kijk, met het volledige verhaal is het (eindelijk) duidelijk waar je het over hebt ... merkwaardig verschijnsel. Wat je zegt: hoort bij het verassingspakket wat EV6 heetOverstag schreef op zondag 11 juni 2023 @ 08:21:
[...]
...... Is het dan zo vreemd dat ik denk dat er OTA een aanpassing heeft plaatsgevonden? Ik drukte nooit deze knop per ongeluk in, anders zou dat elke dag moeten gebeuren.
Maar ja ik laat het verder rusten, zoals het nu werkt vind ik prima.
Deze auto heeft wel meer verrassingen.
Zo zag en ziet het er nu bij mij ook uit.JeJeBe schreef op zondag 11 juni 2023 @ 09:15:
[...]
Denk niet dat @king_dude op zoek was naar een willekeurige afbeelding maar naar de afbeelding van @Overstag...
De screenshot van “wintermodus” kan ik niet meer maken want die is vervangen door batterij-conditionering.
EV6 58kWh Plus RWD MY:23
Wilde idd kortsluiten wat zichtbaar was. Kun jij in de app tot slot nog screenshot maken van welke versie je headunit is?Overstag schreef op zondag 11 juni 2023 @ 12:02:
[...]
Zo zag en ziet het er nu bij mij ook uit.
De screenshot van “wintermodus” kan ik niet meer maken want die is vervangen door batterij-conditionering.
Iig heb je ‘ergens’ een head unit update gehad waar precon in zit. Hoe het zit met die losse updates heel bijzonder.
Als ik je verhaal zou moeten verklaren is dat je de losse updates al wel gehad hebt, en met een head unit update (ota of ‘miraculeuze wijze’) deze geactiveerd is. Of andersom: de headunit geeft de update weer, maar hij werkt niet . Dit kan ook, en komt voor wanneer dealer zijn werk niet goed doet.
Bij mij kinderslot knop getest, deze staat bij starten auto in de ochtend hetzelfde als bij uitzetten auto in de middag.Overstag schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 14:52:
[...]
Volgens mij is er weer een update geweest.
Normaal stond het kinderslot, lampje in de deur, aan, vanmorgen merkte ik dat het lampje bij het starten uit bleef. Daar ik alleen in de auto heb ik niet kunnen uittesten of de kindersloten inderdaad niet ingeschakeld waren.
Dus AAN bij uitzetten auto is ook AAN bij aanzetten auto, en v.v..
ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)
Hebben meer mensen hier soms problemen met Apple CarPlay?
Bij mij valt Apple CarPlay namelijk regelmatig weg.
Soms is even de kabel eruit en weer erin genoeg om het op te lossen, maar soms ook niet.
Soms doet ie het dagenlang zonder problemen, soms gebeurt het 10x per rit.
Geen patroon in te ontdekken dus.
De kabel is een vrij nieuwe originele Apple kabel en mijn iOS heeft de laatste update gehad.
De charger port heb ik ook al schoongemaakt (zaten wat pluisjes in)
Best een irritant probleem als je lekker Spotify zit te luisteren en met Google Maps aan het navigeren bent.
Soms is even de kabel eruit en weer erin genoeg om het op te lossen, maar soms ook niet.
De kabel is een vrij nieuwe originele Apple kabel en mijn iOS heeft de laatste update gehad.
Best een irritant probleem als je lekker Spotify zit te luisteren en met Google Maps aan het navigeren bent.
[ Voor 6% gewijzigd door ArmyOfQueens op 11-06-2023 15:20 ]
Heel soms, bij mij te herleiden naar of een brakke kabel of een warm/hete telefoon. Na ik de kabel heb vervangen gebeurt het enkel nog als de telefoon heet is.ArmyOfQueens schreef op zondag 11 juni 2023 @ 15:16:
"even" terugbladeren, er zijn EV6'en in omloop waarbij de kabel tussen USB connector en headunit niet helemaal OK is, en de dealer deze zal moeten fixen. Of zelf eronder duiken en met contactspray erbij de boel eens loskoppelen, sprayen en weer aansluiten.ArmyOfQueens schreef op zondag 11 juni 2023 @ 15:16:
Zojuist opdracht gegeven om een tankstation op mijn dak aan te leggen.
Wat zijn we toch groen bezig.
Wat zijn we toch groen bezig.
Catch my drift?
Goed bezig @DaMenaz! 
Het thuis kunnen laden vind ik toch wel één van de grote voordelen van een EV. Helemaal met zonnepanelen en de zonnige dagen zoals de laatste weken.
Het thuis kunnen laden vind ik toch wel één van de grote voordelen van een EV. Helemaal met zonnepanelen en de zonnige dagen zoals de laatste weken.
Ligt bij jullie KIA connect/ de KIA app er ook uit? Ik krijg sinds vanmiddag berichten als 'te veel verbindingspogingen met de app' en inloggen lukt niet. Ook foutcode 500 overbelaste server/ site 😵💫
Geen problemen. Kan gewoon contact maken en updaten.
Catch my drift?
Ja hier ook sinds vrijdagmiddag. Ook geen weer en fileinfo (KiaConnect services) meer in de auto. Maandag dealer maar eens bellen.MarcdJ schreef op zondag 11 juni 2023 @ 18:17:
Ligt bij jullie KIA connect/ de KIA app er ook uit? Ik krijg sinds vanmiddag berichten als 'te veel verbindingspogingen met de app' en inloggen lukt niet. Ook foutcode 500 overbelaste server/ site 😵💫
Vorige week woensdag de auto voor een beurt bij de dealer gebracht.
Shitload aan updates/upgrades gehad en zo ook een batterij update.
Ik had er ineens 100km bij "gekregen" en kwam eindelijk in de buurt van de 500km met 100% accu ( 77kw rdw GT line )
De vreugde is echter van korte duur.
2 ladingen later kom ik nog maar tot 400km bij 100%
Ik had er ineens 100km bij "gekregen" en kwam eindelijk in de buurt van de 500km met 100% accu ( 77kw rdw GT line )
2 ladingen later kom ik nog maar tot 400km bij 100%
Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...
Niks aan de hand dus?--HOOLIE-- schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:08:
2 ladingen later kom ik nog maar tot 400km bij 100%![]()
Vind je?
Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...
Hij calculeert het toch naar verbruikswaarden(zware voet, sport stand) en of de airco etc aan staat.Bij mij gingen er van de week ook ruim 75 km af als ik de airco op 18 had staan terwijl het buiten 32 graden was. Zodra je hem uitzet zie je de range omhoog schieten.
Ja, dat bij een update de boel wordt gereset en je de fabriekswaardes weer getoond krijgt is bekend. Het systeem wordt daarna opnieuw gekalibreerd o.b.v. je daadwerkelijke verbruik zoals hij ook heeft gedaan toen je de auto net had. En de range die de auto aangeeft is ook niet echt afwijkend voor een EV6.
Ok, ik vind het nogal laag gezien ik niet met airco aanrijd,altijd in eco stand en geen zware voet heb en niet te snel rijd.ArjenIsM3 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:38:
[...]
Ja, dat bij een update de boel wordt gereset en je de fabriekswaardes weer getoond krijgt is bekend. Het systeem wordt daarna opnieuw gekalibreerd o.b.v. je daadwerkelijke verbruik zoals hij ook heeft gedaan toen je de auto net had. En de range die de auto aangeeft is ook niet echt afwijkend voor een EV6.
Als ik dat dan vergelijk met waardes die ik hier om mij heen zie...
Zelfs 58kw halen soms nog meer range...
Ik gebruik geen airco...happy killer schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:37:
[...]
Hij calculeert het toch naar verbruikswaarden(zware voet, sport stand) en of de airco etc aan staat.Bij mij gingen er van de week ook ruim 75 km af als ik de airco op 18 had staan terwijl het buiten 32 graden was. Zodra je hem uitzet zie je de range omhoog schieten.
Het is nu buiten nogal heet. Dat vinden de batterijen ook niet fijn. Die moeten dan gekoeld worden. Zal ook met een paar procent van invloed zijn op de range.
[ Voor 7% gewijzigd door DaMenaz op 12-06-2023 10:50 ]
Catch my drift?
Tsja, met anderen vergelijken heb ik ook al eens geprobeerd maar blijft lastig. Ik rij "sportief" en relatief veel snelweg maar anderen die aangeven dit ook te doen halen hebben vaak toch meer range dan ik. Maar met die informatie kun je eigenlijk niets want een echt goede vergelijking is het niet. Er zijn teveel factoren van invloed.--HOOLIE-- schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:42:
[...]
Ok, ik vind het nogal laag gezien ik niet met airco aanrijd,altijd in eco stand en geen zware voet heb en niet te snel rijd.
Misschien moet ik het ook laten varen...( het range idee he, niet de auto!) en gewoon niet meer aan denken...ArjenIsM3 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:53:
[...]
Tsja, met anderen vergelijken heb ik ook al eens geprobeerd maar blijft lastig. Ik rij "sportief" en relatief veel snelweg maar anderen die aangeven dit ook te doen halen hebben vaak toch meer range dan ik. Maar met die informatie kun je eigenlijk niets want een echt goede vergelijking is het niet. Er zijn teveel factoren van invloed.
Heb je wel eens gereden van 100% --> 5%? Dan zie je daadwerkelijk wat je kan halen, die kilometers kijk ik nooit naar, ik hou de SOC in de gaten. 450 km kan je normaal gesproken met een 77 kWh RWD halen als je aan de toegestane snelheden houdt en met normaal gebruik (airco). Eco mode voegt weinig toe, dat alleen wat met de throttle respons itt bij een GT. Gewoon goed anticiperen in het verkeer is de meeste winst mee te halen en normaal optrekken.--HOOLIE-- schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:42:
[...]
Ok, ik vind het nogal laag gezien ik niet met airco aanrijd,altijd in eco stand en geen zware voet heb en niet te snel rijd.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
En lijkt ook prima in lijn met wat Bjorn Nyland haalt qua range. De EV6 is nou eenmaal niet extreem zuinig (maar ook niet onzuinig). Optrekken doet nauwelijks iets met verbruik, eco modus ook. Want ook in Normal wordt voorste motor uitgeschakeld bij deellast. Airco doer klein beetje, paar tientallen kms max.
Vandaag was bij mij de app nog steeds niet bereikbaar, te veel inlogpogingen en server 500 error. Zojuist de cache etc op mijn telefoon gewist en ik kom weer in de appMCWD schreef op zondag 11 juni 2023 @ 22:16:
[...]
Ja hier ook sinds vrijdagmiddag. Ook geen weer en fileinfo (KiaConnect services) meer in de auto. Maandag dealer maar eens bellen.
Ik heb tussendoor geen file of weerinfo ín de auto bekeken.
Een 58 kWh is ook 100 kilo lichter. Denk dat dat ook een grote rol speelt.--HOOLIE-- schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:42:
[...]
en 19KWh meer maakt dan niet uit denk je??Tolga07 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 14:00:
[...]
Een 58 kWh is ook 100 kilo lichter. Denk dat dat ook een grote rol speelt.
Je BMS is bij de update opnieuw gecalibreerd, daarom gaf hij even tijdelijk 500km aan.--HOOLIE-- schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:08:
2 ladingen later kom ik nog maar tot 400km bij 100%![]()
Je indicatie is nu op basis van je huidige resultaten en komt dus meer overeen met je werkelijke range.
De real-world range van een EV6 AWD is tussen de 340 (koud) en 460 (warm) km, en verder afhankelijk van veel factoren. De airco is hierboven al genoemd, maar je wielen zijn hebben ook flink wat impact.
Ik heb 1 x +500 km range gezien en dat was toen ik wegreed bij de dealer.
Catch my drift?
Het valt mij op dat het verbruik veel hoger is tussen 80-100% accu, als onder de 80% accu lading.
Dus ik zie wanneer ik met 100% vertrek een verbruik staan van 23-25kWh voor 100km en wanneer ik een rit maakt die start onder 80% staan er normalere waardes als 17-19 kWh per 100km.
Het valt me ook echt op dat de procenten vanaf 100% veel sneller teruglopen als wanneer ik ergens in de 70% range zit. Lijkt wel of die 20% van 80-100 in werkelijkheid maar 10% is.
En ik doe overigens niets anders in de auto met instellingen of rijgedrag, Ga nu eens een tijdje tot max 80% laden en kijken wat mijn gem verbruik dan gaat worden.
Zijn er meer mensen die dit terug zien in hun verbruik?
Dus ik zie wanneer ik met 100% vertrek een verbruik staan van 23-25kWh voor 100km en wanneer ik een rit maakt die start onder 80% staan er normalere waardes als 17-19 kWh per 100km.
Het valt me ook echt op dat de procenten vanaf 100% veel sneller teruglopen als wanneer ik ergens in de 70% range zit. Lijkt wel of die 20% van 80-100 in werkelijkheid maar 10% is.
En ik doe overigens niets anders in de auto met instellingen of rijgedrag, Ga nu eens een tijdje tot max 80% laden en kijken wat mijn gem verbruik dan gaat worden.
Same here. Ach voor normaal gebruik voldoende. Maak me alleen zorgen over resell waarde over een paar jaar.DaMenaz schreef op maandag 12 juni 2023 @ 15:12:
Ik heb 1 x +500 km range gezien en dat was toen ik wegreed bij de dealer.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Bij mij is misschien 95-100 wat snel gaat maar verder hoe dichter bij 0% hoe minder km ik per procent haal.kweetnie schreef op maandag 12 juni 2023 @ 15:13:
Het valt mij op dat het verbruik veel hoger is tussen 80-100% accu, als onder de 80% accu lading.
Ik heb altijd het gevoel dat de auto nog niet op temperatuur is. Niet alleen de verwarming of koeling moet dan harder werken, maar ook de lagers zijn nog koud, de banden zijn nog koud waardoor de druk nog iets lager is, etc.kweetnie schreef op maandag 12 juni 2023 @ 15:13:
Ook dit is slechts mijn gevoel. Die 100% zie je namelijk meestal als je in de ochtend weggaat.
Weet iemand wanneer de nieuwe uitvoeringen, de 3 nieuwe Editions door leasemaatschappijen worden aangeboden? Zou sinds 8 juni beschikbaar zijn aldus Kia.
Ligt een beetje aan de leasemaatschappij. Ze hebben vaak geen actuele lijst qua modellen en uitvoeringen dus vaak moet je ze even opbellen en ze er even op wijzen. Met al deze merken snap ik het wel dat ze het zelf ook niet meer kunnen bijbenen.Polo132 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 20:13:
Weet iemand wanneer de nieuwe uitvoeringen, de 3 nieuwe Editions door leasemaatschappijen worden aangeboden? Zou sinds 8 juni beschikbaar zijn aldus Kia.
Bij mij was het gevalletje van lease opbellen en ze maakte een offerte met het nieuwe model en week later stond deze ook op de selectielijst.
Op advies van Kia even een reset gedaan (met pinnetje naast linker draaiknop). Werkte daarna meteen weer.MarcdJ schreef op maandag 12 juni 2023 @ 12:55:
[...]
Vandaag was bij mij de app nog steeds niet bereikbaar, te veel inlogpogingen en server 500 error. Zojuist de cache etc op mijn telefoon gewist en ik kom weer in de app![]()
Ik heb tussendoor geen file of weerinfo ín de auto bekeken.
Nee, wel bij accelereren en bergopwaarts. Alleen luchtweerstand en rolweerstand zijn bepalend bij gelijkblijvende snelheidTolga07 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 14:00:
[...]
Een 58 kWh is ook 100 kilo lichter. Denk dat dat ook een grote rol speelt.
Ik las dat de KIA EV9 Navigatie krijgt die laadpauzes inplant als het nodig is. (ala Tesla).
Vraag gesteld bij de dealer of dit ook beschikbaar komt voor de huidge EV6 auto's. Kreeg onderstaande reactie:
Dat zou best kunnen maar daar is verder nu nog niets van bekend.
De EV9 is er ook nog niet dus als het er komt voor de Kia EV6 zal dat wel volgend jaar zijn.
Ander mag u mij begin 2024 wel even bellen dan hoor ik even bij Kia Nederland.
Ik had vooraf al via de Chat bij KIA Nederland geinformeerd, maar die verwezen mij naar de dealer.
Zou met een software update toch niet moeilijk zijn dit ook voor onze EV6 beschikbaar te maken...
Vraag gesteld bij de dealer of dit ook beschikbaar komt voor de huidge EV6 auto's. Kreeg onderstaande reactie:
Dat zou best kunnen maar daar is verder nu nog niets van bekend.
De EV9 is er ook nog niet dus als het er komt voor de Kia EV6 zal dat wel volgend jaar zijn.
Ander mag u mij begin 2024 wel even bellen dan hoor ik even bij Kia Nederland.
Ik had vooraf al via de Chat bij KIA Nederland geinformeerd, maar die verwezen mij naar de dealer.
Zou met een software update toch niet moeilijk zijn dit ook voor onze EV6 beschikbaar te maken...
@koen.zwrt zoek even terug in dit topic: er is al een paar keer wat over geschreven.
Samenvatting: de beta versie van de routeplanning inclusief laadstops zit reeds in de huidige infotainment software versie. En kun je activeren via het service menu. Maar het werkt nog niet echt optimaal.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/74800452
In de VS is een tijdje terug reeds eens officiele versie gelanceerd die de laadplanning ook bevat. Maar die softwareversie is dacht ik weer terug getrokken.
In de IONIQ 6 is de laadplanning reeds aanwezig. Dus de kans dat de EV9 deze ook krijgt lijkt met vrijwel zeker.
En ik verwacht dat de EV6 de laadplanning ook krijgt.
Samenvatting: de beta versie van de routeplanning inclusief laadstops zit reeds in de huidige infotainment software versie. En kun je activeren via het service menu. Maar het werkt nog niet echt optimaal.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/74800452
In de VS is een tijdje terug reeds eens officiele versie gelanceerd die de laadplanning ook bevat. Maar die softwareversie is dacht ik weer terug getrokken.
In de IONIQ 6 is de laadplanning reeds aanwezig. Dus de kans dat de EV9 deze ook krijgt lijkt met vrijwel zeker.
En ik verwacht dat de EV6 de laadplanning ook krijgt.
Ik rij een RWD, geen AWD...Luckeh schreef op maandag 12 juni 2023 @ 15:01:
[...]
Je BMS is bij de update opnieuw gecalibreerd, daarom gaf hij even tijdelijk 500km aan.
Je indicatie is nu op basis van je huidige resultaten en komt dus meer overeen met je werkelijke range.
De real-world range van een EV6 AWD is tussen de 340 (koud) en 460 (warm) km, en verder afhankelijk van veel factoren. De airco is hierboven al genoemd, maar je wielen zijn hebben ook flink wat impact.
Ik heb een probleem met invoegen van de foto van het infoscherm en de app.king_dude schreef op zondag 11 juni 2023 @ 12:58:
[...]
Wilde idd kortsluiten wat zichtbaar was. Kun jij in de app tot slot nog screenshot maken van welke versie je headunit is?
Iig heb je ‘ergens’ een head unit update gehad waar precon in zit. Hoe het zit met die losse updates heel bijzonder.
Als ik je verhaal zou moeten verklaren is dat je de losse updates al wel gehad hebt, en met een head unit update (ota of ‘miraculeuze wijze’) deze geactiveerd is. Of andersom: de headunit geeft de update weer, maar hij werkt niet . Dit kan ook, en komt voor wanneer dealer zijn werk niet goed doet.
Weet jij een oplossing hoe ik de foto’s kan bijsluiten? Thanks.
EV6 58kWh Plus RWD MY:23
Vandaag is mijn EV6 Plus (dec. '21) opgegaan voor de 30.000 km beurt. Daarbij is ook de volgende campagne toegepast:
"Campagne 220100 Werk methode te bieden voor het vervangen van de antennedraad en een preventieve methode voor het doorknippen van de antennedraad van sommige EV6 (CV) vanwege slechte werking, roest op de schroef, intermitterned geluid geluid omdat er geen vet wordt aangebracht op het balansgewricht van de buitenste handgreep bij het bedienen van de aandrijving
Voer de volgende werkzaamheden uit aan zowel de bestuurders- als de passagierduer:
(...)
Toepasselijke voertuigen: EV6 start productie tot 02 maart 2022"
Klinkt bekend?
"Campagne 220100 Werk methode te bieden voor het vervangen van de antennedraad en een preventieve methode voor het doorknippen van de antennedraad van sommige EV6 (CV) vanwege slechte werking, roest op de schroef, intermitterned geluid geluid omdat er geen vet wordt aangebracht op het balansgewricht van de buitenste handgreep bij het bedienen van de aandrijving
Voer de volgende werkzaamheden uit aan zowel de bestuurders- als de passagierduer:
(...)
Klinkt bekend?
Klinkt inderdaad bekend...r0el schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 15:32:
Vandaag is mijn EV6 Plus (dec. '21) opgegaan voor de 30.000 km beurt. Daarbij is ook de volgende campagne toegepast:
(...)
Klinkt bekend?
Dat is bij mij onlangs gedaan wegens krakende deurgrepen en tevens alle vier vervangen.
Ik denk dat je mijn bericht van een tijdje terug bedoelde. Rij inmiddels ruim een maand met kapotte airco rond en dealer kan nog steeds niet aangeven wanneer de nieuwe airco pomp arriveert en pas dan gaan ze reparatie inplannen.... Gaat nog weken/maanden duren.stimpyrulez schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 09:57:
[...]
Las laatst dat bij iemand de 'airco box' stuk was.
wellicht bij jou ook het issue (maar als het goed is zou de garage dan wel een foutcode kunnen zien)
Vorige week Zuid Duitsland aangedaan en ben nu net terug uit Brussel, da's echt geen pretje met dit weer. Dus geniet vooral van jullie werkende airco en koelfunctie in de stoelen!
Vraag me af wat je hier als consument mag verwachten. Ze zouden fabrikanten moeten verplichten een voorraad reserveonderdelen aan te leggen die snel beschikbaar is.
Zou op zijn minst een gelijkwaardige vervangende EV eisen zolang het duurt voor het onderdeel er is...
Bij mij waren het klinken, die nog werkten maar een defect hadden. Als iets essentieels defect is moet je op zijn minst gelijkwaardig, en naar mijn idee dus elektrisch, vervoer krijgen als de reparatie langer duurt dan war redelijk is. Twee weken is doorgaans redelijk.
Het hele "oorlog en corona" gehuil van fabrikanten en bedrijven mag wel eens afgelopen zijn. Simpele manier om je zaken gewoon niet op orde te hebben en je dan beroepen op overmacht.
Zou op zijn minst een gelijkwaardige vervangende EV eisen zolang het duurt voor het onderdeel er is...
Bij mij waren het klinken, die nog werkten maar een defect hadden. Als iets essentieels defect is moet je op zijn minst gelijkwaardig, en naar mijn idee dus elektrisch, vervoer krijgen als de reparatie langer duurt dan war redelijk is. Twee weken is doorgaans redelijk.
Het hele "oorlog en corona" gehuil van fabrikanten en bedrijven mag wel eens afgelopen zijn. Simpele manier om je zaken gewoon niet op orde te hebben en je dan beroepen op overmacht.
[ Voor 45% gewijzigd door Phusebox op 14-06-2023 06:35 ]
Helemaal mee eens.Phusebox schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 06:02:
Vraag me af wat je hier als consument mag verwachten. Ze zouden fabrikanten moeten verplichten een voorraad reserveonderdelen aan te leggen die snel beschikbaar is.
Mijn deurklinken hebben ruim 1 jaar geduurd voordat ze binnen waren.
Blijkt bij de gemaakte afspraak (2 maanden in de toekomst) dat waarschijnlijk nog een ander onderdeel vervangen moet worden maar die zeker dan nog niet geleverd zal zijn... wtf en onacceptabel. Maar ze zijn als garage met handen en voeten gebonden en we kunnen er niets aan veranderen.
Dat laatste is niet helemaal waar. Gewoon compensatie of een EV leenauto eisen, en moet dan al iets als een EV6 of Ioniq 5 zijn wil het gelijkwaardig zijn.anc schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 07:03:
[...]
Helemaal mee eens.
Mijn deurklinken hebben ruim 1 jaar geduurd voordat ze binnen waren.
Blijkt bij de gemaakte afspraak (2 maanden in de toekomst) dat waarschijnlijk nog een ander onderdeel vervangen moet worden maar die zeker dan nog niet geleverd zal zijn... wtf en onacceptabel. Maar ze zijn als garage met handen en voeten gebonden en we kunnen er niets aan veranderen.
Zolang niet alle dealers klagen en vervolgens verhalen bij Kia vindt Kia het allemaal maar best.
Dan doen ze maar een verkoopstop om hun onderdelen voorraad op peil te krijgen. Of iedereen ruimhartig compenseren.
De nieuwe softwareversie voor de EV6 is te downloaden. Inclusief EV routeplanner. Ik ben benieuwd.
https://update.kia.com/EU/NL/updateNoticeView/Y2wLeg
Site heeft het nu al moeilijk dus downloaden zal wel even gaan duren, ik wacht wel even een weekFranciesco schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 11:18:
De nieuwe softwareversie voor de EV6 is te downloaden. Inclusief EV routeplanner. Ik ben benieuwd.
Mooi op tijd voor onze zomertrip 
Maar ik wacht ook wel even, om zeker te weten dat er geen andere grove bugs inzitten.
Maar ik wacht ook wel even, om zeker te weten dat er geen andere grove bugs inzitten.
[ Voor 55% gewijzigd door Peetman op 14-06-2023 11:30 ]
En nu nog zorgen dat die oplaadstation niet maar 1x per half jaar bijgewerkt worden en niet 2 jaar achter liggen.
Heb al opgeladen op plekken die Kia niet kende, en waren niet zeer recent geopend.
Heb al opgeladen op plekken die Kia niet kende, en waren niet zeer recent geopend.
Franciesco schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 11:18:

Net op tijd voor de vakantie!
Catch my drift?
Ik begrijp dat je vooraf al blij bent met de update van vandaag.Phusebox schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 11:46:
En nu nog zorgen dat die oplaadstation niet maar 1x per half jaar bijgewerkt worden en niet 2 jaar achter liggen.
Krijg je als je elke keer teleurgesteld wordt.grotegok schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 12:51:
[...]
Ik begrijp dat je vooraf al blij bent met de update van vandaag.
[ Voor 4% gewijzigd door Phusebox op 14-06-2023 13:09 ]
Niet druk maken en zitten muggenziften, aan elk product mankeert wel wat. Geniet van deze top auto!
Er zijn vele medemensen jaloers op dit unieke prachtige bezit.
Echte elke dag stap ik met een glimlach in, moet wel erbij zeggen dat bij mij voor mij alles echt prima functioneert. Je mag bij mij komen om te vergelijken.
Valt mee, heb hem binnen gehaald met 90 MB/s, was zo klaar. Misschien hebben ze eindelijk de capaciteit opgevoerd.Freezhost schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 11:19:
[...]
Site heeft het nu al moeilijk dus downloaden zal wel even gaan duren, ik wacht wel even een week
Mijn omgeving is vooral blij dat ze geen Kia EV6 rijden.grotegok schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 13:10:
[...]
Niet druk maken en zitten muggenziften, aan elk product mankeert wel wat. Geniet van deze top auto!
Echte elke dag stap ik met een glimlach in, moet wel erbij zeggen dat bij mij voor mij alles echt prima functioneert. Je mag bij mij komen om te vergelijken.
..omdat ze je hebt geïndoctrineerd?Phusebox schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 13:37:
[...]
Mijn omgeving is vooral blij dat ze geen Kia EV6 rijden.
Ik snap je hoor, ga naar de garage met een grote lijst.
Navigatiesystemen in elke auto loopt ongeveer een jaar achter, dus niet foutloos. Google maps vertelde mij gisteren linksaf te slaan terwijl het rechtdoor moest zijn. Erg? Nee.
Bij mij zit de stick ook al in de auto.The Wizard schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 13:26:
[...]
Valt mee, heb hem binnen gehaald met 90 MB/s, was zo klaar. Misschien hebben ze eindelijk de capaciteit opgevoerd.
Catch my drift?
Is er eindelijk een update die een OTA waard is, gaan we met zijn allen de site platleggen
De vraag is.. ziet OTA deze update dan ook al?xxander968 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 14:17:
Is er eindelijk een update die een OTA waard is, gaan we met zijn allen de site platleggen
Hier is hij aan het updaten. ik ben benieuwd
Bij Kia is alles eigen interpretatie dus hier komt mijn interpretatie: Kia heeft voorheen twee infotainmentupdates per jaar uitgebracht. Ik verwacht dat dit één van de twee geplande updates is die dan ook via OTA binnen zal komen. Als er over 4 weken nog geen melding is in de auto ga ik de usb stick afstoffen. Daarna wil ik de vakantietrip kunnen plannen met laadpalen. Waarschijnlijk brengen ze melding niet bij iedereen tegelijk om overbelasting van de server te voorkomen.MChellinga schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 14:21:
[...]
De vraag is.. ziet OTA deze update dan ook al?
[ Voor 8% gewijzigd door xxander968 op 14-06-2023 14:32 ]
Hoe kom je bij twee? Volgens mij heb ik al vaker dan dat met een USB stick in de auto hem zitten updaten afgelopen jaar.
De tussentijdse updates zijn meer bugfixes.itsjohan schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 14:36:
Hoe kom je bij twee? Volgens mij heb ik al vaker dan dat met een USB stick in de auto hem zitten updaten afgelopen jaar.
Ik ben hem inmiddels al meer dan 3 weken kwijt.grotegok schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 13:10:
[...]

Ik ben ook erg blij en tevreden met de auto maar dit heb ik nog niet eerder meegemaakt en als dit dan een top auto moet zijn dan weet ik niet hoe ik mijn vorige auto's moet omschrijven.
OTA?r0n1n112 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 14:23:
Hier is hij aan het updaten. ik ben benieuwd
Die update komt toch via ota of werkt dat niet?The Wizard schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 13:26:
[...]
Valt mee, heb hem binnen gehaald met 90 MB/s, was zo klaar. Misschien hebben ze eindelijk de capaciteit opgevoerd.
Net de boel geupdate, navi met automatische stops werkt goed.
De volgende zaken nog gevonden, Soundhog optie in de Radio, geen idee of het al erin zat, nooit eerder opgevallen (nummer herkenning)
:strip_exif()/f/image/O2JUVBh2KgnSE4aGTgHk8tty.jpg?f=fotoalbum_large)
En de laadstroom beperking is nu in procenten ipv tekst.
:strip_exif()/f/image/qs8BEHRYpyXJw1IvcX3qtC90.jpg?f=fotoalbum_large)
Alleen nu wel de beroemde zombie mode voor de eerste keer te pakken (12.000 km), straks even de voltage van de accu meten, misschien is ie laag ivm de update op de achtergrond.
De volgende zaken nog gevonden, Soundhog optie in de Radio, geen idee of het al erin zat, nooit eerder opgevallen (nummer herkenning)
:strip_exif()/f/image/O2JUVBh2KgnSE4aGTgHk8tty.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qs8BEHRYpyXJw1IvcX3qtC90.jpg?f=fotoalbum_large)
Alleen nu wel de beroemde zombie mode voor de eerste keer te pakken (12.000 km), straks even de voltage van de accu meten, misschien is ie laag ivm de update op de achtergrond.
Zal denk ik wel vanzelf komen, meestal zit je dan in een queue. Ik download gewoon via de app en heb OTA uitstaan, die 2 gratis OTA updates bewaar ik nog even.Robert1962 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 14:59:
[...]
Die update komt toch via ota of werkt dat niet?
Ah zo, ja dat zou kunnen inderdaad. Het is elke keer een 33GB downloaden en installeren dus het verschil is niet zo merkbaar :-)MChellinga schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 14:37:
[...]
De tussentijdse updates zijn meer bugfixes.
Natuurlijk is dit geen top-auto. veel kinderziekten en storingen. Kromme deurgrepen, grepen die kraken, antenne los op het dak, al tig units vervangen van versterkers tot motorelectronica, slechte clima, 12V accu's die op de meest gekke momenten opeens leeg zijn en ga zo maar door, er staat genoeg te lezen hier.Loei123 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 14:37:
[...]
Ik ben hem inmiddels al meer dan 3 weken kwijt.![]()
Ik ben ook erg blij en tevreden met de auto maar dit heb ik nog niet eerder meegemaakt en als dit dan een top auto moet zijn dan weet ik niet hoe ik mijn vorige auto's moet omschrijven.
Heb even zitten tellen, dit is mijn 10e nieuwe auto en de eerste waar zoveel aan mankeert, begon al bij de beroerde incomplete aflevering. Vorige 9 auto's zagen de werkplaats alleen tijdens de beurtafspraken en verder was alleen gewoon werkend en heel.
[ Voor 3% gewijzigd door JeJeBe op 14-06-2023 15:41 ]
haha, ik zie het icoon idd staan. Beetje over de top, die gegevens komen toch gewoon met RDS of DAB+ mee ( nou ja, als de zenderbaas daar zin in heeft).The Wizard schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 15:21:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nou, dat was ook wel mijn punt inderdaad, en dan ben ik nog van het meeste nog gespaard gebleven.JeJeBe schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 15:31:
[...]
Natuurlijk is dit geen top-auto. veel kinderziekten en storingen. Kromme deurgrepen, grepen die kraken, antenne los op het dak, al tig units vervangen van versterkers tot motorelectronica, slechte clima, 12V accu's die op de meest gekke momenten opeens leeg zijn en ga zo maar door, er staat genoeg te lezen hier.
Heb even zitten tellen, dit is mijn 10e auto en de eerste waar zoveel aan mankeert. vorige 9 auto's zagen de werkplaats alleen tijdens de beurtafspraken en verder was alleen gewoon werkend en heel.
Maar als hij rijdt is het wel de fijnste auto die ik tot nu toe heb gehad (heel kort gevolgd door een BMW), dat zijn er voor mij ook 10 inclusief de EV6.
Zombie mode weer voorbij door weg te lopen met de auto op slot en 5 minuten later weer opnieuw te starten.The Wizard schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 15:21:
Er zijn inderdaad best wat problemen en dat is jammer, bij mij valt het mee gelukkig alleen de deurklinken zijn vervangen. Kia heeft de auto denk te snel op de markt willen zetten als je mij vraagt.
Aan de andere kant zijn problemen ook te verwachten, het is de eerste auto op een nieuw platform dus daar zitten zeker kinderziektes in. De EV9 zal al wel een stuk volwassener zijn...
Aan de andere kant zijn problemen ook te verwachten, het is de eerste auto op een nieuw platform dus daar zitten zeker kinderziektes in. De EV9 zal al wel een stuk volwassener zijn...
[ Voor 5% gewijzigd door Freezhost op 14-06-2023 15:43 ]
Hoe zet je ota uit?The Wizard schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 15:22:
[...]
Zal denk ik wel vanzelf komen, meestal zit je dan in een queue. Ik download gewoon via de app en heb OTA uitstaan, die 2 gratis OTA updates bewaar ik nog even.
Ik heb het via de Kia app gedaan.
Meer --> Servicelijst --> Infotainment OTA update uitschakelen
Even een positieve post van mij: mijn range in de winter is net zo goed als in de zomer.
25.000 KM op de teller inmiddels.
Nog nooit zo'n fijne auto gereden (Plus 77Kw).
Negatief puntje: door de range van meer dan 500 KM met deze temperaturen sta ik niet meer aan de snellader en heb ik geen goede reden om een bak koffie bij het tankstation te halen....
Negatief puntje: door de range van meer dan 500 KM met deze temperaturen sta ik niet meer aan de snellader en heb ik geen goede reden om een bak koffie bij het tankstation te halen....
Hé joh, ga eens weg met je positieve berichten! Die horen hier niet!Ruud010 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 17:05:

Catch my drift?
Ah, nog een paar kms tot je ICCU het begeeft en je 4 weken wat anders mag rijden.Ruud010 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 17:05:
Geef je in de zomer meer gas ofzo? En in de winter minder gas? Of hoe doe je ditPhusebox schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 16:53:
Even een positieve post van mij: mijn range in de winter is net zo goed als in de zomer.

In de zomer is mijn bereik gewoon crap en in de winter blijkbaar ok.Marco-Peters schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 18:20:
[...]
Geef je in de zomer meer gas ofzo? En in de winter minder gas? Of hoe doe je dit
Soms vergeet je inderdaad even hoe goed de EV6 is totdat je een ander auto meemaakt. Ik kreeg gisteren een Renault Austral mee als vervangende auto voor de EV6. Was zeker weer blij toen ik de EV6 weer terugkreeg aan het einde van de dag.grotegok schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 13:10:
[...]
Misschien wil wel iemand de EV6 met jou ruilen, die wel werkt?Phusebox schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 18:42:
[...]
In de zomer is mijn bereik gewoon crap en in de winter blijkbaar ok.
Op 80% doe ik 400km. Ik vind dat een prima score.
Helaas werkt sinds vandaag het sluiten van de deuren niet meer als je je vinger op de deurknop legt. Heel irritant, nu moet ik dat via de app doen of mn sleutels uit mn tas halen.
Helaas werkt sinds vandaag het sluiten van de deuren niet meer als je je vinger op de deurknop legt. Heel irritant, nu moet ik dat via de app doen of mn sleutels uit mn tas halen.
but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!
Ik heb net de update gedaan en zit nu op 230601. Als ik nu naar Berlijn of Lyon navigeer krijg ik echter geen melding dat de accu dat niet gaat redden. Krijg jij die wel direct bij het plannen van de navi? Nou ja, morgen nog maar eens proberen.The Wizard schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 15:21:
Ja, maar eerst ook niet, eerst de auto uit en aan gezet.itsjohan schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 21:25:
[...]
Ik heb net de update gedaan en zit nu op 230601. Als ik nu naar Berlijn of Lyon navigeer krijg ik echter geen melding dat de accu dat niet gaat redden. Krijg jij die wel direct bij het plannen van de navi? Nou ja, morgen nog maar eens proberen.
Bevat deze update alleen het feit dat de navigatie nu bij een bestemming die buiten de range van de accu ligt een tussentijdse laadstop automatisch onderdeel van de route maakt. Ik vind het nogal karig gezien het feit dat er een half jaar zit tussen nu en de voorgaande update zit. Of is er nog meer veranderd wat niet in de release notes vermeld word?itsjohan schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 21:25:
[...]
Ik heb net de update gedaan en zit nu op 230601. Als ik nu naar Berlijn of Lyon navigeer krijg ik echter geen melding dat de accu dat niet gaat redden. Krijg jij die wel direct bij het plannen van de navi? Nou ja, morgen nog maar eens proberen.
Neem aan dat de kaartdata ook geactualiseerd is.
Catch my drift?
En vergeet niet de nieuwe optie voor vaak bezochte tankstations
En de keuzs van het AC laadvermogen in percentage i.p.v. maximaal, verminderd en minimum
De releasenotes bevatten meestal maar een kleine selectie van wat er aaangepast is. Bugfixes worden zelden of nooit genoemd.
En de keuzs van het AC laadvermogen in percentage i.p.v. maximaal, verminderd en minimum
De releasenotes bevatten meestal maar een kleine selectie van wat er aaangepast is. Bugfixes worden zelden of nooit genoemd.
Ja ja, we weten het wel, jij bent niet tevreden.Phusebox schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 11:46:
Geeft niets hoor, dat kan en mag gewoon.
Nou het gaat zo snel met die laadstations dat die planfunctie wel een beetje valt of staat met dit snel bijwerken.Simon59 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 22:22:
[...]
Ja ja, we weten het wel, jij bent niet tevreden.
Geeft niets hoor, dat kan en mag gewoon.
Dat mag wel met een hogere frequentie dan 2x per jaar een kaartupdate.
Welk my?DaMenaz schreef op zondag 11 juni 2023 @ 16:37:
Nog een microtip. Vast bij velen al bekend, maar had het nog niet gelezen. Dit onderdeel kun je eenvoudig verwijderen door hem omhoog te trekken. Het bakje wordt daardoor wat praktischer. Terugplaatsen is net zo makkelijk. Geen clipjes oid.
[Afbeelding]
Ik heb my22 en heb die scheiding op een andere manier. Niet te verwijderen..
Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red
Ik deel absoluut de mening van Grote gok Phusebbox. Het is wat mijn mening betreft een top auto en ik rij er ieder dag met veel plezier in!grotegok schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 13:10:
[...]
Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.
Ik heb ook my22 en is wel te verwijderen. Een Plus. Weet niet of dat verschil maakt.HansAuutB schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 00:10:
[...]
Welk my?
Ik heb my22 en heb die scheiding op een andere manier. Niet te verwijderen..
Gt line hier, en ook gewoon te verwijderen.Phusebox schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 07:34:
[...]
Ik heb ook my22 en is wel te verwijderen. Een Plus. Weet niet of dat verschil maakt.
Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic