Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
The Wizard schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 13:59:
[...]

Er was wel onderhoud tot vanochtend 10 uur, misschien dat dat ook nog mee speelde.
Wellicht, al was de overschrijving op mijn naam iets na 10u en was ik 11u pas weer thuis eer dat ik het probeerde.

Hoe dan ook, zojuist middels USB de software update uitgevoerd (liep 3 jaar achter), daarna via de settings een algehele reset uitgevoerd en daarna kon ik heel vlot door de Kia Connect activatie heenlopen en aansluitend koppelen met de app, zonder problemen.

Gelijk even mijn profiel aangemaakt en de instellingen gemaakt zoals ik wil hebben en grotendeels door alle settings gelopen.

Paar kleine vragen nog:
- De stoel gaat achteruit bij het openen van de deur. Kan dit ook ingesteld worden bij uitzetten auto?
- De auto heeft zo te merken een auto-ontgrendel bij naderen van de auto, grepen komen eruit en dan kan iedereen zo instappen. Maar klopt het dat er geen automatische vergrendeling op zit bij weglopen? En dat ik dus wel op de knop op de sleutel moet drukken altijd? Kleine moeite hoor, maar ben gewoon benieuwd.
- Dealer wees mij op een update die pre-conditioning ontgrendelt. En je zou aan de optie "winter mode" kunnen zien of je die wel/niet hebt. Ik zie winter mode staan (na de software update) dus ik heb blijkbaar nog geen pre-conditioning. Dealer zei €75. Is dat het waard denken jullie? En klopt het dat die alleen bij de dealer kan?

• blb4
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01:13
xxander968 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 14:36:
[...]

Ja, naast MY22 is er de facelift MY25, meer smaken zijn er niet.
En voor de MY25 is tot nu toe nog geen update.

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
MooDyBLueS schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 16:30:
[...]

................................................................................
Paar kleine vragen nog:
- De stoel gaat achteruit bij het openen van de deur. Kan dit ook ingesteld worden bij uitzetten auto?
- De auto heeft zo te merken een auto-ontgrendel bij naderen van de auto, grepen komen eruit en dan kan iedereen zo instappen. Maar klopt het dat er geen automatische vergrendeling op zit bij weglopen? En dat ik dus wel op de knop op de sleutel moet drukken altijd? Kleine moeite hoor, maar ben gewoon benieuwd.
- Dealer wees mij op een update die pre-conditioning ontgrendelt. En je zou aan de optie "winter mode" kunnen zien of je die wel/niet hebt. Ik zie winter mode staan (na de software update) dus ik heb blijkbaar nog geen pre-conditioning. Dealer zei €75. Is dat het waard denken jullie? En klopt het dat die alleen bij de dealer kan?
Fijn dat connect nu goed werkt.
Zo zie je maar dat de updates niet voor niets zijn. ;)

Paar kleine vragen nog:
**Nee dat kan helaas niet, alleen bij deur openen.

**Klopt de auto gaat niet automatisch op slot, bij weglopen moet je de auto dus altijd met de sleutel op slot zetten.

**Is aan te raden, hiermee wordt de accu voorverwarmd voor snelladen tijdens een rit via navigatie of wanneer je een snellader als POI hebt ingesteld.
Als er nog wintermode staat is de update nog niet geinstalleerd, en dit kan inderdaad alleen door de dealer

NL, ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

• MooDyBLueS
  • Niet online
Solarman schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 19:13:
[...]

Fijn dat connect nu goed werkt.
Zo zie je maar dat de updates niet voor niets zijn. ;)

Paar kleine vragen nog:
**Nee dat kan helaas niet, alleen bij deur openen.
Ah dat is jammer, kleinigheidje, maar leek me wel net iets prettiger. ;)
**Klopt de auto gaat niet automatisch op slot, bij weglopen moet je de auto dus altijd met de sleutel op slot zetten.
Dat vermoeden had ik al, maar goed om te weten, dan let ik er gewoon op. Onze e-Soul is ook niet anders. Toch wel best gek eigenlijk aangezien mijn Lexus IS 300h dat in 2013 al had. Misschien is dat wel het verschil tussen een Kia en een iets meer premium merk. :P
**Is aan te raden, hiermee wordt de accu voorverwarmd voor snelladen tijdens een rit via navigatie of wanneer je een snellader als POI hebt ingesteld.
Als er nog wintermode staat is de update nog niet geinstalleerd, en dit kan inderdaad alleen door de dealer
Thanks! Dan ga ik die €75 via de dealer er maar gewoon aan uitgeven gelijk. Klinkt inderdaad wel als iets wat handig is zeker in de winter.

Verder een erg fijne auto, ik vind de suede bekleding van de GT-Line ook veel prettiger zitten dan welke lederen bekleding dan ook. Voordat ik de hierboven genoemde Lexus IS had, heb ik een Lexus CT 200h gehad en die had alcantara, dat vond ik ook erg fijn en daar doet dit mij wel aan denken, de Kia bekleding is wel wat zachter, maar dat is misschien ook wel wat comfortabeler.

[ Voor 8% gewijzigd door MooDyBLueS op 20-02-2025 20:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:02

The Wizard

Moderator Mobile
Solarman schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 19:13:

Of op het "knopje" drukken op de klink ;)

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
MooDyBLueS schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 20:15:

Dat vermoeden had ik al, maar goed om te weten, dan let ik er gewoon op. Onze e-Soul is ook niet anders. Toch wel best gek eigenlijk aangezien mijn Lexus IS 300h dat in 2013 al had. Misschien is dat wel het verschil tussen een Kia en een iets meer premium merk. :P
Eerder een bewuste keuze van Kia, kunnen ze zelfs wel implementeren met een update als ze willen, alle techniek zit er gewoon in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
[...]

[...]

[...]

Thanks! Dan ga ik die €75 via de dealer er maar gewoon aan uitgeven gelijk. Klinkt inderdaad wel als iets wat handig is zeker in de winter.

Verder een erg fijne auto, ik vind de suede bekleding van de GT-Line ook veel prettiger zitten dan welke lederen bekleding dan ook. Voordat ik de hierboven genoemde Lexus IS had, heb ik een Lexus CT 200h gehad en die had alcantara, dat vond ik ook erg fijn en daar doet dit mij wel aan denken, de Kia bekleding is wel wat zachter, maar dat is misschien ook wel wat comfortabeler.
Ik zou naar een andere dealer gaan. Die van mij deed het gratis!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 00:04
[...]

[...]

[...]

Ik vind het wel bijzonder dat de dealer bij aflevering niet alle beschikbare updates heeft doorgevoerd ihkv afleverklaar maken. Ze zijn blijkbaar niet erg servicegericht.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
@MooDyBLueS
Als ik jou was zou ik sowieso een afspraak bij de KIA merkdealer maken en vragen of alle andere noodzakelijke firmware/software updates voor de auto, buiten de multimedia-update die jezelf al hebt gedaan, uitgevoerd zijn?
Die updates kunnen namelijk alleen door de KIA merkdealer uitgevoerd worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wakkie
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 18:26
Laatst had ik problemen met de laadunit (stekker ging er moeilijk in). Dealer heeft meteen alle nog openstaande firmware/software gratis geïnstalleerd. Hoefde ikzelf niet om te vragen. Was wel drie dagen mijn auto kwijt.

EV6 77.4kWh GT-Line RWD Snow White Pearl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
HansAuutB schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 22:21:
[...]

Ik vind het wel bijzonder dat de dealer bij aflevering niet alle beschikbare updates heeft doorgevoerd ihkv afleverklaar maken. Ze zijn blijkbaar niet erg servicegericht.
Ik heb mijn EV6 niet bij een Kia dealer gekocht en aangezien ik zelf al bekend was met het update-proces van de Kia vond ik het ook niet zo erg. Het is meer onwetendheid van de dealer die ook maar 1 Kia te koop had staan ga ik vanuit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Solarman schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 05:22:
@MooDyBLueS
Als ik jou was zou ik sowieso een afspraak bij de KIA merkdealer maken en vragen of alle andere noodzakelijke firmware/software updates voor de auto, buiten de multimedia-update die jezelf al hebt gedaan, uitgevoerd zijn?
Die updates kunnen namelijk alleen door de KIA merkdealer uitgevoerd worden.
Dat is een goede, ik had inmiddels een afspraak ingepland en deze zal ik ook even vragen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• petertenboer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:10
Vanochtend de auto heel gewassen, gezeemd en voorzien van een nieuwe Wax laag (soft 99). Daarnaast alle ramen gepolijst en behandeld met Glaco.

Mooi klusje zo na de winter om te doen. Maar voordat je geheel klaar bent ben je aardig vermoeid in de armen, wat een grote auto hebben we dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrt
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-10 08:46
Wij hebben nog een 1fase 3kW lader hangen naast onze 3fase 11kW lader. Nou zag ik een filmpje van een meneer die beweerde dat (een deel van) de beruchte ICCU problemen voorkomen hadden kunnen worden door het laden met 3kW ipv 11kW. De ICCU wordt dan immers minder warm.

Snijdt dit hout? Het maakt voor mij verder niet uit welke lader ik gebruik maar volgens mij is langzaam laden ook weer inefficiënter?

Overigens heb ik onze vorige e-Niro uit 2020 altijd met 11kW geladen zonder enige problemen, maar die stond niet op het e-gmp platform.

dino-vrij! Kia EV6 GT-Line 77kWh, 10.200 WP op Fronius 7kW, Panasonic 9kW T-CAP warmtepomp voor de bollenschuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23-10 22:30
rbrt schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 18:23:
Wij hebben nog een 1fase 3kW lader hangen naast onze 3fase 11kW lader. Nou zag ik een filmpje van een meneer die beweerde dat (een deel van) de beruchte ICCU problemen voorkomen hadden kunnen worden door het laden met 3kW ipv 11kW. De ICCU wordt dan immers minder warm.

Snijdt dit hout? Het maakt voor mij verder niet uit welke lader ik gebruik maar volgens mij is langzaam laden ook weer inefficiënter?

Overigens heb ik onze vorige e-Niro uit 2020 altijd met 11kW geladen zonder enige problemen, maar die stond niet op het e-gmp platform.
Lagere laadsnelheden geven hogere verliezen.
Ergo je hebt meer stroom nodig om de accu tot hetzelfde niveau te vullen.
Dus naast het feit dat je al langzamer laad, duurt het nog langer, en most het dus ook meer.

En of dat ICCU verhaal waar is? geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAllElectric
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23-10 08:41
rbrt schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 18:23:

Ik heb dat ook wel eens gedacht 8)7 . Ik laad tot nu toe (75000 km) bijna altijd thuis op met 1 fase 13 A (<3kW) en alleen op vakantie met DC. Ik heb nu een nieuwe 3 fase lader. Voor de zekerheid maar op max 3*13A gezet. Dat scheelt toch heel wat warmte ontwikkeling. Je weet maar nooit. |:(

Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:01
Vandaag is de auto voor een beurt geweest. Bevestiging bestuurdersstoel is vervangen, afdekking accu onderkant vastgezet sant die klapperde en aantal updates gedaan.

Alleen nu heb ik weer, zoals alle andere keren nadat ie in de garage is geweest, een 12V warning in de app. Hoe krijg ik nu dat die wordt opgeladen want inmiddels heeft ie ook al paar uur stilgestaan en 100km gereden maar nog steeds warning.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenegadexRIPxx
  • Laatst online: 22-10 21:18
[b]Phusebox in "Het grote Kia EV6 topic"
Alleen nu heb ik weer, zoals alle andere keren nadat ie in de garage is geweest, een 12V warning in de app. Hoe krijg ik nu dat die wordt opgeladen want inmiddels heeft ie ook al paar uur stilgestaan en 100km gereden maar nog steeds warning.
Had dat ook nadat ik bij mijn dealer ging voor een update. Die 12V warning. Heb er gewoon mee gereden en dat heeft zijn eigen rechtgetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 00:22
Phusebox schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 22:32:
Vandaag is de auto voor een beurt geweest. Bevestiging bestuurdersstoel is vervangen, afdekking accu onderkant vastgezet sant die klapperde en aantal updates gedaan.

Op zich hoeft 12V waarschuwing geen ramp te zijn. Zeg ik uit eigen ervaring :|

Hoe of wanneer bijgeladen wordt is lastig te zeggen, maar ik zou de SOC van de HV even net boven de 70% houden of de lader aangesloten houden.
Zelf heb ik de indruk dat het SOC level van de HV een rol speelt in de mate van bijladen van de 12V.

In utility mode zetten helpt ook. Maar dit is niet altijd handig.

[ Voor 3% gewijzigd door PrimaBB op 21-02-2025 23:00 ]

Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online

Nog niets aan de hand, hier hetzelfde fenomeen gehad een goede 2 weken geleden.
Alleen in de app de melding, niet in de auto.
Was na 2 dagen weer oké in de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rbrt
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-10 08:46

Er zit inderdaad een soort logica in vanuit de auto, sowieso moet de HV boven 20% zijn anders wordt de 12v niet geladen. Ik lees de auto uit via Home Assistant en heb de logica nog niet kunnen ontdekken. Zelfs als de auto een week aan de lader hangt wordt de 12v niet regelmatig afgetopt.

Utility Mode is inderdaad een genoemde oplossingen en Bjorn zegt dat voorverwarmen soms helpt.

Maar zolang de ICCU in orde is zou het verder geen probleem mogen zijn en verdwijnt de melding vanzelf.

dino-vrij! Kia EV6 GT-Line 77kWh, 10.200 WP op Fronius 7kW, Panasonic 9kW T-CAP warmtepomp voor de bollenschuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
rbrt schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 09:07:
[...]

Er zit inderdaad een soort logica in vanuit de auto, sowieso moet de HV boven 20% zijn anders wordt de 12v niet geladen. Ik lees de auto uit via Home Assistant en heb de logica nog niet kunnen ontdekken. Zelfs als de auto een week aan de lader hangt wordt de 12v niet regelmatig afgetopt.

Utility Mode is inderdaad een genoemde oplossingen en Bjorn zegt dat voorverwarmen soms helpt.

Maar zolang de ICCU in orde is zou het verder geen probleem mogen zijn en verdwijnt de melding vanzelf.
Na 4x stil te hebben gestaan met een lege 12V en één keer ruim 5 uur hebben moeten wachten ben ik wel een beetje angstig geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
rbrt schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 09:07:
[...]

Als je rijdt maakt de SOC van de HV niet uit, zelfs bij 1% wordt de 12V nog keurig geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
The Wizard schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 10:02:
[...]

Als je rijdt maakt de SOC van de HV niet uit, zelfs bij 1% wordt de 12V nog keurig geladen.
Na 100 km rijden geeft ie nog steeds warning. We gaan het meemaken weer.

Gisteren wel de hele werkplaats geleerd, en enkele klanten, hoe je keyless entry uit kunt zetten als beveiliging tegen diverse diefstal methodes zoals de gameboy methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Phusebox schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 10:13:
[...]

Gisteren wel de hele werkplaats geleerd, en enkele klanten, hoe je keyless entry uit kunt zetten als beveiliging tegen diverse diefstal methodes zoals de gameboy methode.
Als ie behoorlijk diep ontladen is kan het zeker een tijdje duren. Als je het niet vertrouwt kan je hem aan een druppellader hangen. Heb ook wel eens na een rit van 500 km+ op 1 dag geen SOC verandering gezien, bleef rond de 80% hangen. 100% zie je zelden. Ook wel eens na een rit van 50 km 20% SOC stijging gezien, als je een OBD scanner met Carscanner hebt kan je de stroomsterkte zien die in de 12V accu gaat, boven de ca 75/80% is het een druppellading, 1 tot 2A bij 14V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

Zijn nu al je problemen opgelost? Wat is je lijstje nu Phuse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
king_dude schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 11:26:
[...]

Zijn nu al je problemen opgelost? Wat is je lijstje nu Phuse?
Was vergeten aan te geven dat de auto nog een raar geluid maakt bij langzame bochten met volledige stuuruitslag. Dus dat.

Oh ja het geratel van de bodemplaat is dus niet opgelost. Ze zeiden al dat ze "geprobeerd hadden" het vast te zetten maar hoor het nog steeds. Wel iets zachter nu lijkt het.

Rechte en sluitende deurgrepen heb ik opgegeven.

[ Voor 19% gewijzigd door Phusebox op 22-02-2025 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Phusebox schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 11:46:
[...]

Was vergeten aan te geven dat de auto nog een raar geluid maakt bij langzame bochten met volledige stuuruitslag. Dus dat.

Oh ja het geratel van de bodemplaat is dus niet opgelost. Ze zeiden al dat ze "geprobeerd hadden" het vast te zetten maar hoor het nog steeds. Wel iets zachter nu lijkt het.

Rechte en sluitende deurgrepen heb ik opgegeven.
.. maar al het andere is opgelost? Dan heeft iemand toch goed zijn best gedaan. Die heb ik gemist in je berichten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
king_dude schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 14:34:
[...]

.. maar al het andere is opgelost? Dan heeft iemand toch goed zijn best gedaan. Die heb ik gemist in je berichten!
Nou de rest is gewoon hoe de auto is. :+
Aldus Kia.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elhovo
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 20:31
Phusebox schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 10:13:
[...]

Een uur of 3 Utility Mode aanzetten en het is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanKoen
  • Laatst online: 16:31
[quote]Phusebox schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 11:46:
[...]

Dit heb ik ook ervaren. Iets in de stuurinrichting moest gesmeerd worden. Is gebeurd door de dealer en nadien geen bijgeluiden meer bij volledige stuuruitslag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rem_hopster
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:47
Hi all,

Ik lees dit topic met veel plezier en wij hebben een mooie ev6 advanced 2024 met 12.934km gezien en met inruil van onze huidige auto een mooie prijs voorgesteld. Alleen waar zouden we kunnen en moeten opletten bij de aanschaf? De auto wordt verkocht door een officiele dealer. We weten dat er altijd wat kan zijn, maar alle tips van ervaringsdeskundigen zijn welkom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bokkie72
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:37
rem_hopster schreef op zondag 23 februari 2025 @ 11:11:
Hi all,

Ik lees dit topic met veel plezier en wij hebben een mooie ev6 advanced 2024 met 12.934km gezien en met inruil van onze huidige auto een mooie prijs voorgesteld. Alleen waar zouden we kunnen en moeten opletten bij de aanschaf? De auto wordt verkocht door een officiele dealer. We weten dat er altijd wat kan zijn, maar alle tips van ervaringsdeskundigen zijn welkom.
De wagen komt met 7 jaar (of zelfs 10?) garantie dus je hoeft je voorlopig geen zorgen te maken.
Ik zou wel vragen of ze alle software&firmware updates installeren en een granny loader bedingen als deze er niet al bij zit. Als ze dat al kunnen doen: vragen om de ICCU recall actie alvast uit te voeren. In België is die al gestart, zal binnenkort in NL ook wel gaan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem_hopster
@bokkie72 super! Hoop ook dat dit snel volgt op Belgie. Kon niet veel vinden nog. Maandag gaan we een proefrit maken...ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkie72
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:37
rem_hopster schreef op zondag 23 februari 2025 @ 11:31:
@bokkie72 super! Hoop ook dat dit snel volgt op Belgie. Kon niet veel vinden nog. Maandag gaan we een proefrit maken...ben benieuwd.
Leuk! Afgelopen augustus hebben wij onze ‘Kim’ gekocht. De proefrit was een hele belevenis, daarna gelijk (en nog steeds) verknocht.
Al bekend met een EV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem_hopster
@bokkie72 leuk en gefeliciteerd. Wij zijn nog helemaal niet bekend met EV
Lees veel over issues met iccu onder andere op kiaclub nederland. Dus dat is het enige spannende (ondanks de garantie). We willen graag een EV omdat we thuis kunnen laden. Verder rij ik af en toe een 280 km heen een weer voor een klant (sporadisch). Dus dat zou op 1 accu lading moeten kunnen, zodat we thuis weer kunnen opladen. Hoor van een paar mensen dat het heel ontspannen rijden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:35
rem_hopster schreef op zondag 23 februari 2025 @ 11:45:
Lees veel over issues met iccu onder andere op kiaclub nederland. Dus dat is het enige spannende (ondanks de garantie). We willen graag een EV omdat we thuis kunnen laden. Verder rij ik af en toe een 280 km heen een weer voor een klant (sporadisch). Dus dat zou op 1 accu lading moeten kunnen, zodat we thuis weer kunnen opladen. Hoor van een paar mensen dat het heel ontspannen rijden is.
Zolang je niet +130km/h rijdts is 280 km zeker mogelijk, zelfs in de winter.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blb4
Heerlijk ontspannen rijden idd. En met een thuislader altijd met volle batterij kunnen vertrekken is een weelde. Neem een lader met vast kabel zodat je niet elke x de laadkabel uit de auto hoeft te halen.

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23-10 22:30
blb4 schreef op zondag 23 februari 2025 @ 14:50:
[...]

Heerlijk ontspannen rijden idd. En met een thuislader altijd met volle batterij kunnen vertrekken is een weelde. Neem een lader met vast kabel zodat je niet elke x de laadkabel uit de auto hoeft te halen.
Daar heb je geen lader met een vaste kabel voor nodig.
Wel minimaal een lader met socket en een separate kabel die je permanent kunt "locken" in de lader.
Voordeel, je kunt de kabel op de lengte kopen die jij nodig hebt (in mijn geval 10 meter, wat met een vaste kabel niet kan)

Een vaste kabel kan natuurlijk ook, maar het is geen must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:55

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Die 280 zou m.i. makkelijk haalbaar moeten zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Abz2ANGXA3hYmBOfoEeCHRZ7xbw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/obQZFE2utJwoDmGjEnYRUNl2.jpg?f=fotoalbum_large
16.97 kWh/100 km gemiddeld is zo’n 440 kilometer range tot leeg. Betreft een AWD.

Laadverlies valt mij wel ietwat tegen. Gemiddeld gaat er ruim 20 kWh / 100km in dus 15% laadverlies. Ik laad met 11 kW (3fase 16A)

Stuk hoger dan mijn egolf dat had (die scheelde maar 1 kWh/100km tov de verbruikscijfers van de auto zelf) maar die laadde ook maar 7.2 kW.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Tomba schreef op zondag 23 februari 2025 @ 17:19:
[...]

Die 280 zou m.i. makkelijk haalbaar moeten zijn.
[Afbeelding]
16.97 kWh/100 km gemiddeld is zo’n 440 kilometer range tot leeg. Betreft een AWD.

Laadverlies valt mij wel ietwat tegen. Gemiddeld gaat er ruim 20 kWh / 100km in dus 15% laadverlies. Ik laad met 11 kW (3fase 16A)

Stuk hoger dan mijn egolf dat had (die scheelde maar 1 kWh/100km tov de verbruikscijfers van de auto zelf) maar die laadde ook maar 7.2 kW.
De cijfers in de app zijn altijd erg rooskleurig en zeker niet representatief voor de werkelijkheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elhovo
Phusebox schreef op zondag 23 februari 2025 @ 18:00:
[...]

De cijfers in de app zijn altijd erg rooskleurig en zeker niet representatief voor de werkelijkheid.
280 km met 74 kWh bruikbare accucapaciteit komt neer op een verbruik van 26 kWh per 100 km. Zelfs in de winter is dat makkelijk haalbaar als je je aan de wettelijke snelheden houdt. Als je in Nederland en België in de winter meer dan 22 kWh / 100 km verbruikt heb je een hele zware voet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie van Til
  • Laatst online: 00:36

Harrie van Til

Doe maar blauw

Elhovo schreef op zondag 23 februari 2025 @ 18:31:
[...]

280 km met 74 kWh bruikbare accucapaciteit komt neer op een verbruik van 26 kWh per 100 km. Zelfs in de winter is dat makkelijk haalbaar als je je aan de wettelijke snelheden houdt. Als je in Nederland en België in de winter meer dan 22 kWh / 100 km verbruikt heb je een hele zware voet.
Of geen warmtepomp en stoelverwarming.. :|

EV6 77kWh, Light, Gravity Blue MY2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Phusebox schreef op zondag 23 februari 2025 @ 18:00:
[...]

Vandaar dat ik t ook bijhoudt op spritmonitor wat ik echt verbruik ;) Viel me gewoon op dat de afwijking groter was dan bij mijn egolf.

Even gecheckt, 6-2 had ik 15% batterij bij starten van laden volgens de EV6 en toen moest ik netto 68,3 kWh laden. 85% zou 62.9 moeten zijn dus een laadverlies van 5.4 kWh oftewel 7.9%
Toen had ik 356km gereden, buitentemperatuur in die periode was tussen -2 en +6 graden FWIW.

[ Voor 27% gewijzigd door Tomba op 23-02-2025 19:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elhovo
Harrie van Til schreef op zondag 23 februari 2025 @ 18:55:
[...]

Of geen warmtepomp en stoelverwarming.. :|
Het verschil tussen een warmtepomp of een PTC element is plm. 1 kW. Niet heel erg doorslaggevend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leezer14
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-10 17:07
Vandaag de EV6 naar de dealer gebracht voor vervanging van een onderdeel wat al sinds november 2021 een ratelend geluid veroorzaakt rechts voor. Lang dacht met aan onderdelen van de ventilatie, en kwam de auto terug van onderhoud met hetzelfde probleem. Uiteindelijk bleek het dit grijze onderdeel te zijn: KIA EV6 GT LINE 22-23 RADIATOR COOLANT COOLER BATTERY CHILLER OEM

Ik weet dat er enkele mede Tweakers zijn eenzelfde ratelend geluid, hierbij dus ook mogelijk jullie oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Leezer14 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:01:
Vandaag de EV6 naar de dealer gebracht voor vervanging van een onderdeel wat al sinds november 2021 een ratelend geluid veroorzaakt rechts voor. Lang dacht met aan onderdelen van de ventilatie, en kwam de auto terug van onderhoud met hetzelfde probleem. Uiteindelijk bleek het dit grijze onderdeel te zijn: KIA EV6 GT LINE 22-23 RADIATOR COOLANT COOLER BATTERY CHILLER OEM

Ik weet dat er enkele mede Tweakers zijn eenzelfde ratelend geluid, hierbij dus ook mogelijk jullie oplossing.
Hele goeie tip dankjewel!
Ik heb ook een ratelend geluid en lijkt erg moeilijk te lokaliseren zijn. Ik dacht initieel ook aan de ventilatie, maar zal dit eens verder onderzoeken en aan de garage doorgeven :)
Dankjewel!

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Leezer14 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:01:

Bedankt voor de tip, hier ben ik ook geinteresseerd in. Sinds aflevering zit er een niet op te sporen ratel in de auto, ook rechtsvoor. Garage kon er niks mee omdat ze niet wisten waar ze naar zoeken.

Om de dealer alsnog aan het werk te kunnen zetten: weet je toevallig meer van wat maakt dat dit onderdeel ratelt of hebben ze daar niks over gezegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
r0el schreef op maandag 24 februari 2025 @ 13:08:
[...]

Bedankt voor de tip, hier ben ik ook geinteresseerd in. Sinds aflevering zit er een niet op te sporen ratel in de auto, ook rechtsvoor. Garage kon er niks mee omdat ze niet wisten waar ze naar zoeken.

Om de dealer alsnog aan het werk te kunnen zetten: weet je toevallig meer van wat maakt dat dit onderdeel ratelt of hebben ze daar niks over gezegd?
Bij mij ook nog steeds een ratel rechtsvoor.
Soms wordt de ratel na enige tijd (weken) rijden ook hoorbaarder/harder.

Wat mij opvalt is dat bij voorzichtig opendoen van de frunk er een steentje/schroefje naar beneden rolt in de klep.
Duidelijk te horen, maar helaas niet altijd/elke keer te horen bij openen.

Lokaliseren van waar precies het rollend geluid vandaan komt is ook erg lastig.
Met name lastig omdat het rollend geluid maar 1x per openen frunk te horen is.

Af en toe is ratel weg. Ook tijdens rijden.
Volgens mij als schroefje/steentje ergens klem komt te zitten.
Maar de ratel komt na open/dicht doen van de frunk (waarbij dus duidelijk rollend geluid te horen is)wel altijd weer terug.

Ik ben nog niet naar dealer gegaan voor dit.
Zal binnenkort weer eens proberen het geluid te localiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leezer14
r0el schreef op maandag 24 februari 2025 @ 13:08:
[...]

Ze belde net al dat ze het geluid niet konden "activeren"/horen. Ze zijn er een half uur mee gaan rijden en hebben niet meer gebeld. Het onderdeel gaat in ieder geval vervangen worden is gezegd.

De auto staat nu nog bij de garage, verwachting is dat hij morgen pas klaar is. Ik houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leezer14
Leezer14 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 14:38:
[...]

Ze belde net al dat ze het geluid niet konden "activeren"/horen. Ze zijn er een half uur mee gaan rijden en hebben niet meer gebeld. Het onderdeel gaat in ieder geval vervangen worden is gezegd.

De auto staat nu nog bij de garage, verwachting is dat hij morgen pas klaar is. Ik houd jullie op de hoogte.
Dealer belde net. Diagnose is dat "het verdamper blok lek is". Wordt vervangen, ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Is van de fase 2 het koel/verwarm van accupakket ook efficienter gemaakt? Ik zou graag eens carscanner aanhaken, en vergelijken. In ph1 zie je best verschil in de performance tussen de cellen tijdens dit proces

Mijn accupakket doet het sinds cel97 vervangen is weer prima. Snelladen volgas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blb4
king_dude schreef op maandag 24 februari 2025 @ 19:16:
Is van de fase 2 het koel/verwarm van accupakket ook efficienter gemaakt? Ik zou graag eens carscanner aanhaken, en vergelijken. In ph1 zie je best verschil in de performance tussen de cellen tijdens dit proces

Mijn accupakket doet het sinds cel97 vervangen is weer prima. Snelladen volgas.
wat bedoel je precies met fase 2? de MY25?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
blb4 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 21:52:
[...]

wat bedoel je precies met fase 2? de MY25?
Yep sorry!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blb4
ik heb een MY25 en carscanner. Kan ik helpen? Wat zou je willen zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-10 09:14

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Elhovo schreef op zondag 23 februari 2025 @ 18:31:
[...]

Helaas gaat jouw stelling niet voor iedereen op..
Nee geen zware voet, Geen Airco aan, Geen stoplichtsprints....en nog had ik 2 weken geleden MAAR 270km range...en effectief 261km

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenegadexRIPxx
Mijn verbruik was tijdens de winterperiode eerder 26kwh/100km.

Maar dit komt voor een groot stuk, om niet te zeggen alles, doordat ik korte afstanden aan het doen was en doordat mijn wagen buiten staat en stond er zo'n 3kwh ging naar het voorverwarmen van de wagen voor een ritje van 25-35km. Om dan 5 uur later een ritje terug te hebben van diezelfde 25-35 km.

Koppel dan ook het verwarmen van de batterij voor snelladen of gewoon algemene health van de batterij dan is dat niet zo excessief om dat te zien.

Op dit moment kom ik eerder bij een 17 - 18kwh/100 km zonder dat ik een zwaardere voet heb.
Het zijn gewoon de randvoorwaarden die anders zijn. Wat het vergelijken dan ook zo moeilijk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjas
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 20:26
--HOOLIE-- schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:39:
[...

Nee geen zware voet, Geen Airco aan, Geen stoplichtsprints....en nog had ik 2 weken geleden MAAR 270km range...en effectief 261km
Met een 54 kWh accu heb ik nog steeds een bereik van zo’n 350 km en een verbruik van ongeveer 15kw per 100km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:35
Mjas schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 12:50:
[...]

Met een 54 kWh accu heb ik nog steeds een bereik van zo’n 350 km en een verbruik van ongeveer 15kw per 100km.
Veel hangt af van rijgedrag, 1 op 1 range vergelijken heeft weinig nut.

Ik haal met mijn long range rwd nu met moeite de 350, maar ik rij gewoon door en 130 op de snelweg(België).

Los daarvan staan dingen als airo ook continu aan en heb ik ook winterbanden, al die eco zooi kan we weinig schelen, ik heb een wagen met 230pk, dan gebruik ik die ook lekker, als ik dan iets vaker moet laden is dat zo :+

Gemiddeld verbruik zit rond de 22-23 dus dat klopt dan ook, als ik enkel snelweg zou doen en er geen verkeer zou zijn zou ik zelfs 25-26 verbruik kunnen hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door izzet3838 op 25-02-2025 13:01 ]

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-10 15:52

Bosmonster

*zucht*

[...]

Met die vrieskou kwam ik daar lange na niet aan (misschien 200-250), maar in de zomer wel idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie van Til
  • Laatst online: 00:36

Harrie van Til

Doe maar blauw

[...]

Prijs jezelf gelukkig. *O*

EV6 77kWh, Light, Gravity Blue MY2024

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Meer mensen problemen met de Kia app? Netwerkfoout [4002]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:06
The Wizard schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 15:13:
Zelfde hier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
blb4 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 00:04:
[...]

ik heb een MY25 en carscanner. Kan ik helpen? Wat zou je willen zien?
Nou.. Wat zijn de waarde temp min en max na een goed precon sessie.
Daarnaast de vraag (zeker als je m goed leeggereden hebt). tot hoe hoog gaan deze waarden bij je, en zit daar dan veel verschil in tussen min/max

Ik vind de koeling/verwarming niet zo efficient in gelijkmatigheid, en wil kijken of dit exemplarisch

[ Voor 11% gewijzigd door king_dude op 25-02-2025 18:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Nu ik een klein weekje mijn EV6 bezit beginnen steeds meer details op te vallen en overwegend positief. Ook vind ik het leuk om in de avond nog filmpjes op te zoeken van reviews of wat de auto allemaal kan.

En zo zag ik ergens benoemd worden dat bij de AWD (zoals ik ook heb) bij het gebruik van i-Pedal hij altijd de voorste motor ook aan heeft, zelfs op ACC. Vandaag moest ik even een paar ritjes maken en vanochtend een ritje van ±20 km over met name 80 wegen en daarbij even getest en ja hoor: in i-Pedal zie je een continue stroom van en naar de voorste elektromotor, ook als ik 85 km/u op de ACC rijd en op lagere snelheden dito. Na de heenrit volledig in i-Pedal gereden te hebben heb ik de terugweg volledig in stand 3 gereden en beide keren zonder A/C aan, zonnetje scheen al lekker namelijk.

Heenrit: 17,1 kWh/100 km
Terugrit: 14,0 kWh/100 km

De terugrit was ±1 uur na aankomst, dus de auto heeft tussentijds stilgestaan. Deels zal er nog wel wat warmte ingezeten hebben en ook steeg de buitentemp natuurlijk lichtjes, maar toch vind ik het verschil best groot.

Jammer dat er geen optie voor is, want i-Pedal is immers ook op een RWD beschikbaar dus het kan gewoon zonder de voorste elektromotor aan te hebben, maar nu weet ik wel dat ik i-Pedal alleen activeer in het dorp op 30 wegen en in steden waar je net zo langzaam moet rijden, de rest ga ik mooi op stand 3 rijden voortaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Yes, ik heb al een melding gemaakt bij Connect support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Daarnaast helaas 1 minpuntje gevonden: ik hoor tijdens het rijden over slecht wegdek wat rammelen en heb nog niet kunnen vinden waar dat door komt. Het lijkt links achter mijn hoofd ergens vandaan te komen.

Het klinkt alsof er ergens iets los zit of teveel speling heeft waardoor het gaat rammelen. En dat valt natuurlijk extra op doordat de auto zo stil is.

Ik heb al gekeken of ik iets kon vinden bij de handgreep achter op het dak, iets bij de verlichting achterin in het dak, bij het raam of de deur linksachter, maar nog niks gevonden. Enige wat ik merkte is dat mijn gordelversteller, het deel wat je naar boven/beneden kan schuiven, wat speling heeft, maar die kon ik vasthouden en dan hoorde ik het nog, dus dat lijkt het niet te zijn.

Komt iemand dit bekend voor toevallig? Enig idee waar ik dit in moet zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Ja, ik ook. Had geen notification, maar bij de app openen ook 4002 gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:10
Bij mij werkt de Kia app zonder problemen. Net nog voorverwarmen gestart.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 18:52
MooDyBLueS schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 15:52:
Daarnaast helaas 1 minpuntje gevonden: ik hoor tijdens het rijden over slecht wegdek wat rammelen en heb nog niet kunnen vinden waar dat door komt. Het lijkt links achter mijn hoofd ergens vandaan te komen.
*knip*
Gordelgesp van de gordel achter? Die rammelt bij mijn Ioniq 5 weleens tegen de deur, maar er zit een voorzieninkje om dat tegen te gaan. Misschien in de EV 6 ook?

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Peter-036 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 16:00:
[...]

Gordelgesp van de gordel achter? Die rammelt bij mijn Ioniq 5 weleens tegen de deur, maar er zit een voorzieninkje om dat tegen te gaan. Misschien in de EV 6 ook?
Ah dat is een goeie, had ik inderdaad nog niet aan gedacht. Die ga ik eens checken! Zou heel fijn zijn als het zo'n simpel iets is. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Sonicfreak schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 15:56:
[...]

Bij mij werkt de Kia app zonder problemen. Net nog voorverwarmen gestart.
Net mijn vrouw even gevraagd die hem aan haar e-Soul gekoppeld heeft, ook zij krijgt een 4002 netwerkfout.

Jij hebt dus geluk, maar de storing (?) treft dus niet enkel de EV6.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramtka
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-10 20:54
MooDyBLueS schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 16:03:
[...]

Ah dat is een goeie, had ik inderdaad nog niet aan gedacht. Die ga ik eens checken! Zou heel fijn zijn als het zo'n simpel iets is. :)
Had ik ook. Bleek idd de gordelklip te zijn die tussen de achterbank en de carrosserie zat. Gebeurde bij mij als ik de achterbank een keer platgelegd had. Bij het rechtop zetten schoot de gordelklip naast de rugleuning te zitten ipv er op te liggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAuutB

Het klinkt alsof er ergens iets los zit of teveel speling heeft waardoor het gaat rammelen. En dat valt natuurlijk extra op doordat de auto zo stil is.

Ik heb al gekeken of ik iets kon vinden bij de handgreep achter op het dak, iets bij de verlichting achterin in het dak, bij het raam of de deur linksachter, maar nog niks gevonden. Enige wat ik merkte is dat mijn gordelversteller, het deel wat je naar boven/beneden kan schuiven, wat speling heeft, maar die kon ik vasthouden en dan hoorde ik het nog, dus dat lijkt het niet te zijn.

Bij mij is de auto al 2x naar de dealer geweest voor gerammel achterin.
1e keer was vooral op klinkerstraten.
De 2e keer ook ook wel op vlakke wegen met soms bv een put of rooster.
Bij meerijden erkenden ze beide keren het probleem en deden er iets aan.
Beide keren zat het in/bij de achterklep.
Gerammel is nu over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petertenboer

Dit is ook een bekende voor het geluid: https://youtu.be/VIxFTtKcTig?si=x7RQ2V9VEnetCeX0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Bij mij is de netwerkfout weer opgelost.
Kia connect support gaf aan dat het inderdaad een storing betreft/betrof in hun systeem.
Voor hen bij wie dit nog niet opgelost is...ze werken er aan dit zo spoedig mogelijk op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
Herinneren jullie je deze nog?

De Kia Smart Charge app gebruiken.

Op 15-05-2024 met veel tamtam aangekondigd.
Maar sinds die tijd bleef het oorverdovend stil.
Movement that inspires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Ramtka schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 16:53:
[...]

Had ik ook. Bleek idd de gordelklip te zijn die tussen de achterbank en de carrosserie zat. Gebeurde bij mij als ik de achterbank een keer platgelegd had. Bij het rechtop zetten schoot de gordelklip naast de rugleuning te zitten ipv er op te liggen
Thanks! Ik heb vandaag de gordel juist even tussen de rugleuning en het harde plastic ernaast geklemd en dat lijkt het voor nu opgelost te hebben.

Heel af en toe lijk ik nog wat te horen van verder naar achteren, maar niet storend. Ik ga eens kijken of ik iets van een rubber hoes of iets vergelijkbaars kan vinden online wat ik om de gordelclip kan aanbrengen.

Aan de rechterkant heb ik dit probleem niet, maar daar gebruikt mijn dochter zo'n gordelkussentje die er wanneer er niemand zit ook voor zorgt dat de gordelclip niet tegen het harde plastic kan rammelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
HansAuutB schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 12:30:

Movement that inspires.
Hyundai heeft hem wel. Net als ANWB en vele anderen. Is volgens mij uiteindelijk allemaal hetzelfde concept.

De Hyundai app voor iOS: https://apps.apple.com/nl...martcharging/id1559222845

Weet niet of je die voor Kia ook kan gebruiken, maar de ANWB app sowieso wel: https://apps.apple.com/nl/app/anwb-slimladen/id1671742935

[ Voor 21% gewijzigd door MooDyBLueS op 26-02-2025 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Ah thanks! Zoals ik hierboven zojuist aangaf leek het bij mij simpelweg de gordelclip linksachter te zijn die tegen het harde plastic aantikte. Door hem vast te klemmen tussen rugleuning en het harde plastic was het over.

Maar deze ga ik zeker in mijn achterhoofd houden. Wel echt bizar dat een TSB gewoon deels neerkomt op met een hamer op de een metalen deel rammen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenegadexRIPxx
Voorzie zo een gordelkussentje ook aan de andere kant ? Of verplaatst dat van uw dochter naar de andere kant en kijk of dat dit het probleem zou aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elhovo
--HOOLIE-- schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:39:
[...]

Veel korte afstanden?

• Phusebox
HansAuutB schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 12:30:

Movement that inspires.
Kreeg ook na werkplaatsbezoek een enquête en daar werd ook gevraagd hoe tevreden ik ben met die app. Haha. Welke app? Nog nooit gebruikt.

• petertenboer
In het midden Oosten kunnen ze updaten 😂

https://update.kia.com/ME/EN/updateNoticeView/z5RJXm

• HansAuutB
Phusebox schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 07:49:
[...]

Kreeg ook na werkplaatsbezoek een enquête en daar werd ook gevraagd hoe tevreden ik ben met die app. Haha. Welke app? Nog nooit gebruikt.
Kreeg bericht van KIA.
App is nu te downloaden en info wordt 05-03-2025 gelanceerd.
Maar in de app blijkt dat deze niet werkt op het pre-facelift model ...

• Tomba

Tomba

HansAuutB schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 11:42:
[...]

Kreeg bericht van KIA.
App is nu te downloaden en info wordt 05-03-2025 gelanceerd.
Maar in de app blijkt dat deze niet werkt op het pre-facelift model ...
Klopt, maar 'op termijn volgen ook andere modellen':
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ymclgxlt9Yfn8Qofxw2gp5__xGE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7cymYWLqzF5spoUa8hXjVMCd.png?f=fotoalbum_large

• Tolga07
Helaas focussen ze nu inderdaad alleen maar op ccNC zo te zien. Heel jammer dit.

• Tolga07
Tomba schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 12:53:
[...]

Klopt, maar 'op termijn volgen ook andere modellen':
[Afbeelding]
Bedoelen ze vast de net aangekondigde EV4 en PV5 :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten69
  • Registratie: Augustus 2022
  • Niet online
Motorrijtuigenbelasting EV6 bj 2024: (58 kWh accu, 170 PK, 125 kW)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fepu0z2zOQq_0G_REA2PrqEuiSs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ok2nedSQyhX8LkiasXKjJZuy.jpg?f=fotoalbum_large
Edit: @Bitaktus19 model aangevuld.
Provinciale opcenten: Zeeland 84,4%

[ Voor 10% gewijzigd door Maarten69 op 27-02-2025 16:49 ]

8680 Wp, Panasonic Mono-bloc J-Generation WH-MDC07J3E5 1-fase 7kW. Heishamon v3.2.3 , NRflow *custom* , Home Assistant + " kamaradclimber / heishamon-homeassistant", Kaifa MA105 + Shelly PRo 3EM (120A), 3x Marstek 5,12kW v151, lilygo-modbus-485 HA

• Maarten69
  • Registratie: Augustus 2022
  • Niet online
€27,33 per maand.
Mijn Ford ka benzinewagentje €23,-

8680 Wp, Panasonic Mono-bloc J-Generation WH-MDC07J3E5 1-fase 7kW. Heishamon v3.2.3 , NRflow *custom* , Home Assistant + " kamaradclimber / heishamon-homeassistant", Kaifa MA105 + Shelly PRo 3EM (120A), 3x Marstek 5,12kW v151, lilygo-modbus-485 HA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bitaktus19
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-10 10:43
Welke uitvoering heb jij? Ik zit op 1885 kg (GT line RWD)

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:42
grappig, ik heb 86 euro voor een EV 6 RWD GT-line... (2022 model)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PrimaBB
greg-a schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 16:09:
[...]

grappig, ik heb 86 euro voor een EV 6 RWD GT-line... (2022 model)
Provinciale opcenten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Maarten69 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 15:26:
€27,33 per maand.
En dan betaal je nu dus nog maar 25%.... Tel maar uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:42
weer iets nieuws geleerd. Maar misschien snap ik het concept niet zo goed. Ik woon in noord-holland, volgens de ANWB heeft NH het laagste tarief, of interpreteer ik het niet juist: https://www.anwb.nl/auto/autokosten/provinciale-opcenten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Maarten69 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 15:26:
€27,33 per maand.
Logisch toch voor een auto waar je de ford Ka in de achterklep kan parkeren........ _O- oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
greg-a schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 16:29:
[...]

weer iets nieuws geleerd. Maar misschien snap ik het concept niet zo goed. Ik woon in noord-holland, volgens de ANWB heeft NH het laagste tarief, of interpreteer ik het niet juist: https://www.anwb.nl/auto/autokosten/provinciale-opcenten
Klopt wel, jouw auto is ook een paar kilo zwaarde dan die van @Maarten69 . Bijna 200 kg

• Phusebox
Wat betreft het "klapperen van de bodemplaat" en het geluid dat ik daarvan al meer dan een jaar ervaar, de garage heeft overlegt met Kia en ze gaan nu een deel van die plaat vastkitten... :X

• Robert1962
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23-10 18:28
Vandaag weer eens geladen bij v4 lader van tesla. Helaas moest ik dit keer 3 keer opnieuw laadkabel inpluggen. Daarna ging het laden weer verder en tegen het eind weer voortijdig afgebroken. Toen ben ik er maar mee gestopt. Toch vreemd had bij eerdere sessies geen last.

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:17
Phusebox schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 19:50:
Wat betreft het "klapperen van de bodemplaat" en het geluid dat ik daarvan al meer dan een jaar ervaar, de garage heeft overlegt met Kia en ze gaan nu een deel van die plaat vastkitten... :X
Kun je nu niet iets in de richting van een ondeugdelijk product en de koop ontbinden met die soort acties van de dealer/Kia?
Pagina: 1 ... 419 ... 450 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic