Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leander
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-03 11:09
jefjef schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 10:10:
Nadat ik 1 van de stekkers in de laadpoort stak liet de laadindicator een volle reactie zien en toen leeg. Ook niet na een kwartier wachten werd er een verbinding gemaakt met de teslawalbox.
Wij zijn gisteren gearriveerd op een camping in Frankrijk met een aantal Tesla destination chargers en ik had initieel vergelijkbare issues. Ik vermoed dat twee van de drie palen exclusief voor Tesla's zijn gereserveerd. De derde kreeg ik uiteindelijk aan de praat. Er lijkt een drukknop aan de bovenzijde van de stekker te zijn geïntegreerd, alhoewel dat niet direct evident is. Toen ik daarop drukte hoorde ik dat het stekkerslot werd geactiveerd en begon de auto te laden (met een whopping 4kW...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-05 20:32

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

DigitalHombre schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 09:55:
[...]

Euh, de Kia EV6 owners manual PDF is perfect doorzoekbaar.
serieus ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Ynjx4L1Gdg2ZrMVUtAWbtYhVaI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zlQEddB8yXYF24TNo5cVpzeD.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

itsjohan schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 23:10:
[...]

Is daar toch een app voor? Er staat een app in de Playstore die Kia Owners Manual (Official) heet..maar de developer is kia.owners@gmail.com, dat wekt al niet veel vertrouwen en de enige keer dat ik die geprobeerd heb kreeg ik alleen een wit scherm.

Ik weet alleen de link naar de Engelstalige PDF: https://www.kia.com/conte...v6-owners-manual-my22.pdf. Zelf vind ik die prettiger dan de papieren NL handleiding omdat de terminologie in NL soms toch wat minder logisch/duidelijk is.
understatement !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Solarman schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 17:53:
[...]

Ze dienen wel degelijk te worden uitgeschakeld.
Lees de omschrijving bij de kabelset maar eens door: https://webshop.kia.nl/ac...CV621ADE01PC&modelid=162/

Mocht dit bij jou niet het geval zijn dan is er of een niet goed werkende module of er is een niet originele kabelset gebruikt.
Info bij de dealer zal dan op zijn plaats zijn.
Ik heb huiswerk dus :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalHombre
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 14-09 18:34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalHombre
  • Laatst online: 14-09 18:34
Die doorzoekbare PDF zal wel met de versie te maken hebben (Acrobat Pro) maar zelfs met godbetert Microsoft Edge kan je perfect zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19:43
Phusebox schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 06:21:
[...]

True, lijkt niet super officieel, al is het denk ik knulligheid van Kia.

Maar je hoeft geen persoonlijke gegevens in te vullen.
Na installatie opent de app zich niet. Vreemd.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankvH
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 05-10-2024
ERN5T schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 23:08:
[...]

Hetzelfde heb ik vandaag ook meegemaakt bij de Zeeburgertunnel in de A10, zowel op de heenweg als op de terugweg.
Is dit een bekende bug?
Ik herken dit ook nog na laatste update. Hebben anderen hier (wel inschakelen recirculatie bij tunnel, maar niet meer uitschakelen) ook nog last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankvH
Als je via de knop aan de onderzijde van de achterklep de klep sluit, piept de auto twee keer (vrij hard) als soort bevestiging of waarschuwing. Weet iemand of en zo ja hoe je die piep uit kunt zetten? Maakt ‘s avonds best (onnodig) veel herrie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsjohan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:45
FrankvH schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 15:16:
[...]

Ik herken dit ook nog na laatste update. Hebben anderen hier (wel inschakelen recirculatie bij tunnel, maar niet meer uitschakelen) ook nog last van?
Ja heb ik ook. Zowel met de feb 22 als juli 22 software. Vandaag viel me op dat ook na ruitensproeien de recirculatie niet vanzelf weer uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsjohan
Phusebox schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 06:21:
[...]

True, lijkt niet super officieel, al is het denk ik knulligheid van Kia.

Maar je hoeft geen persoonlijke gegevens in te vullen.
Ik vraag het me af hoor.. dezelfde developer heeft ook de 'Kia MR experience' in de store staan en daar staat weer een ander e-mail adres bij: b.derooij@innovam.nl. nou lijkt dat wel weer een automotive partij te zijn overigens. Ik zie geen kwade bedoelingen hoor, maar of het nu een officiële app is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
itsjohan schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 15:29:
[...]

Ik vraag het me af hoor.. dezelfde developer heeft ook de 'Kia MR experience' in de store staan en daar staat weer een ander e-mail adres bij: b.derooij@innovam.nl. nou lijkt dat wel weer een automotive partij te zijn overigens. Ik zie geen kwade bedoelingen hoor, maar of het nu een officiële app is...
Lijkt me toch officieel...

https://nieuws.kia.nl/kia...basis-van-ai-technologie/

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:58
Nou ben dus na een rit van 13uur, 5 maal opladen in Brentagne terrecht gekomen. Afzonderlijk geladen aan Ionity en TotalEnergys laadpalen. Bij aankomst tankstation geen rijen dik wachtend voor een laadpaal. Kan ook door tijdstip vertrek zijn geweest. We zijn vrijdagavond 20:30 vertrokken uit Doetinchem met als reden om omstreeks middernacht voorbij Parijs op de A11 te zijn. Al met al alles zeer meegevallen. Hoge pieksnelheden behaald van ongeveer 170kw aan over het algemeen 300kw palen. Tot we dus aankwamen bij de camping. Deze heeft 2 tesla walboxen opengesteld en gratis laden voor elk merk auto. Ik heb tesla's en een ford e mach zien opladen. En eindelijk kon ik opladen, tenminste dat wilde ik. Aan geen enkel aansluiting wilde de kia opladen. Nadat ik 1 van de stekkers in de laadpoort stak liet de laadindicator een volle reactie zien en toen leeg. Ook niet na een kwartier wachten werd er een verbinding gemaakt met de teslawalbox. Heb de auto dus maar nu aan het huisje via het stopcontact aangesloten. Nog maar 31uur wachten.... iemand meer dit meegemaakt? Had ik eerst iets moeten doen? Een tweet moeten sturen naar Eon of zo?
Van de week ook bij tesla chargers gestaan (super chargers) in Maastricht (staat zo nog niet gemeld in de app, maar toen ik daar in de buurt was wel).

Maar daar hetzelfde euvel gehad.
De boel lijkt te starten qua laden, maar daarna stopt hij gelijk.
De lampjes gaan van bijna leeg naar vol.

Nog een andere paal daar geprobeerd, maar ook deze had dezelfde kuren.
Zag er wel tesla's laden, dus de laders deden het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsjohan
Dat lijkt geen toeval inderdaad. Dan heb je gelijk en is ie wel echt van (of namens) Kia. Wellicht gewoon wat knullig gemaakt en in de store geregistreerd. Thanx, zal hem nog eens een kans geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 20:00
stimpyrulez schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 15:41:
[...]

Van de week ook bij tesla chargers gestaan (super chargers) in Maastricht (staat zo nog niet gemeld in de app, maar toen ik daar in de buurt was wel).

Maar daar hetzelfde euvel gehad.
De boel lijkt te starten qua laden, maar daarna stopt hij gelijk.
De lampjes gaan van bijna leeg naar vol.

Nog een andere paal daar geprobeerd, maar ook deze had dezelfde kuren.
Zag er wel tesla's laden, dus de laders deden het wel.
Maastricht is een Supercharger (V3), dus (voor de onwetende) totaal wat anders dan een Tesla destination charger. Deze laatste is niet wezenlijk anders dan een reguliere AC laadpaal thuis die wel/niet vrijgeschakeld is voor alle automerken.

Jammer dat laden bij de SuC Maastricht niet lukte. Ik had gehoopt dat Tesla inmiddels de nieuwe software die de EV6/IONIQ5 laadproblemen op de V3 SuCs had vrij gegeven.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• MBronkhorst
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-11-2024
Nou ben dus na een rit van 13uur, 5 maal opladen in Brentagne terrecht gekomen. Afzonderlijk geladen aan Ionity en TotalEnergys laadpalen. Bij aankomst tankstation geen rijen dik wachtend voor een laadpaal. Kan ook door tijdstip vertrek zijn geweest. We zijn vrijdagavond 20:30 vertrokken uit Doetinchem met als reden om omstreeks middernacht voorbij Parijs op de A11 te zijn. Al met al alles zeer meegevallen. Hoge pieksnelheden behaald van ongeveer 170kw aan over het algemeen 300kw palen. Tot we dus aankwamen bij de camping. Deze heeft 2 tesla walboxen opengesteld en gratis laden voor elk merk auto. Ik heb tesla's en een ford e mach zien opladen. En eindelijk kon ik opladen, tenminste dat wilde ik. Aan geen enkel aansluiting wilde de kia opladen. Nadat ik 1 van de stekkers in de laadpoort stak liet de laadindicator een volle reactie zien en toen leeg. Ook niet na een kwartier wachten werd er een verbinding gemaakt met de teslawalbox. Heb de auto dus maar nu aan het huisje via het stopcontact aangesloten. Nog maar 31uur wachten.... iemand meer dit meegemaakt? Had ik eerst iets moeten doen? Een tweet moeten sturen naar Eon of zo?
Zelfde gehad op vakantie bij het hotel, leek geen verbinding en niet te laden maar de Kia was de ochtend erop toch vol. Ligt overigens aan de Tesla destination charger zelf.

Goed nieuws, zijn nu een paar weken op reis door Oost-Europa en laden is werkelijk geen enkel probleem. Onderweg zoveel mogelijk met Ionity opgeladen, inpluggen, pasje van Kia ervoor, bliep en gaaaan. Laden nu zoveel sneller dan de andere auto's bij de supersnelladers, ideaal. In onze ervaring is de tijd om te laden nu niet meer limiterend, in de praktijk is de accu in 20 minuutjes vol genoeg om de volgende sessie te rijden. Dat is korter dan even plassen, wat drinken, etc. In Duitsland ook lekker door kunnen rijden, zo'n 150 km/h, die 2-3 minuutjes langer laden merk je toch niet en schiet lekker op. Zowel in Hongarije als in Slowakije heeft praktisch elk winkelcentrum een laadpaal, vaak 50 of 150 kW. Ervaar daardoor totaal geen laadstress, zelfs niet die ene keer dat een paal toevallig bezet was, heel prettig. En dan de kosten, nu ongeveer 1800 km gereden en in totaal voor €75 opgeladen, doe dat maar eens na met een benzine of diesel.

Paar tips:
Niet alle laadpasjes worden geaccepteerd, wij hebben Kia Charge, Shell, Coolblue en ANWB mee, tot nu toe deed altijd een van die pasjes het.
Via (oa) Google Maps en de Kia Charge app kun je zien of een laadstation bezet is of niet, erg prettig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kBqe4hykT0ExjsN9hBCyI9Di_5Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N4lKvWMm85aWzvDWyEQKIWM0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 21:39
Vanmorgen naar werk. Ik wandel naar de auto, de deurgrepen klappen uit. Ik stap in, en hoor het waarschuwingsgeluid dat de achterklep open gaat - en inderdaad, die gaat open..WTF?

Uitgestapt, achterklep gesloten, weer instappen en..piep-piep en de klep gaat weer open. Nog eens dicht gedaan, instappen en...daar gaat ie weer. Waarom, geen idee. Auto aangezet met de power knop, uitgestapt en klep weer gesloten. Instappen en...gelukkig, het ding blijft nu dicht.

Iemand al eens gehad? Of enig idee waarom die klep het nodig vindt om spontaan open te gaan? Ik heb infotainment maar gereset en hoop dat het over is.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nl-jeff
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15:06
DigiK-oz schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 10:05:
Vanmorgen naar werk. Ik wandel naar de auto, de deurgrepen klappen uit. Ik stap in, en hoor het waarschuwingsgeluid dat de achterklep open gaat - en inderdaad, die gaat open..WTF?

Uitgestapt, achterklep gesloten, weer instappen en..piep-piep en de klep gaat weer open. Nog eens dicht gedaan, instappen en...daar gaat ie weer. Waarom, geen idee. Auto aangezet met de power knop, uitgestapt en klep weer gesloten. Instappen en...gelukkig, het ding blijft nu dicht.

Iemand al eens gehad? Of enig idee waarom die klep het nodig vindt om spontaan open te gaan? Ik heb infotainment maar gereset en hoop dat het over is.
Had toevallig dat gezien in een review video van onze vrienden aan de andere kant van de noordzee, die man gaf aan dat dit een issue was die met een sw fix opgelost zou zijn, wel interesant te weten of je toevallig al alle updated hebt gehad? (if so, wellicht een dingetje...)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanKoen
  • Laatst online: 21:27
DigiK-oz schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 10:05:

Stond je vrouw achter de ruit met de tweede afstandsbediening ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:34
Bij een van mijn werkplekken parkeer ik onder het gebouw. Op sommige plekken is het plafond daar erg laag en van ruw beton. Een spontaan openende achterklep is dan geheid lakschade. Benieuwd hoe dat verzekeringstechnisch zou gaan…

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Qua infotainment zit ik al een maandje of zo op de update van juni. De updates die de dealer moet doen, geen idee. Volgens de dealer waren bij aflevering (1 juni) alle updates gedaan.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
JanKoen schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 10:44:
[...]

Stond je vrouw achter de ruit met de tweede afstandsbediening ? :)
Nope :) En daarbij, die auto-open functionaliteit staat uit.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcEv6
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 20-02-2023
DaMenaz schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 10:48:
Bij een van mijn werkplekken parkeer ik onder het gebouw. Op sommige plekken is het plafond daar erg laag en van ruw beton. Een spontaan openende achterklep is dan geheid lakschade. Benieuwd hoe dat verzekeringstechnisch zou gaan…
je kan instellen hoe hoog de achterklap opengaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/71ekUUii5pE7KBndFU0lCmtpiqc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ds54WrcCbJv7Tlo8pY5T32Mj.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:08
MBronkhorst schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 08:05:
[...]

In Duitsland ook lekker door kunnen rijden, zo'n 150 km/h, die 2-3 minuutjes langer laden merk je toch niet en schiet lekker op. Zowel in Hongarije als in Slowakije heeft praktisch elk winkelcentrum een laadpaal, vaak 50 of 150 kW. Ervaar daardoor totaal geen laadstress, zelfs niet die ene keer dat een paal toevallig bezet was, heel prettig. En dan de kosten, nu ongeveer 1800 km gereden en in totaal voor €75 opgeladen, doe dat maar eens na met een benzine of diesel.
Ik heb dus begrepen dat het tijdtechnisch efficiënter is om bijvoorbeeld 90/100 te rijden, waardoor je minder vaak hoeft op te laden. Een laadstop minder zou meer tijdswinst moeten geven dan 140/150 vs 100 km/h.

Klopt dit? Overigens zou dit voor mij ook lastig worden, ben zelf wel van het doorrijden...

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zilversmid
  • Laatst online: 06-12-2024

Zilversmid

KIA EV6 AWD GT-Line

B-Bandit schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 13:07:
[...]

Ik heb dus begrepen dat het tijdtechnisch efficiënter is om bijvoorbeeld 90/100 te rijden, waardoor je minder vaak hoeft op te laden. Een laadstop minder zou meer tijdswinst moeten geven dan 140/150 vs 100 km/h.

Klopt dit? Overigens zou dit voor mij ook lastig worden, ben zelf wel van het doorrijden...
Bij Autoblog zijn ze het niet met je eens. Ik zou lekker doorrijden!
[Video: https://www.autoblog.nl/nieuws/ev-op-vakantie-gas-erop-100-130-volgas-test-video-3371259]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• stimpyrulez
[...]

Net effe snel een berekening gemaakt (wel op fictieve waarden)
en een beetje kort door de bocht hier en daar.

Maar uitleg.
  • je berekend de maximale afstand bij het verbruik.
  • te rijden afstand gedeeld door snelheid (rij tijd)
  • aantal x laden (afstand gedeeld door max afstand accu)
  • laadtijd (heb half uur gekozen)
  • totaal laadtijd
  • totale reistijd (rij tijd + laadtijd)
dus ja... je bent eerder over als het goed is ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y40rJES2nMLifQBrOpE--79odI8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/f8Ss1dqEuZMqCmRuOASephd7.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skiwi222
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07-09 21:15
[...]

Dat hangt af van de laadsnelheid. Auto's met een lagere laadsnelheid hebben misschien baat bij minder/kortere stops die het gevolg kunnen zijn van trager/zuiniger rijden, maar gezien de hoge laadsnelheid gaat dat absoluut niet op voor de EV6.

Rekensommetje voor 90km/u vs 120km/u:

Op basis van de testen van Bjorn Nyland laad je met de EV6 77kW RWD op 1 uur voor 1021 km aan range voor 90 km/u bij en op datzelfde uur voor 684 km aan range voor 120 km/u.

Dat resulteert voor een traject van 1000km in respectievelijk 58,8 minuten laden (op 2 stops) bij 90km/u en 87,7 minuten (op 3 stops) bij 120km/u, een verschil van 29 minuten. Reken daar nog een kwartiertje "overhead" voor die extra stop bij en je zit aan 45 minuten meer stop- en laadtijd aan 120km/u ten opzichte van 90km/u

Op 1000km is het verschil in rijtijd tussen 90km/u en 120km/u echter een pak groter: 11u 6 min aan 90 en 8u20 aan 120 oftwel een verschil van 2u46.

Je bent voor 1000km aan 90km/u met andere woorden meer dan 2 uur langer onderweg dan aan 120km, zelfs als je de extra stop- en laadtijd mee in rekening neemt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:08
stimpyrulez schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 13:41:
[...]

Maar uitleg.
  • totaal laadtijd

[Afbeelding]
Moet wel zeggen dat ik 150km/h niet reëel vind. Heb vaak gereden in Duitsland. In de praktijk is het veel gas terugnemen. Daarnaast ook vermoeiend vond ik.
Skiwi222 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 14:02:
[...]

Dat hangt af van de laadsnelheid. Auto's met een lagere laadsnelheid hebben misschien baat bij minder/kortere stops die het gevolg kunnen zijn van trager/zuiniger rijden, maar gezien de hoge laadsnelheid gaat dat absoluut niet op voor de EV6.

Rekensommetje voor 90km/u vs 120km/u:

Op basis van de testen van Bjorn Nyland laad je met de EV6 77kW RWD op 1 uur voor 1021 km aan range voor 90 km/u bij en op datzelfde uur voor 684 km aan range voor 120 km/u.

Dat resulteert voor een traject van 1000km in respectievelijk 58,8 minuten laden (op 2 stops) bij 90km/u en 87,7 minuten (op 3 stops) bij 120km/u, een verschil van 29 minuten. Reken daar nog een kwartiertje "overhead" voor die extra stop bij en je zit aan 45 minuten meer stop- en laadtijd aan 120km/u ten opzichte van 90km/u

Op 1000km is het verschil in rijtijd tussen 90km/u en 120km/u echter een pak groter: 11u 6 min aan 90 en 8u20 aan 120 oftwel een verschil van 2u46.

Je bent voor 1000km aan 90km/u met andere woorden meer dan 2 uur langer onderweg dan aan 120km, zelfs als je de extra stop- en laadtijd mee in rekening neemt...
Mooi. Toch goed dat ik de vraag heb gesteld. En voor de prijs hoef je het inderdaad niet te laten. 20 euro meer of minder of 2 uurtjes minder reizen met jengelende kinderen, ik weet het wel :+

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
B-Bandit schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 14:11:
[...]

Moet wel zeggen dat ik 150km/h niet reëel vind. Heb vaak gereden in Duitsland. In de praktijk is het veel gas terugnemen. Daarnaast ook vermoeiend vond ik.
ligt er aan.
Als je 's nachts door duitsland gaat, scheelt het een hoop.
Kan je mooi door knallen.
gemiddelde zal wel lager liggen, maar dat heb je ook vaak als je 90 rijdt.

En vermoeiend... tja... als je het maar vaak genoeg doet, dan wen je er aan 8)

maar het scheelt in ieder geval wel qua tijd.
vooral omdat de EV6 zo snel laad.

heb de afgelopen weken een paar keer bij fastned gestaan en zat altijd rond de 15min op 80% (vanaf +/-35%).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stimpyrulez
Net trouwens de EV6 nogmaals geupdate.
Zag dat het versienummer was aangepast van CV.EUR.S5W_L.001.001.220623 naar CV.EUR.S5W_L.001.001.220721 (net iets anders dan de startpost: CV.EUR.S5W_L.001.001.220723).
Firmwareversie: CV_E.EUR.12.220623.MICOM (ook net anders: CV_E.EUR.02.220623.MICOM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
stimpyrulez schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 13:41:
[...]

Maar uitleg.
  • totaal laadtijd

[Afbeelding]
Is 25 kWh per 100 km bij een snelheid van 150 km/h niet iets te optimistisch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cees_dekker
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 11-03-2023
Ik heb de rode EV6. Heeft iemand een tip om kleine krasjes in de lak (zie foto) te verwijderen?

/Users/cdekker/Desktop/IMG_8925.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cees_dekker
Ik heb de rode EV6. Heeft iemand een tip om kleine krasjes in de lak (zie foto) te verwijderen? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qWhd4YhNF787IjA8b-eHEmAEQes=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EZ444x2G8rHjsc2Ow8bsprKT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:35

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

cees_dekker schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 18:41:
Ik heb de rode EV6. Heeft iemand een tip om kleine krasjes in de lak (zie foto) te verwijderen? [Afbeelding]
Het grote auto detailing topic :Y

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theflying
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:47
Ik heb de rode EV6. Heeft iemand een tip om kleine krasjes in de lak (zie foto) te verwijderen? [Afbeelding]
Als er je er water over giet, verdwijnen de krassen dan? Zo ja dan is het enkel de blankje lak die beschadigt is. Dit kan je met een polijstmachine goed weg krijgen.
Blijven de krassen zichtbaar dan zit het door je blanke lak heen helaas en komt er iets meer bij kijken (lees spotrepair)

Theflying

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:27

anc

Aanhakend op het verbruik bij hoge snelheden.

Afgelopen vakantie een stuk door Duitsland gereden en natuurlijk moet er dan even wat harder gereden worden.
Wat verbaasde mij het enorm hoe deze auto op rails blijft liggen wanneer je hem gewoon naar de 190 trapt. Je merkt er bar weinig van en rijdt enorm comfortabel.

Verbruik weet ik helaas niet meer exact, maar ik schrok wel dat ik aan het einde van die dag 50% accu leeggezogen had. Misschien gaat het ook best hard wanneer je 40km op a 190 km/u gereden hebt.

Voor mij is het het niet waard. De tijdswinst is leuk maar niet nodig en zeker niet op vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cees_dekker
Theflying schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 20:23:
[...]

Als er je er water over giet, verdwijnen de krassen dan? Zo ja dan is het enkel de blankje lak die beschadigt is. Dit kan je met een polijstmachine goed weg krijgen.
Blijven de krassen zichtbaar dan zit het door je blanke lak heen helaas en komt er iets meer bij kijken (lees spotrepair)
wonderbaarlijk, maar inderdaad: als je er water over giet verdwijnen deze krassen!

Hoe werkt dat, met zo'n polijstmachine? Heb je een link naar een website of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0709
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-09 10:04
Geen idee of het hier al eens voorbij is gekomen maar hebben meer mensen last van beschadigde handgrepen?

Ik heb op alle 4 krassen zitten. Diep genoeg dat m’n nagel er aan blijft ‘hangen’.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_cH-z9xGP6WZRGjBo5USqL9Trp4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7nFrDd6rF1CIrl5w0zEesSlQ.jpg?f=fotoalbum_large

Zoals hier, alleen dan bij alle 4 de grepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelwillems
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-08 19:56
mike0709 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 21:26:
Geen idee of het hier al eens voorbij is gekomen maar hebben meer mensen last van beschadigde handgrepen?

Ik heb op alle 4 krassen zitten. Diep genoeg dat m’n nagel er aan blijft ‘hangen’.

[Afbeelding]

Balen zeg, ik heb daar zelf geen last van (Gravity Blue). Wellicht kan het een (trouw)ring zijn die de boosdoender is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelwillems
cees_dekker schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 21:07:
[...]

wonderbaarlijk, maar inderdaad: als je er water over giet verdwijnen deze krassen!

Hoe werkt dat, met zo'n polijstmachine? Heb je een link naar een website of zo?
PB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:49

[Afbeelding]

Jup, ook al vaker voorbij gekomen hier. Fout ontwerp, is/wordt een revisie voor gemaakt. O.a. @stimpyrulez en ik wachten op de backorder van onze dealer om het te laten vervangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mike0709
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-09 10:04
roelwillems schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 21:30:
[...]

Balen zeg, ik heb daar zelf geen last van (Gravity Blue). Wellicht kan het een (trouw)ring zijn die de boosdoender is?
Die heb ik (nog) niet. Al wil m’n vriendin graag anders zien 😅😂
Dartlink schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 21:30:
[...]

Jup, ook al vaker voorbij gekomen hier. Fout ontwerp, is/wordt een revisie voor gemaakt. O.a. @stimpyrulez en ik wachten op de backorder van onze dealer om het te laten vervangen.
Thanks, goed om te weten. Zal het eens aangeven bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoutski
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:45
MarcEv6 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 12:46:
[...]

je kan instellen hoe hoog de achterklap opengaat.

[Afbeelding]
Deze instelling is profiel gebonden dus mocht die op een andere profiel staan dan gaat die gewoon helemaal open. (weet ik uit eigen ervaring :*))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPoers83
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 29-09-2024

[Afbeelding]

Helaas bij mijn auto ook het geval, eind van de maand gaat die naar de dealer om wat 'probleempjes' te verhelpen. Vertrouw erop dat het weer allemaal goed komt.

Nu in Frankrijk en genieten om hier met de EV6 over de bergweggetjes te rijden. Je trekt hier veel bekijks dat wel. In elk dorpje waar je stopt is er wel een Fransman die wil weten wat er nu weer is gestopt en hoe of dat werkt. En als je dan vertelt dat je er ook nog een caravan achter naar Frankrijk heb gesleurd vallen de monden helemaal open. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:49

jefjef

learning by doing

Theflying schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 20:23:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DzBKsYAuRxUniEpSD-seAtAlMso=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bs4LPgAeyysub93vqLdOyf7u.jpg?f=fotoalbum_large
Hier zal wel geen water tegen helpen, waarom die Fransen hun parkeergarages altijd zo smal maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corola10
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-10-2024
jefjef schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 22:52:
[...]

[Afbeelding]
Hier zal wel geen water tegen helpen, waarom die Fransen hun parkeergarages altijd zo smal maken.
oei best zuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
jefjef schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 22:52:
[...]

[Afbeelding]
Ai. Pijnlijk. Balen man. Hopelijk blijft me dat nog lang bespaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djrosko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-08 23:09
[...]

Hier nog een, hoorde toevallig laatst dat mijn nieuwe handgrepen zich waarschijnlijk wel al ergens in NL bevinden. Maand of 4/5 op gewacht zo'n beetje (uit mn hoofd). Nu afwachten wanneer de dealer ze in handen heeft om te laten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
JPoers83 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 22:43:
[...]

Helaas bij mijn auto ook het geval, eind van de maand gaat die naar de dealer om wat 'probleempjes' te verhelpen. Vertrouw erop dat het weer allemaal goed komt.

Nu in Frankrijk en genieten om hier met de EV6 over de bergweggetjes te rijden. Je trekt hier veel bekijks dat wel. In elk dorpje waar je stopt is er wel een Fransman die wil weten wat er nu weer is gestopt en hoe of dat werkt. En als je dan vertelt dat je er ook nog een caravan achter naar Frankrijk heb gesleurd vallen de monden helemaal open. 8)
Ga je je caravan-trek en verbruik, alsmede laad ervaringen nog met ons delen?
Ben heel benieuwd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stimpyrulez
maharens schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 18:16:
[...]

Is 25 kWh per 100 km bij een snelheid van 150 km/h niet iets te optimistisch ?
Misschien wel.
Maar heb zelf nog niet 150Km/h lopen knallen in DE voor een langere tijd ;)

Maar als ik er 33 van maak, dan kom je op 8.8 uur uit i..p.v. 11,1
Pas rond een verbruik van 70 kWh zou je op dezelfde totaal reistijd uitkomen

heb hier effe een google sheet gemaakt.

Kan jezelf effe spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
[...]

Klopt, heb alleen nog niks gehoord van de nieuwe deur hendels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
Je kan ook met commandant erop.
Klein beetje erop smeren, beetje laten drogen en dan uitpoetsen met een poetsdoek.

Zag zelf ook dat ik een licht krasje ergens had zitten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lawnmower
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 12:02

lawnmower

Elvis lives..

stimpyrulez schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 14:23:
Zag dat het versienummer was aangepast van CV.EUR.S5W_L.001.001.220623 naar CV.EUR.S5W_L.001.001.220721 (net iets anders dan de startpost: CV.EUR.S5W_L.001.001.220723).
Firmwareversie: CV_E.EUR.12.220623.MICOM (ook net anders: CV_E.EUR.02.220623.MICOM)
Is hier al meer info over?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:05
Gisteren een retourtje Eindhoven gereden en op de terugweg grotendeels 150km/u gereden.

Waar ik bij vertrek 80 tot 120km over zou houden zat ik na ongeveer een uur qua bereik precies op de afstand die ik nog moest rijden.

Gelukkig zijn er meer dan genoeg snelladers beschikbaar dus in 7 minuten 150km range bijgeladen. :*)

Het bereik daalt dus wel behoorlijk drastisch bij die snelheid.

@maharens Het verbruik lag rond de 30-40kwh/100km in mijn geval gisteren.

[ Voor 18% gewijzigd door Loei123 op 09-08-2022 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Ik gok dat een tikfout is op de eerste pagina.
Maar het lost (zoals aangegeven in de startpost) wel het issue op met remote climate control van 27gr.

Gisteren even getest en de temp was wat er in de app stond.
Alleen de auto lag aan de lader en had niet het gevoel dat hij de auto aan het koelen was.

Later de auto van de lader gehaald en weg geweest.
Toen werd de auto bijna gelijk koeler.

Dus het werkt naar mijn inziens nog niet helemaal lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
stimpyrulez schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 07:56:
[...]

Klopt, heb alleen nog niks gehoord van de nieuwe deur hendels.
Twee weken geleden bij onderhoud heb ik gevraagd, en mijn grote vriend (kuch), geeft aan dat alles nog steeds in backorder staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Dartlink schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 09:35:
[...]

Twee weken geleden bij onderhoud heb ik gevraagd, en mijn grote vriend (kuch), geeft aan dat alles nog steeds in backorder staat.
Ik heb ook nog niks weer gehoord sinds de laatste bandenwissel en "updates" (niet uitgevoerd dus).
Dit was eind april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miixxedup
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 16-08-2023
Vandaag gebeld voor vervangings afspraak nieuwe versterker waar ik al 2 maanden op wacht. Hij zou over 2 weken binnenkomen bij de dealer, maar door drukte en iets meer zekerheid begin september een afspraak om hem te laten vervangen.

Fingerscrossed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 08:53

Amiet01

Master_A

Miixxedup schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:17:
Vandaag gebeld voor vervangings afspraak nieuwe versterker waar ik al 2 maanden op wacht. Hij zou over 2 weken binnenkomen bij de dealer, maar door drukte en iets meer zekerheid begin september een afspraak om hem te laten vervangen.

Fingerscrossed
Heb je het over de audio? Wat voor problemen had je?

Ik krijg mijn AWD GT-Line eind van de maand, maar tijdens de proefrit had ik het idee dat de subwoofer helemaal niet mee deed. Is er nu dan een bekend probleem gevonden met de versterkers?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Loei123 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 09:40:
[...]

Ik heb ook nog niks weer gehoord sinds de laatste bandenwissel en "updates" (niet uitgevoerd dus).
Dit was eind april.
Volgens mij hebben ze bij mij wel een subwoofer update gedaan, ik heb gisteren toch maar de bass een stuk omlaag gezet, trilde nu wel heel erg voor mijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Dartlink schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:44:
[...]

Volgens mij hebben ze bij mij wel een subwoofer update gedaan, ik heb gisteren toch maar de bass een stuk omlaag gezet, trilde nu wel heel erg voor mijn gevoel.
Oh? Dat klinkt wel positief. :P
Niet dat ik nu iets te klagen heb over het Meridian systeem trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Loei123 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:54:
[...]

Oh? Dat klinkt wel positief. :P
Niet dat ik nu iets te klagen heb over het Meridian systeem trouwens.
Ik ook niet!

Ik ben van +8 bass naar +3 bass gegaan, ik hou van bass, maar niet overdreven broekspijpen trillend veel bass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Dartlink schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:56:
[...]

Ik ook niet!

Ik ben van +8 bass naar +3 bass gegaan, ik hou van bass, maar niet overdreven broekspijpen trillend veel bass.
Is het alleen harder of gaat het ook nog lager?
Ik vind het laag prima, maar voor iemand die Dubstep en DnB luisterd kan het niet laag genoeg natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Loei123 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:58:
[...]

Is het alleen harder of gaat het ook nog lager?
Ik vind het laag prima, maar voor iemand die Dubstep en DnB luisterd kan het niet laag genoeg natuurlijk.
Voor mijn gevoel vooral iets harder. Ik zit meestal niet in sub-bass dus kan het slecht beoordelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:55
Dartlink schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:56:
[...]

Ik ook niet!

+8, zo dat was best veel

Ik zit met bass op 0
Mid en high ook op 0

Goeie oren hè :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Anunnaki schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 11:10:
[...]

+8, zo dat was best veel

Ik zit met bass op 0
Mid en high ook op 0

Dat ligt eraan hoe je het bekijkylt. Als KIA en Meridian inderdaad een perfecte installatie hebben gemaakt voor alle klanten, zijn jouw oren dus perfect gemiddeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelwillems
stimpyrulez schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 07:55:
[...]

Misschien wel.
Maar heb zelf nog niet 150Km/h lopen knallen in DE voor een langere tijd ;)

Maar als ik er 33 van maak, dan kom je op 8.8 uur uit i..p.v. 11,1
Pas rond een verbruik van 70 kWh zou je op dezelfde totaal reistijd uitkomen

heb hier effe een google sheet gemaakt.

Kan jezelf effe spelen.
Ik verwacht dat ~33kW tot ~35kW realistischer is. Dit als je uitgaat dat je 17kW gemiddeld verbruikt om 100km/h te rijden. O.b.v. frontaal oppervlak EV6 en de Drag coefficient kan je dan berekenen hoeveel de luchtweerstand toeneemt bij 150 km/h. Dan kom je in de buurt van ~35kW (exclusief andere factoren zoals toegenomen rolweerstand en bijv vaker moeten afremmen/versnellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Dartlink schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 11:02:
[...]

Voor mijn gevoel vooral iets harder. Ik zit meestal niet in sub-bass dus kan het slecht beoordelen :+
Hopelijk blijft je versterker nog wel heel en is deze update niet een mogelijke oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miixxedup
  • Laatst online: 16-08-2023
Amiet01 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:23:
[...]

Heb je het over de audio? Wat voor problemen had je?

Ik krijg mijn AWD GT-Line eind van de maand, maar tijdens de proefrit had ik het idee dat de subwoofer helemaal niet mee deed. Is er nu dan een bekend probleem gevonden met de versterkers?
Yes, de versterker / amp. Persoonlijk had ik van de een op andere dag dat hij begon uit te vallen. De orginele versie van het onderdeel bestaat niet meer volgens mijn dealer, alle Meridian versterkers gaan vroeg op laat stuk(van een bepaalde levering lijk me) en zullen vervangen moeten worden door de nieuwe "versie" van dit onderdeel. Misschien kan je dit direct checken bij aflevering?

Lastig uit te leggen qua probleem maar ongeveer gaat het zo: goed geluid, alle speakers aan, na 5 seconden vielen er speakers "weg"(ala navigatie stem over muziek volume), en vervolgens deed niks het meer en kreeg ik een rare hoge "kortsluitings" tik. Herhaal elke +/- 15 seconden.

Op sommige momenten tikt hij ook gewoon aan 1 stuk door, om knettergek van te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Phusebox schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 15:57:
[...]

Als ie in Auto regen staat kun je ook gewoon nog het niveau aanpassen met de flippers kwam ik achter. Hele middag in Auto regen gereden, maar heb het gevoel dat het verbruik rond de 10% hoger is dan wanneer ik het zelf regel.
Uit alle tests die ik hier over heb gezien blijkt dat Auto een zeer beperkte impact heeft of zelfs zuiniger is.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roelwillems
FirePuma142 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 17:23:
[...]

Uit alle tests die ik hier over heb gezien blijkt dat Auto een zeer beperkte impact heeft of zelfs zuiniger is.
Dat komt aardig overeen met mijn N=1 ervaring. Bij veel snelweg km is het wel gunstig om de "Auto" stand uit te zetten en naar 0 regen te gaan (uiteraard met bijpassende rijstijl, als je alsnog veel gaat remmen ipv uitrollen is het ongunstiger).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
roelwillems schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 17:39:
[...]

Dat komt aardig overeen met mijn N=1 ervaring. Bij veel snelweg km is het wel gunstig om de "Auto" stand uit te zetten en naar 0 regen te gaan (uiteraard met bijpassende rijstijl, als je alsnog veel gaat remmen ipv uitrollen is het ongunstiger).
Ligt inderdaad ook aan je rijstijl. Ik heb het gevoel dat ik toch wel beter kan anticiperen dan de Auto stand die geen rekening houdt met bijvoorbeeld stoplichten of rotondes en ook maar maximaal 1 voertuig vooruit kan kijken.

Ik wissel tijdens een rit van een half uur denk ik wel 20x van regen level.

[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 09-08-2022 19:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Anunnaki schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 11:10:
[...]

+8, zo dat was best veel

Ik zit met bass op 0
Mid en high ook op 0

Idem hier. Bas op -1 zelfs. Ik hoor echt veel over de (basis) set, en ben een kritische luisteraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:57
king_dude schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 19:51:
[...]

Idem hier. Bas op -1 zelfs. Ik hoor echt veel over de (basis) set, en ben een kritische luisteraar
Komt dit door een software upgrade bij de dealer of is jullie versterker vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
grotegok schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 19:53:
[...]

Komt dit door een software upgrade bij de dealer of is jullie versterker vervangen?
Ik loop sowieso 1volledige update ronde achter (bewust) en mijn dealer weet dat ie nooit zonder mijn toestemming mag updaten.

Audio is standaard versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

stimpyrulez schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 14:23:
Dan heb je nu waarschijnlijk ook een Deenstalige parkeerautomatiek (Als je die optie hebt dan toch altijd).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KbIMMVdRWklQ-tJc2LKHeU6UbNM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JePFMfdmV8UF5H7eL065TH9D.jpg?f=fotoalbum_large
Je kunt 'm wel in het Nederlands annuleren. Wil je liever Deens annuleren, dan moet je de taal op Deens zetten. Maar ja, dat is in de andere menu's wel lastiger :P

[ Voor 8% gewijzigd door JeJeBe op 09-08-2022 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O-B-One
  • Laatst online: 18-09 21:08
Dartlink schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 09:35:
[...]

Ik was gister bij de garage voor de handrem update en heb ook melding gemaakt van mijn “ kreunende” en bekraste deurgrepen maar ik kreeg te horen dat het een producteigenschap was. er word niets aan gedaan.

Dealer -1 -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16:06
stimpyrulez schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 07:58:
[...]

Je kan ook met commandant erop.
Klein beetje erop smeren, beetje laten drogen en dan uitpoetsen met een poetsdoek.

Zag zelf ook dat ik een licht krasje ergens had zitten
Commandant nooit gebruiken op een auto met een blanke laklaag.
Dat spul was goed in de jaren 80 op unilakken.

Op carclean.nl bijvoorbeeld staan spullen die wel veilig te gebruiken zijn om krassen te verwijderen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dartlink
O-B-One schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 21:23:
[...]

Ik was gister bij de garage voor de handrem update en heb ook melding gemaakt van mijn “ kreunende” en bekraste deurgrepen maar ik kreeg te horen dat het een producteigenschap was. er word niets aan gedaan.

Dealer -1 -O-
Tijd voor een nieuwe dealer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
[...]

Dealer -1 -O-
Eén van de voorwaarden voor producteigenschappen is dat dit voor alle items gelijk is.
De dealer zegt dus dat alle deurgrepen bij all EV6'en kreunen en beschadigen!!
Ik geloof niet dat KIA Korea dit zo zou interpreteren.
Zou gauw teruggaan en niet vragen maar eisen dat het opgelost wordt.
Onderstaand een stukje over wettelijke en fabrieksgarantie.

Wanneer is een product niet goed?
Een product is ondeugdelijk als:

het niet compleet is;
het beschadigd is;
het kapot is of het niet goed doet;
u er niet mee kunt doen wat de verkoper of fabrikant heeft gezegd.
Bewijslast bij ondeugdelijk product
Als er iets mis is met een product binnen 6 maanden na aankoop, moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld is. Bijvoorbeeld door aan te tonen dat u het product niet goed heeft gebruikt.
Edit: (Vanaf 27 april 2022 is dit zelfs 1 jaar geworden volgens mij.)

Gaat het product na 6 maanden of langer kapot? Dan moet u bewijzen dat dit niet uw schuld is en dat het aan het product ligt.

Fabrieksgarantie en verkopersgarantie
Een fabrieksgarantie of verkopersgarantie is een aanvulling op de wettelijke garantie die u al heeft. Deze extra garantie geldt voor een bepaalde tijd, bijvoorbeeld voor een jaar. Gaat een product stuk na 6 maanden na aankoop maar binnen de garantie, dan hoeft u niet aan te tonen dat het niet uw schuld is. In het garantiebewijs staat waar u recht op heeft en voor welke periode.

Let op: bij problemen met een product moet de verkoper voor een oplossing zorgen en niet de fabrikant.

PS, zie dat je leased, kun je ook nog eventueel naar een andere dealer, afhankelijk van je leasevoorwaarden.

[ Voor 3% gewijzigd door Solarman op 10-08-2022 08:15 ]

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 17:57
Zondag ben ik terug gekomen van 3 weken vakantie in Italië.

Eerste dag naar Milaan gereden. Ik heb gebruik gemaakt van ABRP met een OBD, dit werkte over het algemeen erg goed. Hij leidde mij helaas wel als eerste oplader naar een terrein met alleen Tesla V3 opladers dus dat lukte niet. Verder veel ionity laders. Eigenlijk overal echt snel geladen dus dat was top.

In Milaan hadden ze een tesla wall charger voor algemene elektrische auto's, helaas kreeg ik die niet werkend met mijn auto.

Na een aantal dagen richting Venetië gereden. Daar had ik een hotel waar een 11kwH oplader was. Helaas was hij erg duur 7,5 euro per uur. Geen idee waarom, er was ook verder geen elektrische auto.

Daarna naar Florence gegaan. Daar kreeg ik wel wat laadstress, Niet echt openbare laadpalen in de buurt die ik kon gebruiken. Ook aantal apps hadden weinig mogelijkheden in de buurt. Daarnaast viel mij op dat ABRP aankwam zetten om te laden bij een Porsche dealer. Geen probleem natuurlijk maar ABRP dacht dat deze altijd open was ookal had deze wel openingstijden, dus kon je er niet altijd laden.
Gelukkig vond ik eenmaal een snellader voor een Audi dealer die altijd open was. Was dus ideaal. Waardoor ik makkelijk naar Pisa en Lucca kon rijden. Daarna ben ik naar Rome gereden.

Daar kreeg ik een heel klein parkeerplekje en heb ik helaas flinke (lak) schade gereden aan mijn auto. Ik werd door de eigenares van het appartement iets te veel gemotiveerd het toch te proberen om te parkeren. Het was alleen echt mm werk, dus was niet zo slim.
Daarna weer terug naar Milaan gereden en vanuit Milaan weer naar Nederland.

De auto is top bevallen deze vakantie, reed heerlijk en laden ging over het algemeen over goed en snel.

Wel paar keer gestrest door ABRP omdat deze wel eens crashte en als dat gebeurde bleef hij maar crashen. Ook met slecht internet bereik kon hij erg moeilijk doen.
Verder vond ik aan ABRP erg vervelend dat hij na crashen en opnieuw opstarten altijd weer met een andereroute/ andere oplaadpunten kwam. Als ik dan 10% extra had geladen had hij meteen een heel andere route wat helemaal niet ideaal hoefde te zijn. Bijvoorbeeld ineens niet meer alleen ionity laders maar allemaal andere laders.

Ik had ook een tolbadge trouwens en dat werkte echt top in Italië.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JPoers83
  • Laatst online: 29-09-2024
HansAuutB schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 23:41:
[...]

Ga je je caravan-trek en verbruik, alsmede laad ervaringen nog met ons delen?
Ben heel benieuwd.
2 maanden geleden al iets gedeeld.
Nu 700km gereden met de caravan naar de Jura/Zwitserse grens.

Bij Brussel hadden we eerste stop bij fastned. Heerlijk om daar te laden. Direct maximale snelheid en direct aan de snelweg, en met caravan mogelijk om aangekoppeld te laten.

Net voor luxemburg een 2e stop bij inonity, helaas moeten afkoppelen, waren laders aan een doodlopende weg.
3e stop in de buurt van dijon, bij een eclerc met 8tal ionity laders. Als laatste aangekoppeld tussen de bmw ix3, mercedes eqe, volkswagen id4 en skoda enyaq. En als eerste weer vol. De rest stond bij 50% nog 50kw max naar binnen te harken en de ev6 loopt vrolijk door met ca 200kw. De "bediende" bij het laadstation, die zorgde dat iedereen netjes aan de beurt kwam moest er ook om lachen. Had deze nog niet eerder gezien.

Hierbij de camping helaas zoeken naar een laadpunt. Gelukkig biedt een lidl de mogelijkheid. En een vriendelijke campingeigenaar mag ik ook soms laden op 12A. Op plekje kom ik niet boven de 6A of het licht gaat uit.

Gemiddeld verbruik onderweg ca 35/36kw/100km.

Verbruik tijdens het 2e gedeelte. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VhftClqVZCMvhrttb2yfvMfR0HY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rDaXplbbhrFiNfFgQVm3yDCA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
JeJeBe schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 21:14:
[...]

Hij gaat toeteren als je een portier illegaal opendoet ... geen sirene ;-)
Zie in het interieur geen volumetrische sensoren, dus het blijft bij het openen van deuren en kleppen gok ik.
Klopt van de "toeter", die gaat en de knipperlichten gaan aan.

Lees ook hoofdstuk 5 pagina 9 en 10 eens door van de Nederlandse handleiding, daar wordt één en ander uiteengezet betreffende Ultrasoon inbraakbeveiliging, weet alleen niet of het er ook werkelijk opzit.
Zou het eens proberen met een raam open, volgens mij zitten de sensoren onder de dakbekleding.
Deze worden nl. ook gebruikt voor passagiers die eventueel achterblijven.

[ Voor 4% gewijzigd door Solarman op 10-08-2022 06:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
asennamm schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 21:25:
[...]

Op carclean.nl bijvoorbeeld staan spullen die wel veilig te gebruiken zijn om krassen te verwijderen.
ok dat kan.
Ik weet alleen dat vroegahh het zo gedaan werd en dat het nog steeds wel werkt hoor ;)

Had om mijn vorige dikke oppervlakkige krassen (blijkbaar met de bumper ergens langs heen gereden).
Maar na even poetsen met commandant (4) zag het er weer top uit.
Daarna wax er over en klaar.

Heb ook niet hard geboend of zo (ook niet met een machine).
hieronder de voor en na.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SarqY9_J28hSekJQSaqLG0L2gTs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hFn05k9m5heWdvKA3lQIe9XC.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RDgNyBZ9TeRKs9eutyQYx594uZ4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rABx7RyqlGOTftuUfQ8oT1uI.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
JeJeBe schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 20:56:
[...]

Dan heb je nu waarschijnlijk ook een Deenstalige parkeerautomatiek (Als je die optie hebt dan toch altijd).
[Afbeelding]
Je kunt 'm wel in het Nederlands annuleren. Wil je liever Deens annuleren, dan moet je de taal op Deens zetten. Maar ja, dat is in de andere menu's wel lastiger :P
Heb de optie, maar gebruik hem nooit >:)
Maar zal eens kijken of het zo is.

Heb gisteren nog even getest maar heb niet het gevoel dat op afstand koelen (met het hete weer) nu wel werkt.
Als ik na +/- 5min aankom bij de auto is hij niet heel koel en maakt ook weinig geluid.
Als ik de auto aanzet en er dan naast ga staan maakt hij veel meer geluid dan bij 'op afstand koelen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
[...]

Dealer -1 -O-
Ik zou hier niet mee akkoord gaan.
Vooral de krassen aan de bovenkant kan je vaak zien dat het door open en dicht gaan is (richting van de krassen).
Bij de dealer in Hengelo deden ze er niet moeilijk over en was blijkbaar een bekend probleem (ze hadden al meerdere auto's die dat hadden).

Maar net wast @Dartlink zegt, ook bij mij staan ze nog in back order en heb nog niks gehoord...
we wachten rustig af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16:06
stimpyrulez schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 07:30:
[...]

ok dat kan.
Ik weet alleen dat vroegahh het zo gedaan werd en dat het nog steeds wel werkt hoor ;)

Had om mijn vorige dikke oppervlakkige krassen (blijkbaar met de bumper ergens langs heen gereden).
Maar na even poetsen met commandant (4) zag het er weer top uit.
Daarna wax er over en klaar.

Heb ook niet hard geboend of zo (ook niet met een machine).
hieronder de voor en na.

[Afbeelding][Afbeelding]
Ik bedoelde niet op metallic lakken gebruiken. Mijn fout.

Je hebt het bij de zwarte auto oo een unilak gebruikt. En dan werkt het nog steeds.
Bij een metallic lak zou ik het niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
asennamm schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 08:14:
[...]

Je hebt het bij de zwarte auto oo een unilak gebruikt. En dan werkt het nog steeds.
Dit was ook metallic lak.
Dus ja, mijn ervaring is dat het prima kan voor hele lichte krasjes.

Zou het ook zo weer doen.

Heb even zitten kijken bij carclean op het forum, maar daar zie ik alleen opties met machines.
Tevens zijn dat ook allemaal schuurmiddelen (zelfde als commandant).

Maar ja.. Misschien discussie voor een ander topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
asennamm schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 08:14:
[...]

Kan ook op metalliclakken gebruikt worden, maar hooguit 1 a 2x op dezelfde plek. Dit trouwens ook bij unilakken tegenwoordig.
Voeger waren unilakken zonder blankelak laag, sinds al vele jaren zit er op de unilakken ook een blankelak finisch zoals op metaliclakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejager58
  • Laatst online: 03-01 11:42
Phusebox schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 19:30:
[...]

Ligt inderdaad ook aan je rijstijl. Ik heb het gevoel dat ik toch wel beter kan anticiperen dan de Auto stand die geen rekening houdt met bijvoorbeeld stoplichten of rotondes en ook maar maximaal 1 voertuig vooruit kan kijken.

Ik wissel tijdens een rit van een half uur denk ik wel 20x van regen level.
Ik nooit en altijd in de ECO stand. Heerlijk relaxed. Is dus idd volkomen persoon/smaak afhankelijk. Heb ook nooit haast, dat scheelt misschien ook😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 11:37
asennamm schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 21:25:
[...]

Ook regelmatig bij Action, Aldi en Lidl. Bij Action volgens mij in basis assortiment.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 11:37
dejager58 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:19:
[...]

Ik nooit en altijd in de ECO stand. Heerlijk relaxed. Is dus idd volkomen persoon/smaak afhankelijk. Heb ook nooit haast, dat scheelt misschien ook😅
Ook ik rij relaxed. Gemiddeld gebruik over 6k is 14,9kw/100 km. Altijd airco stand 1 aan voor beide kanten, soms voorkoelen, rijstand 'normaal', muziek en met dit weer stoel koeling stand 1 en compressor koelkast. Bij vertrek reg. op stand 3 niet op auto, meteen na vertrek op i-padel, door rustig snelheid te verminderen en door anticiperen probeer ik te zorgen dat er niet geregenereerd wordt in i-padel stand. Dit is verlies. Natuurlijk wel als het nodig is en ook zodat er niemand gehinderd wordt. Niet regenereren in i-padel komt volgens mij overeen met cruisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
  • Laatst online: 18-09 13:44
MrBlueEyes schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 22:22:
Zondag ben ik terug gekomen van 3 weken vakantie in Italië.

Eerste dag naar Milaan gereden. Ik heb gebruik gemaakt van ABRP met een OBD, dit werkte over het algemeen erg goed. Hij leidde mij helaas wel als eerste oplader naar een terrein met alleen Tesla V3 opladers dus dat lukte niet. Verder veel ionity laders. Eigenlijk overal echt snel geladen dus dat was top.

In Milaan hadden ze een tesla wall charger voor algemene elektrische auto's, helaas kreeg ik die niet werkend met mijn auto.

Na een aantal dagen richting Venetië gereden. Daar had ik een hotel waar een 11kwH oplader was. Helaas was hij erg duur 7,5 euro per uur. Geen idee waarom, er was ook verder geen elektrische auto.

Daarna naar Florence gegaan. Daar kreeg ik wel wat laadstress, Niet echt openbare laadpalen in de buurt die ik kon gebruiken. Ook aantal apps hadden weinig mogelijkheden in de buurt. Daarnaast viel mij op dat ABRP aankwam zetten om te laden bij een Porsche dealer. Geen probleem natuurlijk maar ABRP dacht dat deze altijd open was ookal had deze wel openingstijden, dus kon je er niet altijd laden.
Gelukkig vond ik eenmaal een snellader voor een Audi dealer die altijd open was. Was dus ideaal. Waardoor ik makkelijk naar Pisa en Lucca kon rijden. Daarna ben ik naar Rome gereden.

Daar kreeg ik een heel klein parkeerplekje en heb ik helaas flinke (lak) schade gereden aan mijn auto. Ik werd door de eigenares van het appartement iets te veel gemotiveerd het toch te proberen om te parkeren. Het was alleen echt mm werk, dus was niet zo slim.
Daarna weer terug naar Milaan gereden en vanuit Milaan weer naar Nederland.

De auto is top bevallen deze vakantie, reed heerlijk en laden ging over het algemeen over goed en snel.

Wel paar keer gestrest door ABRP omdat deze wel eens crashte en als dat gebeurde bleef hij maar crashen. Ook met slecht internet bereik kon hij erg moeilijk doen.
Verder vond ik aan ABRP erg vervelend dat hij na crashen en opnieuw opstarten altijd weer met een andereroute/ andere oplaadpunten kwam. Als ik dan 10% extra had geladen had hij meteen een heel andere route wat helemaal niet ideaal hoefde te zijn. Bijvoorbeeld ineens niet meer alleen ionity laders maar allemaal andere laders.

Ik had ook een tolbadge trouwens en dat werkte echt top in Italië.
Mooi verhaal !
Reed jij met een zwarte EV6 met trekhaakkoffer? Daar stond ik vrijwel naast op een parkeerplaats in Lucca....even later zag ik deze wegrijden terwijl ik mijn band stond op te pompen in de schaduw...na wegzetten auto uit de zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankvH
FrankvH schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 15:18:
Als je via de knop aan de onderzijde van de achterklep de klep sluit, piept de auto twee keer (vrij hard) als soort bevestiging of waarschuwing. Weet iemand of en zo ja hoe je die piep uit kunt zetten? Maakt ‘s avonds best (onnodig) veel herrie…
Niemand een idee/suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
FrankvH schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 14:49:
[...]

Niemand een idee/suggestie?
Handleiding?
Dealer?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Bijzonder om te zien hoe actief sommigen bezig zijn met het managen van de auto. Heel regelmatig wisselen van regeneratiestanden, aircostanden, dat soort dingen. Ieder zijn ding, maar dat lijkt me ontzettend vervelend autorijden.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17:52
FirePuma142 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 15:22:
Bijzonder om te zien hoe actief sommigen bezig zijn met het managen van de auto. Heel regelmatig wisselen van regeneratiestanden, aircostanden, dat soort dingen. Ieder zijn ding, maar dat lijkt me ontzettend vervelend autorijden.
Ik zet hem altijd op iPedal. Heerlijk, en ben er ondertussen op de snelweg ook al aan gewend hoe het reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 18-09 19:36
FirePuma142 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 15:22:
Inderdaad. Airco staat standaard op 20-21 graden. Regeneratie op standje 3.
Audio volume wissel ik wel. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 18-09 19:36
Tolga07 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 15:25:
[...]

Ik zet hem altijd op iPedal. Heerlijk, en ben er ondertussen op de snelweg ook al aan gewend hoe het reageert.
Helaas werkt iPedal niet op de cruise control....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17:52
R20141016 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 15:26:
[...]

Helaas werkt iPedal niet op de cruise control....
Nee, maar wat ik bedoel als ACC uitgaat dat ik weet dat ik fors rem en daarop inspeel.
Pagina: 1 ... 185 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic