PTish schreef op maandag 29 mei 2023 @ 14:52:
[...]
Dank voor de info! Ik heb een kooikerhondje. Zijn formaat is een beetje tussen kleine en middel honden in. Als ik kijk naar de benches op de markt zijn de meeste vooral gericht op wat kleinere honden of wat middelgrote honden. Die van mij hangt daar precies tussenin
Normaliter zit hij bij ons gewoon in de volledige kofferbak van onze huidige auto's. Maar als we dadelijk op vakantie gaan dan is het idee om hem in een bench te doen, zodat er voldoende ruimte is voor tassen. Op de achterbank zitten 2 kids in kinderstoelen en ondanks dat ze aardig zijn tegen elkaar, wil ik het risico voorkomen dat er tijdens het rijden iets op de achterbank gebeurt. Het blijven kinderen en honden
Qua instaphoogte; Hij kan behoorlijk hoogspringen, maar gezien zijn leeftijd (10) wil ik hem op termijn toch in de auto gaan tillen. Gelukkig is hij te dragen

Aha. Ik snap het.
Wat formaat achterbak betreft houd rekening met:
Diepte vanaf achterbank (recht) 96-98cm. Loopt naar zijkant iets (klein stukje) rond achter.
Zie foto laser. Verlies kaarsrecht omhoog bij achterbank 8cm. Maar als de bench iets schuin loopt aan die kant komt het goed.
Dan de hoogte. Bij achterbank
En hoogte bij achterklep, .met diepte 74cm vanaf tegen achterbank. Let op dat klep bij sluiten ook nog iets naar binnen valt (2-3cm?)
Dan hoogte bij achterklep. Ik weet niet hoe schuin de voor- en achterkant zijn. Stel de 25cm verschil (74-49 = 25) is gelijk verdeeld voor en achter, dan kom je op 12,5cm van de 74cm van achterkant naar voren voor de max hoogte. Kom je op 61,5cm diepte met max hoogte van 48cm?
[
Voor 15% gewijzigd door
PrimaBB op 29-05-2023 15:41
]