.
Die MERC heeft toch echt nog steeds wel een voordeel boven de RB qua pace.
Fenomenale drive wel van HAM. Elke andere coureur had het niet gewonnen.
Ik lees veel over tactiek, maar gewoon de beste auto hebben speelt volgens mij ook een grote factor....
Direct na Ham pitten voor nieuwe rood. Dan loop je nog 10 ronden uit op Ham voordat ze op zijn. Heb je 2,5sec na de pit plus de tijd die je wint op rood. En dan moet Ham er dus nog op inmiddels versleten mediums voorbij.enchion schreef op zondag 9 mei 2021 @ 16:44:
[...]
Geel, of hadden ze die niet meer.
Als ze geen geel meer hadden was dat nog een dommere actie imho.
Amateuristisch als je het mij vraagt.
Je vergeet geluk dat hij een bizar goede coureur is.Temujin schreef op zondag 9 mei 2021 @ 16:45:
Volledig met iedereen hierboven eens.. Hamilton wint net zoals altijd puur op geluk..
spoiler:Geluk dat ie in de snelste auto mag rijden
Knowledge reigns supreme over nearly anything
En er omheen gereden zoals Hamilton later bij hem deed. Alleen de vraag of z'n banden het dan lang genoeg gehouden zouden hebben.stekkiekiller schreef op zondag 9 mei 2021 @ 16:46:
[...]
Dan had hij in ronde 60 bottas voor zijn neus gehad...
Jij verwacht dat RBR Mercedes nog in gaat halen op ontwikkelingsgebied dit jaar?Kenny_026 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 16:45:
[...]
Het is gewoon dom gelul als je met nog 19!!! Races te gaan roept dat het seizoen voorbij is. Dan ben je hier alleen maar zout in de wonden aan het strooien.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Alsof je dan de race in een fatsoenlijk tempo had kunnen uitrijden op rood met nog 24 20 (?) rondjes te gaan.Viswinkel schreef op zondag 9 mei 2021 @ 16:42:
Dit de 4e race, nog 19 te gaan en dat is een heel eind. Bovendien komen er nog circuits waar Red Bull het een stuk beter doet dan Mercedes. Het wordt dit nog wel spannender...
"When you grow up your heart dies"
Volgend weekend kunnen we de zondag gewoon skippen, P1 TM P3 zijn idem aan de qualificatieTuupie schreef op zondag 9 mei 2021 @ 16:47:
Ik lees veel over tactiek, maar gewoon de beste auto hebben speelt volgens mij ook een grote factor....
- DaniëlWW2
- Niet online
Ik wist het ook gewoon meteen zodra ik die undercut zag. Daarvoor was het perfect onder controle en was Verstappen op koers voor de overwinning.
DaniëlWW2 in "[F1 2021] Race 4 GP van Spanje"

DaniëlWW2 in "[F1 2021] Race 4 GP van Spanje"
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Hamilton zat ook gewoon in de snellere wagen vandaag. Maar het verschil was te klein om er voorbij te geraken. Deze wagens moeten een groot snelheidsvoordeel hebben om de wagen voor je in te kunnen halen op de meeste circuits en zo groot is het verschil niet. Maar als je ziet hoe snel Hamilton het gat na zijn pitstops kon dichtrijden kan je niet zeggen dat Verstappen sneller was.Terranova schreef op zondag 9 mei 2021 @ 16:45:
[...]
Ik bedoelde er meer mee dat Verstappen z'n race niet heeft gewonnen op tactiek en Hamilton 2x wel.
Niet dat Hamilton er geluk mee had, want hij rijd gewoon ook echt retegoed. Maar volgens mij heeft ie vandaag voor de 1e keer Verstappen op de baan ingehaald? De andere keren via de pits dacht ik.
Of ik vergeet wat natuurlijk
En nee, dit is niet de eerste keer dit jaar dat hij Verstappen inhaalt op de baan. Vorige week was het Max die even de achterkant verloor in de laatste bocht waardoor hij wat minder snelheid op de rechte lijn had bijvoorbeeld.
De Mercedes en RBR zitten dicht op elkaar wat ultieme snelheid betreft, maar ik verwacht dat de Mercedes hier vandaag weer een klein voordeel had.
Tactiek maakt echt niets meer uit als je op dezelfde band 1.5 seconde sneller bent. Gewoon kansloos. Pirelli zorgt er elke weekend weer voor dat Mercedes tevreden is met de bandjes.LZ86 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 16:46:
Blergh, voor de 2e keer dit seizoen gewoon op tactiek gepakt.
Hamilton had met een undercut voor Max gereden. Waar komt je 2.5 na de pit vandaan?Viswinkel schreef op zondag 9 mei 2021 @ 16:47:
[...]
Direct na Ham pitten voor nieuwe rood. Dan loop je nog 10 ronden uit op Ham voordat ze op zijn. Heb je 2,5sec na de pit plus de tijd die je wint op rood. En dan moet Ham er dus nog op inmiddels versleten mediums voorbij.
Amateuristisch als je het mij vraagt.
En dan heb je het over versleten mediums? Hoe zouden de softs dan zijn denk je?
[ Voor 12% gewijzigd door Vos op 09-05-2021 16:51 ]
Dat viel bij mij onder het 'racemonster' kopje.. Maar ik geef je gelijk, en zoals je ook begrjipt was die post wat sarcastisch bedoeld..Malfunctions schreef op zondag 9 mei 2021 @ 16:48:
[...]
Je vergeet geluk dat hij een bizar goede coureur is.
Hamilton is waanzinnig goed, en natuurlijk zit hij op een gunstige plek, maar om dan steeds alles op geluk te gooien vind ik een beetje onzinnig.. vandaar mijn post
Iedereen reed de eerste stint ongeveer 24 op rood en je hebt dan Ham op reeds gebruikte geel achter je waar je de eerste ~10 rondes ook op uitloopt met softs.IceStorm schreef op zondag 9 mei 2021 @ 16:48:
[...]
Alsof je dan de race in een fatsoenlijk tempo had kunnen uitrijden op rood met nog 24 (?) rondjes te gaan.
Denk dat de vraag vooral zal zijn: wie geeft de ontwikkeling voor dit jaar als eerste op?Lekker Ventje schreef op zondag 9 mei 2021 @ 16:48:
[...]
Jij verwacht dat RBR Mercedes nog in gaat halen op ontwikkelingsgebied dit jaar?
Als je de ontwikkelingscurve van mercedes vs red bull van de laatste seizoenen bekijkt wel ja.Lekker Ventje schreef op zondag 9 mei 2021 @ 16:48:
[...]
Jij verwacht dat RBR Mercedes nog in gaat halen op ontwikkelingsgebied dit jaar?
Daar komt bij dat ik niet denk dat Lewis of Max uitgesproken de snelste zijn. Als je met beide coureurs binnen een 1-2 tienden rijdt ronde na ronde dan maakt een pitstop strategie het verschil en niets anders.
Voor degene die denken dat Max met rood het wel was gelukt. Ik denk van niet. omdat de gele band het bij de mercedes het heel erg goed doet. Ik vermoed omdat ze nog steeds erg veel power hebben, en deze kunnen deployen op de (sterkere) achterbanden.
We mogen hopen dat max het verschil kan maken op de meer rijders georienteerde banen....
Nee, met 6 ronden te gaan al gelapt worden, met rood was dit nog veel slechter afgelopen
We mogen hopen dat max het verschil kan maken op de meer rijders georienteerde banen....
Nee, met 6 ronden te gaan al gelapt worden, met rood was dit nog veel slechter afgelopen
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Dat zal RBR niet snel doen gezien ze nu alle monteurs bij AMG / MERC aan't wegkopen zijnBlokker_1999 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 16:49:
[...]
Denk dat de vraag vooral zal zijn: wie geeft de ontwikkeling voor dit jaar als eerste op?
Die laatste stond er eerst nietTemujin schreef op zondag 9 mei 2021 @ 16:49:
[...]
Dat viel bij mij onder het 'racemonster' kopje.. Maar ik geef je gelijk, en zoals je ook begrjipt was die post wat sarcastisch bedoeld..
Hamilton is waanzinnig goed, en natuurlijk zit hij op een gunstige plek, maar om dan steeds alles op geluk te gooien vind ik een beetje onzinnig.. vandaar mijn post
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Weer Ferrari op P1, P2 en P3...
"When you grow up your heart dies"
Ze gaan zelf ex Honda motoren bouwen he...Will_M schreef op zondag 9 mei 2021 @ 16:51:
[...]
Dat zal RBR niet snel doen gezien ze nu alle monteurs bij AMG / MERC aan't wegkopen zijn
[ Voor 3% gewijzigd door PalingDrone op 09-05-2021 16:52 ]
Het meest frustrerende is dat Verstappen altijd in zijn 1tje tegen twee Mercedessen moet knokken. De beste auto op de grid. Dat doet die fantastisch, maar heeft al jaren totaal geen back up van zijn teamgenoot. Dat is best sneu om te zien. Mercedes had wel 2 keer nagedacht over deze tactiek als Perez vlak achter of voor Bottas had gereden. En ja, een goede drive van Hamilton, maar wat word ik iedere keer misselijk als ik hem hoor roepen.. Oh my tyres are bad, oh i dont think i have tyres left at the end. STFU. Verstappen heeft 20 ronde oudere banden.... Rijdt gewoon de race uit in de beste auto van de grid die je al jaren onder je kont hebt.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Onzin. Je hebt alleen dezelfde banden als ze ook even oud zijn (en zelfs dan, kan de 1 sparen en de ander stampen) Merc is sneller, maar niet 1.5 sec sneller per ronde op mediums.Justevo schreef op zondag 9 mei 2021 @ 16:49:
[...]
Tactiek maakt echt niets meer uit als je op dezelfde band 1.5 seconde sneller bent. Gewoon kansloos. Pirelli zorgt er elke weekend weer voor dat Mercedes tevreden is met de bandjes.
[ Voor 5% gewijzigd door Vuvuzela op 09-05-2021 16:53 ]
I served in a company of heroes.
- DaniëlWW2
- Niet online
Laatste opmerking van mij even. Vandaag deed Bottas meer voor Verstappen zijn kansen deze race te winnen dan Perez...
Je kunt dit toch niet op strategie gooien? Hamilton was vandaag sneller. Hij was er zonder stop ook langsgegaan.
Max doet het fantastisch, hij lag in allevier de races steeds na de start/restart voor Hamilton. Maar in de races zelf was Lewis tot nu toe vier keer sneller. Ook in Imola.
Max doet het fantastisch, hij lag in allevier de races steeds na de start/restart voor Hamilton. Maar in de races zelf was Lewis tot nu toe vier keer sneller. Ook in Imola.
Dat geluk van Hamilton weer om de juiste strategie te hebben en retestrakke ronden achter elkaar rijden om 25 seconden in rook doen opgaan.
Wie is die vent trouwens bij Ziggo met z'n pruik en onthaarde borst?
Wie is die vent trouwens bij Ziggo met z'n pruik en onthaarde borst?
Het verschil toen Hamilton 10 rondjes met de mediums er op had zitten met Verstappen na 10 rondjes was gigantisch. Het verschil was toen meer dan 1 seconde.Vuvuzela schreef op zondag 9 mei 2021 @ 16:52:
[...]
Onzin. Je hebt alleen dezelfde banden als ze ook even oud zijn (en zelfs dan, kan de 1 sparen en de ander stampen) Merc is sneller, maar niet 1.5 sec sneller per ronde op mediums.
Dacht dat het 20 race ronden waren gemiddeld, maar naar 10 ronden is de pace er wel uit. Maar omdat je met een pitstop zoveel track Position verliest op dat moment is doorrijden interessanter. Daar zie je de rijders helemaal achter aan wel eerder naar binnen gaanViswinkel schreef op zondag 9 mei 2021 @ 16:49:
[...]
Iedereen reed de eerste stint ongeveer 24 op rood en je hebt dan Ham op reeds gebruikte geel achter je waar je de eerste ~10 rondes ook op uitloopt met softs.
Je bedoelt Mercedes, zelfs Bottas haalt uiteindelijk makkelijk het podiumSunriseBGN schreef op zondag 9 mei 2021 @ 16:54:
Je kunt dit toch niet op strategie gooien? Hamilton was vandaag sneller. Hij was er zonder stop ook langsgegaan.
Dit dus. Pirelli is natuurlijk bang voor eventuele imagoschade wegens klapbanden en die grote zak geld van Mercedes blijft natuurlijk érg aanlokkelijk.talkatoo schreef op zondag 9 mei 2021 @ 16:46:
Het is gewoon duidelijk dat Mercedes een stuk beter is op de hardere compound en als Pirelli die blijft meenemen omdat ze op safe willen spelen dan is het snel over voor Red Bull. Als je dan ook geen team maat hebt die er vlak achter zit (zoals Ham altijd wel heeft). Dan zijn de woorden van Max inderdaad het meest passend: "sitting duck".
Grootste ergernis van vandaag: "de grote Toto" die even gaat zeuren @ Fia om de blauwe vlaggen.
Het verschil is nog steeds twee overwinningen, seizoen is nog lang. Het zit in ieder geval dichterbij elkaar dit seizoen.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
Ja wat was dat nouBart-Willem schreef op zondag 9 mei 2021 @ 16:55:
[...]
Grootste ergernis van vandaag: "de grote Toto" die even gaat zeuren @ Fia om de blauwe vlaggen.
Nou dat was hem. Volgende : Monaco. Als er ergens een vloek op ligt bij Max dan is het Monaco wel. Dus ik tel in gedachten al 26 punten voorsprong uit voor Lewis.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Maar reden ze ook beiden zo snel mogelijk? Of was Max aan het sparen, en wilde ham het gat dichten omdat hij wist dat hij nog eens gaat stoppen,Justevo schreef op zondag 9 mei 2021 @ 16:54:
[...]
Het verschil toen Hamilton 10 rondjes met de mediums er op had zitten met Verstappen na 10 rondjes was gigantisch. Het verschil was toen meer dan 1 seconde.
I served in a company of heroes.
- DaniëlWW2
- Niet online
Post race voor wie het wil zien.
Er leuke race gezien. Ik vond de regie er ook goed bijzitten trouwens. F1.5 kwam goed in beeld
[ Voor 15% gewijzigd door Jasphur op 09-05-2021 16:59 ]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Tsja, het is niet dat Perez een slechte coureur is, de rbr is gewoon nog steeds geen makkelijke auto. Ik verwacht niet dat ie met nog 1 race te gaan (5 races had ie nodig) bij max in de buurt komt.... Ze kunnen beter proberen Russel los te weken bij Williams...
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Ach, als we het afzetten tegen vorige seizoenen is het een stuk beter om te zien. Maar een beetje jammer dat Mercedes weer de beste auto heeft is het natuurlijk wel. Neemt niet weg dat het ongekend knap is van Mercedes en Hamilton!

PSN: xMaurice93
Mercedes heeft gewoon weer een dijk van een wagen.
Het is door de kwaliteit van Max dat hij Lewis op softs nog achter zich kon houden daarna was er geen houden meer aan.
Toch ben ik benieuwd als je Lewis op zeg 15 seconden laat komen dan alsnog de softs had gepakt dat had kunnen helpen.
Schade beperkt gebleven lang seizoen op naar Monaco
Het is door de kwaliteit van Max dat hij Lewis op softs nog achter zich kon houden daarna was er geen houden meer aan.
Toch ben ik benieuwd als je Lewis op zeg 15 seconden laat komen dan alsnog de softs had gepakt dat had kunnen helpen.
Schade beperkt gebleven lang seizoen op naar Monaco
Italië was vorig seizoen ook niet lekker voor Max. Na 1 wedstrijd in Italië ook al een overwinning. Nieuw seizoen, nieuwe kansen. Oftewel, resultaten behaald in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.asing schreef op zondag 9 mei 2021 @ 16:57:
Nou dat was hem. Volgende : Monaco. Als er ergens een vloek op ligt bij Max dan is het Monaco wel. Dus ik tel in gedachten al 26 punten voorsprong uit voor Lewis.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
Even speculeren: Wát zou er gebeurd zijn als de temperaturen (baan + air) ± 10o hoger hadden gelegenJasphur schreef op zondag 9 mei 2021 @ 16:59:
Er leuke race gezien. Ik vond de regie er ook goed bijzitten trouwens. F1.5 kwam goed in beeld
Dan had Lewis door scheurbuik niet kunnen rijdenWill_M schreef op zondag 9 mei 2021 @ 17:01:
[...]
Even speculeren: Wát zou er gebeurd zijn als de temperaturen (baan + air) ± 10o hoger hadden gelegen
btw ook, waarom maakt RedBull het 2e team niet ongeveer net zo snel als het eerste team, dan rijden ze de "sandman" zo naar de 5e-6e plek. en kan Perez elke keer meer marge pakken.
Bottas is werkelijk traag/onhandig genoeg om meeredere plekken te verliezen als er effectief met hem gebattled wordt.
Bottas is werkelijk traag/onhandig genoeg om meeredere plekken te verliezen als er effectief met hem gebattled wordt.
How do you save a random generator ?
Alle races in Italië waren voor RBR / VER vorig jaar 'Zero Points' ....Pjottski schreef op zondag 9 mei 2021 @ 17:00:
[...]
Italië was vorig seizoen ook niet lekker voor Max. Na 1 wedstrijd in Italië ook al een overwinning. Nieuw seizoen, nieuwe kansen. Oftewel, resultaten behaald in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
@DaniëlWW2 max hard naar perez. Hij is het met je eens 😊
Je mag niet zomaar technische informatie delen tussen teams. Als je AT even snel wil krijgen als RBR moet je dus evenveel geld erin stoppen en hetzelfde talent aantrekken.enchion schreef op zondag 9 mei 2021 @ 17:02:
btw ook, waarom maakt RedBull het 2e team niet ongeveer net zo snel als het eerste team, dan rijden ze de "sandman" zo naar de 5e-6e plek. en kan Perez elke keer meer marge pakken.
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
VER was zijn banden in de 2e stint aan het oproken om voor HAM te blijven. Dat lukte en toen kwam de undercut en wist je dat het klaar is.Vuvuzela schreef op zondag 9 mei 2021 @ 16:57:
[...]
Maar reden ze ook beiden zo snel mogelijk? Of was Max aan het sparen, en wilde ham het gat dichten omdat hij wist dat hij nog eens gaat stoppen,
De RBR muur riep ook direct tegen VEr: Hungary all over again.
De Fia duidelijk maken dat die gratis Mercedessen voor iedereen geen vanzelfsprekendheid zijn?
- DaniëlWW2
- Niet online
Waar?Kenny_026 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 17:06:
@DaniëlWW2 max hard naar perez. Hij is het met je eens 😊
Maar: Dit is eindelijk weer eens een seizoen waarbij de races de moeite waard zijn om volledig te blijven (be)kijken, ook als je zonder 'oranje zonnebril' op naar de race aan het kijken gaat!!
Ik ben geen mercedes fan en al helemaal geen Hamilton fan, maar om na de party-mode nu de banden keuze de schuld te geven van de winst van Mercedes... 
Ik ben blij dat er iig een strijd is nu. Dat is er 5 jaar niet geweest (ik kijk sinds 2016). Mocht Hamilton dan alsnog winnen, zegt dat meer over Hamilton dan de 4 seizoenen ervoor.

Ik ben blij dat er iig een strijd is nu. Dat is er 5 jaar niet geweest (ik kijk sinds 2016). Mocht Hamilton dan alsnog winnen, zegt dat meer over Hamilton dan de 4 seizoenen ervoor.
Vorig seizoen waren de races met de zachtere compounds wel de enige races dat Merc problemen had. Voor de spanning zou het wel leuk zijn als Pirelli eens wat meer ballen zou tonen en zachtere compounds gaat meenemen.LA-384 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 17:10:
Ik ben geen mercedes fan en al helemaal geen Hamilton fan, maar om na de party-mode nu de banden keuze de schuld te geven van de winst van Mercedes...
Temperatuur is een factor voor Mercedes. Het was vandaag een koelere dag. Gisteren had Mercedes meer problemen met de achterbanden.Nuevocasa schreef op zondag 9 mei 2021 @ 17:13:
[...]
Vorig seizoen waren de races met de zachtere compounds wel de enige races dat Merc problemen had. Voor de spanning zou het wel leuk zijn als Pirelli eens wat meer ballen zou tonen en zachtere compounds gaat meenemen.
Misschien moeten we voortaan overal infraroodlampen langs de baan zettenDadona schreef op zondag 9 mei 2021 @ 17:19:
[...]
Temperatuur is een factor voor Mercedes. Het was vandaag een koelere dag. Gisteren had Mercedes meer problemen met de achterbanden.
Vloerverwarming er in frezen...LA-384 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 17:21:
[...]
Misschien moeten we voortaan overal infraroodlampen langs de baan zettennaast de sprinklers.
Of nog een paar spuitbussen leegspuiten en wat doelloos rondrijden en pas schakelen tot het begint te stinken. Alles voor de global warming en daarmee MaxLA-384 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 17:21:
[...]
Misschien moeten we voortaan overal infraroodlampen langs de baan zettennaast de sprinklers.
- DaniëlWW2
- Niet online
Nah, gewoon de bandenwarmers saboteren zodat ze over de 80C gaan voor een tijdje. Dat sloopt die banden helemaal.LA-384 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 17:21:
[...]
Dan moeten we hier dus eigenlijk allemaal met een AMG 63S V8 Biturbo in een Mercedes gaan rondrijden zodat VER kan gaan winnen met... een HondaJeroenTheStig schreef op zondag 9 mei 2021 @ 17:23:
[...]
Of nog een paar spuitbussen leegspuiten en wat doelloos rondrijden en pas schakelen tot het begint te stinken. Alles voor de global warming en daarmee Max
Wie wint er dan eigenlijk?
Ik rij al Honda, zal voor Max ff de katalysator (die schijnen tegenwoordig flink wat op te brengen) vervangen door een lege pijp en dan (+paar pk) veel kilometers gaan maken.Will_M schreef op zondag 9 mei 2021 @ 17:26:
[...]
Dan moeten we hier dus eigenlijk allemaal met een AMG-63S Biturbo V8 in een Mercedes gaan rijden zodat VER kan gaan winnen met... een Honda
Wie wint er dan eigenlijk
Tegen de tijd dat Zandvoort is gaat ie dat wel merken, alle beetjes helpen
- DaniëlWW2
- Niet online
Kunnen we het milieu alsjeblieft niet nog erger verpesten voor Verstappen?
Ja, wat is het nou...DaniëlWW2 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 17:30:
Kunnen we het milieu alsjeblieft niet nog erger verpesten voor Verstappen?
Katvervanger of niet, ik ben nu een verwarde man aan het worden.
Jongens, rustig. Straks gaat de race in Zandvoort niet door door een te hoge zeespiegel. Jullie schuld!
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Gewoon wat boten uit de haven op de kant zetten, probleem opgelost.Maarten_E schreef op zondag 9 mei 2021 @ 17:32:
Jongens, rustig. Straks gaat de race in Zandvoort niet door door een te hoge zeespiegel. Jullie schuld!
2016 - DNF, DR 2ePjottski schreef op zondag 9 mei 2021 @ 17:00:
[...]
Italië was vorig seizoen ook niet lekker voor Max. Na 1 wedstrijd in Italië ook al een overwinning. Nieuw seizoen, nieuwe kansen. Oftewel, resultaten behaald in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
2017 - 5e, DR 3e
2018 - 9e, DR 1e
2019 - 4e
2020 - geen race
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
RegenbandjesMaarten_E schreef op zondag 9 mei 2021 @ 17:32:
Verstappen bij F1TV: pitstop was zijn fout, maar goede recovery van de crew. Hij dacht dus dat hij al naar binnen moest. USA (2016?) all over again, alleen nu betere response van de crew.
Aaah.... Daar waren die containers bij Ameland dus voor bedoeld? Gewoon een kunstmatig rif om de getijden te kunnen beïnvloeden door het team van Mazepin?PalingDrone schreef op zondag 9 mei 2021 @ 17:34:
[...]
Gewoon wat boten uit de haven op de kant zetten, probleem opgelost.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
Overige topics:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
- We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
- Geen naamverbasteringen zoals: Crashstappen, Mazespin, Mission Spinnow, etc
- Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
-Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
-Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
-Ongefundeerd Ferrari/Alpine bashen.
-Gezeur over Hamilton.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.