Acties:
  • 0Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
Dartlink schreef op maandag 22 mei 2023 @ 09:38:
[...]

11,7 onder load (dus aan) of terwijl deze uit staat? :) Bij uit staan klopt 11,7 niet en lijkt het eerder op een defecte cel.
Poeh dat weet ik niet meer, volgens de monteur was het een normale waarde in ieder geval.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• glasbergem
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-05 12:06
Phusebox schreef op maandag 22 mei 2023 @ 09:40:
[...]

Lijkt wel een pijnlijke te worden voor Kia, ik lees echt zoveel vergelijkbare berichten. Weet iemand of de Ioniq 5 hier ook zoveel last van heeft?
Tevreden mensen rijden lekker door. Mensen met issues posten erover. Dat vertekent het beeld wel natuurlijk. Maar dit is wel een groot issue voor Kia lijkt me.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:53
Uitgebreid nieuwsartikel over de falende ICCU problemen:

https://www.theautopian.c...eps-stranding-its-owners/

(ChatGPT) Samenvatting:
he Hyundai Ioniq 5, an electric vehicle (EV) built on Hyundai's E-GMP platform, has received positive reviews for its retro-futuristic design and features. However, some early owners have experienced a serious flaw related to the Integrated Charging Control Unit (ICCU), which is responsible for charging the high voltage and 12-volt batteries. The problem arises from a manufacturing flaw that causes coolant to leak into the ICCU, leading to a loss of power and rendering the vehicle inoperable.

There have been reports of coolant leak issues in South Korea, and while a recall has been initiated in Korea, Hyundai has not issued a recall in the United States. However, there have been complaints from Ioniq 5 owners in the US about the ICCU failure, resulting in the vehicle being stranded. It appears that the coolant-related issues have been addressed, and the primary problems in the US are related to unauthorized third-party apps waking up the car too frequently, draining the 12-volt battery. Replacing the ICCU fuse and, in some cases, the relay, is required to resolve these issues.

Numerous owners have reported being stranded due to ICCU failures, and there are complaints on forums, social media platforms, and the National Highway Traffic Safety Administration's website. Some owners have expressed frustration and buyer's remorse due to the recurring issues and long wait times for repairs. The situation has raised concerns about the reliability of the Ioniq 5, and some owners have even requested buybacks from Hyundai.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Loei123
  • Nu online
Phusebox schreef op maandag 22 mei 2023 @ 09:57:
Uitgebreid nieuwsartikel over de falende ICCU problemen:

https://www.theautopian.c...eps-stranding-its-owners/

(ChatGPT) Samenvatting:

[...]
Ben ergens wel benieuwd of mijn probleem gerelateerd is aan de voormalig defecte ICCU, of de vervangende die nu is geplaatst.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MChellinga
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10:12
anc schreef op maandag 22 mei 2023 @ 09:04:
Ja ook de garage waar ik een afspraak wilde maken om diverse campagnes, raar rammelt geluid bij 60 en 120, nieuwe deurgrepen, nieuwe versterker en nog een paar dingen, moet ik 2 maanden wachten op de afspraak.
Ze hebben enorm personeel te kort en voor de EV onvoldoende opgeleid personeel.
Ik heb dat dus ook.. een rammel geluid het lijkt ergens rechtsvoor uit het dashboard te komen. Gek genoeg indd alleen ergens tussen de 80/120 kmh. Het lijkt ook te maken te hebben met rijwind uit bepaalde hoek ofso. Heel irritant krakend geluid. Zijn er meer mensen die dat hebben? En iemand ook al oorzaak gevonden/laten verhelpen? Ik ben er nog niet mee naar de dealer geweest lijkt me meer iets dat ik bij eventuele servicebeurt aan ga kaarten. Ondanks dat ik me er nu steeds meer aan ga ergeren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Leezer14
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-05 19:23
Leezer14 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 11:13:
[...]

Update: Na lang wachten is de nieuwe ICCU gemonteerd (geleverd vanuit zuid-korea). Helaas blijkt het probleem niet verholpen. Nu denken ze dat het een of meerdere accucellen zijn die kapot zijn. Ze gaan nu de accu van een nieuwe showroom auto op mijn EV6 monteren en kijken of dat werkt. Vrijdag hoor ik meer.

Inmiddels al bijna 3 maanden een huurauto voor de deur staan :(
Update: Afgelopen week eindelijk de EV6 op kunnen halen. Ze hebben een volledig accupakket van een nieuw geleverde showroom auto gemonteerd + nieuwe ICCU module. Rijdt weer heerlijk zeg!

De defecte accucellen van mijn 'oude' accu, worden vervangen waardoor dat accupakket weer terug naar Kia kan.

De pre conditionerings upgrade ben ik nu kwijt, maar daar ga ik mij even niet druk om maken. Eerst weer eens wat km's maken!

[Voor 15% gewijzigd door Leezer14 op 22-05-2023 10:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DigitalHombre
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 30-05 17:52
xxander968 schreef op zondag 21 mei 2023 @ 21:26:
[...]

Deze video zegt vooral dat je de grannycharger beter alleen bij nood gebruikt en het vergelijk gaat tot 9.2kW. https://youtu.be/AiCSnwoAs0c
Thanks! Mogelijk is er nog een verschil tussen het Amerikaanse 110V en de Europese 230/400V systemen, ik vind het opvallend hoe weinig info er over te vinden is.
Het kwam onder mijn aandacht omdat ik deze week voor het eerst via de Zappi in Eco++ mode van de zonnepanelen heb geladen, dat was in het beste geval zo'n 2.3kWh en ik ben benieuwd hoeveel daar nog effectief van in de batterij is beland. Reken nog enkele minder zonnige periodes waarbij de Zappi afschakelt. Zolang de saldering nog loopt (in BE tot 2015 voor mij) is het in ieder geval voordeliger om de stroom het net op te sturen om dan later aan 11kWh -en met veel minder verliezen- terug in de auto te pompen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17:58
Verwondervraag.

Mijn vrouw en ik hebben allebei een eigen profiel, met bijpassende stand van de stoelen. Nu zitten er in het linkerportier ook de twee geheugenknoppen voor de stoel. Die zijn bij het gebruik van de profielen dan toch overbodig? Of mis ik een handige toepassing?

Kun je bijvoorbeeld bij instappen al je 'eigen' knop indrukken om te voorkomen dat je eerst tegen het stuur wordt geplet omdat je vrouw als laatste heeft gereden?

It only takes a fraction of a second to turn your life upside down

Acties:
  • +1Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:13
DaMenaz schreef op maandag 22 mei 2023 @ 13:11:
Verwondervraag.

Mijn vrouw en ik hebben allebei een eigen profiel, met bijpassende stand van de stoelen. Nu zitten er in het linkerportier ook de twee geheugenknoppen voor de stoel. Die zijn bij het gebruik van de profielen dan toch overbodig? Of mis ik een handige toepassing?
je zou zeggen dat het overbodig is ja.

Vind het zelf wel praktisch als je langere stukken rijdt en wil afwisselen.
Je hoeft dan niet van profiel te switchen (scheelt gedoe met navigatie en zo) en dan kan je met een druk op de knop de stoel goed zetten.
Kun je bijvoorbeeld bij instappen al je 'eigen' knop indrukken om te voorkomen dat je eerst tegen het stuur wordt geplet omdat je vrouw als laatste heeft gereden?
Dat kan pas als je (naar mijn wetens) bent 'ingelogd' in het profiel.
Heb nu ook vaak als mijn vrouw de auto heeft gebruikt en ik stap in dat de stoel ver naar voren gaat.
Dit beurd al voordat ik überhaupt kan inloggen in mijn profiel zodat de stoel weer in de goede positie gaat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaMenaz
Thanks @stimpyrulez
DaMenaz schreef op maandag 22 mei 2023 @ 09:36:
[...]

Vanochtend weer de melding in het scherm dat de bandenspanning rechtsachter te laag is. De band is echter gewoon goed op spanning. Wel irritant.
Zojuist even gecheckt bij de pomp en rechtsachter was de spanning ook daadwerkelijk lager (2,2) overeenkomstig de melding. Is toch raar dat je hele stukken kunt rijden zonder spanningsverlies en dat dan van het ene op het andere moment er een paar tienden Bar uit is waarna het weer stabiliseert. Moet haast wel iets met het ventiel zijn. Zal de dealer eens contacten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• janssenthfrank
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 27-05 10:01
Ik heb wel eens stickers gezien die over de laadaansluiting van de ev6 heen geplakt worden zodat deze in het donker beter zichtbaar is. Weet iemand daar hier iets van want ik krijg er niks meer van gevonden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaMenaz
janssenthfrank schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:42:
Ik heb wel eens stickers gezien die over de laadaansluiting van de ev6 heen geplakt worden zodat deze in het donker beter zichtbaar is. Weet iemand daar hier iets van want ik krijg er niks meer van gevonden.
https://www.kiaevforums.c...e-port-enhancements.7437/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Swoesh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:05
Loei123 schreef op zondag 21 mei 2023 @ 19:23:
Helaas vandaag misgegaan met een melding om de auto te stoppen het elektrisch te controleren (hoe dan?).

Thuis kunnen komen en toen de pechhulp ingeschakeld.
12v accu leek in orde maar later kwamen er toch andere meldingen die alsnog naar de 12 accu leken te wijzen, met als gevolg deze fotoreportage. :*)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hier een identiek probleem, zondag ochtend melding controleer elektrisch systeem, gebeld met Kia, die zeggen dat ik kan proberen er mee te rijden. Na 100 meter op de parkeerplaats melding beperkt vermogen snel omgedraaid en net voordat ik weer op mijn plek stond krijg ik ook een 12v melding en begint de auto heel schokkerig te rijden. 12v accu was erg ontladen en bleef snel ontlaadden als de auto aan stond. Na de accu met een andere auto weer opgeladen te hebben werd deze in een paar minuten weer compleet leeg getrokken.

De auto dus ook maar laten opslepen, enige nadeel is dat ik er mee in noord Italië sta en ze geen enkele garage kunnen vinden die hem wil/kan nakijken/repareren, ze verwachten dat hij op transport naar Nederland gaat. Met Kia internationale wegenhulp heb je recht op 6 dagen vervangend vervoer in de b-klasse, daar passen helaas niet al mijn spullen in en dan moet ik mijn vakantie vroegtijdig afbreken. Gelukkig heb ik ook een automobilisten rij hulp verzekering op mijn reisverzekering, deze dekt 30 dagen vervangend vervoer uit een vergelijkbare klasse, kost me 30 euro per jaar, ik raad iedereen die op vakantie gaat aan deze af te sluiten want repareren is in NL vaak al lastig genoeg laat staan in minder EV minded landen. Schiet zo niet echt op met proberen minder co2 uit te stoten als je auto op een vrachtwagen terug gaat en de rest van de trip er waarschijnlijk op brandstof gereden word :'(

Geef even een update als het euvel is gevonden, zou me hier kunnen helpen mochten ze een garage vinden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ZiggyLippens
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 24-05 02:13
Swoesh schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:57:
[...]

Hier een identiek probleem, zondag ochtend melding controleer elektrisch systeem, gebeld met Kia, die zeggen dat ik kan proberen er mee te rijden. Na 100 meter op de parkeerplaats melding beperkt vermogen snel omgedraaid en net voordat ik weer op mijn plek stond krijg ik ook een 12v melding en begint de auto heel schokkerig te rijden. 12v accu was erg ontladen en bleef snel ontlaadden als de auto aan stond. Na de accu met een andere auto weer opgeladen te hebben werd deze in een paar minuten weer compleet leeg getrokken.

De auto dus ook maar laten opslepen, enige nadeel is dat ik er mee in noord Italië sta en ze geen enkele garage kunnen vinden die hem wil/kan nakijken/repareren, ze verwachten dat hij op transport naar Nederland gaat. Met Kia internationale wegenhulp heb je recht op 6 dagen vervangend vervoer in de b-klasse, daar passen helaas niet al mijn spullen in en dan moet ik mijn vakantie vroegtijdig afbreken. Gelukkig heb ik ook een automobilisten rij hulp verzekering op mijn reisverzekering, deze dekt 30 dagen vervangend vervoer uit een vergelijkbare klasse, kost me 30 euro per jaar, ik raad iedereen die op vakantie gaat aan deze af te sluiten want repareren is in NL vaak al lastig genoeg laat staan in minder EV minded landen. Schiet zo niet echt op met proberen minder EV uit te stoten als je auto op een vrachtwagen terug gaat en de rest van de trip er waarschijnlijk op brandstof gereden word :'(

Geef even een update als het euvel is gevonden, zou me hier kunnen helpen mochten ze een garage vinden.
Jammer dat dit gebeurt, veel succes!

Welke verzekering is dit die u genomen heeft voor €30 per jaar?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Swoesh
ZiggyLippens schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:05:
[...]

Jammer dat dit gebeurt, veel succes!

Welke verzekering is dit die u genomen heeft voor €30 per jaar?
Een aanvullende module op mijn reisverzekering bij Rabobank/Interpolis, Pechulp en vervangend vervoer heet het.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zilversmid
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 25-05 09:30

Zilversmid

KIA EV6 AWD GT-Line

Kleine verwarming/koeling update....

Nadat in de winter het op afstand voorverwarmen al niet meer werkte, ben ik er de laatste weken achter gekomen dat de airco het ook niet doet. Volgens de dealer hebben beide zaken niets met elkaar van doen, en moeten ze de airco-pomp vervangen. Onduidelijk is nog wanneer, want deze moeten ze eerst bestellen en daarna kan er pas een werkplaatsbezoek ingepland worden |:(

Dit kan dus nog wel even gaan duren, want ook het (op afstand) verwarmingsprobleem is nog niet opgelost en het enige dat ik hoor is dat er een software-update moet komen om dit probleem te gaan verhelpen. Wanneer? Nobody knows...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Let op dat deze links leiden naar een sticker voor type 1 laadpoorten, dat gaat hier niet passen. Type 2 voor Europa zijn ze nog mee bezig schrijven ze ergens...

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
DaMenaz schreef op maandag 22 mei 2023 @ 13:11:
Verwondervraag.

Bij mij:

Knop 1= rijden, knop 2 auto stofzuigen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Loei123
  • Nu online
[...]

De auto dus ook maar laten opslepen, enige nadeel is dat ik er mee in noord Italië sta en ze geen enkele garage kunnen vinden die hem wil/kan nakijken/repareren, ze verwachten dat hij op transport naar Nederland gaat. Met Kia internationale wegenhulp heb je recht op 6 dagen vervangend vervoer in de b-klasse, daar passen helaas niet al mijn spullen in en dan moet ik mijn vakantie vroegtijdig afbreken. Gelukkig heb ik ook een automobilisten rij hulp verzekering op mijn reisverzekering, deze dekt 30 dagen vervangend vervoer uit een vergelijkbare klasse, kost me 30 euro per jaar, ik raad iedereen die op vakantie gaat aan deze af te sluiten want repareren is in NL vaak al lastig genoeg laat staan in minder EV minded landen. Schiet zo niet echt op met proberen minder EV uit te stoten als je auto op een vrachtwagen terug gaat en de rest van de trip er waarschijnlijk op brandstof gereden word :'(

Ik had na 1 uur nog eens gebeld maar de auto was nog niet bij de dealer afgeleverd... :X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaMenaz
henrov schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:51:
[...]

Bij mij:

Knop 1= rijden, knop 2 auto stofzuigen
Heerlijk dit! :o d:)b

Acties:
  • +1Henk 'm!

• janssenthfrank
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 27-05 10:01
Dit is denk ik idd wat ik toen ooit gezien heb. Is idd alleen voor een type1 lader.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Swoesh
Loei123 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:53:
[...]

Ik had na 1 uur nog eens gebeld maar de auto was nog niet bij de dealer afgeleverd... :X
De mijne staat inmiddels wel bij een Italiaanse dealer, en ik maar klagen dat ze hier niet opschieten, de monteur gaat er morgen naar kijken. Ik heb er weinig verwachtingen van maar laat me graag verrassen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12:00
[...]

Sterkte! Ze vallen nu met bosjes....ik ben blij dat het gewoon thuis gebeurde..... heb alleen geen vervanger vervoer....de leen auto's waren op.... :F

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Loei123
  • Nu online
R20141016 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 18:25:
[...]

Sterkte! Ze vallen nu met bosjes....ik ben blij dat het gewoon thuis gebeurde..... heb alleen geen vervanger vervoer....de leen auto's waren op.... :F
Ik heb een Toyota CH-R mee, maar wat een kabaal op de snelweg. :'(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:36

The Wizard

Moderator Mobile
Er is een batch slechte 12V accu's geweest, mogelijk dat die nu allemaal de geest geven.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phusebox
The Wizard schreef op maandag 22 mei 2023 @ 20:12:
Er is een batch slechte 12V accu's geweest, mogelijk dat die nu allemaal de geest geven.
Het is helaas niet alleen de 12V accu wat een probleem geeft maar de ICCU's sneuvelen nu bij de bosjes, zo lijkt het. In het artikel dat ik eerder deelde werd o.a. gesproken over lekkende koelvloeistof van het accupakket.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:14

Reacher

oldschool

Op basis van wat? Paar forum posts? Afgezet tegen hoeveel verkopen?

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phusebox
Reacher schreef op maandag 22 mei 2023 @ 20:38:
Op basis van wat? Paar forum posts? Afgezet tegen hoeveel verkopen?
Waar rook is...
In dit topic zijn er ook al heel wat meldingen langs gekomen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Loei123
  • Nu online
The Wizard schreef op maandag 22 mei 2023 @ 20:12:
Dat zou mooi zijn, kan ik de auto redelijk snel terug verwachten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JeJeBe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-05 20:56
DaMenaz schreef op maandag 22 mei 2023 @ 08:38:
[...]

Kun je nakijken in de openingspost.
Als die helemaal bijgewerkt zou zijn, wellicht wel, maar nu is de info net zo actueel als de krant van gisteren ...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JeJeBe
xxander968 schreef op zondag 21 mei 2023 @ 21:26:
[...]

Deze video zegt vooral dat je de grannycharger beter alleen bij nood gebruikt en het vergelijk gaat tot 9.2kW. https://youtu.be/AiCSnwoAs0c
Je moet niet alles geloven wat je op YouTube ziet zonder eerst zelf na te denken of dat alles wat hij daar zit te vertellen wel klopt. Bij mij roept het de nodige vragen op.
Zo had hij er beter aan gedaan te meten hoeveel kWh hij via de lader aan heeft gedragen en hoeveel hij in de accu uiteindelijk heeft weten op te slaan. Niet door twee momentane waarden uit verschillende weergaves van elkaar af te trekken en dit dan op te blazen tot "gigantische" verschillen.
Zie sowieso al meerder foutjes in dat sheet. Bijv. 0.78 kW * 1 h = 0.82 kWh in zijn beleving. Iets zegt mij dat dat niet klopt. Current druk je niet uit in kW maar in A, het zal dus over Power gaan en niet over Current. Definitie-dingetje, maar toch, onjuist.
Daarnaast vergelijkt hij laden met 220V met laden met 110V, wat voor ons dan weer niet van toepassing is want wij laden altijd met 230V, of we dat nu met 1 of 3 fasen doen, thuis of aan de openbare laadpaal.

Dat er verliezen zijn lijkt me buiten kijf, maar die worden door zoveel factoren beïnvloedt, dat dit echt wel een beetje te kort door de bocht is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:06
Gezien de verschillende meningen over dealers omtrent de EV6. Ik zoek in de buurt van deventer / apeldoorn een dealer die voor mij het probleem met apple carplay kan gaan oppakken. Goede ervaringen met dealers in deze buurt of moet ik op hoop van zegen er 1 kiezen 😅

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xxander968
  • Laatst online: 14:52
JeJeBe schreef op maandag 22 mei 2023 @ 22:46:
[...]

Je moet niet alles geloven wat je op YouTube ziet zonder eerst zelf na te denken of dat alles wat hij daar zit te vertellen wel klopt. …

Dat er verliezen zijn lijkt me buiten kijf, maar die worden door zoveel factoren beïnvloedt, dat dit echt wel een beetje te kort door de bocht is.
Fatsoenlijke testen voor de EV6 of Ioniq ben ik niet tegengekomen. Wel heb ik gelezen dat een hogere laadstroom minder verlies kent. Hoeveel precies? Geen idee, maar die stelling lijkt waar te zijn met wat er in de video getoond wordt. Of het tot op de komma klopt heb ik niet nagerekend, het gaat mij om het grotere plaatje. Volgens mij trekken we dezelfde conclusie, dat de granny minder efficient is dan een 7 of 11 kw laadpaal zoals we die aan huizen hebben en op straat vinden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaMenaz
JeJeBe schreef op maandag 22 mei 2023 @ 21:59:
[...]

Als die helemaal bijgewerkt zou zijn, wellicht wel, maar nu is de info net zo actueel als de krant van gisteren ...
Dat is wel handig ja.

Misschien een idee om wat extra mensen rechten te geven de openingspost aan te passen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Wesco
  • Nu online
DaMenaz schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 00:05:
[...]
Dat is wel handig ja.

Misschien een idee om wat extra mensen rechten te geven de openingspost aan te passen.
Ik keek zonet even naar de openingspost en zag dat deze inmiddels behoorlijk verouderd is. Er is een update van @Theflying geweest maar o.a. de plaatjes daarvan zijn verdwenen en de info is deels verouderd.

Hoewel ik zelf (nog) geen EV6 heb (lang verhaal voor een andere keer), wil ik er wel voor zorgen dat er een up-to-date openingspost blijft die relevant is. Ik zal even contact zoeken met @Theflying om interesse hiervoor te checken.

Als er specifieke dingen zijn die eenvoudig te updaten zijn kunnen die gewoon naar mij gestuurd worden.

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaMenaz
Vanochtend geprobeerd de laatste firmware te installeren. Systeem gaf aan 'geen mediabestanden gevonden'. Nog maar een keer opnieuw downloaden via de tool dus...

Zit er trouwens een volgordelijkheid in de updates, of kun je gewoon de laatste versie pakken. Zag dat ik de OTA update en de 221223 mis. Probeerde nu de 221223 te installeren (netjes volgens de stappen uit de Navigation Updater).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• t39m2001DiPa
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 10:05
Tribunus schreef op maandag 22 mei 2023 @ 22:51:
Gezien de verschillende meningen over dealers omtrent de EV6. Ik zoek in de buurt van deventer / apeldoorn een dealer die voor mij het probleem met apple carplay kan gaan oppakken. Goede ervaringen met dealers in deze buurt of moet ik op hoop van zegen er 1 kiezen 😅
KIA Dealer van Mossel zit in Apeldoorn. Voor Deventer/Apeldoorn is die het dichtste bij ;)
Ik heb nog geen ervaring met het EV6 probleemoplossende vermogen van de KIA dealer in Apeldoorn.
van Mossel KIA Apeldoorn verwacht de door mij bestelde EV6 in Juli 2022 over een week of 2 a 3 te leveren.
Ik ben al jaren een super tevreden klant bij KIA van Mossel in Apeldoorn. De service is top. De EV6 is mijn 3e KIA (eerste 2 waren ProCeeds).
Ik heb zelf (om Apple CarPlay/Android Auto problemen te voorkomen en om makkelijker te kunnen switchen tussen profielen per gebruiker) bij Carlinkit ( https://www.carlinkit.store ) een Carlinkit 2AIR Wireless Carplay/Android Auto gekocht voor 90 Euro ( https://www.carlinkit.sto...ghz-wifi-bt-siri-gps-auto )
Ik zal de ervaring delen over een aantal weken :-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ruben.
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:14
t39m2001DiPa schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 09:05:
[...]

KIA Dealer van Mossel zit in Apeldoorn. Voor Deventer/Apeldoorn is die het dichtste bij ;)
Ik heb nog geen ervaring met het EV6 probleemoplossende vermogen van de KIA dealer in Apeldoorn.
van Mossel KIA Apeldoorn verwacht de door mij bestelde EV6 in Juli 2022 over een week of 2 a 3 te leveren.
Ik ben al jaren een super tevreden klant bij KIA van Mossel in Apeldoorn. De service is top. De EV6 is mijn 3e KIA (eerste 2 waren ProCeeds).
Ik heb zelf (om Apple CarPlay/Android Auto problemen te voorkomen en om makkelijker te kunnen switchen tussen profielen per gebruiker) bij Carlinkit ( https://www.carlinkit.store ) een Carlinkit 2AIR Wireless Carplay/Android Auto gekocht voor 90 Euro ( https://www.carlinkit.sto...ghz-wifi-bt-siri-gps-auto )
Ik zal de ervaring delen over een aantal weken :-)
Als je dezelfde problemen krijgt die ik had en die hier in het topic worden beschreven, dan ga je niets hebben aan een kastje. Dat kastje plugt simpelweg in de USB-port die achter de panelen niet goed verbonden is.

Bij mij was het opgelost nadat ze het volledige paneel (inclusief USB-porten en aansluitingen daarachter) hadden vervangen met dat van een EV6 die de dealer nog had staan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• t39m2001DiPa
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 10:05
Ruben. schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 09:11:
[...]

Als je dezelfde problemen krijgt die ik had en die hier in het topic worden beschreven, dan ga je niets hebben aan een kastje. Dat kastje plugt simpelweg in de USB-port die achter de panelen niet goed verbonden is.

Bij mij was het opgelost nadat ze het volledige paneel (inclusief USB-porten en aansluitingen daarachter) hadden vervangen met dat van een EV6 die de dealer nog had staan.
Dan hoop ik maar dat deze kinderziekte eruit is nu 🤞 😉 ik ga het meemaken over een aantal weken

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:06
t39m2001DiPa schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 09:25:
[...]

Dan hoop ik maar dat deze kinderziekte eruit is nu 🤞 😉 ik ga het meemaken over een aantal weken
Ik heb naar verwachting het probleem met de USB poort. Het gekke is wel dat ik de laatste 2 dagen er geen last meer van heb gehad. Er is echt geen pijl op te trekken en zeer frustrerend.

Ik heb de EV6 via een lease bedrijf (zakelijk) en die geeft aan dat ik dus zelf een dealer mag kiezen voor eventuele problemen en garantie zaken, regulier onderhoud etc moet wel via deze leasemaatschappij.
Dit heb ik nog nooit gedaan, zit een dealer wel te wachten op een auto die niet door hen geleverd is? Of moeten ze er iets mee doen? Kan me voorstellen gezien de drukte dat ze zeggen zoek het lekker uit..

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• xxander968
Tribunus schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 09:43:
[...]

Ik heb naar verwachting het probleem met de USB poort. Het gekke is wel dat ik de laatste 2 dagen er geen last meer van heb gehad. Er is echt geen pijl op te trekken en zeer frustrerend.

Ik heb de EV6 via een lease bedrijf (zakelijk) en die geeft aan dat ik dus zelf een dealer mag kiezen voor eventuele problemen en garantie zaken, regulier onderhoud etc moet wel via deze leasemaatschappij.
Dit heb ik nog nooit gedaan, zit een dealer wel te wachten op een auto die niet door hen geleverd is? Of moeten ze er iets mee doen? Kan me voorstellen gezien de drukte dat ze zeggen zoek het lekker uit..

Mijn auto heb ik gekocht in Tilburg omdat deze dezelfde versie als demo auto had staan. Omdat ik dichterbij Arnhem woon heb ik hem daar in onderhoud. Daar is nooit een probleem van gemaakt en alle issues die ik aangekaart heb zijn onder garantie verholpen. Ook de preconditioning is erop gezet bij het vervangen van de deurgrepen zonder bijbetaling.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 29-05 22:56
Tolga07 schreef op zondag 21 mei 2023 @ 17:49:
[...]

200 km is inderdaad weinig. Betekent dat je met een 58 kWh bij elk station moet laden
Of om de 200 kilometer even 10-15 minuten stoppen, benen strekken, iets drinken, plasje doen. Dat lukt zelfs niet allemaal binnen 10-15 minuten. Dus totaal 1 uurtje 'verlies' om in Zuid Frankrijk te komen om te laden, bij vertrek met volle accu, is misschien wel te doen als het vakantie is.😉

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Loei123
  • Nu online
Tolga07 schreef op zondag 21 mei 2023 @ 17:49:
[...]

200 km is inderdaad weinig. Betekent dat je met een 58 kWh bij elk station moet laden
Je moet het bericht niet zo lezen dat er enkel om de 200km Ionity laadpalen zijn in frankrijk. Die staan bijna bij elke pomp, dat is in ieder geval mijn ervaring over de Route Soleil.

Dus om de 30 tot 50km is er wel een tankstation met dus ook 8 laadplekken meestal.

Je hoeft je absoluut niet druk te maken, het enige wat je kan overkomen is dat er plekken bezet zijn.

Zie ook hier:
https://ionity.eu/en/network/network-status

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wiliyama
dosh schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 23:47:
Heeft er iemand toevallig al een mooie set aan sunscreens gevonden voor alle ruiten met oog op slapen in de EV6? Hoeft niet eens volledig verduisterd te zijn, meer met oog op inkijk.

Ik heb wat losse screens gevonden, maar niet een mooi geheel.

Hebben anderen overigens ervaring met slapen in de EV6? Zo ja, hoe en hoe is het bevallen?

Edit:
Kia biedt zelf wel een setje aan voor 85E maar voor 3 ruiten vind ik dat nogal aan de prijs:

https://webshop.kia.nl/ac...0/CV723ADE00&modelid=162/
De EV6 heeft 5 ramen aan de achterzijde. Als je in de auto gaat slapen heb je toch ook af en toe verlichting nodig. Met sun screens of wat dan ook ziet iedereen je gewoon liggen als het buiten donker is en binnen verlicht. Met deze 5 stuks https://solarplexius.de/de/ kan niemand naar binnen kijken als je ze aan de binnenkant beplakt met bijvoorbeeld carbon folie van de Action of een ander kleurtje plakfolie. Tevens beetje diefstal preventie want niemand ziet spullen achterin de auto liggen. Tevens overdag veel minder warmte in de auto als het zonnig is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Loei123
  • Nu online
Wiliyama schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 10:24:
[...]

De EV6 heeft 5 ramen aan de achterzijde. Als je in de auto gaat slapen heb je toch ook af en toe verlichting nodig. Met sun screens of wat dan ook ziet iedereen je gewoon liggen als het buiten donker is en binnen verlicht. Met deze 5 stuks https://solarplexius.de/de/ kan niemand naar binnen kijken als je ze aan de binnenkant beplakt met bijvoorbeeld carbon folie van de Action of een ander kleurtje plakfolie. Tevens beetje diefstal preventie want niemand ziet spullen achterin de auto liggen.
Waar zie jij 5 stuks staan? :9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wiliyama
Loei123 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 10:29:
[...]

Waar zie jij 5 stuks staan? :9

Hier.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Loei123
  • Nu online
Check, je het gelijk.
Dat verhindert echter niemand om door de voor of zijruiten te kijken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wiliyama
Loei123 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 10:40:
[...]

Check, je het gelijk.
Dat verhindert echter niemand om door de voor of zijruiten te kijken.
Ja dat klopt. Hang een doek tussen plafond en voorstoelen, koop een originele EV6 zonnescherm, of maak van elektrobuis, stretch Jeansstoff en ritssluiting een tussenwand die gewoon tussen vloer en plafond gespannen staat en gemakkelijk verwijderd kan worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• happy killer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:18
xxander968 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 10:00:
[...]

Mijn auto heb ik gekocht in Tilburg omdat deze dezelfde versie als demo auto had staan. Omdat ik dichterbij Arnhem woon heb ik hem daar in onderhoud. Daar is nooit een probleem van gemaakt en alle issues die ik aangekaart heb zijn onder garantie verholpen. Ook de preconditioning is erop gezet bij het vervangen van de deurgrepen zonder bijbetaling.
preconditioning lijkt mij toch een standaard ding? Of was dit een optie je moet aanschaffen? zo ja hoe kan je zien of je dit hebt of niet?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wiliyama
Loei123 schreef op zondag 21 mei 2023 @ 19:23:
Helaas vandaag misgegaan met een melding om de auto te stoppen het elektrisch te controleren (hoe dan?).

Thuis kunnen komen en toen de pechhulp ingeschakeld.
12v accu leek in orde maar later kwamen er toch andere meldingen die alsnog naar de 12 accu leken te wijzen, met als gevolg deze fotoreportage. :*)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Volgens mijn dealer is het absoluut niet toegestaan om de auto, zelfs een klein stukje, te slepen. Behalve als eerst de aangedreven wielen op rollen gezet worden. Dit om het risico te vermijden dat de vrij dunne mechanische blokkeerpennen die in de motor zitten te beschadigen. Op de foto lijkt het erop dat dit niet gebeurt is. Hoe zit dat volgens jullie. Mag het wel of mag het niet?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Leezer14
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-05 19:23
Wiliyama schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 14:14:
[...]

Volgens mijn dealer is het absoluut niet toegestaan om de auto, zelfs een klein stukje, te slepen. Behalve als eerst de aangedreven wielen op rollen gezet worden. Dit om het risico te vermijden dat de vrij dunne mechanische blokkeerpennen die in de motor zitten te beschadigen. Op de foto lijkt het erop dat dit niet gebeurt is. Hoe zit dat volgens jullie. Mag het wel of mag het niet?
Page 26, vrij duidelijk verhaal lijkt mij: https://www.evfiresafe.co...d43ae8f63e07ffab8c2cd.pdf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PNa
  • Laatst online: 24-05 23:25
Loei123 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 10:14:
[...]

Je moet het bericht niet zo lezen dat er enkel om de 200km Ionity laadpalen zijn in frankrijk. Die staan bijna bij elke pomp, dat is in ieder geval mijn ervaring over de Route Soleil.

Dus om de 30 tot 50km is er wel een tankstation met dus ook 8 laadplekken meestal.

Je hoeft je absoluut niet druk te maken, het enige wat je kan overkomen is dat er plekken bezet zijn.

Zie ook hier:
https://ionity.eu/en/network/network-status
Ik bedoelde mee te geven dat op de door mij gereden route er ongeveer om de 200 km een Ionity laadmogelijkheid is. Omdat ik via Kia Charge abonnement maandelijks betaal voor goedkoop laden bij Ionity laad ik in principe alleen bij Ionity. Maar tussendoor genoeg andere mogelijkheden voor wie dat wenst.

Zoals Loei 123 aangeeft: echt geen reden om je druk te maken. Ik weet waar we nog maar kort geleden stonden in Frankrijk: mijn eerste rit op deze route in 2019 met een E Niro, waarbij ik echt op zoek moest naar (werkende) snelladers, een aantal keren 300 km naar volgende laadpunt moest overbruggen (dan lijken de stukken bergop steeds langer 8)7 en maar hopen dat de lader werkt…)en zeker rond Parijs nog heel weinig mogelijkheden. Toen vond ik het nog spannend, nu helemaal niet meer >:)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Loei123
  • Nu online
Wiliyama schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 14:14:
[...]

Ik durf het echt niet te zeggen, maar de auto is inderdaad op eigen kracht op de bergwagen gekomen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phusebox
Zijn er als je Ionity abonnement is afgelopen nog opties om goedkoper te laden? (12x13 euro voor Ionity is wat veel voor die 6x per jaar dat ik het nodig heb). Maar 79 cent of meer betalen langs de snelweg heb ik ook weinig zin in. Kan ik net zo goed met benzine auto gaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:44

Peetman

Tjah....

Phusebox schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 15:22:
Zijn er als je Ionity abonnement is afgelopen nog opties om goedkoper te laden? (12x13 euro voor Ionity is wat veel voor die 6x per jaar dat ik het nodig heb). Maar 79 cent of meer betalen langs de snelweg heb ik ook weinig zin in. Kan ik net zo goed met benzine auto gaan.
Volgens mij is de meest bekende optie de Enel-X juicepass bundle (volgens mij 145kWh voor 45 euro). Die kan je per maand afsluiten en dan betaal je rond de 30-35 ct. per kWh bij Ionity. Die overweeg ik voor de zomer voor een tripje naar Denemarken. Maar dan moet je het wel (kunnen) gebruiken, anders is het wel weer duur.

[Voor 8% gewijzigd door Peetman op 23-05-2023 15:34]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wesco
  • Nu online
Handigst om hier even mee te lezen, deze vraag wordt dagelijks gesteld: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Er is niet één beste optie, het hangt af van hoeveel en hoe vaak je laadt, AC of DC laden en waar je dan wilt/kunt laden. En hoe snel je EV kan laden soms ook nog...

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xxander968
happy killer schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 13:40:
[...]
preconditioning lijkt mij toch een standaard ding? Of was dit een optie je moet aanschaffen? zo ja hoe kan je zien of je dit hebt of niet?
Je bent niet de enige die dat denkt. Kia ziet het als upgrade en niet een update. Dealers behandelen het verschillend. De meest gangbare regel lijkt dat het gratis gedaan wordt bij regulier onderhoud of een grotere service call. Of je betaalt ervoor wanneer het op een ander moment uitgevoerd wordt. Het bedrag varieert dan ook nog per dealer om het nog wat complexer te maken.

Hoe je kan zien of preconditioning op jouw auto zit weet ik zo snel niet meer. Zoeken op preconditioning geeft je 10 pagina's aan zoekresultaat en het staat daar ergens tussen. Als de accu nog geen 25 graden is kun je als POI een snellader selecteren, de auto gaat dan een gloeispriaal tonen waarmee hij aangeeft dat preconditioning actief is. Maar of dat nu met deze temperaturen nog werkt is de vraag. Het heeft ook te maken met afstand en reistijd naar de lader in combinatie met de temperatuur.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaMenaz
[...]

Standaard op MY23-modellen. Voor MY22-modellen, zie de vorige post.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Joer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 13:05
Als ik jou was zou ik dat doen met een benzine auto gaan rijden ben je gelijk van al je klachten af

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JeJeBe
xxander968 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 23:06:
[...]

Fatsoenlijke testen voor de EV6 of Ioniq ben ik niet tegengekomen. Wel heb ik gelezen dat een hogere laadstroom minder verlies kent. Hoeveel precies? Geen idee, maar die stelling lijkt waar te zijn met wat er in de video getoond wordt. Of het tot op de komma klopt heb ik niet nagerekend, het gaat mij om het grotere plaatje. Volgens mij trekken we dezelfde conclusie, dat de granny minder efficient is dan een 7 of 11 kw laadpaal zoals we die aan huizen hebben en op straat vinden.
Maar om dan te zeggen dat je de grannylader alleen voor noodgevallen moet gebruiken, wekt een indruk die volstrekt onjuist is. Het is traag en mogelijk minder efficiënt, maar verder is er niks mis mee. Je kunt er prima en veilig je auto mee laden.
Lader is trouwens een geheel verkeerd woord voor het ding, er zit geen enkele laad-logica in, in de granny niet en in een laadpaal niet. Alle laadspulleboel zit in de auto. Het enige wat de granny doet, precies zoals een laadpaal, is doorgeven aan de auto hoeveel stroom er getrokken mag worden.

De extra laadverliezen in het filmpje ontstaan vooral, zo valt in de commentaren te lezen, doordat de conversie van slechts 110 V naar de benodigde laadspanning nu eenmaal minder efficient te doen is dan een conversie vanaf 230/240 V. Voor ons niet relevant want wij laden AC altijd 230V over een of meer fasen.

Laadpalen zijn er ook in 3.6 kW en zijn daarmee niet anders dan een granny (hoewel de KIA granny dan weer blijft hangen op 10A, daar waar een VAG granny wel 16A wil leveren).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JeJeBe
[...]

in EV menu kijken, staat er "wintermodus" dan heb je het niet, staat er "batterij conditionering" (of iets van die strekking) dan heb je het wel.
zoek in dit in forum zelf even op wintermodus en je hebt een hele avond wat te doen.

• ZiggyLippens
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 24-05 02:13
De eerste kras is er! 😅
Iemand een tip hoe ik deze misschien kan wegwerken?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Inmiddels is de nieuwe mei update in de USA weer beschikbaar voor de Gen5W navigatie, dus ook weer voor de EV6.

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06:52
Tribunus schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 09:43:
[...]

Ja ik had mijn auto uit Amersfoort vandaan , maar omdat ik in Amstelveen woon gaat mijn auto voor onderhoud of dat soort dingen naar Vaneman in Amsterdam Zuid Oost, geen enkel probleem Prima service en ik ben daar dik tevreden. Heb hun ook gezegd dat hij alleen bij hun wordt geupdate of onderhoud en zelf gezegd dat ze zo'n nummerplaathouder van Vaneman erop mogen plakken en dat is gebeurd. ( de kleine letters onder je nummerbord achter) Maar dikke 10 voor de service daar!!! :) :)

Zeer happy met mijn EV6, Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

• R20141016
Phusebox schreef op maandag 22 mei 2023 @ 20:27:
[...]

Het is helaas niet alleen de 12V accu wat een probleem geeft maar de ICCU's sneuvelen nu bij de bosjes, zo lijkt het. In het artikel dat ik eerder deelde werd o.a. gesproken over lekkende koelvloeistof van het accupakket.
De diagnose is gesteld.
Bij mij is de ICCU kapot....deze wordt vervangen. Onderdeel moet uit Korea komen duurt +/- 4 weken.
Tot die tijd heb ik een leenauto.

• Phusebox
R20141016 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 07:56:
[...]

De diagnose is gesteld.
Bij mij is de ICCU kapot....deze wordt vervangen. Onderdeel moet uit Korea komen duurt +/- 4 weken.
Hopelijk zit je snel weer in je eigen auto en hebben ze in ieder geval nu ICCU's ontwikkeld die deze problemen niet hebben.

Ik had laatst een Ceed SW als leenauto... mijn god, was echt een drama om in te rijden. Hopelijk heb jij wat beters gekregen.

• Loei123
  • Nu online
Phusebox schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 08:03:
[...]
Ik had laatst een Ceed SW als leenauto... mijn god, was echt een drama om in te rijden. Hopelijk heb jij wat beters gekregen.
Is dat zo erg dan?
Ik heb nu een Toyota CH-R, maar dat is ook een hel op de snelweg vergeleken met de EV6. :N

• Swoesh
R20141016 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 07:56:
[...]

De diagnose is gesteld.
Ai, daar ben ik ook bang voor gezien het gekke niet laden/snel ontladen wat ik op de 12v had. Hoe lang en hoeveel km heeft het bij jullie geduurd? Ik zit op 1 jaar, 1 week en 31 duizend km en heb het idee dat er van wat ik op internet lees er heel veel na bijna exact 1 jaar gebruik kapot gaan.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:08
Swoesh schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 08:33:
[...]

Ai, daar ben ik ook bang voor gezien het gekke niet laden/snel ontladen wat ik op de 12v had. Hoe lang en hoeveel km heeft het bij jullie geduurd? Ik zit op 1 jaar, 1 week en 31 duizend km en heb het idee dat er van wat ik op internet lees er heel veel na bijna exact 1 jaar gebruik kapot gaan.
Bij mij bij ong. 32k, mijn auto is van nov 2021

• Phusebox
Loei123 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 08:19:
[...]

Is dat zo erg dan?
Ik heb nu een Toyota CH-R, maar dat is ook een hel op de snelweg vergeleken met de EV6. :N
De gemiddelde B segmenter rijdt beter dan die Ceed SW. Versnellingsbak is echt een drama, ook het gevoel in de pedalen. En ja, ik rijdt regelmatig nog in een handbak, dus ik ben het schakelen niet verleerd :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:08
Phusebox schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 08:36:
[...]

De gemiddelde B segmenter rijdt beter dan die Ceed SW. Versnellingsbak is echt een drama, ook het gevoel in de pedalen. En ja, ik rijdt regelmatig nog in een handbak, dus ik ben het schakelen niet verleerd :)
Welke auto/merk/type voldoet beter aan je specifieke wensen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• R20141016
Swoesh schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 08:33:
[...]

15.825 km op de teller. De auto is van 30 mei 2022.... :/

• R20141016
Phusebox schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 08:03:
[...]

Hopelijk zit je snel weer in je eigen auto en hebben ze in ieder geval nu ICCU's ontwikkeld die deze problemen niet hebben.

De leenauto kan ik pas vanmiddag ophalen....we zullen zien.
Misschien wordt het wel de Picanto.... :X

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DaMenaz
DaMenaz schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:24:
Thanks @stimpyrulez

[...]
Zojuist even gecheckt bij de pomp en rechtsachter was de spanning ook daadwerkelijk lager (2,2) overeenkomstig de melding. Is toch raar dat je hele stukken kunt rijden zonder spanningsverlies en dat dan van het ene op het andere moment er een paar tienden Bar uit is waarna het weer stabiliseert. Moet haast wel iets met het ventiel zijn. Zal de dealer eens contacten.
Nou, het mysterie is opgelost. Een stukje metaal in de band. Pure pech bij een nieuwe auto. 8)7

Goede nieuws is dat de TMPS-sensoren dus prima werken.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• DaMenaz
R20141016 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 08:44:
[...]

De leenauto kan ik pas vanmiddag ophalen....we zullen zien.
Misschien wordt het wel de Picanto.... :X
Stinger V6 *O*

• R20141016
In dat geval volgen de foto's snel. >:)

• DaMenaz
DaMenaz schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 08:51:
Vanochtend geprobeerd de laatste firmware te installeren. Systeem gaf aan 'geen mediabestanden gevonden'. Nog maar een keer opnieuw downloaden via de tool dus...
Helaas blijf ik deze melding houden. Nieuwe stick (128gb) op exFAT (snelformatteren) gebruikt.

Ben de stick nu normaal aan het formatteren op exFAT. Dan nog een keer proberen. Lees op buitenlandse fora meer mensen met dit issue. Hier op Tweakers ben ik blijkbaar de enige.

Wordt vervolgd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 18:36

Dit moet de root van je stick zijn.
Mogelijk staat jou info een map dieper.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
DaMenaz schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 11:37:
[...]

Helaas blijf ik deze melding houden. Nieuwe stick (128gb) op exFAT (snelformatteren) gebruikt.

Ben de stick nu normaal aan het formatteren op exFAT. Dan nog een keer proberen. Lees op buitenlandse fora meer mensen met dit issue. Hier op Tweakers ben ik blijkbaar de enige.

Wordt vervolgd.
Ik heb ook iets dergelijks gehad. Bij mij was het even erin laten zitten en toen kreeg ik vanzelf de popup

• DaMenaz
Dartlink schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 11:52:
[...]

Ik heb ook iets dergelijks gehad. Bij mij was het even erin laten zitten en toen kreeg ik vanzelf de popup
Kreeg je ook eerst de melding over "geen mediabestanden gevonden"?

• Dartlink
  • Nu online
DaMenaz schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 11:59:
[...]

Jup! :Y

• DaMenaz
Goed om te weten. Ben te ongeduldig dan denk ik. :+

@HansAuutB dank voor het meedenken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dartlink
  • Nu online
DaMenaz schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 12:06:
[...]

Goed om te weten. Ben te ongeduldig dan denk ik. :+

@HansAuutB dank voor het meedenken.
Heb het nu twee keer gedaan, eerste keer was het direct. Tweede keer kwam het niet direct, toen ben ik gaan googlen op mijn telefoon en zag ik ineens in mijn ooghoek een pop-up op het scherm :+

Die USB stick moet inderdaad zoals @HansAuutB aangeeft zo eruit zien in de root :)

• DaMenaz
De update loopt nu. Bedankt voor de hulp.

Inderdaad even laten zitten. Het volledig formatteren ipv snelformatteren zorgt er hier ook voor dat hii hem sneller pakte.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dartlink
  • Nu online
Top! Goed om te horen! Succes!

• JeJeBe
HansAuutB schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 11:43:
[Afbeelding]

Dit moet de root van je stick zijn.
Mogelijk staat jou info een map dieper.
Bekend plaatje !
Geduld is de oplossing, elke keer opnieuw downloaden heeft geen enkele zin, de download is al met een MD5 som beveiligd, als daar een fout in zit krijg je daar melding van.

• JeJeBe
DaMenaz schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 13:33:
De update loopt nu. Bedankt voor de hulp.
. Het volledig formatteren ipv snelformatteren zorgt er hier ook voor dat hii hem sneller pakte.
Nou, dat zal suggestie zijn :D

• JeJeBe
Heeft iemand al lekkage in de LEDspoiler geconstateerd :-( ?

• JeJeBe
Dartlink schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 12:04:
[...]

Jup! :Y
Wat ook logisch en volkomen normaal en te verwachten is, want je hebt op de update stick ook geen media bestanden staan. Media is MP3, FLAC, MP4, MOV, dart soort spul. De update is geen mediabestand. Ergo de melding: geen media bestanden gevonden ìs alleen maar goed.

[Voor 7% gewijzigd door JeJeBe op 24-05-2023 14:54]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaMenaz
JeJeBe schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 14:39:
[...]

Nou, dat zal suggestie zijn :D
Heb 20 minuten van tevoren tegen de stick gezegd dat ie ging updaten, dus hij was al op temperatuur.

• DaMenaz
JeJeBe schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 14:49:
[...]

Wat ook logisch en volkomen normaal en te verwachten is, want je hebt op de update stick ook geen media bestanden staan. Media is MP3, FLAC, MP4, MOV, dart soort spul. De update is geen mediabestand. Ergo de melding: geen media bestanden gevonden ìs alleen maar goed.
Lief dat je deze reactie tikt, maar ik denk niet dat er hier mensen zijn die het verschil tussen een update en een mediabestand niet snappen. ;)

• JeJeBe
DaMenaz schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 14:51:
[...]

Lief dat je deze reactie tikt, maar ik denk niet dat er hier mensen zijn die het verschil tussen een update en een mediabestand niet snappen. ;)
Nou, ik denk het wel, waarom anders de grote schrik als de melding komt en dan weer alles gaan downloaden ? Leg dat maar eens uit :P

• DaMenaz
JeJeBe schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 14:53:
[...]

Nou, ik denk het wel, waarom anders de grote schrik als de melding komt en dan weer alles gaan downloaden ? Leg dat maar eens uit :P
Grote schrik? Ik beschrijf enkel wat er gebeurt op het scherm.

Voor mij was het de eerste keer dat ik een update probeerde. Heb de auto net 2 weken. Dat ik aangaf opnieuw de update-tool te gebruiken was om er zeker van te zijn dat ik de juiste versie had (zie ook mijn latere vraag).

Mijn LED-spoilert is nog vochtvrij. Succes daarmee.

• JeJeBe
DaMenaz schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 15:12:
[...]

Grote schrik? Ik beschrijf enkel wat er gebeurt op het scherm.

Voor mij was het de eerste keer dat ik een update probeerde. Heb de auto net 2 weken. Dat ik aangaf opnieuw de update-tool te gebruiken was om er zeker van te zijn dat ik de juiste versie had (zie ook mijn latere vraag).

Mijn LED-spoilert is nog vochtvrij. Succes daarmee.
Geen stress , ik las iets anders ..

Never a dull moment met een EV6 ,dat had je hopelijk al begrepen :9

[Voor 5% gewijzigd door JeJeBe op 24-05-2023 15:22]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DaMenaz
JeJeBe schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 15:20:
[...]
Never a dull moment met een EV6 ,dat had je hopelijk al begrepen :9
Ha, maar tussendoor rijdt ie wel lekker. *O*

• JeJeBe
DaMenaz schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 15:23:
[...]

Ha, maar tussendoor rijdt ie wel lekker. *O*
Zeker weten !

Acties:
  • +1Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
JeJeBe schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 14:49:
[...]

DaMenaz schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 14:51:
[...]

Hmmm, het is maar net hoe je de term media-bestand definieert.
Van Encyclo.nl:
"Media is het meervoud van medium en is een manier waarop informatie kan worden uitgedragen."
Ik lees de melding dan ook als:
"Er zijn geen bestanden gevonden die update informatie bevatten."

Dat is dan niet zo goed . Lijkt mij. Als je wilt updaten. :+

Ik ben het dus niet helemaal eens met de beweringen: "Media is MP3, FLAC, MP4, MOV, dart soort spul" en "geen media bestanden gevonden ìs alleen maar goed".

Maar goed, dat is allemaal spilled milk :p

[Voor 14% gewijzigd door henrov op 24-05-2023 17:35]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• R20141016
R20141016 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 10:36:
[...]

In dat geval volgen de foto's snel. >:)
Het is geen stinger v6, ook geen picanto.
Maar een Hyundai kona electric.
Ik heb nog maar een klein stukje gereden, maar de EV6 is wel een heel stuk stiller!

Veel geluiden van buiten dringen bij deze auto binnen.

Maar toch tevreden met wat ik heb gekregen als leen auto.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Phusebox
R20141016 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 18:15:
[...]

Het is geen stinger v6, ook geen picanto.
Maar een Hyundai kona electric.
Ik heb nog maar een klein stukje gereden, maar de EV6 is wel een heel stuk stiller!

Veel geluiden van buiten dringen bij deze auto binnen.

Maar toch tevreden met wat ik heb gekregen als leen auto.
Dat is toch netjes dat je een EV krijgt. Volgende keer moet ik misschien zeggen dat ik allergisch ben voor benzine dampen en alleen een automaat rijbewijs heb 😀

• Loei123
  • Nu online
Helaas, de ICCU die uit een demo auto kwam is nu ook gesneuveld, er moet een vernieuwd model in waar een week levertijd op zit, kan erger als ik de andere berichten hier lees.

Alleen nu het gedoe om de leenauto om te gaan ruilen voor eentje van de dealer. :P

Zuur dat ik de auto nog een week moet missen. :'(
Pagina: 1 ... 285 286 287 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee