Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-04 12:19
Jack1 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 14:36:
Ik heb nu 12 dealers gebeld om eens te vragen of iemand een Meridian versterker op voorraad heeft. Krijg zojuist een bericht van dealer die letterlijk vertelde dat dit zoeken is naar een spelt in een hooiberg. Hij zou er meer dan 30 in back-order hebben staan. Gaat ALLEMAAL om kapotte Meridian blokken.
Hoe ziet de versterker er eigenlijk uit? Kunnen ze er geen 1 nemen van een ander merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 08:07

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Phusebox schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 07:39:
[...]

Heb je ook geprobeerd dit in de auto zelf in te stellen?

Ben zelf ook geen fan van de remote functies, airco remote aanzetten is tegenwoordig altijd 27 graden blijkbaar als ik bij de auto kom. Vraag me af hoe moeilijk het kan zijn.
Ik kan dat wel eens proberen, maar veel vertrouwen heb ik op voorhand niet. Ik ben die scheduling setting in het menu in de auto volgens mij nog niet eerder tegengekomen (ook niet actief naar gezocht).
De auto begint te laden zodra de laadpaal gekoppeld wordt. Ik moet deze laadactie dan via de app stoppen. Dat is sowieso al weird, want de laad prio staat sowieso op daltarief, dus dan zou je verwachten (stom natuurlijk) dat hij ook niet meteen begint.

Zal de resultaten hier wel weer ergens achterlaten.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Andere vraag; hoe zitten die plastic covers van de A-stijlen vast? Ma.w. hoe komen die het makkelijkste los (en dat ze dan ook weer te monteren zijn ;) )? Ik heb al wat voorzichtig zitten knijpen en bewegen, maar ben enigszins bang dat ik die dingen sloop.
Doel is om er een dashcam kabel door te voeren richting de zekeringenkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:47
Ik heb nu 12 dealers gebeld om eens te vragen of iemand een Meridian versterker op voorraad heeft. Krijg zojuist een bericht van dealer die letterlijk vertelde dat dit zoeken is naar een spelt in een hooiberg. Hij zou er meer dan 30 in back-order hebben staan. Gaat ALLEMAAL om kapotte Meridian blokken.
Dat er iets schort aan de versterker is dan wel duidelijk. Ik meen tevens dat de subwoofer en versterker 1 block zijn, klopt dat? Zo ja, dan zou het best kunnen dat die eigenlijk nooit echt goed geweest is... Hoop het stiekem een beetje en dat vervangen dat probleem oplost :+

[ Voor 5% gewijzigd door sn0x0r op 26-07-2022 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:13
sn0x0r schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 15:25:
[...]

Dat er iets schort aan de versterker is dan wel duidelijk. Ik meen tevens dat de subwoofer en versterker 1 block zijn, klopt dat? Zo ja, dan zou het best kunnen dat die eigenlijk nooit echt goed geweest is... Hoop het stiekem een beetje en dat vervangen dat probleem oplost :+
Nou, als heel consistent de versterker stuk gaat na de update, is mijn inziens niet de versterker de schuldige...

Ik geniet al sinds december van het systeem, en afgezien van enkele keren geen geluid of niet werkende tweeters (beide hebben zich al heel lang niet meer voor gedaan), is er mijn inziens niks mis met het systeem.

Enige verbeterpunt zou een meertraps equalizer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theflying
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 16:47
sn0x0r schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 15:25:
[...]

De subwoofer en de benoemde versterker zijn naar mijn weten niet het zelfde block.
De subwoofer bevind zich onder de kunststofplaat in de bagage ruimte, de versterker bevind zich onder de achterbank.
Dit weet ik omdat ze mij dit verteld hebben en dat elke keer dat ik langs kwam de kinderstoelen op de achterbank er uit moesten.

Theflying

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalHombre
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 14-09 18:34
Kia zal wel een hartig woordje te spreken hebben met Meridian, duidelijk dat er wat mis is met die versterkers. Misschien dat de fabrikant door het wereldwijde chiptekort enkele foute shortcuts heeft genomen. In elk geval een blaam voor zowel Meridian als Kia.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ERN5T
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 17:29
BlaTieBla schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 15:20:
Andere vraag; hoe zitten die plastic covers van de A-stijlen vast? Ma.w. hoe komen die het makkelijkste los (en dat ze dan ook weer te monteren zijn ;) )? Ik heb al wat voorzichtig zitten knijpen en bewegen, maar ben enigszins bang dat ik die dingen sloop.
Makkelijk loskomen is niet de juiste omschrijving. Het eerste deel wel maar dan blijft hij hangen aan de bovenste bevestiging. Je kan dan twee uitstekende nokjes naar elkaar toe duwen om de kap vrij te geven. Dit laatste heeft mij erg veel moeite gekost. De airbag en een kabelboom zitten in de weg en deze bevestiging is eigenlijk net te groot voor het gat in de carrosserie, je kan de nokjes net niet ver genoeg indrukken. Desalniettemin is het met veel gerommel mogelijk het los te nemen (en dan ook weer terug te plaatsen).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5vUVRC9_0UCFblSDJ7NlfT02OeU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JDJu9p3mAL6SdFXpwX7EOhe7.jpg?f=fotoalbum_large

EX40 TMP Ultra Sage Green MY25 ; Compress 5800iAW7 + 12E / HR200 / 50 l buffervat / RT800 / HS25/6 / radiatoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darksprout
  • Laatst online: 16-02-2024
Theflying schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 12:20:
Vandaag bij de garage geweest en de versterker is vervangen voor een nieuwe.
Voorlopig maar even geen updates uitvoeren _O-
How long were you waiting for the replacement amp? Did they give any indication of what part fails and if it could just happen again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darksprout
  • Laatst online: 16-02-2024
Loei123 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 12:41:
[...]

Wauw, hoe is deze defect geraakt?

Ik heb zelf nu een afspraak staan voor de parkeerrem terugroep actie en dus een update voor de versterker...
Momenteel 0 problemen met het geluid dus twijfel of ik die wel uit moet laten voeren. :/
This is the big point I want guidance on. Will the update break a currently fully functioning amp?
The SCU is different, but right now I have all good sound 😬😬😬😬

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JeJeBe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-05 20:32

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Spelt zou als gras best in een hooiberg kunnen zitten hoor. Een speld daarentegen is een stuk onwaarschijnlijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theflying
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 16:47
Darksprout schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 19:09:
[...]

How long were you waiting for the replacement amp? Did they give any indication of what part fails and if it could just happen again?
For some reason "I got lucky" with the delivery of a replacement amp. They told me it was for another customer but the customer was on a vacation and didn't need it anytime soon. So I don't know if they will receive a new one soon for this customer. They never gave me any indication and they don't know why it failed, and this the second time it happend. I think it could happen again, but I hope it will not.

@Darksprout this is a Dutch-only forum. Would you be so kind as to translate your posts? Thanks!

[ Voor 7% gewijzigd door teacher op 27-07-2022 09:44 ]

Theflying

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-07 21:46
RobbieHifi schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:24:
[...]

Een Golf GTE met opties is daarmee net zo duur voor mij als gebruiker, dan een KIA EV6 GT-line AWD.
BMW i4 (basis en kaal) ook net zo duur als een Kia.
Een BMW 120i met wat opties en pakketten, duurder dan de Kia.

Zelf moet ik nog de keuze maken, komende weken de laatste proefritten maken. Het lijkt te gaan tussen:
BMW i4 (met basis opties), KIA EV6 GT-Line, Mustang Mach-E, Hyundai Ioniq 5 en de Volkswagen ID.4 GTX (die laatste is eigenlijk geen serieuze optie).
Mag ik vragen wat jou lease budget is om uit deze autos te kunnen kiezen? Nog een behoorlijk lijst 8) 8)
Tegenwoordig zie je steeds meer dat bijtelling de lat legt en niet eens zozeer het leasebudget.

edit: Oops, je post is uit januari, haha. Wat is het geworden? ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Avigoorn op 27-07-2022 09:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DigitalHombre
Ondertussen circuleert er onder Kia EV6 rijders een enquête vanuit Kia rond een mogelijke facelift voor de wagen (MY24?). Zijn er Nederlandse of Belgische klanten die deze enquête gezien en ingevuld hebben? Misschien kunnen we in deze topic al wat dagdromen over verbeteringen aan de auto, zie ook de gebreken en wensenlijst van Annunaki
Artikel in kwestie:
https://thekoreancarblog....ift-possible-new-details/

[ Voor 0% gewijzigd door DigitalHombre op 27-07-2022 10:40 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad_Master
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-09 18:41
DigitalHombre schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 10:11:
Ondertussen circuleert er onder Kia EV6 rijders een enquête vanuit Kia rond een mogelijke facelift voor de wagen (MY23?). Zijn er Nederlandse of Belgische klanten die deze enquête gezien en ingevuld hebben? Misschien kunnen we in deze topic al wat dagdromen over verbeteringen aan de auto, zie ook de gebreken en wensenlijst van Annunaki
Artikel in kwestie:
https://thekoreancarblog....ift-possible-new-details/
Ik denk niet dat het geld for MY23, maar erder voor MY24. Kijk maar naar de eNiro, na 2 MY's pas een facelift gekregen.

Ik zou zeggen, begin bij een fatsoenlijke levertijd. Inmiddels rond gelezen dat deze nu rond de 30 maanden zit. Kan je je voorstellen dat je meer dan 2 jaar moet wachten op een bestelling? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalHombre
Mad_Master schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 10:35:
[...]

Ik denk niet dat het geld for MY23, maar erder voor MY24. Kijk maar naar de eNiro, na 2 MY's pas een facelift gekregen.

Ik zou zeggen, begin bij een fatsoenlijke levertijd. Inmiddels rond gelezen dat deze nu rond de 30 maanden zit. Kan je je voorstellen dat je meer dan 2 jaar moet wachten op een bestelling? 8)7
Ik bedoelde ook MY24, typo aangepast. Maar je hebt gelijk wat betreft levertijd, ik mag 14 maanden wachten als er niets misloopt, vind ik al veel te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rethink
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19-12-2024
Theflying schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 13:23:
[...]

Mijn versterker is na het uitvoeren van de update defect geraakt.
Met mijn ervaring in deze zou ik het afraden totdat de versterkers goed beschikbaar zijn. Of ze moeten er op voorraad leggen voor het geval dat 7(8)7
Ik sta voor morgen op de rol voor de update. Dit klinkt niet al te best allemaal.
Dus de dealer maar eens gebeld en die weten natuurlijk van niks.
Wel hoorde ik dat er meerdere updates op de planning staan voor morgen o.a. ook een Amp - update.
ook de recall staat er natuurlijk op.
Aangezien ik volgende week met een vouwwagen erachter en drie kids aan board wegga kies ik denk ik toch maar voro zekerheid.
Skip wel de Amp - update denk ik.
Nu meer als 10K Km geen problemen. Beetje duimen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rethink
Trouwens nog een vraagje:

Als ik een wat complexere routeplanning in de navi heb staan en onderweg ben, daarna bestuurder wissel en deze kies haar eigen profiel dan ben ik de route op de navi kwijt (die staat in mijn profiel).
Weet iemand hoe je dat kan voorkomen en dus de navi bij beide rijders hetzelfde laat staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rethink
En een laatste vraag:
Heeft iemand al een verbruik getest met een dakkoffer op de auto?

Ik heb wel een 600 kg vouwwagen getest en dat viel mee met 19 kwh/100km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

ERN5T schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 17:12:
[...]

Makkelijk loskomen is niet de juiste omschrijving. Het eerste deel wel maar dan blijft hij hangen aan de bovenste bevestiging. Je kan dan twee uitstekende nokjes naar elkaar toe duwen om de kap vrij te geven. Dit laatste heeft mij erg veel moeite gekost. De airbag en een kabelboom zitten in de weg en deze bevestiging is eigenlijk net te groot voor het gat in de carrosserie, je kan de nokjes net niet ver genoeg indrukken. Desalniettemin is het met veel gerommel mogelijk het los te nemen (en dan ook weer terug te plaatsen).
[Afbeelding]
Ik vond toch nog een redelijk uitgebreide video over dashcam installatie in een Kia. Niet heel specifiek voor de EV6, maar laat wel redelijk veel zien over het verwijderen van de A-Stijl bekleding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankvH
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 05-10-2024
De navigatie-updater is weer beschikbaar ;-) Versie 220721 is nu beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:30
FrankvH schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:33:
Ok, blijkbaar toch bugs gefixed dan ofzo. Iemand al een release notes lijstje gevonden?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankvH
Phusebox schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:35:
[...]

Ok, blijkbaar toch bugs gefixed dan ofzo. Iemand al een release notes lijstje gevonden?
Ik zal straks even kijken of ik een screenshot kan maken van de wijzigingen na installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
FrankvH schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:51:
[...]

Ik zal straks even kijken of ik een screenshot kan maken van de wijzigingen na installatie.
Zo raar dat ze die files blijkbaar encrypten ofzo want in je download map staat gewoon de whatsnew met afbeeldingen maar die kun je niet openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Rethink schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:18:
En een laatste vraag:
Heeft iemand al een verbruik getest met een dakkoffer op de auto?

Ik heb wel een 600 kg vouwwagen getest en dat viel mee met 19 kwh/100km.
In NL heb ik met de vouwwagen een verbruik van 20 a 21 kwh/100km. Nu naar Frankrijk gereden met 25 tot 27 kwh/100km. We zitten in de champagne ardennen dus niet eens echte bergen. Meest 105 km/u gereden en maar 10 minuten 120 km/u waaronder Luik bergop. Wat een trekkracht zit er toch in de auto. Ronduit briljant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xxander968
  • Nu online
BlaTieBla schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 15:20:
De A stijl heb ik niet verwijderd om de kabel weg te werken. Een plastic en houten spatel tussen het rubber en de a stijl gaf genoeg ruimte om de kabel weg te werken. Het zachte materiaal zorgt dat je geen beschadigingen maakt. Voorkom gebruik van hard materiaal zoals metalen schroevendraaiers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0w2g7tKenEQSUZTUzv6OeFi5D_0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TbqTqXrvfF33ViU8ICqGIEhb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

xxander968 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 12:24:
[...]

De A stijl heb ik niet verwijderd om de kabel weg te werken. Een plastic en houten spatel tussen het rubber en de a stijl gaf genoeg ruimte om de kabel weg te werken. Het zachte materiaal zorgt dat je geen beschadigingen maakt. Voorkom gebruik van hard materiaal zoals metalen schroevendraaiers.

[Afbeelding]
De kans is wel dat je op die manier de kabel voor de airbag heb liggen en in hele specifieke gevallen heb ik toch wel graag dat die dingen goed deployen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O-B-One
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 11:44
In mijn updater geeft hij aan dat het de versie van 30 mei is….? Is dit weer zo een geval dat zodra je hem hebt gedownload dat hij dan wel aangeeft dat het de versie van 21 juli is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERN5T
  • Laatst online: 17:29
BlaTieBla schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:21:
[...]

Ik vond toch nog een redelijk uitgebreide video over dashcam installatie in een Kia. Niet heel specifiek voor de EV6, maar laat wel redelijk veel zien over het verwijderen van de A-Stijl bekleding.
[YouTube: Kia Forte: Hiding Dashcam Cables for 2014-2018 models]
Inderdaad, zo ongeveer. Maar ik denk dat er in de ruwe versie van deze video, tussen de waarschuwing om op te passen met de schroevendraaier en het op eens vrijkomen van de kap, ca. een half uur zit 8).

EX40 TMP Ultra Sage Green MY25 ; Compress 5800iAW7 + 12E / HR200 / 50 l buffervat / RT800 / HS25/6 / radiatoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
O-B-One schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 12:51:
[...]

In mijn updater geeft hij aan dat het de versie van 30 mei is….? Is dit weer zo een geval dat zodra je hem hebt gedownload dat hij dan wel aangeeft dat het de versie van 21 juli is??
Denk het wel want normaal zegt ie altijd wat als je de nieuwste versie al hebt dat.

In het versiebestand staat: CV_E.EUR.S5W_L.001.001.220721

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 15:35
Dan ben ik benieuwd of deze ook OTA wordt verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack1
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Update:
Vanmorgen gebeld door de dealer met bevestiging dat na diagnose blijkt dat de versterker kapot is. Heeft volgens dealer niets met update te maken. Ze krijgen kapotte versterkers te zien daar van EV6 exemplaren met en zonder de updates. Uiteindelijk gaan ze er nagenoeg allemaal aan na een tijdje vertelde de monteur me. Ik heb gisterenavond 30 dealers een mail gestuurd met de vraag of ze een Meridian versterker over hebben, maar allemaal hetzelfde antwoord wat erop neer komt dat er tig in backorder staan en dit het meest gewilde onderdeel is bij alle Kia dealers in Nederland.

Meridian heeft wat uit te leggen..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Jack1 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 14:09:
Update:
Vanmorgen gebeld door de dealer met bevestiging dat na diagnose blijkt dat de versterker kapot is. Heeft volgens dealer niets met update te maken. Ze krijgen kapotte versterkers te zien daar van EV6 exemplaren met en zonder de updates. Uiteindelijk gaan ze er nagenoeg allemaal aan na een tijdje vertelde de monteur me. Ik heb gisterenavond 30 dealers een mail gestuurd met de vraag of ze een Meridian versterker over hebben, maar allemaal hetzelfde antwoord wat erop neer komt dat er tig in backorder staan en dit het meest gewilde onderdeel is bij alle Kia dealers in Nederland.

Ok lekker dan zoiets. Ik hoop dat ze hier in Korea hard aan werken, want zonder geluid moeten rijden, en dus ook niet kunnen vertrouwen op audio van de rijhulp etc is wel een dingetje. Mag wel gecompenseerd worden met een gratis onderhoudsbeurt lijkt me deze ellende. Kan me niet veel ergers bedenken (behalve een niet rijdende auto).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:16
Ik heb mijn rijbewijs gehaald zonder rijhulp. En kan nog steeds zonder rijhulp blijven autorijden.

Blijft geen goede zaak inderdaad, maar ze zullen het zeker gaan oplossen. En in die tussen tijd blijven rijden zonder rijhulp kan ik dan ook nog steeds.

[ Voor 5% gewijzigd door Anunnaki op 27-07-2022 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:14
Jack1 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 14:09:
Update:

Maar de vervangende versterkers gaan dus ook nog stuk? Dus het probleem is nog niet opgelost? Duur grapje dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Anunnaki schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 14:44:
Ik heb mijn rijbewijs gehaald zonder rijhulp. En kan nog steeds zonder rijhulp blijven autorijden.

Blijft geen goede zaak inderdaad, maar ze zullen het zeker gaan oplossen. En in die tussen tijd blijven rijden zonder rijhulp kan ik dan ook nog steeds.
Het kan wel, maar als ik 50k voor een auto betaal en een half jaar moet rijden zonder geluid vind ik wel dat dit gecompenseerd moet worden. Het is geen kleine bug of tekortkoming meer dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Phusebox schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 14:50:
[...]

Het kan wel, maar als ik 50k voor een auto betaal en een half jaar moet rijden zonder geluid vind ik wel dat dit gecompenseerd moet worden. Het is geen kleine bug of tekortkoming meer dan.
Daar ben ik het mee eens. Ik heb gelukkig geen klachten, maar ik was niet van plan de volle mep lease te blijven betalen als ik een lange periode zonder audio moet doen.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Phusebox schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 14:50:
[...]

Geloof me bij de premium merken zijn de problemen nog wel groter dan een versterker probleem van Kia. Ieder merk heeft z’n problemen. Bij Mercedes bv als je daar een AMG line besteld bestaat de kans dat je een auto geleverd krijgt waar je nadien terug moet om hem af te laten bouwen omdat er gewoon geen onderdelen zijn en ook daar hebben ze de nodige problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaikDuif1981
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-09 15:13
Zojuist CV_E.EUR.S5W_L.001.001.220721 geïnstalleerd in de Kia. Je kunt bij de systeeminstellingen onder 'Whats new' kijken wat de nieuwe features zijn,
Navigatieoptimalisatie en een verbeterde spraak assistent. Verder worden er geen optimalisaties genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

ERN5T schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 12:56:
[...]

Inderdaad, zo ongeveer. Maar ik denk dat er in de ruwe versie van deze video, tussen de waarschuwing om op te passen met de schroevendraaier en het op eens vrijkomen van de kap, ca. een half uur zit 8).
Ik heb de kabel netjes weg kunnen werken zonder die ^&%$@()%^# clip los te hoeven maken. Heb een half uur zitten prutsen en uiteindelijk met het betere buigwerk en een stuk ijzerdraad de draad onderlangs kunnen doorvoeren.

In woorden:
als je het plastic los maakt kan je onderin de voorruit zien zitten. Dan zit je onder de connectoren en (belangrijker) ook onder de airbag. De (haakse) USB-C met de ferrietkern krijg je er zo niet doorheen geleid (althans niet die van de Viofo kit).
Door een lange ijzerdraad vanaf de ruitzijde terug te voeden kan je de draad daar aan bevestigen en er doorheen trekken. Met wat nylon interieurgereedschap kan je het plastic aan de voorruit zijde genoeg ombuigen zodat de USB-C connector en ferrietkern er langs kan.
Als dat gedaan is, is het kinderspel om de draad naar de binnenspiegel te brengen en weg te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Joer schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 14:54:
[...]

Geloof me bij de premium merken zijn de problemen nog wel groter dan een versterker probleem van Kia. Ieder merk heeft z’n problemen. Bij Mercedes bv als je daar een AMG line besteld bestaat de kans dat je een auto geleverd krijgt waar je nadien terug moet om hem af te laten bouwen omdat er gewoon geen onderdelen zijn en ook daar hebben ze de nodige problemen.
Tja, als je er voor kiest om een auto te laten leveren die niet af is, prima. Daar kies je dan voor. Ik heb een auto in ontvangst genomen waarvan de audio het doet, en blijkbaar zit er een productiefout in die ze niet binnen een acceptabele termijn kunnen oplossen in veel gevallen. Dan zou ik het netjes vinden als ze uit zichzelf voor mensen proberen de pijn te verzachten met extra service of iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:08

The Wizard

Moderator Mobile
Ben ik toch erg benieuwd wat nou precies het probleem is. Als het iets simpels is als een condensator dan kunnen ze ook gaan refurbishen, maar het lijkt eerder een ontwerpfout...

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Phusebox schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 15:47:
[...]

Tja, als je er voor kiest om een auto te laten leveren die niet af is, prima. Daar kies je dan voor. Ik heb een auto in ontvangst genomen waarvan de audio het doet, en blijkbaar zit er een productiefout in die ze niet binnen een acceptabele termijn kunnen oplossen in veel gevallen. Dan zou ik het netjes vinden als ze uit zichzelf voor mensen proberen de pijn te verzachten met extra service of iets anders.
Laat ze met de kennis dat de update de versterker stuk kan maken en slechte levertijden gewoon die update even uitstellen tot de oorzaak van het defect gaan bekend is of er genoeg versterkers leverbaar zijn.

Zo moeilijk kan dat niet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
The Wizard schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 15:59:
Ben ik toch erg benieuwd wat nou precies het probleem is. Als het iets simpels is als een condensator dan kunnen ze ook gaan refurbishen, maar het lijkt eerder een ontwerpfout...
Corner cutting...

Er zit niks vernieuwends in dus waarschijnlijk crap onderdelen die niks mogen kosten en wel een premium label er op plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
Loei123 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 16:26:
[...]

Laat ze met de kennis dat de update de versterker stuk kan maken en slechte levertijden gewoon die update even uitstellen tot de oorzaak van het defect gaan bekend is of er genoeg versterkers leverbaar zijn.

Zo moeilijk kan dat niet zijn.
Blijkbaar geven dealers aan dat ze geen verband zien met de update omdat ze ook zonder de update kapot gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:50
Phusebox schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 16:30:
[...]

Corner cutting...

Er zit niks vernieuwends in dus waarschijnlijk crap onderdelen die niks mogen kosten en wel een premium label er op plakken.
Waar baseer je deze wijsheid op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
Als iemand mij een defecte versterker kan leveren kan ik onderzoeken of deze te redden valt, al dan niet met een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Master
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-09 18:41
Ik vraag me af of het vervangen met een of ander off the shelf versterker een optie is en kosten doorberekenen bij KIA… ik kan me niet voorstellen dat ik maandenlang audioloos blijf omdat het component in de backorder staat.

Of is er iets “speciaals” het het meridiaan maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
Mad_Master schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 17:36:
Ik vraag me af of het vervangen met een of ander off the shelf versterker een optie is en kosten doorberekenen bij KIA… ik kan me niet voorstellen dat ik maandenlang audioloos blijf omdat het component in de backorder staat.

Of is er iets “speciaals” het het meridiaan maakt?
Ik verwacht wel iets van intelligentie in de versterkeraansturing. Vaak zit er een probleem in de eindtrap en dat is niet moeilijk (tijdelijk) te fixen.
Helaas kan ik nog niets betekenen, mijn versterker doet het nog, wel met een eigen Kenwood Subwoofer (klinkt heerlijk!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
grotegok schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 17:26:
[...]

Waar baseer je deze wijsheid op?
Op de geluidskwaliteit en andere onderdelen in de auto waar flink op bezuinigd is, en een gevoel.

Anders is het vreemd dat zoiets simpels zo veel kapot gaat.

[ Voor 14% gewijzigd door Phusebox op 27-07-2022 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
grotegok schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 17:27:
[...]

Als iemand mij een defecte versterker kan leveren kan ik onderzoeken of deze te redden valt, al dan niet met een tijdelijke oplossing.
Misschien is er hier iemand die nu een kapotte versterker heeft en deze aan jou wil geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Joer schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 18:34:
[...]

Misschien is er hier iemand die nu een kapotte versterker heeft en deze aan jou wil geven
Denk dat je dan problemen krijgt met de garantie afhandeling.

Tenzij het mogelijk is alles te checken zonder dat dit te zien is door KIA.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Phusebox schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 16:30:
[...]

Corner cutting...

Laten we even ademhalen en de feiten overzien alvorens wild gespeculeer de overhand krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
FirePuma142 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 18:36:
[...]

Laten we even ademhalen en de feiten overzien alvorens wild gespeculeer de overhand krijgt.
Sorry, was gewoon een gevoel. En niemand neemt mijn posts toch serieus dus... :+

Ik ben wel benieuwd hoe je zoiets basaals als een zogenaamd gerenommeerd merk kan verknallen. Als de verhalen kloppen dat ze met de bosjes stuk gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-09 20:47
Avigoorn schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 09:43:
[...]

Mag ik vragen wat jou lease budget is om uit deze autos te kunnen kiezen? Nog een behoorlijk lijst 8) 8)
Tegenwoordig zie je steeds meer dat bijtelling de lat legt en niet eens zozeer het leasebudget.

edit: Oops, je post is uit januari, haha. Wat is het geworden? ;)
het is een bmw i4 geworden.

Lease budget is 1200 inclusief energie (benzine of elektra). Een benzine auto is dan gewoon praktisch net zo prijzig als een grotere elektrische auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
  • Laatst online: 17-09 15:51
Phusebox schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 18:40:
[...]

Sorry, was gewoon een gevoel. En niemand neemt mijn posts toch serieus dus... :+

Ik ben wel benieuwd hoe je zoiets basaals als een zogenaamd gerenommeerd merk kan verknallen. Als de verhalen kloppen dat ze met de bosjes stuk gaan.
Wel idd over het algemeen neem ik jouw posts niet serieus :+ grapje... maar ik moet je hier toch in bijtreden. Misschien geeft dit forum een vertekend beeld en ik heb nog geen ev6 maar als ik de commentaren hier lees en mag geloven zijn er ettelijke versterkers die "zomaar" de geest geven. Daar heeft Phusebox groot gelijk... wat een verschikkelijke onzin... een premium merk als meridian kan zich dat niet veroorloven. Dus "Corner Cutting" lijkt mij een wel gefundeerde deductie. Als anderen vinden dat zo'n uitval acceptabel is dan denk ik dat we als consument onze " tanden" verloren zijn. Komaan wie pikt die dingen nog!!! Als ik maanden zonder audio moet zitten vind ik dat een heel groot probleem. Allemaal goed en wel dat bepaalde gadgets luxe zijn maar als je zelfs geen telefoon meer kan beantwoorden??? Wat met vertegenwoordigers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Bogey555 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 18:55:
[...]

Wel idd over het algemeen neem ik jouw posts niet serieus :+ grapje... maar ik moet je hier toch in bijtreden. Misschien geeft dit forum een vertekend beeld en ik heb nog geen ev6 maar als ik de commentaren hier lees en mag geloven zijn er ettelijke versterkers die "zomaar" de geest geven. Daar heeft Phusebox groot gelijk... wat een verschikkelijke onzin... een premium merk als meridian kan zich dat niet veroorloven. Dus "Corner Cutting" lijkt mij een wel gefundeerde deductie. Als anderen vinden dat zo'n uitval acceptabel is dan denk ik dat we als consument onze " tanden" verloren zijn. Komaan wie pikt die dingen nog!!! Als ik maanden zonder audio moet zitten vind ik dat een heel groot probleem. Allemaal goed en wel dat bepaalde gadgets luxe zijn maar als je zelfs geen telefoon meer kan beantwoorden??? Wat met vertegenwoordigers.
Er is nog wel een verschil tussen een bewust risico nemen als producent, het corner cutting, of door een onbedoelde productiefout tegen problemen aan lopen. Dat heeft helemaal niets te maken met het dan maar acceptabel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harm289
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:04
Zo, na precies 5 weken is mijn auto weer terug van schadeherstel. Kwam neer op 4 weken wachten op onderdelen die in backorder stonden, en 1 week voor het herstel zelf.

Nu maar eens kijken of het aardlek issue tijdens thuisladen nog optreedt.

Vraagje: de versterker problemen gelden toch alleen voor Meredian systemen? (Dus niet de 58kW versie) Moet nog naar de dealer voor de terugroepactie, kan die gelijk alles updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levertraan
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-02-2024
Vraagje over thuisladen en aansluiting mono- of 3-fasig:

Momenteel hier een aansluiting monofasig 40A. De laadpaalinstallateur via de leasing vraagt of ik niet overweeg driefasig aan te vragen.

Kostenplaatje zou om en bij de 3000 EUR zijn (fluvius + electricien)

Zijn hier mensen die verzwaard hebben, of net niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT900
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-06 23:14
Levertraan schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 20:30:

Momenteel hier een aansluiting monofasig 40A. De laadpaalinstallateur via de leasing vraagt of ik niet overweeg driefasig aan te vragen.

Wij hebben bewust nog niet verzwaard in verband met het piektarief waar men over spreekt in Vlaanderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoutski
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 09:45
MaikDuif1981 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 15:15:
Zojuist CV_E.EUR.S5W_L.001.001.220721 geïnstalleerd in de Kia. Je kunt bij de systeeminstellingen onder 'Whats new' kijken wat de nieuwe features zijn,
Navigatieoptimalisatie en een verbeterde spraak assistent. Verder worden er geen optimalisaties genoemd.
Kreeg op m'n telefoon een melding dat het gelukt was en in de auto stond een melding dat het niet goed gegaan was maar de update staat er wel op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qCo1RTOxmmsHl1aqlNNkpGN_aBc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BXmcI9L0jJMTR8DwJLlDOXX5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online
Over de juli software update: op Youtube werd melding gemaakt dat het issue met remote koelen opgelost zou zijn. Of het waar is weet ik niet, maar b.v. voor jou @Phusebox interessant om te proberen?

P.S.: Ik wacht rustig af op de OTA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
stoutski schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 21:11:
[...]

Kreeg op m'n telefoon een melding dat het gelukt was en in de auto stond een melding dat het niet goed gegaan was maar de update staat er wel op.

[Afbeelding]
Dat had ik de vorige keer. Daarna kreeg ik elke dag in de auto een melding dat de update niet volledig was en heb ik hem nog een keer moeten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Franciesco schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 21:18:
Over de juli software update: op Youtube werd melding gemaakt dat het issue met remote koelen opgelost zou zijn. Of het waar is weet ik niet, maar b.v. voor jou @Phusebox interessant om te proberen?

Ga het proberen, voorlopig niet nodig. Volgende week weer waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18:36
Levertraan schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 20:30:

Ik heb verzwaard, maar dat onderwerp (thuisladen) is een ander topic over.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Laatst online: 15:49
Rethink schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:17:
Trouwens nog een vraagje:

Als ik een wat complexere routeplanning in de navi heb staan en onderweg ben, daarna bestuurder wissel en deze kies haar eigen profiel dan ben ik de route op de navi kwijt (die staat in mijn profiel).
Weet iemand hoe je dat kan voorkomen en dus de navi bij beide rijders hetzelfde laat staan?
Je kan 2 stoel posities instellen. Dus in beide profielen de stoelpositie van de ander opnemen.

Dan hoef je niet te switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
stimpyrulez schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 22:06:
[...]

Je kan 2 stoel posities instellen. Dus in beide profielen de stoelpositie van de ander opnemen.

Gebeurt hier regelmatig dat die opgeslagen posities opeens kwijt zijn, op beide profielen. Ook zijn ze nooit helemaal hetzelfde als opgeslagen, ik zit altijd in de laagste stand, en merk dat ik vaak toch altijd weer ietsje omlaag kan na oproepen geheugenstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

Phusebox schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 22:16:
[...]

Gebeurt hier regelmatig dat die opgeslagen posities opeens kwijt zijn, op beide profielen. Ook zijn ze nooit helemaal hetzelfde als opgeslagen, ik zit altijd in de laagste stand, en merk dat ik vaak toch altijd weer ietsje omlaag kan na oproepen geheugenstand.
same, geheugenstand in laagste stand gaat nooit helemaal terug in de laagste stand. Best irritant :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPoers83
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 29-09-2024
BlaTieBla schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 07:28:
Ik heb het inmiddels wel een beetje gehad met die Kia App en/of het scheduled charging verhaal van de EV6... Alles ingesteld (hoe laat ik wil vertrekken en wanneer het daltarief in gaat. Netjes de melding gekregen vanuit de app dat alles succesvol naar de auto verstuurd was en vanochtend wakker worden met een bijna lege 'tank'. Nu kan ik alsnog bij een snellader gaan staan om vanmiddag weer thuis te komen.

De dealer maar weer bellen... -O-
Probeer stekker.app/stekker.com eens. Die werkt nog fijner en laad nog beter op daltarieven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Anunnaki
Ik denk dat ik een hele andere auto heb dan een Kia EV6 als ik hier blijf lezen……

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 18:20
stimpyrulez schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 22:06:
[...]

Waarom zou je dan wel 2 profielen instellen?
Dat lijkt me dan niet zinvol.
Deze suggestie gaat voorbij aan de feitelijke vraag.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 18:20
alwinus schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 23:24:
[...]

same, geheugenstand in laagste stand gaat nooit helemaal terug in de laagste stand. Best irritant :/
Absurd.
Svp op het irritatie / suggestielijstje zetten.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 01:30

Nobby

Nuts!

Anunnaki schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 23:55:
Ik denk dat ik een hele andere auto heb dan een Kia EV6 als ik hier blijf lezen……
Het zal hopelijk wel meevallen. er zijn er ook veel die hier niet komen/posten omdat ze geen problemen hebben en met een glimlach rondrijden.

Ik hoop voor mijn Kia sales persoon in ieder geval niet dat ik tegen problemen aanloop.

Ik heb nu al het idee dat die beste man soms met tegenzin zijn pc aanzet, wetende dat er een grote kans is dat er weer een mail van mij is binnengekomen dat ik een update verwacht en of ie al de extra onderdelen klaar heeft liggen zodat die direct geïnstalleerd kunnen worden zodra mijn auto binnenkomt.

Ik denk dat vooral het grootste irritatiepunt en angst zijn dat je tegen een (klein) defect aanloopt en dan vervolgens weken niet geholpen kan worden vanwege levertijd.

7 jaar garantie klinkt leuk, maar als je telkens een half jaar moet wachten...

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik heb Kia charge in laten gaan vandaag maar de app zegt dat mijn laadpas geblokkeerd is. Ik dacht eerst dat het was omdat mijn abonnement nog niet actief is, maar dat staat nu wel op actief en laadpas is nog steeds geblokkeerd.

Zie ook nergens hoe ik die moet activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Even bellen naar de klantenservice. Deze is kundig en correct. Kaart moet je activeren voor gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
king_dude schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 06:31:
Even bellen naar de klantenservice. Deze is kundig en correct. Kaart moet je activeren voor gebruik.
Ok dat maar proberen dan. Toch raar, want heb hem dus wel gekoppeld aan mijn account (duh) maar nergens zeggen ze hoe je die moet activeren. Ook niet op de website bij de FAQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:31
grotegok schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 17:45:
[...]

Ik verwacht wel iets van intelligentie in de versterkeraansturing. Vaak zit er een probleem in de eindtrap en dat is niet moeilijk (tijdelijk) te fixen.
Helaas kan ik nog niets betekenen, mijn versterker doet het nog, wel met een eigen Kenwood Subwoofer (klinkt heerlijk!)
Heb je die op de plats van de originele subwoofer gezet ? OF hebben we al eerder fotot's langs zien komen van een losse Sub in een kist in de auto?

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Loei123
Dat idee krijg ik ook een beetje. :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Yilar
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 12:59
Dat gevoel heb ik ook wel eens.... Ik heb 0 problemen met de auto sinds aflevering..

[ Voor 9% gewijzigd door Yilar op 28-07-2022 08:30 ]

“The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.” Terry Pratchett, Diggers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sQuare
  • Laatst online: 19-09 20:57
Phusebox schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 05:58:
Ik heb Kia charge in laten gaan vandaag maar de app zegt dat mijn laadpas geblokkeerd is. Ik dacht eerst dat het was omdat mijn abonnement nog niet actief is, maar dat staat nu wel op actief en laadpas is nog steeds geblokkeerd.

Zie ook nergens hoe ik die moet activeren.
Ik las ergens op de kia charge site of app dat het activeren van de kaart 24 uur kon duren. (kan het alleen nu niet meer vinden) :/

Ik ga het zelf ook meemaken want mijn kaart staat nu ook op geblokkeerd (wat logisch is want abo start als het goed is 1 augustus)

EV6 77kWh Plus RWD MY:22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Laatst online: 15:49
HansAuutB schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 00:08:
[...]

Waarom zou je dan wel 2 profielen instellen?
Dat lijkt me dan niet zinvol.
Deze suggestie gaat voorbij aan de feitelijke vraag.
Ligt er aan hoe je het bekijkt.
Kia heeft er voor gekozen om veel meer aan een profiel te hangen dan alleen stoel standen, radiozenders, geluidinstellingen, telefoons enz.

Ze hebben er blijkbaar ook de navigatie onder gezet.

Beetje hetzelfde als Windows.
Als je in profiel 1 een word doc aan het tikken bent, kan je ook niet direct verder onder een ander profiel met hetzelfde document.

Het is een keuze geweest.. En ja.. Of je/wij er blij mee zijn, das wat anders.

Maar 2 stoelprofielen werkt bij ons dan prima.
(en dat de laagste stand issues heeft, das ook weer een anders issue ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon59
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-08 20:40
BlaTieBla schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 07:28:
Ik heb het inmiddels wel een beetje gehad met die Kia App en/of het scheduled charging verhaal van de EV6... Alles ingesteld (hoe laat ik wil vertrekken en wanneer het daltarief in gaat. Netjes de melding gekregen vanuit de app dat alles succesvol naar de auto verstuurd was en vanochtend wakker worden met een bijna lege 'tank'. Nu kan ik alsnog bij een snellader gaan staan om vanmiddag weer thuis te komen.

De dealer maar weer bellen... -O-
Ik denk dat de gewijzigde instellingen pas in de auto worden ingelezen als deze de volgende keer wordt aangezet🤔🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViWe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13-05 20:38
king_dude schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 06:31:
Kundig en correct? Kansloos en onwetend.
4 weken erover gedaan om niet geactiveerde ionity premium erop te krijgen. Gezegd dat ze ticket gaan sluiten omdat ik geen info had aangeleverd, dat ik wel had gedaan en waar ik zelfs een bevestiging van had.
Account zonder enige voorwaarschuwing afgesloten omdat de incasso geweigerd werd. Kon wel in 1 seconde geautomatiseerd afgesloten worden maar herstel duurde 3 dagen. Geen woord van excuus en met heeeeeeeeeeeeeeel veel tegenzin nu enige vorm van compensatie gekregen. Ze zijn niet van plan om zich als een normaal bedrijf te gedragen en met een betaalherinnering te werken, je wordt gewoon gekickt.
Dit zal mijn minst gebruikte laadpas worden en ik ben er weg als ionity premium vervalt.
Prutsers.
#rantoff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de vliegvisser
  • Laatst online: 22-07 13:37
Ik heb een probleem met Flitsmeister. Ik krijg allen maar geluid vanuit Flitsmeister als ik mijn Iphone via een kabel aansluit en op media druk. Ik wil natuurlijk Flitsmeister altijd horen via het geluid van mijn boxen ook als ik niet via een kabel verbonden ben. Hoe krijg ik dit voor elkaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bogey555
  • Laatst online: 17-09 15:51
de vliegvisser schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:42:
Ik heb een probleem met Flitsmeister. Ik krijg allen maar geluid vanuit Flitsmeister als ik mijn Iphone via een kabel aansluit en op media druk. Ik wil natuurlijk Flitsmeister altijd horen via het geluid van mijn boxen ook als ik niet via een kabel verbonden ben. Hoe krijg ik dit voor elkaar?
Ik ken Flitsmeister niet maar in TomTom kan je in de instellingen het gewenste kanaal kiezen voor het geluid.
bvb. als je het alarmkanaal kiest maakt hij altijd lawaai zelf als de tel op stil staat.

Misschien is er eenzelfde mogelijkheid met Flitsmeister?

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• JanAllElectric
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-09 09:10
Geld voor mij ook. Het lijkt op een EV6 plus 77.4 RWD interstellar gray, maar

- Geen swirls, steenslag of wat dan ook (14K gereden). Ik was wel met foam, Meguiars Hybrid Ceramic Wax en hogedrukspuit.
- Voldoende bas en goed geluid (bas wel op +). Ik heb thuis een Vincent class A versterker en 2 Canton Ergo RCL boxen en geen subwoofer. Dus goed vergelijkingsmateriaal, maar ik ben niet echt een audiofiel. Ik speel alleen FLACS af vanaf een USB-stick. Via display kan je makkelijk door de speellijsten scrollen.
- Relaxtoelen werken fijn, geen speling. Best fijn als je op vakantie oplaadt.
- Airco (standje 21,5) werkt fijn. Niet te koud. Ik speel alleen met standje auto 1-3.
- KIA navigatie beter dan AA. Echt fullscreen. Je moet er wel even aan wennen. Detai linformatie is veel beter dan AA (google maps, TOmTOmgo, ABPR) met wegnummers, afslagnummers etc. Ook het vinden van ionity laadstations langs de route is redelijk eenvoudig.
- Via knopje op het stuur ingesteld dat je makkelijk Radio of USB-muziek kan kiezen.
- Bij 100% opladen ca 525km bereik. Bij constant rijden is dat ook betrouwbaar.
- Indien je er aan wilt wennen werkt cruise control, +omhoog en -omlaag en i-pedal uitstekend. Bijna nergens remmen. Ook niet voor stoplichten en rotondes door op tijd anticiperen en cc pauzeren.
- Voordeel met handmatig +omhoog en -omlaag is dat het het oerwoud in Nederland van dubbele verkeersborden en borden voor een afslag die te dicht op de hoofdweg staan gewoon kan negeren. In het buitenland is dat toch wel wat relaxter geregeld.
- Als je eraan wilt wennen werken lane assist en sturen ook goed. Inderdaad wordt er wat rechts aangehouden, maar als ineens de middenstreep ontbreekt wordt je niet (zoals bij Tesla) ineens naar het midden getrokken. Stuur is absoluut niet nerveus. Sterker nog: als ik sturen uitzet mis ik het gewoon.
- Waarschuwing dat je links of rechts wordt ingehaald heb ik altijd in display aanstaan. Ook zie je goed op de snelweg dat je een voorligger hebt. Dan inhalen voordat gelockt wordt.
- Goede opbrengst dimlichten.
- Geen trillingen gehad in de banden.
- Weinig afrolgeluid bij goed wegdek.
- V2D/V2L gebruik ik vaak. Koffiepot en BBQ-bakplaat. Ik gebruik een verlengsnoer vanaf de achterbank. Wel even auto aan laten staan. Echt een plus boven andere EV's, maar je moet het wel gaan gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door JanAllElectric op 28-07-2022 11:18 ]

Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:39
Helemaal eens met bovenstaand :) Op het dimlicht na (GT-Line hier) daarvan mag het licht toch wel een aantal meters verder komen. Voor mijn gevoel erg dichtbij afgesteld maar zou de dealer niks mee kunnen doen zegt hij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankvH
Franciesco schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 21:18:

Ik had dit probleem ook, maar sinds laatste update gaat het goed en staat de airco niet meer op standje levensgevaarlijk (27 graden) zoals voorheen _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:47
JanAllElectric schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:09:
[...]
- Voldoende bas en goed geluid (bas wel op +). Ik heb thuis een Vincent class A versterker en 2 Canton Ergo RCL boxen en geen subwoofer. Dus goed vergelijkingsmateriaal, maar ik ben niet echt een audiofiel. Ik speel alleen FLACS af vanaf een USB-stick. Via display kan je makkelijk door de speellijsten scrollen.
"Ik ben geen audiofiel maar ik speel FLACS af via een USB stick"

Vriend, dan ben je echt wel een audiofiel :P De gemiddelde persoonlijke luistert denk ik muziek via een enkele sound device (tv, soundbar, Google Nest, Sonos one, enz) en dan via een medium als Spotify, YouTube, SoundCloud enz. Een enkeling misschien nog Tidal voor de "betere" muziek kwaliteit.

Ik doe even absoluut een aanname, maar apart FLAC downloaden maakt denk ik wel dat je snel tot een groep behoort die voor audio meer moeite willen doen dan streamend muziek luisteren. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _YmmiT_
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16-06 21:41
Tientallen Meridian versterkers in backorder (en dat alleen Nederland). Dat gaat de door mij bestelde EV-6 die inmiddels ook in backorder staat natuurlijk niet helpen... :'(

(17-02 besteld, GT-line RWD wit).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jkwl
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-04-2024
EricEB schreef op zondag 10 juli 2022 @ 13:05:
Afgelopen vrijdag afspraak dealer voor het niet zien van de aanhanger modus...

Nogmaals naar het loskoppelen van de min gevraagd...neen, gingen ze niet doen.
Al snel bleek dat koppel-module de boosdoener was.... ik heb 5 maanden op de trekhaak moeten wachten omdat de module niet goed zou zijn...er is toen een 'goede' gemonteerd. Nu blijkt ook deze niet goed te zijn. Dit type wat ik heb staat als 'retour/wissel' actie bij Kia.
Hoe is het mogelijk..
Geen keus, dan maar na de vakantie wisselen. Op weg naar huis zat blijkbaar Hans Klok of Hans Kazan in de auto...plots was daar ineens de aanhanger modus te zien, echter op een andere plek dan eerder in dit topic is te zien. Heel vreemd. In ieder geval kan ik vrijdag de caravan aanhaken voor trip Itaië...

Nog gevraagd naar nwste navi software...'s morgens nog beschikbar, 's middags niet te downloaden....hij kon niet vertellen waarom of wat er aan gaat komen.
Voor de mensen die nog zoeken naar de Aanhangermodus bij de nieuwste software.
probeer eens met de zoekfunctie als de auto aanstaat?
(Trekhaak zit er niet onder.)

zoekterm : Aanh...

De aanhangermodus zou dan te vinden moeten zijn bij:
- Instellingen
- Instellingen EV
- Aanhangermodus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tD7KVNLIn2Nyc8JdVmH-Ss9AKiQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NaMjzueMYxuyrZ9nBL2Kpvi9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hGv-C-7AE0Bk1V5ekqMmb01ZrSU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P8x3YxSzgT2g93QJKeRIBs3I.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yTyy4P9ekN_yAB2HXuH12EK9bno=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/evkDx18f5Y14ZVdOTdNJtqLP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Loei123
Dartlink schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:17:
Helemaal eens met bovenstaand :) Op het dimlicht na (GT-Line hier) daarvan mag het licht toch wel een aantal meters verder komen. Voor mijn gevoel erg dichtbij afgesteld maar zou de dealer niks mee kunnen doen zegt hij.
Hier ook mee eens.
De lichtopbrengst is echt super, maar inderdaad te dichtbij afgesteld.

Zelf op vakantie twee keer 's nachts gereden en het automatische grootlicht gebruikt.
Werkt erg goed, alleen af en toe gaan tegenliggers die nog zeer ver weg zijn naar je flitsen.

Op het moment dat het goed werkt zie je de lichten gewoon uitschakelen op de punten waar een tegenligger nadert, heel erg tof.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anunnaki
JanAllElectric schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:09:
[...]

Geld voor mij ook. Het lijkt op een EV6 plus 77.4 RWD interstellar gray, maar

- Geen swirls, steenslag of wat dan ook (14K gereden). Ik was wel met foam, Meguiars Hybrid Ceramic Wax en hogedrukspuit.
- Relaxtoelen werken fijn, geen speling. Best fijn als je op vakantie oplaadt.
- Airco (standje 21,5) werkt fijn. Niet te koud. Ik speel alleen met standje auto 1-3.
- KIA navigatie beter dan AA. Echt fullscreen. Je moet er wel even aan wennen. Detai linformatie is veel beter dan AA (google maps, TOmTOmgo, ABPR) met wegnummers, afslagnummers etc. Ook het vinden van ionity laadstations langs de route is redelijk eenvoudig.
- Via knopje op het stuur ingesteld dat je makkelijk Radio of USB-muziek kan kiezen.
- Bij 100% opladen ca 525km bereik. Bij constant rijden is dat ook betrouwbaar.
- Indien je er aan wilt wennen werkt cruise control, +omhoog en -omlaag en i-pedal uitstekend. Bijna nergens remmen. Ook niet voor stoplichten en rotondes door op tijd anticiperen en cc pauzeren.
- Voordeel met handmatig +omhoog en -omlaag is dat het het oerwoud in Nederland van dubbele verkeersborden en borden voor een afslag die te dicht op de hoofdweg staan gewoon kan negeren. In het buitenland is dat toch wel wat relaxter geregeld.
- Als je eraan wilt wennen werken lane assist en sturen ook goed. Inderdaad wordt er wat rechts aangehouden, maar als ineens de middenstreep ontbreekt wordt je niet (zoals bij Tesla) ineens naar het midden getrokken. Stuur is absoluut niet nerveus. Sterker nog: als ik sturen uitzet mis ik het gewoon.
- Waarschuwing dat je links of rechts wordt ingehaald heb ik altijd in display aanstaan. Ook zie je goed op de snelweg dat je een voorligger hebt. Dan inhalen voordat gelockt wordt.
- Goede opbrengst dimlichten.
- Geen trillingen gehad in de banden.
- Weinig afrolgeluid bij goed wegdek.
- V2D/V2L gebruik ik vaak. Koffiepot en BBQ-bakplaat. Ik gebruik een verlengsnoer vanaf de achterbank. Wel even auto aan laten staan. Echt een plus boven andere EV's, maar je moet het wel gaan gebruiken.
Exactly, op 1 dingetje na. Ik vind TomTom via CarPlay toch net iets fijner dan de standaard Nav. Grafisch toch iets duidelijker. Maar de standaard Nav werkt inderdaad gewoon ook goed.

_/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loei123
Anunnaki schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 13:10:
[...]

Exactly, op 1 dingetje na. Ik vind TomTom via CarPlay toch net iets fijner dan de standaard Nav. Grafisch toch iets duidelijker. Maar de standaard Nav werkt inderdaad gewoon ook goed.

_/-\o_
Zelf op de vakantierit ABRP vrij snel maar gelaten voor wat het is en met de navi van de auto van Ionity naar Ionty gereden, werkt perfect.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Anunnaki
Voor de nieuwkomers en als reminder. Er wordt een lijst bijgehouden hoe lang je ongeveer op dit moment moet wachten op je EV6. Hoe meer input hoe nauwkeuriger de gemiddelde verwachte en exacte levertijden worden berekend. Voor alle vragen m.b.t. de leveringen is er een leveringen topic (Het KIA EV6 leveringen topic).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PtetsFR8pZMIgDPQfqM7vvVa7bU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eCDu4TAFX7TRoTANgq98ZZrs.png?f=fotoalbum_large

Wil je je bestelling voor het eerst aan de lijst toevoegen gebruik je het paarse formulier:
Besteld en verwacht

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MSlaOkZtk4DFZvaMkHfden46pZk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yiYmdnrxyJlRczWCoqVW5zBd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qBSKwQqan7JRsloPDYoKjexTc1U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/o8PAvlJ2CAKxQU0XcQ25uyCg.png?f=fotoalbum_large

Wil je een wijzigingen aanbrengen, nadat je jezelf al hebt toegevoegd, aan de verwachte levertijd of datum dat hij is geleverd gebruik dan het gele formulier:
Uitlevering

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZGXjlljLg62gyCFBi4ogR203Drs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zo1ciiYTYk4aA2bjKq5q4uoV.jpg?f=fotoalbum_large

Wil je het overzicht bekijken kan je dit hier doen:
Overzicht

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VN4el93BLgDIgmBfIuG0axVEJV0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WKeHb6lOC22lC3BeQlLKZVZC.png?f=fotoalbum_large

De statistieken kan je hier raadplegen:
Per model kan je bijvoorbeeld de gemiddelde exacte levertijden en gemiddelde verwachte levertijden inzien. Je kan per onderdeel op de grafieken klikken om verder in te zoomen op dat onderdeel
Statistieken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ISiYpcJD4Q54uPpLglLO45LwZ5M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZsC6Y718NbDUZk7dwruTlTct.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robert1962
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-09 13:54
Volg dit forum al een tijd heb bestelling gedaan sinds 12-2-2022 plus advanced, 77,4 kwh. En net als vele lotgenoten hier meermalen al uitgesteld. Eerst mei, toen juli, daarna september en recent mededeling gehad dat auto nog niet is geproduceerd geen chassis nr heeft dus ik reken niet eerder dan oktober/november en het zou mij niet verbazen pas volgend jaar. Heb geen haast particulier.
  • verheug me er wel op hoor
;)

[ Voor 6% gewijzigd door Robert1962 op 28-07-2022 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalHombre
Het is een beetje mijn vrees dat mijn EV6 die volgend jaar geleverd wordt, zal uitgerust zijn met refurbished onderdelen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
DigitalHombre schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 14:49:
[...]

Het is een beetje mijn vrees dat mijn EV6 die volgend jaar geleverd wordt, zal uitgerust zijn met refurbished onderdelen :/
Dat is toch altijd beter dan de huidige situatie waarin je een auto krijgt waarvan je vrijwel zeker weet dat je geluidssysteem het gaat begeven. Als het maar werkt en je gewoon garantie hebt is er dan niets aan de hand lijkt mij. Bovendien weet je niet eens of ze dat gaan doen. Het is maar waar je je druk om wil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
sQuare schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 08:33:
[...]

Ik las ergens op de kia charge site of app dat het activeren van de kaart 24 uur kon duren. (kan het alleen nu niet meer vinden) :/

Ik ga het zelf ook meemaken want mijn kaart staat nu ook op geblokkeerd (wat logisch is want abo start als het goed is 1 augustus)
Vanochtend om 8u gebeld en om 10.30u kon ik dr kaart gebruiken.

Eerste ionity laadsessie gehad, na 170km rijden, kwam niet verder dan 120 kW/h laadsnelheid. Was de enige die er aan het laden was dus viel beetje tegen.

Begon bij 30% met laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanMe
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 31-03 08:42
Wie heeft inmiddels een Garmin mini 2 aangeschaft in combinatie met de verloopstekker voor de voorruit spiegel van de EV 6? Hoor namelijk graag welke usb naar microkabel is gebruikt. I.p.v. de standaard lange kabel van Garmin. De korte kabeltjes die ik heb getest werken niet. Alvast bedankt
Pagina: 1 ... 181 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic