Dan toch ook nog maar even de zeikmodus op aan..
Mijn auto is een aantal weken geleden door de garage ( KIA Vaneman Amsterdam Zuidoost ) compleet nagelopen om het probleem van niet kunnen remote voorverwarmen op te lossen.
Conclusie na bijna 4 uur was een defetcte 3-weg klep. Afspraak gemaakt en dan zou ook de linker buitenspiegel vervangen worden want die klapte vrij vaak niet in of uit en kraakte.
In de tussentijd ging mijn ICCU stuk en de auto is bij de garage neergezet met de opmerking, zolang we toch op het onderdeel moeten wachten ( eerste prognose was 6-8 weken ) hebben we tijd genoeg om alles te fixen en de afspraak voor de 3wegklep en spiegel werden geannuleerd.
Wonder boven wonder kwam er een aantal ICCU's binnen en was mijn auto na dagen weer klaar.
Bij ophalen werd doodleuk verteld wat ze allemaal ook nog gedaan hadden :
Een beurt (kmstand 83000) , APK gekeurd ( auto is van nov '21 ) en 4 nieuwe zomerbanden ( Er zaten nog winterbanden onder ).
De 3wegklep en de spiegel waren ze helaas vergeten, dus de auto laten staan want dat kon de volgende dag dan wel weer.
Gisteren de auto opgehaald met een keurig nieuwe buitenspiegel en ICCU...
Alleen werkt het voorverwarmen nog steeds niet, zit ik nog steeds de eerste 20-25 in een ijskoude auto want de kachel doet het ook niet (goed) en trillen mijn banden als een gek!!
Ook vind ik het vreemd dat zonder overleg opeens mijn banden zijn gewisseld van winter naar zomer terwijl de tempraturen nog niet heel hoog zijn, er nog nachtvorst is en ik nog een paar keer naar Duitsland moet de aankomende weken.
En om ook nu al een APK keuring te doen begreep ik niet helemaal..( Maar de leasemaatschappij heeft toch toestemming gegeven )
Toen ik gisteren meteen weer belde om te zeggen dat remote nog steeds niet werkt kreeg ik het antwoord : Ja, de KIA app is niet van ons, dus daar kunnen we niet veel mee...kijk het nog maar even aan...
Morgenochtend maar weer even langsrijden...
TLDR : Gezeik!!!
Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...