Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10:22
Wakkie schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 20:25:
Vandaag een discussie met de dealer gehad ivm onderhoud interval. Ik krijg nl een melding dat mijn EV6 over 26 dagen een kleine onderhoudsbeurt nodig heeft, kosten ruim € 200,00. De auto is dan een jaar oud en heeft op dit moment 13000km op de teller staan. In “Mijn Kia” staat echter dat de eerste onderhoudsbeurt november 2025 is. Dealer beweert echter bij hoog en laag dat onderhoud ieder jaar moet plaatsvinden. Zij krijgen de gegevens van Kia Nederland aangereikt. In het instructieboekje staat echter voor EUROPA 24 maanden of 30000 km (wat het eerst bereikt wordt). Voor andere landen BEHALVE EUROPA is de interval 12 maanden of 15000 km.
Vandaag Kia Nederland, middels het contactformulier, gevraagd wat nu het onderhoudschema is. Volgens mij wil de dealer hier een slaatje uitslaan en heeft de interval op jaar gezet. Als dat zo is dan is hij nog niet klaar met mij🤬
In dit topic zie ik dat dit bij meerdere op een jaar staat, maar ook op twee jaar staat. Heel vreemd deze verschillen.
Ik wacht het antwoord van Kia af.
Ik heb recent 2jr 30kkm gehad. Auto gaf het aan en dealer bevestigde dat.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
d0s schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 20:41:
Wat vreemd, mijn dealer gaf bij afleverinf nadrukkelijk aan de door jouw genoemde 30k of 2 jaar. Wel lease.

Jij koop? Zou kwalijk zijn als ze op die manier extra willen verdienen aan niet-lease.
Hier niet omgekeerd.
Dealer stelt vanuit Kia om de 2J/30K km maar leaseMij eist één onderhoud om de 15K/1J.
Mij maakt het niet uit wanneer de lease jaarlijkse kosten wil. Kan de software ook korter op de bal een update krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wakkie
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16-09 21:40
Als ik zo de reacties lees: 30k of 24 mnd. Dealer zal naar mij toe duidelijk moeten verklaren waarom ik na 12 maanden al aan onderhoud toe ben. Kan of wil hij dit niet dan zal ik een klacht indien bij Kia Nederland en van dealer wisselen. Dit riekt naar geldklopperij.

EV6 77.4kWh GT-Line RWD Snow White Pearl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 16-09 15:30
Bij mij ook: 24 maanden of 30k km. Betreft prive aankoop (Nederland), maar dat zou geen verschil moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 15-09 23:06
Peter-036 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 13:14:
[...]

Correctie: er moet een bandenspanningscontrole zijn, en die mag ook gebruik maken van de ABS sensoren aan de wielen. Er is dus geen expliciete verplichting voor TPMS .
ABS meet geen bandenspanning. (tire pressure measurement system). Het toerental wordt vergeleken. Als 1 band leger is dan draaid die sneller, dus waarschuwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
greg-a schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 10:40:
Ik ben aan het kijken naar een tweede set velgen voor de winterbanden. Weet iemand hoe het zit met de Tpms sensoren? Moet ik nieuwe kopen voor de nieuwe set velgen, kan ik zonder tpms rijden , of iets anders ?

Als ik nieuwe tpms moet kopen wordt het wel een duur grapje, dan zou het zomaar goedkoper kunnen worden om 2x per jaar te wisselen van banden bij een garage.
Kosten ongeveer minimaal €30/stuk en zijn sommige zijn al klaar voor gebruik in de EV6. Niets inlezen door garage. Houdt er rekening mee dat na 5-7 jaar de batterijen leeg zijn en dan moet je weer nieuwe sensoren kopen. Batterijen zijn ingegoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
Vandaag een discussie met de dealer gehad ivm onderhoud interval. Ik krijg nl een melding dat mijn EV6 over 26 dagen een kleine onderhoudsbeurt nodig heeft, kosten ruim € 200,00. De auto is dan een jaar oud en heeft op dit moment 13000km op de teller staan. In “Mijn Kia” staat echter dat de eerste onderhoudsbeurt november 2025 is. Dealer beweert echter bij hoog en laag dat onderhoud ieder jaar moet plaatsvinden. Zij krijgen de gegevens van Kia Nederland aangereikt. In het instructieboekje staat echter voor EUROPA 24 maanden of 30000 km (wat het eerst bereikt wordt). Voor andere landen BEHALVE EUROPA is de interval 12 maanden of 15000 km.
Vandaag Kia Nederland, middels het contactformulier, gevraagd wat nu het onderhoudschema is. Volgens mij wil de dealer hier een slaatje uitslaan en heeft de interval op jaar gezet. Als dat zo is dan is hij nog niet klaar met mij🤬
In dit topic zie ik dat dit bij meerdere op een jaar staat, maar ook op twee jaar staat. Heel vreemd deze verschillen.
30.000km of 2 jaar. Wat het eerst aan de beurt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blb4
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Gisteren m'n e-Niro na 4 jaar trouwe dienst achtergelaten bij de dealer en daar weer weggereden met een EV6. Met 't instellen van de app viel mij op dat je bij de EV6 zelf 't onderhoudsinterval (of in elk geval de waarschuwing hiervoor in de app) kan instellen, die heb ik op 30.000 km en 24 maanden gezet zoals ook bij de aflevering door de verkoper bevestigd werd. Ik heb niet onthouden op welke waarden deze 2 stonden, in elk geval beide korter.

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
[quote]Wiliyama schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 00:14:
[...]
.

[ Voor 23% gewijzigd door Wiliyama op 17-10-2024 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
[quote]Wiliyama schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 00:14:
[...]

.

[ Voor 26% gewijzigd door Wiliyama op 17-10-2024 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:25
Wakkie schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 21:31:
Als ik zo de reacties lees: 30k of 24 mnd. Dealer zal naar mij toe duidelijk moeten verklaren waarom ik na 12 maanden al aan onderhoud toe ben. Kan of wil hij dit niet dan zal ik een klacht indien bij Kia Nederland en van dealer wisselen. Dit riekt naar geldklopperij.
Hier ook 24 maanden of 30.000 km

Succes met het gesprek 🤞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Ik zie bij een privé aankoop niet echt het probleem.
Een dealer kan geen garantie weigeren noch je tot uitgaven verplichten die buiten de voorwaarden van de fabrikant gaan.

Indien de dealer daar anders over denkt ga je toch gewoon elders?

Bij lease ligt dat uiteraard anders want dan ben je niet de eigenaar en de eigenaar beslist wanneer wat moet uitgevoerd worden.
Bij lease is dat dus de leaseMij.
Bij privé de privé-eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:24

The Wizard

Moderator Mobile
IvoB2 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 18:17:
[...]

Ja dat wist ik uit ervaring al: A/C is afhankelijk van de ingestelde temp. vraag en de gemeten interieurtemp. koelen of verwarmen.

Waar ik nu (na jouw eerdere opmerking) niet meer zeker van ben is of manueel "heat" (of indien de autofunctie heat kiest) nu altijd op weerstand is. Want dan kan je - afhankelijk van welke led je op het klimadisplay ziet branden wel zien of je via de weerstand, de WP of beiden aan het verwarmen bent.
Volgens dat filmpje is "A/C" de WP (koelen of verwarmen) en "heat" uitsluitend op weerstand en "A/C en Heat" beiden.

Het filmpje komt ook overeen met de vaststelling van @Solarman .
Ik denk dat we beiden gelijk hebben, ik kon eerst niet verklaren waarom de ene keer wel de WP wordt gebruikt in Heat mode, en de andere keer niet.

Het is afhankelijk van de vochtigheidsgraad, als de vochtigheid te hoog is in de auto gebruikt deze de airco om de lucht te drogen, maar als ook een warmtevraag is kan deze niet de WP gebruiken voor het verwarmen, en zal dan terugvallen op het element.

Dat verklaart in ieder geval wel waarom ik bij droog, koud weer de WP in gebruik heb horen gaan (het gebrom in de verte en te zien in Car scanner, de inverter temperatuur schiet omhoog, hij gebruikt dit circuit voor de opwekking van de warmte). Ik weet alleen niet wat de vochtigheidsgrens is, dat is nog een mooi onderzoekje voor de komende maanden :).

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
The Wizard schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 10:12:
[...]

Ik denk dat we beiden gelijk hebben,
Een eufemisme voor "we weten geen van beiden eigenlijk nog altijd niet hoe het precies werkt". :)

[ Voor 6% gewijzigd door IvoB2 op 17-10-2024 11:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wakkie
Antwoord van Kia ivm onderhoud:

Hartelijk dank voor je bericht aan Kia Nederland.

Het kan zijn dat dit wellicht verkeerd ingesteld is in de auto, om dit aan te laten passen, kun je terecht bij de Kia dealer. Het onderhoudsinterval is inderdaad bij 24 maanden of bij 30.000 kilometer.

Vertrouwende je hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Wakkie schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 11:40:
Antwoord van Kia ivm onderhoud:

Hartelijk dank voor je bericht aan Kia Nederland.

Het kan zijn dat dit wellicht verkeerd ingesteld is in de auto, om dit aan te laten passen, kun je terecht bij de Kia dealer. Het onderhoudsinterval is inderdaad bij 24 maanden of bij 30.000 kilometer.

Vertrouwende je hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,
Je kunt zeker niet je telefoongesprek met de dealer opnemen en dan met ons delen ;) ...Ben heel benieuwd hoe die zich hier uit gaat draaien...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wakkie
jeroenkb schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:05:
[...]

Je kunt zeker niet je telefoongesprek met de dealer opnemen en dan met ons delen ;) ...Ben heel benieuwd hoe die zich hier uit gaat draaien...
Ik heb vanmorgen een mail naar de dealer gestuurd, inclusief het antwoord van Kia, en mijn ongenoegen nogmaals kenbaar gemaakt.

Ik zal zijn antwoord met jullie delen. Helaas kan ik het (eventuele) telefoontje niet opnemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wakkie
Aanvulling op mijn eerdere bericht:

Dealer heeft gebeld en ik werd overladen met excuses. Hij kon niet aangeven (volgens mij wilde hij dit niet) waar de fout lag. En ondanks alle drukte werd er meteen een afspraak gemaakt om het bericht te resetten.
Lang verhaal kort: opgelost met een nare bijsmaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blb4
  • Nu online
Wakkie schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:23:

Dealer heeft gebeld en ik werd overladen met excuses. Hij kon niet aangeven (volgens mij wilde hij dit niet) waar de fout lag. En ondanks alle drukte werd er meteen een afspraak gemaakt om het bericht te resetten.
Ik gok dus dat je dat resetten zelf ook kan doen. blijkbaar zo:
YouTube: How To Adjust Your Service Interval In Your Kia

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zjoske78
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 15:25
Wiliyama schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 18:43:
[...]

Geen enkel probleem volgens mij als je eenmaal weet hoe de 360° camera, de spiegels en de parkeer hulp met die gekleurde streepjes werkt. Mooie instructie film op YT. Zelf rijd en parkeer ik met 5 geblindeerde ramen altijd probleemloos na het begrijpen hoe die streepjes werken.
Heb je ene link naar dat instructiefilmpje? Ben eens benieuwd of ik het goed gebruik. Het blijft een bakbeest om in te parkeren of uit te rijden. Moet vaak een keer extra steken wat ik met mijn Peugeot 308 SW nooit hoefde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
IvoB2 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 11:08:
[...]

Een eufemisme voor "we weten geen van beiden eigenlijk nog altijd niet hoe het precies werkt". :)
Hey, ik vind mijn antwoord wel leuker :P.

Ik heb trouwens wat testen gedaan wat betreft het laden van de 12V batterij. Gisteren een stuk van bijna 2 uur gereden, weggegaan met 71% (auto 2 weken niet gebruikt), en bij aankomst 74%.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/270S859smebg6wV55arq_9vwVwk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kpCzjDKjE1xsT5VmLCHxkSqx.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BJHIcViyBCcVGMeGXWgbYVtEAks=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Km5QWZH5mJG2c1cC2lSvuRhT.jpg?f=fotoalbum_large

De laadstroom is duidelijk te zien, hij begon op 2,67A (bij 14,8V = 39,5W) en eindigde op 1,7A (bij 14,3V = 24W) Dit zal normaal gesproken lager liggen, ben 2x gestopt en de auto uit gehad, hij begint dan weer hoger. De laadstroom is dus erg beperkt met deze start SOC. Ben benieuwd wat ie doet als de accu rond/onder de 50% zit.

Gisteren heeft de auto 6+ uur aan de laadpaal gestaan, vanochtend was de 12V 91%. Dus bij (AC) laden wordt de 12V accu gewoon (versneld?) opgeladen. Bij deze SOC is de laadspanning rond de 13,8V, dat is volgens mij vanaf ca. 80%, het is een soort rustspanning om de accu op peil te houden.

Wat grappig is om te zien is de LDC Output voltage en current. Carscanner heeft de komma iets verkeerd staan, je moet 14,44 V en 23,9 A lezen in de onderste afbeelding. De stuurverwarming bijv. is rond de 80W, net zoals de stoelverwarming. Met deze LDC output worden alle 12V verbruikers aangestuurd en de 12V accu bijgeladen.

Altijd leuke info uit een OBDII poort :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrt
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:22
The Wizard schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 16:24:
[...]

Gisteren heeft de auto 6+ uur aan de laadpaal gestaan, vanochtend was de 12V 91%. Dus bij (AC) laden wordt de 12V accu gewoon (versneld?) opgeladen. Bij deze SOC is de laadspanning rond de 13,8V, dat is volgens mij vanaf ca. 80%, het is een soort rustspanning om de accu op peil te houden.
Wat betekent deze bevinding voor jou in de toekomst? Zal je hem voortaan aan de lader hangen als hij 2 weken stilstaat of maak je je juist minder zorgen?

De reden dat ik het vraag is dat ik recentelijk de 'Always Be Charging' kreet voor het eerst heb gehoord, en zoals ik het begrijp kan je beter de auto aan de laadpaal hangen (met max 80% acculading als target) zodra je deze langer niet gebruikt?

Ik heb onze huidige Kia e-niro eigenlijk nooit op die manier geladen maar ik heb eigenlijk ook nooit 12v problemen ondervonden. Ik ben dus benieuwd hoe deze "ABC" regel zich verhoudt tot het opladen van de 12 volt batterij

dino-vrij! Kia EV6 GT-Line 77kWh, 10.200 WP op Fronius 7kW, Panasonic 9kW T-CAP warmtepomp voor de bollenschuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiliyama
Zjoske78 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 15:17:
[...]

Heb je ene link naar dat instructiefilmpje? Ben eens benieuwd of ik het goed gebruik. Het blijft een bakbeest om in te parkeren of uit te rijden. Moet vaak een keer extra steken wat ik met mijn Peugeot 308 SW nooit hoefde.
YouTube: How to park with the Surround View Monitor Kia How To

YouTube: Kia EV6 GT Line S - How to use the parking cameras & different views

[ Voor 13% gewijzigd door Wiliyama op 17-10-2024 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHorsie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03:19
Wakkie schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:23:

Hij had het kunnen gooien op dat hij dacht dat hij niet in Europa zat!
Buiten Europa is het namelijk wel 12 maanden/15K km volgens de handleiding. Dus zit je stuur aan de juiste kant? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
rbrt schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 17:00:
[...]

Wat betekent deze bevinding voor jou in de toekomst? Zal je hem voortaan aan de lader hangen als hij 2 weken stilstaat of maak je je juist minder zorgen?

De reden dat ik het vraag is dat ik recentelijk de 'Always Be Charging' kreet voor het eerst heb gehoord, en zoals ik het begrijp kan je beter de auto aan de laadpaal hangen (met max 80% acculading als target) zodra je deze langer niet gebruikt?

Ik heb onze huidige Kia e-niro eigenlijk nooit op die manier geladen maar ik heb eigenlijk ook nooit 12v problemen ondervonden. Ik ben dus benieuwd hoe deze "ABC" regel zich verhoudt tot het opladen van de 12 volt batterij
Ik maak mij persoonlijk geen zorgen, afgelopen zomer 3,5 week laten staan, geen enkel probleem gehad. Ik heb geen eigen laadpaal dus ik heb geen optie om wekenlang aangesloten te laten. Zou het persoonlijk ook niet doen mocht ik het wel kunnen, blijft toch wekenlang stroom lopen, zou ik niet een fijn idee vinden om dan op vakantie te gaan. O ja, ik heb een 12V booster in de auto, just in case :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkie
blb4 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 13:25:
[...]

Ik gok dus dat je dat resetten zelf ook kan doen. blijkbaar zo:
YouTube: How To Adjust Your Service Interval In Your Kia
Nee hoor, toepassing zit er niet in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkie
GHorsie schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 20:09:
[...]

Hij had het kunnen gooien op dat hij dacht dat hij niet in Europa zat!
Buiten Europa is het namelijk wel 12 maanden/15K km volgens de handleiding. Dus zit je stuur aan de juiste kant? :+
Ha, ha😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blb4
  • Nu online
Solarman schreef op zondag 21 juli 2024 @ 17:54:
[...]

Klopt, ze gaan ook niet mee open. ;)
volgens mij is dit sowieso t/m MY23, vanaf MY24 weet ik niet of het wel werkt.
Bij de EV6 MY25 werkt 't nog steeds 't zelfde, voorramen kan je met sleutel/afstandbediening openen en sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blb4
  • Nu online
Wakkie schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 21:29:
[...]

Nee hoor, toepassing zit er niet in!
Nog even nagekeken: Instellingen -> Voertuig -> Comfort -> Onderhoudsinterval
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1sHQ_R-VOYE0gwJeAejopHB3NP8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tdgh6iKdH4X8DOtZlr7w5DPw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JdZtbyYxO9ZlcBnbLz1eH_sBtNc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cRYNr85c6vTojwKbTqCSzOqB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door blb4 op 18-10-2024 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blb4
  • Nu online
Heeft iemand hier ook een probleem met de levering / montage van een (13 polige) trekhaakbekabeling bij MY25? Ik heb de mijne afgelopen woensdag geleverd gekregen zonder de juiste connectiebox oid want volgens de dealer is deze anders dan voor het vorige model en niet leverbaar bij Kia op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05:41
RobbieHifi schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 08:55:
[...]

Ander onderstel komt vaker voor. Europa heeft doorgaans een steviger onderstel, vanwege de wens om sportief te rijden. Australië en vs vaker meer comfortabel.

Als ze de dempers van de Hyundai monteren, heb je een comfortabelere afstemming. Zonder dit meteen zeer uitgebreid te testen.
Ik quote even een oud bericht.
Viel mij ook op dat de EV6 behoorlijk straf afgeveerd is, dusdanig dat ie van mijn shortlist is gegaan.
Nu lees ik bovenstaande en denk ik, wellicht is het makkelijk op te lossen, inderdaad met Hyundai veren of een aftermarket setje.

Iemand die hierin iets ondernomen heeft om de EV6 wat comfortabeler te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ossie7
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-09 09:37
Ik kon het in dit topic niet zo snel vinden, maar is het al iemand gelukt om OTA updates uit te schakelen? Ik krijg momenteel bij elke start een pop-up met de vraag of ik wil updaten, maar het vinkje 'Niet meer weergeven' gaat alleen op voor de betreffende rit, bij de volgende start komt de pop-up weer terug.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IvoB2
OTA updates schakel je niet definitief uit op het display van de EV6 maar via de Kia app.

[ Voor 6% gewijzigd door IvoB2 op 18-10-2024 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-09 17:03
blb4 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 23:31:
[...]

Bij de EV6 MY25 werkt 't nog steeds 't zelfde, voorramen kan je met sleutel/afstandbediening openen en sluiten.
Zeker weten doe ik het niet meer, maar ik meen ergens gelezen te hebben dat op MY25 de achterramen juist wel mee zouden openen en sluiten via de sleutel. Ook zou er een detectie komen dat er vingertjes tussen zitten staat me bij.

- edit -

Hier staat het voor de Engelse versies, het zit niet op alle versies: https://digital-brochures...6-specifications/page/2/5

[ Voor 14% gewijzigd door xxander968 op 18-10-2024 15:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wakkie
blb4 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 00:10:
[...]

Nog even nagekeken: Instellingen -> Voertuig -> Comfort -> Onderhoudsinterval
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bedankt. Inderdaad onder Comfort gevonden, dit in tegenstelling tot het filmpje. Ik had gekeken op Setup>voertuig>cluster, maar hier stond het niet. Maandag a.s. heb ik een afspraak met garage voor de reset en invoeren van de juiste interval. Ik weet niet wat het gevolg is als ikzelf een reset doe. Zal dit navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 10:29
Is er iemand hier met de speciale EV6 Light uitvoering met 77kWh accu?
Wat is het trekgeweicht volgens kenteken wat bij deze uitvoering hoort? Volgens de dealer zou dit 1600kg zijn door de accu en vermogen upgrade.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
db I Delirium schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 12:08:
Is er iemand hier met de speciale EV6 Light uitvoering met 77kWh accu?
Wat is het trekgeweicht volgens kenteken wat bij deze uitvoering hoort? Volgens de dealer zou dit 1600kg zijn door de accu en vermogen upgrade.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jQYwKauLQBMZKMNCdLuKMrnXNwE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oNIYVO4hrG4NkoIR8xL128oY.jpg?f=user_large

[ Voor 8% gewijzigd door jeroenkb op 18-10-2024 12:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 10:29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blb4
  • Nu online
xxander968 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 10:20:
[...]

Zeker weten doe ik het niet meer, maar ik meen ergens gelezen te hebben dat op MY25 de achterramen juist wel mee zouden openen en sluiten via de sleutel. Ook zou er een detectie komen dat er vingertjes tussen zitten staat me bij.
Bij die van mij zie ik alleen de voorramen openen & sluiten. Ik 't instructieboek heb ik geloof ik iets gelezen over automatisch openen van de ramen als er weerstand wordt ondervonden bij 't sluiten, is dat niet altijd 't geval vanwege precies die vingertjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-09 17:03
blb4 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:09:
[...]

Bij die van mij zie ik alleen de voorramen openen & sluiten. Ik 't instructieboek heb ik geloof ik iets gelezen over automatisch openen van de ramen als er weerstand wordt ondervonden bij 't sluiten, is dat niet altijd 't geval vanwege precies die vingertjes?
Dat was juist het ding, op de achterramen zit die detectie niet, waardoor het niet veilig is om op afstand zomaar op sluiten te drukken. Nieuwe modellen hebben het kennelijk als optie: https://digital-brochures...6-specifications/page/2/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 16-09 15:30
Dat dat een optie moet zijn anno 2024… 8)7

De EV6 is de enige auto sinds ongeveer 20 jaar die ik gehad heb en geen auto up/down heeft voor de achterruiten. Onbegrijpelijk wat mij betreft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ossie7
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-09 09:37
IvoB2 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 10:19:
OTA updates schakel je niet definitief uit op het display van de EV6 maar via de Kia app.
Bedankt, heb het gevonden! Uiteraard heel logisch dat je notificaties in de auto moet uitzetten via de app 8)7

Voor degene die het ook zoeken, het staat in de app onder Meer > Servicelijst > Infotainment OTA-update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Geen dank want ik zou het daar ook niet zelf spontaan zijn gaan zoeken.
Ook een tijdje gelezen maar gelezen in dit topic. O-)

Zelf heb ik niet eens een smartphone (en dus geen app) en op een tablet kan je de de Kia app niet installeren (zowat de enige app die ik ken waar dat niet kan).
Dan ligt zo'n keuze van de fabrikant al helemaal niet voor de hand. :X

[ Voor 48% gewijzigd door IvoB2 op 19-10-2024 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjas
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 01-09 13:23
IvoB2 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 08:23:
Geen dank want ik zou het daar ook niet zelf spontaan zijn gaan zoeken.
Ook een tijdje gelezen maar gelezen in dit topic. O-)

Zelf heb ik niet eens een smartphone (en dus geen app) en op een tablet kan je de de Kia app niet installeren (zowat de enige app die ik ken waar dat niet kan).
Dan ligt zo'n keuze van de fabrikant al helemaal niet voor de hand. :X
Ik heb de Kia app wel op mijn IPad kunnen installeren. Heeft dezelfde functionaliteit als op een IPhone (de smalle scherm van de IPhone op het brede scherm van de IPad. Misschien dat het niet op iedere tablet werkt?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mgnrg-DDbTrMtNTNZH1geEJGrVU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9cdeslrQLwbhkxjZltoptJbG.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Ik gebruik android.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aiBspxnPn7_Z5c1wVehQNkpOGyI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T4N2lo3Oc4OYUV5GgvMVmkrd.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 90% gewijzigd door IvoB2 op 19-10-2024 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkie
Mjas schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 09:00:
[...]

Ik heb de Kia app wel op mijn IPad kunnen installeren. Heeft dezelfde functionaliteit als op een IPhone (de smalle scherm van de IPhone op het brede scherm van de IPad. Misschien dat het niet op iedere tablet werkt?[Afbeelding]
Idem. iPhone en iPad werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Dus Kia ontwikkelt een app voor IOs (tablet en I-phone) maar niet voor android?
Maar dan weer wel voor android op een smartphone en niet android op een tablet?

Wat mis ik?
Hier werkt de app perfect op de android smartphone van mijn partner maar zoals je in het screenshot kan zien kan het zelfs niet geïnstalleerd worden op een android tablet (vanuit de playstore).

Ik zou nog kunnen veronderstellen dat het niet aan android ligt (krijgt iemand anders dat wel werkend op een android tablet?) maar aan mijn specifieke tablet maar ligt dan weer niet zo voor de hand gezien het de enige app is die ik gebruik (en dat zijn er tientallen) die niet geïnstalleerd kan worden vanuit de playstore.

[ Voor 59% gewijzigd door IvoB2 op 19-10-2024 10:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11:17
Draai je Android op een NoKia?

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Op een Samsung A52s5G SM-A528B/DS (daar werkt het op) en een Samsung Galaxy Tab S7 SM-T870 daar weigert playstore het op te installeren).
Beiden met de laatste android update.

Bij ophalen EV6 bij de dealer zij de verkoper ook dat het op een tablet niet werkt maar ik heb inmiddels al geleerd daar weinig rekening mee te houden gezien de kennis daar afwisselend uit de linker- en rechterduim lijkt te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GHorsie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03:19
IvoB2 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 10:54:
Op een Samsung A52s5G SM-A528B/DS (daar werkt het op) en een Samsung Galaxy Tab S7 SM-T870 daar weigert playstore het op te installeren).

Bij ophalen EV6 bij de dealer zij de verkoper ook dat het op een tablet niet werkt maar ik heb inmiddels al geleerd daar weinig rekening mee te houden gezien de kennis daar afwisselend uit de linker- en rechterduim lijkt te komen.
Wat je kunt proberen is om de app te side-loaden. De apk file dus downloaden en deze zelf installeren buiten de playstore om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-09 15:27

Idd, gewoon de apk kopiëren met een apk copy app en op de tablet zetten, zal waarschijnlijk gewoon werken.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elhovo
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 16-09 21:13
Beste mensen,
Ik heb de kans om een EV6 van een jaar oud te kopen. Hij is door de dealer op kenteken gezet en heeft maar 50 km op de klok. De accu is dus waarschijnlijk nooit volledig ontladen en opgeladen geweest. Wat denken jullie ervan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
Elhovo schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 22:17:
Beste mensen,
Ik heb de kans om een EV6 van een jaar oud te kopen. Hij is door de dealer op kenteken gezet en heeft maar 50 km op de klok. De accu is dus waarschijnlijk nooit volledig ontladen en opgeladen geweest. Wat denken jullie ervan?
Om de accu zou ik me geen zorgen maken aangezien die nog redelijk lamg garantie heeft.

Hou wel rekening met het feit dat ev's heel snel waarde verliezen, dus als je hem binnen een paar jaar weg wilt doen, kan het een dure grap worden.

Voor de rest een redelijk betrouwbare wagen, enige grote problemen lijken de iccu en de 12v accu die het snel begeeft.

Voor de rest wat kleinere dingen maar die heeft elke wagen wel tegenwoordig...

Ik heb hiervoor een polestar 2 gehad, en ik vind de ev6 een veel leukere wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mm1987
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-04 01:12
Benieuwd of het MY25 model last heeft van Coldgate en Zombie mode.... 🤔

[ Voor 4% gewijzigd door mm1987 op 19-10-2024 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
mm1987 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 23:53:
Ik moet eerlijk bekennen op 14k km nog geen zombie modus gehad.

Nu heb ik wel de memory zetels dus ik stap in, klik op de startknop, doe mijn gordel aan terwijl ik men voet op de rem duw.
Dan gaat mijn stoel maar voren en terwijl mijn stoel naar mijn positie ga zet ik hem in d...

Ik ben eerder benieuwd of ze de iccu en 12v issues hebben kunnen fixen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mm1987
Coldgate vind ik zelf het belangrijkste samen met 12v issues. Als hij echt bij temperaturen van 0 tot 10 graden de laadpiek haalt vind ik het een serieuze optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:39
mm1987 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 23:53:
Zombie lijkt in mijn MY24 al niet meer voor te kunnen komen. Die Ready status is er zo snel dat je het echt bewust moet doen om er nog last van te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
mm1987 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 00:43:
Coldgate vind ik zelf het belangrijkste samen met 12v issues. Als hij echt bij temperaturen van 0 tot 10 graden de laadpiek haalt vind ik het een serieuze optie.
Coldgate.. die heb ik gemist. wat is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elhovo
izzet3838 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 22:40:
[...]

Om de accu zou ik me geen zorgen maken aangezien die nog redelijk lamg garantie heeft.

Hou wel rekening met het feit dat ev's heel snel waarde verliezen, dus als je hem binnen een paar jaar weg wilt doen, kan het een dure grap worden.

Voor de rest een redelijk betrouwbare wagen, enige grote problemen lijken de iccu en de 12v accu die het snel begeeft.

Voor de rest wat kleinere dingen maar die heeft elke wagen wel tegenwoordig...

Ik heb hiervoor een polestar 2 gehad, en ik vind de ev6 een veel leukere wagen.
De enige zorg die ik heb is dat er al degradatie is. De accu heeft idd lang garantie maar pas als er > 30% verlies optreedt. Ik rijd nu een e-Niro die na 4 jaar en 75k nog 100% SoH geeft.

De iccu is idd een probleem. En de Kia aftersales is niet echt om over naar huis te schrijven. Maar de EV6 is wel een hele gave kar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blb4
  • Nu online
king_dude schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 08:39:
[...]

Coldgate.. die heb ik gemist. wat is dat?
Iets waar je in NL ook geen last van zult hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mm1987
blb4 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 08:47:
[...]

Iets waar je in NL ook geen last van zult hebben.
Waarom in Nederland niet ?
Het fenomeen begint al bij 15 graden buiten temperatuur...

Als ik de reviews van Electrobays bekijk en van Carmabisx dan hebben ze er in Duitsland net zo goed last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
Wat betreft coldgate, je kunt de accu toch preconnen?

Super stom dat het stop bij 19% aangezien je dan nog minstens 70km kunt rijden, maar het gaat wel.

Als we het register zouden kunnen aanpassen zou ik van die 19% wel gewoon 10% laten maken, dat is al wat logischer.

Waarom zou ik de wagen laden als ik nog ruim 60km bereik heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:08
Beste mensen,
Met 50 km is het gewoon een nieuwe auto. De vraag is waarom is die auto van een jaar oud niet eerder verkocht?
Hij zal niet zijn teruggebracht met onoplosbare problemen, want er is niet mee gereden..
En wat is “een jaar oud”?
Sinds wanneer op kenteken?

Wellicht een wat “vreemde” versie of kleur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 20:16
Of een demo auto waarvan de teller steeds naar 0 is gezet :X
Ooit een keer de boodschap gekregen van de verkoper a.u.b. niet voorbij x kilometers rijden dan kunnen we de teller niet meer terug zetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-08 11:48
wortelsoft schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 09:52:
Of een demo auto waarvan de teller steeds naar 0 is gezet :X
Ooit een keer de boodschap gekregen van de verkoper a.u.b. niet voorbij x kilometers rijden dan kunnen we de teller niet meer terug zetten :+
Ik hoop dat die dealer je voor de gek hield.

https://aanpaktellerfraud...Fof%201%20jaar%20celstraf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
Elhovo schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 08:45:
[...]
De iccu is idd een probleem. En de Kia aftersales is niet echt om over naar huis te schrijven. Maar de EV6 is wel een hele gave kar :)
Ik had dan weer geen probleem met de Kia aftersales.
Toen ik op 45K km bij de e-Niro het gekende lagergeratel begon op te merken (en je moest al weten dat de mogelijkheid bestond dat het er zat aan te komen en de radio mocht niet aanstaan) bij de volgende onderhoudsbeurt gemeld aan de dealer.
Die mijn opmerking na het nazicht bevestigde waarna in stappen (maar daar kan de dealer niets aan doen want is de standaard procedure van Kia en maakt mij ook niet uit want volledig in garantie) de motorsteun en gearbox en volledige motor werden vervangen.
En idd, kon na 52 maanden en 78K km de tweedehandsmarkt op met een SoH van 100%.

Wat betreft de EV6 MY24 nog geen enkel issue voorrgehad.
Maar dat is voorbarig gezien nog maar 6000 km en ruim drie maanden in gebruik. De wintertest moet nog komen. Maar ook gisteren bij 100% SoC nog een aangegeven range van 545 km.
En voorlopig haalt onze EV6 onder de 10°C nog altijd de laadpiek van 11 kW. :+

Eén kleine eigenaardigheid: in de week ging de ruit rechtsvooraan niet naar beneden. Niet met de knop aan de passagierszijde en niet met de knop aan de bestuurderszijde.
Een tiental km verder werkte het terug normaal.
Toeval? Verkeerde combinatie van zaken?........?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henrov
Edit: je bedoelde toch een autodealer? Anders verbaast het me een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
izzet3838 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 09:16:
Waarom zou ik de wagen laden als ik nog ruim 60km bereik heb...
Ik dacht dat die ondermarge al naar beneden was bijgesteld (dus vroeger nog hoger was).
Het uitgangspunt van Kia is waarschijnlijk dat voorverwarming al op ongeveer 20 min tot 30 min. voor aankomst moet starten en extra energie vraagt en ze willen voorkomen dat bestuurders de lader niet halen.

Ze kunnen idd beter ook een manuele voorverwarming voorzien en zo de verantwoordelijkheid bij de bestuurder zelf leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
IvoB2 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 10:10:
[...]

Ik dacht dat die ondermarge al naar beneden was bijgesteld (dus vroeger nog hoger was).
Het uitgangspunt van Kia is waarschijnlijk dat voorverwarming al op ongeveer 20 min tot 30 min. voor aankomst moet starten en extra energie vraagt en ze willen voorkomen dat bestuurders de lader niet halen.

Ze kunnen idd beter ook een manuele voorverwarming voorzien en zo de verantwoordelijkheid bij de bestuurder zelf leggen.
Onder 25 start hij niet en op 19 stopt die altijd helaas.

Voor de versie met kleine accu logisch, maar absurde waarden voor de long range.

Maar ja het zal zo blijven vrees ik, de nieuwe ev6 heeft normaal wel manuele precon, maar goed voor die paar keer per jaar dat ik ga snelladen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Beste mensen,
Welke SoC heeft de accu gestaan? Een jaar lang (bijna) leeg of (bijna) vol is niet lekker vooor een accu. Al verwacht ik alsnog niet direct een groot nadelig effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 20:16
henrov schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 10:08:
[...]

Edit: je bedoelde toch een autodealer? Anders verbaast het me een stuk minder.
Ja, een auto dealer waar ik een proefrit maakte met een nieuwe auto. Het is al lang geleden, maar ik geloof dat ik onder de 150 op de teller moest blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaulC
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:18

Op Samsung S9FE tablet wil hij ook niet installeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• petertenboer
IvoB2 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 10:10:
[...]
Als je onderweg gewoon even op laadpaal zoeken klikt langs de route, vervolgens kies je er een op 30 minuten rijden en je hebt je manuele voorverwarmen van de accu 😉. Of is dat te simpel gedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Kan ook maar lijkt me al rijdend en zonder passagier vooraan niet zo voor de hand te liggen.
Eén knop bedienen ipv al rijdend zelf berekeningen te zitten maken en te turen op een display buiten het zicht van de bestuurder lijkt me toch iets veiliger dan al die work arounds?

Soit, mij maakt het niet echt uit want nog altijd geen gelegenheid gevonden waarbij DC laden boven de 100 kW noodzakelijk was. Wil het wel eens uit nieuwsgierigheid proberen maar tot nu toe is het altijd wel wat => SoC niet laag genoeg, niet koud genoeg, thuislaadpaal of destinationcharger te dicht in de buurt,..... :)

Is uiteraard een n=1 verhaal maar die beperking kende je toch voor de EV in gebruik ging nemen?
Voor wie regelmatig snelladen tijdens winterse omstandigheden noodzakelijk is kiest dan toch gewoon voor een EV waar dat al voorzien is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie van Til
  • Laatst online: 08:35

Harrie van Til

Doe maar blauw

PaulC schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 11:06:
[...]

Op Samsung S9FE tablet wil hij ook niet installeren.
Ik kan wel een aantal apk's vinden op internet en installeren op de tablet (Android) maar de applicatie start op in het Koreaans en weigert mijn inlog en de ander strat weliswaar op in het Engels maar blijft ook mijn inlog weigeren.
Vreemd.

Of is een gelijktijdige inlog op zowel de Kia Connect op de smartphone als de tablet niet mogelijk?

In ieder geval heb ik in de Playstore bij de app aangegeven dat ze nou eens eindelijk een tabletversie moeten maken/toestaan (voor wat het waard is).

EV6 77kWh, Light, Gravity Blue MY2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie van Til

Harrie van Til

Doe maar blauw

Vraag: ik heb recent door een Kia dealer een originele afneembare trekhaak laten plaatsen. Werkt goed maar ik kom er net achter (want niet uitgelegd bij oplevering) dat die Brink trekhaak ook een slot heeft. Maar wat schetst mijn verbazing? Er zijn geen sleuteltjes bij de aankoop geleverd.
Is dat een extra aankoop of hoort het gewoon bij het pakket afneembare trekhaak te zitten? Graag reacties van mede-eigenaars die ook een originele trekhaak hebben laten plaatsen.
Ben niet geïnteresseerd in meningen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blb4
  • Nu online
Harrie van Til schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 12:19:
Vraag: ik heb recent door een Kia dealer een originele afneembare trekhaak laten plaatsen. Werkt goed maar ik kom er net achter (want niet uitgelegd bij oplevering) dat die Brink trekhaak ook een slot heeft. Maar wat schetst mijn verbazing? Er zijn geen sleuteltjes bij de aankoop geleverd.
Is dat een extra aankoop of hoort het gewoon bij het pakket afneembare trekhaak te zitten? Graag reacties van mede-eigenaars die ook een originele trekhaak hebben laten plaatsen.
Bij mij zitten er (natuurlijk) 2 sleutels bij, zou zot zijn als dat niet zo is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blb4
  • Nu online
petertenboer schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 11:44:
[...]

Als je onderweg gewoon even op laadpaal zoeken klikt langs de route, vervolgens kies je er een op 30 minuten rijden en je hebt je manuele voorverwarmen van de accu 😉. Of is dat te simpel gedacht?
MY25; zit dit niet op de pre MY25 modellen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jlPhC3PqvlcXHpzm0mRll_MWpEI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c6ep0Vq0xEfl6Q2FGnsHXW3j.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 10:22
Ik heb idd 2 sleuteltjes bij de afneembare trekhaak. Af dealer maar geen idee of het een Brink is.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie van Til

Harrie van Til

Doe maar blauw

blb4 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 12:25:
[...]

Bij mij zitten er (natuurlijk) 2 sleutels bij, zou zot zijn als dat niet zo is.
Morgen maar eens even bellen met de dealer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
Ergens onderin de stoffen zak van de trekhaak? Waarschijnlijk heb je zelf al alles nagezocht. Ja, die horen er bij te zitten. Maar hij werkt goed .... Maar zonder sleutels kun je de haak toch niet demonteren? Ik neem aan dat ze niet in het slot zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie van Til

Harrie van Til

Doe maar blauw

Wiliyama schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 13:39:
[...]

Ergens onderin de stoffen zak van de trekhaak? Waarschijnlijk heb je zelf al alles nagezocht. Ja, die horen er bij te zitten. Maar hij werkt goed .... Maar zonder sleutels kun je de haak toch niet demonteren? Ik neem aan dat ze niet in het slot zitten.
Met de sleutels zet je het ontgrendelmechanisme op slot.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Harrie van Til

Harrie van Til

Doe maar blauw

Wiliyama schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 13:39:
[...]

Nou, niet onderin de stoffen bewaarzak dus.
Maar wel aan mijn autosleutelbos..... 8)7
Niet over gesproken bij de aflevering en ik had nog steeds de sleutelbos van mijn vorige auto in het hoofd waaraan ook precies 2 van die sleutels zaten, maar dan voor de dakkoffer.

Goed, en dóór! O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blb4
  • Nu online
Harrie van Til schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 13:56:
[...]

Nou, niet onderin de stoffen bewaarzak dus.
Maar wel aan mijn autosleutelbos..... 8)7
Niet over gesproken bij de aflevering en ik had nog steeds de sleutelbos van mijn vorige auto in het hoofd waaraan ook precies 2 van die sleutels zaten, maar dan voor de dakkoffer.

Goed, en dóór! O-)
Nog een tip dan: ik zou die dakkoffer niet aan de trekhaak hangen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elhovo
macfocus schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 09:46:
[...]

Met 50 km is het gewoon een nieuwe auto. De vraag is waarom is die auto van een jaar oud niet eerder verkocht?
Hij zal niet zijn teruggebracht met onoplosbare problemen, want er is niet mee gereden..
En wat is “een jaar oud”?
Sinds wanneer op kenteken?

Wellicht een wat “vreemde” versie of kleur?
In Spanje is dit vrij normaal (ik woon in Spanje). Dealers zetten de auto op kenteken om quota te halen en verkopen de auto dan met korting (km0 auto's wordt dat genoemd). De kleur is Deep Forest Green, en ik vind dat een fantastische kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elhovo
IvoB2 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 10:06:
[...]

Ik had dan weer geen probleem met de Kia aftersales.
Toen ik op 45K km bij de e-Niro het gekende lagergeratel begon op te merken (en je moest al weten dat de mogelijkheid bestond dat het er zat aan te komen en de radio mocht niet aanstaan) bij de volgende onderhoudsbeurt gemeld aan de dealer.
Die mijn opmerking na het nazicht bevestigde waarna in stappen (maar daar kan de dealer niets aan doen want is de standaard procedure van Kia en maakt mij ook niet uit want volledig in garantie) de motorsteun en gearbox en volledige motor werden vervangen.
En idd, kon na 52 maanden en 78K km de tweedehandsmarkt op met een SoH van 100%.

Wat betreft de EV6 MY24 nog geen enkel issue voorrgehad.
Maar dat is voorbarig gezien nog maar 6000 km en ruim drie maanden in gebruik. De wintertest moet nog komen. Maar ook gisteren bij 100% SoC nog een aangegeven range van 545 km.
En voorlopig haalt onze EV6 onder de 10°C nog altijd de laadpiek van 11 kW. :+

Eén kleine eigenaardigheid: in de week ging de ruit rechtsvooraan niet naar beneden. Niet met de knop aan de passagierszijde en niet met de knop aan de bestuurderszijde.
Een tiental km verder werkte het terug normaal.
Toeval? Verkeerde combinatie van zaken?........?
Ik woon in Spanje. Customer Service is hier vaak nog een dingetje. Legio e-Niro rijders zitten soms 2 maanden zonder auto en krijgen geen vervangend vervoer.... ik heb al 1 jaar last van de ratel en telkens als ik naar de dealer ga dan horen ze niks. Voor mij de reden om de e-Niro eruit te doen want verder is het een prima auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Bij mij werden er bij de originele Kia trekhaak twee (piepkleine) sleuteltjes (met rode dop) bijgeleverd.
Is uiteraard geen extra aankoop en zitten in een beige zakje onder de vloerplaat van de koffer.
In die zak steek je ook de trekhaak na afname.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JAo2Z0DvJEI7iyGl5oey8nv2kTY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FZPpWqFVPBhXwwvkAL8sNcT5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LPlRJCFEl2Rd7QYq7R6iA0eG17M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rVVxoDxQiCNF3CxCPV9DYQxM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door IvoB2 op 20-10-2024 15:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petertenboer
blb4 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 12:53:
[...]

[Afbeelding]
Niet op de eerste lichting KIa’s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:08
Elhovo schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 15:01:
[...]

In Spanje is dit vrij normaal (ik woon in Spanje). Dealers zetten de auto op kenteken om quota te halen en verkopen de auto dan met korting (km0 auto's wordt dat genoemd). De kleur is Deep Forest Green, en ik vind dat een fantastische kleur.
Komt hier in Nl ook voor.
In dec snel de targets “regelen” en je dan in januari afvragen waarom er geen verkoop is…
Het is overal dezelfde idioterie.

Ik had graag een groene EV6 gehad, maar die wordt niet meer verkocht hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-09 22:04
Hoe slecht is snelladen voor de ev6?

Stel ik laat normaal gesproken op werk of thuis met 11kw paar keer per week en 4-5x per maand aan de snellader. Hoe erg ga je dat merken in accudegredatie?

Ik laat eigenlijk altijd tot 80% zowel ac als dc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Elhovo schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 15:05:
[...]
Ik woon in Spanje. Customer Service is hier vaak nog een dingetje. Legio e-Niro rijders zitten soms 2 maanden zonder auto en krijgen geen vervangend vervoer.... ik heb al 1 jaar last van de ratel en telkens als ik naar de dealer ga dan horen ze niks. Voor mij de reden om de e-Niro eruit te doen want verder is het een prima auto.
Jammer maar dat is dan geen Kia dingetje maar een tekortkoming van de lokale dealer(s).
De dealer beslist ook niet zelf over de gevolgen van die ratel. Ze moeten daarvan een audio-opname maken en doorsturen naar Kia die dat dan evalueert en vervolgens de dealer vertelt wat moet volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Harrie van Til schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 12:13:
[...]

Ik kan wel een aantal apk's vinden op internet en installeren op de tablet (Android) maar de applicatie start op in het Koreaans en weigert mijn inlog en de ander strat weliswaar op in het Engels maar blijft ook mijn inlog weigeren.
Vreemd.

Of is een gelijktijdige inlog op zowel de Kia Connect op de smartphone als de tablet niet mogelijk?

In ieder geval heb ik in de Playstore bij de app aangegeven dat ze nou eens eindelijk een tabletversie moeten maken/toestaan (voor wat het waard is).
Je kunt de apk van je android smartphone "rippen" met een apk backup app(gratis op de play store)

Dan ben je ook zeker dat je geen versie met eventuele malware hebt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
blb4 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 12:53:
[...]

[Afbeelding]
Nope dit is op mijn MY24, jij hebt de facelift veronderstel ik?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yHrZhcpO0zdRoKYsmlhLkju4o4o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YouVjzsva2Zh2k5HNTFt0WnK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elhovo
Card Nox schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 10:48:
[...]

Welke SoC heeft de accu gestaan? Een jaar lang (bijna) leeg of (bijna) vol is niet lekker vooor een accu. Al verwacht ik alsnog niet direct een groot nadelig effect.
Geen idee. Is ook de vraag die ik wil stellen... Want lange tijd <20 of >90 is niet zo fijn

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
sgouman schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 15:54:
Hoe slecht is snelladen voor de ev6?

Stel ik laat normaal gesproken op werk of thuis met 11kw paar keer per week en 4-5x per maand aan de snellader. Hoe erg ga je dat merken in accudegredatie?

Ik laat eigenlijk altijd tot 80% zowel ac als dc
Mijn gebruik is meest extreem:
140.000+ km gereden / dec ‘21
56kWh accu
80%+ van alle laadpogingen zijn snellaadpoging.
4e winter ga ik nu in
Geen thuislader aanwezig
Ik precon altijd
Ik kijk echt nergens naar met laden/ontladen
Auto is minimaal 20x onder 0% soc geweest

Degradatie wordt nu gemeten door Kia NL omdat ze nieuwsgierig zijn. Carscanner geeft bijna 4% degradatie aan.

Ik durf te zeggen dat degradatie bij normaal gebruik minimaal is. En dat normaal gebruik een heel breed begrip is. Kortom: prima technologie, no worry. En ook niet al de moeite waard. Gewoon rijden, af en toe volladen, af en toe snelladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blb4
  • Nu online
izzet3838 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 16:26:
[...]

Nope dit is op mijn MY24, jij hebt de facelift veronderstel ik?[Afbeelding]
Aha, dit handmatig conditioneren is dan iets van ‘t facelift model (MY25).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KVrom
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 07-02 20:51
IvoB2 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 15:10:
[...]

Bij mij werden er bij de originele Kia trekhaak twee (piepkleine) sleuteltjes (met rode dop) bijgeleverd.
Is uiteraard geen extra aankoop en zitten in een beige zakje onder de vloerplaat van de koffer.
In die zak steek je ook de trekhaak na afname.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Krijg jij die trekhaak dan onder de vloerplaat? Ik slaag daar niet in…. Of maakte je ergens een gaatje :D
Ik vroeg mij ook al af hoe die onnozele sleuteltjes in godsnaam ergens aan een sleutelhanger te bevestigen zijn. Zo zijn ze gedoemd om ergens verloren te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
king_dude schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 19:12:
[...]

Auto is minimaal 20x onder 0% soc geweest
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
KVrom schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 19:20:
[...]

Krijg jij die trekhaak dan onder de vloerplaat? Ik slaag daar niet in…. Of maakte je ergens een gaatje :D
Ik vroeg mij ook al af hoe die onnozele sleuteltjes in godsnaam ergens aan een sleutelhanger te bevestigen zijn. Zo zijn ze gedoemd om ergens verloren te raken.
Het trekhaakzakje met de sleuteltjes krijg ik zonder probleem onder de vloerplaat en zelfs gewoon in de uitsparing links onderaan het achterste deel van de vloerplaat.
Die zak is zo groot dat je er niet naast kan kijken en de sleutels (indien in de zak) wel terug zal vinden.

De trekhaak staat hier gewoon permanent waar ie, volgens mij, hoort te zitten, achterop het voertuig.
Past overigens perfect in de frunk voor wie "m niet permanent gemonteerd wil hebben maar toch altijd in het voertuig aanwezig wil zien.
Zelfs de middelste kopsteun van de achterrij past daar - tezamen met de noodkit en de V2L adapter zonder probleem in (wel RWD frunk).
Pagina: 1 ... 394 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic