JeJeBe schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 15:58:
[...]
Da's toch normale werking, snap je issue niet. Je zet het kinderslot aan of uit. Knopje indrukken, lampje aan, slot actief. knopje indrukken, lampje uit, kinderslot niet actief. Wat is daar zo bijzonder aan ? Heeft niks met wel of niet rijden te maken, het is gewoon een knopje dat je aan of uit zet. Vroeger moest je moest een palletje friemelen in de deur, nu druk je een knopje. En dat blijft staan zoals het staat, hickups daargelaten. Net zoals een palletje in de deur, je zet het om en klaar.
Ben je niet in de war met Safe Exit Assist - dat grijpt in als de achterdeuren worden geopend als er een gevaar is dat je deur er wordt uitgereden door een passerende auto of (knetter)fiets. Is overigens volgens mij niet standaard op elke uitvoering. Enige relatie met kinderslot is dat je het kinderslot niet kunt uitschakelen op het moment dat er een acuut gevaar op bovenstaande is. that's it.
99% van de tijd rijd ik alleen in de auto. Dus dan viel de werking van de achterdeuren mij niet op. de enkele keer dat ik met passagiers reed kreeg ik wel de melding dat ze de achterdeur niet open konden krijgen. Dus gebruik ik het knopje om te openen.
Enige tijd geleden kwam deze issue hier aan bod en ben ik er beter op gaan letten.
Elke keer als ik de auto startte brandde het lampje van het kinderslotknopje. Als ik de passagiers voor hun huis liet uitstappen moest ik kinderslotknopje gebruiken en liet hem dan ook uit staan. (Lampje uit).
De volgende dag, bij starten, ging de kinderslot gewoon weer in werking alsof hij door uitzetten van de auto gereset was.
Echter sinds vorige week gaat het kinderslotlampje niet meer branden na het starten van de auto en zijn de achterdeuren van het kinderslot af. Het is nu omgedraaid, neem ik kinderen mee dan moet ik nu het kinderslot handmatig via het knopje inschakelen en bij aankomst weer uitschakelen.
Is het dan zo vreemd dat ik denk dat er OTA een aanpassing heeft plaatsgevonden? Ik drukte nooit deze knop per ongeluk in, anders zou dat elke dag moeten gebeuren.
Maar ja ik laat het verder rusten, zoals het nu werkt vind ik prima.
Deze auto heeft wel meer verrassingen.