• Elhovo
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 08:45
And now for something completely different: de lichten op mijn fietsendrager.

Ik heb een trekhaak laten zetten met een 13-polige connector. De installatie is getest en goedgekeurd.

Probleem: soms werkt het rechter knipperlicht op de drager niet goed. Als ik de stekker verwijder en terugsteek werkt het ineens wel. Iemand enig idee?

• blb4
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:39
Elhovo schreef op woensdag 4 december 2024 @ 22:24:

Ik heb een trekhaak laten zetten met een 13-polige connector. De installatie is getest en goedgekeurd.

Probleem: soms werkt het rechter knipperlicht op de drager niet goed. Als ik de stekker verwijder en terugsteek werkt het ineens wel. Iemand enig idee?
slecht contact.....

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

• Elhovo
Tussen stekker en connector of in de stekker?

• ArmyOfQueens
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-01 13:27
wortelsoft schreef op woensdag 4 december 2024 @ 08:22:
[...]

Wat ik een keer gehad heb, is dat er een laadsessie was blijven open staan, bij palen van die operator mocht ik niet laden want er was maar één sessie toegestaan. Misschien even bellen met de helpdesk van je laadpas, miscommunicatie kunnen ze zien wat er aan de hand is.
Bedankt voor je reactie, maar helaas is dit niet het probleem

• ArmyOfQueens
Poulske schreef op woensdag 4 december 2024 @ 12:35:
[...]

Laatst ook gehad, auto laadde niet meer, kreeg unknown vehicle erros in de Kia Connect app na een paar tellen. Snelladen werkte ook niet meer. Bleek dat de ICCU defect was.
Inderdaad, ik heb ook in de Connect app allerlei "Cannot start charging. Unexpected vehicle status" meldingen.
Vooralsnog lukt snelladen wel.
Snel maar langs de dealer dan.
Hoe lang duurde die ICCU vervangen bij jou in totaal?

• blb4
Elhovo schreef op woensdag 4 december 2024 @ 22:35:
[...]

Tussen stekker en connector of in de stekker?
Kan beide. ff kijken of de stekkerverbinding(en) aan beide kanten een beetje schoon is/zijn, als dat er goed uitziet zal je verder moeten zoeken. stekker uit elkaar halen, kijken of er wel 12v staat op de pen van die lamp terwijl de lamp 't niet doet en dan verder zoeken....

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-01 15:14
ArmyOfQueens schreef op woensdag 4 december 2024 @ 22:51:
[...]

Inderdaad, ik heb ook in de Connect app allerlei "Cannot start charging. Unexpected vehicle status" meldingen.
Het onderdeel vervangen is volgens mij een half uurtje. Bij mij zat het vooral op het wachten van het onderdeel, dat hadden ze niet op de plank liggen.

Maandagmiddag had ik de auto ingeleverd en vrijdag middag kon ik hem weer ophalen. In de tussentijd heb ik gelukkig wel vervangend vervoer gehad.

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Elhovo schreef op woensdag 4 december 2024 @ 22:24:

Buiten de al andere aanbevelingen.
Is ook de kabelboom en de originele KIA aanhangermodule gebruikt?
Of is het een third party kabelboom?
Hoe merk je dat je rechter knipperlicht niet werkt, melding dashboard?
Al een andere fietsendrager of dergelijke geprobeerd?

NL, ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 FACELIFT ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:14

The Wizard

Moderator Mobile
Solarman schreef op donderdag 5 december 2024 @ 10:32:
[...]

Ik vraag me af of er wel third party kabelbomen er zijn, van alle auto's die ik heb gehad met achteraf plaatsen van een trekhaak, is altijd een originele kabelboom gebruikt.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• Elhovo
Solarman schreef op donderdag 5 december 2024 @ 10:32:
[...]

het is een 3rd party trekhaak. De aansluiting is getest door de installateur en door de Inspectiedienst (ITV in Spanje). Dus probleem zit wel degelijk in de drager.

In de auto is geen melding maar visueel gecheckt en daarbij dus gezien dat het rechter achterlicht van de drager knippert ipv het knipperlicht. Stekker eruit en erin en dan werkt het naar behoren.

• Peter-036
  • Nu online
@Elhovo Kijk dan eens goed naar de massaverbinding van de rechter lampunit.

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

• Solarman
  • Niet online
The Wizard schreef op donderdag 5 december 2024 @ 11:13:
[...]

Ik vraag me af of er wel third party kabelbomen er zijn, van alle auto's die ik heb gehad met achteraf plaatsen van een trekhaak, is altijd een originele kabelboom gebruikt.
Die zijn er wel degelijk, eigenlijk wel voor elk voertuig waar een trekhaak op mag.
Zelf laat ik ook altijd de originele bekabeling met module monteren, ondanks dat de trekhaak ergens anders vandaan komt. (y)

NL, ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 FACELIFT ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

• Solarman
  • Niet online
Elhovo schreef op donderdag 5 december 2024 @ 11:13:
[...]

het is een 3rd party trekhaak. De aansluiting is getest door de installateur en door de Inspectiedienst (ITV in Spanje). Dus probleem zit wel degelijk in de drager.

In de auto is geen melding maar visueel gecheckt en daarbij dus gezien dat het rechter achterlicht van de drager knippert ipv het knipperlicht. Stekker eruit en erin en dan werkt het naar behoren.
Dat het geheel gekeurd is zegt alleen iets over het voldoen aan de regelgeving en het op dat moment werken van de aansluiting, niet of de module correct blijft werken.
Nu is de bekabeling zelf niet het probleem maar de aanhangermodule die ze soms gebruiken.
Bekend is dat niet KIA aanhangermodulen soms rare fenomenen opleveren, verschillend van aard.
Als nl het licht niet werkt, welk lampje dan ook, krijg je bij de originele module een melding in je dashboard.
Ook wanneer er een slecht contact is bij de stekker of lampjes zelf, de module ziet nl. dat er een stekker in de 13 polige WCD zit.
Tevens is de originele module geschikt voor zowel gloeilampjes als LED.

• Elhovo
Solarman schreef op donderdag 5 december 2024 @ 11:34:
[...]

Dat het geheel gekeurd is zegt alleen iets over het voldoen aan de regelgeving en het op dat moment werkenn van de aansluiting, niet of de module correct blijft werken.
Nu is de bekabeling zelf niet het probleem maar de aanhangermodule die ze soms gebruiken.
Bekend is dat niet KIA aanhangermodulen soms rare fenomenen opleveren, verschillend van aard.
Als nl het licht niet werkt, wel lampje dan ook, krijg je bij de originele moduel een melding in je dashboard.
Ook wanneer er een slecht contact is bij de stekker of lampjes zelf, de module ziet nl. dat er een stekker in de 13 polige WCD zit.
Tevens is de originele module geschikt vooor zowel gloeilampjes als LED.
Dank voor de info.

het feit dat het de ene keer niet werkt en bij opnieuw insteken van de stekker wel, lijkt mij in 1e instantie te wijzen op een issue met de fysieke verbinding. Hoop maar dat het dat idd is en geen toestanden met de aansturing.

• onigiri
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
ArmyOfQueens schreef op woensdag 4 december 2024 @ 22:51:
[...]

ik kon 2 weken geleden na 2 dagen al terecht voor de vervanging

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-01 15:38
Mijn EV6 (Feb ‘24 en 15k op de teller) begint inmiddels wat rare dingen te vertonen. Verliest in de nacht 4% en rijbereik is nog maar net 200km bij 100% met verwarming uit.
Even een scanner kopen en aan de poort hangen om te kijken en dan op naar de dealer denk ik.

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:37
Dikkie schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 08:45:
Mijn EV6 (Feb ‘24 en 15k op de teller) begint inmiddels wat rare dingen te vertonen. Verliest in de nacht 4% en rijbereik is nog maar net 200km bij 100% met verwarming uit.
Even een scanner kopen en aan de poort hangen om te kijken en dan op naar de dealer denk ik.
Welke accu heb je, 58 kWh of 77.4 kWh? 200 km range bij 58 kWh accu is al weinig, maar bij een 77.4 kWh accu is het schrikbarend weinig.

• Dikkie
Sonicfreak schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 08:51:
[...]

Welke accu heb je, 58 kWh of 77.4 kWh? 200 km range bij 58 kWh accu is al weinig, maar bij een 77.4 kWh accu is het schrikbarend weinig.
77.4. Verbruik sinds laatste laadbeurt is 17kwh/100km dus rekentechnisch klopt het van geen kant.

Ben nu van 20% naar 100% aan het laden om te zien hoeveel er precies bijgeladen wordt.

• ThatGuy2303
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-01 15:43
Sonicfreak schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 08:51:
[...]

Lijkt mij ook niet goed. Mijn 58kw, met 130k op de teller van maart 2022 geeft nu bij 100% (dus met lage temperaturen) nog zo'n 370km aan.

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Met dit soort cijfers kun je gelijk naar de dealer wat mij betreft.

Daar gaat echt iets heel erg mis. Met een grote accu moet je nu nog over de 400 km halen bij 100% laden en geen verwarming aan

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:27
jeroenkb schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 09:14:
[...]

Met dit soort cijfers kun je gelijk naar de dealer wat mij betreft.

Daar gaat echt iets heel erg mis. Met een grote accu moet je nu nog over de 400 km halen bij 100% laden en geen verwarming aan
Ligt echt aan je rijgedrag. Wij rijden 90% snelweg en zitten nu op 380 km bij 100% zonder verwarming.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Phusebox
Verlies in de nacht heb ik anderhalf jaar gehad en iedereen verklaarde me voor gek.

Uiteindelijk een nieuwe 12V accu erin gezet op eigen kosten en nu zie ik geen grote verliezen meer. Ja soms 1 of 2 procent op enkele dagen.

• jeroenkb
  • Niet online
Phusebox schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 09:32:
[...]

Ligt echt aan je rijgedrag. Wij rijden 90% snelweg en zitten nu op 380 km bij 100% zonder verwarming.
200 km bij 100% laden zonder verwarming heeft echt niets meert met rijgedrag te maken.

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
jeroenkb schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 09:14:
[...]
Inderdaad, gisterenavond 370 km range bij 80% SoC (na een helde dag overwegend ritten over de Belgische autosnelwegen => max. 120 km/uur ook nog eens gereden door de partner met een veel zwaardere voet dan de mijne en een hogere temperatuurvereiste voor het interieur van de EV6).
Bij verwarming op 21°C gaat er initieel 40 tot 50 km af maar dat stelt zich na een tijdje (auto op temp. overgang van heater naar A/C) positief bij.

[ Voor 39% gewijzigd door IvoB2 op 06-12-2024 11:17 ]

• PvdHeijden
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 09-01-2025
HansAuutB schreef op donderdag 28 november 2024 @ 10:32:
[...]

Die dongle heb je toch op de usb-a poort?
Nu geen problemen, dus dan toch geen poort issue?

Ik had ook met de dongle verbindingsproblemen (haperingen). Wel een poort issue.
Poort en kabelboom erachter onder garantie vervangen.
Vandaag weer bij de Zeeuw langsgeweest, 19 decembr gaat er een speicalist naar kijken, ben benieuwd..

• Mjas
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 14:46
Dat lijkt op de problemen die ik heb gehad met mijn EV6. Aanvankelijk had ik ook een verlies van 4-5% per nacht. Uiteindelijk had ik nog een bereik van 50km en opladen ging niet meer. Bleek een kapotte accucel te zijn.
Om het batterijpakket goed door te kunnen meten moet deze een dag ontladen, los gehaald worden van de auto en vervolgens per cel doorgemeten worden. Bij mij is toen 1 kapotte accucel geconstateerd, de andere bleken allemaal goed te zijn. Na vervanging van de kapotte cel, heb ik tot op heden een beter bereik dan voor de problemen. Blijkbaar had die cel de hele tijd al niet lekker gefunctioneerd.

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-01 09:44
In de nieuwe app versie 2.1.21 is toch ook de laadsnelheid te zien?

• petertenboer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:01
murky123 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 12:55:
In de nieuwe app versie 2.1.21 is toch ook de laadsnelheid te zien?
Jazeker

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-01 09:44
Niet op mijn iPhone in iedergeval. Of moet je waggie dat ook de allerlaatste updates hebben ofzo ?

• IvoB2
murky123 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:31:
[...]
Of moet je waggie dat ook de allerlaatste updates hebben ofzo ?
Waarschijnlijk moet de EV6 ook voorzien zijn van de laatste (OTA) update.
De mijne heeft de laatste update ook niet gehad en - alhoewel laatste update versie voor de app op een android phone - dan zie je dat vermogen ook niet in de app (waar ik overigens geen behoefte aan heb).

• Dikkie
Heb het opladen in de gaten gehouden. Netjes tot 50% laden @10.5kW. 178km bereik op dat moment. So far so good.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3h90TlQveh3-3jcyg2_cg3KynDM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vFmUKE6ksYB2Va3AW3Hon4VU.png?f=fotoalbum_large

Ineens gaat het laden nog maar met 3kW en daarna 0.5kW. Uur later is het laden ineens voltooid en 100%. 190 km bereik.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HU5boWAid2OKdxMp8GU9fzSHpoc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/aGl0fHaJYeuIEeCHJI5cKhmL.png?f=fotoalbum_large

Zit nu bij de dealer om alles uit te laten lezen en vervolg afspraak te maken.

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Dikkie schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:41:
Heb het opladen in de gaten gehouden. Netjes tot 50% laden @10.5kW. 178km bereik op dat moment. So far so good.
[Afbeelding]

Ineens gaat het laden nog maar met 3kW en daarna 0.5kW. Uur later is het laden ineens voltooid en 100%. 190 km bereik.
[Afbeelding]

Zit nu bij de dealer om alles uit te laten lezen en vervolg afspraak te maken.
Ben benieuwd of ze wat vinden, een OBD reader met Carscanner is wel handig om te hebben, kan je alle celspanningen uitlezen.

• Dikkie
The Wizard schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 14:31:
[...]

Ben benieuwd of ze wat vinden, een OBD reader met Carscanner is wel handig om te hebben, kan je alle celspanningen uitlezen.
Die is net binnengekomen et voila:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_L6ERHUq06q7kL0q07R79i69iRE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/z5lAOT3HQ9RJM3Nl3ZD8D3hD.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dCNzVHzOfG7L0uojoCd4lMPN_ck=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5MFyClz36Nx4XJVgrQs6wVJr.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e-WpbmU9truLGRNtfST6x68_Nc4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pZiCAfQEXNZfmxr23emohKhJ.png?f=fotoalbum_large

Celletje 97 mag worden omgewisseld. Overduidelijk ook te zien dat SOC en SOC BMS verschillen (86.5% om 41.5%).

Geen foutcodes volgens de dealer maar er is overduidelijk wat mis zegt de dealer. Dinsdag gaan ze alle cellen controleren. Maar zal 97 wel doorgeven aan ze.

• blb4
Dikkie schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 14:53:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Celletje 97 mag worden omgewisseld. Overduidelijk ook te zien dat SOC en SOC BMS verschillen (86.5% om 41.5%).

Geen foutcodes volgens de dealer maar er is overduidelijk wat mis zegt de dealer. Dinsdag gaan ze alle cellen controleren. Maar zal 97 wel doorgeven aan ze.
Balen! ook ff doorgeven dat die schaars geklede dames de verwarming op standje 10 hadden gezet 8)

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mooi duidelijk. De SOC BMS is de echte SOC, door de slechte cell gaat hij uit van de worst case scenario.
De auto zal ook geen foutcode geven, het is geen "echte" storing. Al zou je een verschil van meer dan 5% in de SOC eigenlijk al moeten zien als een fout. De dealer hangt ook gewoon de computer aan en ziet hetzelfde als wat wij nu zien :P. Vraag me af hoe ze dit doen, complete nieuwe accu of cellen omwisselen.

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:12
The Wizard schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 16:05:
[...]

Mooi duidelijk. De SOC BMS is de echte SOC, door de slechte cell gaat hij uit van de worst case scenario.
De auto zal ook geen foutcode geven, het is geen "echte" storing. Al zou je een verschil van meer dan 5% in de SOC eigenlijk al moeten zien als een fout. De dealer hangt ook gewoon de computer aan en ziet hetzelfde als wat wij nu zien :P. Vraag me af hoe ze dit doen, complete nieuwe accu of cellen omwisselen.
Ik dacht dat de accu was verdeeld in 6 of 8 stukken, volgens mij swappen ze zo'n stuk.

Maar ik kan het me ook compleet verkeerd herinneren...

7600X3D - RTX 5080 | Kia EV6 long range rwd (MY24)

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ha ik heb exact hetzelfde! Ook cel 97. Bij mij gaat BMS er anders mee om, maar idem zelfde probleem! Garantieclaim ligt nu bij Kia NL.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eg3c1ivENTffdWgHvCJ5MbTm6KA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EKo12c4Na7Hr0k2SpTneEU1r.jpg?f=fotoalbum_large

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11:47
Hebben anderen ook dat de app geen melding meer geeft dat je deuren zijn ontgrendeld nadat je de auto hebt uitgezet en uitgestapt bent? Als ik de auto ontgrendel maar niet instap dan krijg ik wel netjes een melding.

[ Voor 4% gewijzigd door Tolga07 op 08-12-2024 10:41 ]

• RenegadexRIPxx
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 30-01 15:32
Tolga07 schreef op zondag 8 december 2024 @ 10:40:
Hebben anderen ook dat de app geen melding meer geeft dat je deuren zijn ontgrendeld nadat je de auto hebt uitgezet en uitgestapt bent? Als ik de auto ontgrendel maar niet instap dan krijg ik wel netjes een melding.
Gisteren heb ik die melding nog gekregen.

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15:06
Hier idem: gisteren nog de melding gehad na uitzetten auto dat de deuren niet vergrendeld waren.

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:56
Exact 48 minuten geleden zo’n melding ontvangen ;) (iOS)

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online

GerkeP

Vragen mag altijd........

Meestal gaat dat wel goed, behalve bij ons thuis eigenlijk, daar krijg ik nooit een melding. Nu is Vodafone dekking hier dramatisch slecht, dus denk dat het daar aan ligt.

Zou fijn zijn wanneer je de auto thuis gewoon kunt koppelen met de wifi, dan werkt ANWB slim laden misschien ook ineens (gaat ook thuis niet goed vanwege de belabberde dekking van Vodafone)

GerkeP

• Tolga07
greg-a schreef op zondag 8 december 2024 @ 12:46:
[...]

Exact 48 minuten geleden zo’n melding ontvangen ;) (iOS)
Raar, ik krijg die melding helemaal niet meer. Wordt dan maar een reset..

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-01 17:05
Ik ben vanuit amersfoort onderweg naar tilburg.

De auto gaf bij het maken van de route aan dat ik bij shell recharge moest snelladen. Wat ik alleen gek vind is dat ik met 25% bij de snellader aankom ik nu met 80kW aan het laden ben maar dat de auto de batterij niet voorverwarmd heeft tijdens het rijden. Batterij preconditioning staat gewoon aan in de instellingen.

Hij zou volgensmij veel sneller moeten kunnen laden als hij voorverwarmd had. Iemand enig idee waarom hij niet voorverwarmd? Hij gaf wel gewoon netjes aan hoelang ik moet laden etc en het laadpunt stond ook in de routeplanner

[ Voor 14% gewijzigd door sgouman op 09-12-2024 22:05 ]

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15:44
Had je het laadpunt ook geselecteerd als poi? Dat is wel voorwaarde voor preconditioning.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

• sgouman
HansAuutB schreef op maandag 9 december 2024 @ 22:42:
Had je het laadpunt ook geselecteerd als poi? Dat is wel voorwaarde voor preconditioning.
Als ik een route maak, dan zie ik al op het scherm waar hij lang wilt en waar die moet stoppen en voor hoelang etc.
Maar dan zou je toch niks meer hoeven te doen?

• king_dude
  • Niet online
sgouman schreef op maandag 9 december 2024 @ 21:59:
Ik ben vanuit amersfoort onderweg naar tilburg.

De auto gaf bij het maken van de route aan dat ik bij shell recharge moest snelladen. Wat ik alleen gek vind is dat ik met 25% bij de snellader aankom ik nu met 80kW aan het laden ben maar dat de auto de batterij niet voorverwarmd heeft tijdens het rijden. Batterij preconditioning staat gewoon aan in de instellingen.

Hij zou volgensmij veel sneller moeten kunnen laden als hij voorverwarmd had. Iemand enig idee waarom hij niet voorverwarmd? Hij gaf wel gewoon netjes aan hoelang ik moet laden etc en het laadpunt stond ook in de routeplanner
Je zegt dat er geen precon heeft plaatsgevonden. Hoe zeker weet je dat? (Even checkvraag).

Overigens is het antwoord meerdere keren de revue gepasseerd - mogelijk na het stellen van dezelfde vraag (dat laatste niet zeker).

Als de auto aan alle voorwaarden voldoet, is beperkende factor altijd de stall. Waarschijnlijk is deze gelimiteerd (lokaal max bereikt van alle stalls samen, of door netbeheerder ivm drukte op stroomnet)

• jeroenkb
  • Niet online
sgouman schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 00:25:
[...]

Als ik een route maak, dan zie ik al op het scherm waar hij lang wilt en waar die moet stoppen en voor hoelang etc.
Maar dan zou je toch niks meer hoeven te doen?
Vraag met niet om de logica er achter, maar zo werkt het niet.

Je moet het laadstation waar je wil gaan laden als eindbestemming invoeren anders gaat hij niet pre-conditioneren.

Me nog eens wat lopen verdiepen, maar dit lijkt ook niet te kloppen

[ Voor 7% gewijzigd door jeroenkb op 10-12-2024 08:56 ]

• sgouman
king_dude schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 02:54:
[...]

Je zegt dat er geen precon heeft plaatsgevonden. Hoe zeker weet je dat? (Even checkvraag).

Overigens is het antwoord meerdere keren de revue gepasseerd - mogelijk na het stellen van dezelfde vraag (dat laatste niet zeker).

Als de auto aan alle voorwaarden voldoet, is beperkende factor altijd de stall. Waarschijnlijk is deze gelimiteerd (lokaal max bereikt van alle stalls samen, of door netbeheerder ivm drukte op stroomnet)
Ik weet het omdat het gloeidraadje niet in de accu stond. Steeds op gelet omdat dit mijn eerste echte lange rit was.

Ik stond als enige bij de stall(shell recharge) dus dat kan het niet zijn.

• Bokes
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13-01-2025
sgouman schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 08:58:
[...]

Ik weet het omdat het gloeidraadje niet in de accu stond. Steeds op gelet omdat dit mijn eerste echte lange rit was.

Hoe lang/hoe ver rijden was het voor je bij de lader arriveerde? Als het slechts van korte duur was kan het zijn dat je batterij nog niet voldoende voorverwarmd was.
Het duurt best lang en kost wel wat energie voor de batterij de ideale temperatuur bereikt via preconditioneren.

• jeroenkb
  • Niet online
sgouman schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 08:58:
[...]

Na wat zoekwerk op het internet: het zou inderdaad gewoon moeten werken bij invoeren van een eindbestemming en dan gebruik maken van de door de navigatie voorgestelde laadpunten.

Je zou nog kunnen kijken of je verbruik ziet onder het batterij tekentje in het splitscreen scherm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9nfGqS2WeUcgIqRmlf4gQET5mlg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/6YxCgffRXbHXeCiR36yFE3XH.jpg?f=user_large

• sgouman
Bokes schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 09:12:
[...]

Hoe lang/hoe ver rijden was het voor je bij de lader arriveerde? Als het slechts van korte duur was kan het zijn dat je batterij nog niet voldoende voorverwarmd was.
Het duurt best lang en kost wel wat energie voor de batterij de ideale temperatuur bereikt via preconditioneren.
Het was zeker een uur rijden. Maar zelfs dan hij is uberhaubt niet gestart met verwarmen.

• Solarman
  • Niet online
sgouman schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:21:
[...]

Het was zeker een uur rijden. Maar zelfs dan hij is uberhaubt niet gestart met verwarmen.
Wat je nog kan doen is het vinkje bij Batterij conditionering een keer uit en weer aan te zetten.
Zelf ook 1x gehad dat er niet werd voorverwarmd terwijl conditionering aangevinkt was.
uit/aan zetten bleek het te verhelpen. (Soms blijft er wel eens een bitje hangen).
Dan kijken of de volgende keer wel voorverwarmd wordt.

• sgouman
Solarman schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:53:
[...]

Wat je nog kan doen is het vinkje bij Batterij conditionering een keer uit en weer aan te zetten.
Zelf ook 1x gehad dat er niet werd voorverwarmd terwijl conditionering aangevinkt was.
uit/aan zetten bleek het te verhelpen. (Soms blijft er wel eens een bitje hangen).
Dan kijken of de volgende keer wel voorverwarmd wordt.
Ga ik proberen, dankjewel!, het zou toch wel gewoon voldoende moeten zijn om een route te plannen naar je eindbestemming. Hij plant laadstops in en hij zou automatisch moeten gaan verwarmen?

• ArmyOfQueens
Hoe snel laadt jullie EV6 momenteel bij een snellader zonder gepreconditioneerde accu?
Ik kom momenteel niet verder dan 70 kW de eerste 10 minuten en daarna richting de 130 kW.
Dit bij verschillende 300 kW laders.
Ik snap dat het wat kouder weer is en een gepreconditioneerde accu voordelig is, maar soms wil je gewoon even snel tussendoor laden en dan vallen deze snelheden wel tegen 🥲

• sgouman
jeroenkb schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 09:53:
[...]

Na wat zoekwerk op het internet: het zou inderdaad gewoon moeten werken bij invoeren van een eindbestemming en dan gebruik maken van de door de navigatie voorgestelde laadpunten.

Je zou nog kunnen kijken of je verbruik ziet onder het batterij tekentje in het splitscreen scherm.

[Afbeelding]
Nee dat was continue 0 en begon pas toen ik de lader in plugde

• sgouman
ArmyOfQueens schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 11:49:
Hoe snel laadt jullie EV6 momenteel bij een snellader zonder gepreconditioneerde accu?
Ik kom momenteel niet verder dan 70 kW de eerste 10 minuten en daarna richting de 130 kW.
Ik snap dat het wat kouder weer is en een gepreconditioneerde accu voordelig is, maar soms wil je gewoon even snel tussendoor laden en dan vallen deze snelheden wel tegen 🥲
Ik heb dit ook. Valt me ook erg tegen.

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-01 17:03
Afgelopen zaterdagnacht naar Oostenrijk gereden, eerste stuk met TomTom op Android Auto en toen verwarmde hij natuurlijk niet voor. Kwam met ongeveer 20% bij Ionity aan en laadde toen inderdaad maar 75kW, liep zeer langzaam op naar 130kW. Had volgens mijn planning vooraf met ABRP in 5 minuten 17.3kWh moeten laden (~200kw gemiddeld) maar is uiteindelijk 19.44kWh in 14 minuten geworden (~83kW gemiddeld).
Later toen ik met de navigatie van Kia ben gaan rijden ging hij wel netjes voorverwarmen en piekte de snelheid rond 200kW, 23.64kWh in 9 minuten (~158kW gemiddeld).
Voorverwarmen begon op zijn vroegst al op ongeveer 45-50 minuten voor de stop nadat de auto een nachtje in -8 en vol op en onder de sneeuw had doorgebracht.

• ThijsR
  • Laatst online: 28-07-2025
Heeft iemand tips voor sneeuwkettingen bandenmaat 255/45 R20?

Als leaserijder heb ik inmiddels 4 ongebruikte sets in allerlei maten op zolder liggen.
Zoek iets goedkoops, want heb ze in 10 vakanties nooit nodig gehad. Online vind ik niets onder de €275.
Tweedehands of huren is ook prima. Marktplaats heeft op dit moment geen aanbod.
Heb ze pas eerste week van maart nodig.

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-01 17:03
ThijsR schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 13:00:

Als leaserijder heb ik inmiddels 4 ongebruikte sets in allerlei maten op zolder liggen.
Zoek iets goedkoops, want heb ze in 10 vakanties nooit nodig gehad. Online vind ik niets onder de €275.
Ik heb vorige week deze gekocht maar dan in maat 150 (want 235/55R19)
Heb ze nog niet kunnen testen want ik had geen tijd om ze te proberen voor vertrek en heb ze in Oostenrijk gelukkig niet nodig gehad.

• jeroenkb
  • Niet online
sgouman schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 12:31:
[...]

Nee dat was continue 0 en begon pas toen ik de lader in plugde
Je zou even kunnen testen of alles wel werkt. Heb ik net ook even gedaan.

In de auto gaan zitten; navigatie opgestart; bij de POI's een laadstation op ongeveer 30km geselecteerd als route doel; de route gestart.

En toen wachten. Na 1 a 2 minuten kwam het spiraal figuur in beeld en zag ik verbruik bij het accu tekentje.

Dus mocht dat werken dan kun je in ieder geval van POI laadpaal naar POI laadpaal reizen

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-01 12:05
ThijsR schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 13:00:

IK heb vorige jaar Pewag Servo SUV RSV 80A via marktplaats gekocht voor 100 euro, passen ook op de 20 inch wielen zie ik. Ik zou even een paar merken zoeken die passen en daar zoekopdrachten voor opslaan zodat je melding krijgt als ze op marktplaats komen. Vervolgens die andere 4 setjes er even zelf opzetten. Dan zou je onder de streep geld moeten overhouden.

• ThijsR
db I Delirium schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 13:32:
[...]

Ik heb vorige week deze gekocht maar dan in maat 150 (want 235/55R19)
Heb ze nog niet kunnen testen want ik had geen tijd om ze te proberen voor vertrek en heb ze in Oostenrijk gelukkig niet nodig gehad.
Dank! Dat is inderdaad een mooie prijs _/-\o_ Als ik komende weken niets op marktplaats vind, koop ik er hier 2 van.

• ThijsR
jouwheld schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 13:52:
[...]

IK heb vorige jaar Pewag Servo SUV RSV 80A via marktplaats gekocht voor 100 euro, passen ook op de 20 inch wielen zie ik. Ik zou even een paar merken zoeken die passen en daar zoekopdrachten voor opslaan zodat je melding krijgt als ze op marktplaats komen. Vervolgens die andere 4 setjes er even zelf opzetten. Dan zou je onder de streep geld moeten overhouden.
Tip 1 heb ik gedaan. Tip 2 stel ik iedere winter uit omdat het gangbare maten zijn en op marktplaats niet meer dan 2-3 tientjes opbrengen. Straks wissel ik weer naar een auto met kleine band+velg en heb ik ze net nodig 8)7

• jeroenkb
  • Niet online
Voor diegene die nog geen OBD dongle hebben, maar wel er aan zitten te denken:

https://www.amazon.nl/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Heb er zelf geen verstand van, maar deze werd aangeraden, heeft goede reviews op Amazon en is nu in de aanbieding van 44 voor 30 euro

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-01 12:05
ThijsR schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 14:11:
[...]

Tip 1 heb ik gedaan. Tip 2 stel ik iedere winter uit omdat het gangbare maten zijn en op marktplaats niet meer dan 2-3 tientjes opbrengen. Straks wissel ik weer naar een auto met kleine band+velg en heb ik ze net nodig 8)7
Daar heb ik inderdaad ook een mooie verzameling van, maar nog nooit zelfde maat nodig gehad....
Ik had nog een setje loopvlakkettingen van maggi trak en die waren nieuw ondertussen duurder geworden dus die heb ik wel nog voor ruim honderd kunnen verkopen.

• Dikkie
Auto vanmorgen bij de dealer afgeleverd. 4 km op de teller nog maar(4%), dus goed leeg gereden.

Blijkbaar was er al een nieuwe cel(ze doen een hele module ipv enkele cel) voorbesteld.
In de middag zag ik via de app dat de auto al op 280km bereik stond dus gefixt.

Net opgehaald en kreeg ook aantal fotos te zien van de reparatie. Het was inderdaad cel 097 die de boosdoener was.

• sgouman
jeroenkb schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 13:41:
[...]

Je zou even kunnen testen of alles wel werkt. Heb ik net ook even gedaan.

In de auto gaan zitten; navigatie opgestart; bij de POI's een laadstation op ongeveer 30km geselecteerd als route doel; de route gestart.

En toen wachten. Na 1 a 2 minuten kwam het spiraal figuur in beeld en zag ik verbruik bij het accu tekentje.

Dus mocht dat werken dan kun je in ieder geval van POI laadpaal naar POI laadpaal reizen
Ja dat werkte wel

• Elhovo
Dikkie schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 17:54:
Auto vanmorgen bij de dealer afgeleverd. 4 km op de teller nog maar(4%), dus goed leeg gereden.

Blijkbaar was er al een nieuwe cel(ze doen een hele module ipv enkele cel) voorbesteld.

Net opgehaald en kreeg ook aantal fotos te zien van de reparatie. Het was inderdaad cel 097 die de boosdoener was.
Hopelijk is alles nu opgelost. Hoe lang heb je moeten wachten op de module?
Zou leuk zijn geweest om een pro-forma factuur te vragen. Benieuwd wat de prijs zou zijn van zo'n module als je die zelf moet betalen.

• Dikkie
Elhovo schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 18:50:
[...]

Hopelijk is alles nu opgelost. Hoe lang heb je moeten wachten op de module?
Zou leuk zijn geweest om een pro-forma factuur te vragen. Benieuwd wat de prijs zou zijn van zo'n module als je die zelf moet betalen.
Volledig opgeladen nu op 438 km. En dat met extreem hoog verbruik na de laatste oplaadsessie. Dus mijn probleem lijkt inderdaad opgelost

Vrijdag langs gegaan. Vanmorgen gebracht. Einde middag klaar.
Dus eigenlijk megasnel.

[ Voor 3% gewijzigd door Dikkie op 10-12-2024 19:06 ]

• king_dude
  • Niet online
Dikkie schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 19:02:
[...]

Volledig opgeladen nu op 438 km. En dat met extreem hoog verbruik na de laatste oplaadsessie. Dus mijn probleem lijkt inderdaad opgelost

Vrijdag langs gegaan. Vanmorgen gebracht. Einde middag klaar.
Dus eigenlijk megasnel.
Mooi, dit neem ik even mee. Fijn dat het opgelost is!

• RickyDH
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 26-01 11:16
jeroenkb schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 09:53:
[...]

[Afbeelding]
Hoe krijg je dit scherm (splitscreen) te zien? Ik zie de optie er niet tussen staan, wel radio, klok, kompass etc.

• FCTW
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 13:47
Dikkie schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 17:54:

Weet je wat zo een reparatie kost als je straks na de garantie het zelf moet betalen.

• IvoB2
RickyDH schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 20:25:
[...]
Hoe krijg je dit scherm (splitscreen) te zien? Ik zie de optie er niet tussen staan, wel radio, klok, kompass etc.
Op het infotainment display uiterst rechts in het midden op de grijze halve maan drukken of swipen en dan krijg je het splitscreen. Dan naar beneden of naar boven swipen om telkens een ander scherm te zien. Eentje ervan is dit van de afbeelding.
Je moet wel vertrekken vanuit het nav/map display.
Vanuit het EV display is de keuze tussen de verschillende schermen in split beperkt (vraag me niet waarom, geen idee).

[ Voor 18% gewijzigd door IvoB2 op 10-12-2024 21:13 ]

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-01 13:11

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Ik heb de auto sinds eind november 2021 in bezit en ik heb nog nooit boven de 110-120Kw voorbij zien komen.
Nou laad ik praktisch nooit aan een snellader, maar die enkele keren dat ik dat wel gedaan heb vond ik het zwaar tegenvallen.
Zelfs met voorverwrmen ( minimaal 40 minuten ) blijft de laadsnelheid bedroefend.
Maar goed, dat vind ik van de range ook.
Haal nu net aan 370km op de GOM zonder airco aan. In de zomer zo rond de 425....

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

• IvoB2
Toch eigenaardig die verschillen.
Zit nog steeds ruim boven de 400 km range (en in de zomer rond de 550).

Gebruik doorgaans ook geen ultra snelladers maar de paar keer dat ik "optimalisatie HV accu" had ingesteld (door onderweg tijdens de navigatie een FastNed te kiezen als laadpunt) ging de optimalisatie van start een 20 min. voor bereiken laadstation.

• Phusebox
--HOOLIE-- schreef op woensdag 11 december 2024 @ 07:34:
[...]

Ik heb de auto sinds eind november 2021 in bezit en ik heb nog nooit boven de 110-120Kw voorbij zien komen.
Nou laad ik praktisch nooit aan een snellader, maar die enkele keren dat ik dat wel gedaan heb vond ik het zwaar tegenvallen.
Zelfs met voorverwrmen ( minimaal 40 minuten ) blijft de laadsnelheid bedroefend.
Haal nu net aan 370km op de GOM zonder airco aan. In de zomer zo rond de 425....
Is bij mij niet veel hoger, nu ook rond de 370. In de zomer heel soms rond de 450.

Mensen willen er niet aan, maar volgens mij is het gewoon "battery lottery". De ene is net wat beter dan de andere. Als het nog binnen "spec" valt heb je pech.

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Phusebox schreef op woensdag 11 december 2024 @ 07:41:
[...]

Is bij mij niet veel hoger, nu ook rond de 370. In de zomer heel soms rond de 450.

Mensen willen er niet aan, maar volgens mij is het gewoon "battery lottery". De ene is net wat beter dan de andere. Als het nog binnen "spec" valt heb je pech.
En als de dealer dan niet mee wil werken aan een accutest, dan heb je ook pech...want het valt allemaal binnen de marges... |:(

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:44

Reacher

oldschool

Ik zit met 80% charge nog altijd, ook met kouder weer, 350 - 380 km range. Daar durf ik niet over te klagen. Dat was op dag 1 zo, nu paar jaar verder nog steeds. Zelf maak ik er ook geen probleem van. De auto is voor mij niets anders dan iedere andere auto. De enige verandering is dat ik aan de lader moet in plaats van langs de pomp. Als ik mij druk moet maken over veranderingen in de range.. dat deed ik met de vorige auto's ook niet. Waarom zou ik dat nu wel allemaal moeten doen.

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

• Phusebox
Reacher schreef op woensdag 11 december 2024 @ 08:52:
Ik zit met 80% charge nog altijd, ook met kouder weer, 350 - 380 km range. Daar durf ik niet over te klagen. Dat was op dag 1 zo, nu paar jaar verder nog steeds. Zelf maak ik er ook geen probleem van. De auto is voor mij niets anders dan iedere andere auto. De enige verandering is dat ik aan de lader moet in plaats van langs de pomp. Als ik mij druk moet maken over veranderingen in de range.. dat deed ik met de vorige auto's ook niet. Waarom zou ik dat nu wel allemaal moeten doen.
Als je er geen last van hebt hoef je je natuurlijk ook nergens druk om te maken.

Mijn vorige auto's verloren geen 5-7% range per jaar. En ook geen 15% in de winter. ;)

• blb4
Phusebox schreef op woensdag 11 december 2024 @ 09:05:
[...]

Als je er geen last van hebt hoef je je natuurlijk ook nergens druk om te maken.

Mijn vorige auto's verloren geen 5-7% range per jaar. En ook geen 15% in de winter. ;)
Die andere verloren continu zo'n 66% maar daar kon je tenminste van op aan :). En in de winter zelfs wat minder want wat normaal door de uitlaat ging kon dan tenminste nog voor een deel nuttig worden gebruikt...

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:08
[...]
Ik haal nu zo'n 375km real range zonder airco met stoel en stuur verwarming, maar wel met de 58kWh versie.

Ik heb pas 1x snelgeladen (in de 9 maanden dat ik de auto heb), dat was afgelopen september en haalde toen 97kw op 67%, verder geen idee want niet naar gekeken, ik lig er dan ook niet wakker van dat ik 5 minuten langer moet laden. Maar kan me voorstellen dat als je vaak moet snelladen dat het teleurstellend kan zijn.

Ik wil ook nog even mijn algemene excuses aanbieden aan alle EV6 eigenaren en bewonderaars dat ik mijn EV6 zo vies heb laten worden. Heb afgelopen weekend echter actie ondernomen zodat hij weer bewondert kan worden ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FFrvdJ1ggkgDe1Ix3AENv-arvWw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mo5IVmQuvbU12M01ojVieXvy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xibPIJtJkOIATielC92deLxXZyk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5wCiZX7VvHQijWceQAMS7nbP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l8hEk-YmURSoh9pdaMERxgxn0C4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W4Bek7qX79NtCCdAvN1iJMuU.jpg?f=fotoalbum_large

• jeroenkb
  • Niet online
Phusebox schreef op woensdag 11 december 2024 @ 09:05:
[...]

Dan blijft de vraag of je er praktische last van hebt (nu 2 keer moeten laden op je route ipv 1 in vergelijking met een jaar geleden) of mentale last.

• blb4
Card Nox schreef op woensdag 11 december 2024 @ 09:12:
[...]

Ik haal nu zo'n 375km real range zonder airco met stoel en stuur verwarming, maar wel met de 58kWh versie.

Ik heb pas 1x snelgeladen (in de 9 maanden dat ik de auto heb), dat was afgelopen september en haalde toen 97kw op 67%, verder geen idee want niet naar gekeken, ik lig er dan ook niet wakker van dat ik 5 minuten langer moet laden. Maar kan me voorstellen dat als je vaak moet snelladen dat het teleurstellend kan zijn.

Ik wil ook nog even mijn algemene excuses aanbieden aan alle EV6 eigenaren en bewonderaars dat ik mijn EV6 zo vies heb laten worden. Heb afgelopen weekend echter actie ondernomen zodat hij weer bewondert kan worden ;)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie kleur; heb ik ook (y) . Die van de bovenste dan hoor :).

• jeroenkb
  • Niet online
[...]

Ach, ik lees alleen maar over de slechte lak kwaliteit van de EV6, dus om enerzijds de lak te beschermen en anderzijds een extra 'beschermlaag' aan te brengen, was ik de mijne gewoon niet. ;)

• Phusebox
Haha ja inmiddels ben ik ook niet dermate "trots" op mijn auto meer en is het een noodzakelijk gebruiksvoorwerp geworden. De reparatie van de schade van paar weken geleden was dusdanig duur dat ik maar er gewoon mee blijf rondrijden. Don't really care anymore.

• boywonder
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-01 11:24
Even een vraagje van een EV6 rijder die gelukkig (tot op heden) geen echte klachten heeft.

Hoe vinden jullie de kwaliteit van de matten?
Ik rij niet veel in de auto (17000 km na 14 maanden), maar er zit nu al een gat in de mat, waar je normaal met je hiel rust.
(GT-line matten)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MeQ4vqKJ3JVLVY63SwrBao5RyaE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/orfFzRW9qQnlTUkXFSRiUzMs.jpg?f=fotoalbum_large

• jeroenkb
  • Niet online
boywonder schreef op woensdag 11 december 2024 @ 09:31:
Even een vraagje van een EV6 rijder die gelukkig (tot op heden) geen echte klachten heeft.

Ik rij niet veel in de auto (17000 km na 14 maanden), maar er zit nu al een gat in de mat, waar je normaal met je hiel rust.
(GT-line matten)

[Afbeelding]
Tja, bij elke auto die ik ooit gehad heb zijn er gelijk rubberen matten in gegaan. Geen last van slijtage

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

[...]

Des te frustrerender (voor mij ) dat ik een 77Kwh rij..

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

(GT-line matten)

[Afbeelding]
Had ik ook al vrij snel, maar gewoon een nieuwe set besteld..

• IvoB2
(GT-line matten)
De standaard GT-line matten zitten hier nog in de verpakking. :)
Vanaf dag 1 liggen er hier de "rubberen" matten in (interieur en kofferbak) en geen klagen over.
Gemakkelijker te stofzuigen (vuil blijft niet in het stof kleven) en indien nodig afspuiten en even drogen.
(Kwamen hier vanuit de dealer eveneens standaard mee met de GT-line).

• Tolga07
--HOOLIE-- schreef op woensdag 11 december 2024 @ 09:39:
[...]

Des te frustrerender (voor mij ) dat ik een 77Kwh rij..
Neem aan dat als je inlevert op comfort zaken dat je ook wel een hoger bereik behaalt, of je dat wilt is een ander vraag.

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Tolga07 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 10:01:
[...]

Neem aan dat als je inlevert op comfort zaken dat je ook wel een hoger bereik behaalt, of je dat wilt is een ander vraag.
En over welke comfort zaken heb je het dan??

• IvoB2
[...]

Is je houden aan de wettelijke snelheidslimieten en meegaan met de flow van het verkeer (ipv ieder verkeerslicht te beschouwen als het startsein van de volgende vliegende start) voor jou inleveren op comfort?

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:56
[...]

ik denk dat als u met een 58kwh pack zo'n bereik weet te halen dit met name met de controle van de rechtervoet te maken heeft (of het gebrek daaraan bij anderen :P )

• HansAuutB
[...]

In 2/3e kwartaal haalt mijn Evi met gemak de piek van 230kW.

Vlgs mij heb je een batterij probleem.

• HansAuutB

(GT-line matten)

[Afbeelding]
Ligt het aan zand aan de schoenen?
Zelfde matten en 31kkm en niks te zien.

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Heel normale waarden, de accu wil minimaal 25 graden zijn om de maximale snelheid te halen. Tot 10 graden zit ie echt nog in de batterij sparen stand, tussen 10 - 15 loopt het aardig op (rond de 100) en vanaf 15 tot 20 gaat ie richting de 150. Vanaf 20 graden naar de 180 kW en boven de 25 is max limiet 240 kW.

Pin me niet vast op de getallen, globale richtlijnen. En denk niet dat de accu warm kan rijden, met dit weer en dan 2/3 uur rijden verhoogt de temperatuur vaak niet eens met 1 graad (NL snelheden overdag, je moet echt Autobahn rijden om de accu op te kunnen warmen). Pas als ie onder de 10% komt gaat de accu meer opwarmen door de hogere stroomsterktes die opgewekt worden.

Als ik onze Renault Megane electric zonder voorverwarming nu in inplug haal ik max 30 kW, en zo zijn de meeste auto's wel. Tesal idem, die vind het pas prettig laden als de accu boven de 35 graden is.

Voorverwarmen in de winter is minimaal 40 minuten voor bereiken van de laadpaal. In de zomer (20 graden) is het ongeveer 15/20 minuten. De batteryheater is bijna 5 kW, maar om een massa van enkele 100'en kilo's op te warmen met een groot deel buiten de auto hangend, duurt het wel ff...

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:44

(GT-line matten)

[Afbeelding]
Heb het zelf ook al een tijdje, inmiddels 52k op de klok ongeveer.

Naar mijn idee wel te snel versleten.

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:12
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rKLCiWDsHu0BEozKiLMpptFEFSw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1zVDqNtpRjXfvevWp2Dh3hvv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ZuhEXVnTg70AHbB0ZKWOvnCwK0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6BZCLElXaF16Ed8xR93S2uDn.jpg?f=fotoalbum_large

Dit was gisterenavond, probleem is dat veel snellaadstations hun snelheid beperken. Dus vaak levert het station niet voldoende vermogen maar kan de wagen het wel trekken...

7600X3D - RTX 5080 | Kia EV6 long range rwd (MY24)

Pagina: 1 ... 405 ... 459 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic