Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 23:01
JeJeBe schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 20:02:
[...]

Behalve een subwoofer heb ik geen speakers in de kofferbak, jullie wel ?
Links en rechts:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/19kXjFQ0Pr105GiHti-Xvk3AmMs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hXOXwRXDuhsJkpuIFCbnCyBX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3KRIlrOQ2AP_e9AcYswLSzFMk28=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AuGJauV7oRS6JvzEDhQxMuSa.webp?f=user_large

[ Voor 26% gewijzigd door DaMenaz op 04-06-2023 12:43 ]

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-05 20:32

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Een foto zegt meer dan duizend woorden ;-)
nou ja, nooit gezien :X Zou er geluid uit komen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
JeJeBe schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 21:18:
[...]

Een foto zegt meer dan duizend woorden ;-)
nou ja, nooit gezien :X Zou er geluid uit komen ?
Alleen tijdens meldingen. 😂

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
DaMenaz schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 21:42:
[...]

Alleen tijdens meldingen. 😂
.....................En wanneer je de Meridian instelling op "Surround" zet.

[ Voor 4% gewijzigd door Solarman op 04-06-2023 07:15 ]

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Tolga07 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 14:32:
Er is nu een EV6 'Light Edition' beschikbaar waarbij je dus geen dodehoeksassistentie hebt, geen kruisend verkeersassistentie en geen inzittendensensor achter. Klinkt als een zeer goede deal voor zo'n 3000 euro minder.

Edit: De kleuren zijn zelfs op de 'light edition' gratis, waardoor je dus nog zo'n extra 795 euro bespaart als je een ander kleur wilt dan rood.
Weet je zeker dat deze in Europa beschikbaar komt?
Van oorsprong is dit een uitvoering die in de USA geleverd werd, en nu weer maar voorlopig alleen in een aantal staten.
Zie hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wousah
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13-09 18:41
Solarman schreef op zondag 4 juni 2023 @ 07:14:
[...]

Van oorsprong is dit een uitvoering die in de USA geleverd werd, en nu weer maar voorlopig alleen in een aantal staten.
Zie hier.
Wanneer je op Kia.nl kijkt, is het de eerste optie wanneer je een nieuwe EV6 gaat samenstellen. De overzichtspagina geeft ‘m nog niet aan, maar als je gaat configureren dan komt ‘ie tevoorschijn!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Wousah schreef op zondag 4 juni 2023 @ 08:13:
[...]

Wanneer je op Kia.nl kijkt, is het de eerste optie wanneer je een nieuwe EV6 gaat samenstellen. De overzichtspagina geeft ‘m nog niet aan, maar als je gaat configureren dan komt ‘ie tevoorschijn!
Thnx, ik zie het.
De fiscale waarde zal inderdaad net onder de €45.000,- uitkomen en dus binnen de eisen van de SEPP vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wousah
Ik heb sinds deze week een MY ‘22 Plus en ben op zoek naar goede dakdragers. Ik heb al even gauw het forum doorzocht, maar vroeg me af of er intussen mede-Tweakers zijn die goede ervaringen hebben en die hier nog niet gedeeld hebben. Dus tips? Ik houd me aanbevolen 🙋‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsjohan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:26
Ik heb de dakdragers die Kia in de prijslijst heeft staan, maar dan de versie met vierkante balken (ipv aerodynamische), heb daar eerder wat over gepost: https://gathering.tweaker...message/72309634#72309634

De enige dakdragers die je op de ev6 kunt monteren zijn dakdragers die om het dak heen klemmen helaas. Het werkt, maar als ik het vergelijk met mijn vorige auto (waar ik vier klepjes open deed en dan de dragers met vier imbusjes muurvast schroefde zonder dat de deuren zelfs maar open hoefden) is het behelpen.
Met dit systeem vraag ik me af of je echt verschil gaat ontdekken tussen de merken...je klemt een metalen balk met een rubber flapje ter bescherming op je dak. Gezien hoe snel de lak beschadigd moet je zorgen dat alles mooi schoon is als je de dragers plaatst en dan nog zie je het als je de dragers na een weekje er weer af haalt (wel weg te poetsen). Maar goed; wellicht zit er verschil in de dragers hoor; ik heb alleen de Crux gebruikt en die doen wat ze moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wousah
itsjohan schreef op zondag 4 juni 2023 @ 11:25:
Ik heb de dakdragers die Kia in de prijslijst heeft staan, maar dan de versie met vierkante balken (ipv aerodynamische), heb daar eerder wat over gepost: https://gathering.tweaker...message/72309634#72309634
Ja top, deze post had ik inderdaad in gedachten. Mijn koffer zou wel op de Airo passen, dus die had inderdaad op het oog. Op de andere auto hebben we Opel eigen merk; die klem je ook inderdaad in een soort “gaatje”. Thanks in iedergeval voor je reactie en tips 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

JSchut

.....

Hoe werkt dat kinder slot? Volgens de handleiding zou het knopje voor zowel de deur als het raam moeten unlocken. (Ik heb ook geen manual kinderslot in de zijkant van de achter deur)

Volgens het boekje en de filmpjes zou de knop alles moeten bedienen. Wat doe ik fout?

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:47

Peetman

Tjah....

JSchut schreef op zondag 4 juni 2023 @ 17:19:
Hoe werkt dat minder slot? Volgens de handleiding zou het knopje voor zowel de deur als het raam moeten unlocken. (Ik heb ook geen manual kinderslot in de zijkant van de achter deur)

Volgens het boekje en de filmpjes zou de knop alles moeten bedienen. Wat doe ik fout?
Als het lampje brandt is het actief en kan je de deuren en ramen achter niet opendoen vanaf de achterbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Nu online

JSchut

.....

Peetman schreef op zondag 4 juni 2023 @ 17:28:
[...]

Als het lampje brandt is het actief en kan je de deuren en ramen achter niet opendoen vanaf de achterbank.
Klopt. Als ik het knopje uitzet dan werken de ramen wel maar de deur nog steeds niet.

Edit: werkt wel op de rechter achter deur. De linker echter niet.

Fabrieksfoutje I guess

[ Voor 13% gewijzigd door JSchut op 04-06-2023 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

JSchut schreef op zondag 4 juni 2023 @ 17:30:
[...]

Klopt. Als ik het knopje uitzet dan werken de ramen wel maar de deur nog steeds niet.

Fabrieksfoutje I guess
Pcies, net zoals mijn dakantenne, die bij een wasbeurt gisteren opeens los op het dak blijkt te liggen. Nou ja, een navelstreng houdt 'm op z'n plek. Garage heeft pas over een maand een gaatje. Deurgrepen kraken nu ook. En water in de LEDband achterop.
Wat een kwaliteit :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
JSchut schreef op zondag 4 juni 2023 @ 17:30:
[...]

Fabrieksfoutje I guess
Edit:
Er zit inderdaad geen mechanisch kinderslot op.
Alleen een schroefkopje om de deur mechanisch te vergrendelen wanneer dit niet elektrisch kan of werkt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-0J5TteXVNK9bjD9RmwfVKfVUio=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gi9irRCyGThzfJ3nwo8VLMnL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 88% gewijzigd door Solarman op 04-06-2023 19:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 18:21
Dat zit op je lak en is er af te krijgen.
Kleien en polijsten, dan moet het weg zijn.
Heb je zelf de spullen niet dan even naar een detailer.
Die zal de streep in een half uurtje verwijderd hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-08 11:48
asennamm schreef op zondag 4 juni 2023 @ 20:36:
[...]

Dat zit op je lak en is er af te krijgen.
Kleien en polijsten, dan moet het weg zijn.
Heb je zelf de spullen niet dan even naar een detailer.
Die zal de streep in een half uurtje verwijderd hebben.
Heb net zitten kleien maar wat is het verband met de auto? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
henrov schreef op maandag 5 juni 2023 @ 07:32:
[...]

Kijk hier eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08:56
henrov schreef op maandag 5 juni 2023 @ 07:32:
[...]

:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-04 12:19
Wousah schreef op zondag 4 juni 2023 @ 09:30:
Ik heb sinds deze week een MY ‘22 Plus en ben op zoek naar goede dakdragers. Ik heb al even gauw het forum doorzocht, maar vroeg me af of er intussen mede-Tweakers zijn die goede ervaringen hebben en die hier nog niet gedeeld hebben. Dus tips? Ik houd me aanbevolen 🙋‍♂️
Ik heb Thule aerobars gekocht. Werkt super. Met aandraaien zit er een beveiliging op dat je ze niet te strak kan aan draaien. Ze hebben geen krassen/schade achter gelaten toen ik ze eraf haalde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmyOfQueens
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-09 22:48
Mijn kilometerstand is nu 14800 ongeveer en de auto geeft nu telkens de melding "service vereist".
Ik wilde net een afspraak maken bij de dealer en die geeft aan dat er pas bij 30000 onderhoud nodig is?
Vanwaar dan de "service vereist" melding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
ArmyOfQueens schreef op maandag 5 juni 2023 @ 14:50:
Mijn kilometerstand is nu 14800 ongeveer en de auto geeft nu telkens de melding "service vereist".
Ik wilde net een afspraak maken bij de dealer en die geeft aan dat er pas bij 30000 onderhoud nodig is?
Dat heb je de dealer niet gevraagd? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simon59
  • Laatst online: 29-08 20:40
Klopt wat jij ervaart.
De service melding komt te vroeg.
Je kunt dit zelf corrigeren ergens in de instellingen.
Is hier al meer voorbij gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• happy killer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 23:40
Simon59 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 14:53:
[...]

Klopt wat jij ervaart.
De service melding komt te vroeg.
Je kunt dit zelf corrigeren ergens in de instellingen.
Is hier al meer voorbij gekomen.
Klopt deze melding komt idd te vroeg. Werd ook bevestigd door de dealer bij ons. Enkel ben ik wel geweest voor de carrosserie inspectie. Alles voor de garantie. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FBP3WlrPumJrcwD3YzLTLcj-dDU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m1V8YoZbWie8DmicNp3Kiiu8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door happy killer op 05-06-2023 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Heb je de auto soms een jaar?

Die intervallen zijn normaal gespoken een bepaalde km-stand of een bepaalde tijd, en wat dan het eerste komt. Zal bij de EV6 ook wel zo werken?

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
happy killer schreef op maandag 5 juni 2023 @ 15:07:
[...]

Klopt deze melding komt idd te vroeg. Werd ook bevestigd door de dealer bij ons. Enkel ben ik wel geweest voor de carrosserie inspectie. Alles voor de garantie. [Afbeelding]
Ok, dat hadden ze bij mij ook wel mogen doen dan toen ze de klinken hebben vervangen. Hebben niks ingevuld of gezegd.

Zucht. Wist ik niks van ook. Boekje is niet eens uit de auto geweest na aankoop.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-09 12:39
Phusebox schreef op maandag 5 juni 2023 @ 20:26:
[...]

Ok, dat hadden ze bij mij ook wel mogen doen dan toen ze de klinken hebben vervangen. Hebben niks ingevuld of gezegd.

Zucht. Wist ik niks van ook. Boekje is niet eens uit de auto geweest na aankoop.
Zou een andere dealer een optie voor je kunnen zijn? Ik heb de indruk dat je niet geheel tevreden bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArmyOfQueens
DaMenaz schreef op maandag 5 juni 2023 @ 15:52:
[...]

Heb je de auto soms een jaar?

Die intervallen zijn normaal gespoken een bepaalde km-stand of een bepaalde tijd, en wat dan het eerste komt. Zal bij de EV6 ook wel zo werken?
Nee, in augustus pas een jaar.
Maar had de dealer nog even gebeld en ze zeiden dat dit een bekend probleem is inderdaad zoals een paar posts eerder hier ook al werd gezegd.
Ik mag wel even langs komen rijden zodat ze het kunnen resetten en hoef dan pas bij 30000km weer te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canby
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 12-09 13:01
ArmyOfQueens schreef op maandag 5 juni 2023 @ 22:32:
[...]

Nee, in augustus pas een jaar.
Maar had de dealer nog even gebeld en ze zeiden dat dit een bekend probleem is inderdaad zoals een paar posts eerder hier ook al werd gezegd.
Ik mag wel even langs komen rijden zodat ze het kunnen resetten en hoef dan pas bij 30000km weer te komen.
Resetten... :F
Via de instellingen naar 30000 aanpassen en klaar.

EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tommy2d87
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-09 12:23
Kleine vakantie-update hier vanuit Frankrijk: de afgelopen weken de route du solei afgereden alsmede ook de languedoc doorkruist. 90% van de tankstations langs tolwegen heeft elektrische laders die (bij deze temperatuur) allemaal de auto outmaxen op 20kwh/u. Fransozen die met cheques hun koffie willen aftikken (waardoor je dus met de een volle auto bij een laadpaal staat) zorgen dus voor meer stress dan het laden zelf. Helemaal prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmyOfQueens
tommy2d87 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 00:29:
Kleine vakantie-update hier vanuit Frankrijk: de afgelopen weken de route du solei afgereden alsmede ook de languedoc doorkruist. 90% van de tankstations langs tolwegen heeft elektrische laders die (bij deze temperatuur) allemaal de auto outmaxen op 20kwh/u. Fransozen die met cheques hun koffie willen aftikken (waardoor je dus met de een volle auto bij een laadpaal staat) zorgen dus voor meer stress dan het laden zelf. Helemaal prima!
Ik mag hopen dat je 200 kwh/u bedoelt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happy killer
Phusebox schreef op maandag 5 juni 2023 @ 20:26:
[...]

Toen ik belde omdat de auto zei onderhoud nodig moest ik er specifiek om vragen. De dealer gaf aan dat het interval niet klopte en die konden ze wel resetten/aanpassen.
Wil je enkel alle garanties houden dan moeten alle stempels ingevuld zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door happy killer op 06-06-2023 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
happy killer schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 07:22:
[...]

Toen ik belde omdat de auto zei onderhoud nodig moest ik er specifiek om vragen. De dealer gaf aan dat het interval niet klopte en die konden ze wel resetten/aanpassen.
Wil je enkel alle garanties houden dan moeten alle stempels ingevuld zijn.
Maar ik ben dus op een paar dagen na, exact 12 maanden na levering, bij de dealer voor onderhoud geweest. Was netjes geweest als zd dan meteen die carrosserie check hadden gedaan. Nu ga ik er pas over paar maanden weer zijn en dus te laat voor garantie behoud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14-09 12:26
Phusebox schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 07:35:
[...]

Maar ik ben dus op een paar dagen na, exact 12 maanden na levering, bij de dealer voor onderhoud geweest. Was netjes geweest als zd dan meteen die carrosserie check hadden gedaan. Nu ga ik er pas over paar maanden weer zijn en dus te laat voor garantie behoud.
Mijn EV6 staat voor reparatie bij de dealer. Kapotte ICCU. Ik dacht dan kunnen ze mooi de carrosserie inspectie uitvoeren. Maar volgens de dealer is dit nog niet nodig...
Mijn dealer heeft dit per mail laten weten.
De Carrosserie check wordt elke 2 jaar bij het onderhoud uitgevoerd en afgestempeld in het onderhoud boekje.
Dit hoeft niet tussentijds te gebeuren.

Als u wilt willen we natuurlijk best kijken maar voor de garantie hoeft dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happy killer
R20141016 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 10:20:
[...]

Mijn EV6 staat voor reparatie bij de dealer. Kapotte ICCU. Ik dacht dan kunnen ze mooi de carrosserie inspectie uitvoeren. Maar volgens de dealer is dit nog niet nodig...
Mijn dealer heeft dit per mail laten weten.

[...]
Vind dat dan wel weer vreemd. Het boekje geeft aan elke 12 maanden. Ik ga Kia nederland zelf denk maar is contacten. Nu heb dan waarschijnlijk kosten gemaakt voor niks. Niet dat het een wereld bedrag was maar alle beetjes tellen op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DaMenaz
Eens in de zoveel tijd komt de vraag voorbij naar een tablethouder die overweg kan met de bijzonder gevormde stoelen van de EV6. Ik ben uitgekomen bij deze houder:

https://amzn.eu/d/7bV0DAA

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YYCFK4w.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/F4cUnPz.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7D6vYfa.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/a1IKzct.jpg

En nog een bekende upgrade:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TNrsF7Q.jpg

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emtrix
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 20:56
henrov schreef op zondag 5 maart 2023 @ 22:28:
[...]

Mijn geluid was geweldig, na vervanging van de versterker heb ik praktisch geen bas meer.....
Mijn auto heeft onlangs ook zijn 30k onderhoudsbeurt gehad. Ik vermoed dat ze bij mij ook de versterker hebben vervangen. Geluid klinkt nu alsof het hele audio systeem verkouden is. Heb jij hier nog steeds last van? Ben er echt totaal niet blij mee. :-(

Jeej alweer een Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Solarman schreef op zondag 4 juni 2023 @ 19:06:
[...]

Edit:
Er zit inderdaad geen mechanisch kinderslot op.
Alleen een schroefkopje om de deur mechanisch te vergrendelen wanneer dit niet elektrisch kan of werkt.
[Afbeelding]
Ik ben even benieuwd welke uitvoering jij hebt.

Bij mij werken het kinderslot van de deuren en de ramen namelijk beiden op dat knopje in de deur van de bestuurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Loei123 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 11:58:
[...]

Ik ben even benieuwd welke uitvoering jij hebt.

Bij mij werken het kinderslot van de deuren en de ramen namelijk beiden op dat knopje in de deur van de bestuurder.
Ik heb een GT-Line.
Klopt wat je aangeeft, bij mij werkt het ook met de knop bij de bestuurder.
Dit was alleen of er ook een mechanisch kinderslot in de achterportieren zou zitten die geactiveerd kon zijn omdat 1 portier op kinderslot bleef staan, en dat blijkt niet zo te zijn.

Vele auto's hebben ook een mechanisch kinderslot in het slotmechanisme van de achterportieren welke je aanzet met het puntje van je fysieke sleutel.
Er zit ook z'n schroefdopje in het slotmechanisme van de achterportieren van de EV6, maar die blijkt niet voor een mechanisch kinderslot te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Emtrix schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 11:18:
[...]

Mijn auto heeft onlangs ook zijn 30k onderhoudsbeurt gehad. Ik vermoed dat ze bij mij ook de versterker hebben vervangen. Geluid klinkt nu alsof het hele audio systeem verkouden is. Heb jij hier nog steeds last van? Ben er echt totaal niet blij mee. :-(
Toch gek, mij werd verteld dat ze geen versterkers meer vervangen tenzij ze kapot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Solarman schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 12:13:
[...]

Er zit ook z'n schroefdopje in het slotmechanisme van de achterportieren van de EV6, maar die blijkt niet voor een mechanisch kinderslot te zijn.
Ik zou toch zweren dat dat wel in de handleiding staat?

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
[...]

Na de vervanging van mijn versterker werkte de achterbank verwarming niet meer, oorzaak een losse stekker.
Ik zou teruggaan naar de dealer zodat ze alle kabels nog eens nalopen, waarschijnlijk zit er eentje los.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:32
Phusebox schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 12:21:
[...]

Toch gek, mij werd verteld dat ze geen versterkers meer vervangen tenzij ze kapot zijn.
Die van mij gaat ook ergens deze maand vervangen worden zonder dat deze stuk is.
wel bijzonder want als ik het zo lees gaat de geluidskwaliteit er op achteruit (meerdere post gelezen dat mensen klagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffen83
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12-09 16:07
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen m.b.t. de noodrem assistent.

Situatie:
Ik heb nu een aantal keren gehad dat ik op een stilstaande auto af rijd en ik de rem in wil drukken maar net voordat mijn voet het rempedaal raakt gaat de noodrem assistent waarschuwing op het dashboard af.
Ik druk dan op de rem maar er wordt helemaal niet geremd. Het lijkt wel of de auto niet reageert op de rem.
Ik nader de auto voor me dan zonder verder af te remmen waardoor uiteindelijk de noodrem assistent echt fysiek ingrijpt en ik veel geweld en met ABS tot stilstand wordt gebracht.

Meer mensen deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
[...]

Probeer eerst eens de boel te resetten (gaatje naast de linker draaiknop), grote kans dat het dan opgelost is. Je verliest geen instellingen, het is een koude reboot.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
Griffen83 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 12:55:

Situatie:
Ik heb nu een aantal keren gehad dat ik op een stilstaande auto af rijd en ik de rem in wil drukken maar net voordat mijn voet het rempedaal raakt gaat de noodrem assistent waarschuwing op het dashboard af.
Ik druk dan op de rem maar er wordt helemaal niet geremd. Het lijkt wel of de auto niet reageert op de rem.
Ik nader de auto voor me dan zonder verder af te remmen waardoor uiteindelijk de noodrem assistent echt fysiek ingrijpt en ik veel geweld en met ABS tot stilstand wordt gebracht.

Weet je zeker dat je niet kan remmen? Vermoedelijk heeft het systeem de remmen al op scherp gezet waardoor het pedaal wat verder weg kan worden getrapt. Zo niet, dan gelijk naar de dealer gaan.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
FirePuma142 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 12:26:
[...]

Ik zou toch zweren dat dat wel in de handleiding staat?
Klopt ook, maar er staat het volgende achter "(indien van toepassing)".
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pNeo_PCszoba1ZZ6tujNOKYp5P8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/EegylhIXJhRu0UuJvihXRfua.png?f=fotoalbum_large

De werking is voor de handmatige portiervergrendeling.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Qq51TtxmQ-gufrBi3S51jm5g0A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Zqr1Pw7HyNd7GdTcWlLMJiMy.png?f=user_large

[ Voor 17% gewijzigd door Solarman op 07-06-2023 14:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSchut
  • Nu online

JSchut

.....

Solarman schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 14:12:
[...]

Klopt ook, maar er staat het volgende achter "(indien van toepassing)".
[Afbeelding]

De werking is voor de handmatige portiervergrendeling.

[Afbeelding]
Kleine update: Kia dealer gebeld en kan er over 3 weken langs en dan gaan ze er naar kijken.
Ze kijken (luisteren) dan gelijk even waar de piep vandaan komt als ik de auto uitzet en vergrendel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmijbenieuwen
  • Laatst online: 14-03-2024
Griffen83 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 12:55:

Situatie:

Ik heb de meeste eenvoudige uitvoering Air 58 kW, sinds half april in bezit. Ik heb deze ervaring niet. Al vaak gehad dat de waarschuwing komt, ik kan dan gelukkig gewoon remmen. Juist dan wil je dit uiteraard ook kunnen. Evenwel komt de waarschuwing vaak nogal vroeg naar mijn idee. Maar goed zolang het systeem niet met een noodrem ingrijpt is het wel prima zo. Ik zou zeker naar de dealer gaan hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Nu online

JSchut

.....

DaMenaz schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 21:26:
Eens in de zoveel tijd komt de vraag voorbij naar een tablethouder die overweg kan met de bijzonder gevormde stoelen van de EV6. Ik ben uitgekomen bij deze houder:

https://amzn.eu/d/7bV0DAA

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

En nog een bekende upgrade:

[Afbeelding]
Waar heb je dat bakje besteld? Heb je misschien een linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
JSchut schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 16:22:
[...]

Waar heb je dat bakje besteld? Heb je misschien een linkje?
Zeker.

https://a.aliexpress.com/_EvX1Wdj

Iets meer dan een week tussen bestellen en bezorgen.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
[...]

Ja, ik lees net de reset tip en die ga ik zodra ik de kans heb toepassen.
Ik post het als het helpt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSchut
  • Nu online

JSchut

.....

DaMenaz schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 16:31:
[...]

Zeker.

https://a.aliexpress.com/_EvX1Wdj

Iets meer dan een week tussen bestellen en bezorgen.
Thanks. Besteld! Ook eentje voor de onderbak besteld.

https://nl.aliexpress.com/item/1005005401554207.html

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bugs4Bugs
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-09 08:53
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yvutHsuUkdBsC7MY0n00QRN2QZk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HMK8kaWZp8psnyNGlR7O9Ya6.jpg?f=fotoalbum_large

Heb een docking voor mijn telefoon geprint. Gaat toch net iets soepeler om de telefoon aan te sluiten.
Het stekker gedeelte zit deels verstop onder de arm steun.
De inductielader gebruik ik zowiezo niet.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Weet iets nieuws, allemaal rare vlekken in de raamstijlen, boven langs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X3FoeCi7EoQIKVFYehHrM7MsiTs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FMQ92FRQaZ1hCrPINxh1G546.jpg?f=fotoalbum_large

Wordt vandaag/morgen gepolijst en gecoat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:27

Reacher

oldschool

Ik heb last van vocht in de horizontale achterlamp…

Morgen maar weer bellen met de garage

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:55
ArmyOfQueens schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 07:15:
[...]

Ik mag hopen dat je 200 kwh/u bedoelt? :P
200kW/u

ehhhh..HOI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TKR
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06:08

TKR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalHombre
  • Laatst online: 14-09 18:34
Phusebox schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 16:26:

[Afbeelding]

Lijkt alsof de beschermfolie er nog op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
DigitalHombre schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 19:04:
[...]

Die was wit. Foto van mijn auto hoe ik hem opgehaald heb voordat ie naar de detailer ging.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2UZwsK4DpeSAEIiDjXiX7WmZVcY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TqrnsbeiM7f1iESYWNYu8KTA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
DigitalHombre schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 19:04:
[...]

Lijkt er wel op. Alleen gebruikt KIA zelf witte ondoorzichtige folie.

Edit: dus…

Misschien heeft de detailler zijn tape laten zitten. :+

[ Voor 13% gewijzigd door DaMenaz op 08-06-2023 19:23 ]

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
Phusebox schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 16:26:

Bizar!
Bij mij is alles, echt alles nog prachtig en duw hem elke 2 weken door de wasstraat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
grotegok schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 20:57:
[...]

Bizar!
Bij mij is alles, echt alles nog prachtig en duw hem elke 2 weken door de wasstraat.
Dan heb je waarschijnlijk een (betere) bril nodig. :+ Als er een vlieg op de hoogglans delen land heb je al krassen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Ik vandaag nieuwe glascoating erop na 74.000 km. Als nieuw!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bXXQhoAvJoR-axMDhJWEw9gXhhg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9nUBHAJobiuit28VC094r69A.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
(En ja.. moet nog terug voor wrappen zilveren bies naar rood metallic, en wat ander werk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
king_dude schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 21:04:
(En ja.. moet nog terug voor wrappen zilveren bies naar rood metallic, en wat ander werk ;)
Wrappen gaat niet meer als dat deel ook gecoat is. Ik wilde mijn reflectors en hoogglans delen laten wrappen maar ging niet meer door de coating.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Phusebox schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 21:07:
[...]

Wrappen gaat niet meer als dat deel ook gecoat is. Ik wilde mijn reflectors en hoogglans delen laten wrappen maar ging niet meer door de coating.
..daarom hebben ze dat stukje niet meegenomen (en nog een paar kleine andere stukjes die ik wil laten doen) #prepared

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
king_dude schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 21:12:
[...]

..daarom hebben ze dat stukje niet meegenomen (en nog een paar kleine andere stukjes die ik wil laten doen) #prepared
Ik ben er helaas later pas achter gekomen. En strippen is volgens mij nog niet zo makkelijk.

Ach ja ik zie het zelf niet meer. Enige dat mij nog stoort zijn die lichtere knipperlichten en chrome strip aan de achterkant. Ziet er goedkoop uit. Maar gelukkig valt het op de Steel Grey nog mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grotegok
Phusebox schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 21:01:
[...]

Dan heb je waarschijnlijk een (betere) bril nodig. :+ Als er een vlieg op de hoogglans delen land heb je al krassen.
Dat zal het zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Reacher schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 18:30:
Ik heb last van vocht in de horizontale achterlamp…

Morgen maar weer bellen met de garage
Yep, hier ook. kan over een maand terecht, dus tegen dat het winter is, is het opgelost na bizare levertijd en weer weken wachten op afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainB41
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 09-01-2024
Goedemorgen. Ik heb sinds 3 maand een EV6 RWD 77kw Earth met warmtepomp en de drie optiepakketten.

Ongeveer een maand geleden begon ik een tikkend geluid te horen. Erg enerverend, in de wagen is het relatief stil...
Het geluid was er vanaf ik de wagen aanzette, tot ik hem uitzette. Wanneer ik de ventilatie/airco volledig afzette, wanneer de wagen aan staat, was het geluid weg. Wanneer ik de (motor)kap opende (ik weet er, er zit geen motor ;-) , maar de kap vooraan, was het geluid veel sterker hoorbaar. Gebeld naar de garage: waarschijnlijk zit er een blad (van een boom) tussen de ventilator van de airco... Afspraak gemaakt voor de week erna om langs te gaan.
De volgende dag (dus nog voor ik ben langsgegaan) is het geluid weg... maar ook mijn airco werkt niet meer (de ventilatie werkt, er is luchtverplaatsing, maar geen gekoelde of verwarmte lucht).
Tegelijkertijd kreeg ik ook een melding "fout batterijmanagmentsysteem" (waarschijnlijk omdat de airco niet werkt).
De week erop binnen in de garage... ze kunnen niets vinden... ttz ze zien wel dat er iets foutloopt (de airco werkt niet) maar vinden geen oorzaak. Met de airco-installatie is niets mis... het moet aan de aansturing liggen. Ze krijgen de airco aan de praat en wanneer ik buitenrij is alles in orde.
De volgende dag weer van hetzelfde... geen airco...
Ondertussen is mijn wagen nu bijna een week binnen... het bedieningspaneeltje is uitgegewisseld... een print is uitgewisseld... en nog niet opgelost.
Iemand die hetzelfde probleem heeft? (en mogelijk een oplossing kent?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
CaptainB41 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 09:06:
Goedemorgen. Ik heb sinds 3 maand een EV6 RWD 77kw Earth met warmtepomp en de drie optiepakketten.

Ongeveer een maand geleden begon ik een tikkend geluid te horen. Erg enerverend, in de wagen is het relatief stil...
Ik moest meteen denken aan dit filmpje van Technische Sjef. Maar dat is het bij jou dus niet zo te lezen:

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:32
CaptainB41 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 09:06:

Het geluid was er vanaf ik de wagen aanzette, tot ik hem uitzette. Wanneer ik de ventilatie/airco volledig afzette, wanneer de wagen aan staat, was het geluid weg. Wanneer ik de (motor)kap opende (ik weet er, er zit geen motor ;-) , maar de kap vooraan, was het geluid veel sterker hoorbaar. Gebeld naar de garage: waarschijnlijk zit er een blad (van een boom) tussen de ventilator van de airco... Afspraak gemaakt voor de week erna om langs te gaan.
De volgende dag (dus nog voor ik ben langsgegaan) is het geluid weg... maar ook mijn airco werkt niet meer (de ventilatie werkt, er is luchtverplaatsing, maar geen gekoelde of verwarmte lucht).
Tegelijkertijd kreeg ik ook een melding "fout batterijmanagmentsysteem" (waarschijnlijk omdat de airco niet werkt).
De week erop binnen in de garage... ze kunnen niets vinden... ttz ze zien wel dat er iets foutloopt (de airco werkt niet) maar vinden geen oorzaak. Met de airco-installatie is niets mis... het moet aan de aansturing liggen. Ze krijgen de airco aan de praat en wanneer ik buitenrij is alles in orde.
De volgende dag weer van hetzelfde... geen airco...
Ondertussen is mijn wagen nu bijna een week binnen... het bedieningspaneeltje is uitgegewisseld... een print is uitgewisseld... en nog niet opgelost.
Iemand die hetzelfde probleem heeft? (en mogelijk een oplossing kent?)
Las laatst dat bij iemand de 'airco box' stuk was.
wellicht bij jou ook het issue (maar als het goed is zou de garage dan wel een foutcode kunnen zien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MChellinga
  • Laatst online: 21:24
DaMenaz schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 09:46:
[...]

Ik moest meteen denken aan dit filmpje van Technische Sjef. Maar dat is het bij jou dus niet zo te lezen:

[YouTube: FIXING the Infamous Kia EV6 Rattle! 😀]
Ik heb dit ook maar dan lijkt het rechtsvoor vandaan te komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 12:33

anc

MChellinga schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 10:04:
[...]

Ik heb dit ook maar dan lijkt het rechtsvoor vandaan te komen..
Afhankelijk waar ik zit lijkt het overal en nergens vandaan te komen...
Toen ik een keer zelf op de achterbank ging zitten kon ik wel lokaliseren dat het zeker van achter kwam en niet van voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
  • Laatst online: 25-10-2024
Solarman schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 12:13:
[...]

Ik heb een GT-Line.
Klopt wat je aangeeft, bij mij werkt het ook met de knop bij de bestuurder.
Dit was alleen of er ook een mechanisch kinderslot in de achterportieren zou zitten die geactiveerd kon zijn omdat 1 portier op kinderslot bleef staan, en dat blijkt niet zo te zijn.

Vele auto's hebben ook een mechanisch kinderslot in het slotmechanisme van de achterportieren welke je aanzet met het puntje van je fysieke sleutel.
Volgens mij is er weer een update geweest.
Normaal stond het kinderslot, lampje in de deur, aan, vanmorgen merkte ik dat het lampje bij het starten uit bleef. Daar ik alleen in de auto heb ik niet kunnen uittesten of de kindersloten inderdaad niet ingeschakeld waren.

EV6 58kWh Plus RWD MY:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:27
Solarman schreef op zondag 4 juni 2023 @ 07:14:
[...]

Zo te zien wel (topic nog niet gelezen dus sorry als het dubbel is).

https://www.autoreview.nl...na-6000-euro-goedkoper-is

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Phusebox
Hier inmiddels ook weer als nieuw na goede poetsbeurt door detailer. De coating voor de nieuwe klinken moest gedaan worden dus meteen nog een extra laagje erop gezet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fwWEaCbww4RBNLioMzrdp7VEeGU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fGcz6eZ5UaLVMf6k1L3VCgIJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Card Nox schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 19:39:
[...]

Zo te zien wel (topic nog niet gelezen dus sorry als het dubbel is).

https://www.autoreview.nl...na-6000-euro-goedkoper-is
Klopt, hij staat inmiddels ook al in de nieuwe prijslijst van juni.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
grotegok schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 20:57:
[...]

Bizar!
Bij mij ook geen problemen, gaat om de 2 weken de wasstraat in en lak blijft goed. (Snow white pearl)
Doet niets af aan degenen die wel lakproblemen hebben natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Overstag schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 14:52:
[...]

Volgens mij is er weer een update geweest.
Normaal stond het kinderslot, lampje in de deur, aan, vanmorgen merkte ik dat het lampje bij het starten uit bleef. Daar ik alleen in de auto heb ik niet kunnen uittesten of de kindersloten inderdaad niet ingeschakeld waren.
Tenzij je bij de garage bent langsgeweest zal er van een update geen sprake zijn. Er ploffen niet uit het niets software updates uit de lucht in je auto. Daar waar OTA al mogelijk is, slaat die alleen op de navi, never niet op systeemcomponenten, daar is KIA nog niet aan toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

JeJeBe schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 19:46:
[...]

Ziet er oppervlakkig uit, moet er met Commandant echt wel af te krijgen zijn.
Ik heb meerdere van deze plekken door een klein ongelukje een paar weken geleden. De lak is echt flinterdun, daaronder zit een zwarte basis. Het lijkt wegpoetsbaar, maar is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

FirePuma142 schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 14:35:
[...]

Ik heb meerder van deze plekken door een klein ongelukje een paar weken geleden. De lak is echt flinterdun, daaronder zit een zwarte basis. Het lijkt wegpoetsbaar, maar is het niet.
Oei, das wel stevig balen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
JeJeBe schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 14:32:
[...]

Tenzij je bij de garage bent langsgeweest zal er van een update geen sprake zijn. Er ploffen niet uit het niets software updates uit de lucht in je auto. Daar waar OTA al mogelijk is, slaat die alleen op de navi, never niet op systeemcomponenten, daar is KIA nog niet aan toe.
De navigatie moet ik downloaden m.b.v. USB stick.
Het is nu al de tweede keer dat in de software wat veranderd is, de eerste was de zomer/winterstand voor het laden, de tweede is nu dat bij het starten het lampje bij het kinderslotknopje uit blijft en de achterdeuren na rijden gewoon open kunnen.
Dan is de vraag, hoe is deze instelling dan bij mij ineens veranderd, ik ben nog niet bij de garage geweest voor een of andere aanpassing of wat dan ook. :?

[ Voor 9% gewijzigd door Overstag op 10-06-2023 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

JeJeBe schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 14:36:
[...]

Oei, das wel stevig balen :-(
Ja, dubbel omdat het mijn eigen domme schuld was. Iets te ver uitgeweken voor een tegemoetkomende scootmobiel en een spiegel van een geparkeerde auto gereden. Die tussen beide auto's is gaan stuiteren hangend aan een kabeltje. Geen krasje te zien, op de stukke spiegel na, bij de geparkeerde Fiat. De KIA ziet er uit alsof ik een vangrail heb geschampt. Ik overdrijf hoor, maar de lak is echt hyperkwetsbaar gebleken. Ik kijk de krassen er in werkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Overstag schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 14:39:
[...]

De navigatie moet ik downloaden m.b.v. USB stick.
Het is nu al de tweede keer dat in de software wat veranderd is, de eerste was de zomer/winterstand voor het laden, de tweede is nu dat bij het starten het lampje bij het kinderslotknopje uit blijft en de achterdeuren na rijden gewoon open kunnen.
Er valt waarschijnlijk wel eens onverwacht een bitje om, maar van software updates kan geen sprake zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
JeJeBe schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 14:42:
[...]

Er valt waarschijnlijk wel eens onverwacht een bitje om, maar van software updates kan geen sprake zijn.
Dat zou dat dan 2 maal toeval zijn dat er een bitje omvalt als hier een behoorlijke discussie heeft plaatsgevonden juist over deze 2 onderwerpen.
Tenzij dit meekomt met het downloaden van de navigatie update. Dat kan ik niet controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
JeJeBe schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 23:16:
[...]

Yep, hier ook. kan over een maand terecht, dus tegen dat het winter is, is het opgelost na bizare levertijd en weer weken wachten op afspraak.
Heeft iemand een foto van de lekkage in de lichtunit van kofferbak? Dan weet ik waar ik op moet letten. Iemand ook idee waar het vandaan komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

king_dude schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 14:54:
[...]

Heeft iemand een foto van de lekkage in de lichtunit van kofferbak? Dan weet ik waar ik op moet letten. Iemand ook idee waar het vandaan komt?
die heb ik al eerder gepost, maar wil ze nog wel eens posten hoor :-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mr4k_QYbmqX6iVrLan7J-DynFLk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EUM0vItNHZr6EvV0edW7hwmJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DKPWNXWSSeZFSLswlp0Ei7abmRo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uTQtJkp0bvZGZLLsBg7Y1ONn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Overstag schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 14:50:
[...]

Dat zou dat dan 2 maal toeval zijn dat er een bitje omvalt als hier een behoorlijke discussie heeft plaatsgevonden juist over deze 2 onderwerpen.
Tenzij dit meekomt met het downloaden van de navigatie update. Dat kan ik niet controleren.
Toeval en optredende bugs kun je niet toeschrijven als veroorzaakt door een niet bestaande spontane niet-zelf-geinitieerde-update feature. Als KIA werkelijk systeemcomponenten OTA zou updaten, hadden we daar al lang over gelezen, in positieve reclame zin en negatieve bugs zin (vannacht is er een update uitgerold en nu doet bij niemand de airco het meer..., dat soort verschijnselen).
Zou ze heel wat klachten en garagebezoeken en dus ook storingclaims schelen als dat zou wél kunnen.
Maar het kan niet en het gebeurt niet. Je zou zomaar zelf ongemerkt op dat kinderslotknopje gedrukt kunnen hebben. Van een zomer/winterstand heb ik sowieso nooit gehoord, behalve de wintermodus (bij niet geupdate modellen) en wel geupdate modellen (moet toch echt bij de dealer gedaan worden) de moderne versie ervan in de vorm van batterijconditionering.
Sluit niet uit dat een update van de headunit eea veroorzaakt mbt de wintermodus, als de headunit die zaken kan aansturen, kan een update dat ook raken. Die update heb je dan wel zelf bewust uitgevoerd en is er niet op magische wijze op beland. .

[ Voor 13% gewijzigd door JeJeBe op 10-06-2023 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
JeJeBe schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 15:04:
[...]

Toeval en optredende bugs kun je niet toeschrijven als veroorzaakt door een niet bestaande spontane niet-zelf-geinitieerde-update feature. Als KIA werkelijk systeemcomponenten OTA zou updaten, hadden we daar al lang over gelezen, in positieve reclame zin en negatieve bugs zin (vannacht is er een update uitgerold en nu doet bij niemand de airco het meer..., dat soort verschijnselen).
Zou ze heel wat klachten en garagebezoeken en dus ook storingclaims schelen als dat zou wél kunnen.
Maar het kan niet en het gebeurt niet. Je zou zomaar zelf ongemerkt op dat kinderslotknopje gedrukt kunnen hebben. Van een zomer/winterstand heb ik sowieso nooit gehoord, behalve de wintermodus (bij niet geupdate modellen) en wel geupdate modellen (moet toch echt bij de dealer gedaan worden) de moderne versie ervan in de vorm van batterijconditionering.
Sluit niet uit dat een update van de headunit eea veroorzaakt mbt de wintermodus, als de headunit die zaken kan aansturen, kan een update dat ook raken. Voor de wintermodus is dat de enige plek om het in te stellen.
Ik kreeg de auto in januari 2023, my23. Conditionering van de accu gaf aan wintermodus, dat liet de verkoper mij nog zien.
Zoals ik al aangaf; mijn auto is nog niet voor een of andere issue, dus ook niet voor een update, bij de dealer geweest. (Nu 10.000 km op de teller)
Sinds maart geeft hij batterij-conditionering aan, net voor de zekerheid nog even gecontroleerd. Ook het lampje van kinderslot gaat bij het starten niet branden, niet aangeraakt tijdens of na het starten, en het lampje gaat ook niet aan als ik rijd maar wel als ik de knop dan indruk en hoor je geklik van de achterdeuren en is het lampje naast de knop aan (oranje)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Overstag schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 15:39:
[...]
...... Ook het lampje van kinderslot gaat bij het starten niet branden, niet aangeraakt tijdens of na het starten, en het lampje gaat ook niet aan als ik rijd maar wel als ik de knop dan indruk en hoor je geklik van de achterdeuren en is het lampje naast de knop aan (oranje)
Da's toch normale werking, snap je issue niet. Je zet het kinderslot aan of uit. Knopje indrukken, lampje aan, slot actief. knopje indrukken, lampje uit, kinderslot niet actief. Wat is daar zo bijzonder aan ? Heeft niks met wel of niet rijden te maken, het is gewoon een knopje dat je aan of uit zet. Vroeger moest je moest een palletje friemelen in de deur, nu druk je een knopje. En dat blijft staan zoals het staat, hickups daargelaten. Net zoals een palletje in de deur, je zet het om en klaar.

Ben je niet in de war met Safe Exit Assist - dat grijpt in als de achterdeuren worden geopend als er een gevaar is dat je deur er wordt uitgereden door een passerende auto of (knetter)fiets. Is overigens volgens mij niet standaard op elke uitvoering. Enige relatie met kinderslot is dat je het kinderslot niet kunt uitschakelen op het moment dat er een acuut gevaar op bovenstaande is. that's it.

[ Voor 32% gewijzigd door JeJeBe op 10-06-2023 16:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
JeJeBe schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 14:57:
[...]

die heb ik al eerder gepost, maar wil ze nog wel eens posten hoor :-)
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Volledig gemist, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Overstag schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 15:39:
[...]

Ik kreeg de auto in januari 2023, my23. Conditionering van de accu gaf aan wintermodus, dat liet de verkoper mij nog zien.
Zoals ik al aangaf; mijn auto is nog niet voor een of andere issue, dus ook niet voor een update, bij de dealer geweest. (Nu 10.000 km op de teller)
Sinds maart geeft hij batterij-conditionering aan, net voor de zekerheid nog even gecontroleerd. Ook het lampje van kinderslot gaat bij het starten niet branden, niet aangeraakt tijdens of na het starten, en het lampje gaat ook niet aan als ik rijd maar wel als ik de knop dan indruk en hoor je geklik van de achterdeuren en is het lampje naast de knop aan (oranje)
Kun jij een screenshot laten zien van het instelling scherm waar óf de wintermodus óf conditionering wordt weergegeven? Overigens vereist de juiste werking van het laatste meerdere, losse updates die door dealer uitgevoerd moeten worden.
Het is dus zo dat functionaliteit wel in (recente) headunit software kan zitten, maar niet uitgevoerd kan worden omdat de losse updates niet (allen) juist uitgevoerd zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
JeJeBe schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 15:58:
[...]

Da's toch normale werking, snap je issue niet. Je zet het kinderslot aan of uit. Knopje indrukken, lampje aan, slot actief. knopje indrukken, lampje uit, kinderslot niet actief. Wat is daar zo bijzonder aan ? Heeft niks met wel of niet rijden te maken, het is gewoon een knopje dat je aan of uit zet. Vroeger moest je moest een palletje friemelen in de deur, nu druk je een knopje. En dat blijft staan zoals het staat, hickups daargelaten. Net zoals een palletje in de deur, je zet het om en klaar.

Ben je niet in de war met Safe Exit Assist - dat grijpt in als de achterdeuren worden geopend als er een gevaar is dat je deur er wordt uitgereden door een passerende auto of (knetter)fiets. Is overigens volgens mij niet standaard op elke uitvoering. Enige relatie met kinderslot is dat je het kinderslot niet kunt uitschakelen op het moment dat er een acuut gevaar op bovenstaande is. that's it.
99% van de tijd rijd ik alleen in de auto. Dus dan viel de werking van de achterdeuren mij niet op. de enkele keer dat ik met passagiers reed kreeg ik wel de melding dat ze de achterdeur niet open konden krijgen. Dus gebruik ik het knopje om te openen.
Enige tijd geleden kwam deze issue hier aan bod en ben ik er beter op gaan letten.
Elke keer als ik de auto startte brandde het lampje van het kinderslotknopje. Als ik de passagiers voor hun huis liet uitstappen moest ik kinderslotknopje gebruiken en liet hem dan ook uit staan. (Lampje uit).
De volgende dag, bij starten, ging de kinderslot gewoon weer in werking alsof hij door uitzetten van de auto gereset was.
Echter sinds vorige week gaat het kinderslotlampje niet meer branden na het starten van de auto en zijn de achterdeuren van het kinderslot af. Het is nu omgedraaid, neem ik kinderen mee dan moet ik nu het kinderslot handmatig via het knopje inschakelen en bij aankomst weer uitschakelen.
Is het dan zo vreemd dat ik denk dat er OTA een aanpassing heeft plaatsgevonden? Ik drukte nooit deze knop per ongeluk in, anders zou dat elke dag moeten gebeuren.
Maar ja ik laat het verder rusten, zoals het nu werkt vind ik prima.
Deze auto heeft wel meer verrassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
king_dude schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 16:44:
[...]

Kun jij een screenshot laten zien van het instelling scherm waar óf de wintermodus óf conditionering wordt weergegeven? Overigens vereist de juiste werking van het laatste meerdere, losse updates die door dealer uitgevoerd moeten worden.
Het is dus zo dat functionaliteit wel in (recente) headunit software kan zitten, maar niet uitgevoerd kan worden omdat de losse updates niet (allen) juist uitgevoerd zijn
Ik zal een screenshot maken en proberen deze te downloaden.
Als je naar instellingen gaat, rechtsonder infoscherm, dan EV aanklikken, 2e icoon links boven, dan kom je in het scherm terecht waar het staat en aangevinkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 14-09 18:50
Die screenshots zijn hier toch al meerdere keren gepost?
Dus waarschijnlijk ten overvloede onderstaande foto’s.

Voor de upgrade/zonder preconditionering
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qQ_ksICoL7e6MbF5g9HDhGrgJbI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dzXjknDNqyU5F6u5BGRzUAxv.jpg?f=fotoalbum_large

Na de upgrade/met preconditionering:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5fUH6HgNSlBYcpbW9Js1UbcRhuo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wlz5KlMsgdII8NZa8rh1su6R.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Franciesco schreef op zondag 11 juni 2023 @ 09:09:
Die screenshots zijn hier toch al meerdere keren gepost?
Dus waarschijnlijk ten overvloede onderstaande foto’s.

Voor de upgrade/zonder preconditionering
[Afbeelding]

Na de upgrade/met preconditionering:
[Afbeelding]
Denk niet dat @king_dude op zoek was naar een willekeurige afbeelding maar naar de afbeelding van @Overstag...
Pagina: 1 ... 288 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic