Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PTish
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:02
Franciesco schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 22:13:
@PTish klopt, maar hij raakt de achterruit niet. Ik heb hem daarvoor wel iets van de (linker) zijkant afgezet. Een vuren houten balkje heb ik er naast liggen als afstandshouder. Daarnaast heb ik de bench met een touw vastgezet aan een van de pootjes van de kopsteun. Hierdoor kan de bench niet richting de achterruit schuiven als ik een keer verkwistend stroom geef ;). Al is de (optionele) velourskofferbakmat al behoorlijk stroef, dus schuiven doet de bench eigenlijk niet.
Thanks! Zou je voor mijn beeldvorming eens de diepte bovenaan willen meten? Benieuwd hoe ver je naar voren komt. En je hebt de stoelen recht staan?

Uit een eerdere meting die iemand hier paar dagen terug had gedaan, kwam naar voren dat je bij zo'n 62 cm diepte, je maar zo'n 50 cm omhoog kan. Ik kon dat moeilijk rijmen met dat jou bench 58 cm hoog is en 83 cm diep (uit mijn hoofd). Ik zou bijna denken dat die van jou dan flink schuin moet lopen.

Wordt tijd dat ik de kofferbak weer eens in het echt ga bekijken :)

[ Voor 19% gewijzigd door PTish op 30-05-2023 23:40 ]

YASH! - Yet Another Smart Home

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:26

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Auto vanmorgen gebracht voor een grote beurt ( de eerste , 39400km)
Dealer had zelf al alle updates en upgrades klaargezet om uit te voeren.
Deurgrepen laten controleren. Ze vallen nog binnen de marge, maar hij gaat toch vast met KIA overleggen.
Zelfde voor de swirls op de achterklep. Hij gaat dit ook melden bij KIA en voorzichtig proberen te poetsen en kijken of dat iets oplost.
Range probleem en accu verlies ook aangekaart. Hij verwacht dat de updates wel iets oplossen maar ze gaan ook alles doormeten/nakijken.
Vol verwachting ga ik vanmiddag terug.

Dealer is KIA Vaneman Amsterdam ZuidOost

[ Voor 12% gewijzigd door --HOOLIE-- op 31-05-2023 10:07 ]

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happy killer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:09
Deze ochtend de auto naar de dealer voor de jaarlijkse checkup op carrosserie garantie. Beurt is nog niet nodig 1 jaar oud en 11k op de teller. We moesten ook nog de terugroep actie krijgen. Daarnaast gaan ze kijken naar de preconditioning update. Dit staat wel in het menu maar ze gaan het voor de zekerheid controleren of die correct is uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 08:53
happy killer schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:51:
Deze ochtend de auto naar de dealer voor de jaarlijkse checkup op carrosserie garantie. Beurt is nog niet nodig 1 jaar oud en 11k op de teller. We moesten ook nog de terugroep actie krijgen. Daarnaast gaan ze kijken naar de preconditioning update. Dit staat wel in het menu maar ze gaan het voor de zekerheid controleren of die correct is uitgevoerd.
Jaarlijkse checkup carrosserie garantie? Is dat iets Belgisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canby
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 09:34
--HOOLIE-- schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:06:
Auto vanmorgen gebracht voor een grote beurt ( de eerste , 39400km)
Dealer had zelf al alle updates en upgrades klaargezet om uit te voeren.
Deurgrepen laten controleren. Ze vallen nog binnen de marge, maar hij gaat toch vast met KIA overleggen.
Zelfde voor de swirls op de achterklep. Hij gaat dit ook melden bij KIA en voorzichtig proberen te poetsen en kijken of dat iets oplost.
Range probleem en accu verlies ook aangekaart. Hij verwacht dat de updates wel iets oplossen maar ze gaan ook alles doormeten/nakijken.
Vol verwachting ga ik vanmiddag terug.

Dealer is KIA Vaneman Amsterdam ZuidOost
Wat haal jij qua range met zulke mooie zonnige dagen?

EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happy killer
R20141016 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:57:
[...]

Jaarlijkse checkup carrosserie garantie? Is dat iets Belgisch?
Nee nederlandse auto. Controleer je garantie en onderhoud boekje. Hier staat jaarlijkse carrosserie check.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:33
Canby schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 12:56:
[...]

Hier max. 450 nu en dat is met heel rustig rijden, max. 105 km/u op de ACC.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:45
@Phusebox Met die accu ben je niet de enige, de auto staat sinds vrijdagavond stil, en ik zie inderdaad ook een paar procenten omlaag gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SizH0TLzvWwlQtp0bvY0P3v02LY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mL25khrsgGFNa3rTh3Gy2pWm.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:47
Dartlink schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 13:34:
@Phusebox Met die accu ben je niet de enige, de auto staat sinds vrijdagavond stil, en ik zie inderdaad ook een paar procenten omlaag gaan.

[Afbeelding]
Die van mij staat nu bijna anderhalve week stil en hij blijft op 74% staan, voor zover ik de app kan vertrouwen zoals hij nu bij de dealers staat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:18

Peetman

Tjah....

Ik vraag me af of het iets met het BMS te maken heeft. Ik heb dit ook een keer gezien, nadat ik het laden had onderbroken toen er nog 200W uit de laadpaal werd getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
  • Registratie: Juni 2018
Peetman schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 14:20:
Ik vraag me af of het iets met het BMS te maken heeft. Ik heb dit ook een keer gezien, nadat ik het laden had onderbroken toen er nog 200W uit de laadpaal werd getrokken.
Zeker.

Battery balancing, calculation/calibration vindt continu plaats.
Procentje erbij, procentje eraf. Heel normaal allemaal.

ICE auto's doen dit ook hoor. Als je onderweg kijkt naar wat-je-nog-kan-rijden-op-je-tank.
Je zou soms denken dat ergens een lek zit ;)

Probeer anders dit eens:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KF_qJ0sSQyBrskjecPR0FFGe1HE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hsh8swCShkY8akVHtcXz8lmJ.png?f=fotoalbum_large

Full video https://www.youtube.com/watch?v=IwNgdHBBBaY

Kia EV6 Plus Advanced AWD Aurora Black Pearl 2022 | Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Canby schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 12:56:
[...]

Net onder de 400
eco stand niet sneller dan 10km toegestane snelheid
regen 3

Auto zojuist opgehaald.
Alles updates en upgrades uitgevoerd. Ook de terugroep actie voor de elec handrem.
Ik heb er opeens 100km bij :?
Auto is 97% vol en range is nu 492km

[ Voor 26% gewijzigd door --HOOLIE-- op 31-05-2023 17:44 ]

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canby
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 09:34
--HOOLIE-- schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 17:41:
[...]

Net onder de 400
regen 3

Auto zojuist opgehaald.
Alles updates en upgrades uitgevoerd. Ook de terugroep actie voor de elec handrem.
Met AWD heb ik vandaag rond 450km range voorspelling. In mijn geval klopt het behoorlijk met de praktijk (+/- 10-15km). En ik ben geen zuinige rijder.
Hopelijk wordt jouw range issue met de updates opgelost.

EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:45
[...]

Net onder de 400
regen 3

Auto zojuist opgehaald.
Klinkt als een reset van de accu :) Even in de gaten houden idd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 08:50
PTish schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 23:11:
[...]

Thanks! Zou je voor mijn beeldvorming eens de diepte bovenaan willen meten? Benieuwd hoe ver je naar voren komt. En je hebt de stoelen recht staan?

Uit een eerdere meting die iemand hier paar dagen terug had gedaan, kwam naar voren dat je bij zo'n 62 cm diepte, je maar zo'n 50 cm omhoog kan. Ik kon dat moeilijk rijmen met dat jou bench 58 cm hoog is en 83 cm diep (uit mijn hoofd). Ik zou bijna denken dat die van jou dan flink schuin moet lopen.

Wordt tijd dat ik de kofferbak weer eens in het echt ga bekijken :)
De bovenkant van de Schmidt bench is ca 45cm diep. Hij is schuin aan zowel de voor- als achterkant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
[...]

Net onder de 400
regen 3

Auto zojuist opgehaald.
Door updates is je range gokker gereset verwacht ik.

Hier gaat de range weer omlaag (425 inmiddels) nu de airco weer aan moet. Beste range is een sweetspot van 4 weken per jaar ofzo als je geen verwarming en geen airco nodig hebt.

De app zit op 15.03 kWh/100km gemiddeld. De auto over een heel jaar geeft nu 17.2 kWh/100 km. Dat komt overeen met die 425 range. Dus gemiddelde range over het hele jaar is ca. 425km.

[ Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 31-05-2023 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
Canby schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 18:04:
[...]

Met AWD heb ik vandaag rond 450km range voorspelling. In mijn geval klopt het behoorlijk met de praktijk (+/- 10-15km). En ik ben geen zuinige rijder.
Hopelijk wordt jouw range issue met de updates opgelost.
Ik doe dit zelden, maar afgelopen zondag tijdens happy hours maar weer eens tot 100% geladen.
Ook rond 450km range geëindigd.

Het rijden wordt sinds deze week wel rap zuiniger trouwens.

[ Voor 6% gewijzigd door PrimaBB op 31-05-2023 22:30 ]

Kia EV6 Plus Advanced AWD Aurora Black Pearl 2022 | Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
PrimaBB schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 22:27:
[...]

Ik doe dit zelden, maar afgelopen zondag tijdens happy hours maar weer eens tot 100% geladen.
Ook rond 450km range geëindigd.

Het rijden wordt sinds deze week wel rap zuiniger trouwens.
Bij mij is het met 25 graden vandaag alweer gezakt. Tot 15-22 graden is de beste temperatuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimaBB
Phusebox schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 22:35:
[...]

Bij mij is het met 25 graden vandaag alweer gezakt. Tot 15-22 graden is de beste temperatuur.
Airco zal meer vragen denk ik.

Misschien helpt standje lager airco + stoelventilatie B-) (echt 1 van de beste features in mijn Kia #jammerdatditmaareenpaarwekenechtnuttigishierinnl)

[ Voor 6% gewijzigd door PrimaBB op 31-05-2023 22:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• itsjohan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:56
De stoelventilatie gebruik ik het hele jaar rond. Namelijk om de stoel weer snel koel te krijgen nadat ik ongemerkt de stoelverwarming op max heb gezet terwijl ik de media knoppen aan het bedienen was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAllElectric
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-09 09:10
Phusebox schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 21:04:
[...]

Door updates is je range gokker gereset verwacht ik.

Hier gaat de range weer omlaag (425 inmiddels) nu de airco weer aan moet. Beste range is een sweetspot van 4 weken per jaar ofzo als je geen verwarming en geen airco nodig hebt.

De app zit op 15.03 kWh/100km gemiddeld. De auto over een heel jaar geeft nu 17.2 kWh/100 km. Dat komt overeen met die 425 range. Dus gemiddelde range over het hele jaar is ca. 425km.
Hier 490km range (met airco en audio aan).

Laatste rit (53km): 12.9 kWh/100km
Laatste 2000 km: 14.0 kWh/100km (volgens app dan wel)

[ Voor 7% gewijzigd door JanAllElectric op 01-06-2023 00:14 ]

Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
PrimaBB schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 22:54:
[...]

Airco zal meer vragen denk ik.

Misschien helpt standje lager airco + stoelventilatie B-) (echt 1 van de beste features in mijn Kia #jammerdatditmaareenpaarwekenechtnuttigishierinnl)
Had gisteren het idee dat de stoelventilatie ook kapot is. Op stand 3 en merkte er niks van. Nog maar eens testen de komende dagen.

Met 25 graden buiten staat de airco op 23, driver only en Auto 1.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-08 11:48
Phusebox schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 05:31:
[...]

Had gisteren het idee dat se stoelventilatie ook kapot is.
"Dokter, overal waar ik druk doet het pijn"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 12:33

anc

En toen stond je op een relatief rustige parkeerplaats zo ver mogelijk weg van de winkels. Kom je terug en tref je dit aan.... uiteraard zonder briefje. :'(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EVqHkbM0SROkFg6OSNq7WTDpTMQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DBc315UzbzlaC1iNPgXUzfoe.jpg?f=fotoalbum_large

Het ziet er niet heel dramatisch uit zo van vooraf, maar de schaven zitten er ook goed op.
En helaas is de schade best behoorlijk. Het metaal (inzoemen bij linkerzijde van de deur) is verfrommeld waardoor dat hele deel vervangen moeten worden, dat rijkt zich van achter tot helemaal naar voren. Aangezien het gedeelte waar de deuren in vallen uit 1 deel is gemaakt.

Vermoedens van het schadeherstelbedrijf is dat dit door een busje gedaan is.

3 maanden wachten tot het hersteld kan worden! en m'n eigen risico. Had liever 300 euro aan een pretpark uitgegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
anc schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 07:04:
En toen stond je op een relatief rustige parkeerplaats zo ver mogelijk weg van de winkels. Kom je terug en tref je dit aan.... uiteraard zonder briefje. :'(
[Afbeelding]

Het ziet er niet heel dramatisch uit zo van vooraf, maar de schaven zitten er ook goed op.
En helaas is de schade best behoorlijk. Het metaal (inzoemen bij linkerzijde van de deur) is verfrommeld waardoor dat hele deel vervangen moeten worden, dat rijkt zich van achter tot helemaal naar voren. Aangezien het gedeelte waar de deuren in vallen uit 1 deel is gemaakt.

3 maanden wachten tot het hersteld kan worden! en m'n eigen risico. Had liever 300 euro aan een pretpark uitgegeven.
Pff ja, denk je parkeer zo ver mogelijk weg en dan heb je van dit soort tokkies. Ongelooflijk. Balen man. Hopelijk blijft me dat nog lang bespaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
henrov schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 07:01:
[...]

"Dokter, overal waar ik druk doet het pijn"
Tja het heeft de schijn niet mee als er zoveel niet lekker werkt. Dan ga je op alles letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-08-2023

Aan een vermoeden heb je niet veel aan: al die busjes zitten vol met schades, dus je kunt weinig met zo'n vermoeden. Wees blij dat het bij € 300 blijft. Wanneer je prive een auto rijdt en deze allrisk verzekerd is, dan kost het je 5 schadevrije jaren. Waarschijnlijk is dit de reden waarom niemand een briefje achterlaat...... geldt ja ook voor WA.

Want als een prive persoon dit met zijn WA verzekering veroorzaakt heeft: mijn buurman rijdt ook zo'n busje, omgebouwd tot camper ofzo? Ik vertrouw hem wel, desondanks zal ik er nooit naast gaan parkeren.

Want de laatste keer dat ik naast zo'n busje stond, was in Duitsland bij het hotel. Het is het busje dat veel plaats in beslag nam, dus toevallig waren ze in het laden. Ik vroeg nog: hebben jullie genoeg plaats? Ja was het antwoord. De volgende ochtend had ik een beschadiging op mijn deur, precies waar het busje geparkeerd stond.

Had een UK kentekenplaat en waren allang foetsie, misschien al op de veerboot naar Engeland. Naja bij inruilen werd daar geen big deal van gemaakt, want ik laat zoiets nooit herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Verbruik over 1 jaar en 4 maanden 18,5kWh/100 km (wat auto aangeeft) bij 73.000 km

Wat belangrijk om te melden is dat ik veel snelweg rij, en ook voor wat langere periodes. Rijgedrag is wisselend, maar over het algemeen rustig. Regen setting: snelweg 0 (uit), stad 3.
Verder staat klimaatsysteem altijd aan op 20 graden, dit kost gemiddeld ongeveer 12% accu.
Ik denk dat bij eenzelfde patroon in weer en gebruik mijn verbruik gaat stijgen, omdat Precon niet een volledig jaar meegenomen is. (Ik laad altijd langs snelweg, en zal dit altijd gebruiken)

Range nu 345km bij 100% accu.
Afgelopen 3 maanden 100 km per werkdag over 80 km weg met veel vrachtverkeer.

Ik rij de 58kWh basis versie uit dec. ‘21, met alle updates tm 2 maanden geleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Phusebox schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 07:16:
[...]

Tja het heeft de schijn niet mee als er zoveel niet lekker werkt. Dan ga je op alles letten.
Wat is je lijstje momenteel Phuse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
king_dude schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 07:27:
Verbruik over 1 jaar en 4 maanden 18,5kWh/100 km (wat auto aangeeft) bij 73.000 km

Wat belangrijk om te melden is dat ik veel snelweg rij, en ook voor wat langere periodes. Rijgedrag is wisselend, maar over het algemeen rustig.
Verder staat klimaatsysteem altijd aan op 20 graden, dit kost gemiddeld ongeveer 12% accu.
Ik denk dat bij eenzelfde patroon in weer en gebruik mijn verbruik gaat stijgen, omdat Precon niet een volledig jaar meegenomen is. (Ik laad altijd langs snelweg, en zal dit altijd gebruiken)

Range nu 345km bij 100% accu.
Afgelopen 3 maanden 100 km per werkdag over 80 km weg met veel vrachtverkeer.

Ik rij de 58kWh basis versie uit dec. ‘21, met alle updates tm 2 maanden geleden
Mijn gemiddeld verbruik over een heel jaar ligt dus lager, maar effectief haal ik minder range per kWh accupakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
king_dude schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 07:28:
[...]

Wat is je lijstje momenteel Phuse?
De drie grootste punten blijven:
  • Accu die elke 8 uur stilstand 1 tot 3 procent lading verliest.
  • Bereik, als gevolg daarvan waarschijnlijk.
  • Wisselende verwarming.
Dat gezegd hebbende, moet ik me gelukkig prijzen dat ik nog geen dode 12V accu of ICCU heb gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Phusebox schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 07:34:
[...]

De drie grootste punten blijven:
  • Accu die elke 8 uur stilstand 1 tot 3 procent lading verliest.
  • Bereik, als gevolg daarvan waarschijnlijk.
  • Wisselende verwarming.
Dat gezegd hebbende, moet ik me gelukkig prijzen dat ik nog geen dode 12V accu of ICCU heb gehad...
En wat is de rest? Dus alle punten die je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
king_dude schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 07:35:
[...]

En wat is de rest? Dus alle punten die je hebt?
De klinken zijn onlangs vervangen, dus het is afwachten hoe lang het duurt voor die weer gaan kraken en/of krom staan.

De rest zijn waarschijnlijk gewoon puntjes die niet als fout beschouwd worden maar meer een kwestie van "smaak".

Even snel uit mijn hoofd: Navigatie die niet lekker werkt, adaptive cruise control die veel te schokkerig is, infotainment die traag is, gebrek aan updates vanuit Kia, profielen die niet goed werken, stoelinstellingen die elke keer net anders zijn ook al heb je ze opgeslagen, airco ondermaats (krijgt de auto nooit echt volledig koel, je voelt enkel koude lucht, maar als je de blazers niet op je zet blijft het (te) warm in de auto), stoelen voor lange ritten wat weinig steun/niet stevig genoeg, geen bagagehaakjes in de kofferbak.

Dat soort zaken ;) Hou niet actief een lijst bij, er wordt toch niks mee gedaan door Kia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
[Afbeelding]

Dat is echt vervelend.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anc

anc

Het is inderdaad vervelend, naar en irritant. Vooral dat het 3 maanden moet duren voordat ze het kunnen repareren. Met pijn in m'n ogen m'n auto instappen en natuurlijk lekker op vakantie met deze schade, bah!

Uiteindelijk komt het wel weer goed en is het een kwestie van tijd...

En ja je hebt er niks aan dat het vermoedens zijn dat het een busje was, aan de andere kant. Als het een personenauto geweest was dan was de kans een stuk groter dat ik er niet meer mee had kunnen rijden omdat die schades een stuk lager plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Phusebox schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 07:42:
[...]

De klinken zijn onlangs vervangen, dus het is afwachten hoe lang het duurt voor die weer gaan kraken en/of krom staan.

De rest zijn waarschijnlijk gewoon puntjes die niet als fout beschouwd worden maar meer een kwestie van "smaak".

Even snel uit mijn hoofd: Navigatie die niet lekker werkt, adaptive cruise control die veel te schokkerig is, infotainment die traag is, gebrek aan updates vanuit Kia, profielen die niet goed werken, stoelinstellingen die elke keer net anders zijn ook al heb je ze opgeslagen, airco ondermaats (krijgt de auto nooit echt volledig koel, je voelt enkel koude lucht, maar als je de blazers niet op je zet blijft het (te) warm in de auto), stoelen voor lange ritten wat weinig steun/niet stevig genoeg, geen bagagehaakjes in de kofferbak.

Dat soort zaken ;) Hou niet actief een lijst bij, er wordt toch niks mee gedaan door Kia.
Wat bedoel je precies met schokkerige adaptive cruise control?

Moet zeggen dat de stoelen wel meer sportstoelen hadden mogen zijn, zeker in een GT-Line.
Desondanks dat kom ik na zeer lange ritten prima uit de auto en heb ik totaal geen last van de zithouding.

Wat mij opvalt met hele lange ritten is dat mijn rechterhandpalm zeer gaat doen van het stuur, dat heb ik nog niet eerder meegemaakt.

Helaas de auto nog steeds kwijt, rij nu in een Audi A3 met een S-line pakket, automaat, en dat waren de opties ook wel.. :')

Geen achteruitrij camera, geen adaptive cruise control, geen automatisch dimmende binnenspiegel, geen enkel elektrisch aspect aan de sportstoelen, trage automaat die totaal niet weet wat ik bedoel met gas bijgeven, 110pk 3 pitter en zo kan ik nog wel even doorgaan. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
itsjohan schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 23:09:
De stoelventilatie gebruik ik het hele jaar rond. Namelijk om de stoel weer snel koel te krijgen nadat ik ongemerkt de stoelverwarming op max heb gezet terwijl ik de media knoppen aan het bedienen was :)
:) Dat is inderdaad 1 van de slechtste features in de EV6. Die hyper sensitive touch buttons op de middenconsole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Loei123 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 08:17:
[...]

Wat bedoel je precies met schokkerige adaptive cruise control?

Moet zeggen dat de stoelen wel meer sportstoelen hadden mogen zijn, zeker in een GT-Line.
Desondanks dat kom ik na zeer lange ritten prima uit de auto en heb ik totaal geen last van de zithouding.

Wat mij opvalt met hele lange ritten is dat mijn rechterhandpalm zeer gaat doen van het stuur, dat heb ik nog niet eerder meegemaakt.

Helaas de auto nog steeds kwijt, rij nu in een Audi A3 met een S-line pakket, automaat, en dat waren de opties ook wel.. :')

Geen achteruitrij camera, geen adaptive cruise control, geen automatisch dimmende binnenspiegel, geen enkel elektrisch aspect aan de sportstoelen, trage automaat die totaal niet weet wat ik bedoel met gas bijgeven, 110pk 3 pitter en zo kan ik nog wel even doorgaan. :D
Met vorige auto's, en auto's van anderen, kan ik vloeiend anticiperen met ACC aan. Dus bijvoorbeeld een auto voegt te dicht voor je in, je geeft een beetje "gas" bij om te voorkomen dat ie ineens hard remt. Dat gaat nog wel, al is het lastiger dan bij andere auto's. Maar zodra je iets gas wil terugnemen remt ie veel te hard af. En dat is op Eco mode en Regen 1.

Ook als je zelf niks doet is het optrekken en afremmen veel te abrupt en wispelturig.

De ACC op een 2020 Fiësta werkt beter 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 21:36

TGEN

Hmmmx_

PrimaBB schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 08:29:
[...]

:) Dat is inderdaad 1 van de slechtste features in de EV6. Die hyper sensitive touch buttons op de middenconsole.
Toch fijn dat de crisisuitvoering fysieke knoppen heeft, waardoor de stoelkoeling niet nodig is ;).

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Phusebox schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 08:30:
[...]

Met vorige auto's, en auto's van anderen, kan ik vloeiend anticiperen met ACC aan. Dus bijvoorbeeld een auto voegt te dicht voor je in, je geeft een beetje "gas" bij om te voorkomen dat ie ineens hard remt. Dat gaat nog wel, al is het lastiger dan bij andere auto's. Maar zodra je iets gas wil terugnemen remt ie veel te hard af. En dat is op Eco mode en Regen 1.

Ook als je zelf niks doet is het optrekken en afremmen veel te abrupt en wispelturig.
Die ervaring heb ik ook, maar nu ik dat weet hou ik altijd het gas vast tot de auto die ineens voor mij rijdt weg is of ik links er langs kan, ik zie dat niet als een probleem.

Wellicht heb jij hier wat aan:
https://ev6.synology.me/en/topics/chapter6_20_1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Loei123 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 08:41:
[...]

Die ervaring heb ik ook, maar nu ik dat weet hou ik altijd het gas vast tot ik de auto die ineens voor mij rijdt weg is of ik links er langs kan, ik zie dat niet als een probleem.

Wellicht heb jij hier wat aan:
https://ev6.synology.me/en/topics/chapter6_20_1.html
Wat bedoel je precies op die pagina? Ik heb sowieso een Plus dus geen driving style analysis.
De rest was me allemaal bekend. Afstand staat altijd op 2.

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 01-06-2023 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Phusebox schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 08:42:
[...]

Wat bedoel je precies op die pagina? Ik heb sowieso een Plus dus geen driving style analysis.
De rest was me allemaal bekend. Afstand staat altijd op 2.
Ah zo, ik dacht wellicht kun jij met die instellingen spelen.
Maar gewoon voet op het stroom houden dus. :9

Of SCC uitschakelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Loei123 op 01-06-2023 09:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Overstag
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 25-10-2024
anc schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 08:07:
Het is inderdaad vervelend, naar en irritant. Vooral dat het 3 maanden moet duren voordat ze het kunnen repareren. Met pijn in m'n ogen m'n auto instappen en natuurlijk lekker op vakantie met deze schade, bah!

Uiteindelijk komt het wel weer goed en is het een kwestie van tijd...

En ja je hebt er niks aan dat het vermoedens zijn dat het een busje was, aan de andere kant. Als het een personenauto geweest was dan was de kans een stuk groter dat ik er niet meer mee had kunnen rijden omdat die schades een stuk lager plaatsvinden.
Ik heb mijn EV6 in januari in gebruik mogen nemen nadat de glascoating is aangebracht.
Hij direct door de dealer, voor aflevering, naar de glascoater gebracht. Deze constateerde dat er 2 behoorlijke plekken waren waar de lak niet had gepakt. De coater heeft gelijk de dealer op de hoogte gesteld, die is komen kijken, en zou het doorgeven aan de Kia verzekering. Tot op heden, ondanks vragen, nog geen reactie van Kia. (Gelukkig zitten de plekken wel in de glascoating, dus beschermt)

EV6 58kWh Plus RWD MY:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oleander17
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09-01-2024
Excuses als dit al eerder ter sprake is gekomen, maar heeft iemand eerder dit verhaal gelezen? Zou het kunnen kloppen? Dit is een functie die verreweg het hoogst op mijn wenslijst staat.

Hyundai-Kia 10.25-inch Touchscreen System Could Soon Get Wireless Android Auto & Apple CarPlay | V3Cars

https://www.v3cars.com/ne...een-wireless-connectivity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
oleander17 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 09:40:
Excuses als dit al eerder ter sprake is gekomen, maar heeft iemand eerder dit verhaal gelezen? Zou het kunnen kloppen? Dit is een functie die verreweg het hoogst op mijn wenslijst staat.

Hyundai-Kia 10.25-inch Touchscreen System Could Soon Get Wireless Android Auto & Apple CarPlay | V3Cars

Voor zover hier bekend zit de hardware simpelweg niet in de auto (dacht ik) en gaat die functionaliteit er niet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oleander17
Loei123 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 09:49:
[...]

Voor zover hier bekend zit de hardware simpelweg niet in de auto (dacht ik) en gaat die functionaliteit er niet komen.
Draadloze carplay voor Apple bestaat al sinds 2015. Ik zou met stomheid geslagen zijn als een auto uit 2021 van €50.000-€65.000 niet de benodigde hardware zou bezitten. Temeer omdat Kia oudere en goedkopere auto’s aanbiedt die wel degelijk draadloze carplay hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online

Wat zou dit lekker zijn - kan ik die USB kabel weg doen en daadwerkelijk draadloos opladen…

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
oleander17 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 09:58:
[...]

Draadloze carplay voor Apple bestaat al sinds 2015. Ik zou met stomheid geslagen zijn als een auto uit 2021 van €50.000-€65.000 niet de benodigde hardware zou bezitten. Temeer omdat Kia oudere en goedkopere auto’s aanbiedt die wel degelijk draadloze carplay hebben.
Tjah, heb nu een leen Audi van 40K die geen automatisch dimmende binnenspiegel en een achteruitrij camera heeft, volgens mij bestaan die zaken al veel langer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
LAD93 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:13:
[...]

Wat zou dit lekker zijn - kan ik die USB kabel weg doen en daadwerkelijk draadloos opladen…
Zolang je geen Android hebt, want die worden te warm met Android Auto icm draadloos opladen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Phusebox schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:39:
[...]

Zolang je geen Android hebt, want die worden te warm met Android Auto icm draadloos opladen :X
Kwestie van het climate rooster aan de passagiers kant goed richten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc

anc

Overstag schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 09:17:
[...]

Ik heb mijn EV6 in januari in gebruik mogen nemen nadat de glascoating is aangebracht.
Hij direct door de dealer, voor aflevering, naar de glascoater gebracht. Deze constateerde dat er 2 behoorlijke plekken waren waar de lak niet had gepakt. De coater heeft gelijk de dealer op de hoogte gesteld, die is komen kijken, en zou het doorgeven aan de Kia verzekering. Tot op heden, ondanks vragen, nog geen reactie van Kia. (Gelukkig zitten de plekken wel in de glascoating, dus beschermt)
Ik heb geen flauw idee hoe goed lak moet hechten, maar op de plek waar het bij mij afbrokkelt doordat het metaal zo erg verfrommeld is kan ik gewoon stukjes lak eraf halen...
Ik denk dat ik heel voorzichtig moet zijn met het wassen van die plek en vooral niet de hoge druk erop moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:37
Loei123 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 09:49:
[...]

Volgens mij zit het er wel in hoor.

Zie deze opmerking lang lang geleden

er zit dus wel een chip in die het volgens de specs van de chip zou moeten kunnen.
Van mij mag het komen, maar ja, eerst zien en dan geloven

[ Voor 15% gewijzigd door stimpyrulez op 01-06-2023 11:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Loei123
stimpyrulez schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 11:42:
[...]

Volgens mij zit het er wel in hoor.

Zie deze opmerking lang lang geleden

er zit dus wel een chip in die het volgens de specs van de chip zou moeten kunnen.
Van mij mag het komen, maar ja, eerst zien en dan geloven
Ah kijk, nou zo mooi zijn dan voor degenen die het missen.

Ik zou het persoonlijk niet gebruiken denk ik, de navi van de auto werkt voor mij persoonlijk zeer goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
Loei123 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 11:44:
[...]

Ah kijk, nou zo mooi zijn dan voor degenen die het missen.

Ik zou het persoonlijk niet gebruiken denk ik, de navi van de auto werkt voor mij persoonlijk zeer goed.
Ben ook met je eens dat de navi dikke prima werkt hoor.
Maar merk wel dat het muziek (spotify) via AA (wat ik gebruik) stukken beter klinkt dan via bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
stimpyrulez schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 12:08:
[...]

Ben ook met je eens dat de navi dikke prima werkt hoor.
Maar merk wel dat het muziek (spotify) via AA (wat ik gebruik) stukken beter klinkt dan via bluetooth.
Hmm dat laatste wat je zegt is me nog niet echt opgevallen, ik ga het een keertje testen.

Wat ik persoonlijk lastig vind is dat je de telefoon op de draadloze oplaadpad op de perfecte plek hebt liggen, ga je hem bekabeld aansluiten wordt dit weer heel anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Loei123 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 12:13:
[...]

Hmm dat laatste wat je zegt is me nog niet echt opgevallen, ik ga het een keertje testen.

Wat ik persoonlijk lastig vind is dat je de telefoon op de draadloze oplaadpad op de perfecte plek hebt liggen, ga je hem bekabeld aansluiten wordt dit weer heel anders.
Mijn bekabelde telefoon ligt op precies dezelfde plek..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
--HOOLIE-- schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 13:15:
[...]

Als je een draadloze oplader daar hebt verbreekt ie je bekabelde verbinding als je hem daar op legt. En als je scherm naar beneden legt, dan heb je andere issues, aangezien het touchscreen reageert op dat rubber en de telefoon altijd trilt in dat vak bij drempels etc.

Als je die kan uitzetten (de draadloze oplader) dan prima, met een Plus en die functie heb je pech. Zoals ik. Niet dat die draadloze oplader werkt bij meer dan 20 graden buiten :+

[ Voor 17% gewijzigd door Phusebox op 01-06-2023 13:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xxander968
  • Laatst online: 10-09 18:31
anc schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 11:18:
[...]

Ik heb geen flauw idee hoe goed lak moet hechten, maar op de plek waar het bij mij afbrokkelt doordat het metaal zo erg verfrommeld is kan ik gewoon stukjes lak eraf halen...
Ik denk dat ik heel voorzichtig moet zijn met het wassen van die plek en vooral niet de hoge druk erop moet zetten.
Dat kan niet goed zijn. Lak hoort overal te hechten. Mijn EV6 heeft een vergelijkbare schade omdat het houthok ineens dichterbij stond dan anders. Er zitten krassen op de deur en bij de vouw zitten kreukels in het metaal. Sindsdien is hij door de wasstraat geweest zonder dat er lak af is gekomen. Ook heb ik nergens last van afbladderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
[...]

En hoeveel meter snoer heb je in je auto? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r0n1n112
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-11-2024
[...]

Mijne ook maar dan met een magnetische stekker vast gemaakt aan de achterkant van het console en dus zo'n usb plug in de telefoon. Dus als hij daar ligt klikt hij automatisch aan de kabel en is hij verbonden. En ook weer net zo makkelijk te verwijderen.

Geen extra moeite, laad op en AA werkt keurig via de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Loei123 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 12:13:
[...]

Hoe bedoel je dit?
Want je hoeft niet draadloos te laden om van AA / Carplay gebruikt te maken.
Maar moet wel zeggen dat AA een behoorlijke aanslag op je accu is (dus wel wenselijk).

Tevens heb ik een S22 Ultra.
Die is zo groot dat hij er net in past :)
Dus ja, lastig om hem niet goed te leggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leezer14
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-09 13:43
Loei123 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 14:24:
[...]

En hoeveel meter snoer heb je in je auto? :+
Lang genoeg om hem onder de mat, langs de middenconsole, via het gordelpunt omhoog te laten komen. Draadloos laden uitgeschakeld in het menu omdat ik merkte dat Apple Carplay uitviel bij bekabeld neerleggen op het draadloze gedeelte. Werkt als een zonnetje. Maar: Als ik verwend wil overkomen, zou die ene handeling bij het instappen (kabel inpluggen) toch weg mogen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loei123
Leezer14 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 14:46:
[...]

Lang genoeg om hem onder de mat, langs de middenconsole, via het gordelpunt omhoog te laten komen. Draadloos laden uitgeschakeld in het menu omdat ik merkte dat Apple Carplay uitviel bij bekabeld neerleggen op het draadloze gedeelte. Werkt als een zonnetje. Maar: Als ik verwend wil overkomen, zou die ene handeling bij het instappen (kabel inpluggen) toch weg mogen :P
Nouja, dit dus.
Dan rij ik wel lekker op de navi van de auto wanneer ik die nodig heb, zie ik zelfs instructies achter het stuur en op het HUD. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leezer14
Loei123 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 14:49:
[...]

Nouja, dit dus.
Dan rij ik wel lekker op de navi van de auto wanneer ik die nodig heb, zie ik zelfs instructies achter het stuur en op het HUD. :o
Eens, maar persoonlijk zou ik file info en Waze (mijn favorite route app) missen zonder Carplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0n1n112
Leezer14 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 14:46:
[...]

Kabel met los stekkertje en magneet. klikt zo vast wanneer je de telefoon plaatst. weg handeling. Werkt verrassend goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leezer14
r0n1n112 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 15:25:
[...]

Kabel met los stekkertje en magneet. klikt zo vast wanneer je de telefoon plaatst. weg handeling. Werkt verrassend goed.
Heb je een linkje? Ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r0n1n112
Leezer14 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 15:31:
[...]

Heb je een linkje? Ben benieuwd!
Ik heb zo'n kabel gebruikt:
https://www.amazon.nl/Mel...d=pla-1436637117308&psc=1

Werkt tot op heden perfect. telefoon in het vakje schuiven en hij klikt vast, en kan hem er zo uit pakken. Kabel zit vast gemaakt aan de achterkant op precies de juiste hoogte.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Overstag
  • Laatst online: 25-10-2024
r0n1n112 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 15:38:
[...]

Ik heb zo'n kabel gebruikt:
https://www.amazon.nl/Mel...d=pla-1436637117308&psc=1

Werkt tot op heden perfect. telefoon in het vakje schuiven en hij klikt vast, en kan hem er zo uit pakken. Kabel zit vast gemaakt aan de achterkant op precies de juiste hoogte.
Bij Bol.com is hij goedkoper. Er zijn 2 types.
https://www.bol.com/nl/nl...FIEA.2_50.53.ProductTitle

EV6 58kWh Plus RWD MY:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvw
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 08:24
Phusebox schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 13:31:
[...]

Hier max. 450 nu en dat is met heel rustig rijden, max. 105 km/u op de ACC.
Dat klinkt mij als redelijk normale waarde... Ik heb dat ook bij dat gedrag als ik mijn best doe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t39m2001DiPa
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 09-09 16:56

@oleander17 Als je niet wil w88 op wel of niet een upgrade van KIA voor Wireless Carplay / Android Auto :

Ik heb in April dit jaar voor 85 Euro een Carlinkit 2AIR gekocht (was de introductie aanbieding, nu is die 102 Euro)

https://www.carlinkit.sto...ghz-wifi-bt-siri-gps-auto

alleen maar voordelen t.o.v. een draadje :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-05 20:32

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Loei123 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:13:
[...]

Tjah, heb nu een leen Audi van 40K die geen automatisch dimmende binnenspiegel en een achteruitrij camera heeft, volgens mij bestaan die zaken al veel langer. ;)
Dat is audi. helemaal kaal, alles, maar dan ook echt alles is optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
JeJeBe schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 20:26:
[...]

Dat is audi. helemaal kaal, alles, maar dan ook echt alles is optie.
Ja dat blijkt wel, echt rampzalig is.

Ze verkopen die uitvoering met sportpakket enkel zodat het lijkt dat je wat diks rijdt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Laatst online: 10-09 21:36

TGEN

Hmmmx_

Loei123 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 07:54:
[...]

Ja dat blijkt wel, echt rampzalig is.

Ze verkopen die uitvoering met sportpakket enkel zodat het lijkt dat je wat diks rijdt. :+
Dat is het hele bestaansrecht van die sportpakketjes, want het is lang geleden dat sportpakketjes ook betekenden dat je de dikkere motor had, en grotere remmen etc.

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 00:14
Loei123 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:13:
[...]

Wat koop je voor 40K bij Audi? De instap A3 driecilinder of een A1 met wat pakketjes.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
DaMenaz schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 09:57:
[...]

Wat koop je voor 40K bij Audi? De instap A3 driecilinder of een A1 met wat pakketjes.
Een A3 3 cilinder met een S-line pakket en verder 0 opties. Wel automaat. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oleander17
@r0n1n112
@--HOOLIE--
@Leezer14

Kunnen jullie foto’s laten zien hoe jullie dit opgezet en weggewerkt hebben? Ik ben wel heel erg benieuwd!

Ik zou erg blij zijn met draadloze CarPlay, maar misschien dat een kabel ik de toekomst toch nodig zal zijn als CarPlay 2.0 ooit uitkomt voor de EV6. Er worden dan meerdere schermen gebruikt, de draadloze dataoverdracht kan dan wellicht toch te veel worden voor de aanwezige hardware.

Nieuwe versie CarPlay komt dit jaar – dit mag je verwachten

https://www.iphoned.nl/nieuws/nieuwe-versie-carplay/

@t39m2001DiPa Dank voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Als ik tijdens het rijden muziek luister via Spotify of Apple Music (bekabeld) en er komt een melding van Flitsmeister tussendoor, dat valt me op dat de speakers niet mooi gelijk dempen. Eerst dempt voor en dan een fractie van een seconde, maar duidelijk waarneembaar, achter. Tijdens de melding hoor je dan helemaal achterin de auto nog heel zacht de muziek, alsof er een koptelefoon in de kofferbak ligt.

Exemplarisch, of een 'feature'?

Was al aan het zoeken of de Flitsmeister-meldingen ook werken zonder de muziek te dempen (of alleen iets minder volume), maar nog niet gevonden.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatGuy2303
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:12
DaMenaz schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 10:44:
Als ik tijdens het rijden muziek luister via Spotify of Apple Music (bekabeld) en er komt een melding van Flitsmeister tussendoor, dat valt me op dat de speakers niet mooi gelijk dempen. Eerst dempt voor en dan een fractie van een seconde, maar duidelijk waarneembaar, achter. Tijdens de melding hoor je dan helemaal achterin de auto nog heel zacht de muziek, alsof er een koptelefoon in de kofferbak ligt.

Was al aan het zoeken of de Flitsmeister-meldingen ook werken zonder de muziek te dempen (of alleen iets minder volume), maar nog niet gevonden.
Volgens mij wordt het geluid inderdaad gedempt, maar niet helemaal gemute.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 08:53

Ligt niet aan de Flitsmeister app. Gebeurd ook bij Facebook, WhatsApp, Signal en sms.
Is een 'feature' van muziek luisteren via Bluetooth. Niks aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
R20141016 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 11:52:
[...]

Ligt niet aan de Flitsmeister app. Gebeurd ook bij Facebook, WhatsApp, Signal en sms.
Is een 'feature' van muziek luisteren via Bluetooth. Niks aan te doen.
Goed om te weten. In mijn geval luister ik trouwens niet via BT, maar via de kabel.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happy killer
Heeft iemand een marderfix anti marter kastje geplaatst. In de handleiding staat dat die op de ontsteking moet maar die hebben we natuurlijk niet.
Hebben jullie hem gewoon op de + en - van de accu gedaan zodat die altijd actief is zelfs als je rijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Helaas staat KIA er (nog?) niet bij.

Catch my drift?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• r0n1n112
oleander17 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 10:37:
@r0n1n112
@--HOOLIE--
@Leezer14

Kunnen jullie foto’s laten zien hoe jullie dit opgezet en weggewerkt hebben? Ik ben wel heel erg benieuwd!

Ik zou erg blij zijn met draadloze CarPlay, maar misschien dat een kabel ik de toekomst toch nodig zal zijn als CarPlay 2.0 ooit uitkomt voor de EV6. Er worden dan meerdere schermen gebruikt, de draadloze dataoverdracht kan dan wellicht toch te veel worden voor de aanwezige hardware.

Nieuwe versie CarPlay komt dit jaar – dit mag je verwachten

https://www.iphoned.nl/nieuws/nieuwe-versie-carplay/

@t39m2001DiPa Dank voor de tip!
Ik moet het nog steeds netjes weg werken, maar voor het idee:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WWgL4wY6T2PrhNmKeYXxHQstw_o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uPjkyX63Yx7FiI6tNDv8RKbc.jpg?f=fotoalbum_large

Kabel met wat geleiders naar beneden en gaat onder de mat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vGL1isl52P62sftSZyLQCsICRMc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wZ4rX7XQy19aaVBhRVfebDrL.jpg?f=fotoalbum_large

Vervolgens gaat hij onder het console naar achteren en langs de stoel omhoog

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QG7gvypsFcISNijFuTVi8oeBuEY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6xDmvVPvWakvWZa3WQ4FYhxV.jpg?f=fotoalbum_large

en dan onder de klep (als die dicht is zie je de kabel niet) naar het vakje van de telefoon. Moet alleen nog de plakband versie vervangen door wat mooiers/stevigers. maar doordat die op precies de goede plaats zit klikt mijn telefoon automatisch vast en verbind hij met android auto.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DaMenaz
Afbeeldingslocatie: https://hotellearningguy.files.wordpress.com/2021/01/macgyver-approves.jpg

Catch my drift?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• r0n1n112
dan had het eigenlijk ducttape moeten zijn. maar een POC begint ergens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Wizard
  • Laatst online: 09-09 19:05

The Wizard

Moderator Mobile

Bij meldingen worden de speakers in de kofferbak als enige niet gedempt.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joer
  • Laatst online: 19-04 12:19
@oleander17

Heb zelf de kabel ook weg gewerkt. Zie foto’s.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gdaTG6plePTnnOzSPfCKGrTGi_o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qrnefrHSMoekwE7SjpTdoud5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nBclTqebi7J6aqKG8200ORK65PQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mYSYiSZiIAfnu9rY4HQBiokl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qRbMqZgCTs43SVSSIBeBYQZWpww=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/smTSgOatvdHBun4KdPxZREkp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZKOpx1qh8LF4i9ShQh4fKEWxfRE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rR9KGvvpzyUSyeYZeDUtHsco.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YSdUUykdqmRZJMcNpQ8cN14sCSg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7JYdLbvK5WBzd171Jkedi8SZ.jpg?f=fotoalbum_large
[/quote]

[ Voor 14% gewijzigd door Joer op 03-06-2023 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HHN8ZhFMd1rToR8uxPnBva2gec8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KcP9x86MAwVyKlsCjPgglicL.jpg?f=fotoalbum_large

<snik>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Dat ziet er grotendeels poetsbaar uit?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
Luckeh schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 13:28:
[...]

Dat ziet er grotendeels poetsbaar uit?
Niet gelukt. Het lijkt op het oog en op het gevoel inderdaad een streep oid. Maar ik krijg het niet weg.

[ Voor 21% gewijzigd door henrov op 03-06-2023 13:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08:55
Er is nu een EV6 'Light Edition' beschikbaar waarbij je dus geen dodehoeksassistentie hebt, geen kruisend verkeersassistentie en geen inzittendensensor achter. Klinkt als een zeer goede deal voor zo'n 3000 euro minder.

Edit: De kleuren zijn zelfs op de 'light edition' gratis, waardoor je dus nog zo'n extra 795 euro bespaart als je een ander kleur wilt dan rood.

[ Voor 25% gewijzigd door Tolga07 op 03-06-2023 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Tolga07 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 14:32:
Er is nu een EV6 'Light Edition' beschikbaar waarbij je dus geen dodehoeksassistentie hebt, geen kruisend verkeersassistentie en geen inzittendensensor achter. Klinkt als een zeer goede deal voor zo'n 3000 euro minder.

Edit: De kleuren zijn zelfs op de 'light edition' gratis, waardoor je dus nog zo'n extra 795 euro bespaart als je een ander kleur wilt dan rood.
Bedoel je die GT Line Edition? Beetje een gekke uitvoering. Qua rijden maakt het al niet uit of je een Plus of GT Line hebt. Dan zou je die ‘Edition’ alleen kiezen voor de blufbumpers.

https://www.autoweek.nl/a...-uitvoering-voor-kia-ev6/

[ Voor 5% gewijzigd door DaMenaz op 03-06-2023 15:18 ]

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08:55
DaMenaz schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 15:17:
[...]

Bedoel je die GT Line Edition? Beetje een gekke uitvoering. Qua rijden maakt het al niet uit of je een Plus of GT Line hebt. Dan zou je die ‘Edition’ alleen kiezen voor de blufbumpers.

https://www.autoweek.nl/a...-uitvoering-voor-kia-ev6/
Nee, een versie onder de Air die 3000 euro minder kost. Accupakket e.d. blijft hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 09-09 23:06
Tolga07 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 15:28:
[...]

Nee, een versie onder de Air die 3000 euro minder kost. Accupakket e.d. blijft hetzelfde.
Is zeker om binnen de grens van de sepp subsidie te blijven? Ik zie o.a. VW en Skoda dit nu ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
henrov schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 13:37:
[...]

Niet gelukt. Het lijkt op het oog en op het gevoel inderdaad een streep oid. Maar ik krijg het niet weg.
Zuur man, wat is er gebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
Loei123 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 16:31:
[...]

Zuur man, wat is er gebeurt?
Geen flauw idee. Mijn vrouw zag het opeens op de parkeerplaats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

henrov schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 18:38:
[...]

Geen flauw idee. Mijn vrouw zag het opeens op de parkeerplaats
Ziet er oppervlakkig uit, moet er met Commandant echt wel af te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Joer schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 10:36:

Heb zelf de kabel ook weg gewerkt. Zie foto’s.
Je bedoelt vastgeplakt >:) Voor iets wat "weggewerkt" is, is het nog behoorlijk zichtbaar :9
Tel zo 6 zwarte plakkers met spierwit tape eronder, waarom ze daar geen zwarte tape onder zetten .. 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door JeJeBe op 03-06-2023 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

happy killer schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 13:47:
Heeft iemand een marderfix anti marter kastje geplaatst. In de handleiding staat dat die op de ontsteking moet maar die hebben we natuurlijk niet.
Hebben jullie hem gewoon op de + en - van de accu gedaan zodat die altijd actief is zelfs als je rijd?
Lijkt me raar advies, met "ontsteking" bedoelen ze ingeschakeld contact (en ja, dan is de ontsteking ook ingeschakeld). Maar bij contact uit, is het ook uit. Dan verjaag je ook geen marters als je daar op aansluit.

Permanent op de accu is de aangewezen oplossing, mits gezekerd natuurlijk. Dan blijft het ding wel werken tijden het rijden, maar als de fabrikant daar geen slimme oplossing voor levert, is het wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

The Wizard schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 16:41:
[...]

Bij meldingen worden de speakers in de kofferbak als enige niet gedempt.
Behalve een subwoofer heb ik geen speakers in de kofferbak, jullie wel ?
Pagina: 1 ... 287 ... 445 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic