Acties:
  • +1Henk 'm!

• PrimaBB
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16:46
Franciesco schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 09:48:
[...]

Zou dit afhangen van de app-softwareversie? Als ik het me goed herinner was het rond de afgelopen zomer dat ik dit berekend heb (met IOS app).
Goeie. Zou kunnen.
Er zit bij mij nog steeds wel een verschil, maar lijkt dus kleiner dan bij jou.

Ik zal het komende ritten eens wat beter bekijken.

Overigens raar dat Kia verschil maakt tussen wat in auto wordt aangegeven en wat in de app staat.
Erg verwarrend op deze manier.

Kia EV6 Plus Advanced AWD | Aurora Black Pearl | Delivery 06-2022

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:50
PrimaBB schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 09:56:
[...]

Overigens raar dat Kia verschil maakt tussen wat in auto wordt aangegeven en wat in de app staat.
Erg verwarrend op deze manier.
Waarschijnlijk weten de app developers niks van wat de software developers voor de auto doen en omgekeerd.

[Voor 18% gewijzigd door Phusebox op 10-03-2023 09:59]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +3Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17:35
xxander968 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 08:06:
[...]

Nu je het zegt, je hebt gelijk. Het blijft toch mooi dat we hier met zijn allen net even wat meer moeite doen dan de gemiddelde bestuurder om de auto te kennen en nog weten we regelmatig niet hoe het nu exact werkt. Geen wonder dat sommige partners liever de fiat panda uit 1980 pakken omdat ze daar gewoon van weten dat er drie pedalen en een claxon in zitten.
Als ik alle berichten hier lees zonder de auto te hebben, dan vraag ik me af of ik hem straks überhaupt de oprit af krijg. _O-

It only takes a fraction of a second to turn your life upside down

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Leezer14
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:00
Leezer14 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 18:31:
Vanmiddag in de auto gestapt, snellader als eindbestemming om de pre conditionering te starten. Na 200 meter rijden een doffe klap in de vloer van de auto en meerdere foutmeldingen op het scherm. De ev6 kon nog maar 42km/h. Direct maar de dealer doorgereden en laten controleren. Ze zagen veel onbekende meldingen bij het uitlezen. Morgen gaan ze met Kia kijken wat er aan de hand is.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Update: Nog geen update. De Kia staat nog steeds bij de dealer zonder oplossing. Ze zijn met Kia (overkoepelend) aan het kijken wat er gaande is. Daarbij is gisteren ook de gloednieuwe huurauto (Ford Puma) gesneuveld. Constante stroomkabel van accu naar startmotor hangt los. Kansloos met kansloos en kansloos. Ik word zo gebeld met meer info.

• Mad_Master
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:02
Leezer14 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 10:41:
[...]

Update: Nog geen update. De Kia staat nog steeds bij de dealer zonder oplossing. Ze zijn met Kia (overkoepelend) aan het kijken wat er gaande is. Daarbij is gisteren ook de gloednieuwe huurauto (Ford Puma) gesneuveld. Constante stroomkabel van accu naar startmotor hangt los. Kansloos met kansloos en kansloos. Ik word zo gebeld met meer info.
Krijg je met dit soort gebreken een vervangende auto op kosten van Kia zelf gezien dit 100% een garantie geval is? Dit is in geen enkel manier jou schuld en is een probleem met het geleverd product.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Leezer14
Mad_Master schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 11:00:
[...]

Krijg je met dit soort gebreken een vervangende auto op kosten van Kia zelf gezien dit 100% een garantie geval is? Dit is in geen enkel manier jou schuld en is een probleem met het geleverd product.
Ja, tot nu toe regelen zij alles. Wel wilde de alarmcentrale die de anwb aanstuurde al mijn gegevens. Toen heb ik ze vriendelijk verzocht de gegevens van Kia te noteren. Had geen zin in een factuur achteraf.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Leezer14
[...]

Update: Kia heeft gebeld en ze zien dat de (op basis van foutmeldingen en diagnose) iccu module niet gevonden wordt (los kabeltje of kapot dus). Deze zit onder de achterbank. Onlangs is de auto bij de dealer geweest voor een versterker die vervangen werd, en die zit toevallig ook onder de achterbank. Ik hoop snel meer te horen en hoop stiekem toch op een los hangend kabeltje.

[Voor 3% gewijzigd door Leezer14 op 10-03-2023 12:04]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bogey555
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10:36
Leezer14 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 12:00:
[...]

Update: Kia heeft gebeld en ze verdenken (op basis van foutmeldingen en diagnose) dat de iccu module niet aanwezig of kapot is. Deze zit onder de achterbank. Onlangs is de auto bij de dealer geweest voor een versterker die vervangen werd, en die zit toevallig ook onder de achterbank. Ik hoop snel meer te horen en hoop stiekem toch op een los hangend kabeltje.
Wij hopen met jou maar die bonk die je gehoord hebt doet anders vermoeden :o

Acties:
  • +9Henk 'm!

• Yilar
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:52
DaMenaz schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 10:38:
[...]

Als ik alle berichten hier lees zonder de auto te hebben, dan vraag ik me af of ik hem straks überhaupt de oprit af krijg. _O-
_O-

Ik heb de auto nu ruim een jaar en drie maanden, Ev6 GT-line. Bij mij doet alles het, vanaf het begin aan, de range is zeer goed, de verwarming werkt, ook het voorverwarmen, de stereo doet het normaal, opladen gaat snel, kortom, uitermate tevreden gebruiker. Ik verbaas me ook telkens over alle issues die mensen ervaren hier...

“The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.” Terry Pratchett, Diggers

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 17:13
@Yilar hier gelukkig een soortgelijk verhaal. Ik heb mijn AWD GT-line sinds eind mei 2022.

Ik hoop vooral op een (grote) software update die het infotainment systeem wat moderner maakt met o.a. een laadplanning voor de lange ritten. Al zijn er natuurlijk meer dingen die beter en mooier kunnen. Maar ja, welke auto heeft dat niet?
Maar verder hier ook tevreden met het verbruik, prestaties, comfort etc. En tot nu toe (afkloppen!) geen problemen gehad behalve de app die af en toe geen verbinding kan maken en waarvan de km-stand niet meer klopt.

Hopelijk worden de probleemgevallen in dit topic minder doordat issues adequaat opgelost worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Warp9
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22-03 17:42
Link naar een persbericht van 14 februari.
Hierin wordt (nog eens) bevestigd dat OTA updates worden beschouwd als dè methode voor modellen vanaf MY2022, waar het gaat om remote access to wireless navigation and infotainment updates. Gebruik van het Navigatie updater portal of de dealer hiervoor zou niet meer nodig zijn.

https://press.kia.com/eu/...air-software-updates.html

• PrimaBB
Warp9 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 15:47:
Link naar een persbericht van 14 februari.
Hierin wordt (nog eens) bevestigd dat OTA updates worden beschouwd als dè methode voor modellen vanaf MY2022, waar het gaat om remote access to wireless navigation and infotainment updates. Gebruik van het Navigatie updater portal of de dealer hiervoor zou niet meer nodig zijn.

https://press.kia.com/eu/...air-software-updates.html
Dat is een mooi streven, maar er klopt geen jOTA van.

Tenminste, mijn EV6 wacht nog steeds op de update van december.

De navi is wel bij.
Ik vermoed dat misschien wel de oorzaak er van is dat de update van alleen de infotainment niet opgepakt wordt.

• Franciesco
Bij mij is ook nog geen OTA beschikbaar gekomen. Maar het is vaak zo dat het e.e.a. gefaseerd uitgerold wordt. Had ik eerder met mijn 3-serie ook toen BMW enkele jaren terug begon met OTA.
Dus het kan nog best komen.
Kia’s first OTA update will offer a range of specific enhancements, including a new ECO Design theme for electric vehicle models that was previously only available on the Kia EV6, new Sounds of Nature tracks, and improved climate and seat-climate control.
Iemand bekend met wat het laatste zou moeten zijn? De Nature Tracks vind ik totaal niet interessant en het ECO design theme zouden we als EV6 rijder al moeten hebben.

• EricEB
  • Laatst online: 17:15
PrimaBB schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 15:56:
[...]

Dat is een mooi streven, maar er klopt geen jOTA van.

Tenminste, mijn EV6 wacht nog steeds op de update van december.

De navi is wel bij.
Ik vermoed dat misschien wel de oorzaak er van is dat de update van alleen de infotainment niet opgepakt wordt.
Ik weet niet waar het verschil zit...

Ik heb eind januari een volledige OTA update gehad. Eea ook hier uitvoerig beschreven incl foto's.

• EricEB
Franciesco schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 15:59:
Bij mij is ook nog geen OTA beschikbaar gekomen. Maar het is vaak zo dat het e.e.a. gefaseerd uitgerold wordt. Had ik eerder met mijn 3-serie ook toen BMW enkele jaren terug begon met OTA.
[...]
Iemand bekend met wat het laatste zou moeten zijn? De Nature Tracks vind ik totaal niet interessant en het ECO design theme zouden we als EV6 rijder al moeten hebben.
Mijn EV6 is van nov '21. Jij hebt hem toch ook van ongeveer zelfde periode ?

• PrimaBB
Franciesco schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 15:59:

[...]

De release van november is wel via OTA binnengekomen bij mij.

laatste release staat hier https://update.kia.com/EU/E1/updateNoticeView/999/pop2
Version 221223
En de release notes (vermoed ik): https://update.kia.com/EU/E1/updateNoticeView/999#
Volgens mij geen echt nieuws tov vorige release.

Ik zit dus nog op de version 221129

[Voor 10% gewijzigd door PrimaBB op 10-03-2023 16:08]

• Warp9
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22-03 17:42
Bij mij is een aantal weken geleden na een update van het systeem via een download m.b.v. een USB stick een OTA update gevolgd met Nature Tracks etc. Ook geeft het software overzicht van de auto sindsdien aan te beschikken over OTA functionaliteit.

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:01
Yilar schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 13:56:
[...]

_O-

Ik heb de auto nu ruim een jaar en drie maanden, Ev6 GT-line. Bij mij doet alles het, vanaf het begin aan, de range is zeer goed, de verwarming werkt, ook het voorverwarmen, de stereo doet het normaal, opladen gaat snel, kortom, uitermate tevreden gebruiker. Ik verbaas me ook telkens over alle issues die mensen ervaren hier...
idem. Enige wat ik ervaren heb zijn:
- kromme deurklinken
- de bas lijkt verdwenen sinds de versterker is vervangen

Als je een uitrit uitrijdt en er komt iemand met forse snelheid van links en je ziet niets door de autos die langs de stoep staan en ja halve voorkant wordt er afgereden dan doen je rijhulpsystemen niets anders dan dood gaan :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Franciesco
EricEB schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 16:03:
[...]

Mijn EV6 is van nov '21. Jij hebt hem toch ook van ongeveer zelfde periode ?
Nee, de mijne is van mei 2022.

Maar ik bedenk me nu dat ik eind december een update via USB geinstalleerd heb. Dus misschien is er daarna geen OTA update meer beschikbaar gekomen?

• Franciesco
PrimaBB schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 16:04:
[...]

De release van november is wel via OTA binnengekomen bij mij.

laatste release staat hier https://update.kia.com/EU/E1/updateNoticeView/999/pop2
Version 221223
En de release notes (vermoed ik): https://update.kia.com/EU/E1/updateNoticeView/999#
Volgens mij geen echt nieuws tov vorige release.

Ik zit dus nog op de version 221129
Ah, dan heb ik denk ik toch al wel de laatste versie. Vandaar dat ik geen OTA kreeg 8)7

• DigitalHombre
  • Registratie: Mei 2022
  • Nu online
Franciesco schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 14:15:
@Yilar hier gelukkig een soortgelijk verhaal. Ik heb mijn AWD GT-line sinds eind mei 2022.

Ik hoop vooral op een (grote) software update die het infotainment systeem wat moderner maakt met o.a. een laadplanning voor de lange ritten. Al zijn er natuurlijk meer dingen die beter en mooier kunnen.
Ik hoop dan weer op een update waardoor de sleutels gekoppeld worden aan het bestuurdersprofiel (instellingen voor stoel, radio, AC ed) zoals reeds meer dan 15 jaar bij andere automerken het geval is.
Het (opnieuw) mogelijk maken van een favorieten lijst voor de telefoon staat ook hoog op het lijstje.
Een ander deuntje kunnen kiezen dan de beep-beep-beep bij het achteruitrijden is ook nice to have.

Wat ik ook jammer vind is dat er geen "motorgeluiden" beschikbaar zijn op onze ev6 Earth awd. Had gewoon leuk geweest en waarschijnlijk niks meer gekost voor kia dan ergens een vinkje aanzetten. Hoogstwaarschijnlijk had ik het toch nooit gebruikt. Maar ja, er zal wel een klasse-verschil moeten zijn tussen de basismodellen en de GT-line :+

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Franciesco
Grappig dat jij motorgeluiden wil @DigitalHombre . Dat is het eerste wat ik uitgeschakeld heb. :)

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05:57
Is de startpost bijgewerkt met welke update actueel is, en welke bugs er in zitten?

• JeJeBe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:29
HansAuutB schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 00:12:
[...]

Dit kan niet.
Het is of/of.
Auto met sublevel 1 (en dan zie je geen lv 1 staan, maar auto met een kort blauw balkje eronder) of i-pedal.
Goed dat je het zegt, snap niet waar al die kolder standen vandaan komen, de gekste combinaties komen voorbij waarvan ik al dacht, hoe bestaat het dat mensen denken dat ze dat echt kunnen instellen :-(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JeJeBe
king_dude schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 20:55:
Is de startpost bijgewerkt met welke update actueel is, en welke bugs er in zitten?
Zeker niet, ik mis bijvoorbeeld de december update van de head unit.
De versie daarvóór had Deenstalige parkeerondersteuning, staat er ook niet in.
De huidige release heeft o.a. de hik dat je na een tunnel 2 keer op de recirculatieknop moet drukken om weer frisse lucht te krijgen, is bekend bij de dealer, maar KIA zal dat nooit vermelden.
Een volledige lijst van issue's zal sowieo lastig te achterhalen zijn, men vertelt liever dat het aantal flauwekul geluiden is toegenomen dan dat men vermeld wat er nog open staat aan issues.

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:02
Mijn EV6 heeft deze week weer een dagje bij de dealer gestaan voor de AA/CarPlay problemen en het tikkende geluid met bellen. Probleem niet op kunnen lossen, de AVM (headunit) wordt nu vervangen. Staat in bestelling. Dan wordt gelijktijdig ook de USB-poort vervangen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tosemime
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-03 14:47
Phusebox schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 22:19:
[...]

Mijn maandelijks gemiddelde zit onder dat van jou. Wat geeft de app aan voor bereik bij jou momenteel?

Zou dus volgens mijn bereik teruggerekend ergens rond de 380 moeten zitten?
Ik heb een 58 kWh versie, haal daar nu in de winter ongeveer 300km mee. Ik kan zowel thuis als op werk laden dus rij vaak rond de 120

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

• Simon59
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 17:37
Tosemime schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 22:05:
[...]

Ik heb een 58 kWh versie, haal daar nu in de winter ongeveer 300km mee. Ik kan zowel thuis als op werk laden dus rij vaak rond de 120
Dat is een heel mooi verbruik.
Niets meer veranderen.
Wellicht kan jij jouw instellingen hier nog even delen.

• EricEB
Vreemd...

Zojuist nog even honden uitlaten, zie ik beide C stijl lampen branden, auto is uit en op slot.....huh ?

Auto ontgrendeld en weer vergrendeld. Alle verlichting aan en weer uit...behalve witte lampjes.
Nogmaals ontgrendeld, nu deur open en weer dicht dan weer op slot. Nu gaan wel alle lampen, ook de witte, helemaal uit. Vreemd. Moet het opzoeken, was eerder hier ook gemeld door ander forumlid...

[Voor 19% gewijzigd door EricEB op 11-03-2023 00:19]

• Phusebox
EricEB schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 00:16:
Vreemd...

Zojuist nog even honden uitlaten, zie ik beide C stijl lampen branden, auto is uit en op slot.....huh ?

Auto ontgrendeld en weer vergrendeld. Alle verlichting aan en weer uit...behalve witte lampjes.
Nogmaals ontgrendeld, nu deur open en weer dicht dan weer op slot. Nu gaan wel alle lampen, ook de witte, helemaal uit. Vreemd. Moet het opzoeken, was eerder hier ook gemeld door ander forumlid...

[Afbeelding]
Naar wat ik begreep was dat een probleem met de deurgrepen. Volgens iets met vocht en het feit dat die het signaal geven of dat lampje aan of uit moet.

• DigitalHombre
  • Registratie: Mei 2022
  • Nu online
Franciesco schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 20:42:
Grappig dat jij motorgeluiden wil @DigitalHombre . Dat is het eerste wat ik uitgeschakeld heb. :)
Zoals ik schreef, hoogstwaarschijnlijk ga ik het nooit gebruiken. Maar dat ligt aan de erg beperkte keuze van motorgeluiden door Kia. Ik heb onlangs met een Porsche Taycan 4s kunnen meerijden, die produceert echt een mooi, diep en toch realistisch geluid. En geen beep-beep-beep in achteruit ;)
Wat me ook opviel, wel een knop om de batterijconditionering aan te zetten, geen gedoe met navigatiesystemen.
Helaas geen trekhaak, dus ook geen auto voor mij :P

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:31
[...]

Ik zou ook graag je instelling zien.

Ik baal ongeveer 350/380 met een 77kw versie. :P

• king_dude
[...]

Knap hoor. Ik heb dezelfde, mijn 80%-20% range is 200km. Snelweg, geen gekke dingen.

Ben jij een hypermiler die niet verwarmt in de auto?
Ik wil je stats wel eens zien!

• Wiliyama
  • Laatst online: 12:25
king_dude schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 10:28:
[...]

Knap hoor. Ik heb dezelfde, mijn 80%-20% range is 200km. Snelweg, geen gekke dingen.

Ben jij een hypermiler die niet verwarmt in de auto?
Ik wil je stats wel eens zien!
Huhh....? Dat zijn dan toch 333 km bij 100%.

• JeJeBe
Phusebox schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 07:03:
[...]

Naar wat ik begreep was dat een probleem met de deurgrepen. Volgens iets met vocht en het feit dat die het signaal geven of dat lampje aan of uit moet.
Nee, dat is vrijwel zeker kolder, er heeft idd iemand eens geopperd dat er microswitches in de deuren zouden zitten die dat aansturen. Kun je gerust aannemen dat dat flauwekul is - onnodig ingewikkeld namelijk en kost weer meters draad extra + 4 schakelaars die stuk gaan.
Bijzonder dom ook: de deuren worden centraal aangestuurd, dat signaal heb je, dat ga je dan niet eerst omzetten in de mechanische beweging van een deurklink met een actuator, om het dan met een schakelaartje weer om te zetten in een elektrisch signaal |:(
Die 2 ledjes worden ergens vanuit een centrale computerdoos aangestuurd als er een open/sluit signaal voorbij komt. Om een of andere reden gaat dat niet helemaal soepel. Zo extreem fel als hierboven bij @EricEB is volgens mij niet eerder vertoont, nagloeien zoals ledlampen in huis op een slechte dimmer, wél. ook bij onze youtube vriend uit de UK.
Vocht kan in dit geval natuurlijk heel goed de oorzaak zijn, alleen, waar zit dat vocht dan ... En nu zie je een lampje branden dat uit hoort te zien, de griezelvraag is echter: wat gaat er nog meer mis wat je NIET kunt zien. Niet te lang over nadenken !

• king_dude
Wiliyama schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 12:00:
[...]

Huhh....? Dat zijn dan toch 333 km bij 100%.
Ik ga nu twijfelen.. en meten… en rapporteren hier. Want je hebt gelijk.

• dgriep
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21-03 16:23
harm289 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 12:37:
[...]

Heb ik ook, inderdaad een defecte omvormer. Wacht sinds 10 januari op een nieuwe. Hopelijk is hij er volgende week. Geen pretje om alleen te kunnen snelladen.
Bij mij zelfde probleem. Foutmelding bij AC laden. DC laden lukt (maar is langzaam bij kou, hopelijk opgelost door update) Zijn er meer mensen met dit probleem.?

• MarcdJ
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 27-03 15:09
Met dank aan de 'remlichten discussie' van een paar dagen geleden heb ik ontdekt dat er een 'auto' mode zit op de (slimme) regeneratie d:)b Dat na bijna 1 jaar in bezit

Het duizelt me wat er aan rem- en recuperatie- mogelijkheden en instellingen is..
  • A. Regeneratief remsysteem
Met de flippers aan het stuur. Ik gebruik zelf meestal 2-3, soms i-pedal in de stad.
  • B. Bijremmen met de linkerpedal
Dat gebruik ik zelf bijna nooit.
  • C. Slim regeneratief remsysteem
Maar ik heb dus nét ondekt dat er ook een slimme(re) automodus is. Door de rechterflipper lang vast te houden. En dat je dan binnen die auto modus ook nog de stand kunt instellen..
  • D. Remmodus normaal of sportief
Bij voertuig instellingen. Wat doet sportief remmen eigenlijk?
  • E. Intelligente recuperatie
Bij de EV instellingen. Wat doet dit eigenlijk? Zeker in combi met bovengenoemd (slim) regeneratief remsysteem..?

Ben ik dan compleet? Welke combi rijden jullie en wat rijdt lekker? En de hamvraag...
Welke combi is het zuinigste¿?

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:42

The Wizard

Moderator Mobile
In theorie zou er geen zuinigheid verschil in de verschillende modi moeten zitten, maar is sterk afhankelijk van de bestuurder. Anticipeer je ver vooruit dan kan je ook gewoon op standje 1 met normaal bijremmen (regeneratief) dezelfde recuperatie halen. Ik rij zelf standaard op level 1 en bij een afrit ga ik naar 0 of naar 2, 3 afhankelijk van diverse factoren. En als het een beetje door moet stromen dan rem ik gewoon bij, is gewoon regeneratie.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• JeJeBe
MarcdJ schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 19:34:
Met dank aan de 'remlichten discussie' van een paar dagen geleden heb ik ontdekt dat er een 'auto' mode zit op de (slimme) regeneratie d:)b Dat na bijna 1 jaar in bezit

Het duizelt me wat er aan rem- en recuperatie- mogelijkheden en instellingen is..
  • A. Regeneratief remsysteem
Met de flippers aan het stuur. Ik gebruik zelf meestal 2-3, soms i-pedal in de stad.
[Afbeelding]
  • B. Bijremmen met de linkerpedal
Dat gebruik ik zelf bijna nooit.
  • C. Slim regeneratief remsysteem
Maar ik heb dus nét ondekt dat er ook een slimme(re) automodus is. Door de rechterflipper lang vast te houden. En dat je dan binnen die auto modus ook nog de stand kunt instellen..
[Afbeelding]
  • D. Remmodus normaal of sportief
Bij voertuig instellingen. Wat doet sportief remmen eigenlijk?
[Afbeelding]
  • E. Intelligente recuperatie
Bij de EV instellingen. Wat doet dit eigenlijk? Zeker in combi met bovengenoemd (slim) regeneratief remsysteem..?
[Afbeelding]

Ben ik dan compleet? Welke combi rijden jullie en wat rijdt lekker? En de hamvraag...
Welke combi is het zuinigste¿?
disclaimer: nothing personal !
Gewoon instellen wat je prettig vindt en doorgaan met leven. Als je echt elke miliWatt eruit wilt persen, kun je misschien beter een parkeervak opzoeken en gaan fietsen. Alsof er ook zo microgen*ukt werd met een ICE :O Ga rijden en heb plezier, laadt op wanneer leeg. En hou op aub met het geneuzel over een Wattje meer of minder in standje x, y of z.

• JeJeBe
The Wizard schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 19:46:
In theorie zou er geen zuinigheid verschil in de verschillende modi moeten zitten, maar is sterk afhankelijk van de bestuurder. Anticipeer je ver vooruit dan kan je ook gewoon op standje 1 met normaal bijremmen (regeneratief) dezelfde recuperatie halen. Ik rij zelf standaard op level 1 en bij een afrit ga ik naar 0 of naar 2, 3 afhankelijk van diverse factoren. En als het een beetje door moet stromen dan rem ik gewoon bij, is gewoon regeneratie.
Iets met de wet van behoud van energie en de rest is foetsie >:)
Die flippers zullen dan wel snel kaal zijn ... Hoor overigens niks meer over sierlijstjes op het stuur die kaal worden, ook wel weer een leuk om over te beginnen O-)

[Voor 11% gewijzigd door JeJeBe op 11-03-2023 19:56]

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:04
dgriep schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 19:29:
[...]

Bij mij zelfde probleem. Foutmelding bij AC laden. DC laden lukt (maar is langzaam bij kou, hopelijk opgelost door update) Zijn er meer mensen met dit probleem.?
Bij mijn HI5 zelfde issue, er is voor de HI5 2021 inmiddels een terugroepactie voor de ICCU. Andere nieuwe en verstevigde behuizing want ze gaan als broodjes eraan…. En ze schijnen 8500usd te kosten…. Dus dat is geen winst op deze autos……

Onbekend wanneer ze er weer zijn in NL….:(

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:02
Zonet met zo'n 65% uit Amsterdam (AFAS) vertrokken met een snelheid van 145 op de teller naar Leeuwarden. Ritje van 150km. Auto gaf aan ruim 200km te kunnen rijden. Airco op automatisch en 19 graden terwijl die normaal op 22 staat. En toch red ik Leeuwarden gewoon niet. Auto geeft een verbruik aan van bijna 31 kWh per 100 km. Hoe dan? Dit verbruik haalde ik al blazend door Duitsland met 160km/h met deze temperatuur en meer mensen en belading niet eens. Sowieso merk ik dat mijn verbruik gemiddeld veel hoger (20%) ligt dan anderen hier die ook stevig doorrijden

• EricEB
EricEB schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 00:16:
Vreemd...

[Afbeelding]
Nog vreemder...

Wederom auto uit en op slot op de oprit. Toch zie ik vanavond de C stijl lampjes branden. Auto ontgrendelen, deur open en dicht en auto vergrendelen lampjes nu uit. Maar uurtje later. Huh? Alweer ? Lampjes gaan dus uit zichzelf aan. Hoe kan dit ? Het spookt. Ergens wordt stroom gebruikt... lampjes zijn minder fel als bij normaal gebruik, maar toch.

• oldie127
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 10:35
Ben je misschien met je sleutels in de buurt van de auto

• Phusebox
EricEB schreef op zondag 12 maart 2023 @ 01:03:
[...]

Nog vreemder...

Wederom auto uit en op slot op de oprit. Toch zie ik vanavond de C stijl lampjes branden. Auto ontgrendelen, deur open en dicht en auto vergrendelen lampjes nu uit. Maar uurtje later. Huh? Alweer ? Lampjes gaan dus uit zichzelf aan. Hoe kan dit ? Het spookt. Ergens wordt stroom gebruikt... lampjes zijn minder fel als bij normaal gebruik, maar toch.

[Afbeelding]
Zie toch veel berichten waarbij mensen dit probleem hebben en ook de touchpad op de deurklink aan de bestuurderskant niet meer werkt. Is dat bij jou ook zo?

• Phusebox
ArjenIsM3 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 00:28:
Zonet met zo'n 65% uit Amsterdam (AFAS) vertrokken met een snelheid van 145 op de teller naar Leeuwarden. Ritje van 150km. Auto gaf aan ruim 200km te kunnen rijden. Airco op automatisch en 19 graden terwijl die normaal op 22 staat. En toch red ik Leeuwarden gewoon niet. Auto geeft een verbruik aan van bijna 31 kWh per 100 km. Hoe dan? Dit verbruik haalde ik al blazend door Duitsland met 160km/h met deze temperatuur en meer mensen en belading niet eens. Sowieso merk ik dat mijn verbruik gemiddeld veel hoger (20%) ligt dan anderen hier die ook stevig doorrijden
Join the club. Soms is het verbruik wel laag of normaal en andere keren onverklaarbaar hoog.

Harde tegenwind de hele rit, hoogteverschil tussen begin en eindpunt, de verwarming die rare dingen doet en de magische Kia verbruiksrandomizer spelen allemaal een rol ;)

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Als het onder een bepaalde temperatuur is gaat de PTC heater ook gebruikt worden, dat tikt behoorlijk aan. Net zoals batterij verwarming als je gaat pre heaten voor laden, die trekt 5 kWh continue.

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:22
Phusebox schreef op zondag 12 maart 2023 @ 08:22:
[...]

Zie toch veel berichten waarbij mensen dit probleem hebben en ook de touchpad op de deurklink aan de bestuurderskant niet meer werkt. Is dat bij jou ook zo?
Idd. Dat is exact wat er bij deze Youtuber ook speelde: YouTube: Kia Electric News Episode#19 28th January 2023👇** updated notes**👇

12,2 kWp Oost/West, Mitsubishi MSZ-FH35VE A+++ L/L WP

• EricEB
oldie127 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 01:24:
Ben je misschien met je sleutels in de buurt van de auto
Nee, lagen gewoon binnen. Dit is nu 2 x in een week...maar zelf aan gaan is heel raar.

• EricEB
Phusebox schreef op zondag 12 maart 2023 @ 08:22:
[...]

Nog nooit touchpad gebruikt...normaal alleen sleutel in de buurt en hij ontgrendeld.

Wel viel mij paar dagen geleden op dat bij benaderen auto de hendels naar buiten floepten mar alleen de bestuurdersdeur te openen was...

• Phusebox
EricEB schreef op zondag 12 maart 2023 @ 10:13:
[...]

Nog nooit touchpad gebruikt...normaal alleen sleutel in de buurt en hij ontgrendeld.

Wel viel mij paar dagen geleden op dat bij benaderen auto de hendels naar buiten floepten mar alleen de bestuurdersdeur te openen was...
Gebruik hem ook nooit maar probeer het eens?

• henrov
EricEB schreef op zondag 12 maart 2023 @ 10:13:
[...]

Dat is ergens in te stellen meen ik mij te herinneren

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01:13
henrov schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 19:13:
[...]

idem. Enige wat ik ervaren heb zijn:
- kromme deurklinken
- de bas lijkt verdwenen sinds de versterker is vervangen

Als je een uitrit uitrijdt en er komt iemand met forse snelheid van links en je ziet niets door de autos die langs de stoep staan en ja halve voorkant wordt er afgereden dan doen je rijhulpsystemen niets anders dan dood gaan :+
Iemand zelfde ervaring, dat er (nog) minder lage tonen zijn na het vervangen van de versterker?

Volgende week wordt de ICCU vervangen zodat ik weer AC kan laden en meteen ook de versterker preventief. Twijfel of ik de versterker wel moet laten vervangen....

• Sinttruijen
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 13-03 17:27
is het mogelijk dat je foto's post? maak me een beetje zorgen over de dikte dat de opzet stukken erg hoog gaan liggen.

Bij voorbaat dank !

Rob

• Wiliyama
Sinttruijen schreef op zondag 12 maart 2023 @ 23:41:
is het mogelijk dat je foto's post? maak me een beetje zorgen over de dikte dat de opzet stukken erg hoog gaan liggen.

Bij voorbaat dank !

Rob
Foto's kun je plaatsen door eerst in het vak 'acties' op quote te drukken en dan te drukken en dan rechtsboven op dat vierkantje met de berg en zon.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MarcdJ
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 27-03 15:09
henrov schreef op zondag 12 maart 2023 @ 10:29:
[...]

Dat is ergens in te stellen meen ik mij te herinneren
Bedoel je deze instelling @henrov en @EricEB?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• henrov
Durf ik zo niet te zeggen. Wel ergens in de buurt daar. Je kon kiezen tussen bestuurderdeur open of alle deuren. Mijn auto staat al een week in de garage inclusief handleiding dus ik durf het je niet te zeggen.

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:40
Wat zijn de laatste software en navigatie versies?

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • +1Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:56
furian88 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 08:40:
Wat zijn de laatste software en navigatie versies?
zie deze website voor de navigatie software
https://update.kia.com/EU/NL/updateNoticeList

• Simon59
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 17:37
Is het hier nou zo stil geworden🤔

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bogey555
Simon59 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 09:12:
lol ik dacht al dat er een technisch probleem was :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Loei123
Ik ga zo even bellen met de dealer maar misschien dat iemand het hier ook heeft meegemaakt: Sinds het prijsplafond laad ik de auto niet meer thuis maar bij een snellader bij de supermakt, zodoende heb ik dit niet eerder gemerkt.

Het nu echter twee keer voor gekomen dat ik de auto aan een 11kw DC lader koppel en dat de betreffende laadpaal compleet uit gaat.

De auto is momenteel aan de erg lege kant dus voor deze ene keer wou ik heb thuis laden, zoals ik al veel vaker heb gedaan en wat denk je? Juist, mijn laadpaal bij huis is nu ook uitgeschakeld.

Ik dacht eerder dat het mogelijk aan de kabel lag die bij de auto zit, maar mijn laadpaal bij huis heeft een eigen kabel, dus dat is al uitgesloten.

Ik hou jullie op de hoogte.

[Voor 11% gewijzigd door Loei123 op 14-03-2023 09:38]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 13:53
Waar is Phusebox? O-) :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MacFan
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 25-03 15:36
Door de hogere temperaturen zijn alle problemen ineens opogelost denk ik. :)

Zag overigens vanochtend een Enyaq met 4 open ramen op de snelweg rijden, ontwaseming werkte wellicht niet? Of ramen gingen niet meer dicht.

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 13:53
MacFan schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 09:40:
[...]

Door de hogere temperaturen zijn alle problemen ineens opogelost denk ik. :)

Zag overigens vanochtend een Enyaq met 4 open ramen op de snelweg rijden, ontwaseming werkte wellicht niet? Of ramen gingen niet meer dicht.
Of hij wilde een cabrio maar bij gebrek aan een open dak maar alle 4 de ramen omlaag. ;)

• Overstag
  • Laatst online: 18:00
Op dit moment ben ik een thuiswerker waardoor mijn EVtje langere tijd stilstaat.
Nu voor de 2e maal als ik wil wegrijden lijkt het of mijn remmen blijven plakken en je moet behoorlijk “gas” geven om vooruit te komen. Dan hoor je een klap bij de achterwielen en schiet je vooruit. Gevaarlijk met een andere voor of achter je geparkeerd.
Heeft iemand hier ook last van?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bogey555
Overstag schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 09:43:
Op dit moment ben ik een thuiswerker waardoor mijn EVtje langere tijd stilstaat.
Nu voor de 2e maal als ik wil wegrijden lijkt het of mijn remmen blijven plakken en je moet behoorlijk “gas” geven om vooruit te komen. Dan hoor je een klap bij de achterwielen en schiet je vooruit. Gevaarlijk met een andere voor of achter je geparkeerd.
Had ik deze morgen ook en hij had maar 1 dag stil gestaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MacFan
  • Laatst online: 25-03 15:36
Ja, net of de hand(rem) is vastgevroren, ook 2 x gehad nu, maar al na een nacht niet gebruikt, heeft dus niet te maken met lang stilstaan.

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:38
Loei123 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 09:37:
Ik ga zo even bellen met de dealer maar misschien dat iemand het hier ook heeft meegemaakt: Sinds het prijsplafond laad ik de auto niet meer thuis maar bij een snellader bij de supermakt, zodoende heb ik dit niet eerder gemerkt.

Het nu echter twee keer voor gekomen dat ik de auto aan een 11kw DC lader koppel en dat de betreffende laadpaal compleet uit gaat.

De auto is momenteel aan de erg lege kant dus voor deze ene keer wou ik heb thuis laden, zoals ik al veel vaker heb gedaan en wat denk je? Juist, mijn laadpaal bij huis is nu ook uitgeschakeld.

Ik dacht eerder dat het mogelijk aan de kabel lag die bij de auto zit, maar mijn laadpaal bij huis heeft een eigen kabel, dus dat is al uitgesloten.

Ikzelf niet, maar er zijn de laatste weken meerdere posts hiervoor geweest. Meende dat er zelfs een TSB was hiervoor.

• Bogey555
Dartlink schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 09:47:
[...]

Ikzelf niet, maar er zijn de laatste weken meerdere posts hiervoor geweest. Meende dat er zelfs een TSB was hiervoor.
Ik weet niet of de TSB hiervoor zal helpen maar ik heb die TSB voor het batterijmgmt laten uitvoeren en sinsdien heb ik geen gesprongen differentieel meer. Het is wel nog maar een week of 2 dus het is wel een beetje voorbarig want hij sprong maar af en toe.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17:35
Ik zit te F5-en op marinetraffic.com.

It only takes a fraction of a second to turn your life upside down

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Phusebox
Hier :)

Wat is dit voor vage uitvoering?
https://www.autoweek.nl/a...-uitvoering-voor-kia-ev6/

GT-Line edition:
Het uiterlijk van een GT-Line, maar zonder stoelkoeling en stoelverwarming achter. Zonder Meridian. Zonder 360 graden camera, zonder glazen dak en ook geen HUD.

Maar dus wel het bodywork van de GT-Line, matrix-led koplampen, dynamische richtingaanwijzers en 20" wielen.

Ligt het aan mij of is dit een rare combinatie.

• Loei123
Dartlink schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 09:47:
[...]

De aardlekschakelaar van mijn laadpaal vliegt er ook af, dus waarschijnlijk maakt de auto sluiting.

Sta nu aan de snellader bij de supermarkt en dat werkt gelukkig nog naar behoren.
Was wel vervelend geweest om niet te kunnen laden met 11%. :+

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:53
Phusebox schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 11:21:
[...]

GT-Line edition:
Het uiterlijk van een GT-Line, maar zonder stoelkoeling en stoelverwarming achter. Zonder Meridian. Zonder 360 graden camera, zonder glazen dak en ook geen HUD.

Maar dus wel het bodywork van de GT-Line, matrix-led koplampen, dynamische richtingaanwijzers en 20" wielen.

Ik snap het wel, sommige mensen willen de looks maar niet per se alle foefjes. Dat is nu ook een optie.

Heb zelf in ieder geval zojuist geprobeerd een afspraak te maken bij de dealer om naar Android Auto te laten kijken waarom deze constant wegvalt na 1 minuut en na ongeveer 1 minuut dan weer terugkomt. Erg vervelend, want ben toch aan het overwegen om definitief over te stappen op Android Auto + Google Maps, die werkt toch een stuk beter vind ik dan de Kia navigatie. Ik merk dat ik zelden de instructies in de HUD volg of bekijk, maar toch om de zoveel tijd op het grote scherm spiek, dus dat is geen enkel probleem dan.
Daarnaast sta ik nooit aan de snel-lader en als ik een keer wel op een grote auto vakantie ga (maar voorlopig zeker niet) regel ik dat dan wel met pre-conditionering.

Ik zeg geprobeerd, want zo makkelijk ging dat nog niet. Allereerst snapte de vrouw aan de lijn van de receptie niet wat 'androi- wat?' was. Ten tweede hebben ze het erg druk, dus ze gingen me nog terugbellen (hoop ik) voor een afspraak. Ik ben vooral bang dat ze me de auto terug gaan geven met: we hebben het getest en bij ons werkt het dus succes ermee! Maar dat is een probleem voor later als het zich voordoet... ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bogey555
sn0x0r schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 11:29:
[...]

Ik snap het wel, sommige mensen willen de looks maar niet per se alle foefjes. Dat is nu ook een optie.

Heb zelf in ieder geval zojuist geprobeerd een afspraak te maken bij de dealer om naar Android Auto te laten kijken waarom deze constant wegvalt na 1 minuut en na ongeveer 1 minuut dan weer terugkomt. Erg vervelend, want ben toch aan het overwegen om definitief over te stappen op Android Auto + Google Maps, die werkt toch een stuk beter vind ik dan de Kia navigatie. Ik merk dat ik zelden de instructies in de HUD volg of bekijk, maar toch om de zoveel tijd op het grote scherm spiek, dus dat is geen enkel probleem dan.
Daarnaast sta ik nooit aan de snel-lader en als ik een keer wel op een grote auto vakantie ga (maar voorlopig zeker niet) regel ik dat dan wel met pre-conditionering.

Ik zeg geprobeerd, want zo makkelijk ging dat nog niet. Allereerst snapte de vrouw aan de lijn van de receptie niet wat 'androi- wat?' was. Ten tweede hebben ze het erg druk, dus ze gingen me nog terugbellen (hoop ik) voor een afspraak. Ik ben vooral bang dat ze me de auto terug gaan geven met: we hebben het getest en bij ons werkt het dus succes ermee! Maar dat is een probleem voor later als het zich voordoet... ;)
Laat gewoon je kabels eens checken achter de console waar de USB poort zit. Veel mensen waaronder ik hebben daarmee het probleem opgelost. De USB kabel heeft connectoren en die zitten niet goed in elkaar bij sommigen waardoor je constant onderbrekingen hebt. De technieker heeft de middenconsole eraf gehaald en de kabel er eens uitgehaald en daarna terug gemonteerd. AA werkt nu als een zonnetje. En met de AA wireless is het echt super ;)

• Wiliyama
[...]

GT-Line edition:

Voor Nederland is dit een rare combinatie.
Maar in buitenland niet. Het is een geïmporteerde auto.

• Mad_Master
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:02
[...]

GT-Line edition:

Lijkt idd de exterieur van een GT-line met de interieur van een Air voor de voormalige prijs van een volle GT-line :X

Lijkt idd echt voor de mensen die de "stoere" look willen zonder alle extratjes.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Leezer14
[...]

Update: Momenteel is het hoofd volt systeem onder de auto uit geschroefd en wordt doorgemeten in samenwerking met Kia Nederland. Vrijdag wordt de huurauto omgeruild voor ander tijdelijk vervoer (Nieuwe MG). In mijn optiek een teken dat de Kia nog wel even bij de dealer staat.

Wordt (hoop ik zsm) vervolgd.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• glas86
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 13:38
henrov schreef op maandag 13 maart 2023 @ 06:51:
[...]

Durf ik zo niet te zeggen. Wel ergens in de buurt daar. Je kon kiezen tussen bestuurderdeur open of alle deuren. Mijn auto staat al een week in de garage inclusief handleiding dus ik durf het je niet te zeggen.
Kia heeft een hele mooie app die heet "Owner`s Manual" kun je digitaal je handleiding bekijken, evenals een symboollijst, waarschuwingsindicatorlijst en zelfs het scannen van een symbool.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• INsaiGN
  • Laatst online: 17-03 15:49
Bogey555 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 09:45:
[...]

Had ik deze morgen ook en hij had maar 1 dag stil gestaan.
Inderdaad. Komt hier ook weleens voor en ik denk dat het komt door de temperatuur. Is trouwens niet een EV6 dingetje. Plug-in Hybride Mercedes die we hier ook hebben heeft hetzelfde als hij op de accu vertrekt ipv de brandstofmotor in de ochtend. Lijkt dus iets vanuit elektrische aandrijving.

• glas86
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 13:38
Mad_Master schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 11:51:
[...]

Lijkt idd de exterieur van een GT-line met de interieur van een Air voor de voormalige prijs van een volle GT-line :X

Lijkt idd echt voor de mensen die de "stoere" look willen zonder alle extratjes.
Ik denk wel dat er een markt voor is. Zijn zat mensen die de looks wel interessant vinden maar de rest bijzaak.

De Niro EV heeft overigens ook een edition uitvoering, daar zit dan het volgende extra op:

Metallic lak
Privacy glass
Stoelverwarming vóór
Stuurwielverwarming

• Phusebox
Ik heb dit geregeld, soms na 5 minuten stil staan al. Klinkt als een mechanische "kloenk" een voelbare schok in de auto. Auto Hold aan of uit maakt geen verschil.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Loei123
Leezer14 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 12:47:
[...]

Update: Momenteel is het hoofd volt systeem onder de auto uit geschroefd en wordt doorgemeten in samenwerking met Kia Nederland. Vrijdag wordt de huurauto omgeruild voor ander tijdelijk vervoer (Nieuwe MG). In mijn optiek een teken dat de Kia nog wel even bij de dealer staat.

Veel sterkte gewenst.
Ik moet binnenkort langs de garage omdat DC laden ervoor zorgt dat de betreffende laadpaal uitschakelt, mogelijk maakt de auto sluiting. Snelladen werkt gelukkig naar behoren.

Als het langer duurt zal ik wel weer een Stonic meekrijge. :'(

• marcel3
Leezer14 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 12:47:
[...]

Ben benieuwd. Maar eh, 'hoofd volt systeem'? Dat klinkt als iets dat een dealer zelf heeft verzonnen. Of mijn dochter van 8, maar die is eerlijk gezegd qua ontwikkeling al wat verder dan de doorsnee autodealer :+ . Het enige waarvan ik me kan indenken dat je het onder de auto vandaan 'schroeft' is het accupakket.

• Bogey555
Loei123 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 13:13:
[...]

Veel sterkte gewenst.
Ik moet binnenkort langs de garage omdat DC laden ervoor zorgt dat de betreffende laadpaal uitschakelt, mogelijk maakt de auto sluiting. Snelladen werkt gelukkig naar behoren.

Als het langer duurt zal ik wel weer een Stonic meekrijge. :'(
Bedoel je AC laden dat voor problemen zorgt ipv DC laden?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Leezer14
marcel3 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 13:23:
[...]

Ben benieuwd. Maar eh, 'hoofd volt systeem'? Dat klinkt als iets dat een dealer zelf heeft verzonnen. Of mijn dochter van 8, maar die is eerlijk gezegd qua ontwikkeling al wat verder dan de doorsnee autodealer :+ . Het enige waarvan ik me kan indenken dat je het onder de auto vandaan 'schroeft' is het accupakket.
Ja mooi he? Ik moest er ook even om lachen aan de telefoon. Ze hebben het inderdaad over de hoofdaccu in dit geval.

• Loei123
Bogey555 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 13:23:
[...]

Bedoel je AC laden dat voor problemen zorgt ipv DC laden?
Ik bedoel de 11KW laders, ik dacht zelf dat AC enkel de granny laders waren.

• marcel3
Leezer14 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 13:29:
[...]

Ja mooi he? Ik moest er ook even om lachen aan de telefoon. Ze hebben het inderdaad over de hoofdaccu in dit geval.
Dan heeft het inderdaad toch veel weg van een kortsluiting in een deel van het accupakket.

• Bogey555
Loei123 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 13:35:
[...]

Ik bedoel de 11KW laders, ik dacht zelf dat AC enkel de granny laders waren.
Dat zijn AC laders.

Dit komt uit het Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 forum:

AC Laden
Bij AC laden worden we de volgende vermogens vaak gebruikt:

16A*230V = 3,7 kW = ~ 15km/h
32A*230V = 7,4 kW = ~ 30 km/h
3*16A*230V = 11 kW = ~ 45km/h
3*32A*230V = 22kW = ~ 90km/h

DC Laden
DC laden gebeurt doorgaans vanaf 50kW oplopend tot 350kW.

edit: Als je het idd met je eigen AC laadpaal hebt dat de diff springt dan kan je die update via de garage beter eens proberen voor het batterijmgmt.

[Voor 11% gewijzigd door Bogey555 op 14-03-2023 13:46]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• EricEB
Voor wie de EV6 al zat is...of wegens gezinsuitbreiding...of wat voor reden dan ook:

De nieuwe EV9 !

https://www.autoblog.nl/n...ternieuwe-kia-ev9-3466163

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:53
Bogey555 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 11:37:
[...]

Laat gewoon je kabels eens checken achter de console waar de USB poort zit. Veel mensen waaronder ik hebben daarmee het probleem opgelost. De USB kabel heeft connectoren en die zitten niet goed in elkaar bij sommigen waardoor je constant onderbrekingen hebt. De technieker heeft de middenconsole eraf gehaald en de kabel er eens uitgehaald en daarna terug gemonteerd. AA werkt nu als een zonnetje. En met de AA wireless is het echt super ;)
Dit is inderdaad wel de opdracht die ik ze mee wil geven, want ik had al zoiets gelezen her en der.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Loei123
Bogey555 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 13:44:
[...]

Dat zijn AC laders.

Dit komt uit het Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 forum:

AC Laden
Bij AC laden worden we de volgende vermogens vaak gebruikt:

16A*230V = 3,7 kW = ~ 15km/h
32A*230V = 7,4 kW = ~ 30 km/h
3*16A*230V = 11 kW = ~ 45km/h
3*32A*230V = 22kW = ~ 90km/h

DC Laden
DC laden gebeurt doorgaans vanaf 50kW oplopend tot 350kW.

edit: Als je het idd met je eigen AC laadpaal hebt dat de diff springt dan kan je die update via de garage beter eens proberen voor het batterijmgmt.
Oke check, ik heb dit inmiddels met 3 DC laadpalen gehad (geen snelladers dus).
Overigens heb ik bij alle drie dezelfde palen succesvol kunnen laden in het verleden.

Afwachten wat de dealer zegt, wanneer ik tijd heb.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Phusebox
EricEB schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 13:51:
Voor wie de EV6 al zat is...of wegens gezinsuitbreiding...of wat voor reden dan ook:

De nieuwe EV9 !

https://www.autoblog.nl/n...ternieuwe-kia-ev9-3466163
Journalistiek is ver te zoeken tegenwoordig. Wat een teksten: "Het zal nooit je droomauto worden, maar als je een EV6 kan leasen doe je het prima, toch?"

• TGEN
  • Laatst online: 16:21

TGEN

Hmmmx_

Phusebox schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 14:16:
[...]

Journalistiek is ver te zoeken tegenwoordig. Wat een teksten: "Het zal nooit je droomauto worden, maar als je een EV6 kan leasen doe je het prima, toch?"
Dat is dan ook een beetje de doelgroep waar Autoblog zich op richt... en journalisten zijn het niet hè, het zijn bloggers ;).

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Loei123 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 14:15:
[...]

Oke check, ik heb dit inmiddels met 3 DC laadpalen gehad (geen snelladers dus).
Overigens heb ik bij alle drie dezelfde palen succesvol kunnen laden in het verleden.

Afwachten wat de dealer zegt, wanneer ik tijd heb.
AC laadpalen dus :P. DC laden is altijd snelladen, de langzaamste palen zijn 50 kW wat onder snelladen valt (peanuts voor de EV6 ;)).

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Gewoon vastgeroeste remmen, hebben bijna alle auto's wel last van, alleen omdat de EV6 haast de remmen niet gebruikt worden deze niet warm/heet om het vocht weg te verdampen voordat je de auto parkeert waardoor dit waterfilmlaagje blijft zitten tussen de blokken en schijven, dit roest gelijk vast, daarnaast gebruikt de handrem de achterremmen. Je zal ook merken dat de voorremmen gemakkelijker lossen dan de achterremmen.

Kan allemaal geen kwaad, gaat niks stuk :P.

• henrov
2 maart heb ik de bumper van mijn auto er af gereden. Ik hoor net dat de nieuwe bumper 8 mei pas binnen komt :'(

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:04
Loei123 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 09:37:

ICCU is kaduk.

• Leezer14
Join the club :+
Pagina: 1 ... 268 ... 272 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee