Hmm, maar is dat normaal dan? Ik heb dit geluid nooit eerder gehoord namelijk.petertenboer schreef op maandag 20 januari 2025 @ 16:36:
[...]
Dit geluid heb ikzelf ook bij mijn EV6.
Is de compressor van de warmtepomp die aan het optoeren is.
Is hetzelfde geluid als bij mijn airconditioners thuis als ze het wat zwaarder hebben door de kou en vocht in de lucht.
Of het “normaal” is weet ik niet.Tolga07 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 16:38:
[...]
Hmm, maar is dat normaal dan? Ik heb dit geluid nooit eerder gehoord namelijk.
Ik hoor het ook wel eens binnenin de auto als ik de climate control op stand 2 heb staan. Je hoort dan een licht brommend geluid wat ik relateer aan jouw filmpjes.
Even op YouTube zoeken en je vind vergelijkbare filmpjes: https://youtu.be/IlJQBu3fRQw?si=siytrrXYDrrn9G_e, https://youtu.be/eGuoztPM85Q?si=z8oKGo8E4BnhA65_, https://youtube.com/shorts/x1EpsT1C-C0?si=huZyOQDzE4JFHCD3
[ Voor 22% gewijzigd door petertenboer op 20-01-2025 17:24 ]
Word er ook niet wijzer op, helft zegt defect ander helft zegt normaal. Toch maar een service afspraak inplannen gezien ik dit vandaag voor het eerst hoor.petertenboer schreef op maandag 20 januari 2025 @ 17:17:
[...]
Of het “normaal” is weet ik niet.
Ik hoor het ook wel eens binnenin de auto als ik de climate control op stand 2 heb staan. Je hoort dan een licht brommend geluid wat ik relateer aan jouw filmpjes.
Even op YouTube zoeken en je vind vergelijkbare filmpjes: https://youtu.be/IlJQBu3fRQw?si=siytrrXYDrrn9G_e, https://youtu.be/eGuoztPM85Q?si=z8oKGo8E4BnhA65_, https://youtube.com/shorts/x1EpsT1C-C0?si=huZyOQDzE4JFHCD3
Het 2e geluid is doodnormaal, gewoon de compressor van de WP. Moet je die eens horen van onze Megane Electric, die stijgt gewoon op! Het eerste geluid komt me niet bekend voor.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Ik laad altijd thuis op met 11kw (100%soc)Kom wel met regelmaat met 0% accu thuis. Daarna weer laden tot 100%socdamitch300 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 10:55:
[...]
Enig idee wat jouw State Of Health is?
Ik zit erover na te denken een Kia ev6 awd te kopen voor een termijn van 6-8 jaar en dan vanaf 20-50km occassion aanschaf.
Las een aantal reviews dat de soh rond de 85-90 lag bij 100k km ervaring.
Vraag mij af of diegene niet alleen op fastcharge leeft.
Op vakantie alleen snelladen.
Van de zomer nog rit gemaakt van 480km 80% snelweg, had thuis nog 4%soc.
Vermoed dat de State of health tussen 96-100% zit.
Af en toe leeg rijden en weer vol laden is goed voor de State of health
Zoveel pijn aan je auto met kans op gebroken clips, dan maar zonder e-call.petertenboer schreef op maandag 20 januari 2025 @ 14:26:
[...]
Dan maar hopen dat na plaatsing je Dashboard geen gerammel gaat geven door het verwijderen en terugplaatsen van alle delen.
Ben wel benieuwd naar hoe vaak dat gebruikt wordt (vanavond eens zoeken). Mijn n=1 heb ik nooit behoefte gevoeld om 112 te bellen, laat staan met de auto, ik heb een mobiel.
Het is meer de vraag of Kia dit als verplicht onderhoud ziet om de garantie te behouden..oldchap schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 08:11:
[...]
Zoveel pijn aan je auto met kans op gebroken clips, dan maar zonder e-call.
Ben wel benieuwd naar hoe vaak dat gebruikt wordt (vanavond eens zoeken). Mijn n=1 heb ik nooit behoefte gevoeld om 112 te bellen, laat staan met de auto, ik heb een mobiel.
Er staat duidelijk in de handleiding "moet vervangen worden". Dus kan KIA het als fabrieksgarantievoorwaarde hanteren.jeroenkb schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 08:19:
[...]
Het is meer de vraag of Kia dit als verplicht onderhoud ziet om de garantie te behouden..
ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)
Het e-call systeem is eigenlijk ontworpen voor ernstige aanrijdingen/ongevallen waarbij jezelf niet meer in staat bent te reageren.oldchap schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 08:11:
[...]
Aangenomen dat je auto "AAN" staat, en het is koud.Tolga07 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 16:31:
Is er toevallig iemand bekend met dit geluid en wat het kan veroorzaken? Heb het als de verwarming aanstaat..
[Streamable: video1]
[Streamable: video2]
Eerste video is na een rit van een uur en tweede video bij aankomst auto met voorverwarmen.
De 1e is de compressor van de WP tijdens verwarmen interieur.
De 2e is de compressor van de WP voor het verwarmen van je HV-batterij, hierbij zal de compressor vol vermogen draaien.
De compressor van een WP zal bij verwarmen meer geluid maken dan bij koelen, het WP systeem werkt bij verwarmen op een hogere druk dan bij koelen.
Dat doet mijn telefoon zelf ook al, die detecteert een ongeval en belt 112 met locatievoorziening. Gelijk aan de Ecall functionaliteit. Om daar nou 125 euro per jaar voor te betalen in de auto is echt weggegooid geld. Zelfs als je een ongeval krijgt is het dubbelop. Volgend jaar mogen ze die batterij lekker laten zitten. Zolang er geen irritante meldingen in het display verschijnen hoeft deze wat mij betreft niet vervangen te worden.Solarman schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 08:46:
[...]
Het e-call systeem is eigenlijk ontworpen voor ernstige aanrijdingen/ongevallen waarbij jezelf niet meer in staat bent te reageren.
Met dus het risico dat je geen fabrieksgarantie meer hebt (of in ieder geval heel veel gedoe om het geregeld te krijgen)xxander968 schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 09:20:
[...]
Dat doet mijn telefoon zelf ook al, die detecteert een ongeval en belt 112 met locatievoorziening. Gelijk aan de Ecall functionaliteit. Om daar nou 125 euro per jaar voor te betalen in de auto is echt weggegooid geld. Zelfs als je een ongeval krijgt is het dubbelop. Volgend jaar mogen ze die batterij lekker laten zitten. Zolang er geen irritante meldingen in het display verschijnen hoeft deze wat mij betreft niet vervangen te worden.
Ja maar blijft wel een x aantal uur werk voor een onderdeel van een paar tientjes. Erg onhandig gemaakt als het halve dashboard los moet hiervoor.jeroenkb schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 09:28:
[...]
Met dus het risico dat je geen fabrieksgarantie meer hebt (of in ieder geval heel veel gedoe om het geregeld te krijgen)
Is het mogelijk om alle laadsessies (automatisch) uit te lezen? Ik hou nu handmatig mijn sessies bij omdat mijn leasemaatschappij geen toegang geeft (kan geven) tot mijn laad druppel.
A life? Where can I download it??
Zelf heb ik dit draaien https://github.com/Zuinig...d-hyundai_connect_monitorRuffian schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 11:02:
Is het mogelijk om alle laadsessies (automatisch) uit te lezen? Ik hou nu handmatig mijn sessies bij omdat mijn leasemaatschappij geen toegang geeft (kan geven) tot mijn laad druppel.
Werkt fantastisch.
Met de Google Drive integratie worden dagelijks mijn 2 bestanden updates met alle ritten details + ook alle laad- en verbruik-gegevens.
Op dit moment voor mijn EV6, maar als het goed is gaat dit straks met de komst van de EV3 ook met 2 auto's lukken.
Je moet wel een beetje handig zijn wbt software + configuratie.
EDIT: Als het je specifiek om alleen laadsessies gaat (locatie, hoeveellheid, duur) weet ik niet of dit 'out of the box' voldoende inzicht gaat geven.
[ Voor 8% gewijzigd door PrimaBB op 21-01-2025 11:28 ]
Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025
Ik wist niet dat dit kon en heb totaal niet gedacht om even Github af te speuren, dit zal niet met terug werkende kracht kunnen?PrimaBB schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 11:09:
[...]
Zelf heb ik dit draaien https://github.com/Zuinig...d-hyundai_connect_monitor
Werkt fantastisch.
Met de Google Drive integratie worden dagelijks mijn 2 bestanden updates met alle ritten details + ook alle laad- en verbruik-gegevens.
Op dit moment voor mijn EV6, maar als het goed is gaat dit straks met de komst van de EV3 ook met 2 auto's lukken.
Je moet wel een beetje handig zijn wbt software + configuratie.
EDIT: Als het je specifiek om alleen laadsessies gaat (locatie, hoeveellheid, duur) weet ik niet of dit 'out of the box' voldoende inzicht gaat geven.
[ Voor 3% gewijzigd door Ruffian op 21-01-2025 11:33 ]
Achteraf lukt niet, omdat de Kia App steeds historie verwijdert.Ruffian schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 11:33:
[...]
Ik wist niet dat dit kon en heb totaal niet gedacht om even Github af te speuren, dit zal niet met terug werkende kracht kunnen?
Ik draai dit sinds begin januar 2025. Toen was maand december 2024 slechts voor de helft meegenomen.
Ik bekijk dit in de Shell Recharge app ( Android ).Ruffian schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 11:02:
Gewoon mijn MKB laadpas ingevuld en ik krijg elke laadsessie met de laadprijs erbij te zien..
Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...
Kleine update. Ivm zieken is mijn swap uitgesteld tot 6 februari.king_dude schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 05:58:
[...]
Helaas is de wereld niet zo mooi als we denken. Dealer loopt vertraging op, en kans is klein dat dit op een donderdag (pappadag) gebeurt. Dat is enige dag voor foto’s maken voor mij. #tbc..
Wel hebben ze een limp mode update uitgevoerd (omdat ik bovenmatig vroeg schildpadje kreeg). Soc en soh zijn gereset. Ik rij nu rond met 100% soh
Wel goed om opnieuw te calibreren. En dat gaan we dus doen. Wel heeft het niets geholpen: bij 15% kreeg ik opnieuw schildpad
Maar dan heb je een Shell tankpas of tank je bij de Shell?--HOOLIE-- schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 11:49:
[...]
Ik bekijk dit in de Shell Recharge app ( Android ).
Gewoon mijn MKB laadpas ingevuld en ik krijg elke laadsessie met de laadprijs erbij te zien..
Ik heb de Multitankcard
Nope..geen Shell kaart en nog nooit geladen bij een ShellpompRuffian schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 12:40:
[...]
Maar dan heb je een Shell tankpas of tank je bij de Shell?
Ik heb de Multitankcard
Ik heb ook een Multitankcard...
Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...
Dat ding belt ook automatisch 112 en geeft je positie bij een (zwaar) ongeluk.oldchap schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 08:11:
[...]
Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23
Mijn Kia is geleased, ff gekeken in de onderhoudshistorie.xxander968 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 11:44:
[...]
5 Uur voor het vervangen van een batterij. Dat is toch een regelrechte designfout? En de batterij zelf kost 107 euro. Voor een 1100 mah 3,2 volt LFP batterij betaal je 6,95. Met de decoupeerzaag zelf een onderhoudsluikje maken wordt aantrekkelijk![]()
(onderdeel wat op de factuur staat)
https://allegro.pl/oferta...3A%2F%2Fwww.google.com%2F
https://www.noodverlichti...Kv6zX3Y16L8HD-rVxB3oSdJnG
Hier zijn al mensen voorbij aan de 120.000 kilometer, wat staat daar op de factuur voor de beurt? @Highvelocity misschien?
Kia heeft elke 30k km onderhoud gehad.
Elke 30k km interieurfilter vervangen en elke 60k km remvloeistof vervangen.
Bij 60k km zijn ook de ruitenwissers vervangen.
Verder nooit iets anders vervangen waarvoor er een rekening naar de lease is gegaan.
Banden doe ik via euromaster.
Beurten zijn dus nooit hoger uitgevallen dan zo’n €350,-
120k beurt dus alleen interieurfilter en remvloeistof vervangen.
Nog nooit zo weinig onderhoudskosten gezien met een ice!
Is er nog iets uitgekomen??Flips schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 14:23:
[...]
Bij mij precies hetzelfde. Systeem start op en gaat na 2 seconden weer uit. As. dinsdag afspraak bij de dealer. Kijken of zij iets kunnen ontdekken
Er is geen WP voor de accu te verwarmen, dat is gewoon een plain old weerstandsverwarming, die maakt geen geluid, hooguit dat je een pompje kan horen onder de kap, maar dan moet je goed luisteren. 2e geluid is gewoon de WP om het interieur te verwarmen.Solarman schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 08:54:
[...]
Aangenomen dat je auto "AAN" staat, en het is koud.
De 1e is de compressor van de WP tijdens verwarmen interieur.
De 2e is de compressor van de WP voor het verwarmen van je HV-batterij, hierbij zal de compressor vol vermogen draaien.
De compressor van een WP zal bij verwarmen meer geluid maken dan bij koelen, het WP systeem werkt bij verwarmen op een hogere druk dan bij koelen.
SOH gereset? Waarom dat dan? Dat wil je juist niet resetten. Die limp mode update doet niks met een slechte accu, is gewoon een procedure wijziging om de limp mode tegen te gaan bij een bepaalde ondervoltage van de 12V accu.king_dude schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 12:14:
[...]
Kleine update. Ivm zieken is mijn swap uitgesteld tot 6 februari.
Wel hebben ze een limp mode update uitgevoerd (omdat ik bovenmatig vroeg schildpadje kreeg). Soc en soh zijn gereset. Ik rij nu rond met 100% soh.
Wel goed om opnieuw te calibreren. En dat gaan we dus doen. Wel heeft het niets geholpen: bij 15% kreeg ik opnieuw schildpad
Mag geloof ik ff niet meer van de zuiderburen, maar toch ff hier klagen over 't verbruik van m'n EV6 (84 kWh). Afgelopen zondag heb ik niet op 1 lading heen & weer Utrecht - Leeuwarden (totaal 330 km) kunnen rijden. Bij weggaan de auto (interieur) aan de laadpaal voorverwarmd, over de snelweg heen op de teller 114 en op de terugweg gemiddeld 120. Ik had hiervoor een e-Niro (64 kWh) en denk dat ik daarmee ongeveer 't zelfde bereik had gehad oftewel vooral 't verschil tussen de e-Niro en de EV6 valt me op, ik had meer verwacht van de EV6. Wel in 8 minuten 21,28 kWh bijgeladen (gemiddeld 160 kW, piek lag boven de 200 kW), dat dan weer wel. Ik kwam thuis met nog 10%, als ik alles 100 km/u had gereden was 't waarschijnlijk wel gelukt op 1 lading.
Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23
Even een update over mijn niet werkende app bediende interieurverwarming. Na een bezoekje bij de dealer is vastgesteld dat de aircopomp kapot is. Nieuwe is besteld en wordt over een maand onder garantie vervangen. Ze hopen het in 1 dag te kunnen fixen, maar als het probleem verder zit gaat het 2 dagen duren. Vervelend, maar het wordt als het goed is opgelost
Limp mode lijkt mij ook 12V gerelateerd.The Wizard schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 16:28:
[...]
SOH gereset? Waarom dat dan? Dat wil je juist niet resetten. Die limp mode update doet niks met een slechte accu, is gewoon een procedure wijziging om de limp mode tegen te gaan bij een bepaalde ondervoltage van de 12V accu.
Zie ook bijdrage van 'EV Odessey' https://www.youtube.com/watch?v=7ejsjiRS0jg
@king_dude had dacht ik issues met z'n hoofdaccu. Daar zou de dealer mee aan de slag gaan.
Maar met schildpadje is blijkaar ook de 12V aan vervanging toe.
Waarschijnlijk heeft dealer een poging gedaan de EV6 nog enigszins op de weg te houden totdat ze tijd hebben voor het batterij-werk + ook de 12V(?)
De update zal wel als side effect een reset van SoH hebben uitgevoerd. Jammer, maar geen enorm probleem. Deze zakt vanzelf wel weer.
[ Voor 5% gewijzigd door PrimaBB op 21-01-2025 17:15 ]
Had je buiten het app-voorverwarm-probleem, nog meer problemen die gerelateerd waren aan de aircopomp??Flips schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 17:06:
Even een update over mijn niet werkende app bediende interieurverwarming. Na een bezoekje bij de dealer is vastgesteld dat de aircopomp kapot is. Nieuwe is besteld en wordt over een maand onder garantie vervangen. Ze hopen het in 1 dag te kunnen fixen, maar als het probleem verder zit gaat het 2 dagen duren. Vervelend, maar het wordt als het goed is opgelost
Nee, maar bij de huidige temperaturen gaat dat ding niet aan, dus merk je er met het huidige gebruik niets van. Ik ga er maar even van uit dat ze dit goed bekeken hebben want het is nogal een operatie hem te vervangen en aan garantieklussen zullen ze niet echt verdienen lijkt mij--HOOLIE-- schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 18:21:
[...]
Had je buiten het app-voorverwarm-probleem, nog meer problemen die gerelateerd waren aan de aircopomp??
Ik heb dus ook geen andere problemen.Flips schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 18:56:
[...]
Nee, maar bij de huidige temperaturen gaat dat ding niet aan, dus merk je er met het huidige gebruik niets van. Ik ga er maar even van uit dat ze dit goed bekeken hebben want het is nogal een operatie hem te vervangen en aan garantieklussen zullen ze niet echt verdienen lijkt mij
Behalve dat de kachel vaker wel dan niet werkt..
Ik ga morgen ook langs de dealer...kijken wat ze zeggen
Ik heb vandaag gemerkt dat wanneer ik de climate control op auto zet (had 17c ingesteld) de auto nog vrij veel blijft verbruiken na 20 minuten; 2,4KW start en na 20 min nog altijd zo'n 1,9KW. Toen de heat uit geklikt (had thermo kleding, dikke trui en winterjas aan dus had het warm) maar ik zag dat het verbruik bleef, kan me niet meer herinneren of de temp ook bleef of niet want daarna de gehele ventilatie uitgezet. Dit is wel irritant want dan beslaat het vrij snel en zodra ik de climat control weer aanzetten kwam het verbruik direct terug, zelfs met AC en Heat uit. Iemand anders hier ervaring mee?
Ik heb geprobeerd om mijn pas toe te voegen, wat al niet mocht omdat ik al een pas had… maar via een nieuw account kan ik de MTC pas niet toevoegen. Mijn pasnummer komt niet overeen met hun verwachtingen.--HOOLIE-- schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 13:07:
[...]
Nope..geen Shell kaart en nog nooit geladen bij een Shellpomp
Ik heb ook een Multitankcard...
Heb jij iets bijzonders gedaan?
Ik heb ditzelfde en had al even met hem contact opgenomen. Zijn code is korter.GHorsie schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 21:47:
[...]
Ik heb geprobeerd om mijn pas toe te voegen, wat al niet mocht omdat ik al een pas had… maar via een nieuw account kan ik de MTC pas niet toevoegen. Mijn pasnummer komt niet overeen met hun verwachtingen.
Heb jij ook pas een nieuwe kaart gekregen? Mijn vorige code was namelijk ook korter.
ik heb deze kaart sinds nov 21.GHorsie schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 21:47:
[...]
Ik heb geprobeerd om mijn pas toe te voegen, wat al niet mocht omdat ik al een pas had… maar via een nieuw account kan ik de MTC pas niet toevoegen. Mijn pasnummer komt niet overeen met hun verwachtingen.
Kennelijk kon het toen wel nog vanwege de lengte vd code,,,
Ik heb sinds 3 maanden een nieuwe accu. Sinds 1 maand nieuwe iccu. Wellicht is de limp update voor mij van toepassing omdat ik aan bepaalde voorwaarden voldoe.PrimaBB schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 17:13:
[...]
Limp mode lijkt mij ook 12V gerelateerd.
Zie ook bijdrage van 'EV Odessey' https://www.youtube.com/watch?v=7ejsjiRS0jg
@king_dude had dacht ik issues met z'n hoofdaccu. Daar zou de dealer mee aan de slag gaan.
Maar met schildpadje is blijkaar ook de 12V aan vervanging toe.
Waarschijnlijk heeft dealer een poging gedaan de EV6 nog enigszins op de weg te houden totdat ze tijd hebben voor het batterij-werk + ook de 12V(?)
De update zal wel als side effect een reset van SoH hebben uitgevoerd. Jammer, maar geen enorm probleem. Deze zakt vanzelf wel weer.
Ik geloof niet dat deze uitgevoerd is omdat ik een rotte cel heb. Die reset SoC en SoH doet rare dingen met mijn auto. Ziehier, auto laat 7% meer SoC zien dan Bms aangeeft.
Wel ga ik vanavond /morgen nog eens 100% en dan calibreren dmv gebruik Granny. Eens kijken of daarna er anders met cel97 omgegaan wordt in de live data van Carscanner.
/f/image/5V14u3HLLDYbXU8VlOuxDjSO.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb een nieuwe kaart sinds maart 2024. De code is inderdaad te lang voor de app.Ruffian schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 09:09:
[...]
Ik heb ditzelfde en had al even met hem contact opgenomen. Zijn code is korter.
Heb jij ook pas een nieuwe kaart gekregen? Mijn vorige code was namelijk ook korter.
Helaas ik had gehoopt dat ik dan meer up-to-date informatie van de pas kon krijgen. In de mtc app staan de sessies pas na 2 maanden in de lijst
[ Voor 16% gewijzigd door GHorsie op 22-01-2025 22:55 ]
Ik heb in de app maar even een melding gemaakt, lijkt mij dat ze het gewoon niet weten.GHorsie schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 22:51:
[...]
Ik heb een nieuwe kaart sinds maart 2024. De code is inderdaad te lang voor de app.
Helaas ik had gehoopt dat ik dan meer up-to-date informatie van de pas kon krijgen. In de mtc app staan de sessies pas na 2 maanden in de lijst
Een update na 2,5 week zonder de EV6 en ICCU problemen.
De dealer heeft net aangegeven dat er problemen zijn ontstaan op de productielijn in de fabriek (brand). Productie wordt binnenkort weer gestart maar de verwachting is nu ergens maart dat ie gerepareerd is!
Er is nog hoop dat er al onderdelen richting Europa zijn... tja, afwachten maar.
De dealer heeft net aangegeven dat er problemen zijn ontstaan op de productielijn in de fabriek (brand). Productie wordt binnenkort weer gestart maar de verwachting is nu ergens maart dat ie gerepareerd is!
Er is nog hoop dat er al onderdelen richting Europa zijn... tja, afwachten maar.
Ik blijf het ironisch vinden dat ze niet ergens een centrale opslag hebben met iccu's voor europe
11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd
Blijkbaar krijgen ze er niet genoeg geproduceerd om een voorraad aan te leggen.izzet3838 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 16:53:
Ik blijf het ironisch vinden dat ze niet ergens een centrale opslag hebben met iccu's voor europe
Erger is dat het probleem nog steeds niet is opgelost.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Het valt mij op dat @IvoB2 zich al lange tijd niet heeft gemeld.
EV6 vervangen?
EV6 vervangen?
Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red
Misschien toch een negatief puntje gevondenHansAuutB schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 17:34:
Het valt mij op dat @IvoB2 zich al lange tijd niet heeft gemeld.
EV6 vervangen?
Of hij is enorm aan het genieten van de EV6.Phusebox schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 17:36:
[...]
Misschien toch een negatief puntje gevonden
(Net als ik)
Moet eerlijk zeggen dat het me bevreemdt. Ook in Tsjechië is de recall beschikbaar. Ik heb vandaag de recall laten uitvoeren. Uiteindelijk zijn het er twee geworden. Eentje voor de ICCU en de andere voor de VCU, waarbij de auto de 'limp mode' laat afhangen van de snelheid waarmee je rijdt als de 12V de geest geeft, met volgens mij het idee dat je niet van 120 ineens naar 30 afzakt met alle mogelijke nare gevolgen van dien.RenegadexRIPxx schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 17:18:
[...]
Ik had gevraagd toen mijn KIA vandaag voor een recall binnen moest of ze die SC327 update ook al bij ons, in België, kon uitvoeren. Aangezien ik gelezen had dat jij die al had aangevraagd had in Spanje en dat er vermeld was dat dit kon.
Maar antwoord gekregen dat dit nog niet ging. Dus ik ga nog effe moeten wachten.
Ik zou nog eens goed met je dealer praten....
Voor diegene die het irritant vinden dat ze de stoelverwarming regelmatig per ongeluk aan- of uitzetten en in het bezit zijn van een 3D printer.
https://youtu.be/mMJyEr76Xp4?si=Vg6A9L9llulRTTFU
Alleen hierom al blij met m'n MY25, ik hoef niet met een 3D printer aan de gangpetertenboer schreef op zondag 26 januari 2025 @ 19:08:
Voor diegene die het irritant vinden dat ze de stoelverwarming regelmatig per ongeluk aan- of uitzetten en in het bezit zijn van een 3D printer.
[ Voor 3% gewijzigd door blb4 op 26-01-2025 20:55 ]
Allemaal gauw naar de dealer en inruilenblb4 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 20:54:
[...]
Alleen hierom al blij met m'n MY25, ik hoef niet met een 3D printer aan de gang.
Ben je besodemieterd! Ik maak mijn vrouw regelmatig heet en/of koud en zij denkt dat ze dat zelf doet. Dikke lol!Bitaktus19 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 09:14:
[...]
Allemaal gauw naar de dealer en inruilen![]()
😁
Ik gebruik voor het heet maken een heel ander knopje....henrov schreef op maandag 27 januari 2025 @ 09:40:
[...]
Ben je besodemieterd! Ik maak mijn vrouw regelmatig heet en/of koud en zij denkt dat ze dat zelf doet. Dikke lol!
😁
Hallo mede-tweakers,
Wij hebben een 2ehands EV6 GT-Line gekocht en er nog niet veel mee gereden.
Vreemd genoeg sinds 2 dagen doet het stuur vreemd. Zodra ik deze op '2 uur' draai voel ik een soort bobbel. Het stuur kan er zelfs in blijven hangen. Dit is niet alleen stationair maar ook tijdens het rijden. Een filmpje zegt denk ik meer:
Eind februari gaat de EV6 naar de dealer voor een nieuwe stoelverstelling computer (de memory functie werkt niet en de stoel kan alleen achteruit als deze helemaal naar voren is gezet) maar dit issue lijkt me daar niet aan gerelateerd. Heeft iemand dit eerder meegemaakt?
Vreemd genoeg sinds 2 dagen doet het stuur vreemd. Zodra ik deze op '2 uur' draai voel ik een soort bobbel. Het stuur kan er zelfs in blijven hangen. Dit is niet alleen stationair maar ook tijdens het rijden. Een filmpje zegt denk ik meer:
Eind februari gaat de EV6 naar de dealer voor een nieuwe stoelverstelling computer (de memory functie werkt niet en de stoel kan alleen achteruit als deze helemaal naar voren is gezet) maar dit issue lijkt me daar niet aan gerelateerd. Heeft iemand dit eerder meegemaakt?
dino-vrij! Kia EV6 GT-Line 77kWh, 10.200 WP op Fronius 7kW, Panasonic 9kW T-CAP warmtepomp voor de bollenschuur
Vandaag mijn auto naar de dealer gebracht ivm problemen laadunit. Op de "rol" staan verder diverse (recall) software updates onder andere voor de 12V accu. Het precieze aantal weet ik niet. Zal het later wel zien.Elhovo schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 21:44:
[...]
Moet eerlijk zeggen dat het me bevreemdt. Ook in Tsjechië is de recall beschikbaar. Ik heb vandaag de recall laten uitvoeren. Uiteindelijk zijn het er twee geworden. Eentje voor de ICCU en de andere voor de VCU, waarbij de auto de 'limp mode' laat afhangen van de snelheid waarmee je rijdt als de 12V de geest geeft, met volgens mij het idee dat je niet van 120 ineens naar 30 afzakt met alle mogelijke nare gevolgen van dien.
Ik zou nog eens goed met je dealer praten....
EV6 77.4kWh GT-Line RWD Snow White Pearl
Wauw, je moet wel erg weinig waarde aan je vervoer hechten wil je dit soort dingen in je interieur plakken...petertenboer schreef op zondag 26 januari 2025 @ 19:08:

Wat dacht je van al die Tesla model 3/Y rijders die met Ali wieldoppen rijden....Loei123 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 11:31:
[...]
Wauw, je moet wel erg weinig waarde aan je vervoer hechten wil je dit soort dingen in je interieur plakken...
Die zie je niet als je in de auto zit.macfocus schreef op maandag 27 januari 2025 @ 11:32:
[...]
Wat dacht je van al die Tesla model 3/Y rijders die met Ali wieldoppen rijden....
Zelf ga ik het ook niet doen omdat ik het niet mooi vind. Maar wellicht zijn er tweakers die het wel willen of willen testen.Loei123 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 11:31:
[...]
Wauw, je moet wel erg weinig waarde aan je vervoer hechten wil je dit soort dingen in je interieur plakken...
Hoho! Onderschat de wieldoppen van Ali niet. Die dingen passen heel precies, die kleine kinderhandjes zijn echt precisie instrumenten
Dat lukt mij zonder auto ook nog welhenrov schreef op maandag 27 januari 2025 @ 09:40:
[...]
Ben je besodemieterd! Ik maak mijn vrouw regelmatig heet en/of koud en zij denkt dat ze dat zelf doet. Dikke lol!
😁

edit: bij mijn eigen vrouw dan, niet die van jou
[ Voor 8% gewijzigd door Bitaktus19 op 27-01-2025 13:53 ]
Bijzonder. Je zou denken dat er ruimte zit op iets in de stuurinrichting (kogels?), maar is wel erg extreem voor zo'n jonge auto.rbrt schreef op maandag 27 januari 2025 @ 10:49:
Hallo mede-tweakers,
[YouTube: Kia EV6 Stuur probleem]
Heb ik ooit gehad met een Ford KA. Rubber in de stuurstang koppeling versleten.Bitaktus19 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 13:59:
[...]
Bijzonder. Je zou denken dat er ruimte zit op iets in de stuurinrichting (kogels?), maar is wel erg extreem voor zo'n jonge auto.
Wow. En dat tijdens proefrijden niet gemerkt?rbrt schreef op maandag 27 januari 2025 @ 10:49:
Hallo mede-tweakers,
Als je geluk hebt een 'rubbertje'
Als je pech hebt een stuurhuis probleem.
Kijk ook goed naar bandenslijtage (gelijk verdeeld)
Dealergarantie hopelijk?
Want dit lijkt me wel een slijtage onderdeel/akkefietje wat zeer waarschijnlijk buiten fabrikant garantie valt.
we hebben de auto sinds 4 december, sinds die tijd pas 800km op de teller gezet. Het issue is eigenlijk pas sinds gisteren.PrimaBB schreef op maandag 27 januari 2025 @ 14:36:
[...]
Wow. En dat tijdens proefrijden niet gemerkt?
Als je geluk hebt een 'rubbertje'
Als je pech hebt een stuurhuis probleem.
Kijk ook goed naar bandenslijtage (gelijk verdeeld)
Dealergarantie hopelijk?
Want dit lijkt me wel een slijtage onderdeel/akkefietje wat zeer waarschijnlijk buiten fabrikant garantie valt.
Het vreemde is dat het stuur in die positie zelf blijft trillen en je hem "eruit trekt", Misschien een issue met de trilmotor die in het stuur zit om de bestuurder te waarschuwen?
Banden en velgen heb ik ook nieuw gekocht en geplaatst op 4 december dus daar zit nog geen slijtage.
dino-vrij! Kia EV6 GT-Line 77kWh, 10.200 WP op Fronius 7kW, Panasonic 9kW T-CAP warmtepomp voor de bollenschuur
Die trilmotor kun je uitzetten (LKA en LDW).rbrt schreef op maandag 27 januari 2025 @ 14:59:
[...]
we hebben de auto sinds 4 december, sinds die tijd pas 800km op de teller gezet. Het issue is eigenlijk pas sinds gisteren.
Het vreemde is dat het stuur in die positie zelf blijft trillen en je hem "eruit trekt", Misschien een issue met de trilmotor die in het stuur zit om de bestuurder te waarschuwen?
Banden en velgen heb ik ook nieuw gekocht en geplaatst op 4 december dus daar zit nog geen slijtage.
Zit de velg wel goed vast? 800km is wel een leuke afstand om ruimte krijgen op een wielbout die niet goed aangedraaid is.
Net contact gehad met de Kia dealer. Nu 3 weken later nog steeds geen enkel idee wanneer de nieuwe ICCU geleverd gaat worden en dus ook geen zicht op eventuele reparatie.sMoKeFiSh schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 16:30:
[...]
Net auto opgehaald bij de Kia dealer. Oorzaak is helaas ICCU defect. Nieuwe besteld, levertijd onbekend. Hoe lang hebben anderen moeten wachten op een nieuwe ICCU? Tot die tijd maar DC laden...
Ik lees op de EV6 Reddit zovaak over recalls die mensen krijgen voor de ICCU. Zijn die terugroepacties hier niet actief? Betreft hier een EV6 uit 2022.
Kia Dealer:
Komt dit verhaal jullie bekend voor?Aangezien er brand is geweest in de fabriekshal loopt de productie van de ICCU’s achter.
Helaas kunnen wij daardoor niet inzien wanneer de ICCU’s geleverd gaan worden.
Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV
Yep, zie mn post van afgelopen vrijdag. Heb ergens in maart nu waar ik op moet richten.sMoKeFiSh schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 14:30:
[...]
Net contact gehad met de Kia dealer. Nu 3 weken later nog steeds geen enkel idee wanneer de nieuwe ICCU geleverd gaat worden en dus ook geen zicht op eventuele reparatie.
Kia Dealer:
[...]
Komt dit verhaal jullie bekend voor?
Een vraag, zijn er hier nog mensen die diep teleurgesteld zijn in de service van KIA? Reeds 72000km was ik een trotse en tevreden bezitter van een EV6 Gtline AWD, dinsdag vorige week heeft de wagen het na het laden op AC volledig laten afweten. De pechbijstand heeft de wagen nu naar de dealer gebracht, het verdict, een defecte ICCU unit, uit wat opzoekwerk weet ik inmiddels dat er ondanks een eerste terugroepactie nog steeds problemen zijn en er zelfs ernstige risico's aan verbonden zijn. In de VS, Canada en Australia is er zelfs een door de overheid verplichte terugroepactie voor alle op E-GMP platform gebouwde wagens, dus ook Ioniq5 en 6 en de Genesis GV60. Ten gevolge van het hoge aantal pannes met dit onderdeel staan er blijkbaar al meer dan 600 units in backorder in Europa waardoor al deze wagens gewoon defect bij de dealer staan zonder enige tussenkomst door KIA of Hyundai in de kosten voor een huurwagen. Naar verluid kan de levering van dit onderdeel zelfs nog maanden op zich laten wachten. Ondanks de eerste tevreden km's, nooit nog KIA. Dit is gewoon compleet gebrek aan klantvriendelijkheid, wat ben je met 7 jaar garantie, als bij het eerste defect blijkt dat er geen beschikbare onderdelen zijn?
Heb hetzelfde gehad en was gefrustreerd dat ik na de 4 dagen van de sleepdienst geen vervangende auto kreeg.marvdd schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 21:18:
Een vraag, zijn er hier nog mensen die diep teleurgesteld zijn in de service van KIA? Reeds 72000km was ik een trotse en tevreden bezitter van een EV6 Gtline AWD, dinsdag vorige week heeft de wagen het na het laden op AC volledig laten afweten. De pechbijstand heeft de wagen nu naar de dealer gebracht, het verdict, een defecte ICCU unit, uit wat opzoekwerk weet ik inmiddels dat er ondanks een eerste terugroepactie nog steeds problemen zijn en er zelfs ernstige risico's aan verbonden zijn. In de VS, Canada en Australia is er zelfs een door de overheid verplichte terugroepactie voor alle op E-GMP platform gebouwde wagens, dus ook Ioniq5 en 6 en de Genesis GV60. Ten gevolge van het hoge aantal pannes met dit onderdeel staan er blijkbaar al meer dan 600 units in backorder in Europa waardoor al deze wagens gewoon defect bij de dealer staan zonder enige tussenkomst door KIA of Hyundai in de kosten voor een huurwagen. Naar verluid kan de levering van dit onderdeel zelfs nog maanden op zich laten wachten. Ondanks de eerste tevreden km's, nooit nog KIA. Dit is gewoon compleet gebrek aan klantvriendelijkheid, wat ben je met 7 jaar garantie, als bij het eerste defect blijkt dat er geen beschikbare onderdelen zijn?
Dan maar zelf eentje gehuurd. Ik had 1 maand verwacht, maar 2 weken was de ICCU vervangen. 700 euro armer en een teleurstellende garantie ervaring rijker.
Het maar geaccepteert en doorgegaan. Wel een discussie met Kia hierover gehad, maar ze verwijzen naar de kleine letters van de garantieregeling en daar staat geen vervangende vervoer tijdens een reparatie onder garantie. Alleen de reparatie is gedekt.
Soms is de reparerende garage coulant en kan je van hun een vervangende auto krijgen, maar je kunt het voorzover ik heb begrepen niet juridisch afdwingen.
Veel sterkte
Dat brand verhaal heb ik al minimaal 3x langs horen komen in de afgelopen jaren.sMoKeFiSh schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 14:30:
[...]
Net contact gehad met de Kia dealer. Nu 3 weken later nog steeds geen enkel idee wanneer de nieuwe ICCU geleverd gaat worden en dus ook geen zicht op eventuele reparatie.
Kia Dealer:
[...]
M'n eerste ingeving was ook dat het een smoes was....Phusebox schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 13:03:
[...]
Dat brand verhaal heb ik al minimaal 3x langs horen komen in de afgelopen jaren.
Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV
Brede publicitaire actie nodig ?;marvdd schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 21:18:
Op Kia Nederland proberen druk te zetten door de landelijke publiciteit te zoeken om het soms gevaarlijke en zeer hinderlijke gebrek aan de Kia EV6 ICCU met een slechte (garantie-)service door extreme leverings- en wachttijden openbaar te maken.
Een publicitaire actie door ingezonden brieven en meldingen te plaatsen bij autobladen (Autoweek, Topgear.nl , ANWB, kranten, klachten sites als Trustpilot of nog breder bij de ACM, de ILT, de RDW, https://www.jdpower.com/.......etc.
Natuurlijk kan een dergelijke actie de waarde van een in te ruilen Kia, EV6 schaden, maar er valt zeker ook iets te winnen.
Dus.....alleen maar (terecht) klagen of er toch iets aan proberen te doen.
PS; Tot op heden zelf heel tevreden met mijn EV6
Als het een brand is lijkt mij dat is toch wel te verifieren is? Daar schrijven gespecialiseerde (lokale) media wel over
Ik had binnen 1 week een nieuwe ICCU. Kia Kooijman Utrecht. Dat was december vorig jaar. Wellicht even anders dealers bellen?sMoKeFiSh schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 14:30:
[...]
Kia Dealer:
[...]
Afgebrande fabriek is ook wat meerdere Hyundai dealers melden, met verwachte levertijden van 6 weken volgens het Ioniq 5 topic. Driekussie in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"
Dus er lijkt inderdaad weer een tekort aan ICCU's te zijn en de reden lijkt ook redelijk consequent te zijn.
Dus er lijkt inderdaad weer een tekort aan ICCU's te zijn en de reden lijkt ook redelijk consequent te zijn.
Dit is te verifiëren, dus daarna feitelijk.Phusebox schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 13:03:
[...]
Dat brand verhaal heb ik al minimaal 3x langs horen komen in de afgelopen jaren.
Heel vervelend als het 3x is, maar het is niet anders.
Dit is de enige die ik kan vinden, in 2023grotegok schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 17:20:
[...]
Dit is te verifiëren, dus daarna feitelijk.
Heel vervelend als het 3x is, maar het is niet anders.
https://www.kedglobal.com...Vaw0K8ZtCFBbrMEELiVxmNJxn
Na in september mijn kia ev6 besteld te hebben, kan ik eindelijk 8 feb ophalen bij de dealer. Ik zit al maanden mee te lezen op dit forum, en ben al veel te weten gekomen over deze auto. In alle opzichten, de goede en de minder goede;) Hartelijk dank daarvoor. En ik hoop nog meer te kunnen leren , en misschien zelfs te delen
Dank voor de tips! Ik heb "haptische feedback" van het stuur uitgezet maar maakte geen verschil. De wielen heb ik voor de zekerheid nog maar even nagetrokken met 130nm op de momentsleutel maar eigenlijk zat er geen speling op de bouten.Bitaktus19 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 15:17:
[...]
Die trilmotor kun je uitzetten (LKA en LDW).
Zit de velg wel goed vast? 800km is wel een leuke afstand om ruimte krijgen op een wielbout die niet goed aangedraaid is.
Heb de video van het issue ook naar de dealer gestuurd maar die blijft stil.. vast druk met iccu problemen

Wat mij betreft een veiligheidsprobleem.rbrt schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 09:04:
[...]
Dank voor de tips! Ik heb "haptische feedback" van het stuur uitgezet maar maakte geen verschil. De wielen heb ik voor de zekerheid nog maar even nagetrokken met 130nm op de momentsleutel maar eigenlijk zat er geen speling op de bouten.
Heb de video van het issue ook naar de dealer gestuurd maar die blijft stil.. vast druk met iccu problemen
Bellen naar de dealer en eisen dat ze plek voor je vrij maken voor het weekend omdat dit de veiligheid van jou in geding brengt. Zo niet dan aangeven dat je naar een vrije dealer gaat en de rekening van onderzoek en eventuele reparatie bij hen in rekening brengt.
Desnoods, als je rechtsbijstandsverzekering hebt, even informeren wat je beste kunt doen.
Stuurhuis kapot, ik heb exact hetzelfde gehad. Maar dan ook echt exact hetzelfde.rbrt schreef op maandag 27 januari 2025 @ 10:49:
Hallo mede-tweakers,
Voor de stoelverstelling, is een schakelaar die vaak kapot gaat, ik ga onderhand voor de vierde binnenkort
[ Voor 5% gewijzigd door Dartlink op 30-01-2025 11:39 ]
Even 2 vraagjes voor de ervaringsdeskundigen hier:
- klopt het dat het locken door je hand op het portier te leggen alleen aan de bestuurskant werkt?
- Hoe kom ik van het opstartscherm waar je op bevestigen moet klikken na starten van de auto af? Ding staat er echt heel lang en heb al een paar keer gehad dat de knop secondenlang grijs bleef waardoor ik hem niet eens weg kon klikken
Ik kan de auto ook afsluiten aan de bijrijderskant. Wel moet ik vrij nauwkeurig met m'n vinger op het streepje drukken. Mijn hele hand erop leggen werkt minder goed.Tomba schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 11:48:
Even 2 vraagjes voor de ervaringsdeskundigen hier:
- klopt het dat het locken door je hand op het portier te leggen alleen aan de bestuurskant werkt?
- Hoe kom ik van het opstartscherm waar je op bevestigen moet klikken na starten van de auto af? Ding staat er echt heel lang en heb al een paar keer gehad dat de knop secondenlang grijs bleef waardoor ik hem niet eens weg kon klikken
Die melding verdwijnt vanzelf na zo'n 10 sec. Tenzij je op bevestigen drukt. Dan is hij direct weg. Dat hij grijs blijft heb ik nog niet ervaren, maar is op dit forum vaker voorbij gekomen. Heb je wel de laatste softwareupdate?
Kun je meteen na het instappen hem direct wegklikken?ThijsR schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:00:
[...]
Die melding verdwijnt vanzelf na zo'n 10 sec. Tenzij je op bevestigen drukt. Dan is hij direct weg. Dat hij grijs blijft heb ik nog niet ervaren, maar is op dit forum vaker voorbij gekomen. Heb je wel de laatste softwareupdate?
Heb zelf ook dat die een paar seconden greyed out is en dat ik hem daarna kan wegklikken.
Veel beroerder is dat het niet lukt om die melding weg te klikken met het OK knopje op je stuur. Dat zou veel sneller en effectiever zijn.
Ah thanks! Ga ik proberen.ThijsR schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:00:
[...]
Ik kan de auto ook afsluiten aan de bijrijderskant. Wel moet ik vrij nauwkeurig met m'n vinger op het streepje drukken. Mijn hele hand erop leggen werkt minder goed.
De melding blijf net bij vertrek op werk echt weer heel lang hangen op
:strip_exif()/f/image/CogIOOkNfqqQIHNP03aKJ2rv.jpg?f=fotoalbum_large)
Bevestigen blijft dan grijs en je kan niets. Echt super irritant. CarPlay doet t op dit moment ook niet valt mij op (muziek komt dan nog uit mijn telefoon) tot bevestigen beschikbaar wordt en ik erop druk.
Als je met software versie de head unit bedoelt; die is idd de laatste versie. Auto zelf niet want is sinds verkoop nog niet bij een dealer geweest (aug 2023)
[ Voor 6% gewijzigd door Tomba op 30-01-2025 16:50 ]
Ik sta eigenlijk altijd - voor mijn geval best lang - te staren naar dat stomme scherm… voegt echt helemaal niks toe imhoizzet3838 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:48:
[...]
Kun je meteen na het instappen hem direct wegklikken?
Heb zelf ook dat die een paar seconden greyed out is en dat ik hem daarna kan wegklikken.
Je bent wel aan het koppelen met een USB-apparaat.... Is dat de boosdoener?Tomba schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 16:48:
[...]
Ah thanks! Ga ik proberen.
[Afbeelding]
Bevestigen blijft dan grijs en je kan niets. Echt super irritant. CarPlay doet t op dit moment ook niet valt mij op (muziek komt dan nog uit mijn telefoon) tot bevestigen beschikbaar wordt en ik erop druk.
KIA EV6 plus advanced; Sonos sub, beam, 3x play5; Asus Zenbook i7-64b-16GB; 10+21 PV Steca/SMA;
Gegarandeerd en dat verklaart ook dat Carplay het nog niet doet. Die staat nl. Op dat UsB apparaatt…Tacovdh schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 17:06:
[...]
Je bent wel aan het koppelen met een USB-apparaat.... Is dat de boosdoener?
Bij duurt het soms ook te lang voordat je op bevestigen kunt klikken. En soms ook niet.
Ik merk dat meer aziatische wagens die ik heb gereden dat hebben (toyota bv)Tomba schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 16:49:
[...]
Ik sta eigenlijk altijd - voor mijn geval best lang - te staren naar dat stomme scherm… voegt echt helemaal niks toe imho
Wellicht is het iets dat in een of ander aziatisch land verolicht is en zijn ze te lui om het af te zetten in europa.
Niet alleen bij Oosterse auto’s helaas.izzet3838 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 18:54:
[...]
Ik merk dat meer aziatische wagens die ik heb gereden dat hebben (toyota bv)
Wellicht is het iets dat in een of ander aziatisch land verolicht is en zijn ze te lui om het af te zetten in europa.
Wetgeving en duidelijk maken van aansprakelijkheid zijn hier de boosdoeners.
Bijna net zo irritant als de doorgeslagen cookie disclaimer/consent waanzin in apps en op internet.
Ik zou graag eenmalig ergens één dikke permanente vink willen kunnen zetten voor dit alles.
Aansprakelijkheid, privacy, alles in 1 keer.
Zou technisch mogelijk moeten zijn met je aan-alles-connected mobiel.
[ Voor 3% gewijzigd door PrimaBB op 30-01-2025 19:07 ]
Ik ben zeker akkoord, maar bij mijn duitse wagens kreeg ik die popups niet iedere keer(vw, audi), mijn polestar had dit trouwens ook niet.PrimaBB schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 19:06:
[...]
Niet alleen bij Oosterse auto’s helaas.
Wetgeving en duidelijk maken van aansprakelijkheid zijn hier de boosdoeners.
Bijna net zo irritant als de doorgeslagen cookie disclaimer/consent waanzin in apps en op internet.
Ik zou graag eenmalig ergens één dikke permanente vink willen kunnen zetten voor dit alles.
Aansprakelijkheid, privacy, alles in 1 keer.
Zou technisch mogelijk moeten zijn met je aan-alles-connected mobiel.
Heb het bij toyota en kia wel gehad, dus vandaar mijn gedachte.
Ik heb vooral gelurkt in dit topic, maar ik meld me toch eventjes af! Morgen gaat de EV6 eruit vanwege een andere baan - toch 2 jaar lang met veel plezier in gereden. Eigenlijk viel alleen de roadtrip van vorige week flink tegen qua laadtijden bij lagere temperaturen, echt bizar veel moeten laden van hier naar Barcelona.
Ik wens jullie nog veel plezier met de EV6 en sterkte voor degenen met een maandagmorgenmodel of andere tegenslagen.
En in het speciaal @Phusebox, ik hoop dat je hart het langer volhoudt dan de EV6.
Ik wens jullie nog veel plezier met de EV6 en sterkte voor degenen met een maandagmorgenmodel of andere tegenslagen.
En in het speciaal @Phusebox, ik hoop dat je hart het langer volhoudt dan de EV6.
per aspera ad astra
Wat bij mij ook wil helpen is op de camera knop te drukken of in de reverse te schakelen (waarmee automatisch de camera aan gaat.Tomba schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 16:48:
[...]
Ah thanks! Ga ik proberen.
[Afbeelding]
Als je met software versie de head unit bedoelt; die is idd de laatste versie. Auto zelf niet want is sinds verkoop nog niet bij een dealer geweest (aug 2023)
GIsteren even getest maar auto gaat echt alleen open en dicht aan de bestuurderskant. In April eerste keer een beurt (wel benieuwd wat ze doen voor bijna 250€ (!!)) dan vraag ik of ze er even naar kijken.ThijsR schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:00:
[...]
Ik kan de auto ook afsluiten aan de bijrijderskant. Wel moet ik vrij nauwkeurig met m'n vinger op het streepje drukken. Mijn hele hand erop leggen werkt minder goed.
[...]
De ICCU update: part 3.
Geheel verrast gisteravond de EV6 kunnen halen met een vervangen ICCU. Er was kennelijk nog iets van een order onderweg. Ze waren niet echt happig op mn vragen over de brand, of ze nu een voorraadje hadden of hoe dit ineens toch zo snel kon. Nou ja, het maakte me ook niet uit, ik ben (tevreden) geholpen
Geheel verrast gisteravond de EV6 kunnen halen met een vervangen ICCU. Er was kennelijk nog iets van een order onderweg. Ze waren niet echt happig op mn vragen over de brand, of ze nu een voorraadje hadden of hoe dit ineens toch zo snel kon. Nou ja, het maakte me ook niet uit, ik ben (tevreden) geholpen
Er is dus nog hoop.......Boel-Shit schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 10:51:
De ICCU update: part 3.
Uitdaging aangegaan;petertenboer schreef op zondag 26 januari 2025 @ 19:08:
Bestand Kia+EV6+LHD+Capacitive+Button+Cover.stl gedownload (virusvrij).
Bestand opgeladen bij 3D on demand met keuze ABS, vulling 20%.
Binnen 3 dagen geleverd a € 5,65 met € 7,95 leveringskosten !!
Print in "acetondampkamer * (100% C₃H₆O) gedurende 50 minuten geplaatst, waarna oppervlak glad en glanzend was**
Bevestigd met 3M dubbelzijdig kleeftape.
Resultaat; visueel zie foto's
Kan nu op de tast met behoud van het zicht op de weg functies in- en uitschakelen.
"Toevallig" functies in- en uitschakelen is verleden tijd.
* Gebruikte RVS rookoventje waarin ik 100 ml 100% C₃H₆O goot en wanden middels magneetjes met keukenpapier bekleedde.
** https://www.rapiddirect.com/nl/blog/abs-acetone-
smoothing/
:strip_exif()/f/image/hL5cpS8miHu2uSJoZPEqoUhi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/euccrC6vQQo6GINMlN2w8TY1.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door 4x4wielen op 31-01-2025 21:07 ]
Zucht.....Phusebox schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 22:33:
Die knoppen is wel het minste probleem van deze auto
Laat ik het anders zeggen, in bijna 3 jaar tijd heb ik nog nooit per ongeluk iets aan of uitgezet middels die knoppen.
Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic