Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragged
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-10 09:27

ragged

2

Tip voor mensen met een ev6 en een kind of kinderen.
7 euro op Temu, incl plak magneten als je tablet of telefoon geen MagSafe heeft.

Ik heb zelf lang gezocht voor een normale oplossing...hij zit met klittenband aan de stoel vast dus hij is verwijderbaar wanneer nodig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qYDAYW2GzOx-xy5X7IpKdLcXUdU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CQvUCWqyalp8DH06ImsBA04b.jpg?f=fotoalbum_large

1

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Zo. Ev weer terug. Cel97 vervangen. Foto’s gemaakt van de andere ‘containers die bol of bollend gaan staan.

Fijn! Meteen weer volle bak laadsnelheid, en een bms die niet stopt bij 14%.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FMb-y-lTwfuvLaiarPZ7Q4o1CTI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/47Fuy5Bl5PbJFsvXELuY0Z4u.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eMHzfrbHEMLUkZWxn0d2k2UV870=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PI8WktmCas4CSJ6Nzm5Mbcf4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Als lessee heb je wettelijk toch iets minder mogelijkheden dan als koper.
Leasen valt onder het huurrecht en kopen, het woord zegt het al, onder het kooprecht.

Veel leasemaatschappijen hebben een SLA ( service level agreement) met de merkimporteurs.
Hierin worden ook de afspraken vastgelegd voor vervangend vervoer.
Veelal is de merkdealer, waar de auto aangeboden is voor reparatie, verantwoordelijk voor het vervangend vervoer. Je leasecontract bepaald in welke klasse en of dit ook een EV is.
De merkdealer is degene die weer een regeling in hun overeenkomst hebben met de merkimporteur betreffende het vergoeden van de kosten voor het vervangend vervoer, maar ook dat is een hoofdstuk appart.
Mijn ervaring is dat veel merkdealers soms geeneens weten dat ze verantwoordelijk zijn voor het vervangend vervoer.
Je kan bij je leasemaatschappij informeren hoe en wie het vervangend vervoer regelt! Zeker wanneer dit voor een langere periode is.

[ Voor 3% gewijzigd door Solarman op 15-02-2025 16:04 ]

NL, ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
king_dude schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 15:44:
Zo. Ev weer terug. Cel97 vervangen. Foto’s gemaakt van de andere ‘containers die bol of bollend gaan staan.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kijk, weer een tevreden rijder d:)b .
Geven de opgebolde cellen geen problemen in de toekomst, of weten ze dat gewoonweg niet en nemen ze het risico.?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Solarman schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 16:06:
[...]

Kijk, weer een tevreden rijder d:)b .
Geven de opgebolde cellen geen problemen in de toekomst, of weten ze dat gewoonweg niet en nemen ze het risico.?
Onbekend (problemen toekomst). Metingen waren verder goed. Foto’s voor later als er issues ontstaan (maakt het makkelijk om te claimen).

Wel ga ik (geheel op eigen initiatief) mijn laadgedrag iets aanpassen: ga na nu standaard niet hoger dan 80%

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-10 20:02

The Wizard

Moderator Mobile
king_dude schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 16:30:
[...]

Onbekend (problemen toekomst). Metingen waren verder goed. Foto’s voor later als er issues ontstaan (maakt het makkelijk om te claimen).

Wel ga ik (geheel op eigen initiatief) mijn laadgedrag iets aanpassen: ga na nu standaard niet hoger dan 80%
Dat zou ik persoonlijk niet doen, gewoon de auto gebruiken zoals je wil, laden tot 100% hoort er nou eenmaal bij.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blb4
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:31
Solarman schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 16:02:
Als lessee heb je wettelijk toch iets minder mogelijkheden dan als koper.
Leasen valt onder het huurrecht en kopen, het woord zegt het al, onder het kooprecht.

Veel leasemaatschappijen hebben een SLA ( service level agreement) met de merkimporteurs.
Hierin worden ook de afspraken vastgelegd voor vervangend vervoer.
Veelal is de merkdealer, waar de auto aangeboden is voor reparatie, verantwoordelijk voor het vervangend vervoer. Je leasecontract bepaald in welke klasse en of dit ook een EV is.
De merkdealer is degene die weer een regeling in hun overeenkomst hebben met de merkimporteur betreffende het vergoeden van de kosten voor het vervangend vervoer, maar ook dat is een hoofdstuk appart.
Mijn ervaring is dat veel merkdealers soms geeneens weten dat ze verantwoordelijk zijn voor het vervangend vervoer.
Je kan bij je leasemaatschappij informeren hoe en wie het vervangend vervoer regelt! Zeker wanneer dit voor een langere periode is.
Mijn opmerkingen over LM waren vooral dat die LM er dus ook last (& kosten) van ondervinden en dat die mogelijk ook met wat maatregelen zouden komen. En of daar mogelijk iets van bekend is.

Als berijder heb je van dit soort problemen meestal een stuk minder last door de mobiliteitsgarantie als onderdeel van je leasecontract. Stil komen te staan en wat ritjes naar de dealer en rijden met een andere auto is natuurlijk ook al wat vervelend/irritant maar niet zo vervelend als zelf achter vervangend vervoer moeten aangaan laat staan de kosten daarvoor moeten ophoesten.

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blb4
The Wizard schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 16:31:
[...]

Dat zou ik persoonlijk niet doen, gewoon de auto gebruiken zoals je wil, laden tot 100% hoort er nou eenmaal bij.
Was 't niet zo dat @king_dude bijna alleen DC laad? Dan is altijd laden naar 100% in z'n algemeenheid niet gewenst.

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
blb4 schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 16:36:
[...]

Was 't niet zo dat @king_dude bijna alleen DC laad? Dan is altijd laden naar 100% in z'n algemeenheid niet gewenst.
Waarom niet? Als je nou op DC of AC tot 100% laad maakt voor de auto niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blb4
The Wizard schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 16:37:
[...]

Waarom niet? Als je nou op DC of AC tot 100% laad maakt voor de auto niks uit.
Bij AC laden doe je max 11 kW tot aan SOC 100%; bij DC laden zit je daar steeds boven. Volgens de Fastned laadcurve > 50 kW bij 80% en > 30 kW bij 90%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
blb4 schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 16:43:
[...]

Bij AC laden doe je max 11 kW tot aan SOC 100%, bij DC laden zit je daar steeds boven. Volgens de Fastned laadcurve > 50 kW bij 80% en > 30 kW bij 90%.
Mwoah, daar ligt een BMS niet wakker van, bij laden tot 100% aan 11 kW is de BMS de laatste minuten ook aan het afbouwen, daalt tot een paar kW laadsnelheid. De BMS regelt zelf wel wat optimaal en goed is. 30 kW laden is peanuts voor een accu, die warmt daar niet eens van op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• blb4
The Wizard schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 16:45:
[...]

Mwoah, daar ligt een BMS niet wakker van, bij laden tot 100% aan 11 kW is de BMS de laatste minuten ook aan het afbouwen, daalt tot een paar kW laadsnelheid. De BMS regelt zelf wel wat optimaal en goed is. 30 kW laden is peanuts voor een accu, die warmt daar niet eens van op.
Dat afbouwen deed m'n e-Niro wel, de EV6 die gaat tot 100% gewoon door met 11 kWh:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Us7VjipFq2AgHXeBi8On1WO7ujU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QkymBOufIrUXgCmLvWGt9pBa.png?f=fotoalbum_large

Wat ik vind van de DC curve is dit plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ajjhc4IdBmytjgxXJdYGeZlZS2Y=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/Jkkxfoi27vWGXqaok9CCMvlR.webp?f=user_large

Vermogen ligt in elk geval hoger. Ik neem ook aan dat Kia hier veilige grenzen hanteert maar volgens mij is 't advies om bij snelladen niet boven de 80% te gaan niet alleen gebaseerd op 't feit dat 't sneller is op een lange trip met meerdere laadstops. Het @king_dude scenario met 75% DC laden is in elk geval geen gemiddeld scenario.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
blb4 schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 16:33:
[...]

Mijn opmerkingen over LM waren vooral dat die LM er dus ook last (& kosten) van ondervinden en dat die mogelijk ook met wat maatregelen zouden komen. En of daar mogelijk iets van bekend is.

Als berijder heb je van dit soort problemen meestal een stuk minder last door de mobiliteitsgarantie als onderdeel van je leasecontract. Stil komen te staan en wat ritjes naar de dealer en rijden met een andere auto is natuurlijk ook al wat vervelend/irritant maar niet zo vervelend als zelf achter vervangend vervoer moeten aangaan laat staan de kosten daarvoor moeten ophoesten.
Leasemaatschappijen hebben er juist voordeel van.
De kosten voor vervangend vervoer hebben ze niet, dit is al afgedekt in de SLA.
Ook worden er minder kilometerrs gereden met de leasewagen waardoor de uiteindelijke dagwaarde hoger zal uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
blb4 schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 17:04:
[...]

Dat afbouwen deed m'n e-Niro wel, de EV6 die gaat tot 100% gewoon door met 11 kWh:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vermogen ligt in elk geval hoger. Ik neem ook aan dat Kia hier veilige grenzen hanteert maar volgens mij is 't advies om bij snelladen niet boven de 80% te gaan niet alleen gebaseerd op 't feit dat 't sneller is op een lange trip met meerdere laadstops. Het @king_dude scenario met 75% DC laden is in elk geval geen gemiddeld scenario.
Wat betreft AC laden.
Mijn EV6 heeft via mijn Alfen lader een afbouw van +/- 15 minuten, van 10,8 kW naar 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blb4
Solarman schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 17:06:
[...]

Leasemaatschappijen hebben er juist voordeel van.
De kosten voor vervangend vervoer hebben ze niet, dit is al afgedekt in de SLA.
Ook worden er minder kilometerrs gereden met de leasewagen waardoor de uiteindelijke dagwaarde hoger zal uitkomen.
Dit kan 't goed verklaren waarom Leasmaatschappijen er idd niet zo mee zitten.
Solarman schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 17:11:
[...]

Wat betreft AC laden.
Mijn EV6 heeft via mijn Alfen lader een afbouw van +/- 15 minuten, van 10,8 kW naar 0.
Opvallend. Zou kunnen komen doordat ik een MY25 heb met 84 kWh. Zoals gezegd, bij mijn e-Niro zag ik dat heel duidelijk, nu kapt hij bijna direct af naar 0, bij blijft nog 2 minuten ~ 100W per fase verbruiken.

[ Voor 33% gewijzigd door blb4 op 15-02-2025 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:58
ragged schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 15:22:
Tip voor mensen met een ev6 en een kind of kinderen.
7 euro op Temu, incl plak magneten als je tablet of telefoon geen MagSafe heeft.

Ik heb zelf lang gezocht voor een normale oplossing...hij zit met klittenband aan de stoel vast dus hij is verwijderbaar wanneer nodig.

[Afbeelding]
Heb zelf geen interesse , maar heb je een linkje…?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zoals @Solarman ook zegt, ik zie hier ook op het eind het vermogen teruglopen. My23 met 77 kWh.

DC laden stoppen boven de 80% is idd alleen maar omdat de laadsnelheid inkakt, al valt die bij de EV6 heel erg mee, bij onze Megane Electric zit je bij 80% nog maar met 30 kW te laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-10 21:55

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Solarman schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 17:11:
[...]

Wat betreft AC laden.
Hier op mijn go-e charger ook een afbouw. MY23
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/el4IopMFn0QczHIkGPiny1IDUCk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YgdHw4YaNOWTJtAfqsWbu1Pi.jpg?f=fotoalbum_large

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blb4
Tomba schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 20:49:
[...]

Hier op mijn go-e charger ook een afbouw. MY23
[Afbeelding]
Die herken ik van mij e-Niro. Heb ff in de archieven gedoken:

e-Niro (MY20):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wgh4cAsEY5yY5iWq1b_5fIBNs4Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/G7j5pe8mhHB8hUZxBBdSSgyR.png?f=fotoalbum_large

EV6 (MY25):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cpPD7jK-w0FaT0OEHvqUC6rIOjg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/n5tSRdjHhX0Jue6wYKlV5r7D.png?f=fotoalbum_large

Lijkt er dus idd op dat de EV6 MY25 geen afbouw heeft bij 11 kW AC laden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Klopt. De staat van mijn accupakket is daar ook een (deels) direct gevolg van, alsmede het type cel (ncm811). Normaal gebruik zoals velen van jullie prediken en uitvoeren zal dit niet snel laten zien.

Het is gewoon fijn om als gebruiker dit met jullie te delen. Dat is de rede waarom ik vanaf het 1e uur hier zit.

Dit type accu is gewoon iets minder resistent tegen mijn type gebruik - maar dat maakt het niet een slechter product. Wel pas ik hierdoor mijn gebruikersscenario iets aan.

Uiteindelijk zijn de metingen gewoon goed, en is de rotte cel vervangen onder garantie. Er was tenslotte ook maar 5% degradatie.

Overigens kost een ‘container’ accu… 3000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldchap
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
king_dude schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 15:44:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kun je een foto delen van een bolle cell? Op de grote foto lijkt alles normaal.
Waar zit cell 97 ergens in het pakket? Heb al 2 mensen hier gelezen waar die cell stuk is, dat lijkt geen toeval. Heeft die cell slechte koeling ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalHombre
  • Laatst online: 18-10 11:11
Wiliyama schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 03:05:
[...]

Als 1 koplamp van de GT-line al €3018 kost excl. 2 uur montage wat zou de prijs van de ICCU wel niet zijn? Inderdaad flink afkloppen als de garantie voorbij is. In mijn geval na 5 jaar.
Inderdaad, en als privé rijder maak ik me daar wel zorgen over. In eerste instantie was het de bedoeling om langer dan 10 jaar met de EV6 te rijden. Nu zal met de ICCU perikelen het wel ophouden op max 7 jaar, einde fabrieksgarantie. Of het daarna nog een Kia wordt durf ik te betwijfelen. Hun aanpak -of beter het gebrek aan- van problemen met de auto kan ik niet waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:28
DigitalHombre schreef op zondag 16 februari 2025 @ 12:16:
[...]

Inderdaad, en als privé rijder maak ik me daar wel zorgen over. In eerste instantie was het de bedoeling om langer dan 10 jaar met de EV6 te rijden. Nu zal met de ICCU perikelen het wel ophouden op max 7 jaar, einde fabrieksgarantie. Of het daarna nog een Kia wordt durf ik te betwijfelen. Hun aanpak -of beter het gebrek aan- van problemen met de auto kan ik niet waarderen.
Same, oprijden of kijken hoe ver we komen. Hier zal de garantie al na 6 jaar op zijn gezien max 150k km.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 24-10 20:35
Gezien het aantal ev 6 en ioniq 5's zou ik verwachten dat er na de garantieperiode wel een aftermarket fix zou kunnen komen.

Los daarvan iemand die weet wat een iccu vervanging buiten garantie kost?

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:32
[...]

Blijf je beneden de 150.000 km binnen 10 jaar dan heb je dus 10 jaar garantie. Ik ga dat niet halen, maar voor wie er wel onder blijft geldt natuurlijk deze 10 jaar: https://www.kooijman-auto...terstand%20tot%20150.000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalHombre
petertenboer schreef op zondag 16 februari 2025 @ 12:49:
[...]

Blijf je beneden de 150.000 km binnen 10 jaar dan heb je dus 10 jaar garantie. Ik ga dat niet halen, maar voor wie er wel onder blijft geldt natuurlijk deze 10 jaar: https://www.kooijman-auto...terstand%20tot%20150.000.
Op de Kia.BE website geen spoor van verlengde garantie tot 10 jaar. Lijkt me een Kia NL actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17:29
[...]

Garantie is nu 10 jr of 150kkm.
Maar verder eens.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
DigitalHombre schreef op zondag 16 februari 2025 @ 12:55:
[...]

Op de Kia.BE website geen spoor van verlengde garantie tot 10 jaar. Lijkt me een Kia NL actie.
Is inderdaad alleen een Nederlands initiatief.
https://www.kia.com/nl/se...ie-en-zekerheden/10y-saw/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Kunnen ze makkelijk doen aangezien ze toch overal onderuit komen.

"Nee, uw 12V accu is goed volgens onze Kia test. Dat u er 4x mee stil heeft gestaan ligt toch echt aan u. Of u even 200 euro wil betalen voor een nieuwe accu..."

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Flips
  • Laatst online: 23-10 19:15
Mijn persoonlijke ervaring met de kia garantie is toch heel anders. 12V accu zonder discussie vervangen. 2 draadjes in de achterruit stuk. Nieuwe ruit staat klaar om onder garantie vervangen te worden. Nu lijkt de aircopomp gesneuveld. Een vervelend en tijdrovend klusje maar ook geen discussie. Volgende week wordt alles gemaakt met goedkeuring KIA nederland. Los dat het beter geweest zou zijn als het allemaal niet stuk gaat kan ik alleen maar vol lof zijn hoe de dealer het oppakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DigitalHombre
Flips schreef op zondag 16 februari 2025 @ 14:12:
Mijn persoonlijke ervaring met de kia garantie is toch heel anders. 12V accu zonder discussie vervangen. 2 draadjes in de achterruit stuk. Nieuwe ruit staat klaar om onder garantie vervangen te worden. Nu lijkt de aircopomp gesneuveld. Een vervelend en tijdrovend klusje maar ook geen discussie. Volgende week wordt alles gemaakt met goedkeuring KIA nederland. Los dat het beter geweest zou zijn als het allemaal niet stuk gaat kan ik alleen maar vol lof zijn hoe de dealer het oppakt.
Inderdaad zijn de dealers en zelfs de invoerder vaak meegaand bij defecten, het probleem van de ICCU is een probleem van de fabriek (ontwerp en/of onderdeel) net zoals het probleem van de lege batterij (software?) en onvoldoende uitwerken/updaten van de firmware (oa manueel batterij verwarmen).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Ook bij mij is er al het één en ander aan versleuteld.

-HUD unit.
-Verbrande e-aandrijmotor.
-Verbrande HV-inverter.
-HV-accu probleem met hoofdzekering.

Al met al 6 maanden uit de running.

Later nog problemen met A-poort en GPS navigatie (reed regelmatig in een rivier of weiland).
-Aanstuureenheid headunit vervangen.
-GPS antenne vervangen.

Altijd perfect vervangend vervoer (EV6 zelfde uitvoering, en facelift), en altijd keurig opgelost door de dealers. zonder morren.
Uiteindelijk blijven het auto's die stuk kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Solarman schreef op zondag 16 februari 2025 @ 17:34:
Ook bij mij is er al het één en ander aan versleuteld.

-HUD unit.
-Verbrande e-aandrijmotor.
-Verbrande HV-inverter.
-HV-accu probleem met hoofdzekering.

Al met al 6 maanden uit de running.

Later nog problemen met A-poort en GPS navigatie (reed regelmatig in een rivier of weiland).
-Aanstuureenheid headunit vervangen.
-GPS antenne vervangen.

Altijd perfect vervangend vervoer (EV6 zelfde uitvoering, en facelift), en altijd keurig opgelost door de dealers. zonder morren.
Uiteindelijk blijven het auto's die stuk kunnen gaan.
Mogen diverse dealers een voorbeeld aan nemen dan. Beste dat ik ooit heb gehad was een eSoul.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Flips schreef op zondag 16 februari 2025 @ 14:12:
Geheel idem hier!

En overigens die (hoge) kosten buiten garantie: die heb je bij andere merken ook sinds dat Led in koplampen zit. Na 6-7 jaar branden de leds in (het heldere kunststof welke licht transporteert). Dit is apk afkeur, want verschil in lichtbeeld. Iedere auto komt aan de beurt, en alle koplampen zijn tegenwoordig duur. En de rest is tegenwoordig ook duur, dus onvermijdelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
oldchap schreef op zondag 16 februari 2025 @ 06:15:
[...]

Kun je een foto delen van een bolle cell? Op de grote foto lijkt alles normaal.
Waar zit cell 97 ergens in het pakket? Heb al 2 mensen hier gelezen waar die cell stuk is, dat lijkt geen toeval. Heeft die cell slechte koeling ofzo?
Alles wat een witte rand geeft is een opening in de package. Je kunt dit op de foto zien bij de ‘container’ onder de boormachine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldchap
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
king_dude schreef op zondag 16 februari 2025 @ 18:01:
[...]
Alles wat een witte rand geeft is een opening in de package. Je kunt dit op de foto zien bij de ‘container’ onder de boormachine.
Ik zie wat je bedoelt. Dat is een flinke uitpuiling inderdaad, niet best :'(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Phusebox schreef op zondag 16 februari 2025 @ 17:37:
[...]

Mogen diverse dealers een voorbeeld aan nemen dan. Beste dat ik ooit heb gehad was een eSoul.
Volgens mij is het zo dat als je sec de voorwaarden erop naslaat er nergens vermeld zal staan dat je recht hebt op een EV6, meestal staat er zoiets als "maximaal 1 klasse lager" dus Niro/EV3 nu of "minimaal B segment" waar ze vrij weinig in hebben, voorheen Rio/Stonic. Zo werkt dit vrijwel overal.

Verder is het meestal ook zo dat je pas ná 24 uur recht hebt op vervangend vervoer, maar dat daar natuurlijk ook niet al te moeilijk over gedaan wordt als ze weten dat je de auto een paar dagen of langer achter moet laten.

Persoonlijk vind ik het geen enkel probleem om zoals laatst bij onderhoud van onze e-Soul + eerder foutief uitgevoerde terugroepactie een Picanto gratis mee te krijgen. Als het om echt langere tijd gaat dan krijg je echter wel te maken met zaken als formaat en type brandstof die enorm op de bruikbaarheid en kosten kunnen inhakken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Ik vermoed dat een aantal bij koop of private lease de Algemene voorwaarden, en vooral de Aanvullend voorwaarden, niet of niet goed doornemen/vergeleken worden.

Bij koop is het simpel, de fabrikant heeft de Voorwaarden en aanvullende voorwaarden op hun site staan.
Als je deze doorneemt zal vooraf veel duidelijk zijn.
Daarbij is de ene dealer de andere niet, dus vooraf informatie inwinnen, en bij koop duidelijke afspraken maken wat voor jou van belang is en schriftelijk meenemen in de koop.
Wil de dealer dit niet dan eventueel uitwijken naar een andere dealer.
(Dat is in ieder geval mijn werkwijze altijd geweest, en dealers zijn best bereid in zaken mee te gaan).

Bij private lease onderscheiden maatschappijen zich niet alleen in prijs maar ook zeker in hun voorwaarden,
De één levert vervangend vervoer volgens alleen A-klasse, een ander biedt weer de mogelijkheid van gelijkwaardig vervoer.

Vaak is standaard na 72 uur vervangend vervoer of een aanvullende module na 24 uur, soms is na 2 uur al mogelijk.
Ook zijn er die gelijk vervangend vervoer aanbieden zonder kosten indien de (vermoedelijke) reparatie langer dan 24 duurt.
Bij een ander moet je dan weer altijd deze eerste periode zelf bekostigen.

Er zijn echt vele verschillen in koop- en/of leasevoorwaarden.
Voor een ieder zal het anders zijn welke voorwaarden voor hen van belang zijn, maar vooraf goed doornemen/afspreken zal belangrijk zijn om achteraf niet voor verrassingen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-10 09:14

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

MooDyBLueS schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 17:12:
[...]

Kleine toevoeging ondanks dat ik ook nog wacht op mijn EV6 ergens volgende week: AA/AC draadloos is op zich handig, maar houd er rekening mee dat draadloos AA je telefoon behoorlijk leegtrekt qua batterij en flink opwarmt. Leg je hem aan de draadloze oplader, dan wordt dat opwarmen nog meer versterkt.

In mijn ervaring in een andere auto die ik tijdelijk heb gereden en draadloos AA/AC had is dat als je al met een zeg 90-100% volle telefoon vertrekt, het wel prima te doen is, maar anders heeft je telefoon een behoorlijk zware taak van én opladen én draadloos een hele interface continu 'streamen' én alle dingen die je juist op AA/AC graag doet: muziek afspelen en navigeren via je favoriete navi app. Ik ben een keer met ±25% telefoon accu vertrokken, navi+muziek via draadloos AC en telefoon op de draadloze lader en een klein uurtje rijden verder: gloedheet en ±45% slechts.

Om deze reden ben ik groot fan van gewoon lekker een usb kabeltje aansluiten, komt de snelheid van de interface ook nog eens ten goede. En als je een lossless muziekstreamingdienst gebruikt, is dat ook de enige manier om lossless over je speakers te krijgen.
Hier toch een iets andere ervaring
AA aan de kabel, een en al disconnects en een oververhitte telefoon.
Volgens de garage lag dat aan mijn telefoon en vooral NIET aan de usb poort in de auto.
Mijn verhaal dat het met een gloednieuwe telefoon en nog met 2 andere nieuwe telefoons speelde, veranderde niks aan de mening van de dealer.
Een usb dongle van 30eu heeft het voor mij helemaal opgelost.
Snelle connectie, geen oververhitting meer, alles werkt zoals ik dat wil.

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greg-a
Kia heeft de EV4 geteasted (uiterlijk alleen). Er komt zowel een sedan als een hatchback versie, waarbij die laatste m.i. een beetje lijkt op een mix tussen de EV6 met een EV3-achtige achterkant. Veel meer is er helaas niet over naar buiten gekomen. Al zal dat over max 24 uur anders zijn.

https://nieuws.kia.nl/kia...gaand-aan-wereldpremiere/

YouTube: The Kia EV4 | 또 하나의 설렘 | EV라인업 편

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BAJA7uZYxsE7Dv0J0k7ge2mquYg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/7R5kWzjsECalGXPE0283hyav.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9S0d02_7nKqaJXFEY8HHiigd6rA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/IoGVIlj230IHieLKJHsiPqOS.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:33
greg-a schreef op maandag 17 februari 2025 @ 15:31:
Kia heeft de EV4 geteasted (uiterlijk alleen). Er komt zowel een sedan als een hatchback versie, waarbij die laatste m.i. een beetje lijkt op een mix tussen de EV6 met een EV3-achtige achterkant. Veel meer is er helaas niet over naar buiten gekomen. Al zal dat over max 24 uur anders zijn.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik vind de hatchback het meest geslaagd van de 2. Een sedan is niet echt praktisch vanwege de kleine kofferbak opening. Hetzelfde zie je bij de Model 3, grote kofferbak, maar de opening is klein. Dan kun je beter een hatchback hebben zodat je ook een grote opening hebt om grote spullen naar binnen te dragen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:50
greg-a schreef op maandag 17 februari 2025 @ 15:31:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb een apart topic aangemaakt:
Het grote Kia EV4 topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mbr0
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 02-03 19:20
Momenteel ervaar ik iets vreemds???

Heb via de Connect app een laadschema ingesteld. Op het moment dat de auto zou moeten met starten hoor ik de ventilatie en een licht getik onder de motorkap. Je begrijpt het al het laden start niet.
Als ik dezelfde instelling gebruik in combinatie met de ANWB app start het laden wel. Doe ik iets verkeerd of wat????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:28
Heeft iemand al eens gehad dat de lampjes voor temperatuur/volume bleven branden? Bij mij blijven ze aanstaan als de auto al meer dan een uur uit staat. Van buiten gefotografeerd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f5XUGqozXvZCoWyAb9aEjGMYrrE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R56cugHrCZyRMmPhdz5mmg6X.jpg?f=fotoalbum_large

Op deze foto lijkt het middenstuk ook te branden, maar dat is de telefoon die de boel oplicht (foto genomen met de auto uit, dwz tweemaal op slot gedrukt op de afstandsbediening zodat de lichten uitgaan en de auto op slot is)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sa67f2FLz3LEOvGIoZ1byEzYrAU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8R52ehrWsPQn6OxeQZuwK08P.jpg?f=fotoalbum_large

Bij het starten kwam ik in zombiemodus terecht. Ready kwam niet en de auto wilde alleen in P of N. Even koffiedrinken en daarna deed de auto het wel weer maar de lampjes blijven nu weer branden wanneer de auto uit en op slot is.

Omdat mijn auto een maand terug op twee verschillende dagen een melding gaf over batterijmanagement en de dealer niks kin vinden heb ik een vgate obd2 dongle gekocht. Deze heb ik vanmiddag in de auto gehad om de celvoltages uit te lezen. Dat is perfect in balans en er werd geen enkele error weergegeven. Maar die verdraaide lampjes zijn me nog nooit eerder opgevallen. Heb ik nooit goed opgelet of is er nu echt iets geks aan de hand?

De melding van half januari:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UYUTACusgb0EM8MmymPC3fRIRcs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XpphxerLvV4HyTqzCsVtxFZa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k6i8fNnu44djhWUIIa61UugVAI4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mMIPWEhmUyzchZwWMKl756Ew.jpg?f=fotoalbum_large

De dealer heeft de storing gewist en kon niks vinden. Op dit forum las ik twee mensen die deze melding gehad hebben waar een cel stuk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Die lampjes die blijven branden herken ik niet. Maar twee keer op lock duwen schakelt toch het alarmsysteem uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
xxander968 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 20:52:

Op deze foto lijkt het middenstuk ook te branden, maar dat is de telefoon die de boel oplicht (foto genomen met de auto uit, dwz tweemaal op slot gedrukt op de afstandsbediening zodat de lichten uitgaan en de auto op slot is)

[Afbeelding]
Middenstuk is wel aan, alleen de backlight is uit. Bijzonder...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-10 15:52

Bosmonster

*zucht*

Phusebox schreef op maandag 17 februari 2025 @ 21:49:
Die lampjes die blijven branden herken ik niet. Maar twee keer op lock duwen schakelt toch het alarmsysteem uit?
Deze ken ik niet eens eerlijk gezegd. Ik druk 1x en mn auto gaat op slot en alles uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 19:58
xxander968 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 20:52:
Heeft iemand al eens gehad dat de lampjes voor temperatuur/volume bleven branden? Bij mij blijven ze aanstaan als de auto al meer dan een uur uit staat. Van buiten gefotografeerd:
....
Ik heb 1x mijn EV6 een laatste adem zien uitblazen, vanwege 'dode' 12V.

Door eigen stommiteit bij wassen van de auto deze niet in 'utility mode' gezet.

Na de wasbeurt de achterklep proberen te openen.
Deze bleeft toen hangen met knipperende lichten.
Dat zag er wel vreemd uit.
Bleef echt hele tijd flikkeren.

Daarna niets werkte meer in de Kia. Dashboard was volledig zwart. Geen leven meer in te krijgen.

Mijn vermoeden is is dat jouw 12V ook het issue was.
Je boordcomputer is van slag door te lage voltage.

Toen mijn 12V 'dood' was heb ik met mijn booster de 12V weer aangezwengeld.
En ik moet eerlijk zeggen, dat mijn 12V sindsdien goed op peil blijft.

Ook heel apart, want ik stoeide daarvoor al lange tijd met af en toe 'oranje waarschuwing' icon in de app.
En geen enorme pieken/dalen meer in de SOC van de 12V. Ik monitor mijn 12V al lange tijd.
Blijft gewoon netjes boven de 80%

Ik was eigenlijk van plan mijn 12V te wisselen voor een nieuwe, maar omdat nu de SOC, zelfs met koude nu op peil blijft geef ik 'm nog even.

Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elhovo
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 24-10 20:31
PrimaBB schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 10:58:

En geen enorme pieken/dalen meer in de SOC van de 12V. Ik monitor mijn 12V al lange tijd.

Ik was eigenlijk van plan mijn 12V te wisselen voor een nieuwe, maar omdat nu de SOC, zelfs met koude nu op peil blijft geef ik 'm nog even.
Hoe meet je dat? Een BM2 monitor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimaBB
Elhovo schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 11:09:
[...]

Hoe meet je dat? Een BM2 monitor?
Ik heb een Raspberry Pi met daarop https://github.com/Zuinig...d-hyundai_connect_monitor

Hierop heb ik zelf een kleine uitbreiding gemaakt die de SOC HV + SOC 12V na elk contact met de Kia richting een Munin Monitoring (https://www.schettino.us/...g-ioniq-5-kia-ev6-ev-soc/ soortgelijke setup, maar dan dus geen bluelinky meer nodig) stuurt.
Elke bevraging met de Kia is obv server status, dus geen belasting van de 12V zelf.

Voor zowel de EV6 als nu ook onze EV3 monitor ik de 12V.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FDpU9dJfS0hcsAM3CSRwultAvOM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JAJy0y8b1zUBAuYIObIqHP8b.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimaBB
Naast de Munin integratie van de SOCs heb ik op de Python scripts van Zuinige rijder nog een uitbreiding gemaakt die nu ook de EV monitor data combineert tot een puur-en-alleen ritten bestand.

Dit bestand loopt mee in de Google drive sync oplossing.

@ZuinigeRijder had weliswaar al een fraaie oplossing met monitor + dailystats resultaten in Google Docs, maar ik miste eigenlijk een wat overzichtelijker plaatje van de rit datum/tijden, afstand, van/naar locaties

Dan krijg je iets als:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i2W6PFrmSOaT--88tCLH4xfnAZU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ADxGBqKpe4Gd4Idy1lZfGjcf.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@PrimaBB Misschien goed om jouw oplossing te delen met mij (PB), zodat ik deze kan overnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
ZuinigeRijder schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 11:54:
@PrimaBB Misschien goed om jouw oplossing te delen met mij (PB), zodat ik deze kan overnemen?
Dat wil ik graag doen. Mijn doel was een belasting-proof rittenregistratie te genereren.

Ik stuur je binnenkort eea met wat toelichting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elhovo
Impressive. Maar het gaat me denk ik teveel werk kosten. Ik heb een raspberry Pi draaien als media center, VPN server en met Immich als Google Photos alternatief (Immich = geweldig) en dat was al een klus.

Petje af desalniettemin.Bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
PrimaBB schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 10:58:
[...]

Ik heb 1x mijn EV6 een laatste adem zien uitblazen, vanwege 'dode' 12V.

Door eigen stommiteit bij wassen van de auto deze niet in 'utility mode' gezet.

Na de wasbeurt de achterklep proberen te openen.
Deze bleeft toen hangen met knipperende lichten.
Dat zag er wel vreemd uit.
Bleef echt hele tijd flikkeren.

Daarna niets werkte meer in de Kia. Dashboard was volledig zwart. Geen leven meer in te krijgen.

Mijn vermoeden is is dat jouw 12V ook het issue was.
Je boordcomputer is van slag door te lage voltage.

Toen mijn 12V 'dood' was heb ik met mijn booster de 12V weer aangezwengeld.
En ik moet eerlijk zeggen, dat mijn 12V sindsdien goed op peil blijft.

Ook heel apart, want ik stoeide daarvoor al lange tijd met af en toe 'oranje waarschuwing' icon in de app.

Waarom moet de auto in utility modus tijdens het wassen? Ik heb de auto gewoon uitstaan tijdens de handwas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:39
greg-a schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 13:52:
[...]

Waarom moet de auto in utility modus tijdens het wassen? Ik heb de auto gewoon uitstaan tijdens de handwas.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, ik heb hem alleen van slot zodat de klinken naar buiten staan en meer niet. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Loei123 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 14:02:
[...]

Hier ben ik ook wel benieuwd naar, ik heb hem alleen van slot zodat de klinken naar buiten staan en meer niet. :9
Je moet hem juist op slot zetten want die sloten kunnen niet tegen water, staat volgens mij ook in het boekje, voor wie dat leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Phusebox schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 14:29:
[...]

Je moet hem juist op slot zetten want die sloten kunnen niet tegen water, staat volgens mij ook in het boekje, voor wie dat leest.
Welke sloten, zit er maar 1 op toch?
Wanneer gesloten zijn die gleuven echt niet waterdicht, dus kan me er weinig bij voorstellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blb4
Elhovo schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 12:44:
Impressive. Maar het gaat me denk ik teveel werk kosten. Ik heb een raspberry Pi draaien als media center, VPN server en met Immich als Google Photos alternatief (Immich = geweldig) en dat was al een klus.

Petje af desalniettemin.Bedankt voor de info.
Met de standaard Hyunday/Kia integratie in Home Assistant kom je ook een heel eind.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LVp0xej0sYkyD5tNf6RYdapZBDM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CZ3SGVfePOkltRb4R9kVchM4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
greg-a schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 13:52:
[...]

Hoeft ook niet, maar ik had onbedoeld te lang de auto 'aan'.
En door mijn 12V problemen was de SOC al laag + begaf deze het. :)

Ik heb een aantal periodes gehad dat mijn 12V gedurende een dag of 5-6 niet hoger uitkwam dan 50%.
Geen idee hoe/wat en waarom er niet bijgeladen werd.

Na dergelijke periodes laadde de accu altijd weer bij tot boven 80%. En bleef daar dan ook een hele tijd.

Een nogal grillig verloop van de 12V SOC.

Ik heb een dashcam met parkeerfunctie (maar met 12V beveiliging) en ook een active sub woofer. Maar die zitten er echt al heel lang in. En ja, als ik een tijdje langs een drukke weg parkeer dan daalt de 12V behoorlijk.
Maar dit doe ik al een jaar of 2 zo.
Was in mijn Model S ook niet anders (toen er nog geen cams vd Tesla uit te lezen waren).

Eigenlijk sinds de defibrillatie met de booster na de wasbeurt lijkt de 12V zich weer 'normaal' te gedragen.
Dus ik kijk het nog even aan.

[ Voor 9% gewijzigd door PrimaBB op 18-02-2025 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
Loei123 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 14:02:
[...]

Muziekje bv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
Phusebox schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 14:29:
[...]

Ok. Wist niet dat dit zo gevoelig was.

Met wassen sop ik de handles behoorlijk in.

En momenteel rijd ik al een week rond met een 'open klink' rechtsachter.
Door al het vuil klapt ie niet meer in.

Die klinken zijn wel een dingetje bij de EV6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Flips schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 17:06:
Even een update over mijn niet werkende app bediende interieurverwarming. Na een bezoekje bij de dealer is vastgesteld dat de aircopomp kapot is. Nieuwe is besteld en wordt over een maand onder garantie vervangen. Ze hopen het in 1 dag te kunnen fixen, maar als het probleem verder zit gaat het 2 dagen duren. Vervelend, maar het wordt als het goed is opgelost
Vandaag ook voor dit probleem bij de dealer geweest en de conclussie is : Een defecte drieweg klep...
Wordt over 3 weken vervangen samen met een niet meer inklappende buitenspiegel.

We gaan het afwachten of dit het probleem gaat oplossen...

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Ik mag toch hopen dat je dan oordoppen in doet ipv de auto aan te zetten voor een muziekje. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
Loei123 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 17:45:
[...]

Ik mag toch hopen dat je dan oordoppen in doet ipv de auto aan te zetten voor een muziekje. 8)7
Hahaha, nee helaas.

Ik heb redelijk ruimte om mijn auto thuis.

Maar geluidsnivo is echt heel laag, zodat buren of voorbijgangers nauwelijks iets horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flips
  • Laatst online: 23-10 19:15
--HOOLIE-- schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 17:23:
[...]

Vandaag ook voor dit probleem bij de dealer geweest en de conclussie is : Een defecte drieweg klep...
Wordt over 3 weken vervangen samen met een niet meer inklappende buitenspiegel.

We gaan het afwachten of dit het probleem gaat oplossen...
Vanochtend deed bij mij de interieurverwarming met de app het spontaan weer. Ik ga dit de dealer, samen met jouw diagnose toch maar even meegeven. Volgende week donderdag ben ik aan de beurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHorsie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:58
Ik kreeg net een bericht van de app dat de Kia Connect store niet beschikbaar zal zijn in de nacht van 19 op 20 februari van 20:00 tot 10:00 uur vanwege gepland onderhoud. Blijkbaar loopt hun nacht iets anders dan de mijne :)

Aangezien ik toch niks kan met die store zal ik er niet echt last van hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xxander968
Vandaag heb ik drie stukken probleemloos gereden met de auto terwijl steeds de verlichting aanbleef van de verwarming/volume knoppen wanneer de auto afgesloten werd. Bij de 4e start kwam weer een zombiemode. Even een rondje wandelen en de auto startte weer als normaal. Thuis heb ik de accu even losgekoppeld en sindsdien zijn de lampjes weer uit zoals het hoort als de auto uit is. X file gesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elhovo
xxander968 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 22:28:
Vandaag heb ik drie stukken probleemloos gereden met de auto terwijl steeds de verlichting aanbleef van de verwarming/volume knoppen wanneer de auto afgesloten werd. Bij de 4e start kwam weer een zombiemode. Even een rondje wandelen en de auto startte weer als normaal. Thuis heb ik de accu even losgekoppeld en sindsdien zijn de lampjes weer uit zoals het hoort als de auto uit is. X file gesloten?
Had je al geprobeerd de infotainment te resetten met het verzonken knopje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
-verkeerde topic post -

[ Voor 95% gewijzigd door greg-a op 19-02-2025 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
greg-a schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 07:44:
Er is geen Europees Deposito Garantie Fonds. Alle landen die onderdeel zijn van de euro (ESCB landen ). Hebben elk hun eigen DGF. Er is wel een Europese DGS richtlijn, de regelgeving omtrent het DGS stelsel en dus ook het DGF is Europees geregeld. Deze richtlijn stelt onder andere de grens van 100k vast die in bepaalde individuele gevallen hoger ligt (500k bij tijdelijk verhoogd spaarsaldo). Elk land heeft zijn eigen DGF. Er is al jaren discussie over een Europees DGS, maar er lijkt nog steeds niet voldoende animo om dat op te zetten (EDIS). EDIS zou de derde (en laatste ) pilaar moeten zijn van de Europese banken unie.
Ehm, wrong topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
Wil je nou zeggen dat we hier mooi off topic gaan ? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
Elhovo schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 22:53:
[...]

Had je al geprobeerd de infotainment te resetten met het verzonken knopje?
Nee, dat was wel makkelijker geweest dan ringsleutel 10 pakken. Mocht het zich ooit weer voordoen dan hoop ik hieraan te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:31

d0s

sssst

Solarman schreef op maandag 17 februari 2025 @ 12:28:
Ik vermoed dat een aantal bij koop of private lease de Algemene voorwaarden, en vooral de Aanvullend voorwaarden, niet of niet goed doornemen/vergeleken worden.

Bij koop is het simpel, de fabrikant heeft de Voorwaarden en aanvullende voorwaarden op hun site staan.
Als je deze doorneemt zal vooraf veel duidelijk zijn.
Daarbij is de ene dealer de andere niet, dus vooraf informatie inwinnen, en bij koop duidelijke afspraken maken wat voor jou van belang is en schriftelijk meenemen in de koop.
Wil de dealer dit niet dan eventueel uitwijken naar een andere dealer.
(Dat is in ieder geval mijn werkwijze altijd geweest, en dealers zijn best bereid in zaken mee te gaan).

Bij private lease onderscheiden maatschappijen zich niet alleen in prijs maar ook zeker in hun voorwaarden,
De één levert vervangend vervoer volgens alleen A-klasse, een ander biedt weer de mogelijkheid van gelijkwaardig vervoer.

Vaak is standaard na 72 uur vervangend vervoer of een aanvullende module na 24 uur, soms is na 2 uur al mogelijk.
Ook zijn er die gelijk vervangend vervoer aanbieden zonder kosten indien de (vermoedelijke) reparatie langer dan 24 duurt.
Bij een ander moet je dan weer altijd deze eerste periode zelf bekostigen.

Er zijn echt vele verschillen in koop- en/of leasevoorwaarden.
Voor een ieder zal het anders zijn welke voorwaarden voor hen van belang zijn, maar vooraf goed doornemen/afspreken zal belangrijk zijn om achteraf niet voor verrassingen te staan.
Ik rij (PL) sinds 2021 KIA (eerst e-Niro, nu EV6) en in alle leasecontracten is het na 48 uur - gelijkwaardig vervoer. Bij andere PL maatschappijen is het wat meer sober volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvdd
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 08-04 08:34
Vandaag staat mijn EV6 reeds 4 weken bij de dealer voor een defecte ICCU, jammer genoeg is er ook nog geen enkel zicht op mogelijke lever- of hersteltermijn. Ook al bieden de Europese merken op geen enkel gebied een product dat qua rijplezier, laadcapaciteit en comfort in de buurt komt van de EV6, mijn volgende wagen zal met zekerheid geen Kia / Hyundai zijn. Het absoluut falen van de dienst naverkoop, het compleet gebrek aan respect tegenover de klant, wordt me stilletjes aan teveel. De dealers staan net zoals wij als klant machteloos, sinds enkele dagen kunnen ze zelfs niet meer zien wat de verwachte termijnen zijn. Ze weten het pas als het onderdeel out of the blue op hun bureau ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
@marvdd Even out-of-the-box met je meedenken: is een BYD Seal iets voor je als je rond kan gaan shoppen? Ik heb mijn Kia EV6 bij jawel een BYD dealer gekocht en was onder de indruk van de klantvriendelijkheid en service. Misschien heeft het ermee te maken dat BYD door Louwman geïmporteerd wordt en bediend wordt voor garantie en service, daar heb ik met Lexus zeer goede ervaringen mee namelijk.

Ik vond het in ieder geval ook een erg fijne en mooie auto (subjectief natuurlijk), het is dat het voor mij als particuliere occasion koper nog minstens 8k scheelde met een vergelijkbare EV6. Had het 2k gescheeld dan was ik waarschijnlijk voor een Seal gegaan. Minder snel snelladen, 150 kW, maar vlakkere laadcurve dankzij goede LFP Blade accu en een met de vernieuwde EV6 vergelijkbare 82,5 kWh accu.

Verder vooral veel succes met de EV6 ICCU problemen! Ik belde vandaag nog met mijn dealer om eea van de (voor mij nieuwe) EV6 te registreren en die was in ieder geval heel open en eerlijk en begon zelf over de ICCU en lange levertijden. Voor mij staat er nog een service-actie voor als ik het goed zeg een ICCU Upgrade open, maar dat is geen vervanging dus.

• Mevistox5
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 12:00
marvdd schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 21:38:
Vandaag staat mijn EV6 reeds 4 weken bij de dealer voor een defecte ICCU, jammer genoeg is er ook nog geen enkel zicht op mogelijke lever- of hersteltermijn. Ook al bieden de Europese merken op geen enkel gebied een product dat qua rijplezier, laadcapaciteit en comfort in de buurt komt van de EV6, mijn volgende wagen zal met zekerheid geen Kia / Hyundai zijn. Het absoluut falen van de dienst naverkoop, het compleet gebrek aan respect tegenover de klant, wordt me stilletjes aan teveel. De dealers staan net zoals wij als klant machteloos, sinds enkele dagen kunnen ze zelfs niet meer zien wat de verwachte termijnen zijn. Ze weten het pas als het onderdeel out of the blue op hun bureau ligt.
Mijn EV6 staat sedert 14 januari bij de dealer. Werd vorige week gebeld met de mededeling dat helaas de verwachte levering van een vervangende ICCU achterwege was gebleven. Onze gezamenlijke conclusie was dat de eerstvolgende mogelijke levering medio tot eind maart zal zijn.

Mijn sentiment lijkt heel veel op die van jou. Ik ben al aan het rondkijken, maar elk merk heeft wel zo zijn problemen. Ik vraag me alleen af of ze ook de 12V accu gaan vervangen. Deze wordt nu diep ontladen (en niet meer 'onderhouden' door de accu van de auto. Normaal gezien kunnen 12V batterijen slecht tegen een dergelijke diepe ontlading. Zeker als ze wat ouder zijn.....

• blb4
Mevistox5 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 08:21:
[...]

Mijn EV6 staat sedert 14 januari bij de dealer. Werd vorige week gebeld met de mededeling dat helaas de verwachte levering van een vervangende ICCU achterwege was gebleven. Onze gezamenlijke conclusie was dat de eerstvolgende mogelijke levering medio tot eind maart zal zijn.

Mijn sentiment lijkt heel veel op die van jou. Ik ben al aan het rondkijken, maar elk merk heeft wel zo zijn problemen. Ik vraag me alleen af of ze ook de 12V accu gaan vervangen. Deze wordt nu diep ontladen (en niet meer 'onderhouden' door de accu van de auto. Normaal gezien kunnen 12V batterijen slecht tegen een dergelijke diepe ontlading. Zeker als ze wat ouder zijn.....
De combinatie van brakke ICCU's en lange levertijden zijn wel echt frustrerend ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArmyOfQueens
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 24-10 23:05
Mijn ICCU wordt vandaag als het goed is vervangen, fingers crossed!
Ben al sinds begin december aan het wachten.
Vorige week woensdag nog enigszins gefrustreerd contact opgenomen, "ze konden helaas niets zien in het systeem".
Plots 2 dagen later werd ik gebeld dat de ICCU geleverd was en kon vandaag al terecht voor een afspraak.
Hoop zo dat het nu ook echt gefixt is en er geen konijn uit de hoge hoed komt, ik wil weer zorgeloos kunnen rijden... ;)

• Phusebox
Zolang als we niet opstaan en hier iets tegen ondernemen komt Kia er mee weg. Voor mij is de maat vol, en bij een volgend groot probleem gaat het naar de rechtsbijstand. Je kunt je niet 5 jaar later nog verschuilen achter smoesjes als corona, productieproblemen etc.

En als je het product niet gemaakt krijgt met een redelijke levensduur moet je alle auto's gewoon terugroepen.

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Mijn auto is dinsdag een paar uur "onderzocht" door de garage om een probleem met remote voorverwarmen te vinden.
Gisterenavond aan de laadpaal gehangen en vanmorgen een GOM stand die ik in de zomer met 25gr nog niet eens haal....

Vraag mij af wat ze in godsnaam gereset of wat dan ook hebben..

Vorige week bij 100% laden : 340km
Vanmorgen bij 100% laden : 490km...

• Phusebox
--HOOLIE-- schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 11:10:
Mijn auto is dinsdag een paar uur "onderzocht" door de garage om een probleem met remote voorverwarmen te vinden.
Gisterenavond aan de laadpaal gehangen en vanmorgen een GOM stand die ik in de zomer met 25gr nog niet eens haal....

Vraag mij af wat ze in godsnaam gereset of wat dan ook hebben..

Vorige week bij 100% laden : 340km
Vanmorgen bij 100% laden : 490km...
GOM is gereset dus je krijgt nu fabrieksopgave.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Vanochtend onze Kia EV6 opgehaald (2022 model) en ben er blij mee! Rijdt heerlijk, fijne rijhulpsystemen en omdat het een 2022 model is nog geen irritante piepjes.

Bij thuiskomst dacht ik Kia Connect te activeren, bij scannen van de QR code kreeg ik de melding dat hij al gekoppeld is en dat ik hem eerst moet deactiveren. Dat gedaan, maar daarna kreeg ik het helaas niet voor elkaar om te activeren.

Vanuit aanzetten van de auto kreeg ik gelijk de vraag om te activeren en op Start gedrukt, waarna het wel 10 min bleef laden zonder verder te gaan.

Uiteindelijk na 3x proberen weer de auto uit en aangezet maar even voor Later gekozen en vervolgens vanuit het Kia Connect menu geprobeerd. Nu kreeg ik de foutmelding "Netwerk niet beschikbaar" en ik zag ook rechtsboven het Kia logo met een soort rood rondje met een streep er doorheen. Daarna bleef het scherm wel "Laden..." staan waarbij ik op de achtergrond de voorwaarden tekst zag, maar verder kwam ik dus niet.

Heeft iemand enig idee? Ik had al opgezocht dat de EV6 geen wifi-verbinding kan maken, dus het zal volgens mij toch over de ingebouwde 4G-module moeten.

Overigens: voordat ik deactiveerde stond er wel dat de dienst tot april 2029 beschikbaar was, maar dus op een gmail-adres van de vorige eigenaar.

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Phusebox schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 11:11:
[...]

GOM is gereset dus je krijgt nu fabrieksopgave.
Dat zou zomaar eens kunnen...
Nogmaals, deze GOM haal ik in de zomer niet eens....

• MooDyBLueS
  • Niet online
Is het daarnaast normaal dat de EV6 het laatste stukje thuisladen extreem traag doet? Ik kreeg de auto met 96% geleverd en kwam met 92% thuis aan, dus ik wou om eea bij te houden even naar 100% laden thuis. Ik zag op mijn Zappi ook netjes 10,7 kW wat naar de auto ging.

Sinds een half uurtje ongeveer hangt hij op 0,1 kW en 7,04 kWh geladen, inmiddels nog steeds 0,1 kW en 7,09 kWh geladen. Dus er druppelt een beetje in nog steeds.

Kan dit gedrag van zowel onze e-Soul als onze vorige Model 3 niet herinneren namelijk. Wel dat het laatste stukje langzamer gaat dan de 11 kW (of 7,4 kW bij de e-Soul, 1 fase) maar niet zo lang hangen op 0,1 kW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
MooDyBLueS schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 12:36:
Is het daarnaast normaal dat de EV6 het laatste stukje thuisladen extreem traag doet? Ik kreeg de auto met 96% geleverd en kwam met 92% thuis aan, dus ik wou om eea bij te houden even naar 100% laden thuis. Ik zag op mijn Zappi ook netjes 10,7 kW wat naar de auto ging.

Sinds een half uurtje ongeveer hangt hij op 0,1 kW en 7,04 kWh geladen, inmiddels nog steeds 0,1 kW en 7,09 kWh geladen. Dus er druppelt een beetje in nog steeds.

Kan dit gedrag van zowel onze e-Soul als onze vorige Model 3 niet herinneren namelijk. Wel dat het laatste stukje langzamer gaat dan de 11 kW (of 7,4 kW bij de e-Soul, 1 fase) maar niet zo lang hangen op 0,1 kW.
Hij is dan de batterij aan het "balanceren". Dat doet hij niet altijd, maar wel vaak, ook als je dan 90% instelt, laadt ie door naar 93% bijvoorbeeld. Hij blijft dan druppelladen en checkt volgens mij zo de cellen.

Of zoals ChatGPT het uitlegt:
Wat gebeurt er precies?
Balanceren van de cellen

Een EV-batterij bestaat uit honderden of duizenden individuele cellen. Niet alle cellen laden exact even snel of hebben dezelfde capaciteit.
Het BMS zorgt ervoor dat de spanning over alle cellen gelijk wordt door energie te verplaatsen of sommige cellen af te remmen. Dit voorkomt versnelde degradatie en zorgt ervoor dat de batterij als geheel efficiënter werkt.

Dit balanceren gebeurt vaak pas aan het einde van het laadproces, omdat het tijd kost en pas nodig is wanneer de batterij bijna vol is.

Onderhoudslading (trickle charge)

Zelfs wanneer een batterij 100% aangeeft, betekent dit niet dat hij exact 100% vol is. In werkelijkheid kan het BMS nog kleine correcties maken.
Sommige batterijen verliezen heel langzaam een klein beetje lading door natuurlijke ontlading en het actieve BMS. Om te voorkomen dat de batterij onder de 100% zakt, geeft de lader af en toe nog een kleine puls stroom.

[ Voor 35% gewijzigd door Phusebox op 20-02-2025 12:54 ]

• MooDyBLueS
  • Niet online
Phusebox schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 12:52:
[...]

Hij is dan de batterij aan het "conditioneren" (weet even de exacte term niet). Dat doet hij niet altijd, maar wel vaak, ook als je dan 90% instelt, laadt ie door naar 93% bijvoorbeeld. Hij blijft dan druppelladen en checkt volgens mij zo de cellen.
Aha, je bedoelt zoiets als calibreren/nalopen van de cellen, zo'n soort idee?

Als dat het is, prima natuurlijk. Dan weet ik in ieder geval dat ik me niet ergens zorgen om hoef te maken. ;) Ik zal hem nu ook lekker even z'n gang laten gaan, kan vanuit de Zappi app ook stoppen met laden, maar misschien is het wel een goed idee dan om hem zelf even door te laten lopen.

Weet je toevallig ook of ik iets kan doen aan het niet willen activeren van Kia Connect zoals ik een post eerder beschreef?

[ Voor 11% gewijzigd door MooDyBLueS op 20-02-2025 12:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
MooDyBLueS schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 12:53:
[...]

Aha, je bedoelt zoiets als calibreren/nalopen van de cellen, zo'n soort idee?

Als dat het is, prima natuurlijk. Dan weet ik in ieder geval dat ik me niet ergens zorgen om hoef te maken. ;) Ik zal hem nu ook lekker even z'n gang laten gaan, kan vanuit de Zappi app ook stoppen met laden, maar misschien is het wel een goed idee dan om hem zelf even door te laten lopen.

Weet je toevallig ook of ik iets kan doen aan het niet willen activeren van Kia Connect zoals ik een post eerder beschreef?
Je kunt eens proberen het systeem te resetten door middel van de pinhol nabij de volume knop. Even indrukken als de auto aan staat.

Als de vorige eigenaar de auto niet verwijderd heeft uit zijn account moet je wellicht contact opnemen met Kia.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
MooDyBLueS schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 11:36:
Vanochtend onze Kia EV6 opgehaald (2022 model) en ben er blij mee! Rijdt heerlijk, fijne rijhulpsystemen en omdat het een 2022 model is nog geen irritante piepjes.

Bij thuiskomst dacht ik Kia Connect te activeren, bij scannen van de QR code kreeg ik de melding dat hij al gekoppeld is en dat ik hem eerst moet deactiveren. Dat gedaan, maar daarna kreeg ik het helaas niet voor elkaar om te activeren.

Vanuit aanzetten van de auto kreeg ik gelijk de vraag om te activeren en op Start gedrukt, waarna het wel 10 min bleef laden zonder verder te gaan.

Uiteindelijk na 3x proberen weer de auto uit en aangezet maar even voor Later gekozen en vervolgens vanuit het Kia Connect menu geprobeerd. Nu kreeg ik de foutmelding "Netwerk niet beschikbaar" en ik zag ook rechtsboven het Kia logo met een soort rood rondje met een streep er doorheen. Daarna bleef het scherm wel "Laden..." staan waarbij ik op de achtergrond de voorwaarden tekst zag, maar verder kwam ik dus niet.

Heeft iemand enig idee? Ik had al opgezocht dat de EV6 geen wifi-verbinding kan maken, dus het zal volgens mij toch over de ingebouwde 4G-module moeten.

Overigens: voordat ik deactiveerde stond er wel dat de dienst tot april 2029 beschikbaar was, maar dus op een gmail-adres van de vorige eigenaar.
Heb je geprobeerd om de infotainment naar fabrieksinstellingen te resetten? Aangezien je toch de auto nog in moet stellen, is dat misschien het proberen waard?

• MooDyBLueS
  • Niet online
@Phusebox en @Sonicfreak Dat kan ik inderdaad nog even proberen ja. Ik merkte wel dat hij nadat ik de vorige gebruiker verwijderd had met de Kia Connect Deactivatie oa de stoel verschoof en de nodige dingen anders instelde. Maar misschien reset dat niet alles, dus ik zal hem zeker even een volledige reset geven zometeen middels die pinhole. Thanks!

Ondertussen zat ik ook even verder te kijken en was ik even naar de auto gelopen, ik zie ook dat de software blijkbaar lang niet is bijgewerkt:
Softwareversie: CV_E.EUR.55W_L.001.001.211217
Kaartversie: EUR.14.47.48.631.401.5

En dat terwijl ik bij de Kia Update website (die ik dankzij de e-Soul al ken) .240726 zie staan. Dus die usb-stick ga ook gelijk maar even voorbereiden. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
MooDyBLueS schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 13:04:
@Phusebox en @Sonicfreak Dat kan ik inderdaad nog even proberen ja. Ik merkte wel dat hij nadat ik de vorige gebruiker verwijderd had met de Kia Connect Deactivatie oa de stoel verschoof en de nodige dingen anders instelde. Maar misschien reset dat niet alles, dus ik zal hem zeker even een volledige reset geven zometeen middels die pinhole. Thanks!

Ondertussen zat ik ook even verder te kijken en was ik even naar de auto gelopen, ik zie ook dat de software blijkbaar lang niet is bijgewerkt:
Softwareversie: CV_E.EUR.55W_L.001.001.211217
Kaartversie: EUR.14.47.48.631.401.5

En dat terwijl ik bij de Kia Update website (die ik dankzij de e-Soul al ken) .240726 zie staan. Dus die usb-stick ga ook gelijk maar even voorbereiden. :P
De reset met de pinhole is geen reset naar fabrieksinstellingen. Dat is meer een hard reset waarbij de instellingen gewoon bewaard blijven.
Ik bedoelde een reset naar fabrieksinstellingen vanuit het infotainment menu. Dan worden wel alle instellingen verwijderd.
Je kunt natuurlijk eerst de pinhole reset doen en als dat niet werkt de reset naar fabrieksinstellingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
@Sonicfreak Ah goed om te weten, ik zal dat doen dan. Thanks.

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
MooDyBLueS schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 11:36:

Er was wel onderhoud tot vanochtend 10 uur, misschien dat dat ook nog mee speelde.

• peer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:13

peer

oeps

Ik zat net op die kia update site en tool te kijken, maar ev6 die vermeld is my22, de ev6 die ik in maart krijg is een my23. Kan ik dan gewoon het bestand voor my22 gebruiken?

het is geen probleem, het is een uitdaging

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:38
--HOOLIE-- schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 12:25:
[...]

Dat zou zomaar eens kunnen...
Nogmaals, deze GOM haal ik in de zomer niet eens....
Haal je 490 niet met 77kwh?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xxander968
peer schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 14:28:
Ik zat net op die kia update site en tool te kijken, maar ev6 die vermeld is my22, de ev6 die ik in maart krijg is een my23. Kan ik dan gewoon het bestand voor my22 gebruiken?
Ja, naast MY22 is er de facelift MY25, meer smaken zijn er niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Ligt deels aan je rijgedrag (en naar mijn mening of je geluk hebt met een goede battery pack). Ik haal dat ook niet, nooit gehaald, ook niet toen ie nog nieuw was.

• Akira_ZSE
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 14:05
Phusebox schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 10:03:
Zolang als we niet opstaan en hier iets tegen ondernemen komt Kia er mee weg. Voor mij is de maat vol, en bij een volgend groot probleem gaat het naar de rechtsbijstand. Je kunt je niet 5 jaar later nog verschuilen achter smoesjes als corona, productieproblemen etc.

En als je het product niet gemaakt krijgt met een redelijke levensduur moet je alle auto's gewoon terugroepen.
Hier in België nemen ze het probleem precies serieuzer dan in Nederland.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ppSadh7jcDPZlfOYe2lfQs4X5k=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Hb5Fp679jE5uOTKeyZGxs96r.png?f=user_large

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Nope!!
Kom zelfs niet in de buurt ( in de zomer dan...)

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Phusebox schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 14:43:
[...]

Ligt deels aan je rijgedrag (en naar mijn mening of je geluk hebt met een goede battery pack). Ik haal dat ook niet, nooit gehaald, ook niet toen ie nog nieuw was.
Dus dat!...

En nee, geen zware rechtervoet, geen stoplichtsprints, (bijna) nooit de airco aan (zomers al helemaal niet ) en precies zoals Phuse zegt, ik heb de 500 of alles daaromheen pas 1x gezien.

Pagina: 1 ... 418 ... 450 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic