Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorki
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-01 16:11

Zorki

pffffft

Franciesco schreef op maandag 24 april 2023 @ 19:24:
[...]

250kW :)
Maar meestal zijn de Ionity’s 350kW.
Ok, 8 keer Ionity in Duitsland en Oostenrijk gebruikt, nooit boven de 250Kw uitgekomen. Is ook snel zat, anders niet eens tijd voor een bakkie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:52
Zorki schreef op maandag 24 april 2023 @ 20:23:
[...]

Ok, 8 keer Ionity in Duitsland en Oostenrijk gebruikt, nooit boven de 250Kw uitgekomen. Is ook snel zat, anders niet eens tijd voor een bakkie _/-\o_
De auto kan ook niet meer dan 235 kW...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canby
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 21-10 12:42
Is het laden bij Lidl in Frankrijk gratis? Ik lees tegenstrijdige verhalen over...
Is het niet gratis, dan met welke pas is het best?

Blijkbaar, toch een verkeerde topic 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Canby op 24-04-2023 22:28 ]

EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:58
Phusebox schreef op maandag 24 april 2023 @ 20:29:
[...]

En ik krijg weleens de indruk dat niet iedereen zich beseft wat een gigantisch opgenomen vermogen dat al wel niet is. Genoeg om een heel huizenblok van energie te voorzien. En op een paar decimeter daarboven zit je rustig je bakkie te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
marcel3 schreef op maandag 24 april 2023 @ 22:35:
[...]

En ik krijg weleens de indruk dat niet iedereen zich beseft wat een gigantisch opgenomen vermogen dat al wel niet is. Genoeg om een heel huizenblok van energie te voorzien. En op een paar decimeter daarboven zit je rustig je bakkie te doen.
‘To boldly go where no man has gone before’ 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
marcel3 schreef op maandag 24 april 2023 @ 22:35:
[...]

Ik heb een keer ervaren, omdat ik er bij ben gebleven met snelladen, hoeveel warmte er ook vrijkomt. Er kwam echt hete lucht met een redelijke snelheid onder de auto vandaan alsof er een aantal föhns onder de auto op de hoogste stand stonden te blazen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 24-10 13:51
Phusebox schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 05:55:
[...]

Ik heb een keer ervaren, omdat ik er bij ben gebleven met snelladen, hoeveel warmte er ook vrijkomt. Er kwam echt hete lucht met een redelijke snelheid onder de auto vandaan alsof er een aantal föhns onder de auto op de hoogste stand stonden te blazen.
Niet voor niets is de batterij koelvloeistof gekoelt, en het is ervoor gebouwd.

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 19:12
Phusebox schreef op maandag 24 april 2023 @ 20:29:
[...]

Ik heb al meerdere keren net onder de 240kW gezeten en de hoogste waarde tot nu toe was 241kW (bij Ionity).
Volgens de Kia specs is 240kW de max, maar dat zal in de batterij zijn, dus het Ionity scherm zal dan iets meer moeten tonen. Meestal zit ik niet in de auto als ik de auto laad, maar in het dashboard heb ik iig al eens 236kW gezien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fiwi0h57upER4w88jzO9ZGVuKKk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BVNpkBiliXxdwv144ONoQHxu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 19:12
Maar goed, of het nou 235 of 240kW is, laden kan snel met de EV6. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatGuy2303
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:48
Hoogste wat ik met mijn 58kw heb gezien tot nu toe (bij ionity) is 115kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
ThatGuy2303 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 09:50:
Hoogste wat ik met mijn 58kw heb gezien tot nu toe (bij ionity) is 115kW
Bij de 58kW is het maximale laadvermogen 180kW.

NL, ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-10 11:52
ik heb bij mijn 58kwh 173 al gezien.

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-10 09:14

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Ik heb met mijn 77kwh nog nooit boven de 120kW gezien..
NIet bij Ionity,Fastned of welke dan ook..
en -10 of +32...allemaal geen verschil..

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Canby
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 21-10 12:42
DaMenaz schreef op maandag 24 april 2023 @ 17:27:
Ben nu aan de Côte de Azur. Je valt hier met een EV6 meer op dan met een Ferrari. Laadplekken zat trouwens. O, en de diesel is teringduur. 🤪
En sommige denken dat geen Kia, maar KN is... :)

EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PNa
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 13-10-2023

PNa

Franciesco schreef op maandag 24 april 2023 @ 19:20:
[...]

Volgens mij is dat een tijdje terug gewijzigd en zijn de prijzen in Frankrijk ook per kWh. Alleen Finland is nog per minuut als ik me niet vergis,
Ik ben vorige week net terug uit Frankrijk. Zal het jullie melden als de afrekening binnen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:58
Gister ook weer een bijzondere ervaring met de EV6 gehad. Mijn vrouw klaagde toen ze thuiskwam dat ipedal niet goed werkte. Moest toch nog even naar de bouwmarkt dus direct maar ingestapt. Bleek dat hij soms wel maar soms niet ging regenereren terwijl hij wel op ipedal stond met ongeveer 88% accu. Dus als je je voet van het pedaal haalde ging hij soms gewoon remmen maar soms ging hij door alsof hij op stand 0 stond. Erg gevaarlijk natuurlijk dus direct naar de dealer gereden die gelukkig op hetzelfde industrieterrein zit. Die heeft hem uitgelezen maar kon niets vinden. Stond wel een update voor het desbetreffende systeem open dus die hebben ze maar uitgevoerd en sindsdien lijkt het weer in orde. Dit kan natuurlijk levensgevaarlijk zijn. Geeft niet veel vertrouwen in ieder geval..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelPhil
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 26-10 20:34
ArjenIsM3 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 12:47:
Gister ook weer een bijzondere ervaring met de EV6 gehad. Mijn vrouw klaagde toen ze thuiskwam dat ipedal niet goed werkte. Moest toch nog even naar de bouwmarkt dus direct maar ingestapt. Bleek dat hij soms wel maar soms niet ging regenereren terwijl hij wel op ipedal stond met ongeveer 88% accu. Dus als je je voet van het pedaal haalde ging hij soms gewoon remmen maar soms ging hij door alsof hij op stand 0 stond. Erg gevaarlijk natuurlijk dus direct naar de dealer gereden die gelukkig op hetzelfde industrieterrein zit. Die heeft hem uitgelezen maar kon niets vinden. Stond wel een update voor het desbetreffende systeem open dus die hebben ze maar uitgevoerd en sindsdien lijkt het weer in orde. Dit kan natuurlijk levensgevaarlijk zijn. Geeft niet veel vertrouwen in ieder geval..
Is dat geen automatische optie van de EV6 om te voorkomen dat de remschijven gaan roesten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:58
BelPhil schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 13:32:
[...]

Is dat geen automatische optie van de EV6 om te voorkomen dat de remschijven gaan roesten?
Mag toch hopen van niet. De auto gaf geen enkele melding en ik heb dit in het halfjaar en ruim 21dkm nog niet eerder meegemaakt. Bovendien deed hij het 50/50 als je het gas losliet en soms ging hij na een seconde of twee cruisen a la standje 0 ineens toch regenereren. De dealer vond het ook maar vreemd en gevaarlijk dus hopelijk komt dit probleem niet terug.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-10 09:40
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcdJ
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 02-09 19:39
Vandaag weer de melding 'controleer elektrisch systeem wagen'. Met moeite een plekje bij de dealer kunnen krijgen voor morgen. Zelf heen gereden deze keer. Mocht er blijkbaar wel een paar dagen mee doorrijden maar kreeg toch hardnekkige meldingen bij starten. En de handleiding is er ook vrij duidelijk over...

Benieuwd wat het is, vorige keer was het de klep voor onder de grille die niet open wilde.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q1G568dbLVnxY1n08X3okTIL-ng=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RRj07WbdsPIlv2Tv4bM26XAj.jpg?f=fotoalbum_large
MarcdJ schreef op zondag 8 januari 2023 @ 15:30:
[...] Achterstallige update mbt deze storing: de auto bleef ook later in de ochtend dezelfde melding geven. De melding had ik ook in de handleiding terug gevonden.
Dealer gebeld, die adviseerde om er niet mee te rijden. Auto is door de KIA pechhulp [lokale sleepdienst] naar de garage gebracht. Daar is de storing uitgelezen, maar was de melding al weg. 8)7
Bleek de kantelklep onder de 'grille' bij de sensorplaat voor de luchtinlaat / koeling van de accu die (even) niet open ging. Omdat de storing al weg was bij de garage hebben ze verder niets meer kunnen repareren of zo. Kon dezelfde dag al weer mee terug. ;)
Een volgende keer weer gewoon bellen was het advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Ik woon in Den Bosch, mijn Granny mag je zo gebruiken!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:00
MarcdJ schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 19:36:
Vandaag weer de melding 'controleer elektrisch systeem wagen'. Met moeite een plekje bij de dealer kunnen krijgen voor morgen. Zelf heen gereden deze keer. Mocht er blijkbaar wel een paar dagen mee doorrijden maar kreeg toch hardnekkige meldingen bij starten. En de handleiding is er ook vrij duidelijk over...

Benieuwd wat het is, vorige keer was het de klep voor onder de grille die niet open wilde.

[Afbeelding]

[...]
Ik zou het wel zwart op wit willen hebben dat de dealer aangeeft er mee door te kunnen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcdJ
Loei123 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 20:44:
[...]

Ik zou het wel zwart op wit willen hebben dat de dealer aangeeft er mee door te kunnen rijden.
Ha, ik ook. Daarom ben ik meteen naar de dealer gegaan. Paar km's durfde ik wel aan. Vorige keer is ie inderdaad opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Die van mij kun je ook gebruiken, zie PM.

NL, ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoutski
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:25
Voor de gene die nog een carlinkit zoeken voor wireless carplay of andriod auto.
https://nl.pepper.com/aan...t-light-in-the-box-275119 nu scherp geprijsd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-10 09:14

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

De mijne mag je zo lenen hoor...
Ik woon in Amsterdam

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leezer14
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-10 17:07
stoutski schreef op woensdag 26 april 2023 @ 10:08:
Voor de gene die nog een carlinkit zoeken voor wireless carplay of andriod auto.
https://nl.pepper.com/aan...t-light-in-the-box-275119 nu scherp geprijsd.
Een tijdje geleden getest (iPhone 13 pro) en was niet vooruit te branden. Navigatie (Google Maps + Waze) liepen zeker 20 sec achter. Aan de kabel werkt CarPlay als een zonnetje. Iemand wel goede ervaringen met deze kit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoutski
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:25
Leezer14 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 11:16:
[...]

Een tijdje geleden getest (iPhone 13 pro) en was niet vooruit te branden. Navigatie (Google Maps + Waze) liepen zeker 20 sec achter. Aan de kabel werkt CarPlay als een zonnetje. Iemand wel goede ervaringen met deze kit?
Heb je hem ook met WiFi verbonden en dan met een browser op je telefoon naar 192.168.50.2 en daarna op upgrade het kan zijn dat je meerdere upgrades moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Wij kunnen hem missen die periode en wonen niet ver weg. Stuur maar een DM.

[ Voor 20% gewijzigd door FirePuma142 op 28-04-2023 14:11 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leezer14
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-10 17:07
stoutski schreef op woensdag 26 april 2023 @ 11:22:
[...]

Heb je hem ook met WiFi verbonden en dan met een browser op je telefoon naar 192.168.50.2 en daarna op upgrade het kan zijn dat je meerdere upgrades moet doen.
Zeker, helaas zonder verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-05 20:32

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

BelPhil schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 13:32:
[...]

:? dan remt tie toch ook ... op de remschijven 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 13-10 10:15
Zelf heb na een maand wachten of zo gesteld dat ze gewoon een kabel op internet bestellen als ze niet in staat zijn die via Kia op tijd voor de vakantie in huis te hebben. We hebben het hier over een onderdeeltje van een paar honderd euro en een aankoop van €60000.
Hebben ze toen gedaan. Nix geen juridische toestanden. Daar is volgens mij niemand bij gebaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ejarie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-08 14:23
Leezer14 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 11:16:
[...]

Ik gebruik de Carlinkit 4 nu 2 maanden (met Iphone 11 pro) en heb echt geen problemen kunnen ontdekken. Navigatie werkt goed zonder vertraging , bellen is goed, Spotify werkt goed en vlot. Verbinding is na 10 seconden een feit en daarna stabiel. De initiele setup was ook eenvoudig te doen als je de beknopte instructie volgt. Kortom wat mij betreft een aanrader! Deze prijs is zeker scherp, kost bij Amazon ongeveer het dubbele dus volgens mij goede deal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DigiK-oz
king_dude schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 20:04:
[...]

Ik woon in Den Bosch, mijn Granny mag je zo gebruiken!
Solarman schreef op woensdag 26 april 2023 @ 07:22:
[...]

Die van mij kun je ook gebruiken, zie PM.
--HOOLIE-- schreef op woensdag 26 april 2023 @ 10:12:
[...]

De mijne mag je zo lenen hoor...
Ik woon in Amsterdam
FirePuma142 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 11:49:
[...]

Wij kunnen hem missen die periode en wonen niet ver weg. Stuur maar een DM. Leidschendam overigens, dus vlak bij Zoetermeer.
Dank voor de aanbiedingen guys, blij mee. Gezien de afstand zal ik kontakt opnemen met @FirePuma142 . Maar dank aan allen! _/-\o_

Klaine update : na ontvangst van de ingebrekestelling heeft de vestigingsmanager kontakt met me opgenomen (alle vorige pogingen kreeg ik die niet te spreken, was niet aanwezig etc). Zijn reactie, basically : de kabels zijn onderweg, kunt U nog even geduld hebben? Mijn antwoord : ik heb 10 maanden geduld geehad, lijkt me wel genoeg :F

Whatever

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DigiK-oz
Wiliyama schreef op woensdag 26 april 2023 @ 14:13:
[...]

Zelf heb na een maand wachten of zo gesteld dat ze gewoon een kabel op internet bestellen als ze niet in staat zijn die via Kia op tijd voor de vakantie in huis te hebben. We hebben het hier over een onderdeeltje van een paar honderd euro en een aankoop van €60000.
Hebben ze toen gedaan. Nix geen juridische toestanden. Daar is volgens mij niemand bij gebaat.
Heb ik ook al eens aangegeven. Of geef er eentje van een demo. No such luck. En nee, niemand is gebaat bij juridische stappen. Maar wat moet ik? Nog langer wachten? Extra kosten voor lief nemen? Als ik onverwacht naar buitenland ga, gokken dat ik de kabel niet nodig zal hebben?

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcdJ
Update: klepje onder de grille gaat niet open en moet worden vervangen. Is al in bestelling en zowaar over 2 dagen al binnen :D
Dinsdagmiddag gebracht, woensdag gecheckt, donderdag feestdag en vrijdag klaar. Da's beter dan 3 maanden wachten gelukkig.
MarcdJ schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 19:36:

[Afbeelding]

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalHombre
  • Laatst online: 18-10 11:11
Maandag zelf de dashcam gemonteerd, een Viofo A139Pro 2Ch. Dank zij de goede beschrijvingen en tips op dit eigenste forum tot een goed einde kunnen brengen. Waarvoor dank! Ik heb wel meteen een een batterypack (Cellink Neo6) geïnstalleerd, toch een beetje angst om de 12V van de EV6 leeg te trekken, dat ding heeft het al zo moeilijk ;-) Die batterij kon ik netjes tegen de vlakke onderkant van het handschoenkastje met wat kabelbinders monteren. Wel een zestal gaatjes in dat kastje natuurlijk. Mogelijk ga ik op termijn een wat nettere oplossing met de 3D printer maken.
Ik kan wel een tip geven voor de montage van de kofferklepcamera (is dat een woord?) zeker als je een wit plafond in de auto hebt: kleef wat schilderstape op het plafond in de buurt waar je met de kabel aan de slag gaat. Je moet namelijk de rubber van de achterklep losmaken en daaronder zit een kleverig zwart afdichtmiddel dat al snel aan je handen hangt én ook aan dat witte plafond. Hou dus voldoende keukenpapier en wasbenzine in de buurt om de handen zuiver te houden.

Bij de batterij was ook een set kabels met ook diverse maten zekeringhouders om stroom af te nemen van de zekering. Hier is het probleem dat je met een hamer de zekeringen in de losse houder moet kloppen, die krengen gaan er niet in! De houder op zich gaat dan wel met wat moeite in de zekeringkast van de EV6. Maar hier wil ik wel op zoek naar een andere zekeringhouder want als ooit die zekering vervangen moet worden, heb ik een bankschroef nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marc4547
Ik heb deze even besteld bij Ome Ali om live de 12 volt akku in de gaten te houden, en ik zie meteen de temperatuur binnen, heb hem op de vloer in de rechter 12 volt aansluiting zitten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/heK7FKsBI95AJEXQY05AnIVxfPU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tQ4leohs6mV9ixSiTTJAPC3g.jpg?f=fotoalbum_large[/URL]Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YMK6muPAS2xveUmHJz0gB5SpcG8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kdr9BV97L3zEajXsW3l4sSVc.jpg?f=user_large
Kost maar 8 euro met verzenden , ik had hem in een week binnen.

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsjohan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:41
Phusebox schreef op zondag 23 april 2023 @ 15:05:
[...]

Heb de auto nog eens tot 100% geladen.

Scherm zegt dan 100%, volgens Carscanner app is de accu 96,5% en totale energie beschikbaar is dan 72,0 kWh.

Heb een betrouwbare test gezien die 74,5 ongeveer aangeeft als nieuw uit de fabriek. Dus ongeveer 3% slijtage, na 11 maanden en 24.000 km.

Benieuwd wat de ervaring van anderen is?
Hier die van mij, 77kWh en tot 100% geladen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-BAitjNC_aPr_6UcyNDeRQ1NQ4Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GRYeyHfKGM1OILuu7juG9IAb.png?f=fotoalbum_large

Tot 16dkm SOH 100
1 wintersport trip verder (2dkm, alleen snelladers, met pre-conditionering) SOH 99,6
Inmiddels weer 3dkm verder en SOH 98,2. Hoop niet dat deze lijn zich voort zet... Als ik van jouw berekening uit ga tov nieuw 74,5 dan zou dat al 8% verlies zijn.

Opvallend vind ik dat mijn 'remaining energy' blijft steken op 68kWh. dat is wel aardig minder dan ik zou verwachten. Verder kloppen alle getallen aardig naar mijn idee, op enkele na die duidelijk onzin (of onbegrijpelijk) zijn zoals die 'minimum detoriation'. Alle temperaturen, voltages, bandenspanning, gaspedaal stand, stuuruitslag etcetera zijn allemaal logisch en lijken te kloppen.
Voor wat betreft het laden geeft Carscanner geeft bij mij aan:
  • Number of quick charging: 16
  • Number of standard charging: 75
ik kom zelf op 16 x DC en 86 keer AC dus heel veel scheelt het bij mij niet. Zou het kunnen zijn dat die aantallen gereset worden na een garagebezoek? Bij jou @Phusebox wijken die aantallen wel sterk af kennelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 23:45
ejarie schreef op woensdag 26 april 2023 @ 14:47:
[...]

Ik gebruik de Carlinkit 4 nu 2 maanden (met Iphone 11 pro) en heb echt geen problemen kunnen ontdekken. Navigatie werkt goed zonder vertraging , bellen is goed, Spotify werkt goed en vlot. Verbinding is na 10 seconden een feit en daarna stabiel. De initiele setup was ook eenvoudig te doen als je de beknopte instructie volgt. Kortom wat mij betreft een aanrader! Deze prijs is zeker scherp, kost bij Amazon ongeveer het dubbele dus volgens mij goede deal.
Hier ook geen problemen met de kit (op Android en Apple, waarbij Apple sneller is in de verbinding).
Wel soms wegvallende verbinding maar dat ligt vlgs mij aan de KIA-usb.
En mijn Android wordt behoorlijk warm tijdens de verbinding, maar dat is geen kit-issue.
Heb in 2022-dec € 58 betaald, dus nu een mooie deal.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
itsjohan schreef op woensdag 26 april 2023 @ 23:34:
[...]

Hier die van mij, 77kWh en tot 100% geladen:

[Afbeelding]

Tot 16dkm SOH 100
1 wintersport trip verder (2dkm, alleen snelladers, met pre-conditionering) SOH 99,6
Inmiddels weer 3dkm verder en SOH 98,2. Hoop niet dat deze lijn zich voort zet... Als ik van jouw berekening uit ga tov nieuw 74,5 dan zou dat al 8% verlies zijn.

Opvallend vind ik dat mijn 'remaining energy' blijft steken op 68kWh. dat is wel aardig minder dan ik zou verwachten. Verder kloppen alle getallen aardig naar mijn idee, op enkele na die duidelijk onzin (of onbegrijpelijk) zijn zoals die 'minimum detoriation'. Alle temperaturen, voltages, bandenspanning, gaspedaal stand, stuuruitslag etcetera zijn allemaal logisch en lijken te kloppen.
Voor wat betreft het laden geeft Carscanner geeft bij mij aan:
  • Number of quick charging: 16
  • Number of standard charging: 75
ik kom zelf op 16 x DC en 86 keer AC dus heel veel scheelt het bij mij niet. Zou het kunnen zijn dat die aantallen gereset worden na een garagebezoek? Bij jou @Phusebox wijken die aantallen wel sterk af kennelijk.
Als die SOH echt werkt en betrouwbaar is, zou het misschien kunnen zijn dat je maar 72 kWh beschikbaar hebt van de 77. Het blijft raar dat een fabrikant dat niet hoeft te communiceren wettelijk gezien wat de bruikbare capaciteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
DigiK-oz schreef op woensdag 26 april 2023 @ 16:10:
[...]

Heb ik ook al eens aangegeven. Of geef er eentje van een demo. No such luck. En nee, niemand is gebaat bij juridische stappen. Maar wat moet ik? Nog langer wachten? Extra kosten voor lief nemen? Als ik onverwacht naar buitenland ga, gokken dat ik de kabel niet nodig zal hebben?
Sorry, was geen kritiek op jou. Dit had van de dealer moeten komen. Dan was alles niet nodig geweest. Zeer slecht om zo met klanten om te gaan.
Fijn dat er zo veel hulp kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

DigiK-oz schreef op woensdag 26 april 2023 @ 16:06:

Kleine update : na ontvangst van de ingebrekestelling heeft de vestigingsmanager contact met me opgenomen (alle vorige pogingen kreeg ik die niet te spreken, was niet aanwezig etc). Zijn reactie, basicly : de kabels zijn onderweg, kunt U nog even geduld hebben? Mijn antwoord : ik heb 10 maanden geduld gehad, lijkt me wel genoeg :F
"zijn onderweg (want gisteren besteld)". Snapt dus echt niet dat na 10 maanden je niet moet aankomen met "kunt u nog even geduld hebben ? ". Wat een dropstengel |:(

Te triest dat je met ingebrekestellingen moet werken om er beweging in te krijgen, respect dat je dat gedaan hebt _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-10 07:58

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

DigitalHombre schreef op woensdag 26 april 2023 @ 20:19:
[...]
Hier is het probleem dat je met een hamer de zekeringen in de losse houder moet kloppen, die krengen gaan er niet in! De houder op zich gaat dan wel met wat moeite in de zekeringkast van de EV6. Maar hier wil ik wel op zoek naar een andere zekeringhouder want als ooit die zekering vervangen moet worden, heb ik een bankschroef nodig.
Ik had dat met de doorsteek zekeringen voor de Dashcam. Blijkbaar hebben die Kia zekeringen wat minder plastic op de botten. Ik heb hier en daar wat plastic/ rubber van de zekering gevijld. Daarna gingen ze er wel (met redelijk wat extra kracht) in.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
Ik heb in mijn aansteker binnen n de auto een combinatie van temperatuurmeter/voltmeter. En zie dat de 12volt accu erg laag blijft , met de accessoire stand van het contact is de accu maar 11,7 of 11,9 volt . Dat is te laag voor een standaard 12 volt accu, en tijdens het rijden krijgt het circuit 14,5 constant. Ik denk dus dat er maar weinig accu's op niveau blijven en er hoeft maar weinig te gebeuren, bv een periode de parkeerlichten aan en het is gebeurd met de 12 volt accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 20:05
marc4547 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 07:39:
Ik heb in mijn aansteker binnen n de auto een combinatie van temperatuurmeter/voltmeter. En zie dat de 12volt accu erg laag blijft , met de accessoire stand van het contact is de accu maar 11,7 of 11,9 volt . Dat is te laag voor een standaard 12 volt accu, en tijdens het rijden krijgt het circuit 14,5 constant. Ik denk dus dat er maar weinig accu's op niveau blijven en er hoeft maar weinig te gebeuren, bv een periode de parkeerlichten aan en het is gebeurd met de 12 volt accu.
Klopt. Het bijladen van de 12V is onregelmatig en onvoorspelbaar. Lijkt het.

Op dit moment blijft mijn 12V al dagen tussen 65% en 75%, ondanks lange ritten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q3wg-KEc51wMLLJRW-XexBbGN5M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IO585YNtLu6L0oc1GTYcuabQ.png?f=fotoalbum_large

Maar ik heb tijdje geleden, zie mijn eerdere post, ook gezien dat een 8u camper mode, nadat een accu ‘oranje’ waarschuwing gaf in de app, de 12V had bijgeladen (stukje). En nadat camper mode was uitgezet dit bijladen had doorgezet tot ongeveer 100%. Dit leek wel een soort van bijlaad-trigger.

Overigens lijkt het ook zo dat igv accu in een gevarenzone de Kia uit zichzelf net voldoende bijlaadt steeds.
Maar mijn auto heeft tot nu toe nog nooit langer dan 5 dagen stilgestaan.
Dit effect op de 12V gaan we binnenkort meemaken :)

Zelf heb ik een hard wired dual cam (parkeermodus met 12V threshold), een Ottocast en een actieve subwoofer (standby, alleen ‘aan’ bij auto aan) aangesloten. En binnenkort een 12V battery monitor logger, om nog beter de 12V uit te lezen.

[ Voor 19% gewijzigd door PrimaBB op 28-04-2023 08:08 ]

Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Master
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21-10 19:06
Bij mij zelf sinds ik mijn auto heb is mijn accu in Kia Connect bijna bijna 1 maand op Rood en spontaan was die een keertje op Oranje. Ik heb afgelopen woensdag pas mijn actieve subwoofer aangesloten dus het zou dat niet kunnen zijn.

Ik moet denk ik ook maar gaan meten hoe dat zit. Ik rij zelf niet hele lange ritten maar dat zou niet uit mogen maken op een gloednieuwe auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
Mad_Master schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 08:12:
Bij mij zelf sinds ik mijn auto heb is mijn accu in Kia Connect bijna bijna 1 maand op Rood en spontaan was die een keertje op Oranje. Ik heb afgelopen woensdag pas mijn actieve subwoofer aangesloten dus het zou dat niet kunnen zijn.

Ik moet denk ik ook maar gaan meten hoe dat zit. Ik rij zelf niet hele lange ritten maar dat zou niet uit mogen maken op een gloednieuwe auto.
Dat jouw 12V in 'rood' raakt, zonder dat er 'iets' extra aangesloten is, lijkt me niet ok.
Misschien kan lang stilstaan nog een oorzaak zijn.

Mijn 12V wordt bij stilstand permanent belast met de cams. Dat verklaart (denk ik) dat bij mij in ongeveer 2-3 dagen de voltage threshold wordt bereikt en de cams uitgaan.
De 12V is dan ongeveer 65%.
Staat de auto nog iets langer stil, dan zakt de 12V bij mij tot rond de 60%.
Dit vind ik allemaal nog best logisch.

Minder logisch is het niet/onvoldoende bijladen.
Bug in BMS van 12V?

Voor een lithium batterij is een SoC van 60% prima.
Ik heb geen verstand van loodaccu's, maar mij is altijd verteld dat deze niet te lang 'te leeg' mogen zijn. De kwaliteit gaat dan snel achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Vorig jaar zomer meerdere keren gehad dat ik gehele dag de knipperlichten aan (lees:+6 uur) had, geen enkel probleem ervaren.
Denk dus dat de techniek slim genoeg is om hiermee om te gaan, ook al is deze soms niet te snappen. Ik zou je er niet al te druk om maken en de techniek zijn werk laten doen.

Enige keer dat dit een probleem was, was omdat ik dit ook deed toen mijn soc 5% was bij aankomst. Toen was het na 6 uur echt over en moest ik de 12v jumpstarten. Overigens was de soc nog steeds 5%, alleen 12v plat. Fijn, want ik kon toen nog prima naar lader rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
Woensdag avond zit ik tegen een Ionic 6 kennis te vertellen dat ik een kabel ga trekken vanaf de loodaccu naar het interieur zodat ik in het geval van lege accu deze van stroom kan voorzien via het interieur. Een startbooster had ik al gekocht.
Precies een dag later 'start' de auto niet meer. Eerste keer sinds bijna 30.000km. Accu 5,4 volt. Is dat toeval???
Pechhulp van KIA gebeld. Deze met heeft bergingsauto en via trekhaak de EV6 30cm naar buiten getrokken uit de garage. Waarom? Omdat de neus onder een rek staat en 10 cm van een muur waardoor 'motorkap' niet open kan. Toen was het probleem snel opgelost. Gelukkig dat ik een trekhaak heb. Dus nu heel snel een kabel gaan trekken van accu naar interieur.
Kan ook van pas komen bij ingesneeuwde auto, vastgevroren 'motorkap', schade maar ook als auto met de neus ergens heel dicht tegenaan geparkeerd staat. Hopelijk nooit meer nodig.

[ Voor 11% gewijzigd door Wiliyama op 28-04-2023 10:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
PrimaBB schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 08:34:
[...]

Dat jouw 12V in 'rood' raakt, zonder dat er 'iets' extra aangesloten is, lijkt me niet ok.
Misschien kan lang stilstaan nog een oorzaak zijn.

Mijn 12V wordt bij stilstand permanent belast met de cams. Dat verklaart (denk ik) dat bij mij in ongeveer 2-3 dagen de voltage threshold wordt bereikt en de cams uitgaan.
De 12V is dan ongeveer 65%.
Staat de auto nog iets langer stil, dan zakt de 12V bij mij tot rond de 60%.
Dit vind ik allemaal nog best logisch.

Minder logisch is het niet/onvoldoende bijladen.
Bug in BMS van 12V?

Voor een lithium batterij is een SoC van 60% prima.
Ik heb geen verstand van loodaccu's, maar mij is altijd verteld dat deze niet te lang 'te leeg' mogen zijn. De kwaliteit gaat dan snel achteruit.
Wat slecht is voor een loodaccu:
Te hoge laad/ontlaadspanning
Te warm/te koude accu (met name te warm)
Te diep ontladen

Afhankelijk van het type accu en zijn karakteristiek (lood/gel) zijn de ‘regels’ anders.

Kia zal in de headroom geen rekening houden dat er extra devices 24u stroom trekken. Denk overigens dat het BMS dit opvangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Wiliyama schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:32:
Woensdag avond zit ik tegen een Ionic 6 kennis te vertellen dat ik een kabel ga trekken vanaf de loodaccu naar het interieur zodat ik in het geval van lege accu deze van stroom kan voorzien via het interieur. Een startbooster had ik al gekocht.
Precies een dag later 'start' de auto niet meer. Eerste keer sinds bijna 30.000km. Accu 5,4 volt. Is dat toeval???
Pechhulp van KIA gebeld. Deze met heeft bergingsauto en via trekhaak de EV6 30cm naar buiten getrokken uit de garage. Waarom? Omdat de neus onder een rek staat en 10 cm van een muur waardoor 'motorkap' niet open kan. Toen was het probleem snel opgelost. Gelukkig dat ik een trekhaak heb. Dus nu heel snel een kabel gaan trekken van accu naar interieur.
Is dit niet met hagel op een mug schieten? Voor die (zeer enkele?) keer dat dit voorkomt?
Absoluut niet om af te geven op je, ben oprecht nieuwsgierig waarom je deze (voor mij extreme) maatregel toepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalHombre
Woensdag avond zit ik tegen een Ionic 6 kennis te vertellen dat ik een kabel ga trekken vanaf de loodaccu naar het interieur zodat ik in het geval van lege accu deze van stroom kan voorzien via het interieur.
Ik dacht dat dit niet mogelijk was, als de 12V leeg is zal je de hoofdbatterij niet meer kunnen inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
king_dude schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:41:
[...]

Is dit niet met hagel op een mug schieten? Voor die (zeer enkele?) keer dat dit voorkomt?
Absoluut niet om af te geven op je, ben oprecht nieuwsgierig waarom je deze (voor mij extreme) maatregel toepast
Huhh....?
2 kabelschoentjes, een snoertje van 1 meter en 20 minuten werk. Hoe vaak hebben mensen al met een lege accu gestaan? Alleen in mijn geval kan ik de accu niet bereiken, cq de motorkap niet openen, want auto staat altijd in de garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
DigitalHombre schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:45:
[...]

Ik dacht dat dit niet mogelijk was, als de 12V leeg is zal je de hoofdbatterij niet meer kunnen inschakelen.
Jawel, minimale stroom aansluiten op loodaccu is voldoende het hele zaakje weer te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
DigitalHombre schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:45:
[...]

Je zou dit kunnen opvangen door 'net op tijd' de interieur laadstroom aan te haken op de 12V accu.

Overigens zijn dit wel rigoreuze oplossingen voor een Kia probleem.

Ik vraag me wel af wat zelf structureel bijladen met, de toch al onbetrouwbare, 12V BMS doet :?
Werking lijkt me toch wel even anders dan een simpele dynamo die tijdens rijden altijd actief is.
Dus stel je DYI interieur bijladen is 'aan' + 12V BMS besluit ook 'aan' te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
king_dude schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:38:
[...]
Kia zal in de headroom geen rekening houden dat er extra devices 24u stroom trekken. Denk overigens dat het BMS dit opvangt?
Eens. Dat hoeft ook niet van mij.
Ben zelf schuld aan de extra 'slijtage'.

Wat ik wel van Kia vraag is het 'gezond' houden van een niet extra belaste 12V accu.

Overigens lijkt het er dus wel op, zelfs bij mij met alle extra's aangesloten, dat de 12V BMS de SoC niet lager dan 58-60% laat komen.
Tenminste bij mij wordt dan bijgeladen lijkt het.
Maar het vreemde is dan wel weer dat lang niet altijd het bijladen doorgetrokken wordt richting 100%.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Phusebox
Nou alles is klaar voor de subwoofer behalve de plaat waar de sub op moet komen... Had een MDF plaat op maat besteld bij de Gamma, maar is nu al twee keer niet geleverd. Nu volgt er een intern onderzoek. Zo zie je maar, ik heb niet alleen pech met de EV6, maar met zo'n beetje alles wat ik koop. Dus voor de rest is het wel safe om een EV6 te kopen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimaBB
Phusebox schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 16:35:
Nou alles is klaar voor de subwoofer behalve de plaat waar de sub op moet komen... Had een MDF plaat op maat besteld bij de Gamma, maar is nu al twee keer niet geleverd. Nu volgt er een intern onderzoek. Zo zie je maar, ik heb niet alleen pech met de EV6, maar met zo'n beetje alles wat ik koop. Dus voor de rest is het wel safe om een EV6 te kopen ;)
Moet je zoiets bestellen tegenwoordig joh?

Is voor mij al weer tijdje geleden dat ik wat plaatwerk heb laten zagen, maar ik loop gewoon in de bouwmarkt naar die zaaghoek en na uitleg van wat ik precies wil kan ik gewoon wachten op het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
PrimaBB schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 17:25:
[...]

Is voor mij al weer tijdje geleden dat ik wat plaatwerk heb laten zagen, maar ik loop gewoon in de bouwmarkt naar die zaaghoek en na uitleg van wat ik precies wil kan ik gewoon wachten op het resultaat.
Ja heb hem op maat laten zagen alleen de hoeken wat bijgewerkt met een decoupeerzaag cabwege de ronding..... Ik heb hem dacht ik 24 x 58 dat past precies op de steuntjes van de Originele Sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
PrimaBB schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 17:25:
[...]

Blijkbaar wel want ze konden het niet ter plekke en ik moest dan sowieso een hele plaat van 240cm kopen.

Nu moet ik dus eerst een intern onderzoek afwachten wat er met mijn plaat gebeurd is en als ik geluk ligt die nog ergens en heb ik hem volgende week vrijdag want ze kregen maar 1x per week een levering. Als ik pech heb mag ik daar nog een paar weken bij optellen.

Drie keer raden wat het wordt. Nu al spijt dat ik begonnen ben aan die subwoofer.

[ Voor 27% gewijzigd door Phusebox op 28-04-2023 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
Phusebox schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 20:45:
[...]

Blijkbaar wel want ze konden het niet ter plekke en ik moest dan sowieso een hele plaat van 240cm kopen.

Nu moet ik dus eerst een intern onderzoek afwachten wat er met mijn plaat gebeurd is en als ik geluk ligt die nog ergens en heb ik hem volgende week vrijdag want ze kregen maar 1x per week een levering. Als ik pech heb mag ik daar nog een paar weken bij optellen.

Drie keer raden wat het wordt. Nu al spijt dat ik begonnen ben aan die subwoofer.
Ok. Ja dat is wel een jammerlijke zaagservice inderdaad.

Van de zotte dat ze zo’n klein stukje niet even opnieuw zagen voor je.
Dat interne (onder)zoeken lijkt me duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Phusebox schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 16:35:
Intern onderzoek ? geen parlementaire enquete ?
Zou toch je karma maar eens goed laten doormeten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Pechhulp van KIA gebeld. Deze met heeft bergingsauto en via trekhaak de EV6 30cm naar buiten getrokken uit de garage. Waarom? Omdat de neus onder een rek staat en 10 cm van een muur waardoor 'motorkap' niet open kan. Toen was het probleem snel opgelost. Gelukkig dat ik een trekhaak heb.\
En anders hadden ze er even een sleepoog ingeschroefd, heb je geen trekhaak voor nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
JeJeBe schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 21:52:
[...]

Intern onderzoek ? geen parlementaire enquete ?
Zou toch je karma maar eens goed laten doormeten :9
Denk dat ik mijn vorig leven een of andere oorlogsmisdadiger ben geweest ofzo.

Vandaag was weer een top dag met alleen maar dingen die mis en kapot gaan. Zou er eigenlijk gewend aan moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Weet je wat je meet, waar je meet en wat je meting beïnvloedt ?
Alleen de grootte van de spanningssprongen geven al aan dat je hier niets nuttigs meet. Nou ja, dat er een laadstroom is, dat kun je wel zien aan de spanningssprong. Maar die is zo idioot groot dat elke doorgewinterde electrotechneut ziet dat je hier verder weinig uit kunt afleiden.
Je kunt alleen zinnige conclusies trekken als je rechtstreeks op de accupolen meet. Een ali-expres "meetinstrument" is niet zo'n heel betrouwbaar vertrekpunt. de plaats van meting in het hele circuit ook niet. Leuk bedacht van Ali, ziet er interessant uit maar meer dan een tendens mag je er niet uit afleiden. Zeker geen absolutie waarden. Dat het digitaal is zegt helemaal niets noppes over nauwkeurigheid.
Pak een goede mulitmeter en meet rechtstreeks op beide accupolen, vergelijk dat eens met de metingen van de ali meter. ik voorzie aanzienlijke verschillen.

[ Voor 10% gewijzigd door JeJeBe op 28-04-2023 22:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ERN5T
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 19:03
Wiliyama schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:56:
[...]

Jawel, minimale stroom aansluiten op loodaccu is voldoende het hele zaakje weer te activeren.
Bedenk wel dat er bij een sterk ontladen 12V accu, een zeer grote stroom door je kabeltje gaat lopen, zomaar een paar honderd Ampère.

EX40 TMP Ultra Sage Green MY25 ; Compress 5800iAW7 + 12E / HR200 / 50 l buffervat / RT800 / HS25/6 / radiatoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-10 09:57
Je stelt nogal wat vertrouwen in bizar goedkope spullen verkregen via Ali Express.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-04 12:19
Kan ook van pas komen bij ingesneeuwde auto, vastgevroren 'motorkap', schade maar ook als auto met de neus ergens heel dicht tegenaan geparkeerd staat. Hopelijk nooit meer nodig.
Waarom kies je er niet voor om twee contact punten achter in je auto te maken, waar je je startbooster op aan kunt sluiten. Dan hoef je ook geen accu extra te plaatsten. Gewoon twee kabels trekken dan van de plus en min naar achter en daar twee accu “klemmen” plaatsten en huppa starten maar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:58
Zoals @ERN5T ook al opmerkt zul je zo'n kabeltje hooguit voor het aansluiten van een druppellader kunnen gebruiken. Hetzelfde kun je ook bereiken met iets simpels als: https://www.louis.nl/nl/c...r_article_number=10002722

Daarvoor moet er wel altijd spanning staan op het 12V stopcontact, dat heb ik niet geprobeerd.

Scheelt wel een hoop gepiel met kabels door het schutbord en het interieur. Of als je perse zelf wilt knutselen zou je ook kunnen laden dmv een zelf gemaakte stekker op je 13 polige trekhaak contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

marcel3 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 10:01:
[...]

Zoals @ERN5T ook al opmerkt zul je zo'n kabeltje hooguit voor het aansluiten van een druppellader kunnen gebruiken. Hetzelfde kun je ook bereiken met iets simpels als: https://www.louis.nl/nl/c...r_article_number=10002722

Daarvoor moet er wel altijd spanning staan op het 12V stopcontact, dat heb ik niet geprobeerd.

Scheelt wel een hoop gepiel met kabels door het schutbord en het interieur. Of als je perse zelf wilt knutselen zou je ook kunnen laden dmv een zelf gemaakte stekker op je 13 polige trekhaak contact.
Slim, creatief en netjes. Wel van te voren ff checken of de permante "plus" inderdaad permanent is. die is afgezekerd met een voldoende zware zekering, dus zou goede oplossing zijn.

Boordstopcontact gaat alleen werken als je zeker bent dat de gebruikte boordcontactdoos ongeschakeld is, en dat zijn ze niet in de EV6. In dit geval dus onbruikbaar.
CTEK heeft wel een soortgelijk koppelstukjes met 2 draadeinden met schroefogen, die je direct op de accu schroeft, hier staan ze zo'n beetje allemaal : https://www.louis.nl/nl/c...rt=name_asc&viewMode=grid

[ Voor 16% gewijzigd door JeJeBe op 29-04-2023 16:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
De sub zit er eindelijk in...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/98pvHJ9sQUd79WRUSc0MVVwnRqI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3N23oitJnzAU4fbhFeMaBBIM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

ERN5T schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 08:36:
[...]

Bedenk wel dat er bij een sterk ontladen 12V accu, een zeer grote stroom door je kabeltje gaat lopen, zomaar een paar honderd Ampère.
nou, dat zal we loslopen denk ik. Hangt sterk af van de interne weerstand van je hulpbron. Bovendien heeft een ontladen accu zelf ook een hogere interne weerstand, ergo, valt allemaal wel mee.
We hoeven er geen startmotor mee rond te trekken hé. Wat logica voeden en wat relais bekrachtigen en gáán.
Maar het voorstel via de trekhaak is natuurlijk wel cooler én veiliger dan zelf draadjes trekken. Ook zonder trekhaak ligt de koppelconnector al klaar achter het luikje linksachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Met WAGO klemmetjes :P Ongebruikelijk maar helemaal cool :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
JeJeBe schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 16:20:
[...]

Met WAGO klemmetjes :P Ongebruikelijk maar helemaal cool :-)
Haha tja geen idee hoe ik het anders moest doen. Was dit of kroonsteentjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher
  • Laatst online: 21:26

Reacher

oldschool

Ziet er netjes uit hoor. Prima invulling van een zaterdag :Y)

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Reacher schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 18:41:
Ziet er netjes uit hoor. Prima invulling van een zaterdag :Y)
Onder de mdf plank zit nog een 8mm laag trillingsdempend materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Phusebox schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 18:57:
[...]

Onder de mdf plank zit nog een 8mm laag trillingsdempend materiaal.
Moest je daar nou een hele plaat van 2440 * 1220 mm voor afnemen, nee toch zeker ?
Zo ja: dan kun je hier wel een handeltje beginnen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher
  • Laatst online: 21:26

Reacher

oldschool

De hamvraag is nu natuurlijk, klinkt het beter? Ben je er tevreden over ?

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
JeJeBe schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 19:04:
[...]

Moest je daar nou een hele plaat van 2440 * 1220 mm voor afnemen, nee toch zeker ?
Zo ja: dan kun je hier wel een handeltje beginnen :-)
Nee, ben ergens anders geweest. Kleine doe het zelf zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Reacher schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 19:12:
De hamvraag is nu natuurlijk, klinkt het beter? Ben je er tevreden over ?
Beter maar nog niet helemaal goed. Er is nog vanalles in te stellen aan de subwoofer dus weet niet of ik nu het optimale eruit haal.
Vooral bij lang aanhoudende bastonen vind ik dat het wat resoneert. Maar als ik hem lager zet qua bas dan valt het weer weg bij andere delen van de muziek.

Heb de equalizer op 0 staan qua bas.

[ Voor 23% gewijzigd door Phusebox op 29-04-2023 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
Phusebox schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 19:31:
[...]

Beter maar nog niet helemaal goed. Er is nog vanalles in te stellen aan de subwoofer dus weet niet of ik nu het optimale eruit haal.
Vooral bij lang aanhoudende bastonen vind ik dat het wat resoneert. Maar als ik hem lager zet qua bas dan valt het weer weg bij andere delen van de muziek.

Heb de equalizer op 0 staan qua bas.
Voor het ontbreken van bas bij delen vd muziek kan je het low pass filter (crossover) wat ruimer zetten, zodat de sub er meer in komt.

Resonantie is kwestie van de level setting instellen totdat je de bas net aan hoort (op de plek waar je ‘m wilt horen). En boost kan je naar wens op de sub standaard instellen. Dan mag er eigenlijk niets resoneren.

De remote geeft je vrijheid om tijdens rijden de bas op te schroeven of juist af te schalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
PrimaBB schreef op zondag 30 april 2023 @ 08:31:
[...]

Voor het ontbreken van bas bij delen vd muziek kan je het low pass filter (crossover) wat ruimer zetten, zodat de sub er meer in komt.

Resonantie is kwestie van de level setting instellen totdat je de bas net aan hoort (op de plek waar je ‘m wilt horen). En boost kan je naar wens op de sub standaard instellen. Dan mag er eigenlijk niets resoneren.

De remote geeft je vrijheid om tijdens rijden de bas op te schroeven of juist af te schalen :)
Low pass staat op hoogste stand, 150 Hz meen ik.
Rest zal ik nog eens even mee spelen. De remote varieert bij mij nu per nummer tussen de 20 en 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
Phusebox schreef op zondag 30 april 2023 @ 08:49:
[...]

Low pass staat op hoogste stand, 150 Hz meen ik.
Rest zal ik nog eens even mee spelen. De remote varieert bij mij nu per nummer tussen de 20 en 100%.
Remote heb ik op 50% gezet. Toen alles ingesteld op de sub zelf.
Zo kan ik voldoende op- en afschalen.
Overigens blijf ik meestal gewoon van de remote af.

Phase shift heb ik uit staan. Bas valt bij mij compleet weg als deze aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
JeJeBe schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 21:55:
[...]

En anders hadden ze er even een sleepoog ingeschroefd, heb je geen trekhaak voor nodig ;)
Oh ja.... Niet aan gedacht. 🙀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DigitalHombre
Wiliyama schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:56:
[...]

Ik heb je mogelijk verkeerd begrepen, je gaat dus met een booster of batterypack de 12V terug wat energie geven met een kabel in de auto. In mijn hoofd ging je via de interieur 220V en een lader de 12V op peil brengen maar dat lukt dus niet meer als die leeg is, dan schakelt de 800V hoofdbatterij niet meer in. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Phusebox schreef op zondag 30 april 2023 @ 08:49:
[...]
Dat is toch geen oplossing te noemen dan? Als je om de 5 minuten moet gaan uitproberen wat voor dat specifieke nummer een goede instelling is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
FirePuma142 schreef op zondag 30 april 2023 @ 11:47:
[...]

Dat is toch geen oplossing te noemen dan? Als je om de 5 minuten moet gaan uitproberen wat voor dat specifieke nummer een goede instelling is?
Het alternatief is geen bas... nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Phusebox schreef op zondag 30 april 2023 @ 11:57:
[...]

Het alternatief is geen bas... nooit.
Dan is 'ie stuk en moet er een reparatie plaats vinden. Om dat niet af te dwingen en dan maar een doekje voor het bloeden te monteren, vind ik niet erg logisch eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
FirePuma142 schreef op zondag 30 april 2023 @ 12:32:
[...]

Dan is 'ie stuk en moet er een reparatie plaats vinden. Om dat niet af te dwingen en dan maar een doekje voor het bloeden te monteren, vind ik niet erg logisch eerlijk gezegd.
Ik heb dit al vaker aangehaald. De dealer ging met mij luisteren en zei: "dat is normaal, en ja het geluid valt tegen in de EV6. Leer er maar mee leven want beter wordt het niet."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Phusebox schreef op zondag 30 april 2023 @ 12:36:
[...]

Ik heb dit al vaker aangehaald. De dealer ging met mij luisteren en zei: "dat is normaal, en ja het geluid valt tegen in de EV6. Leer er maar mee leven want beter wordt het niet."
Vandaar dat ik afdwingen schreef. Dat is toch onacceptabel? Je wordt gewoon met een kluitje het riet in gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

FirePuma142 schreef op zondag 30 april 2023 @ 12:38:
[...]

Vandaar dat ik afdwingen schreef. Dat is toch onacceptabel? Je wordt gewoon met een kluitje het riet in gestuurd.
Kreeg precies hetzelfde antwoord nadat ik een leen-Sorento had gereden met Bose sound.Eerste wat me opviel toen in instapte en het contact aanzette: wat een geluid ! Dat Meridianspul is daarbij vergeleken maar erg mager en teleurstellend. Auto-audio is een vak apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

JeJeBe schreef op zondag 30 april 2023 @ 15:14:
[...]

Kreeg precies hetzelfde antwoord nadat ik een leen-Sorento had gereden met Bose sound.Eerste wat me opviel toen in instapte en het contact aanzette: wat een geluid ! Dat Meridianspul is daarbij vergeleken maar erg mager en teleurstellend. Auto-audio is een vak apart.
Bij mij is de bas met regelmaat te veel. Als in resonerende rechtervoordeur en achteruitkijkspiegel. Er zit blijkbaar ook een enorm verschil in. Ik was toch echt dat gesprek wel aangegaan. Je laat je voor een kleine 60k toch niet met een halfbakken oplossing afschepen die je zelf moet betalen?

Meridian en Bose is overigens gewoon een licentie verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
FirePuma142 schreef op zondag 30 april 2023 @ 16:10:
[...]

Bij mij is de bas met regelmaat te veel. Als in resonerende rechtervoordeur en achteruitkijkspiegel. Er zit blijkbaar ook een enorm verschil in. Ik was toch echt dat gesprek wel aangegaan. Je laat je voor een kleine 60k toch niet met een halfbakken oplossing afschepen die je zelf moet betalen?

Het probleem is dat audiokwaliteit moeilijk te bewijzen is. Buiten dat heb je geen referentiekader om aan te gevebmn dat je anders mag verwachten.

Ach bedrijven zijn allemaal hetzelfde en ik kijk nergens gek meer van op. De kwaliteitscontrole van Kia is in ieder geval bedroevend gebleken in mijn geval, en vele anderen die ik gezien heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simon59
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19:33
FirePuma142 schreef op zondag 30 april 2023 @ 16:10:
[...]

Dat kan je nooit hard maken.
Je hebt bewust een auto gekocht met een bepaalde kwaliteit audio. Als je die audio niet goed genoeg vindt had je een andere auto moeten kopen.
Je hebt tenslotte ook een vervoermiddel gekocht een geen muziek studio of disco.
Voor mij is de audio overigens ruim voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
JeJeBe schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 22:04:
[...]

Weet je wat je meet, waar je meet en wat je meting beïnvloedt ?
Alleen de grootte van de spanningssprongen geven al aan dat je hier niets nuttigs meet. Nou ja, dat er een laadstroom is, dat kun je wel zien aan de spanningssprong. Maar die is zo idioot groot dat elke doorgewinterde electrotechneut ziet dat je hier verder weinig uit kunt afleiden.
Je kunt alleen zinnige conclusies trekken als je rechtstreeks op de accupolen meet. Een ali-expres "meetinstrument" is niet zo'n heel betrouwbaar vertrekpunt. de plaats van meting in het hele circuit ook niet. Leuk bedacht van Ali, ziet er interessant uit maar meer dan een tendens mag je er niet uit afleiden. Zeker geen absolutie waarden. Dat het digitaal is zegt helemaal niets noppes over nauwkeurigheid.
Pak een goede multimeter en meet rechtstreeks op beide accupolen, vergelijk dat eens met de metingen van de Ali meter. ik voorzie aanzienlijke verschillen.
Je zult gerust gelijk hebben dat dit geen Fluke meter is. Maar ik zie hem overdag constant op 12,7 staan en wanneer je iets gebuikt ( ventilator , remlichten loopt ie op naar 13,4 ofzo en zakt na het uitzetten steeds weer terug naar 12,7. Met verlichting aan en bv verwarming klimt hij naar 14,6 max dus daaruit concludeer ik dat mijn akku goed is en wanneer er iets aan stroom gebruikt wordt brengt een regelaar met het laadcircuit het omhoog om de boel op niveau te houden. Ach het was maar een probeerseltje van 8 euro. Maar ben over de auto en mijn Kenwood SUB heerlijk tevreden.... En ga er van uit dat mijn 12 volt accu prima is. Heb ook nog nooit problemen gehad. Eigenlijk nog nooit problemen van welke aard ook gehad. gewoon heerlijke auto.

[ Voor 3% gewijzigd door marc4547 op 30-04-2023 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Simon59 schreef op zondag 30 april 2023 @ 16:42:
[...]

Dat kan je nooit hard maken.
Je hebt bewust een auto gekocht met een bepaalde kwaliteit audio. Als je die audio niet goed genoeg vindt had je een andere auto moeten kopen.
Je hebt tenslotte ook een vervoermiddel gekocht een geen muziek studio of disco.
Voor mij is de audio overigens ruim voldoende.
Hard te maken of niet vind ik nog niet zo relevant, dat komt later wel. Maar op zijn minst een goed gesprek, dan een stevig gesprek en we zien wel wat er daar na komt. Ik laat me in ieder geval niet zo eenvoudig weg sturen.

Het gaat er juist om dat de audio niet gelijk is tussen verschillende auto’s. Dan heb je niet gekregen wat je gekocht hebt. Dat is wat anders dan gelijke audio tussen verschillende auto’s en die achteraf niet voldoende vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Phusebox schreef op zondag 30 april 2023 @ 16:13:
[...]

De kwaliteitscontrole van Kia is in ieder geval bedroevend gebleken in mijn geval, en vele anderen die ik gezien heb.
Dat is met 7 jaar garantie sinds jaar en dag natuurlijk onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tafkar
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-02-2024

Tafkar

3600 Wp

Ik heb gister een proefrit gemaakt met de EV6 en was verrast met hoe slecht het zicht is op het scherm recht voor me. Wanneer ik stoel en stuur instel zoals ik ook rij in mijn vorige auto's kan ik niet meer zien hoe hard ik rij. Is dit iets wat komt door mijn lengte (1.90 cm) of hebben jullie daar ook last van? Ik heb ook nog even online gezocht of het mogelijk is om de snelheid in het midden van het scherm te tonen, maar heb helaas niets kunnen vinden over een instelling waarbij dit mogelijk is. Is mijn conclusie correct dat dit niet is aan te passen in het scherm?
Pagina: 1 ... 279 ... 450 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic