• FCTW
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 14-09 16:44
Hoe kom ik in aanmerking
voor Kia Internationale
Wegenhulpgarantie?
Na aankoop van je Kia krijg je 2 jaar gratis K.I.W., indien je elk jaar of elke 2 jaar
(afhankelijk van onderhoudsinterval) langs komt bij de Kia-dealer of Kia-reparateur om de K.I.W. te verlengen en een nieuwe MijnKia Onderhoudskaart op te halen.

Volgens mij wordt alles verlengd bij onderhoudsbeurt.

[ Voor 8% gewijzigd door FCTW op 28-11-2024 09:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvdHeijden
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 09-01 16:15
Bogey555 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 08:35:
[...]

Ik weet niet of het bij jou het geval is maar als info. Bij mij en een aantal andere mensen was er een probleem met de USB kabel achter de console.(Tussen de aansluiting en de head unit) Apple of Android maakte niet uit, op regelmatige tijdstippen werd de verbinding verbroken. Het is een bekend probleem (slechte contacten en te hoge overgangsweerstand) en bij mij is de kabel geheel vervangen door de dealer. Sindsdien loopt AA als een zonnetje. Ik heb btw ook de AA wireless en die heeft nog nooit problemen gehad.
Hoi,

Even een vraag bij welke dealer heb je dit laten vervangen? Ik heb hetzelfde probleem en ben al een tijd bezig met mijn dealer. Zeeuw&Zeeuw in Delft. Dit geven aan dat het aan een update, kabeltje of aan mijn telefoon ligt. Nieuwe kabel en de nieuwste update geeft geen verbetering. Door de dealer wordt aanngegeven dat het niet aan de auto ligt,
Alvast bedankt!

Grt,
Patrick

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14-09 12:26
FCTW schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:35:
[...]

Moest je iets betalen voor het afslepen?
Nee. (tot nu toe).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R20141016
FCTW schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:35:
Hoe kom ik in aanmerking
voor Kia Internationale
Wegenhulpgarantie?
Na aankoop van je Kia krijg je 2 jaar gratis K.I.W., indien je elk jaar of elke 2 jaar
(afhankelijk van onderhoudsinterval) langs komt bij de Kia-dealer of Kia-reparateur om de K.I.W. te verlengen en een nieuwe MijnKia Onderhoudskaart op te halen.

Volgens mij wordt alles verlengd bij onderhoudsbeurt.
Ja, maar dan krijg je dus de kia basis. De plus en buitenland modules kosten extra geld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Phusebox schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:12:
Dat is ook weer lekker duidelijk van Kia dan. Mijn auto is ook 2,5 jaar oud en de eerstvolgende beurt is in januari. Hoe moet ik dan weten dat ik nu opeens geen dekking meer heb in mijn eigen woonplaats en het buitenland?

Ipv al die spam mails met nutteloze tips konden ze mensen misschien eens inlichten over dit soort zaken.

Sowieso bizar dat ik nu moet gaan betalen terwijl ik netjes alle beurten laat doen. Nog nooit bij geen enkel merk meegemaakt.
Dat had je dus voor de aankoop 2,5 jr geleden al kunnen weten.
Het zou helpen als je voor zo een aankoop diverse voorwaarden doorleest......., zeker bij een prijzige aankoop. 8)
En ach, er zijn maar weinig dingen gratis in het leven........... ;)

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
Solarman schreef op donderdag 28 november 2024 @ 10:22:
[...]

Dat had je dus voor de aankoop 2,5 jr geleden al kunnen weten.
Het zou helpen als je voor zo een aankoop diverse voorwaarden doorleest......., zeker bij een prijzige aankoop. 8)
En ach, er zijn maar weinig dingen gratis in het leven........... ;)
Heb met de dealer gebeld. Die zeggen dat die twee jaar pas vanaf 2024 geldt. Voor mijn auto van 2022 is het drie jaar.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 17:03

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

PvdHeijden schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:40:
[...]

Hoi,

Even een vraag bij welke dealer heb je dit laten vervangen? Ik heb hetzelfde probleem en ben al een tijd bezig met mijn dealer. Zeeuw&Zeeuw in Delft. Dit geven aan dat het aan een update, kabeltje of aan mijn telefoon ligt. Nieuwe kabel en de nieuwste update geeft geen verbetering. Door de dealer wordt aanngegeven dat het niet aan de auto ligt,
Alvast bedankt!

Grt,
Patrick
Mijn dealer , Vaneman Zuidoost heeft exact dezelfde arrogante houding...
Zelf maar een AA wireless dongle gekocht en alle problemen zijn weg

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 13:51
--HOOLIE-- schreef op donderdag 28 november 2024 @ 10:30:
[...]

Die dongle heb je toch op de usb-a poort?
Nu geen problemen, dus dan toch geen poort issue?

Ik had ook met de dongle verbindingsproblemen (haperingen). Wel een poort issue.
Poort en kabelboom erachter onder garantie vervangen.

[ Voor 16% gewijzigd door HansAuutB op 28-11-2024 10:34 ]

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 15:25
[...]

Dat is wel apart, want uiteindelijk gaat die wel over dezelfde fysieke verbinding. Dus dan zou het toch het toestel zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R20141016
Phusebox schreef op donderdag 28 november 2024 @ 10:29:
[...]

Heb met de dealer gebeld. Die zeggen dat die twee jaar pas vanaf 2024 geldt. Voor mijn auto van 2022 is het drie jaar.
Ah dan geldt bij mij dus ook de 3 jaar. Dus volgend jaar wat anders regelen?

• Phusebox
R20141016 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 10:35:
[...]

Ah dan geldt bij mij dus ook de 3 jaar. Dus volgend jaar wat anders regelen?
Voor 40 euro kun je bij de volgende beurt je Pro dekking verlengen, dat is met woonplaats en buitenland.

• Solarman
  • Niet online
[...]

Zoals @HansAuutB en @jouwheld al aangeven kan het niet je USB-A poort zijn als de AA Wireless wel goed werkt.
Dan moet hety aan de gebruikte USB kabel(s) liggen of de telefoon.

Zelf had ik nl. ook problemen met AA Wireless aangesloten.
Bij mij is eerst de software opnieuw geistalleerd.
Daarna de USB-A poort incl. achterliggende kabel.
Beide hadden niet het gewenstde effect.
Daarna is in overleg tussen dealer en KIA de Headunit module vervangen waarna het goed werkte.

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 13:12
petertenboer schreef op woensdag 27 november 2024 @ 17:02:
[...]

Ik kreeg precies hetzelfde terug na mijn melding bij Kia Connect. Aangegeven dat dit niet geholpen heeft en ze zouden het doorsturen naar de Technische afdeling van Kia Connect.

Het Duitse forum is ook vol met deze problemen en het is dus nu gewoon afwachten wanneer ze het aan de server zijde van Kia weer aan de gang krijgen. Na alle meldingen weten we wel zeker dat het bij Kia mis is.
Wat een grap die helpdesk van Kia. Ik krijg ook hetzelfde bericht dat ik m’n systeem moet resetten. Het is toch bijzonder dat ze na 24 uur nog steeds geen idee hebben dat vele gebruikers hier last van hebben en dat een reset van mijn auto het probleem niet gaat oplossen…

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Floppie schreef op donderdag 28 november 2024 @ 12:32:
[...]

Wat een grap die helpdesk van Kia. Ik krijg ook hetzelfde bericht dat ik m’n systeem moet resetten. Het is toch bijzonder dat ze na 24 uur nog steeds geen idee hebben dat vele gebruikers hier last van hebben en dat een reset van mijn auto het probleem niet gaat oplossen…
Is niet helemaal waar.

Vorige netwerkproblemen (paar weken terug) bleef ik geen verbinding krijgen en de rest (in ieder geval hier op Tweakers) had weer wel verbinding of nooit problemen gehad.

Heb uiteindelijk de hele verbinding tussen app en auto moeten verwijderen en opnieuw installeren.

Deze ronde heb ik nergens last van gehad..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jantienus123
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:21
jeroenkb schreef op donderdag 28 november 2024 @ 12:58:
[...]

Is niet helemaal waar.

Vorige netwerkproblemen (paar weken terug) bleef ik geen verbinding krijgen en de rest (in ieder geval hier op Tweakers) had weer wel verbinding of nooit problemen gehad.

Heb uiteindelijk de hele verbinding tussen app en auto moeten verwijderen en opnieuw installeren.

Deze ronde heb ik nergens last van gehad..
Mooi dat jij er deze keer geen last van hebt.
Als het op mijn Android telefoon wél gewoon werkt maar op mijn Apple telefoon niet dan vind ik het toch wel erg lastig te geloven dat ik iets in mijn auto moet gaan resetten hoor.
En dan vind ik het inderdaad ook schandalig dat zo'n helpdesk daar mensen nog steeds mee het bos instuurt.

• bcc111
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 13-09 12:39
Ook bij mij met mijn iPhone hetzelfde probleem.

De reset-actie al eerder uitgevoerd en enkele acties "uitgezet" die bij eerdere (verbindings)problemen tot een oplossing hebben geleid. Helaas zonder enig succes.

Vanochtend de helpdesk hierover geïnformeerd.

Hun reactie: de reset nogmaals (via het dashboard) uitvoeren ....

Bij mij is het overigens wel zo dat app en auto met elkaar blijven communiceren en in de app sprake is van actuele info (dus bijvoorbeeld de gemaakte ritten zijn zichtbaar, de remote-functies doen het ook, de melding van het gereed zijn van het laden volgt, etc.).
Het enige wat niet beschikbaar is is de voertuiginformatie.

• jeroenkb
  • Niet online
Jantienus123 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 13:24:
[...]
Mooi dat jij er deze keer geen last van hebt.
Als het op mijn Android telefoon wél gewoon werkt maar op mijn Apple telefoon niet dan vind ik het toch wel erg lastig te geloven dat ik iets in mijn auto moet gaan resetten hoor.
En dan vind ik het inderdaad ook schandalig dat zo'n helpdesk daar mensen nog steeds mee het bos instuurt.
Tja, dan wacht je totdat het weer wel werkt (of niet)

Blijft grappig hoe men van persoon tot persoon hier anders op reageert.

Heb uiteindelijk anderhalve week geen connectie gehad. Meerdere keren contact met de helpdesk gehad.
Altijd redelijk snel antwoord gekregen. Uiteindelijk dus via de methode zoals aangegeven alles weer werkend.

Bij mij komt nu niet gelijk het woord schandalig naar boven.

Ik denk dat zoiets zich ook wel zal vertalen in de mate waarin men dienstverlening krijgt bij de dealer.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jantienus123
jeroenkb schreef op donderdag 28 november 2024 @ 13:39:
[...]Tja, dan wacht je totdat het weer wel werkt (of niet)

Blijft grappig hoe men van persoon tot persoon hier anders op reageert.

Heb uiteindelijk anderhalve week geen connectie gehad. Meerdere keren contact met de helpdesk gehad.
Altijd redelijk snel antwoord gekregen. Uiteindelijk dus via de methode zoals aangegeven alles weer werkend.

Bij mij komt nu niet gelijk het woord schandalig naar boven.

Ik denk dat zoiets zich ook wel zal vertalen in de mate waarin men dienstverlening krijgt bij de dealer.......
Het is zeker niet zo ik geduldig ga zitten wachten zonder iets te doen.
Ik heb de Remote connectie volledig verwijderd in de auto waarna ik het hele entertainment systeem weer opnieuw moest instellen. Ik ben naar de garage geweest waar ze een soft-reset hebben uitgevoerd via het kleine knopje op het bedieningspaneel. Ik heb met de helpdesk gebeld. Ik heb een ticket gelogd waarna ik te horen krijg dat ik een reset moet uitvoeren terwijl ik al heb aangegeven dat ik dat al had gedaan.
En als ik dan hier en op het "Duitse forum" lees dat diverse mensen hetzelfde probleem hebben en ook alleen bij de IOS app en niet bij Android. Dat mijn auto gewoon alles mooi doorgeeft aan de Android app,

En als ik dan lees dat de Kia helpdesk mensen nog steeds adviseert om een reset op hun auto uit te voeren ?
Tja, dan vind ik dat inderdaad niet echt professioneel overkomen en eigenlijk wel schandalig voor zo'n groot merk.

Ik heb er gewoon een schurfthekel aan als een helpdesk mensen allerlei zaken lokaal laat doen (met alle gevolgen van dien) terwijl ze zouden moeten kunnen weten dat het probleem hoogstwaarschijnlijk bij henzelf zit.

Ik heb mijn auto net 5 weken en had op dat gebied toch wel iets meer professionaliteit verwacht want ook deze Remote service hoort wat mij betreft gewoon te werken in 2024 bij een auto van 60K.

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:12
Bij mij (ios) is het "Status" tabblad in de app leeg. Maar de rest van de functionaliteit (e.g. voorverwarmen, charge limieten aanpassen) werkt wel gewoon. Is dat bij anderen ios gebruikers ook zo - of hebben jullie helemaal geen app functionaliteit?

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:24
greg-a schreef op donderdag 28 november 2024 @ 14:33:
Bij mij (ios) is het "Status" tabblad in de app leeg. Maar de rest van de functionaliteit (e.g. voorverwarmen, charge limieten aanpassen) werkt wel gewoon. Is dat bij anderen ios gebruikers ook zo - of hebben jullie helemaal geen app functionaliteit?
Jep hier exact hetzelfde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 17:03

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Solarman schreef op donderdag 28 november 2024 @ 11:00:
[...]

Zoals @HansAuutB en @jouwheld al aangeven kan het niet je USB-A poort zijn als de AA Wireless wel goed werkt.
Dan moet hety aan de gebruikte USB kabel(s) liggen of de telefoon.

Zelf had ik nl. ook problemen met AA Wireless aangesloten.
Bij mij is eerst de software opnieuw geistalleerd.
Daarna de USB-A poort incl. achterliggende kabel.
Beide hadden niet het gewenstde effect.
Daarna is in overleg tussen dealer en KIA de Headunit module vervangen waarna het goed werkte.
Ik had met diverse originele kabels last van oververhitting en het wegvallen van de verbinding. (als ik dezelfde kabels gebruikte bij opladen of data transfer met de pc was er niks aan de hand)

Nu met een wireless dongle bijna nergens last meer van.
"Slechts" nog 1 a 2 keer per week dat ik de dongle erin en eruit moet halen voor er connectie ontstaat.

Voor mij dus een aanzienlijke verbetering

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

• Jantienus123
Bij mij hetzelfde inderdaad. Er is dus wel degelijk een connectie met de auto.
Alleen de tab "Voertuigstatus" blijft leeg in de Kia Connect app op mijn iPhone. Ook na een manuele update.

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 13:12
Jantienus123 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 14:42:
[...]

Bij mij hetzelfde inderdaad. Er is dus wel degelijk een connectie met de auto.
Alleen de tab "Voertuigstatus" blijft leeg in de Kia Connect app op mijn iPhone. Ook na een manuele update.
Dit heb ik ook nogmaals gemeld aan de Kia helpdesk.
Ik krijg dit terug:
“ Hartelijk dank voor je reactie.

Ik begrijp je frustratie! Ook wij zien natuurlijk graag dat alles voor onze app gebruikers goed werkt. Wij raden echter eerst altijd de reset aan, gezien dit vaak al zorgt voor een oplossing. Graag wil ik je dan ook adviseren eerst de auto te resetten. Excuses voor het ongemak.”

Ik wacht wel tot het weer werkt. Het is even onhandig, maar ik voel er weinig voor om te gaan resetten en m’n instellingen kwijt te zijn.

• MacFan
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 08:02
Bij mij ook precies hetzelfde probleem, tot nu toe verdwenen alle connectie problemen steeds na een paar uur, duurt nu wel erg lang.

EV6 Plus RWD - MY23 & Renault Megane E-Tech Optimum Charge Evolution - MY 24

• GHorsie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 23:11
Floppie schreef op donderdag 28 november 2024 @ 15:08:
[...]

Dit heb ik ook nogmaals gemeld aan de Kia helpdesk.
Ik krijg dit terug:
“ Hartelijk dank voor je reactie.

Ik begrijp je frustratie! Ook wij zien natuurlijk graag dat alles voor onze app gebruikers goed werkt. Wij raden echter eerst altijd de reset aan, gezien dit vaak al zorgt voor een oplossing. Graag wil ik je dan ook adviseren eerst de auto te resetten. Excuses voor het ongemak.”

Ik wacht wel tot het weer werkt. Het is even onhandig, maar ik voel er weinig voor om te gaan resetten en m’n instellingen kwijt te zijn.
Kan het zijn dat dit komt door die update van laatst? De Android app is toen ge-update en de laadsnelheid wordt nu getoond. Ik las dat de iOS app niet ge-update was en ook deze informatie niet toonde. Misschien is er nu dus een mismatch tussen de server en de app

Update:
Hahaha, en nu start ik mijn Android app op en krijg ik gelijk een melding:

Remote control is not available due to a problem with relevant data

[ Voor 7% gewijzigd door GHorsie op 28-11-2024 16:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12:36
Niet alleen Kia heeft er last van, ook de IONIQ 5 heeft hetzelfde probleem met het niet weergeven van de voertuiginformatie.

• Jantienus123
Tolga07 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 17:04:
Niet alleen Kia heeft er last van, ook de IONIQ 5 heeft hetzelfde probleem met het niet weergeven van de voertuiginformatie.
Ook alleen in de Apple IOS app ?

• petertenboer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-09 20:14
PvdHeijden schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:40:
[...]

Hoi,

Alvast bedankt!

Grt,
Patrick
Laat ze dit filmpje maar zien: https://youtu.be/326U3NhwMnM?si=gJ2iEeQKj7l26Jph

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Jantienus123 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 14:01:
[...]

Het is zeker niet zo ik geduldig ga zitten wachten zonder iets te doen.
Ik heb de Remote connectie volledig verwijderd in de auto waarna ik het hele entertainment systeem weer opnieuw moest instellen. Ik ben naar de garage geweest waar ze een soft-reset hebben uitgevoerd via het kleine knopje op het bedieningspaneel. Ik heb met de helpdesk gebeld. Ik heb een ticket gelogd waarna ik te horen krijg dat ik een reset moet uitvoeren terwijl ik al heb aangegeven dat ik dat al had gedaan.
En als ik dan hier en op het "Duitse forum" lees dat diverse mensen hetzelfde probleem hebben en ook alleen bij de IOS app en niet bij Android. Dat mijn auto gewoon alles mooi doorgeeft aan de Android app,

En als ik dan lees dat de Kia helpdesk mensen nog steeds adviseert om een reset op hun auto uit te voeren ?
Tja, dan vind ik dat inderdaad niet echt professioneel overkomen en eigenlijk wel schandalig voor zo'n groot merk.

Ik heb er gewoon een schurfthekel aan als een helpdesk mensen allerlei zaken lokaal laat doen (met alle gevolgen van dien) terwijl ze zouden moeten kunnen weten dat het probleem hoogstwaarschijnlijk bij henzelf zit.

Ik heb mijn auto net 5 weken en had op dat gebied toch wel iets meer professionaliteit verwacht want ook deze Remote service hoort wat mij betreft gewoon te werken in 2024 bij een auto van 60K.
Relax: functionaliteiten werken nog - en je kunt nog rijden. Het gaat gefixt worden.

[ Voor 9% gewijzigd door king_dude op 29-11-2024 07:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12:36
Jantienus123 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 18:54:
[...]
Ook alleen in de Apple IOS app ?
Alleen in IOS app inderdaad. Denk zelf dat het te maken heeft met versie verschil tussen Android en iOS, waarom de update op iOS lang op zich laat wachten....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• petertenboer
Tolga07 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 20:55:
[...]

Alleen in IOS app inderdaad. Denk zelf dat het te maken heeft met versie verschil tussen Android en iOS, waarom de update op iOS lang op zich laat wachten....
Zoiets zal het inderdaad wel zijn.
Maar wat ik slecht vind bij Kia is de wijze van NIET communiceren. Ze zijn heel goed in zichzelf promoten, maar om klanten te informeren als iets niet werkt, ho maar.

Hebben ze ons ooit geïnformeerd over het verwijderen van de “snelweg vermijden” functie of het weghalen van de dienst “soundhound”, ooit voorlichting gehad wat te doen als je een ICCU failure hebt, of in een zombie modus blijven hangen, mogelijke12 Volt problematiek benoemen?

En nu zou het toch heel eenvoudig zijn om de I-phone gebruikers in de app te berichten (andere bedrijven kunnen dat ook) wat er aan de hand is en dat er een oplossing komt.

Ik weet, het is geen ramp, maar communiceren over zaken naar de personen die mede verantwoordelijk zijn voor het betalen van je hypotheek zou zoveel beter voelen. Al dit soort ervaringen spelen wel mee bij een volgende aanschaf van mijn auto.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
petertenboer schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 08:54:
[...]

Ik weet, het is geen ramp, maar communiceren over zaken naar de personen die mede verantwoordelijk zijn voor het betalen van je hypotheek zou zoveel beter voelen. Al dit soort ervaringen spelen wel mee bij een volgende aanschaf van mijn auto.
Dan blijft er heel weinig keus over als ik een hoop van de andere topics over EV's mag geloven als het gaat om de kwaliteit van de app en de communicatie vanuit het merk ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jantienus123
king_dude schreef op donderdag 28 november 2024 @ 20:55:
[...]

Relax: functionaliteiten werken nog - en je kunt nog rijden. Het gaat gefixt worden.
Fair point. :)
Gelukkig geen problemen met de auto zelf, die rijdt echt super !

Ik kreeg vanmorgen deze update vanuit Kia Connect support:
"Onze collega's van het technisch support team zijn druk bezig dit probleem met de status updates op te lossen. Zij verwachten dit uiterlijk vandaag opgelost te hebben. Wij willen je dan ook vragen nog even geduld te hebben. Onze excuses voor het ongemak. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:13

henri8096

BIM is not a software!

Jantienus123 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 09:36:
[...]
"Onze collega's van het technisch support team zijn druk bezig dit probleem met de status updates op te lossen. Zij verwachten dit uiterlijk vandaag opgelost te hebben. Wij willen je dan ook vragen nog even geduld te hebben. Onze excuses voor het ongemak. "
In ieder geval erkenning *O* dat is al heel wat.

edit:

Update 12.00u:
Bij mij werkt het weer!

[ Voor 6% gewijzigd door henri8096 op 29-11-2024 12:29 ]

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
Ik heb eerder deze week mijn banden + velgen laten vervangen (winterset). Ik kreeg gisteren alleen een TPMS error; er wordt geen bandendruk uitgelezen. Het nieuwe setje heeft TPMS sensoren. het betreft een velgenset van de Ioniq 5.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PrimaBB
  • Registratie: Juni 2018
  • Nu online
greg-a schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 11:00:
Ik heb eerder deze week mijn banden + velgen laten vervangen (winterset). Ik kreeg gisteren alleen een TPMS error; er wordt geen bandendruk uitgelezen. Het nieuwe setje heeft TPMS sensoren. het betreft een velgenset van de Ioniq 5.

Ik zou zeggen dat deze sensoren compatible zijn met de EV6, maar dit kan je alleen zeker weten als je te typenrs weet/op zoekt.

Hoe lang zijn je ritjes geweest? Het herkennen/inleren kan ff duren.

Of misschien is het issue dat je de sensoren hergebruikt.

Zijn de TPMS sensoren opnieuw 'ingeleerd'?
Ik neem aan dat de bandenboer bij installeren dit gedaan heeft voor je.

Hoe oud zijn de sensoren?
Na jaar of 3-5 zullen ze 'op' zijn (battery).
Zou te zien moeten zijn met juiste apparatuur of door bandenboer.

Dan kan er ook nog eea stuk zijn gegaan met overzetten van banden. Die sensoren zijn enorm gevoelig.

Ik zou terug gaan naar je bandenboer en hen vragen. Dat is denk ik makkelijker dan afgaan op speculatieve reacties van het forum hier. :)

Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geronnimo87
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:10
De IOS app werkt terug! (Bij mij in ieder geval toch).. de status wordt terug binnengetrokken!

Voor sommigen een ramp, voor mij een kleine hindernis maar toch blij dat het (hier althans) opgelost is..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• blb4
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:42
Geronnimo87 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 14:57:
De IOS app werkt terug! (Bij mij in ieder geval toch).. de status wordt terug binnengetrokken!

Voor sommigen een ramp, voor mij een kleine hindernis maar toch blij dat het (hier althans) opgelost is..
En voor mij was de grootste ergernis dat ‘t er hier post na post over gaat terwijl ik nergens last van had 😀

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 14:22
blb4 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 15:11:
[...]

En voor mij was de grootste ergernis dat ‘t er hier post na post over gaat terwijl ik nergens last van had 😀
Dan had je er toch last van :+

Het lijkt wel of de auto nu sneller reageert. 10 seconden om de auto te openen vanuit de app is denk ik een record. Als de sessie eenmaal actief is komt het sluiten van de auto met 2 seconden al aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantienus123
Geronnimo87 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 14:57:

Bij mij werkt het inderdaad ook weer in de Apple Kia Connect app. Zelfs zonder een reset in de auto >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropie
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 14-09 21:23
Gistermiddag deed de app het weer normaal,heb verder geen reset ofzo gedaan,de garage nog wel gebeld eerder die dag maar die wisten nergens van😵‍💫

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• petertenboer
Ik vind het wel zo correct om hier ook even te melden dat ik gistermiddag een persoonlijke mail ontving van Kia Connect. Hierin vermeldt dat de technische problemen waren opgelost en de dienst statusupdate weer beschikbaar was.

Toch netjes van Kia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
greg-a schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 11:00:

Had ik ook bij het wisselen van de banden. Bleek sensor defect. Dit moeten ze ff uitlezen en repareren. Duurt een uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
De Ideale Man schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 21:43:
[...]

Had ik ook bij het wisselen van de banden. Bleek sensor defect. Dit moeten ze ff uitlezen en repareren. Duurt een uur.
Bij mij moeten ze nog ingeleerd /gekoppeld worden. Volgens Kwik fit kan alleen de dealer dat. Dus hopen op een goedwillende dealer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 22-08 18:15
greg-a schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 22:01:
[...]

Bij mij moeten ze nog ingeleerd /gekoppeld worden. Volgens Kwik fit kan alleen de dealer dat. Dus hopen op een goedwillende dealer.
Bijzonder allemaal. Zelf heb ik 2 sets niet originele velgen voor zomer en winterbanden aangeschaft . Ook 8 Tpms sensoren gekocht voor €74 per set. Deze zelf gemonteerd. Deze hoefde gelukkig niet ingeleerd te worden want deze waren al aangepast aan de EV6. Ze werkten na een paar kilometer en ook nu weer na het wisselen naar de winter wielen. Hopelijk wil de dealer helpen als ze zelf 275€ voor een setje vragen.

[ Voor 17% gewijzigd door Wiliyama op 01-12-2024 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13-09 13:01
Ik heb bijna bij elke 11/22kWh paal dat als ik er alleen sta alles prima werkt. Zodra er een andere auto komt te staan stopt mijn auto met laden

Gister in parkeergarage. Ik sta te laden bij een eneco lader. Volgensmij van Alfen. Ik stond alleen aan de paal. Na een uurtje ofzo zegt de app laden volgens schema voltooid. Na 5 min was die weer gestart.
Uur later weer de melding en bij terugkomt bij de auto gaf de lader een rood kruis op mijn poort aan. Er stond inmiddels ook een auto naast.

Zal dat toch iets met mijn auto zijn dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wakkie
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13-09 21:50
Vorige winter velgen (niet KIA) bij mijn plaatselijke Bandencentrum gekocht incl. TPMS sensoren. Werkten meteen (wel een paar km rijden om de bandenspanning in het cluster te zien). Vorige week weer de zomerbanden voor de winterbanden gewisseld. Geen probleem met het zien van de bandenspanning, wederom te zien na een aantal km’s.

EV6 77.4kWh GT-Line RWD Snow White Pearl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
sgouman schreef op zondag 1 december 2024 @ 08:42:
Zal dat toch iets met mijn auto zijn dan?
Of je staat aan een gekoppeld laadplein.
Wanneer er teveel vraag is kan het zijn dat er plots minder dan 6A beschikbaar is en stopt jouw voertuig met laden om (als alles goed gaat) het laden terug te hervatten wanneer er terug meer dan 1,4 kW beschikbaar is.

Wanneer je voornamelijk gaat laden op dezelfde locaties is dat een mogelijkheid.
Wanneer je het echt op iedere laadlocatie hebt is de kans miniem dat het allemaal laadpleinen zijn.
Wat jij beschrijft heb ik alleen voor bij laden op de parkeerplaats van de werkgever. Daar staan een 50-tal laadpalen wiens beschikbaar vermogen op elkaar zijn afgesteld. Is er veel vraag schiet het niet op in beschikbaar vermogen.
Op andere locaties (met tot tien 22 kW laadpalen met dubbele aansluiting) nog niet voorgehad. Dan wordt er steeds op 11 kW geladen.

[ Voor 40% gewijzigd door IvoB2 op 01-12-2024 08:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13-09 13:01
IvoB2 schreef op zondag 1 december 2024 @ 08:54:
[...]
Of je staat aan een gekoppeld laadplein.
Wanneer er teveel vraag is kan het zijn dat er plots minder dan 6A beschikbaar is en stopt jouw voertuig met laden om (als alles goed gaat) het laden terug te hervatten wanneer er terug meer dan 1,4 kW beschikbaar is.

Wanneer je voornamelijk gaat laden op dezelfde locaties is dat een mogelijkheid.
Wanneer je het echt op iedere laadlocatie hebt is de kans miniem dat het allemaal laadpleinen zijn.
Wat jij beschrijft heb ik alleen voor bij laden op de parkeerplaats van de werkgever. Daar staan een 50-tal laadpalen wiens beschikbaar vermogen op elkaar zijn afgesteld. Is er veel vraag schiet het niet op in beschikbaar vermogen.
Op andere locaties (met tot tien 22 kW laadpalen met dubbele aansluiting) nog niet voorgehad. Dan wordt er steeds op 11 kW geladen.
Er waren 8 palen met 2 poorten per paal. Een paar waren er zelfs al klaar en aan het wachten. Andere auto's laden wel gewoon prima op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimaBB
  • Registratie: Juni 2018
  • Nu online
Wiliyama schreef op zondag 1 december 2024 @ 00:23:
[...]

Bijzonder allemaal. Zelf heb ik 2 sets niet originele velgen voor zomer en winterbanden aangeschaft . Ook 8 Tpms sensoren gekocht voor €74 per set. Deze zelf gemonteerd. Deze hoeven niet ingeleerd te worden want deze zijn al aangepast aan de EV6. Werken gewoon na paar kilometer en ook nu weer na het wisselen naar de winter wielen. Hopelijk wil de dealer helpen als ze zelf 275€ voor een setje vragen.
Er zijn inderdaad sensoren die al ‘voorbereid’ zijn al ‘ingeleerd’ zijn.
Deze werken na montage, mits compatibel natuurlijk.

Er zijn dus ook varianten die nog niet ingeleerd zijn.

Dit weet ik omdat ik zelf een keer velgen en sensoren voor de EV6 had gekocht, waarna bij mijn bandenboer bleek dat de sensoren niet ingleerd waren. Dat moest nog gebeuren.

Als een bandenboer niet ingeleerde sensoren niet wil/kan inleren betekent dit meestal dat ze de juiste apparatuur niet hebben of geen zin hebben :)

Mijn bandenboer stuurde me keurig naar een collega met wel de juiste apparatuur. Zelf hadden ze niet de nieuwste versie welke mijn sensoren type ondersteunt.

Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrt
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 08:34
Hallo allen,
Wij kunnen woensdag onze gt-line ophalen en een extra set 19" velgen + winterbanden liggen al klaar

Nu vroeg ik me af of slotbouten tegenwoordig nog nodig zijn? De auto staat bij ons op de oprit achter een hek, maar je zal de auto maar treffen op vakantie zonder wielen..

Worden lease auto's met slotbouten geleverd?

dino-vrij! Kia EV6 GT-Line 77kWh, 10.200 WP op Fronius 7kW, Panasonic 9kW T-CAP warmtepomp voor de bollenschuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
rbrt schreef op maandag 2 december 2024 @ 09:26:
Hallo allen,
Wij kunnen woensdag onze gt-line ophalen en een extra set 19" velgen + winterbanden liggen al klaar

Nu vroeg ik me af of slotbouten tegenwoordig nog nodig zijn? De auto staat bij ons op de oprit achter een hek, maar je zal de auto maar treffen op vakantie zonder wielen..

Ik heb ze wel gekocht. Standaard zit dit er niet op, bij lease naar mijn weten ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
Van de verschillende leaseauto's van verschillende leasemaatschappijen die ik de laatste jaren al reed was er geen een met slotbouten.
Lijkt me ook geen probleem met lease want dan heb je een mobiliteitsgarantie.
(Niet dat ik het in de praktijk al ooit heb meegemaakt dat de wielen onder mijn auto verdwenen waren.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
Denk niet dat de EV velgjes erg populair zijn, van de VAG/BMW zijn ze veel populairder.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrt
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 08:34
Bedankt voor de snelle reacties!
The Wizard schreef op maandag 2 december 2024 @ 09:37:
Denk niet dat de EV velgjes erg populair zijn, van de VAG/BMW zijn ze veel populairder.
Grappig dat je dat zegt, bij mijn Golf GTE uit 2016 zaten er inderdaad standaard slotbouten bij vanuit de lease (altijd leuk bij de winterbanden wissel 8)7 ) , de huidige Kia Niro uit 2020 inderdaad niet

Ik denk dat ik het dan achterwege laat, ook omdat ze vrij duidelijk in het zicht zitten en je dan altijd die ene bout ziet. Het is overigens wel echt een EV velg (zit standaard op de facelift van de EV6). Dat waren namelijk de goedkoopste.. (10% korting vanuit de dealer op de webshop prijs)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vh5HohJ1jGhpCya8LGkSWdAQSKk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wNFvCAZXCmB9AZ9wq8axG0pd.jpg?f=fotoalbum_large

dino-vrij! Kia EV6 GT-Line 77kWh, 10.200 WP op Fronius 7kW, Panasonic 9kW T-CAP warmtepomp voor de bollenschuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
rbrt schreef op maandag 2 december 2024 @ 09:48:
Bedankt voor de snelle reacties!

[...]

Grappig dat je dat zegt, bij mijn Golf GTE uit 2016 zaten er inderdaad standaard slotbouten bij vanuit de lease (altijd leuk bij de winterbanden wissel 8)7 ) , de huidige Kia Niro uit 2020 inderdaad niet

Ik denk dat ik het dan achterwege laat, ook omdat ze vrij duidelijk in het zicht zitten en je dan altijd die ene bout ziet. Het is overigens wel echt een EV velg (zit standaard op de facelift van de EV6). Dat waren namelijk de goedkoopste.. (10% korting vanuit de dealer op de webshop prijs)

[Afbeelding]
Ja, en die velgen zijn echt niet populair van de dievengilde, die hebben niet zoveel met aerodynamica :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
Hallo allen,

Wie wil nou in hemelsnaam velgen van de EV6?
(Maar ik heb me ook slotbouten aan laten smeren.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
HansAuutB schreef op maandag 2 december 2024 @ 10:42:
[...]
Wie wil nou in hemelsnaam velgen van de EV6?
Smaken verschillen en persoonlijk zie ik niets verkeerd aan de velgen van de EV6.
Ook lekker makkelijk in onderhoud.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 22-08 18:15

Ik zelf zou me geen zorgen maken. De laatste jaren ben ik naar veel landen geweest waar regelmatig wielen gestolen worden. Nergens last van gehad. Ik moet er wel bij zeggen dat de auto in mijn garage stond omdat ik met het vliegtuig was gegaan.... :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• REMNET
  • Laatst online: 14:18
xxander968 schreef op zondag 24 november 2024 @ 22:34:
Per 1 januari wil ik overstappen naar Tibber. Er is hier in het verleden al meer over geschreven maar ik wil graag weten hoe de ervaringen nu zijn met de integratie van Tibber en de EV6. Mijn laadpaal is van zappi, die lijkt me de makkelijkste optie, maar ik weet niet of dat dan ook werkt met grid rewards. Wie kan me vertellen hoe de combi Tibber met de EV6 werkt? Ik ben benieuwd naar de betrouwbaarheid en het gebruiksgemak. Omdat ik meestal met 1x per week laden uitkom kan ik redelijk kiezen wanneer er geladen moet worden.
ik heb Tibber met grid rewards (sinds eind mrt 24) je moet er goed op letten dat er een vertrektijd in de Tibber app staat die klopt wat dat is zijn uitgangspunt om te laden. verder zal je zie dat er veelvuldig (echt veel) gestart en gestopt wordt met laden en dit is alleen maar kosten gerelateerd. zoals b.v. okt j.l. combinatie grid rewards en veel wind/zon lage prijzen hele maand gereden >2200km voor maar 0,47 cent inclusief alles (EB, BTW, abonnee kosten, geen netwerkkosten)
bij mij een combi van EV6 en Wallbox, EV6 leest alleen maar status uit van de accu zodat het kan rekenen met het benodigde vermogen. 1 opmerking niet altijd kloppen de getallen die in de app staan maar per maand wel. grid rewards tot nu toe 31okt €129,- minder kosten gehad.

snip, niet de bedoeling

[ Voor 4% gewijzigd door We Are Borg op 02-12-2024 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
REMNET schreef op maandag 2 december 2024 @ 14:54:
[...]

ik heb Tibber met grid rewards (sinds eind mrt 24) je moet er goed op letten dat er een vertrektijd in de Tibber app staat die klopt wat dat is zijn uitgangspunt om te laden. verder zal je zie dat er veelvuldig (echt veel) gestart en gestopt wordt met laden en dit is alleen maar kosten gerelateerd. zoals b.v. okt j.l. combinatie grid rewards en veel wind/zon lage prijzen hele maand gereden >2200km voor maar 0,47 cent inclusief alles (EB, BTW, abonnee kosten, geen netwerkkosten)
bij mij een combi van EV6 en Wallbox, EV6 leest alleen maar status uit van de accu zodat het kan rekenen met het benodigde vermogen. 1 opmerking niet altijd kloppen de getallen die in de app staan maar per maand wel. grid rewards tot nu toe 31okt €129,- minder kosten gehad.
snip
Bedoel je echt € 0,0047 of € 0,47?
Igv het eerste mooi goedkoop, maar Igv het laatste vlgs mij heel duur.

Door de frequente starts geen probleem met je 12v?

[ Voor 5% gewijzigd door We Are Borg op 02-12-2024 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
REMNET schreef op maandag 2 december 2024 @ 14:54:
[...]
hele maand gereden >2200km voor maar 0,47 cent inclusief alles (EB, BTW, abonnee kosten, geen netwerkkosten)
Begrijp ik nu goed dat je voor 2200 km geladen hebt (rare eenheid, normaal stel je dat in kWh) voor een totaalkost van 0,47 cent?
Beetje conservatief gerekend heb je dan een 440 kWh geladen voor 0,47 cent all in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:44
IvoB2 schreef op maandag 2 december 2024 @ 19:34:
[...]

Begrijp ik nu goed dat je voor 2200 km geladen hebt (rare eenheid, normaal stel je dat in kwh) voor een totaalkost van 0,47 cent?
Beetje conservatief gerekend heb je dan een 440 kWh geladen voor 0,47 cent all in?
Zo lees ik het ook, ik ben even gaan kijken op de site van tibber(aangezien we dat niet in BE hebben) volgens mij krijg je een bepaalde vergoeding voor het systeem te laten aansluiten.

Dan gaat de app bepalen wanneer je de wagen wel en niet gaat opladen.

Hiervoor krijg je dan een vergoeding/korting ik denk iets van een 40-50€pm.

Los daarvan betaal je wel kosten 6 euro pm voor de diensten en daarna nog nettarieven, ik veronderstel dat deze niet zijn meegerekend in die prijs en die de totaalprijs iets minder gunstig zullen maken.

Wellicht zal Tibber vooral met die prijs gooien aangezien dat de illusie creërt dat je (nog) goedkoper uit bent.

Wel blijft het zeker met oog op de toekomst een revolutionair systeem in mijn ogen, ook vele malen beter dan het capaciteitstarief wat wij nu hebben.

Ik heb een tijdje een dynamisch cintract geprobeerd, maar het probleem was dat als ik met vol vermogen zou gaan laden op de momenten dat de stroom goedkoop was het capaciteitstarief veel te hoog werd, wat onnozel is want er is effectief een te hoge hoeveelheid stroom op het net...

Als iedereen slim zou gaan laden en dat systeem ook nog eens centraal zou worden aangestuurd zouden ev's heel het elektriciteitsnet kunnen balanceren...

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REMNET
  • Laatst online: 14:18
IvoB2 schreef op maandag 2 december 2024 @ 19:34:
[...]

Begrijp ik nu goed dat je voor 2200 km geladen hebt (rare eenheid, normaal stel je dat in kWh) voor een totaalkost van 0,47 cent?
klopt 2200 km gereden op thuis lading ±370kWh voor in totaal €0.47 all in geen netwerkkosten wegens SAP meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
izzet3838 schreef op maandag 2 december 2024 @ 20:20:
[...]
Wel blijft het zeker met oog op de toekomst een revolutionair systeem in mijn ogen, ook vele malen beter dan het capaciteitstarief wat wij nu hebben.
Een systeem waar de eindconsument de leverancier en de netbeheerder niets moet betalen lijkt me idd zeer revolutionair maar op termijn vooral onhoudbaar
Goed voor EA en de uitzonderingen op de regel maar wanneer iedereen daar in meegaat is het doorgaans uit met de pret. Energieleveranciers en netbeheerders zijn doorgaans geen VZW's.

Zoals je weet betaal ik ook niets voor laden, integendeel ik verdien er nog op. Maar ik maak me niet de illusie dat dit weggelegd is voor iedereen noch dat dit blijft duren. Er is altijd iemand die uiteindelijk de rekening moet betalen en dat kan alleen wanneer een minderheid er gebruik van maakt en de rest braaf blijft betalen. Het omgekeerde lukt meestal niet.

Om toch een beetje OT te blijven: onze EV6 werd ook deels betaald door de belastingbetalers. :+

[ Voor 27% gewijzigd door IvoB2 op 03-12-2024 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmyOfQueens
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-09 22:48
Momenteel een probleempje met mijn EV6.
Na thuiskomst van de training aan een publieke lader hier in de wijk gehangen.
Ging meteen laden, niets aan de hand.
Toevallig check in net even in de app hoe ver hij al is, wat ik eigenlijk normaal nooit doe, maar zie opeens dat de status niet meer "Charging" is.
Ik loop net naar die paal en zie inderdaad dat de paal weer beschikbaar is en dus niet aan het laden is.

Oke paal zal wel stuk ziijn ofzo, ik probeer een andere.
Maar ook bij de andere 4! palen hier in de buurt hetzelfde probleem: hij begint gewoon met laden maar na 10 seconden stopt hij ermee en is de paal weer beschikbaar.
Iemand enig idee wat dit probleem kan zijn?
Ik moet morgen nogal wat kilometers maken, dus hopelijk gaat snelladen dan wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ArmyOfQueens schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 23:28:
Toevallig check in net even in de app hoe ver hij al is, wat ik eigenlijk normaal nooit doe, maar zie opeens dat de status niet meer "Charging" is.
Ik loop net naar die paal en zie inderdaad dat de paal weer beschikbaar is en dus niet aan het laden is.

Maar ook bij de andere 4! palen hier in de buurt hetzelfde probleem: hij begint gewoon met laden maar na 10 seconden stopt hij ermee en is de paal weer beschikbaar.
Ik moet morgen nogal wat kilometers maken, dus hopelijk gaat snelladen dan wel goed.
Heb je een laad planning ingesteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petertenboer
Vanochtend de nieuwe Connect App voor de IPhone geüpdatet. De voertuig instellingen zijn ook hier niet meer te veranderen via de app.

Voor mij niet zo spannend, maar wie het niet wil moet dus niet updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmyOfQueens
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-09 22:48
Phusebox schreef op woensdag 4 december 2024 @ 02:19:
[...]

Heb je een laad planning ingesteld?
Nee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:34

Wat ik een keer gehad heb, is dat er een laadsessie was blijven open staan, bij palen van die operator mocht ik niet laden want er was maar één sessie toegestaan. Misschien even bellen met de helpdesk van je laadpas, miscommunicatie kunnen ze zien wat er aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papa73
  • Laatst online: 26-04 09:16
Vanochtend een melding dat er nieuwe systeem en navigatiesoftware in 2025 beschikbaar kwam, met daarbij een te scannen QR code met verwijzing naar de KIA Connect app.. Melding weggedrukt en daarna weggereden, echter deed daarna de verwarming het niet meer. Nooit problemen mee gehad. Iemand anders dit ook meegemaakt al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
Papa73 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 08:46:
Vanochtend een melding dat er nieuwe systeem en navigatiesoftware in 2025 beschikbaar kwam, met daarbij een te scannen QR code met verwijzing naar de KIA Connect app.. Melding weggedrukt en daarna weggereden, echter deed daarna de verwarming het niet meer. Nooit problemen mee gehad. Iemand anders dit ook meegemaakt al?
Welk bouwjaar van je Kia?
En nee, niet meegemaakt tot nu toe.

De relatie met je verwarming lijkt mij onlogisch en vreemd, maar met software weet je het nooit 😏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:39
Ik zag die melding ook, maar ik kan er niks over vinden wat het is of gaat zijn. Heeft iemand dat wel kunnen achterhalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magicstar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 09:38
petertenboer schreef op woensdag 4 december 2024 @ 07:11:
Vanochtend de nieuwe Connect App voor de IPhone geüpdatet. De voertuig instellingen zijn ook hier niet meer te veranderen via de app.

Voor mij niet zo spannend, maar wie het niet wil moet dus niet updaten.
Zojuist geupdate (IOS) en ik kan nu ook de laadsnelheid zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 14:22
1Mark schreef op woensdag 4 december 2024 @ 09:05:
[...]

Ik zag die melding ook, maar ik kan er niks over vinden wat het is of gaat zijn. Heeft iemand dat wel kunnen achterhalen?
Gisteren kreeg ik een mail dat ik mijn twee OTA updates verbruikt heb en dat ik me voor kan bereiden op de nieuwe update van 'begin 2025' door alvast nieuwe OTA updates aan te schaffen in de Kia connect store. mogelijk is zo'n zelfde soort melding ook auto's getoond?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-08 11:48
Vanochtend een melding dat er nieuwe systeem en navigatiesoftware in 2025 beschikbaar kwam
Ik moest gisteren wel de Navigation Updater (Windows) updaten maar die was ook al een poosje niet geopend geweest. Niet zo gek dus.
In mijn ervaring gebeurt zo'n update meestal vlak voordat er een software/map update uitkomt. Maar het is ook zo dat ik het ding pas start als ik hier lees dat er een update aan komt. :+

Hoe dan ook, dit is sinds ik de KIA heb (dec '21) de eerste keer dat (in mijn beleving) een update op deze manier aangekondigd wordt. En ook nogal vrij ruim van tevoren met een vage ETA.

Ik krijg het gevoel dat ze bij KIA dachten: we hebben niets te melden maar moeten even een berichtje uit doen, het is al zo lang stil geweest....

Niet dat ik zo iets zou doen bij mijn klanten hoor, zo steek ik natuurlijk niet in elkaar O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 12:21

alwinus

Tweaked

xxander968 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 09:24:
[...]

Gisteren kreeg ik een mail dat ik mijn twee OTA updates verbruikt heb en dat ik me voor kan bereiden op de nieuwe update van 'begin 2025' door alvast nieuwe OTA updates aan te schaffen in de Kia connect store. mogelijk is zo'n zelfde soort melding ook auto's getoond?
Ook gekregen. Even op doorgeklikt. Je kan 2 OTA updates aanschaffen voor 1050 NOK (leuk noorse kronen) maar dat is dus 90 euro! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 15:25
alwinus schreef op woensdag 4 december 2024 @ 11:51:
[...]

Ook gekregen. Even op doorgeklikt. Je kan 2 OTA updates aanschaffen voor 1050 NOK (leuk noorse kronen) maar dat is dus 90 euro! :o
WOW, ik moet denk een handeltje beginnen om voor 30 euro de infotainmentsystemen van EV6 eigenaren te updaten. Investering is één USB-stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:14

Laatst ook gehad, auto laadde niet meer, kreeg unknown vehicle erros in de Kia Connect app na een paar tellen. Snelladen werkte ook niet meer. Bleek dat de ICCU defect was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Ik loop sowieso nog minimaal 1 update achter en mis helemaal niks. Sterker nog ik zie het menu van Kia nooit, alles via Android Auto. Dus betalen voor update ga ik al zeker niet doen.

Krijg je waarschijnlijk kaarten die evengoed achter lopen en drie nieuwe natuur geluidjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiorano
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:02
Phusebox schreef op woensdag 4 december 2024 @ 13:07:
Ik loop sowieso nog minimaal 1 update achter en mis helemaal niks. Sterker nog ik zie het menu van Kia nooit, alles via Android Auto. Dus betalen voor update ga ik al zeker niet doen.

Krijg je waarschijnlijk kaarten die evengoed achter lopen en drie nieuwe natuur geluidjes.
Fijne positieve bijdrage met nieuwe informatie.

:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Fiorano schreef op woensdag 4 december 2024 @ 13:15:
[...]

De informatie is dat je naar mijn mening niks mist al zou je niet updaten. Kia voegt nauwelijks waarde toe met updates, soms worden er zelfs dingen uit gesloopt zonder aankondiging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:57
Fiorano schreef op woensdag 4 december 2024 @ 13:15:
[...]

Volgens mij gewoon een feitelijke bijdrage. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Phusebox schreef op woensdag 4 december 2024 @ 13:17:
[...]

De informatie is dat je naar mijn mening niks mist al zou je niet updaten. Kia voegt nauwelijks waarde toe met updates, soms worden er zelfs dingen uit gesloopt zonder aankondiging.
Akkoord, het zullen vooral map updates en laadpaalen zijn lijkt me.

Zeker nu bijna alle wagens in het gamma ccnc hebben lijkt dat hun main focus.

Jammer voor dingen als wireless aa en manual precon zou ik graag willen betalen namelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
izzet3838 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 14:13:
[...]

Akkoord, het zullen vooral map updates en laadpaalen zijn lijkt me.

Zeker nu bijna alle wagens in het gamma ccnc hebben lijkt dat hun main focus.

Jammer voor dingen als wireless aa en manual precon zou ik graag willen betalen namelijk.
Laadpalen gaan via de Kia Live mogelijkheid, dat scheelt, gelukkig maar, die wijzigen nog meer dan de wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:39
izzet3838 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 14:13:
[...]

als manual preconditioning er is maakt de rest me niks meer uit om eerlijk te zijn. Zolang de USB-carplay interface maar blijft werken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
1Mark schreef op woensdag 4 december 2024 @ 14:59:
[...]

als manual preconditioning er is maakt de rest me niks meer uit om eerlijk te zijn. Zolang de USB-carplay interface maar blijft werken :)
Ja hier ook sinds kort een ai box, werkt redelijk goed en kan ik tenminste een adres ingeven tijdens het rijden...

Manueel preconnen en dan ook met minder dan 20% accu zou me wel heeeel gelukkig maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greg-a
izzet3838 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 15:18:
[...]

Ja hier ook sinds kort een ai box, werkt redelijk goed en kan ik tenminste een adres ingeven tijdens het rijden...

Manueel preconnen en dan ook met minder dan 20% accu zou me wel heeeel gelukkig maken.
wat bedoel je met "een adres ingeven tijdens het rijden" dat werkt toch gewoon op de kia navigatie...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
greg-a schreef op woensdag 4 december 2024 @ 16:06:
[...]
wat bedoel je met "een adres ingeven tijdens het rijden" dat werkt toch gewoon op de kia navigatie...?
Werkt doorgaans zelfs feilloos spraakgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
greg-a schreef op woensdag 4 december 2024 @ 16:06:
[...]

Niet als je waze wilt gebruiken, ik gebruik de kia navi eigenlijk enkel als ik een laadstop nodig heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
EV Odessey stopt ermee, want hij heeft met pijn in z'n hart de EV6 verkocht.
"The best car ever."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
Oei, er kon al weinig vrolijkheid af in "the best car ever", dat belooft dus voor de toekomst. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
HansAuutB schreef op woensdag 4 december 2024 @ 17:44:
EV Odessey stopt ermee, want hij heeft met pijn in z'n hart de EV6 verkocht.
"The best car ever."
Wat was de reden dan?

Edit: net gekeken. Hij wil nog maar 1 auto en gaat van een EV6 en Zoë naar een EV3.

Als je dan geld wil besparen had je naar mijn idee beter alleen de EV6 kunnen houden... Dus beetje raar om dan "de beste auto ooit" weg te doen.

[ Voor 33% gewijzigd door Phusebox op 04-12-2024 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blb4
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:42
blb4 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 01:09:
Heeft iemand hier ook een probleem met de levering / montage van een (13 polige) trekhaakbekabeling bij MY25? Ik heb de mijne afgelopen woensdag geleverd gekregen zonder de juiste connectiebox oid want volgens de dealer is deze anders dan voor het vorige model en niet leverbaar bij Kia op dit moment.
Update: vandaag is dan eindelijk de trekhaakbekabeling aangesloten. Zodra 't wat beter weer is ga ik 't ff testen.

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
Samen met z'n vrouw 1 auto: de EV3 GT-line.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
HansAuutB schreef op woensdag 4 december 2024 @ 18:01:
[...]

Samen met z'n vrouw 1 auto: de EV3 GT-line.
Ik heb het net gezien. Vreemde redenatie. Zeker gezien hoeveel geld je weggooit aan afschrijving op de EV6, en dan weer op de EV3.

Dus hoe dit geld besparen is, is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsjohan
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Phusebox schreef op woensdag 4 december 2024 @ 18:03:
[...]

Ik heb het net gezien. Vreemde redenatie. Zeker gezien hoeveel geld je weggooit aan afschrijving op de EV6, en dan weer op de EV3.

Dus hoe dit geld besparen is, is mij een raadsel.
Misschien anticiperend op de mrb die er aan komt? De ev3 zal vast een stukje lichter zijn. Het zou ook niet mijn keuze zijn overigens…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
itsjohan schreef op woensdag 4 december 2024 @ 18:17:
[...]

Misschien anticiperend op de mrb die er aan komt? De ev3 zal vast een stukje lichter zijn. Het zou ook niet mijn keuze zijn overigens…
Ik heb geen idee over wegenbelasting in het VK...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher
  • Laatst online: 10:09

Reacher

oldschool

Phusebox schreef op woensdag 4 december 2024 @ 17:56:
[...]

Wat was de reden dan?

Edit: net gekeken. Hij wil nog maar 1 auto en gaat van een EV6 en Zoë naar een EV3.

Als je dan geld wil besparen had je naar mijn idee beter alleen de EV6 kunnen houden... Dus beetje raar om dan "de beste auto ooit" weg te doen.
Niet alle keuzes zijn rationeel.

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsjohan
  • Nu online
Phusebox schreef op woensdag 4 december 2024 @ 18:19:
[...]

Ik heb geen idee over wegenbelasting in het VK...
Oops, dat had ik ff gemist. of toch teveel vanuit mijn eigen overheid/land geredeneerd. Of allebei eigenlijk :-)
Pagina: 1 ... 404 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic