Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:00
TKR schreef op maandag 10 maart 2025 @ 20:15:
Mensen, kijk uit met de klep van je laadpoort. Die van mij blijkt ontwricht doordat iemand er tegenaan is gelopen (waarschijnlijk iemand op een parkeerplaats,dank u). De hele laadpoort moet worden vervangen, kosten € 1.600,- (als het goed is in mijn geval het eigen risico van de LM).

Niet echt een handig ontwerp, zo’n toch vrij fragiele laadklep die dan ook nog eens niet zelfstandig kan worden gerepareerd of vervangen. Dat is volgens de mevrouw van de dealer wel een kenmerk van KIA…
Daarom duw ik de klep zoveel mogelijk dicht tegen de kabel aan zodat de klep zo min mogelijk uitsteekt.
Standaard steekt de klep een heel stuk uit aan de zijkant van de auto wanneer de klep geopend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Ps hoort de tekst over laadpalen niet in een ander topic thuis?

[ Voor 8% gewijzigd door king_dude op 11-03-2025 05:35 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-10 09:14

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Het kan dus toch!!

Na 3 dagen bij de garage te hebben gestaan is mij EV6 weer gerepareerd.
Dealer vertelde dat er een aantal ICCU's waren binnen gekomen en dat ze de "gestrande" auto's dan voorrang geven.
Er is ook meteen onderhoud uitgevoerd en ook APK... ( auto is van nov '21 )
Meteen 4 nieuwe zomerbanden en alle nog openstaande updates.
Nu nog even wachten op een nieuwe linkerbuiten spiegel en een 3weg systeem en ik kan de auto weer ophalen.

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:21
--HOOLIE-- schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 08:23:
Het kan dus toch!!

Dealer vertelde dat er een aantal ICCU's waren binnen gekomen en dat ze de "gestrande" auto's dan voorrang geven.
Nu nog even wachten op een nieuwe linkerbuiten spiegel en een 3weg systeem en ik kan de auto weer ophalen.
APK? 8 maanden van tevoren?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:15
--HOOLIE-- schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 08:23:
Het kan dus toch!!

Nou dat is snel!
Zeker fijn voor je.

Wat ik mij wel afvraag is wat ze bedoelen met 'gestrande' auto's?

Die van mij is 5 weken geleden gestrand.... dus ja... bijzonder hoe de verdeling gaat van ICCU's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Phusebox schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 09:00:
[...]

APK? 8 maanden van tevoren?
Dat was mijn eerste vraag ook.
Kennelijk doet mijn garage dat ( KIA Vaneman Amsterda ) dat als er een afspraak binnen 9 maanden van de eigenlijke APK valt...

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
--HOOLIE-- schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 09:42:
[...]

Dat was mijn eerste vraag ook.
Kennelijk doet mijn garage dat ( KIA Vaneman Amsterda ) dat als er een afspraak binnen 9 maanden van de eigenlijke APK valt...
Dat kan volgens mij helemaal niet... gaan ze die APK dan pas over een half jaar invoeren? Als ze een steekproef krijgen hebben ze dus een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

stimpyrulez schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 09:24:
[...]

Nou dat is snel!
Zeker fijn voor je.

Wat ik mij wel afvraag is wat ze bedoelen met 'gestrande' auto's?

Die van mij is 5 weken geleden gestrand.... dus ja... bijzonder hoe de verdeling gaat van ICCU's...
Dat verschil begreep ik ook niet echt...
Maar goed ik ben er mee geholpen...( Al was rijden in een ICE Mercedes ook geen straf hoor...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Phusebox schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 09:43:
[...]

Dat kan volgens mij helemaal niet... gaan ze die APK dan pas over een half jaar invoeren? Als ze een steekproef krijgen hebben ze dus een probleem.
Ik weet echt niet hoe of wat daar de regels voor zijn.
Kennelijk is het allemaal goed, want de leasemaatschappij heeft goedkeuring gegeven...

Op de RDW site staat nu als APK vervaldatum :10-maart-2027

[ Voor 6% gewijzigd door --HOOLIE-- op 11-03-2025 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
--HOOLIE-- schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 09:45:
[...]

Ik weet echt niet hoe of wat daar de regels voor zijn.
Kennelijk is het allemaal goed, want de leasemaatschappij heeft goedkeuring gegeven...
En als je bij RDW kijkt dan zie je ook een APK die geldig is tot nov 2027?
Als u uw auto eerder dan 2 maanden voor de APK-vervaldatum laat keuren, dan krijgt het voertuig een nieuwe vervaldatum.
Ah nee, het kan dus wel alleen gooi je nu 7 maanden weg, maar boeit bij lease natuurlijk minder.

[ Voor 25% gewijzigd door Phusebox op 11-03-2025 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Phusebox schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 09:45:
[...]

En als je bij RDW kijkt dan zie je ook een APK die geldig is tot nov 2027?
Nee, 10 maart 2027

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rbrt
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:46
stimpyrulez schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 09:24:

Mijn dealer vertelde dat er pas recentelijk een chassisnummer vereist is bij het bestellen van de ICCU, omdat de grote dealers op voorhand een voorraadje ICCU's bestelde om de vraag voor te zijn ;(

dino-vrij! Kia EV6 GT-Line 77kWh, 10.200 WP op Fronius 7kW, Panasonic 9kW T-CAP warmtepomp voor de bollenschuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
De Ideale Man schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 12:36:
[Afbeelding]

Ik ben ook aan de beurt. Elektrische storing. Auto naar de dealer. Anwb kon niets doen. Polstar 2 gekregen.
Ja dealer belde de ICCU is defect. Niets op voorraad. Dus nu wachten tot hoeveel dagen uh weken ik moet wachten. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
De Ideale Man schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 19:36:
[...]

Ja dealer belde de ICCU is defect. Niets op voorraad. Dus nu wachten tot hoeveel dagen uh weken ik moet wachten. :-(
Of maanden... Hopelijk heb je geluk en valt het mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06:28
Phusebox schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 20:29:
[...]

Of maanden... Hopelijk heb je geluk en valt het mee.
Phuse , ik moet toch opmerken dat je erg negatief blijft over de auto , volgens mij kun jij er geen moment van genieten doe dat ding anders weg. Is beter vor je gezondheid. Ik ben nu mijn 2e aan het rijden en stap er iedere dag met heel veel plezier in..... Dus dat mag ook wel eens gezegd worden.

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
marc4547 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 06:46:
[...]

Phuse , ik moet toch opmerken dat je erg negatief blijft over de auto , volgens mij kun jij er geen moment van genieten doe dat ding anders weg. Is beter vor je gezondheid. Ik ben nu mijn 2e aan het rijden en stap er iedere dag met heel veel plezier in..... Dus dat mag ook wel eens gezegd worden.
Het is een vervoersmiddel, plezier heb ik daar niet van, het moet gewoon werken en niet kraken en piepen aan alle kanten. Trust me, zodra ik ook maar enigszins een kans heb dat ding weg te doen gaat ie weg. Momenteel is het economisch niet verstandig, dus moet ik maar door de zure appel heen bijten.

Volgende keer gewoon weer BMW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RenegadexRIPxx
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22-10 21:18
Phusebox schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 07:47:
[...]

Het is een vervoersmiddel, plezier heb ik daar niet van, het moet gewoon werken en niet kraken en piepen aan alle kanten. Trust me, zodra ik ook maar enigszins een kans heb dat ding weg te doen gaat ie weg. Momenteel is het economisch niet verstandig, dus moet ik maar door de zure appel heen bijten.

Bij mij werkt die gewoon, en kraakt en piept die helemaal niet. Om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
RenegadexRIPxx schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 08:51:
[...]

Bij mij werkt die gewoon, en kraakt en piept die helemaal niet. Om eerlijk te zijn.
Dat is fijn voor jou, maar wil niet zeggen dat het bij niemand zo is. Weet ook niet hoe oud jouw auto is, maar het gekraak, gerammel en gepiep begon hier na een jaar ongeveer.

Qua betrouwbaarheid is het zo erg dat ik er niet eens meer mee op vakantie durf te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitaktus19
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:55
[...]

Ook niet helemaal eerlijk om een BMW-beleving te verwachten van een KIA. Je betaalt duidelijk minder voor een KIA en dat ga je ergens terug vinden. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat KIA geen deugdelijk product moet leveren, maar afgezien van de ICCU-issues zijn er geen grote structurele problemen met de EV6.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Laatst online: 11:15
Bitaktus19 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 09:01:
[...]

Ook niet helemaal eerlijk om een BMW-beleving te verwachten van een KIA. Je betaalt duidelijk minder voor een KIA en dat ga je ergens terug vinden. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat KIA geen deugdelijk product moet leveren, maar afgezien van de ICCU-issues zijn er geen grote structurele problemen met de EV6.
Mijn EV6 koste ruim 60K.
Daar kon je toen ook een 3serie voor kopen (BEV).
Dus ja... als je dat soort prijzen gaat vragen, dan mag je wellicht ook meer verwachten toch (mijn mening dan)?

En ja, mijn ervaring met Kia is ook zeker niet positief.
Helaas zijn er mensen die wel veel issues hebben met hun auto en andere amper.

Heb collega's die amper issues hebben en ik heb er helaas veel meer.
Nu de 2de keer mijn ICCU stuk en de eerste keer was de auto een maand weg en nu al meer dan 5 weken...

Moet zeggen als je dat soort issues hebt (en tig keer bij de dealer bent geweest) dat je vertrouwen in de auto wel weg is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitaktus19
stimpyrulez schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 09:20:
[...]

Mijn EV6 koste ruim 60K.
Daar kon je toen ook een 3serie voor kopen (BEV).
Dus ja... als je dat soort prijzen gaat vragen, dan mag je wellicht ook meer verwachten toch (mijn mening dan)?

En ja, mijn ervaring met Kia is ook zeker niet positief.
Helaas zijn er mensen die wel veel issues hebben met hun auto en andere amper.

Heb collega's die amper issues hebben en ik heb er helaas veel meer.
Nu de 2de keer mijn ICCU stuk en de eerste keer was de auto een maand weg en nu al meer dan 5 weken...

Moet zeggen als je dat soort issues hebt (en tig keer bij de dealer bent geweest) dat je vertrouwen in de auto wel weg is....
Dan zou je hem moeten vergelijk met een iX3 en als je die aankleedt naar het niveau van de EV6 dan betaal je ruim 80k...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-10 16:21
Bitaktus19 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 09:36:
[...]

Dan zou je hem moeten vergelijk met een iX3 en als je die aankleedt naar het niveau van de EV6 dan betaal je ruim 80k...
Ix1 was bij mij ongeveer even duur met vergelijkbare uitrusting, range was minder en ik vond de ev6 mooier + 800v was voor mij de reden om de ev6 te kiezen.

We zijn nu een jaartje verder (25k kms) en eigenlijk nog niks ergs gehad, wat geklooi met de ruitenwissers en een terugroepactie maar daar bleef het tot nu toe bij.

Fingers crossed :D

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimaBB
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 12:35
izzet3838 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 09:49:
[...]

... wat geklooi met de ruitenwissers ....
Problemen met de ruitenwissers zelf of met technische werking ervan vanuit de Kia?

Ik heb afgelopen weekend de Bosch Aerotwin AR653S erop gezet.
Paar minuten werk.

Officieel geen wisser model voor de EV6, maar goed alternatief voor de amper/niet verkrijgbare BoschAR892S

Vannochtend eerste regendruppels test. Prima wiswas.
Ben benieuwd naar de duurzaamheid.

Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• izzet3838
PrimaBB schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 10:33:
[...]

Problemen met de ruitenwissers zelf of met technische werking ervan vanuit de Kia?

Ik heb afgelopen weekend de Bosch Aerotwin AR653S erop gezet.
Paar minuten werk.

Officieel geen wisser model voor de EV6, maar goed alternatief voor de amper/niet verkrijgbare BoschAR892S

Vannochtend eerste regendruppels test. Prima wiswas.
Ben benieuwd naar de duurzaamheid.
Met de originele wissers af fabriek, ze piepten continu vanaf 110km/h.

Zijn door de dealer vervangen voor wissers van Bosch geen idee welk model en sindsdien probleemloos.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xxander968
  • Laatst online: 22-10 12:23
izzet3838 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 09:49:
[...]
wat geklooi met de ruitenwissers
Gelukkig kun je er hier over praten :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:21
[...]

Hier niks gekraak of gerammel. Is eerste lichting uit nov 2021. Je mag het bij mij komen vergelijken.
Zou direct dezelfde weer nemen, beste auto ooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
grotegok schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 18:34:
[...]

Hier niks gekraak of gerammel. Is eerste lichting uit nov 2021. Je mag het bij mij komen vergelijken.
Zou direct dezelfde weer nemen, beste auto ooit.
Zoals gezegd, sommige hebben geluk, sommige hebben pech. Dus ik geloof je best.

Bij mij kraakt de centerconsole, rammelt er achterin iets (auto helemaal leeg gehaald), klappert de bodemplaat en tikt de bijrijdersstoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 13-10 10:15
izzet3838 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 11:14:
[...]

Met de originele wissers af fabriek, ze piepten continu vanaf 110km/h.

Zijn door de dealer vervangen voor wissers van Bosch geen idee welk model en sindsdien probleemloos.
Toch grote verschillen. Bij mij zijn de originele nog gemonteerd en werken al 80K perfect. Wel af en toe een beetje spanning of en wanneer de ICCU stuk gaat maar probeer dat los te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Wiliyama schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 23:00:
[...]

Toch grote verschillen. Bij mij zijn de originele nog gemonteerd en werken al 80K perfect. Wel af en toe een beetje spanning of en wanneer de ICCU stuk gaat maar probeer dat los te laten.
Ja heb ook wel spanning van de 12v en de iccu, maar goed ik ga ook niet in schrik leven, zat mensen die de issues nooit hebben, ik ga (voorlopig) ook niet op vakantie dus ja slechtste geval strand ik max 250km van huis...

Volgens de monteur zou het kunnen dat de ruitenwissers te veel buiten hadden gestaan in de fabriek ofzo. Maar geen idee of dat klopt want de wagen is gebouwd in februari en afheleverd eind april dus dat lijkt me raar...

Originele hadden wellicht een fabricagefout ofzo...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Phusebox schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 18:51:
[...]

Bij mij kraakt de centerconsole, rammelt er achterin iets (auto helemaal leeg gehaald), klappert de bodemplaat en tikt de bijrijdersstoel.
Opnieuw: dan zijn al je andere problemen (ja ik ken je sinds najaar 2021) toch blijkbaar opgelost.

Dan is er meer aan je auto gedaan dan toegekend ;). Ouwe bromtor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
izzet3838 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 23:23:
[...]

Originele hadden wellicht een fabricagefout ofzo...
Dat is echt onzin als je het wellicht ofzo niet weet.., om het hier als argument posten.

Ik vervang mijn ruitenwissers ieder jaar. Het rubber heeft veel te lijden, en het is o zo belangrijk voor de veiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:00
Vannacht is de Kia Connect app van Android bij mij geüpdatet naar versie 2.1.24 en moest ik vanochtend opnieuw inloggen in de app.
Er lijkt niet veel veranderd. Airco starten heet nu Start klimaat en als ik in de Play Store kijk dan staat er bij dat het om bugfixes gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie van Til
  • Laatst online: 16:48

Harrie van Til

Doe maar blauw

king_dude schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 02:00:
[...]

Ik vervang mijn ruitenwissers ieder jaar. Het rubber heeft veel te lijden, en het is o zo belangrijk voor de veiligheid.
Vervanging door dealer met originele of zelf met 3rd-party? Herb je in dat laatste geval een goeie aanbeveling? #dtv

EV6 77kWh, Light, Gravity Blue MY2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Dan toch ook nog maar even de zeikmodus op aan..

Mijn auto is een aantal weken geleden door de garage ( KIA Vaneman Amsterdam Zuidoost ) compleet nagelopen om het probleem van niet kunnen remote voorverwarmen op te lossen.
Conclusie na bijna 4 uur was een defetcte 3-weg klep. Afspraak gemaakt en dan zou ook de linker buitenspiegel vervangen worden want die klapte vrij vaak niet in of uit en kraakte.
In de tussentijd ging mijn ICCU stuk en de auto is bij de garage neergezet met de opmerking, zolang we toch op het onderdeel moeten wachten ( eerste prognose was 6-8 weken ) hebben we tijd genoeg om alles te fixen en de afspraak voor de 3wegklep en spiegel werden geannuleerd.
Wonder boven wonder kwam er een aantal ICCU's binnen en was mijn auto na dagen weer klaar.
Bij ophalen werd doodleuk verteld wat ze allemaal ook nog gedaan hadden :
Een beurt (kmstand 83000) , APK gekeurd ( auto is van nov '21 ) en 4 nieuwe zomerbanden ( Er zaten nog winterbanden onder ).
De 3wegklep en de spiegel waren ze helaas vergeten, dus de auto laten staan want dat kon de volgende dag dan wel weer.

Gisteren de auto opgehaald met een keurig nieuwe buitenspiegel en ICCU...
Alleen werkt het voorverwarmen nog steeds niet, zit ik nog steeds de eerste 20-25 in een ijskoude auto want de kachel doet het ook niet (goed) en trillen mijn banden als een gek!!
Ook vind ik het vreemd dat zonder overleg opeens mijn banden zijn gewisseld van winter naar zomer terwijl de tempraturen nog niet heel hoog zijn, er nog nachtvorst is en ik nog een paar keer naar Duitsland moet de aankomende weken.
En om ook nu al een APK keuring te doen begreep ik niet helemaal..( Maar de leasemaatschappij heeft toch toestemming gegeven )
Toen ik gisteren meteen weer belde om te zeggen dat remote nog steeds niet werkt kreeg ik het antwoord : Ja, de KIA app is niet van ons, dus daar kunnen we niet veel mee...kijk het nog maar even aan...
Morgenochtend maar weer even langsrijden... ;(

TLDR : Gezeik!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:37
Harrie van Til schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 07:14:
[...]

Vervanging door dealer met originele of zelf met 3rd-party? Herb je in dat laatste geval een goeie aanbeveling? #dtv
ik volg deze ook even, ik ben ook aan nieuwe ruitenwissers toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
king_dude schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 01:55:
[...]

Opnieuw: dan zijn al je andere problemen (ja ik ken je sinds najaar 2021) toch blijkbaar opgelost.

Dan is er meer aan je auto gedaan dan toegekend ;). Ouwe bromtor ;)
We hadden het nu over kraken, piepen en rammelen, alsof je in een Dacia rijdt. En die doet het denk ik zelfs beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:12

The Wizard

Moderator Mobile
murky123 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 08:07:
[...]

Ik heb de ruitenwissers nu 2x laten vervangen tijdens de jaarlijkse beurt (lees: 30.000 km beurt). Na een jaar gebruik zijn ze toch een stuk minder geworden, kan erg slecht tegen strepen op de voorruit. Degene die de dealer gebruikt zijn goed, geen idee van welk merk, leasemaatschappij betaalt het toch :P.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Phusebox schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 08:07:
[...]

We hadden het nu over kraken, piepen en rammelen, alsof je in een Dacia ridjt. En die doet het denk ik zelfs beter.
Aanvulling: ik vergelijking met die van jou misschien. Die van mij is na 72.000 km en 2 jaar nog helemaal kraakvrij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• petertenboer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:40
--HOOLIE-- schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 07:58:

Mijn auto is een aantal weken geleden door de garage ( KIA Vaneman Amsterdam Zuidoost ) compleet nagelopen om het probleem van niet kunnen remote voorverwarmen op te lossen.
Conclusie na bijna 4 uur was een defetcte 3-weg klep. Afspraak gemaakt en dan zou ook de linker buitenspiegel vervangen worden want die klapte vrij vaak niet in of uit en kraakte.
In de tussentijd ging mijn ICCU stuk en de auto is bij de garage neergezet met de opmerking, zolang we toch op het onderdeel moeten wachten ( eerste prognose was 6-8 weken ) hebben we tijd genoeg om alles te fixen en de afspraak voor de 3wegklep en spiegel werden geannuleerd.
Wonder boven wonder kwam er een aantal ICCU's binnen en was mijn auto na dagen weer klaar.
Een beurt (kmstand 83000) , APK gekeurd ( auto is van nov '21 ) en 4 nieuwe zomerbanden ( Er zaten nog winterbanden onder ).
De 3wegklep en de spiegel waren ze helaas vergeten, dus de auto laten staan want dat kon de volgende dag dan wel weer.

Alleen werkt het voorverwarmen nog steeds niet, zit ik nog steeds de eerste 20-25 in een ijskoude auto want de kachel doet het ook niet (goed) en trillen mijn banden als een gek!!
Ook vind ik het vreemd dat zonder overleg opeens mijn banden zijn gewisseld van winter naar zomer terwijl de tempraturen nog niet heel hoog zijn, er nog nachtvorst is en ik nog een paar keer naar Duitsland moet de aankomende weken.
En om ook nu al een APK keuring te doen begreep ik niet helemaal..( Maar de leasemaatschappij heeft toch toestemming gegeven )
Toen ik gisteren meteen weer belde om te zeggen dat remote nog steeds niet werkt kreeg ik het antwoord : Ja, de KIA app is niet van ons, dus daar kunnen we niet veel mee...kijk het nog maar even aan...

Ik zou in staat zijn om even helemaal verbaal los te gaan als het mijn dealer zou zijn. Je bereikt er misschien niets mee, maar het lucht wel lekker op.

Wat een amateurs zeg 🤦‍♂️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Wat mij opvalt; met verlichting uit (DRL aan) is de spanning van de 12V accu 13,1V en de output van de ICCU (LDC Output Voltage) 13,2V. Met verlichting aan (wat ik altijd heb trouwens), is de 12V accu 13,9V en de ICCU 14,1 V.

IGN / OBD zijn de boordnet spanningen.

Dat zijn behoorlijke verschillen. Niet naar de stroomsterkte kijken in het middelste grafiek, die stabiliseert vanzelf rond de 0 A, mijn 12V accu is immers 98%.

Mensen die dus problemen hebben met het bijladen van de 12V accu kunnen misschien beter met verlichting aan gaan rijden om de spanning te verhogen waardoor de accu sneller oplaadt (mits de stroomsterkte gelijk blijft, ik kan het niet testen aangezien ik altijd boven de 80% SOC 12V zit).

De ICCU temperatuur was na 6 uur aan 11 kW laden rond de 40 graden, dat is nog heel goed, zal ongetwijfeld hoger zijn in de zomer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZbjcXOL8w5Z-6VWizeivsGc647s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KarcTvHY75JsXKjWvKOJfDbK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wbs35ZvWRqjpEkSkgtzhsPOyBpk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5KzcX4NMj7quU3XljqhBmiuR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitaktus19

[..]

Klinkt voor mij vooral als een waardeloze dealer... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:22
Als ik dit forum mag geloven zijn er zo goed als geen goede kia dealers....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Akira_ZSE
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 22-10 15:01
greg-a schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 11:04:
Als ik dit forum mag geloven zijn er zo goed als geen goede kia dealers....
ik heb totaal geen klachten over mijn dealer.
  • Mijn koplampen vertoonden barsten: vervangen zonder probleem onder garantie.
  • 12v probleem na 60000km: vervangen zonder probleem onder garantie.
  • terugroepacties altijd correct uitgevoerd.
Altijd alles mooi geregeld met gratis vervangwagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Independent
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 18-04 18:42
Om eveneens wat tegengewicht te bieden: ik heb een uitstekende KIA-dealer.
Afspraak voor onderhoud moet maar 2 weken op voorhand aangevraagd worden.
Noodzakelijke updates werden voor aflevering en voor zover bekend al doorgevoerd.
Wachtende niet dringende updates krijg ik ook kennis van en lease geeft toestemming om deze door te voeren voor het noodzakelijke garantieonderhoud en raad zelf aan dat minstens jaarlijks te doen.

Alle issues werden zonder mopperen in garantie hersteld.
Ruitenwissers worden sowieso jaarlijks door de dealer of op mijn vraag vervangen.
Na onderhoud gaat ie bij de dealer ook door de wasstraat en aan de laadpaal tot ik "m terug kan oppikken.
Duurt het onderhoud maar een uurtje of twee kan je ter plekke wachten bij een krantje, automagazine, gratis wifi, koffietje of frisdrank. Wil je dat niet staat er een elektrische fiets ter beschikking om heen en weer te pendelen. Vanaf langer dan een dag gewoon een vervangauto ter beschikking.

[ Voor 39% gewijzigd door Independent op 13-03-2025 11:28 ]

PV 5 kWp AC Fronius 5.0 en 10 kWp DC Victron RS 450/200 Z0 - 35°. Opslag 31 kWh/48 V + 74 kWh BEV. Ontladen Fronius 5.0/2 x MPII 5 kVA/1x Quatro II 5 kVA. Centrale aansturing Victron Cerbo GX - Fronius Sunspec. Alfen Eve Single Pro 3PH Cable. BE-situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:22
Dank voor het delen! Eelke dealers zijn dat dan.... nu weten we niet waar we wel moeten wezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Independent
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 18-04 18:42
De locatie van een dealer waar je maar twee weken moet wachten na een afspraak gemaakt te hebben gaan we uit eigenbelang uiteraard niet delen. :)
Wanneer iedereen dan besluit daar naar toe te trekken is het feest voor ons ook over. :+
=> langere wachttijden en minder onderdelen te verdelen. :)

PV 5 kWp AC Fronius 5.0 en 10 kWp DC Victron RS 450/200 Z0 - 35°. Opslag 31 kWh/48 V + 74 kWh BEV. Ontladen Fronius 5.0/2 x MPII 5 kVA/1x Quatro II 5 kVA. Centrale aansturing Victron Cerbo GX - Fronius Sunspec. Alfen Eve Single Pro 3PH Cable. BE-situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitaktus19
Independent schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 11:34:
De locatie van een dealer waar je maar twee weken moet wachten na een afspraak gemaakt te hebben gaan we uit eigenbelang uiteraard niet delen. :)
Wanneer iedereen dan besluit daar naar toe te trekken is het feest voor ons ook over. :+
=> langere wachttijden en minder onderdelen te verdelen. :)
Lol, dat handjevol Tweakers gaat het verschil niet maken op de totale Kia populatie bij jouw dealer :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-10 12:56
Even wat positiefs dan over mijn Kia dealer in Weert, afgelopen november de ICCU kapot op dinsdag. Vrijdagmiddag was deze vervangen. Weet de huidige stand van zaken niet maar toen was het vrij snel geregeld.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Canby
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 21-10 12:42
Ik was ongeveer een jaar niet actief op dit onderwerp. Zie dat Phusebox zijn berichten nog steeds met dezelfde "positiviteit" plaatst. Ik had echt gedacht dat hij zijn "Eva" inmiddels verkocht had. Is dit een geval van sadomasochisme?

EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Phusebox schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 18:51:
[...]

Mijn EV6 uit 2022 had ook de nodige rammeltjes. Gekocht bij een niet-Kia-dealer en een rammel merkte ik bij het schuifdak achterin een beetje, hebben ze gefixt door hem naar een Kia dealer te brengen voor aflevering aan mij.

Daarna nog 2 rammeltjes ontdekt, eentje links achterin, bleek de gordel te zijn die klappert met het kunststof greepje tegen het harde plastic net naast de stoel. Probeer dat dus eens aan beide kanten: prop de gordelbevestiging tussen stoel en hard plastic (of zet hem vast waar hij hoort als er iemand zit).

De laatste was een rammeltje bij de achterklep en die is door de Kia dealer gefixt.

Enige wanneer ik nu nog rammeltjes heb is als ik over slecht wegdek rijd, met name die 30 wegen met klinkers, maar zelfs dan valt het reuze mee en is het niet continu. Oh en ik heb gemerkt dat mijn zonnebril die ik in een hard kunstoffen koker heb zitten onder de armsteun ook wat heen en weer schuift en rammelt. En dat een flesje water in de bekerhouder ook zelfs een rammeltje kan veroorzaken. De EV6 is vrij stug op korte oneffenheden en dan heb je vrij snel van die kleine rammeltjes.

Ik snap echter wat je bedoelt, ik heb veel Lexus gereden, jij zo te lezen BMW en dat soort merken zijn inderdaad wel een stap beter op dit gebied, maar daar betaal je ook voor. ;) Ik heb ook naar een i4 gekeken van gelijke leeftijd maar als ik elektrisch verstelbare stoelen, HUD, stuurverwarming en ga zo maar door wou, zoals mijn GT-Line heeft, dan was ik met de goedkoopste occasion bij een BMW dealer gewoon 53k kwijt. Ik zeg BMW dealer want dat was de enige optie om een ±2022 model nog met garantie te krijgen. Mijn EV6 was 36k met nog 7 jaar of 98.000 km garantie (in mijn geval ±5 jaar). Ook ik vind de EV6 niet perfect op dit gebied, maar voor de prijs goed genoeg.

Tip: begin met exact te localiseren waar het rammelt. Echt zo specifiek mogelijk. "Een rammel ergens achterin" kan geen een dealer wat mee en dan krijg je ook snel een standaard antwoord terug. Als jij echter zegt "ik hoor bij de kofferbak bovenin iets rammelen wat mij de afdekplaat lijkt te zijn" dan kijken ze met je mee, rijden mee en hopelijk bevestigen ze het dan om vervolgens te fixen. Misschien niet ideaal, maar als het je echt stoort lijkt het mij de moeite waard. Die afdekplaat boven de achterruit zat bij mij echt ietwat los, nu niet meer. Nieuwe schroefjes en rubbertjes begreep ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Bitaktus19 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 11:35:
[...]

Lol, dat handjevol Tweakers gaat het verschil niet maken op de totale Kia populatie bij jouw dealer :X
Mensen laten altijd broodkruimels achter. Heb geen adres of plaats kunnen vinden (zou ik ook niet delen, is niet netjes ook al plaatst iemand het publiekelijk), maar het is niet Nederland ben ik achter. ;)

Wij zijn zelf vorig jaar vanuit de randstad verhuisd naar de driehoek Friesland/Drenthe/Overijssel. Waar ik voorheen 4 dealers op 20 min rijden had zitten en allemaal 6-8 weken vooruit moesten plannen, heb ik er hier 1 op 25 min en 1 op 35 min rijden en beide plannen 2-3 weken vooruit. Denk alleen dat de gemiddelde persoon niet 1-1,5 uur gaat rijden voor een onderhoudsbeurt.

Dat niet alleen, maar ik heb in de randstad een dealer van hetzelfde concern vermeden omdat ik daar (toen met onze e-Soul) behoorlijke slechte ervaringen had. Nu ben ik bij hetzelfde concern maar dan buiten de randstad en die hebben me fantastisch geholpen, kwamen zelfs zelf met een garantiedingetje voor iets waarvan ze zagen dat het heel erg beginnend was en niet problematisch nog, maar als ik wilde kon ik het onder garantie laten vervangen alvast. Daar heb ik natuurlijk ja op gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henry65
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-10 18:22
Even wat minder positief dan. Ik heb deze week al een aantal keren gehad dat de auto niet meer reageerde. 12 Volt accu leeg en alleen kunnen starten met een booster. Online een afspraak proberen te maken (1e mogelijkheid 11 april), maar al snel bericht dat dat niet mogelijk was, maar 30 mei kon nog wel. De Kia dealer gebeld maar dan kom je uit bij het algemene nummer van Hedin. Deze zag ook dat de agenda behoorlijk vol zat maar kon de garage niet bereiken dus een terugbelverzoek achtergelaten. Daar wacht ik nog steeds op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petertenboer
Henry65 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 12:52:
Even wat minder positief dan. Ik heb deze week al een aantal keren gehad dat de auto niet meer reageerde. 12 Volt accu leeg en alleen kunnen starten met een booster. Online een afspraak proberen te maken (1e mogelijkheid 11 april), maar al snel bericht dat dat niet mogelijk was, maar 30 mei kon nog wel. De Kia dealer gebeld maar dan kom je uit bij het algemene nummer van Hedin. Deze zag ook dat de agenda behoorlijk vol zat maar kon de garage niet bereiken dus een terugbelverzoek achtergelaten. Daar wacht ik nog steeds op.
Als er geen garantie meer op je 12V accu zit dan zou ik er zelf een inzetten. Vaak goedkoper en je kunt een betere/ zwaardere accu uitkiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry65
petertenboer schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 14:31:
[...]

Als er geen garantie meer op je 12V accu zit dan zou ik er zelf een inzetten. Vaak goedkoper en je kunt een betere/ zwaardere accu uitkiezen.
Auto is nu 1 jaar en een paar dagen oud, en lease dus ik ga er niet zelf een andere accu inzetten. Maar 2 maanden moeten wachten om langs te mogen komen is wel wat lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Henry65 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 14:59:
[...]

Auto is nu 1 jaar en een paar dagen oud, en lease dus ik ga er niet zelf een andere accu inzetten. Maar 2 maanden moeten wachten om langs te mogen komen is wel wat lang.
Krijg je dan niet gewoon een vervangauto?

Aangezien de wagen steeds met booster starten niet doenbaar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 12:35
murky123 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 08:07:
[...]

https://gathering.tweaker...message/81901782#81901782

Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
Henry65 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 14:59:
[...]

Wellicht kan leasemaatschappij wat voor je betekenen. Jij betaald hen tenslotte voor mobiliteit en die krijg je nu niet volledig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henry65
izzet3838 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 16:46:
[...]

Krijg je dan niet gewoon een vervangauto?

Aangezien de wagen steeds met booster starten niet doenbaar is...
Als ze zouden terugbellen konden we dat bespreken, maar dat hebben ze nog steeds niet gedaan. Morgen maar even langs rijden
petertenboer schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 17:38:

Wellicht kan leasemaatschappij wat voor je betekenen. Jij betaald hen tenslotte voor mobiliteit en die krijg je nu niet volledig.
Als ik er niet uitkom met de dealer dan ga ik dat zeker doen. Maar nu is het weekend dus niet meer bereikbaar.
Ik kan ook natuurlijk iedere dag de pechhulp laten komen, eens kijken hoe snel ze dan reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Harrie van Til schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 07:14:
[...]

Dealer. Gewoon Kia materiaal. Bij mij beperkt leasecontract de mogelijkheden. Maar aangezien ik veel kilometers maak, kom ik wel met 1x per jaar weg met vervangen. Idem met interieurfilter.

Daar deden ze erg lastig over, tot een telefoontje van mijn werkgever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erdeke
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 07:53
Vandaag was ook ik aan de beurt. Mijn vrouw had de auto even meegenomen voor wat boodschappen en merkte op een gegeven moment dat de auto geen vermogen had. Op het dashboard werd eerst een melding getoond dat het vermogen beperkt was, gevolgd door de melding om het elektrische systeem te controleren. Vrij snel daarna kwam de waarschuwing om de auto tot stilstand te brengen. Nadat ze de auto veilig op een parkeerplaats had kunnen zetten was de auto volledig dood.

Toen ik daarna ter plaatse kwam en de accu booster op de accu zette kwam hij even tot leven, maar daarna viel alles weer uit. Er zat toen weinig anders op dan de leasemaatschappij te bellen om de auto af te laten slepen.

De auto is daarna naar een Kia dealer gebracht, die als het goed is morgen de diagnose gaat stellen. Die zal vrijwel zeker luiden dat de ICCU overleden is. De dealer wist mij te melden dat ik blij mag zijn als ik mijn auto in april terug krijg. Dat is iets waar ik natuurlijk niet heel gelukkig van wordt. Ik hoop dat het meevalt met de levertijd van de ICCU.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M55YbvEmOIX9hNR56ZyICCFs_Hk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2ZKlwUi4LQrv1ywdDL2xb44U.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online

Oeh Hoolie, succes man. Dat is écht balen. En wat een desinteresse uiteindelijk van de dealer. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15:43
Balen @erdeke!
Hopelijk valt de reparatietijd mee in verhouding tot wat je hier soms leest…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvdd
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 08-04 08:34
erdeke schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 19:08:
Vandaag was ook ik aan de beurt. Mijn vrouw had de auto even meegenomen voor wat boodschappen en merkte op een gegeven moment dat de auto geen vermogen had. Op het dashboard werd eerst een melding getoond dat het vermogen beperkt was, gevolgd door de melding om het elektrische systeem te controleren. Vrij snel daarna kwam de waarschuwing om de auto tot stilstand te brengen. Nadat ze de auto veilig op een parkeerplaats had kunnen zetten was de auto volledig dood.

Toen ik daarna ter plaatse kwam en de accu booster op de accu zette kwam hij even tot leven, maar daarna viel alles weer uit. Er zat toen weinig anders op dan de leasemaatschappij te bellen om de auto af te laten slepen.

De auto is daarna naar een Kia dealer gebracht, die als het goed is morgen de diagnose gaat stellen. Die zal vrijwel zeker luiden dat de ICCU overleden is. De dealer wist mij te melden dat ik blij mag zijn als ik mijn auto in april terug krijg. Dat is iets waar ik natuurlijk niet heel gelukkig van wordt. Ik hoop dat het meevalt met de levertijd van de ICCU.

[Afbeelding]
Ik wens je vooral veel geduld, mijn EV6 gaf het op, op 21/1/2025. Vandaag 13/3 ben ik hem terug gaan ophalen met een nieuwe ICCU en nieuwe 12VDC accu. Met de originele ICCU's blijkt iets aan de hand te zijn waarvoor ze nog niet echt een verklaring hebben. De meldingen van defecten komen enkel op koudere dagen, eens we de 10 graden halen komen er bijna geen defecte wagens bij. Het is wel zo dat de nieuwe ICCU en andere onderdeelcode heeft, er is dus met zekerheid wel iets aangepast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11:53
marvdd schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 20:51:
[...]

Ik wens je vooral veel geduld, mijn EV6 gaf het op, op 21/1/2025. Vandaag 13/3 ben ik hem terug gaan ophalen met een nieuwe ICCU en nieuwe 12VDC accu. Met de originele ICCU's blijkt iets aan de hand te zijn waarvoor ze nog niet echt een verklaring hebben. De meldingen van defecten komen enkel op koudere dagen, eens we de 10 graden halen komen er bijna geen defecte wagens bij. Het is wel zo dat de nieuwe ICCU en andere onderdeelcode heeft, er is dus met zekerheid wel iets aangepast.
Mijn ICCU ging kapot op een zomerse dag. Denk niet dat het wat te maken heeft met de temperatuur. Ikzelf denk dat elke ICCU er gewoon op een gegeven willekeurig moment eruit klapt.

[ Voor 9% gewijzigd door Tolga07 op 13-03-2025 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:17

peer

oeps

Ik heb mijn ev6 sinds maandag en misschien zie ik ergens een instelling over het hoofd?

Mijn vorige auto, een Renault Talisman kon 2 telefoons tegelijk verbonden hebben via bluetooth, prive telefoon verbonden met een kabel en Android auto, als ik dan zakelijk gebeld werd was het kabeltje lostrekken en zakelijk opnemen. Nu moet ik handmatig overschakelen van telefoon?

Verder rijdt het super, ok ik moet wennen aan de adaptive cruise control, ik ga op tijd naar de linkerbaan en toch houdt hij 1 a 2 seconden iets in voor hij weer naar de ingestelde snelheid gaat (en ja, afstand staat op 1)

het is geen probleem, het is een uitdaging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
marvdd schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 20:51:
[...]

Die van mij ging stuk bij 25 graden en de hele week ervoor ook ruim boven de 20 graden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06:28
Bitaktus19 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 10:09:
[...]

Klinkt voor mij vooral als een waardeloze dealer... ;(
Ik heb juist totaal geen klachten over Vaneman Zuid Oost, ik kom er al 2 a 3 jaar met mijn eerste en nu 2e EV6 en ben juist dik tevreden over de service , de vriendelijkheid, hoe je geholpen wordt , er wordt duidelijk overlegt van , de ruitwissers zijn aan vervanging toe, is dat akkoord? Nee hoor ik ben particulier rijder maar zeer tevreden over Vaneman Zuid Oost. Zowel mijn eerste als mijn 2e EV 6 komt bij van Mossel Amersfoort vandaan maar ik woon in Amstelveen en dat is mij even te ver , maar wordt daar altijd zeer vriendelijk geholpen .Voor mij een dikke plus voor Vaneman zuid Oost. :)

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19-10 17:16
peer schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 21:02:

Verder rijdt het super, ok ik moet wennen aan de adaptive cruise control, ik ga op tijd naar de linkerbaan en toch houdt hij 1 a 2 seconden iets in voor hij weer naar de ingestelde snelheid gaat (en ja, afstand staat op 1)
Dan zit je er toch te dicht op. Zodra de auto ook maar denkt dat er iets rijdt, zal ie ff inhouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:37
petertenboer schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 17:38:
[...]

.

[ Voor 12% gewijzigd door murky123 op 14-03-2025 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0208AD
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 17-10 11:20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hjW1M2GziKF0JIzB2B3SQPG5Lq8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vfUpIbILki4yeJPSGtGLZisL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eIdTIxQULmCbN6Im8oxIgTfNKg4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X9qkDxv5M81MnX4fhEWM2e1z.jpg?f=fotoalbum_large

Ben ik de volgende? ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitaktus19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAllElectric
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08:41
macfocus schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 08:02:
[...]

Dan zit je er toch te dicht op. Zodra de auto ook maar denkt dat er iets rijdt, zal ie ff inhouden.
Voordat de de cruise control de voorliggende auto lockt ga ik inhalen. Dan houdt de cruise control eigenlijk nooit in.

Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAllElectric
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08:41
Even een vraagje aan de heren/dames tweakers met ICCU problemen. Hoe laden jullie met AC op: 3*16A?

Ik laad bv zelf max 1*13A / 3*13A op. Misschien voorkomt dat overcurrency problemen bij opladen. Verder altijd thuis en nooit bij een openbare laadpaal. DC alleen op vakantie.

[ Voor 13% gewijzigd door JanAllElectric op 14-03-2025 09:17 ]

Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
Het lijkt nu wel erg snel te gaan ineens met de ICCU uitvallers :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0208AD
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 17-10 11:20
JanAllElectric schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 09:15:
[...]

Even een vraagje aan de heren/dames tweakers met ICCU problemen. Hoe laden jullie met AC op: 3*16A?

Ik laad bv zelf max 1*13A / 3*13A op. Misschien voorkomt dat overcurrency problemen bij opladen. Verder altijd thuis en nooit bij een openbare laadpaal. DC alleen op vakantie.
Ik laad altijd aan de publieke laders. Vanochtend bij het wegrijden na het laden kwam direct deze melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

[...]

Ik hang altijd aan de publieke laadpaal aangezien ik zelf geen lader heb.

Verder zit ik nu weer bij de garage want het oorspronkelijke probleem, niet kunnen voorverwarmen met de app en een willekeurige kachel, is nog steeds niet opgelost.
Ondanks dat de garage zeker wist dat het de 3weg klep moest zijn!..😡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

marc4547 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 06:44:
[...]

Ik heb juist totaal geen klachten over Vaneman Zuid Oost, ik kom er al 2 a 3 jaar met mijn eerste en nu 2e EV6 en ben juist dik tevreden over de service , de vriendelijkheid, hoe je geholpen wordt , er wordt duidelijk overlegt van , de ruitwissers zijn aan vervanging toe, is dat akkoord? Nee hoor ik ben particulier rijder maar zeer tevreden over Vaneman Zuid Oost. Zowel mijn eerste als mijn 2e EV 6 komt bij van Mossel Amersfoort vandaan maar ik woon in Amstelveen en dat is mij even te ver , maar wordt daar altijd zeer vriendelijk geholpen .Voor mij een dikke plus voor Vaneman zuid Oost. :)
Misschien dan het verschil tussen particulieren en Full Operational lease, want mij hebben ze NERGENS om gevraagd en toch vanalles uitgevoerd..🤷

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanisher
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:20
Poe, mijn auto wordt over een dikke maand geleverd, maar ik weet ondertussen wel dat ik de verzekering ga uitbreiden met rechtsbijstand plus. Dat dekt ook conflicten met dealer over o.a. vervangend vervoer e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
--HOOLIE-- schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 09:52:
[...]

Misschien dan het verschil tussen particulieren en Full Operational lease, want mij hebben ze NERGENS om gevraagd en toch vanalles uitgevoerd..🤷
Nu hoeven ze het zuiver juridisch gezien ook niet aan jou te vragen. De auto is van de leasemaatschappij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:13

henri8096

BIM is not a software!

De eerste 15000 zijn inmiddels gepasseerd en de auto begint om onderhoud te zeuren. (Ik weet dat het pas bij 30.000 is maar leasebak dus who cares ik betaal het niet) Dus ik bellen naar de dichtstbijzijnde dealer. Ja je kunt in juni terecht …………. 😲.

Dan maar naar een lokale leaseprof garage.

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
  • Laatst online: 22-10 12:23
henri8096 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 11:44:
De eerste 15000 zijn inmiddels gepasseerd en de auto begint om onderhoud te zeuren. (Ik weet dat het pas bij 30.000 is maar leasebak dus who cares ik betaal het niet) Dus ik bellen naar de dichtstbijzijnde dealer. Ja je kunt in juni terecht …………. 😲.

Dat is de KIA manier om een 30.000 beurt in te plannen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bokkie72
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:19
petertenboer schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 09:41:
[...]

Baader-Meinhof fenomeen?

Wanneer er meer EV6s rondrijden (https://allecijfers.nl/auto/kia-ev6/) zullen er ook meer uitvallen met het ICCU probleem.

We weten de echte cijfers niet dus kunnen geen objectieve conclusie trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramtka
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-10 20:54
henri8096 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 11:44:

Had ik ook. Even gebeld met de garage en toen handmatig de melding onderdrukt. Foutje van Kia...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14:10
petertenboer schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 09:41:
[...]

indien zélfde % uitval,
maar hóger aantal auto's /verkopen, dan neemt ook het aantal gevallen toe.

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flips
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 22-10 21:18
--HOOLIE-- schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 09:51:
[...]

Verder zit ik nu weer bij de garage want het oorspronkelijke probleem, niet kunnen voorverwarmen met de app en een willekeurige kachel, is nog steeds niet opgelost.
Ondanks dat de garage zeker wist dat het de 3weg klep moest zijn!..😡
Voor wat het waard is; ik had dus ook een app-voorverwarmingsprobleem en dat lag aan een niet werkende airco. Nu is 2 weken geleden de aircopomp eruit gehaald en bleek dat het hele systeem vervuild is. Dat moet nu vervangen worden en is besteld. De kapotte pomp is onverrichter zake weer teruggezet. Dus nog steeds geen airco maar sindsdien doet wel de app het weer (zonder koeling uiteraard). Lag het dus toch niet aan de kapotte airco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkie
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 14:59
Als ik dat zo lees over de kapotte ICCU's dan houd ik mijn hart vast. Als dit in Nederland gebeurd vind ik het minder erg dan dat de ICCU in het buitenland kapot gaat. Maar toch.... Over ruim 2 maanden naar Frankrijk. Je gaat toch niet prettig op vakantie, met de gedachte dat de ICCU wel eens kapot zou kunnen gaan. Dit probleem speelt toch al enkele jaren. Vind het bijzonder dat KIA hier nog geen definitieve oplossing voor heeft kunnen vinden.

EV6 77.4kWh GT-Line RWD Snow White Pearl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
Hansieo schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 12:52:
[...]

indien zélfde % uitval,
maar hóger aantal auto's /verkopen, dan neemt ook het aantal gevallen toe.
Dat klopt en het werd hiervoor ook al in een post benoemd en dat begrijp ik.

Echter het valt mij gewoon op dat in de afgelopen week er verhoudingsgewijs veel EV6’en zijn gestorven tov de weken ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
[...]

Nee hoor, maakt niet uit wat je doet, je krijgt het ICCU probleem wel of niet, het is net de loterij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
peer schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 21:02:

Als je niet de richtingaanwijzer gebruikt zal hij de afstand gebruiken die ingesteld is (1,2 of 3 blokjes), bij gebruik van het knipperlicht halveert hij globaal de afstand om niet onnodig af te remmen. Wat je het beste kan doen is net voordat het auto symbool wit wordt (in je scherm), knipperend naar links inhalen, dan heb je totaal geen problemen, mits je het wel een beetje vlot doet. Je kan het ook doen als hij net van grijs naar wit overspringt, dan ga je ook nog redelijk soepel, maar is erg afhankelijk van de snelheid van het voertuig voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blb4
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
The Wizard schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 15:54:
[...]

Nee hoor, maakt niet uit wat je doet, je krijgt het ICCU probleem wel of niet, het is net de loterij.
Speel alleen mee in de ICCU loterij, heb wel ‘t gevoel dat je ‘win’ kans in deze iets groter is dan menig andere loterij. Ik heb nog de hoop dat mijn kans wel een stuk lager ligt (volgens mij hier nog geen ICCU problemen gemeld met MY25).

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
blb4 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 16:08:
[...]

Speel alleen mee in de ICCU loterij, heb wel ‘t gevoel dat je ‘win’ kans in deze iets groter is dan menig andere loterij. Ik heb nog de hoop dat mijn kans nog een stuk lager ligt (volgens mij hier nog geen ICCU problemen gemeld met MY25).
Kans lijkt idd wel groter dan met een normale loterij :P. Tot nu toe heb ik nog geen problemen gehad met mijn MY23 met 73.000 km... (afgeklopt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:28
Iemand vergelijk met de EV6, Renault Scenic en Tesla Model y?

Ik wil vooral comfort en ruimte voorin met mijn 1.95, en heb niet persé ruimte nodig achterin.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:39

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Dankzij het wat zachtere weer een flinke range gehaald:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/opvXromJXv-TqCNlRaGDuVP--ZI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NGRFzh2Th9WU1gAxdDhYWn69.jpg?f=fotoalbum_large

Echt heel erg tevreden mee :) Kan bijna niet anders dan dat ik de 500km haal in de zomer B-)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slim_fan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-10 19:39
MaStar schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 17:24:
Iemand vergelijk met de EV6, Renault Scenic en Tesla Model y?

Ik wil vooral comfort en ruimte voorin met mijn 1.95, en heb niet persé ruimte nodig achterin.
Hier ook 1.95. Voor mij is een zonnedak (standaard optie vanaf plus advanced) geen optie in de EV6 ivm de hoogte van het dak. Model y was prima wat dat betreft. Interieur van beiden verschilt gigantisch, dus daar zal je ongetwijfeld een - persoonlijke - voorkeur hebben.
Scenic niet overwogen/geprobeerd want slechte ervaringen met Franse autos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:28
slim_fan schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 19:30:
[...]

Hier ook 1.95. Voor mij is een zonnedak (standaard optie vanaf plus advanced) geen optie in de EV6 ivm de hoogte van het dak. Model y was prima wat dat betreft. Interieur van beiden verschilt gigantisch, dus daar zal je ongetwijfeld een - persoonlijke - voorkeur hebben.
Scenic niet overwogen/geprobeerd want slechte ervaringen met Franse autos.
Model Y goed voor lange personen? Qua dakhoogte voorin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slim_fan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-10 19:39
MaStar schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 20:26:
[...]

Model Y goed voor lange personen? Qua dakhoogte voorin?
Ja. Als ik het me goed herinner was de EV6 net iets hoger, maar beiden waren voor mij een optie. De Ioniq 6 bv was minder hoog; de Ioniq 5 was de hoogste.

Edit: blijkbaar heb ik het na ruim een jaar niet helemaal scherp meer. Punt blijft dat alle 4 genoemde autos (Ioniq 6 met de hakken over de sloot) groot genoeg zijn voor iemand van 1.95.

[ Voor 23% gewijzigd door slim_fan op 15-03-2025 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:25
slim_fan schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 21:45:
[...]

Ja. Als ik het me goed herinner was de EV6 net iets hoger, maar beiden waren voor mij een optie. De Ioniq 6 bv was minder hoog; de Ioniq 5 was de hoogste.
Niet volgens de cijfers: ~5cm in het voordeel van de MY voor hoogte en hoofdruimte.
https://www.autoweek.nl/auto/vergelijk/109798-108085-869558/

Maargoed, er zijn natuurlijk nog veel meer keuzes.
Als de Scenic groot genoeg is, dan een Elroq ook wel, of anders een Enyaq (coupe), ID4/5, etc...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
@mitsumark Mijn beleving sluit ook veel meer aan bij de cijfers: ik vond de Y véél ruimer qua hoofdruimte, beenruimte én ruimte achterin dan de EV6. Voor mij allemaal echter punten waarop de EV6 ook al meer dan goed genoeg was voor mijn eisen en wensen.

Maar denk toch echt dat je qua ruimte (in alle opzichten) bijna geen betere EV kan hebben dan de MY. Jammer van die rare Zuid-Afrikaan aan het roer.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Phusebox
Als je nu nog een Tesla koopt... Ben blij dat ik toen, ondanks alle Kia issues, niet voor Tesla gekozen heb. Aan de andere kant, dan was ie nu wel de deur uit geweest :)

Buiten de fascistische trekjes van de eigenaar, vond ik ze ook voor geen meter rijden. Nul gevoel, veel te weinig knoppen, kaal en kil interieur.

[ Voor 30% gewijzigd door Phusebox op 15-03-2025 06:45 ]

Pagina: 1 ... 422 ... 450 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic