Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:43

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06:48
JerJon schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 00:24:
[...]

Ik heb nog steeds de februari versie maar kan wel de remote climate aanzetten, wellicht dat jou update iets heeft recht getrokken maar dat dit niet specifiek door deze update is meegeleverd. En ze het dus ook niet in de release notes hebben staan.
Dat zou het kunnen zijn. Ik weet in ieder geval wel 100 procent zeker dat het bij mij hiervoor niet werkte. Heb het vaak geprobeerd op verschillende manieren, steeds blies hij alleen maar zonder te koelen of verwarmen. Na deze update worden ook de a/c en de heater bijgeschakeld. Dat is ook nog te zien als je instapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:33
Ik vraag me altijd af wat moet je met zo'n auto als je niet naar een circuit gaat?

Dit soort dingen mogen ze van mij verbieden, ook al die mening over ICE modellen hoor. Mag met een ebike niet harder dan 25 maar laten we wel dit soort auto's gewoon toestaan waar straks jonge gasten in rijden die net hun rijbewijs hebben omdat ze dit als lease auto krijgen. Ik hou mijn hart vast als dit meer en meer de toekomst wordt. Meer dan de helft van de weggebruikers kan nu al niet fatsoenlijk auto rijden.

Bumperkleefland bij uitstek waarbij ik elke dag meermaals asociaal egoïstisch "kijk mijn pik eens groter zijn" rijgedrag tegenkom. Dat in combinatie met dergelijke vermogens is vragen om problemen.

Einde ouwe lullen rant :+

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19-09 11:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:00
@Phusebox Volkomen mee eens, dit gaat zeker nog voor regels zorgen. En wat moet je op de openbare weg überhaupt met een drift mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:13
Phusebox schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 09:19:
Ik vraag me altijd af wat moet je met zo'n auto als je niet naar een circuit gaat?

Dit soort dingen mogen ze van mij verbieden, ook al die mening over ICE modellen hoor. Mag met een ebike niet harder dan 25 maar laten we wel dit soort auto's gewoon toestaan waar straks jonge gasten in rijden die net hun rijbewijs hebben omdat ze dit als lease auto krijgen. Ik hou mijn hart vast als dit meer en meer de toekomst wordt. Meer dan de helft van de weggebruikers kan nu al niet fatsoenlijk auto rijden.

Bumperkleefland bij uitstek waarbij ik elke dag meermaals asociaal egoïstisch "kijk mijn pik eens groter zijn" rijgedrag tegenkom. Dat in combinatie met dergelijke vermogens is vragen om problemen.

Ergens mee eens.
Ik moest laatst 45 minuten heen rijden en 45 minuten terug om wat op te halen.
Op de terugweg wou ik graag even flink doorrijden want tijd is kostbaar uiteraard, maar op een vrijdagmiddag rond 13.00 uur is het simpelweg niet mogelijk om door te rijden met al het verkeer.

Rest mij ook de vraag wat je met 580 pk moet, uiteraard zullen er momenten zijn om het in te zettten en er van te genieten natuurlijk, maar over het algemeen denk ik dat het alleen leuk is bij stoplichten waarbij je dus binnen 3.5 seconden een snelheidsovertreding begaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Nu online

Met de komst van de EV heeft sowieso al een rare verschuiving plaatsgevonden. Als jong(er) pikkie heb ik ook GTI en Cupra gereden en straks rijd ik een loodzware gezinscontainer met meer vermogen en vergelijkbare sprinttijden. 8)7 En dan is het nog een bescheiden RWD ook.

Ter vervanging van onze privé-auto op termijn (Leon ST FR) ben ik aan het kijken naar een gebruikte Audi TT Roadster (laatste model). De 2.0 TFSI Quattro met 230 pk. Dan koop je een sportwagen... en besef je je dat dat ding net zoveel vermogen heeft als de KIA. _O-

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 23:15
Loei123 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 10:06:
[...]
Rest mij ook de vraag wat je met 580 pk moet.....
Lol hebben! De 0-100 tijd is eigenlijk helemaal niet belangrijk, het is het invoegen op de snelweg, het gevoel op lange doordraaiers en de algemene acceleratie uit een bocht die een glimlach op het gezicht toveren. En voor dit geld (als je het kunt/wilt - doorhalen wat niet van toepassing is - betalen) haal je een fantastische auto "in huis" die ook nog een fijner onderstel heeft en nog betere remmen (veilig). Het is eigenlijk een hedendaagse Subaru Impreza WRX, maar dan mooier (of iig minder lelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
AnotherFruitcake schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 10:18:
[...]

Lol hebben! De 0-100 tijd is eigenlijk helemaal niet belangrijk, het is het invoegen op de snelweg, het gevoel op lange doordraaiers en de algemene acceleratie uit een bocht die een glimlach op het gezicht toveren. En voor dit geld (als je het kunt/wilt - doorhalen wat niet van toepassing is - betalen) haal je een fantastische auto "in huis" die ook nog een fijner onderstel heeft en nog betere remmen (veilig). Het is eigenlijk een hedendaagse Subaru Impreza WRX, maar dan mooier (of iig minder lelijk).
Daar heb je gelijk in, maar zoals ik al aangaf, het dagelijks verkeer laat al deze zaken 90% van de tijd niet toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 09:37
Plus dat je vaker moet laden (een reguliere AWD heeft ca 80km meer bereik).

Mijn keuze was (en is) de GT ook niet. Maar er zullen ongetwijfeld liefhebbers voor zijn. En die wens ik er veel plezier mee! :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13:25
Ik lees: Allemaal jaloerse mensen hier (afgunst....) :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bogey555
  • Laatst online: 17-09 15:51

Amai zeg ik ben zelf 53 maar jij lijkt wel mijn opa :+ Dat is nu weer typisch de verzuurde cultuur van vandaag... laat ons lekker alles verbieden. In jou tijd was dat waarschijnlijk Rock en Roll :+ Zolang mensen de power van deze auto op een verantwoorde manier gebruiken of zelfs regelmatig wat circuittijd inboeken wat is dan het probleem? De remmen, het onderstel, enz is van betere kwaliteit en de performantie zou je leven misschien wel kunnen redden als een of andere pseudo gepensioneerde tegen 5km/h de baan opkomt zonder uit te kijken... want het is toch zo moeilijk om te zien door verzuurde ogen ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• marcel3
Bogey555 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 10:37:
[...]

Amai zeg ik ben zelf 53 maar jij lijkt wel mijn opa :+ Dat is nu weer typisch de verzuurde cultuur van vandaag... laat ons lekker alles verbieden. In jou tijd was dat waarschijnlijk Rock en Roll :+ Zolang mensen de power van deze auto op een verantwoorde manier gebruiken of zelfs regelmatig wat circuittijd inboeken wat is dan het probleem? De remmen, het onderstel, enz is van betere kwaliteit en de performantie zou je leven misschien wel kunnen redden als een of andere pseudo gepensioneerde tegen 5km/h de baan opkomt zonder uit te kijken... want het is toch zo moeilijk om te zien door verzuurde ogen ;)
Het mag wel wat minder op de man @Bogey555 . Jij ziet het anders, is duidelijk, maar dat kan ook zonder al die verkapte beledigingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
marcel3 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 10:43:
[...]

Het mag wel wat minder op de man @Bogey555 . Jij ziet het anders, is duidelijk, maar dat kan ook zonder al die verkapte beledigingen.
Eens.

Het lijkt er ook op dat sommige reacties vergelijkbaar zijn met de rijstijl die @Phusebox noemde. :+ :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:48
Ik kan me heel goed voorstellen dat sommige mensen heel blij worden van de potentie van de power. Ik koop ook een veel te dure macbook pro voor mijn taken, maar ik word er blij van.

Allemaal prima en ik denk dat die GT versie awesome is. Ik kijk met plezier naar een auto die sneller is dan mijn EV6 RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
KIA wil met de GT gewoon een statement maken, een Tesla rijder met een performance uitvoering zal ook niet elke dag stoplichtsprintjes trekken.

Bijkomend voordeel van de GT is het trekgewicht van 1800 kg ipv 1600 kg trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
marcel3 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 10:43:
[...]

Wat minder op de man... idd misschien... was met een kwinkslag bedoeld maar ik heb het wel een beetje gehad met die verbiedcultuur. Zonder dit geen innovatie. Als je alles afvlakt waarom zou iemand dan nog moeite doen om te innoveren... gevolg een stop in de vooruitgang. Opvoeding kan mijns inziens beter gebruikt worden dan verbod. Kijk naar Duitsland... mensen kunnen daar blijkbaar helemaal anders omgaan in het verkeer. Het is duidelijk dat er in onze landen nog veel werk is op dat gebied.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
1Mark schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 10:48:
Ik kan me heel goed voorstellen dat sommige mensen heel blij worden van de potentie van de power. Ik koop ook een veel te dure macbook pro voor mijn taken, maar ik word er blij van.

Allemaal prima en ik denk dat die GT versie awesome is. Ik kijk met plezier naar een auto die sneller is dan mijn EV6 RWD
Ik moet de eerste MacBook pro nog tegenkomen die iemand heeft doodgereden. Zelfs dodelijke virussen kom je er amper op tegen _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
Bogey555 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 10:58:
[...]

Wat minder op de man... idd misschien... was met een kwinkslag bedoeld maar ik heb het wel een beetje gehad met die verbiedcultuur. Zonder dit geen innovatie. Als je alles afvlakt waarom zou iemand dan nog moeite doen om te innoveren... gevolg een stop in de vooruitgang. Opvoeding kan mijns inziens beter gebruikt worden dan verbod. Kijk naar Duitsland... mensen kunnen daar blijkbaar helemaal anders omgaan in het verkeer. Het is duidelijk dat er in onze landen nog veel werk is op dat gebied.
260km/u rijden is muv Duitsland verboden, dat heeft de innovatie ook niet tegengehouden toch?

En je laatste opmerking heb je helemaal gelijk in, veel mensen kunnen gewoon niet meer "normaal" doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Nu online
maharens schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 10:58:
KIA wil met de GT gewoon een statement maken, een Tesla rijder met een performance uitvoering zal ook niet elke dag stoplichtsprintjes trekken.

Bijkomend voordeel van de GT is het trekgewicht van 1800 kg ipv 1600 kg trouwens.
Eigenlijk de EV-opvolger van de Stinger. Dat was ook een echte imagebuilder die maar weinig mensen kochten, maar die het merk wel op de kaart heeft gezet. 8)

Catch my drift?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Is natuurlijk even off-topic maar.....
Ik ben 60 en ben nog steeds een liefhebber van auto's. 8)

Ik denk dat niet zozeer de auto het probleem is maar meer wie er in rijd.
Gisteren 3 onverlaten die het nodig vonden om lukraak over de vluchtstrook in te halen, en dat was met "gewone" auto's.
Verkeersinzicht werd vroeger zwaar beoordeeld, tegenwoordig schijn je dat niet meer nodig te hebben.

Maar dat geschreven hebbende...........
95% van de automobillisten doen gewoon normaal op de weg, en voor die andere 5% maakt het niet uit wat ze onder hun kont hebben. (Die krijgen soms, vroeg of laat, een eigen advertentie in de krant)
ONTHOUDT HET BELANGRIJKSTE: De meeste ongelukken worden voorkomen omdat de ander automobillist beter oplette dan jij/ik. :Y

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bogey555
Loei123 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:05:
[...]

260km/u rijden is muv Duitsland verboden, dat heeft de innovatie ook niet tegengehouden toch?

En je laatste opmerking heb je helemaal gelijk in, veel mensen kunnen gewoon niet meer "normaal" doen.
Nee inderdaad maar het is dan ook nog niet verboden. Ik doelde op een totaalverbod voor dat type van performante wagens. In die types van wagens worden meestal zaken uitgetest die later de zogenaamde norm worden of toch tenminste een afgeleide daarvan. Ik herinner mij de verhalen van mijn vader die vroeger regelmatig in de communistische regios zat. Mensen waren daar echt afgestompt. Waarom nog hard studeren als het loon toch gelijk bleef... zo dat idee. Misschien wat kort door de bocht maar automerken leren veel door die spielereien als de GT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Tja, vroeger was het niet zo belachelijk druk op de weg en hadden de meeste kinderen die net hun rijbewijs hadden geen auto's die te hard gaan voor wat ze aan kunnen.

Ik ben ook niet zo van het verbieden, maar ergens moet je toch een grens trekken vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Bogey555 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 10:37:
[...]
Zolang mensen de power van deze auto op een verantwoorde manier gebruiken of zelfs regelmatig wat circuittijd inboeken wat is dan het probleem?
Dat is nu precies het probleem, het heeft niet direct te maken heeft met het vermogen van de auto maar meer met de jeugd/jongere generatie van tegenwoordig. Ze denken een soort god te zijn, alsof ze onschendbaar zijn en minimaal 7 levens hebben. Er zijn uiteraard uitzonderingen maar als ik nu onderweg ben ik en zie hoe en wat er allemaal voorbij komt dan houd ik mijn hart vast als die types in de toekomst 500PK onder hun kont krijgen. Rijden ze zichzelf aan gort dan denk ik eigen schuld maar negen van de tien keer is daar iemand anders bij betrokken. De meeste mensen op dit forum zullen genoeg ervaring hebben om het vermogen te gebruiken maar bij de jonge broekies vrees ik dat het niet altijd goed afloopt. Overigens zijn er ook bij die met 100PK al problemen hebben :+

Edit: misschien moeten het rijbewijs aan een maximaal motorvermogen worden gekoppeld zoals dat bij motoren ook is geregeld

[ Voor 5% gewijzigd door Freezhost op 01-08-2022 12:11 . Reden: typo ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anunnaki
Laten we meteen alcohol verbieden, dan hoeven we meteen ook niet alle jongeren over 1 kam te scheren. En de GT af te zeiken.

Maar dat is voor een andere topic....
Pffff

[ Voor 8% gewijzigd door Anunnaki op 01-08-2022 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Anunnaki schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:59:
dan hoeven we meteen ook niet alle jongeren over 1 kam te scheren. En de GT af te zeiken.
Voor de duidelijkheid: dat is zeker niet mijn intentie, maar inderdaad is dit meer iets voor een ander topic. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _YmmiT_
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16-06 21:41
Door omstandigheden wil ik mijn order opzeggen. Geen idee nog hoe de deaier en de leasemaatschappij hiermee om zal gaan. Gaat om witte GT line RWD. Besteld op 17-2.

Er zouden toch mensen in de rij moeten staan om mijn order over te nemen? Scheelt nu al bijna half jaar wachttijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
Even kijken in je contract. Soms kan je er nog vanaf met een paar maanden ‘boete’. En anders bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nl-jeff
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-09 22:44
Net wat videos bekeken van de gt versie, het lijkt er op dat de knoppen voor stuur en stoelverwarming anders (mechanisch/goedkoper ogend) zijn. Benieuwd of die zijn weg ook gaan doen vinden in de my23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _YmmiT_
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16-06 21:41
1Mark schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 13:56:
Even kijken in je contract. Soms kan je er nog vanaf met een paar maanden ‘boete’. En anders bellen.
Auto staat in backorder. Zou het vreemd vinden om een boete te betalen als het de dealer en leasemaatschappij niks kost. Hoogstens wat administratiekosten.

Ik denk dat er mensen geld voor over hebben om mijn order over te nemen.

Maar goed, we gaan het zien. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Nu online
Nl-jeff schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 14:02:
Net wat videos bekeken van de gt versie, het lijkt er op dat de knoppen voor stuur en stoelverwarming anders (mechanisch/goedkoper ogend) zijn. Benieuwd of die zijn weg ook gaan doen vinden in de my23
Viel mij ook op. Doordat die kuipstoelen geen ventilatie hebben, was het toepassen van de knoppen van de Air schijnbaar een makkelijkere oplossing dan de tiptoetsbediening aanpassen.

En stiekem wil iedereen liever mechanische knopjes.

[ Voor 5% gewijzigd door DaMenaz op 01-08-2022 14:06 ]

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPoers83
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 29-09-2024
Nl-jeff schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 14:02:
De GT heeft geen koeling op de stoelen. Daarom hebben ze het paneeltje gepakt van de basis versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
DaMenaz schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 14:05:
[...]

Viel mij ook op. Doordat die kuipstoelen geen ventilatie hebben, was het toepassen van de knoppen van de Air schijnbaar een makkelijkere oplossing dan de tiptoetsbediening aanpassen.

En stiekem wil iedereen liever mechanische knopjes.
Ik was er eerst angstig voor maar heb meer last van het touch panel met temperatuur/volume dan die knoppen voor de stoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvw
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 08:24
_YmmiT_ schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 13:54:
Door omstandigheden wil ik mijn order opzeggen. Geen idee nog hoe de deaier en de leasemaatschappij hiermee om zal gaan. Gaat om witte GT line RWD. Besteld op 17-2.

Er zouden toch mensen in de rij moeten staan om mijn order over te nemen? Scheelt nu al bijna half jaar wachttijd.
Mogen we je feliciteren met een nieuwe baan O-)

Dat zou je inderdaad denken. Als Kia een prijswijziging doorvoert voor de levering, dan kun je gewoon van het contract met de Kia dealer af. Echter heb jij een overeenkomst met je werkgever, de werkgever met de leasemaatschappij en de leasemaatschappij met Kia of een dealer van Kia.

Ik ben bang dat deze router ook de koninklijke weg is die bewandeld moet worden voor de annulering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Nu online
Phusebox schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 14:19:
[...]

Ik was er eerst angstig voor maar heb meer last van het touch panel met temperatuur/volume dan die knoppen voor de stoelen.
Daarom: En stiekem wil iedereen liever mechanische knopjes.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Master
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-09 18:41
_YmmiT_ schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 14:04:
[...]

Auto staat in backorder. Zou het vreemd vinden om een boete te betalen als het de dealer en leasemaatschappij niks kost. Hoogstens wat administratiekosten.

Ik denk dat er mensen geld voor over hebben om mijn order over te nemen.

Maar goed, we gaan het zien. :'(
Ik denk dat je zeker wel mensen hier blij zou maken als iemand je contract over neemt. Er zijn namelijk meerdere voordelen:
1. Oude contract, dus prijsverhogingen gelden niet.
2. Scheelt al een hoop wacht-tijd

Als hij een AWD zou zijn zou ik hem direct over hebben genomen gezien die van mij zelfde kleur is, en scheelt al een prijsverhoging van +/- 5000 euro (die nog niet gecommuniceerd is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Nu online
Lopende bestellingen worden zo overgenomen inderdaad. Mijn buurman had een Kodiaq besteld en na een jaar wachten en vertraging heeft hij een elektrische XC40 genomen die door een particulier was afbesteld. Een slimme dealer probeert daar uiteraard wel een slaatje uit te slaan met annuleringskosten oid.

En zelf ben ik om die reden gewisseld van Q4 naar EV6 (mijn bestelling naar een collega en ik een lopende bestelling overgenomen). Zou een half jaar schelen. Het effect is overigens net als in de supermarkt wisselen van kassarij, want inmiddels wordt die Q4 eerder verwacht dan de EV6. _O-

[ Voor 8% gewijzigd door DaMenaz op 01-08-2022 15:26 ]

Catch my drift?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VD84
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 21-05-2024
marcel3 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 21:05:
[...]

Dat zou echt heel gaaf zijn. Het wordt daarmee een stuk interessanter om met de EV6 bijv naar Frankrijk af te reizen. Of de Tesla eigenaren er ook blij van worden is een ander punt >:)
Ik heb vandaag mijn Kia EV6 (AWD, PLUS) kunnen laden bij een Tesla Supercharger in Rijswijk. Volgens de app betreft dit een 250KW locatie. Helaas stond ik niet op 10~20% SoC, dus heb niet het volle potentieel kunnen testen. SoC was 78% en ik kwam tot 50KW. Omdat ik alleen wilde testen heb ik 'm na 5 kWh eraf gehaald. Ik ga morgen naar Frankrijk, hopelijk doen ze het daar ook. Had overigens geen start issues oid: lader aangesloten, app openen, lader selecteren en starten.
Nb: de auto is een week oud, dus heeft ie de laatste updates etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 08:07

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

VD84 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 16:42:
[...]

Weet je dat zeker (als in gecheckt), of is dat een aanname?
Nieuw wil niet per definitie betekenen dat ook alles is up-2-date is.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VD84
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 21-05-2024
BlaTieBla schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 16:49:
[...]

Weet je dat zeker (als in gecheckt), of is dat een aanname?
Nieuw wil niet per definitie betekenen dat ook alles is up-2-date is.
Dat is door de dealer aan mij verzekerd. Maar ga wel even kijken.........;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:33
[...]
Vond ik ook lastig met de Sportage. Ik heb het nu ingesteld dat ie naar 5 seconden automatisch naar volume gaat, dus nu staat ie eigenlijk altijd op volume. Als je de switch knop ingedrukt houdt kun je de default instellen. Tenminste ik neem aan dat dit voor de EV6 hetzelfde werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0709
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-09 10:04
Ik krijg van mijn leasemaatschappij een mail dat er een terugroepactie is op de EV6, wat zou dat kunnen zijn? Meer mensen die dit hebben gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 08:07

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

mike0709 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 17:01:
Ik krijg van mijn leasemaatschappij een mail dat er een terugroepactie is op de EV6, wat zou dat kunnen zijn? Meer mensen die dit hebben gehad?
Geen terugroep actie. Wel worden bij mij de deurhandels aan de buitenkant vervangen binnenkort.
Misschien dat ze de Plus uitvoering terugroepen en je er een GT voor terug krijg :+

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad_Master
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-09 18:41
Je kan bij de RDW kijken om welke het gaat. Meest waarschijnlijk is de terugroepactie voor parkeerrem die ontkoppeld als er een hiccup is in spanning(als je deze update nog niet hebt gehad). Verder dan dat zijn er verschillende updates, namelijk voor de Meridian speakers (iets met subwoofer) en nog wat andere kleine dingetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT900
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-06 23:14
Net opgevallen dat sommige submenu's niet meer in de Nederlandse taal worden weergegeven.
Was me opgevallen in scherm van automatisch inparkeren staat nu in Zweeds ofzo denk ik. Ik versta er allesinds geen drol van, weer zo'n bug ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:43
Zojuist reed ik op Flight Forum achter:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Iemand van hier?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
BigSurf schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 16:57:
[...]

Vond ik ook lastig met de Sportage. Ik heb het nu ingesteld dat ie naar 5 seconden automatisch naar volume gaat, dus nu staat ie eigenlijk altijd op volume. Als je de switch knop ingedrukt houdt kun je de default instellen. Tenminste ik neem aan dat dit voor de EV6 hetzelfde werkt.
Klopt, had ik ook maar ik merk inmiddels dat ik volume meer op het stuur bedien zelf. Maar alleen op climate is irritant ivm media of menu switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sQuare
  • Laatst online: 19-09 20:57
VD84 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 16:42:
[...]

Ik heb vandaag mijn Kia EV6 (AWD, PLUS) kunnen laden bij een Tesla Supercharger in Rijswijk. Volgens de app betreft dit een 250KW locatie. Helaas stond ik niet op 10~20% SoC, dus heb niet het volle potentieel kunnen testen. SoC was 78% en ik kwam tot 50KW. Omdat ik alleen wilde testen heb ik 'm na 5 kWh eraf gehaald. Ik ga morgen naar Frankrijk, hopelijk doen ze het daar ook. Had overigens geen start issues oid: lader aangesloten, app openen, lader selecteren en starten.
Goed om te lezen dat je bij de Tesla Supercharger kon laden.

Tot nu hoorde ik dat er een probleem was met 800V auto’s bij Tesla V3 laders (nog niet zelf geprobeerd) maar begreep wel dat Tesla er mee bezig was om dit ook voor oa de EV6 te fixen. Zou mooi zijn als het ook in Frankrijk werkt, ik hoor graag je ervaringen want ik ga binnenkort ook naar Frankrijk.

EV6 77kWh Plus RWD MY:22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkwl
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-04-2024
xxander968 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 12:31:
[...]

Dat geeft bij mij een ander resultaat. De terugroepactie is uitgevoerd dus als het goed is de laatste software. Aanhangermodus wordt niet gevonden met de zoekfunctie maar ook niet in het menu:

[Afbeelding]
Dat is wel vreemd idd
bij mij zie ik de aanhangermodus niet als de auto uit staat
wellicht dat een reset helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejager58
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 03-01 11:42
[...]

Ja dat is wel een dingetje. Voordat je het weet staat de stoelverwarming aan of wordt je stuur warm. Niet op leunen dus :|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• itsjohan
  • Laatst online: 13:16
Over een vlag op een modderschuit gesproken... eh, maar dan andersom natuurlijk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CJy867dVcPS1AwtSi451TTZdx2A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qJtDUBheITKN5TQECFYxAQNf.jpg?f=fotoalbum_large

De 1 dag oude EV6, uitgerust met 'Cruz dakdragerset Oplus ST' en onze dakkoffer. Speciaal voor jullie gefotografeerd vanuit de hoek waar je kunt zien dat de koffer eens van de schuur afgewaaid is :)

Mocht je nog voor weinig (EUR 108) een keer dakdragers nodig hebben; dit is de niet-aerodynamische variant op de dakdragers die Kia levert (de Cruz Airo T). Onze dakkoffer past niet op die moderne 8cm brede dragers helaas.

Zowel het geluid als het verbruik viel me eigenlijk alles mee. De thuisreis vanuit Luxemburg was met 16.71 kWh/100km (onder daily) een stuk lager dan ik had verwacht. Cool om te zien hoeveel energie je terugwint in heuvel/bergachtig gebied (Eifel, zuid-duitsland) trouwens:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VcYZaAlhKddaCgsBpCq83Rx388g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vx9HC8DpgMSSQTKPMKDdG6FM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejager58
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BcccoKtWdhi2D1cUwdMTfrmLu_U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wDpTN8xassW18ykO7CzTxMsw.jpg?f=fotoalbum_large

Voor de eerste keer voor 100% opgeladen en kan er blijkbaar Max. 523 km mee rijden. Dat is mooi toch👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norbert78
  • Laatst online: 16-08-2022
Dat is inderdaad een mooie range met een dakkoffer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-05 20:32

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

VD84 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 16:51:
[...]

Dat is door de dealer aan mij verzekerd. Maar ga wel even kijken.........;-)
Dat moet je dus niet geloven. Ik vroeg bij aflevering of die handrem terugroepactie gedaan was. De verkoper zei natuurlijk ja , het was echter niet waar. NOOIT autoverkopers geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-05 20:32

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

mike070schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 17:01:
wel een beetje opletten he! kun je zo in het RDW register vinden, eigen kenteken inkloppen en lezen. Zal wel handrem issue zijn. https://www.rdw.nl/partic.../terugroepacties-opzoeken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sQuare
sQuare schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 18:07:
[...]

Goed om te lezen dat je bij de Tesla Supercharger kon laden.

Tot nu hoorde ik dat er een probleem was met 800V auto’s bij Tesla V3 laders (nog niet zelf geprobeerd) maar begreep wel dat Tesla er mee bezig was om dit ook voor oa de EV6 te fixen. Zou mooi zijn als het ook in Frankrijk werkt, ik hoor graag je ervaringen want ik ga binnenkort ook naar Frankrijk.
Net zelf even gaan testen bij de Tesla Supercharger Eemnes maar helaas resultaat is niet kunnen laden. Kwam aan met 34% en vertrok ook met 34%.

Hij lijkt goed te starten en begint met laden maar hij stop binnen 30 seconden weer. Kia app geeft aan “Charging process successfully completed as configured” en Tesla App geeft aan “Opladen is mislukt”. Meerdere pogingen gedaan met alle aansluit volgordes (eerst kabel dan app, etc) of auto statussen (aan,uit, op slot, etc) die ik kon bedenken. Helaas allemaal met zelfde resultaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PvZ4hoeTIN1T72vIPlG-vPJUzpo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kuwU0NMZ9O7bYyCsx1HkWiCs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H7i3k6koJBaiIpjp6HBdO4swlxY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3VM3dPw1Xcct7T29L8qQppmb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F_QOzmvDtdC9tpgkQpd-DAjcAys=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fs2mmSk7MmkhvwTqvOoJmtQW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsjohan
  • Laatst online: 13:16
JeJeBe schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 21:48:
[...]

Dat moet je dus niet geloven. Ik vroeg bij aflevering of die handrem terugroepactie gedaan was. De verkoper zei natuurlijk ja , het was echter niet waar. NOOIT autoverkopers geloven.
Kun je dan zelf ontdekken of die terugroepactie uitgevoerd is? Ik kreeg hetzelfde antwoord bij aflevering namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0709
Mad_Master schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 17:07:
[...]

Je kan bij de RDW kijken om welke het gaat. Meest waarschijnlijk is de terugroepactie voor parkeerrem die ontkoppeld als er een hiccup is in spanning(als je deze update nog niet hebt gehad). Verder dan dat zijn er verschillende updates, namelijk voor de Meridian speakers (iets met subwoofer) en nog wat andere kleine dingetjes.
Die zie ik bij RDW ook.. Wel een beetje jammer aangezien de auto 2 weken geleden nog bij de KIA dealer is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
mike0709 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 22:18:
[...]

Die zie ik bij RDW ook.. Wel een beetje jammer aangezien de auto 2 weken geleden nog bij de KIA dealer is geweest.
Bij mij zou die, inmiddels 7 weken geleden, verholpen zijn. Dealer heeft het 2x inmiddels bevestigd dat het echt gebeurd zou zijn maar bij RDW staat het nog steeds als "open".

Ga er maar vanuit dat het echt gebeurt is.

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 01-08-2022 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19-09 22:13
Phusebox schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 22:20:
[...]

Bij mij zou die, inmiddels 7 weken geleden, verholpen zijn. Dealer heeft het 2x inmiddels bevestigd dat het echt gebeurd zou zijn maar bij RDW staat het nog steeds als "open".

Uit mijn ervaring duurt het wel een hele poos voordat het verwerkt is en niet zichtbaar meer is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0709
Phusebox schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 22:20:
[...]

Vreemd. Ga het morgen maar een navragen aangezien ik wel alle recente updates heb gehad twee weken geleden. Lijkt mij dat ze dit dan ook wel oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 19-09 22:17
Ik hoor eigenlijk niemand over de niet aanwezige ruitenwisser achter.
Is dat een goed teken?
Of door gebrek aan voldoende neerslag?

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejager58
Dat laatste is zeker het geval. Heb de wisser achter nog niet gemist😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
HansAuutB schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 23:21:
Is dat een goed teken?
25k op de teller en de nodige regenbuien gehad. Geen wissers nodig gehad achter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-04 12:19
Is dat een goed teken?
Heb je ook niet nodig. Door de grote gleuf is de spoiler krijg je een blaas effect net zoals de droger in de wasstraat. Dit zorgt ervoor dat onder het rijden de regendruppel weg geblazen word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Joer schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 00:24:
[...]

Heb je ook niet nodig. Door de grote gleuf is de spoiler krijg je een blaas effect net zoals de droger in de wasstraat. Dit zorgt ervoor dat onder het rijden de regendruppel weg geblazen word.
Nou zelfs met een coating op de achterruit is dat niet zo, of ja heel lichtjes. Als het al iets doet is het pas vanaf 120 km/u.

Ik mis de ruitenwisser heel soms. Zal denk ik in het najaar wel meer komen.

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 02-08-2022 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Bij mij een update voor de elektronische parkeerrem, en een voor de versterker wat moet voorkomen dat hij defect gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
Is dat een goed teken?
Zelfs de sproeier om zelf de achterruit schoon te maken mis ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
sQuare schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 22:11:
[...]

Net zelf even gaan testen bij de Tesla Supercharger Eemnes maar helaas resultaat is niet kunnen laden. Kwam aan met 34% en vertrok ook met 34%.

Hij lijkt goed te starten en begint met laden maar hij stop binnen 30 seconden weer. Kia app geeft aan “Charging process successfully completed as configured” en Tesla App geeft aan “Opladen is mislukt”. Meerdere pogingen gedaan met alle aansluit volgordes (eerst kabel dan app, etc) of auto statussen (aan,uit, op slot, etc) die ik kon bedenken. Helaas allemaal met zelfde resultaat.
Zou het nog per locatie kunnen verschillen: ene locatie heeft al de fix van tesla en de ander niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
sQuare schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 22:11:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is dat met de V2 (150kW) laders of de V3 (250kW)?
Zover ik weet heeft de EV6 een communincatieprobleem met de V3 laders van tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
Solarman schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:04:
[...]

Zover ik weet heeft de EV6 een communincatieprobleem met de V3 laders van tesla.
Twee weken geleden ging er wat nieuws rond dat tesla dat ging fixen met een software update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
1Mark schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:29:
[...]

Twee weken geleden ging er wat nieuws rond dat tesla dat ging fixen met een software update
Klopt, maar geen flauw idee hoe ver ze hier mee zijn en of ze daar überhaubt al mee begonnen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sQuare
Solarman schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:04:
[...]

Dit is een V3 en ik wist van de communicatie problemen maar ik ging testen omdat

quote]VD84 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 16:42:
[...]
Ik heb vandaag mijn Kia EV6 (AWD, PLUS) kunnen laden bij een Tesla Supercharger in Rijswijk. ……………
[/quote]

en Rijswijk is volgens de Tesla app ook een 250KW locatie. Dus had stille hoop dat het gefixed was maar niet dus. Of het ligt toch ook aan een EV6 update want mijn auto is geleverd in mei en mij is onduidelijk welke updates de dealer wel of niet heeft geïnstalleerd (maar ja ik hanteer qua updates, if it ain’t broke don’t fix it want mijn auto is verder super)

Zijn er nog andere mensen die Tesla supercharger (v3) hebben geprobeerd?

[ Voor 3% gewijzigd door sQuare op 02-08-2022 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-09 16:06
sQuare schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 10:43:
[...]

Dit is een V3 en ik wist van de communicatie problemen maar ik ging testen omdat

quote]VD84 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 16:42:
[...]
Ik heb vandaag mijn Kia EV6 (AWD, PLUS) kunnen laden bij een Tesla Supercharger in Rijswijk. ……………
[/quote]

en Rijswijk is volgens de Tesla app ook een 250KW locatie. Dus had stille hoop dat het gefixed was maar niet dus. Of het ligt toch ook aan een EV6 update want mijn auto is geleverd in mei en mij is onduidelijk welke updates de dealer wel of niet heeft geïnstalleerd (maar ja ik hanteer qua updates, if it ain’t broke don’t fix it want mijn auto is verder super)

Bedankt dat je tijd genomen hebt om het te testen.
Benieuwd wanneer dit wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejager58
Dartlink schreef op zondag 21 november 2021 @ 21:33:
[...]

Sowieso dat het kan! In ieder geval op GT-Line. Plus neem ik aan van wel, basis geen idee.

Ik meende dat ik iets had gezocht in het instellingen menu (via het zoekglaasje) op "verlichting". Dan heb je de optie om het te koppelen aan rijmodus (normaal - donkerblauw / sport - rood / eco - lichtblauw/cyaan) of custom. Ik heb hem zelf op custom gezet dan kan je bijvoorbeeld ook geel of groen kiezen :)
Ik kan het helaas niet vinden. Iemand een tip? Zoeken op verlichting werkt niet. Heb de GT-line. Alvast bedankt

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• cruysen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:10
dejager58 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 14:06:
[...]

Ik kan het helaas niet vinden. Iemand een tip? Zoeken op verlichting werkt niet. Heb de GT-line. Alvast bedankt

Hier is een uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejager58
Nee helaas stuur zit aan de verkeerde kant >:) >:) >:) . Nee hoor….heel erg bedankt _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glawen
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18-09 21:51
Vorige week geen succes bij een v3 SuC in Zweden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 20:49

jefjef

learning by doing

Glawen schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 18:39:
[...]

Vorige week geen succes bij een v3 SuC in Zweden.
Ik zie inde tesla app de mogelijkheid om een lidmaatschap af te sluiten. Is dat een must wil je laden bij tesla als een niet tesla bezitter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sQuare
jefjef schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 19:13:
[...]

Ik zie inde tesla app de mogelijkheid om een lidmaatschap af te sluiten. Is dat een must wil je laden bij tesla als een niet tesla bezitter?
op dit moment nog niet want het werkt niet maar je kunt ook gewoon een account aanmaken en dan je creditcard er aan koppelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcel3
Joer schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 00:24:
[...]

Zondag regende het even behoorlijk hier. Ruitenwissers voor hadden het er druk mee, maar op de snelweg bleef de achterruit idd keurig schoon.
Ben wel benieuwd of het altijd zo mooi blijft werken. In de winter als er gestrooid wordt kan het wel eens anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon59
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-08 20:40
marcel3 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 19:52:
[...]

Zondag regende het even behoorlijk hier. Ruitenwissers voor hadden het er druk mee, maar op de snelweg bleef de achterruit idd keurig schoon.
Ben wel benieuwd of het altijd zo mooi blijft werken. In de winter als er gestrooid wordt kan het wel eens anders zijn.
Je kunt ook altijd nog je achter camera aanzetten🤔🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
Simon59 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 20:09:
[...]

Je kunt ook altijd nog je achter camera aanzetten🤔🤔
Misschien, maar ik gok dat die nog sneller vies is. Nu met regen is het beeld ook vaak al slecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

jefjef schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 19:13:
[...]

Zonder abonnemen liggen de prijzen vaak zo'n 40 cent hoger per Kwh dus dat heb je er snel uit mocht je daar vaker willen laden (momenteel alleen V2, V3 is work in progress de EV6)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
marcel3 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 19:52:
[...]

Een video van Bjorn Nyland toonde een keer aan dat alles onder het achterlicht van de EV6 zeer smerig wordt, maar alles erboven behoorlijk schoon blijft.

Zijn ergernis zat in de laadklep die ook zeer vies wordt en volgens hem niet geopend kon worden zonder deze aan te raken en je handen vies te krijgen, wat niet juist is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levertraan
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-02-2024
Is dat een goed teken?
Rij al 6 jaar rond met een cabrio, en ook nog nooit een probleem mee gehad; Integendeel, een vuile ruit dempt de werplichten van BMW's en vrachtwagens 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Ik heb de update eergisteren geïnstalleerd, ging zonder problemen. Het koelen op afstand werkt bij mij perfect, binnen een paar seconden naar het versturen van de opdracht begint de auto met koelen.

Overigens moet hiervoor wel de deur dicht zijn (en volgens mij ook op slot zitten) anders start hij niet en krijg je een foutmelding.

Zag nog wel wat Noors/Zweeds (geen idee) als je de parkeerhulp activeert, ik gebruik het niet maar knullig is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Freezhost schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 10:22:
Ik heb de update eergisteren geïnstalleerd, ging zonder problemen. Het koelen op afstand werkt bij mij perfect, binnen een paar seconden naar het versturen van de opdracht begint de auto met koelen.

Overigens moet hiervoor wel de deur dicht zijn (en volgens mij ook op slot zitten) anders start hij niet en krijg je een foutmelding.

Zag nog wel wat Noors/Zweeds (geen idee) als je de parkeerhulp activeert, ik gebruik het niet maar knullig is het wel.
Koelen op afstand werkt, maar gepland koelen op afstand werkt niet. Althans, zo is het bij mij het geval.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
  • Laatst online: 12:29
Even soort spoedvraagje...
Ben nu 3 weken in heet Italië met caravan...alles helemaal top !
De Kia Connect app zorgde voor koele auto na stranddag...
Maar de App doet ineens niets meer. Diverse errors, geen serverconnectie...sinds vandaag wordt ik gerouteerd naar een nieuw soort hoofdaccount van Kia maar weer niet doorgelinkt naar de Connect app.
Bij hoofdaccount moet ik mijn voertuiggegens invullen....krijg ik melding dat voertuig al ander account heeft !!

De Kia Connect app werkt dus niet meer...wat ik ook probeer. Enig idee ?

Ps, heb afgelopen 35 blz niet doorgenomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
@EricEB Hier geen problemen, alles werkt nog. Ik heb de Android app. Wel mooi balen dat je er precies nu problemen mee hebt.

[ Voor 45% gewijzigd door Freezhost op 03-08-2022 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
@FirePuma142 Gepland koelen heb ik niet getest, ga ik nog even doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
@EricEB: ook bij mij werkt de Kia Connect app zoals het hoort (op een iPhone).

Als het puur de app en niet de connectie naar de auto is die problemen geeft: telefoon herstarten? Checken voor update van de app?
Als de connectie naar de auto (ook) een probleem geeft: reset uitvoeren via gaatje naast volumeregelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
Freezhost schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 10:37:
@EricEB Hier geen problemen, alles werkt nog. Ik heb de Android app. Wel mooi balen dat je er precies nu problemen mee hebt.
Ach...het is vandaag laatste dag hier...morgen naar huis.
De app gebruikte ik dagelijks...remote airco aan voordat we weggingen...viel wel op dat hij dit dan maar 15 minuten doet. Maar dan is hij ook wel koud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Vraagje: zijn er hier mensen die een netje, bakje of ander accessoire hebben voor de uitsparing aan de linker kant van de kofferbak? Ik zou daar graag een opbergmogelijkheid hebben voor wat kleinere spullen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E_j10eIUYCPmj2uNHMZKfZ0ysHo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YF3Ip9UNWgWFkcVyW0qKKZNK.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruysen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:10
Misschien iemand met een 3D printer iets laten maken? 🤔

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Nu online
Freezhost schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 10:22:
Heb je per ongeluk een IKIA?

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
EricEB schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 10:35:
Even soort spoedvraagje...
Ben nu 3 weken in heet Italië met caravan...alles helemaal top !
De Kia Connect app zorgde voor koele auto na stranddag...
Maar de App doet ineens niets meer. Diverse errors, geen serverconnectie...sinds vandaag wordt ik gerouteerd naar een nieuw soort hoofdaccount van Kia maar weer niet doorgelinkt naar de Connect app.
Bij hoofdaccount moet ik mijn voertuiggegens invullen....krijg ik melding dat voertuig al ander account heeft !!

De Kia Connect app werkt dus niet meer...wat ik ook probeer. Enig idee ?

Ps, heb afgelopen 35 blz niet doorgenomen...
App resetten naar standaard instellingen en cache etc wissen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EricEB
Phusebox schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 13:08:
[...]

App resetten naar standaard instellingen en cache etc wissen?
Thx voor tip. Zag ik ook bij de Google app Play store, meer gebruikers met zelfde probleem...

Geprobeerd maar hielp ook niet. Werd weer naar Kia Account gerouteerd.
Dan app verwijderd en nieuw installeren, nu bij aanmelden direct ww vergeten geklikt. Na nieuw ww aangemaakt de app opnieuw geopend....en ja, gelukt. Mijn EV6 is terug.
Straks vanaf strand airco weer aan 😉
Pagina: 1 ... 183 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic