[F1 2021] Race 4 GP van Spanje Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 24 Laatste
Acties:
  • 77.825 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:13

sjaool

Every life should have 9 cats

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 16:46:
[...]

Maar geloof jij het nog?
Dit is de baan waar coureurs geen excuses horen te hebben omdat ze elke millimeter van de baan moeten kunnen dromen/nachtmerries hebben na weer een dag met 100+ ronden hetzelfde tempo rijden. Je hoort hier gewoon in de buurt te zijn van je teamgenoot en niet zo zwaar om je oren gereden te worden. Het potentieel van de auto is gewoon circa 0,8s sneller dan Ferrari of McLaren, als het niet 1s was met een perfecte ronde van Verstappen. Perez eindigde bijna 1s erachter.

Dat Verstappen zijn teamgenoten opvreet en uitspuugt in een paar races en dan Marko doodleuk gaat vragen om zijn "volgende slachtoffer" is leuk voor ons, maar RBR en Verstappen hebben er niks aan. Want zelfs een Perez is tot dusver vrij nutteloos gebleken op zondag. Eruit in Bahrein in Q2, dramatische race in Imola en ook meteen gepakt bij de start in Portimao waardoor die strategisch weer niet goed mee kon doen en deze race kan je ook zowat al afschrijven. En dat is dan een van de betere coureurs in het veld. Verstappen zal het weer zelf moeten doen in de eerste ronde en dan een gat slaan.

De baan is qua auto ook aardig representatief voor het seizoen. Het is een mooie mix van verschillende typen bochten en rechte stukken. Daarom testen ze hier ook meestal naast het weer dat meestal goed is. Het ultieme potentieel van die auto's zitten dus heel dicht op elkaar, maar een lijkt beduidend makkelijker te besturen te zijn en dus consistenter en minder risicovol. Want we zien Verstappen steeds op de absolute grens zitten en er is nu al meermaals wat mis gegaan.

Dit is allemaal keihard allemaal, maar zo is deze sport. Je gaat geen kampioenschap winnen op deze manier met de net niet kwalificaties en je teamgenoot die de helft van de tijd niet eens in de buurt zit van P4. :/
Ja, ik geloof er nog steeds in. ;)
Er is al genoeg negativiteit in de wereld dan wil ik graag blijven geloven dat Max wereldkampioen wordt. :P

Hij moet nu alleen nog even leren dat hij niet in Q2 moet pieken maar in Q1. :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novarion
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-09 15:57
Apiekool schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 16:51:
Ik vraag me altijd op zo'n zaterdag af waar de mensen zijn die gisteren hel en verdoemenis voorspelden voor VER en RBR.

Misschien dat we een keer kunnen begrijpen dat FP geen Q is.....
En "Q geen Race".
En "Race geen WC".

We moeten helaas maar accepteren dat het makkelijke onderwerpen van discussies zijn.
En het tot vervelend aan toe herhaald wordt. Hoort erbij, zijn ergere dingen en vooral leukere en meer opbouwende opmerkingen of discussies, die het hier gezellig houden! d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:12
Apiekool schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 16:51:
Ik vraag me altijd op zo'n zaterdag af waar de mensen zijn die gisteren hel en verdoemenis voorspelden voor VER en RBR.

Misschien dat we een keer kunnen begrijpen dat FP geen Q is.....
Hopelijk helpt het resultaat vandaag (en jouw post ;) )

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:35
Er zijn races in je darmen waarbij een WC zeker handig kan zijn... :+

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:36
Iemand die beschikt over de topsnelheid van Ham en Ver in Q3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 11:27
Klein voordeeltje: Verstappen snelste in sector 3. Ook was zijn tweede ronde sneller dan de tweede ronde van Hamilton.

Conclusie: wind en baantemperatuur zijnde grote boosdoeners

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:10
man man wat zijn De quali’s voortaan mooi om te zien... Jammer dat Verstappen hem net niet pakt, op de vuile lijn vooraan (dus geen slipstream), dat wordt lastig morgen. Het lijkt er opnieuw op dat de mercs meer moeite met de banden lijken te hebben, alhoewel.... zul je zien dat ze het morgen fantastisch doen op de banden hahaha. Ik moet zeggen dat ik dacht dat ze de q2 wel hadden kunnen halen op geel, wat denken jullie?

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
0,036 is om ook echt helemaal niets...

Is P2 een beetje fatsoenlijke plek om te starten? Racelijn P1/P3 niet een extra voordeel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:11

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Ben even niet helemaal op den hoogte, waarom is de vt1 & vt2 van Monaco op donderdag?

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:22
Pjottski schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 17:26:
Ben even niet helemaal op den hoogte, waarom is de vt1 & vt2 van Monaco op donderdag?
Traditie dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Nu maar hopen op een buitje aan het begin van de race net als in Italië. Starten gaat tegenwoordig een stuk beter in de RB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
hoevenpe schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 17:24:
0,036 is om ook echt helemaal niets...

Is P2 een beetje fatsoenlijke plek om te starten? Racelijn P1/P3 niet een extra voordeel...
2020 start; vuile kant niet lekker weg:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Praktisch, dat mensen daar niet 3 dagen achter elkaar geblokkeerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Tommy The Cat schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 17:29:
2020 start; vuile kant niet lekker weg
Dan maar Bottas en Hamilton samen de 3e bocht in, net als 5 jaar geleden...

Raikonnen voor P2? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Laatst online: 18:11

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Thnx.
hoevenpe schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 17:32:
[...]

Praktisch, dat mensen daar niet 3 dagen achter elkaar de geblokkeerd zijn.
Begrijpelijk.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:41
Pjottski schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 17:26:
Bevoorrading van winkels en hotels. Heel vroeger was de race rond hemelvaartsdag dus beide speelden een rol.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 11:27
In 2019 was het toch echt anders:

https://youtu.be/xsWaxYlCbac

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:52
Sergio Perez says an issue with his left shoulder contributed to his struggles in Formula 1 qualifying for the Spanish Grand Prix as he felt "bad all the way through".
Motorsport.

Verklaart deel dat hij geen lekkere dag had.
Maar het voelt momenteel niet goed met Perez

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 16:37

Dentist

Next patient please...

Alleen de samenvatting gezien - werd genoemd dat HAM in S3 zou moeten liften onder geel, maar rijdt wel een paarse sector. Werd Max daar een jaar of 2 geleden niet een pole voor afgepakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:53

BeaM-R

Powerrrrr

En nu die van 2019 :)

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Dentist schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 18:01:
Alleen de samenvatting gezien - werd genoemd dat HAM in S3 zou moeten liften onder geel, maar rijdt wel een paarse sector. Werd Max daar een jaar of 2 geleden niet een pole voor afgepakt?
Op tv was het geel door perez al weg voordat ham en ver daar langs kwamen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Tommy The Cat schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 17:08:
Iemand die beschikt over de topsnelheid van Ham en Ver in Q3?
Jazeker:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/B6lDLcAWxuABFFehFLvbW2ew.webp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Peter F
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik heb 3 keer gekeken, maar kan beide niet op een fout betrappen

https://www.youtube.com/watch?v=SWb4ojUvw5c

akelig dicht bij elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:08
Peter F schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 18:28:

akelig dicht bij elkaar.
0.036 is ook echt niks.Het zit dan misschien nog het meest in topsnelheid,die is net lager als die van Mercedes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:42
2 punten totaal voor MAZ

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z4RFNUIZvxfRL5vWufNOD16EPNc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0UfNtgOBF67Nq6JenIlD7CNX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 50% gewijzigd door nachtnet op 08-05-2021 18:51 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 09:10

Wok

Dakloos...

:')

De FIA weer op zijn smalst... Man, man. man...

Ik vind Mazepin ook een clown achter het stuur, maar in dit geval kon-ie er wat mij betreft toch echt verrekte weinig aan doen. Geef dan het team een berisping/boete/whatever, aangezien zij er juist voor moeten zorgen dat een rijder weet wat er voor en achter hem zit...

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebeh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 09:44
NotSoSteady schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 16:13:
Wie gaat Perez over een paar races vervangen?
Bottas 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-09 12:33
Wok schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 19:01:
[...]

Ik vind Mazepin ook een clown achter het stuur, maar in dit geval kon-ie er wat mij betreft toch echt verrekte weinig aan doen. Geef dan het team een berisping/boete/whatever, aangezien zij er juist voor moeten zorgen dat een rijder weet wat er voor en achter hem zit...
Volgens mij staat het best duidelijk uitgelegd. Ze zeggen dat hij in een moeilijke situatie zat maar dat in hun opinie hij makkelijk achter nor aan alsnog de inhaalactie had kunnen doen.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:28

Chiron

Moderator Discord
freaky35 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 18:31:
[...]

0.036 is ook echt niks.Het zit dan misschien nog het meest in topsnelheid,die is net lager als die van Mercedes.
Dat wordt voor Max zorgen dat ie ernaast zit na de start voor bocht 1, en dan is het ellebogenwerk…

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
Ze hebben er echt een heel verhaal van gemaakt om hem een strafpunt te kunnen aansmeren.
https://streamable.com/zc5drw

Dit kan je hem niet 100% in de schoenen schuiven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:37
Wok schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 19:01:
[...]

Ik vind de argumentatie anders best wel sterk. De moeilijkheid van de situatie wordt erkent, maar ook dat er een andere oplossing was die minder hinder op had geleverd voor Norris en dat hij die had moeten kiezen. De straf is gewoon een standaard straf voor de overtreding.
Wat ik persoonlijk vindt is dat het er op lijkt dat mazepin denkt dat er maar 1 iemand of ding telt en dat dat zijn ronde is. Hij lijkt zich verder van niemand iets aan te trekken.
Het is naar mijn mening niet de eerste keer dat hij dat doet, zoals bij het oplijnen voor een kwali lap iedereen in gaan halen.
Hij lijkt, en dat is een oordeel gebaseerd op weinig, een typisch Russisch rijkeluis zoontje zoals je ziet in films. Kansloos arrogant maar niks waar maken. Typical pay driver zoals er heel veel zijn geweest in de F1. Maar zoals gezegd, gebaseerd op weinig, maar als ik dan dat interview vrijdag in f1 café zag, weer een bevestiging.
Wat mij betreft wordt hij als 2e f1 coureur ooit een wedstrijd geschorst....

Vette shit!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:37
DoeEensGek schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 19:15:
[...]

Ze hebben er echt een heel verhaal van gemaakt om hem een strafpunt te kunnen aansmeren.
[Video] https://streamable.com/zc5drw

Je ziet hem achter aansluiten in het rijtje en net voordat norris er voorbij komt schiet hij er nog net even voor. Lijkt mij 100% zijn eigen keuze

Vette shit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
[...]

Ik zie inderdaad die andere twee die hem nog even inhalen( niet netjes) terwijl hij netjes wilde wachten. Maar daardoor zie je bij hem de rode waas komen dat laat ik me niet gebeuren. En dan gaat hij precies voor nor nog even zijn situatie recht zetten. Terechte straf imo, al vind ik dat die andere rijders die nog even voor piepen op zijn minst ook even aangesproken mogen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 12:20
asing schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 17:41:
[...]

Bevoorrading van winkels en hotels. Heel vroeger was de race rond hemelvaartsdag dus beide speelden een rol.
klopt het is echt iets van vroeger...nu zijn er gewoon races/kwalificaties van formule 2 bijvoorbeeld op donderdag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
[...]

Nah deze kan ik wel begrijpen. Niet leuk dat hij wordt ingehaald en er zo ook de "gentleman's code" naar hem word geschonden. Maar hij trok er in Baghrein ook helemaal niks van aan en verpeste toen een hele serie aan kwalificatieronden. Het punt is alleen dat hij eerst aansluit en er vervolgens zelf voor kiest om die twee plekken weer in te halen en dan Norris zo zwaar blokkeert.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
sjaool schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 16:21:
[...]

Geen idee, net voordat de camera uit ging hing er volgens mij een offical in. Dit zijn dingen die ik eigenlijk nog nooit eerder heb gezien.

Ah, hij plugt nu net de laptop in bij de wagen van HAM... :P
Ze waren de ECU software aan het checken (alle teams hebben dezelfde ECU):

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/0q2387u7oxx61.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=8371e68c5b29b12495d66b35a6f58d4666f0fd05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
BlackMonkey schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 19:48:
[...]

Ze waren de ECU software aan het checken (alle teams hebben dezelfde ECU):

[Afbeelding]
Alpine niet. ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DoeEensGek
Stroll had nog wel een bericht aan Mazepin.

https://streamable.com/nq6r9x

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:11
Lekker hoor dat motorgeluid van een haakse slijper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
R.E. schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 19:19:
[...]

Je ziet hem achter aansluiten in het rijtje en net voordat norris er voorbij komt schiet hij er nog net even voor. Lijkt mij 100% zijn eigen keuze
Hij wordt juist ingehaald door 2 auto's die gaan pitten. Juist de andere voor hem trekken een enorm gat en hij zit al achteraan in dat rijtje, dan duiken er 2 voor hem die juist zijn gat, voor zijn snelle ronde dicht gooien. Sorry, maar ik snap de keuze van Mazepin gewoon. Anders zit hij tot de start met die andere 2 voor hem en mist hij al snelheid voor dat hij zijn ronde kan beginnen. Je ziet ze allemaal knijpen en daarna precies daar volle bak aan hun snelle ronde beginnen.

Nee, Mazepin heeft niks in de F1 te zoeken, maar deze actie van Fia slaat gewoon als een tang op een varken. Raikkonen en Tsunoda hadden gewoon achter Mazepin kunnen blijven hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
nineball schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 20:32:
[...]

Lekker hoor dat motorgeluid van een haakse slijper.
Gelukkig sprak Stroll ook de internationale taal uit deze wereld. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:35
sjaool schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 16:55:
[...]

Ja, ik geloof er nog steeds in. ;)
Er is al genoeg negativiteit in de wereld dan wil ik graag blijven geloven dat Max wereldkampioen wordt. :P

Hij moet nu alleen nog even leren dat hij niet in Q2 moet pieken maar in Q1 Q3. :+
FTFY :)

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Als er iemand is die zich heel koest moet houden is hij het wel. Dit heeft ie zelf maar 80.000 keer gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
Niet dezelfde software nee, wel dezelfde fysieke ECU geleverd door Mclaren Applied. Anders zou een dergelijke check sowieso zinloos zijn ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Peter F schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 18:28:

akelig dicht bij elkaar.
Hamilton was iets naar grip aan het zoeken na de 1-na-laatste bocht @ 1:43 viel me op tijdens de kwalificatie.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
  • Laatst online: 18:22
DoeEensGek schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 20:38:
[...]

Hij wordt juist ingehaald door 2 auto's die gaan pitten. Juist de andere voor hem trekken een enorm gat en hij zit al achteraan in dat rijtje, dan duiken er 2 voor hem die juist zijn gat, voor zijn snelle ronde dicht gooien. Sorry, maar ik snap de keuze van Mazepin gewoon. Anders zit hij tot de start met die andere 2 voor hem en mist hij al snelheid voor dat hij zijn ronde kan beginnen. Je ziet ze allemaal knijpen en daarna precies daar volle bak aan hun snelle ronde beginnen.

Nee, Mazepin heeft niks in de F1 te zoeken, maar deze actie van Fia slaat gewoon als een tang op een varken. Raikkonen en Tsunoda hadden gewoon achter Mazepin kunnen blijven hangen.
We kunnen allemaal excuses gaan bedenken, zijn raceengineer is niet duidelijk genoeg dat de andere auto's in een inlap zitten, Raikonnen en Tsunoda zouden beter die Aston Martin nadoen, etc. etc. Uiteindelijk blokt Mazepin Norris zijn ronde (die daardoor een extra setje banden moet oproken in Q1, wat hem benadeelt in Q3) dus krijgt hij een minimale straf. Het is klote dat de omstandigheden zo zijn, maar dan moeten ze maar beter plannen bij Haas. Er zat bijvoorbeeld niemand direct achter Norris, Mazepin had makkelijk al veel eerder rustiger aan kunnen doen en hem laten passeren na bocht 12 en dan een slipstreampje pakken.

erutangiS

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 23:35
Moet ik toch meteen hier aan denken:

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://media1.tenor.com/images/b2192c3fa0aec8443e79a6f616aceed1/tenor.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:45

g0tanks

Moderator CSA
Haas P7 en P10. Voor mijn gevoel rijden ze al jaren achteraan, maar dat valt dus mee. :p

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Max prima kwalificatie, helaas net niet. Dit wordt nog wel wat vaker stuivertje wisselen.
Perez met een moeizame kwali, veel te groot verschil en uiteindelijk morgen zinloos qua tactiek hoewel hij wel 4e wordt denk ik, tenzij een gunstige safety car (waarschijnlijk rijdt hij weer lang door).

Wel ga je je afvragen wanneer Perez er gaat komen, het lijkt juist minder te worden. Ik krijg het gevoel alsof hij echt het idee had dat hij de beste is en nu een mentale klap heeft gekregen van Max. Hopelijk kan hij dat loslaten en zich herpakken zodat Max er tactisch nog wat aan heeft.
Je gaat je bijna afvragen of ze niet beter een Hulkenberg er in hadden kunnen zetten, iemand waarvan ik niet het gevoel heb dat hij denkt Max te kunnen verslaan en daarmee ook mentaal minder druk te hebben.
(ja ik weet dat het snel geoordeeld is en dat Perez mogelijk de komende races 'gewoon' aansluit).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:47

vliegnerd

Nintendo fan.

Dit is pas de vierde race! En veel minder wintertesttijd en kortere FP sessies (hoewel ik niet weet of ze ook minder rijden)

Geduld!

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:52

pinda powerrr

Slow down...

Wat mij vooral opvalt, is dat HAM en VER elkaar tot grote hoogten stuwen en vrijwel niemand kan meekomen.
Het gaat om hun twee, zelfs als de ene slechter kwalificeert. De rest spek/bonen en azen op plek drie.

Ik weet zeker dat er nog een paar rijden die dichtbij kunnen komen, maar die worden dan door hun auto/team tegengehouden.

Voor ons kijkers alleen maar heerlijk en persoonlijk kan ik HAM nu meer waarderen, hij laat nu echt zien wat hij kan.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
pinda powerrr schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 23:10:
Wat mij vooral opvalt, is dat HAM en VER elkaar tot grote hoogten stuwen en vrijwel niemand kan meekomen.
Het gaat om hun twee, zelfs als de ene slechter kwalificeert. De rest spek/bonen en azen op plek drie.
Je hebt de tijd van Bottas ook gezien?
Zo ver zit hij er niet vanaf hoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:52

pinda powerrr

Slow down...

DarkFire1985 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 23:11:
[...]

Je hebt de tijd van Bottas ook gezien?
Zo ver zit hij er niet vanaf hoor.
Ja, maar meer dan dat zit er niet in voor hem. Op de zondag laat hij het steevast afweten.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

pinda powerrr schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 23:16:
[...]
Ja, maar meer dan dat zit er niet in voor hem. Op de zondag laat hij het steevast afweten.
Laat hem dat morgen nog even vasthouden tot de eerste paar bochten d:)b

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:28

Chiron

Moderator Discord
DarkFire1985 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 22:28:
Max prima kwalificatie, helaas net niet. Dit wordt nog wel wat vaker stuivertje wisselen.
Perez met een moeizame kwali, veel te groot verschil en uiteindelijk morgen zinloos qua tactiek hoewel hij wel 4e wordt denk ik, tenzij een gunstige safety car (waarschijnlijk rijdt hij weer lang door).

Wel ga je je afvragen wanneer Perez er gaat komen, het lijkt juist minder te worden. Ik krijg het gevoel alsof hij echt het idee had dat hij de beste is en nu een mentale klap heeft gekregen van Max. Hopelijk kan hij dat loslaten en zich herpakken zodat Max er tactisch nog wat aan heeft.
Je gaat je bijna afvragen of ze niet beter een Hulkenberg er in hadden kunnen zetten, iemand waarvan ik niet het gevoel heb dat hij denkt Max te kunnen verslaan en daarmee ook mentaal minder druk te hebben.
(ja ik weet dat het snel geoordeeld is en dat Perez mogelijk de komende races 'gewoon' aansluit).
Perez reed met een schouderblessure, dan zit je ook niet echt lekker in die wagen.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 11:44

pro_6or

amateur_60r

Ik weet zeker dat er nog een paar rijden die dichtbij kunnen komen, maar die worden dan door hun auto/team tegengehouden.

Voor ons kijkers alleen maar heerlijk en persoonlijk kan ik HAM nu meer waarderen, hij laat nu echt zien wat hij kan.
Bot heeft op een dikke tiende dezelfde tijd als Ham. Ik zou de Merc dan nu ook wat meer gaan waarderen.

Ik baal zo enorm. Nét niet genoeg. Zo dichtbij maar nog steeds zo Ver weg. Steeds 2 tegen 1.

een treffende spreuk

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:14

Pierre

Van nature lui!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0X0S3yxNgG0PdOcalcXOjTbhEqI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ThlnKLetdk4WYBg2I5A5D1cO.jpg?f=user_large

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:14

Pierre

Van nature lui!

d-vine schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 17:53:
Sergio Perez says an issue with his left shoulder contributed to his struggles in Formula 1 qualifying for the Spanish Grand Prix as he felt "bad all the way through".
Motorsport.

Verklaart deel dat hij geen lekkere dag had.
Maar het voelt momenteel niet goed met Perez
Het zoeken naar excuses is begonnen, al kan dit wel waar zijn natuurlijk.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Pierre schreef op zondag 9 mei 2021 @ 06:45:
[...]

Het kan, maar waarom dit pas naar buiten brengen NA de quali? Zo ontstaan juist geruchten over het zoeken naar excuses.
En nu krijg je het volgende: doet Perez het tijdens de race goed, of hopelijk zelfs erg goed, dan is hij miraculeus hersteld. Doet hij het slecht tijdens de race, dan kunnen ze de zere schouder weer als excuus gebruiken.
Dit komt imho echt niet goed over...

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:12

codex

Geen OpenAI agent :)

Dat Perez tot nu toe niet laat zien wat er van hem verwacht wordt in de kwalificatie, standaard top 4, is eigenlijk niet zo gek.

Hij is in de kwalificatie ook bij Aston Martin niet bijzonder snel, in de race wist hij zich goed een weg te banen door het middenveld. Daar was het doelwit alleen niet Mercedes, maar auto's die grotendeels trager waren dan de Racing Point / AM.

Misschien is het toch de verkeerde keuze om het vanaf de start moeilijk te maken voor Mercedes. Als het gaat om punten binnenhalen dan is hij de juiste persoon, maar om strategisch Mercedes onder druk te zetten, waar RB hem uiteindelijk voor heeft gehaald, weet ik niet of het de juiste keuze geweest is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:57
codex schreef op zondag 9 mei 2021 @ 07:25:
Dat Perez tot nu toe niet laat zien wat er van hem verwacht wordt in de kwalificatie, standaard top 4, is eigenlijk niet zo gek.

Hij is in de kwalificatie ook bij Aston Martin niet bijzonder snel, in de race wist hij zich goed een weg te banen door het middenveld. Daar was het doelwit alleen niet Mercedes, maar auto's die grotendeels trager waren dan de Racing Point / AM.

Misschien is het toch de verkeerde keuze om het vanaf de start moeilijk te maken voor Mercedes. Als het gaat om punten binnenhalen dan is hij de juiste persoon, maar om strategisch Mercedes onder druk te zetten, waar RB hem uiteindelijk voor heeft gehaald, weet ik niet of het de juiste keuze geweest is.
Vergeten we niet dat Perez zelf heeft aangegeven zeker 5 races nodig te hebben om te wennen aan de auto? Het is jammer dat ie nog niet mee kan doen in de strijd met Mercedes, maar misschien is het nog wat vroeg om echt te oordelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Pierre schreef op zondag 9 mei 2021 @ 06:45:
[...]

Als je goed genoeg bent om in de auto te zitten, moet je niet zeuren. Heb je teveel pijn, wat het rijden belemmert dan rijdt je niet. Het is geen breedte sport.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:21
R.E. schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 19:16:
[...]
Wat ik persoonlijk vindt is dat het er op lijkt dat mazepin denkt dat er maar 1 iemand of ding telt en dat dat zijn ronde is. Hij lijkt zich verder van niemand iets aan te trekken.
Het is een beetje van dit en volgens mij ook het feit dat hij onvoldoende capaciteit over heeft tijdens het rijden om hierop te anticiperen. En hij is en blijft nieuw in de F1, dit soort grapjes met kwalificatie zie je eigenlijk niet of zelden in de F2. Dus hij moet ook nog ervaring opdoen en als je dan zo last minute nog ingehaald wordt door andere coureurs dan wordt je ook wel in het pak genaaid.

Natuurlijk had hij moeten blijven hangen waar hij reed, maar zijn redenatie is dat dan zijn ronde verpest zou zijn. Hij had daar dan een klacht over moeten indienen bij de wedstrijdleiding.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
Ik las ergens dat hij niet wist waar de pijn in zijn schouder vandaan kwam maar dat hij wel zeker wist dat het vandaag over zou zijn. Dat klinkt wel wat als een smoes....
https://www.formula1.com/...sxTQusWcbrs3J0Lcvrb3.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
LA-384 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 07:33:
[...]

Vergeten we niet dat Perez zelf heeft aangegeven zeker 5 races nodig te hebben om te wennen aan de auto? Het is jammer dat ie nog niet mee kan doen in de strijd met Mercedes, maar misschien is het nog wat vroeg om echt te oordelen.
Perez rijdt al een jaartje of 10 mee in de F1. Moeten wennen aan de auto vind ik dan ook een slap excuus. Hij moe(s)t gewoon vanaf het eerste weekend snel zijn en eigenlijk gewoon in de top 4 starten, in een Red Bull, met een beetje pech of onverwacht sterkere concurrentie kun je dan zeggen minimaal P6. Maar uiteindelijk kwam die niet eens in Q3 terecht. En dat is voor Red Bull gewoon niet goed genoeg, ook niet als het de eerste kwalificatie in die auto is. En nu een P8, en een tweede run nodig hebben in Q3, is ook beschamend.

Overigens wil ik daarmee niet zeggen dat hij niet zou moeten wennen. Maar laten we dan ruim genomen zeggen dat hij de eerste races gewoon in top 6 moet kwalificeren en de race in top 5 finishen. En na een aantal races (zeg die 5 dan) op z'n minst met Bottas kan strijden. Maar "moeten wennen aan de auto" als excuus om 2, 3 of nog meer posities achter de "ware" plek van deze auto te kwalificeren en finishen is gewoon slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:12

codex

Geen OpenAI agent :)

LA-384 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 07:33:
[...]

Eens, ik vind dat in F1 iemand te snel de hemel in wordt geprezen of juist afgebrand op basis van 1 sessie. Hij heeft dat inderdaad aangegeven en je moet hem ook de tijd gunnen. Ik vraag mij alleen af hij de snelheid in de kwalificatie wel stabiel kan vasthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
groggy schreef op zondag 9 mei 2021 @ 07:37:
[...]

Als je goed genoeg bent om in de auto te zitten, moet je niet zeuren. Heb je teveel pijn, wat het rijden belemmert dan rijdt je niet. Het is geen breedte sport.
Niet rijden klinkt leuk, maar dan? Wie is de reserve rijder? Albon? Was die aanwezig (of moesten ze die invliegen en door alle corona protocollen loodsen)? Kent die deze auto? (Zal genoeg KMs in de sim gereden hebben, maar 0KM in het echt).
Een reservecoureur laten instappen is wel echt het laatste redmiddel en iets wat je alleen doet als het echt niet anders kan.
Volgens mij heeft Mark Webber eens een race gereden waarbij die ziek / misselijk was en tijdens de race heeft overgegeven in zijn helm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
RobertMe schreef op zondag 9 mei 2021 @ 07:56:
[...]

Niet rijden klinkt leuk, maar dan? Wie is de reserve rijder? Albon? Was die aanwezig (of moesten ze die invliegen en door alle corona protocollen loodsen)? Kent die deze auto? (Zal genoeg KMs in de sim gereden hebben, maar 0KM in het echt).
Een reservecoureur laten instappen is wel echt het laatste redmiddel en iets wat je alleen doet als het echt niet anders kan.
Volgens mij heeft Mark Webber eens een race gereden waarbij die ziek / misselijk was en tijdens de race heeft overgegeven in zijn helm.
Prima maar dan moet je niet zeuren over de prestaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
groggy schreef op zondag 9 mei 2021 @ 08:04:
[...]

Prima maar dan moet je niet zeuren over de prestaties
Voor Perez zal het vrij makkelijk zijn. Hij kan rijden en zal ook willen rijden. Alleen dan met de kanttekening dat hij mogelijk niet goed presteert. Vervolgens zal het aan Red Bull zijn om een keuze te maken in of ze Perez laten rijden of iemand anders. En in dit geval weet ik niet of het realistisch was om iemand anders in de auto te laten rijden (aanwezig was / corona protocollen), en of die ander beter zou kwalificeren dan P8 in een auto die die niet kent.
Nu achteraf zou je natuurlijk kunnen zeggen dat het met een P8 nog wel mee lijkt te vallen en een ander het waarschijnlijk niet beter gedaan had.

Overigens ben ik het er wel mee eens dat het raar is dat dit pas na de Q naar buiten wordt gebracht na de belabberde kwalificatie, en dan de "maar morgen ben ik weer fit" erbij maakt het nog raarder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:15

JB

Cédric roelt!

hardware-lover schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 23:20:
[...]

Laat hem dat morgen nog even vasthouden tot de eerste paar bochten d:)b
Laat Mercedes maar een paar keer kunstmatig uitvallen inderdaad. Houd het spannend. Das de enige strategie die RBR tot nu toe “heeft”. Hopelijk gaat Perez snel mee doen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• d-vine
Perez heeft in Imola laten zien met de kwalificatie dat hij het wel kan, iets dat Albon en Gasly niet deden.
Blessures, ziek zijn kan iedereen overkomen.
Als je wint voel je dit soort zaken minder dan wanneer je vecht om vooraan te komen.
Maar omdat hij het minder doet, spint maakt het niet gelijk dat dit een excuus is. Ik.geloof daar niet in
Het is een bijtertje en die zeggen dit soort zaken niet zomaar.
Laten we hem nog even 2 a 3 races geven voor we hem gelijk aan de schandpaal nagelen.

[ Voor 46% gewijzigd door d-vine op 09-05-2021 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
.

[ Voor 108% gewijzigd door d-vine op 09-05-2021 09:07 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:22
Robert "In mijn tijd bij RedBull Racing" Doornbos natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:15

JB

Cédric roelt!

Robsta86 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 09:10:
[...]

Robert "In mijn tijd bij RedBull Racing" Doornbos natuurlijk :+
Die geeft ook per definitie de auto/Minardi de schuld :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Ik denk niet dat ze hem nu al vervangen, maar George Russell komt eind dit jaar vrij en als Mercedes door gaat met valtteri dan kunnen ze die kapen.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Ik heb het al meerdere keren voorbij zien komen, dus wellicht ten overvloede... de race begint om 15:00 vandaag :+

[ Voor 7% gewijzigd door LAD93 op 09-05-2021 09:31 ]

per aspera ad astra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

LAD93 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 09:31:
Ik heb het al meerdere keren voorbij zien komen, dus wellicht ten overvloede... de race begint om 15:00 vandaag :+
Yup net zoals elke race in Europa in de NL tijdzone :+

(Disclaimer: als het goed is, met de FOM weet je het nooit zeker :+ )

[ Voor 11% gewijzigd door YakuzA op 09-05-2021 09:41 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:18
Gewoon Alonso in de Bull in dienst van Max.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:38
Amaze86 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 09:58:
Gewoon Alonso in de Bull in dienst van Max.
Alonso?
Dan nog liever Ocon op dit moment. *duikt weg*

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:27
asing schreef op zondag 9 mei 2021 @ 09:14:
[...]

Ik denk niet dat ze hem nu al vervangen, maar George Russell komt eind dit jaar vrij en als Mercedes door gaat met valtteri dan kunnen ze die kapen.
De langste rijder in de kortste auto. Ik krijg flintstone-visioenen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
__fred__ schreef op zondag 9 mei 2021 @ 10:12:
[...]

De langste rijder in de kortste auto. Ik krijg flintstone-visioenen. 8)7
George doorstaat heel wat om vooraan mee te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 23:06
De Hulk natuurlijk *O*

Die zal misschien wel blij zijn dat ie niet naast max is komen te zitten met het oog op een stoeltje volgend jaar. Perez en hij deden niet veel voor elkaar onder toen ze teamgenoten waren.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:42
Hypothetisch, als na Q besloten wordt een rijder te wisselen, waar start die dan? Zeg Gasly voor Perez, krijgt Gasly dan Perez z'n P8, houdt ie z'n eigen P12, of mag ie achteraan sluiten? En wat als Perez vervangen zou worden door een rijder die niet gekwalificeerd heeft, erft die dan P8 of mag ie achteraan aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:41
Grand prix build up, live om 13:10 op youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
zzattack schreef op zondag 9 mei 2021 @ 10:38:
Hypothetisch, als na Q besloten wordt een rijder te wisselen, waar start die dan? Zeg Gasly voor Perez, krijgt Gasly dan Perez z'n P8, houdt ie z'n eigen P12, of mag ie achteraan sluiten? En wat als Perez vervangen zou worden door een rijder die niet gekwalificeerd heeft, erft die dan P8 of mag ie achteraan aansluiten?
Volgens mij (maar pin me er niet op vast) mag er na de Q niet gewisseld worden.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:26
Pjottski schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 16:36:
[...]

Ben bang dat de race gewonnen word door overspeed op de drs stroken.
Dat is alleen maar positief, in DRS komen met een betere pace is namelijk niet zo moeilijk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
zzattack schreef op zondag 9 mei 2021 @ 10:38:
Wat @ZeRoC00L aangeeft. Om aan de race te mogen meedoen moet je op z'n minst een practice session gereden hebben (Q telt ook als practice session) en daarbij aantonen aan de 107%. Een volledig nieuwe coureur laten instappen kan dus sowieso niet. Of je zomaar coureurs van auto kunt laten wisselen (Gasly in de Red Bull, Perez in de Alpha Tauri) durf ik niet te zeggen. Maar als ik moet gokken dekken de regels af dat die coureur ook in die auto / voor dat team voldaan moet hebben aan de 107% regel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

RobertMe schreef op zondag 9 mei 2021 @ 07:56:
Ik weet niet of het een echte vraag is of een verschrijving, maar Albon was inderdaad aanwezig in de garage van Perez. De commentatoren vroegen zich af of het een weinig subtiele waarschuwing van RedBull aan Perez was, maar nu denk dat hij daar was in verband met de schouder van Perez.
De derde optie is natuurlijk dat het geen waarschuwing is maar omdat Albon degene is die het beste zal begrijpen hoe Perez zich voelt en waar de moeilijkheden zitten in vergelijking met andere raceauto's.
Ik hoop dat Perez die pijnlijke schouder niet in de auto heeft opgedaan. De Redbulls lijken meer te rammelen dan de Mercedessen. Vorige week begon Verstappen ook al over een tandarts omdat de tanden uit z'n mond rammelden.
Wat wij niet kunnen beoordelen is hoe het met de motoren gaat. Misschien hebben HAM en VER hun eerste motor inmiddels helemaal afgeragd en hun "inhaalstand" al helemaal opgebruikt. Ik verwacht dat de teams slimmer zijn dan dat, maar we weten ook dat het mentaal heel belangrijk is om in het begin vooraan te komen.
Idem, de afgelopen jaren was hij vaak toch de man die na bocht 1 in de verte verdween en dan ogenschijnlijk met het grootste gemak de race uit reed, ver weg van alle vieze lucht en DRS en met genoeg marge dat achterliggers, trage pitstops of undercuts nooit echt een gevaar opleverden. Als het er zo makkelijk uitziet dan denk je vanzelf dat de auto superieur is en dat Hamilton er niet echt voor hoeft te werken, terwijl de rest zich met bloeddoorlopen ogen het schompes vecht. En Bottas lijkt dan helemaal een sufkop.

Maar het blijft natuurlijk lastig vergelijken. Ook dat ritje van Russell zegt maar weinig.
Een mooi jongensdroom film-scenario zou zijn dat als Grosjean in de W10 mag rijden hij daar even een paar fastest laps neerzet en laat zien dat het allemaal aan de auto ligt en hij eigenlijk een betere coureur is dan Hamilton. Maar goed, dat is fanatasie.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 22:13

Spotmatic

Ken sent me

Voor alle duidelijkheid: Albon is er omdat hij de nieuwe Pirelli banden voor RBR gaat testen in Barcelona, op 11 en 12 mei.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:10
Het is hier misschien al voorbij gekomen maar is het geweten waarom Hamilton in q2 zijn snelste tijd op gebruikte banden neerzette? Brundle zei tijdens de uitzending dat het een gebruikt setje was of was dat fout?

Begrijp eigenlijk niet waarom Hamilton zijn tijd nog verbeterde in q2. Hij was zeker door met banden die minder hebben afgezien

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:42
CAPSLOCK2000 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 12:02:
[...]
Vorige week begon Verstappen ook al over een tandarts omdat de tanden uit z'n mond rammelden.
Waren die banden niet simpelweg slecht gebalanceerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Stel deze race wordt ineens een mega spannend spectakel. Wat zou daar volgens jullie de oorzaak voor kunnen zijn?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:21

iichel

Gazoooo

zzattack schreef op zondag 9 mei 2021 @ 12:08:
[...]

Waren die banden niet simpelweg slecht gebalanceerd?
ik denk niet dat dat bestaat in de F1, ondanks dat pirelli uit italie komt

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Kenhas schreef op zondag 9 mei 2021 @ 12:08:
Het is hier misschien al voorbij gekomen maar is het geweten waarom Hamilton in q2 zijn snelste tijd op gebruikte banden neerzette? Brundle zei tijdens de uitzending dat het een gebruikt setje was of was dat fout?

Begrijp eigenlijk niet waarom Hamilton zijn tijd nog verbeterde in q2. Hij was zeker door met banden die minder hebben afgezien
Het was de 2e run in Q2 dat hij geen nieuwe banden gebruikte, de eersten waren gloedjenieuw.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 22:13

Spotmatic

Ken sent me

Jasphur schreef op zondag 9 mei 2021 @ 12:10:
Stel deze race wordt ineens een mega spannend spectakel. Wat zou daar volgens jullie de oorzaak voor kunnen zijn?
Beide Ferrari's sandwichen Bottas, alle drie vallen uit. Pérez die vervolgens makkelijk bij Verstappen en Hamilton kan blijven en uiteindelijk 2e wordt achter Max.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Dan nog even over de straf van Mazepin. Die voelt erg hard en streng. Ze erkennen gelukkig dat Mazepin in een rotsituatie zat waarin er geen goede keuzes meer waren. De twee auto's voor hem remde fors af. Door het harmonica-effect moest hij nog harder remmen en waarschijnlijk z'n auto helemaal stil zetten. Dan was zijn rondje ook helemaal verpest geweest.
Ik vond het opvallend dat we op de achtergrond zagen dat de ervaren Vettel maar even de oude baan nam om weg te blijven uit de haarspeldbocht. Anderen hadden die optie niet ivm de regels (Vettel wilde de pit in). Het gaf voor mij het dubbele van de situatie aan. Van de ene kant was het zeer ongewoon en zelfs de ervaren oude rot Vettel ging liever van het circuit af dan zich daar in mengen. Van de andere kant bewees het dat er andere opties waren. Maar van Mazepin kun je eigenlijk niet verwachten dat hij dat allemaal had kunnen voorzien en plannen.

Ik denk dat de reputatie van Mazepin wel een rol speelt en dat eerdere inicidenten mee hebben gewogen waardoor ze hem er niet mee weg hebben laten komen.
En omgekeerde denk ik ook dat het ook een rol speelde dat Norris het slachtoffer is. Dat is momenteel de meest sympathieke rijder van het veld en favoriet van veel fans. Jong, knap, humoristisch en snel. En in een positie dat hij af en toe echt vooraan kan meedoen ondanks dat de Mercedesen en Redbulls snller zijn.
Het doet me een beetje denken aan de situatie waarin Verstappen een paar jaar geleden zat toen Mercedes en Ferrari dominant waren maar RBR er dicht genoeg bij zat om er af en toe als derde hond met het been van door te gaan. Owja, en een Ricciardo ernaast die niet lekker in z'n vel zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:21

iichel

Gazoooo

CAPSLOCK2000 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 12:19:

Ik denk dat de reputatie van Mazepin wel een rol speelt en dat eerdere inicidenten mee hebben gewogen waardoor ze hem er niet mee weg hebben laten komen.
ik denk (en/of hoop) niet dat de stewards zo kijken. ik vind de straf streng, maar er is iets voor te zeggen. ja hij blokkeerde norris. norris geeft zelf toe dat het onvermijdelijk is. raikkonen en schumacher hebben er niks te zoeken.

maar end of the day was het wel ophouden. en da's een straf. ik denk dat lewis of max dezelfde straf ook hadden gekregen.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Jasphur schreef op zondag 9 mei 2021 @ 12:10:
Wat ze in F3 hebben gedaan, maar dan wat eerder in de race.
Pas op, spoilers als je F3 nog wil kijken:

spoiler:
Eerst rijden Hamilton en Verstappen elkaar van de baan af.
De volgende ronde knallen Bottas en LeClerc tegen elkaar aan.
De ronde daarna botsen Ocon en Sainz.
Dan heeft de hele top 6 een groot probleem en kan de rest op jacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamotek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-07 00:36
iichel schreef op zondag 9 mei 2021 @ 12:14:
[...]

ik denk niet dat dat bestaat in de F1, ondanks dat pirelli uit italie komt
Jawel, daarvoor gebruiken ze kleine ijzeren blokjes wat soms in de velg zit. Iedere cirkel of band is niet perfect rond/symmetrisch. Zonder die balans blokjes kan het zo zijn dat de band dus trilt en dat rijdt op de snelheden niet heel fijn.
Pagina: 1 ... 11 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
  • Geen naamverbasteringen zoals: Crashstappen, Mazespin, Mission Spinnow, etc
  • Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
    -Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
    -Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
    -Ongefundeerd Ferrari/Alpine bashen.
    -Gezeur over Hamilton.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.