• DigitalHombre
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 16:31
Nog volop de EV6 aan het ontdekken, de halfautomatische snelheidsaanpassing bij cruise-control werkt behoorlijk ook al moet je dan zelf het knopje op het stuur op of onder klikken. We hebben hier in de buurt echter een lang stuk weg 70km/h dat voor een paar honderd meter een beperking heeft naar 50 km/u. Dat werkt dus prima, alleen heeft de overheid nagelaten om na die zone een einde 50km/u aan te duiden. Je wilt dus wel wat vaart maken en ga dus maar zelf de 70 opzoeken maar dan begint die auto zonder ophouden het belletje te rinkelen dat in de snelheid (volgens hem/haar 50) overschrijdt. Dat gaat dan kilometers door tot uiteindelijk zijn Won* valt en bijstelt naar 70km/u.
Je kan dan wel in de menu's gaan bladeren, of het ding af te zetten maar is er geen sneltoets of andere mogelijkheid om dit eenvoudig en tijdelijk uit te schakelen?

* (Zuid-Koreaanse munt)

• Bogey555
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10:36
Ik zou nog niet direct overtuigd zijn van de ICCU vermits het hier gaat over AC laden. Het springen van de verliesstroomschakelaar komt wel meer voor.

Was het bij jou niet het DC snelladen dat het probleem was?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bogey555
DigitalHombre schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 15:18:
Nog volop de EV6 aan het ontdekken, de halfautomatische snelheidsaanpassing bij cruise-control werkt behoorlijk ook al moet je dan zelf het knopje op het stuur op of onder klikken. We hebben hier in de buurt echter een lang stuk weg 70km/h dat voor een paar honderd meter een beperking heeft naar 50 km/u. Dat werkt dus prima, alleen heeft de overheid nagelaten om na die zone een einde 50km/u aan te duiden. Je wilt dus wel wat vaart maken en ga dus maar zelf de 70 opzoeken maar dan begint die auto zonder ophouden het belletje te rinkelen dat in de snelheid (volgens hem/haar 50) overschrijdt. Dat gaat dan kilometers door tot uiteindelijk zijn Won* valt en bijstelt naar 70km/u.
Je kan dan wel in de menu's gaan bladeren, of het ding af te zetten maar is er geen sneltoets of andere mogelijkheid om dit eenvoudig en tijdelijk uit te schakelen?

* (Zuid-Koreaanse munt)
Dat is wel een goeie vraag. Ik laat dat aan staan omdat ik nogal eens last hebt van ongewilde snelheidsoverschrijdingen :+ maar soms zoals bij een trajectcontrole is het idd irritant. Mijn wagen liegt ongeveer 5km per uur naar onderen dus als ik dan de werkelijk toegelaten snelheid wil aanhouden begint hij eraan :*)

Edit: Thanks aan DigitalHombre om dit te spotten maar het moet idd liegen naar boven zijn. Dus 70 werkelijk is 75 in de auto. ;)

[Voor 4% gewijzigd door Bogey555 op 14-03-2023 16:10]

• Leezer14
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:00
Bogey555 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 15:20:
[...]

Ik zou nog niet direct overtuigd zijn van de ICCU vermits het hier gaat over AC laden. Het springen van de verliesstroomschakelaar komt wel meer voor,

Was het bij jou niet het DC snelladen dat het probleem was?
Bij mij was er een klap in de vloer tijdens het rijden. Daarna kon de auto nog maar 42 km/h met een tal van waarschuwingen op het dashboard. Ik was al blij dat ik in de buurt van de dealer reed haha.

Het probleem wat de dealer aangeeft is dat de ICCU niet gevonden wordt. Waar dat aan ligt, wordt nu onderzocht.

[Voor 9% gewijzigd door Leezer14 op 14-03-2023 15:36]

• Bogey555
Leezer14 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 15:36:
[...]

Bij mij was er een klap in de vloer tijdens het rijden. Daarna kon de auto nog maar 42 km/h met een tal van waarschuwingen op het dashboard. Ik was al blij dat ik in de buurt van de dealer reed haha.

Het probleem wat de dealer aangeeft is dat de ICCU niet gevonden wordt. Waar dat aan ligt, wordt nu onderzocht.
Ah ja idd... lol met al die namen op het forum sla ik dingen door elkaar. Er was iemand die niet meer kon DC snelladen en die moest wachten op een nieuwe ICCU dacht ik.

De enige naam die ik kan onthouden is van Phusebox :*)

• DigitalHombre
Bogey555 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 15:24:
[...]

Mijn wagen liegt ongeveer 5km per uur naar onderen dus als ik dan de werkelijk toegelaten snelheid wil aanhouden begint hij eraan :*)
Jouw wagen liegt 5 km/u naar onder? Dus als je effectief 70km:u rijdt, duidt de auto maar 65 aan? Dan zal ik moeten oppassen :|

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bogey555
DigitalHombre schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 16:04:
[...]

Jouw wagen liegt 5 km/u naar onder? Dus als je effectief 70km:u rijdt, duidt de auto maar 65 aan? Dan zal ik moeten oppassen :|
Oei nee ik bedoelde dat de wagen 75 aanduid als je werkelijk 70 rijdt... ah ja anders zou die irritante ping niet beginnen. Sorry ik heb me slecht uitgedrukt. :o

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Nu online
Phusebox schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 11:21:
[...]

Hier :)

Wat is dit voor vage uitvoering?
https://www.autoweek.nl/a...-uitvoering-voor-kia-ev6/

GT-Line edition:
Het uiterlijk van een GT-Line, maar zonder stoelkoeling en stoelverwarming achter. Zonder Meridian. Zonder 360 graden camera, zonder glazen dak en ook geen HUD.

Maar dus wel het bodywork van de GT-Line, matrix-led koplampen, dynamische richtingaanwijzers en 20" wielen.

Ligt het aan mij of is dit een rare combinatie.
Alles waar ‘GT’ op staat, behalve de echte GT, is eigenlijk een beetje een rare combi omdat ze technisch exact gelijk zijn aan de familie ‘Plus’. Dat er nu een extra betaalbare versie komt met blufbumpers en snelle strepen op het dash is prima toch. Voor elk wat wils. En ze moeten wat om de stijgende prijzen te maskeren.

[Voor 4% gewijzigd door DaMenaz op 14-03-2023 17:56]

It only takes a fraction of a second to turn your life upside down

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01:13
Die van mij is net vervangen, 2.5 maanden DC geladen....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JeJeBe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:29
Loei123 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 11:22:
[...]

De aardlekschakelaar van mijn laadpaal vliegt er ook af, dus waarschijnlijk maakt de auto sluiting.

Sta nu aan de snellader bij de supermarkt en dat werkt gelukkig nog naar behoren.
Was wel vervelend geweest om niet te kunnen laden met 11%. :+
Aardlekschakelaars reageren niet op sluiting, tenzij het sluiting naar aarde is.

• JeJeBe
Wiliyama schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 11:51:
[...]

Voor Nederland is dit een rare combinatie.
Maar in buitenland niet. Het is een geïmporteerde auto.
[Afbeelding]
Als je het kenteken van de foto hebt opgezocht, dan was dat vergeefse moeite. er staat notbene bij Afgebeeld: de Kia EV6 als GT-Line. Die heeft een panoramadak dat op de GT-Line Edition niet aanwezig is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JeJeBe
INsaiGN schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 12:59:
[...]

Inderdaad. Komt hier ook weleens voor en ik denk dat het komt door de temperatuur. Is trouwens niet een EV6 dingetje. Plug-in Hybride Mercedes die we hier ook hebben heeft hetzelfde als hij op de accu vertrekt ipv de brandstofmotor in de ochtend. Lijkt dus iets vanuit elektrische aandrijving.
ICE deed het ook, remblokken die een beetje vastgeplakt zitten en losschieten.

• Solarman
  • Niet online
JeJeBe schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 18:36:
[...]

Aardlekschakelaars reageren niet op sluiting, tenzij het sluiting naar aarde is.
Dat hoeft niet,
Aardlekschakelaar is eigenlijk een misleidende naam, deze wordt ook wel verliesstroomschakelaar genoemd welke de meest correcte is in mijn ogen.
Er wordt namelijk gemeten welke stroom erin gaat, waarbij dezelfde waarde ook terug moet komen.
Zit daar meer dan 30mA of 300mA verschil in schakelt deze uit.
Wanneer dus, om welke reden dan, ook er meer dan 30mA of 300mA achter blijft in de auto schakelt de aardlekschakelaar wel degelijk uit.
En ik vermoed dat dit in sommige gevallen ook gebeurt, waarom weet KIA wel, daarom is er volgens mij ook een service action voor de auto's die daar problemen mee hebben.

• JanAllElectric
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 25-03 22:41
Bogey555 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 16:08:
[...]

Oei nee ik bedoelde dat de wagen 75 aanduid als je werkelijk 70 rijdt... ah ja anders zou die irritante ping niet beginnen. Sorry ik heb me slecht uitgedrukt. :o
Ik heb een EV6 plus april 2022. Ik rijd altijd 5 km boven de door de navigatie automatisch aangeven snelheid (+ en - knopje). Ik heb echter geen vervelende ping als ik te hard rijdt. Ik weet niet meer precies wat ik gedaan heb, maar onder meer alle geluiden van de navigatie uit en/of heel zacht gezet. Ik hoor alleen nog een heel zacht geluidje als ik een trajectcontrole en/of rood licht camera nader.

Panasonic TCAP 12Kw J-versie+ Atlantic v3 200L + 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE + 5280Wp + Heishamon, Home Assistant/Node-Red/Grafana/InfluxDB + KIA EV6 77kW RWD

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-03 22:35
Ik zal ook eens een keer iets minder positiefs posten.

Gisteren hield android auto er bij mij mee op.
Paperclip en het infotainmentsysteem gereset en hij deed het weer.

En vandaag kreeg ik na het starten de melding "controleer het elektrische systeem".
Ik kon wel gewoon rijden. Bij thuiskomst de minpool van de accu losgemaakt en weer vastgemaakt.
En daarna was de melding weer weg.

Problems solved en weer door.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SwEEp3R
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 24-03 22:25
Phusebox schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 13:13:
[...]

Ik heb dit geregeld, soms na 5 minuten stil staan al. Klinkt als een mechanische "kloenk" een voelbare schok in de auto. Auto Hold aan of uit maakt geen verschil.
Hier idem. Lijkt wel of de remblokken aan de schijven zijn geplakt. Is waarschijnlijk ook zo; de handrem gaat er (bij mij in ieder geval) automatisch op, ook zonder autohold.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:12
Wel mooi dat Kia nu met de EV9 zegt, gedaan met de vetvlekken op pianolak. Beetje Apple trekjes. Eerst overal pianolak instoppen en dan doen of het het wiel hebt uitgevonden als je het weg laat.

Vind het wel een mooie bak om te zien, maar parkeren met de EV6 is al lastig.

Ik heb er maar een topic voor gemaakt: Het grote Kia EV9 Topic

[Voor 13% gewijzigd door Phusebox op 15-03-2023 08:00]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:58
INsaiGN schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 12:59:
[...]

Inderdaad. Komt hier ook weleens voor en ik denk dat het komt door de temperatuur. Is trouwens niet een EV6 dingetje. Plug-in Hybride Mercedes die we hier ook hebben heeft hetzelfde als hij op de accu vertrekt ipv de brandstofmotor in de ochtend. Lijkt dus iets vanuit elektrische aandrijving.
Door het vocht in de lucht vormt zich roest vorming op je schijven en rond de remblokken achter , omdat bij inschakelen je handrem er afgaat hoor je een klap maar dat is niets ernstigs, is heel normaal, Als je auto langer stil staat gebeurt dat nog meer, maar als je 30 meter gereden heb en een keer geremd is dat roets er weer af, Hoef je je geen zorgen om te maken!

Zeer happy met mijn EV6, Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:31
Phusebox schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 22:13:
Wel mooi dat Kia nu met de EV9 zegt, gedaan met de vetvlekken op pianolak. Beetje Apple trekjes. Eerst overal pianolak instoppen en dan doen of het het wiel hebt uitgevonden als je het weg laat.

Vind het wel een mooie bak om te zien, maar parkeren met de EV6 is al lastig.
Huh, je hebt toch een 360 graden + achteruit camera en neerklappende spiegels?

• Phusebox
Loei123 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 07:04:
[...]

Huh, je hebt toch een 360 graden + achteruit camera en neerklappende spiegels?
Nee heb ik niet. 360 graden camera.

Maar parkeren an sich is het probleem niet. De parkeervakken zijn het probleem. De EV6 past in 75% van de gevallen in de lengte maar net en in 15% van de gevallen niet, en in de breedte hou je vaak maar 15-20 cm over aan beide kanten, en dat is zonder spiegels gerekend.

• Bogey555
JanAllElectric schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 20:25:
[...]

Ik heb een EV6 plus april 2022. Ik rijd altijd 5 km boven de door de navigatie automatisch aangeven snelheid (+ en - knopje). Ik heb echter geen vervelende ping als ik te hard rijdt. Ik weet niet meer precies wat ik gedaan heb, maar onder meer alle geluiden van de navigatie uit en/of heel zacht gezet. Ik hoor alleen nog een heel zacht geluidje als ik een trajectcontrole en/of rood licht camera nader.
Ja ik weet dat je het volledig af kan zetten maar over het algemeen vind ik het wel praktisch. Omdat de auto zo stil is ga je zonder er erg in te hebben sneller dan toegelaten. De KIA navigatie die dan nog in de achtergrond draait is dan wel handig als ik een camera nader. Op andere momenten zoals trajectcontroles is het echt irritant en zou een knopje om het even snel uit te zetten welkom zijn. Anyway dat is echt een luxeprobleem :+ ;)

• Loei123
Phusebox schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 07:24:
[...]

Nee heb ik niet. 360 graden camera.

Maar parkeren an sich is het probleem niet. De parkeervakken zijn het probleem. De EV6 past in 75% van de gevallen in de lengte maar net en in 15% van de gevallen niet, en in de breedte hou je vaak maar 15-20 cm over aan beide kanten, en dat is zonder spiegels gerekend.
Helemaal mee eens, wanneer ik ergens kom waar de parkeervakken aan de krappe kant zijn parkeer ik zo ver mogelijk weg zodat er niemand naast gaat staan.

• Phusebox
Loei123 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 08:01:
[...]

Helemaal mee eens, wanneer ik ergens kom waar de parkeervakken aan de krappe kant zijn parkeer ik zo ver mogelijk weg zodat er niemand naast gaat staan.
Zo zie je maar, de EV6 is ook goed voor je gezondheid, want je maakt er meer stappen door ;)
Ik betaal ook graag wat meer voor een fatsoenlijke parkeergarage die wel brede vakken heeft. Zelfs een hotel wordt er tegenwoordig op uitgezocht.

Of ik pak niet de EV6 als ik teveel twijfels heb of ik ergens wel (veilig) kan parkeren.

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Phusebox schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 08:05:
[...]

Zo zie je maar, de EV6 is ook goed voor je gezondheid, want je maakt er meer stappen door ;)
Ik betaal ook graag wat meer voor een fatsoenlijke parkeergarage die wel brede vakken heeft. Zelfs een hotel wordt er tegenwoordig op uitgezocht.

Of ik pak niet de EV6 als ik teveel twijfels heb of ik ergens wel (veilig) kan parkeren.
Tja ik zoek ook altijd juiste plekken op, helaas hebben er toch al mensen hun deur tegen de bijrijders kant gegooid en zitten er 2 mini deukjes die je alleen ziet als je schuin erop kijkt. Maar de lak is er wel afgesprongen dus dat zie je helaas wel.
Plekjes van een paar millimeter, maar toch.

• Phusebox
anc schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 08:12:
[...]

Tja ik zoek ook altijd juiste plekken op, helaas hebben er toch al mensen hun deur tegen de bijrijders kant gegooid en zitten er 2 mini deukjes die je alleen ziet als je schuin erop kijkt. Maar de lak is er wel afgesprongen dus dat zie je helaas wel.
Ach ja de motorkap en bumper zit toch al vol steenslag :X

• Loei123
Phusebox schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 08:05:
[...]

De laadplekken bij hotels en parkeergarage zijn wat mij betreft dan wel een voordeel, al moet ik zeggen dat die plekken qua lengte bijna altijd een probleem zijn, maar verder wel prettig.

• Loei123
anc schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 08:12:
[...]

Ik heb exact hetzelfde op de bijrijders kant, ook 2 mini deukjes en de blanke lak eraf gesproken, zeer jammer.

• Phusebox
Loei123 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 08:33:
[...]

De laadplekken bij hotels en parkeergarage zijn wat mij betreft dan wel een voordeel, al moet ik zeggen dat die plekken qua lengte bijna altijd een probleem zijn, maar verder wel prettig.
Ik gebruik die nooit omdat je dan na x uur weer terug moet om je auto te verplaatsen. Laad ik liever net voor mijn bestemming onderweg.

• Luuk81
  • Laatst online: 11:59
Gister op de terugweg vanuit Oostenrijk 2 keer problemen gehad met laden bij Ionity. Netjes de stappen doorlopen; stekker in de auto, laadpas er tegenaan, maar die gaf op beide laadpassen aan dat deze niet herkend werd. Ook geprobeerd online te betalen via de QR code. De stappen doorlopen gingen goed, maar toch werd het laden niet gestart. Uiteindelijk na heel lang volhouden werd dan toch de laadpas geaccepteerd. Andere auto's leken geen probleem te hebben. Iemand dit ook meegemaakt? En enig idee of dit ligt aan de auto, de laadpaal of de pas(se)? Zo heb ik voor de eerste keer laadpaalirritatie gehad :-)

• Ruben.
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:02
Luuk81 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 08:42:
Gister op de terugweg vanuit Oostenrijk 2 keer problemen gehad met laden bij Ionity. Netjes de stappen doorlopen; stekker in de auto, laadpas er tegenaan, maar die gaf op beide laadpassen aan dat deze niet herkend werd. Ook geprobeerd online te betalen via de QR code. De stappen doorlopen gingen goed, maar toch werd het laden niet gestart. Uiteindelijk na heel lang volhouden werd dan toch de laadpas geaccepteerd. Andere auto's leken geen probleem te hebben. Iemand dit ook meegemaakt? En enig idee of dit ligt aan de auto, de laadpaal of de pas(se)? Zo heb ik voor de eerste keer laadpaalirritatie gehad :-)
Toevallig een laadpas van TravelCard via LeasePlan? Ik heb precies dit probleem namelijk en alle partijen (LeasePlan, Ionity en TravelCard) wijzen naar elkaar. Ik heb me er bij neergelegd en betaal (als de pas niet werkt) bij Ionity met mijn eigen pas en declareer bij LeasePlan.

• Loei123
Phusebox schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 08:37:
[...]

Ik gebruik die nooit omdat je dan na x uur weer terug moet om je auto te verplaatsen. Laad ik liever net voor mijn bestemming onderweg.
Kleine moeite toch? En toch weer die extra stappen dankzij de EV6. :P

• pea1967
  • Laatst online: 16:33
Hier hetzelfde met Travelcard van Leaseplan, echt super irritant.

• Loei123
Volgens mij is het wel de bedoeling om eerst je pas te scannen, selecteren welke van de 2 kabels je pakt en dan pas de kabel aan de auto te koppelen.

Of heb ik dit mis?

• Bokes
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13:23
Hier ook al gehad met laadpas van Eneco (BE). Werkte gewoon niet (in het buitenland). Sindsdien niet meer over de grens geweest, dus hopen dat het gewoon werkt in de zomervakantie.

Tip: laadpas lang genoeg voor de lezer houden.

[Voor 12% gewijzigd door Bokes op 15-03-2023 08:55]

• Phusebox
Loei123 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 08:51:
[...]

Kleine moeite toch? En toch weer die extra stappen dankzij de EV6. :P
Net als ik de halve stad door moet om terug te gaan om mijn auto te verplaatsen, moet niet te gezond worden ;)

• BelgNL
  • Laatst online: 14:54
Ik heb ondertussen al veel in het buitenland geladen bij Ionity. In het begin ging dit moeiteloos met de KIA Charge laadpas. Op een gegeven moment lukte dit niet meer, maar ik heb mij altijd kunnen behelpen met de app van kia charge, waarbij je de QR-code kunt scannen op de laadpalen.
Ik gaf het probleem van het niet kunnen laden met de laadpas door aan KIA Charge. Ze hebben mij een nieuwe laadpas opgestuurd en nu werkt het weer moeiteloos met de laadpas. Ze gaven aan dat de chip in de oude laadpas niet meer werkte, waardoor de problemen zich voordeden.

Bij DC-laadpalen (zoals ionity), moet je eerst de kabel in de auto steken en dan pas de laadpas aanbieden aan de paal. Dit is anders dan bij vele AC-laadpalen.

• Luuk81
Ruben. schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 08:44:
[...]

Toevallig een laadpas van TravelCard via LeasePlan? Ik heb precies dit probleem namelijk en alle partijen (LeasePlan, Ionity en TravelCard) wijzen naar elkaar. Ik heb me er bij neergelegd en betaal (als de pas niet werkt) bij Ionity met mijn eigen pas en declareer bij LeasePlan.
Jep, met TravelCard. Maar ook met een andere pas werkte het niet.

• Joer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 12:49
Wat beter werkt en het altijd doet, tenzij storing op de paal is het laden starten via de app van lonity, of andere app. In het buitenland gebruik in nooit de Laadpassen altijd via de app’s. Zag meer mensen met andere merken auto’s problemen hebben dat de Laadpassen het niet deden. Dus is geen Kia ev 6 probleem.

• HansAuutB
  • Laatst online: 12:57
DigitalHombre schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 15:18:

* (Zuid-Koreaanse munt)
Waar heb je dit ingesteld?
Want bij mij werkt snelheidaanpassing alleen op de snelweg.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

• JeJeBe
Solarman schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 19:38:
[...]

Dat hoeft niet,
Aardlekschakelaar is eigenlijk een misleidende naam, deze wordt ook wel verliesstroomschakelaar genoemd welke de meest correcte is in mijn ogen.
Er wordt namelijk gemeten welke stroom erin gaat, waarbij dezelfde waarde ook terug moet komen.
Zit daar meer dan 30mA of 300mA verschil in schakelt deze uit.
Wanneer dus, om welke reden dan, ook er meer dan 30mA of 300mA achter blijft in de auto schakelt de aardlekschakelaar wel degelijk uit.
En ik vermoed dat dit in sommige gevallen ook gebeurt, waarom weet KIA wel, daarom is er volgens mij ook een service action voor de auto's die daar problemen mee hebben.
Uh, fijn dat je het een doorgewinterde elektrotechneut even uitlegt >:) .
"Achterblijft" schrijf je. Stroom blijft niet achter, het is geen water dat in een plasje blijft liggen.
Het enig wat meetbaar is, is een lek naar aarde. Keert de stroom terug door de N draad, dan is er geen verschil, loopt de stroom terug via aarde, dan is er wel een verschil tussen L en N, en dus een lek naar aarde. Daarom heet het ook AARDLEK schakelaar. Dat de stroom via aarde kán terugvloeien komt omdat in het transformatorhuisje, de Nul aan Aarde is gelegd. Het ding heet ook wel verschilstroomschakelaar omdat in een aardlekschakelaar, de stroom door L en N wordt vergeleken op verschillen. is dat 0, dan is er niks aan de hand, is dat ongelijk nul, dan is een een deel van de stroom via een andere route teruggevloeid - en dat kan alleen via aarde.
Dat je het differentieel of verliesstroom stroom of verschilstroom noemt maakt niet uit, het gaat erom dat er een verschil is tussen aangevoerde en terugkomende stroom. Als dit verschil ontstaat door een LEK naar aarde, waardoor een deel via aarde terugvloeit, dan slaat 't ding af. je verliest dus stroom - die naar aarde vloiet ipv door de N geleider.
Dat kan ook in de ingangsfilters in de auto gebeuren, vaak wordt met condensatoren tussen Fase en Nul tov aarde gefilterd om HF rommel uit het net te houden / niet binnen te krijgen. Dat is ook zo'n beetje de enige optie, want het vehikel staat op rubberbanden, dat daar een stroom van 30mA door loopt lijkt me, regenbuien daargelaten, niet echt mogeljik.

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:01
Overstag schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 09:43:
Op dit moment ben ik een thuiswerker waardoor mijn EVtje langere tijd stilstaat.
Nu voor de 2e maal als ik wil wegrijden lijkt het of mijn remmen blijven plakken en je moet behoorlijk “gas” geven om vooruit te komen. Dan hoor je een klap bij de achterwielen en schiet je vooruit. Gevaarlijk met een andere voor of achter je geparkeerd.
Heeft iemand hier ook last van?
Ja had ik ook gisteren, schoot meer dan een halve meter naar voren. Ik ga het melden, heb het al eerder gehad.

• Bogey555
JeJeBe schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 11:02:
[...]

Uh, fijn dat je het een doorgewinterde elektrotechneut even uitlegt >:) .
"Achterblijft" schrijf je. Stroom blijft niet achter, het is geen water dat in een plasje blijft liggen.
Het enig wat meetbaar is, is een lek naar aarde. Keert de stroom terug door de N draad, dan is er geen verschil, loopt de stroom terug via aarde, dan is er wel een verschil tussen L en N, en dus een lek naar aarde. Daarom heet het ook AARDLEK schakelaar. Dat de stroom via aarde kán terugvloeien komt omdat in het transformatorhuisje, de Nul aan Aarde is gelegd. Het ding heet ook wel verschilstroomschakelaar omdat in een aardlekschakelaar, de stroom door L en N wordt vergeleken op verschillen. is dat 0, dan is er niks aan de hand, is dat ongelijk nul, dan is een een deel van de stroom via een andere route teruggevloeid - en dat kan alleen via aarde.
Dat je het differentieel of verliesstroom stroom of verschilstroom noemt maakt niet uit, het gaat erom dat er een verschil is tussen aangevoerde en terugkomende stroom. Als dit verschil ontstaat door een LEK naar aarde, waardoor een deel via aarde terugvloeit, dan slaat 't ding af. je verliest dus stroom - die naar aarde vloiet ipv door de N geleider.
Dat kan ook in de ingangsfilters in de auto gebeuren, vaak wordt met condensatoren tussen Fase en Nul tov aarde gefilterd om HF rommel uit het net te houden / niet binnen te krijgen. Dat is ook zo'n beetje de enige optie, want het vehikel staat op rubberbanden, dat daar een stroom van 30mA door loopt lijkt me, regenbuien daargelaten, niet echt mogeljik.
Ik denk dat @Solarman het heel zeker goed bedoelde maar idd een diff is geen zekering en dient dus niet om kortsluitingen op te vangen, je uitleg daaromtrent is volledig correct. En je verklaring ivm de ingangsfilters lijkt mij ook volledig plausibel. Na de TSB heb ik geen problemen met de diff in de laadpaal meer gehad maar hoe ze daar softwarematig iets aan gedaan hebben daar heb ik geen idee van.

• Luuk81
Joer schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 09:28:
[...]

Wat beter werkt en het altijd doet, tenzij storing op de paal is het laden starten via de app van lonity, of andere app. In het buitenland gebruik in nooit de Laadpassen altijd via de app’s. Zag meer mensen met andere merken auto’s problemen hebben dat de Laadpassen het niet deden. Dus is geen Kia ev 6 probleem.
Zelfde probleem had ik ook bij een Ionity laadpaal in Nederland. Afgelopen zomer en vorig jaar geen enkel probleem gehad.

• Freezhost
Net de onthulling van de EV9 gezien en die heeft andere deurgrepen, die schuiven volledig uit dus Kia heeft wel geleerd van de kromme handgrepen.

• DigitalHombre
HansAuutB schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 10:20:
[...]

Waar heb je dit ingesteld?
Want bij mij werkt snelheidaanpassing alleen op de snelweg.
In de instellingen - voertuig - bestuurdershulp staat de assistentie snelheidslimiet aan (Intelligent Speed Limit Assist). Mogelijk rijdt u op een stuk weg waar de wagen geen gegevens qua snelheid kan terugvinden, geen snelheidsborden of gps data. Op de hoofdwegen hier in mijn omgeving werkt het prima, al moet je wel met het hoofd erbij blijven, ik zou er geen 100% op vertrouwen. Snelheidsboetes, weet u.

• Phusebox
Freezhost schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 11:36:
Net de onthulling van de EV9 gezien en die heeft andere deurgrepen, die schuiven volledig uit dus Kia heeft wel geleerd van de kromme handgrepen.
Misschien zijn dat wel de "nieuwe" deurgrepen die ook als vervanging op de EV6 komen... (Haha, wishful thinking.)
Maar inderdaad, deze kunnen niet krom trekken, maar hoe krijg je die open als ze bevroren zijn, want er is niet 1 scharnierpunt maar gewoon 2 pushrods.

• Freezhost
Phusebox schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 11:43:
[...]

Misschien zijn dat wel de "nieuwe" deurgrepen die ook als vervanging op de EV6 komen... (Haha, wishful thinking.)
Maar inderdaad, deze kunnen niet krom trekken, maar hoe krijg je die open als ze bevroren zijn, want er is niet 1 scharnierpunt maar gewoon 2 pushrods.
Die zullen wel verwarmd worden, oké dat is een aanname maar anders krijg je ze niet open. Andere merken gebruiken ook dit soort deurgrepen dus daar zal vast wel over nagedacht worden. Sowieso zie je wel verbeteringen terug op de nieuwe modellen zoals bijvoorbeeld een verwarmde laadpoort op Ioniq 6, planning laadstops etc

• Phusebox
Freezhost schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 12:13:
[...]

Die zullen wel verwarmd worden, oké dat is een aanname maar anders krijg je ze niet open. Andere merken gebruiken ook dit soort deurgrepen dus daar zal vast wel over nagedacht worden. Sowieso zie je wel verbeteringen terug op de nieuwe modellen zoals bijvoorbeeld een verwarmde laadpoort op Ioniq 6, planning laadstops etc
Helaas zal de EV9 wel 70+k gaan kosten anders zou ik bijna geneigd zijn de EV6 in te ruilen.

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:07
Phusebox schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 13:02:
[...]

Helaas zal de EV9 wel 70+k gaan kosten anders zou ik bijna geneigd zijn de EV6 in te ruilen.
Als ik jou was zou ik hem inruilen op een Fiesta.

• MacFan
  • Laatst online: 25-03 15:36
Alleen in Oostenrijk bij Ionity net voor Sankt Anton. Daar werkte geen enkele pas, App werkte wel.

• Bogey555
[...]

Toen ik de GT ging ophalen in de garage zei de hoofdmech tegen mij dat ze al telefoons van Denemarken hadden gekregen en dat als ik wilde de GT onmiddelijk zou verkocht zijn voor 85k :o

• Freezhost
[...]

Ja ik verwacht dat de EV9 wel flink aan de prijs is maar ik moet toch nog 3,5 jaar met mijn EV6 doen :)

• Phusebox
Freezhost schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 14:05:
[...]

Ja ik verwacht dat de EV9 wel flink aan de prijs is maar ik moet toch nog 3,5 jaar met mijn EV6 doen :)
Ik nog 5-6 jaar heb ik me voorgenomen....

• EricEB
  • Nu online
Phusebox schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 14:17:
[...]

Ik nog 5-6 jaar heb ik me voorgenomen....
Ik zou er zo voor tekenen...

De Plus die ik nu heb kostte in '21 52K....en ik had de 'voordelige' bijtelling.

Ga ik hem nu bestellen....zullen de kosten flink hoger zijn. Daar komt bj dat EV met 1600kg trekgewicht met mijn huidige kosten niet te vinden zijn.

• Phusebox
EricEB schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 15:23:
[...]

De Plus die ik nu heb kostte in '21 52K....en ik had de 'voordelige' bijtelling.

Ga ik hem nu bestellen....zullen de kosten flink hoger zijn. Daar komt bj dat EV met 1600kg trekgewicht met mijn huidige kosten niet te vinden zijn.
Ja mijn uitvoering (Plus RWD 77kWh) met trekhaak is inmiddels 6,5k duurder. Dus dat dekt al een beetje de afschrijving van het eerste jaar.

• Loei123
Met het uitvallen van de AC laadpalen heb ik dit nog niet getest terwijl de auto ingeschakeld was, dat dat nog extra informatie opleveren?

• Pilot41Day
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 15:04
EricEB schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 15:23:
[...]

De EV6 GT, 1800kg trekgewicht.

• Chel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 00:57
pea1967 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 08:52:
Hier hetzelfde met Travelcard van Leaseplan, echt super irritant.
Van hetzelfde dit weekend, Travelcard Leaseplan werkte niet bij Ionity, vervolgens wel bij Allego

• stoutski
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:35
Phusebox schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 11:43:
[...]

Ben wel benieuwd wat de levertijd is van de handgrepen en sierstrip van het stuur.
Staat nu al weer een paar maanden in bestelling bij de garage.
Helaas nog geen leverdatum bekend.

• Ruben.
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:02
Chel schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 21:06:
[...]

Van hetzelfde dit weekend, Travelcard Leaseplan werkte niet bij Ionity, vervolgens wel bij Allego
Mijn kaart werkt overal (Aral, Allego, Fastned, Salzburg laders, ENBW, Total) en in verschillende landen (België, Duitsland, Oostenrijk, Italië en Nederland). Alleen Ionity is waardeloos.

Van het weekend naar Oostenrijk geweest, de ene keer doet hij het wel, de andere keer niet. Als hij het doet en de EV6 maakt geen goede verbinding (door korte pinnen Ionity) dan is de kans 99% dat nog een keer bliepen niet werkt.

Overigens heel kort reisverslag: ongeveer 1100km gereden naar Oostenrijk in 11 uur. 9 uur rijden en 2 uur laden. Ik heb 6x geladen en wel flink doorgereden als het kon. Ongeveer 140-150km/h en 190 als ik merkte dat ik procenten over zou houden. Snelladen elke keer richting 230, een paar keer 236 gezien.

Wat wel gek was: soms had ik minder vermogen. De maximum snelheid was dan maar +-170. Ik kon niet uitvinden waar het aan lag. Het was niet bij onder een bepaald percentage en ook de accu temperatuur kon ik er ook niet aan linken (obd2 dongle gebruikt).

Meer mensen deze ervaring?

• yoda-ict
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15:57
Zou iemand die een GT heeft een foto kunnen plaatsen van de dakhemel boven de achteruitkijkspiegel? Ik ben benieuwd of daar een stinger strip display in past..

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:58
Phusebox schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 08:14:
[...]

Ach ja de motorkap en bumper zit toch al vol steenslag :X
Phuse,

Wij hadden het laatst over dat kabeltje voor de invoer van het signaal ter vervanging van de subwoofer achter om niet in de originele bedrading te knippen. Het kabeltje was goedkoop waar jij hem had gezien maar de verzendkosten waren hoog. Ik heb hem gewoon bij mijn dealer besteld en kreeg gisteren telefoon dat het er was kosten zijn 11,50. Dus redelijk. Ik ga het morgen ophalen , dan ben ik vrij :) .

Zeer happy met mijn EV6, Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:37
Intussen zijn de eerste V4 Tesla superchargers in gebruik genomen. In Harderwijk of all places. Met langere kabel en volgens de sticker tot 1000V. Het moet haast wel zo zijn dat deze getest zijn icm de EV6/Ioniq5. Ik woon er niet in de buurt, maar ben benieuwd naar de eerste ervaringen.

12,2 kWp Oost/West, Mitsubishi MSZ-FH35VE A+++ L/L WP

• Phusebox
marc4547 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 07:36:
[...]

Phuse,

Wij hadden het laatst over dat kabeltje voor de invoer van het signaal ter vervanging van de subwoofer achter om niet in de originele bedrading te knippen. Het kabeltje was goedkoop waar jij hem had gezien maar de verzendkosten waren hoog. Ik heb hem gewoon bij mijn dealer besteld en kreeg gisteren telefoon dat het er was kosten zijn 11,50. Dus redelijk. Ik ga het morgen ophalen , dan ben ik vrij :) .
Update: heb het bij een andere dealer besteld. Was op voorraad en zou morgen wellicht al binnen komen.

[Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 16-03-2023 09:28]

• Mad_Master
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16:57
Phusebox schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 08:09:
[...]

|:(
Mijn dealer: nee dat kan niet besteld worden voor particulieren.
Kan je net zo goed @marc4547 een tweede laten halen en per post laten sturen :P

@marc4547 Welke regio is je dealer? Als mijn dealer het niet heeft haal ik hem wel bij die van jou.

• Bogey555
Als info voor diegene die last hebben van het regelmatig springen van de differentieel in hun laadpaal.

Het blijkt dat ik iets te vroeg gejuicht had. Gisteren wou ik de wagen opladen en de diff in de laadpaal was weer gesprongen. Deze keer was het 2 weken geleden. De TSB die Phusebox gepost heeft is uitgevoerd op mijn wagen en die lijkt dus niets op te lossen.

• DaMenaz
  • Nu online
yoda-ict schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 23:21:
Zou iemand die een GT heeft een foto kunnen plaatsen van de dakhemel boven de achteruitkijkspiegel? Ik ben benieuwd of daar een stinger strip display in past..
Heeft de GT een andere spiegel/dakhemel?

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000

The Wizard

Moderator Mobile
marcel3 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 08:03:
Intussen zijn de eerste V4 Tesla superchargers in gebruik genomen. In Harderwijk of all places. Met langere kabel en volgens de sticker tot 1000V. Het moet haast wel zo zijn dat deze getest zijn icm de EV6/Ioniq5. Ik woon er niet in de buurt, maar ben benieuwd naar de eerste ervaringen.
Ik woon wel in de buurt maar deze locatie is nog niet open voor niet-Tesla's. Zo gauw deze open gaat ga ik testen.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• marcel3
The Wizard schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 11:13:
[...]

Ik woon wel in de buurt maar deze locatie is nog niet open voor niet-Tesla's. Zo gauw deze open gaat ga ik testen.
OK top. Ik ging er trouwens voetstoots vanuit dat hij direct opengesteld zou zijn voor alle EV's door die lange kabel, maar nog even afwachten dus.

• DaMenaz
  • Nu online
Vast om de Tesla Semi straks te kunnen laden. :+

• EricEB
  • Nu online
Pilot41Day schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 19:44:
[...]

De EV6 GT, 1800kg trekgewicht.
Ik schrijf nog :....met mijn huidige kosten .... daar gaat de GT nooit in passen 8)7

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:40
Vraagje,
de auto climate control.. doet die wat bij jullie??
als ik 22 graden instel en deze op high,medium of low zet.. maakt geen enkel verschil.. Er zal geen blower harder gaan blazen..

Als ik handmatig de blower hoger zet natuurlijk wel.

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

• INsaiGN
  • Laatst online: 17-03 15:49
furian88 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 13:12:
Vraagje,
als ik 22 graden instel en deze op high,medium of low zet.. maakt geen enkel verschil.. Er zal geen blower harder gaan blazen..

Werkt eigenlijk altijd prima; ik zet hem altijd op 2 streepjes. Enige wat ik weleens moet doen is handmatig op AC drukken als de ramen beslaan. Al zal dat bijna voorbij zijn nu het warmer aan het worden is. Het is niet dat ik hem heel hard of geruisloos hoor blazen maar het werkt zoals het moet werken want ik krijg het warm.

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
furian88 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 13:12:
Vraagje,

Standje 3 blaast wel wat harder dan 1 of 2, maar dat is uiteraard afhankelijk van hoe warm het al is in de auto, hij gaat langzamer blazen als de auto al op temperatuur is.

Hier staat ie altijd op standje 2 met 20,5 graden.

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
marcel3 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 11:58:
[...]

OK top. Ik ging er trouwens voetstoots vanuit dat hij direct opengesteld zou zijn voor alle EV's door die lange kabel, maar nog even afwachten dus.
Ze gaan eerst testen met Tesla's om te kijken hoe stabiel/etc alles is. Zo gauw ie opengesteld is rij ik er heen :P.

• Loei123
r0el schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 09:25:
Bij mijn EV6 plus (dec-21) is sinds maandag ook de AC-DC inverter kapot. Auto hing aan de thuislader toen plots de aardlekschakelaar + schakelaar van laadpunt er in de meterkast uitvlogen. Meteen boze mail naar Shell Recharge gestuurd (heb meer gedonder met laadpunt), maar na 5 laadpunten + een snellader te hebben geprobeerd, wil de wagen alleen nog maar snelladen... De dealer had het al vaker gehoord, afspraak staat...
Hoe is dit afgelopen?

Wanneer ik mijn auto aan een AC laadpaal koppel gaat de betreffende laadpaal ook compleet uit.
Thuis gaat ook de aardlekschakelaar van de laadpaal naar beneden.

Voor mij momenteel ook alleen snelladen, morgen langs de dealer.

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Loei123 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 15:25:
[...]
Hoe is dit afgelopen?

Wanneer ik mijn auto aan een AC laadpaal koppel gaat de betreffende laadpaal ook compleet uit.
Thuis gaat ook de aardlekschakelaar van de laadpaal naar beneden.

Voor mij momenteel ook alleen snelladen, morgen langs de dealer.
Afspraak dealer gemaakt om hen de(zelfde) diagnose te laten stellen. Daarna afspraak gemaakt om het onderdeel te laten vervangen. Dat gaat eind deze maand gebeuren (ik kon zelf niet eerder). Het is kennelijk een unit onder de achterbank en het is 1,5 uur werk voor een monteur.

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05:57
Gupje360 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 16:36:
Nou auto is langs de dealer geweest voor de toest plekken. Er zijn foto's gemaakt en hij gaat het oppakken met Kia.

- Hij gaf aan dat ik de eerste was met deze melding
- Hij gaf aan dat eerste vraag van Kia zal zijn: "Kan je het zelf verwijderen" met de nagel blijkt het met moeite weg te poetsen, dus hij acht een kleine kans op actie van Kia.

Zelf denk hij dat het achter de strip vandaan komt en dat daar water op hoopt en misschien een verkeerde schroef keus is geweest. Dus de strip zelf lijkt niet te roesten.
Strip zelf is er niet af geweest bij de dealer.

Afgesproken sowieso dat als het erger wordt weer terug te gaan voor meer foto's omdat het bij mij niet extreem was vergeleken met bepaalde foto's hier op het forum.

Ik hoop dat meer mensen langs rijden bij hun dealer om dit te laten zien, want des te eerder kunnen we ook actie verwachten vanuit Kia.
Is hier nog iets uitgekomen? #teruglezend

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05:57
stoutski schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 22:15:
[...]

Ben wel benieuwd wat de levertijd is van de handgrepen en sierstrip van het stuur.
Staat nu al weer een paar maanden in bestelling bij de garage.
Helaas nog geen leverdatum bekend.
Sierstrips 1 maand. Duur inbouwen: 1,5 uur. Stuur en deel van stengels / flippers moeten eraf. Het is een lastig werkje

• Gupje360
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:07
king_dude schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 20:32:
[...]

Is hier nog iets uitgekomen? #teruglezend
Toevallig woensdag naar laten kijken, achter spoiler mist rechts 2 schroeven en die trilde op de wind. Hoe het gebeurt is kan niemand vertellen, misschien zelf al vanaf fabriek dus.

• stoutski
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:35
king_dude schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 20:36:
[...]

Sierstrips 1 maand. Duur inbouwen: 1,5 uur. Stuur en deel van stengels / flippers moeten eraf. Het is een lastig werkje
Vandaag antwoord gehad strip komt waarschijnlijk over 4 dagen binnen.

en dit kreeg ik terug op de hendels:

De deur hendels zijn nog niet in huis maar er is ook een TSB in de maak, ik denk dat de bestelling geannuleerd word en dat we de TSb moeten gaan uit voeren voor u als deze beschik baar is.
(TSB= is een terug roep actie van uit Kia die een specifiek probleem moet verhelpen)

• Phusebox
stoutski schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 22:17:
[...]

Vandaag antwoord gehad strip komt waarschijnlijk over 4 dagen binnen.

en dit kreeg ik terug op de hendels:

De deur hendels zijn nog niet in huis maar er is ook een TSB in de maak, ik denk dat de bestelling geannuleerd word en dat we de TSb moeten gaan uit voeren voor u als deze beschik baar is.
(TSB= is een terug roep actie van uit Kia die een specifiek probleem moet verhelpen)
Ben benieuwd dan voor wat betreft de deurhendels. Liever in 1x goed, maar het is nu wel slechte reclame, die kromme, niet sluitende, krakende deurhendels.

Ik wacht ook al bijna 4 maanden nu.

Ook raar dat deze TSB in Europa niet wordt toegepast want ik heb dus ook die krakende deurgrepen. En wordt alleen maar weer erger met warme, droger weer.

https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2022/MC-10212198-0001.pdf

[Voor 13% gewijzigd door Phusebox op 16-03-2023 22:24]

• yoda-ict
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15:57
DaMenaz schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 11:06:
[...]

Heeft de GT een andere spiegel/dakhemel?
Geen idee, maar omdat juist te voorkomen hoop ik dat iemand een foto kan plaatsen van een GT..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bogey555
yoda-ict schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 22:44:
[...]

Geen idee, maar omdat juist te voorkomen hoop ik dat iemand een foto kan plaatsen van een GT..
Ik zal deze namiddag eens kijken of ik wat foto's kan nemen.

• Ramtka
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-03 10:33
Loei123 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 14:15:
[...]

Oke check, ik heb dit inmiddels met 3 DC laadpalen gehad (geen snelladers dus).
Overigens heb ik bij alle drie dezelfde palen succesvol kunnen laden in het verleden.

Afwachten wat de dealer zegt, wanneer ik tijd heb.
Dit probleem had ik ook. Bleek uiteindelijk de laadkabel van Kia defect te zijn. Paar weken later was de nieuwe kabel binnen en probleem opgelost

• Loei123
Ramtka schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 12:59:
[...]

Dit probleem had ik ook. Bleek uiteindelijk de laadkabel van Kia defect te zijn. Paar weken later was de nieuwe kabel binnen en probleem opgelost
De vaste kabel aan mijn eigen laadpaal geeft hetzelfde resultaat.

Maar ik had gebeld en kon zo langsrijden aldus de mevrouw aan de telefoon.
Daar eenmaal aangekomen kan dat natuurlijk niet zomaar en moet daar zeker een afspraak voor gemaakt worden, wat natuurlijk allemaal telefonisch had gekund.

Weer 3 kwartier van mijn leven compleet verprutst door de miscommunicatie van Kia Nederland...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Leezer14
  • Laatst online: 17:00
Leezer14 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 12:47:
[...]

Update: Momenteel is het hoofd volt systeem onder de auto uit geschroefd en wordt doorgemeten in samenwerking met Kia Nederland. Vrijdag wordt de huurauto omgeruild voor ander tijdelijk vervoer (Nieuwe MG). In mijn optiek een teken dat de Kia nog wel even bij de dealer staat.

Wordt (hoop ik zsm) vervolgd.
Update: zojuist gebeld met de bevestiging dat de ICCU module (onder de achterbank) kapot is. Er zit sluiting in.

Voorraad bij Kia is er niet en de vraag vanuit het centrale magazijn in België staat uit bij Kia zuidkorea. Dit kan nog wel eens enkele weken/maanden gaan duren.

• Phusebox
Blijkbaar kan het wel, als ik maar geen verwarming nodig heb 😉

Maar veel beter gaat het niet worden want deze temperatuur is nagenoeg ideaal. Dus 500+ ga ik nooit halen.

[Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 17-03-2023 18:11]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• marcel3
Loei123 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:48:
[...]

De vaste kabel aan mijn eigen laadpaal geeft hetzelfde resultaat.

Maar ik had gebeld en kon zo langsrijden aldus de mevrouw aan de telefoon.
Daar eenmaal aangekomen kan dat natuurlijk niet zomaar en moet daar zeker een afspraak voor gemaakt worden, wat natuurlijk allemaal telefonisch had gekund.

Weer 3 kwartier van mijn leven compleet verprutst door de miscommunicatie van Kia Nederland...
Ik vermoed dat je AC bedoelt. In dat geval is wsl ook jouw ICCU kapot. Begint erop te lijken dat ze vroeg of laat allemaal sneuvelen. Het regent bij de buren op het Ioniq forum ook klachten.

• JeJeBe
stoutski schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 22:17:
[...]

zeg maar gewoon TECHNICAL SERVICE BULLETIN hoor, dat doet Kia ook :9 :P
btw: terugroepactie is één woord, lees https://www.spatiegebruik.nl/

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:11
Leezer14 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 15:57:
[...]

Update: zojuist gebeld met de bevestiging dat de ICCU module (onder de achterbank) kapot is. Er zit sluiting in.

Voorraad bij Kia is er niet en de vraag vanuit het centrale magazijn in België staat uit bij Kia zuidkorea. Dit kan nog wel eens enkele weken/maanden gaan duren.
Klopt, ook omdat er een vernieuwde versie (aangepaste behuizing) beschikbaar is. Reken maar ergens vanaf mei….

Acties:
  • +11Henk 'm!

• BelPhil
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 09:10
EV Odessey heeft de routeplanning met ladestops "werkend" gekregen op de EV6. Blijkt nog een redelijke beta feature te zijn, maar biedt toch hoop in de toekomst.

• Freezhost
@Phusebox hier mijn cijfers van gisteren, gaat wel om twee langere ritten

• Joer
  • Laatst online: 12:49
BelPhil schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 23:38:
EV Odessey heeft de routeplanning met ladestops "werkend" gekregen op de EV6. Blijkt nog een redelijke beta feature te zijn, maar biedt toch hoop in de toekomst.

[YouTube: How to access the new Hyundai Ioniq 6 EV Journey Planner on Kia EV6 & other EV’s]
Super leuk filmpje. Ben benieuwd wie dit gaat testen onder de leden hier. En wat ie zegt over de ionic6 dat die deze optie wel heeft, misschien hebben hun al een nieuwe software versie.

• DigitalHombre
Dan heb je twee jaar gewacht op die mooie matgrijze EV6, besluit de dealer om even die kleine imperfectie eruit te polieren. Foto op Reddit.
https://www.reddit.com/r/...olished_steel_matte_gray/

• JeJeBe
BelPhil schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 23:38:

[YouTube: How to access the new Hyundai Ioniq 6 EV Journey Planner on Kia EV6 & other EV’s]
Wel lastig dat deze slimmerik uit Warwick volgens Kia moet gaan laden in België. 8)7

• JeJeBe
DigitalHombre schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 09:53:
Dan heb je twee jaar gewacht op die mooie matgrijze EV6, besluit de dealer om even die kleine imperfectie eruit te polieren. Foto op Reddit.
https://www.reddit.com/r/...olished_steel_matte_gray/
Zo, dan ga je toch helemaal ontploffen ! Wat een sukkel ben je dan als dealer, onvoorstelbaar. Dan is mijn delaer die 'm doodleuk door de wasstraat duwt nog een groentje. Er is notabene een TSB mbt de matte afwerking,Moet de wasboy 'm wel gelezen hebben :-(

• Loei123
Middels usb het infotainment systeem bijgewerkt. Ik kreeg de bevestiging van de nieuwe natuur geluiden dus volgens mij heb ik dan dan de laatste versie.

Helaas geeft de auto nog steeds wintermodus aan in het menu wat dus betekend dat de voorverwarmings update niet is geïnstalleerd...

Dit icm gisteren maakt mij wel een beetje moe van de dealer...

• Ramtka
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-03 10:33
Loei123 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 10:51:
Middels usb het infotainment systeem bijgewerkt. Ik kreeg de bevestiging van de nieuwe natuur geluiden dus volgens mij heb ik dan dan de laatste versie.

Helaas geeft de auto nog steeds wintermodus aan in het menu wat dus betekend dat de voorverwarmings update niet is geïnstalleerd...

Dit icm gisteren maakt mij wel een beetje moe van de dealer...
Bij mijn dealer vroeg ik tijdens de 30k beurt om alle updates. Auto klaar, vroeg ik of preheat er nu ook op zat. Nee, want dat was een upgrade... Na een chagrijnige blik en een paar koppen koffie later zat de optie er ook op

• Loei123
Ramtka schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 13:38:
[...]

Bij mijn dealer vroeg ik tijdens de 30k beurt om alle updates. Auto klaar, vroeg ik of preheat er nu ook op zat. Nee, want dat was een upgrade... Na een chagrijnige blik en een paar koppen koffie later zat de optie er ook op
Ik ben eerder langs geweest voor enkel en alleen de voorverwarmings upgrade en dan staat hij er na die tijd dus niet op.

Droevige zaak.
Pagina: 1 ... 269 ... 272 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee