Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon59
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-08 20:40
Tafkar schreef op zondag 30 april 2023 @ 19:11:
Ik heb gister een proefrit gemaakt met de EV6 en was verrast met hoe slecht het zicht is op het scherm recht voor me. Wanneer ik stoel en stuur instel zoals ik ook rij in mijn vorige auto's kan ik niet meer zien hoe hard ik rij. Is dit iets wat komt door mijn lengte (1.90 cm) of hebben jullie daar ook last van? Ik heb ook nog even online gezocht of het mogelijk is om de snelheid in het midden van het scherm te tonen, maar heb helaas niets kunnen vinden over een instelling waarbij dit mogelijk is. Is mijn conclusie correct dat dit niet is aan te passen in het scherm?
De snelheid kan je niet verplaatsen op het hoofdschema.
Zelf ben ik 1,95 meter en heb prima zicht op alles.
Mijn stoel staat zo hoog mogelijk (ik heb geen open dak).
Het stuur staat ook in de hoogste stand en zo dicht mogelijk bij de bestuurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik heb gister een proefrit gemaakt met de EV6 en was verrast met hoe slecht het zicht is op het scherm recht voor me. Wanneer ik stoel en stuur instel zoals ik ook rij in mijn vorige auto's kan ik niet meer zien hoe hard ik rij. Is dit iets wat komt door mijn lengte (1.90 cm) of hebben jullie daar ook last van? Ik heb ook nog even online gezocht of het mogelijk is om de snelheid in het midden van het scherm te tonen, maar heb helaas niets kunnen vinden over een instelling waarbij dit mogelijk is. Is mijn conclusie correct dat dit niet is aan te passen in het scherm?
Heb je een bijzondere zitpositie? Heel dichtbij en/of heel rechtop? Een model met HUD kan dan helpen.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tafkar
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-02-2024

Tafkar

3600 Wp

FirePuma142 schreef op zondag 30 april 2023 @ 19:28:
[...]

Heb je een bijzondere zitpositie? Heel dichtbij en/of heel rechtop? Een model met HUD kan dan helpen.
Ik heb stoel hoog (lange benen) maar stuur laag, in die combi zie ik snelheidsmeter niet. HUD heb ik geprobeerd, maar ik kan daar niet aan wennen (zal de leeftijd wel zijn :) )
Misschien nog maar eens proefrijden en andere zitpositie zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Tafkar schreef op zondag 30 april 2023 @ 19:40:
[...]

Ik heb stoel hoog (lange benen) maar stuur laag, in die combi zie ik snelheidsmeter niet. HUD heb ik geprobeerd, maar ik kan daar niet aan wennen (zal de leeftijd wel zijn :) )
Misschien nog maar eens proefrijden en andere zitpositie zoeken.
Kun je de diepte niet opzoeken voor je lange benen? Dit is wel een lastige combinatie in de EV6 denk ik, met deze geometrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tafkar
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-02-2024

Tafkar

3600 Wp

FirePuma142 schreef op zondag 30 april 2023 @ 20:03:
[...]

Kun je de diepte niet opzoeken voor je lange benen? Dit is wel een lastige combinatie in de EV6 denk ik, met deze geometrie.
Heb ik al geprobeerd, maar dan kom ik niet lekker bij stuur (kan net niet ver genoeg naar achter). Ik rij niet netjes op kwart voor 3 met mijn handen (foei) maar ik leun op armsteun.

Ik rij nu de Ipace maar deze moet eind dit jaar eruit. Hierin heb ik geen last om goede positie te vinden (en de V60 daarvoor ook niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
Ik ben 1m89 en zie alles van het scherm, er is niks waarvoor ik naar voren moet leunen of een andere beweging maken.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
Ik heb mijn stuur iets hoger gezet om de snelheid te kunnen zien. Je went eraan. Ik had liever ook dat de snelheidsmeter meer in het midden had gestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Phusebox schreef op zondag 30 april 2023 @ 16:13:
[...]

Het probleem is dat audiokwaliteit moeilijk te bewijzen is. Buiten dat heb je geen referentiekader om aan te gevebmn dat je anders mag verwachten.

Ach bedrijven zijn allemaal hetzelfde en ik kijk nergens gek meer van op. De kwaliteitscontrole van Kia is in ieder geval bedroevend gebleken in mijn geval, en vele anderen die ik gezien heb.
Je zegt het precies goed. Gehoor is = perceptie = subjectief.
Wat mij wel opvalt is dat het referentiekader van ieder hier zo ontzettend breed is, het voor velen nooit helemaal goed zal zijn.
Dat is dus precies waar een fabrikant mee moet dealen.

Ik geloof niet dat er zo’n verschil is tussen de auto’s qua audio. Deze kun je alleen ervaren door verschillende auto’s te horen. Goeie voor een meet.

Ik hoor overigens echt veel op de (niet-meridian) standaard audio. Balans, diepgang en detail is zeker wel aanwezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10:24
Ben ook wel benieuwd waar de ontevreden mensen over het algemeen naar luisteren. Dubstep, Rock, Pop, maakt nogal een verschil. Zelf een vrij brede smaak, van trance tot symphonische rock. Ben benieuwd hoe het mij gaat bevallen. Tijdens de korte proefrit alweer ruim anderhalf jaar geleden 🥹 niet echt met de audio gespeeld.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
DaMenaz schreef op maandag 1 mei 2023 @ 01:29:
Ben ook wel benieuwd waar de ontevreden mensen over het algemeen naar luisteren. Dubstep, Rock, Pop, maakt nogal een verschil. Zelf een vrij brede smaak, van trance tot symphonische rock. Ben benieuwd hoe het mij gaat bevallen. Tijdens de korte proefrit alweer ruim anderhalf jaar geleden 🥹 niet echt met de audio gespeeld.
Ik luister echt nagenoeg alles, buiten extremen zoals Death Metal of Hardcore dance muziek en geen Nederlandstalig of Schlager 😉

Het Meridian systeem kan prima overweg met dance muziek, al mist het wat punch. Maar alle vormen van rock klonk echt slecht naar mijn idee.

[ Voor 11% gewijzigd door Phusebox op 01-05-2023 06:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• everlast666
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-09 09:20
Goedemorgen. Ik heb de volgende vraag. Ik ben voornemens om per 1 januari as mijn EV6 uit de bijtelling te halen en zit nu te kijken naar een goed rittenregistratie systeem. Ik heb nu een proefabbo gehad van flitsmeister (gebruik flitsmeister nu toch al) maar merk dat ik vaak vergeet bij t wegrijden om flitsmeister te activeren of dat ik uberhaupt mijn telefoon bij me heb.

Nu worden al mijn ritten geregistreerd onder 'my trips' in de kia app. Iemand ervaring mee om deze te exporteren en te gebruiken als basis voor je rittenregistratie ?

Deze gegevens zijn namelijk 100% kloppend en worden ook door de auto bijgehouden als je je telefoon niet bij je hebt.

Ik zie hier veel tweakers voorbij komen ,dus wellicht dat iemand hier al mee heeft lopen spelen.

:)

ps. sta ook open voor andere ervaringen, heb nog nooit uit de bijtelling gereden dus ben ik erg benieuwd hoef uberhaupt de handhaving hier op is en hoe je je bewijslast moet aandragen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
everlast666 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 08:24:
Goedemorgen. Ik heb de volgende vraag. Ik ben voornemens om per 1 januari as mijn EV6 uit de bijtelling te halen en zit nu te kijken naar een goed rittenregistratie systeem. Ik heb nu een proefabbo gehad van flitsmeister (gebruik flitsmeister nu toch al) maar merk dat ik vaak vergeet bij t wegrijden om flitsmeister te activeren of dat ik uberhaupt mijn telefoon bij me heb.

Nu worden al mijn ritten geregistreerd onder 'my trips' in de kia app. Iemand ervaring mee om deze te exporteren en te gebruiken als basis voor je rittenregistratie ?

Deze gegevens zijn namelijk 100% kloppend en worden ook door de auto bijgehouden als je je telefoon niet bij je hebt.

Ik zie hier veel tweakers voorbij komen ,dus wellicht dat iemand hier al mee heeft lopen spelen.

ps. sta ook open voor andere ervaringen, heb nog nooit uit de bijtelling gereden dus ben ik erg benieuwd hoef uberhaupt de handhaving hier op is en hoe je je bewijslast moet aandragen
Er is iemand op tweakers die een ritten registratietool heeft gemaakt voor Kia/Hyundai.

Ik kreeg het zelf niet aan de gang door gebrek aan kennis, maar zou die even checken.

Ritbeheertools voor Hyundai Bluelink of Kia UV Connect

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 01-05-2023 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Bij mij wil de foute km stand in de app maar niet weggaan. Alle updates zijn gedaan. Loopt inmiddels nu 9000 km achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StickMan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 15:55
DigiK-oz schreef op woensdag 26 april 2023 @ 16:06:

Dank voor de aanbiedingen guys, blij mee. Gezien de afstand zal ik kontakt opnemen met @FirePuma142 . Maar dank aan allen! _/-\o_
Heb dit bericht pas gelezen. Je mag die van mij ook gebruiken in die periode (woon in Zoetermeer). Wel heb ik die granny kabel nodig vanaf 2 juni (rijden richting Tsjechië).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• everlast666
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-09 09:20
Phusebox schreef op maandag 1 mei 2023 @ 08:54:
[...]

Er is iemand op tweakers die een ritten registratietool heeft gemaakt voor Kia/Hyundai.

Ik kreeg het zelf niet aan de gang door gebrek aan kennis, maar zou die even checken.

ik heb hier even naar gekeken, maar dit gaat mij boven de pet ;-)

ik zie dat de US versie van My Kia je live ook de routes kan downloaden. Bij de Ned versie zie ik ze nog niet staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:22
@everlast666 Een paar jaar terug maakte ik gebruik van CTA Rit registratie, werkte prima en gratis proberen

[ Voor 31% gewijzigd door Freezhost op 01-05-2023 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kweetnie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 20:30
Ik rij nu bijna 3 weken in een EV6 AWD GT-line, over het geheel ben ik redelijk positief over de auto. Tuurlijk zijn er zaken die ik graag anders had gezien, maar ja je kan niet alles hebben. En veel zaken vallen je pas op als je er wat langer in kan rond rijden, niet tijdens een testrit.
Echter één ding waar ik echt mijn vraagtekens bij neerzet, is de climate control... Deze heeft echt een soort eigen wil, lijkt het.
Stel je stapt in de auto en het is buiten 15 graden en je wil het in de auto 21 hebben. Dan gaat de ene keer auto heat wel direct aan en de andere keer niet... Maar als het dan blijkbaar 21 graden is geworden met automatisch heat aan, schakelt die weer uit en krijg je direct weer koude lucht door de auto geblazen. Met als effect dat je het direct koud krijgt en continue aan die airco aan het schroeven bent. Nu heb ik hier af en toe wel iets over voorbij zien komen en heb volgens mij ook alle instellingen wel aangepast zonder echt het effect te bereiken dat ik zoek.
Dat is namelijk gewoon dat de auto de ingestelde temp krijgt en deze gewoon vasthoudt, iets wat in mijn vorige auto's de normaalste zaak van de wereld was.

Hoor graag of dit bij de meeste ook het geval is en dus helaas werkt als designed.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
kweetnie schreef op maandag 1 mei 2023 @ 11:53:
Ik rij nu bijna 3 weken in een EV6 AWD GT-line, over het geheel ben ik redelijk positief over de auto. Tuurlijk zijn er zaken die ik graag anders had gezien, maar ja je kan niet alles hebben. En veel zaken vallen je pas op als je er wat langer in kan rond rijden, niet tijdens een testrit.
Echter één ding waar ik echt mijn vraagtekens bij neerzet, is de climate control... Deze heeft echt een soort eigen wil, lijkt het.
Stel je stapt in de auto en het is buiten 15 graden en je wil het in de auto 21 hebben. Dan gaat de ene keer auto heat wel direct aan en de andere keer niet... Maar als het dan blijkbaar 21 graden is geworden met automatisch heat aan, schakelt die weer uit en krijg je direct weer koude lucht door de auto geblazen. Met als effect dat je het direct koud krijgt en continue aan die airco aan het schroeven bent. Nu heb ik hier af en toe wel iets over voorbij zien komen en heb volgens mij ook alle instellingen wel aangepast zonder echt het effect te bereiken dat ik zoek.
Dat is namelijk gewoon dat de auto de ingestelde temp krijgt en deze gewoon vasthoudt, iets wat in mijn vorige auto's de normaalste zaak van de wereld was.

Hoor graag of dit bij de meeste ook het geval is en dus helaas werkt als designed.. :(
Ik heb helaas bijna dezelfde ervaring, op een gegeven moment komt er alleen nog koude lucht uit en wordt het niet meer warm, hoe lang je rit ook duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:10

Bij mij werkt de temperatuur regeling goed. Alleen de ramen beslaan te snel, vooral bij rijden door een tunnel waarbij de interne circulatie vanzelf start. Die automatische interne circulatie heb ik geloof ik uitgezet op aanraden van iemand hier. Die temperatuur regeling zou ik mee teruggaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mhkw
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 01-06-2024
Internetverbinding:

Is er nou echt geen manier om te verbinden met je thuis WIFI netwerk?
De USA modellen kunnen dat wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Laatst online: 06:46

Jep... vanochtend had ik het ook weer.
10gr buiten, auto op 20.5gr.
En dan op eens een koude stroom door de auto....
En ja hoor, airco aan.... en blijkbaar volop koelen i.p.v. mondjesmaat bij koelen.

Morgen ga ik naar de dealer om een nieuwe voorruit camera te krijgen (en de sensoren die er op zitten).
Hopelijk dat dit soelaas biedt (maar ben er wel een beetje huiverig over).

Maar hoop ook dat het daarna beter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Mhkw schreef op maandag 1 mei 2023 @ 14:46:
Internetverbinding:

Is er nou echt geen manier om te verbinden met je thuis WIFI netwerk?
De USA modellen kunnen dat wel.
Weet je het zeker? Volgens mij hebben die wifi hotspot, maar dat is wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mhkw
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 01-06-2024
Nee, weet ik niet zeker. Bij de Europese is hotspot ook niet mogelijk?
Ik kan helemaal geen netwerk instellingen vinden.
Toch een beetje vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Mhkw schreef op maandag 1 mei 2023 @ 16:09:
Nee, weet ik niet zeker. Bij de Europese is hotspot ook niet mogelijk?
Ik kan helemaal geen netwerk instellingen vinden.
Toch een beetje vreemd.
Nee want in de Europa is er niet 1 mobiel netwerk dat in alle landen beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 17:21

The Wizard

Moderator Mobile
En de Amerikanen moeten na het eerste jaar flink betalen voor de connect mogelijkheden, gelukkig hoeven wij dat niet.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 22-02-2024
Ik heb op het forum even teruggelezen wat er is te vinden over het in de onderhoudsstand krijgen van de ruitenwissers. Wat ik lees suggereert iets van aan de hendel voor de ruitenwissers zitten als de auto van het contact staat. Ik krijg het echter niet voor mekaar. Kan iemand in stappen aangeven hoe dit werkt?

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15-09 23:06
DigitalHombre schreef op zondag 30 april 2023 @ 10:51:
[...]

Ik heb je mogelijk verkeerd begrepen, je gaat dus met een booster of batterypack de 12V terug wat energie geven met een kabel in de auto.
Inderdaad

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Phusebox
Chel schreef op maandag 1 mei 2023 @ 22:46:
Ik heb op het forum even teruggelezen wat er is te vinden over het in de onderhoudsstand krijgen van de ruitenwissers. Wat ik lees suggereert iets van aan de hendel voor de ruitenwissers zitten als de auto van het contact staat. Ik krijg het echter niet voor mekaar. Kan iemand in stappen aangeven hoe dit werkt?

Alvast dank!
Auto aanzetten, dan auto uitzetten en meteen daarna de hendel voor de naar je toe trekken (sproei stand) omlaag drukken en even vasthouden.

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 02-05-2023 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruysen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-09 12:57
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sUY5khKzKaokCl48TcrZ_m3qOPE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/urpEKwKk8swohCKpSaVdf32v.png?f=fotoalbum_large
Kreeg deze melding deze morgen. En de auto stond niet eens aan de lader. 🤷🏻‍♂️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:21
Phusebox schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 04:38:
[...]

Auto aanzetten, dan auto uitzetten en meteen daarna de hendel voor de naar je toe trekken (sproei stand) en even vasthouden.
Naar beneden toch? En niet naar je toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Ik heb de EV6 nu 3 weekjes, nog niet heel veel 'gespeeld' met m'n nieuwe gadget daar ik vooral af en aan ziek ben geweest, eerste 1000km staan wel op de teller nu.

Het is altijd weer even wennen bij een auto wissel, je mist een paar handige dingen van je vorige auto, en sommige handige dingen op de nieuwe auto zijn weer leuk om te ontdekken.
Ik heb ook een V2L kabel gekocht, nog niet gebruikt, even wachten op een goeie nespresso aanbieding en dan een apparaatje voor in de auto kopen :-)

Een paar dingetjes waar ik tegenaanloop:
- Kabeltjes van de telefoon kan je niet echt goed wegwerken, er zit wel aan de middenconsole links en rechts zo'n "haakje" maar daar blijft de kabel ook niet in hangen
- De auto heeft ook niet echt een goeie plek voor telefoon neer te leggen als je 'm dan aan de kabel hebt hangen aan carkit, ik had 'm van de week op dat anti-slip plekje gelegd op de middenconsole, maar met de zon die erop stond werd m'n iPhone al overhit, en het is nog nieteens zomer
- Geen makkelijke plek in de auto om de laadpas op te bergen, m'n vorige auto had twee sleuven links naast het stuur om (laad)pas in te steken en in de auto te houden
- iPedal werkt goed, maar op een of andere manier staat hij nu op "Auto" waarbij ik 'm niet meer naar handmatig 1-2-3-iPedal krijg met de flippers, even opzoeken hoe ik moet switchen

Verder binnenkort maar even spelen met de rest van de opties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Dartlink schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 08:57:
[...]

dat doe ik ook altijd...
Maar misschien werkt 'sproeien' ook wel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 14:27
gise schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 09:02:
Ik heb de EV6 nu 3 weekjes, nog niet heel veel 'gespeeld' met m'n nieuwe gadget daar ik vooral af en aan ziek ben geweest, eerste 1000km staan wel op de teller nu.

Het is altijd weer even wennen bij een auto wissel, je mist een paar handige dingen van je vorige auto, en sommige handige dingen op de nieuwe auto zijn weer leuk om te ontdekken.
Ik heb ook een V2L kabel gekocht, nog niet gebruikt, even wachten op een goeie nespresso aanbieding en dan een apparaatje voor in de auto kopen :-)

- Kabeltjes van de telefoon kan je niet echt goed wegwerken, er zit wel aan de middenconsole links en rechts zo'n "haakje" maar daar blijft de kabel ook niet in hangen
- De auto heeft ook niet echt een goeie plek voor telefoon neer te leggen als je 'm dan aan de kabel hebt hangen aan carkit, ik had 'm van de week op dat anti-slip plekje gelegd op de middenconsole, maar met de zon die erop stond werd m'n iPhone al overhit, en het is nog nieteens zomer
- Geen makkelijke plek in de auto om de laadpas op te bergen, m'n vorige auto had twee sleuven links naast het stuur om (laad)pas in te steken en in de auto te houden
- iPedal werkt goed, maar op een of andere manier staat hij nu op "Auto" waarbij ik 'm niet meer naar handmatig 1-2-3-iPedal krijg met de flippers, even opzoeken hoe ik moet switchen

even de rechter flipper ingetrokken houden.. schakelt hij mee uit en aan tussen auto en handmatig.

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink

- Je zou de kabel onder het middenconsole door kunnen drukken, dus waar er ook zo'n led stripje zit bij de vloer.
- Ik lig met telefoon meestal onder het console, vaak prima en ook vaak schaduw dus minder snel verhit.
- Hier liep ik ook tegenaan, ik heb een pasjeshouder voor de zonneklep gekocht, ideaal :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dartlink
stimpyrulez schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 09:11:
[...]

dat doe ik ook altijd...
Maar misschien werkt 'sproeien' ook wel...
Ik ga zo even testen, nu ben ik benieuwd :+

Zegge @Phusebox zeker weten dat die sproeistand wel werkt om de wissers omhoog te zetten? Bij mij werkt alleen omlaag drukken? ;-) Of hebben we nu weer een afwijking gevonden in jouw EV6?

[ Voor 28% gewijzigd door Dartlink op 02-05-2023 09:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
everlast666 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 08:24:

Wat voor telefoon heb je? Ik heb zelf geen ervaring met android, enkel met iPhone. Ik hoef zelf geen rittenregistratie, maar puur voor het starten van apps heb ik in de Shortcuts app een automation aangemaakt die het volgende doet:

- If connected to CarPlay
- Start Flitsmeister app
- Start TomTom Navigation app (flitsmeister blijft actief op achtergrond)
- Play Music, playlist X
- End

Zo heb ik standaard als ik in de auto stap en m'n telefoon aansluit voor Apple Carplay, altijd navigatie + flitsmeister aan, en muziekje die afspeelt ipv de radio.
Volgens mij kunnen zulke dingen ook wel met Android en ITTT (if this then that)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 09:48

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

gise schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 09:49:
[...]

Wat voor telefoon heb je? Ik heb zelf geen ervaring met android, enkel met iPhone. Ik hoef zelf geen rittenregistratie, maar puur voor het starten van apps heb ik in de Shortcuts app een automation aangemaakt die het volgende doet:

- If connected to CarPlay
- Start Flitsmeister app
- Start TomTom Navigation app (flitsmeister blijft actief op achtergrond)
- Play Music, playlist X
- End

Zo heb ik standaard als ik in de auto stap en m'n telefoon aansluit voor Apple Carplay, altijd navigatie + flitsmeister aan, en muziekje die afspeelt ipv de radio.
Volgens mij kunnen zulke dingen ook wel met Android en ITTT (if this then that)
Het werkt ook vanuit Flitsmeister zelf.
Zodra je bluetooth verbinding tot stand is gekomen, start Flitsmeister,,,

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Dartlink schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 08:57:
[...]

Oh ja sorry kan ook. Ik doe het elke keer allebei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
--HOOLIE-- schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 12:13:
[...]

Het werkt ook vanuit Flitsmeister zelf.
Zodra je bluetooth verbinding tot stand is gekomen, start Flitsmeister,,,
Bij AA kun je bij instellingen ook aangeven dat hij spotify meteen start.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
everlast666 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 10:46:
[...]
ik heb hier even naar gekeken, maar dit gaat mij boven de pet ;-)
Je hoeft alleen python te installeren en te configureren en dan te runnen.
Voor de rittenadministratie hoef je alleen maar het dailystats.py tool te draaien.

Waarop wil je python draaien? Windows, Mac, Linux?

Met het getal van het beest moet het wel lukken :+
Wanneer je hulp wil, kun je in dit topic posten:

[ Voor 3% gewijzigd door ZuinigeRijder op 02-05-2023 13:19 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Canby
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 17-09 12:51
Toch een druppeltje positiviteit erbij...
Afgelopen week naar Normandië geweest. Wat een genot tijdens lange ritten. Elke 250-280 km bijladen (met 130-140 km/h). Het scheelt behoorlijk qua verbruik t.o.v. 100-105, maar dan wat snellere lichaam verplaatsing net boven asfalt.
Absoluut zonder vermoeidheid, had het niet verwacht met in de eerste visie middelmatige stoelen. Overal bij Ionity geladen, behalve 1 keer bij Fastned en 1 keer Allego. In totaal bijna 1800km.
Kortom: comfortabele cruise schip.

Edit: oh, ja. Blijkbaar vond Franse politie EV6 ook mooi, 2 keer geflitst... :)

[ Voor 7% gewijzigd door Canby op 02-05-2023 16:09 ]

EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ook lekker. Krijg opeens een daily limit reached in de app. Maar heb het niet meer dan normaal gebruikt. Kan nu de app niet eens meer openen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-08 11:48

Ik zou de handleiding lezen. Heb ik eerst ook niet gedaan maar bleek toch verstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_XE
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 31-03 06:11
Vraagje voor de mede GT rijders. Ik heb nu 2 weken de GT en ervaar het volgende issue. (Laatste firmware). Na 30 a 40km houdt de achtermotor ermee op. Alleen de voormotor springt dan nog bij. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? De dealer had er nog nooit van gehoord en het issue ligt momenteel bij Kia Nederland.

Ik heb dit op de volgende manier uitgezocht: normaal gesproken als je gas/stroom geeft dan schakelt eerst de achtermotor in en dan voor. Wat er nu gebeurd als je gas/stroom geeft dan gebeurd er even niets en dan schakelt de voormotor in. Wanneer de auto heeft stilgestaan voor een langere tijd dan kan het zijn dat de achtermotor wel of niet doet. Altijd een verrassing :). Wacht je anderhalf jaar en dan dit |:(

Dus ik hoor graag of er meerdere mensen dit issue hebben of dat ik toch echt de enige ben.

Verder is het echt een hele mooie auto en ben er echt blij mee. Dit issue zal vast opgelost worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
Mister_XE schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 08:08:
Vraagje voor de mede GT rijders. Ik heb nu 2 weken de GT en ervaar het volgende issue. (Laatste firmware). Na 30 a 40km houdt de achtermotor ermee op. Alleen de voormotor springt dan nog bij. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? De dealer had er nog nooit van gehoord en het issue ligt momenteel bij Kia Nederland.

Ik heb dit op de volgende manier uitgezocht: normaal gesproken als je gas/stroom geeft dan schakelt eerst de achtermotor in en dan voor. Wat er nu gebeurd als je gas/stroom geeft dan gebeurd er even niets en dan schakelt de voormotor in. Wanneer de auto heeft stilgestaan voor een langere tijd dan kan het zijn dat de achtermotor wel of niet doet. Altijd een verrassing :). Wacht je anderhalf jaar en dan dit |:(

Dus ik hoor graag of er meerdere mensen dit issue hebben of dat ik toch echt de enige ben.

Verder is het echt een hele mooie auto en ben er echt blij mee. Dit issue zal vast opgelost worden.
Gebeurt hetzelfde in sport modus? Meende dat bij een "normale" AWD dat ook één van de twee motoren afschakelt. In Sport modus zouden beide motoren gekoppeld blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_XE
Dartlink schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 08:22:
[...]

Gebeurt hetzelfde in sport modus? Meende dat bij een "normale" AWD dat ook één van de twee motoren afschakelt. In Sport modus zouden beide motoren gekoppeld blijven.
In de sport en GT modus is het redelijk te doen aangezien dan inderdaad de voormotor direct iets bij schakelt maar je merkt het wel. De ECO stand is helemaal niet te doen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Dartlink schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 08:22:
[...]

Klopt bij een AWD schakelt 1 motor af in ECO/normal stand (mits je niet hard op de gaspedaal trapt).
Maar dit is juist wel altijd de voorste motor (de achterste werkt altijd).
Dus het issue bij de GT is precies andersom.

In SPORT modus zijn ze altijd beide aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
  • Laatst online: 17-09 15:51
Mister_XE schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 08:08:

Wat zijn dan precies je symptomen? Ik moet bekennen dat ik meestal vind dat hij heel snel uitbreekt bij bochtenwerk. Het lijkt of er minder grip is achteraan. Mijn Audi Quattro doet dat een stuk beter, maar het kan natuurlijk ook aan de hoeveelheid PK's liggen die de bandjes dienen te verwerken.

Ik heb verder nog niet echt iets abnormaal gemerkt. Ik rijd wel meestal in sport modus omdat ik dan de gas respons beter vind. In Eco lijkt het alsof je de stroompedaal half moet induwen voor er respons is. Ik had liever een even snelle respons in alle modes gehad maar enkel een verschil in vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Bogey555 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 09:03:
[...]

Wat zijn dan precies je symptomen? Ik moet bekennen dat ik meestal vind dat hij heel snel uitbreekt bij bochtenwerk. Het lijkt of er minder grip is achteraan. Mijn Audi Quattro doet dat een stuk beter, maar het kan natuurlijk ook aan de hoeveelheid PK's liggen die de bandjes dienen te verwerken.

Ik heb verder nog niet echt iets abnormaal gemerkt. Ik rijd wel meestal in sport modus omdat ik dan de gas respons beter vind. In Eco lijkt het alsof je de stroompedaal half moet induwen voor er respons is. Ik had liever een even snelle respons in alle modes gehad maar enkel een verschil in vermogen.
Dan moet dit apparaat achterin jouw gaspedaal klikken. Dan kun je de respons zelf regelen in elke stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
  • Laatst online: 08:10
[...]

Wat zijn dan precies je symptomen? Ik moet bekennen dat ik meestal vind dat hij heel snel uitbreekt bij bochtenwerk. Het lijkt of er minder grip is achteraan.
Dat uitbreken doet de plus al met zn 'schamele' 229 pk. Het direct beschikbare koppel in combinatie met achterwielaandrijving zal hier de oorzaak zijn. Tractioncontrol grijpt dan wel in maar hij stapt al wel iets opzij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
De Ideale Man schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 09:24:
[...]

Dan moet dit apparaat achterin jouw gaspedaal klikken. Dan kun je de respons zelf regelen in elke stand.

[YouTube: INSTANT Throttle Response for my Kia EV6! 😎 ShiftPower USA Install and Review]
Ziet er wel iets leuk uit maar ik hou het bij sport mode dat doet hetzelfde en het mindere bereik daar heb ik geen probleem mee :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bogey555
xxander968 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 09:41:
[...]

Dat uitbreken doet de plus al met zn 'schamele' 229 pk. Het direct beschikbare koppel in combinatie met achterwielaandrijving zal hier de oorzaak zijn. Tractioncontrol grijpt dan wel in maar hij stapt al wel iets opzij.
Met een RWD zou ik dat gedrag ook wel verwachten en misschien zelfs regelmatig willen. Vandaar ook de drift mode op de GT maar in sport mode met tractie op 4 wielen verwacht ik toch minder uitbreken. Ik denk dat de combinatie tussen teveel pk met teveel gewicht wel wat nefast is. De quattro is een pak lichter met minder PK dus misschien iets beter onder controle te houden.
Nochtans eerder deze week bij een stoplichtsprintje in GT mode (zonder tractiecontrole) deed de auto het voortreffelijk. Hij brak achteraan totaal uit en hij ging bijna volledig dwars. Eerst aan 1 kant en dan bij tegensturen volledig naar de andere kant maar ik kreeg hem wel zonder problemen volledig onder controle dus er zat dan genoeg tractie op de voorwielen. De voorzijde bleef perfect de goeie richting houden enkel de achterkant brak volledig uit. :o

In het vervolg zal ik toch iets beter opletten dat het echt kurkdroog ligt vooraleer ik "volle gas op de lolly" zet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_XE
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K7cEnCv7c2qxUjMeWAJxFXkfnzg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LycY2gNuA08RzajKQMNSzLgw.jpg?f=fotoalbum_large

Dit gebeurd er letterlijk bij vol gas, in ECO, Normal, Sport en GT mode. Het was een hele mooie zonnige dag met een droog wegdek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
Mister_XE schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 11:08:
[...]

[Afbeelding]

Dit gebeurd er letterlijk bij vol gas, in ECO, Normal, Sport en GT mode. Het was een hele mooie zonnige dag met een droog wegdek :)
mmm daar ga ik straks eens op letten. Ik ben er bijna zeker van dat bij mij die curves gelijklopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mister_XE
Bogey555 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 11:30:
[...]

mmm daar ga ik straks eens op letten. Ik ben er bijna zeker van dat bij mij die curves gelijklopen.
Klopt, het gaat vaak 30 a 40KM goed en dan treed dit issue op. Het maakt dan niet uit in welke mode ik rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Master
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-09 18:41
[...]

[Afbeelding]

Probeer is te spelen met de iPedal terug te draaien naar niveau 0-3. Ik heb zelf gemerkt dat in de AWD iPedal beide motoren altijd geschakeld zijn, maar bij 0-3 regen gaat de voor motor uit bij bepaalde snelheid of lage optrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Mad_Master schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 12:53:
[...]

Probeer is te spelen met de iPedal terug te draaien naar niveau 0-3. Ik heb zelf gemerkt dat in de AWD iPedal beide motoren altijd geschakeld zijn, maar bij 0-3 regen gaat de voor motor uit bij bepaalde snelheid of lage optrek.
klopt ze zijn beide aan aangezien dit meer regeneratie oplevert en je ook harder remt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
[...]

[Afbeelding]

Zou het niet zo zijn dat het plaatje het verkeerd weergeeft?
Dus het vermogen van de achterwielen op het scherm bij de voorwielen (en andersom)?

Of merk je ook echt meer vermogen op de voorwielen (wielspin en zo)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_XE
Mad_Master schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 12:53:
[...]

Misschien handig dat ik dat er initieel had bijgezet ;) Zowel de niveaus 0-3 als auto geven ook allemaal hetzelfde resultaat. De auto remt ook heel raar af, niet zo als het zou moeten zeg maar, maar om dit te omschrijven is ook lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_XE
stimpyrulez schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 13:31:
[...]

Dus het vermogen van de achterwielen op het scherm bij de voorwielen (en andersom)?

Nee, je merkt echt dat de achterkant niets doet. Dus wat je ziet op het plaatje is ook letterlijk zo. Als je wegtrekt dan spinnen inderdaad alleen de voorwielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 22-02-2024
Phusebox schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 04:38:
[...]

Auto aanzetten, dan auto uitzetten en meteen daarna de hendel voor de naar je toe trekken (sproei stand) omlaag drukken en even vasthouden.
Dank je Phusebox!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
De Ideale Man schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 09:24:
[...]

[YouTube: INSTANT Throttle Response for my Kia EV6! 😎 ShiftPower USA Install and Review]
Hoe krijgt hij carscanner zo op zijn scherm? #jaloers!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Poeh, de lak van de EV6 is wel erg slecht hoor. De dealer heeft hem vandaag door de wasstraat gehaald en er zitten nu zelfs diepe krassen in de lak. Je kunt ze gewoon voelen. Sowieso heeft de EV6 nu al veel meer gebruikerssporen na ruim een half jaar dan mijn vorige auto (Polo) na 4 jaar had. Plekjes in de deuren waar de lak mist, krassen rond de grepen en raamstijlen, achterbumper vol krassen, plekken waar de vogelpoep "ingebrand" is.. dit wordt een gevalletje leasemaatschappij op de hoogte stellen en hopen dat ze mij niet aansprakelijk stellen ervoor ben ik bang.

Morgen sowieso de dealer bellen want de reparatie waar hij voor heen ging is mislukt. De headunit is vervangen maar nog altijd horen mensen het tikkende geluid als ik ze vanuit de auto bel. Dus nu is daarvoor alles al een paar keer geüpdatet, de versterker vervangen, de headunit vervangen.. ze krijgen het maar niet goed. USB-poort is ook vervangen dus eens kijken of de problemen met CarPlay en Android Auto nu wel verholpen zijn. En dan is er ook nog het trillen als je de gewone remmen gebruikt. Ondanks dat ik regelmatig de remmen schoonmaak d.m.v. standje 0 en op snelheid een aantal keer flink remmen blijft hij dat doen. Dealer kon het niet reproduceren zeiden ze (maar dat konden ze me het tikken met bellen en de CarPlay issues eerst ook niet) maar ik voel het toch duidelijk. Zeker op de snelweg.

Al met al voelt het toch alsof Kia de brief al had verstuurd voordat ze de puntjes op de i hadden gezet. Nog nooit zoveel problemen met een auto gehad.

Toch even eindigen met een positieve noot: de zomerbanden zitten er weer onder en gelukkig heeft de vorige week door de dealer uitgevoerde update wel de problemen met i-pedal waarbij de auto willekeurig besloot niet te remmen bij gas los opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Phusebox schreef op maandag 24 april 2023 @ 17:01:
[...]

Het gaat om energy remaining bij 100%. Daar ben ik benieuwd naar.

Als je jouw waarde nu terug rekent naar 100% kom je wel erg laag uit. Maar dat is dus niet betrouwbaar om te doen.
@Phusebox bij deze. Vanochtend geschoten. 100% om 02:00. Genoeg tijd voor bms om erna onderhoud te doen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5jGc64cN8_UPN_aWmnMb8DKsVBY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/W4QThonrPnjJxKhakjZLsMcT.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BDVHuAmPP-9hIzpWk01tSFFpyPI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/b8Ucvnnp1hN8H92cVsXevlaw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-05 20:32

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

stimpyrulez schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 13:31:
[...]

Dat plaatje klopt wel, primair altijd de achterwielen en indien "nodig" vóór.
Vermoed dat @Mister_XE een kaduke motorregeling heeft, die bij koude start nog wel werkt maar na opwarmen uitvalt.

[ Voor 12% gewijzigd door JeJeBe op 03-05-2023 22:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

king_dude schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 20:39:
[...]

Hoe krijgt hij carscanner zo op zijn scherm? #jaloers!
met wéér een goodie ... YouTube: The BEST Way to Turn Your Car's Touchscreen Into a TABLET! 😀 CarlinK...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-09 15:12
ArjenIsM3 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 21:12:
Poeh, de lak van de EV6 is wel erg slecht hoor. De dealer heeft hem vandaag door de wasstraat gehaald en er zitten nu zelfs diepe krassen in de lak. Je kunt ze gewoon voelen. Sowieso heeft de EV6 nu al veel meer gebruikerssporen na ruim een half jaar dan mijn vorige auto (Polo) na 4 jaar had. Plekjes in de deuren waar de lak mist, krassen rond de grepen en raamstijlen, achterbumper vol krassen, plekken waar de vogelpoep "ingebrand" is.. dit wordt een gevalletje leasemaatschappij op de hoogte stellen en hopen dat ze mij niet aansprakelijk stellen ervoor ben ik bang.

Morgen sowieso de dealer bellen want de reparatie waar hij voor heen ging is mislukt. De headunit is vervangen maar nog altijd horen mensen het tikkende geluid als ik ze vanuit de auto bel. Dus nu is daarvoor alles al een paar keer geüpdatet, de versterker vervangen, de headunit vervangen.. ze krijgen het maar niet goed. USB-poort is ook vervangen dus eens kijken of de problemen met CarPlay en Android Auto nu wel verholpen zijn. En dan is er ook nog het trillen als je de gewone remmen gebruikt. Ondanks dat ik regelmatig de remmen schoonmaak d.m.v. standje 0 en op snelheid een aantal keer flink remmen blijft hij dat doen. Dealer kon het niet reproduceren zeiden ze (maar dat konden ze me het tikken met bellen en de CarPlay issues eerst ook niet) maar ik voel het toch duidelijk. Zeker op de snelweg.

Al met al voelt het toch alsof Kia de brief al had verstuurd voordat ze de puntjes op de i hadden gezet. Nog nooit zoveel problemen met een auto gehad.

Toch even eindigen met een positieve noot: de zomerbanden zitten er weer onder en gelukkig heeft de vorige week door de dealer uitgevoerde update wel de problemen met i-pedal waarbij de auto willekeurig besloot niet te remmen bij gas los opgelost.
Ben ik het met je eens. Gelukkig geen swirls maar de hele voorkant zit al wel vol met steenslag, mijn dakantenne waarvan op het puntje het lak er van af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
  • Laatst online: 18-09 16:29
Ben ik het met je eens. Gelukkig geen swirls maar de hele voorkant zit al wel vol met steenslag, mijn dakantenne waarvan op het puntje het lak er van af is.
Is een extra keramische coating aanbrengen een oplossing hiervoor denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Pharos1985 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 23:20:
[...]

Dat denk ik wel. Voor mij is dat nu te laat en bovendien is het een leaseauto dus doe je zo'n investering sowieso niet snel. Vind het vooral slecht van Kia. Nog nooit een auto met zulke slechte lak gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
  • Laatst online: 18-09 16:29
Bedankt voor je bericht.

Ik doe rond de 5jaar met mijn wagens en dan staan er na 5 jaar wel wat krasjes/gebruikersporen op en swirls, maar nooit echt extreem.
Maar na 5 jaar zie ik dat toch als 'afgeleefd', als ik dat dan nu hoor dat dat met een EV6 zich al na 6 maand voordoet... Wel een héél groot nadeel hiervan van KIA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bogey555
[...]

[Afbeelding]

Ik heb gisteren en deze morgen eens heel goed opgelet en bij mij is het net andersom. Ik heb altijd vermogen op de achterwielen en indien nodig komen de voorwielen erbij. Afhankelijk van de geselecteerde mode is dit sneller of trager. In eco en normaal enkel indien je flink "gas" geeft en in sport en GT vrij snel. Dus inderdaad het plaatje dat jij laat zien kan ik niet reproduceren en er is dus wel degelijk een probleem met je wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 18-09 19:36
Ik zou nooit toestaan dat de garage dealer mijn auto wast of door de wasstraat duwt.

Ik zal dit expliciet aangeven dat ik dit niet wil.
Ik heb hem nu 11 maanden en nog 0 keer bij de garage geweest. Iets meer dan 15k op de teller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 25-10-2024
[...]

Heb ik gedaan. Nog geen krasje of inbranding van vogelpoep.
Met deze coating is de wasstraat taboe. Dus de auto weer op het handje wassen met speciale shampoo.

EV6 58kWh Plus RWD MY:23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
R20141016 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 08:05:
Ik zou nooit toestaan dat de garage dealer mijn auto wast of door de wasstraat duwt.

Ik heb hem nu 11 maanden en nog 0 keer bij de garage geweest. Iets meer dan 15k op de teller.
Hier ook die instructie gegeven en op het scherm plak ik een post-it als reminder. Gaat tot nu toe goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

[...]

Ga ik wel laten doen. Ik laat eerst een schadegevalletje repareren, en vervolgens een knalharde coating er overheen na een polijstbeurt. Viel me eerst nog alles mee, maar de lak is echt boterzacht. Ik leg er bij de leasemaatschappij ook een klacht over neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
Vraagje:
Volgende week 30.000 beurt. Deze gaat €384 kosten. Is dat normaal?
Ook 3 updates en precon upgrade. ( Gratis)
Auto is van juni 2022. Ze wisselen ook de remvloeistof. Is verplicht ivm garantie remsysteem wordt gezegd. Ben ik het niet mee eens. Remvloeistof verouderd toch niet door aantal kilometers maar door ouderdom. (Hygroskopisch). Moet ik dat accepteren? Wat vinden jullie en wat betalen jullie voor de 30K beurt?
Inloggen bij 'mijn KIA' lukt nog steeds niet. Wil iemand eens kijken bij 'mijn KIA' welke prijs daar vermeld staat. b.v.d.

[ Voor 12% gewijzigd door Wiliyama op 04-05-2023 12:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• happy killer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:50
Wiliyama schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 10:00:
Vraagje:
Auto is van juni 2022. Ze wisselen ook de remvloeistof. Is verplicht ivm garantie remsysteem wordt gezegd. Ben ik het niet mee eens. Remvloeistof verouderd toch niet door aantal kilometers maar door ouderdom. (Hygroskopisch). Moet ik dat accepteren? Wat vinden jullie en wat betalen jullie voor de 30K beurt?
Er zouden toch vaste prijzen bekend moeten zijn voor onderhoud. Onze gaat eind deze maand naar de garage voor zijn 1 jarig carrosserie check. De beurt hoeft pas bij 30.000/2 jaar (9800KM nu gelopen) enkel voor garantie behoud moet je wel die check uitvoeren. Rondje lopen om de auto om te kijken of hij niet roest kost ook al € 60. Ze gingen dan wel gelijk de terugroep actie uitvoeren die nog gedaan moest worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leezer14
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-09 21:57
Leezer14 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 11:25:
[...]

Update: Zojuist de dealer gesproken. Verwachte levering is week 19. Dan moet de dealer hem er nog ergens tussen plannen :(
Finally! Het onderdeel is binnengekomen. Ze doen de reparatie tussendoor. Verwachting: Begin komende week de EV6 terug! 2 maanden duren wel lang op deze manier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaMenaz
R20141016 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 08:05:

Mijn huidige (VAG)-dealer vraagt altijd netjes om toestemming. Zo hoort het. De dichtstbijzijnde KIA hier in de buurt heeft geen wasvoorziening afaik.

Zou voor het overzicht trouwens handig zijn als mensen aangeven welke kleur ze hebben als er geklaagd wordt over ‘de lak’.

[ Voor 11% gewijzigd door DaMenaz op 04-05-2023 11:16 ]

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Wiliyama schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 10:00:
Vraagje:
Op mijn Kia staat dat de prijs ergens rond de 250 euro moet zitten en ze schermen met je weet vooraf wat je betaald.

Ik moet over een maand of twee. Dan ga ik dat meteen zeggen bij inleveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

DaMenaz schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:14:
[...]

Mijn huidige (VAG)-dealer vraagt altijd netjes om toestemming. Zo hoort het. De dichtstbijzijnde KIA hier in de buurt heeft geen wasvoorziening afaik.

Zou voor het overzicht trouwens handig zijn als mensen aangeven welke kleur ze hebben als er geklaagd wordt over ‘de lak’.
Deed mijn VAG dealer ook.
De KIA dealer doet het met de beste, zuivere bedoelingen maar doen er meer kwaad dan goed mee helaas. Mijn matte EV6 had opeens een vieze vette waslaag erop zitten. Duurde weken voordat die er weer afgeregend was :-(
Voor de matte exemplaren wel een beetje domme actie, er is notabene een TSB over die lak: niet in de wasstraat. Maar ja, weet die wasknecht dat ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 11:57
In de VS is nu een nieuwe update beschikbaar waarin ook de routeplanning met laadpunten is opgenomen. Benieuwd wanneer de EU versie komt. Weet iemand hoe lang het bij de december update duurde?

Xbox Live: Chevalric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
Phusebox schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:37:
[...]

Op mijn Kia staat dat de prijs ergens rond de 250 euro moet zitten en ze schermen met je weet vooraf wat je betaald.

Ja daar had ik willen kijken. Helaas lukt het tot nu toe nog niet om in te loggen op 'mijn Kia '. Ook bij eventueel nieuw wachtwoord aanvragen krijg ik geen email.
Inderdaad ging ik ook uit van ongeveer 220-250€. Meen dat ooit ergens gelezen te hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Wiliyama op 04-05-2023 11:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
Phusebox schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:37:
[...]

Heb toevallig mijn factuur hier nog liggen van de 30K beurt:

prijzen zijn dan nog ex btw:
kleine beurt: 209.92 (254 incl.)
interieurfilter: 56.38 (68.22 incl)
remvloeistof: 51,47 (62.23 incl)

totaal is dan: 384.45 incl.

klopt precies >:)

Tja.. persoonlijk had ik verwacht dat het filter en remvloeistof er wel bij in zouden zitten bij de 254 euro.

Maar ja, vind het opzich wel weer meevallen de 384 euro per 30K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Chevalric schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:47:
In de VS is nu een nieuwe update beschikbaar waarin ook de routeplanning met laadpunten is opgenomen. Benieuwd wanneer de EU versie komt. Weet iemand hoe lang het bij de december update duurde?
dan zal europa denk ik ook wel redelijk snel volgen...
Zou mooi zijn voor de zomervakantie straks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
stimpyrulez schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:58:
[...]

Tja.. persoonlijk had ik verwacht dat het filter en remvloeistof er wel bij in zouden zitten bij de 254 euro.

Ik vind het maar duur. Nog nooit betaald bij kleine beurt, zelfs een BMW niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Overstag
stimpyrulez schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 12:02:
[...]

dan zal europa denk ik ook wel redelijk snel volgen...
Zou mooi zijn voor de zomervakantie straks
Kreeg gisteren een bericht op mijn EV scherm dat er een nieuwe navigatie update was. Ik hem nog niet gedownload.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZiggyLippens
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16-07 15:53
Net telefoon gehad uit het niets dat mijn ev6 Earth deep forest green kan worden opgehaald volgende week, verwachte leverdatum was normaal eind november 2023.
Besteld in augustus 2022 in België

Is dit normaal dat er geen contact is wanneer er een productiedatum is?
Moet namelijk mij nu haasten om alle voorbereidingen te doen voor opladen enzovoort…

Welke kaarten raden jullie aan voor te nemen?
Met of zonder abonnement?

Een snelcursus tips zou enorm geapprecieerd zijn op dit moment haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 00:35
Overstag schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 12:14:
[...]

Kreeg gisteren een bericht op mijn EV scherm dat er een nieuwe navigatie update was. Ik hem nog niet gedownload.
In Navigation Updater nog de versie van 07-12-2022.
Spannend, in juni op vakantie met hopelijk een nieuwe versie.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emtrix
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 20:56
Afgelopen week met de EV6 en caravan naar Luxemburg op vakantie geweest. Een echt succes kan ik het helaas niet noemen. Auto stond thuis aan de laadpaal, caravan aangekoppeld, bagage ingeladen, kids aan boord en ik wil de laadkabel loskoppelen, nada. Auto geprobeerd te starten, afsluiten, zo dood als een pier. Kia gebeld voor de pechhulp en ondertussen met startkabels de 12V accu van de caravan aangekoppeld, maar dat had ook niet het gewenste resultaat. De auto begon wel via de Kia app notificaties te sturen dat de auto niet op slot zat, nuttig maar op het moment zelf vooral frustrerend :(. Starten of bijvoorbeeld de laadkabel ontgrendelen zat er niet in. Blijkbaar kun je dus zelfs als je aan de laadpaal staat een lege 12V batterij hebben 8)7

Met de jumpstarter van de pechhulp uiteindelijk de auto weer aan de praat gekregen. Volgens de pechdienst zou mogelijk de caravan de 12V batterij leeg getrokken hebben. Vond het een vaag verhaal want eerder nooit problemen mee gehad. Enfin, uiteindelijk ruim 2 uur later dan gepland vertrokken...

De dag erna op de camping wederom exact hetzelfde gezeik :(. De caravan had ik bewust na aankomst afgekoppeld. Wederom Kia gebeld, pechhulp weer langs geweest en met de jumpstarter weer aan de praat gekregen. Ter plekke meteen naar de lokale Kia dealer gereden, de Nederlandse dealer erbij betrokken en na heel veel gezeur uiteindelijk een nieuwe 12V accu gekregen. Heeft me wel vrijwel een volledige vakantiedag gekost om dat uiteindelijk voor elkaar te krijgen. Sindsdien geen issues meer gezien, maar het toch al niet hoge vertrouwen in de auto heeft een flinke deuk opgelopen.. ;(

Jeej alweer een Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
ZiggyLippens schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 12:20:
Net telefoon gehad uit het niets dat mijn ev6 Earth deep forest green kan worden opgehaald volgende week, verwachte leverdatum was normaal eind november 2023.
Besteld in augustus 2022 in België

Is dit normaal dat er geen contact is wanneer er een productiedatum is?
Moet namelijk mij nu haasten om alle voorbereidingen te doen voor opladen enzovoort…

Welke kaarten raden jullie aan voor te nemen?
Met of zonder abonnement?

Een snelcursus tips zou enorm geapprecieerd zijn op dit moment haha!
Dat is mooi nieuws! Niet om de vraag hier af te kappen, maar er zijn specifieke topics over laadpassen etc op Tweakers. Daar heb ik me ook ingelezen (al is de nood minder hoog met een eigen laadpaal en een laadpas van MTC).

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1962
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18-09 22:04
Chevalric schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:47:
Ik zag het ook hopelijk komt die heel snel >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Phusebox schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 12:04:
[...]

Ik vind het maar duur. Nog nooit betaald bij kleine beurt, zelfs een BMW niet.
mmm, deed bij BMW alleen maar 30K beurtjes voor mijn 5 serie toen.
Maar die waren nooit minder dan € 400,-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiliyama
stimpyrulez schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:58:
[...]

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Overstag schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 12:14:
[...]

Weet je zeker dat het niet die scherts enquete was, die je dan via een QR op je telefoon moest invullen ?
Hier nog niks te bekennen hoor: https://update.kia.com/EU/NL/updateNoticeList

[ Voor 11% gewijzigd door JeJeBe op 04-05-2023 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
JeJeBe schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 15:34:
[...]

Weet je zeker dat dat niet die scherts enquete was, die je dan via een QR op telefoon moest invullen ?
Die was er ook en daarnaast stond de melding voor de navigatie update.
Enquête niet gedaan, en als ik momentje heb kijk ik of er inderdaad een update is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
JeJeBe schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 15:34:
[...]

Weet je zeker dat het niet die scherts enquete was, die je dan via een QR op je telefoon moest invullen ?
Hier nog niks te bekennen hoor: https://update.kia.com/EU/NL/updateNoticeList
Als je als land USA selecteert zie je hem wel.

https://update.kia.com/US/EN/updateNoticeView/lF1boL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Overstag schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 15:39:
[...]

Die was er ook en daarnaast stond de melding voor de navigatie update.
Enquête niet gedaan, en als ik momentje heb kijk ik of er inderdaad een update is.
Die had ik dinsdag ook toen ik weg ging bij de dealer.
Er was alleen geen qr code te bekennen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

stimpyrulez schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 16:49:
[...]

Die had ik dinsdag ook toen ik weg ging bij de dealer.
Er was alleen geen qr code te bekennen...
Je hebt gelukkig helemaal niks gemist Een stel stomme, eenzijdige vragen over hoe geweldig de in-nav snelheidsmeldingen zijn en hoe veilig je je daardoor voelt 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Pagina: 1 ... 280 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic