Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dosh
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08:52
Ik reed onlangs voor het eerst een heel stuk achter onze EV6 aan terwijl ik zelf in een andere auto reed. Wat mij verbaasde is dat tijdens het rijden op ACC, de remlichten aangaan als je versnelt en vervolgens gas los laat. Dus bijvoorbeeld:

ACC op 100, versnelling naar 107 (bijvoorbeeld bij inhalen), gas los en dan gaan de remlichten aan tot de ACC snelheid weer is bereikt. Ongeacht de snelheid waarmee je het gas los laat.

Ik vond het er verwarrend uit zien, met name in de gevallen dat je kort versnelt om in te halen en daarna weer invoegt. Het voertuig waarvoor je dan weer invoegt kan hier namelijk ook van schrikken met een remactie als gevolg.. Het is niet zo dat de ACC terug moet 'remmen' van 120 naar 100, dan zou ik de remlichten begrijpen.

Manieren om dit te voorkomen (los van ACC pauzeren bij inhalen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 09:37
@dosh Volgens eerdere berichten gaan de remlichten aan vanaf regen leven 3.

https://www.youtube.com/w...%B8%EB%87%BDScenicDriving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dosh
Franciesco schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 15:48:

Klopt, daar was ik mij inderdaad bewust van, maar het gaat nu echt om rijden met ACC aan. Volgens mij heeft het regen level dan geen invloed meer. Ik heb nog met de bestuurder gebeld en de ACC gepauzeerd, regen level verlaagd (van 3 naar 1) en ACC weer aan. Toen opnieuw geprobeerd en wederom de remlichten aan bij een minimale versnelling.

Nu hebben we het niet heel uitgebreid kunnen testen, maar het lijkt er toch sterk op dat de remlichten bij ACC aangaan bij iedere automatische verlaging van snelheid, ongeacht dus de sterkte van afremming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
ok, dan had ik je vraag verkeerd begrepen.
Zou vreemd zijn cq ik zou dat niet verwachten bij licht afremmen, maar ik heb het niet getest. In het donker en met ingeschakelde (achteruitrijd)camera zou dit te onderzoeken moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dosh
Franciesco schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 15:56:
ok, dan had ik je vraag verkeerd begrepen.
Zou vreemd zijn cq ik zou dat niet verwachten bij licht afremmen, maar ik heb het niet getest. In het donker en met ingeschakelde (achteruitrijd)camera zou dit te onderzoeken moeten zijn.
Ja goeie, ik ga dit binnenkort wel even testen en laat weten wat er uit komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:34
Ligt inderdaad aan hoe hard de auto of jijzelf remt. Mijn skoda ging ook gewoon de remlichten aan als ik van 120 naar 100 moest afremmen op de snelweg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-05 20:32

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Phusebox schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 05:35:
[...]

Nou zelfs met een coating op de achterruit is dat niet zo, of ja heel lichtjes. Als het al iets doet is het pas vanaf 120 km/u.

Ik mis de ruitenwisser heel soms. Zal denk ik in het najaar wel meer komen.
Denk het ook. het antwoord van Joer is het standaard KIA smoesje :9 Alsof dat werkt in stadsverkeer. Sorry agent, ik moest echt even 120 waar ik maar 50 mag, anders zie ik niks door de achterruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de vliegvisser
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 22-07 13:37
Ik wil eigenlijk toch wireless Apple CarPlay op de Kia EV6 . Een beetje zitten zoeken maar kom er eigenlijk niet uit Welke dongle werkt hiervoor nu goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-09 21:05
Franciesco schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 15:48:

Ik heb zelf sterk het vermelden dat dit ook op regen stand 2 gebeurt. Meende ik eens gezien te hebben bij mijn eigen auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:46
Loei123 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 19:35:
[...]

Ik heb zelf sterk het vermelden dat dit ook op regen stand 2 gebeurt. Meende ik eens gezien te hebben bij mijn eigen auto.
Klopt. Vanaf lvl2 branden ze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Ok, misschien hier in Europa anders dan in Azie? Gezien de Youtube video.
Dit vraagt om een test! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Franciesco schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 19:42:
Ok, misschien hier in Europa anders dan in Azie? Gezien de Youtube video.
Dit vraagt om een test! :)
Helaas wel, waar blijft die badass lichten animatie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Ja inderdaad: dat vind ik ook nog steeds jammer dat die ontbreekt. Zou trouwens ook aan de voorkant geanimeerd moeten zijn (in Azie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xstreets
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-08 20:45

xstreets

AI Enthousiast

sQuare schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 19:42:
[...]

op dit moment nog niet want het werkt niet maar je kunt ook gewoon een account aanmaken en dan je creditcard er aan koppelen.
Werkt hier wel gister nog met mijn EV6 GT-line bij tesla oplaadpunt opgeladen 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:48
xstreets schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 20:57:
[...]

Werkt hier wel gister nog met mijn EV6 GT-line bij tesla oplaadpunt opgeladen 👍
Was dat bij een V3 supercharger of V2?
Welke snelheden zag je?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
1Mark schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 21:28:
[...]

Was dat bij een V3 supercharger of V2?
Welke snelheden zag je?
Ik heb deze week nog getest bij een V2 en dat werkt (150kw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:28
dosh schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 15:33:
Ik reed onlangs voor het eerst een heel stuk achter onze EV6 aan terwijl ik zelf in een andere auto reed. Wat mij verbaasde is dat tijdens het rijden op ACC, de remlichten aangaan als je versnelt en vervolgens gas los laat. Dus bijvoorbeeld:

ACC op 100, versnelling naar 107 (bijvoorbeeld bij inhalen), gas los en dan gaan de remlichten aan tot de ACC snelheid weer is bereikt. Ongeacht de snelheid waarmee je het gas los laat.

Ik vond het er verwarrend uit zien, met name in de gevallen dat je kort versnelt om in te halen en daarna weer invoegt. Het voertuig waarvoor je dan weer invoegt kan hier namelijk ook van schrikken met een remactie als gevolg.. Het is niet zo dat de ACC terug moet 'remmen' van 120 naar 100, dan zou ik de remlichten begrijpen.

Klopt, zelfs bij 1 of 2 kilometer verlaging gaan de remlichten kort branden... dat resulteerde bij mij in iemand die (hij zat enorm te douwen en er heel kort op) dacht dat ik hem zat te treiteren door expres te remmen. Toen ging hij rechts via de vluchtstrook inhalen om vervolgens bij mij de remproef te doen en daarnaast de meest creatieve gebaren te laten zien... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruysen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-09 12:57
Freezhost schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 09:10:
[...]

Klopt, zelfs bij 1 of 2 kilometer verlaging gaan de remlichten kort branden... dat resulteerde bij mij in iemand die (hij zat enorm te douwen en er heel kort op) dacht dat ik hem zat te treiteren door expres te remmen. Toen ging hij rechts via de vluchtstrook inhalen om vervolgens bij mij de remproef te doen en daarnaast de meest creatieve gebaren te laten zien... :+
Gelukkig ben ik niet de enige die z'n idioten tegenkomt. :(
Dat is voor mij ook de reden geweest dat ik een Dashcam heb. (Nu voor en achter om deze gevallen te filmen)
Er zal maar door z'n idioot iemand bij jou achterop klappen, dan ben jij de klos. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dosh
Freezhost schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 09:10:
[...]

Bizar hoe sommige mensen zich gedragen in het verkeer. Maar het is inderdaad wel het punt waarop ik ook doelde. In mijn situatie was het een vrachtwagen die werd ingehaald met een lichte versnelling, niet heel ver ervoor invoegen en de ACC het vervolgens weer laten overnemen. Ik kan me de irritatie dan wel enigszins voorstellen bij een vrachtwagenchauffeur als de auto die je net heeft ingehaald, direct op de rem gaat (visueel dan).

Maar dit is wel goed om te weten, dan kan ik er een beetje rekening mee houden in het verkeer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad_Master
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-09 18:41
dosh schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 09:58:
[...]

Bizar hoe sommige mensen zich gedragen in het verkeer. Maar het is inderdaad wel het punt waarop ik ook doelde. In mijn situatie was het een vrachtwagen die werd ingehaald met een lichte versnelling, niet heel ver ervoor invoegen en de ACC het vervolgens weer laten overnemen. Ik kan me de irritatie dan wel enigszins voorstellen bij een vrachtwagenchauffeur als de auto die je net heeft ingehaald, direct op de rem gaat (visueel dan).

Maar dit is wel goed om te weten, dan kan ik er een beetje rekening mee houden in het verkeer.
Of dit als probleem melden bij Kia. Ik neem aan dat geen enkel andere auto zo "sensitive" is. Lijkt me echt een gevaar als je auto de hele tijd rem licht gaat branden. Zorgt met name voor paniek bij anderen...
Ik heb zelf die van mij nog niet binnen, maar ik vond het wel opvallend hoe vaak de remlichten aan gaan bij de EV6 was niet het geval is bij andere EV's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:28
@cruysen Ja inderdaad, daarom overweeg ik dus ook de aanschaf van een dashcam. Welke heb jij gekocht als ik vragen mag?

@dosh Ja die situatie heb ik ook gehad, voor de afrit naar rechts voor een vrachtwagen op CC, dan gaan dus ook de remmen aan. Gevolg was een toeterende en seinende vrachtwagen.

@Mad_Master Melden lijkt mij zeker een goed idee, maar waar? Bij de dealer heeft weinig nut lijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruysen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-09 12:57
Freezhost schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 10:42:
@cruysen Ja inderdaad, daarom overweeg ik dus ook de aanschaf van een dashcam. Welke heb jij gekocht als ik vragen mag?
Ik heb z'n Dashcam installeert in voor de spiegel (4k voor, 2k achter). Heb ik meteen ook een extra achteruitkijk camera. Deze kijkt dan meteen ook over de aanhanger als ik dat wil. :*)
cruysen schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 12:38:

Als je op Dashcam zoekt in dit forum dan kom je er nog meer tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
...........................................
@Mad_Master Melden lijkt mij zeker een goed idee, maar waar? Bij de dealer heeft weinig nut lijkt?
Bij KIA Nederland via contactformulier: https://www.kia.com/nl/contact/contact-met-kia/#/
Maar zou het ook de dealer mailen, dan ligt het in ieder geval vast.

[ Voor 8% gewijzigd door Solarman op 04-08-2022 11:27 ]

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123

@dosh Ja die situatie heb ik ook gehad, voor de afrit naar rechts voor een vrachtwagen op CC, dan gaan dus ook de remmen aan. Gevolg was een toeterende en seinende vrachtwagen.

Wanneer je de esp uitzet zie je linksboven op het display ook een icoon.
Afgaande op hoe dat icoon eruit ziet doet het mij vermoeden dat de CC niet meer als adaptive werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-09 16:06
Loei123 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 11:49:
[...]

Afgaande op hoe dat icoon eruit ziet doet het mij vermoeden dat de CC niet meer als adaptive werkt.
Nu ben ik erg benieuwd of dit werkt.
Ik zit zelf wel op de optie "normale" cruise control te wachten.

Is er iemand die wil testen of dit werkt?
Ik moet nog 5 maanden op mijn ev6 wachten.....

[ Voor 5% gewijzigd door asennamm op 04-08-2022 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ihkvdb
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 08-04-2023
cruysen schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 10:49:
[...]

Ik heb z'n Dashcam installeert in voor de spiegel (4k voor, 2k achter). Heb ik meteen ook een extra achteruitkijk camera. Deze kijkt dan meteen ook over de aanhanger als ik dat wil. :*)
cruysen schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 12:38:

Als je op Dashcam zoekt in dit forum dan kom je er nog meer tegen.
Ik heb een Pioneer dashcam met camera voor en achter. Heeft nog nooit gewerkt en Pioneer heeft geen chips voor vervangend exemplaar. Wacht al sinds begin november… dus kies vooral geen Pioneer.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
dosh schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 15:33:

Ik heb in een wat verder verleden hier eens gepost dan het meest fijne snelweg-rijgedrag is als je regen op 0 zet voordat je ACC aan zet.

Dit zorgt ervoor dat je na het versnellen met gaspedaal tijdens actief ACC niet geconfronteerd wordt met afremmen door regen. Hoogst irritant (en ook gevaarlijk als dit gebeurt - want ja, je remlichten gaan aan, en ja, je gaat als een heikneuter hierdoor rijden).

Mijn remlichten gaan door deze setting niet aan, en heb nooit problemen hierdoor met anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
de vliegvisser schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 18:10:
Ik wil eigenlijk toch wireless Apple CarPlay op de Kia EV6 . Een beetje zitten zoeken maar kom er eigenlijk niet uit Welke dongle werkt hiervoor nu goed?
Er is genoeg hierover te vinden binnen dit topic. Even zoekfunctie gebruiken. Mer name de recentere posts geven je goed richting

[ Voor 6% gewijzigd door king_dude op 04-08-2022 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
king_dude schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 13:51:
[...]

Ik heb in een wat verder verleden hier eens gepost dan het meest fijne snelweg-rijgedrag is als je regen op 0 zet voordat je ACC aan zet.

Dit zorgt ervoor dat je na het versnellen met gaspedaal tijdens actief ACC niet geconfronteerd wordt met afremmen door regen. Hoogst irritant (en ook gevaarlijk als dit gebeurt - want ja, je remlichten gaan aan, en ja, je gaat als een heikneuter hierdoor rijden).

Mijn remlichten gaan door deze setting niet aan, en heb nooit problemen hierdoor met anderen.
Gerelateerd hier aan: ik moet zeggen dat het na uitzetten van de ACC met i.i.g. regen level 2 en 3 moeilijk is het afremmen te voorkomen c.q. vloeiend over te gaan op het gaspedaal .
Met mijn eerdere benzineauto icm automaat kon ik dit zonder moeite naadloos opvangen. En ook met de Tesla Model 3 met nog sterkere regen dan de EV6 lukt dit gemakkelijk en naadloos. Maar met de EV6 is het veel lastiger: vaak of net te weinig of net te veel gas waardoor je de overgang naar ACC-uit enigszins voelt. Op lagere snelheid gaat het trouwens wel gemakkelijker dan op snelweg tempo.

Hebben meer mensen dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:33
Franciesco schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 14:45:
[...]

Gerelateerd hier aan: ik moet zeggen dat het na uitzetten van de ACC met i.i.g. regen level 2 en 3 moeilijk is het afremmen te voorkomen c.q. vloeiend over te gaan op het gaspedaal .
Met mijn eerdere benzineauto icm automaat kon ik dit zonder moeite naadloos opvangen. En ook met de Tesla Model 3 met nog sterkere regen dan de EV6 lukt dit gemakkelijk en naadloos. Maar met de EV6 is het veel lastiger: vaak of net te weinig of net te veel gas waardoor je de overgang naar ACC-uit enigszins voelt. Op lagere snelheid gaat het trouwens wel gemakkelijker dan op snelweg tempo.

Hebben meer mensen dit?
Jep, ik flipper altijd, als ik vooraf niet al regen naar 1 heb gezet, meteen na uitzetten ACC naar regen 1 of 0. Dit kan best snel waardoor ik meestal geen overgang voel.

Heb meer moeite met onder ACC vloeiend door middel van het gaspedaal het gat naar de voorganger tijdelijk te vergroten of verkleinen. Dan schokt het altijd best flink ook al probeer ik het met een fluwelen voet te doen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankvH
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 05-10-2024
Franciesco schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 14:45:
[...]

Hebben meer mensen dit?
Ik rij altijd met I-pedal aan, en switch naar ACC en terug. En ja, het vergt wat oefening en gevoel, maar het lukt me om nagenoeg onvoelbaar ACC uit te zetten en op te vangen en verder tegen met i-pedal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoutski
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 09:45
Zijn er meer mensen die deze advies hebben gehad betreffende de automatische climate control.

Er is navraag gedaan bij de dealer en voor wat betreft de climate control werking schijnt dit normaal te zijn in deze type auto? Als u echt last hebt van de (koude) lucht die uit de midden-console komt wordt simpelweg geadviseerd om de luchtroosters te sluiten.

Krijg als tip om een second opinion doen bij een andere merkdealer zit nu bij Zeeuw en Zeeuw in Rotterdam. Iemand advies naar welke dealer ik zou kunnen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
stoutski schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 17:21:
Zijn er meer mensen die deze advies hebben gehad betreffende de automatische climate control.

Er is navraag gedaan bij de dealer en voor wat betreft de climate control werking schijnt dit normaal te zijn in deze type auto? Als u echt last hebt van de (koude) lucht die uit de midden-console komt wordt simpelweg geadviseerd om de luchtroosters te sluiten.

Krijg als tip om een second opinion doen bij een andere merkdealer zit nu bij Zeeuw en Zeeuw in Rotterdam. Iemand advies naar welke dealer ik zou kunnen gaan?
Wat was het probleem?
Hier pas ik zelden de temperatuur aan eens ik onderweg ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
asennamm schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 11:58:
[...]

Nu ben ik erg benieuwd of dit werkt.
Ik zit zelf wel op de optie "normale" cruise control te wachten.

Is er iemand die wil testen of dit werkt?
Ik moet nog 5 maanden op mijn ev6 wachten.....
Ik wil nooit meer terug naar CC. Ik vind ACC een stuk fijner (persoonlijke mening)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoutski
Phusebox schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 17:32:
[...]

Wat was het probleem?
Hier pas ik zelden de temperatuur aan eens ik onderweg ben.
Zowel in de zomer als in de winter komt er koude lucht uit de midden console. Laatst gemeten koude lucht was 4.7 graden. Je krijg dus een koude rechterhand en als je dit is echt niet fijn. Heb dit nog nooit mee gemaakt in m’n vorige auto’s.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nH4oJFMFFdDgy-Me6T03O_ifa60=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9hjYamVFZnWg2hanZHoau3LD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 22:13
stoutski schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 18:15:
[...]

Zowel in de zomer als in de winter komt er koude lucht uit de midden console. Laatst gemeten koude lucht was 4.7 graden. Je krijg dus een koude rechterhand en als je dit is echt niet fijn. Heb dit nog nooit mee gemaakt in m’n vorige auto’s.

[Afbeelding]
Mix klep mogelijk kapot? Dit had de auto waar ik in had proefgereden volgens mij niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsjohan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 21:45
henrov schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 08:56:
Sorry, even wat verwondering uiten. Ik weet het, het is geen nieuws. Maar toch: een kriebel in mijn nek.

Er stond ooit juni. Ik vind het verwonderlijk dat KIA het laat gebeuren dat ik als consument tweemaal een update ingetrokken zie worden.

[Afbeelding]
Ik heb net de update tool gedraaid en de data naar de usb stick laten kopieeren. In de navi tool staat inderdaad (nog steeds) 30 mei. Maar toen ik vervolgens de stick in de EV6 deed en de update button koos:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qinv2wes7ptjchW9vuIQug1EaSE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1s7aRBvyU8FPCz0a08ovkSxt.jpg?f=fotoalbum_large

Kortom... het lijkt alsof ze vergeten zijn de update tool wat aan te passen, maar de software update die de tool download is wel de laatste. De properties van de setup exe lijken overigens wel te wijzen op een juli versie (ik heb geen oude dus ik kan niet vergelijken), dus zo te zien zijn ze gewoon vergeten de UI aan te passen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OVWhOgqk28FWe2mmrD3P_w6tzM0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UwMXvEQr4bSQ7TjYqZFTMHHP.png?f=user_large

Nu zien of de update zelf ook goed gaat....die loopt nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Phusebox schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 16:20:
[...]
Heb meer moeite met onder ACC vloeiend door middel van het gaspedaal het gat naar de voorganger tijdelijk te vergroten of verkleinen. Dan schokt het altijd best flink ook al probeer ik het met een fluwelen voet te doen.
Wat bedoel je hier precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

stoutski schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 17:21:

Tja, lekker suf advies van Zeeuw en Geeuw, Ervaar hetzelfde, ik zet de automatische regeling dan op 1 stip ipv 3, en draai de openingen van me af. erg lastig dat ze sluiten in de uiterste stand. Leuk bedacht, in de praktijk niet handig. Scheelt dan wel een sluitknop, maar gebruiksgemak daalt met stappen. Sluiten is een stom advies, die koude lucht moet de wagen in, anders koelt het nooit af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Loei123 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 11:49:
[...]

De logica ontgaat mij geheel. Wat heeft de adaptiveness van de cruiscontrol met de stabiliteitsregeling te maken ? en hoe link je het ESP icoon aan de ACC ??
Snap ook niet dat mensen per se een CC willen, alsof je daarmee in ons verkeer veel kunt rijden. Juist het adaptief bijremmen en versenllen maakt het juist reuze handig. je zet het ding op 130 en gaat gewoon relaxed met de flow mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Loei123 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 19:33:
[...]

Wat bedoel je hier precies?
Als ik op ACC rij en er voegt een auto vlak voor mij in vind ik dat de EV6 te hard remt.

Ik geef dan een beetje gas bij en laat de snelheid langzaam zakken. Echter als ik het gas de laatste paar mm los laat dan remt de auto opeens even kort en hard af.

Nooit problemen mee gehad met andere auto's. Ik vind de ACC erg horterig en schokkerig in zijn geheel. Hopelijk kunnen ze dat nog wat tunen met toekomstige updates maar verwacht het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
JeJeBe schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 20:13:
[...]

De logica ontgaat mij geheel. Wat heeft de adaptiveness van de cruiscontrol met de stabiliteitsregeling te maken ? en hoe link je het ESP icoon aan de ACC ??
Het esp icoon verschijnt rechtsonder, linksboven verschijnt een ander icoon, ik zie het als twee auto's achter elkaar met een waarschuwing ertussen, waardoor ik denk dat acc uit is.

Ik vind de acc zelf overigens zeer goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Phusebox schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 20:15:
[...]

Als ik op ACC rij en er voegt een auto vlak voor mij in vind ik dat de EV6 te hard remt.

Ik geef dan een beetje gas bij en laat de snelheid langzaam zakken. Echter als ik het gas de laatste paar mm los laat dan remt de auto opeens even kort en hard af.

Nooit problemen mee gehad met andere auto's. Ik vind de ACC erg horterig en schokkerig in zijn geheel. Hopelijk kunnen ze dat nog wat tunen met toekomstige updates maar verwacht het niet.
Ah zo, dit probleem heb ik zelf niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher
  • Laatst online: 11:07

Reacher

oldschool

[...]

[Afbeelding]
Ik heb precies het tegenovergestelde. Altijd warme lucht. Klacht ligt bij dealer die maar niet terug belt

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
[...]

Klopt. Oplossing daarvoor is afstand op 3/4 blokjes te zetten, en de stand ‘sport’ te gebruiken. Daar laatste zorgt dat de ACC het meest responsive is wanneer er versneld moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
JeJeBe schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 20:03:
[...]

Tja, lekker suf advies van Zeeuw en Geeuw, Ervaar hetzelfde, ik zet de automatische regeling dan op 1 stip ipv 3, en draai de openingen van me af. erg lastig dat ze sluiten in de uiterste stand. Leuk bedacht, in de praktijk niet handig. Scheelt dan wel een sluitknop, maar gebruiksgemak daalt met stappen. Sluiten is een stom advies, die koude lucht moet de wagen in, anders koelt het nooit af.
Probeer dit eens:

Wanneer koelbehoefte op lichaam groot is - middelste roosters naar beneden en naar buiten gericht. Buitenste roosters naar boven, en naar binnen.

Normale modus operandi - middelste naar boven en naar buiten. Buitenste roosters naar beneden en naar binnen.

Dit zorgt naar mijn mening voor een gepaste airflow per gegeven situatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
[...]

[Afbeelding]
Al eens zonder er automatische stand geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Phusebox schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 16:20:
[...]

Jep, ik flipper altijd, als ik vooraf niet al regen naar 1 heb gezet, meteen na uitzetten ACC naar regen 1 of 0. Dit kan best snel waardoor ik meestal geen overgang voel.

Zet regen vooraf maar eens op 0..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
[...]

Al eens eerder gesuggereerd in een discussie waarbij werd gesteld dat de minimale volgafstand van de ev6 te groot zou zijn:

Dit is een kwaal van de Nederlandse Bestuurder (NB). Invoegen met gevaarlijk korte afstanden, en dan mopperen dat de ACC acuut ingrijpt omdat de afstand veel te kort is.

Hopelijk kan iemand het gedrag van de NB de komende jaren nog wat tunen want dit is ook gevaarlijk voor diegenen die niet in een een EV6 rijden ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• De Ideale Man
Mini-me schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 21:29:
[...]

Al eens eerder gesuggereerd in een discussie waarbij werd gesteld dat de minimale volgafstand van de ev6 te groot zou zijn:

Dit is een kwaal van de Nederlandse Bestuurder (NB). Invoegen met gevaarlijk korte afstanden, en dan mopperen dat de ACC acuut ingrijpt omdat de afstand veel te kort is.

Hopelijk kan iemand het gedrag van de NB de komende jaren nog wat tunen want dit is ook gevaarlijk voor diegenen die niet in een een EV6 rijden ;)
De afstanden zijn goed. Ik ben geen bumperkleven dus hoef niet zo kort op de voorganger.
Op 80 wegen 2 streepjes en op de snelweg 1 streepje.
File 4 of 3 streepjes.

Geen last van hard remmen als er iemand tussenkomt, behalve als hij remt. Verder heel rustig gas minderen of gas bij geven. Echt top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
FrankvH schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 17:14:
[...]

Ik rij altijd met I-pedal aan, en switch naar ACC en terug. En ja, het vergt wat oefening en gevoel, maar het lukt me om nagenoeg onvoelbaar ACC uit te zetten en op te vangen en verder tegen met i-pedal.
Ja “nagenoeg” is in mijn beleving ongeveer hetzelfde als “enigszins”. :) Waarmee ik bedoel: ik zou het graag onvoelbaar willen overnemen zoals mij dat bij diverse andere auto’s wel lukt. Maar misschien is dat mijn afwijking ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Mini-me schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 21:29:
[...]

Bij mij staat ie op minimaal 2 streepjes. 1 streepje is de (wettelijk?) aanbevolen minimale afstand van 2 sec.

Op 2 streepjes passen er in Nederland al 5 auto's tussen ;)

En ik probeer dat dus op te vangen door zelf beetje gas bij te geven zodat de ACC niet zo abrupt remt echter is het voor het eerst in een auto dat dit absoluut niet vloeiend gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
De Ideale Man schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 21:44:
[...]

De afstanden zijn goed. Ik ben geen bumperkleven dus hoef niet zo kort op de voorganger.
Op 80 wegen 2 streepjes en op de snelweg 1 streepje.
File 4 of 3 streepjes.

Geen last van hard remmen als er iemand tussenkomt, behalve als hij remt. Verder heel rustig gas minderen of gas bij geven. Echt top!
Ik heb al met 2 streepjes op de snelweg dat de auto hard remt. Bijna iedereen die me inhaalt en voor me invoegt is een schokkerige reactie van de auto. Moet zelf telkens wat gas geven om de medepassagiers niet misselijk te maken.

Over medepassagiers gesproken, leuk de ruimte achterin maar nu wat langere afstanden gereden met 4 of 5 volwassen aan boord maar de mensen vinden het achterin niet prettig zitten. Oncomfortabel hard en zoals bekend is de vloer tov de zitting te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoutski
Reacher schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 20:28:
[...]

Ik heb precies het tegenovergestelde. Altijd warme lucht. Klacht ligt bij dealer die maar niet terug belt
Ben er zelf al vanaf Januari mee bezig.
Maar ook met met lak echt een drama overal krassen en swirls.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lawnmower
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 12:02

lawnmower

Elvis lives..

Ik heb de indruk dat er maar weinig mensen op regen 'auto' rijden. Mijn idee is dat die stand eigenlijk alles dekt, gaat goed op de snelwegen en laat lekker coasten als er niks voor je zit. Volgens mij heb je de handmatige regen standen alleen nodig als je in het buitenland van een berg rolt en je wil continu een bepaalde regeneratie bewerkstelligen afhankelijk van de hellingshoek, maar misschien mis ik iets.

Ik kwam er trouwens ook achter dat je kunt instellen wat de default regen stand is bij 'auto'. Als je bijvoorbeeld handmatig (met flippers) op regen 1 rijdt, en je zet de auto stand aan (linkerflipper inhouden) dan is regen 1 ook de default als je je gas los laat, maar zal hij hij zelf naar bijvoorbeeld regen 3 of max gaan als er een auto voor je stopt. Ik heb de default altijd op regen 0 staan, want het is altijd beter om te coasten als er niets voor je zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
lawnmower schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 08:55:
Ik heb de indruk dat er maar weinig mensen op regen 'auto' rijden. Mijn idee is dat die stand eigenlijk alles dekt, gaat goed op de snelwegen en laat lekker coasten als er niks voor je zit. Volgens mij heb je de handmatige regen standen alleen nodig als je in het buitenland van een berg rolt en je wil continu een bepaalde regeneratie bewerkstelligen afhankelijk van de hellingshoek, maar misschien mis ik iets.

Ik kwam er trouwens ook achter dat je kunt instellen wat de default regen stand is bij 'auto'. Als je bijvoorbeeld handmatig (met flippers) op regen 1 rijdt, en je zet de auto stand aan (linkerflipper inhouden) dan is regen 1 ook de default als je je gas los laat, maar zal hij hij zelf naar bijvoorbeeld regen 3 of max gaan als er een auto voor je stopt. Ik heb de default altijd op regen 0 staan, want het is altijd beter om te coasten als er niets voor je zit.
Ik vind regen auto zelf vreselijk. Hij doet nooit wat ik zou doen en remt meestal echt veel te snel en te veel af.

Bijvoorbeeld ik neem een afrit van de snelweg. Normaal kan ik dan zeker 500-700 meter coaster tot aan het stoplicht. Op Auto kan ik pas gas loslaten ca. 100-200m voor het stoplicht omdat ik anders te langzaam ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawnmower

lawnmower

Elvis lives..

Phusebox schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:01:
[...]

Ik vind regen auto zelf vreselijk. Hij doet nooit wat ik zou doen en remt meestal echt veel te snel en te veel af.

Bijvoorbeeld ik neem een afrit van de snelweg. Normaal kan ik dan zeker 500-700 meter coaster tot aan het stoplicht. Op Auto kan ik pas gas loslaten ca. 100-200m voor het stoplicht omdat ik anders te langzaam ga.
Had ik ook ooit last van, tot ik er dus achter kwam dat ik die default stand in de auto regeneratie kon aanpassen. Nu rolt hij altijd 100% uit zoals een normale auto, tenzij er iets voor me zit en dan past hij zich perfect aan. Dus zet handmatig naar regen 0, en schakel daarna 'auto' in, dat zal je helpen I guess.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
lawnmower schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:04:
[...]

Had ik ook ooit last van, tot ik er dus achter kwam dat ik die default stand in de auto regeneratie kon aanpassen. Nu rolt hij altijd 100% uit zoals een normale auto, tenzij er iets voor me zit en dan past hij zich perfect aan. Dus zet handmatig naar regen 0, en schakel daarna 'auto' in, dat zal je helpen I guess.
Ga het eens proberen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dosh
Gisteren kort de proef op de som genomen en ACC met regen level 0 geprobeerd. ACC op 70, versneld naar 80 en vervolgens langzaam het gas los gelaten. De eerste paar kilometers gaat het remlicht niet aan, maar na een kleine afremming wel degelijk. Kan gevoelsmatig zijn dat het wel iets langer duurde voordat de remlichten aan gingen, maar het was een beetje druk op de weg dus niet heel uitgebreid kunnen testen.

Verder ook gekeken vanaf welk moment de remlichten aan gaan bij normaal rijden. Dat is vanaf niveau 2 t/m I-pedal. Alleen niveau 0 en 1 triggered de remlichten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dosh schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:18:
Gisteren kort de proef op de som genomen en ACC met regen level 0 geprobeerd. ACC op 70, versneld naar 80 en vervolgens langzaam het gas los gelaten. De eerste paar kilometers gaat het remlicht niet aan, maar na een kleine afremming wel degelijk. Kan gevoelsmatig zijn dat het wel iets langer duurde voordat de remlichten aan gingen, maar het was een beetje druk op de weg dus niet heel uitgebreid kunnen testen.

Verder ook gekeken vanaf welk moment de remlichten aan gaan bij normaal rijden. Dat is vanaf niveau 2 t/m I-pedal. Alleen niveau 0 en 1 triggered de remlichten niet.
Zal wel hetzelfde zijn als de IONIQ 5. Zie deze post met een video wanneer de remlichten aan gaan bij regenereren:

ZuinigeRijder in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
In de mijn Kia app staan trouwens ook de onderhoudsprijzen als je gaat naar afspraak maken.

Een grote beurt is even duur dus kun je net zo goed die laten doen ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/In8a-st7NdHiQJZH_oELFl45L3A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xEYAfoxcjWdXe6CjbymBc8zu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Laatst online: 10:32
Prijs van de beurt. Daar komt dan je materiaal nog bij toch? Zal bij een grote beurt meer zijn dan bij een kleine.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
DaMenaz schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 12:39:
Prijs van de beurt. Daar komt dan je materiaal nog bij toch? Zal bij een grote beurt meer zijn dan bij een kleine.
Zou kunnen, is niet wat ik gewend ben van andere merken. Ze weten toch wat er bij een beurt standaard vervangen moet worden? Normaal zit dat dan ook bij de prijsindicatie inbegrepen.

Onvoorziene zaken uiteraard niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 05-08-2022 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theflying
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 16:47
Vandaag eindelijk tijd gevonden om de update 22-07-2022 te installeren.
Nu gaat de temp-instelling niet meer naar 27 graden na een remote climate start. oOo
Gisteren hier ook voor de eerste keer de 500km range gepasseerd na het laden naar 100% (524km in totaal) 8) Alles werkt hier nu 100%. Binnenkort worden de klinken nog vervangen in verband met krasjes.

Echter zal ik binnenkort afscheid van de EV6 nemen in verband met koers verandering van mijn carrière.
Helaas kan ik de EV6 niet mee nemen dus komt ze via zakelijke lease beschikbaar.

Het gaat hier om een Kia EV6 Plus RWD 77kWh Deep Forrest uit 2021 (12% bijtelling) met 21000km op de teller.
Mocht je interesse hebben of iemand kennen die er één zoekt voor overname van de zakelijke lease dan kunt u mij een PB sturen. O-)

Theflying

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Theflying
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 16:47
Topicstart is geupdate met de 22-7-2022 software update

Theflying

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 22:13
Theflying schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 14:08:
Vandaag eindelijk tijd gevonden om de update 22-07-2022 te installeren.
Nu gaat de temp-instelling niet meer naar 27 graden na een remote climate start. oOo
Gisteren hier ook voor de eerste keer de 500km range gepasseerd na het laden naar 100% (524km in totaal) 8) Alles werkt hier nu 100%. Binnenkort worden de klinken nog vervangen in verband met krasjes.

Echter zal ik binnenkort afscheid van de EV6 nemen in verband met koers verandering van mijn carrière.
Helaas kan ik de EV6 niet mee nemen dus komt ze via zakelijke lease beschikbaar.

Het gaat hier om een Kia EV6 Plus RWD 77kWh Deep Forrest uit 2021 (12% bijtelling) met 21000km op de teller.
Mocht je interesse hebben of iemand kennen die er één zoekt voor overname van de zakelijke lease dan kunt u mij een PB sturen. O-)
Vreemd genoeg is de meeste recente versie die ik kan vinden "30-mei-2022". Heeft iemand een idee hoe ik ook versie 22-juli-2022 kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19-09 11:37
lawnmower schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 08:55:

Ik kwam er trouwens ook achter dat je kunt instellen wat de default regen stand is bij 'auto'. Als je bijvoorbeeld handmatig (met flippers) op regen 1 rijdt, en je zet de auto stand aan (linkerflipper inhouden)
Bijzonder.....bij mij moet je de rechter flipper vasthouden om over te schakelen van en naar 'auto' stand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
wouter.N schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 14:16:
[...]

Vreemd genoeg is de meeste recente versie die ik kan vinden "30-mei-2022". Heeft iemand een idee hoe ik ook versie 22-juli-2022 kan vinden?
Gewoon de software installeren en download starten. Dan krijg je de juiste versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lawnmower

lawnmower

Elvis lives..

Wiliyama schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 14:17:
[...]

Bijzonder.....bij mij moet je de rechter flipper vasthouden om over te schakelen van en naar 'auto' stand.
Je hebt gelijk, ik bedoelde de rechterflipper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
lawnmower schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:04:
[...]

Als ie in Auto regen staat kun je ook gewoon nog het niveau aanpassen met de flippers kwam ik achter. Hele middag in Auto regen gereden, maar heb het gevoel dat het verbruik rond de 10% hoger is dan wanneer ik het zelf regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawnmower

lawnmower

Elvis lives..

Phusebox schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 15:57:
[...]

Als ie in Auto regen staat kun je ook gewoon nog het niveau aanpassen met de flippers kwam ik achter. Hele middag in Auto regen gereden, maar heb het gevoel dat het verbruik rond de 10% hoger is dan wanneer ik het zelf regel.
Ah nice! Dacht dat ie gelocked stond bij het naar auto zetten.

Maar voor wat betreft het verbruik, in dit topic heb ik ooit een filmpje gezien van een man die hetzelfde rondje reed met en zonder regeneratie. Hij kwam er toen op uit dat het coasten voordeliger was. Ik heb dat sindsdien ook maar aangehouden, al is het 'onderzoek' natuurlijk niet heel uitvoerig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Darth_Fedor
  • Laatst online: 16-09 15:02
Regen video:

[url]https://youtu.be/iT-vxU0qM8k[/url

verborgen regen levels:
https://youtu.be/sdxsRhLaYgY

[ Voor 66% gewijzigd door Darth_Fedor op 05-08-2022 18:24 ]

"May The Force be with me"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsjohan
heeft iemand al (een positieve) ervaring met montage van een trekhaak door een andere partij dan de dealer? Ik vind het wel een prettig idee als het een partij is die al eens een EV6 onder handen heeft gehad.

Nu heb ik trekhaakmontage(.nl) eens gevraagd maar die geven vrolijk aan dat al hun montagepartners (150+) al ervaring hebben met de EV6. Op de een of andere manier klinkt dat niet zo geloofwaardig met die 3526 auto's die er in totaal rondrijden in NL. Heb toch zo het vermoeden dat ze niet allemaal een trekhaak hebben en degenen met trekhaak vooral door de Kia dealer gemonteerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
itsjohan schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 18:05:
heeft iemand al (een positieve) ervaring met montage van een trekhaak door een andere partij dan de dealer? Ik vind het wel een prettig idee als het een partij is die al eens een EV6 onder handen heeft gehad.

Nu heb ik trekhaakmontage(.nl) eens gevraagd maar die geven vrolijk aan dat al hun montagepartners (150+) al ervaring hebben met de EV6. Op de een of andere manier klinkt dat niet zo geloofwaardig met die 3526 auto's die er in totaal rondrijden in NL. Heb toch zo het vermoeden dat ze niet allemaal een trekhaak hebben en degenen met trekhaak vooral door de Kia dealer gemonteerd zijn.
Let wel op dat wanneer je geen originele KIA trekhaak neemt er een module bijzit waar sommige functies niet zullen werken.
Sowieso 1 ervan is dat de achterste parkeersensoren niet worden uitgeschakeld wanneer de trekhaak gebruikt wordt.
Of ook in het menu van de auto de "aanhangermodus" nog beschikbaar is kan ik je niet vertellen, maar dat kunnen misschien anderen je aangeven die ook een niet originele KIA trekhaak hebben gemonteerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
lawnmower schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:18:
[...]

Ah nice! Dacht dat ie gelocked stond bij het naar auto zetten.

Maar voor wat betreft het verbruik, in dit topic heb ik ooit een filmpje gezien van een man die hetzelfde rondje reed met en zonder regeneratie. Hij kwam er toen op uit dat het coasten voordeliger was. Ik heb dat sindsdien ook maar aangehouden, al is het 'onderzoek' natuurlijk niet heel uitvoerig.
Uiteindelijk is dat ook de rede dat ik van auto regen afgegaan ben. Het is sneller om van 0 naar 3 te gaan in handelingen dan te rommelen met auto. Auto geeft een ander nadeel: de acties zijn nooit consistent. Met remmen en dergelijke is het wenselijk dat deze acties altijd voorspelbaar zijn.

In de praktijk dus: snelweg op standje 0, met cruise control handig met versnellen en loslaten gaspedaal. Ook dan geen remlicht. Op sport, want dan reageert cruise control snel op wisselingen wanneer deze mee moet met verkeer. Ideaal en precies goed

Als ik acc niet aan heb op de snelweg, en ik moet remmen: dan flipper ik tot gewenste remkracht.
Meestal is stand 1 goed genoeg bij goed anticiperen. Daarna weer naar 0.

In de stad altijd regen 3, ivm terugwinnen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• caoim
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-09 20:23
Goed en minder goed nieuws. Ik ga de EV6 familie vervoegen met een GT. Maar ik moet er wel 26 maanden op wachten :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicket84
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-02 23:00
Ik overweeg de auto volledig van PPF te laten voorzien. Deze heb je ook in het mat, zodat ik alsnog de look krijg die ik het liefste had.

Heeft hier iemand ervaring mee en eventueel foto’s van het resultaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
nicket84 schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:42:
Ik overweeg de auto volledig van PPF te laten voorzien. Deze heb je ook in het mat, zodat ik alsnog de look krijg die ik het liefste had.

Heeft hier iemand ervaring mee en eventueel foto’s van het resultaat?
Je hebt al prijzen opgevraagd? Mat ppf kwam bij mij op rond de 7000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicket84
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-02 23:00
Phusebox schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 10:36:
[...]

Je hebt al prijzen opgevraagd? Mat ppf kwam bij mij op rond de 7000 euro.
Ik heb vanmorgen een offerte aangevraagd. 7K is wel veel voor een auto van 60K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_XE
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 31-03 06:11
nicket84 schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 10:45:
[...]

Ik heb vanmorgen een offerte aangevraagd. 7K is wel veel voor een auto van 60K
Ik ben dat bedrag ook ongeveer kwijt al zit er dan nog wel glascoating bij voor de gehele auto en de velgen. P.s. Ik heb dan geen mat

[ Voor 3% gewijzigd door Mister_XE op 06-08-2022 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Mister_XE schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 12:27:
[...]

Ik ben dat bedrag ook ongeveer kwijt al zit er dan nog wel glascoating bij voor de gehele auto en de velgen. P.s. Ik heb dan geen mat
Mat is een stuk duurder. Volgens mij factor 1.5 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher

Reacher

oldschool

caoim schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 01:35:
Goed en minder goed nieuws. Ik ga de EV6 familie vervoegen met een GT. Maar ik moet er wel 26 maanden op wachten :-/
Met dit soort levertijden en de prijsverhoging ga ik denk ik mijn auto verkopen. Dan maak ik er nog winst op ook..

born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Reacher schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 12:59:
[...]

Met dit soort levertijden en de prijsverhoging ga ik denk ik mijn auto verkopen. Dan maak ik er nog winst op ook..
Enige nadeel is wat je dan gaat rijden? Of je moet de EV6 als tweede auto hebben en er één kunnen missen.

Levertijden zijn overal lang of je moet een auto nemen die niemand wil :+.

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 06-08-2022 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher

Reacher

oldschool

Phusebox schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 13:21:
[...]

Enige nadeel is wat je dan gaat rijden? Of je moet de EV6 als tweede auto hebben en er één kunnen missen.

Levertijden zijn overal lang of je moet een auto nemen die niemand wil :+.
Het is inderdaad niet de primaire auto. Al verwacht ik dat alles wat ik terug zou kopen door de huidige markt ik te veel betaal en dan is mn winst weer pleite.

born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caoim
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-09 20:23
Die wachttijd is echt een stevige domper. Maar aangezien mijn renting nog 28 maanden loopt .. Probleem is dat er wel nog wat nieuws op ons afkomt, en ik dus lang heb getwijfeld (en nog steeds) of ik er nu wel goed aan doe om al te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher

Reacher

oldschool

Als je zeker weet dat je geen prijsverhoging doorgezet krijgt.. dan kun je in deze markt kennelijk nu besluiten iets te doen en dan maar wachten.

Maar als je als eindklant op mag draaien voor de stijgende kosten in de supplychain nadat je een aankoop al gedaan hebt... dan zou ik het niet doen. Iedere verhoging kunnen ze dan mogelijk aan je doorbelasten.

born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Solarman schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 18:34:
[...]

Let wel op dat wanneer je geen originele KIA trekhaak neemt er een module bijzit waar sommige functies niet zullen werken.
Sowieso 1 ervan is dat de achterste parkeersensoren niet worden uitgeschakeld wanneer de trekhaak gebruikt wordt.
Of ook in het menu van de auto de "aanhangermodus" nog beschikbaar is kan ik je niet vertellen, maar dat kunnen misschien anderen je aangeven die ook een niet originele KIA trekhaak hebben gemonteerd.
uh, die parkeerdingen worden bij de originele haak ook niet uitgschakeld hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
JeJeBe schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 17:11:
[...]

uh, die parkeerdingen worden bij de originele haak ook niet uitgschakeld hoor....
Jawel hoor. Camera niet uiteraard maar het piepen voor de afstand wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

itsjohan schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 18:05:

Bij elke haak zit een ikea style beschrijving , daar kan weinig aan mis hoor. Kia heeft al helemaal uitgedacht hoe zo'n haak eronder moet. Het is niet zoals vroeger dat je gaten in de kofferbak moest boren en bumpersteunen moest omcatten om er een haak aan te freubelen. is helemaal uitgedacht. elektronica idem: stekker voor de extramodule hangt al in de auto, module inpluggen, klaar. vroeger tapten ze dat af van de achterlichten, dat is nu dus ff anders en vele malen sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Phusebox schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 17:13:
[...]

Jawel hoor. Camera niet uiteraard maar het piepen voor de afstand wel.
dacht: ik zoek het even op in de manual. is die PDF dus niet doorzoekbaar. Wat een prutsers !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
JeJeBe schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 17:11:
[...]

Ze dienen wel degelijk te worden uitgeschakeld.
Lees de omschrijving bij de kabelset maar eens door: https://webshop.kia.nl/ac...CV621ADE01PC&modelid=162/

Mocht dit bij jou niet het geval zijn dan is er of een niet goed werkende module of er is een niet originele kabelset gebruikt.
Info bij de dealer zal dan op zijn plaats zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanKoen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 00:17
Solarman schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 17:53:
[...]

Ze dienen wel degelijk te worden uitgeschakeld.
Lees de omschrijving bij de kabelset maar eens door: https://webshop.kia.nl/ac...CV621ADE01PC&modelid=162/

Mocht dit bij jou niet het geval zijn dan is er of een niet goed werkende module of er is een niet originele kabelset gebruikt.
Info bij de dealer zal dan op zijn plaats zijn.
Nadat de stekker van de aanhanger aangesloten wordt, zijn de sensoren uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jugonoot04
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 12-09 17:27
Zal helaas nog wel even op mijn GT-Line moeten wachten. Zeker omdat het ook nog eens een AWD is. Maar voorpret zou al een beetje kunnen beginnen met het Nederlandstalige instructieboekje. Heeft iemand toevallig een link zonder dat daar wachtwoorden oid voor nodig zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simon59
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-08 20:40
Jugonoot04 schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 20:37:
Zal helaas nog wel even op mijn GT-Line moeten wachten. Zeker omdat het ook nog eens een AWD is. Maar voorpret zou al een beetje kunnen beginnen met het Nederlandstalige instructieboekje. Heeft iemand toevallig een link zonder dat daar wachtwoorden oid voor nodig zijn?
De app Kia Owner manual lijkt mij een goed begin🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsjohan
Simon59 schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 21:09:
[...]

De app Kia Owner manual lijkt mij een goed begin🤔
Is daar toch een app voor? Er staat een app in de Playstore die Kia Owners Manual (Official) heet..maar de developer is kia.owners@gmail.com, dat wekt al niet veel vertrouwen en de enige keer dat ik die geprobeerd heb kreeg ik alleen een wit scherm.

Ik weet alleen de link naar de Engelstalige PDF: https://www.kia.com/conte...v6-owners-manual-my22.pdf. Zelf vind ik die prettiger dan de papieren NL handleiding omdat de terminologie in NL soms toch wat minder logisch/duidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon59
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-08 20:40
itsjohan schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 23:10:
[...]

Is daar toch een app voor? Er staat een app in de Playstore die Kia Owners Manual (Official) heet..maar de developer is kia.owners@gmail.com, dat wekt al niet veel vertrouwen en de enige keer dat ik die geprobeerd heb kreeg ik alleen een wit scherm.
Dat is inderdaad de app die ik bedoelde.
Is van Kia Corporation.
Wellicht niet optimaal, maar werkt toch wel aardig.
Je kunt daarmee de NL handleiding voor de EV6 downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
[...]

Ik weet alleen de link naar de Engelstalige PDF: https://www.kia.com/conte...v6-owners-manual-my22.pdf. Zelf vind ik die prettiger dan de papieren NL handleiding omdat de terminologie in NL soms toch wat minder logisch/duidelijk is.
True, lijkt niet super officieel, al is het denk ik knulligheid van Kia.

Maar je hoeft geen persoonlijke gegevens in te vullen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:46
Jugonoot04 schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 20:37:
[...]

Dit is de nederlandsche handleiding Kia EV6 Handleiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalHombre
  • Laatst online: 14-09 18:34
JeJeBe schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 17:17:
[...]

dacht: ik zoek het even op in de manual. is die PDF dus niet doorzoekbaar. Wat een prutsers !
Euh, de Kia EV6 owners manual PDF is perfect doorzoekbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 20:49

jefjef

learning by doing

Nou ben dus na een rit van 13uur, 5 maal opladen in Brentagne terrecht gekomen. Afzonderlijk geladen aan Ionity en TotalEnergys laadpalen. Bij aankomst tankstation geen rijen dik wachtend voor een laadpaal. Kan ook door tijdstip vertrek zijn geweest. We zijn vrijdagavond 20:30 vertrokken uit Doetinchem met als reden om omstreeks middernacht voorbij Parijs op de A11 te zijn. Al met al alles zeer meegevallen. Hoge pieksnelheden behaald van ongeveer 170kw aan over het algemeen 300kw palen. Tot we dus aankwamen bij de camping. Deze heeft 2 tesla walboxen opengesteld en gratis laden voor elk merk auto. Ik heb tesla's en een ford e mach zien opladen. En eindelijk kon ik opladen, tenminste dat wilde ik. Aan geen enkel aansluiting wilde de kia opladen. Nadat ik 1 van de stekkers in de laadpoort stak liet de laadindicator een volle reactie zien en toen leeg. Ook niet na een kwartier wachten werd er een verbinding gemaakt met de teslawalbox. Heb de auto dus maar nu aan het huisje via het stopcontact aangesloten. Nog maar 31uur wachten.... iemand meer dit meegemaakt? Had ik eerst iets moeten doen? Een tweet moeten sturen naar Eon of zo?
Pagina: 1 ... 184 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic