• Overstag
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 08:12
Loei123 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 11:44:
Helaas, de ICCU die uit een demo auto kwam is nu ook gesneuveld, er moet een vernieuwd model in waar een week levertijd op zit, kan erger als ik de andere berichten hier lees.

Alleen nu het gedoe om de leenauto om te gaan ruilen voor eentje van de dealer. :P

Zuur dat ik de auto nog een week moet missen. :'(
Welk type EV6 heb je en welke maand geleverd?
Ik lees zoveel problemen met de EV6, maar na 4 mndn heb ik alleen het probleem dat in een file mijn parkeersensoren voor beginnen te jammeren ondanks ruim afstand houd. Ik heb een 58kWh plus.

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:03
Overstag schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 12:02:
[...]

Ik lees zoveel problemen met de EV6, maar na 4 mndn heb ik alleen het probleem dat in een file mijn parkeersensoren voor beginnen te jammeren ondanks ruim afstand houd. Ik heb een 58kWh plus.
Ik heb mijn auto in december 2021 gekregen (GT-Line), die ICCU is gesneuveld en nu is de ICCU van de demo/donor auto ook gesneuveld, geen idee van wanneer die is geweest.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:53
Loei123 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 12:08:
[...]

Ik heb mijn auto in december 2021 gekregen (GT-Line), die ICCU is gesneuveld en nu is de ICCU van de demo/donor auto ook gesneuveld, geen idee van wanneer die is geweest.
Dat is toch wel frappant. Je zou bijna denken dat de defecte ICCU dan het gevolg is van, en niet zelf de oorzaak. Maar ja, Kia zal het wel weten dan als er een aangepaste ICCU inmiddels is...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• r0n1n112
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:14
Overstag schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 12:02:
[...]

Heb de mijne nu 6 maanden en nog geen enkele van de hier voorbij gekomen problemen gehad.
Vraag mij dan ook af of ik zoveel geluk heb gehad of andere zoveel pech. Ook verbaas ik mij steeds op de range van sommige hier.

Ook een 58Kwh Plus trouwens

• Loei123
Phusebox schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 12:10:
[...]

Dat is toch wel frappant. Je zou bijna denken dat de defecte ICCU dan het gevolg is van, en niet zelf de oorzaak. Maar ja, Kia zal het wel weten dan als er een aangepaste ICCU inmiddels is...
Ja ik heb geen idee, als eind juli alle ellende maar klaar is want dan ga ik naar Zuid-Frankrijk. :P

Wat ik nog veel beroerder vind is het vervangend vervoer.
De Toyota CH-R is al niet denderend maar deze mag ik dus gaan inleveren voor een Kia Stonic, dat zijn nou niet bepaald de auto's waar je een EV6 bedrag aan bijtelling voor betaalt... :N

• Loei123
r0n1n112 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 12:15:
[...]

Heb de mijne nu 6 maanden en nog geen enkele van de hier voorbij gekomen problemen gehad.
Vraag mij dan ook af of ik zoveel geluk heb gehad of andere zoveel pech. Ook verbaas ik mij steeds op de range van sommige hier.

Mijn ICCU is ook pas na meer dan een jaar gesneuveld en voor die tijd had ik ook geen problemen met de auto.
Die 6 maand zegt helaas dus niet zo veel.

• ThatGuy2303
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:28
r0n1n112 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 12:15:
[...]

Die van mij heb ik al sinds begin maart vorig jaar, en ook geen van de bekende problemen. Eind juni al weer voor de tweede onderhoudsbeurt. Er waren ook een aantal software updates, vandaar dat ze dachten een hele dag nodig te hebben. Ik kon in ieder geval niet wachten zoals ik had aangegeven. Dan wel weer netjes dat de leenauto dan gratis is.

• r0n1n112
  • Registratie: Januari 2010
Loei123 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 12:16:
[...]

Mijn ICCU is ook pas na meer dan een jaar gesneuveld en voor die tijd had ik ook geen problemen met de auto.
Die 6 maand zegt helaas dus niet zo veel.
Snap ik, maar lees hier ook genoeg andere problemen die ook al eerder voorkomen (bereik, usb, lak, zombie modus, etc)

Maar er kan en zal vast nog wel iets stuk gaan. Maar tot nu toe heerlijk genieten.

• Phusebox
Loei123 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 12:15:
[...]

Ja ik heb geen idee, als eind juli alle ellende maar klaar is want dan ga ik naar Zuid-Frankrijk. :P

Wat ik nog veel beroerder vind is het vervangend vervoer.
De Toyota CH-R is al niet denderend maar deze mag ik dus gaan inleveren voor een Kia Stonic, dat zijn nou niet bepaald de auto's waar je een EV6 bedrag aan bijtelling voor betaalt... :N
En je hebt geen recht op gelijkwaardig vervangend vervoer?

• Loei123
Phusebox schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 13:07:
[...]

En je hebt geen recht op gelijkwaardig vervangend vervoer?
Iets anders heeft dealer momenteel niet staan, en hoe zou ik daar achter komen?

• Phusebox
Loei123 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 13:08:
[...]

Ligt er aan wat in je leasecontract staat. Maar ja, waarschijnlijk een wassen neus als de dealer zich zoals iedereen tegenwoordig beroept op overmacht/corona/tekorten/inflatie etc etc.

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

--HOOLIE--

Kakkerlakken bestrijder

[...]

Bij Lease is vervangend vervoer meestal een klasse lager

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Loei123
--HOOLIE-- schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 13:18:
[...]

Bij Lease is vervangend vervoer meestal een klasse lager
Dan kom ik uit op een Kia (Pro)Ceed lijkt mij, of wellicht een (E-)Niro.

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

--HOOLIE--

Kakkerlakken bestrijder

Loei123 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 13:37:
[...]

Dan kom ik uit op een Kia (Pro)Ceed lijkt mij, of wellicht een (E-)Niro.
Als je alleen van een KIA uitgaat wel...( denk ik )

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
[...]

Zoals al gemeld, kijk even in je lease overeenkomst. Daar staat in welke klasse vervangend vervoer je recht op hebt.
Vervangend vervoer wordt eigenlijk altijd door de leasemaatschappij geregeld, zeker wanneer dit voor langere tijd is.
Mocht de dealer je een beter aanbod doe dan die accepteren.

Is de auto niet geleased maar zakelijk gekocht zal het vervangend vervoer wel afhankelijk van de dealer zijn.

Zelf heb contractueel recht op gelijkwaardige vervanging.

[Voor 9% gewijzigd door Solarman op 25-05-2023 14:57]

• Leezer14
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-05 19:23
Solarman schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 14:55:
[...]

Zoals al gemeld, kijk even in je lease overeenkomst. Daar staat in welke klasse vervangend vervoer je recht op hebt.
Vervangend vervoer wordt eigenlijk altijd door de leasemaatschappij geregeld, zeker wanneer dit voor langere tijd is.

Is de auto niet geleased maar zakelijk gekocht zal het vervangend vervoer wel afhankelijk van de dealer zijn.

Bij mij werd door de dealer/verhuurder laatst een Ford Puma (benzine) gelijkwaardig geacht aan mijn GT-Line 8)7

• Solarman
  • Niet online
Leezer14 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 15:16:
[...]

Bij mij werd door de dealer/verhuurder laatst een Ford Puma (benzine) gelijkwaardig geacht aan mijn GT-Line 8)7
Komt nog niet in de buurt. :?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Loei123
Solarman schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 14:55:
[...]

De auto is door mijn werkgever gekocht, heb nu een heuse Kia stonic... Wel met automaat.

Er werd net ook verteldom maar uit te gaan van vier weken, dus maandag maar bellen wanneer er wat anders beschikbaar is..

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JeJeBe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-05 20:56
Loei123 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 18:06:
[...]

De auto is door mijn werkgever gekocht, heb nu een heuse Kia stonic... Wel met automaat.

Er werd net ook verteldom maar uit te gaan van vier weken, dus maandag maar bellen wanneer er wat anders beschikbaar is..
Als het zo lang duurt de salaris administratie even doorgeven dat je EV6 even van de baan is, kunnen ze zo aanpassen en scheelt jouw bijtelling over iets waar je een maand geen voordeel van geniet.

• Loei123
JeJeBe schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 18:33:
[...]

Als het zo lang duurt de salaris administratie even doorgeven dat je EV6 even van de baan is, kunnen ze zo aanpassen en scheelt jouw bijtelling over iets waar je een maand geen voordeel van geniet.
Ga ik achter aan, heel erg bedankt. :)

• Wiliyama
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 29-05 22:56
Inloggen bij de mijnkia app lukt al een tijd niet meer. Ook nieuw wachtwoord aanvragen gaat niet. De app opnieuw downloaden geeft ook geen resultaat.
Heeft iemand een idee hoe dit opgelost kan worden?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Canby
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 17:39
Wiliyama schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 20:56:
Inloggen bij de mijnkia app lukt al een tijd niet meer. Ook nieuw wachtwoord aanvragen gaat niet. De app opnieuw downloaden geeft ook geen resultaat.
Vanaf januari kan ik niet eens inloggen... :-(

Acties:
  • +4Henk 'm!

• JeJeBe
over remlichten, regenereren en iPedal ..
'tis een type, maar dan wel een met 2 goPro's.
YouTube: Electric cars prove we need to rethink brake lights

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14:37
Geen probleem hier met inloggen (iPhone 14 Pro Max, iOS 16.5).

Ik gebruik niet de app, maar (een snelkoppeling naar) de url https://mijnkia.nl/login/ Zo heeft de dealer het een paar weken geleden met ophalen uitgelegd.

[Voor 18% gewijzigd door DaMenaz op 25-05-2023 22:33]

It only takes a fraction of a second to turn your life upside down

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Overstag
Net via de app geprobeerd en ik kom er in. (iPhone 12pro)
Soms helpt het om de geschiedenis op je telefoon (Edge, safari) te wissen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:13
Had ik ook.
Blijkbaar hadden ze mijn account verwijderd toen ik mijn auto had over laten schrijven van mij persoonlijk (als ZZP) naar mijn BV.

Heb toen contact opgenomen en na een paar mailtjes hebben ze het weer geactiveerd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BelPhil
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 16:31
JeJeBe schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 21:21:
over remlichten, regenereren en iPedal ..
'tis een type, maar dan wel een met 2 goPro's.
YouTube: Electric cars prove we need to rethink brake lights
Gelukkig werken de remlichten voor de Europese modellen wel naar behoren: YouTube: Kia EV6,how to tell if your brake lights are coming on when you regen

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Canby
DaMenaz schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 22:28:
[...]

Geen probleem hier met inloggen (iPhone 14 Pro Max, iOS 16.5).

Ik gebruik niet de app, maar (een snelkoppeling naar) de url https://mijnkia.nl/login/ Zo heeft de dealer het een paar weken geleden met ophalen uitgelegd.
Net via browser geprobeerd, het lukt niet. Een nieuwe wachtwoord aangevraagd, ingelogd. En dan via de app op mijn smartphone geprobeerd. Het werkt. Mooi, bedankt voor je tip.

P.S. Een nieuwe wachtwoord via de app aanvragen werkte niet.

[Voor 5% gewijzigd door Canby op 26-05-2023 12:11]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaMenaz
Fijn dat het via een omweg zo wel gelukt is @Canby !

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ERN5T
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 29-05 14:07
Volgens mij is er geen verschil in werking tussen US en EU, of dat naar behoren is, laat ik in het midden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JeJeBe
Dat weet je niet, dat neem je aan. EV-Odessey heeft het niet zo specifiek en nauwkeurig uitgewerkt als de amerikaan en zeker niet zo duidelijk. Wat hij wel of niet doet bij het iPedal rijden is onduidelijk en hij maakt sowieso geen onderscheid tussen iets snelheid verminderen of het pedaal helemaal loslaten. Het trucje met de rearcam zegt helemaal niets over het wel of niet oplichten van de remlichten bij gebruik van iPedal.

[Voor 14% gewijzigd door JeJeBe op 26-05-2023 21:25]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Overstag
JeJeBe schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 14:16:
[...]

Dat weet je niet, dat neem je aan. EV-Odessey heeft het niet zo specifiek en nauwkeurig uitgewerkt als de amerikaan en zeker niet zo duidelijk. Wat hij wel of niet doet bij het iPedal rijden is onduidelijk en hij maakt sowieso geen onderscheidt tussen iets snelheid verminderen of het pedaal helemaal loslaten. Het trucje met de rearcam zegt helemaal niets over het wel of niet oplichten van de remlichten bij gebruik van iPedal.
Deze vraagstelling had ik enige tijd geleden ook gepost. Ook toen bleef het een vraagteken.
Ik heb daarna het zelf gecontroleerd. Als je iPedal op level 2/3 staat dan gaan je remlichten branden als je het gas loslaat. Dit zag ik in het donker via mijn achteruitkijkspiegel door het rood opkleuren van de bermborden. Als de iPedal op level 1 staat dan weet ik het niet, hij staat bij mij altijd op level 2.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Loei123
Overstag schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 14:59:
[...]

Deze vraagstelling had ik enige tijd geleden ook gepost. Ook toen bleef het een vraagteken.
Ik heb daarna het zelf gecontroleerd. Als je iPedal op level 2/3 staat dan gaan je remlichten branden als je het gas loslaat. Dit zag ik in het donker via mijn achteruitkijkspiegel door het rood opkleuren van de bermborden. Als de iPedal op level 1 staat dan weet ik het niet, hij staat bij mij altijd op level 2.
Bij stand 1 gaan de remlichten niet aan bij mij, alleen vanaf 2 en hoger.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 16:21
Overstag schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 14:59:
[...]

iPedal 1/2/3 bestaat niet.
Je hebt regeneratie 0, 1, 2, 3, max en auto.
En max is iPedal.
Auto kent ook nog weer sub-standen.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • +1Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:14
stimpyrulez schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 08:08:
[...]

Had ik ook.
Blijkbaar hadden ze mijn account verwijderd toen ik mijn auto had over laten schrijven van mij persoonlijk (als ZZP) naar mijn BV.

Heb toen contact opgenomen en na een paar mailtjes hebben ze het weer geactiveerd.
Exact dezelfde situatie. ZZP--> BV en ik kom mijnkia niet meer in :|

App doet het nog wel gelukkig

Edit: dikke vingers

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JeJeBe
HansAuutB schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 15:41:
[...]

iPedal 1/2/3 bestaat niet.
Je hebt regeneratie 0, 1, 2, 3, max en auto.
En max is iPedal.
Pcies wat ik dacht. Zo ontstaan dus de misverstanden en onzinverhalen (sorry, niet al te lullig bedoeld). Zo krijg je nooit zuiver wanneer de remlichten wel of niet branden :P

Wat de amerikaan laat zien, is dat bij iPedal de remlichten niet aangaan, totdat je het pedaal helemaal loslaat. Dat is na zonsondergang een testje waard.

[Voor 17% gewijzigd door JeJeBe op 26-05-2023 21:23]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-05 18:02
JeJeBe schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 21:15:
... dat bij iPedal de remlichten niet aangaan, totdat je het pedaal helemaal loslaat. Dat is na zonsondergang een testje waard.
Bij m'n 1st gen Ioniq zie ik schijnsel van het bovenste remlicht in de achteruit-kijk-spiegel en zo weet ik dat die pas aangaat vanaf het 2de blauwe blokje regen op het dashboard.
Bij m'n EV6 zie ik niks van schijnsel of andere indicatie. Dat vind ik vervelend omdat ik het zélf als irritant ervaar als de remlichten van voorliggers voortdurend aan en uit gaan zonder dat hun snelheid significant wijzigt.
Is er al eens geprobeerd om iets reflecterend (wit plastic of zoiets) tijdelijk te bevestigen in de buurt van het bovenste remlicht zodat je daarvan iets ziet in de spiegel?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• oldchap
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Even een reactie van een e-Niro rijder, andere auto maar ik gok vergelijkbaar gedrag.
Door in het donker de spiegels in de gaten te houden heb ik geleerd dat bij gas een beetje loslaten de remlichten niet aan gaan. Gas verder loslaten waarbij je duidelijk meer vertraging voelt, dan gaan ook de remlichten aan.
Dat is bij hoogste regen stand, ik laat meestal het gas niet ineens los omdat je dan oncomfortabel naar voren ‘schiet’.
Mijn conclusie: als je de auto voelt vertragen dan zijn ook de remlichten aan.

• Robert1962
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17:05
Iemand enig idee wanneer er een kia ota update komt voor navigatie? Je hoort er helemaal niks over. Wel heb ik al gehoord dat ze bij Hyundai al het voordelige Ionity abonnement gaan aanpassen. Het wordt veel minder voordeliger. Ik begrijp er ondertussen niks meer van. De stroomprijzen blijven dalen maar zij gaan vrolijk alle tarieven opschroeven per 1 juni a.s. Eigenlijk is het electrische rijden op deze manier al gedoemd totaal te mislukken. Voor particuliere rijders wordt het veel te duur op deze manier en kun je net zo goed weer op benzine overstappen.

• Overstag
Robert1962 schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 12:16:
Iemand enig idee wanneer er een kia ota update komt voor navigatie? Je hoort er helemaal niks over. Wel heb ik al gehoord dat ze bij Hyundai al het voordelige Ionity abonnement gaan aanpassen. Het wordt veel minder voordeliger. Ik begrijp er ondertussen niks meer van. De stroomprijzen blijven dalen maar zij gaan vrolijk alle tarieven opschroeven per 1 juni a.s. Eigenlijk is het electrische rijden op deze manier al gedoemd totaal te mislukken. Voor particuliere rijders wordt het veel te duur op deze manier en kun je net zo goed weer op benzine overstappen.
Kia navigatie update behoor jezelf te installeren. De update van december is er.

• Gerard S 67
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14:22
Kan de EV6 eigenlijk plug-and-charge bij IONITY? En zo ja, hoe kun je dat instellen? Vind dat bij Fastned wel erg prettig, gewoon inpluggen en laden maar…

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001

Reacher

oldschool

Gerard S 67 schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 13:24:
Kan de EV6 eigenlijk plug-and-charge bij IONITY? En zo ja, hoe kun je dat instellen? Vind dat bij Fastned wel erg prettig, gewoon inpluggen en laden maar…
Volgens deze website wel: https://ionity.eu/en/network/access-and-payment

Ik heb echter nog nooit een plug en charge gedaan. Ik zou wel heel graag van het pasje afwillen. Ook thuis... maar dat gaat niet.

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Loei123
Hoe werkt dat dan? Zonder pasje kan ik geen laadkabel uit het station halen.

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:31
Reacher schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 13:30:
[...]

Ik heb echter nog nooit een plug en charge gedaan. Ik zou wel heel graag van het pasje afwillen. Ook thuis... maar dat gaat niet.
Dat ligt toch dan aan je laadpaal? Mijn collega's en ik hebben gewoon palen waarbij het insteken en gaan met die banaan is. Wordt automatisch van de pas afgeschreven.

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001

Reacher

oldschool

Dartlink schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 13:56:
[...]

Dat ligt toch dan aan je laadpaal? Mijn collega's en ik hebben gewoon palen waarbij het insteken en gaan met die banaan is. Wordt automatisch van de pas afgeschreven.
Mijn partner heeft een lease auto.. dus er moet helaas gewerkt worden met pasjes.

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:31
Reacher schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 14:08:
[...]

Mijn partner heeft een lease auto.. dus er moet helaas gewerkt worden met pasjes.
Ah shit, ja dan snap ik je situatie!

• Canby
Reacher schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 13:30:
[...]

Nergens gevonden. Volgens mij is het of met een pas, of via de app. Op een andere manier kan het niet. Ten minste voor EV6.

• Robert1962
  • Registratie: November 2015
Overstag schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 12:45:
[...]

Kia navigatie update behoor jezelf te installeren. De update van december is er.
Klopt die had ik al, maar bedoel die daarna

• Overstag
Robert1962 schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 17:12:
[...]

Klopt die had ik al, maar bedoel die daarna
Die is er hier nog niet. Zit er ook op te wachten, dan zijn misschien weer een paar fouten weg.

• Gerard S 67
Loei123 schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 13:41:
[...]

Hoe werkt dat dan? Zonder pasje kan ik geen laadkabel uit het station halen.
Bij Fastned bedoel je? Kun je in de app van Fastned instellen. Gewoon je laadpasnummer ingeven in de app bij je eerste sessie met de auto en iedere volgende keer hoef je alleen in te pluggen en het laden start automatisch. Had ik al bij mijn Ioniq 28, en nu ook weer met mijn EV6.

Zal waarschijnlijk ook wel op de site van Fastned staan hoe je dat in moet stellen.

• ColdRain
  • Laatst online: 29-05 18:02
Nee, 't ging over Ionity dacht ik.
Had ik al bij mijn Ioniq 28, en nu ook weer met mijn EV6.
Hehe, dus nog iemand die van 1st gen Ioniq naar EV6 gegaan is.
Wij hebben de Ioniq wel gehouden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Dit is inderdaad een nieuwe mogelijkheid om te laden bij IONITY, alleen is het merk afhankelijk of het aangeboden wordt.
Bij KIA kan dit inderdaad nog niet.
Ik heb bij Mercedes geprobeerd via de site en die bieden dit al wel aan voor IONITY.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gerard S 67
ColdRain schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 19:46:

Wij hebben de Ioniq wel gehouden.
De Ioniq was mijn vorige lease-auto, die moest ik dus inleveren… in 5 jaar tijd 133k kms mee gereden, was een fijne auto maar haalt het natuurlijk niet bij de EV6!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaMenaz
Vanwege het gebrek aan vakjes/bakjes voor kleiner spul in de kofferbak (had hiervoor een Simply Clever-auto die een veel praktischer koffferbakindeling had) heb ik op Amazon een 60 liter kofferbaktas aangeschaft. Zo kan ik kleiner spul achterin kwijt zonder dat het bij elke bocht van links naar rechts door de kofferbak vliegt.

De tas heeft aan de onderkant klittenband waarmee hij op zijn plek blijft staan. Helaas is de harde plank in de kofferbak bekleed met een vrij glad materiaal, waar het klittenband niet op werkt. Ik heb die er dus permanent uitgehaald. De bekleding onderin is wel geschikt. Nadeel daarvan is dan weer dat je meteen op dat plastic zit als je wat groters achterin legt.

Het blijft nog even uitproberen qua praktische inzetbaarheid.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 16:21
Dit en afgelopen uren een negatieve stroomprijs. Dat laadt lekker tot 100%.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Nou, vandaag voor het eerst mijn witte EV6 met de hand gewassen. Wat een klus, m'n armen zijn er moe van :+. Nu nog ff de deurklinken doen en de randen als je de deur open doet. Dan als laatste de ramen, en de binnenkant stofzuigen... Ik ben morgen nog wel ff zoet dus.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phusebox
sn0x0r schreef op zondag 28 mei 2023 @ 17:46:
Nou, vandaag voor het eerst mijn witte EV6 met de hand gewassen. Wat een klus, m'n armen zijn er moe van :+. Nu nog ff de deurklinken doen en de randen als je de deur open doet. Dan als laatste de ramen, en de binnenkant stofzuigen... Ik ben morgen nog wel ff zoet dus.
Uurtje alleen buitenkant, anderhalf buiten en binnen.

Al zeker 25x gewassen denk ik. Nooit in de wasstraat geweest.

[Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 28-05-2023 17:52]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
sn0x0r schreef op zondag 28 mei 2023 @ 17:46:
Kijk.....daar hebben ze nu een wasstraat voor uitgevonden...... 8) _O-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phusebox
Solarman schreef op zondag 28 mei 2023 @ 17:54:
[...]

Wasstraat is niet veel sneller. Moet erheen rijden en terug, meestal nog een wachtrij, alles wat niet schoon is nog zelf bijwerken... en huilen als je de krassen ziet.

[Voor 4% gewijzigd door Phusebox op 28-05-2023 17:56]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Phusebox schreef op zondag 28 mei 2023 @ 17:56:
[...]

Wasstraat is niet veel sneller. Moet erheen rijden en terug, meestal nog een wachtrij, alles wat niet schoon is nog zelf bijwerken... en huilen als je de krassen ziet.
Heb ook een witte maar geen krassen.
En....de wasstraat is veel minder vermoeiend, sowieso voor mijzelf en @sn0x0r ;), maar ieder z'n ding natuurlijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Ja ik sluit de wasstraat niet uit, want lease. Maar de wasstraat heeft met de achterkant wel echt moeite om goed schoon te maken, naast alle hoekjes en kiertjes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Overstag
Solarman schreef op zondag 28 mei 2023 @ 17:54:
[...]

Blijkbaar niet bekent dat de wasstraat nogal wat krassen achterlaat op de lak van de wat donkere kleuren van de EV6 en ook de VIN op het dak raakt beschadigd heb hier gelezen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
DaMenaz schreef op zondag 28 mei 2023 @ 13:08:
Vanwege het gebrek aan vakjes/bakjes voor kleiner spul in de kofferbak (had hiervoor een Simply Clever-auto die een veel praktischer koffferbakindeling had) heb ik op Amazon een 60 liter kofferbaktas aangeschaft. Zo kan ik kleiner spul achterin kwijt zonder dat het bij elke bocht van links naar rechts door de kofferbak vliegt.

De tas heeft aan de onderkant klittenband waarmee hij op zijn plek blijft staan. Helaas is de harde plank in de kofferbak bekleed met een vrij glad materiaal, waar het klittenband niet op werkt. Ik heb die er dus permanent uitgehaald. De bekleding onderin is wel geschikt. Nadeel daarvan is dan weer dat je meteen op dat plastic zit als je wat groters achterin legt.

Het blijft nog even uitproberen qua praktische inzetbaarheid.

[Afbeelding]
Nice! Mag ik de link en een foto zoals je m in de auto geplaatst hebt?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• frenkiew
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:13
king_dude schreef op maandag 29 mei 2023 @ 06:10:
[...]

Hier heb je alvast de link 8) 8)

https://www.amazon.nl/ATH...Z2V0TmFtZT1zcF9hdGY&psc=1

[Voor 4% gewijzigd door frenkiew op 29-05-2023 08:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PTish
  • Laatst online: 16:44
Ik ben momenteel aan het kijken naar een hondenbench die in mijn huidige auto past en straks ook in de EV6 zodra hij er is. Het is een behoorlijk gepuzzel en de schuine kant van de EV6 helpt daar natuurlijk niet in ;)

Ik heb nu een bench op het oog die 74 CM diep is en 61 CM hoog. De bovenkant is 49 CM diep en is schuin aan zowel de voor als achterkant.

Zou dit in de EV6 passen of heb ik dan een probleem met de klep? Als de achterbank recht staat dan zou de diepte aan de bovenkant ongeveer 62 CM zijn, op een hoogte van dus 61 CM.

Iemand die dit globaal eens zou kunnen meten? Dank dank!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
@PTish

Kijk anders hier even: https://www.autobench.nl/...utobenches-voor-kia-ev-6/

Er zijn ook andere leden die een bench hebben, zoek even in dit topic op bench.

Zeld helf heb ik nog steeds geen bench gekocht voor onze herder

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PTish
Freezhost schreef op maandag 29 mei 2023 @ 13:32:
@PTish

Kijk anders hier even: https://www.autobench.nl/...utobenches-voor-kia-ev-6/

Er zijn ook andere leden die een bench hebben, zoek even in dit topic op bench.

Zeld helf heb ik nog steeds geen bench gekocht voor onze herder
Site had ik al gezien, maar de prijzen zijn me te hoog. Zeker met een hond op leeftijd.

Verder heb ik al gezocht in dit topic en was de foto met de Schmidt bench heel handig om een gevoel te krijgen, maar de maat aan de bovenkant + hellingshoek zijn onbekend.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PrimaBB
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 17:18
PTish schreef op maandag 29 mei 2023 @ 13:02:
Ik ben momenteel aan het kijken naar een hondenbench die in mijn huidige auto past en straks ook in de EV6 zodra hij er is. Het is een behoorlijk gepuzzel en de schuine kant van de EV6 helpt daar natuurlijk niet in ;)

Ik heb nu een bench op het oog die 74 CM diep is en 61 CM hoog. De bovenkant is 49 CM diep en is schuin aan zowel de voor als achterkant.

Zou dit in de EV6 passen of heb ik dan een probleem met de klep? Als de achterbank recht staat dan zou de diepte aan de bovenkant ongeveer 62 CM zijn, op een hoogte van dus 61 CM.

Iemand die dit globaal eens zou kunnen meten? Dank dank!
Weet je zeker dat je een bench wilt?

Ik weet niet welk formaat hond je hebt, maar rumte tussen achterbank en dak is klein.

Misschien anders een rekje te monteren op de hoofdsteungelijders?
En dan bootliner met zij- en achter flappen.
Zo hebben we het in onze Zoe opgelost.

De EV6 is erg hond onvriendelijk heb ik gemerkt :-) Ruimte om te zitten is lastig, als je een redelijk formaat hond hebt, en de achterbak instap is erg hoog voor ze.

[Voor 6% gewijzigd door PrimaBB op 29-05-2023 14:50]

Kia EV6 Plus Advanced AWD | Aurora Black Pearl | Delivery 06-2022

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PTish
PrimaBB schreef op maandag 29 mei 2023 @ 14:46:
[...]

Weet je zeker dat je een bench wilt?

Ik weet niet welk formaat hond je hebt, maar rumte tussen achterbank en dak is klein.

Misschien anders een rekje te monteren op de hoofdsteungelijders?
En dan bootliner met zij- en achter flappen.
Zo hebben we het in onze Zoe opgelost.

De EV6 is erg hond onvriendelijk heb ik gemerkt :-) Ruimte om te zitten is lastig, als je een redelijk formaat hond je hebt, en de achterbak instap is erg hoog voor ze.
Dank voor de info! Ik heb een kooikerhondje. Zijn formaat is een beetje tussen kleine en middel honden in. Als ik kijk naar de benches op de markt zijn de meeste vooral gericht op wat kleinere honden of wat middelgrote honden. Die van mij hangt daar precies tussenin ;)

Normaliter zit hij bij ons gewoon in de volledige kofferbak van onze huidige auto's. Maar als we dadelijk op vakantie gaan dan is het idee om hem in een bench te doen, zodat er voldoende ruimte is voor tassen. Op de achterbank zitten 2 kids in kinderstoelen en ondanks dat ze aardig zijn tegen elkaar, wil ik het risico voorkomen dat er tijdens het rijden iets op de achterbank gebeurt. Het blijven kinderen en honden :)

Qua instaphoogte; Hij kan behoorlijk hoogspringen, maar gezien zijn leeftijd (10) wil ik hem op termijn toch in de auto gaan tillen. Gelukkig is hij te dragen ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PrimaBB
PTish schreef op maandag 29 mei 2023 @ 14:52:
[...]

Dank voor de info! Ik heb een kooikerhondje. Zijn formaat is een beetje tussen kleine en middel honden in. Als ik kijk naar de benches op de markt zijn de meeste vooral gericht op wat kleinere honden of wat middelgrote honden. Die van mij hangt daar precies tussenin ;)

Normaliter zit hij bij ons gewoon in de volledige kofferbak van onze huidige auto's. Maar als we dadelijk op vakantie gaan dan is het idee om hem in een bench te doen, zodat er voldoende ruimte is voor tassen. Op de achterbank zitten 2 kids in kinderstoelen en ondanks dat ze aardig zijn tegen elkaar, wil ik het risico voorkomen dat er tijdens het rijden iets op de achterbank gebeurt. Het blijven kinderen en honden :)

Qua instaphoogte; Hij kan behoorlijk hoogspringen, maar gezien zijn leeftijd (10) wil ik hem op termijn toch in de auto gaan tillen. Gelukkig is hij te dragen ;)
Aha. Ik snap het.

Wat formaat achterbak betreft houd rekening met:
Diepte vanaf achterbank (recht) 96-98cm. Loopt naar zijkant iets (klein stukje) rond achter.

Zie foto laser. Verlies kaarsrecht omhoog bij achterbank 8cm. Maar als de bench iets schuin loopt aan die kant komt het goed.

Dan de hoogte. Bij achterbank

En hoogte bij achterklep, .met diepte 74cm vanaf tegen achterbank. Let op dat klep bij sluiten ook nog iets naar binnen valt (2-3cm?)

Dan hoogte bij achterklep. Ik weet niet hoe schuin de voor- en achterkant zijn. Stel de 25cm verschil (74-49 = 25) is gelijk verdeeld voor en achter, dan kom je op 12,5cm van de 74cm van achterkant naar voren voor de max hoogte. Kom je op 61,5cm diepte met max hoogte van 48cm?

[Voor 15% gewijzigd door PrimaBB op 29-05-2023 15:41]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:36

The Wizard

Moderator Mobile
Je kan de rugleuning ook nog verstellen, kan je wat extra ruimte mee creëren.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PTish
PrimaBB schreef op maandag 29 mei 2023 @ 15:15:
[...]

Aha. Ik snap het.

Wat formaat achterbak betreft houd rekening met:
Diepte vanaf achterbank (recht) 96-98cm. Loopt naar zijkant iets (klein stukje) rond achter.

Zie foto laser. Verlies kaarsrecht omhoog bij achterbank 8cm. Maar als de bench iets schuin loopt aan die kant komt het goed.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dan de hoogte. Bij achterbank

[Afbeelding]

En hoogte bij achterklep, .met diepte 74cm vanaf tegen achterbank. Let op dat klep bij sluiten ook nog iets naar binnen valt (2-3cm?)

[Afbeelding]

Dan hoogte bij achterklep. Ik weet niet hoe schuin de voor- en achterkant zijn. Stel de 25cm verschil (74-49 = 25) is gelijk verdeeld voor en achter, dan kom je op 12,5cm van de 74cm van achterkant naar voren voor de max hoogte. Kom je op 61,5cm diepte met max hoogte van 48cm?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Super veel dank! Ga het straks even uitgebreid bekijken!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaMenaz
king_dude schreef op maandag 29 mei 2023 @ 06:10:
[...]

Ben nog niet tevreden, Ga kijken of ik hem met een bagagespin kan vastzetten aan de toptether-ankers zodat de plank terug kan. Staat toch netter.

Rolhoes lijkt op de foto scheef te zitten. Optisch bedrog. De hoofdsteunen staan ongelijk.

[Voor 32% gewijzigd door DaMenaz op 30-05-2023 15:02]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DaMenaz
Vanmiddag de frunk professioneel laten polijsten om alle ellende van de poetsknecht van de dealer weg te werken. Krassen, hologrammen, verschrikkelijk. Sommige krassen zo diep dat ze niet eens helemaal weg zijn (wel nagenoeg). Beter gewoon de auto niet laten ‘poetsen’ door de dealer. Hogedrukspuit, sponsje, beetje roomboter erop en hop, de showroom in. Gelukkig was alleen de frunk er beroerd aan toe.

Ook al diverse stickers tegengekomen in het interieur die ze vergeten waren.

Haast, haast, haast.

Maargoed, hij glimt (weer)!

Voor:

Na:

[Voor 37% gewijzigd door DaMenaz op 30-05-2023 11:57]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jugonoot04
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 08:11
Leuke informatieve filmpjes over de I-Pedal, 0-Regen, Auto en Eco mode in de EV6 met best verrassende resultaten.

https://www.google.nl/url...Vaw18i-GEXuYw540TBPHZWAun

https://www.google.nl/url...Vaw2N-5HBdb8-ns1_Cpk4PgVr

[Voor 67% gewijzigd door Jugonoot04 op 29-05-2023 22:45]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JSchut
  • Laatst online: 17:30

JSchut

.....

Sinds dit weekend een EV6 voor de deur (plus rwd 77)

Erg fijne auto! Alles een beetje aan het ontdekken :)

Een vraagje: Als ik de auto uitzet hoor ik regelmatig een hoge piep. Die duurt een 10 tal seconden (denk ik) en dan is het weg. Neem aan dat dat normaal is.

Xbox: JSchut82 | PSN jschut_82 |  Mac Mini 2018 i7-3.2GHz/32GB/512GB |  iPhone X 64GB Space Gray

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PrimaBB
JSchut schreef op maandag 29 mei 2023 @ 21:01:

Een vraagje: Als ik de auto uitzet hoor ik regelmatig een hoge piep. Die duurt een 10 tal seconden (denk ik) en dan is het weg. Neem aan dat dat normaal is.
Hmm, ik hoor die piep juist als ik de auto verlaat en de EV6 staat nog aan…

Weet je echt zeker dat de auto uit staat?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

PrimaBB schreef op maandag 29 mei 2023 @ 23:09:
[...]

Hmm, ik hoor die piep juist als ik de auto verlaat en de EV6 staat nog aan…

Weet je echt zeker dat de auto uit staat?
Ja als ik hem op slot heb gedaan en weg loop. Ik heb het idd ook al eens gehoord terwijl hij nog aan stond.

Xbox: JSchut82 | PSN jschut_82 |  Mac Mini 2018 i7-3.2GHz/32GB/512GB |  iPhone X 64GB Space Gray

Acties:
  • 0Henk 'm!

• henrov
Als ik de auto uitzet hoor ik regelmatig een hoge piep. Die duurt een 10 tal seconden (denk ik) en dan is het weg. Neem aan dat dat normaal is.
Doe dat maar niet aannemen. Dat is niet normaal.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Globetrotter
  • Laatst online: 30-05 17:35
Onze witte EV6 GT is verscheept en de verwachte losdagen is 30-06 t/m 07-07. Of het haven Bremen, Rotterdam of Antwerpen wordt, geen idee. Afleverdatum waarschijnlijk 11-07 bij Virena Autogroep in Stadskanaal. Nog even geduld dus.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• stimpyrulez

Lijkt op de piep dat je de auto aan hebt staan en dan weg loopt met de sleutel (deur wel dicht doen dan).
Dan volgt er een lange piep die aangeeft dat je auto nog aanstaat / de sleutel uit het voertuig is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

stimpyrulez schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 08:58:
[...]

Lijkt op de piep dat je de auto aan hebt staan en dan weg loopt met de sleutel (deur wel dicht doen dan).
Dan volgt er een lange piep die aangeeft dat je auto nog aanstaat / de sleutel uit het voertuig is.
Nee het is echt een hogere piep lijkt onder de motorkap vandaan te komen.

Edit: Net even getest. Auto open. Instappen en auto aanzetten. Wachten tot alles is opgestart. Auto uitzetten. Uitstappen en opslot doen. ----> Hoog fluitend geluid (onder motorkap. Geluisterd bij mijn linker voorwiel) wat geleidelijk afneemt en na +/- 5 sec weg is.

[Voor 25% gewijzigd door JSchut op 30-05-2023 09:17]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FlyingGameGuy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:27
Zie onderstaande filmpje over de remlichten icm i-pedal rijden. Dit viel mij laatst ook op. Niet zo handig:
https://www.youtube.com/watch?v=U0YW7x9U5TQ

Acties:
  • +2Henk 'm!

• stimpyrulez
FlyingGameGuy schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 09:43:
Zie onderstaande filmpje over de remlichten icm i-pedal rijden. Dit viel mij laatst ook op. Niet zo handig:
https://www.youtube.com/watch?v=U0YW7x9U5TQ
Boeiend filmpje wel.
Hij heeft ook wel een punt dat het vreemd is dat het niet werkt in I-Pedal modus.

Alleen heb ik in de ruim 1,5 jaar dat ik de auto heb en eigenlijk altijd rij in I-pedal modus nog nooit gezien/door gehad dat iemand last had achter mij.
Dus niet achter op geklapt (gelukkig) of had moeten remmen of toeteren (dit zou ik doen als ik geen rem lichten zou zien).
Dus zeg niet dat ik het eens ben met de huidige werking (kan beter) maar blijkbaar is het ook niet zo'n groot issue (naar mijn eigen ondervinding).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaMenaz
Ben van plan om PUMP Pro een maandje uit te proberen als test voor de zomervakantie. De app heb ik al gekoppeld aan de auto. Wat ik me afvraag, is of de app alleen de SOC van de EV6 ophaalt tijdens de berekening van de route, of dat hij dit periodiek doet tijdens het rijden (zodat er geen verschillen ontstaan tussen de planning en de werkelijke status van de auto). En als het dat laatste is, of de KIA-servers niet gaan dwarsliggen om dat je continue de status aan het ophalen bent,

Wat zijn de ervaringen op dat vlak?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• henrov
DaMenaz schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 10:48:
Ben van plan om PUMP Pro een maandje uit te proberen als test voor de zomervakantie. De app heb ik al gekoppeld aan de auto. Wat ik me afvraag, is of de app alleen de SOC van de EV6 ophaalt tijdens de berekening van de route, of dat hij dit periodiek doet tijdens het rijden (zodat er geen verschillen ontstaan tussen de planning en de werkelijke status van de auto). En als het dat laatste is, of de KIA-servers niet gaan dwarsliggen om dat je continue de status aan het ophalen bent,

Heb je een link voor die app? Is die op Android beschikbaar?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaMenaz
henrov schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:46:
[...]
Heb je een link voor die app?
Yep

https://www.pumpapp.co/nl/index.html
henrov schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:46:
[...]
Is die op Android beschikbaar?
Helaas.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ruben.
  • Registratie: December 2008
DaMenaz schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 10:48:

Vorig jaar een keertje geprobeerd en toen haalde hij alleen de initiële SoC op. Tijdens de rit kon je dan (volgens mij ook in CarPlay) plussen en minnen op het percentage wat hij dacht dat je had. Wellicht wat vaag, dus even een voorbeeld: je moet 200 km rijden en vertrekt met 80%. Pump denkt dat je daar 60% voor nodig hebt en dus met 20% aankomt. Je gooit Pump mooi op je Carplay en gaat rijden. Even ervan uitgaande dat alles dezelfde snelheid is zonder hoogteverschil, dan heeft Pump ingeschat dat je na 100km rijden nog 50% SoC hebt. Dat zal dan ook staan in je Carplay schermpje. Alleen door wind en regen heb je minder zuinig gereden en heb je in de werkelijkheid nog maar 45% over. Dan pikt Pump dat (in mijn ervaring) niet automatisch op. Je hebt dan in je Carplay een knopje om te plussen en minnen, om zo handmatig de SoC die Pump verwacht dat je hebt, gelijk te zetten met de daadwerkelijke SoC in je auto.

Wellicht dat het nu anders is, maar voor mij was dit een reden om de app niet meer te gebruiken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaMenaz
Bedankt voor de feedback!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PrimaBB
Ruben. schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 12:12:
[...]

Vorig jaar een keertje geprobeerd en toen haalde hij alleen de initiële SoC op. Tijdens de rit kon je dan (volgens mij ook in CarPlay) plussen en minnen op het percentage wat hij dacht dat je had. Wellicht wat vaag, dus even een voorbeeld: je moet 200 km rijden en vertrekt met 80%. Pump denkt dat je daar 60% voor nodig hebt en dus met 20% aankomt. Je gooit Pump mooi op je Carplay en gaat rijden. Even ervan uitgaande dat alles dezelfde snelheid is zonder hoogteverschil, dan heeft Pump ingeschat dat je na 100km rijden nog 50% SoC hebt. Dat zal dan ook staan in je Carplay schermpje. Alleen door wind en regen heb je minder zuinig gereden en heb je in de werkelijkheid nog maar 45% over. Dan pikt Pump dat (in mijn ervaring) niet automatisch op. Je hebt dan in je Carplay een knopje om te plussen en minnen, om zo handmatig de SoC die Pump verwacht dat je hebt, gelijk te zetten met de daadwerkelijke SoC in je auto.

Wellicht dat het nu anders is, maar voor mij was dit een reden om de app niet meer te gebruiken.
Alleen via permante Kia API bevraging of OBD stekker lijkt me deze 'USP' werkbaar...

Feit dat initieel de SoC wel opgehaald kon worden lijkt erop dat bijna-real-time SoC status mogelijk zou moeten zijn.

Allemaal fraaie 3rd party oplossingen, maar voor lange (vakantie)ritten lijkt me de Kia navi toch de betere keuze inderdaad.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ruben.
  • Registratie: December 2008
PrimaBB schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 12:18:
[...]

Alleen via permante Kia API bevraging of OBD stekker lijkt me deze 'USP' werkbaar...

Feit dat initieel de SoC wel opgehaald kon worden lijkt erop dat bijna-real-time SoC status mogelijk zou moeten zijn.

Allemaal fraaie 3rd party oplossingen, maar voor lange (vakantie)ritten lijkt me de Kia navi toch de betere keuze inderdaad.
Ja, je kan de app gewoon verversen en hij blijft de laatste SoC ophalen, dus het kan wel. Ik hoef niet zo realtime als met een OBD dongle, maar als Pump gewoon elke 5 of 10 minuten de SoC ophaalt en de planning daarop aanpast dan zou het al een stuk werkbaarder zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gerard S 67
Ruben. schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 12:26:
[...]

Ja, je kan de app gewoon verversen en hij blijft de laatste SoC ophalen, dus het kan wel. Ik hoef niet zo realtime als met een OBD dongle, maar als Pump gewoon elke 5 of 10 minuten de SoC ophaalt en de planning daarop aanpast dan zou het al een stuk werkbaarder zijn.
Probleem is alleen dat de Kia server volgens mij maar maximaal een x aantal opvragingen per dag toestaat. Dat zou dan toch meer hinten naar de ODB dongle oplossing. Overigens gebruik ik zelf ook gewoon de Kia navigatie, en evt heb ik op mijn telefoon de ABRP app achter de hand (en kan ik die ook op Carplay draaien, zij het dat ik geen OBD dongle heb).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DaMenaz
Moet zeggen dat de KIA navi me ook best bevalt. Uit gewoonte uit het fossiele tijdperk knal ik altijd Google Maps aan (heb ook nog nooit onderweg geladen), maar de keren dat ik de KIA navi probeerde vond ik het een fijn systeem.

Hopelijk snel de onderweg-laadstops-plannen optie van de IONIQ6 als update erop (leest u mee, KIA?) en gaan.

[Voor 6% gewijzigd door DaMenaz op 30-05-2023 20:42]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Loei123
DaMenaz schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 13:52:
Moet zeggen dat de KIA navi me ook best bevalt. Uit gewoonte uit het fossiele tijdperk knal ik altijd Google Maps aan (heb ook nog nooit onderweg geladen), maar de keren dat ik de KIA navi probeerde vond ik het een fijn systeem.

Hopelijk snel de onderweg-laadstops-plannen optie van de IONOQ6 als update erop (leest u mee, KIA?) en gaan.
Hier dezelfde ervaring, en met lange ritten reis ik gewoon van Ionity naar Ionity zoals de auto dat voorstelt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FlyingGameGuy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:27
DaMenaz schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 13:52:

Hopelijk snel de onderweg-laadstops-plannen optie van de IONOQ6 als update erop (leest u mee, KIA?) en gaan.
Ik zie dat de update voor de US variant al te downloaden is:
https://update.kia.com/US/EN/updateNoticeView/lF1boL
Hopelijk ook snel bij ons. De workaround werkt vooralsnog, maar blijft onhandig.

[Voor 5% gewijzigd door FlyingGameGuy op 30-05-2023 15:00]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DaMenaz
DaMenaz schreef op maandag 29 mei 2023 @ 17:45:
[...]

[Afbeelding]

Ben nog niet tevreden, Ga kijken of ik hem met een bagagespin kan vastzetten aan de toptether-ankers zodat de plank terug kan. Staat toch netter.

Rolhoes lijkt op de foto scheef te zitten. Optisch bedrog. De hoofdsteunen staan ongelijk.
Tot zover oplossing 1. Uiteindelijk toch voor een wat nettere oplossing 2 gekozen. Klittenband blijft bij nader inzien toch wel 'plakken' aan de mat, alleen minder sterk als op de bekleding onderin de bak. Kwestie van goed aandrukken. Als de tas gevuld is zal dat geen issue meer zijn.

Heb de tas vastgezet met een bagagespin aan de toptether-ankers, zodat hij niet door de kofferbak gaat schuiven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• glas86
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11:16

Volgens mij doet mijn Niro EV dit ook als een van de portieren niet goed gesloten is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online
PTish schreef op maandag 29 mei 2023 @ 13:37:
[...]

Site had ik al gezien, maar de prijzen zijn me te hoog. Zeker met een hond op leeftijd.

Verder heb ik al gezocht in dit topic en was de foto met de Schmidt bench heel handig om een gevoel te krijgen, maar de maat aan de bovenkant + hellingshoek zijn onbekend.
Waarschijnlijk refereer je aan mijn bericht van een tijdje terug. Als je wilt kan ik de hoek van de Schmidt bench opmeten. Hij past in ieder geval prima in de EV6 en is groot genoeg voor mijn Beagles.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PTish
Franciesco schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 22:02:
[...]

Waarschijnlijk refereer je aan mijn bericht van een tijdje terug. Als je wilt kan ik de hoek van de Schmidt bench opmeten. Hij past in ieder geval prima in de EV6 en is groot genoeg voor mijn Beagles.
Klopt inderdaad. Je bericht was heel waardevol om een gevoel te krijgen. Verbaasde me vooral over de diepte en hoogte van je bench. Ik zou zeggen dat hij aan de bovenkant nog behoorlijk naar de achterkant van de auto komt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online
@PTish klopt, maar hij raakt de achterruit niet. Ik heb hem daarvoor wel iets van de (linker) zijkant afgezet. Een vuren houten balkje heb ik er naast liggen als afstandshouder. Daarnaast heb ik de bench met een touw vastgezet aan een van de pootjes van de kopsteun. Hierdoor kan de bench niet richting de achterruit schuiven als ik een keer verkwistend stroom geef ;). Al is de (optionele) velourskofferbakmat al behoorlijk stroef, dus schuiven doet de bench eigenlijk niet.
Pagina: 1 ... 285 286 287 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee