Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19-09 06:36
ArmyOfQueens schreef op woensdag 19 april 2023 @ 23:10:
Is de beste optie voor navigatie inclusief laadstops nog steeds ABRP + OBD dongle?
Is er al iets bekend over een update van het eigen navigatiesysteem die dit moet kunnen?
Er is een mogelijkheid om de laad stops aan te zetten in het Nav systeem. Je moet dan een kleine aanpassing doen in Engineer mode in het systeem. EV Odessy legt exact uit hoe je het doet. Heb ik ook gedaan en als je nu een verre bestemming invoert zegt hij waar je moet laden. Is heel simpel om aan te passen maar wel even goed opletten wat je doet!

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvw
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 08:24
JeJeBe schreef op woensdag 19 april 2023 @ 21:01:
[...]

PIP is inderdaad picuture in picture. de huidige dashcam die ik heb, plakt de opname van de rearcam in het beeld van vóór. dat kost dus beeldinformatie van de voorkant, maar in totaal wordt de stream qua omvang amper groter. Maar handig is het niet.
Dank voor het uploaden van een filmpje. Kentekens blijven een dingentje zo te zien, maar dat kan geen enkele dashcam echt goed volgens mij.
Aha... nu snap ik het... Ik heb alleen een camera aan de voorkant, maar in dit Youtube filmpje lijkt het erop dat ze los opgenomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edutch
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-09 12:06
marc4547 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 06:36:
[...]

Er is een mogelijkheid om de laad stops aan te zetten in het Nav systeem. Je moet dan een kleine aanpassing doen in Engineer mode in het systeem. EV Odessy legt exact uit hoe je het doet. Heb ik ook gedaan en als je nu een verre bestemming invoert zegt hij waar je moet laden. Is heel simpel om aan te passen maar wel even goed opletten wat je doet!
Volgens de video moet je dat iedere keer opnieuw doen als de auto uitgeschakeld is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:05
spidertje schreef op woensdag 19 april 2023 @ 16:29:
[...]

Die op de achtergond zijn van geheel andere autos :)
We bedoelen dat de kentekens op de auto's zelf nog gewoon leesbaar zijn wanneer je de foto vergroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:27
Sinds een aantal dagen nu de EV6 in gebruik, erg blij mee tot nu toe! Wel een vraag.

Ben de EV6 nu aan het opladen op de laadpunt van het werk, deze heeft verder geen app ondersteuning oid, dus gewoon puur laden. Hoe kan ik in de app van KIA de laadsnelheid zien? Of moet dat in de wagen? En hoe kan ik dat daar dan zien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05:14
Tribunus schreef op donderdag 20 april 2023 @ 08:37:
Sinds een aantal dagen nu de EV6 in gebruik, erg blij mee tot nu toe! Wel een vraag.

Ben de EV6 nu aan het opladen op de laadpunt van het werk, deze heeft verder geen app ondersteuning oid, dus gewoon puur laden. Hoe kan ik in de app van KIA de laadsnelheid zien? Of moet dat in de wagen? En hoe kan ik dat daar dan zien?
Niet in de app, enkel in de wagen. Gewoon deur open doen en even paar seconden wachten. Dan zie je de snelheid.

In de app zie je wel de tijd totdat de auto vol is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 09:48

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Mooi beeld...van het pitoreske, het landelijke gelegen, het Anton Piekachtige Almere!!.. ;)

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Joer schreef op woensdag 19 april 2023 @ 10:07:
[...]

Mijn ev 6 is in okt 2022 geleverd dan ga ik er ff vanuit dat ie zo rond juni is geproduceerd.

Als ik de auto op P druk gaat de handrem erop, als ik de auto uit zet idem. Auto aan en in D handrem er automatisch af. Dus waarom zou je dan autohold gebruiken. Zelfs als je ergens langere tijd stil staat, in de file bijvoorbeeld en je rijd op Ipedal dan gaat ie van loop van tijd automatisch in de P stand

Zelfs in de bergen afgelopen winter geen autohold gebruikt alleen ipedal en die houd hem netjes vast totdat je weer gaat rijden
Ik gebruik dat I-pedal nooit, dus auto hold werkt voor mij meer dan prima!!

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

itsjohan schreef op woensdag 19 april 2023 @ 21:42:
[...]

[...]

Kon het onderweg naar huis vandaag mooi even uitproberen...en tot mijn verbazing regenereert de ev6 inderdaad niet in stand 0 als je de rem gebruikt. Nooit gemerkt, maar ik gebruik stand 0 dan eigenlijk ook nooit. Mij bevalt juist het rijden met de flippers erg goed; ik rijd meestal in stand 1, soms 2 en laat de wagen uitrollen waar kan en rem dan bij (ook tot stilstand) met de flippers. Pluspunt vind ik dat de wagen dan ook niet 'kruipt' zodat je de rem in moet houden voor het stoplicht. Ja dat is op te lossen met de auto-hold, maar dat vind ik een onding bij het parkeren.
.....
Kun je mij uitleggen wat er zo onhandig is aan auto-hold bij het inparkeren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmyOfQueens
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 15-09 16:28
edutch schreef op donderdag 20 april 2023 @ 07:56:
[...]

Volgens de video moet je dat iedere keer opnieuw doen als de auto uitgeschakeld is geweest.
Dat is wel erg jammer inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
Dartlink schreef op donderdag 20 april 2023 @ 08:55:
[...]

Niet in de app, enkel in de wagen. Gewoon deur open doen en even paar seconden wachten. Dan zie je de snelheid.

In de app zie je wel de tijd totdat de auto vol is.
Ik zag niet de laadsnelheid op het scherm verschijnen, wel de laadtijd. Of moet ik dit nog ergens instellen? Of moet de wagen aangezet worden? Het rechterscherm gaat verder ook niet aan als ik de wagen open doe, alleen als ik deze aanzet. Maar ok dan zie ik niet met hoeveel kWh de wagen op dat moment wordt geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Tribunus schreef op donderdag 20 april 2023 @ 10:00:
[...]

Ik zag niet de laadsnelheid op het scherm verschijnen, wel de laadtijd. Of moet ik dit nog ergens instellen? Of moet de wagen aangezet worden? Het rechterscherm gaat verder ook niet aan als ik de wagen open doe, alleen als ik deze aanzet. Maar ok dan zie ik niet met hoeveel kWh de wagen op dat moment wordt geladen.
Ik zie keurig de laadtijd EN het aantal KWh waarmee geladen wordt als de auto uit is.
Dit staat op het linkerscherm,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalHombre
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 14-09 18:34
JeJeBe schreef op woensdag 19 april 2023 @ 21:07:
[...]

Nee zeg, het is geen ICE uit de 80er jaren waar de hydraulische koppelomvormer dat allemaal wel voor de kiezen kreeg met je voet op de rem voor het verkeerslicht en die auto maar willen rijden :-) Of je op een helling kon blijven stilstaan door precies genoeg gas te geven. Liep de boel uiteindelijk wel een beetje warm van ..

Ga met je mee dat iPedal hetzelfde trucje gebruikt (en hill hold ook) , maar nu komt het mee met de iPedal stand. En wie niet wil iPedallen kan toch het gemak ervan gebruiken door de knop in te drukken.
Geen soort koppelomvormer? Ik heb nog geen technische tekening gezien van de EV6 aandrijving, maar ik vraag me wel af waarom het ding na stilstand (zonder auto-hold) steeds wil kruipen. Waarom niet gewoon die elektromotor compleet uitschakelen? Als er geen soort koppeling zou zijn moet immers de motor ook volledig uitgeschakeld worden om tot stilstand te komen. Ik zie alvast geen enkel voordeel aan kruipen, niet als bestuurder en ook niet vanuit energieverbruik oogpunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 16:54

The Wizard

Moderator Mobile
DigitalHombre schreef op donderdag 20 april 2023 @ 10:08:
[...]

Geen soort koppelomvormer? Ik heb nog geen technische tekening gezien van de EV6 aandrijving, maar ik vraag me wel af waarom het ding na stilstand (zonder auto-hold) steeds wil kruipen. Waarom niet gewoon die elektromotor compleet uitschakelen? Als er geen soort koppeling zou zijn moet immers de motor ook volledig uitgeschakeld worden om tot stilstand te komen. Ik zie alvast geen enkel voordeel aan kruipen, niet als bestuurder en ook niet vanuit energieverbruik oogpunt.
Ik vermoed dat het puur is om mensen uit automaten te laten wennen, al is dat al lang achterhaald. Een ander "voordeel" is dat achteruitrollen niet vaak bemerkt worden door mensen terwijl als je weet dat de auto kruipt je er beter op kan anticiperen. Energieverbruik is nihil, die paar watt vallen in het niet bij de airco/verwarming.

Er zit geen koppelomvormer in, het is gewoon een simpele elektromotor met een reductiebak. Wat techniek betreft is dit een heel simpel systeempje, heel wat anders dan een ICE. Daar zitten de kosten ook niet in, dat zit puur in de accu.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
[...]

Dat is geheel persoonlijk, zelf vind ik het uitermate prettig.
Ik rijd al lang automaten, gerobotiseerde bakken en als laatste één met koppelomvormer.(De nieuwere ontwerpen hebben ze gelukkig weer).
Door het kruipen is op lage snelheid de verplaatsing heel goed te doseren d.m.v. het rempedaal.
Maar zoals gezegd, het is wat jezelf prettig vindt.

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:58
--HOOLIE-- schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:39:
[...]

Als ik voor mijzelf spreek dan vond ik het issue bij autohold dat de auto dan niet gaat kruipen (bij een brandstof auto).
Dus als je tussen 2 auto's in wil parkeren, dan wil je heel langzaam rijden.
Maar als je iets bij remt, dan sta je gelijk stil en moet je gas geven om weer in beweging te komen (en koppeling omhoog werkt dan niet).
Neem aan dat dit bij de EV6 hetzelfde geldt en dat je dan gas moet geven en dan gaat hij ineens 'best hard' kruipen.

In i-Pedal dan sta je standaard stil en kan je heel gedoseerd met het gaspedaal voor/achteruit rijden.
Wellicht dat dit ook wel kan met de EV6, maar daar heb ik het dan weer niet mee geprobeerd (aangezien i-Pedal voor mij dan ook prima werkt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

stimpyrulez schreef op donderdag 20 april 2023 @ 10:27:
[...]

Als ik voor mijzelf spreek dan vond ik het issue bij autohold dat de auto dan niet gaat kruipen (bij een brandstof auto).
Dus als je tussen 2 auto's in wil parkeren, dan wil je heel langzaam rijden.
Maar als je iets bij remt, dan sta je gelijk stil en moet je gas geven om weer in beweging te komen (en koppeling omhoog werkt dan niet).
Neem aan dat dit bij de EV6 hetzelfde geldt en dat je dan gas moet geven en dan gaat hij ineens 'best hard' kruipen.

In i-Pedal dan sta je standaard stil en kan je heel gedoseerd met het gaspedaal voor/achteruit rijden.
Wellicht dat dit ook wel kan met de EV6, maar daar heb ik het dan weer niet mee geprobeerd (aangezien i-Pedal voor mij dan ook prima werkt).
Ik heb hier echt nog nooit last van gehad aangezien auto-hold pas effectief wordt als je de rem wat langer ingedrukt houd en niet bij het remmen meteen al..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19-09 11:37
Solarman schreef op donderdag 20 april 2023 @ 10:17:
[...]

Ik rijd al lang automaten, gerobotiseerde bakken en als laatste één met koppelomvormer.(De nieuwere ontwerpen hebben ze gelukkig weer).
Door het kruipen is op lage snelheid de verplaatsing heel goed te doseren d.m.v. het rempedaal.
Ik ook..zeer comfortabel en vloeiend rijden. En zeer precies 'doceren' mbv rempedaal. Als hij/zij rolt dan meteen naar I-pedal. Bij nauwkeurig achteruit inparkeren gaat hij/zij weer automatisch van I-pedal af. Verder alleen bij thuiskomst weer een klikje terug ivm centimeter precies parkeren in garage. Zeer slim bedacht door KIA vind ik persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
--HOOLIE-- schreef op donderdag 20 april 2023 @ 10:04:
[...]

Ik zie keurig de laadtijd EN het aantal KWh waarmee geladen wordt als de auto uit is.
Dit staat op het linkerscherm,
Zag het nu net ook staan :> thanks!

Wellicht zijn dit soort zaken wel uit te lezen met een koppeling zoals Homeassistant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Tribunus schreef op donderdag 20 april 2023 @ 11:31:
[...]

Zag het nu net ook staan :> thanks!

Wellicht zijn dit soort zaken wel uit te lezen met een koppeling zoals Homeassistant?
Daar zullen vast mooie apí's voor zijn, maar daar heb ik 0.0 verstand van...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stimpyrulez
--HOOLIE-- schreef op donderdag 20 april 2023 @ 10:33:
[...]

Ik heb hier echt nog nooit last van gehad aangezien auto-hold pas effectief wordt als je de rem wat langer ingedrukt houd en niet bij het remmen meteen al..
Ahh, dan werkt dan anders dan bij de bmw die ik heb gehad.
Heb ook een mercedes gehad die het ook had, maar waar je het niet echt kon aanzetten.

Maar bij de mercedes moet je dan weer hard de rempedaal intrappen voordat auto hold werd geactiveerd.
Dat werkte al weer beter.

Maar ja, iedereen moet lekker rijden zoals diegene het zelf prettig vind denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1962
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-09 13:54
itsjohan schreef op woensdag 19 april 2023 @ 23:30:
yep, op je telefoon kan dat met de gratis ABRP. Wil je ABRP op Android Auto dan heb je de premium nodig.

Er zijn geen updates voor de navi sinds dec 2022 helaas. Naast de videos van EV Odyssey over de nu nog verborgen functionaiteit (https://www.youtube.com/watch?v=81Sk9Lt8ZRQ ) heb ik niets langs zien komen over wanneer dit ook echt beschikbaar is.
Nee precies vreemd allemaal er zouden 2 ota updates komen dit jaar maar het blijft angstvallig stil bij KIA….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
Normaal gesproken zijn de update momenten mei/juni en nov/dec volgens mij bij Kia?
Ben zelf vooral benieuwd hoe lang we überhaupt nog updates krijgen, buiten grote bugs die gefixed worden.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
itsjohan schreef op woensdag 19 april 2023 @ 23:30:
yep, op je telefoon kan dat met de gratis ABRP. Wil je ABRP op Android Auto dan heb je de premium nodig.
Ik heb het met premium nooit echt lekker werkend gekregen op Android Auto. Misschien dat het verbeterd is, maar een half jaar geleden was het enorm buggy en een hele slechte, niet bruikbare, interface voor mij. Los van dat de navigatie en routebegeleiding ook ondermaats was.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Akira_ZSE
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 19-09 13:59
Phusebox schreef op donderdag 20 april 2023 @ 12:24:
Normaal gesproken zijn de update momenten mei/juni en nov/dec volgens mij bij Kia?
Ben zelf vooral benieuwd hoe lang we überhaupt nog updates krijgen, buiten grote bugs die gefixed worden.
Ik gebruik de ingebouwde KIA navigatie. Deze voldoet perfect voor mij. Als je ver moet rijden selecteer je dan een laadstation op 250 à 300km als tussenpunt en je komt er ook ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Akira_ZSE schreef op donderdag 20 april 2023 @ 13:25:
[...]

Ik gebruik de ingebouwde KIA navigatie. Deze voldoet perfect voor mij. Als je ver moet rijden selecteer je dan een laadstation op 250 à 300km als tussenpunt en je komt er ook ;)
Mijn ervaring is anders met de Kia navigatie. Geen goede ervaring mee.

En 300 km op de snelweg haal ik al helemaal niet, ook niet als ik met 100% vertrek. Ik zit nu op mijn laagste maandgemiddelde qua verbruik sinds ik de auto heb, maar de range is nog steeds niet geweldig.

Maar zo heeft iedereen zijn eigen favoriete manier van navigeren. Ik gooi mijn tussenpunt gewoon in Google Maps en als ik het niet lijk te redden dan stop ik wel ergens eerder.

[ Voor 13% gewijzigd door Phusebox op 20-04-2023 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akira_ZSE
Wat was dan jouw minder goede ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-04 12:19
Phusebox schreef op donderdag 20 april 2023 @ 13:53:
[...]

En 300 km op de snelweg haal ik al helemaal niet, ook niet als ik met 100% vertrek. Ik zit nu op mijn laagste maandgemiddelde qua verbruik sinds ik de auto heb, maar de range is nog steeds niet geweldig.

Maar zo heeft iedereen zijn eigen favoriete manier van navigeren. Ik gooi mijn tussenpunt gewoon in Google Maps en als ik het niet lijk te redden dan stop ik wel ergens eerder.
Dan kan je net zo goed de tussenstops in de Kia navigatie plannen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Joer schreef op donderdag 20 april 2023 @ 17:28:
[...]

Dan kan je net zo goed de tussenstops in de Kia navigatie plannen
Ik wil niet weer erover beginnen maar die navigatie stuurde me steeds verkeerd of met een omweg naar mijn bestemming.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Overstag
  • Laatst online: 25-10-2024
[...]

Ik heb een 55kWh plus versie. Maandag geladen en ik kon er op teller 340 km mee rijden. Ik had een stop ingesteld op 250 km afstand voor de veiligheid. Snelheid gehouden op 100 km. Ik heb het laadpunt gehaald met nog 70 km op de teller, accu 27%. Niet slecht dacht ik zo.

EV6 58kWh Plus RWD MY:23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
[...]

Vandaag heb 340km gereden zonder te laden en begonnen met 85% soc.
Dus dikke prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 23:49
Loei123 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 07:56:
[...]

We bedoelen dat de kentekens op de auto's zelf nog gewoon leesbaar zijn wanneer je de foto vergroot.
Aha....ach jah :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanAllElectric
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-09 09:10
De Ideale Man schreef op donderdag 20 april 2023 @ 19:35:
[...]

Vandaag heb 340km gereden zonder te laden en begonnen met 85% soc.
Dus dikke prima.
Naar Essen geweest. 350km in totaal. Vertrokken met 100% (plus, 77,4). Over nog ruim 100km. Gemiddeld 110 km/h op de teller. Dik tevreden _/-\o_

NB: vorige week ook een keer naar Essen geweest. Op terugweg 125 km/h en bij inhalen nog wat harder gereden. Dan raak je zo 50-60 km range "kwijt" 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door JanAllElectric op 20-04-2023 20:48 ]

Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
PrimaBB schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 10:20:
[...]

[Afbeelding]

Geen degradatie bij mij :)
Ik vind die 0,4% al best hoog bij jou. Ik zie dat je minder kWh hebt geladen dan ik, en dus minder kms waarschijnlijk.

Ik heb IONIQ5 als auto gekozen met 72kWh pack (netto).
Geen idee of dat nog uitmaakt voor de SOH berekening van die app.
App geeft wel melding (rood): Data may be evaluated incorrectly....

Overigens laad ik zelf zelden/nooit DC.
Mijn SOH is na 68200 km in 1 jaar en 3 maanden 99,1%. 75% van tijd snelladen en ik kijk totaal niet naar de ‘wanneer moet ik laden’.

Overigens zal dit jaar zwaarder zijn: precon zorgt voor hogere laadstromen als je een volledig jaar bekijkt en inzoomt op de seizoenen

Goei spul van Kia

[ Voor 7% gewijzigd door king_dude op 20-04-2023 21:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimaBB
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21:59
king_dude schreef op donderdag 20 april 2023 @ 20:58:
[...]

Mijn SOH is na 68200 km in 1 jaar en 3 maanden 99,1%. 75% van tijd snelladen en ik kijk totaal niet naar de ‘wanneer moet ik laden’.

Overigens zal dit jaar zwaarder zijn: precon zorgt voor hogere laadstromen als je een volledig jaar bekijkt en inzoomt op de seizoenen

Goei spul van Kia
Dat is netjes hoor.

Ik zou me ook niet zo druk maken over batterijdegradatie of wel/niet snelladen.

Het wordt een ander verhaal als je een slechte accu hebt getroffen (redelijk zeldzaam), maar over het algemeen merk je wat range betreft nauwelijks iets van dat beetje permanente accu verlies.

Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19-09 06:36
edutch schreef op donderdag 20 april 2023 @ 07:56:
[...]

Dat lijkt mij sterk want het is een setting achter het Engineer menu. Dat zal ik vanavond eens checken, ik heb ook nog de update van december erin geladen maar zal dat nakijken en kom er op terug.

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:12

Reacher

oldschool

Gisteren tijdens het instellen van een app moest ik de pincode voor het laden van de EV6 invoeren. Na het zoeken in alle menu instellingen heb ik dit nergens kunnen vinden. Heeft iemand een idee ?

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05:14
Reacher schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 07:54:
Gisteren tijdens het instellen van een app moest ik de pincode voor het laden van de EV6 invoeren. Na het zoeken in alle menu instellingen heb ik dit nergens kunnen vinden. Heeft iemand een idee ?
Welke app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher

Reacher

oldschool

born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Is het niet de pin van je laadpaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Reacher schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 07:54:
Onderstaand een uitleg van Tibber, misschien heb je er wat aan.

Waar vind ik het serienummer en pincode van mijn laadpunt?

Easee Home

De pincode en het serienummer kan je vinden op een sticker op de connector achter het frontje van de Easee of op de doos.

Je kunt het serienummer van de Easee ook opvragen door op de touchknop te drukken totdat de oplader groen knippert en op zoek gaat naar beschikbare lokale wifi.

Het serienummer is te herkennen als onderdeel van het wifi-netwerk dat het laadpunt aanmaakt met de naam Easee Home EHxxxxx.

Zaptec Go

Bij een Zaptec vind je de pincode en het serienummer aan de onderkant van het laadpunt aan de rechterkant. Het serienummer staat ook op de doos waarin het laadpunt is geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher

Reacher

oldschool

Ow.. dat had ik zo totaal niet begrepen. Dan kan ik dit niet gebruiken. Ik heb een andere laadpaal

born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hoe betrouwbaar is die SoH in Carscanner?
Geeft bij mij 100% SoH, maar volgens die app is 100% geladen bij mij 67,4 kWh. Kunnen anderen dat ook eens checken?

23.000 km op de teller, en heb 20x DC en 127x AC geladen.

[ Voor 98% gewijzigd door Phusebox op 21-04-2023 10:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canby
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 22:04
JanAllElectric schreef op donderdag 20 april 2023 @ 20:43:
[...]

Naar Essen geweest. 350km in totaal. Vertrokken met 100% (plus, 77,4). Over nog ruim 100km. Gemiddeld 110 km/h op de teller. Dik tevreden _/-\o_

NB: vorige week ook een keer naar Essen geweest. Op terugweg 125 km/h en bij inhalen nog wat harder gereden. Dan raak je zo 50-60 km range "kwijt" 8)7
Mooie cijfers.
Ik heb nog nooit (of het +2°C, of +17°C) boven 370-380 km gehad, wat komt aardig overeen met de realiteit.
Voor de eerste rit stond wel 472km range.
Maar heb wel AWD, dus wel logisch dat wat minder is.
Tegelijkertijd had minder dan 80km verschil verwacht.

EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
  • Laatst online: 17-09 15:51
Ja die range is wel wat bizar tussen de verschillende wagens.
Met de GT heb ik 1 keer 420 km gezien en dat was bij afhaling in de garage. In de winter zat ik gemiddeld op 290 km en nu is dat een beetje omhoog gegaan naar 310 km deze morgen bij 100% laden. Toch ook niet echt top waarden. Ik doe +- 60 km per dag in 2 ritten en telkens buiten autostrade. Ik durf hem wel af en toe flink op zijn staart trappen :+ :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:09

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Wiliyama schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 13:23:
[...]Als balanceren niet helpt dan adviseer ik om de banden te laten trimmen. Meestal komt dit door een hoogteslag in de banden. Elke band heeft dat in meer of mindere maten. Voor uitleg hierover zie dit bedrijf: https://karelsenbanden.nl/ of Google op 'banden trimmen'.
Er zijn meerdere bedrijven die dit doen, maar hier staat een goede uitleg over deze techniek.
Zelf had ik originele wielen verkocht en nieuwe eigenaar had last van trillingen zelfs na balanceren. Oorzaak hoogte slag in banden. Na trimmen perfect!
De eerste keer dat ik in mijn e-Niro dit had heb ik banden laten vervangen, garage zei niets over trimmen. Tot mij ergernis ontwikkelde het zich weer en heb gisteren laten trimmen bij Karelsen. Herrie weg! Dank voor de tip, Wiliyama!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 14:27
[...]

die 300 haal ik met 100 op de snelweg met mijn 58kwh versie zelfs...

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
  • Laatst online: 25-10-2024
beschuit schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 14:22:
[...]

De eerste keer dat ik in mijn e-Niro dit had heb ik banden laten vervangen, garage zei niets over trimmen. Tot mij ergernis ontwikkelde het zich weer en heb gisteren laten trimmen bij Karelsen. Herrie weg! Dank voor de tip, Wiliyama!
Elke Niro heeft daar last van. Zowel bij mijn hybride Niro en ook bij mijn e-Niro. Ben benieuwd hoe het nu met mijn EV6 gaat.

EV6 58kWh Plus RWD MY:23

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeJeBe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-05 20:32

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Solarman schreef op donderdag 20 april 2023 @ 10:17:
[...]

Precies, mensen die ermee gereden hebben weten het uit ervaring. Probeer maar eens in te parkeren zónder. gaat echt niet soepel. YouTube: Parking a SAAB Sensonic - The Worst Car In the History Of The World ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

--HOOLIE-- schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:39:
[...]

omdat dan het gemak van de kruipneiging steeds wordt verstoort....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

[...]

Er is geen koppelomvormer nodig, omdat een elektromotor juist een formidabel koppel levert vanuit lage toeren en zelfs stilstand. Dat is ook de 2de reden waarom er geen koppelomvormer tussen zit: de electromotor kan prima stil staan, het is geen ICE die je moet starten. stroom erop en draaien! Die motor wordt dus echt wel uitgeschakeld bij stilstand. Waarom zou het ding doordraaien ? Niet voor de oliepomp, waterpomp, airco of koeling. en ook niet omdat het ding "moeilijk" start.
Dat de auto wil kruipen is om een "klasieke" automaat na te doen, zodat je er ook soepel mee kunt manoeuvreren en parkeren ipv een hoop gestotter. Heeft dus echt wel voordelen !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

marc4547 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 07:36:
[...]

Dat lijkt mij sterk want het is een setting achter het Engineer menu. Dat zal ik vanavond eens checken, ik heb ook nog de update van december erin geladen maar zal dat nakijken en kom er op terug.
Die redenering snap ik niet "het zit achter het engineering menu dus het kan niet na een keer starten en stoppen weg zijn". ? Wat is het (niet bestaande) verband dan ?
Het is het wel degelijk weg na een (iets langere) stop/start, hebben meerdere hier al getest en onze EV oddysee vriend zegt het ook: YouTube: How to access the new Hyundai Ioniq 6 EV Journey Planner on Kia EV6 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• everlast666
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-09 09:20
De mensen die deze winter problemen hadden met hun verwarming in de EV6 (ik ook) hoe werkt bij hen de airco nu ?

Ik had m vanmiddag op 17 en er kwam puur warme lucht uit de roosters :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stimpyrulez
everlast666 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 17:10:
De mensen die deze winter problemen hadden met hun verwarming in de EV6 (ik ook) hoe werkt bij hen de airco nu ?

Ik had m vanmiddag op 17 en er kwam puur warme lucht uit de roosters :(
Die van mij was juist toen straks 'te koud'.
Hier (Twente) was het 20gr vanmiddag, maar met de regen was het 16gr geworden.
Moest effe met de auto, maar de klimaatregeling stond op 'auto' en er kwam gewoon koude lucht binnen (airco). Terwijl het 16gr was en de binnen temp op 20gr. Moest dus zelf de Heat er bij aan zetten.

Bij mij wordt binnenkort de cameramodule vervangen in de hoop dat dit een beter effect gaat hebben op de klimaatregeling.
Moest best pissig worden bij de dealer voordat ze met deze optie kwamen om de problemen met de klimaatregeling (te pogen) op te lossen (ook de beslagen ramen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• everlast666
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-09 09:20
stimpyrulez schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 19:36:
[...]

Die van mij was juist toen straks 'te koud'.
Hier (Twente) was het 20gr vanmiddag, maar met de regen was het 16gr geworden.
Moest effe met de auto, maar de klimaatregeling stond op 'auto' en er kwam gewoon koude lucht binnen (airco). Terwijl het 16gr was en de binnen temp op 20gr. Moest dus zelf de Heat er bij aan zetten.

Bij mij wordt binnenkort de cameramodule vervangen in de hoop dat dit een beter effect gaat hebben op de klimaatregeling.
Moest best pissig worden bij de dealer voordat ze met deze optie kwamen om de problemen met de klimaatregeling (te pogen) op te lossen (ook de beslagen ramen).
Hier ook Twente (Enschede). Dealer van mossel toevallig ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
everlast666 schreef op zondag 23 april 2023 @ 08:39:
[...]

Hier ook Twente (Enschede). Dealer van mossel toevallig ?
Hengelo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Phusebox schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 09:37:
Hoe betrouwbaar is die SoH in Carscanner?
Geeft bij mij 100% SoH, maar volgens die app is 100% geladen bij mij 67,4 kWh. Kunnen anderen dat ook eens checken?

23.000 km op de teller, en heb 20x DC en 127x AC geladen.
Heb de auto nog eens tot 100% geladen.

Scherm zegt dan 100%, volgens Carscanner app is de accu 96,5% en totale energie beschikbaar is dan 72,0 kWh.

Heb een betrouwbare test gezien die 74,5 ongeveer aangeeft als nieuw uit de fabriek. Dus ongeveer 3% slijtage, na 11 maanden en 24.000 km.

Benieuwd wat de ervaring van anderen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardlekker
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 14-09 11:43
Eerst post.

Meteen een vraag uiteraard.
Heb in oktober 2022 een ev6 in gebruik mogen nemen.
Binnenkort ga ik met vakantie en heb daarom Kia charge geregistreerd / en pas geactiveerd.
Ik heb tijdens de 6 stappen niet kunnen zien dat het Power Package, welke alle ev6 eigenaren van voor 31-12-2022 een jaar gratis krijgen, automatisch werd toegevoegd.
Zou ik dit ergens in de Kia Charge app moeten terug kunnen zien?

Alvast mijn dank voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Aardlekker schreef op zondag 23 april 2023 @ 18:46:
Eerst post.

Meteen een vraag uiteraard.
Heb in oktober 2022 een ev6 in gebruik mogen nemen.
Binnenkort ga ik met vakantie en heb daarom Kia charge geregistreerd / en pas geactiveerd.
Ik heb tijdens de 6 stappen niet kunnen zien dat het Power Package, welke alle ev6 eigenaren van voor 31-12-2022 een jaar gratis krijgen, automatisch werd toegevoegd.
Zou ik dit ergens in de Kia Charge app moeten terug kunnen zien?

Alvast mijn dank voor jullie reacties.
Die moet je naar mijn wetens apart activeren.
Dus denk niet dat je die dan nu hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Phusebox schreef op zondag 23 april 2023 @ 15:05:
[...]

Scherm zegt dan 100%, volgens Carscanner app is de accu 96,5% en totale energie beschikbaar is dan 72,0 kWh.

Heb een betrouwbare test gezien die 74,5 ongeveer aangeeft als nieuw uit de fabriek. Dus ongeveer 3% slijtage, na 11 maanden en 24.000 km.

Mijn ervaring weet je. Zal eens een screenshot morgen plaatsen van dat scherm. Dan zie je meteen mijn aantallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
king_dude schreef op zondag 23 april 2023 @ 19:30:
[...]

Mijn ervaring weet je. Zal eens een screenshot morgen plaatsen van dat scherm. Dan zie je meteen mijn aantallen
Hier is mijn scherm in ieder geval

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SwxZHIll4M2WiQcyevYdTicQ05c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CzssVrbroTWWs7JGmmwd0jOD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Phusebox schreef op zondag 23 april 2023 @ 19:47:
[...]

[Afbeelding]
Gezien de aantallen laadsessies die je net noemt, klopt daar dus geen lor van. Zou de rest ook maar niet al te serieus nemen. Een "verslechteringswaarde" die 3602 % is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardlekker
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 14-09 11:43
stimpyrulez schreef op zondag 23 april 2023 @ 19:19:
[...]

Die moet je naar mijn wetens apart activeren.
Dus denk niet dat je die dan nu hebt.
Dank voor uw reactie!

Eerdere posts in dit forum geven aan dat op basis van het ingevoerde VIN nummer, dit gratis jaar, automatisch zou worden toegevoegd.
U heeft dit ook apart geactiveerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
JeJeBe schreef op zondag 23 april 2023 @ 20:03:
[...]

Gezien de aantallen laadsessies die je net noemt, klopt daar dus geen lor van. Zou de rest ook maar niet al te serieus nemen. Een "verslechteringswaarde" die 3602 % is ?
Er klopt wel weer niet met mijn auto :+

Anderen halen blijkbaar wel relatief betrouwbare informatie hier uit. Ben het met je eens dat die 3602 % erg vreemd is, bij anderen staat daar wel gewoon 0% bijvoorbeeld. Dus of de auto geeft de verkeerde info door of er is gewoon echt iets mis. De app doet alleen maar data uitlezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 16:54

The Wizard

Moderator Mobile
Phusebox schreef op zondag 23 april 2023 @ 15:05:
[...]

96,5 % SOC BMS normaal, dat heb ik ook met 73,5 kWh beschikbare opslag. En dat met 7 weken in gebruik en 7000 km. De eerste 5% degradatie gaat snel, daarna stabiliseert het zich.

Dus je hebt gewoon normale waarden. Maar je hebt wel een ander probleem dat je relatief hoog verbruik hebt, laat eens een screen recorder meelopen met Carscanner en rij eens 100 km (heen/terug) op een 80 of 100 km/h weg. Op de snelweg met 103 km/h op de teller moet je niet hoger uitkomen dan 18 kWh/100 km, met de verwarming aan (met 10-15 graden buitentemp).

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Aardlekker schreef op zondag 23 april 2023 @ 20:09:
[...]

Dank voor uw reactie!

Eerdere posts in dit forum geven aan dat op basis van het ingevoerde VIN nummer, dit gratis jaar, automatisch zou worden toegevoegd.
U heeft dit ook apart geactiveerd?
Bij mij is het alweer lang geleden (aanbieding is alweer verlopen).
Maar kan mij herinneren dat ik wel bewust dat andere abonnement moest selecteren voordat het actief werd.
Er word dan gewoon niks in rekening gebracht qua abonnementskosten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Even als feedback voor de mensen waar de CarPlay er ook elke 5 minuten uitklapt:
Hier zijn de interne stekkers van de USB (2 stuks, 1 voor data en 1 voor power) even losgehaald en behandeld met contact spray.
Hierna geen enkel probleem meer gehad met CarPlay gelukkig :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TKR
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 21:35

TKR

stimpyrulez schreef op zondag 23 april 2023 @ 21:31:
[...]

Bij mij is het alweer lang geleden (aanbieding is alweer verlopen).
Maar kan mij herinneren dat ik wel bewust dat andere abonnement moest selecteren voordat het actief werd.
Er word dan gewoon niks in rekening gebracht qua abonnementskosten.
Ik heb er met de klantenservice over moeten mailen, daarna werd het geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik heb begrepen dat je ook moet opletten dat je het opzegt, niet het ionity pakket, maar het Kia pakket loopt anders stilzwijgend door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
  • Laatst online: 19-09 16:35
Phusebox schreef op zondag 23 april 2023 @ 22:30:
Ik heb begrepen dat je ook moet opletten dat je het opzegt, niet het ionity pakket, maar het Kia pakket loopt anders stilzwijgend door.
Het easy pakket kost niks per maand en loopt door. Prima om als backup kaart achter de hand te hebben. Ionity power heb ik weer geactiveerd, dat is direct geactiveerd als je de kia kaart al actief hebt. Daar had ik dus ook mee kunnen wachten tot ik het echt nodig had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAllElectric
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-09 09:10
xxander968 schreef op zondag 23 april 2023 @ 22:52:
[...]

Het easy pakket kost niks per maand en loopt door. Prima om als backup kaart achter de hand te hebben. Ionity power heb ik weer geactiveerd, dat is direct geactiveerd als je de kia kaart al actief hebt. Daar had ik dus ook mee kunnen wachten tot ik het echt nodig had.
Hoe activeer je Ionity Power eigenlijk voor de 2e keer. Het gratis jaar is bij mij net afgelopen, maar ik zie niets in KIA charge om het te verlengen.

Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bogey555
  • Laatst online: 17-09 15:51
Atlas schreef op zondag 23 april 2023 @ 21:41:
Even als feedback voor de mensen waar de CarPlay er ook elke 5 minuten uitklapt:
Hier zijn de interne stekkers van de USB (2 stuks, 1 voor data en 1 voor power) even losgehaald en behandeld met contact spray.
Hierna geen enkel probleem meer gehad met CarPlay gelukkig :)
Ja idd. Bij mij hebben ze de eerste stekker eens losgekoppeld en opnieuw vastgeklikt en na ongeveer een maand was het terug. Ik heb de indruk dat sommige van die pinnen tekort zijn waardoor er een slecht contact ontstaat. Ik heb verhalen gelezen van mensen die de overgangsweerstand hadden gemeten en die was veel te groot tss de connectoren. Ik ga nu gewoon wachten tot ik op onderhoud moet om ze gans de cablage tot de head unit eens te laten aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Phusebox schreef op zondag 23 april 2023 @ 19:47:
[...]

[Afbeelding]
Hier de mijneAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gb5cO1XVfRovYyjy1OEfPihzpAs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U4nnmIoAP9CTvtBiyqTWtCj4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatGuy2303
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 15:10
JanAllElectric schreef op zondag 23 april 2023 @ 23:35:
[...]

Hoe activeer je Ionity Power eigenlijk voor de 2e keer. Het gratis jaar is bij mij net afgelopen, maar ik zie niets in KIA charge om het te verlengen.
Ik kreeg een melding/mail toen het gratis jaar was afgelopen, waarmee ik direct kon verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
  • Laatst online: 19-09 16:35
JanAllElectric schreef op zondag 23 april 2023 @ 23:35:
[...]

Precies weet ik dat niet meer maar in kiacharge onder contracten staat nu wel een item achter easy 'Tarief wijzigen' Daar kan ik bijvorbeeld overgaan op advanced. Waarschijnlijk staat daar ergens bij jou de mogelijkheid voor Ionity power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hmm valt pas echt iets over te zeggen bij 100% opgeladen denk ik.
Valt me wel op dat mijn counters totaal niet kloppen. Heb het gevoel dat de data die ik doorkrijg niet helemaal juist is, lijkt wel of die al een gereset is ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Bogey555 schreef op maandag 24 april 2023 @ 07:49:
[...]

Ja idd. Bij mij hebben ze de eerste stekker eens losgekoppeld en opnieuw vastgeklikt en na ongeveer een maand was het terug. Ik heb de indruk dat sommige van die pinnen tekort zijn waardoor er een slecht contact ontstaat. Ik heb verhalen gelezen van mensen die de overgangsweerstand hadden gemeten en die was veel te groot tss de connectoren. Ik ga nu gewoon wachten tot ik op onderhoud moet om ze gans de cablage tot de head unit eens te laten aanpakken.
Bij mij te vroeg gejuicht, hij klapte er vanochtend weer uit :/

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorki
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-01 16:11

Zorki

pffffft

ThatGuy2303 schreef op maandag 24 april 2023 @ 07:52:
[...]

Ik kreeg een melding/mail toen het gratis jaar was afgelopen, waarmee ik direct kon verlengen.
Is het gratis? of goedkoop? (22ct voor 1 jaar), als ik bij Kia Charge kijk zie ik Easy, gratis pm. Advanced 9.99 euro pm en Ionity Power 13 euro pm. De tarieven tussen Easy en Advanced zijn onduidelijk, beide 0.79 voor DC Ionity. Dat is hetzelfde tarief wat Ionity zelf aangeeft zonder maandelijkse bijdrage. En dan 0.85 voor overige laadpalen. Ionity Power Pakket kost dan voor zowel DC als AC 0.29.

Ik denk dat na het jaar "goedkoop" van KIA gewoon zelf zoeken gaat worden naar strakke prijzen. Mooiste zou zijn, voor mij als gebruiker die thuis laad maar voor bv wintersport buiten de deur moet laden, een maandcontract voor 13 euro, 1 maand gebruiken en opzeggen. Kan niet zien of dat bij het Power pakket mogelijk is. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThatGuy2303
Zorki schreef op maandag 24 april 2023 @ 09:14:
[...]

Is het gratis? of goedkoop? (22ct voor 1 jaar), als ik bij Kia Charge kijk zie ik Easy, gratis pm. Advanced 9.99 euro pm en Ionity Power 13 euro pm. De tarieven tussen Easy en Advanced zijn onduidelijk, beide 0.79 voor DC Ionity. Dat is hetzelfde tarief wat Ionity zelf aangeeft zonder maandelijkse bijdrage. En dan 0.85 voor overige laadpalen. Ionity Power Pakket kost dan voor zowel DC als AC 0.29.

Ik denk dat na het jaar "goedkoop" van KIA gewoon zelf zoeken gaat worden naar strakke prijzen. Mooiste zou zijn, voor mij als gebruiker die thuis laad maar voor bv wintersport buiten de deur moet laden, een maandcontract voor 13 euro, 1 maand gebruiken en opzeggen. Kan niet zien of dat bij het Power pakket mogelijk is. 8)7
Ik maak veel gebruik van de Ionity snelladers. 29ct per KwH, voor mij de goedkoopste laadmogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happy killer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-09 16:13
Sinds zaterdag hebben wij onze EV6. Nu staat Kia connect nog geregistreerd op iemand anders als je de QR code in de app laat scannen.
Kunnen we dit zelf laten uitschrijven of hebben we daar de oude eigenaar voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben.
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-08 17:25
Atlas schreef op maandag 24 april 2023 @ 08:38:
[...]

Bij mij te vroeg gejuicht, hij klapte er vanochtend weer uit :/
Bij mij precies hetzelfde gezeur. Uiteindelijk hebben ze het hele gedeelte waar de USB porten inzitten verwisseld met een EV6 die ze zelf hadden staan. Nu lijkt het probleem helemaal weg te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akira_ZSE
Hier in België vallen de prijzen van Kia Charge nog wel mee, maar eenmaal als je naar het buitenland gaat zijn die echt belachelijk duur.

Onlangs stond ik op de A1 tussen Lille en Parijs bij een Engie laadstation. De geafficheerde prijs per kw was €0,55. Met kia Charge ging het zo maar even €0,96 per kw zijn

Ik ben na een jaar overgestapt op Elli Drive Highway, die zijn redelijk strak qua prijs overal in Europa. In frankrijk en sommige andere landen is het zelfs interessanter om niet bij Ionity te laden, want dan betaal je €0,35 per minuut. En dan ben je met ons laadmonster wel in het voordeel.

Mijn ervaring is trouwens ook als je op reis gaat tijdens hoogseizoen dat het interessanter is om Ionity te mijden... daar kan je al eens ladestau hebben
Zorki schreef op maandag 24 april 2023 @ 09:14:
[...]

[ Voor 5% gewijzigd door Akira_ZSE op 24-04-2023 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorki

Zorki

pffffft

ThatGuy2303 schreef op maandag 24 april 2023 @ 09:16:
[...]

Ik maak veel gebruik van de Ionity snelladers. 29ct per KwH, voor mij de goedkoopste laadmogelijkheid.
Dat is dus denk ik het Power Pakket ( 13 euro pm) , en loopt die via Kia of zelf geregeld? 29 ct is natuurlijk een prima prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatGuy2303
Zorki schreef op maandag 24 april 2023 @ 09:37:
[...]

Dat is dus denk ik het Power Pakket ( 13 euro pm) , en loopt die via Kia of zelf geregeld? 29 ct is natuurlijk een prima prijs.
Via de Kia kaart. Ik zou niet eens weten of het mogelijnk is deze los te krijgen, direct bij Ionity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canby
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 22:04
Ik ga over een paar dagen naar Normandie, dus dacht is een mooie moment om KIA Charge te ga actieveren.
Ontvang een e-mail met activatie bevestiging. Genoeg Ionity punten lang onze route.
In de app zie ik dit...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PCw58LhgkQwpipcNTncvYyglTSo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Piln4iRvzMeDO8D3oNwdSZ7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CgbRitlVSMo4jO0XwFfqqoX2-d4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5O6G7fbkK8Ez1t9a1P2slQOR.jpg?f=fotoalbum_large

Is het al volledig klaar voor gebruik?

[ Voor 26% gewijzigd door Canby op 24-04-2023 10:03 ]

EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatGuy2303
Canby schreef op maandag 24 april 2023 @ 09:59:
Ik ga over een paar dagen naar Normandie, dus dacht is een mooie moment om KIA Charge te ga actieveren.
Ontvang een e-mail met activatie bevestiging. Genoeg Ionity punten lang onze route.
In de app zie ik dit...

[Afbeelding]

Ionity power is dus geldig t/m 17-04-2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Canby schreef op maandag 24 april 2023 @ 09:59:
In de app zie ik dit...

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ja, zo staat het er bij mij ook in en daar werkte het lage tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

JeJeBe schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 15:07:
[...]

omdat dan het gemak van de kruipneiging steeds wordt verstoort....
Echt?
Ik heb hier totaal geen last van eigenlijk,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PNa
  • Laatst online: 13-10-2023

PNa

Zorki schreef op maandag 24 april 2023 @ 09:37:
[...]

En in Frankrijk rekenen ze zelfs maar 29 cent per minuut. Ik ben al verschillende keren heen en weer naar Zuid Frankrijk gereden voor € 50 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorki

Zorki

pffffft

PNa schreef op maandag 24 april 2023 @ 14:39:
[...]

En in Frankrijk rekenen ze zelfs maar 29 cent per minuut. Ik ben al verschillende keren heen en weer naar Zuid Frankrijk gereden voor € 50 ;)
Als je dan maar wel een laadpaal krijgt die 250 kwh wil laden ben je in 20 minuten vol maal 29 ct.
Dan is 6 euro echt een koopje,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERN5T
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 18-09 15:23
Was geen zinvolle reactie 8)7

[ Voor 92% gewijzigd door ERN5T op 24-04-2023 16:30 ]

EX40 TMP Ultra Sage Green MY25 ; Compress 5800iAW7 + 12E / HR200 / 50 l buffervat / RT800 / HS25/6 / radiatoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Phusebox schreef op maandag 24 april 2023 @ 08:28:
[...]

Hmm valt pas echt iets over te zeggen bij 100% opgeladen denk ik.
Valt me wel op dat mijn counters totaal niet kloppen. Heb het gevoel dat de data die ik doorkrijg niet helemaal juist is, lijkt wel of die al een gereset is ofzo.
Hoezo? SOH zal niet veranderen, en je ziet ook soort en aantal laad aantallen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gb5cO1XVfRovYyjy1OEfPihzpAs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U4nnmIoAP9CTvtBiyqTWtCj4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
king_dude schreef op maandag 24 april 2023 @ 16:47:
[...]

Hoezo? SOH zal niet veranderen, en je ziet ook soort en aantal laad aantallen?
[Afbeelding]
Het gaat om energy remaining bij 100%. Daar ben ik benieuwd naar.

Als je jouw waarde nu terug rekent naar 100% kom je wel erg laag uit. Maar dat is dus niet betrouwbaar om te doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 24-04-2023 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Phusebox schreef op maandag 24 april 2023 @ 17:01:
[...]

Het gaat om energy remaining bij 100%. Daar ben ik benieuwd naar.

Als je jouw waarde nu terug rekent naar 100% kom je wel erg laag uit. Maar dat is dus niet betrouwbaar om te doen.
Ik dacht dat je de SOH bedoelde! Hier refereerde je eerder volgens mij aan. Het andere is voor mij minder interessant, want zie/merk ik niet veel van doordat bms alleen fictief communiceert.
Oja ik heb 58 kwh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
[verkeerde knop]

[ Voor 94% gewijzigd door king_dude op 24-04-2023 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
king_dude schreef op maandag 24 april 2023 @ 17:09:
[...]

Ik dacht dat je de SOH bedoelde! Hier refereerde je eerder volgens mij aan. Het andere is voor mij minder interessant, want zie/merk ik niet veel van doordat bms alleen fictief communiceert.
Oja ik heb 58 kwh
De vraag is of die SoH klopt. Als je tot 100% laadt en dan de remaining energy afleest heb je een betrouwbaarder meting volgens mij, dat is wat ik althans begrepen heb van diverse andere forums, ook niet Kia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
De soh zal wel kloppen, want voor slijtage hoef je niet te kalibreren.

Voor het andere (restcapaciteit fictief) wel idd

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 00:44
Ben nu aan de Côte de Azur. Je valt hier met een EV6 meer op dan met een Ferrari. Laadplekken zat trouwens. O, en de diesel is teringduur. 🤪

Catch my drift?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 20:00
PNa schreef op maandag 24 april 2023 @ 14:39:
[...]

Volgens mij is dat een tijdje terug gewijzigd en zijn de prijzen in Frankrijk ook per kWh. Alleen Finland is nog per minuut als ik me niet vergis,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 20:00
Zorki schreef op maandag 24 april 2023 @ 15:22:
[...]

Als je dan maar wel een laadpaal krijgt die 250 kwh wil laden ben je in 20 minuten vol maal 29 ct.
Dan is 6 euro echt een koopje,,
250kW :)
Maar meestal zijn de Ionity’s 350kW.
Pagina: 1 ... 278 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic