• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 27-03 21:45
Mijn 30K beurt komt dit jaar. Ik wil dit laten uitvoeren bij een Kia dealer.

Nu is mijn vraag welke is beter van mossel kia Amersfoort of van mossel kia appeldoorn?

Ik heb de update voor de verwarming ook nog niet.

[Voor 13% gewijzigd door De Ideale Man op 18-03-2023 16:57]

• JeJeBe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:29
Loei123 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 10:51:
Middels usb het infotainment systeem bijgewerkt. Ik kreeg de bevestiging van de nieuwe natuur geluiden dus volgens mij heb ik dan dan de laatste versie.

Helaas geeft de auto nog steeds wintermodus aan in het menu wat dus betekend dat de voorverwarmings update niet is geïnstalleerd...

Dit icm gisteren maakt mij wel een beetje moe van de dealer...
Eerlijk gezegd had je dat ook helemaal niet hoeven hopen, daarvoor zijn 3 updates door de dealer nodig. dat is hier toch wel breed uitgemeten in de laatste maanden. hup hup naar de dealer, 99 euro lappen of vragen of ze het meenemen als ze de boel toch open hebben liggen voor andere problemen. En controleren voordat je de auto terugneemt !

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:31
JeJeBe schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 16:56:
[...]

Eerlijk gezegd had je dat ook helemaal niet hoeven hopen, daarvoor zijn 3 updates door de dealer nodig. dat is hier toch wel breed uitgemeten in de laatste maanden. hup hup naar de dealer, 99 euro lappen of vragen of ze het meenemen als ze de boel toch open hebben liggen voor andere problemen. En controleren voordat je de auto terugneemt !
Ik ben eerder naar de dealer gewenst voor specifiek de voorverwarmings update.
Doordat de auto wintermodus bleef laten zien dacht ik dat het mislukt was, maar dit kwam door de oude software.

Nu de software is bijgewerkt zou er iets van batterijconditionering moeten staan wanneer de voorverwarmings update gelukt zou zijn, maar dat is dus niet zo.

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05:57
Loei123 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 17:05:
[...]

Doordat de auto wintermodus bleef laten zien dacht ik dat het mislukt was, maar dit kwam door de oude software.

Nu de software is bijgewerkt zou er iets van batterijconditionering moeten staan wanneer de voorverwarmings update gelukt zou zijn, maar dat is dus niet zo.
Van welke versie kom jij? Wij zitten redelijk gelijk volgens mij. Zijn er zaken die je opvallen nu je ‘bij’ bent? Ik zit nog op april 2022 dacht ik, en alles werkt!

• Loei123
king_dude schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 17:13:
[...]

Van welke versie kom jij? Wij zitten redelijk gelijk volgens mij. Zijn er zaken die je opvallen nu je ‘bij’ bent? Ik zit nog op april 2022 dacht ik, en alles werkt!
Ik heb gisteren de stick klaargemaakt met de software en vandaag geïnstalleerd.
Ik kreeg dus de notificatie over de nieuwe natuur geluiden, dus volgens mij heb ik dan de laatste versie.

Waar staat de instelling over de OTA updates? Volgens mij kun je daar de laatste versie aan herkennen?

• king_dude
Loei123 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 17:16:
[...]

Ik heb gisteren de stick klaargemaakt met de software en vandaag geïnstalleerd.
Ik kreeg dus de notificatie over de nieuwe natuur geluiden, dus volgens mij heb ik dan de laatste versie.

Waar staat de instelling over de OTA updates? Volgens mij kun je daar de laatste versie aan herkennen?

Maar wel met de handrem update, en precon update (van de laatste zijn dat idd 3 losse updates). Mijn scherm geeft niet de oude tekst.

Kun je ook alleen de kaarten updaten

[Voor 9% gewijzigd door king_dude op 18-03-2023 17:59]

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15:30
BelPhil schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 23:38:
EV Odessey heeft de routeplanning met ladestops "werkend" gekregen op de EV6. Blijkt nog een redelijke beta feature te zijn, maar biedt toch hoop in de toekomst.

[YouTube: How to access the new Hyundai Ioniq 6 EV Journey Planner on Kia EV6 & other EV’s]
Had het toevallig ook op YT gezien.
En vanmiddag ff uitgeprobeerd: de optie zit er inderdaad in! :)

De tweede foto is met alleen IONITY actief, maar toch pakt hij ook 1 andere provider (BP). Misschien omdat het niet anders kan of het is een bug.

Sowieso is het afwachten hoe goed het werkt, maar het is iig interessant dat de optie er al in zit. En het maakt de kans mijn inziens ook weer groter dat dit daadwerkelijk naar de reeds geleverde EV6-en gaat komen.

PS: ik heb een MY2022

• JeJeBe
Loei123 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 17:05:
[...]

Heeft niets met oude software te maken, de dealer heeft zijn werk niet goed gedaan.
Gebeurt om de haverklap, kun je hier vaak genoeg lezen.
Terug naar de dealer en nu goed laten uitvoeren.
Dit kun je niet zelf fixen met een update van het internet.
Nu de software is bijgewerkt zou er iets van batterijconditionering moeten staan wanneer de voorverwarmings update gelukt zou zijn,
Misvatting , dat verband is er niet.

[Voor 16% gewijzigd door JeJeBe op 18-03-2023 19:22]

• Overstag
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 15:02
king_dude schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 17:55:
[...]

[Afbeelding]

Maar wel met de handrem update, en precon update (van de laatste zijn dat idd 3 losse updates). Mijn scherm geeft niet de oude tekst.

Kun je ook alleen de kaarten updaten
Mijn laatste software versie eindigt op: .220428
Kaartversie: unknow.

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Loei123 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 15:02:
[...]

Ik ben eerder langs geweest voor enkel en alleen de voorverwarmings upgrade en dan staat hij er na die tijd dus niet op.

Droevige zaak.
Onbegrijpelijk dat dit zo loopt.

Ik hoefde nergens on te vragen, hoort er gewoon bij!
Hoe kan het dat bij de ene garage het erbij hoort dus gratis en bij andere moet je betalen of... Sjaggo reageren cq boos doen.

• king_dude
anc schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 19:38:
[...]

Onbegrijpelijk dat dit zo loopt.

Ik hoefde nergens on te vragen, hoort er gewoon bij!
Hoe kan het dat bij de ene garage het erbij hoort dus gratis en bij andere moet je betalen of... Sjaggo reageren cq boos doen.
Of gewoon testen voordat je weggaat van de dealer

• Loei123
king_dude schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 21:24:
[...]

Of gewoon testen voordat je weggaat van de dealer
Hoort de dealer dat niet te doen?

• Gupje360
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:07
Freezhost schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 11:05:
[...]

Ja had ik ook gisteren, schoot meer dan een halve meter naar voren. Ik ga het melden, heb het al eerder gehad.
Deze klap achter heb ik ook wel eens, geen idee waar het vandaan komt. Het is niet constant namelijk, ik schiet niet vooruit trouwens.

• Flips
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 11:41
Vraagje. Ik ga overstappen naar een dynamisch energiecontract. Leverancier Tibber kan de auto uitlezen en via hun app kan je laden op de meest gunstige momenten zodat hij op het gewenste tijdstip vol zit. Bij mijn buurman zijn Tesla werkt dit uitstekend. Volgens de Tibber website moet dit ook bij Kia werken. Heeft iemand hier ervaring mee of heeft iemand een alternatieve aanbieder die hetzelfde kan?

• Joer
  • Laatst online: 12:49
Franciesco schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 18:28:
[...]

Had het toevallig ook op YT gezien.
En vanmiddag ff uitgeprobeerd: de optie zit er inderdaad in! :)

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

De tweede foto is met alleen IONITY actief, maar toch pakt hij ook 1 andere provider (BP). Misschien omdat het niet anders kan of het is een bug.

Sowieso is het afwachten hoe goed het werkt, maar het is iig interessant dat de optie er al in zit. En het maakt de kans mijn inziens ook weer groter dat dit daadwerkelijk naar de reeds geleverde EV6-en gaat komen.

PS: ik heb een MY2022
Leuk om te zien dat je hier de 1e bent die dit getest heeft.

Heb jij de laadpalen dus gefilterd op Ionity? Dacht dat het niet kon wat die man in het filmpje zegt.

En zo ja als je gefilterd hebt goed zou het er dan uit zien als je niet zou filteren, zou ie dan ook al deze laadpalen selecteren?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PrimaBB
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14:01
Flips schreef op zondag 19 maart 2023 @ 09:14:
Vraagje. Ik ga overstappen naar een dynamisch energiecontract. Leverancier Tibber kan de auto uitlezen en via hun app kan je laden op de meest gunstige momenten zodat hij op het gewenste tijdstip vol zit. Bij mijn buurman zijn Tesla werkt dit uitstekend. Volgens de Tibber website moet dit ook bij Kia werken. Heeft iemand hier ervaring mee of heeft iemand een alternatieve aanbieder die hetzelfde kan?
Zou gewoon via Tibber meten werken? :)
Werkt (vermoed ik) dan wel alleem op de stroomprijs.
En niet je eigen overige infrastructuur thuis. Bv als je zonnepanelen hebt.

Tibber is een vd goedkoopste stroomleveranciers.

Een alternatief is load balancing via bv meterkast.
Dit is met name interessant als je meer grote energieverbruikers hebt of zonnepanelen.

[Voor 17% gewijzigd door PrimaBB op 19-03-2023 09:53]

Kia EV6 Plus Advanced AWD | Aurora Black Pearl | Delivery 06-2022

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:12
Nogmaals bewijs dat ik met goed weer (15-17 graden gisteren) en zonder verwarming en airco op de snelweg niet verder kom dan 220-240km tussen laadstops.

Dit waren 2 ritten gisteren, dus meer recuperatie dan puur snelweg en ook een iets lagere gemiddelde snelheid omdat er stadsverkeer bij zit. Op de snelweg 125 km/u gereden.

48.5 kWh verbruikt op 265km. Als ik dus van 80% naar 20% rij tussen laadstops heb ik ca. 60% van 73 kWh ter beschikking, oftewel ca. 44 kWh.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +2Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01:13
Phusebox schreef op zondag 19 maart 2023 @ 09:53:
Nogmaals bewijs dat ik met goed weer (15-17 graden gisteren) en zonder verwarming en airco op de snelweg niet verder kom dan 220-240km tussen laadstops.

Dit waren 2 ritten gisteren, dus meer recuperatie dan puur snelweg en ook een iets lagere gemiddelde snelheid omdat er stadsverkeer bij zit. Op de snelweg 125 km/u gereden.

48.5 kWh verbruikt op 265km. Als ik dus van 80% naar 20% rij tussen laadstops heb ik ca. 60% van 73 kWh ter beschikking, oftewel ca. 44 kWh.

[Afbeelding]
Je hebt nu zoveel bewijs dat je je garage kan overtuigen. Wij zijn al overtuigd.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:07
grotegok schreef op zondag 19 maart 2023 @ 09:55:
[...]

Je hebt nu zoveel bewijs dat je je garage kan overtuigen. Wij zijn al overtuigd.
Precies. Ga naar de garage. Wij kunnen dit niet voor je oplossen. Ook al herhaal je het nog eens duizend keer. Alleen aan mijn ergernis verander je daarmee iets. Die groeit exponentieel.

Ik heb honger!
Ga dan eten.
Dat kan pas om 1800
Ik heb honger.
Ga eten dan
Nee te vroeg
Ik heb honger
Heb je al gegeten?
Nee geen tijd gehad.
Ik heb honger!
[...]
Kijk naar mijn ingevallen gezicht, ik heb echt wel honger!

Herkenbaar?

[Voor 24% gewijzigd door henrov op 19-03-2023 10:04]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Phusebox
grotegok schreef op zondag 19 maart 2023 @ 09:55:
[...]

Vroeg me meer dus af of dit waardes zijn die herkenbaar zijn voor anderen. Of dat ik gewoon te veel verwacht.

Zodra de deurklinken binnen zijn ga ik dit weet aankaarten. En binnenkort met OBD retourtje Parijs loggen, wat hopelijk als bewijs kan dienen dan mocht het nodig zijn.

[Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 19-03-2023 10:05]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Phusebox
henrov schreef op zondag 19 maart 2023 @ 09:59:
[...]

Precies. Ga naar de garage. Wij kunnen dit niet voor je oplossen. Ook al herhaal je het nog eens duizend keer. Alleen aan mijn ergernis verander je daarmee iets. Die groeit exponentieel.

Ik heb honger!
Ga dan eten.
Dat kan pas om 1800
Ik heb honger.
Ga eten dan
Nee te vroeg
Ik heb honger
Heb je al gegeten?
Nee geen tijd gehad.
Ik heb honger!
[...]
Kijk naar mijn ingevallen gezicht, ik heb echt wel honger!

Herkenbaar?
Jammer voor je dat je zoveel last hebt van wat een vreemde post op een forum waar je makkelijk overheen kan lezen of negeren als je het er niet mee eens bent.

Het is niet dat ik dagelijks opbel of persoonlijk berichten stuur...

Ik lees ook een hoop onzin, bijvoorbeeld mensen die 560km op hun range gokker hebben. En daar reageer ik ook niet elke keer op met, leuk voor je maar het is irritant...

Live and let live. Ik vraag je niet om mijn probleem op te lossen. Niet verkeerd bedoelt overigens, ik heb de dingen die ik als onzin of irritant ervoor gewoon leren negeren. Ik ken die mensen toch niet en het is maar tekst op een schermpje.

Ik was dus zoals gezegd vooral nog even op zoek naar bevestiging dat dit normale waardes zijn of juist niet. Het blijft lastig vergelijken, ook voor de garage natuurlijk.

En deels heb ik me er ook bij neergelegd en mijn verwachtingen al naar beneden bijgesteld, onbewust merk ik.

[Voor 9% gewijzigd door Phusebox op 19-03-2023 10:32]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sQuare
  • Laatst online: 07:33

[Afbeelding]
Vooropgesteld dat ik totaal niet met verbruik bezig ben en de waardes neem voor wat ze zijn. De auto rijd veels te relaxed om me daar druk over te maken :P

Ik heb gisteren vergelijkbare afstand als jij gereden. 2 ritten van circa 100 Km (snelweg en op heen 104 km/u en terugweg 135 km/u) en 2 korte van circa 30 km (binnendoor). Begon met 100% en heb nu nog 38% over (155km).

oh en airco op auto standje 2 en 20 graden (4 personen in de auto)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• king_dude
Phusebox schreef op zondag 19 maart 2023 @ 10:09:
[...]

Jammer voor je dat je zoveel last hebt van wat een vreemde post op een forum waar je makkelijk overheen kan lezen of negeren als je het er niet mee eens bent.
Je hebt je historie niet mee, en dan druk ik mij voorzichtig uit. Dat vergeet men niet snel, ik kan mij best de reactie voorstellen. Zie onderstaand. Volgens mij ook (vaker) benoemd.

Je stelt nl geen vraag, maar dropt iets. Als je geen richting geeft, dan weet je dat interpretatie anders kan zijn. Tip: geef volgende keer ook direct de uitleg mee waar je naar op zoek bent. Dit helpt om dit te voorkomen (dit heb je later ook keurig gedaan).
Dat haalt meteen ook de angel uit onderstaand bij anderen. Dan kan het nooit een punt zijn/worden.

[Voor 3% gewijzigd door king_dude op 19-03-2023 10:41]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Simon59
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 14:50

[Afbeelding]
Verbruik lijkt mij prima als je 125 km/uur rijdt opende snelweg. Zelf rij ik altijd 95 km/uur op de snelweg en dan is het verbruik een stuk beter

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joer
  • Laatst online: 12:49
Kan er geen andere topic geopend worden voor alleen special het verbruik, ik denk dat er al ruim 300 pagina’s zijn over alleen het verbruik.

@Phusebox je bent een prima vent maar je vraagt al bijna een jaar om het verbruik van andere om met die van jezelf te vergelijken. En iedere keer komt dezelfde conclusie eruit. Is niks persoonlijke alleen als ik dit forum lees gaat het constant over hetzelfde. Ik was blij om een keer iets anders te lezen wat ik en andere nog niet wisten over de laadstops die ie automatisch inpland. Alleen jammer dat vrijwel direct erna het WEER gaat over het verbruik van de auto.

• Loei123
Zojuist nog een test gedaan, HPC op 1.5 km afstand ingesteld als bestemming en 13 graden buiten, ik krijg geen sneeuwvlok icoon of iets anders te zien in het batterij icoontje.

• Phusebox
Joer schreef op zondag 19 maart 2023 @ 10:49:
Kan er geen andere topic geopend worden voor alleen special het verbruik, ik denk dat er al ruim 300 pagina’s zijn over alleen het verbruik.

@Phusebox je bent een prima vent maar je vraagt al bijna een jaar om het verbruik van andere om met die van jezelf te vergelijken. En iedere keer komt dezelfde conclusie eruit. Is niks persoonlijke alleen als ik dit forum lees gaat het constant over hetzelfde. Ik was blij om een keer iets anders te lezen wat ik en andere nog niet wisten over de laadstops die ie automatisch inpland. Alleen jammer dat vrijwel direct erna het WEER gaat over het verbruik van de auto.
Sorry, het kwam nu weer naar boven bij mij omdat ik eerst de schuld vooral zocht bij de verwarming, maar nu het niet koud meer is had ik gehoopt dat het beter zou worden.

Hopelijk komen die deurklinken snel en dan is het de vraag of de garage iets kan ontdekken.

Dat automatisch plannen van laadstops is nog echt een alpha feature at best in onze software. Maar als het standaard op de Ioniq 6 zit zullen ze het hopelijk flink getest en verbeterd hebben. Op zoiets moet je wel kunnen vertrouwen dat het werkt.

Misschien dat het in de komende update zit.

• Phusebox
Loei123 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 10:54:
Zojuist nog een test gedaan, HPC op 1.5 km afstand ingesteld als bestemming en 13 graden buiten, ik krijg geen sneeuwvlok icoon of iets anders te zien in het batterij icoontje.
Is dat niet te dichtbij? Maar als je in het menu niet batterijconditionering hebt staan maar winter modus is de update niet goed gedaan... helaas.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JeJeBe
Joer schreef op zondag 19 maart 2023 @ 10:49:
Goed plan !

• JeJeBe
Phusebox schreef op zondag 19 maart 2023 @ 10:56:
[...]

Is dat niet te dichtbij? Maar als je in het menu niet batterijconditionering hebt staan maar winter modus is de update niet goed gedaan... helaas.
@Loei123 wil er maar niet aan geloven dat die update er door de dealer niet goed op gezet is. Als het menu item er niet is, dan is het er niet. Ga terug naar je dealer en laat het nogmaals en nu goed uitvoeren , hoe vaak moeten we dat met z'n allen nog herhalen ?

• Loei123
JeJeBe schreef op zondag 19 maart 2023 @ 11:02:
[...]

@Loei123 wil er maar niet aan geloven dat die update er door de dealer niet goed op gezet is. Als het menu item er niet is, dan is het er niet. Ga terug naar je dealer en laat het nogmaals en nu goed uitvoeren , hoe vaak moeten we dat met z'n allen nog herhalen ?
Sorry, maar eerder poste jij dat er geen relatie is tussen de update en hoe dat menu item heet...

Nu weet ik iig zeker dat de update er niet op staat.

Sorry dat ik zo je zondag verpest. :+

• JeJeBe
Loei123 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 11:05:
[...]
Sorry, maar eerder poste jij dat er geen relatie is tussen de update en hoe dat menu item heet...
Nu weet ik iig zeker dat de update er niet op staat.
Sorry dat ik zo je zondag verpest. :+
haha, het is maar net hoe je het leest. jij schreef :
Nu de software is bijgewerkt (nu jij de USB stick erin geduwd heb) zou er iets van batterijconditionering moeten staan wanneer de voorverwarmings update (door de garage) gelukt zou zijn,

En dat klopt niet: je kunt niet zelf iets doen waardoor de garageupdate gaat werken. Dat probeer ik steeds helder te krijgen bij je: er is niets wat je zelf kunt doen, ga terug.
Met ander worden: wat ik al eerder zei, er is idd geen relatie tussen de titel van het menu item en de update die je zelf doet, je kunt zelf die titel niet veranderen met een doe-het-zelf update.

Je "test" is overigens niet echt een overtuigende met zo een korte afstand en hoge buitentemp. Maar zoals je nu wel duidelijk zal zijn: als het menu-item niet de juiste titel heeft, kun je het wel vergeten.

Je vroeg je eerder af: of de dealers dat niet zouden moeten testen na gedaan werk: idd, maar dat doen ze duidelijk niet, staan hier al te veel verhalen dat ze alleen op hun update-tabletje kijken en als daar "ok" stond gaan ze snel iets anders doen. Laten we maar hopen dat ze na het vervangen van je remschoenen wel ff een testje doen, je weet naar nooit :-(

huphup naar de dealer dus, missie geslaagd na de nodig misverstanden :9 :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• huCks
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:36
Phusebox schreef op zondag 19 maart 2023 @ 10:09:
[...]

Het is niet dat ik dagelijks opbel of persoonlijk berichten stuur...

Ik lees ook een hoop onzin, bijvoorbeeld mensen die 560km op hun range gokker hebben. En daar reageer ik ook niet elke keer op met, leuk voor je maar het is irritant...

Live and let live. Ik vraag je niet om mijn probleem op te lossen. Niet verkeerd bedoelt overigens, ik heb de dingen die ik als onzin of irritant ervoor gewoon leren negeren. Ik ken die mensen toch niet en het is maar tekst op een schermpje.

Ik was dus zoals gezegd vooral nog even op zoek naar bevestiging dat dit normale waardes zijn of juist niet. Het blijft lastig vergelijken, ook voor de garage natuurlijk.

En deels heb ik me er ook bij neergelegd en mijn verwachtingen al naar beneden bijgesteld, onbewust merk ik.
Je kan erover scrollen, maar 2 posts later ben je al terug aan het klagen...

Ik heb echt al meermaals gedacht om te stoppen met dit topic te volgen, puur door uw posts =/
Maar de nuttige posts van andere en het feit dat ik elke dag aftel tot ik eindelijk mijn ev6 heb (9maand al gepasseerd, minstens 5 nog te gaan 😔) zorgen dat ik me er toch doorworstel

En pas op, ik zou me ook ergeren in uw plek, maar begrijp dat dit voor de lezers hier ook irritant is, om uw klachten keer op keer te lezen, alsook keer op keer de discussie die andere hierop volgend starten

[Voor 6% gewijzigd door huCks op 19-03-2023 11:25]

• Loei123
JeJeBe schreef op zondag 19 maart 2023 @ 11:19:
[...]

haha, het is maar net hoe je het leest. jij schreef :
Nu de software is bijgewerkt (nu jij de USB stick erin geduwd heb) zou er iets van batterijconditionering moeten staan wanneer de voorverwarmings update (door de garage) gelukt zou zijn,

En dat klopt niet: je kunt niet zelf iets doen waardoor de garageupdate gaat werken. Dat probeer ik steeds helder te krijgen bij je: er is niets wat je zelf kunt doen, ga terug.
Met ander worden: wat ik al eerder zei, er is idd geen relatie tussen de titel van het menu item en de update die je zelf doet, je kunt zelf die titel niet veranderen met een doe-het-zelf update.
Ik dacht hier eerder te hebben gelezen dat het menu item altijd Wintermodus blijft heten wanneer je de infotainment niet zelf bijwerkt, ook als de preconditioning wel gelukt is.
Daarom zei ik dat.

Donderdag gaat hij naar de dealer voor het niet AC willen laden, ik denk dat ik een checklist op het stuur plak zodat ze die kunnen gaan nalopen...

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:58
Mad_Master schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 08:13:
[...]

Kan je net zo goed @marc4547 een tweede laten halen en per post laten sturen :P

@marc4547 Welke regio is je dealer? Als mijn dealer het niet heeft haal ik hem wel bij die van jou.
Ik heb hem bij Vaneman zuid oost besteld. Ik heb hem inmiddels in huis. :)

Zeer happy met mijn EV6, Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:36

The Wizard

Moderator Mobile
Je moet minimaal een half uur van de DC lader zijn wil het effect hebben. De accu wordt naar 25 graden verwarmd, dit duurt eventjes, het is een behoorlijke massa om op te warmen. De auto kijkt naar de koudste cel, pas wanneer die 25 graden heeft bereikt is het voorverwarmen klaar. Maar 1,5 km van te voren dat werkt niet :P.

Je kan een willekeurige snellader selecteren binnen een half uur rijden, dan gaat hij normaal gesproken binnen 5 minuten starten, afhankelijk van de buitentemperatuur.

Het is wel een beste verbruiker die batterijverwarming, hij trekt max 5 kW. En gebruikt daarbij de warmtepomp niet, deze is puur voor het interieur. De airco wordt wel gedeeld door de accu en het interieur.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• marc4547
Even een vraag, ik ben er achter gekomen nadat mijn versterker ongeveer 1 maand geleden is vervangen,
Dat ik in het meridian menu alleen nog maar Horizon heb staan. Er is geen optie meer voor Surround of die derde optie. Die is er eenvoudig niet meer. Ik gekeken bij onze engelse vriend hoe hij wisseld tussen de verschillende modus, maar ik heb gewoon die optie niet meer. Zijn er meer die dat hebben of moet ik maar eens terug naar de dealer?

Hoor het graag, of er meer zijn die dit hebben?

Zeer happy met mijn EV6, Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Loei123
The Wizard schreef op zondag 19 maart 2023 @ 11:30:
[...]

JJe kan een willekeurige snellader selecteren binnen een half uur rijden, dan gaat hij normaal gesproken binnen 5 minuten starten, afhankelijk van de buitentemperatuur.
Dit is toch precies wat ik doe als ik een HPC op 1.5km afstand selecteer en 10 minuten in de auto blijf zitten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Loei123 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 11:36:
[...]

Dit is toch precies wat ik doe als ik een HPC op 1.5km afstand selecteert en 10 minuten in de auto blijf zitten.
Je moet wel rijden, het wordt pas geactiveerd als je rijdt kwam ik achter. 1,5 km is misschien te dichtbij om de boel te initiëren.

• Loei123
The Wizard schreef op zondag 19 maart 2023 @ 11:38:
[...]

Je moet wel rijden, het wordt pas geactiveerd als je rijdt kwam ik achter. 1,5 km is misschien te dichtbij om de boel te initiëren.
Oké helder, vanmiddag nog een allerlaatste test dus, sorry @JeJeBe. :P

• Solarman
  • Niet online
Loei123 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 11:36:
[...]

Dit is toch precies wat ik doe als ik een HPC op 1.5km afstand selecteer en 10 minuten in de auto blijf zitten.
Op zich niets mis mee maar ik schat, afhankelijk van de buitentemperatuur, dat je tussen de 25 en 40 minuten nodig hebt om het accupakket op te warmen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Loei123
Solarman schreef op zondag 19 maart 2023 @ 11:40:
[...]

Op zich niets mis mee maar ik schat, afhankelijk van de buitentemperatuur, dat je tussen de 25 en 40 minuten nodig hebt om het accupakket op te warmen.
Dat geeft ook niet, ik wil alleen zien dat hij het opstart en dat gebeurt niet.

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Nu online
Hoe ervaren de mensen die de EV6 al een tijd hebben de bouwkwaliteit van het interieur. En dan specifiek het rammelen of kraken van panelen en onderdelen (bv op muziek).

[Voor 10% gewijzigd door DaMenaz op 19-03-2023 12:10]

It only takes a fraction of a second to turn your life upside down

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:36
Kort vraagje: we hebben bij wijze van lange proefrit een EV6 AWD weten te huren voor een weekje. Fantastisch ding, en zeer rap. Nu vroeg ik me af, omdat we zelf meer kijken naar de 2WD versie van deze of de Ioniq 5 (wegens het bereik en de kosten), hoeveel 'trager' die is. 0-100 binnen 5sec vs 7sec zegt me niet zoveel, evenals 'snel genoeg'. Zou het zo kunnen zijn dat de AWD in EcoMode ongeveer zo rap is als de 2WD in Normal mode? Een beetje om een gevoel te krijgen zegmaar.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Loei123
DaMenaz schreef op zondag 19 maart 2023 @ 12:09:
Hoe ervaren de mensen die de EV6 al een tijd hebben de bouwkwaliteit van het interieur. En dan specifiek het rammelen of kraken van panelen en onderdelen (bv op muziek).
Hier geen kraakjes, wel vibrerende deurpanelen bij hoge volumes.

Verder is alles erg solide naar mijn mening.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Loei123
eswa schreef op zondag 19 maart 2023 @ 12:09:
Kort vraagje: we hebben bij wijze van lange proefrit een EV6 AWD weten te huren voor een weekje. Fantastisch ding, en zeer rap. Nu vroeg ik me af, omdat we zelf meer kijken naar de 2WD versie van deze of de Ioniq 5 (wegens het bereik en de kosten), hoeveel 'trager' die is. 0-100 binnen 5sec vs 7sec zegt me niet zoveel, evenals 'snel genoeg'. Zou het zo kunnen zijn dat de AWD in EcoMode ongeveer zo rap is als de 2WD in Normal mode? Een beetje om een gevoel te krijgen zegmaar.
Daar zou ik niet op rekenen.

Heb zelf een RWD en alles met een opgefokt 2 liter blok of meer ga je waarschijnlijk niet bijhouden.

• Solarman
  • Niet online
Loei123 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 11:49:
[...]

Dat is waar ook. 7(8)7

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Zorki
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:09

Zorki

pffffft

Loei123 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 11:49:
[...]

Net terug uit Oostenrijk, louter positieve ervaring mbt het laadverhaal. Fluitend alleen Ionity palen gebruikt. 2100km heen en terug. 7 keer geladen van rond 20% tot rond 85%. 6 keer de max bereikt van 235Kwh. 1 keer max 150 Kwh. De 235 versies duren dan ook 20 minuten. 150 versie natuurlijk langer. 6 keer direct een paal beschikbaar, 1 keer kort gewacht. Louter jaloerse blikken bij de buurladers van Duitse makelij. Paar keer als laatse aangesloten en glimlachend als eerste weg,, _/-\o_
Ontdekt dat voorverwarmen boven 18 graden buitentemp niet gebeurt. En als je een laadpaal kiest die te dichtbij is, en aan alle voorwaarden is voldaan, hij toch niet gaat voorverwarmen ( dat was de 150 Kwh laadbeurt) Ik denk dat hij niet aan voorverwarmen gaat beginnen als de afstand te kort is.
Op de heenreis snelheid, mede dankzij regenachtig weer, rustig gehouden met maxspeed130. Terug met voorjaarsweer regelmatig 160-170 gereden. In 1 woord fantastisch, in de auto merk je eigenlijk geen verschil tussen 130 of 170. Behalve dat je veel op de linkerbaan zit. ;w

Acties:
  • +2Henk 'm!

• king_dude
The Wizard schreef op zondag 19 maart 2023 @ 11:38:
[...]

Niet waar (moeten rijden). Ik precon als ik 25% accu heb in de ochtend door de auto te laten staan en Snellader te selecteren. Gaat prima.

Ik ben anders altijd de pineut, want die 6kw is zo weg aan verwarming en de stad uitkomen

• king_dude
Solarman schreef op zondag 19 maart 2023 @ 11:40:
[...]

Klopt helemaal! En je dus (indien snelweg km’s) op minimaal 35% accu moet zitten om die 40 min te halen (bij 56kw accu), indien accu tussen 0 en 4 graden is

[Voor 4% gewijzigd door king_dude op 19-03-2023 15:12]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JanKoen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15:16

[Afbeelding]
Deze waarden lijken mij best redelijk. Zeker bij 125 km/h. Bij mij is het ongeveer hetzelfde. Mijn jaargemiddelde is 18,4 KWh/100 km. (30.000 km per jaar)

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:11
Zorki schreef op zondag 19 maart 2023 @ 14:20:
[...]

Net terug uit Oostenrijk, louter positieve ervaring mbt het laadverhaal. Fluitend alleen Ionity palen gebruikt. 2100km heen en terug. 7 keer geladen van rond 20% tot rond 85%. 6 keer de max bereikt van 235Kwh. 1 keer max 150 Kwh. De 235 versies duren dan ook 20 minuten. 150 versie natuurlijk langer. 6 keer direct een paal beschikbaar, 1 keer kort gewacht. Louter jaloerse blikken bij de buurladers van Duitse makelij. Paar keer als laatse aangesloten en glimlachend als eerste weg,, _/-\o_
Ontdekt dat voorverwarmen boven 18 graden buitentemp niet gebeurt. En als je een laadpaal kiest die te dichtbij is, en aan alle voorwaarden is voldaan, hij toch niet gaat voorverwarmen ( dat was de 150 Kwh laadbeurt) Ik denk dat hij niet aan voorverwarmen gaat beginnen als de afstand te kort is.
Op de heenreis snelheid, mede dankzij regenachtig weer, rustig gehouden met maxspeed130. Terug met voorjaarsweer regelmatig 160-170 gereden. In 1 woord fantastisch, in de auto merk je eigenlijk geen verschil tussen 130 of 170. Behalve dat je veel op de linkerbaan zit. ;w
Met mijn HI5 zelfde soort ervaringen, maar de voorverwarming werkte bij mij wel ook al was het 18+.

• Franciesco
Joer schreef op zondag 19 maart 2023 @ 09:42:
[...]

Leuk om te zien dat je hier de 1e bent die dit getest heeft.

Heb jij de laadpalen dus gefilterd op Ionity? Dacht dat het niet kon wat die man in het filmpje zegt.

En zo ja als je gefilterd hebt goed zou het er dan uit zien als je niet zou filteren, zou ie dan ook al deze laadpalen selecteren?
Ja, de tweede foto is met gefilterd op alleen IONITY, de derde foto is met alle providers actief (en alleen DC en HPC). Beide dezelfde eindbestemming gekozen.
Bij alleen IONITY actief zie je dus hij ook nog een BP er bij neemt. Zoals gezegd weet ik niet of dat een bug is of niet.

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:31

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Kan je voorverwarmen ook zelf aanzetten of alleen met instellen laadpaal in navigatie?

• Franciesco
@beschuit alleen via het inprogrammeren van een laadplek POI.

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
Voor de mensen waar de groep eruit klapte bij het laden: is die laadsessie wel terug te zien in je laadpaal? Zelf heb ik een wallbox pulsar plus welke twee laadsessies niet laat zien in het overzicht. Bij de eerste sessie is denk ik de lintkabel in de paal zelf slecht aangedrukt geweest, de paal deed het de dag erop helemaal niet meer. Bij de tweede gemiste sessie is aan het einde de groep eruit gegaan. Voor het declareren van de laadkosten werkt het niet zo goed als er sessies missen.

Vandaag na het laden werd er een voor mij nieuwe range aangegeven. Ga maar lopen?

• xxander968
@Flips jedlix werkt ook met dynamische tarieven. Op hun site staat met wie zij werken. Kia staat ook in de ondersteunde merken. Mijn auto heb ik aangemeld maar omdat mijn energieleverancier (van de bron) het niet ondersteund krijg ik er geen vergoeding om buiten de piektijden te laden en laad er dus niet mee. Het uitlezen werkt echter prima en je kunt exact zien hoeveel kwh de auto geladen heeft. Dat verschilt nogal van de laadpaal, als je laadverliezen wilt zien is dit de plek. Ervaring met laden heb ik dus niet maar het uitlezen van laadsessies gaat uitstekend.

• Phusebox

Verklaring voor dode 12V volgens Hyundai overmatig gebruik van de app...

• spidertje
xxander968 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:22:
Voor de mensen waar de groep eruit klapte bij het laden: is die laadsessie wel terug te zien in je laadpaal? Zelf heb ik een wallbox pulsar plus welke twee laadsessies niet laat zien in het overzicht. Bij de eerste sessie is denk ik de lintkabel in de paal zelf slecht aangedrukt geweest, de paal deed het de dag erop helemaal niet meer. Bij de tweede gemiste sessie is aan het einde de groep eruit gegaan. Voor het declareren van de laadkosten werkt het niet zo goed als er sessies missen.

Vandaag na het laden werd er een voor mij nieuwe range aangegeven. Ga maar lopen?
[Afbeelding]
Weet je ckr dat je iccu in orde is? Bij mij de oorzaak vh eruit klappen ah eind vh laden op ac.

• JeJeBe
Geloof niet dat dat verhaal stand houdt. 5000 keer per dag bevragen haal je sowieso al niet, dat weten wel al uit eigen ervaring, je wordt er al heel veel eerder voor 24 uur eruit gegooid, is dat mechanisme dan opeens niet meer van toepassing ?
En bovendien: zouden al die mensen die gedonder met hun Hondehok 5 hebben gehad van het tweaker type zijn geweest ? Als H. zelfs auto's terug heeft moeten nemen zit daar heus wel meer achter.

[Voor 5% gewijzigd door JeJeBe op 19-03-2023 22:35]

• JeJeBe
Denk je er ook even aan dat je accu wel leeg genoeg moet zijn, maar ook weer niet al te leeg ?

• JeJeBe
xxander968 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:22:

[Afbeelding]
Een New Motion "LoLo" heeft dat probleem sowieso niet, die is bestand tegen stroomuitval - de kWh meter die er in zit registreert realtime het verbruik en heeft daardoor geen last van stroomuitval, de tellerstand blijft bewaard. Stroomuitval geeft hetzelfde resultaat als einde sessie - bij terugkeer zie je de laatste sessie gewoon staan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• xxander968
spidertje schreef op zondag 19 maart 2023 @ 22:09:
[...]

Weet je ckr dat je iccu in orde is? Bij mij de oorzaak vh eruit klappen ah eind vh laden op ac.
Dat kan ik niet zeker weten zonder de dealer te raadplegen denk ik?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Loei123
xxander968 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 23:02:
[...]

Dat kan ik niet zeker weten zonder de dealer te raadplegen denk ik?
Die van mij gaat er donderdag heen voor het helemaal niet willen AC laden, laadpalen gaan meteen uit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bogey555
yoda-ict schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 22:44:
[...]

Geen idee, maar omdat juist te voorkomen hoop ik dat iemand een foto kan plaatsen van een GT..
Sorry het is er nog niet van gekomen. Het was een super hectisch weekend. Maar ik ben het nog niet vergeten ;)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Bogey555
marc4547 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 11:35:
Even een vraag, ik ben er achter gekomen nadat mijn versterker ongeveer 1 maand geleden is vervangen,
Dat ik in het meridian menu alleen nog maar Horizon heb staan. Er is geen optie meer voor Surround of die derde optie. Die is er eenvoudig niet meer. Ik gekeken bij onze engelse vriend hoe hij wisseld tussen de verschillende modus, maar ik heb gewoon die optie niet meer. Zijn er meer die dat hebben of moet ik maar eens terug naar de dealer?

Die opties zijn nu verzet naar de aparte bronnen (radio, spotify, enz) omdat je dan een aparte instelling per bron zou kunnen kiezen. Als je bvb de radio opzet zie je daar nu een extra icoontje om die instellingen te doen ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:29

--HOOLIE--

Kakkerlakken bestrijder

Loei123 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 12:34:
[...]

Daar zou ik niet op rekenen.

Heb zelf een RWD en alles met een opgefokt 2 liter blok of meer ga je waarschijnlijk niet bijhouden.
Ik rij ook een RWD 77Kwh en iedereen die bij mij in de auto zit, is altijd onder de indruk van de snelheid...zelfs in eco modus.
In sport stand trek ik met gemak een GTI eruit...( op de eerst 200-300 mtr dan )

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

• Loei123
--HOOLIE-- schreef op maandag 20 maart 2023 @ 09:48:
[...]

Ik rij ook een RWD 77Kwh en iedereen die bij mij in de auto zit, is altijd onder de indruk van de snelheid...zelfs in eco modus.
In sport stand trek ik met gemak een GTI eruit...( op de eerst 200-300 mtr dan )
Dat is dan bijzonder want een GTI automaat doet 6.5 seconden naar 100, dat ga je dus niet winnen in een EV6 laat staan makkelijk.

Enige wat ik eerder heb gezien met FWD auto's is dat ze geen grip hebben wanneer je het gas vol intrapt, daardoor kun je inderdaad sneller zijn.

Maar in de praktijk blijf je het meeste wel voor, maar wat ik al zei, alles met een opgefokt 2.0 blok of meer trekt je er wel uit.

• Bogey555
Loei123 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 10:01:
[...]

Dat is dan bijzonder want een GTI automaat doet 6.5 seconden naar 100, dat ga je dus niet winnen in een EV6 laat staan makkelijk.

Enige wat ik eerder heb gezien met FWD auto's is dat ze geen grip hebben wanneer je het gas vol intrapt, daardoor kun je inderdaad sneller zijn.

Maar in de praktijk blijf je het meeste wel voor, maar wat ik al zei, alles met een opgefokt 2.0 blok of meer trekt je er wel uit.
Inderdaad, ik heb enkele weken geleden nog eens wat "gespeeld" tegen een GTI en zelfs met de GT rijdt je die niet zomaar verloren. Als je van 0 tot 100 spreekt zou het kunnen dat het close is maar FWD GTI tegen RWD EV6 mmm ik zou het echt zelf willen zien met hoeveel gemak je die eruit trekt. Ik was tijdens de testrit met een RWD toch niet echt onder de indruk.

Edit: het hangt er natuurlijk enorm vanaf wat je gewend bent... de RWD met zijn +-230PK is ook geen slak heeee ;) :*)

[Voor 6% gewijzigd door Bogey555 op 20-03-2023 12:18]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Loei123
Bogey555 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 12:16:
[...]

Inderdaad, ik heb enkele weken geleden nog eens wat "gespeeld" tegen een GTI en zelfs met de GT rijdt je die niet zomaar verloren. Als je van 0 tot 100 spreekt zou het kunnen dat het close is maar FWD GTI tegen RWD EV6 mmm ik zou het echt zelf willen zien met hoeveel gemak je die eruit trekt. Ik was tijdens de testrit met een RWD toch niet echt onder de indruk.

Edit: het hangt er natuurlijk enorm vanaf wat je gewend bent... de RWD met zijn +-230PK is ook geen slak heeee ;) :*)
Absoluut geen slak inderdaad!
Maar hiervoor reed ik een F11 320D die niet veel langzamer is, dus heel bijzonder voelt het voor mij persoonlijk ook weer niet.

Ik denk wat voor passagiers en mensen die geen EV's gewend echt telt is die directe kracht die je hebt, helemaal in de sportstand.
Wellicht voelt het daardoor sneller aan dan het is.

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15:00
--HOOLIE-- schreef op maandag 20 maart 2023 @ 09:48:
[...]

Ja dat zal, het koppel onderin is mega. Alleen een GTi heeft meer pk is lichter en trekt dan door.

Maar sneller dan menig benzine auto.

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15:00
Bogey555 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 12:16:
[...]

Nee maar ook geen mega potentieel.
Hiervoor een BMW 120i gehad met 185pk (en een pak minder gewicht). Was ook rap, maar geen sportwagen.

Alleen kom je van een 120pk sterke benzine, is een 230pk auto een flinke stap.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• EricEB
  • Laatst online: 15:58
DaMenaz schreef op zondag 19 maart 2023 @ 12:09:
Goede vraag..

ik heb de auto sinds nov '21 en er 72K mee gereden. Door het hele gezin, meermaals gebruikt om laadvolume uit te proberen en al vaak met de caravan en volle bepakking te rijden, kortom, zoals een 'gewone' auto.

Altijd zeer te spreken over de bouwkwaliteit...tot een paar weken geleden. Na de winter het interieur weer goed gereinigd en ik zie overal strepen en krassen op de kunststoffen, erg jammer. Ook de stoelen beginnen nu wel erg 'gebruikt' er uit te zien.
Maar nu begint de auto ineens te kraken, vooral bij de armsteun (heel irritant!) en de achterklep. Duidelijk hoorbaar dat er torsie in zit, alsof de sluiting niet goed heeft gepakt.
Binnenkort dealer eens vragen of hier iets aan te doen is, bij elke oneffen straat kraakt en rammelt de auto...

• Phusebox
EricEB schreef op maandag 20 maart 2023 @ 15:35:
[...]
Maar nu begint de auto ineens te kraken, vooral bij de armsteun (heel irritant!) en de achterklep. Duidelijk hoorbaar dat er torsie in zit, alsof de sluiting niet goed heeft gepakt.
Binnenkort dealer eens vragen of hier iets aan te doen is, bij elke oneffen straat kraakt en rammelt de auto...
Dat heb ik sinds dag 1, een rammel bij de armsteun. Maar alleen bij drempels of grotere oneffenheden.

Minder storend dan de tikkende ramen in een BMW...

• everlast666
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-03 13:57
Vandaag hele dag gezeik met de Kia Connect app dat ie niet met de auto wil verbinden. Meer mensen ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:07
everlast666 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 18:43:
Vandaag hele dag gezeik met de Kia Connect app dat ie niet met de auto wil verbinden. Meer mensen ?
Jup, error 500.

• everlast666
Mooi waardeloos. Betekent dat de tibber app ook niet kan inloggen 😞

• everlast666
Ik heb vandaag contact gehad. Zou moeten werken. Ik ga per 1 mei over. Dan kan ik t je vertellen. App al wel geïnstalleerd en de auto gekoppeld. Alleen zijn er op dit moment weer problemen met de Kia Connect app waardoor ook de tibber app moeite heeft te verbinden.

Ben erg benieuwd hoe t straks gaat werken 🤞🏼

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:40

Reacher

oldschool

Hoop dat Kia de webservices op (korte) termijn wel weet te verbeteren. Ik ging er een beetje vanuit dat ze wel begrepen dat software een belangrijke onderscheidende factor gaat zijn als range met de tijd minder een factor werd.

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

• Phusebox
Mag je blij zijn dat we niet in Amerika wonnen. Daar kost het na 1 jaar 150 dollar per jaar meen ik om de Connect dienst volledig te gebruiken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ihkvdb
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20-03 21:26
everlast666 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 18:43:
Ja waardeloos. Na inloggen is account ongevraagd op Ierland ingesteld en heb geen connect dashboard maar alleen maar zinloze reclame zooi.

Na sluiten app en opnieuw opstarten nu alleen maar network error melding. Goed bezig Kia!

Update: Gaat al iets beter, app is nu zelfs in staat om drie pop-ups over elkaar te tonen…

[Voor 63% gewijzigd door Ihkvdb op 20-03-2023 21:26]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
marc4547 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 11:35:

Nu je het zegt! Mijn versterker is preventief vervangen bij de eerste onderhoudsbeurt onlangs en ik heb de opties ook niet meer! Had wel het idee dat het geluid wat beter klink, iets meer laag ook. Maar kan ook een placebo effect zijn…

Acties:
  • +2Henk 'm!

• king_dude
[...]

Goede vraag..

ik heb de auto sinds nov '21 en er 72K mee gereden. Door het hele gezin, meermaals gebruikt om laadvolume uit te proberen en al vaak met de caravan en volle bepakking te rijden, kortom, zoals een 'gewone' auto.

Altijd zeer te spreken over de bouwkwaliteit...tot een paar weken geleden. Na de winter het interieur weer goed gereinigd en ik zie overal strepen en krassen op de kunststoffen, erg jammer. Ook de stoelen beginnen nu wel erg 'gebruikt' er uit te zien.
Ik december 2021 en 64k op de teller. Gelijke ervaring qua kunststof delen. Eigenlijk vanaf maand 2 al (instapschade deurpanelen is vroeger hier meerdere keren benoemd). Verder sierstrips op het stuur die afbreken. Verder vraag ik mij nog steeds af hoe het kunstleer goed te houden, want inderdaad ga je daar langzaam wat doffe plekken zien. Enige kraak/rammel is van kinderzitje. Die trek ik er dus ook iedere keer uit 😊

Acties:
  • +2Henk 'm!

• spidertje
[...]

Goede vraag..

Even wat isolatietape op de beugel vd sluiting vd achterklep plakken. Doet wonderen :)

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Nu online
king_dude schreef op maandag 20 maart 2023 @ 20:13:
[...]

Ik december 2021 en 64k op de teller. Gelijke ervaring qua kunststof delen. Eigenlijk vanaf maand 2 al (instapschade deurpanelen is vroeger hier meerdere keren benoemd). Verder sierstrips op het stuur die afbreken. Verder vraag ik mij nog steeds af hoe het kunstleer goed te houden, want inderdaad ga je daar langzaam wat doffe plekken zien. Enige kraak/rammel is van kinderzitje. Die trek ik er dus ook iedere keer uit 😊
Hmmm. Dus dit is zo’n gek idee nog niet:
Phusebox in "Het grote KIA EV6 topic"

It only takes a fraction of a second to turn your life upside down

• marc4547
Speedfight schreef op maandag 20 maart 2023 @ 20:12:
[...]

Nu je het zegt! Mijn versterker is preventief vervangen bij de eerste onderhoudsbeurt onlangs en ik heb de opties ook niet meer! Had wel het idee dat het geluid wat beter klink, iets meer laag ook. Maar kan ook een placebo effect zijn…
Nee vind het geluid ook eigenlijk goed klinken voor, ga nog wel iets doen aan de Sub achter omdat ik bas mis in de auto. Maar daar is al veel over gezegd. Ik ga de sub vervangen en heb het kabeltje al klaar liggen, om niet in de originele bedrading te knippen. En bij verkoop de oude Sub weer terg te zetten.
Toen ik de auto gisteren op radio zette vomnd k de options op een ander punt terug. Heeft vermoedelijk met een update te maken.?

• Solarman
  • Niet online
Hier ook problemen met de connect app.
Geen netwerkverbinding.

• joene84
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 27-03 23:31
Solarman schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 07:23:
Geen netwerkverbinding.
Hier ook!

• gabbel
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:09
Ik heb een Niro icm Tibber. Ben er nog niet zo tevreden mee. Auto is vaak nog aan het lden als de stroom tarief het hoogst is of hoog. Pas een uur later regelt Tibber / Kia pas dat het laden stopt. Het starten net als het laagst is idem dito. Heel vaak wordt de info in Tibber bijgewerkt als ik de Kia Connect app open. Tibber al contact gehad en die zeggen dat er vertraging in de API van Kia zit.

• Phusebox
marc4547 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 07:08:
[...]

Nee vind het geluid ook eigenlijk goed klinken voor, ga nog wel iets doen aan de Sub achter omdat ik bas mis in de auto. Maar daar is al veel over gezegd. Ik ga de sub vervangen en heb het kabeltje al klaar liggen, om niet in de originele bedrading te knippen. En bij verkoop de oude Sub weer terg te zetten.
Toen ik de auto gisteren op radio zette vomnd k de options op een ander punt terug. Heeft vermoedelijk met een update te maken.?
Heb het kabeltje inmiddels ook binnen. Maar twijfel nog over welke sub. Er zijn er heel veel te koop die gelijkaardig aan de Kicker zijn, maar de Kicker is veruit het duurste, bijna twee keer zo duur als de gemiddelde concurrent. Vraag me af of het de meerprijs waard is.

• Reacher

Reacher

oldschool

gabbel schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 07:50:
[...]

Ik heb een Niro icm Tibber. Ben er nog niet zo tevreden mee. Auto is vaak nog aan het lden als de stroom tarief het hoogst is of hoog. Pas een uur later regelt Tibber / Kia pas dat het laden stopt. Het starten net als het laagst is idem dito. Heel vaak wordt de info in Tibber bijgewerkt als ik de Kia Connect app open. Tibber al contact gehad en die zeggen dat er vertraging in de API van Kia zit.
Dit is ook precies mijn issue wat een overstap beperkt. Ik overweeg nu zelf de benodigde software te schrijven.

born to do porn!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Solarman schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 07:23:
Geen netwerkverbinding.
Ligt er helaas al uit sinds gisteravond... Waardeloos.

• Solarman
  • Niet online
The Wizard schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 08:19:
[...]

ik heb in ieder geval mijn ongenoegen over de connectiviteit van de Connect app geuit bij KIA Connect customer-support.

• Mad_Master
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:35
Phusebox schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 08:05:
[...]

Heb het kabeltje inmiddels ook binnen. Maar twijfel nog over welke sub. Er zijn er heel veel te koop die gelijkaardig aan de Kicker zijn, maar de Kicker is veruit het duurste, bijna twee keer zo duur als de gemiddelde concurrent. Vraag me af of het de meerprijs waard is.
Waar heb je het kabeltje gehaald?

Ik ga zelf denk ik deze halen zodra mijn auto binnen is (hopelijke komende paar weken). Kicker heeft zeker goeie qualiteit + merknaam maar de beschikbaarheid en het feit dat die helemaal uit Amerika moet komen is reden genoeg om iets vanuit hierzo te proberen.

• Loei123
The Wizard schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 08:19:
[...]

Werkt bij mij om dit moment wel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Loei123 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 08:42:
[...]

Werkt bij mij om dit moment wel.
Hier ook weer.
(mijn ongenoegen naar customer-service heeft gewerkt...... _O- _O- )

• Phusebox
Mad_Master schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 08:42:
[...]

Waar heb je het kabeltje gehaald?

Ik ga zelf denk ik deze halen zodra mijn auto binnen is (hopelijke komende paar weken). Kicker heeft zeker goeie qualiteit + merknaam maar de beschikbaarheid en het feit dat die helemaal uit Amerika moet komen is reden genoeg om iets vanuit hierzo te proberen.
Bij een andere dealer besteld.

Kicker is hier ook wel te krijgen, maar niet echt veel keuze aan verkopers inderdaad.

• marc4547
Phusebox schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 08:05:
[...]

Phuse ik ga voor de Kenwood KSW-PSW7EQ, die is een hogere klasse als de Kenwood SW-11, maar er is instaaltie gemak , omdat de SW-11 een geschakelde voeding moet hebben en de PSW&EQ schakeld aan wanneer er audio signaal in is. En heeft een Hihg-lowconverter en kan dus paralele aan bv de achterspeakers in de achterbak.

• marc4547
marc4547 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 10:37:
[...]

Phuse ik ga voor de Kenwood KSW-PSW7EQ, die is een hogere klasse als de Kenwood SW-11, maar er is instaaltie gemak , omdat de SW-11 een geschakelde voeding moet hebben en de PSW&EQ schakeld aan wanneer er audio signaal in is. En heeft een Hihg-lowconverter en kan dus paralele aan bv de achterspeakers in de achterbak. Ik kan deze krijgen voor 184,- Eutjes

• Reacher

Reacher

oldschool

Zijn die subwoofers 'drop-ins'. Passen deze 1 op 1, of moet je die ergens anders plaatsen ?

born to do porn!

Pagina: 1 ... 270 271 272 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee