Ik heb recent 2jr 30kkm gehad. Auto gaf het aan en dealer bevestigde dat.Wakkie schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 20:25:
Vandaag een discussie met de dealer gehad ivm onderhoud interval. Ik krijg nl een melding dat mijn EV6 over 26 dagen een kleine onderhoudsbeurt nodig heeft, kosten ruim € 200,00. De auto is dan een jaar oud en heeft op dit moment 13000km op de teller staan. In “Mijn Kia” staat echter dat de eerste onderhoudsbeurt november 2025 is. Dealer beweert echter bij hoog en laag dat onderhoud ieder jaar moet plaatsvinden. Zij krijgen de gegevens van Kia Nederland aangereikt. In het instructieboekje staat echter voor EUROPA 24 maanden of 30000 km (wat het eerst bereikt wordt). Voor andere landen BEHALVE EUROPA is de interval 12 maanden of 15000 km.
Vandaag Kia Nederland, middels het contactformulier, gevraagd wat nu het onderhoudschema is. Volgens mij wil de dealer hier een slaatje uitslaan en heeft de interval op jaar gezet. Als dat zo is dan is hij nog niet klaar met mij🤬
In dit topic zie ik dat dit bij meerdere op een jaar staat, maar ook op twee jaar staat. Heel vreemd deze verschillen.
Ik wacht het antwoord van Kia af.
Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red