Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:02
Per 1 januari wil ik overstappen naar Tibber. Er is hier in het verleden al meer over geschreven maar ik wil graag weten hoe de ervaringen nu zijn met de integratie van Tibber en de EV6. Mijn laadpaal is van zappi, die lijkt me de makkelijkste optie, maar ik weet niet of dat dan ook werkt met grid rewards. Wie kan me vertellen hoe de combi Tibber met de EV6 werkt? Ik ben benieuwd naar de betrouwbaarheid en het gebruiksgemak. Omdat ik meestal met 1x per week laden uitkom kan ik redelijk kiezen wanneer er geladen moet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23:37
xxander968 schreef op zondag 24 november 2024 @ 22:34:
Per 1 januari wil ik overstappen naar Tibber. Er is hier in het verleden al meer over geschreven maar ik wil graag weten hoe de ervaringen nu zijn met de integratie van Tibber en de EV6. Mijn laadpaal is van zappi, die lijkt me de makkelijkste optie, maar ik weet niet of dat dan ook werkt met grid rewards. Wie kan me vertellen hoe de combi Tibber met de EV6 werkt? Ik ben benieuwd naar de betrouwbaarheid en het gebruiksgemak. Omdat ik meestal met 1x per week laden uitkom kan ik redelijk kiezen wanneer er geladen moet worden.
Als je toch wilt/kunt kiezen en slechts 1x per week laadt, kun je toch net zo makkelijk het laden plannen via de KIA Connect app?
Dat laatste gaat dan weer niet als het gaat om meerdere momenten binnen een dag; alleen aaneengesloten periode.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
HansAuutB schreef op zondag 24 november 2024 @ 22:44:
[...]

Als je toch wilt/kunt kiezen en slechts 1x per week laadt, kun je toch net zo makkelijk het laden plannen via de KIA Connect app?
Dat laatste gaat dan weer niet als het gaat om meerdere momenten binnen een dag; alleen aaneengesloten periode.
Tibber werkt met dynamische tarieven/uurprijzen. Slim laden op de voordeligste momenten kan de zappi laadpaal beter dan de auto. Maar als Kia zelf aangestuurd kan worden vanuit Tibber kan er eventueel ook bij lokale netcongestie gestopt worden. Daar zitten vergoedingen aan vast, zogenaamde gridrewards. Daarom ben ik op zoek naar ervaringen met Tibber klanten specifiek met de EV6.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Wiliyama schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 21:03:
Inmiddels 74000 km gereden. De OBD scanner geeft een SOH aan van 93,8%. Onderlinge afwijking tussen de cellen is 0,0V. Dat is prima. Hoeveel verlies geeft de OBD scanner bij jullie aan? Ik denk dat het niet heel slecht is, maar ik had minder verlies verwacht. Is dat vrij normaal of is dat geen exacte weergave en is een uitgebreide meting door een bedrijf alleen nauwkeurig. Ik ben benieuwd.
124k gereden, SoH 95.1, 3/4 van alle laadpogingen via snelladen - nergens naar kijkend.
Onderlinge afwijking fluctueert (rust_vol, rust_leeg, laden). SoH carscanner komt overeen met werkelijkheid (doorgemeten accu).

Ik heb 1 rotte cel (cel 97), zichtbaar in scanner. BMS reageert hierop door los van degradatie extra buffer te nemen -> met koude weer van afgelopen dagen stopt (langzamer rijden) auto bij 14% accu / 39 km rijden.
Dealer heeft garantieclaim lopen bij Kia NL hiervoor.

Cel 97 uit een still van filmpje carscanner
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eg3c1ivENTffdWgHvCJ5MbTm6KA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EKo12c4Na7Hr0k2SpTneEU1r.jpg?f=fotoalbum_large

Het is prima techniek. Kan tegen een stootje en gemiddelde gebruiker kan er lang mee doorrijden.

[ Voor 3% gewijzigd door king_dude op 25-11-2024 02:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12-09 06:36
king_dude schreef op maandag 25 november 2024 @ 02:53:
[...]

124k gereden, SoH 95.1, 3/4 van alle laadpogingen via snelladen - nergens naar kijkend.
Onderlinge afwijking fluctueert (rust_vol, rust_leeg, laden). SoH carscanner komt overeen met werkelijkheid (doorgemeten accu).

Ik heb 1 rotte cel (cel 97), zichtbaar in scanner. BMS reageert hierop door los van degradatie extra buffer te nemen -> met koude weer van afgelopen dagen stopt (langzamer rijden) auto bij 14% accu / 39 km rijden.

[Afbeelding]

Het is prima techniek. Kan tegen een stootje en gemiddelde gebruiker kan er lang mee doorrijden.
Hallo King Dude,

Ik heb deze 2e EV6 nu een maand , is een occasion van een jaar met 16 K aan kilometers. Zou jij een keer tijd hebben en bereid zijn om mijn accu eens te meten. Ik klaag niet over verbruik of bereik maar ben erg benieuwd of deze accu correct is. Ik heb er niet genoeg verstand van, maar misschien zou jij mij hier eens mee willen helpen of iemand anders die bereid is om dat eens te doen? Er lag in deze auto bij ophalen wel een verlengkabel van zo'n ODB stekker. Zou ook wel zo'n ODB stekker willen kopen, maar misschien kan jij of is iemand bereid me uit te leggen hoe je dat meet? Maar ik denk dus dat de vorige eigenaar dit ook al eens gedaan heeft? :)

[ Voor 3% gewijzigd door marc4547 op 25-11-2024 07:29 ]

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 22-08 18:15
[...]

[Afbeelding]

Bedankt voor de uitgebreide reactie. Wel bijzonder die verschillen. Bij mij geen cel verschil. Bijna altijd thuis 3 fase AC geladen. Meestal tussen 20 en 82%. Enkele keer DC geladen en heel zelden tot 100% daarna meteen vertrokken. Kan zijn dat degradatie gaat verminderen na verloop van tijd. Inderdaad blijkbaar goede techniek. Wel of niet 'voorzichtig' laden heeft weinig invloed uitgaande van deze 2 uitslagen. Vooralsnog geen paniek voor mij. Als ik dit lineair doorbereken naar een degradatie van 30% dan kan ik nog 360.000 km rijden, dat zijn voor mij 12 jaar, alvorens de accu capaciteit teruggelopen is naar 54kW. Maar zo mathematisch werkt het natuurlijk niet. Ik ga uit van 15 jaar en 4 tot 450.000 kM. Wie weet!!???? 😏
Het is wat het is.

[ Voor 9% gewijzigd door Wiliyama op 25-11-2024 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
HansAuutB schreef op zondag 24 november 2024 @ 22:44:
[...]
Waarom niet?
Je kan, zelfs binnen eenzelfde dag, toch meerdere laadsessies plannen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:11

The Wizard

Moderator Mobile
Wiliyama schreef op maandag 25 november 2024 @ 08:59:
[...]

Bedankt voor de uitgebreide reactie. Wel bij bijzonder die verschillen. Bij mij geen cel verschil. Bijna altijd thuis 3 fase AC geladen. Meestal tussen 20 en 82%. Enkele keer DC geladen en heel zelden tot 100% daarna meteen vertrokken. Kan zijn dat degradatie gaat verminderen. Inderdaad blijkbaar goede techniek. Wel of niet 'voorzichtig' laden heeft weinig invloed uitgaande van deze 2 uitslagen. Vooralsnog geen paniek. Het is wat het is.
Degradatie is altijd hoog in het begin van de accu leeftijd, dat stabiliseert. Uit meerdere testen is gebleken dat DC laden nauwelijks meetbare extra degradatie met zich meebrengt op de langere termijn.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
IvoB2 schreef op maandag 25 november 2024 @ 09:35:
[...]

Waarom niet?
Je kan, zelfs binnen eenzelfde dag, toch meerdere laadsessies plannen?
Ja, maar toch niet binnen 1 planning? Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Ik weet niet precies wat je met één planning bedoelt.
Maar je kan binnen een dag gewoon verschillende tijdsessies met telkens een verschillend vermogen inplannen.
Wat niet kan is dat een afzonderlijke sessie kleiner is dan een kwartier.

[ Voor 3% gewijzigd door IvoB2 op 25-11-2024 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
IvoB2 schreef op maandag 25 november 2024 @ 10:31:
Ik weet niet precies wat je met één planning bedoelt.
Nu een planning voor de komende 24 uur (of woensdag de hele dag of ...) in 1x instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Dat kan - zelfs onbeperkt in de tijd - maar dan moet je telkens wanneer je het vermogen wil wijzigen een ander tijdsblok aanmaken waarbij een tijdsblok met verschillend vermogen niet kleiner dan 15 min. kan zijn.

Maar dat is eigen aan de Alfen Connect app (die in voortdurende ontwikkeling is) en niet aan de EV6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
IvoB2 schreef op maandag 25 november 2024 @ 11:36:
Dat kan - zelfs onbeperkt in de tijd - maar dan moet je telkens wanneer je het vermogen wil wijzigen een ander tijdsblok aanmaken waarbij een tijdsblok met verschillend vermogen niet kleiner dan 15 min. kan zijn.

Maar dat is eigen aan de Alfen Connect app (die in voortdurende ontwikkeling is) en niet aan de EV6.
Dat wil toch niet in de KIA Connect app?
Zo ja, please show me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
HansAuutB schreef op maandag 25 november 2024 @ 12:14:
Dat wil toch niet in de KIA Connect app?
Zo ja, please show me.
Dan zal je moeten wachten tot half februari. :)
De Kia App werkt nl. niet wanneer de laadpaal van de stroom is.

Ergens slingert er op dit forum waarschijnlijk nog een screenshot rond van die uitvoering. :)

[ Voor 14% gewijzigd door IvoB2 op 25-11-2024 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elhovo
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19:44
Mijn USB-A poort, (voor Android Auto) heeft kuren: meestal krijg ik geen verbinding (meerdere kabels geprobeerd) en wordt ook een USB stick met MP3-tjes niet herkend. Ik weet dat dit een bekend probleem is. Zijn dealers al zover dat ze het erkennen en de boel openmaken om de connectoren goed vast te zetten, of is er nog gesteggel met Kia voordat ze tot actie overgaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAuutB
Elhovo schreef op maandag 25 november 2024 @ 12:23:
Mijn USB-A poort, (voor Android Auto) heeft kuren: meestal krijg ik geen verbinding (meerdere kabels geprobeerd) en wordt ook een USB stick met MP3-tjes niet herkend. Ik weet dat dit een bekend probleem is. Zijn dealers al zover dat ze het erkennen en de boel openmaken om de connectoren goed vast te zetten, of is er nog gesteggel met Kia voordat ze tot actie overgaan?
Bij mij is poort plus kabelboom vervangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
[...]

[Afbeelding]

Wat bedoel je met langzamer rijden? Als de accu leger wordt dan neemt het max vermogen wel af, maar pas onder de 5% is het echt goed waarneembaar, bij 0% is dat nog ca 65 kW.

Hier nu 60.000 km gereden, SOH nog op 100%, ben dus nog niet door de bruto buffer heen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y4czf_sSWB7DEu53HcrWShYDP44=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vROw5MNuD3ja0cMK9ToYvhU0.jpg?f=fotoalbum_large

Cellen zijn hier heel stabiel, rij ook rustig tot 0% door, laagste is 3,98V, hoogste 4,00V.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pls3qqId6huT__mtcdhAdrvyc4s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MKW9Nke6KhEcmT4nOHHqs21I.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brobbie
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 27-11-2024
Hallo allen,

Kan iemand mij zeggen wanneer je de icoon krijgt voor je batterij te preconditioneren in de Kia Connect app? Ik heb op iPhone en op androïde geprobeerd maar krijg deze niet zichtbaar. Mijn Kia ev6 heb ik in gebruik van 11/2023 (heb er wel 18maanden op moeten wachten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:33
brobbie schreef op maandag 25 november 2024 @ 20:44:
Hallo allen,

Kan iemand mij zeggen wanneer je de icoon krijgt voor je batterij te preconditioneren in de Kia Connect app? Ik heb op iPhone en op androïde geprobeerd maar krijg deze niet zichtbaar. Mijn Kia ev6 heb ik in gebruik van 11/2023 (heb er wel 18maanden op moeten wachten)
Volgens mij krijg je die alleen als je de facelift model hebt (2025)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-09 21:37
Zo...afgelopen weekend opdracht gegeven om de nieuwe leaseauto te bestellen.
Het wordt een 84kW RWD Plus Advanced in de kleur Wolf Gray en een afneembare trekhaak.

Ben benieuwd hoe lang het gaat duren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
The Wizard schreef op maandag 25 november 2024 @ 20:29:
[...]

Wat bedoel je met langzamer rijden?
Schildpadje en afnemende snelheid langzaam tot 0. Rede hiervan is de optelsom zoals ik eerder benoemde. Ik ben 1) door reserve heen ivm degradatie, en 2)een rotte cel zorgt voor extra opschuiven limiet.
Voor dat laatste loopt nu een claim.

Netjes hoor! Ik heb dat ook erg lang gehad. Been there done that ;). Uit mijn posts kun je herleiden dat ik er ook ‘gebruik’ van heb gemaakt om te testen en hier te delen - net als jij 👍👍.
Geniet ervan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:12
Voor de lane assist zijn er toch de 2 achterste buitenste parkeersensoren he?
Of zijn er ook nog anderen want de lane Assist had deze morgen geen zin...

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
izzet3838 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 06:50:
Voor de lane assist zijn er toch de 2 achterste buitenste parkeersensoren he?
Of zijn er ook nog anderen want de lane Assist had deze morgen geen zin...
Lane assist werkt alleen op de frontcamera in de voorruit.

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glas86
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22:17
HansAuutB schreef op maandag 25 november 2024 @ 13:26:
[...]

Bij mij is poort plus kabelboom vervangen.
Weliswaar heb ik een Niro-EV maar na wat aandringen bij de dealer en meerdere bezoekjes te hebben gebracht hebben ze uiteindelijk bij mij de USB-A aansluiting vervangen en sindsdien geen uitval meer gehad van AA.

Gewoon aandringen bij de dealer en anders een beetje vervelend worden met een vriendelijke toon :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiorano
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 16:04
Solarman schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 09:57:
[...]

Lane assist werkt alleen op de frontcamera in de voorruit.
Misschien verwarring met de dode hoek? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Fiorano schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:22:
[...]

Misschien verwarring met de dode hoek? :)
De dode hoek detectie werkt op radarblokken die achter de bumper zitten. (Die zie je dus niet zitten).
De parkeersensoren zijn inderdaad alleen om de afstand tot een object te meten zoals bij parkeren, ze hebben ook maar een beperkte meetrange.
Maar ja, er zitten inderdaad zoveel controle items op de auto dat je best wel het beeld kwijt kan zijn wat nu wat doet. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Solarman schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:29:
[...]

De dode hoek detectie werkt op radarblokken die achter de bumper zitten. (Die zie je dus niet zitten).
De parkeersensoren zijn inderdaad alleen om de afstand tot een object te meten zoals bij parkeren, ze hebben ook maar een beperkte meetrange.
Maar ja, er zitten inderdaad zoveel controle items op de auto dat je best wel het beeld kwijt kan zijn wat nu wat doet. ;)
Ik heb een Renault Megane gehad die wel de parkeersensoren (op de hoeken) gebruikte voor dode hoek detectie. Waardeloos systeem, helft van de tijd werd er niks gedetecteerd. Gelukkig zijn het allemaal radarunits tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Solarman schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:29:
[...]

Ok dus als mijn lane assist(groen stuurtje op dash) het niet goed doet, welke sensor moet ik dan schoonmaken :D ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 15:17

henri8096

BIM is not a software!

izzet3838 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 15:25:
[...]

Ok dus als mijn lane assist(groen stuurtje op dash) het niet goed doet, welke sensor moet ik dan schoonmaken :D ?
Je voorruit (camera) . . . . . . :)

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
izzet3838 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 15:25:
[...]

eerste vraag is natuurlijk, wat doet ie precies niet goed.
Blijft het stuurtje grijs of schakelt het steeds tussen grijs/groen of krijg je de melding dat het niet beschikbaar is?

Het kan zijn dat er dampaanslag tussen de camera en de ruit zit of heeft gezeten. Is een fenomeen wat meer is voorgekomen.
Is alles gewoon schoon en het werkt nog niet dan gaat er wat anders fout en lijkt me een vraag aan de dealer op zjn plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:07

ChillPascal

In the end...

Voor het verhelpen van een storing rijdt mijn Model 3 niet meer en zal ik de komende weken een EV6 rijden. Ik krijg de app echter niet gekoppeld, deze blijft draaien na het scannen van de QR-code óf na het invoeren van de VIN. Ik verwacht dat dit te maken heeft met het feit dat het een leenauto betreft?

Hoe dan ook; met deze koude periode zou ik de auto 's ochtends graag voorverwarmen. In dit topic lees is dat je dat kunt instellen via de mobiele app. Echter kan ik in het menu's van de auto deze instellingen niet vinden. Klopt het dat voorverwarmen van het interieur alleen is in te stellen via de mobiele app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 16:25
The Wizard schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 12:34:
[...]

Ik heb een Renault Megane gehad die wel de parkeersensoren (op de hoeken) gebruikte voor dode hoek detectie. Waardeloos systeem, helft van de tijd werd er niks gedetecteerd. Gelukkig zijn het allemaal radarunits tegenwoordig.
Gelukkig is de EV6 dan wel beter maar die mist ook de nodige auto's in de dode hoek.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jouwheld
  • Laatst online: 12-09 15:25
ChillPascal schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 16:52:
Voor het verhelpen van een storing rijdt mijn Model 3 niet meer en zal ik de komende weken een EV6 rijden. Ik krijg de app echter niet gekoppeld, deze blijft draaien na het scannen van de QR-code óf na het invoeren van de VIN. Ik verwacht dat dit te maken heeft met het feit dat het een leenauto betreft?

Hoe dan ook; met deze koude periode zou ik de auto 's ochtends graag voorverwarmen. In dit topic lees is dat je dat kunt instellen via de mobiele app. Echter kan ik in het menu's van de auto deze instellingen niet vinden. Klopt het dat voorverwarmen van het interieur alleen is in te stellen via de mobiele app?
Als die in de buurt van je huis staat zou je hem remote kunnen starten met je sleutel, dan gaat die ook verwarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 09-09 08:30
@ChillPascal Zijn alle vorige app-koppelingen verwijderd voor die auto? anders dat eerst even doen, en dan opnieuw proberen de app te koppelen aan de auto.

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Phusebox schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 17:01:
[...]

Gelukkig is de EV6 dan wel beter maar die mist ook de nodige auto's in de dode hoek.
Dat is wel bewust, het snelheidsverschil moet een bepaalde waarde hebben, staat volgens mij ook in de handleiding. De Kia werkt niet anders dan bij andere auto's die ik heb gehad.

Vandaag auto voor zijn 60.000 km beurt geweest. De rechterhandgrepen worden vervangen ivm kraakgeluiden. De binnenkant van de achteruitrijcamera is schoongemaakt, zat een vlekje in het midden (door condens vermoed ik). Ze hoorden niet het kraakje linksvoor bij langzaam wegrijden en sturen naar links, maar daar kijken ze de volgende keer bij het vervangen van de handgrepen nogmaals na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
The Wizard schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 17:05:
[...]

Dat is wel bewust, het snelheidsverschil moet een bepaalde waarde hebben, staat volgens mij ook in de handleiding. De Kia werkt niet anders dan bij andere auto's die ik heb gehad.

Vandaag auto voor zijn 60.000 km beurt geweest. De rechterhandgrepen worden vervangen ivm kraakgeluiden. De binnenkant van de achteruitrijcamera is schoongemaakt, zat een vlekje in het midden (door condens vermoed ik). Ze hoorden niet het kraakje linksvoor bij langzaam wegrijden en sturen naar links, maar daar kijken ze de volgende keer bij het vervangen van de handgrepen nogmaals na.
Ik heb diezelfde kraak, maar geen idee bij welke richting. Merk het meestal bij naar rechts sturen volgens mijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Phusebox schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 17:07:
[...]

Ik heb diezelfde kraak, maar geen idee bij welke richting. Merk het meestal bij naar rechts sturen volgens mijn.
Het klinkt als een rubber, het is ook niet zo duidelijk hoorbaar, alleen als je er op let.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
The Wizard schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 17:09:
[...]

Het klinkt als een rubber, het is ook niet zo duidelijk hoorbaar, alleen als je er op let.
Bij mij alleen bij lage snelheid, als je na parkeren wegrijd en volledige stuuruitslag hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Phusebox schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 17:10:
[...]

Bij mij alleen bij lage snelheid, als je na parkeren wegrijd en volledige stuuruitslag hebt.
Ja, bij mij ook, en het is erger als je dan bijv. ook van een stoep afrijdt/door een gat gaat.

[ Voor 14% gewijzigd door The Wizard op 26-11-2024 17:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
The Wizard schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 17:10:
[...]

Ja, bij mij ook, en het is erger als je dan bijv. ook van een stoep afrijdt/door een gat gaat.
Jep. Mijn onderhoud staat gepland begin januari. Als jij eerder iets weet hou ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

[...]

Hey ik heb dat ook, maar nu ineens pas sinds een week (na een jaar eigendom). Het klinkt inderdaad als rubber, maar zie niks in de wielkasten.

Heb het idee dat het gewoon slechte banden zijn waarbij het profiel wat "klappert" als ze koud zijn bij volledig insturen (heb de Nexen banden eronder), maar dat is maar mn eerste indruk. Weet niet of anderen het hebben met andere banden.

[ Voor 4% gewijzigd door Bosmonster op 26-11-2024 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Bosmonster schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 17:28:
[...]

Hey ik heb dat ook, maar nu ineens pas sinds een week (na een jaar eigendom). Het klinkt inderdaad als rubber, maar zie niks in de wielkasten.

Heb het idee dat het gewoon slechte banden zijn waarbij het profiel wat "klappert" als ze koud zijn bij volledig insturen (heb de Nexen banden eronder), maar dat is maar mn eerste indruk. Weet niet of anderen het hebben met andere banden.
Dat geluid ken ik, dat is het "stuiteren/hobbelen" van de band over een gladde vloer. Onze Megane Electric heeft dat ook. Ik heb nu de winterbanden er weer onder zitten en daar is het probleem gewoon ook aanwezig, zit in de ophanging of stuurinrichting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Vaak betreft het een slecht toplager van de veerpoot.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qhEjCEs8dcTRYJALBHzVNQ34phM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/kigjBlQSG6E11bOuZpLLjX3R.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:57

PeaceNlove

Deugleuter

jouwheld schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 17:02:
[...]

Als die in de buurt van je huis staat zou je hem remote kunnen starten met je sleutel, dan gaat die ook verwarmen.
Huh, die is nieuw voor me, hoe doe je dat met de sleutel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• izzet3838
PeaceNlove schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 18:43:
[...]

Huh, die is nieuw voor me, hoe doe je dat met de sleutel?
Eerst op het slotje duwen en dan de knop met de cirkel ingedrukt houden.

Probleem is dat enkel wat kleine lampjes aanspringen, dus je krijgt geen duidelijke feedback of het wel of niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elhovo
Phusebox schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 17:01:
[...]

Mmm, in de rechtse dode hoek mist-ie inderdaad wel eens iets, maar links lijkt-ie erg betrouwbaar (zeg ik die nog maar een maand EV6 rijdt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Elhovo schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 19:41:
[...]

Mmm, in de rechtse dode hoek mist-ie inderdaad wel eens iets, maar links lijkt-ie erg betrouwbaar (zeg ik die nog maar een maand EV6 rijdt).
Quote uit de handleiding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e_zyzA3IJPW9WrqmZupSgDkPY0A=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/KfVqZiTgss1BZT42c20A48zq.png?f=user_large

Hij mist het niet, hij vind het gewoon niet interessant genoeg om je te informeren :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
izzet3838 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 18:45:
[...]

Eerst op het slotje duwen en dan de knop met de cirkel ingedrukt houden.

Probleem is dat enkel wat kleine lampjes aanspringen, dus je krijgt geen duidelijke feedback of het wel of niet werkt.
Het lampje in de spiegel voor dodehoek detectie gaat kort aan. Als je weet waarnaar te kijken is het easy. Ik gebruik deze methode met name in de zomer.

Van te voren klimaat instellen zoals je het wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
king_dude schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 20:36:
[...]

Het lampje in de spiegel voor dodehoek detectie gaat kort aan. Als je weet waarnaar te kijken is het easy. Ik gebruik deze methode met name in de zomer.

Van te voren klimaat instellen zoals je het wilt hebben.
Inderdaad, maar das helaas het enige, je moet hem dan ook kunnen zien wat soms tricky is.

Ik bedoelde dat de koplampen bv niet aangaan ofzo, je moet dus echt heel goed kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:57

PeaceNlove

Deugleuter

Thanks, ik sta met de voorkant van de auto richting huis geparkeerd, dus de spiegels zie ik niet, kan wel in domoticz valideren of de laadpaal stroom aan het leveren is, maar ja dan kan ik eigenlijk net zo goed de app pakken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
PeaceNlove schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 21:19:
Thanks, ik sta met de voorkant van de auto richting huis geparkeerd, dus de spiegels zie ik niet, kan wel in domoticz valideren of de laadpaal stroom aan het leveren is, maar ja dan kan ik eigenlijk net zo goed de app pakken :P
Gewoon proberen. Als je de handigheid in handelingen hebt, is het een meerwaarde. Zeker als je het comfort wilt van een warme cabine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:07
Volgens mij ligt Kia Connect er weer eens uit.
Kan refreshen wat ik wil, maar krijg geen status overzicht voor mijn Kia.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-09 18:33
petertenboer schreef op woensdag 27 november 2024 @ 07:24:
Lijkt bij mij gewoon te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie van Til
  • Laatst online: 21:26

Harrie van Til

Doe maar blauw

sgouman schreef op woensdag 27 november 2024 @ 07:40:
[...]

Werkt gewoon.

EV6 77kWh, Light, Gravity Blue MY2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petertenboer
sgouman schreef op woensdag 27 november 2024 @ 07:40:
[...]

Dan maar eens een reset toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
[...]

Zie mijn lijstje van vorige keer, ik heb dat ook. Het zijn óf toplagers, óf de stabilisatorstangen. Die laatste zijn niet in te vetten vanwege de gesloten constructie.

Melding is bij mijn dealer gemaakt. Ik ga in de winter terug als het duidelijker voorkomt - dan vervangen ze deze onder garantie.

Vergis je niet: het is een zware auto, wat best wat doet bij ophangingspunten en rubbers. Zeker bij maximale stuuruitslag. Het kan nooit kwaad om extra voorzichtig te zijn als je bovenstaand in acht neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Ik weet niet of het aan mijn camera's ligt maar het zelfrijdende systeem werkt zo ontzettend slecht. Zeker als het regent. In de proceed die ik had werkte dat veel beter. Die zag zelfs lijnen als ik ze niet zag

Ik rijd op volgende foto in de file
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2xVfQHQnRagKrEjyuu0itoDZ3cc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6goKonXWbGF9FG08tyQmXRzt.jpg?f=fotoalbum_large

Maar zelfsturen ho maar. Af en toe gaat het aan maar het gaat ook heel snel weer uit. De lijnen zijn erg duidelijk zichtbaar dus geen idee waar het probleem zit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
petertenboer schreef op woensdag 27 november 2024 @ 07:52:
[...]

Dan maar eens een reset toepassen.
Of even geduld hebben. Probeer het vanmiddag nog eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
sgouman schreef op woensdag 27 november 2024 @ 08:09:
Ik weet niet of het aan mijn camera's ligt maar het zelfrijdende systeem werkt zo ontzettend slecht. Zeker als het regent. In de proceed die ik had werkte dat veel beter. Die zag zelfs lijnen als ik ze niet zag

[Afbeelding]

Maar zelfsturen ho maar. Af en toe gaat het aan maar het gaat ook heel snel weer uit. De lijnen zijn erg duidelijk zichtbaar dus geen idee waar het probleem zit
Heb ik ook met dit weer, maak je niet druk.
Camera’s en sensoren hebben het altijd wat lastiger met regen/wind/guur weer en moeilijk licht. Ook in de file.

Onder normale weersomstandigheden werkt het prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petertenboer
king_dude schreef op woensdag 27 november 2024 @ 08:10:
[...]

Of even geduld hebben. Probeer het vanmiddag nog eens ;)
Ik zal even geduld betrachten 😉
Blijft overigens vreemd dat alle remote functies wel werken maar het status scherm niet gevuld wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henri8096

henri8096

BIM is not a software!

petertenboer schreef op woensdag 27 november 2024 @ 08:40:
[...]

Ik zal even geduld betrachten 😉
Blijft overigens vreemd dat alle remote functies wel werken maar het status scherm niet gevuld wordt.
Hier sinds vanochtend exact hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Voor wat het waard is, hier werkt de Connect app normaal.
Zelfs de refresh werkt vlug (dat laatste is soms al anders geweest).

[ Voor 38% gewijzigd door IvoB2 op 27-11-2024 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magicstar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 09:38
sgouman schreef op woensdag 27 november 2024 @ 08:09:

[Afbeelding]

Viel me vanochtend ook op, tot nog toe voor mijn gevole niet echt last van gehad bij dit soort weer. Pas bij echte stortbuien en/of sneeuw ging de boel eruit. Recentelijk niks gewijzigd of geupdate dus vanmiddag nog maar eens kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096

henri8096

BIM is not a software!

Gisteren een afstandje gemaakt met de EV6, bij 18% begon de navigatie al te zeuren dat er een laadstop gemaakt moest worden.
(ik wilde gewoon door naar huis en daar laden want dat was kwa afstand te halen)
Ik ben de tussenstop die die er bij heeft verzonnen voorbijgereden daarna vroeg de navigatie of ik de tussenstop wilde overslaand en naar het laatste punt wilde rijden.
Daar heb ik ja op geantwoord.
Gevolg, de navigatie wilde dat ik omdraaide naar het laadpunt.
Dus ik dacht ik zal het dan wel verkeerd begrepen hebben.
Navigatie gestopt en opnieuw gestart, bestemming thuis. . . . .
Komt die weer met dezelfde melding, ik denk dan zal ik maar nee antwoorden.
Moet ik weer omkeren om naar het laadpunt te rijden.
Navigatie toen maar in zijn geheel gestopt, hij is wel erg eigenwijs kwa laden.
Hoe krijg ik die bokkige NAV in het gareel?

(kwam met 9% en nog 36km over thuis)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
henri8096 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:27:
Overschakelen naar een third party nav? (bv. Waze). :)
Zelf naar WAF-deafness modus overschakelen? :+

[ Voor 10% gewijzigd door IvoB2 op 27-11-2024 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
king_dude schreef op woensdag 27 november 2024 @ 08:13:
[...]

Heb ik ook met dit weer, maak je niet druk.
Camera’s en sensoren hebben het altijd wat lastiger met regen/wind/guur weer en moeilijk licht. Ook in de file.

Onder normale weersomstandigheden werkt het prima.
Gekke is, sportage van mijn ouders en mijn oude Proceed waren veel beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:47
sgouman schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:48:
[...]

Gekke is, sportage van mijn ouders en mijn oude Proceed waren veel beter
Dat zijn auto's op een ander platform ook al is het van hetzelfde merk. Kan best zijn dat Kia voor de EV6 andere leveranciers heeft voor de LKA en andere hardware. Of misschien wel dezelfde leveranciers, maar ander type hardware.
Hetzelfde gebeurt bij andere merken. De MG4 die ik had, had hele andere LKA dan de MG ZS of MG5.
Waar die van de MG ZS en MG5 subtiel waren, kon die van de MG4 behoorlijk hard tegensturen. Soms voelde het dan dat je aan het armpje drukken was bij wijze van spreken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 13:12
petertenboer schreef op woensdag 27 november 2024 @ 07:24:
Zelfde probleem hier. Remote commando’s werken wel, maar geen status-informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

ChillPascal schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 16:52:

Werkt helaas nog niet. Ik krijg de volgende melding:
This import request failed because the network connection of this car is unstable.
Meerdere keren geprobeerd en ook een reset uitgevoerd, maar zonder resultaat.
jouwheld schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 17:02:
[...]

Oh, hoe werkt dat dan? Ik zie daar zo geen knop voor op de sleutel.

[ Voor 17% gewijzigd door ChillPascal op 27-11-2024 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
ChillPascal schreef op woensdag 27 november 2024 @ 12:26:
Oh, hoe werkt dat dan? Ik zie daar zo geen knop voor op de sleutel.
zie deze video: YouTube: Can you do Kia EV6 & Niro EV remote climate without Kia Connect?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 15:27
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s3uKSRekVv0AzGGQsQyh5H1IR9U=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Q7WYlJsfHJSKdHlcoWMtgHJK.jpg?f=user_large

Heb ik iets gemist ? App versie is nog steeds hetzelfde, maar nu word de status niet meer weergegeven.
En waar blijft die nieuwe versie voor de iOS ? Op android is het er al een dikke maand.
Ik wil ook die actuele laadsnelheid zien in mijn app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xxander968
PeaceNlove schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 21:19:
Als je auto aan de laadpaal hangt kan de auto niet gestart worden, dus ook niet op afstand met de sleutel. Deze manier van voorverwarmen zal voor jou niet gaan werken, tenzji je de laadkabel er vooraf uit hebt gehaald.

[ Voor 4% gewijzigd door xxander968 op 27-11-2024 13:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• petertenboer
murky123 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 12:53:
[Afbeelding]

Heb ik iets gemist ? App versie is nog steeds hetzelfde, maar nu word de status niet meer weergegeven.
En waar blijft die nieuwe versie voor de iOS ? Op android is het er al een dikke maand.
Heb zojuist maar een melding gedaan bij het Kia Connect loket.
Benieuwd wat er mis is en hoe snel het hersteld kan worden.
Gezien het feit dat meer mensen er last van hebben ligt het in ieder geval ergens aan de zijde van Kia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Deze knoppen heb ik niet op mijn sleutel, alleen de chrome-kleurige aan de zijkant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greg-a
ik krijg een melding " Server communication error. Logout failed. Do you want to force the logout? >>After forced logout, you may receive notification messages. "

Vorige keer dat ik dit zag was er een server fout aan Kia kant. wachten was de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantienus123
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-08 19:19
petertenboer schreef op woensdag 27 november 2024 @ 14:22:
[...]

Heb zojuist maar een melding gedaan bij het Kia Connect loket.
Benieuwd wat er mis is en hoe snel het hersteld kan worden.
Gezien het feit dat meer mensen er last van hebben ligt het in ieder geval ergens aan de zijde van Kia.
Wat is het toch fijn om de ervaringen hier te kunnen delen. :)

Sinds gisteren kreeg ik ook geen Voertuigstatus details meer te zien in de Kia Connect app.
Ik denk natuurlijk dat het aan mijn telefoon of mijn EV6 ligt.
Kia Connect dus maar eerst compleet gereset in het menu van de auto........
Maar dit is dus niet alleen een reset van Kia Connect maar van de halve auto (entertainment systeem, voorkeuren stoelen e.d.).
Daarna de auto opnieuw proberen toe te voegen in de Kia Connect app maar dat lukte helemaal niet meer:
"This import request failed because the network connection of this car is unstable. [undefined]"

Bij de garage langsgeweest en die hebben een soft-reset op het bedieningspaneel gedaan waarna ik de auto wel weer toevoegen in de Kia Connect app.

De app zegt status "Connected" maar ook hier dus nog steeds geen Voertuigstatus update in de IOS App.

Dus daarma maar een ticket aangemaakt bij Kia via:
https://connect.kia.com/nl/customer-support/contact-form/

En dan lees ik hier dat het dus waarschijnlijk helemaal niet aan mijn eigen telefoon of auto lijkt te liggen..........maar dat Kia blijkbaar een storing heeft.....

Dat wordt dan afwachten dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henri8096

henri8096

BIM is not a software!

greg-a schreef op woensdag 27 november 2024 @ 14:32:
ik krijg een melding " Server communication error. Logout failed. Do you want to force the logout? >>After forced logout, you may receive notification messages. "

Vorige keer dat ik dit zag was er een server fout aan Kia kant. wachten was de oplossing.
Wat ik op facebook voorbij zag komen was dat het vooral iphone eigenaren zijn waar dit speelt.(waaronder ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
henri8096 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 14:35:
[...]

Wat ik op facebook voorbij zag komen was dat het vooral iphone eigenaren zijn waar dit speelt.(waaronder ik)
ik draai inderdaad ios.

edit1: weet iemand of je de app op meerdere aparaten kan gebruiken? ik heb nog een android tablet.

[ Voor 16% gewijzigd door greg-a op 27-11-2024 15:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
greg-a schreef op woensdag 27 november 2024 @ 15:06:
[...]

ik draai inderdaad ios.

edit1: weet iemand of je de app op meerdere aparaten kan gebruiken? ik heb nog een android tablet.
Ja, dat kan.
Zelfde inloggegevens gebruiken.
Wij draaien op 2 android telefoons.
Maar er staat mij bij dat op een android tablet de app volgens mij niet werkt.

[ Voor 12% gewijzigd door Solarman op 27-11-2024 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
ChillPascal schreef op woensdag 27 november 2024 @ 14:32:
[...]

Deze knoppen heb ik niet op mijn sleutel, alleen de chrome-kleurige aan de zijkant.
Die sleutel is voor een GT-line of GT.
Jij zal dan deze sleutel hebben.
Nr. 4 is voor op Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ftSntTP3K1dZJRwbAGSDkbqC6pQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/tN18swWOBhroJPrZhWF0CFxY.png?f=user_largeafstand starten zoals al aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
greg-a schreef op woensdag 27 november 2024 @ 15:06:
[...]

ik draai inderdaad ios.

Je kan het op meerdere smartphones gebruiken maar, spijtig genoeg, niet op een android tablet.
(En dat ligt niet aan android maar aan de tablet, de Kia App kan niet geladen worden op een tablet).

[ Voor 12% gewijzigd door IvoB2 op 27-11-2024 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
Duidelijk. Iemand geprobeerd de apk op apkpure e.d. te sideloaden op een android tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantienus123
Het ligt volgens Kia dus toch wel aan mij of mijn Auto.
"n dit geval willen we je adviseren om een reset uit te voeren van het Kia Connect navigatiesysteem, daar het lijkt of deze geen contact maakt met het netwerk. De reset kan worden uitgevoerd door de reset knop met een paperclip in te drukken, de reset knop is aanwezig bij de volume knop van het toestel.

>>Dat is dus al geprobeerd bij de Kia garage :(

Indien dit het probleem niet verhelpt kun je onderstaande stappen in de app doorlopen:
Open de app, ga naar Meer > Servicelijst > Schakel Waarschuwingen & Beveiliging uit > Ga opnieuw naar de pagina Servicelijst > Schakel Waarschuwingen & Beveiliging in > Opslaan."

Probeer ik in te loggen in de App krijg ik dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2d8hieRhvWRa8lb1nrkP1GCA51k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vqWEQ6F5BEdMlvsGry46h0Y4.png?f=fotoalbum_large

Wat een drama zeg. :(

[ Voor 3% gewijzigd door Jantienus123 op 27-11-2024 15:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elhovo
henri8096 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:27:
Gisteren een afstandje gemaakt met de EV6, bij 18% begon de navigatie al te zeuren dat er een laadstop gemaakt moest worden.
(ik wilde gewoon door naar huis en daar laden want dat was kwa afstand te halen)
Ik ben de tussenstop die die er bij heeft verzonnen voorbijgereden daarna vroeg de navigatie of ik de tussenstop wilde overslaand en naar het laatste punt wilde rijden.
Daar heb ik ja op geantwoord.
Gevolg, de navigatie wilde dat ik omdraaide naar het laadpunt.
Dus ik dacht ik zal het dan wel verkeerd begrepen hebben.
Navigatie gestopt en opnieuw gestart, bestemming thuis. . . . .
Komt die weer met dezelfde melding, ik denk dan zal ik maar nee antwoorden.
Moet ik weer omkeren om naar het laadpunt te rijden.
Navigatie toen maar in zijn geheel gestopt, hij is wel erg eigenwijs kwa laden.

(kwam met 9% en nog 36km over thuis)
Je kunt in de settings de navigatie zodanig configureren dat ie niet automatisch laadpunten aan je route toevoegt. Ik zit er meer mee te vechten dan dat het systeem me helpt om goede laders te vinden. Ik vraag dus de route zonder laadpunten op en voeg ze zelf handmatig toe of ik laat een laadpunt zoeken zodra ik al onderweg ben. Misschien wordt het ooit nog wat met die intelligente routeplanning maar voorlopig is het geen Tesla in dit opzicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petertenboer
Jantienus123 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 15:50:
Het ligt volgens Kia dus toch wel aan mij of mijn Auto.
"n dit geval willen we je adviseren om een reset uit te voeren van het Kia Connect navigatiesysteem, daar het lijkt of deze geen contact maakt met het netwerk. De reset kan worden uitgevoerd door de reset knop met een paperclip in te drukken, de reset knop is aanwezig bij de volume knop van het toestel.

>>Dat is dus al geprobeerd bij de Kia garage :(

Indien dit het probleem niet verhelpt kun je onderstaande stappen in de app doorlopen:
Open de app, ga naar Meer > Servicelijst > Schakel Waarschuwingen & Beveiliging uit > Ga opnieuw naar de pagina Servicelijst > Schakel Waarschuwingen & Beveiliging in > Opslaan."

Probeer ik in te loggen in de App krijg ik dit:
[Afbeelding]

Wat een drama zeg. :(
Ik kreeg precies hetzelfde terug na mijn melding bij Kia Connect. Aangegeven dat dit niet geholpen heeft en ze zouden het doorsturen naar de Technische afdeling van Kia Connect.

Het Duitse forum is ook vol met deze problemen en het is dus nu gewoon afwachten wanneer ze het aan de server zijde van Kia weer aan de gang krijgen. Na alle meldingen weten we wel zeker dat het bij Kia mis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN86
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 05-09 14:10
Android auto bezitters...sinds kort als ik AA open en me locatie invoer geeft hij in de gehele buurt nu ook beschikbare laadpunten weer en of ze snel zijn ja/nee. Ik wist niet dat dit geüpdatet was. Best handig als je het mij vraagt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blb4
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04:09
murky123 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 12:53:
[Afbeelding]

Weet niet of dit aan de app ligt, ik heb ook IOS app en zie wel de laadsnelheid. Maar goed, ik heb een MY25....

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12-09 14:00
Mijn EV6 heeft waarschijnlijk een rotte ICCU.
Melding is controleer elek. syst. wagen
en hij heeft een beperkt motorvermogen waardoor ik niet harder kan rijden dan 22 km/h.

Ik heb K.I.W. basis.
Deze dekt géén hulpverlening in mijn woonplaats.

Kan ik morgen toch gewoon bellen voor hulp in mijn woonplaats of moet ik echt eerst uit mijn woonplaats rijden om hulp te mogen krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blb4
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04:09
R20141016 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 22:27:
en hij heeft een beperkt motorvermogen waardoor ik niet harder kan rijden dan 22 km/h.

Ik heb K.I.W. basis.

Kan ik morgen toch gewoon bellen voor hulp in mijn woonplaats of moet ik echt eerst uit mijn woonplaats rijden om hulp te mogen krijgen?
Als ik de discussies over ICCU problemen goed heb begrepen is daar meestal gewoon mee door te rijden, de auto wil alleen niet meer AC laden (nog wel DC). Wild guess van mij is dat 't dus wat anders is.

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

• FCTW
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 20:27
R20141016 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 22:27:

Ik heb K.I.W. basis.

Je kunt gewoon KIA bellen als je de onderhoud bij Kia heb laten plegen. Het wordt onder garantie vergoed. Je krijgt bij afslepen ook enkele dagen een vervangende auto. Maar daarna is het afhankelijk van de garage of je van hun een auto krijgt. Hopelijk hebben ze het op voorraad, dan is het vervangen een kwestie van een paar uur.

Als je het niet zeker weet dan kan je Kia assistance het gewoon vragen.

Veel sterkte

• FCTW
Basis K.I.W. pechhulpverlening in Nederland
Het maakt niet uit waar je strandt in Nederland, ook mechanische of elektronische pech in de eigen woonplaats is gedekt. Indien jouw pechgeval niet ter plaatse verholpen kan worden, wordt je voertuig vervoerd naar de dichtstbijzijnde Kia-dealer/reparateur.

[ Voor 60% gewijzigd door FCTW op 28-11-2024 01:20 ]

• R20141016
FCTW schreef op donderdag 28 november 2024 @ 00:14:
Basis K.I.W. pechhulpverlening in Nederland
Het maakt niet uit waar je strandt in Nederland, ook mechanische of elektronische pech in de eigen woonplaats is gedekt. Indien jouw pechgeval niet ter plaatse verholpen kan worden, wordt je voertuig vervoerd naar de dichtstbijzijnde Kia-dealer/reparateur.
Mijn EV is nu 2,5 jaar oud.
Dit lees ik in de KIW brochure:

(Voertuigen ouder dan 2 jaar na 1e registratie).
Basis K.I.W. pechhulpverlening
Wanneer je strandt in Nederland dan zorgt de alarmcentrale voor hulp ter plaatse. Dit geldt niet voor pech in je eigen woonplaats. Indien het pechgeval niet ter plaatse verholpen kan worden, wordt je voertuig
vervoerd naar de dichtstbijzijnde Kia-dealer/reparateur. Wanneer het voertuig niet binnen 8 uur kan worden gerepareerd, dan wordt er samen met jou naar één van de volgende oplossingen gezocht:
• Jij en je reisgezelschap kunnen naar gelang de situatie meerijden met het transport van het voertuig, of kunnen per openbaar vervoer of per taxi vervoerd worden naar huis.
• Je krijgt voor jezelf en je reisgezelschap een bijdrage in de noodzakelijk te maken hotel kosten van maximaal € 100,- per persoon per nacht voor maximaal 1 nacht.
• Je krijgt de beschikking over een vervangende auto, zo nodig en indien beschikbaar met trekhaak, voor de duur van de reparatie met een maximum van 4 kalenderdagen. De vervangende auto is een auto maximaal uit klasse B (bijv. Kia Rio). Indien de gestrande auto een 100% elektrisch aangedreven auto betreft, zal er indien mogelijk een 100% elektrisch aangedreven auto als vervangend vervoer ingezet worden. Er wordt
een vervangende auto van maximaal categorie B ingezet, indien dit niet mogelijk is.

Is de woonplaats de bebouwde kom of is het voldoende om net buiten de buiten de bebouwde kom te parkeren en daar te bellen?

• Jantienus123
blb4 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 21:58:
[...]

Weet niet of dit aan de app ligt, ik heb ook IOS app en zie wel de laadsnelheid. Maar goed, ik heb een MY25....
Het probleem ligt 100% zeker bij Kia zelf.
Ik heb de Kia Connect app op een Android telefoon geïnstalleerd en daar zie ik wél gewoon de Voertuigstatus details.
Dus alle tips over resetten vanuit Kia support slaan nergens op.
Ze hebben gewoon hun zaken niet op orde mbt hun eigen IOS app.
Waardeloze klantenservice dus voor alle iPhone klanten en ook nog eens verkeerde adviezen geven terwijl ze makkelijk zouden kunnen weten dat de oorzaak bij Kia zelf ligt. :(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z8T4WsAixPAFIYfv2en2aP-lp3Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zoZ9MqMcHC5vjhrbGJXEY5hT.jpg?f=fotoalbum_large

• Solarman
  • Niet online
R20141016 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 06:46:
[...]

Mijn EV is nu 2,5 jaar oud.
Dit lees ik in de KIW brochure:

(Voertuigen ouder dan 2 jaar na 1e registratie).
Basis K.I.W. pechhulpverlening
Wanneer je strandt in Nederland dan zorgt de alarmcentrale voor hulp ter plaatse. Dit geldt niet voor pech in je eigen woonplaats. Indien het pechgeval niet ter plaatse verholpen kan worden, wordt je voertuig
vervoerd naar de dichtstbijzijnde Kia-dealer/reparateur. Wanneer het voertuig niet binnen 8 uur kan worden gerepareerd, dan wordt er samen met jou naar één van de volgende oplossingen gezocht:
• Jij en je reisgezelschap kunnen naar gelang de situatie meerijden met het transport van het voertuig, of kunnen per openbaar vervoer of per taxi vervoerd worden naar huis.
• Je krijgt voor jezelf en je reisgezelschap een bijdrage in de noodzakelijk te maken hotel kosten van maximaal € 100,- per persoon per nacht voor maximaal 1 nacht.
• Je krijgt de beschikking over een vervangende auto, zo nodig en indien beschikbaar met trekhaak, voor de duur van de reparatie met een maximum van 4 kalenderdagen. De vervangende auto is een auto maximaal uit klasse B (bijv. Kia Rio). Indien de gestrande auto een 100% elektrisch aangedreven auto betreft, zal er indien mogelijk een 100% elektrisch aangedreven auto als vervangend vervoer ingezet worden. Er wordt
een vervangende auto van maximaal categorie B ingezet, indien dit niet mogelijk is.

Is de woonplaats de bebouwde kom of is het voldoende om net buiten de buiten de bebouwde kom te parkeren en daar te bellen?
Je moet inderdaad na 2 jaar een plus of pro K.I.W. extra afsluiten.
Kort samengevat:
De plus is dan incl. woonplaats. € 29,95/jr
De pro is dan incl Buitenland. € 39,95/jr

Ik zou hem even naar een andere plaats rijden, om een discussie te woorkomen, als dat nog lukt.

• R20141016
Solarman schreef op donderdag 28 november 2024 @ 07:27:
[...]

Je moet inderdaad na 2 jaar een plus of pro K.I.W. extra afsluiten.
Kort samengevat:
De plus is dan incl. woonplaats.
De pro is dan incl Buitenland

Ik zou hem even naar een andere plaats rijden, om een discussie te woorkomen, als dat nog lukt.
Ik belde thuis de KIW. Kreeg niemand te spreken, gaat allemaal via telefoon menu & sms. Hulp is onderweg. Starten gaat nu helemaal niet meer 12v accu probleem.
Auto sluiten kon nog wel. Openmaken inmiddels niet meer. :+

• Solarman
  • Niet online
R20141016 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 07:29:
[...]

Ik belde thuis de KIW. Kreeg niemand te spreken, gaat allemaal via telefoon menu & sms. Hulp is onderweg. Starten gaat nu helemaal niet meer 12v accu probleem.
Auto sluiten kon nog wel. Openmaken inmiddels niet meer. :+
Helaas........ :'(

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
EN86 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 18:18:
Android auto bezitters...sinds kort als ik AA open en me locatie invoer geeft hij in de gehele buurt nu ook beschikbare laadpunten weer en of ze snel zijn ja/nee. Ik wist niet dat dit geüpdatet was. Best handig als je het mij vraagt...
Is een server side dingetje in Google Maps, als je je voertuig invoert als elektrisch dan krijg je dit idd te zien.

• Phusebox
Dat is ook weer lekker duidelijk van Kia dan. Mijn auto is ook 2,5 jaar oud en de eerstvolgende beurt is in januari. Hoe moet ik dan weten dat ik nu opeens geen dekking meer heb in mijn eigen woonplaats en het buitenland?

Ipv al die spam mails met nutteloze tips konden ze mensen misschien eens inlichten over dit soort zaken.

Sowieso bizar dat ik nu moet gaan betalen terwijl ik netjes alle beurten laat doen. Nog nooit bij geen enkel merk meegemaakt.

• R20141016
Phusebox schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:12:
Dat is ook weer lekker duidelijk van Kia dan. Mijn auto is ook 2,5 jaar oud en de eerstvolgende beurt is in januari. Hoe moet ik dan weten dat ik nu opeens geen dekking meer heb in mijn eigen woonplaats en het buitenland?

Ipv al die spam mails met nutteloze tips konden ze mensen misschien eens inlichten over dit soort zaken.

Sowieso bizar dat ik nu moet gaan betalen terwijl ik netjes alle beurten laat doen. Nog nooit bij geen enkel merk meegemaakt.
Ben inmiddels weer thuis. De Kia garage had geen leenauto's ter beschikking. Dus een leenauto gekregen vanuit de pechdienst. Niet gelijkwaardig (renault captur) maar ok, het rijdt. :+
Moet wel maandagochtend half 9 weer terug zijn op het depot van de pechdienst.
Ben benieuwd of dan de EV6 klaar is.... :?

• FCTW
R20141016 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:30:
[...]

Ben inmiddels weer thuis. De Kia garage had geen leenauto's ter beschikking. Dus een leenauto gekregen vanuit de pechdienst. Niet gelijkwaardig (renault captur) maar ok, het rijdt. :+
Moet wel maandagochtend half 9 weer terug zijn op het depot van de pechdienst.
Ben benieuwd of dan de EV6 klaar is.... :?
Moest je iets betalen voor het afslepen?
Pagina: 1 ... 403 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic