Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 08:07

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

JPoers83 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 23:49:
[...]

Probeer stekker.app/stekker.com eens. Die werkt nog fijner en laad nog beter op daltarieven.
Waarom zou ik een extra (betaalde app) afnemen om in de daluren te kunnen laden? Waarom zou zo'n app wel de auto wel goed aan kunnen sturen? Problemen zitten vooral in (de combi van de app en) de firmware/software van de auto.
Noem me sceptisch, maar deze scoort imo hoog op de schaal van gebakken lucht.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Makkievld 2.0
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18-06-2024
Als je een goeie laadpaal hebt kan je zelf de daluren instellen. Wij hebben een Zappi en die doet overdag de auto laden met zonne-energie. Als er er niet genoeg zonne-energie is en de auto nog niet vol is start hij pas weer met laden in de daluren, die ik heb ingesteld. Werkt echt perfect
BlaTieBla schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 17:31:
[...]

Waarom zou ik een extra (betaalde app) afnemen om in de daluren te kunnen laden? Waarom zou zo'n app wel de auto wel goed aan kunnen sturen? Problemen zitten vooral in (de combi van de app en) de firmware/software van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Laatst online: 19-09 08:07

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Makkievld 2.0 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 18:31:
Als je een goeie laadpaal hebt kan je zelf de daluren instellen. Wij hebben een Zappi en die doet overdag de auto laden met zonne-energie. Als er er niet genoeg zonne-energie is en de auto nog niet vol is start hij pas weer met laden in de daluren, die ik heb ingesteld. Werkt echt perfect

[...]
Allemaal leuke features waar ik niets aan heb. Enige wat die auto moet doen is laden binnen de gestelde parameters, maar die parameters goed instellen werkt niet. Dus daar mag Kia voor aan de bak. Of haal de feature gewoon uit de software.
Voelt nu een beetje als happy-hour waar je alleen met pin kan betalen en dat tijdens happy-hour de pin automaat het (structureel) het niet doet.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Phusebox schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 15:45:
[...]

Vanochtend om 8u gebeld en om 10.30u kon ik dr kaart gebruiken.
Kun je ook aangeven wat de oplossing was?

Roepen dat iets niet werkt is makkelijk, maar heeft niemand iets aan.

Oplossing benoemen (en melden waarom het fout is gegaan) des te meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:33
king_dude schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 18:52:
[...]

Kun je ook aangeven wat de oplossing was?

Roepen dat iets niet werkt is makkelijk, maar heeft niemand iets aan.

Oplossing benoemen (en melden waarom het fout is gegaan) des te meer ;)
Geen idee. Ze zei 'ik geef het door probeer het straks nog eens'.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Phusebox schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 15:45:
[...]

Eerste ionity laadsessie gehad, na 170km rijden, kwam niet verder dan 120 kW/h laadsnelheid. Was de enige die er aan het laden was dus viel beetje tegen.

Begon bij 30% met laden.
Ik ben deze vakantie in Duitsland en Zwitserland pas voor het eerst aan het snelladen geslagen. En dat gaat echt ongelooflijk snel. De snelheid knalt elke keer gelijk naar 200kW en loopt vanaf hoge percentages pas terug naar uiteindelijk 50kW op 95%.

Ik neem mezelf steeds voor om als sociale ev rijder naar 80% te laden en dan weg te gaan, maar het laden gaat gewoon te snel….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14:52
JanMe schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 16:56:
Wie heeft inmiddels een Garmin mini 2 aangeschaft in combinatie met de verloopstekker voor de voorruit spiegel van de EV 6? Hoor namelijk graag welke usb naar microkabel is gebruikt. I.p.v. de standaard lange kabel van Garmin. De korte kabeltjes die ik heb getest werken niet. Alvast bedankt
Bij mij kwam met de dongar verloopstekker een korte mini & micro usb kabel, heb een viofo a119 v3 en daar werkt het mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanMe
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 31-03 08:42
Dank voor je reactie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk81
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 02:01
1Mark schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 19:39:
[...]

Ik ben deze vakantie in Duitsland en Zwitserland pas voor het eerst aan het snelladen geslagen. En dat gaat echt ongelooflijk snel. De snelheid knalt elke keer gelijk naar 200kW en loopt vanaf hoge percentages pas terug naar uiteindelijk 50kW op 95%.

Ik neem mezelf steeds voor om als sociale ev rijder naar 80% te laden en dan weg te gaan, maar het laden gaat gewoon te snel….
Heel herkenbaar! Vandaag ritje Kroatië naar München en los van het drukke verkeer, wederom heel soepel met laden! Een keer kreeg ik de Ionity lader niet gestart, maar de andere kant lukt wel. Direct naar +200kW. Kroatië was wat dun bezet met laadpalen. Nog even de auto kunnen bijladen (gratis) bij de Lidl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
[...]

Tja hier dus niet boven de 120 uit. Ook dat zal bij mij wel weer niet werken zoals het hoort :w

Maar goed, zijn een hoop factoren waar het aan kan liggen. Mij, de auto, de laadpaal.

[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 28-07-2022 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rethink
  • Laatst online: 19-12-2024
stimpyrulez schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 08:46:
[...]

Ligt er aan hoe je het bekijkt.
Kia heeft er voor gekozen om veel meer aan een profiel te hangen dan alleen stoel standen, radiozenders, geluidinstellingen, telefoons enz.

Ze hebben er blijkbaar ook de navigatie onder gezet.

Beetje hetzelfde als Windows.
Als je in profiel 1 een word doc aan het tikken bent, kan je ook niet direct verder onder een ander profiel met hetzelfde document.

Het is een keuze geweest.. En ja.. Of je/wij er blij mee zijn, das wat anders.

Maar 2 stoelprofielen werkt bij ons dan prima.
(en dat de laagste stand issues heeft, das ook weer een anders issue ;) ).
Dat klopt idd. Er hangt erg veel onder je profiel (ook de HUD, zelfs telefoon bluetooth, etc. Helaas gaan de profielen ook vak stuk. Back-upje terugzetten maarweer.

Maar, ik begrijp dat je onder 1 profiel dus 2 stoelstanden kan opslaan? dat is nieuw voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPoers83
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 29-09-2024
BlaTieBla schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 17:31:
[...]

1. Het is geen betaalde app.
2. Je laad niet alleen daluren, maar in de energie-overschot. Dus extra voordelig en goed voor t milieu daar je juist niet laad als de kolencentrales vol staan bij te blaffen.
3. Werkt goed met de kia/hyundai software omdat deze eigenlijk wordt overrulled.
Maar prima als je sceptisch bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
JanMe schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 16:56:
Wie heeft inmiddels een Garmin mini 2 aangeschaft in combinatie met de verloopstekker voor de voorruit spiegel van de EV 6? Hoor namelijk graag welke usb naar microkabel is gebruikt. I.p.v. de standaard lange kabel van Garmin. De korte kabeltjes die ik heb getest werken niet. Alvast bedankt
Ik heb ook de kleine usb kabel gebruikt die erbij geleverd zat. Je kunt de kabel weg werken achter het zwarte klepje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Moet altijd lachen om de KIA nieuwsbrieven...
Dat je potentiële kopers zoete broodjes verkoopt, ok dat is marketing. Maar mensen die al een KIA hebben...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WWONDcqkXL83vnwxDb975GzTnk4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kkrZbkGmyyRdVsJZ71eJu4aV.jpg?f=fotoalbum_large

Werkte het maar. Heb de auto nu bijna 3 maanden en heeft nog geen enkele keer gewerkt. Voor of na de diverse updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawnmower
  • Laatst online: 08-09 12:02

lawnmower

Elvis lives..

Phusebox schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 07:13:
Dat je potentiële kopers zoete broodjes verkoopt, ok dat is marketing. Maar mensen die al een KIA hebben...

[Afbeelding]

Werkte het maar. Heb de auto nu bijna 3 maanden en heeft nog geen enkele keer gewerkt. Voor of na de diverse updates.
Ja die viel vanmorgen ook bij mij op m'n digitale deurmat. Moest ook wel even gniffelen, vooral omdat ze in diezelfde nieuwsbrief 27 graden noemen als drempeltemperatuur waarbij je al suf wordt, en dat het dus belangrijk is je auto goed te koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:36
Rethink schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 22:02:
[...]

Dat klopt idd. Er hangt erg veel onder je profiel (ook de HUD, zelfs telefoon bluetooth, etc. Helaas gaan de profielen ook vak stuk. Back-upje terugzetten maarweer.

Maar, ik begrijp dat je onder 1 profiel dus 2 stoelstanden kan opslaan? dat is nieuw voor me.
Klopt, op de deur van de bestuurder zitten 2 knoppen (1 en 2).
Dus voor 2 standen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
stimpyrulez schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 08:28:
[...]

Klopt, op de deur van de bestuurder zitten 2 knoppen (1 en 2).
Dus voor 2 standen.
Denk dat zijn verbazing, of vraag, meer was of die knoppen per profiel anders zijn of profielonafhankelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13:25
Phusebox schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 07:13:

[Afbeelding]

Ze hebben het hier niet over gepland koelen, maar gewoon remote koelen. Dat werkt bij mij, voorgepland koelen heb ik btw nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Anunnaki schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 08:50:
[...]

Ze hebben het hier niet over gepland koelen, maar gewoon remote koelen. Dat werkt bij mij, voorgepland koelen heb ik btw nog niet geprobeerd.
Gepland koelen heb ik ook nog niet geprobeerd, alleen remote (dus kwartiertje van tevoren aanzetten via de app).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Voor iedereen die klaarblijkelijk nog problemen heeft met remote koelen/verwarmen!
Weten jullie absoluut zeker dat de volgende service actions zijn uitgevoerd bij jullie auto?

210165 CV ? A/C compressor inverter LOT Inspection & Replacement procedure.
220027 CV DATC UPGRADE FOR SCHEDULED/REMOTE AIR CONDITIONING SYSTEM.

Lijkt me anders zinvol dat je dit informeert/controleert bij de dealer.
Zo ja, leg dan het probleem zowel bij je dealer neer, en eventueel de leasemaatschappij, en meldt het tevens bij KIA Nederland via het contactformulier.
Dat zijn de wegen die misschien voor wat meer beweging zorgen.

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sQuare
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 19-09 20:57
Even een heel ander onderwerp. Ging net wat spullen in de kofferbak leggen en toen viel mijn ook op het feit dat er maar 60kg geladen mag worden. In mijn ogen best weinig, iemand ervaring met zware lading in de kofferbak, zonder de “plank” te verwijderen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oph2sye0m6DXYlrtL_a7Oj1CTvA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uLC93HZFvEXuM6EH44RYiFsn.jpg?f=fotoalbum_large

EV6 77kWh Plus RWD MY:22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 18-09 19:36
sQuare schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 09:32:
Even een heel ander onderwerp. Ging net wat spullen in de kofferbak leggen en toen viel mijn ook op het feit dat er maar 60kg geladen mag worden. In mijn ogen best weinig, iemand ervaring met zware lading in de kofferbak, zonder de “plank” te verwijderen?

[Afbeelding]
Ja, weekendje weggeweest. Alles in de kofferbak gestouwd. Ik weet niet hoe zwaar het was maar ik heb de plank niet verwijderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roelwillems
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-08 19:56

[Afbeelding]
Ik heb er 12 stuks 30x60cm tuintegels (a 106,67 kilo per m2) er in gehad zonder problemen. Moet eerlijk bekennen dat ik de melding dat je max 60kg mag laden had gemist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roelwillems
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-08 19:56
roelwillems schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 13:12:
[...]

Eens, maar wat @JerJon stelt is een interessante hypothese. Wordt er minder regeneratief teruggewonnen als de SoC hoger is vs een lagere SoC. Dus bij een SoC van 90% zou je in de hypothese minder regereren vs 50% SoC. In de praktijk misschien niet relevant maar wel interessant om eens te testen :9
Nog even terugkomend op dit punt. Gisteren met 96% SoC werkte het regeneratief remmen op volle sterkte (linker flipper aan het stuur) waardes via carscanner gezien van ~100kW wat ook bij ~80% SoC het geval was later in de rit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 21:39

[Afbeelding]
Ik heb er ook al best wel meer dan 60 kilo in gehad, lijkt me erg weinig om als maximum te nemen voor de belading van de plank. Ik vermoed dat je boven de 60 kilo niet meer moet proberen de plank op te tillen aan dat handvat, omdat je dan waarschijnlijk het handvat los in je handjes hebt.

Whatever

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 19-09 11:37
Anunnaki schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 08:50:
[...]

Werkt bij mij ook prima. 10-15 Minuten voordat je gaat rijden inschakelen. Na 15 minuten stopt het koelen. Begrijpelijk anders loopt de accu leeg als je het per ongeluk zou vergeten. Staat de auto in de volle zon en je komt 5 minuten te laat dan is hij natuurlijk weer bloedheet van binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerJon
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 05-12-2023
DigiK-oz schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 10:39:
[...]

Ik heb er ook al best wel meer dan 60 kilo in gehad, lijkt me erg weinig om als maximum te nemen voor de belading van de plank. Ik vermoed dat je boven de 60 kilo niet meer moet proberen de plank op te tillen aan dat handvat, omdat je dan waarschijnlijk het handvat los in je handjes hebt.
Waarschijnlijk net zo iets als met op het ijs lopen. 60kg op een kleine oppervlakte is heel wat anders dan 60 kg verspreiden over de hele oppervlakte.

Met die 60kg zitten ze altijd veilig voor een aanspraak op garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:00
Die 60kg is inderdaad niet veel. In mijn geval alleen de tent en koelbox en wat anders spullen en ik zit al aan 60kg. Daarom laat ik die plaat thuis, scheelt ook weer wat hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Gisteren de brief van Kia gekregen vanwege de terug roep actie. Gelukkig kan dit bij elke delar. Dus hoef ik geen uur te rijden. Dus bij Kia den Bosch gevraagd wanneer ik kan komen voor de update.
Geen probleem meneer, u bent van harte welkom in oktober!!!

Meneer het is een update van een 1 uur. Ja sorry niet eerder tijd. Misschien ga ik maar bellen of Eindhoven tijd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:00
Op korte termijn staat er dan in de brief... net ook gebeld maar er was niemand beschikbaar op de afdeling planning, iets met vakantietijd :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiliyama
lawnmower schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 07:59:
[...]

Ja die viel vanmorgen ook bij mij op m'n digitale deurmat. Moest ook wel even gniffelen, vooral omdat ze in diezelfde nieuwsbrief 27 graden noemen als drempeltemperatuur waarbij je al suf wordt, en dat het dus belangrijk is je auto goed te koelen.
Als het buiten vriest en je stapt in een voorverwarmde auto van 17 graden dan voelt dat aangenaam. Zeker als je winterkleren aan hebt. Tijdens het rijden loopt de temperatuur dan snel op afhankelijk van je instelling.
Omgekeerd, als het buiten 30-40 graden is dan voelt 27 graden al heerlijk fris. Tijdens het rijden gaat de temperatuur naar je voorkeur stand.
Dus ik vind het instelbare bereik tussen 17 en 27 graden en de beperkte tijd van 15 minuten heel logisch gekozen. Ook met het oog op het niet onnodig verspillen van accu capaciteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R20141016
De Ideale Man schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:32:
Gisteren de brief van Kia gekregen vanwege de terug roep actie. Gelukkig kan dit bij elke delar. Dus hoef ik geen uur te rijden. Dus bij Kia den Bosch gevraagd wanneer ik kan komen voor de update.
Geen probleem meneer, u bent van harte welkom in oktober!!!

Meneer het is een update van een 1 uur. Ja sorry niet eerder tijd. Misschien ga ik maar bellen of Eindhoven tijd heeft.
Eindhoven had ook pas in september tijd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Solarman schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 09:20:
Voor iedereen die klaarblijkelijk nog problemen heeft met remote koelen/verwarmen!
Weten jullie absoluut zeker dat de volgende service actions zijn uitgevoerd bij jullie auto?

210165 CV ? A/C compressor inverter LOT Inspection & Replacement procedure.
220027 CV DATC UPGRADE FOR SCHEDULED/REMOTE AIR CONDITIONING SYSTEM.

Lijkt me anders zinvol dat je dit informeert/controleert bij de dealer.
Zo ja, leg dan het probleem zowel bij je dealer neer, en eventueel de leasemaatschappij, en meldt het tevens bij KIA Nederland via het contactformulier.
Dat zijn de wegen die misschien voor wat meer beweging zorgen.
De dealer zegt dat alle updates zijn uitgevoerd. Zelf controleren kan ik niet dus daar houdt het dan bij op.

Zal nu met de laatste zelf geïnstalleerde update nog eens proberen vanmiddag maar heb er weinig hoop op dat het werkt.

Ik neem aan dat het gewoon temperatuur kiezen is en activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
Phusebox schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 12:14:
[...]

De dealer zegt dat alle updates zijn uitgevoerd. Zelf controleren kan ik niet dus daar houdt het dan bij op.

Zal nu met de laatste zelf geïnstalleerde update nog eens proberen vanmiddag maar heb er weinig hoop op dat het werkt.

Op https://update.kia.com/EU/NL/updateNoticeView/633 staat de update mei 2022....
Is dit de laatste nieuwe? Ik dacht dat sommige EV6 rijders hier de juli 2022 update hadden....
Ook de navigation update software download nu de mei 2022 update....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sam Shaydee
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-08 22:45

Sam Shaydee

let the beat control your body

R20141016 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 12:21:
[...]

Op https://update.kia.com/EU/NL/updateNoticeView/633 staat de update mei 2022....
Is dit de laatste nieuwe? Ik dacht dat sommige EV6 rijders hier de juli 2022 update hadden....
Ook de navigation update software download nu de mei 2022 update....
Op pagina 1 zie je alle software updates staan. :)

AUDI A6 DIESEL 2012 kan niet wachten op mijn KIA EV6 GT-LINE Zwart (Aurora Black Pearl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sam Shaydee
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-08 22:45

Sam Shaydee

let the beat control your body

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dhxwa07CmIcIGiWj27UgmzYQARI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OQN9d3ypq7VWu8BEWcCzkiRp.png?f=fotoalbum_large

Kreeg net van KIA zelf ( niet auto dealer) , dat deze versie 1ste instantie was "recalled" en 21-07-22 weer gereleased.

AUDI A6 DIESEL 2012 kan niet wachten op mijn KIA EV6 GT-LINE Zwart (Aurora Black Pearl)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R20141016
Sam Shaydee schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 14:25:
[Afbeelding]

Kreeg net van KIA zelf ( niet auto dealer) , dat deze versie 1ste instantie was "recalled" en 21-07-22 weer gereleased.
Yes en die heb ik nu in de auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
[...]

De navigatie update moet altijd zelf installeren?
Mijn dealer zegt dat ik zelf niet mag updaten

[ Voor 4% gewijzigd door De Ideale Man op 29-07-2022 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:07

Reacher

oldschool

Zijn er release notes voor deze update?

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankvH
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 05-10-2024
[...]

Bij mij heeft dit wel geholpen en werkt het nu 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
De Ideale Man schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 16:17:
[...]

De navigatie update moet altijd zelf installeren?
Mijn dealer zegt dat ik zelf niet mag updaten
Nav update doen hun ook niet, wie doet dit dan volgens de dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14:52
Anunnaki schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 18:20:
[...]

De digitale goden :)

[ Voor 5% gewijzigd door Tolga07 op 29-07-2022 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Anunnaki schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 18:20:
[...]

Dan ga ik maar een stick halen van 128gb om die dikke update zelf te installeren. Hoef ik niet te wachten tot ze een keer tijd hebben. Ze hebben het zoooo druk met het uitleveren van nieuwe auto's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cruysen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:10
De Ideale Man schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 18:55:
[...]

Dan ga ik maar een stick halen van 128gb om die dikke update zelf te installeren. Hoef ik niet te wachten tot ze een keer tijd hebben. Ze hebben het zoooo druk met het uitleveren van nieuwe auto's
64Gb zou ook al voldoende moeten zijn, 32Gb is te klein.

Maar als Kia de update zo openbaar beschikbaar stelt gaat Kia er ook van uit dat de klant deze ook zelf update. 🤷🏻‍♂️ Mijn dealer heeft nog iedere keer geen update gedaan terwijl ik wel gevraagd had alle updates te doen. 😠

Updaten stelt geheel niks voor. Voor zover ik weet zijn er weinig problemen geweest daarmee. 👍
Edit: Gister nog de versie van 21-7-22 gedaan.
Wel apart daar ze nu een melding geven dat je dit niet tijdens het rijden mag doen. 🤔

[ Voor 9% gewijzigd door cruysen op 29-07-2022 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
[...]

Je weet dat je dit voor snelladen én normaal laden kunt instellen? (Cutoff).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Wiliyama schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:07:
[...]

Werkt bij mij ook prima. 10 Minuten voordat je gaat rijden inschakelen. Na 10 minuten stopt het koelen. Begrijpelijk anders loopt de accu leeg als je het per ongeluk zou vergeten. Staat de auto in de volle zon en je komt 5 minuten te laat dan is hij natuurlijk weer bloedheet van binnen.
Denk dat dat wel meevalt. Airco gebruikt max(!) 2kwh. 10 minuten of een (half) uur slaat echt geen deuk in het digitale pakje boter/accu.

Eerlijk gezegd stoor ik mij er wel een beetje aan. Het is te kort.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phusebox
Tijdje nu met de dongle gereden en ABRP geeft nu een gecalculeerd verbruik van 15,8 kWh/100 km bij 110 km/u. Dat scheelt nogal t.o.v. de 19,8 waar ze standaard vanuit gaan.

Ook nu 2x ver leeg gereden, de kilometers bijgehouden en zelf kom ik zo aan een werkelijk bereik van 475 km.

[ Voor 24% gewijzigd door Phusebox op 29-07-2022 20:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darth_Fedor
  • Laatst online: 16-09 15:02
Kennelijk kan de Air uitvoering toch ook V2L gebruiken!

Alleen is de converter niet erbij geleverd.

https://www.speakev.com/threads/evcables-v2l-lead.170267/

"May The Force be with me"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:34
Da's toch zelfs in dit topic al eens gepost? Inclusief een paar linkjes hoe je je eigen adapter kan maken? En je mist de aansluiting onder de achterbank natuurlijk.

[ Voor 26% gewijzigd door Dartlink op 29-07-2022 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth_Fedor
  • Laatst online: 16-09 15:02
Hmm, zou inderdaad kunnen, maar hoeveel verschild de Air met de overige op het gebied van laden en ontladen?

"May The Force be with me"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 16:54

The Wizard

Moderator Mobile
De Ideale Man schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 18:55:
[...]

Als ze bij de beurt die onzinnige remvloeistof wissel nou achterwege laten hebben ze meer tijd voor updates en auto's af leveren. 😋.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiliyama
Zojuist een gesprek met een Duitse 'collega' EV6 rijder. Zijn tweeters waren meteen na een update opgeblazen. Het keiharde geluid was niet meer te stoppen. Ook niet als de auto uitgeschakeld werd . Ook subwoofer defect. Wat interessant is dat hij vertelde dat hij voor elke maand dat hij moet wachten op reparatie, een vergoeding krijgt via Kia Duitsland van €150 voor Kia -charge. Plus €50 vergoeding voor het wegbrengen van de auto op de dag dat de versterk en boxen vervangen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
The Wizard schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 21:12:
[...]

Als ze bij de beurt die onzinnige remvloeistof wissel nou achterwege laten hebben ze meer tijd voor updates en auto's af leveren. 😋.
Als ze die ook daadwerkelijk doen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Wiliyama schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 21:28:
Zojuist een gesprek met een Duitse 'collega' EV6 rijder. Zijn tweeters waren meteen na een update opgeblazen. Het keiharde geluid was niet meer te stoppen. Ook niet als de auto uitgeschakeld werd . Ook subwoofer defect. Wat interessant is dat hij vertelde dat hij voor elke maand dat hij moet wachten op reparatie, een vergoeding krijgt via Kia Duitsland van €150 voor Kia -charge. Plus €50 vergoeding voor het wegbrengen van de auto op de dag dat de versterk en boxen vervangen worden.
De definitie van het woord "service" is in ieder land net iets anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
Wiliyama schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:07:
[...]

Werkt bij mij ook prima. 10 Minuten voordat je gaat rijden inschakelen. Na 10 minuten stopt het koelen. Begrijpelijk anders loopt de accu leeg als je het per ongeluk zou vergeten. Staat de auto in de volle zon en je komt 5 minuten te laat dan is hij natuurlijk weer bloedheet van binnen.
Bij mij is dit tot nu toe altijd rond de 15 min. Denk afhankelijk of hij in de zon staat en binnen heel warm is of juist niet. Dit zou de EV6 eigenlijk nog aan moeten geven, hoe lang hij denkt bezig te zijn met verwarmen of koelen. Nu is het wachten op de 5 min. melding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bogey555
  • Laatst online: 17-09 15:51
Wiliyama schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 21:28:
Top en eigenlijk heel normaal. Vandaar dat ik al eerder zei dat we dringend terug meer op onze strepen moeten leren staan. Er wordt teveel met de mantel der liefde bedekt. In de Belgische rechtspraak kan je vergoedingen krijgen als iets wat je gekocht hebt niet volledig voldoet. Stel je moet 6 maanden wachten op een versterker dan zou je kunnen berekenen hoeveel percent gebruiksgemak dat minder is en daar een vergoeding voor krijgen. Fantastisch dat ze je in Duitsland niet de gerechtelijke procedure doen doorlopen maar gewoon doen wat fatsoenlijk is. KIA zal zeker een zaak inspannen tegen Meridian en alle centen terugeisen met nog imagoschade erbovenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
  • Laatst online: 19-09 16:35
jkwl schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 13:00:
[...]

Voor de mensen die nog zoeken naar de Aanhangermodus bij de nieuwste software.
probeer eens met de zoekfunctie als de auto aanstaat?
(Trekhaak zit er niet onder.)

zoekterm : Aanh...

De aanhangermodus zou dan te vinden moeten zijn bij:
- Instellingen
- Instellingen EV
- Aanhangermodus

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat geeft bij mij een ander resultaat. De terugroepactie is uitgevoerd dus als het goed is de laatste software. Aanhangermodus wordt niet gevonden met de zoekfunctie maar ook niet in het menu:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6hfxWVGT8NQxrKT57DsqEOGVpKo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/26p3mymDGBvF8UNkIGI8P6ls.jpg?f=fotoalbum_large

Wanneer de aanhanger aangesloten is en het knipperlicht de eerste keer aangezet wordt klinkt heel kort en zacht de claxon. Eerder is me dat niet opgevallen. Wellicht is er toch iets mis met de aansluiting van de draadboom.

Afgelopen maandag heb ik bij Ionity geladen in Belgie en Frankrijk. Deze laadsesssies zijn nog steeds niet zichtbaar in de app. Is het deze maand happy hour?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
xxander968 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 12:31:
[...]

Dat geeft bij mij een ander resultaat. De terugroepactie is uitgevoerd dus als het goed is de laatste software. Aanhangermodus wordt niet gevonden met de zoekfunctie maar ook niet in het menu:

[Afbeelding]

Wanneer de aanhanger aangesloten is en het knipperlicht de eerste keer aangezet wordt klinkt heel kort en zacht de claxon. Eerder is me dat niet opgevallen. Wellicht is er toch iets mis met de aansluiting van de draadboom.

Afgelopen maandag heb ik bij Ionity geladen in Belgie en Frankrijk. Deze laadsesssies zijn nog steeds niet zichtbaar in de app. Is het deze maand happy hour?
Zet de splitscreen eens uit.
Lijkt erop dat deze aanstaat.
Volgens mij is dit ook al een bug die er langer inzit, maar dan zie je soms niet alle menu's aan de linkerkant.

Oh nee, net effe gekeken, maar bij staat het wel goed (met/zonder splitscreen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bFJ_ULdUTSdWQVVbXzKW6N-40YE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v9NaRhLOQ4gHU3ZTS4bhIhSr.jpg?f=fotoalbum_large

Blijkbaar dan toch een ander issue helaas (kabelboom/software of zo).

[ Voor 19% gewijzigd door stimpyrulez op 30-07-2022 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmmartins
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-03-2024
Deze week voor het eerst op vakantie geweest met de EV6
Snelladen op de heen weg ging perfect.

Op de terugweg ging het bij de snellader niet zo goed, de snelheid van het laden zakte behoorlijk in, terwijl hij nog niet op 70% was.

Iemand de zelfde ervaring, iets om bij de dealer te melden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i9PK4HVpyLGiW0aQD-KV7K1Yt3o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nUQEG3VwjdyAuPpm8Wowkani.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
kmmartins schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 13:13:
Deze week voor het eerst op vakantie geweest met de EV6
Snelladen op de heen weg ging perfect.

Op de terugweg ging het bij de snellader niet zo goed, de snelheid van het laden zakte behoorlijk in, terwijl hij nog niet op 70% was.

Iemand de zelfde ervaring, iets om bij de dealer te melden?

[Afbeelding]
Zou het persoonlijk snel vinden om na 1x een afwijking het te melden bij de dealer (tenminste, met dit issue. Kan me dingen bedenken dat wel direct gemeld moeten worden).

Het kan natuurlijk meerdere oorzaken hebben:
- Buiten temp (moeilijk te koelen)
- Laadpaal had koelingsproblemen
- dip in het stroomnet, waardoor de laadpaal niet meer aan kon.

Dus ja, het gaat niet altijd supersnel zeg maar en dit is afhankelijk van meerdere factoren.

Maar mocht je vaker issues hebben, ja dan zou ik de dealer in schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik ga het zelf ook in de gaten houden want mijn enige snellaadsessie bij Ionity 350kW, in nagenoeg perfecte omstandigheden, kwam niet boven de 120 kW uit.

Buitentemp 20 graden, net anderhalf uur snelweg gereden, geen andere auto's aan de lader. Begint SoC 32%.

Dan had ik zelf wel de maximale snelheid verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dejager58
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 03-01 11:42
R20141016 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 12:13:
[...]

Eindhoven had ook pas in september tijd....
In Etten-Leur binnen 2 weken en het duurde slechts 40 minuten en een bakkie koffie erbij👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank3523
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-09 16:38
Freezhost schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 10:20:
Voor de liefhebbers even snel de trekhaak gemonteerd en wat foto's geschoten. Werkt heel makkelijk je moet alleen even op weten waar je moet wezen maar daarna is het heel simpel. Trekhaak pas bij mij ook nog netjes in de trunk _/-\o_

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe heb je in godsnaam dat ding er onder gekregen ben al een uur aan het klungelen maar krijg het niet voor elkaar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stimpyrulez
frank3523 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 16:31:
[...]

Hoe heb je in godsnaam dat ding er onder gekregen ben al een uur aan het klungelen maar krijg het niet voor elkaar
Ik doe het binnen 2min (pakken uit de frunk en plaatsen).

- eerst de dop eruit halen (zit in het gat)
- trekhaak erin stoppen met sleutel erin (zelfde 'stand' als dat je hem eruit hdbt gehaald) tot dat hij klik zegt
- sleutel draaien en eruit halen.

Eruit is dus precies andersom.

Heb je de (bescherm)dop er nog inzitten?

Filmpje zegt meer dan woorden ;)

[ Voor 10% gewijzigd door stimpyrulez op 30-07-2022 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank3523
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-09 16:38
stimpyrulez schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 16:50:
[...]

Ik doe het binnen 2min (pakken uit de frunk en plaatsen).

- eerst de dop eruit halen (zit in het gat)
- trekhaak erin stoppen met sleutel erin (zelfde 'stand' als dat je hem eruit hdbt gehaald) tot dat hij klik zegt
- sleutel draaien en eruit halen.

Eruit is dus precies andersom.

Heb je de (bescherm)dop er nog inzitten?

Filmpje zegt meer dan woorden ;)

[YouTube: Westfalia A40V Detachable Swan Neck Towbar]
Je moet die knop dus ook nog uittrekken. dan in de goede stand draaien dan er in steken en sleuteltje er uit.
Ik moet zeggen bij mijn vorige auto's ging het wel veel gemakkelijker. Je zal maar buiten staan in de regen.
Dank voor het filmpje kunnen we morgen toch nog weg met de fietsen :)

[ Voor 4% gewijzigd door frank3523 op 30-07-2022 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
frank3523 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:37:
[...]

Je moet die knop dus ook nog uittrekken. dan in de goede stand draaien dan er in steken en sleuteltje er uit.
De grap is als je hem eruit haalt, hij in de stand staat zoals de volgende keer erin moet.

Dus denk dat je de eerste keer hem even moet uitrekken ja, maar daarna gaat alles vanzelf.
En bij uithalen van de auto ook weer even uittrekken en draaien (is een beetje lastig).

Mijn BMW had dezelfde constructie, dus ja.. Ik vind het dikke prima.
De mercedes voor de Kia had semi automatische trekhaak.
Maar ging ongeveer even snel. Alleen had je minder handelingen.
Maar of het de meer prijs waard is, ik zeg van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compusmurf
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-08-2024
[...]

Ik heb hier exact hetzelfde gehad dat ze aangaven alles geinstalleerd te hebben, echter zelf de laatste nav update bleek niet gedaan te zijn. De app die de dealer gebruikt om te controleren of er updates nodig zijn lijkt ook niet heel accuraat. Komende week gaan ze handmatig kijken of alle updates zijn uitgevoerd.

http://Compusmurf.xs4all.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compusmurf
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-08-2024
Zijn er toevallig ook mensen waarbij het leer aan de achterzijde van het stuur loslaat? Eigenlijk waar de stuurbediening zit aan de achterzijde?

http://Compusmurf.xs4all.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Nu online
Compusmurf schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 20:18:
Zijn er toevallig ook mensen waarbij het leer aan de achterzijde van het stuur loslaat? Eigenlijk waar de stuurbediening zit aan de achterzijde?
Oei. Ik was er bij de proefrit al bang voor. Dat coladoppennepleer voelde al niet echt hoogwaardig aan.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
Compusmurf schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 20:18:
[...]

Ik heb hier exact hetzelfde gehad dat ze aangaven alles geinstalleerd te hebben, echter zelf de laatste nav update bleek niet gedaan te zijn. De app die de dealer gebruikt om te controleren of er updates nodig zijn lijkt ook niet heel accuraat. Komende week gaan ze handmatig kijken of alle updates zijn uitgevoerd.
Nav update doet de dealer niet. Moet je zelf doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sendak239
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Wiliyama schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:46:
[...]

Als het buiten vriest en je stapt in een voorverwarmde auto van 17 graden dan voelt dat aangenaam. Zeker als je winterkleren aan hebt. Tijdens het rijden loopt de temperatuur dan snel op afhankelijk van je instelling.

Dus ik vind het instelbare bereik tussen 17 en 27 graden en de beperkte tijd van 10 minuten heel logisch gekozen. Ook met het oog op het niet onnodig verspillen van accu capaciteit.
Ik vind 17 graden eigenlijk nog wat te hoog in de winter. Met een winterjas aan wordt het dan wel vochtig onder de oksels.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• R20141016
Sendak239 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 23:17:
[...]

Ik vind 17 graden eigenlijk nog wat te hoog in de winter. Met een winterjas aan wordt het dan wel vochtig onder de oksels.
Wie doet dan ook een jas aan in de auto?
Zit voor geen meter en het is ook bewezen onveiliger (vooral bij een winterjas). Ik ben altijd verbaasd dat een heel gezin met kinderen in de kinderstoeltjes helemaal ingepakt zitten met een dikke winterjas aan....

Ik rijd nooit met een jas aan. Ik doe de jas wel aan als ik uit stap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JuG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:16

JuG

R20141016 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 08:56:
[...]

Zit voor geen meter en het is ook bewezen onveiliger (vooral bij een winterjas). Ik ben altijd verbaasd dat een heel gezin met kinderen in de kinderstoeltjes helemaal ingepakt zitten met een dikke winterjas aan....

En als die mensen uitstappen met hun jas aan nadat ze uit de lekker warme wagen komen, hebben ze het koud. Raar he.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:47
R20141016 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 08:56:
[...]

Voor een volwassene, tsja, maak lekker zelf de keuze (om onveilig te reizen), maar voor kinderen (met name in kinderstoeltjes) snap ik het echt niet nee, heb ook het idee dat er veel te weinig aandacht voor is. Mijn vrouw is net zo'n voorbeeld. "Ja maar het is zo koud in de auto!". Hopelijk is dit probleem opgelost als we straks met de EV6 de auto van te voren kunnen verwarmen. (Als het werkt... :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawnmower
  • Laatst online: 08-09 12:02

lawnmower

Elvis lives..

Wiliyama schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:46:
[...]

Omgekeerd, als het buiten 30-40 graden is dan voelt 27 graden al heerlijk fris. Tijdens het rijden gaat de temperatuur naar je voorkeur stand.
Dus ik vind het instelbare bereik tussen 17 en 27 graden en de beperkte tijd van 10 minuten heel logisch gekozen. Ook met het oog op het niet onnodig verspillen van accu capaciteit.
Dus als het buiten 35 graden is zet jij je airco op 27 graden? Ik niet, zeker de eerste paar minuten niet. En 10 minuten is in dat geval te kort om écht goed te koelen.

Maar goed, dat spul is gewoon buggy. Gisteren de laatste update geïnstalleerd, hopelijk luistert de auto nu als ik wil koelen tot 20 graden, of dat nou stroom kost of niet, dat interesseert me niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Weet iemand of en hoe ik met de KIA navigatie kan zoeken op laadstations en dan filteren op ionity en liefst ook op de route?

Ik kreeg het niet voor elkaar. Zag nergens een filter optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:13
Phusebox schreef op zondag 31 juli 2022 @ 12:14:
Weet iemand of en hoe ik met de KIA navigatie kan zoeken op laadstations en dan filteren op ionity en liefst ook op de route?

Volgens mij kun je niet op maatschappij filteren, wel op het type lader.

Zelf heb ik na het invoeren van de eindbestemming meteen van Ionity naar Ionity gereden met de navigatie en dit werkte erg prettig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Loei123 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 12:20:
[...]

Volgens mij kun je niet op maatschappij filteren, wel op het type lader.

Zelf heb ik na het invoeren van de eindbestemming meteen van Ionity naar Ionity gereden met de navigatie en dit werkte erg prettig.
Maar hoe rij je dan van ionity naar ionity want het staat nergens langs de snelweg en je kunt er niet op filteren?

Gisteren ABRP getest en dat is net of je 20 jaar terug in de tijd gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Wat Loei bedoelt is dat je de adresgegevens uit ABRP overneemt naar de Kia Nav, en daarna navigeren.. Prima alternatief als je ABRP niet voldoende goed vind werken

[ Voor 3% gewijzigd door king_dude op 31-07-2022 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Anunnaki schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 22:58:
[...]

Nav update doet de dealer niet. Moet je zelf doen.
Net zelf de update gedaan. Valt reuze mee. Moest nog wat andere zaken doen en het uur was zo voorbij. De auto via het raam op slot gedaan. Was vergeten de lampen uit te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Ideale Man
Phusebox schreef op zondag 31 juli 2022 @ 12:26:
[...]

Maar hoe rij je dan van ionity naar ionity want het staat nergens langs de snelweg en je kunt er niet op filteren?

Je kunt in abrp aangeven dat je alleen ionity laders wil gebruiken. Dat werkt. Zelf jouw laadpassen selecteren zodat je alleen laders krijgt waar 1 van de passen werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 19-09 22:17
Veel reacties maar niemand die feitelijk reageert op de vraag van Phusebox.
Naar de goede antwoorden ben ik ook benieuwd .

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
HansAuutB schreef op zondag 31 juli 2022 @ 12:54:
Veel reacties maar niemand die feitelijk reageert op de vraag van Phusebox.
Naar de goede antwoorden ben ik ook benieuwd .
Lijkt er dus op dat het niet mogelijk is en je dus altijd minimaal 1 extra app moet gebruiken, nog steeds, om fatsoenlijk te navigeren met de KIA navigatie als je moet laden onderweg en wilt kunnen kiezen waar je laad.

ABRP vond ik zelf waardeloos. Een view die mega uitgezoomd is, geen 3d view, geen duidelijke aanwijzingen. Zelf kaart lezen is makkelijker volgens mij.

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 31-07-2022 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-04 12:19

Ff zoeken op Google en zijn een aantal filmpjes waar ze het op uitleggen hoe en wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Joer schreef op zondag 31 juli 2022 @ 13:24:
[...]

Ff zoeken op Google en zijn een aantal filmpjes waar ze het op uitleggen hoe en wat
Ik had wel deze gezien, maar ik heb die opties niet (op route en de knop filters ontbreken) of je krijgt ze pas als je een doel instelt dat je niet haalt met je huidige SoC. Dat laatste zou wel jammer zijn want ik wil gewoon zelf kunnen kiezen of ik wel wil laden onderweg of niet.

In de handleiding staat hier ook niks over uitgelegd.
Die handige indicator of iets links of rechts ligt van de snelweg zag ik ook niet meer.

[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 31-07-2022 13:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:13
Phusebox schreef op zondag 31 juli 2022 @ 12:26:
[...]

Als je een verre bestemming invoert geeft de auto aan dat je dat niet haalt zonder te laden. Dan krijg je een lijst met laadstations langs de route en daaruit selecteer je de ionity lader.

Ik voer geen adresgegevens vanuit abrp in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
De Ideale Man schreef op zondag 31 juli 2022 @ 12:33:
[...]

Net zelf de update gedaan. Valt reuze mee. Moest nog wat andere zaken doen en het uur was zo voorbij. De auto via het raam op slot gedaan. Was vergeten de lampen uit te zetten.
Je kan ook kiezen om de update later te doen. Dus als je de auto uit zet, dan hoef je dat met raampje etc niet te doen.
  1. Instellen voor update te doen na uit doen van de auto.
  2. Auto uit maken.
  3. Kiezen voor de update.
  4. Uitstappen
  5. Deuren op slot
  6. Notificatie via de app dat update is gelukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Anunnaki schreef op zondag 31 juli 2022 @ 13:49:
[...]

Je kan ook kiezen om de update later te doen. Dus als je de auto uit zet, dan hoef je dat met raampje etc niet te doen.
  1. Instellen voor update te doen na uit doen van de auto.
  2. Auto uit maken.
  3. Kiezen voor de update.
  4. Uitstappen
  5. Deuren op slot
  6. Notificatie via de app dat update is gelukt...
Ben je dan ook een uur bezig of langer?
Is wel makkelijker om dit dan uit te voeren in de nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
De Ideale Man schreef op zondag 31 juli 2022 @ 13:53:
[...]

Bij mij duurde het 45 minuten ongeveer. Alleen met de auto uit is het al 2x mislukt. De app zegt dat de update geslaagd is maar als ik dan de volgende dag wel wil rijden krijg ik een melding dat de update bestanden onvolledig zijn of iets in die strekking. Moet ik het alsnog met de auto aan doen om weg te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
Phusebox schreef op zondag 31 juli 2022 @ 12:58:
[...]

ABRP vond ik zelf waardeloos. Een view die mega uitgezoomd is, geen 3d view, geen duidelijke aanwijzingen. Zelf kaart lezen is makkelijker volgens mij.
Daarom gebruiken sommige ABRP alleen om van te voren de route met laadstops te plannen.
Ik gebruik om deze rede dus TomTom, ook om op de al geplande route alleen laadstations van bijvoorbeeld IONITY te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
De Ideale Man schreef op zondag 31 juli 2022 @ 13:53:
[...]

Minder dan een uur, ik zet hem gewoon aan en ga weer naar binnen en doe mijn normale dagelijkse dingen. Moet ik de auto weer pakken dan kan dat gewoon. Hij update hem op de achtergrond gewoon verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez

Wat ik doe:

Reis plannen
Daar na naar 'navigatie' en dan zoeken naar poi.
Hier kan je laadpalen selecteren (bijv. Langs de route).
Kies filteren en dan kan je de snelheid maar ook filteren op aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Delete excuus

[ Voor 97% gewijzigd door king_dude op 31-07-2022 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Delete

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
  • Laatst online: 19-09 16:35
@Phusebox navigeren met alleen Ionity palen is mij nog niet gelukt. Na ABRP gebruikt te hebben voor de route heb ik de palen als bestemming gezet. De ionity palen kun je makkelijk vinden door te zoeken op ionity [locatienaam]. Kia navigatie heeft me daar netjes afgeleverd.

Wat wel jammer is, als je de route inclusief tussenstops ingeeft gaat de navigatie niet verder als je van bestuurder/profiel wisselt bij een stop. Zou mooi zijn als de vraag werd gesteld of je de reis voort wil zetten.

Zojuist heb ik bij 30 graden twee uur kampeermodus aangehad met airco op 23 graden. Na ruim anderhalf uur daalde de soc van 93 naar 92%. Bang zijn voor verbruik bij file oid hoeft zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:55
Phusebox schreef op zondag 31 juli 2022 @ 13:54:
[...]

Bij mij duurde het 45 minuten ongeveer. Alleen met de auto uit is het al 2x mislukt. De app zegt dat de update geslaagd is maar als ik dan de volgende dag wel wil rijden krijg ik een melding dat de update bestanden onvolledig zijn of iets in die strekking. Moet ik het alsnog met de auto aan doen om weg te krijgen.
Hier net de update uitgevoerd, had nog de februari versie. Ging in één keer goed en remote climate werkt nu ook eindelijk *O* dwz direct, dus nog niet geprobeerd met planning.
Wel echt bijzonder dat in de release notes alleen maar wat onnozele dingen staan en dit dan weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
lawnmower schreef op zondag 31 juli 2022 @ 09:46:
[...]

Dus als het buiten 35 graden is zet jij je airco op 27 graden? Ik niet, zeker de eerste paar minuten niet. En 10 minuten is in dat geval te kort om écht goed te koelen.

Maar goed, dat spul is gewoon buggy. Gisteren de laatste update geïnstalleerd, hopelijk luistert de auto nu als ik wil koelen tot 20 graden, of dat nou stroom kost of niet, dat interesseert me niet :)
Poehoe.... Wat een onderwerpen/ discussies. Ik geef aan dat voor mij persoonlijk het bereik tussen de 17 en 27 graden redelijk logisch klinkt. Als het buiten 35 graden is dan kan het in de auto zomaar 50+ graden zijn en dan is 27graden vrij aangenaam om mee te beginnen. Er staat nergens dat ik de airco op 27 zet. Het gaat over de instelbare range bij het vooraf koelen/ verwarmen.
Ook niet dat het extra stroom kost. Alleen als er geen tijdslimiet op zit dan zou het kunnen dat het vergeten wordt, al dan niet door omstandigheden en de verwarming of koeling onbeperkt blijft werken. Ja en dat kan wel problemen opleveren i.v.m. het energieverbruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiliyama

Volgen mij kan dat (nog) niet. Gisteren had ik in Maps een route naar Frankrijk ingevoerd en als extra stop 'Ionity' ingegeven. Je krijgt dan alle laadpunten op de route. Je ziet ook of ze links of rechts van de route liggen. De eerste die je wil bezoeken klik je aan en vervolgens nog een extra stop toevoegen en procedure herhalen. Eigenlijk ging dat heel gemakkelijk en Maps gaf aan hoe druk het was. Route opgeslagen voor binnenkort. Ik denk dat ik het zo ga doen.

[ Voor 15% gewijzigd door Wiliyama op 01-08-2022 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Wiliyama schreef op zondag 31 juli 2022 @ 23:37:
[...]

Volgen mij kan dat (nog) niet. Gisteren had ik in Maps een route naar Frankrijk ingevoerd en als extra stop 'Ionity' ingegeven. Je krijgt dan alle laadpunten op de route. Je ziet ook of ze links of rechts van de route liggen. De eerste die je wil bezoeken klik je aan en vervolgens nog een extra stop toevoegen en procedure herhalen. Eigenlijk ging dat heel gemakkelijk en Maps gaf aan hoe druk het was. Route opgeslagen voor binnenkort. Ik denk dat ik het zo ga doen.
Google Maps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerJon
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 05-12-2023
marcel3 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 22:07:
[...]

Hier net de update uitgevoerd, had nog de februari versie. Ging in één keer goed en remote climate werkt nu ook eindelijk *O* dwz direct, dus nog niet geprobeerd met planning.
Wel echt bijzonder dat in de release notes alleen maar wat onnozele dingen staan en dit dan weer niet.
Ik heb nog steeds de februari versie maar kan wel de remote climate aanzetten, wellicht dat jou update iets heeft recht getrokken maar dat dit niet specifiek door deze update is meegeleverd. En ze het dus ook niet in de release notes hebben staan.

Het zou mooi zijn als je een update opnieuw zou kunnen installeren mocht iets het niet meer doen. Blijkbaar is dit net een computer en dan wil het opnieuw installeren van software ook nog wel eens wonderen doen.
Pagina: 1 ... 182 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic